Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Met al die omgeblazen schuttingen zullen de prijzen voor schuttinghout wel weer sky high worden. Even snel prijzen omhoog gooien en profiteren..

Bij ons hele schutting gammel en 1 deel weggeblazen en 1 deel half afgebroken en wappert in de wind nu.

Ga ik provisorisch even vastzetten met touw..

Het andere deel maar open laten, kijk wel na woensdag als die wind is opgetyft wat we eraan gaan doen.

Het gaat sowieso nog wel redelijk tekeer vanmiddag/vanavond, morgen avond en maandag. Niks vergeleken met gister maar toch. Alles van die schutting is natuurlijk al redelijk zwak geworden van al die klappen gisteren.

[ Voor 20% gewijzigd door Arsenius op 19-02-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Hier zijn enorm veel bomen omgewaaid die waterleidingen kapot hebben getrokken. Sinds gisteravond 19:00 heb ik afwisselend geen of zeer weinig waterdruk gehad. Waterdruk is sinds een half uurtje weer wat het hoort te zijn. Verder weinig bijzonders gebeurd. Op scouting 4 bomen in het bos omgewaaid en het gebouw was 13 dakpannen kwijt.
-tom-562 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:01:
[...]

Lichtenvoorde, Zieuwent, Harreveld, Lievelde, Aalten, Groenlo. Heel Oost Gelre en Aalten dus :P
Groenlo hier :) Idd sinds 19:00 geen of zeer lage waterdruk gehad. Tussen Aalten en Bredevoort is een leiding gesprongen en richting Winterswijk is er ook 1 gesprongen vlak bij de waterzuivering installatie. Net buiten Lichtenvoorde is/was aan de Boschlaan ook een leiding kapot, daar heeft vroeger een pompstation gestaan, dus dat zal wel een hoofdleiding zijn, vandaar dat een groot gebied geen water meer had.

[ Voor 48% gewijzigd door FastFred op 19-02-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier geen schade. 1 dakpan ziet er op het oog een beetje raar uit maar kan niet zien of die (deels) los is gewaaid. Moet ik even de buurvrouw voor bellen en vanaf haar balkon gaan kijken...

In de buurt wel her en der veel dakpannen gesneuveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Hier in Dronten ook geen schade zover ik weet. Net even een rondje door de wijk gelopen en alle huizen hebben hun dakpannen en zonnepanelen nog erop zitten. Scheelt denk ik dat het oudste huis hier uit 2007 komt en het gros nog veel jonger is (minder dan 5 jaar oud of zelfs hooguit een paar maanden oud). Enige wat ik aan schade kon zien vanaf de straat was een schuttingdeur die uit z'n voegen lag, vermoedelijk omdat ze die niet dicht hadden gedaan van tevoren.
Thomas schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:47:
Hier geen schade. 1 dakpan ziet er op het oog een beetje raar uit maar kan niet zien of die (deels) los is gewaaid. Moet ik even de buurvrouw voor bellen en vanaf haar balkon gaan kijken...

In de buurt wel her en der veel dakpannen gesneuveld.
Is het dak van het restaurant nog verder kapot gewaaid?

[ Voor 31% gewijzigd door Zorian op 19-02-2022 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zorian schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:15:
Hier in Dronten ook geen schade zover ik weet. Net even een rondje door de wijk gelopen en alle huizen hebben hun dakpannen en zonnepanelen nog erop zitten. Scheelt denk ik dat het oudste huis hier uit 2007 komt en het gros nog veel jonger is (minder dan 5 jaar oud of zelfs hooguit een paar maanden oud). Enige wat ik aan schade kon zien vanaf de straat was een schuttingdeur die uit z'n voegen lag, vermoedelijk omdat ze die niet dicht hadden gedaan van tevoren.

[...]

Is het dak van het restaurant nog verder kapot gewaaid?
Aan de andere kant ja. Bleek overigens niet het restaurant hiernaast maar de kroeg om de hoek te zijn die verder doorloopt dan ik dacht. Onderbuur is net bij ze langs geweest om het trieste nieuws te melden :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:28

-tom-562

Oliesjeik

FastFred schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:39:
Hier zijn enorm veel bomen omgewaaid die waterleidingen kapot hebben getrokken. Sinds gisteravond 19:00 heb ik afwisselend geen of zeer weinig waterdruk gehad. Waterdruk is sinds een half uurtje weer wat het hoort te zijn. Verder weinig bijzonders gebeurd. Op scouting 4 bomen in het bos omgewaaid en het gebouw was 13 dakpannen kwijt.

[...]

Groenlo hier :) Idd sinds 19:00 geen of zeer lage waterdruk gehad. Tussen Aalten en Bredevoort is een leiding gesprongen en richting Winterswijk is er ook 1 gesprongen vlak bij de waterzuivering installatie. Net buiten Lichtenvoorde is/was aan de Boschlaan ook een leiding kapot, daar heeft vroeger een pompstation gestaan, dus dat zal wel een hoofdleiding zijn, vandaar dat een groot gebied geen water meer had.
Ik las het ja. De waterdruk is hier nu ook weer minder (Harreveld)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De rij dakpannen naar de nok toe (aan de zijkant) liggen uit hun verband, maar zijn er net niet afgevallen. Dit is aan de kant dat de volle wind vangt uiteraard. Vanmiddag met de buurman even aan gedrukt. Misschien eens door een dakdekker goed vast laten zetten.

