Het in het binnenland begint de code geel ook pas om 20:00. Ik merk wel dat de windstoten harder beginnen te worden. Hoogtepunt zit ook tussen 22:00 en 00:30, afhankelijk waar je woont.Fiber schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:50:
Verder hier in Amersfoort tot nu toe vooral heel veel regen en wel een stevige harde wind, maar nog geen echte storm...
Dat heeft niks mee angst te maken, maar met verstandigheid. Een stuk gaan fietsen terwijl mogelijk de dakpannen om de oren gaan vliegen en de hulpdiensten het enorm druk hebben vanwege alle potentiële schade is gewoon dom/eigenwijs, zeker voor iets wat makkelijk anders te plannen valt, als een bezoekje aan een vriend.Indoubt schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:15:
[...]
Ik verbaas me wel over de zelfredzaamheid van de gemiddelde mens tegenwoordig. Het lijkt af en toe of een flink deel van de bevolking bang en angstig binnen zit te bibberen.
Nu wil ik niet zeggen dat je onverstandig of onvoorzichtig moet zijn maar soms is het echt een beetje overdreven.
Ik heb even op windy gekeken. De zwaarste windstoten worden verwacht in Den Haag (waar ik woon dichtbij de kust). Tuurlijk ga ik nu ook niet even het bos in, daar zullen best takken naar beneden vallen of bomen omwaaien, maar ik ga vanavond wel even op de fiets naar een vriend.
Dus blijf fijn binnen als het kan, net als de rest van verstandig Nederland of doe als die gast die midden in de vorige storm ff naar buiten liep om zijn buurman te waarschuwen dat een bankje dreigde weg te waaien, waarna een half dak plots naast hem neerviel. Ach kan wel ff... Gelukkig kon die het navertellen...
erutangiS
Veel mensen zijn vreselijk naïef en en onderschatten de natuur enorm. Het bagatelliseren van stormen is ook populair tegenwoordig.MrOleo schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:41:
[...]
Dat heeft niks mee angst te maken, maar met verstandigheid. Een stuk gaan fietsen terwijl mogelijk de dakpannen om de oren gaan vliegen en de hulpdiensten het enorm druk hebben vanwege alle potentiële schade is gewoon dom/eigenwijs, zeker voor iets wat makkelijk anders te plannen valt, als een bezoekje aan een vriend.
Dus blijf fijn binnen als het kan, net als de rest van verstandig Nederland of doe als die gast die midden in de vorige storm ff naar buiten liep om zijn buurman te waarschuwen dat een bankje dreigde weg te waaien, waarna een half dak plots naast hem neerviel. Ach kan wel ff... Gelukkig kon die het navertellen...
Zero.
Wij hebben nog 6 volwaardige stoelen achterin. Vaak rijden wij met TS8. Die twee extra paar handen zijn vaak heel nuttig. Dan worden zij het waterteam / ondersteuning van CH en kunnen 1 tm 4 zich samen met de BV richten op het incident.leejoow schreef op zondag 20 februari 2022 @ 06:54:
Wij rijden altijd in Brabant Zuid Oost met TS6 (zes personen), dat is hier buiten het stedelijk gebied standaard. In andere regio's kan dat anders zijn. Maar het is in elk geval een bosbrandwagen, wat niet veel meer betekend dat het een 4x4 is en hoog op zijn wielen staat waardoor je idioot moet klimmen om in te stappen
Bij stormschade is de rolverdeling vaak iets minder strikt. Dat is gewoon aanpoten voor iedereen
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Noodweer BeNeLux heeft hun verwachtingen ook weer online staan.
Kan natuurlijk maar op de route die ik rij zijn de huizen wat verder van de straat als gemiddeld en de wind is significant minder dan afgelopen vrijdag. De kans dat je dan een dakpan op je hoofd krijgt is nihil tenzij we windstoten van 200 km per uur krijgen of zo. Vooralsnog is daar geen sprake van en met de veel hardere wind van afgelopen vrijdag is hier in de buurt weinig meer gebeurd dan een paar nokpannen een beetje scheef.MrOleo schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:41:
[...]
Dat heeft niks mee angst te maken, maar met verstandigheid. Een stuk gaan fietsen terwijl mogelijk de dakpannen om de oren gaan vliegen en de hulpdiensten het enorm druk hebben vanwege alle potentiële schade is gewoon dom/eigenwijs, zeker voor iets wat makkelijk anders te plannen valt, als een bezoekje aan een vriend.
In het stadsbosje verderop zijn wel bomen omgewaaid, daar zou ik dus ook vandaag niet gaan lopen.
Ik ben net even buiten geweest en we zouden bijna op de piek moeten zitten qua windsnelheid hier maar het is significant minder hard dan vrijdag. Het is hier gewoon niet zo hard als dat werd voorspeld. Wind zou 28 knopen moeten zijn met windstoten van 47. Dat halen we misschien net maar ik denk eerder dat we eronder zitten.
De wind is hier gewoon niet zo hard.
