Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:14

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Kan werken. Je deurbel trafo heeft drie aansluitingen. Zorg ervoor dat je de 8V uitgang kiest.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ72
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-07-2022
Hi ik heb de kap open gemaakt en zie de volgende indeling. Kunnen jullie mij adviseren op welke twee de draden moeten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfWkCgFU1CXjuzGzMRF0wNiAmmA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dk9bQ9gsmDZN1qvzrxFpStuQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uk7hT2U7ReaZf5Nfd23eUSYX2dE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQibLR3MZQ7btlO1vRfBYyRv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8lSF_OYHsJnaxOa7RgPkNpn8qM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/omMv9UDZs18KFBMBVjnsxcU6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJUPFwQLCGTju_KdfNkgpRw6R7c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GlfhHOSdcSTgvFp23Y9Fl4B8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JJ72 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:39:
Hi ik heb de kap open gemaakt en zie de volgende indeling. Kunnen jullie mij adviseren op welke twee de draden moeten?

[knip]
Zo te zien zitten de draden al op het juiste voltage aangesloten ( < 8V > ), als het de juiste draden zijn die naar de Eufy toe gaan?

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 02-06-2022 23:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ72
  • Laatst online: 30-07-2022
Kan morgen testen. Moet ook totaal aan de andere zijde Vd deur. Dus moet moet het verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldsomers
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-12-2022
Essie22 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:02:
Ik heb een Euvy Deurbel met home base direct aangesloten op een bestelde adapter te verkrijgen bij bol.com.
In het scherm veranderd het icoon van een batterij naar een groene stekker.
Rechtstreeks de twee draden van de adapter op de twee schroefjes van de deurbel van Eufy.
Maakt niet uit welke draadje op welke schroefje.
Op de foto staat een ring deurbel vermeld maar deze word op hetzelfde manier aangesloten als een Eufy.
[Afbeelding]
Heb de batterijen erin laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@JJ72 Ik had de zelfde travo toen ik nog de eufey had. Werkte prima en deurbel gaf ook gewoon een "op-stroom" icoontje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseLine
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:53
Heb sinds kort ook de Eufy Battery deurbel rechtstreeks aangesloten op een Attema beltrafo (1 ampere 8 volt). Ik zie een groen stekkertje in de app, dus het laden gaat goed. De trafo wordt alleen wel vrij heet merk ik. Nu zie ik in dit topic veel voorbij komen dat 8v prima werkt, dus ben benieuwd of jullie daar ook last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Maak de secundaire draden eens los van de trafo. Wordt hij dan niet warm? In dat geval sluit de duerbel de trafo continue kort en is hij defect. Ik vermoed echter dat de trafo van zichzelf al wat warm is.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik probeer mijn Eufy 2K camera aan te sluiten op mijn beltrafo, maar in de eufy app blijft de camera op batterijvoeding staan. De ouderwetse gong is niet meer aanwezig, de trafo zou 8V 0,5A zijn. De rode kabel omzetten naar de andere vrije aansluiting (waar spanning op staat) brengt ook niet de oplossing. Iemand een idee hoe ik dit wel werkend krijg.

NB schakelaar staat op de foto op nulstand, niet bij het proberen werkend te krijgen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjuhBbcL7ZCeRqoq9oh4zRpoBvk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qY1wbXGnFRdB5FuL9TixULRh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVWZbEh2VCSiN5wiNL80fB9gZNk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXSBtJAPfaerxjOZhs3xuwmu.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@SiNaga, als die 3 kroonsteenaansluitingen staan voor de afbeeldingen op de trafo, dan zou je de twee buitenste aansluitingen moeten gebruiken voor 8V.

Heb je die ook geprobeerd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNaga
  • Laatst online: 12-10-2024
hardware-lover schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:45:
@SiNaga, als die 3 kroonsteenaansluitingen staan voor de afbeeldingen op de trafo, dan zou je de twee buitenste aansluitingen moeten gebruiken voor 8V.

Heb je die ook geprobeerd?
Die heb ik niet geprobeerd- wanneer de schakelaar omstaat en er geen draden zijn aangesloten, dan staat op de 2 buitenste kroonsteenaansluitingen spanning, op de middelste niet.
De aansluiting van de vorige bewoner was (oorspronkelijk) dat vanuit de middelste en bovenste kroonsteenaansluiting draden naar naar de deurbel liepen en vanuit de middelste en onderste 2 draden naar de buis gingen die naar een punt moet lopen waar ooit een gong heeft gezeten.