Bij diverse buren ligt die rand er wel helemaal af, dus we hebben mazzel gehad. Dit betreft omgeving Arnhem trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-02-2022 14:41 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Galaxis schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:19:
[...]

Even terug komen op de filmpjes. Alles ligt nog op het dak, maar zelfs met een zacht briesje klappert er nu het een en ander. Dus ik zal een installatie bedrijf moeten bellen om alles te checken en te laten fixen.
Je verzekering bellen op het spoednummer en laat het door hun regelen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
leejoow schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:53:
Gisteren zijn we hier met twee TS'en van 16:00 tot 02:00 bezig geweest met schademeldingen: omgevallen bomen, bomen die op omvallen stonden, dakleer dat er vandoor was, en al dat soort zaken. Voor ons als brandweer was er in elk geval een gezellig avondje :)

Gelukkig geen letsel verder hier voor zover ik weet
Kan je nog op je benen staan? In onze regio (17) is het echt bizar druk. Maar ook vandaag rijden ze van incident naar incident. Heb net de eerste ruwe cijfers gezien. Oud en Nieuw is er niks bij!

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 12-09 23:36
Hier ook geen schade. Enkel een insectenhotelletje wat van de muur is gevallen. Ik had echt gedacht dat onze schutting het zou begeven, als je ziet hoe dun die is. Deze heeft het gelukkig overleefd.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Inmiddels ook weer landelijk code geel voor de nacht van zondag op maandag. Aan de kust minder dan gisteren avond, maar meer landinwaarts zo te zien ongeveer hetzelfde als gisterenavond.

https://www.windy.com/nl/...,52.198,6.806,7,m:e43agjm
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/

[ Voor 10% gewijzigd door TheBrut3 op 19-02-2022 15:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:09:
Inmiddels ook weer landelijk code geel voor de nacht van zondag op maandag. Aan de kust minder dan gisteren avond, maar meer landinwaarts zo te zien ongeveer hetzelfde als gisterenavond.

https://www.windy.com/nl/...,52.198,6.806,7,m:e43agjm
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58Wq2Lak32ktW5JjxqIAiPv5ohs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/tG7eupUtcoR4AVtYaNfbZsTI.gif?f=user_large

Dat is ongeveer de enige reactie wat dit nieuws in mij naar boven brengt. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:23:
[Afbeelding]

Niet alleen daar.
Maandagmiddag zou overigens ook zomaar nog code geel kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 17:10
FastFred schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:39:

[...]

Ook Groenlo hier :9 . Gisteravond later werkte het water weer, maar vanochtend tot na de middag was het helemaal weg. Heb wel geleerd dat een watermeter waar lucht doorheen gaat een enorme bak lawaai maakt :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:23:
[...]

[Afbeelding]

Het is maar code geel, hè ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij wilden vandaag met 1 dag vertraging toch nog wat meepakken van ons weekendje weg. Blijkt dat er mogelijk de hele dag nog geen treinen rijden. Wat een beetje wind niet kan doen. :)

Kom maar op met die code geel. Code rood was geen probleem, dus dan komt geel wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zorian schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:15:
Hier in Dronten ook geen schade zover ik weet. Net even een rondje door de wijk gelopen en alle huizen hebben hun dakpannen en zonnepanelen nog erop zitten.
[...]
Enige wat ik aan schade kon zien vanaf de straat was een schuttingdeur die uit z'n voegen lag, vermoedelijk omdat ze die niet dicht hadden gedaan van tevoren.
Wat mij juist opvalt is de nieuwbouwhuizen véél meer ‘schade’ hebben hier dan oude huizen. De ‘oude huizen’ (jaren 90) hebben gewoon dakpannen en daar is nauwelijks wat aan de hand.

Nieuwbouw heeft van die hele dunne dakpannetjes (weet niet precies hoe die dingen heten) maar in een straat van een km waar ik net red was geen huis te vinden waar niet minimaal een aantal pannen waren verdwenen. Bij een zelfs een paar vierkante meter :X Bij een ander blok waren vrijwel alle nokpannen weg :X

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Cass Casey schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:52:
[...]

Kan je nog op je benen staan? In onze regio (17) is het echt bizar druk. Maar ook vandaag rijden ze van incident naar incident. Heb net de eerste ruwe cijfers gezien. Oud en Nieuw is er niks bij!
Ja, het is te doen. Hoewel een powernapje geen kwaad zou kunnen 8)

Vannacht is het na 02:00 rustig gebleven voor onze post, vanmorgen om 10:00 ging de pager voor weer een stormschade. Een boom die niet een acuut gevaar was, maar iemand heeft komende week zijn examen zagen dus die boom ging om :*)

Helaas zelf nog niet mogen zagen omdat ik nog met brand bezig ben, maar toch een heleboel kunnen doen. Hopelijk gaat het de komende dagen wat minder extreem worden.