Edit: ik onderschat zelden iets en ben eigenlijk eerder voorzichtig en over het algemene buitengewoon alert. Ik heb ook wel een beetje affiniteit met wind en kan ook redelijk inschatten hoe hard het gaat, ik ben zeezeiler en schipper. Ik hou van outdoor en als je goed bent voorbereid dan zijn wat meer veeleisende omstandigheden niet problematisch. De meeste mensen gaan ook niet naar buiten als het minus 35 graden celsius is maar als je goed bent voorbereid en daarvoor ben toegerust kan dat prima. Ik heb dat regelmatig gedaan. Been there, done that, got the T-shirt
Ik moet wel toegeven, dat is niet voor iedereen.
[ Voor 15% gewijzigd door Indoubt op 20-02-2022 19:25 ]
Wij hebben vijf stoelen achterin, waarbij de vijfde voor stagiaire is bedoeld. Ik dusMatis schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:58:
[...]
Wij hebben nog 6 volwaardige stoelen achterin. Vaak rijden wij met TS8. Die twee extra paar handen zijn vaak heel nuttig. Dan worden zij het waterteam / ondersteuning van CH en kunnen 1 tm 4 zich samen met de BV richten op het incident.
Bij stormschade is de rolverdeling vaak iets minder strikt. Dat is gewoon aanpoten voor iedereen
Ik kan mij echter niet aan de indruk onttrekken dat het een kostendingetje is dat we met TS6 rijden. Net zoals dat ze in stedelijk gebied hier met TS4 rijden.
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Mag hopen dat Franklin onze dakpannen wel laat liggen 
Lagen er vrijdag 8 af bij ons
Lagen er vrijdag 8 af bij ons

Volgend jaar krijgen we ook een nieuwe TS. Dan ook 4+1 achterin.leejoow schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:26:
Wij hebben vijf stoelen achterin, waarbij de vijfde voor stagiaire is bedoeld. Ik dusOp onze post ben ik de enige in opleiding, dus ik kan altijd mee. Erg nice
Iedereen die opkomt krijgt sowieso het eerste uur betaald. Hier in de regio rijdt de beroeps ook met TS6.Ik kan mij echter niet aan de indruk onttrekken dat het een kostendingetje is dat we met TS6 rijden. Net zoals dat ze in stedelijk gebied hier met TS4 rijden.
Dat is inderdaad waar, het gaat alleen om incidenten die langer dan 1 uur duren en vaak heb je dan toch al meer handjes nodig...Matis schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:30:
[...]
Iedereen die opkomt krijgt sowieso het eerste uur betaald. Hier in de regio rijdt de beroeps ook met TS6.
[ Voor 10% gewijzigd door leejoow op 20-02-2022 19:32 ]
Het appartement hier heeft blijkbaar toch dak-schade opgelopen met Eunice, merkten we pas de dag erna. Gisterenavond TV aan het kijken toen het regengeluid plots ook uit de hal kwam... liep water uit de lamp daar 
Boven zit nog de bovenbuur, daar aangebeld, ze was geïrriteerd en zei geen last van water te hebben, liet me ook niet binnen.
Na wat gedoe de brandweer langs kunnen krijgen. Die hebben met wat moeite toegang gekregen tot bovenbuur, vanaf het balkon van haar zagen ze dat een stuk v/h dak stuk was. Water gaat over haar plafond, via een goot naar een verdieping lager, bij ons dus.
Inmiddels druppelt het nog steeds, emmers vol in de loop v/d dag
Het plafond raakt ook verzadigd, water trekt op andere plekken in de hal naar beneden. Stroom is v/d desbetreffende groep ook uitgeschakeld => hele verdieping zonder stroom. Laat daar net het modem en de rest v/d netwerkspullen op zitten. Veel staat nu op de eettafel 
Maar de aannemers hebben het druk is me verteld... we moeten er even mee leven...
Boven zit nog de bovenbuur, daar aangebeld, ze was geïrriteerd en zei geen last van water te hebben, liet me ook niet binnen.
Na wat gedoe de brandweer langs kunnen krijgen. Die hebben met wat moeite toegang gekregen tot bovenbuur, vanaf het balkon van haar zagen ze dat een stuk v/h dak stuk was. Water gaat over haar plafond, via een goot naar een verdieping lager, bij ons dus.
Inmiddels druppelt het nog steeds, emmers vol in de loop v/d dag
Maar de aannemers hebben het druk is me verteld... we moeten er even mee leven...
Eens. De meeste incidenten zijn binnen een uur wel afgewerkt. Als ze echt langer duren, is het fijn om binnen het korps door te kunnen wisselen.leejoow schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:31:
Dat is inderdaad waar, het gaat alleen om incidenten die langer dan 1 uur duren en vaak heb je dan toch al meer handjes nodig...