Wanneer ik de 2 uiterste kroonsteenaansluitingen zou gebruiken, krijg je dan niet de situatie dat je kortsluiting veroorzaakt of schakelt de eufy (zoals de stroomkring handmatig ook wordt gesloten en verbroken door het drukken op de deurbel) en heeft de eufy voldoende weerstand die je nodig hebt om geen kortsluiting te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@SiNaga, ik kan zo natuurlijk niet zien of het schema op de beltrafo overeen komt met de posities van de kroonsteenaansluitingen, dat is iets wat jij zelf (visueel?) vast moet kunnen stellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Pak een multimeter en meet de AC spanning.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer61
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-08-2022
Ik heb de Eufy deurbel bedraad aangesloten. Ik had 8v trafo, daarmee laadde de deurbel niet op. De trafo heb ik vandaag vervangen, echter zie ik nog steeds een batterijsymbool ipv stekkersymbool. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb de batterij volledig opgeladen. Zie foto aansluiting en trafo. De blauwe en rode kabel zitten inde trafo. Die gaat dan naar de deurbel. De twee losse draadjes heb ik losgekoppeld van de oude gong. 24v zou te sterk zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgMEQtt1fCyv1Nf-k4A25qOeIiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNVwbE1K2KXYH8V4k3eEivjl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door moer61 op 16-07-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03:52
moer61 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:02:
Ik heb de Eufy deurbel bedraad aangesloten. Ik had 8v trafo, daarmee laadde de deurbel niet op. De trafo heb ik vandaag vervangen, echter zie ik nog steeds een batterijsymbool ipv stekkersymbool. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb de batterij volledig opgeladen. Zie foto aansluiting en trafo. De blauwe en rode kabel zitten inde trafo. Die gaat dan naar de deurbel. De twee losse draadjes heb ik losgekoppeld van de oude gong. 24v zou te sterk zijn. [Afbeelding]
Ik zou eens beginnen met de tip die hier al vaker is gegeven: pak een multimeter en meet de AC spanning. En dan niet bij de trafo, maar bij de bel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisler
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-09-2022
2 mnd geleden Eufy geplaatst en ook werkend zonder problemen
echter sinds 2 weken geleden bogon het stekkertje steeds te verdwijnen en kwam de accu tevoorschijn maar die laadde niet op, hij liep leeg totdat ik de melding kreeg dat de bel uitgeschakeld is omdat de batt leeg was, ondanks dat deze bedraad aangesloten zat. en na een dag sprong hij weer aan en zag ik een vol batt symbool. echter gister was dat ook weer voorbij en kreeg de melding bel uitgeschakeld en offline omdat batt leeg was. vanmorgen de handel eraf gehaald en alles nagekeken, batt maar opgeladen en weer op 100% terug gehangen incl bebakebing en kreeg netjes weer groen stekkertje te zien. maar na 3 uurtje kreeg ik weer het batt symbool te zien maar nu dat ie aan het laden is maar de batt staat al een uur op 100% en blijft gewoon doorgaan. enig idee waar dit probleem vandaan komt ? las het stukje terug dat dit voorkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:38
Ik wil mijn eufy deurbel met gong bedraad aansluiten. Ik heb geen beltrafo in mijn meterkast. Begrijp ik het goed, dat ik bijvoorbeeld alleen een apanthem Adapter adapter nodig heb om de eufy continu van stroom te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Wisler schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:20:
2 mnd geleden Eufy geplaatst en ook werkend zonder problemen
echter sinds 2 weken geleden bogon het stekkertje steeds te verdwijnen en kwam de accu tevoorschijn maar die laadde niet op, hij liep leeg totdat ik de melding kreeg dat de bel uitgeschakeld is omdat de batt leeg was, ondanks dat deze bedraad aangesloten zat. en na een dag sprong hij weer aan en zag ik een vol batt symbool. echter gister was dat ook weer voorbij en kreeg de melding bel uitgeschakeld en offline omdat batt leeg was. vanmorgen de handel eraf gehaald en alles nagekeken, batt maar opgeladen en weer op 100% terug gehangen incl bebakebing en kreeg netjes weer groen stekkertje te zien. maar na 3 uurtje kreeg ik weer het batt symbool te zien maar nu dat ie aan het laden is maar de batt staat al een uur op 100% en blijft gewoon doorgaan. enig idee waar dit probleem vandaan komt ? las het stukje terug dat dit voorkwam.
Als hij binnen een dag zowel vol als leeg aangeeft dan denk ik dat de batterij vervangen moet worden.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisler
xah5kiDe schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:50:
[...]

Als hij binnen een dag zowel vol als leeg aangeeft dan denk ik dat de batterij vervangen moet worden.
Nou tis heel vreemd maar vanacht sprong hij weer op groen stekkertje en dat is tot op heden nog steeds zo.
als ik terug lees dan kwam dit wel vaker langs maar dan denk ik dat de bel niet bedraad is maar dat deze nog steeds op batt draait, alleen als deze leeg raken dat ze gewoon opgeladen worden door de travo.
want als deze op continu spanning staat dan hoort dit niet te gebeuren. maargoed we kijken het even aan hoe het verder gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisler
Te vroeg gejuicht. batt indicatie geeft dat ie oplaad en zie ook het icoonte vol lopen echter loopt de spanning
terugAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWF1VfcCcR6mPVTJq5TJ1DzflBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VznPo3JDtpmX8KYxqmuTkeTA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:29
Wisler schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:05:
Te vroeg gejuicht. batt indicatie geeft dat ie oplaad en zie ook het icoonte vol lopen echter loopt de spanning
terug[Afbeelding]
Tot hoever loopt ie terug? Toevallig tot 80% en gaat daarna weer bijladen?

Mr Double B in "Eufy battery deurbel aansluiten op stroom, geen gong."

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisler
renzo4000 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

Tot hoever loopt ie terug? Toevallig tot 80% en gaat daarna weer bijladen?

Mr Double B in "Eufy battery deurbel aansluiten op stroom, geen gong."
Het is inderdaad nu de 2de keer dat hij begint te laden als ie rond de 80% is
Paar dagen geleden begon ie te laden op 86% en vanmiddag toen ie op 80% zat.
Op zich heb ik er zo geen last van maar dit is natuurlijk niet bekabeld dan. Draaide op batt die opgeladen worden als niveau zakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Mag verwarrend overkomen, voor de batterij is het beter om rond de 80% te blijven. Als er video gestreamd wordt, is de batterij echt nodig omdat de deurbel trafo daarvoor niet voldoende stroom kan leveren.
Dit gedrag (stekker/batterij symbool die afwisselen) is ook nog eens afhankelijk van welke hardware versie je hebt. Nu heb ik niet, bij de vorige versie had ik het wel.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisler
maar dat is dan toch raar, je sluit je bel aan om continu spanning te hebben dus geen batt opladen.
maar nu draaid ie op batt die door de travo opgeladen wordt.
hij laad nu al een paar keer op als hij rond de 80% is en dan gaat ie weer over op stekkertje.
echter 2 weken geleden deed ie dat ook maar toen waren ineens de batt leeg en kon ik um alsnog opladen binnen. dus been heel benieuwd of dit de bedoelling is dat ie steeds de batt oplaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Ja ik vind dat op zich ook raar. Je zou gewoon altijd een stekkertje moeten zien in de app. Vergeet niet dat het opladen gebeurd in serie met de bestaande gong. Als die klinkt, sluit de Eufy zijn eigen spanning dus even kort, dan is er zeker geen andere optie dan de batterij te gebruiken. Als bij hoog stroomverbruik alles via de gong/beltrafo zou lopen, dan zou de gong ook een beetje aangaan als er bijvoorbeeld iemand langsloopt en er een opname wordt gestart. De laadstroom is dus heel laag gekozen.
Overigens heb ik jouw gedrag ook gehad en ik heb vastgesteld dat er een interne breuk/los contact in de Eufy zat. Door op de schroef te drukken deed ie het wel of niet (ik heb meetapparatuur om dit te meten). Onder garantie teruggestuurd en een goede gekregen. Nou kan ik een maandagochtend versie hebben gehad, maar het kan ook een zwak punt zijn. Mogelijk veroorzaakt door de draadjes te vast aan te schroeven bijvoorbeeld?