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Glashelder schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:53:
[...]
Wat mij juist opvalt is de nieuwbouwhuizen véél meer ‘schade’ hebben hier dan oude huizen. De ‘oude huizen’ (jaren 90) hebben gewoon dakpannen en daar is nauwelijks wat aan de hand.
De oudere huizen hebben al wat stormen doorgemaakt en zijn inmiddels voorzien van de nodig 'bugfixes' denk ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bij ons was het dak weggewaaid, er is mee te leven...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qpb1OIHz6nm8_qkDEDX6adthzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EkJXk5wI0fGYbRrTql3Niejd.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
@leejoow wat is TS?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:18

WouterG

Dit is geen ondertitel

Tankautospuit, brandweerwagen. Ook wel TAS.

[ Voor 4% gewijzigd door WouterG op 19-02-2022 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:49:
[...]

Het is maar code geel, hè ;)
Ik zal dat tegen het restant van mijn schutting zeggen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

NielsFL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:56:
[...]

De oudere huizen hebben al wat stormen doorgemaakt en zijn inmiddels voorzien van de nodig 'bugfixes' denk ik.
Normaliter merge je je bugfixes van je releasebranch ook naar je devbranch :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bij mij missen er drie of vier dakpannen, en het gaat misschien regenen. Ik weet niet hoe erg dat is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Nu online
Wat @WouterG zegt. Dat is wat de meeste mensen kennen als “de brandweerauto”. Als je p2000 erbij hebt, zijn dit de eenheden die eindigen op 31 of 32 (of 30 in bepaalde regio’s). Dus bijv. 17-0631. 17 is de regio, 06 de kazerne. 3 type voertuig en 1 het volgnummer. Naast de TS heb je o.a. de AL (autoladder), de HW (hoogwerker) en veel meer. En dan heb je nog de officieren van dienst en andere eenheden. Ik ben momenteel in opleiding tot AGS (adviseur gevaarlijke stoffen). Herkenbaar als 9021 tot 9024.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:30

Nox

Noxiuz

Soldaatje schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:11:
Bij mij missen er drie of vier dakpannen, en het gaat misschien regenen. Ik weet niet hoe erg dat is?
Ja is best vervelend. Het hout wordt dan nat, afhankelijk van hoe nat moet je zorgen dat het weer droogt op fatsoenlijke manier. Als je folie eronder hebt liggen worden misschien de panlatten nat maar dan wel over een lang eind, als die gaan werken is dat ook niet fijn. Heb je wat zeil om het provisorisch te fixen? Een paar druppels zijn niet erg overigens.

Ik ga zo vliegen, ik land vanavond 2300 uur. Hoe is het weer bij jullie? Afgelopen dagen hier 23 graden en zonnetje :+ Maar ben benieuwd of we kotsmisselijk worden bij het landen of dat het van een leien dakje (pun intended) gaat :D

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Cass Casey schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:13:
[...]

Wat @WouterG zegt. Dat is wat de meeste mensen kennen als “de brandweerauto”. Als je p2000 erbij hebt, zijn dit de eenheden die eindigen op 31 of 32 (of 30 in bepaalde regio’s). Dus bijv. 17-0631. 17 is de regio, 06 de kazerne. 3 type voertuig en 1 het volgnummer. Naast de TS heb je o.a. de AL (autoladder), de HW (hoogwerker) en veel meer. En dan heb je nog de officieren van dienst en andere eenheden. Ik ben momenteel in opleiding tot AGS (adviseur gevaarlijke stoffen). Herkenbaar als 9021 tot 9024.
Inderdaad, met nog een kleine uitbreiding: wij hebben de 41 op het eind. Dat zijn de bosbrandbestrijdingsvoertuigen zoals deze hier in heel Brabant Zuid Oost met uitzonder van het stedelijk gebied in gebruik zijn.

De tankautospuit is eigenlijk het basisvoertuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Niet zo erg… zo lang het maar niet dagen achter elkaar gaat regenen. Zodra het dak weer gefixed is dan zal het hout gewoon weer drogen :)

Bij mijn schuur ook een stuk of 15 pannen er af. Deels lag nog op het schuine gedeelte en was heel. Vanmorgen de overige pannen uit mijn voorraad gehaald en alles weer gefixed.

Daarna de rest van de dag aan het werk geweest bij de buren, daar was het gehele dak van de schuur ingezakt en hierdoor ook de buitenmuren omver gedrukt; schuur compleet verwoest. Wat een puinzooi. Aardig ver gekomen, maandag eerst twee grote aanhangers met puin wegbrengen. Al het hout wordt as we speak omgezet naar as. Volgend weekend gaan we maar eens langzaam aan beginnen met het opbouwen van een nieuwe schuur :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

leejoow schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:21:
[...]

Inderdaad, met nog een kleine uitbreiding: wij hebben de 41 op het eind. Dat zijn de bosbrandbestrijdingsvoertuigen zoals deze hier in heel Brabant Zuid Oost met uitzonder van het stedelijk gebied in gebruik zijn.

En hoe snel zijn ze weer bijgevuld na een brandje (tank leeg)? Neem aan dat het niet met de kraan gaat 8)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Technomania schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:25:
[...]
En hoe snel zijn ze weer bijgevuld na een brandje (tank leeg)? Neem aan dat het niet met de kraan gaat 8)
Brandkraan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:59:
[...]

