Ik heb geen Eufy batterij deurbel maar dit topic is toch nuttig gebleken.
Door raadplegen van dit topic had ik eerder al de Navaris 8-24 volt trafo gekocht, dit was nog voordat ik wist welke deurbel ik zou kopen, gewoon voor het geval dat ik deze nodig mocht hebben.
In 2021 had ik de Eufy 2k videodeurbel zonder batterij en met draadloze gong gekocht (model T8200). Hierbij zit een voedingsadapter welke je in het stopcontact kan steken.
Kort geleden deed de videodeurbel het ineens niet meer. Bij meten van spanning op de draadeinden 0 spanning; voeding overleden.
Na contact Anker helaas geen support voor vervangende adapter. Wel kreeg ik de informatie over de te gebruiken aansluitingsspanning, volgens Anker moet dit een trafo zijn die 16-24VAC, 30VA of hoger is.
Nadat ik de informatie van Anker had ontvangen en de verschillende verhalen over gebruik van 12 volt of 24 volt begon ik toch te twijfelen of deze Navaris adapter zou gaan werken, en op welke spanning. Op de oude adapter stond Output 19.0V : 0.6A 11.4W.
Door de informatie van Anker uiteindelijk besloten om de 24V (hoewel de ampere en wattage niet overeenkomen met de oorspronkelijke adapter) te gebruiken en dezelfde bedrading waar de oorspronkelijke adapter aan zat doorgeknipt en gestript en dus gekoppeld aan de 24V aansluitingen. Het werkt gelukkig!
Omdat ik geen expert ben op gebied van electriciteit vroeg ik mij toch af hoe het kan dat er op internet (en dit topic) zoveel steeds verschillende opties genoemd worden voor het aansluiten aan welke spanning. Iemand hier die dat kan uitleggen? Ik twijfel namelijk of die 24V op langere termijn misschien toch niet de goede keuze is geweest.
Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......