Theo

• Wisler
dat aandrukken van de eufy dat ken ik, in begin toen ik hem net had wilde de meldingen niet door komen, en als ik hem dan aandrukte sprongen de meldingen binnen, en tot op heden zat meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 23:12
Even een vraag hierover.
Ik wil de Eufy aansluiten op de bestaande bekabeling. Kan je de traditionele gong ook snoozen, bijvoorbeeld bij het overdag slapen vanwege nachtdiensten?

Dat is namelijk de hele reden dat ik de Eufy heb, maar als bovenstaande niet kan, moet ik maar overwegen om het op acculading te gebruiken en de bestaande bel met mechanische gong helemaal weg te halen. Bekabeld aansluiten heeft echter wel mijn voorkeur.

[ Voor 6% gewijzigd door -Edwin- op 03-09-2022 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Dat kan. Bij de instelling kun je de bestaande gong aan of uitzetten.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 12-05 23:12
xah5kiDe schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:30:
Dat kan. Bij de instelling kun je de bestaande gong aan of uitzetten.
Het is inderdaad gelukt! Erg fijn dat je wel gebruik kan maken van de bekabeling voor stroom, maar de klassieke gong wel volledig via de app kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:32
Ik zit te kijken om een eufy deurbel te kopen. Heb nu een traditionele deurbel met een gong en een 8v trafo. Kan ik gewoon deze gong en trafo probleemloos gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Ja dat zou moeten werken

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik heb momenteel een 8v 1A beltransformator maar deze laad hem niet op.

Mijn oude gong gaat wel af dus het zit hem niet in de bedrading, moet ik alsnog een zwaardere trafo nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Het zou moeten werken met een klassieke gong. Met een elektronische werkt het mogelijk niet. Probeer dan de trafo direct op de Eufy aan te sluiten. Zet wel de gong uit in de instellingen, want die sluit anders de trafo kort.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wjsiebes schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:40:
Ik zit te kijken om een eufy deurbel te kopen. Heb nu een traditionele deurbel met een gong en een 8v trafo. Kan ik gewoon deze gong en trafo probleemloos gebruiken?
Dat is afhankelijk van welke Eufy deurbel je koopt.
De batterij gevoede versie zou met 8v kunnen volstaan, de bekabelde (2k) versie heeft minimaal 16v nodig als ik mij niet vergis.

Even goed bij de specificaties kijken van het type wat je op het oog hebt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:32
Het gaat om deze : https://www.coolblue.nl/p...doorbell-battery-set.html

Dat is volgens mij de batterij deurbel.
De huidige gong moet ik dan in de app softwarematig uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
xah5kiDe schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:02:
Het zou moeten werken met een klassieke gong. Met een elektronische werkt het mogelijk niet. Probeer dan de trafo direct op de Eufy aan te sluiten. Zet wel de gong uit in de instellingen, want die sluit anders de trafo kort.
Dit was inderdaad de oplossing, thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Als je gong nog wel zou willen gebruiken dan kun je een weerstand over de 'moderne' gong te plaatsen. Waarde is niet zo belangrijk. Zolang de trafo het maar aankan. Je hebt een 1A trafo, dus een weerstand van 8 Ohm of hoger. Of zelfs een fiets lampje zal werken. Krijg je ook nog een flitst als er aangebeld wordt _/-\o_

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisler
Nu ruim een maand verder en al meer dan een maand staat ie alleen maar op te laden,
stekkertje zie ik niet meer, is alleen maar aan het laden.
ondanks dat ik alles uitgezet heb en alleen maar belfunctie aan heb staan
staat ie al 2 dagen op 66% en met laden.
iemand het zelfde ? of is dit weer iets wat met de temp te maken heeft die daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrxsti
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik heb exact hetzelfde probleem. Jaar lang is de batterij spanning op +- 80% gebleven en vandaag was de deurbel ineens leeg en zelfs uitgevallen terwijl de bedrading gewoon goed zit. Gaf ook gewoon de hele dag aan dat de stekker aangesloten zit.
Gebruik een 18V 500mA adapter.
Wat is hier het probleem van?

[ Voor 5% gewijzigd door Wrxsti op 21-10-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis09
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-04 09:04
Ik heb onlangs ook mijn bel op de bedrading aangesloten en zag er goed uit met stekkertje. Alleen viel het me net ineens op dat hij nu op batterij staat op 17% en dus kennelijk al een poosje niet meer oplaadt.

Er zit bij mij nog wel zo een ouderwetste TRRRING bel aan van Honeywell ofzo die ik mee laat draaien, omdat ik hem soms niet kon horen.

Kan het soms met een update te maken hebben dat er nu ineens een aantal afgekukeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 21:32

rik

Ik wil overstappen op de bedrade 2K deurbel ivm de 3s preroll, en heb zodoende ook een AC trafo besteld ter vervanging van mijn huidige 8v. Echter, ik vraag me af of 24v niet andere bedrading vraagt. De huidige bedrading vind ik erg dun, standaard beldraad vermoed ik, volgens mij niet dikker dan 0,5mm (wel solid).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rik schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:57:
Ik wil overstappen op de bedrade 2K deurbel ivm de 3s preroll, en heb zodoende ook een AC trafo besteld ter vervanging van mijn huidige 8v. Echter, ik vraag me af of 24v niet andere bedrading vraagt. De huidige bedrading vind ik erg dun, standaard beldraad vermoed ik, volgens mij niet dikker dan 0,5mm (wel solid).

Iemand enig idee?
Dat is ruim voldoende en die belbedrading zal geen problemen geven.

Er wordt standaard een trafo (met stekker), bij de bel meegeleverd, die wil (of kun) je niet gebruiken?

Testing, one, two ...

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 21:32

rik

hardware-lover schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:28:
[...]

Dat is ruim voldoende en die belbedrading zal geen problemen geven.

Er wordt standaard een trafo (met stekker), bij de bel meegeleverd, die wil (of kun) je niet gebruiken?
De 8v zit als din railmodule in de meterkast en de bedrading is verder in plafond en muur weggewerkt tot het buiten uit de muur komt. Volgens mij wordt een stekker meegeleverd voor in het stopcontact, met een losse draad. Die oplossing vergt hier wel wat aanpassingen denk ik. Een vervangende dinmodule kost een tientje.

Maar begrijp ik je goed dat 8v ook gewoon gaat werken? Let op dat het niet de batterijversie betreft , maar de bedrade versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@rik, nee, 8V gaat niet voldoende zijn.

Ik heb de draden van mijn 8V trafo losgehaald en daar de meegeleverde trafo aangehangen, opgelost.

Edit: minimaal 16V moet dat zijn volgens mij (zo uit het hoofd), bij de bekabelde 2k versie, je zou de huidige trafo dus uit moeten wisselen met een zwaarder exemplaar.

[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 24-11-2022 22:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb sinds vorige week ook de Eufy deurbel en bedraad aangesloten aan mijn 8v trafo. Nu al drie keer gehad dat hij terugschakelt naar batterij. Daarna telkens via instellingen weer de installatie bedraad doorlopen. Maar begrijp dus dat dit normaal is en ik dit dus niet hoef te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
Ik heb ook dat ik wanneer ik van huis ben het verbinding maken met de bel (wanneer iemand aan de deur staat) ontzettend lang duurt.

Nu lees ik dit als oplossing op het Eufy forum:

Forward this ports in the router to Homebase:

TCP port 80, 443 and UDP port 65535.

Ik heb een Deco mesh systeem en moet daar een interne en externe poort invoeren? Weet iemand wat wat is?Zie https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1797/

[ Voor 24% gewijzigd door MrIV op 25-11-2022 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Als je dit wilt doen dan moet je door twee nat routers heen configureren. Die van je provider zoals Ziggo/KPN en de Deco. Sla er in ieder geval 1 over door de Deco in Access point in te stellen. De Deco wordt dan volledig transparant en het is alsof je direct op de router van de provider bent aangesloten.
In principe communiceert the homebase met de server van Eufy en op het moment dat hij dat doet (van jouw netwerk naar buiten toe) is er een opening door de firewall gemaakt en is de homebase bereikbaar. Daar hoef je geen poorten voor open te zetten.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
xah5kiDe schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:10:
Als je dit wilt doen dan moet je door twee nat routers heen configureren. Die van je provider zoals Ziggo/KPN en de Deco. Sla er in ieder geval 1 over door de Deco in Access point in te stellen. De Deco wordt dan volledig transparant en het is alsof je direct op de router van de provider bent aangesloten.
In principe communiceert the homebase met de server van Eufy en op het moment dat hij dat doet (van jouw netwerk naar buiten toe) is er een opening door de firewall gemaakt en is de homebase bereikbaar. Daar hoef je geen poorten voor open te zetten.
Poeh dat klinkt mij allemaal te ingewikkeld haha. Ik kijk het nog maar even aan dan. Wellicht was de vertraging een incidentje. Toch bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 19:22
Ik wil de Eufy Dual kopen met Black Friday. Ik heb echter een ouderwetse deurbel. Kan ik deze ook blijven gebruiken? Dus dat de Eufy knop ingedrukt moet blijven om de bel af te laten gaan?

Hieronder een foto van deurbel en trafo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlvUVvTrxQZVGwae4s9KK7n8SAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUPxMXf0943w9ivGmtJjr4ZX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ng1tOKAsQR8z7TGAZ5ymPXROFx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGrzzSF6yzx7HA014ZaOTCXt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
DedSec85 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:36:
Ik wil de Eufy Dual kopen met Black Friday. Ik heb echter een ouderwetse deurbel. Kan ik deze ook blijven gebruiken? Dus dat de Eufy knop ingedrukt moet blijven om de bel af te laten gaan?

Hieronder een foto van deurbel en trafo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde trafo. Deze is 8 volt en werkt prima. Ik vrees wel dat de gong wellicht niet volstaat. Mijn buurman had ook een oudere gong en die ging niet meer uit haha. Ik heb zo n wit kastje van de Gamma (in 2016 aangeschaft) en die werkt wel zoals het hoort. Die kosten tegenwoordig rond de 15-20 euro dacht ik zo.

Maar wellicht valt het mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Die Eufy Dual kende ik nog niet. Ik lees nu wel dat je voor deze versie je beltrafo moet vervangen:

The power requirement is wiring with 16-24VAC

Dat hoeft niet met de battery powered version die ik heb. Die laadt gewoon prima met een 8V beltrafo.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05 17:13

agaam

dit is mijn huisdier

Ik zie dat de adapter die jullie aangeven niet op voorraad is. maar deze wel, gaat die ook werken?

Ingang
AC 230 V 60 Hz.
Uitgang AC 24V 500mA.
https://www.amazon.nl/Deu...-1874492358854&psc=1&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
Ik heb sinds eergisteren ook een Eufy Doorbel Pro (met 2 camera's). Na een paar uur laden zat die op 100% en een dag later was die al bijna leeg. Daarom heb ik de deurbel maar aangesloten op de bestaande beltransformator (en de gong doorgelust). Dat leek prima te werken, want ik zie inderdaad een groen stekkertje verschijnen in de app, waar eerst een accu stond.

Desondanks was de batterij vanmorgen offline. De deurbel maar weer aan de Homebase om te laden en die was inderdaad weer leeg. Blijkbaar levert mijn trafo niet voldoende vermogen voor de Eufy. Ik heb een trafo van 8V/1A, dus die zou ongeveer 8W continu moeten kunnen leveren. Dat lijkt me ruim voldoende voor een deurbel die op de accu een paar maanden mee moet kunnen.

Nu kan ik de transformator wel vervangen door een zwaardere versie, maar ik vind meer dan 8W voor een deurbel een te hoog verbruik, dus ik wil liever het verbruik inperken. Ik had de deurbel geïntegreerd in Home Assistant en wellicht dat daar het probleem ook wel zit. Misschien dat op de achtergrond de camera continu actief blijft. Ik heb de integratie nu -tijdelijk- uitgeschakeld om te kijken of dat verschil maakt.