Ik zal dat tegen het restant van mijn schutting zeggen. :P
Heb je natuurlijk wel een punt, het een en ander is wel verzwakt en heeft alleen nog even dat laatste zetje nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Zijn er al mooie plaatjes gemaakt van wat er morgen (zondag) aan windkrachten verwacht mag worden? Ik wil morgen de weg op en wil graag weten wat een goed moment is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
cpt.skydiver schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:32:
[...]

Ook Groenlo hier :9 . Gisteravond later werkte het water weer, maar vanochtend tot na de middag was het helemaal weg. Heb wel geleerd dat een watermeter waar lucht doorheen gaat een enorme bak lawaai maakt :>
Ah ok, inderdaad einde van de ochtend heel kort ineens helemaal geen water meer in de Schans (scouting), maar in Groenlo ook dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Heb je natuurlijk wel een punt, het een en ander is wel verzwakt en heeft alleen nog even dat laatste zetje nodig...
Inderdaad.
Ben vanmiddag wel even bezig geweest met een tijdelijk oplossing.
Paar nieuwe paaltjes in de grond geslagen ter support, en eventjes wat bouten en moeren erdoorheen gedraaid.

Geen mooie oplossing, maar zorgt er wel voor dat de rest de komende dagen niet door iemand anders zijn
achtertuin vliegt, of erger.
In de lente alles er maar uithalen en een nieuwe schutting plaatsen. :|

Achteraf, heeft deze schutting er wel zo'n 15 jaartjes stevig en goed gestaan.
Dus, hij heeft zijn werk goed gedaan. :)

Alleen altijd zo duur een nieuwe schutting. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kijk naar nieuwbouw. Die zooi staat vaak weken in de regen en die huizen worden ook niet verrot opgeleverd :p

Kan voor een paar dagen niet zoveel kwaad dus. Droogt vanzelf wel weer op als de pannen erop liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
Volgende, nog niet officiële storm, is al gearriveerd in het zuid-westen en morgen staat er weer een flinke op het programma. Waarom heeft de "storm" van morgen geen naam eigenlijk?

[ Voor 13% gewijzigd door Pelox op 19-02-2022 18:16 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Pelox schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:14:
Volgende storm is al gearriveerd in het zuid-westen en morgen staat er weer een flinke op het programma. Waarom heeft de storm van morgen geen naam eigenlijk?
Van het KNMI:
Stormen waarvoor het KNMI een code oranje of rood voor windstoten uitgeeft, krijgen sinds 2019 een naam. In uitzonderlijke gevallen kan een storm ook bij code geel een naam krijgen
Niet erg/uitzonderlijk genoeg dus

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 19-02-2022 18:17 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Volgende storm is al gearriveerd in het zuid-westen en morgen staat er weer een flinke op het programma. Waarom heeft de storm van morgen geen naam eigenlijk?
Die is vernoemd naar de Zangeres Zonder Naam. :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Dus nog even afwachten dus, maandag komt er trouwens nog 1 zie ik.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Volgende, nog niet officiële storm, is al gearriveerd in het zuid-westen en morgen staat er weer een flinke op het programma. Waarom heeft de "storm" van morgen geen naam eigenlijk?
Een storm krijgt pas een naam als er code oranje voor wordt uitgegeven, en de kans daarop is voorlopig niet zo groot. Maar als er toch code oranje komt, krijgt de storm de naam Franklin.

https://nos.nl/artikel/24...steeds-nauwelijks-treinen

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
In vergelijking met Eunice zijn die stormpjes er niks bij. Windsnelheden gaan hier niet boven de 100 km/h uitkomen (Noord Brabant iig)

Alles onder de 100 km/h is nu peanuts.

Ben benieuwd hoeveel er nog van de schutting blijft staan na zondag en maandag. 2 panelen zijn al afgeschreven, nu de rest nog.. :/

Ach samen met de buurvrouw toch een grote tuin dan..

[ Voor 36% gewijzigd door Arsenius op 19-02-2022 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hmm ik ga morgen met een tweaker hier naar België om een Kever op te halen. Die moet op een aanhanger mee terug. Goed idee of toch maar even niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Maar dudley en eunice waren ook eerst alleen code geel.. net als nu en morgen.. snap weinig van die naamgevingen.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gelukkig thuis geen schade aan de woning of tuin. Paar huizen verderop was wel een halve zijgevel van de bovenverdieping er af gewaaid :| Oosten van het land.

Op mijn werk is er een productie vestiging in de UK plat gegaan door schade aan het stroomnet, nu gelukkig weer up-and-running. Maar dat heeft wel meer dan 9 uur geduurd. Gelukkig hebben ze in de productie planning wel rekening gehouden met deze storm.. :)
Verder viel het mij op dat in op diverse vestigingen in NL de UPS'en soms een melding gaf dat er een dip in het stroomnet zat. Mochten die dingen ook een keer wat doen... ze hebben nooit echt bij moeten bijspringen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:25

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Van wat ik ooit heb mogen zien bij een autobrand die naast mijn auto plaats vond is de water in de tank om mee te beginnen. Vervolgens gaan ze op zoek naar een brandkraan of een natuurlijke waterbron.
Het zou me niet verbazen als ze met een volle tank terugrijden.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

evilution schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:35:
Vooralsnog lijkt hier volgens Google Weather bij zo'n 64 km/u te blijven. Gewoon een flinke blies :)

Net wel filmpje binnen gekregen dat wat containers op de Maasvlakte zijn omgewaaid.
Net even door de stad naar mijn moeder gereden om haar boodschappen te bezorgen maar zag onderweg toch nogal wat bomen die waren omgewaaid, wel inmiddels opgeruimd.
Hoewel ik er hier thuis weinig van gemerkt heb was het dus toch wel wat meer dan een flinke bries.
En helaas 4 doden te betreuren.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

NielsFL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:56:
[...]