Ik zou het wel weten... Nood breekt wet ! Dan maar de verlengsnoer van de grasmaaier van een werkende groep naar het modem ! Een werkend modem is belangrijker als het risico dat iedereen z'n nek breekt over dat verlengsnoerJosefien schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:34:
Inmiddels druppelt het nog steeds, emmers vol in de loop v/d dagHet plafond raakt ook verzadigd, water trekt op andere plekken in de hal naar beneden. Stroom is v/d desbetreffende groep ook uitgeschakeld => hele verdieping zonder stroom. Laat daar net het modem en de rest v/d netwerkspullen op zitten. Veel staat nu op de eettafel
Ik wacht nog op het definitieve herstel van mijn dakkapel na Corrie... Is wel provisorisch dichtgemaakt, maar ik heb nu toch ook wel wat doorslag...Maar de aannemers hebben het druk is me verteld... we moeten er even mee leven...
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Wind is inmiddels weer goed aan het beuken, hele dag stond er al flinke wind maar nu lijkt de storm echt te gaan beginnen.
Zie dat bijna heel Noord-Holland boven de 90km/u zit.
Zie dat bijna heel Noord-Holland boven de 90km/u zit.
Wat door Eunice los is komen te liggen, of boom die al opdonder heeft gehad, kan nu wel schade veroorzaken.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Volgens windy zou de wind het komende uur moeten gaan draaien. Het is nu Zuid-West en het gaat naar West.
Dat is ook een andere hoek als dat Eunice had. Dingen die eerst niet in de gevarenzone zaten kunnen dat nu dus wel zitten en vice versa.
Dat is ook een andere hoek als dat Eunice had. Dingen die eerst niet in de gevarenzone zaten kunnen dat nu dus wel zitten en vice versa.
Eunice draaide ook in de loop van de avond van zuidwest naar west.Indoubt schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:49:
Volgens windy zou de wind het komende uur moeten gaan draaien. Het is nu Zuid-West en het gaat naar West.
@ddx, ok, dan heb ik dat gemist vrijdag.
Hier leek het er toen niet op maar elk klein stukje Nederland is anders soms. Net even gekeken maar hier nog geen sprake van verandering van windrichting maar dat kan snel gebeuren soms
Hier leek het er toen niet op maar elk klein stukje Nederland is anders soms. Net even gekeken maar hier nog geen sprake van verandering van windrichting maar dat kan snel gebeuren soms
Ik ben blij dat de UK voor ons ligt.. die vangen toch echt de grootste klappen voor ons op. Franklin is er morgen pas, wat we nu zien is enkel een soort tussen tussen storm.
Zero.
Hier in onze veiligheidsregio zijn alle kazerne centrales zojuist weer opgeroepen.
Heb er deze keer veel minder zin in om met de brandweer op pad te gaan. Voornamelijk omdat het nu regent.
Heb er deze keer veel minder zin in om met de brandweer op pad te gaan. Voornamelijk omdat het nu regent.
Oh, da's hier ook gedaan, verlenghaspel vanaf de keuken naar benedenOekiejoekie schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:40:
[...]
Ik zou het wel weten... Nood breekt wet ! Dan maar de verlengsnoer van de grasmaaier van een werkende groep naar het modem ! Een werkend modem is belangrijker als het risico dat iedereen z'n nek breekt over dat verlengsnoer
Server en router staan op de eettafel te draaien. Enige die in de hal achterblijft is de patchkast, die kan ik niet verplaatsen, dus is met verlengsnoer aangesloten, hopen dat dat hoekje droog blijft

Ik hoop dat het wel eindelijk stopt met regenen, zeg. Dan stopt ook het water
En, hoe nat ben je geworden, en kon je lekker hard rollen in de ene richting, of had je direct windkracht 10 windvlagen op de heenweg en heb je opgegeven?Indoubt schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:15:
Ik heb even op windy gekeken. De zwaarste windstoten worden verwacht in Den Haag (waar ik woon dichtbij de kust). Tuurlijk ga ik nu ook niet even het bos in, daar zullen best takken naar beneden vallen of bomen omwaaien, maar ik ga vanavond wel even op de fiets naar een vriend.
Volgens mij is Franklin vanavond. Morgen is potentieel de 4e genaamde storm in 1 week toch? Zo begrijp ik het.Pelox schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:01:
Ik ben blij dat de UK voor ons ligt.. die vangen toch echt de grootste klappen voor ons op. Franklin is er morgen pas, wat we nu zien is enkel een soort tussen tussen storm.
Hier nog niet, maar de regen is inderdaad wel een dingetje. Hopelijk blijft het rustig hier, ik was dit weekend al erg veel op pad kreeg ik te horenMatis schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:02:
Hier in onze veiligheidsregio zijn alle kazerne centrales zojuist weer opgeroepen.
Hier in Lelystad gaat het sinds een half uurtje weer flink los. Dingen die vrijdag heel zijn gebleven hoor ik nu toch al omvallen en kapot gaan.
Rond 22.00 zou hij hier op z'n piek moeten zijn.
Rond 22.00 zou hij hier op z'n piek moeten zijn.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
Ondanks dat het al flink waait buiten ontloopt Alkmaar als ik Buienradar mag geloven toch het meest heftige deel van de buien. Toch maar waakzaam tot middernacht af en toe eens door het raam kijken hoe en of alles nog staat.
Gladys ligt op de loer idd 👀TheBrut3 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:17:
[...]
Volgens mij is Franklin vanavond. Morgen is potentieel de 4e genaamde storm in 1 week toch? Zo begrijp ik het.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat ging deels voor de wind en het is maar een klein stukjeAmphiebietje schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:12:
[...]
En, hoe nat ben je geworden, en kon je lekker hard rollen in de ene richting, of had je direct windkracht 10 windvlagen op de heenweg en heb je opgegeven?
Straks, terug heb ik wind tegen als ie naar west draait en moet ik ook nog 3 m hoogteverschil overwinnen
Het valt hier mee met de wind, terwijl eigenlijk de voorspelling was dat hier de hoogste windsnelheden zouden optreden.
Fluit weer aardig hier in 't Gooi, gelukkig een appartement aan de oostkant dus het meeste krijgen de buren voor hun kiezen.
Afgelopen vrijdag tijdens het hoogtepunt van Eunice zat ik op de fiets. Achteraf gezien een dwaze actie. Was best gevaarlijk. Toch een paar flinke bomen omgegaan in de plaats waar ik woon (Huizen), ook 1 op een fietspad waar ik diezelfde avond nog overheen fietste...
Om het goed te maken bij de buurvrouw de hele dag geholpen met een nieuwe schutting plaatsen. Daar hadden 5 palen en 3 panelen het begeven, ellende.
Om het goed te maken bij de buurvrouw de hele dag geholpen met een nieuwe schutting plaatsen. Daar hadden 5 palen en 3 panelen het begeven, ellende.
Hier in onze nieuwbouwwijk toch her en der wat afgewaaide dakpannen, zonnepanelen en zinken randen. Gisteren ochtend ontdekte ik dat een zonnepaneel van de buren los lag:
:strip_exif()/f/image/DktVBL0fSGQzU1bPOqGWHAx1.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanavond was ik even buiten om wat in de schuur te pakken en hoorde achter me een flinke klap:
:strip_exif()/f/image/ytSJxRUjDJapTBU7f4G0RNEz.jpg?f=fotoalbum_large)
Buren niet thuis, een app gestuurd en de buurman heeft direct de brandweer gebeld, dat ding hangt nu alleen met de kabel nog te bungelen. Met de aankomende wind zou dat nog best gevaarlijk kunnen worden zou je denken. De wind stond er vanmiddag al aardig op en wordt alleen maar erger.
Resultaat: brandweer vindt het geen gevaar en komt niet. Je zult maar door de achtertuin lopen en ‘m op je hoofd krijgen… of denk ik dan weer in doemscenario’s?
:strip_exif()/f/image/DktVBL0fSGQzU1bPOqGWHAx1.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanavond was ik even buiten om wat in de schuur te pakken en hoorde achter me een flinke klap:
:strip_exif()/f/image/ytSJxRUjDJapTBU7f4G0RNEz.jpg?f=fotoalbum_large)
Buren niet thuis, een app gestuurd en de buurman heeft direct de brandweer gebeld, dat ding hangt nu alleen met de kabel nog te bungelen. Met de aankomende wind zou dat nog best gevaarlijk kunnen worden zou je denken. De wind stond er vanmiddag al aardig op en wordt alleen maar erger.
Resultaat: brandweer vindt het geen gevaar en komt niet. Je zult maar door de achtertuin lopen en ‘m op je hoofd krijgen… of denk ik dan weer in doemscenario’s?
Als de buren niet thuis zijn kunnen ze hem ook niet op hun hoofd krijgen en jullie zijn inmiddels gewaarschuwd.
Ik ook, na het stuk dat ik vanaf mijn werk door de binnenstad moest besefte ik dat het heel erg dom was. Zeker nadat ik iets wits zag en ineens stil stond, achter mij lag een verbrijzeld plastic reclamebord, en er kwamen mensen naar me toe rennen om te vragen of het goed met me ging. (Schaafwond op scheen, pijnlijke pols). Het was echt 15 meter windstil en daarna 15 meter orkaankracht uit naar het leek een willekeurige richting. Dat gaan we niet nog een keer doen.XFlame schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:36:
Afgelopen vrijdag tijdens het hoogtepunt van Eunice zat ik op de fiets. Achteraf gezien een dwaze actie. Was best gevaarlijk. Toch een paar flinke bomen omgegaan in de plaats waar ik woon (Huizen), ook 1 op een fietspad waar ik diezelfde avond nog overheen fietste...
Slechte zaak, is zeker een direct gevaar.Dakillerbean schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:39:
Hier in onze nieuwbouwwijk toch her en der wat afgewaaide dakpannen, zonnepanelen en zinken randen. Gisteren ochtend ontdekte ik dat een zonnepaneel van de buren los lag:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zero.
Ik had vrijdag ook 2 zonnepanelen bungelen en de brandweer wilde ook niet komen.
Intussen een gat in mn bitumen dak en veel nokvorsten in kleine stukjes geslagen door de panelen.
Intussen een gat in mn bitumen dak en veel nokvorsten in kleine stukjes geslagen door de panelen.
[ Voor 38% gewijzigd door indexample op 20-02-2022 20:51 ]
Dat is ook geen brandweer werk, maar werk voor een zonnepaneel installateur of dakwerker oid?indexample schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:50:
Ik had vrijdag ook 2 zonnepanelen bungelen en de brandweer wilde ook niet komen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
windy.com kaart geeft nu langs de kust van Noord-Holland al west aan, heb alleen nog niet het idee dat hij al gedraaid is.
Windy kaart heeft het ook over 7bft, terwijl buitenradar 9bft aangeeft.
Windy even op AROME zetten. Dan zie je dat het zuidwesten blijft tot 22:00 en daarna de rest van de nacht west.DDX schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:52:
windy.com kaart geeft nu langs de kust van Noord-Holland al west aan, heb alleen nog niet het idee dat hij al gedraaid is.
Ladder pakken, kabel afknippen, paneel wegpakken en het probleem later herstellen?Dakillerbean schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:39:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Windfinder geeft standen van meetstations weer.DDX schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:52:
Ladder pakken, slim plan...De_Bastaard schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:58:
[...]
Ladder pakken, kabel afknippen, paneel wegpakken en het probleem later herstellen?

windy is ook niet actueel, maar modelmatig..DDX schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:52:
Gemiddeld aardig correct, maar lokaal kan het enorm afwijken (zeker bij turbulentie rondom hoogbouw, steegjes, taluds, etc...
Bij de TU Delft bij electrotechniek kon je vanaf windkracht 7 zo ongeveer al niet meer fietsen.
Die heeft het ook over west hier.PalingDrone schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:58:
[...]
Windfinder geeft standen van meetstations weer.
Lijkt trouwens inmiddels wel te draaien idd, beukt veel minder op de ramen nu.
Pff.. ik sta echt op het punt om van het westen naar het oosten van Nederland te verhuizen. Wat een klote wind hier toch altijd. Koop je nog meer huis voor je geld ook. Pure ellende dit weer.
Zero.
Ik zit hier in zuid oost Nederland en hier waait het ook flink hoor…
Hier ook een appartement in het westen, op het westen en de bovenste verdieping. Ben blij als die stormen voorbij zijn. Goeie genade wat een wind zeg

PSN: xMaurice93
Zou eerder bang zijn voor kortsluiting en/of brandgevaar. Maarja, aan de andere kant.. Dan komen ze natuurlijk wel.Dakillerbean schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:39:
[...]
Zelf zou ik em met een ladder hebben weggehaald, maar dan wel. Een goede ladder + twee man die em vasthouden.
[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 20-02-2022 21:11 ]
Dat is toch anders 9 van de 10 keer kan ik je vertellen. Wij wonen letterlijk aan het water.De_Bastaard schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:09:
[ Voor 7% gewijzigd door Pelox op 20-02-2022 21:11 ]
Zero.
Hier (Midden Brabant) lijkt het nu letterlijk en figuurlijk even de stilte voor de storm. Regen lijkt ook even te stoppen volgens buienradar. Kan het even stoppen met lekken.
Lekker daar 3 maanden overwinteren, ik werk wel vanuit huis.
Ik zag gisterenavond ook naar appartementen te kijken in TorremolinosPelox schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:10:
Dat is toch anders 9 van de 10 keer kan ik je vertellen. Wij wonen letterlijk aan het water.
Haha, dat geloof ik graag.Pelox schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:10:
[...]
Dat is toch anders 9 van de 10 keer kan ik je vertellen. Wij wonen letterlijk aan het water.
Aan de andere kant, “jullie” betalen in Noord Holland e.d. aanzienlijk meer voor jullie woningen. Krijg je wel waar voor je geld wat stormen betreft ;-)
Verwijderd
Duddley : Ging goed.
Eunice : Schutting kapot.
Franklin : Dakpannen eraf, zonnepaneel los, lekkage ongeveer overal aan 1 zijde op de eerste etage. (en we zijn nog niet klaar.)
Gladys : Geen idee wat dat gaat brengen, maar ik ben er niet gerust op.
Franklin : Dakpannen eraf, zonnepaneel los, lekkage ongeveer overal aan 1 zijde op de eerste etage. (en we zijn nog niet klaar.)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2022 21:27 ]
F****d up... sterkte daar.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:27:
Franklin : Dakpannen eraf, zonnepaneel los, lekkage ongeveer overal aan 1 zijde op de eerste etage.
Zero.
Pelox schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:07:
Pff.. ik sta echt op het punt om van het westen naar het oosten van Nederland te verhuizen. Wat een klote wind hier toch altijd. Koop je nog meer huis voor je geld ook. Pure ellende dit weer.
Sssst @De_BastaardDe_Bastaard schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:09:
Hier begint het nu en keihard te waaien en keihard te hagelen, vol tegen mijn ramen.
Zo, weer thuis. Net voor de regen binnengestapt. Wel even tegenwind fietsen geoefend. Conclusie: mijn conditie schiet tekort.
Je merkt dat nu het regenfront ook aankomt de windvlagen toenemen.
Even gekeken bij de weerstations. Den Haag geeft actueel 37km/u aan. het is wel veel hoger dan dat.
Windy geeft aan dat het 84km/u zou moeten zijn met windstoten tot 127km/u maar dat lijkt me dan weer een beetje teveel. WIndy is een model en ik kijk naar het AROME model.
Even gekeken bij de weerstations. Den Haag geeft actueel 37km/u aan. het is wel veel hoger dan dat.
Windy geeft aan dat het 84km/u zou moeten zijn met windstoten tot 127km/u maar dat lijkt me dan weer een beetje teveel. WIndy is een model en ik kijk naar het AROME model.
Idem hier, forse hagelbui vol op de ramen.Amphiebietje schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:30:
Hier begint het nu en keihard te waaien en keihard te hagelen, vol tegen mijn ramen.
Keek even op buienradar maar zit nu midden in een rood gebied qua neerslag (Amsterdam).
Sterkte @Verwijderd !
[ Voor 3% gewijzigd door DutchCrownNL op 20-02-2022 21:34 ]
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Gaat hier nu ook weer aardig los. Kijken of de schutting er nog staat morgen.
Zou morgen planken krijgen... Die haal ik Dinsdag maar op denk ik... Als er dan al meer schade lijkt te zijn morgen kan ik nog bijbestellen of gewoon annuleren.
Zoontje ligt nu bij mijn vrouw in bed... En ik mag in het kinderbed
Maar dat heeft niets met de storm te maken. Das gewoon omdat die dat heel graag wilde en hij nog nooit in ons bed heeft geslapen. En hij heeft een bed met een soort tentdak en dat leek mij best lekker slapen
Zou morgen planken krijgen... Die haal ik Dinsdag maar op denk ik... Als er dan al meer schade lijkt te zijn morgen kan ik nog bijbestellen of gewoon annuleren.
Zoontje ligt nu bij mijn vrouw in bed... En ik mag in het kinderbed
Maar dat heeft niets met de storm te maken. Das gewoon omdat die dat heel graag wilde en hij nog nooit in ons bed heeft geslapen. En hij heeft een bed met een soort tentdak en dat leek mij best lekker slapen
Zeeland/West-BrabantCrazyFool schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:29:
[...]
[...]
Sssst @De_Bastaard*sarcasm on* hier waait ook heeeeeeel hard in zuid oost. En woningen worden hier steeds duurder, @Pelox gewoon lekker in de randstad blijven
Zero.
Twee huizen? Doe maar luxe!
[ Voor 20% gewijzigd door Waah op 20-02-2022 21:38 ]
Huis en kantoor, ik was vrijdag schuilen in ons kantoor.. laat in de nacht terug naar huis.. dat wist jij al trouwens
[ Voor 5% gewijzigd door Pelox op 20-02-2022 21:39 ]
Zero.
Ik wil dat best geloven. Sommige windvlagen zijn hier op zeven hoog echt hard, klinkt hetzelfde als gisteren, en de regen(/hagel) komt ondanks het dak boven mijn balkon zo ongeveer horizontaal tegen de top van mijn ruiten aan. Overigens plenst het hier eigenlijk al sinds vanochtend, dus blijkbaar krijgt niet heel Den Haag de zelfde hoeveelheid regen te verduren als het bij jou nog droog was.Indoubt schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:32:
Zo, weer thuis. Net voor de regen binnengestapt. Wel even tegenwind fietsen geoefend. Conclusie: mijn conditie schiet tekort.
AROME?Indoubt schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:32:
Ja, er zitten verschillende modellen in Windy. Je kunt kiezen welke je wilt zien. Sommige modellen zijn voor hogere luchtlagen. Er zijn een stuk of 5 modellen waaruit je kunt kiezen
Het lijkt nu windstil hier, maar kijk ik op buienradar dan zie ik windkracht 10 maar naar het westen gedraaid.
En mijn appartement kijkt uit op het zuid/oosten.
En mijn appartement kijkt uit op het zuid/oosten.
KNMI geeft 109 km/u aan voor die omgeving: https://cdn.knmi.nl/knmi/...ctueel-weer/maxwindkm.pngIndoubt schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:32:
edit: nu een stuk minder.
Pff ben er wel weer klaar mee. Den Haag en er loopt nu water uit het plafond in onze slaapkamer. Kan zo snel niet echt een serieus probleem ontdekken, dus ik ga er maar van uit dat door de wind er wat regen onder een loodslab gekomen is ofzo.. (plat dak)
Zojuist nog een ronde gedaan op de boerderij. alles lijkt nog heel.
Zit midden in de polder dus het gin aardig tekeer.
Lijkt nu rustiger te zijn en de regen is ook minder.
Kijken hoe het morgen ochtend gaat.
(regio Alphen aan den Rijn)
Zit midden in de polder dus het gin aardig tekeer.
Lijkt nu rustiger te zijn en de regen is ook minder.
Kijken hoe het morgen ochtend gaat.
(regio Alphen aan den Rijn)
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
Aaah klote. Kom je die eerste paar stormen goed door en alsnog gezeur met de volgende paar. Lijkt er ook op dat Franklin en Gladys zo ongeveer in elkaar op gaan; ene storm weg en pats meteen de volgende.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:27:
Hier nu middenin de buienlijn. Zicht naar buiten toe wordt aardig gehinderd door de slagregen. Hopelijk achter de buienlijn weer wat minder geweld.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
hier gaat het enorm tekeer in west brabant, niet normaal. lijkt wel erger dan eunice
Koufront gepasseerd, de temperatuur daalt en de wind is (iets) gaan liggen. Kunnen we rustig gaan slapen in het westen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ou2sOYDRHRU5s5U0UBJUQtQy.jpg?f=user_large)
Gaat lekker los hier, nou ja lekker. Ik vind er niks meer aan. 92km/h die rukwinden. Pas om 3 uur gaat het naar 69 km/h.
Lekker onrustig nachtje zo. Die westenwind van vannacht staat precies op de overgebleven stukken schutting zo, kan er niet bij zijn als er panelen wegvliegen. So be it. Nature does what it wants.
Lekker onrustig nachtje zo. Die westenwind van vannacht staat precies op de overgebleven stukken schutting zo, kan er niet bij zijn als er panelen wegvliegen. So be it. Nature does what it wants.
Mwa, ik weet niet wat Eunice deed qua topsnelheden hier in West Brabant, maar hier omgeving Roosendaal doet Franklin 90km/h+Scorpio861 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:09:
hier gaat het enorm tekeer in west brabant, niet normaal. lijkt wel erger dan eunice
Ik gok dat Eunice wel 100km/h+ deed. Maar kan dat niet zo snel terugvinden.
Nu net nog een paar donderslagen van onweer, das nieuw!
[ Voor 6% gewijzigd door Arsenius op 20-02-2022 22:19 ]
ik heb ook geen exacte windsnelheden tot mijn beschikking, maar icm de slagregens lijkt het voor het gevoel erger te zijn. gezien de lekkage in huis ook helaas........Arsenius schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:14:
[...]
Mwa, ik weet niet wat Eunice deed qua topsnelheden hier in West Brabant, maar hier omgeving Roosendaal doet Franklin 90km/h+
Ik gok dat Eunice wel 100km/h+ deed. Maar kan dat niet zo snel terugvinden.
Nog 1 dag volhouden mensen.. dan hopelijk weer 100 jaar wachten op een dergelijk verschijnsel.. met 4 van deze stormen achterelkaar.
[ Voor 16% gewijzigd door Pelox op 20-02-2022 22:19 ]
Zero.
Verwijderd
Hier in Den Helder niets tot nu toe. W7, dus we hadden eigenlijk niet eens door dat Franklin al begonnen was. Net nog even uit het raam gekeken: zelfs de lange Jaap staat er nog.
In Midden Brabant komt de buienlijn er nu aan, inclusief onweer zo te zien.
Moet zeggen: leuke van Eunice was dat het stormde zonder regen (lange tijd). Storm met regen is een stuk minder "leuk".
Zo ooit eens onweer kunnen fotograferen, want het donderde flink maar was droog.
Ik zeg: alle stormen zonder water aub. In welke vorm ook.
Zo ooit eens onweer kunnen fotograferen, want het donderde flink maar was droog.
Ik zeg: alle stormen zonder water aub. In welke vorm ook.
[ Voor 92% gewijzigd door Waah op 20-02-2022 22:33 ]
Breda = onweer, harde windstoten en zachte hagel gecombineerd met onweer (op dit moment)
I have no special talent. I am only passionately curious.
Same. Als ik op buienradar kijk heeft het westen van het land geen onweer gehad, begint pas hier.ricardo246 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:24:
Breda = onweer, harde windstoten en zachte hagel gecombineerd met onweer (op dit moment)
Al deze ongein komt eens in de 100 jaar voor de laatste 10 jaarPelox schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:18:
Nog 1 dag volhouden mensen.. dan hopelijk weer 100 jaar wachten op een dergelijk verschijnsel.. met 4 van deze stormen achterelkaar.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Even kort dipje, wind begint toch weer aan te trekken hier.
Was hier trouwens geen echte heftige regen, gewoon regen zoals hele dag. (en als je even snel naar buiten kijkt lijkt het droog)
(hier=Assendelft)
Was hier trouwens geen echte heftige regen, gewoon regen zoals hele dag. (en als je even snel naar buiten kijkt lijkt het droog)
(hier=Assendelft)
[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 20-02-2022 22:28 ]
Bij rtl weer zeiden ze net dat dit zo bijzonder is dat de laatste keer waarvan men weet dat er 4 dergelijke stormen elkaar zo snel opvolgde in 1923 was of zo.NiGeLaToR schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:27:
[...]
Al deze ongein komt eens in de 100 jaar voor de laatste 10 jaar
Zero.
3 stormen in 1 week, voor het laatst in 1928. (en nu dus)Pelox schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:29:
[...]
Bij rtl weer zeiden ze net dat dit zo bijzonder is dat de laatste keer waarvan men weet dat er 4 dergelijke stormen elkaar zo snel opvolgde in 1923 was of zo.
Das al 2x in 100 jaar dusDDX schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:30:
[...]
3 stormen in 1 week, voor het laatst in 1928. (en nu dus)
Hier is de storm wel gaan liggen (Friesland).
Maar dat kan komen omdat we al weggewaaid zijn
/f/image/VBDKrWHnwPCMmiCnpl9aifqf.png?f=fotoalbum_large)
Ik mis Groningen ook.
[ Voor 53% gewijzigd door Waah op 20-02-2022 22:33 ]
Het ging net nog flink hard hier. Blij dat mijn appelboom nog staat.
[ Voor 88% gewijzigd door AMARONE|IA op 20-02-2022 22:33 ]
onweer incoming...
fijne viewer (vind ik persoonlijk)
https://kachelmannwetter....lande/20220220-2125z.html
:fill(white):strip_exif()/f/image/mm5omHyuecIGTtJFAVkSqogs.png?f=user_large)
Zelfde omgeving, wtf gebeurde er zojuist.... Ineens extreem veel wind, klonk echt verwoestend.....Arsenius schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:11:
Gaat lekker los hier, nou ja lekker. Ik vind er niks meer aan. 92km/h die rukwinden. Pas om 3 uur gaat het naar 69 km/h.
Ah. Ik zat in de buurtDDX schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:30:
[...]
3 stormen in 1 week, voor het laatst in 1928. (en nu dus)
Zero.
Dat is dat donkerblauwe lijntje op het kaartje hierboven dat langs komt...flugelisoke schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:34:
[...]
Zelfde omgeving, wtf gebeurde er zojuist.... Ineens extreem veel wind, klonk echt verwoestend.....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ja tot ik me realiseerde dat er ook onweer tussen zat, verklaarde een hoop. Ik wilde bijna onder mijn bed kruipen..flugelisoke schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:34:
[...]
Zelfde omgeving, wtf gebeurde er zojuist.... Ineens extreem veel wind, klonk echt verwoestend.....
https://www.buienradar.nl...uele-windstoot/1uur-terug
Zuidwest-Brabant zit in de 98km/h regio. We staan tweedes op het moment.

[ Voor 29% gewijzigd door Arsenius op 20-02-2022 22:41 ]
Verwijderd
Normaal gesproken keek ik er altijd naar uit.Pelox schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:18:
Lekker veel wind, lekker veel regen of gewoon een zware onweersbui.
Ik kon er altijd wel van genieten, en vooral in de avond ging ik dan lekker naar mijn kantoor op zolder,
deed alle gordijnen open en kon ik gewoon genieten van een mooie lichtshow.
Nu, na de laatste paar dagen... helemaal klaar mee.
Maar iets zegt mij dat het niet nogmaals 95 jaar gaat duren voor dit weer eens gebeurd.
En ik ga toch wel even de tijd nemen en onderzoeken over hoe ik mijn huis goed kan voorbereiden op de toekomst.
Ik vind deze altijd wel fijn. daarop zie je ook de luchtstromenArsenius schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:40:
[...]
Ja tot ik me realiseerde dat er ook onweer tussen zat, verklaarde een hoop. Ik wilde bijna onder mijn bed kruipen..![]()
https://www.buienradar.nl...uele-windstoot/1uur-terug
Zuidwest-Brabant zit in de 98km/h regio. We staan tweedes op het moment.
https://www.ventusky.com/
(verkeerde bericht gequote)

[ Voor 3% gewijzigd door Nienix op 20-02-2022 22:45 ]
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
https://map.blitzortung.org is ook wel aardig en ook nog eens tweaker waardigbreew schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:33:
onweer incoming...
[Afbeelding]
Code oranje is net beëindigd. Nog wel zware windstoten nu in Noord-Brabant.
Hier in het midden van het land viel het erg mee deze keer.
Hier in het midden van het land viel het erg mee deze keer.
Dat is dan wel weer het voordeel van zo'n windje .. dat flinke beetje regen en onweer is ook wel weer in een paar minuten voorbij gefietst.
Net even buiten gekeken en hier aan de kust in Den haag is het erg rustig geworden. Het waait nog wel maar de storm lijkt over.
Hier ook ineens een stuk stiller.. Ben benieuwd voor hoe lang.
Dat kaartje van buienradar klopt beter (55 km/h West Brabant), want bij windy staat er nog 92km/h en ventusky ook ergens in 88km/h terwijl ik echt nu veel minder hard de windstoten hoor. Dit is echt geen +/- 90km/h .
Dat kaartje van buienradar klopt beter (55 km/h West Brabant), want bij windy staat er nog 92km/h en ventusky ook ergens in 88km/h terwijl ik echt nu veel minder hard de windstoten hoor. Dit is echt geen +/- 90km/h .
[ Voor 64% gewijzigd door Arsenius op 20-02-2022 23:11 ]