Met 35% charge de deurbel weer aangesloten en het groene stekkertje verschijnt weer. Benieuwd of die nu langer dan een dag kan draaien. Ik heb mijn gong er tussenuit gehaald en die draad doorverbonden. Mijn deurbel zit dus eigenlijk nu rechtstreeks op de twee draden van mijn 8VA trafo. In de app heb ik aangegeven geen mechanische gong te gebruiken. Ik neem aan dat dit de juiste instelling is.

Wel vreemd dat ik met mijn multimeter ongeveer 13V (wisselspanning) meet, terwijl de beltrafo aangeeft 8V/1A te leveren.
xah5kiDe schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:05:
Die Eufy Dual kende ik nog niet. Ik lees nu wel dat je voor deze versie je beltrafo moet vervangen: The power requirement is wiring with 16-24VAC

Dat hoeft niet met de battery powered version die ik heb. Die laadt gewoon prima met een 8V beltrafo.
Ik heb de dual (met battery), dus dan is de 8VA versie toch prima?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafox
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

Seafox

Offshore Tiger!

xah5kiDe schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:01:
[...]

Dat is normaal. Hij probeert de batterij op 80% te houden door niet onnodig te laden. Is op zich een prima methode waardoor de batterij veel langer meegaat, echter het is een rare keuze om dan alleen een batterij icoontje te tonen.
Weet je dit zeker? Ik lees het verder nergens terug. Ik heb mijn bel bedraad aangesloten met bestaande (ding-dong) bel op een Friedland trafo van 8V 0.8A en de batterij zit na vijf dagen op 90%. Het is wel koud buiten (rond het vriespunt). De groene batterij-indicator gaat van links naar rechts, alsof hij laadt. Er lijkt dus niet aan de hand, maar ik lees best veel berichten (op de “tips en tricks” discussion binnen de Eufy app) van mensen die in “no time” met een lege batterij zitten. Weinig geruststellend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Er zijn verschillende hardware en software versies. Dat weet ik uit ervaring nadat de eerste stuk ging. De versie die ik nu heb laat altijd het stekkertje zien. De vorige (retour Eufy) liet afwisselend batterij/stekker zien.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafox
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

Seafox

Offshore Tiger!

Ik zie nu inmiddels ook het groene stekkertje weer. Ik denk dat de Friedland 8V (6.4VA) trafo het net niet bij kon houden bij intensief gebruik (streamen) van de bel. Nu het nieuwtje eraf is en ik er minder mee aan het spelen ben, trekt hij het wel. Waarschijnlijk voldoet deze trafo wat dat betreft maar net aan de minimale vereisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Hij laadt maar heel weinig bij. Zou hij sneller laden dan zou de mechanische bel aangaan. Dat betekent ook dat het verbruik tijdens streamen vrijwel volledig uit de batterij komt. Tijdens rust laadt de batterij dan weer langzaam op.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_t
  • Laatst online: 09-04 16:04

m_t

Ik wil ook een 2k eufy deurbel op het net aansluiten met een adapter, omdat er geen Trafo in de stroomkast aanwezig is en er ook geen plaats is om er een bij te plaatsen.
Als ik hier en op andere plaatsen lees, gaat de ene link naar een AC/AC adapter en een andere naar een AC/DC adapter.
Welke adapter heb je nu eigenlijk nodig? Of maakt dat geen verschil uit? En is 18v voldoende of beter 24V ? Of maakt dat ook niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Er zijn twee types. Met en zonder batterij. Zonder batterij heeft een veel hogere spanning nodig en wordt dacht ik ook geleverd met adapter. De batterij versie maakt ac of dc niet uit. Beiden zullen werken als de spanning maar voldoende is. Waar je wel op moet letten is dat je de gong uitzet. Als er aangebeld wordt sluit hij de contacten kort. Heb je daar een voeding direct op aangesloten, dan kan die stuk gaan.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_t

m_t

xah5kiDe schreef op zondag 4 december 2022 @ 19:34:
Er zijn twee types. Met en zonder batterij. Zonder batterij heeft een veel hogere spanning nodig en wordt dacht ik ook geleverd met adapter. De batterij versie maakt ac of dc niet uit. Beiden zullen werken als de spanning maar voldoende is. Waar je wel op moet letten is dat je de gong uitzet. Als er aangebeld wordt sluit hij de contacten kort. Heb je daar een voeding direct op aangesloten, dan kan die stuk gaan.
Hey, bedankt voor dit duidelijk antwoord.
We hebben geen gong meer, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
Daar we dan een versie hebben mét batterij, zal de 18v voldoende zijn.
Zullen we dan maar eens bestellen en zien wat het geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

m_t schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:05:
[...]

We hebben geen gong meer, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
Juist wel. Met gong is er geen risico. Zonder gong wordt je adapter kort gesloten. Dus voordat je de belknop indrukt, eerst de externe gong in de app uitschakelen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1wRH_mfmtlvayBXuFPuLjjB_SE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O9Ehy6r6xHrlBPLD5otdyAuM.png?f=fotoalbum_large
Drie talen op 1 pagina. Ik had NL gekozen :)F

[ Voor 35% gewijzigd door xah5kiDe op 04-12-2022 20:25 ]

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_t

m_t

xah5kiDe schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:16:
[...]

Juist wel. Met gong is er geen risico. Zonder gong wordt je adapter kort gesloten. Dus voordat je de belknop indrukt, eerst de externe gong in de app uitschakelen.[Afbeelding]
Drie talen op 1 pagina. Ik had NL gekozen :)F
Ok, Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

xah5kiDe schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:05:
Die Eufy Dual kende ik nog niet. Ik lees nu wel dat je voor deze versie je beltrafo moet vervangen:

The power requirement is wiring with 16-24VAC

Ik heb al een paar maanden een Eufy Dual en die doet het zonder problemen op een 8V-1A beltrafo. Batterij is altijd vol, ik heb de trafo laatst eens uitgezet maar na een week gaf de batterij nog steeds vol aan.

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 05-12-2022 20:02 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyBe
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-12-2023
BugBoy schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:25:
Ik heb sinds eergisteren ook een Eufy Doorbel Pro (met 2 camera's). Na een paar uur laden zat die op 100% en een dag later was die al bijna leeg. Daarom heb ik de deurbel maar aangesloten op de bestaande beltransformator (en de gong doorgelust). Dat leek prima te werken, want ik zie inderdaad een groen stekkertje verschijnen in de app, waar eerst een accu stond.