Er werd vaak ook wat degelijker gebouwd (beduidend minder prefab) en niet bezuinigd op dingen als muurankers.

In elk geval hebben we hier gisteren windkracht 10-11 te verstouwen gehad en de enige schade aan de gebouwen hier (bijna allemaal uit de jaren 1950-1980) waren een paar missende dakpannen. Daarentegen op andere plekken in NL bij veelal nieuwere bouw hele daken afgerukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 11:43
Pelox schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:24:
Maar dudley en eunice waren ook eerst alleen code geel.. net als nu en morgen.. snap weinig van die naamgevingen.
De namen worden Europees bepaald. Dat het hier code geel was boeit dus niet, want voor Engeland was die al wel als zwaar verwacht. Dus een naam gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:26
[...]

Met hoge druk blussen, dan hoeven ze niet zo snel bij te vullen :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 11:43
Amphiebietje schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:23:
[...]

Er werd vaak ook wat degelijker gebouwd (beduidend minder prefab) en niet bezuinigd op dingen als muurankers.

In elk geval hebben we hier gisteren windkracht 10-11 te verstouwen gehad en de enige schade aan de gebouwen hier (bijna allemaal uit de jaren 1950-1980) waren een paar missende dakpannen. Daarentegen op andere plekken in NL bij veelal nieuwere bouw hele daken afgerukt.
N=1 natuurlijk. Hier een jaren 50 flat de hele eerdte baksteen laag van de zijgevel ingestort. En van huizen uit dezelfde periode de daken eraf.

Oude huizen zouden misschien steviger gebouwd kunnen zijn, ze hebben ook al meer tijd gehad om gebreken te krijgen. Uiteindelijk is het leeftijd, onderhoud, bouwmethode en niet onbelangrijk: maar net hoe de wind erop klapt.

Mijn schutting mist een paar planken, en ondanks dat de horizontale planken rot zijn en ouder is als die van de buurman staat die nog steeds. En hij had veel meer te verduren.

Die van de buurman is nieuwer, maar wel plat. Maar ook iets andere kwaliteit én anders gebouwd: volledig dicht ipv open.

Samenloop van omstandigheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:38

IkWilbert

Het is mij!

g0tanks schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:38:
Zijn er al mooie plaatjes gemaakt van wat er morgen (zondag) aan windkrachten verwacht mag worden? Ik wil morgen de weg op en wil graag weten wat een goed moment is.
Vier modellen waarbij Arome het meest heftig is met 150 kmh aan windstoten op de buienlijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkIAeEAG6ViWntLoiHAw3ZQ8m6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wakS42BxVnzRQ6rD26BhqcOR.jpg?f=fotoalbum_large

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dan hikt het morgen dus ook tegen code oranje aan. Windstoten van 100km/h of meer.

Edit, ik zie trouwens dat ik beter kan verkassen naar regio Eindhoven/Venray/Venlo/Weert als ik minder wind wil. :+

[ Voor 42% gewijzigd door TheBrut3 op 19-02-2022 20:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:51

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Amphiebietje ook: survivorship bias.
De enige oude gebouwen die we hebben, zijn de varianten die stormen overleven :)

Hier in een nieuwbouwwijk de schuttingen van een hele straat plat; de betonnen palen waren niet bestand tegen het geweld.
Omdat beton nog jarenlang sterker kan worden hadden ze misschien wel overleefd als de storm pas in de herfst kwam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPXxpmVN819riq7TWsP0gUyeBos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2C8DraamEUEXaC1wRfwP1SjK.jpg?f=fotoalbum_large

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: [LIVE] Forse buienlijn zondagavond kan nieuwe stormschade veroorzaken

De belg is weer on-line
En... hij belooft niets goed voor morgen avond...

Zelfs nog heviger dan Eunice... :| :/
(Wel een stuk korter, maar wel krachtig)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2022 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Proton_ schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:29:
De enige oude gebouwen die we hebben, zijn de varianten die stormen overleven :)

Hier in een nieuwbouwwijk de schuttingen van een hele straat plat; de betonnen palen waren niet bestand tegen het geweld.
Omdat beton nog jarenlang sterker kan worden hadden ze misschien wel overleefd als de storm pas in de herfst kwam.
[Afbeelding]
Die betonnen paaltjes zijn geknapt denk ik? Dan kan je beter hout hebben, dat buigt mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

DevWouter schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:53:
[...]

Van wat ik ooit heb mogen zien bij een autobrand die naast mijn auto plaats vond is de water in de tank om mee te beginnen. Vervolgens gaan ze op zoek naar een brandkraan of een natuurlijke waterbron.
Het zou me niet verbazen als ze met een volle tank terugrijden.
Wij hebben 2500 liter mee, dat is genoeg voor de meeste branden. Een TS moet minimaal 1500 liter kunnen meenemen.

