Ik heb vorige week bij mijn ouders de chime geïnstalleerd. Moeder is best handig met dit soort dingen maar kreeg de chime dus niet gekoppeld.mischy schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:40:
Update: ik heb de EZVIZ CS-CMT-A0-Transformer (BT16-8) nu een aantal dagen gekoppeld aan mijn Eufy E340 deurbel, en deze ingesteld op pre-roll en kreeg de melding dat deze correct 24V en 30VA krijgt. De accu 🔋 oplaadstatus laat 100% zien bij me. Ik heb ook een aparte chime erbij genomen en bij mij boven proberen aan te sluiten, maar die krijg ik niet gekoppeld; frustrerende en belachelijke ervaring eerlijk gezegd. Ik heb ook de chime vlak bij de Homebase in het stopcontact gestoken en het daar nog eens geprobeerd, en was zelfs met de bel's wifi verbonden, maar de Eufy wizard kreeg het niet voor elkaar om de chime toe te voegen?! Ik ga nog wel wat proberen en online zoeken naar oplossingen, maar intuïtief is het niet.
Ook vind ik het erg jammer en niet van deze tijd dat ik niet een custom beltoon kan toevoegen aan de Homebase, want die standaard toontjes vind ik allemaal ruk. Ik had gelezen dat het wel mogelijk zou moeten zijn, maar dat was misschien voor de Homebase 2 of zo.
Ik ben dus zelf eens aan de slag gegaan en met een iPhone 15, iPhone 12mini en een iPad Air geprobeerd, overal dezelfde meldingen dat de chime niet kon verbinden. Kon met de wifi dat de chime uitstraalt prima verbinden maar in de app kom je vervolgens niet meer verder.
Begon zelf te denken dat dit ding gewoon stuk was en maar omgeruild moest worden.
Toen nog een keer mijn met eigen telefoon geprobeerd (ook iPhone) en koppelen lukte in 1 keer. Helaas wel gekoppeld met mijn Eufy account, maar toen ik met mijn telefoon ingelogd was op het account van mijn ouders kon ik hem ook gelijk koppelen.
Werkelijk geen idee waarom het met de eerste 3 devices niet lukte. Voor mijn gevoel alle instellingen gecheckt.
Lang verhaal dus, maar uiteindelijk met mijn eigen telefoon wel kunnen verbinden. Misschien dat het jou dus met een andere telefoon wel lukt.