Desondanks was de batterij vanmorgen offline. De deurbel maar weer aan de Homebase om te laden en die was inderdaad weer leeg. Blijkbaar levert mijn trafo niet voldoende vermogen voor de Eufy. Ik heb een trafo van 8V/1A, dus die zou ongeveer 8W continu moeten kunnen leveren. Dat lijkt me ruim voldoende voor een deurbel die op de accu een paar maanden mee moet kunnen.

Nu kan ik de transformator wel vervangen door een zwaardere versie, maar ik vind meer dan 8W voor een deurbel een te hoog verbruik, dus ik wil liever het verbruik inperken. Ik had de deurbel geïntegreerd in Home Assistant en wellicht dat daar het probleem ook wel zit. Misschien dat op de achtergrond de camera continu actief blijft. Ik heb de integratie nu -tijdelijk- uitgeschakeld om te kijken of dat verschil maakt.

Met 35% charge de deurbel weer aangesloten en het groene stekkertje verschijnt weer. Benieuwd of die nu langer dan een dag kan draaien. Ik heb mijn gong er tussenuit gehaald en die draad doorverbonden. Mijn deurbel zit dus eigenlijk nu rechtstreeks op de twee draden van mijn 8VA trafo. In de app heb ik aangegeven geen mechanische gong te gebruiken. Ik neem aan dat dit de juiste instelling is.

Wel vreemd dat ik met mijn multimeter ongeveer 13V (wisselspanning) meet, terwijl de beltrafo aangeeft 8V/1A te leveren.

[...]

Ik heb de dual (met battery), dus dan is de 8VA versie toch prima?
Heb je de oplossing toevallig al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
De Eufy is nu bedraad aangesloten en nu geen enkel probleem meer.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodney1989
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-12-2022
Beste,

Ik heb mijn eufy aangesloten op stroom. Groen stekkertje in het scherm. Maar de accu raakt nog steeds leeg. Weet iemand hoe dit kan?

Als ik op doorbell klik. Zie ik indd de indicator van een accu. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKZaVOgpHdXCP8QmFv0FKfb4mzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gp57BXgGk5928sDBspwJlrPS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepvR
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-01-2023
Hoi,

Ik heb een Eufy deurbel Dual 2 Pro.
Ik heb deze rechtstreeks aangesloten op de beltafo.
Na het aansluiten kreeg ik het icoontje met stekkertje te zien. Na een aantal testst geeft hij nu aan 99% geladen en blijft het icoontje aangeven dat hij aan het laden is of zou ik het stekkertje moeten zien?

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemmeel
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-04 17:09
De laatste reactie is al even geleden, maar ik heb ook een stroom probleem met de eufy 2k deurbel.
Wat ik ook probeer, een groen stekkertje is niet te zien (50% batterij momenteel).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUNGsGvnEQ44CXYzmIQX6EG9TMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nTFGL0xVvzhimYQBShEUMbk.jpg?f=fotoalbum_large
(Blauwe draad wel aangesloten)

Initieel aangesloten op een schupa transfo 8V, 0,5A met analoge bel. Omdat hij niet begon te laden heb ik verschillende dingen geprobeerd:
- bijgeleverde connectors gebruikt en omgedraaid bij de bel.
- bij de trafo de draden omgedraaid, en ook zonder de analoge bel aangesloten.
De analoge bel werkte overigens prima wanneer aangesloten.

Omdat ik het idee had dat de trafo dan wel de oorzaak moest zijn, heb ik deze vervangen door een
Navaris trafo 8/12/24V 1A. Echter zonder resultaat.
- ook hier weer alle draden verwisseld en de 0/8 en 0/12V uitgangen gebruikt.
Gemeten bij de bel (en afhankelijk van de 0/8/12) kwam er ~ 12-16V door. Lijkt me genoeg.

Nu snap ik niet meer waar het probleem zou moeten zitten. Iemand nog suggesties?
Ps. Afstand groepenkast - bel ~ 4 meter.

[ Voor 17% gewijzigd door willemmeel op 03-04-2023 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassem
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Heb zo'n zelfde probleem gehad met niet meer opladen uit eindelijk de deurbel en de home base een hele tijd stroomloos gehouden (een hele nacht) en weer aangezet op updates laten contoleren en nu werkt alles weer als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakedd
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-12-2023
Na een lange zoektocht naar een trafo die voldoet ben ik op onderstaande uitgekomen en dat werkt heel goed moet ik zeggen. Je ziet altijd het stekker icoontje ipv de batterij. Ik weet dat er al heel veel over is gesproken maar ik dacht ik deel mijn ervaring ook maar!

Eufy 2k deurbel met homebase 2 icm 18v 500mA 9W

Lmydido Deurbeltransformator, voeding-transformatorkabel voor videodeurbel, 10 m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Polariteit maakt niets uit. Als je op de Eufy deurbel meer dan 8V AC meet en hij laadt niet, dan is hij stuk. Neem contact op met verkoper en stuur/breng hem terug. Niet opladen betekent niet dat je een batterij icoontje ziet want dat zie je soms toch wel (hangt van de versie af). Niet opladen betekent dat hij uiteindelijk uitvalt.

[ Voor 34% gewijzigd door xah5kiDe op 04-04-2023 21:53 ]

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemmeel
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-04 17:09
In navolging op mijn vraag hierboven ben ik erachter dat de connecties op de bel niet werken, hij laad gewoon niet op. De usb connectie werkte wel. De bel wordt omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis09
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-04 09:04
Ik weet het even niet meer. Mijn 2K batterij deurbel had ik aangesloten op de deurbel trafo die al voor de oude deurbel in de kast zat. Dit heeft even gewerkt inclusief mee laten rinkelen oude bel/rinkel type gong.

Van de een op de andere dag werkt dit niet meer. Ik weet niet hoe ik door kan meten wat er nu stuk is en een andere trafo in de meterkast zetten durf ik niet zo goed zelf.

Rechtstreeks aansluiten vind ik wel een optie maar welke oplader is hier geschikt voor (iemand Amazon link?) en nadeel dan vind ik dat de oude bel dan niet mee doet. De eufy zelf hoor ik soms erg slecht als ik boven zit met de radio aan.

Kan iemand me helpen in Jip en Janneke taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Wat zijn de symptomen bij "dit werkt niet meer"? Geen bel, wel video. Wel bel geen video? Rook?

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakedd
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-12-2023
nemesis09 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:40:
Ik weet het even niet meer. Mijn 2K batterij deurbel had ik aangesloten op de deurbel trafo die al voor de oude deurbel in de kast zat. Dit heeft even gewerkt inclusief mee laten rinkelen oude bel/rinkel type gong.

Van de een op de andere dag werkt dit niet meer. Ik weet niet hoe ik door kan meten wat er nu stuk is en een andere trafo in de meterkast zetten durf ik niet zo goed zelf.

Rechtstreeks aansluiten vind ik wel een optie maar welke oplader is hier geschikt voor (iemand Amazon link?) en nadeel dan vind ik dat de oude bel dan niet mee doet. De eufy zelf hoor ik soms erg slecht als ik boven zit met de radio aan.

Kan iemand me helpen in Jip en Janneke taal?
Zie mijn bericht een paar comments terug. Daar heb ik de naam van het product gepost wat ik heb besteld(ook via Amazon). Die is kant en klaar, inprikken in stopcontact, draadjes doortrekken naar deurbel en de 2 connectors op de achterzijde van je deurbel schroeven. Klaar is Kees, of Jip en Janneke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:17
Okay, ik neig ook naar de aanschaf van een Eufy deurbel.
Ik heb een 8V / 0,5A beltrafo met ouderwetse rinkelbel.

Ik begrijp dat ik de Eufy 2K battery version rechtstreeks op de beltrafo zou kunnen aansluiten (dus oude rinkelbel er tussenuit halen) en dan wel in de instellingen moet aangeven dat er geen bel meer tussen zit om kortsluiting te voorkomen.
Voor het geluid wil ik dan gebruik maken van de Eufy Chime, welke zelf rechtstreeks op een wandcontactdoos gaat, dus via die weg gevoed wordt.

Begrijp ik dat ik in deze opstelling dan mijn bestaande beltrafo dan kan gebruiken en deze bij normaal gebruik de accu genoeg op spanning kan houden? (Dus niet voortdurend streamen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBSyhnmNs-a91xa_UCMB57Cxsxw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/04znbliXb3S1VRfnox9FJcMX.jpg?f=fotoalbum_large

Ps: De Eufy Slim heeft de mogelijkheid niet om bedraad aan te sluiten, kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damper
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-06-2023
Ik heb ook een oude trafo waar 4-6-8 V op staat, en een ouderwetse bel erop. Gisteren de Eufy pro 2k dual bel aangesloten op de huide draadjes van de oude knop en ik zie een groene stekker icon in de app. Wel verdween hij gisterenavond en kwam er een batterij icontje met een bliksemtje erachter. Nu weer groene stekker, en zie ergens dat hij aan het laden is.

Zover geen probleem. De ouderwetse bel is wel nog steeds aangesloten en heeft ook gewoon stroom, daar heb ik dus niets aan gedaan. Alleen dus de deurknop vervangen met de eufy en alles zo gelaten zoals het was.
Uiteraard gaat de bel via HomeBase 2, de oude bel doet verder niets.

[ Voor 6% gewijzigd door Damper op 07-06-2023 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Hier hangt die op een 24V AC beltransfo in de zekering kast, werkt zonder problemen. Geen bel aangesloten want was vreemde deurbel.

24VAC naar de intercom/bel unit in huis. Vandaar vertrekt er 8V konstant naar de drukkop buiten. Bij druk op de bel, wordt die even naar 12V gepulled .

Afgekoppeld en de 24VAC rechtsstreeks naar eufy -> done

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Zoals twee posts terug geschreven, heb ik een 8V/0,5A beltrafo.

Nu meet ik de spanning over de ouderwetse drukknop en dan kom ik uit op bijna 14V. Kan dat zoveel afwijken?

Sowieso zou deze trafo bruikbaar moeten zijn voor de battery versie, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

8-24V AC volgens de handleiding. Dus je zit safe:)

(geen idee DC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
SadisticPanda schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:49:
8-24V AC volgens de handleiding. Dus je zit safe:)

(geen idee DC)
Is het verklaarbaar dat ik ook gelijkspanning meet? Ben wat minder bekend met wisselspanning toepassingen (op woning verlichting en wandcontactdozen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

bnwgraaf schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:09:
[...]

Is het verklaarbaar dat ik ook gelijkspanning meet? Ben wat minder bekend met wisselspanning toepassingen (op woning verlichting en wandcontactdozen)
Ben, lijkt me heel erg sterk oudere beltransfos zijn meestal ac. Geen dc. Of zit er bij jou ook een intercom tussen? Zeker dat het geen ac is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
SadisticPanda schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:33:
[...]

Ben, lijkt me heel erg sterk oudere beltransfos zijn meestal ac. Geen dc. Of zit er bij jou ook een intercom tussen? Zeker dat het geen ac is?
Als ik de meter in AC stand erop zet meet ik bijna 14 V, maar als ik de meter op DC zet, meet ik ook no 4 of 5 V of zo.
Maar eerlijk gezegd heb ik er nooit bij stil gestaan wat er gebeurt of wat je meet met een AC meter op DC en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

beltrafo onbelast is vaak veel hoger dan nominaal. Er zou geen DC uit moeten komen. Mogelijk een artefact van je multimeter?

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wile8190
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-09-2023
Tweakedd schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:29:
[...]

Zie mijn bericht een paar comments terug. Daar heb ik de naam van het product gepost wat ik heb besteld(ook via Amazon). Die is kant en klaar, inprikken in stopcontact, draadjes doortrekken naar deurbel en de 2 connectors op de achterzijde van je deurbel schroeven. Klaar is Kees, of Jip en Janneke :)
Ik heb ook de 2k batterij versie en deze adapter besteld. Eerst als test (zonder de draad te trekken) de deurbel aangesloten op de 2 connectors. Helaas zag ik helemaal niets veranderen in de app. Batterij bleef gewoon zichtbaar.