Meestal vullen we weer op de kazerne (via de brand kraan in de stoep, dat gaat tenminste lekker snel. Binnen vullen zit achter de watermeter en dat duurt heeeeeeel lang). Bij een wat grotere brand gebruiken we ter plaatste een brand kraan (als we hoge druk gebruiken) of waterwinning uit open water of geboorde put, grondwater dus) Maar in dat laatste geval kunnen we alleen lage druk gebruiken omdat de vervuiling in open water de hogedruk pomp sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Bij ons lagen 8 dakpannen eraf. Inmiddels gefixt door een dakdekker. Lagen binnen no time weer erop maar wel factuurtje, maar ik ben geen held dus vind het allemaal best.

Gewoon indienen bij de verzekering.

Toch blij dat het weer dicht is met die regen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Waah schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:31:
[...]

Die van de buurman is nieuwer, maar wel plat. Maar ook iets andere kwaliteit én anders gebouwd
Ik vind dat geen aardige kwalificaties voor je buurvrouw...

offtopic:
Oh, wacht... je had het over zijn schutting... ? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:59
Waah schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:27:
[...]

De namen worden Europees bepaald.
Niet precies. Dit is een samenwerking tussen KNMI, Met Office en Met Éireann. In andere delen van Europa heten ze weer anders, zo heet Eunice in Duitsland Zeynep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

TheBrut3 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:59:
Dan hikt het morgen dus ook tegen code oranje aan. Windstoten van 100km/h of meer.

Edit, ik zie trouwens dat ik beter kan verkassen naar regio Eindhoven/Venray/Venlo/Weert als ik minder wind wil. :+
Dan ruil je de wind in voor water, remember? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 12:03

Daniel36

vernieuwde formule

Dus mogelijk morgen weer storm begrijp ik.
Ben blij dat ik vanmorgen niet de boel in de tuin terug heb gezet.

Nu laat ik alles zo staan tot maandag.
(y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Daniel36 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:28:

(y)
Zojuist komt dit binnen op het Brabants Dagblad-liveblog (afgeleide van het AD-liveblog):
21:11
Mogelijk code oranje in België
Niet alleen bij ons maar ook in België kan het morgen opnieuw flink gaan spoken. Volgens de Vlaamse nieuwssite HLN.be is code oranje zondag niet uitgesloten. Tot nu toe werd voor zondag voor alle provincies van België enkel code geel afgekondigd.

Op sommige plaatsen kunnen er morgenavond bij onze zuiderburen windstoten tot 100 kilometer per uur of meer waargenomen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Daniel36 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:28:

(y)
Laat maar tot 2023 staan :+

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

@Oekiejoekie

Jawel, morgenavond/maandagochtend vroeg dus weer harde wind in Nederland en in België.

Voor hier zou het gaan over code geel, windstoten van 100 km/u.

@ByteMe_ Mag niet van mevr.D36.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Is er al een Franklin topic? :N

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:32:
YouTube: [LIVE] Forse buienlijn zondagavond kan nieuwe stormschade veroorzaken

De belg is weer on-line
En... hij belooft niets goed voor morgen avond...

Zelfs nog heviger dan Eunice... :| :/
(Wel een stuk korter, maar wel krachtig)
Oef... Dat kan zomaar nog meer drama worden dan gisteren. Heb hem tot halverwege gekeken en daarna wilde ik het niet meer weten :+ Potentieel hardere windstoten en valwinden, dat kan echt mega schade aanrichten. Als dit de verwachtingen zijn dan zou code oranje echt gepast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Proton_ schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:29:

[Afbeelding]
De eigen huis en tuin metamorfose van deze week, hoe we van die geïndividualiseerde schuttingtuinen kunnen upcyclen naar een gemeenschappelijk tuin met vlonders.

Maar ik denk dat die survivorship bias inderdaad aardig wat doet. Ik meen dat het vorig jaar of het jaar daar voor nog was, hier bij het kanaal de helft van de bomen het water in, vanmiddag zag ik er zo geen ééntje die daar plat was gegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 19-02-2022 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06
Ik zat net nog even de laatste analyse te kijken van noodweer benelux. Die zeggen dat er morgen avond tussen 22:00 en 0:00 een buienfront overkomt met een geringe kans op valwinden a 160 km/h . En dan maandag nog de nieuwe storm . :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galaxis schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:18:
Ik zat net nog even de laatste analyse te kijken van noodweer benelux. Die zeggen dat er morgen avond tussen 22:00 en 0:00 een buienfront overkomt met een geringe kans op valwinden a 160 km/h . En dan maandag nog de nieuwe storm . :|
Denk dat ik morgen rond die tijd maar gewoon Twister ga kijken met de home cinema op max.
Maybe dat het dan allemaal niet zo opvalt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Daniel36 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:36:
@Oekiejoekie

Jawel, morgenavond/maandagochtend vroeg dus weer harde wind in Nederland en in België.

Voor hier zou het gaan over code geel, windstoten van 100 km/u.

@ByteMe_ Mag niet van mevr.D36.
;)
Je ziet wel wie de broek aan heeft in Huize D36. :+

Ik ga ervanuit dat het wel meevalt vergeleken met Eunice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
leejoow schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:21:
[...]

