:fill(white):strip_exif()/f/image/QiYgk2ODRp9D542VeihF5XHq.png?f=user_large)
In mijn meterkast zit deze beltrafo, zou ik hier een Eufy Video deurbel op kunnen aansluiten?
Eufy handleiding:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZzIHAT8l2qmAJcCKTnXAJMdN.png?f=user_large)
8v?
:fill(white):strip_exif()/f/image/QiYgk2ODRp9D542VeihF5XHq.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZzIHAT8l2qmAJcCKTnXAJMdN.png?f=user_large)
Hmm blijf dit lastig vinden. Pre-roll gaat gewoon goed in deze?maxsimonse schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:43:
[...]
Ik begrijp ook niet helemaal waar die 30VA vandaan komt. Op deze officiële supportpagina van Eufy staat ook 16-24V, 10VA als vereiste: https://support.eufy.com/...f-the-Video-Doorbell-E340
Mijn boefje is liev!
Ook bij deze heb ik twijfels, aangezien er 2 types zijn van de 12-24V VEMER die ook 30VA doet;
- VN321600
- VN319000
Beiden hebben op Amazon geen echt lekkere reviews waarbij trafo's bol staan of meer dan 24V leveren (29V!). Ik kan me niet voorstellen dat de Eufy E340 dit fijn vind? Of kan deze prima tegen hogere voltages?
Ik zie dat ABB en EATON ook trafo's hebben, zit hier een geschikte bij die jullie kunnen aanbevelen en dien ik perse de 30VA aan te houden of geldt dit puur voor de NIET batterij deurbel(len)?
Groet JB
On 12.08.2025 11:38, Anker Support mea Team wrote:
>
> Beste JB,
>
> Bedankt voor uw oplettendheid en aanvullende vraag. U heeft helemaal gelijk dat de Navaris 220-240V/8-24V transformator met een vermogen van slechts 8VA niet voldoet aan de minimale vereiste van 30VA voor de Eufy E340 Video Doorbell. Dit lagere vermogen kan inderdaad problemen veroorzaken bij het ondersteunen van functies zoals pre-roll, die extra stroom vereisen.
>
> Voor een optimale werking van uw deurbel, inclusief alle functies, raden we aan een transformator te gebruiken die voldoet aan de specificaties van 16-24V AC en minimaal 30VA. Een voorbeeld van een geschikte transformator is de VEMER 230V/12-24V transformator, die beschikbaar is in het Verenigd Koninkrijk. U kunt ook lokaal zoeken naar een transformator met deze specificaties.
>
> Mocht u verdere vragen hebben of hulp nodig hebben bij het vinden van een geschikte transformator, laat het ons gerust weten. We helpen u graag verder.
>
> Met vriendelijke groet,
> Eufy Klantenservice
>
> Ticket#
Hoi,
dank voor de snelle opvolging, zeer gewaardeerd!
Deze trafo had ik al gezien inderdaad maar doet volgens specificaties maar 8VA op alle voltages…?
Dat is niet in lijn met de genoemde minimale 30VA? Is deze trafo dan wel goed om ook functies zoals pre-roll te kunnen opvangen?
Groet JB
On 12.08.2025 10:46, Anker Support mea Team wrote:
>
> Beste JB,
>
> Bedankt voor uw bericht en vraag over de geschikte DIN RAIL transformator voor uw Eufy E340 Video Doorbell.
>
> Voor de Eufy E340 Video Doorbell heeft u een transformator nodig met de volgende specificaties:
>
> Uitgangsspanning: 16-24V AC
> Uitgangsvermogen: minimaal 30VA
>
> Een aanbevolen transformator die compatibel is, is bijvoorbeeld de Navaris 220-240V/8-24V transformator, die verkrijgbaar is via deze link. Zorg ervoor dat de transformator correct is aangesloten op de 24V-uitgangsterminals om uw deurbel van voldoende stroom te voorzien.
>
> Mocht u verdere vragen hebben of hulp nodig hebben bij de installatie, laat het ons gerust weten. Wij staan klaar om u te ondersteunen.
>
> Met vriendelijke groet,
> Eufy Klantenservice
>
> Ticket#
Mijn boefje is liev!
:strip_exif()/f/image/FkvAckTvAkyXmVbM4UU1UJln.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn boefje is liev!
Ja deze kan ik instellen, of het werkt? uh ja de beelden starten iets eerder en dan komt iemand langs lopen.JB schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:30:
Het forum van Eufy staat ook vol met 8V/1A Friedland/Honeywell configs icm de E340. Ik heb eea zojuist gewoon ook aangesloten op mijn bestaande Friedland 8V/1A trafo en ga het wel ondervinden. Opladen doet ie al (net als bij schoonvaders). Als Eufy zelf niet eens goed kan aangeven wat je nu precies nodig hebt...
[Afbeelding]
Hoe test je of pre-roll wel/niet goed werkt? Dat deed het volgens mij gewoon al op battery-only mode...?
:strip_exif()/f/image/NQ4Pk3N60YDHiSec0NS6LmZU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door fep op 26-10-2025 14:01 ]
:strip_exif()/f/image/IFXV2eWYCM8pwEN53JeIRoYK.jpg?f=fotoalbum_large)
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S25 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Denon AVC-X6800H
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S25 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Denon AVC-X6800H
:strip_exif()/f/image/eIQJ3fMVWERBncBGbdHEVjX1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5em1DCIdfjWi9WTF83lPQ65o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ARa0Fcdp9KK7vduI3egEKiwu.jpg?f=fotoalbum_large)
| Spanning AC | Stroom AC (RMS) | Vermogen VA (RMS) |
| 8 | 41m | 0.33 |
| 8.5 | 54m | 0.46 |
| 16 | 42m | 0.67 |
| 24 | 29m | 0.70 |
:strip_exif()/f/image/4nLQ5n6JEo5JRlyhaXm5RSTo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r5xz9zOCSWV0F2WtMf7qvKPu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 2% gewijzigd door xah5kiDe op 07-01-2026 13:34 . Reden: Peak spanning toegevoegd ]
Theo
Als je de deurbel dicht bij een zijmuur wilt plaatsen, zorg er dan voor dat de muur niet in het gezichtsveld staat. Anders wordt het IR-licht weerkaatst en zal het nachtzicht wazig zijn.
:strip_exif()/f/image/920ZZefqJrlxjgRHGrAy3jX4.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/FAwax53pFYROCJO0sS0xrRMs.png?f=user_large)