Nu had ik wel gelezen dat deze pas onder de 80% zou bijladen. Dus expres wat batterij "verbruikt" om zo onder de 80% te komen. Helaas zag ik niets gebeuren of veranderen in de app.
Ook de tip gebruikt om een beetje te 'knijpen' in de deurbel omdat de pinnetjes binnenin misschien niet goed contact zouden maken helpt niet.

Aangezien ik geen multimeter heb de adapter maar teruggestuurd en gelijk een nieuwe (dezelfde) besteld want het kan natuurlijk ook aan de adapter zelf liggen.
Helaas met de nieuwe wederom niets te zien.

Iemand nog tips? (behalve mss een multimeter zoeken om er zeker van te zijn dat ik niet toevallig 2x een defecte adapter heb ontvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 20:32
Voor iedereen die op zoek is naar een werkende trafo voor de Dual 2 Pro. Ik heb deze sinds december in gebruik en sindsdien nul problemen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:23
Serena schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 03:37:
Voor iedereen die op zoek is naar een werkende trafo voor de Dual 2 Pro. Ik heb deze sinds december in gebruik en sindsdien nul problemen.
Ben zelf ook opzoek naar een adapter voor mijn eufy en was al even aan het zoeken, de adapter die jij aangeeft zou enkel geschikt zijn voor 120v klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
franssnarf schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:49:
[...]

Ben zelf ook opzoek naar een adapter voor mijn eufy en was al even aan het zoeken, de adapter die jij aangeeft zou enkel geschikt zijn voor 120v klopt dit?
Ik zou het niet weten. Ik heb hem aangesloten en in het stopcontact gestoken. Sindsdien werkt het feilloos en dat was 8 maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 21:03
Ik heb mijn Eufy 2k deurbel nu al een jaar aan mijn 8V 1A bel-transformator aangesloten. Maar nu gaat de deurbel plotseling offline en moet ik hem steeds resetten met de sync knop. Dit gebeurd steeds na een paar dagen als ik de transformator aan heb gezet. Op batterij heeft hij dit probleem niet.
Is dit een bekend probleem? Is mijn transformator kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roma61
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-10-2024
Bij mij was de beltrafo kapot gegaan door bij verbouwing de bel binnen eraf te halen en niet in de software aan te geven dat hij alleen de homebase moest laten afgaan, zodoende de beltrafo waarschijnlijk kortgesloten.
nu heb ik nog een hele doos met oude trafo's en heb er waarschijnlijk 1 gevonden, 24V 5VA.
VA is toch watt? dus als ik het goed begrijp is mijn trafo 24V 4,8A toch? AC adaptor staat erop
dan zou ik deze kunnen gebruiken neem ik aan?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnFlb42oaovMagUOnMy1Uz1HHnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5V2ORaaL4DCD9SnK0NEjQjzF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

VA=V maal Ampere
V=24 dus Amp=5/24=0.2
Zou prima moeten werken want die Eufy heeft niet zoveel nodig.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roma61
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-10-2024
Werkt, bedankt, wist het niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Werkt het doorlussen en zo gebruik maken van bestaande gong + opladen ook nog voor de "Eufy Video Doorbell Dual 2 Pro"?

In eerdere handleidingen zie ik dat ze zelfs een draadje meeleveren voor doorlussen maar in recente(re) handleiding zie ik dat niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:34
NEOeo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:56:
Ik heb mijn Eufy 2k deurbel nu al een jaar aan mijn 8V 1A bel-transformator aangesloten. Maar nu gaat de deurbel plotseling offline en moet ik hem steeds resetten met de sync knop. Dit gebeurd steeds na een paar dagen als ik de transformator aan heb gezet. Op batterij heeft hij dit probleem niet.
Is dit een bekend probleem? Is mijn transformator kapot?
Bij mij ook na maanden goed gefunctioneerd te hebben ineens de laadproblemen.

8V 1A deurbel voldoet blijkbaar ineens niet meer. Beltrafo vervangen door een Friedland beltrafo E3555 en ingesteld op 24V 0,6A. 14VA maar weer problemen na 2 dagen. Aangepast naar 8V 2A (16VA) en dat lijkt nu al een week goed te functioneren. #fingerscrossed...

PS. betreft een Eufy dual deurbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 10:00
Serena schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 03:37:
Nog steeds geen problemen?
Ik heb m nu ook besteld, makkelijker dan trafo en weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
m0nkz schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:31:
[...]

Nog steeds geen problemen?
Ik heb m nu ook besteld, makkelijker dan trafo en weerstand.
LOL, nee, twee maanden later werkt deze nog steeds feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-05 10:00
Serena schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:55:
[...]

LOL, nee, twee maanden later werkt deze nog steeds feilloos.
Heb je deze ook direct aan de bel aangesloten?
Ik heb al bestaande bedrading lopen voor de deurbel. Het liefst zet ik deze daar aan vast met een lasklem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
m0nkz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:44:
[...]

Heb je deze ook direct aan de bel aangesloten?
Ik heb al bestaande bedrading lopen voor de deurbel. Het liefst zet ik deze daar aan vast met een lasklem.
Ja, ik heb hem inderdaad rechtstreeks aangesloten. Was 3 minuten werk. Kabelgootje open en weer dicht, twee schroefjes aandraaien. Klaar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-04 10:01
Heeft er iemand een idee waar je dat meegeleverde connector kabeltje (met die 2 U-vorm connectors) van een Eufy draadloze deurbel kan krijgen? Destijds niet nodig gehad en natuurlijk met de doos en al verdwenen bij verhuizing.

Nu een oude aansluiting van deurbel achter de bel zitten en zou deze graag aansluiten. Direct aan de schroeven werkt echter niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik lees hier heel veel over beltrafo's. probleem is bij de aanschaf van onze nieuwe kozijnen bleek achtefaf dat er helemaal geen ruimte is voor een deurbel, niet een of ander dopje waar de draden doorheen kunnen ofzo.

nu bedacht ik me dat eufi ook buitencamera's heeft met een zonepaneeltje dat je daarop kunt aansluiten toen begon ik me dus af te vragen of je je eufy deurbel 2k baterij-versie niet ook gewoon op die manier zoou kunnen laden.. door een solar panel op die beltrafo aansluiting te zetten. https://www.coolblue.nl/p...CIAip1-pMm_xoCnbMQAvD_BwE zou zoiets werken?
Pagina: 1 2 3 Laatste