Zat net toevallig een filmpje te kijken op YouTube van Brandweer Lunteren. Hun voertuig eindige ook op 41. Is dat dan zo'n bosbrandwagen? Zou misschien ook verklaren waarom ze altijd met 8 man rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorian schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:36:
[...]

Ik verwacht dat het ook wel meevalt voor het meeste van Nederland, vooral vergeleken met Eunice.
Maar, op de enkele plekken waar de geplande buienfront besluit om helemaal los te gaan... verwacht ik dat het kortstondig wel een stukje erger dan Eunice gaat worden.
Kort maar heel krachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Zorian schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:36:
[...]

In dit geval het broekpak... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
IkWilbert schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:53:
[...]

Vier modellen waarbij Arome het meest heftig is met 150 kmh aan windstoten op de buienlijn.

[Afbeelding]
Dat speelt zich allemaal in de avond af, dus als ik 's middags vertrek ben ik redelijk safe toch? :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Caelorum schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:45:
[...]

Zat net toevallig een filmpje te kijken op YouTube van Brandweer Lunteren. Hun voertuig eindige ook op 41. Is dat dan zo'n bosbrandwagen? Zou misschien ook verklaren waarom ze altijd met 8 man rijden?
Wij rijden altijd in Brabant Zuid Oost met TS6 (zes personen), dat is hier buiten het stedelijk gebied standaard. In andere regio's kan dat anders zijn. Maar het is in elk geval een bosbrandwagen, wat niet veel meer betekend dat het een 4x4 is en hoog op zijn wielen staat waardoor je idioot moet klimmen om in te stappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Het KNMI heeft inmiddels voor maandag overdag ook code geel uitstaan, maar het lijkt er op dat we na vanavond het ergste gehad hebben.

Voor vanavond in Gelderland bijvoorbeeld:
Zware windstoten rond 80 km/uur. In de tweede helft van de avond tijdelijk en plaatselijk zeer zware windstoten rond 100 km/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:47
Weet iemand hier welk weermodel op Windy het meest betrouwbaar is qua windstoten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:34:
[...]

Denk dat ik morgen rond die tijd maar gewoon Twister ga kijken met de home cinema op max.
Maybe dat het dan allemaal niet zo opvalt. :+
Op je 3D teevee zodat je niet merkt als je dak eraf vliegt/muur er uit valt. Gewoon heel erg realistische 3D TV. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
martijn.s schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:33:
Weet iemand hier welk weermodel op Windy het meest betrouwbaar is qua windstoten?
Gemiddeld gezien denk ik dat ECMWF het meest betrouwbaar is, maar voor vanavond/vannacht denk ik dat AROME dichterbij de werkelijkheid zit. AROME is, als het goed is, ook wat beter voor de uitzonderlijk winderige voorspellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Begint al weer aardig te tochten hier (Gooi)
Valt dit nog onder Eunice of is dit nieuw topic waardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
PalingDrone schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:00:
Begint al weer aardig te tochten hier (Gooi)
Valt dit nog onder Eunice of is dit nieuw topic waardig?
Nee, Eunice is voorbij. Als er nu een nieuwe storm met naam komt, dan moet het code oranje worden in UK, Ierland of Nederland, dan wordt de naam Franklin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010

Moofnor

King of my castle

TheBrut3 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:09:
[...]

Nee, Eunice is voorbij. Als er nu een nieuwe storm met naam komt, dan moet het code oranje worden in UK, Ierland of Nederland, dan wordt de naam Franklin.
Wat inmiddels is gebeurd, Amber warning in Noord Ierland dus Met Office heeft Franklin aangekondigd

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Met dit tempo zijn we half maart door het alfabet heen :+

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 20-02-2022 14:06 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Franklin ook toegevoegd aan de titel :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:16:
[...]

Op je 3D teevee zodat je niet merkt als je dak eraf vliegt/muur er uit valt. Gewoon heel erg realistische 3D TV. :+
Deuren en ramen open voor een immersive experience :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het blijkt een drieling te zijn *;

Met Franklin voor het eerst in bijna honderd jaar sprake van drielingstorm
Na Dudley op donderdag en Eunice op vrijdag raast met Franklin zondagavond de derde storm in vier dagen tijd over ons land. De laatste keer dat sprake was van drie stormen in een week was bijna honderd jaar geleden: in 1928.

Drie stormen die elkaar in zo'n korte tijd opvolgen, noemen meteorologen ook wel een drielingenstorm. Tweelingstormen komen ook voor. Die zijn iets minder zeldzaam. Daarvan was bijvoorbeeld in 1954 en in 1999 sprake.

Dudley, Eunice en Franklin zijn alle drie 'geboren' in de straalstroom, een band met grote windsnelheden die op zo'n 10 kilometer hoogte van west naar oost over de Atlantische Oceaan stroomt.

Die straalstroom is eigenlijk altijd wel aanwezig, maar ligt niet altijd op dezelfde plek, legt weerman Raymond Klaassen van Weerplaza uit. Soms blijft die stroom echter wat langer op dezelfde plek hangen, zoals de afgelopen dagen het geval was. Zolang de stroom sterk genoeg is, kunnen achter elkaar stormen ontstaan.
Maar, niet getreurd, wellicht kunnen we gaan kwartetten!
Overigens is het volgens Klaassen niet uitgesloten dat er ook nog een vierde storm in het verschiet ligt. Mocht het zover komen, dan krijgen Dudley, Eunice en Franklin er met Gladys een zusje bij. De stormnamen zijn namelijk al van tevoren bepaald.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:21:

112 voor acuut levensgevaar voor mens of dier, niet voor weggewaaide Kliko !!

Het lijkt er op dat mensen nog steeds 112 bellen om te melden dat er een tak los hangt, of hun(TV) schotel in de tuin ligt. |:(

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Dakplaten station Hilversum los door harde wind, treinverkeer stilgelegd
3 stormen is net eentje teveel blijkbaar.

Meer plaatjes

[ Voor 28% gewijzigd door PalingDrone op 20-02-2022 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:03:
[...]

Het lijkt er op dat mensen nog steeds 112 bellen om te melden dat er een tak los hangt, of hun(TV) schotel in de tuin ligt. |:(
nu maar hopen dat ze niet weer een NL-alert rond gooien, anders kost het me weer een biertje :+

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Hackus schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:03:
[...]

Ik verbaas me wel over de zelfredzaamheid van de gemiddelde mens tegenwoordig. Het lijkt af en toe of een flink deel van de bevolking bang en angstig binnen zit te bibberen.

Nu wil ik niet zeggen dat je onverstandig of onvoorzichtig moet zijn maar soms is het echt een beetje overdreven.

Ik heb even op windy gekeken. De zwaarste windstoten worden verwacht in Den Haag (waar ik woon dichtbij de kust). Tuurlijk ga ik nu ook niet even het bos in, daar zullen best takken naar beneden vallen of bomen omwaaien, maar ik ga vanavond wel even op de fiets naar een vriend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indoubt schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:15:
[...]

Ik verbaas me wel over de zelfredzaamheid van de gemiddelde mens tegenwoordig. Het lijkt af en toe of een flink deel van de bevolking bang en angstig binnen zit te bibberen.

Nu wil ik niet zeggen dat je onverstandig of onvoorzichtig moet zijn maar soms is het echt een beetje overdreven.

Ik heb even op windy gekeken. De zwaarste windstoten worden verwacht in Den Haag (waar ik woon dichtbij de kust). Tuurlijk ga ik nu ook niet even het bos in, daar zullen best takken naar beneden vallen of bomen omwaaien, maar ik ga vanavond wel even op de fiets naar een vriend.
Dat komt overeen met mijn verkorte versie :)
tegenwoordig wordt men ook snel gek gemaakt via SM, en allerlei weer-apps met waarschuwingen.
Men kan zelf vaak niet meer logisch nadenken. als er staat dat er 2.3mm regen valt over de hele dag,
Dan worden afspraken al afgezegd. open de 'melding' en dan zie je dat het pas in de avond is.
Mensen gaat gewoon de straat op met dakkoffer nog op de auto, en vinden ze het gek dat ze die onderweg verliezen...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Over Franklin gesproken, die met zijn geweld schade met zich meebrengt, zitten Michael en Trevor ook in het rijtje van stormnamen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:51

Destruction

(ex-)Automonteur

AW_Bos schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:25:
Over Franklin gesproken, die met zijn geweld schade met zich meebrengt, zitten Michael en Trevor ook in het rijtje van stormnamen?
Trevor wel, dat moet.

Grappig genoeg moest ik ook eerst aan GTA V denken toen ik de naam Franklin las :P

Verder eens met de zeer beperkte zelfredzaamheid van mensen tegenwoordig. Zelf nadenken zit er niet meer bij.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Helaasch..

Het zijn Méabh en Tineke....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJNCmreMu5UOmlgWVrKu3Ufl8CA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qSW301vS90QSJV7bisNdvtsZ.png?f=user_large

Bron: https://www.knmi.nl/kenni...eg/naamgeving-van-stormen

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
AW_Bos schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:25:
Bij de Jumbo zijn ze erg blij dat de volgende Gladys gaat heten ipv Glennis ;)

[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 20-02-2022 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Nou de regen mag van mij stoppen. Schijnbaar komt er bij harde wind vanuit het (zuid)westen water ergens langs naar binnen en zo vanuit de bovenkant van het kozijn over het raam de vensterbank op. Heb dat stuk maar vol gelegd met sponzen en zemen, wat handdoeken als achter linie en onder de vensterbank een emmer (en een ovenschaal :+ ). In het voorjaar maar eens de kitranden en waterslagen na laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Destruction schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:27:
[...]

Grappig genoeg moest ik ook eerst aan GTA V denken toen ik de naam Franklin las :P

[...]
Franklin
De naam Franklin is gekozen ter nagedachtenis aan meteoroloog Frank Kroonenberg, die ruim veertig jaar bij het KNMI werkte en van 1989 tot 1990 weerman van de NOS was.

Bron: https://nos.nl/artikel/24...n-code-oranje-aan-de-kust

Verder hier in Amersfoort tot nu toe vooral heel veel regen en wel een stevige harde wind, maar nog geen echte storm... :Z

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 20-02-2022 17:51 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste