Vraag

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:52
Tweakers!

mijn vraag:

Ik heb een Eufy Video deurbel de battery versie.
Er zijn kabels aangesloten op de deurbel. Deze twee draadjes hangen nu los in de meterkast.

Graag zou ik de deurbel vast op stroom aansluiten ipv de accu.

De origine bel is er niet meer, er is dus ook geen gong er is ook geen trafo.

Hoe ga ik nu te werk?

eigenlijk hoeft de bel alleen maar stroom, het bel geluid gaat wel naar de homebase en telefoons hier in huis.

Er is een 220v aansluiting in de meterkast, kan daar een trafo tussen? dus 2draden blauw/bruin naar de trafo en de twee draadjes naar de bel op de trafo? (12-24v?)

vriendelijk bedankt voor het meedenken.

gr. Menno

Alle reacties

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

https://d2211byn0pk9fi.cl...1_20191104.pdf?1594359467

Iets zegt mij dat je een AC adapter van 8 tot 24v moet hebben......

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• kingmenno
Klopt! Maar nergens is het helder of dat zo is, en welke het moet zijn.

Kan ik een 12-24v trafo aanschaffen, 220v draden erin, en aan de andere kant de bel draadjes eraan.

klaar?

Dat staat echt nergens goed omschreven. Overal gaat men uit van een gong.

Die vind ik overbodig, de Homebase heeft een prima gong, mijn ipad, telefoon en watch geven ook een melding.

Iemand hier op Tweakers met een slimme deurbel zonder gong?

[Voor 71% gewijzigd door kingmenno op 17-11-2020 08:31]

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-02 14:02
Ik heb waarschijnlijk de zelfde deurbel, en ik heb hem gewoon rechtstreeks op de bel trafo aangesloten dat werkt prima zonder gong. Dus wat jij zelf al aangeeft kan prima let wel dat het dus inderdaad AC is en geen DC zoals memphis al aangeeft.

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

• kingmenno
Hi Mr Double B,

Welk merk / type trafo heb jij hangen?

Dan kan ik die misschien ook bestellen, wel zo handig.

Thanks voor de response!

rgds, Menno

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:39

SA007

Moderator Tweaking
Move naar Domotica.

Klok is stuk :(

• kingmenno
Deze trafo besteld, aangesloten en werkt!

Ipv accu icoon nu een groen stekkertje! Top!

Navaris deurbel 8 V 12 V 24 V – past op standaard rail – beltransformator voor maximaal 8VA deurbel gong - bel, transformator, wit wit

• kingmenno
Eufy deurbel met homebase bij media markt Black Friday 149,-!!! Zeer goede prijs lijkt mij zo.

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:21
Hoe is de integratie met Google home? Kan ik de lichten bv laten knipperen als de bel gaat?

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:44
MarkHero schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:13:
Hoe is de integratie met Google home? Kan ik de lichten bv laten knipperen als de bel gaat?
Vraag me ook af hoe de Eufy werkt met Google home.
Lees her en der dat je wel het beeld op een Nest Hub kan krijgen.
Echter ik zou nl graag de gong ook horen op de aanwezige nesten. Geloof dat dat nog niet mogelijk is. Jammer, anders was ik voor deze gegaan.

• kingmenno
Tweakers, ik heb wel een nest hub hier... maar nog niet mee zitten stoeien. Vooral blij met de bel, intussen bekabeld met genoemde trafo; mooi apparaat en app.

Mocht ik met google aan de slag gaan post ik het.

• JacquesDerks
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-12-2022
Ik wil mijn Eufy deurbel aansluiten op stroom. Welke adapter kan ik hier het beste voor gebruiken? Bijv. Ingang: AC 230-240 V, 50 Hz. en Output: AC18V, 500mA ?

[Voor 7% gewijzigd door JacquesDerks op 04-01-2021 16:48]

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 23:45
JacquesDerks schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:11:
Ik wil mijn Eufy deurbel aansluiten op stroom. Welke adapter kan ik hier het beste voor gebruiken? Bijv. Ingang: AC 230-240 V, 50 Hz. en Output: AC18V, 500mA ?
Lees een aantal berichten hierboven. Daar vermeldt iemand welke trafo hij gebruikt.

• peterathome
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-10-2022
dag kingmenno,

even een vraag over het bedraden van de eufy deurbell. Wat is het voltage vanuit de transformator dat gebruikt wordt om de deurbel goed op spanning te houden? 8 -12 of 24 volt

• Jeroen-82
  • Laatst online: 05-02-2021
Heb vandaag de Eufy deurbel binnen gekregen
De homebase kunnen we gewoon installeren
Nu krijg ik deurbel helemaal niet aan
Ook niet na dat hij een paar uur aan het stroom heb gezeten
Is hier misschien een handeling voor dat de deurbel wel aan gaat?

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-03 09:42
Jeroen-82 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:39:
Heb vandaag de Eufy deurbel binnen gekregen
De homebase kunnen we gewoon installeren
Nu krijg ik deurbel helemaal niet aan
Ook niet na dat hij een paar uur aan het stroom heb gezeten
Is hier misschien een handeling voor dat de deurbel wel aan gaat?
Dan lijkt het me een defect exemplaar of druk je niet op de sync-knop om hem aan te zetten?

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:42
Ik heb een soort zelfde vraag, is 8v trafo voldoende om de eufy bel te voorzien van stroom? Of moet ik deze vervangen?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Essie22
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik heb een Euvy Deurbel met home base direct aangesloten op een bestelde adapter te verkrijgen bij bol.com.
In het scherm veranderd het icoon van een batterij naar een groene stekker.
Rechtstreeks de twee draden van de adapter op de twee schroefjes van de deurbel van Eufy.
Maakt niet uit welke draadje op welke schroefje.
Op de foto staat een ring deurbel vermeld maar deze word op hetzelfde manier aangesloten als een Eufy.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cv204
  • Laatst online: 14-03-2021
Bij mij springt de zekering van de transfo als ik de bel aansluit op stroom enkel als er aangebeld wordt

• robbe36
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-05-2021
hey , vraagje :

aangezien de homebase draadloos is , kan je deze meenemen naar bv. de tuin als draadloze gong ??

• kingmenno
Ja dat kan.

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:05
Wel voorzien van stroom, dus niet draadloos

5500Wp Kostal Piko 5.5 - 2x Toshiba LL Wp

• Daan_123a
  • Laatst online: 14-04-2021
Mr Double B schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:07:
Ik heb waarschijnlijk de zelfde deurbel, en ik heb hem gewoon rechtstreeks op de bel trafo aangesloten dat werkt prima zonder gong. Dus wat jij zelf al aangeeft kan prima let wel dat het dus inderdaad AC is en geen DC zoals memphis al aangeeft.
Krijgt u dan ook alsnog het batterij icoontje te zien. De batterij loopt bij mij namelijk gewoon leeg terwijl de bel op de stroomvoorziening is aangesloten...

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:27
Daan_123a schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:07:
[...]

Krijgt u dan ook alsnog het batterij icoontje te zien. De batterij loopt bij mij namelijk gewoon leeg terwijl de bel op de stroomvoorziening is aangesloten...
Ik heb hem op de bestaande beltrafo (8V 1A) aangesloten, ik zie een stekkertje icoontje bij powermanager. Wel valt mij op dat ik soms het batterij icoontje zie. Wat ik op het eufy forum gelezen heb, zal de bel opladen tot 90% en daarna stoppen met laden, totdat de batterij op 80% zit en dan weer gaan laden. Is niet geverifieerd door meerdere gebruikers.

• Mr Double B
Ringgss schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:05:
[...]

Ik heb hem op de bestaande beltrafo (8V 1A) aangesloten, ik zie een stekkertje icoontje bij powermanager. Wel valt mij op dat ik soms het batterij icoontje zie. Wat ik op het eufy forum gelezen heb, zal de bel opladen tot 90% en daarna stoppen met laden, totdat de batterij op 80% zit en dan weer gaan laden. Is niet geverifieerd door meerdere gebruikers.
Inderdaad dat zelfde is mij al meermaals opgevallen, ik dacht eerst ook dat er iets mis was maar later zie je inderdaad gewoon weer het stekker icoon.

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

• Edwin Eagle
  • Laatst online: 10-10-2021
Cv204 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 08:23:
Bij mij springt de zekering van de transfo als ik de bel aansluit op stroom enkel als er aangebeld wordt
Klopt ook eigenlijk. Als je de standaard beldrukker (maak contact) namelijk indrukt schakel je normaal de bel in. Deze bel zit in serie met de drukker en de transformator.
Omdat Eufy zegt dat je de Eufy bel op deze draden kan aansluiten zou deze dan net zo moeten werken als de oude beldrukker. Dit klot ook.

Maar als je dus een wisselspanningstrafo rechtstreeks op de Eufy aansluit dan sluit je de trafo dus kort bij het indrukken van de Eufy bel. Er moet dus tussen de draad wel een bel zitten ander sluit de beldrukker van Eufy de trafo kort en vliegt de zekering er uit. Bij sommige mensen gebeurd dit niet omdat er geen zekering tussen zit maar wel degelijk de trafo kort sluit. Dit gaat op den duur niet goed.
Dit staat slecht omschreven in de gebruikershandleiding van Eufy.

Hoe kan men dit oplossen als er geen bel meer zit met drukker?

• Edwin Eagle
  • Laatst online: 10-10-2021
Weet het al. 24VAC trafo met in serie een 25 ohm weerstand 50 Watt samen met de Eufy deurbel. De weerstand is dan zeg maar ter vervanging van de oude bel. Zo werkt het bij de concurrent RING ook.

• roland001
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06-2021
Na installatie van mijn eufy deurbel (batterij) en aansluiting op transformator werkt de bestaande gong niet meer. stroom is 12v. het de lus gemaakt op de Friedland gong D117 tussen 0 en 3. Mijn vraag is moet is omschakelen naar 8v 1A en is de overbruggingslus verplichtend

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 05:09
kingmenno schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 22:20:
Deze trafo besteld, aangesloten en werkt!

Ipv accu icoon nu een groen stekkertje! Top!

Navaris deurbel 8 V 12 V 24 V – past op standaard rail – beltransformator voor maximaal 8VA deurbel gong - bel, transformator, wit wit
Hoi! Even een snelle vraag: ik heb nu ook de Navaris trafo besteld voor mijn Eufy battery doorbell. Op welk voltage sluit je de deurbel aan? Op 8V, 12V of 24V ? Kon dit namelijk niet in de Eufy handleiding terugvinden...

• thezahir
peterathome schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:44:
dag kingmenno,

even een vraag over het bedraden van de eufy deurbell. Wat is het voltage vanuit de transformator dat gebruikt wordt om de deurbel goed op spanning te houden? 8 -12 of 24 volt
Ben jij hier al uit @peterathome ? Benieuwd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kingmenno
thezahir schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:04:
[...]

Hoi! Even een snelle vraag: ik heb nu ook de Navaris trafo besteld voor mijn Eufy battery doorbell. Op welk voltage sluit je de deurbel aan? Op 8V, 12V of 24V ? Kon dit namelijk niet in de Eufy handleiding terugvinden...
Net even gekeken.... 12v heb ik hem aangesloten! :)

• thezahir
kingmenno schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:32:
[...]

Net even gekeken.... 12v heb ik hem aangesloten! :)
Thx!

• Amaturk
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-07-2021
Ik merk dat mijn het icoontje van me deurbel enorm vaak switched van stekker naar een batterij icoontje dat geladen word naar helemaal niet meer aan het laden heb een abb beltrafo als ik de stekker eruit haal en weer erin dan gaat het wel weer verder batterij is overigens 50% iemand enig idee ?

• kingmenno
Amaturk schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:40:
Ik merk dat mijn het icoontje van me deurbel enorm vaak switched van stekker naar een batterij icoontje dat geladen word naar helemaal niet meer aan het laden heb een abb beltrafo als ik de stekker eruit haal en weer erin dan gaat het wel weer verder batterij is overigens 50% iemand enig idee ?
Geen last van….. :?

• jstnrp
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-07-2021
Hier hetzelfde. Batterij van de Eufy deurbel loopt leeg terwijl deze aan de beltrafo is aangesloten, een ABB beltrafo 12V, 8VA.
Dit zou volgens de specs ruim voldoende moeten zijn maar is het kennelijk niet.
Als de batterij vol is (opgeladen met de adapter) en ik hang deze terug aangesloten aan de beltrafo zie ik altijd het groene stekkertje. Maar toch na een paar dagen komen de meldingen weer dat de batterij bijna leeg is.
Ik snap er niets van.
Er zit bij mij geen deurbel met knop meer tussen; vanuit de beltrafo 2 draden rechtstreeks naar de Eufy deurbel.
Wat kan nu de oplossing zijn? Ik had al een nieuwe beltrafo gekocht (specs hierboven) omdat ik dacht dat de oude niet voldeed (8V, 1A). Bij de oude beltrafo had ik wel steeds de wisseling tussen icoon van stekker en batterij. Dat is dan het enige wat nu verholpen is.

• Mr Double B
Hier wisselt hij ook wel eens naar het batterij icoon inderdaad, maar dat gaat tot 80% oid en daarna is hij weer aan het laden, ik vermoed zelf dat dat gewoon iets is om de batterij conditie beter te houden? Hij loopt in iedergeval nooit helemaal leeg.

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:38
Edwin Eagle schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:50:
Weet het al. 24VAC trafo met in serie een 25 ohm weerstand 50 Watt samen met de Eufy deurbel. De weerstand is dan zeg maar ter vervanging van de oude bel. Zo werkt het bij de concurrent RING ook.
Heb je dit inmiddels werkend? Of heb je zelf de deurbel niet maar reageerde je alleen op de vraag?

Heb hier hetzelfde probleem met een Eufy battery deurbel. In eerste instantie werkte het maar toen ik na een paar dagen mijn oude gong van de muur haalde en die draden rechtstreeks met elkaar verbond hield na een paar dagen mijn beltrafo ermee op. Daarna nog getest met een adapter die ik had liggen maar die hield er ook mee op zonder de bel te laden.

De documentatie van Eufy had daarin wat uitgebreider gemogen en ook met hun support kwam ik er helaas niet uit. Ik heb dus blijkbaar onterecht de conclusie getrokken dat, omdat ik in de gong op hun advies een verbindingsbrug moet leggen, het ook wel zou werken als ik de draden rechtstreeks verbind zonder gong.

[Voor 15% gewijzigd door mrnn op 14-07-2021 14:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:14
Hier ook een vraagje over de adapter.

Het voltage mag schijnbaar tussen de 8 en 24 volt zijn. (Is dat niet gek? Wat heeft het apparaat nou precies nodig?) en, ik lees niks terug over hoeveel mAh de adapter moet hebben. Voor mijn Ring deurbel gebruikte ik een 18v 500 mAh adapter. Zal die ook volstaan voor de Eufy?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

powermarcel10 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:26:
Hier ook een vraagje over de adapter.

Het voltage mag schijnbaar tussen de 8 en 24 volt zijn. (Is dat niet gek? Wat heeft het apparaat nou precies nodig?)
Iets tussen de 8 en 24 volt dus :)
en, ik lees niks terug over hoeveel mAh de adapter moet hebben.
Je hebt een beltrafo nodig, die zijn normaliter 1A.
https://www.elektramat.nl/groepenkast-componenten/beltrafo/
Voor mijn Ring deurbel gebruikte ik een 18v 500 mAh adapter. Zal die ook volstaan voor de Eufy?
Nee, dat is een DC adapter. De Eufy werkt op wisselstroom en heeft een trafo nodig.

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
JackBol schreef op zondag 18 juli 2021 @ 15:37:
[...]

Iets tussen de 8 en 24 volt dus :)

[...]

Je hebt een beltrafo nodig, die zijn normaliter 1A.
https://www.elektramat.nl/groepenkast-componenten/beltrafo/

[...]

Nee, dat is een DC adapter. De Eufy werkt op wisselstroom en heeft een trafo nodig.
Goed dat je t zegt! Ik had hem zo aan die ac adapter gehangen. Wist ik veel! 8)7

Ik had eerder zelf een analoge bel, dus geen trafo hangen. Heb alleen een draad naar de voordeur gemaakt. Is er ergens een schema te vinden hoe ik zo'n bel transformator aansluit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

powermarcel10 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:40:
[...]

Goed dat je t zegt! Ik had hem zo aan die ac adapter gehangen. Wist ik veel! 8)7

Ik had eerder zelf een analoge bel, dus geen trafo hangen. Heb alleen een draad naar de voordeur gemaakt. Is er ergens een schema te vinden hoe ik zo'n bel transformator aansluit?
Je hebt een AC trafo nodig. Als je eerst een analoge bel had, zit je waarschijnlijk goed. Maak even een foto van je meterkast, kan kan ik je wel aangeven of je de benodigde hardware al hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
JackBol schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Je hebt een AC trafo nodig. Als je eerst een analoge bel had, zit je waarschijnlijk goed. Maak even een foto van je meterkast, kan kan ik je wel aangeven of je de benodigde hardware al hebt.

Deze adapter is nu met mijn Ring deurbel verbonden en zit in de meterkast in het stopcontact. Maar daar staat dus "AC adapter". Zou hij dan toch wel geschikt zijn de Eufy? (die komt morgen binnen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

powermarcel10 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 16:46:
[...]

[Afbeelding]

Deze adapter is nu met mijn Ring deurbel verbonden en zit in de meterkast in het stopcontact. Maar daar staat dus "AC adapter". Zou hij dan toch wel geschikt zijn de Eufy? (die komt morgen binnen)
Ah ja dat is inderdaad een trafo! Dit zou moeten werken als die Eufy aan 500mA genoeg heeft. Proberen kan altijd, er gaat niets kapot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
JackBol schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:07:
[...]

Ah ja dat is inderdaad een trafo! Dit zou moeten werken als die Eufy aan 500mA genoeg heeft. Proberen kan altijd, er gaat niets kapot.
Oooooh top! Bedankt voor je hulp! :D

• thezahir
Ha allen,
Ik heb mijn battery powered Eufy deurbel 3 maanden geleden op een trafo aangesloten. Heeft het 3 maanden lang prima gedaan op de trafo (icoontje van groen stekkertje in de app zichtbaar). Nu - ineens - wordt hij niet meer door de trafo gevoed, maar pakt ie de batterij (die dus niet meer opgeladen wordt door de trafo). Batterij heeft op dit moment nog 'maar' 37%.

Ik heb niks / nada gewijzigd in de setup of de configuratie. Trafo wordt ook nog steeds van stroom voorzien. Lees in dit draadje meerdere gebruikers (bv @Ringgss, @Mr Double B) met een vergelijkbaar issue. Heeft iemand al een oplossing?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Gewoon even de spanningen van de trafo nameten?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:27
@thezahir Ik heb hier geen issue mee. Bij mij blijft de accu altijd minimaal 80% als ik geen stekker icoontje heb. Waarschijnlijk laat eufy de accu leeglopen tot 80% en gaat dan weer laden.

Ik zou idd de travo na meten, misschien heeft die het opgegeven.

• Mr Double B
@thezahir ook hier geen issue, zelfde als wat @Ringgss zegt gebeurd hier. Zou eens meten of je trafo zelf nog wel stroom geeft.

• thezahir
Edwin Eagle schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:52:
[...]
Als je dus een wisselspanningstrafo rechtstreeks op de Eufy aansluit dan sluit je de trafo dus kort bij het indrukken van de Eufy bel. Er moet dus tussen de draad wel een bel zitten ander sluit de beldrukker van Eufy de trafo kort en vliegt de zekering er uit. Bij sommige mensen gebeurd dit niet omdat er geen zekering tussen zit maar wel degelijk de trafo kort sluit. Dit gaat op den duur niet goed.
Dit staat slecht omschreven in de gebruikershandleiding van Eufy.
Omdat mijn beltrafo icm de eufy ineens gestopt is met functioneren na 3 maanden (hij houdt m niet meer op spanning en de eufy valt terug op z'n accu) vroeg ik mij af of dat hier iets mee te maken kan hebben? Gebruik ik een verkeerde soort beltrafo die ik rechtstreeks op 230v heb aangesloten en de andere kant rechtreeks op de eufy? Moet daar nog iets tussen?

• thezahir
Okee voor de mensen die dit eufel (pun intended) ook ervaren, namelijk, een 230v gepowerede Eufy Battery 2k Deurbel die ineens niet meer gevoed wordt door de 230V. Ik heb hoogstwaarschijnlijk de oplossing gevonden. Doordat ik alleen een deurbeltrafo had aangesloten, zonder tussenliggende condensator, werd elke keer als de deurbel werd ingedrukt er even kortsluiting gemaakt. Dit maakt op den duur de trafo (en vlg mij ook de deurbel) stuk na verloop van tijd.
Ik heb nu een nieuwe deurbel en ook een andere voeding (namelijk deze https://www.amazon.nl/gp/product/B097H5YB13/) waarbij geen aparte condensator meer nodig is. Ik vermoed dat het daarmee is opgelost.

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-11-2022
Iemand die kan bevestiging of de 2k deurbel wired versie ook op 8v trafo werkt? Heb de batterij versie 2k wil deze vervangen omdat deze niet continue kan opnemen, deze heb ik nu bedraad aangesloten op 8v trafo alleen lees dat de wired versie meer stroom nodig heeft.

• sari-inc
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-03 08:01
Dag allen,
Ik zit met een vergelijkbaar probleem. Zonder een jumper in de gong, blijft die wel constant af gaan maar stopt dan niet. Ook de deurbel laad dan niet op. Met een jumper laad de deurbel wel op, maar hoor je geen gong meer. Wat doe ik hier verkeerd? 8)7

• Deninho85
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-03 12:46
Ik heb hier het zelfde probleem. Mijn eufy laadt niet op via de trafo. Terwijl er wel degelijk 14v gemeten wordt bij de draadjes.

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09
Deninho85 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:58:
Ik heb hier het zelfde probleem. Mijn eufy laadt niet op via de trafo. Terwijl er wel degelijk 14v gemeten wordt bij de draadjes.
Ik heb dit probleem al 2x gehad met de Eufy 2k battery doorbell en 2x terug gestuurd en geld terug gehad.
Het ging voor 2-3 maanden goed en spontaan werkte het niet meer.
Lees ook veel mensen online die hetzelfde ervaren dus de battery version op een AC aansluiten wil nog wel eens issues geven.
Ik wil nog 1x de Eufy 2K wired versie proberen omdat ik tegen het maandelijkse principe van de ring ben.

PS:
De 2K wired versie heeft tevens geen motion delay en reageert veel sneller dan de battery version i.v.m. slaapstand.
Als je toch wired gaat zou ik lekker deze nemen alleen hij is wat minder veilig bij diefstal. (SD card in de bel)
Alleen te verkrijgen via Amazon volgens mij.

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:38
Ik wil even mijn ervaring delen met het werkend krijgen van de Eufy 2K battery en een bestaande mechanische gong op stroom.

Voor stroom heb ik een adapter gekocht die ook voor Eufy geschikt is, wat hier eerder al is genoemd.
https://www.bol.com/nl/nl...5m/9200000124072287/?s2a=

Mijn probleem was dat ik meteen de jumper kabel ertussen heb gezet wat overal wordt aangeraden. De Eufy laadt wel op maar de gong gaat dan niet aan bij het bellen. Toen ik de jumper kabel eruit had gehaald werkte de gong meteen en de Eufy laad op met een groen stekkertje!

De blauwe en rode draad gaan naar de Eufy deurbel. De zwarte draden zijn van de oplader:

In de app kies je dan bij het tandwiel bij de camera >> Deurbelontvanger >> Bestaande deurbelontvanger >> Het geluidssingaal wijzigen op Mechanisch:

Dan doet die het.

[Voor 2% gewijzigd door Khallouki op 01-04-2022 22:38. Reden: naam]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:36

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb nu ook vage problemen met mijn deurbel op een trafo aangesloten: hij liet altijd het groene stekkertje zien, maar sinds de laatste firmware (22-11) niet meer, en lijkt hij op de accu te draaien. Trafo geeft nog gewoon prima de juiste spanning af, en ik kan heel erg slecht bij de achterkant van de bel zelf (stevig ingebouwd...). Battery loopt nu terug, maar geeft geen datum aan van 'last charge'.

Ik kan niet vinden in de update informatie of het alleen een weergave issue is van het icoontje (bv alleen stekker icoontje bij actief laden oid), maar wil het vóór zijn en niet ineens met een niet werkende bel zitten.

Ziet iemand anders hetzelfde gebeuren?

• RalphVel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-12-2021
Dit gevonden op internet!, Mijn bel draait nu op de batterij ik ga het komende week aansluiten
zoals op de beschrijving hieronder op een Externe voeding 8V~~ 2 Amp, Ik Moet nog wel eerst een inbouw zekering plaatsen.
------------------------------------------------------------------------------------------
[Wie kan mij adviseren], Als ik de deurbel aansluit op een trafo van 12v A-C laadt de bel wel op kun je zien via groene stekkertje , Doch als op de bel gedrukt wordt springt de zekering van de trafo ?!?!?!? Er is GÉÉN! extra bel aangesloten.

======== Effectief sluit je de voeding namelijk kort zodra je aanbelt ============
Oplossing = [ Een dikke draadgewonden weerstand er tussen zetten], “Of een relais”
die je bij indrukken bel, Dan om gaat en een bel kan schakelen
Bij direct op de 8-12VAC trafo aansluiten moet je een 25ohm 50 Watt weerstand in de plus-leiding naar de bel opnemen. Die compenseert de kortsluitstroom bij aanbellen.

!! Of, Eenvoudiger,!!
De initiële instelling van de bel aanpassen (De optie, hij vervangt een bestaande deurbel NIET! KIEZEN!! ======= > {Dan sluit je de voeding niet kort bij indrukken}
----------------------------------------------------------------------------------------

https://fwd.nl/smarthome/...-security-video-doorbell/ Zie reactie in deze link
RICHARD
12 MEI 2021 OM 10:50

Mvgr Ralph,

[Voor 15% gewijzigd door RalphVel op 06-12-2021 16:58]

• foodlovers
  • Registratie: November 2021
De 2K deurbel van Eufy had ik aangesloten op een Schupa trafo 8V die tevens de oude bel bediend.
De problemen kwamen na 3 maanden en kreeg geen enkel geluid uit de homebase of oude bel. Alleen het beeld bleef. Je weet dan niet wanneer er aangebeld wordt.
Het antwoord van Eufy duurde even en had na alle geprobeerd te hebben, de set al ter reparatie aangeboden.
Daarna kreeg ik een aantal oplossingen:
1. Kunt u bevestigen of u het meldingsgeluid hebt ingeschakeld? Het staat onder de rechterbenedenhoek van de hoofdinterface > "Beveiliging"-instelling> Homebase> Kies huidige modi> Schakel het Homebase-alarm in.
2. Controleer of je je telefoon hebt ingesteld op de stille modus of een andere niet storen-modus.
3. Als dit niet helpt, probeer dan de app opnieuw te installeren.
4. De spanningsvereiste van de 2K-batterijdeurbel is 8-24VAC, 10VA of hoger.
Dit laatste staat dus niet in de handleiding.
Voor de voedingsadapters kreeg ik het volgende antwoord:
Hier zijn de lijsten met compatibele voedingsadapters: 24V/500mA, 18V/500mA, 16V/800mA.
Als de homebase en bel terugkomen, zal ik de trafo van 8-24VAC aansluiten.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

• foodlovers
  • Registratie: November 2021
vraag:
Mijn eerste eufy deurbel heb ik teruggebracht omdat de eufy bel op de homebase en eigen bel na 3 maanden geen geluid meer gaf. De bewegingen en bel zag en hoorde je op 2 telefoons
Wel reageerde de camera gelijk op 6m van de bel als iemand het pad op liep.

Nu de nieuwe set is geïnstalleerd, doet de beweegmelding het niet en wordt pas beeldopgenomen als er gebeld wordt.
Tevens werkt de beeldvastlegging maar op 1 telefoon. Beide zijn met de app verbonden en is live beeld te zien.

Heeft iemand idee wat ik hier fout doe?

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-03 14:16

Vmu

Rotatate

xeoMe schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 01:11:
[...]

Ik heb dit probleem al 2x gehad met de Eufy 2k battery doorbell en 2x terug gestuurd en geld terug gehad.
Het ging voor 2-3 maanden goed en spontaan werkte het niet meer.
Lees ook veel mensen online die hetzelfde ervaren dus de battery version op een AC aansluiten wil nog wel eens issues geven.
Ik wil nog 1x de Eufy 2K wired versie proberen omdat ik tegen het maandelijkse principe van de ring ben.

PS:
De 2K wired versie heeft tevens geen motion delay en reageert veel sneller dan de battery version i.v.m. slaapstand.
Als je toch wired gaat zou ik lekker deze nemen alleen hij is wat minder veilig bij diefstal. (SD card in de bel)
Alleen te verkrijgen via Amazon volgens mij.
Zelfde probleem hier. Op alleen batterij loopt de accu bijna leeg waar je bij staat, houdt het misschien een have dag vol.
Op voeding aangesloten met de ac adapter die in dit topic wordt aanbevolen maar dat helpt dus niet. Na de bel tot 10% te hebben opgeladen op USB en weer aan de deur te hebben gehangen loopt hij in een uurtje weer langzaam leeg. Staat wel een tablet met tincamPro de deurbel te streamen maar dat zou toch geen probleem moeten zijn? Doe ik nou iets verkeerd of is ook deze kapot? Ik ben nu al twee weken met ding aan het hannesen.

Vmu

• xah5kiDe
  • Laatst online: 20:36

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Mijn ervaring met deze deurbel(en) is wisselend. De eerste wilde niet laden. Ik heb gevonden dat het laden weer begon als ik druk op de achterkant uitoefende. Teruggestuurd naar Eufy en een nieuwe gekregen. Prima support. Als je ook ervaart dat de batterij leegloopt en je ziet alleen maar een batterij icoontje, check dan of de bestaande gong nog werkt. Bij mij viel die namelijk ook uit.
De minimaal benodigd spanning is 8V (AC of DC maakt niet uit). Het laden gebeurt met minder dan 100mA, dus elke trafo is geschikt. Als je continu streamt dan is overigens de laadstroom onvoldoende om de batterij op spanning te houden. Dit wordt dus niet ondersteund.
Lus je de gong door zorg er dan wel voor dat je als melder niet een bestaande gong kiest want als je dat wel doet, sluit elke keer de trafo kort als er aangebeld wordt. Niet goed voor de deurbel en niet goed voor de trafo.
De nieuwe deurbel werkt veel minder gevoelig op beweging. Ook het schakelen tussen IR belichting (of niet) werkt heel anders. Mijn nieuwe bel mist nu ook af en toe beweging (postbode).
De nieuwe software is 1.1.1.7
De defecte versie had 2.2.2.3
Beiden bijgewerkt naar de laatste versie. Er zijn dus verschillende hardware versies die verschillende firmware krijgen. Dat verklaart mogelijk ook de wisselde ervaringen.

Theo

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-03 14:16

Vmu

Rotatate

xah5kiDe schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:49:
Mijn ervaring met deze deurbel(en) is wisselend. De eerste wilde niet laden. Ik heb gevonden dat het laden weer begon als ik druk op de achterkant uitoefende. Teruggestuurd naar Eufy en een nieuwe gekregen. Prima support. Als je ook ervaart dat de batterij leegloopt en je ziet alleen maar een batterij icoontje, check dan of de bestaande gong nog werkt. Bij mij viel die namelijk ook uit.
De minimaal benodigd spanning is 8V (AC of DC maakt niet uit). Het laden gebeurt met minder dan 100mA, dus elke trafo is geschikt. Als je continu streamt dan is overigens de laadstroom onvoldoende om de batterij op spanning te houden. Dit wordt dus niet ondersteund.
Lus je de gong door zorg er dan wel voor dat je als melder niet een bestaande gong kiest want als je dat wel doet, sluit elke keer de trafo kort als er aangebeld wordt. Niet goed voor de deurbel en niet goed voor de trafo.
De nieuwe deurbel werkt veel minder gevoelig op beweging. Ook het schakelen tussen IR belichting (of niet) werkt heel anders. Mijn nieuwe bel mist nu ook af en toe beweging (postbode).
Beiden bijgewerkt naar de laatste versie. Er zijn dus verschillende hardware versies die verschillende firmware krijgen. Dat verklaart mogelijk ook de wisselde ervaringen.
Hartelijk dank voor de info.
Ik heb de bel weer teruggestuurd en een Google deurbel aangeschaft. Ok niet ideaal maar dan heb ik tenminste iets dat wel werkt voorlopig.

Vmu

• DirkNoName
  • Laatst online: 07-05-2022
Ik had ook het probleem met de bel dat die niet wou laden,helemaal van 80 naar 5 % laten lopen door veel bewegingsdetectie aan te zetten en 2 minuten opnemen etc duurde ongeveer 2 weken ook toen ging die nog steeds niet laden.
Een avond opgeladen naar 100% en daarna weer aangesloten toen deed die het nog niet.
Ik heb daarna wat veranderd en daarna deed die het gelijk, echt heel stom omdat het AC is maar ik heb de plus en min aan de onderkant van me beltrafo omgedraaid. zodat het circuitje andersom loopt met de mechanische bel.
het is het proberen waard zou ik zeggen.

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:59
xah5kiDe schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:49:
Ik heb ook de eufy wired aangesloten op een standaard nieuwbouwwoing deurbel opstelling : eaton beltrafo 8v met een mechanische deurbel/gong.

De eufy draait nu een maand of 8 en ik onlangs twee keer meegemaakt dat hij niet meer laad. Het stekker icoontje is ook weg in de app.

Ik heb nu in de app de "Homebase als deurbelontvanger" ingesteld onder deurbel instellingen > deurbelontvanger. Als ik nu de eufy indruk dan hoor ik alsnog de mechanische deurbel/gong, is dat normaal ? Ik weet nu niet of de eufy bij elke indruk kortsluiting maakt..

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

vortexnl1982 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:08:
Ik heb ook de eufy wired aangesloten op een standaard nieuwbouwwoing deurbel opstelling : eaton beltrafo 8v met een mechanische deurbel/gong.

De eufy draait nu een maand of 8 en ik onlangs twee keer meegemaakt dat hij niet meer laad. Het stekker icoontje is ook weg in de app.
Dat is normaal. Hij probeert de batterij op 80% te houden door niet onnodig te laden. Is op zich een prima methode waardoor de batterij veel langer meegaat, echter het is een rare keuze om dan alleen een batterij icoontje te tonen.
Ik heb nu in de app de "Homebase als deurbelontvanger" ingesteld onder deurbel instellingen > deurbelontvanger. Als ik nu de eufy indruk dan hoor ik alsnog de mechanische deurbel/gong, is dat normaal ? Ik weet nu niet of de eufy bij elke indruk kortsluiting maakt..
Heb je ook de bestaande deurbel uitgezet? Je kunt beiden onafhankelijk aan en uitzetten.

Theo

• vortexnl1982
xah5kiDe schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:01:
[...]

Dat is normaal. Hij probeert de batterij op 80% te houden door niet onnodig te laden. Is op zich een prima methode waardoor de batterij veel langer meegaat, echter het is een rare keuze om dan alleen een batterij icoontje te tonen.

[...]

Heb je ook de bestaande deurbel uitgezet? Je kunt beiden onafhankelijk aan en uitzetten.
Als het verkeerd gaat dan loopt de batterij gewoon helemaal leeg.

Hoe zet ik de bestaande deurbel uit dan ? Ik dacht dat ik dat deed door die configuratie die ik beschrijf..

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

vortexnl1982 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:03:
[...]
Hoe zet ik de bestaande deurbel uit dan ? Ik dacht dat ik dat deed door die configuratie die ik beschrijf..
Deurbelontvanger->Bestaande deurbelontvanger->Aan/uit

Theo

• vortexnl1982
xah5kiDe schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:40:
[...]

Deurbelontvanger->Bestaande deurbelontvanger->Aan/uit
:F 8)7 _O-

Heb het nu ingesteld. Eens kijken of het probleem zich nog voor doet.

• vortexnl1982
Deurbelontvanger->Bestaande deurbelontvanger-> uit gezet. Ik heb voltage gemeten op de draadjes naar de eufy en daar stond prik op.

Als ik bij de deurbel zelf kijk in de app onder Energiebeheerder dan zie ik het 'bedraad' icoontje.

Ik kreeg net echter een bericht van de eufy app dat de deurbel bijna leeg is. Als ik in de app op het homebase icoontje druk dan zie ik ook een plaatje van de deurbel met een batterij icoontje wat bijna leeg aangeeft :S.

Waarschijnlijk valt de deurbel uit binnen nu en een aantal uur / dagen.

Is de deurbel defect ?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:16
vortexnl1982 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:09:
Deurbelontvanger->Bestaande deurbelontvanger-> uit gezet. Ik heb voltage gemeten op de draadjes naar de eufy en daar stond prik op.

Als ik bij de deurbel zelf kijk in de app onder Energiebeheerder dan zie ik het 'bedraad' icoontje.

Ik kreeg net echter een bericht van de eufy app dat de deurbel bijna leeg is. Als ik in de app op het homebase icoontje druk dan zie ik ook een plaatje van de deurbel met een batterij icoontje wat bijna leeg aangeeft :S.

Waarschijnlijk valt de deurbel uit binnen nu en een aantal uur / dagen.

Is de deurbel defect ?
Kun je hem wel opladen via de homebase?

• vortexnl1982
Arjantje72 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:58:
[...]

Kun je hem wel opladen via de homebase?
Via de homebase? Hij hangt aan de bel trafo.

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Houd er rekening mee dat hij maar heel zwak laadt. Dus continue streamen kan nog steeds niet. Als dat niet het geval is en je meet ten minste 8V AC op de terminals, dan is hij defect lijkt me zo. Neem met Eufy klantenservice contact op. Die hebben mij ook prima geholpen.

Theo

• Arjantje72
vortexnl1982 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:54:
[...]

Via de homebase? Hij hangt aan de bel trafo.
Kun je toch loskoppelen?
En dan opladen met de homebase, althans ik kan kiezen daarin.

[Voor 11% gewijzigd door Arjantje72 op 24-02-2022 07:50]

• vortexnl1982
Ik meet 5 volt dc op de draadjes naar de deurbel. Mijn EATON BELTRAFO 8V 1A zou toch 8 volt moeten leveren?

De deurbel is weer leeg gelopen. Ik laad hem nog 1 keer helemaal op via USB. Als hij dan weer leeg loopt dan is of de 5 volt te weinig of de deurbel is kapot..

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Sterker nog, het zal meer zijn dan 8V. Zit er nog een elektronische gong tussen? Een transformator kan eigenlijk niet zo stuk gaan. Spanning aan de uitgang wordt bepaald door het aantal windingen. Soms kun je wel een andere aftakking kiezen.

Theo

• vortexnl1982
xah5kiDe schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:09:
Sterker nog, het zal meer zijn dan 8V. Zit er nog een elektronische gong tussen? Een transformator kan eigenlijk niet zo stuk gaan. Spanning aan de uitgang wordt bepaald door het aantal windingen. Soms kun je wel een andere aftakking kiezen.
Het betreft hier een nieuwbouw woning, jaar oud. Er zit nog een mechanische gong tussen maar die heb ik in de eufy app uit gezet want ik las dat die combinatie voor sluiting kan zorgen.

Ik meet toch echt 5 volt als ik de eufy van de muur haal en op de twee draadjes meet. Dat is niet goed dus?

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Nee dat is te weinig.
Meet eens direct op de transformator uitgang (in de meterkast). Als je daar wel > 8V meet, dan zul je de gong moeten doorverbinden. Je denkt wel dat het mechanisch is, maar waarschijnlijk is die weerstand dan veel te hoog.

Theo

• ad-user
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
vortexnl1982 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:57:
Ik meet 5 volt dc op de draadjes naar de deurbel. Mijn EATON BELTRAFO 8V 1A zou toch 8 volt moeten leveren?

De deurbel is weer leeg gelopen. Ik laad hem nog 1 keer helemaal op via USB. Als hij dan weer leeg loopt dan is of de 5 volt te weinig of de deurbel is kapot..
Een standaard beltrafo heeft AC spanning, in de meeste gevallen 8V.
Als je DC meet, dan is er iets niet goed

maar de zomer komt eraan

• vortexnl1982
ad-user schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Een standaard beltrafo heeft AC spanning, in de meeste gevallen 8V.
Als je DC meet, dan is er iets niet goed
Hmm ik ga eens opnieuw meten. Ik had de deurbel via usb opgeladen en ik zie nu weer in de app dat hij langzaam aan leeg loopt :

De deurbel geeft wel aan dat hij via de kabel wordt opgeladen :

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Optimale bewaking moet je ook niet aanzetten. Dat gebruikt meer stroom dan hij kan bijladen

Theo

• Leon-G
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-06-2022
Goede avond,
Ik heb de meeste berichten doorgelezen maar het is voor mij niet helemaal duidelijk of ik nu beter de Eufy op batterij of kabel kan kopen in mijn situatie 🙈

Er zit nu een normale bel die geen spanning heeft maar enkel twee signaalkabels (volgens mij), richting de gong hier binnen.

Nu wil ik graag de Eufy aansluiten, maar ik heb helaas geen stroompunt bij de voordeur. Daarvoor wil ik de signaal kabels gebruiken met een trafo oid ertussen.

Hopelijk kan iemand mij helpen. Dankjewel alvast voor de hulp.

• Arjantje72
Leon-G schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:38:
Goede avond,
Ik heb de meeste berichten doorgelezen maar het is voor mij niet helemaal duidelijk of ik nu beter de Eufy op batterij of kabel kan kopen in mijn situatie 🙈

Er zit nu een normale bel die geen spanning heeft maar enkel twee signaalkabels (volgens mij), richting de gong hier binnen.

Nu wil ik graag de Eufy aansluiten, maar ik heb helaas geen stroompunt bij de voordeur. Daarvoor wil ik de signaal kabels gebruiken met een trafo oid ertussen.

Ik gebruik met accu, die gaat een maand of drie mee, dan een uur of 6 opladen en hij is weer vol.
Dat volstaat voor mij.
Met aansluiten op de stroom zijn er wat problemen zoals je kunt lezen, ik heb het nog niet geprobeerd :)

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Leon-G schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:38:
Goede avond,

Lijkt me dat je binnen een beltrafo hebt met een gong. Als dat een ouderwetse gong ik, dan kun je de Eufy gewoon op de bestaande beldraden aansluiten. Is het een elektronische gong, dan kun je de gong doorverbinden en dan staat de beltrafo uitgang direct op de draden van bij de deurbel. In dat laatste geval wel instellen in de app, dat Eufy niet de bestaande deurbel moet laten afgaan (want dat sluit hij de trafo kort).

Theo

• Tempestus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-03 19:07
kingmenno schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:38:
Tweakers!

mijn vraag:

Ik heb een Eufy Video deurbel de battery versie.
Er zijn kabels aangesloten op de deurbel. Deze twee draadjes hangen nu los in de meterkast.

Graag zou ik de deurbel vast op stroom aansluiten ipv de accu.

De origine bel is er niet meer, er is dus ook geen gong er is ook geen trafo.

Hoe ga ik nu te werk?

eigenlijk hoeft de bel alleen maar stroom, het bel geluid gaat wel naar de homebase en telefoons hier in huis.

Er is een 220v aansluiting in de meterkast, kan daar een trafo tussen? dus 2draden blauw/bruin naar de trafo en de twee draadjes naar de bel op de trafo? (12-24v?)

vriendelijk bedankt voor het meedenken.

gr. Menno
Ik wil dit zelfde toepassen momenteel met mijn Eufy deurbel.
Ik wil ook de Navaris trafo aanschaffen maar vroeg mij af of jij in d tussentijd problemen hebt gehad met dat de trafo de bel niet oplaadt zoals andere mensen aangeven in de comments.

Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn dat je wat foto's stuurt van hoe je de Navaris hebt aangesloten in de meterkast, wil hetzelfde doen namelijk...

Alvast bedankt!

• Matti
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-04-2022
Hallo!

Ik ben op zoek naar een slimme deurbel om ook het deurslot mee te bedienen (voor een praktijk)
Ik kwam uit op:
SecuFirst DID701B
Waar er expliciteit bij staat dat deze ook een elektrisch slot kan koppelen.

Nu vroeg ik mij af of dit ook mogelijk is bij de eufy?

Bedankt voor de hulp!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Nee dat kan niet

Theo

• Tempestus
thezahir schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:14:
Okee voor de mensen die dit eufel (pun intended) ook ervaren, namelijk, een 230v gepowerede Eufy Battery 2k Deurbel die ineens niet meer gevoed wordt door de 230V. Ik heb hoogstwaarschijnlijk de oplossing gevonden. Doordat ik alleen een deurbeltrafo had aangesloten, zonder tussenliggende condensator, werd elke keer als de deurbel werd ingedrukt er even kortsluiting gemaakt. Dit maakt op den duur de trafo (en vlg mij ook de deurbel) stuk na verloop van tijd.
Ik heb nu een nieuwe deurbel en ook een andere voeding (namelijk deze https://www.amazon.nl/gp/product/B097H5YB13/) waarbij geen aparte condensator meer nodig is. Ik vermoed dat het daarmee is opgelost.
Heb je na het aansluiten van deze adapter nog problemen ervaren met de videodeurbel?

Ik heb nu signaal kabel doorgetrokken, navaris Beltrafo aangeschaft en wil het morgen installeren maar kom er nu dus ook achter dat ik geen condensator/weerstand heb en dat wéér geld kost...
Het is dan voordeliger en makkelijker om zo'n adapter te kopen als jij hebt gedaan maar vraag me af of het dan goed is voor de komende jaren of dat jij ook problemen ermee hebt ervaren....

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Als je de deurbel direct op een transformator aansluit, hoef je alleen maar in de app in te stellen dat hij de bestaande gong niet moet laten overgaan (want die heb je niet). Je hebt geen condensator of weerstand nodig.

Theo

• thezahir
Deninho85 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:58:
Zeer waarschijnlijk gaat dit je oplossing zijn:
thezahir in "Eufy battery deurbel aansluiten op stroom, geen gong."

• thezahir
superduper schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:14:
Ik heb nu ook vage problemen met mijn deurbel op een trafo aangesloten: hij liet altijd het groene stekkertje zien, maar sinds de laatste firmware (22-11) niet meer, en lijkt hij op de accu te draaien. Trafo geeft nog gewoon prima de juiste spanning af, en ik kan heel erg slecht bij de achterkant van de bel zelf (stevig ingebouwd...). Battery loopt nu terug, maar geeft geen datum aan van 'last charge'.

Ik kan niet vinden in de update informatie of het alleen een weergave issue is van het icoontje (bv alleen stekker icoontje bij actief laden oid), maar wil het vóór zijn en niet ineens met een niet werkende bel zitten.

Ziet iemand anders hetzelfde gebeuren?
Zeer waarschijnlijk gaat dit je oplossing zijn:
thezahir in "Eufy battery deurbel aansluiten op stroom, geen gong."

• thezahir
Tempestus schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:03:
[...]

Heb je na het aansluiten van deze adapter nog problemen ervaren met de videodeurbel?

Ik heb nu signaal kabel doorgetrokken, navaris Beltrafo aangeschaft en wil het morgen installeren maar kom er nu dus ook achter dat ik geen condensator/weerstand heb en dat wéér geld kost...
Het is dan voordeliger en makkelijker om zo'n adapter te kopen als jij hebt gedaan maar vraag me af of het dan goed is voor de komende jaren of dat jij ook problemen ermee hebt ervaren....
Sinds mijn wijziging die ik beschreven had, heb ik geen enkele issues meer gehad, al half jaar lang niet. Dus dit was voor mij de oplossing!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Nee, helaas. Hij zit nu op zoiets aangesloten maar hij laad er nog steeds niet van op voor zover ik kan zien. Ik bedacht me net dat ik al een tijd niet meer gekeken had, en hij is nu op 39% na 72 dagen (balanced surveillance). Vind ik op zich nog wel netjes dus ik laat het maar zo.

• thezahir
superduper schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:04:
[...]

Nee, helaas. Hij zit nu op zoiets aangesloten maar hij laad er nog steeds niet van op voor zover ik kan zien. Ik bedacht me net dat ik al een tijd niet meer gekeken had, en hij is nu op 39% na 72 dagen (balanced surveillance). Vind ik op zich nog wel netjes dus ik laat het maar zo.
Da's wel gek! Bij mij zie je niet eens meer op hoeveel procent hij zit. Je ziet gewoon een netvoeding-icoontje en that's it.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

thezahir schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:44:
[...]

Da's wel gek! Bij mij zie je niet eens meer op hoeveel procent hij zit. Je ziet gewoon een netvoeding-icoontje en that's it.

[Afbeelding]
Dat is nu juist het hele punt van dit probleem: heeft hij bij mij ook altijd gedaan, maar 'opeens' was het stekketje weg en liep hij op de accu. Dat lees je ook veel vaker dat ergens het oplaad circuit het begeeft van deze dingen.

• Tempestus
thezahir schreef op woensdag 6 april 2022 @ 05:12:
[...]

Sinds mijn wijziging die ik beschreven had, heb ik geen enkele issues meer gehad, al half jaar lang niet. Dus dit was voor mij de oplossing!
Hier ook aangesloten en icoontje dat het oplaad is zichtbaar.
Makkelijk en snel!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Dat is nu juist het hele punt van dit probleem: heeft hij bij mij ook altijd gedaan, maar 'opeens' was het stekketje weg en liep hij op de accu. Dat lees je ook veel vaker dat ergens het oplaad circuit het begeeft van deze dingen.
Dat had ik ook. Teruggestuurd onder garantie en nieuwe gekregen. Druk eens op de schroeven met een schroevendraaier en kijk ondertussen in de app. Bij mij werd ineens het stekkertje weer zichtbaar. Vermoed een interne breuk.

Theo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:19

Masselink

Voor de dorst

Ik heb de volgende beltrafo in mijn nieuwe (nog niet opgeleverde) huis.

Zijn er tweakers die de eufy deurbel die hem succesvol hebben aangesloten, zonder extra adapters etc?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:41

duderuud

Sliden is koel

xah5kiDe schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:41:
[...]

Dat had ik ook. Teruggestuurd onder garantie en nieuwe gekregen. Druk eens op de schroeven met een schroevendraaier en kijk ondertussen in de app. Bij mij werd ineens het stekkertje weer zichtbaar. Vermoed een interne breuk.
Dat probleem heb ik ook gehad. Volledige reset gedaan, opnieuw aangesloten en voeding werkte weer.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JJ72
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-07-2022
Dag allen,

Nu eindelijk een Eufy deurbel met homebase gekocht.

Echter ik wil hem bekabeld hebben zodat ik geen omkijken meer heb naar het opladen.

Helaas heb ik een best oude meterkast met nog oude draai zekeringen. De deurbel draadjes gaan naar een vrij oude Trafo in de meter kast. Ik zie iets met 8v. Heeft iemand enig idee of het gaat werken of kan ik beter bij bol.com zo bestaande AC adapter halen. Ben zelf niet echt technisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JJ72
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-07-2022
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee