Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06 19:58

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Ik denk dat elk zonnepaneeltje dat minder dan 24V en meer dan 8V open spanning levert wel gaat werken. Er zit geen MPPT in, maar dat zal geen probleem te zijn. De Eufy deurbel pakt maar een heel klein beetje stroom om te voorkomen dat de mechanische deurbel aangetrokken wordt. Dus zon is niet eens nodig, daglicht zou wel eens voldoende kunnen zijn. Kwestie van proberen en je ervaring natuurlijk hier delen :+

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel Klusser
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-10-2023
Hoi,

Ik heb het volgende tranformator in mijn meterkast en een oude normale gong en een gewone deurbel naast de voordeur. Graag wil ik een Eufy dual 2 pro aansluiten. Kan dat op de 2 draden uit de deurbel en op de bestaande transformator? Wat doe ik met die normale gong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel Klusser
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-10-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jJrg62Y-UefW6oph2cD8KDKX3c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CKzk5ozxWDBN8tvIYfnWNNaQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WjUv9E0tRxPaC082npN_C0ados=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AeFk8eSqS1m4jiL341EGAl7V.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cabPUf2LrCEc70_AF404Pkt-vRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G56rfaLXdLQli51FjLqSYCbs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:40
Michel Klusser schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:34:
Hoi,

Ik heb het volgende tranformator in mijn meterkast en een oude normale gong en een gewone deurbel naast de voordeur. Graag wil ik een Eufy dual 2 pro aansluiten. Kan dat op de 2 draden uit de deurbel en op de bestaande transformator? Wat doe ik met die normale gong?
ja kan, je kunt gewoon de bel vervangen door de eufy deurbel. Er zit een setje bij om de draden aan te sluiten, dan hoef het nooit meer op te laden. De huidige 8v is genoeg voor de baterij versie (de wired deurbel heeft 16V nodig ....).
De batterij versie kan ook de huidige mechanische gong bedienen, die kun je dus blijven gebruiken.

Wel 1 tip, gebruik niet het bevestigingsmateriaal dat eufy bijlevert maar je eigen schroeven/pluggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltaho
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-01 15:37
If you're going to use it on max recording settings, and set the triggers to max sensitivity, then 8v is not enough (saying that from personal experience cuz I have the 2k battery version). After some time battery will drain. So I would suggest to change the trafo to 12-24v especially since you have dual camera version. It uses more power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:48
Ik heb ook een eufy deurbel aangeschaft en deze wil ik graag op de beltrafo aansluiten. Nu is mij alleen nog niet duidelijk wat ik met de draden uit de huidige gong moet. De oude gong heb ik dus eraf gehaald en daar heb ik 2 draden zitten moet ik deze door lussen? Ik heb al wel gelezen dat ik in de app moet aangeven dat ik niet van de oude gong wil gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:56
japiesa schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 06:43:
Ik heb ook een eufy deurbel aangeschaft en deze wil ik graag op de beltrafo aansluiten. Nu is mij alleen nog niet duidelijk wat ik met de draden uit de huidige gong moet. De oude gong heb ik dus eraf gehaald en daar heb ik 2 draden zitten moet ik deze door lussen? Ik heb al wel gelezen dat ik in de app moet aangeven dat ik niet van de oude gong wil gebruik maken.
Ik heb bij mij inderdaad de oude bel er tussenuit gehaald en die vrijgekomen bedrading doorverbonden. En de draden van de oude beldrukker op de Eufy aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:48
Oké super ga ik daar vanmiddag mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 07:14
NEOeo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:56:
Ik heb mijn Eufy 2k deurbel nu al een jaar aan mijn 8V 1A bel-transformator aangesloten. Maar nu gaat de deurbel plotseling offline en moet ik hem steeds resetten met de sync knop. Dit gebeurd steeds na een paar dagen als ik de transformator aan heb gezet. Op batterij heeft hij dit probleem niet.
Is dit een bekend probleem? Is mijn transformator kapot?
RF1000 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:18:
[...]

Bij mij ook na maanden goed gefunctioneerd te hebben ineens de laadproblemen.

8V 1A deurbel voldoet blijkbaar ineens niet meer. Beltrafo vervangen door een Friedland beltrafo E3555 en ingesteld op 24V 0,6A. 14VA maar weer problemen na 2 dagen. Aangepast naar 8V 2A (16VA) en dat lijkt nu al een week goed te functioneren. #fingerscrossed...i

PS. betreft een Eufy dual deurbel
Hebben jullie inmiddels een oplossing?
Ik ervaar nu het zelfde probleem. Deurbel heeft bijna 1,5 gewoon nonstop gewerkt en nu de laatste 6 weken een paar keer opnieuw moeten syncen omdat de deurbel offline was.

Ik heb al eens camera verwijderd en opnieuw toegevoegd en draden opnieuw bevestigd.
Na de sync werkt alles weer en geen lege batterij etc.
Heb een 8v beltrafo

Hebben jullie een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:01
8V 2A werkt bij mij nu goed. 1 keertje een wegvallende verbinding gehad maar dat was meer een software bug vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhans
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05-2024
Heb hierin ook een vraagje.
De bestaande gong werkt hier op 4 batterijen van 1.5 volt.
Wil nu een eufy deurbel aanschaffen maar wil deze bestaande gong blijven gebruiken.
Met het drukknopje van de eufydeurbel wil ik de oude gong activeren

Zou dit kunnen?

Groet Hans

[ Voor 15% gewijzigd door hhans op 25-10-2023 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

De Eufy gebruikt een heel klein beetje stroom van je deurbel draden. Als je bestaande deurbel op 4x1.5V daardoor niet gaat bellen, dan zou het kunnen werken. Maar opladen gaat zeker niet werken. Je zult dus om de paar maanden de deurbel aan de lader moeten hangen. En door het kleine beetje stroom zal je bestaande klingel ook wat eerder leeg zijn. Kwestie van proberen.

Theo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hhans
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05-2024
xah5kiDe schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:05:
De Eufy gebruikt een heel klein beetje stroom van je deurbel draden. Als je bestaande deurbel op 4x1.5V daardoor niet gaat bellen, dan zou het kunnen werken. Maar opladen gaat zeker niet werken. Je zult dus om de paar maanden de deurbel aan de lader moeten hangen. En door het kleine beetje stroom zal je bestaande klingel ook wat eerder leeg zijn. Kwestie van proberen.
Dank je voor je reactie.
Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
bnwgraaf schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:27:
[...]

Ik heb bij mij inderdaad de oude bel er tussenuit gehaald en die vrijgekomen bedrading doorverbonden. En de draden van de oude beldrukker op de Eufy aangesloten.
Met doorverbonden bedoel je dus die bedrading gewoon met elkaar verbonden?

Ik heb hier dus ook een DualCam eufy. Nieuwbouw woning met een Eaton 8V trafo.
Eerst was de boel als volgt aangesloten:

Rode en blauwe draad van oude deurbeldrukker aangesloten op Eufy.
Bestaande mechanische gong er tussen gelaten. In de app aangegeven dat mechanische gong er tussen zat, maar niet over moest gaan.

De eufy gaf vanaf het begin issues met dat hij spontaan af ging zonder dat we werd aangebeld. Gelezen dat dat mogelijk door de mechanische gong was. Deze er tussen uit gehaald (kabeltjes van gong los gemaakt en niet met elkaar verbonden). Problemen leken minder, echter nu blijkt de eufy niet meer te laden.. zou ik dan dus wel de draden van waar de gong op zat, met elkaar moeten verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsi00
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-11-2024
Beste Tweakers,

Ik sluit niet uit dat mijn 'simpele' vraag al lang en breed beantwoord is. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer.....

Ik heb de volgende deurbel (Eufy 2k battery deurbel) reeds aangeschaft:
https://www.mediamarkt.nl...-1hQi1fZNo8xoCXjQQAvD_BwE

Nu wil ik deze deurbel bedraad aansluiten en aangezien ik toch aan het verbouwen ben en de meterkast ook aan de beurt is ben ik opzoek naar een trafo die werkt met deze Eufy deurbel. Van een extra gong o.i.d. is geen sprake! Het viel me namelijk op dat de meeste problematiek voorkwam bij de deurbellen die gebruik maken van een oude gong en/of trafo.

Ik heb al eerder deze voorbij zien komen:
https://www.amazon.nl/dp/...n_dp_HXKSZDHQBWSYRRQ56WM8

Of is het toch beter om er een te nemen die op een DIN rail past? Suggesties?

Waar het me uiteindelijk om gaat is dat ik nu de juiste trafo kies, dat mijn Eufy deurbel het doet, en ook blijft doen!

Alvast bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door larsi00 op 24-11-2023 16:08 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Elke trafo vanaf 8V AC is goed is mijn ervaring (zelf gemeten). De deurbel gebruikt nauwelijks stroom bij opladen waardoor je de bestaande gong normaal kun laten zitten. Gebruik je die niet, dan moet je alleen opletten dat je in de instellingen de gong niet laat afgaan. Want dan sluit de deurbel de draden kort om de gong te laten klinken. Zonder gong sluit je dan de transformator kort. Daar kan iets bij stuk gaan.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsi00
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-11-2024
xah5kiDe schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:10:
Elke trafo vanaf 8V AC is goed is mijn ervaring (zelf gemeten). De deurbel gebruikt nauwelijks stroom bij opladen waardoor je de bestaande gong normaal kun laten zitten. Gebruik je die niet, dan moet je alleen opletten dat je in de instellingen de gong niet laat afgaan. Want dan sluit de deurbel de draden kort om de gong te laten klinken. Zonder gong sluit je dan de transformator kort. Daar kan iets bij stuk gaan.
Top! In mijn optiek zou een dergelijke adapter/trafo als in de link hieronder voldoende moeten zijn. Daarnaast kan ik meteen gebruik maken van de nieuwe kabel die eraan verbonden zit, aangezien de oude bekabeling tevens vernieuwd gaat worden tijdens de verbouwing.

https://www.bol.com/nl/nl...lDEQ.2_48.52.ProductImage

Enkel even opletten bij het instellen van de deurbel dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 17:15
Michel Klusser schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:34:
Hoi,

@Michel Klusser heb je dit nog werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri1986
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-01 20:39
Ik heb de Eufy 2k deurbel aa gesloten op de transformator van de oude deurbel. Toen ik hem aansloot zag ik een groen icoontje dat hij bedraad was.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0i5PXtvQcZv6chhpjyQhDcjH2Ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7u0wOEM71oEThNuS9vYXJ9H8.jpg?f=fotoalbum_largeTot mijn verbazing zie ik nu dat hij al een tijd op 60% staat en aan het laden is, is dit zoals het hoort of is er iets mis ?

Alvast bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 15:36
edit: excuses, gereageerd op een oude koe.

[ Voor 93% gewijzigd door Ryen op 07-01-2024 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:25
Youri1986 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:31:
Ik heb de Eufy 2k deurbel aa gesloten op de transformator van de oude deurbel. Toen ik hem aansloot zag ik een groen icoontje dat hij bedraad was.[Afbeelding]Tot mijn verbazing zie ik nu dat hij al een tijd op 60% staat en aan het laden is, is dit zoals het hoort of is er iets mis ?

Alvast bedankt voor het meedenken
Zou het kunnen dat je beltrafo te weinig vermogen heeft? Bij mij werkt het prima met 8VA, terwijl dat volgens Eufy minimaal 10VA zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri1986
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-01 20:39
Lassy schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:07:
[...]

Zou het kunnen dat je beltrafo te weinig vermogen heeft? Bij mij werkt het prima met 8VA, terwijl dat volgens Eufy minimaal 10VA zou moeten zijn.
Daar dacht ik ook aan. Maar zonder enige verandering geeft hij nu gewoon voeding aan. Heel vreemd maar ben er blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Mijn eufy videodeurbel 2k geeft geen melding als er een auto mijn oprit oprijd,
Ik heb de voordeur met camerabel aan de oprit, zone afgezet zodat hij geen melding geeft op de oprit van de buren.
melding van personen gaat prima maar voortuigen geven geen melding,
in de instellingen van de bewegingsdetectie ingesteld ALLE MOTIES gevoeligheid hoog.
Alle instellingen doorlopen maar vindt niets.
waar kan ik dat ergens vinden? :'(

• Lassy
t-bob schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:52:
Ik heb de voordeur met camerabel aan de oprit, zone afgezet zodat hij geen melding geeft op de oprit van de buren.
in de instellingen van de bewegingsdetectie ingesteld ALLE MOTIES gevoeligheid hoog.
Misschien de zone even uitzetten en de gevoeligheid op gemiddeld. Kijken wat hij dan doet.
Ik ga het bij mij ook even testen of All Motions überhaupt werkt (gebruik ik nooit).

*Edit: Bij mij werkt All Motion met gevoeligheid op gemiddeld en zonder zone tot nu toe prima. Langsrijdende auto's en fietsers pakt hij netjes op.

[ Voor 9% gewijzigd door Lassy op 29-02-2024 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 06:17
t-bob schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 17:52:
Ik denk dat je met deze vraag naar het gewone Eufy topic moet. Dit topic gaat over de stroomvoorziening.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
En waar vindt ik dat topic? (Link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11

ap3nr0ts

hoi

Daar ben ik ook benieuwd naar! Anders past mijn vraag het beste hier ...

Ik heb de 2K batterijversie op mijn achterdeur en de Dual 2K-versie op mijn voordeur (ook met batterij). De Dual 2K werkt goed: hij is aangesloten op mijn oude deurbelbedrading en toont constant een stekker- of oplaadlogo. Soms wisselt dit.

De 2K batterijversie toont nooit een stekker- of oplaadlogo. Het was gewoon een witte batterij met 100%, nu 99%. Het is ook aangesloten op een adapter die meer dan genoeg stroom levert. Ik heb deze eerst (Ring-adapter) op de andere deurbel (Dual 2K) getest om zeker te zijn.

Waarom geeft mijn 2K-deurbel dus geen teken van stroomvoorziening? Ik vind hierover geen nuttige informatie online. Is dit normaal gedrag? Laadt het alleen op als het tot een bepaald punt daalt? Het is vreemd dat de handleiding hier niets over vermeldt.

(Wat is vertalen met AI handig soms.) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
@ap3nr0ts Klopt, onder een bepaalt percentage komt het groene oplaadlogootje tevoorschijn, is bij mijn 2K ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11

ap3nr0ts

hoi

Lassy schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 07:28:
@ap3nr0ts Klopt, onder een bepaalt percentage komt het groene oplaadlogootje tevoorschijn, is bij mijn 2K ook zo.
Vooral nieuwsgierig omdat ik nu nog zo zuinig ben: weet je ongeveer bij welk percentage? Ik las ergens 80, maar ook 60 ergens. Dat gaat nog wel even duren dan, haha. Gezien hij al dagen op 99 staat. Maar ja, binnen de 2 jaar fabrieksgarantie moet ik het toch wel zien. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassy
Zover ik heb gezien vaak niet onder de 93%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerman1991
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-02 12:10
RF1000 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 20:38:
8V 2A werkt bij mij nu goed. 1 keertje een wegvallende verbinding gehad maar dat was meer een software bug vermoed ik.
Welke trafo heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerman1991
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-02 12:10
Ik heb 1 trafo gevonden van Honeywel 8v 2a ac zou deze werken?

https://www.hornbach.nl/p...tor-e3554n-8v-2a/4062192/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:01
Ik verwacht het wel. Heb zelf een Friedland E3555 die dus op 8V 2A aangesloten is. Werkt nu al sinds augustus vorig jaar naar volle tevredenheid.

https://www.coolblue.nl/p...ltrafo-transformator.html

[ Voor 4% gewijzigd door RF1000 op 25-05-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funwar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 10:05
Heb je deze toevallig al getest? Zo ja, hoe bevalt deze?

Mijn gong ( iets dat er zo uit ziet als deze :gong ) doet het sinds de vervanging van de oude drukker (en behoud van trafo en gong) voor een Eufy 2k erg zacht. Het is alsof de Eufy veel meer weerstand heeft dan de oude bel tijdens indrukken ofzo. Werkt de Eufy niet gewoon met een SSR die in geleiding gaat bij laten klinken van de originele gong?
Misschien dat deze trafo toch te weinig vermogen kan leveren en/of niet voldoende spanning? Iemand enig idee?

Overigens staat bij mijn deurbel altijd het accu-icoon in beeld en is sinds in gebruikname de accu van 99% in een paar weken naar 94% gezakt en daarop blijven staan. (y)

Edit: Als de eufy 2k knop op dc werkt (heeft iemand dit al getest?) en mijn gong ook(volgens handleiding althans), zou ik natuurlijk ook een (veel zuiniger) dc voeding (8v-12v)kunnen plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Funwar op 26-05-2024 15:50 . Reden: nieuw inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groenekan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-02 20:47
thezahir schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Ben jij hier al uit @peterathome ? Benieuwd!
24 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groenekan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-02 20:47
24 volt

• Verhoekoen
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-06 14:34
Voor de mensen die op zoek zijn naar een 30VA trafo: ik heb deze onlangs aangesloten:tme trafo 30VA

Lijkt vooralsnog goed te werken. Ook bij mij wordt af en toe het icoontje van de batterij getoond, en even later weer het stekker-icoontje. Ik dacht eerst (net zoals iedereen) dat het niet goed werkt. Als ik het niet vergeet laat ik over een paar maanden even weten of het nog steeds goed werkt.

[ Voor 2% gewijzigd door Verhoekoen op 14-11-2024 11:37 . Reden: link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybride67
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
recentelijk de Uefy e340 icm de homebase 3 aangeschaft, vervolgens een nieuwe trafo geïnstalleerd op 24V:

https://www.elektramat.nl...c-t-b-v-nest-ematb81224v/

Hier een video voor uitleg:

https://www.youtube.com/watch?v=sJlWSOpbbnA

Mijn oude beltravo was een 8V variant, aanbevolen was 24V.

[ Voor 13% gewijzigd door hybride67 op 25-11-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jve1984
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-04 19:49
hybride67 schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:34:
recentelijk de Uefy e340 icm de homebase 3 aangeschaft, vervolgens een nieuwe trafo geïnstalleerd op 24V:

en dat werkt zonder problemen? Ik lees veel berichten op internet dat ook deze trafo niet voldoende zou leveren?
Edit: bij een van de reviews op de site van elektramat wordt ook aangegeven dat deze niet geschikt is voor de E340.

[ Voor 9% gewijzigd door jve1984 op 26-11-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06 16:10

aap

Verhoekoen schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:36:
Voor de mensen die op zoek zijn naar een 30VA trafo: ik heb deze onlangs aangesloten:tme trafo 30VA

Lijkt vooralsnog goed te werken. Ook bij mij wordt af en toe het icoontje van de batterij getoond, en even later weer het stekker-icoontje. Ik dacht eerst (net zoals iedereen) dat het niet goed werkt. Als ik het niet vergeet laat ik over een paar maanden even weten of het nog steeds goed werkt.
Voor het geval iemand een trafo met een stekker zoekt: ik heb in maart dit jaar deze 24V trafo gekocht:

https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Werkt hetzelfde als die van @Verhoekoen : soms wordt het oplaadsymbooltje getoond, maar meestal een (vol) batterijtje. Ik vermoed dat de app alleen het oplaadsymbooltje laat zien wanneer er daadwerkelijk opgeladen wordt. De bel doet het tenminste altijd en de batterij loopt nooit leeg, dus ik neem aan dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainai4
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-02 23:05
.

[ Voor 186% gewijzigd door Rainai4 op 05-01-2025 23:24 . Reden: Te vroeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natalie_G
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-01 18:00
Daan_123a schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:07:
[...]

Krijgt u dan ook alsnog het batterij icoontje te zien. De batterij loopt bij mij namelijk gewoon leeg terwijl de bel op de stroomvoorziening is aangesloten...
Dat heb ik dus ook voor! Wij hebben sinds kort ook een Eufy Security deurbel die we gewoon hebben laten aansluiten op de stroomkabels van de klassieke deurbel hiervoor. Werkte prima tot vorige week. Opeens merkte we op dat onze deurbel offline was vanwege geen voeding. Ze ontkoppeld en opgeladen via de homebase dus werken doet ze wel nog.
Daarna terug aangesloten op de stroomkabels maar nu opnieuw hetzelfde probleem.

Ik ben totaal een leek in elektriciteit.
Hoe heb jij dit opgelost gekregen?
Want met de stroomkabels is niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbot
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-06 04:41
I have this bel transformer and I plugged in Eufy C31, it works immediately. The gong is jumped with the provided wire. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4Zv2cFSjpfe8txRx2SEGUUWSkE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAzu2hcIwbHi2bOVxdsaeVi5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-06 11:46

Knal127

Een raar geval...

Ik heb geen Eufy batterij deurbel maar dit topic is toch nuttig gebleken.

Door raadplegen van dit topic had ik eerder al de Navaris 8-24 volt trafo gekocht, dit was nog voordat ik wist welke deurbel ik zou kopen, gewoon voor het geval dat ik deze nodig mocht hebben.

In 2021 had ik de Eufy 2k videodeurbel zonder batterij en met draadloze gong gekocht (model T8200). Hierbij zit een voedingsadapter welke je in het stopcontact kan steken.
Kort geleden deed de videodeurbel het ineens niet meer. Bij meten van spanning op de draadeinden 0 spanning; voeding overleden.
Na contact Anker helaas geen support voor vervangende adapter. Wel kreeg ik de informatie over de te gebruiken aansluitingsspanning, volgens Anker moet dit een trafo zijn die 16-24VAC, 30VA of hoger is.

Nadat ik de informatie van Anker had ontvangen en de verschillende verhalen over gebruik van 12 volt of 24 volt begon ik toch te twijfelen of deze Navaris adapter zou gaan werken, en op welke spanning. Op de oude adapter stond Output 19.0V : 0.6A 11.4W.

Door de informatie van Anker uiteindelijk besloten om de 24V (hoewel de ampere en wattage niet overeenkomen met de oorspronkelijke adapter) te gebruiken en dezelfde bedrading waar de oorspronkelijke adapter aan zat doorgeknipt en gestript en dus gekoppeld aan de 24V aansluitingen. Het werkt gelukkig! :)

Omdat ik geen expert ben op gebied van electriciteit vroeg ik mij toch af hoe het kan dat er op internet (en dit topic) zoveel steeds verschillende opties genoemd worden voor het aansluiten aan welke spanning. Iemand hier die dat kan uitleggen? Ik twijfel namelijk of die 24V op langere termijn misschien toch niet de goede keuze is geweest.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xah5kiDe

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Het maakt nogal uit of het apparaat een batterij heeft of niet. Zonder batterij moet de transformator de maximale piek belasting kunnen leveren. Die wordt uitgedrukt in Watt of VA bij transformatoren. Die piek komt voor als alle infrarood leds en de camera werken. Ik schat dat dat niet boven de 10 Watt uitkomt (je oude adapter was ook maar 11.4W). 30VA is dus heel ruim bemeten en een kleinere trafo zal ook werken. De deurbel kan blijkbaar met een spanning van 16 tot 24V overweg. Dat is 19V +/-15%. Deze spanning varieert met het lichtnet 230V +/-10%. Een 24V trafo levert dus op een zonnige dag zomaar 27V. Toch verwacht ik dat de bel wel een redelijke veiligheidsmarge zal hebben.
De batterij versie van de bel levert de piekbelasting met de batterij. De adapter hoeft alleen maar een heel klein laad stroompje te leveren. Alleen als de gong wordt aangestuurd moet de adapter/beltrafo in staat zijn om die te kunnen leveren. Maar dat is absoluut niet kritisch. De bel begint al te laden vanaf 6V.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvt.Zaitsev
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-06 16:59
hybride67 schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:34:

Werkt de Eufy E340 ook met de trafo TS8/8 swh es?
Ik ga binnenkort over naar mijn nieuwbouw woning en wil een bedrade Eufy Dual deurbel. Ik heb nu nog een oude met batterij, maar wil niet meer laden.

Gaat om deze bel: https://www.coolblue.nl/p...bell-e340-homebase-3.html

Of kan ik beter voor deze gaan?

https://www.coolblue.nl/p...2-pro-met-homebase-2.html

Ik ben benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door Pvt.Zaitsev op 14-05-2025 10:32 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste