• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
We krijgen morgen te maken met een zware storm. Het KNMI heeft inmiddels opgeschaald naar code oranje voor morgenmiddag in alle provincies behalve Limburg:
In het noorden van het land komen zware windstoten voor van 75-80 km/uur. Hiervan kunnen verkeer en buitenactiviteiten hinder ondervinden en hiervoor staat code geel uit. De wind komt uit een westelijke richting. Later vanmiddag en vanavond neemt de wind af.

Vanaf vrijdagmiddag gaat het opnieuw hard waaien. Dan worden boven land zeer zware windstoten verwacht van 100-120 km/uur, in de kustgebieden tot 130 km/uur en aan de noordwestkust en op de Wadden mogelijk nog iets hoger. Hierdoor kunnen aanzienlijke schade en zeer gevaarlijke situaties ontstaan als gevolg van omvallende bomen en rondvliegende voorwerpen. Hiervoor staat vanaf 14 uur code oranje uit. De wind draait geleidelijk van zuidwest naar west.

Aan het einde van de avond en in de nacht naar zaterdag neemt de wind van het zuidwesten uit af.
RTL Nieuws sprak een meteoroloog van Buienradar:
Wat opvalt aan Eunice is dat hij zal huishouden in het hele land. "Dat zie je niet heel vaak. Het wordt vrij link. Storm Ciara in februari 2020 was ook fel, maar de schaal van deze storm wordt groter."

In de loop van morgenavond wordt het weer rustiger, het eerst in Zeeland.

Middendorp denk dat Eunice eerder te vergelijken valt met de oktoberstorm in 2013, die in West- en Noord-Europa voor veel ellende zorgde. Toen werd het ook windkracht 11. Het KNMI gaf destijds voor de westelijke helft van het land het weeralarm 'code rood' af. Er vielen in Nederland drie doden als gevolg van de storm.
Storm Ciara had destijds een eigen topic: Zware storm Ciara

Afbeeldingslocatie: https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/content/images/2022/02/17/Storm%20Dudley%20en%20Eunice.png?itok=JPJdDRM2&width=1024&height=576&impolicy=semi_dynamic

Wat ik er van lees gaat dit wel wat heftiger worden dan Dudley van afgelopen nacht. Met het hoogtepunt eind van de middag kan dit ook nog voor chaos zorgen met de avondspits.

Hoe bereiden jullie je voor op deze storm? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53

-tom-562

Oliesjeik

Zorgen dat er geen losse meuk in m'n tuin ligt, that's it.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:03
Ik zit in het oranje gebied. Geen zorgen.
Alleen de kliko in de schuur gezet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De schutting van de buren is met Dudley al omgewaaid, dus dat kan niet meer gebeuren :+

Voor de rest lijkt alles hier redelijk vast te zitten, Dudley is wat dat betreft een goede graadmeter. Maar gezien dat Eunice nog een tikkie erger gaat worden, ga ik toch nog maar even een rondje door de tuin doen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

user109731 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:38:
Hoe bereiden jullie je voor op deze storm? :)
Ik zat te denken aan extra veel snacks voor de vrijdagmiddag borrel. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kliko in de schuur, of flink vullen tijdens opruimen :+. En verder heb ik een plantenpot buiten goed vastgezet.
En verder hapjes bereiden omdat mijn moeder morgen komt logeren. :)

Weinig blad aan de bomen, dus met omvallende bomen zal het wel meevallen, denk ik zo :)

[ Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 17-02-2022 14:59 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:19
Mooi om het huis ff te luchten en Corona-vrij te krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wilde morgenavond een kroegentocht houden nu de horeca weer een beetje open gaat, maar ik weet niet of het echt verstandig is met dit weer, weinig trek om een gracht in te waaien ofzo :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:24
Altijd spannend of onze oude vervallen veldschuur blijft staan. Zal ik 'm op een gegeven moment moeten oprapen? Of afbreken? That is the question.

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:40
We zijn toe aan een nieuw dak, ik leg vast een paar pannen los!

Ik doe er niks aan, hier in het oosten wordt hetzelfde als vandaag verwacht. Gister heb ik het een en ander opgeruimd buiten, dat hoeft nu dus niet meer. Morgenavond ga ik nog wel uit eten, uit voorzorg met de auto naar de stad ipv de trein.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:13
Gewoon alle losse rommel opruimen. Afgelopen nacht al heel wat kapot horen gaan/vallen in de buurt.
Het enige water hier kan gebeuren is denk ik zooi van de buurt wat onze kant op komt waaien.

En op de weg, laat die aanhanger en die lege verlengde sprinter even staan. Met de auto moet dit ook prima te doen zijn. handen aan het stuur, afstand houden en je snelheid wat aanpassen indien nodig. Dat laatste zal toch wel moeten, bij 3 druppels regen gaat half Nederland al in de ankers op de snelweg.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPuTGjX_d87bxSZHIu0ckYwuwlc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K5cdmW7Gy76hJ8sdOWTggfCI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Morgen gewoon die 7km tegen de wind in naar het werk fietsen. De terugweg kon nog wel eens een thrill-ride worden met de wind schuin achter.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Killjoy

Klingon lawn products

Die van ons staat nu gezekerd. Gisteren was hij aan de wandel gegaan.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dudley had m'n hele balkon al een puinhoop gemaakt, maar er is niks naar beneden gewaaid. Nu alles maar binnen gelegd, dan zal het wel los lopen ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:27

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

M'n schoonmoeder verankeren met 20 chemische ankers :+

Professioneel Heftruck Syndroom

• Speedmaster
  • Laatst online: 00:08

Speedmaster

Make my day...

NS rijdt vrijdagochtend minder en vanaf 14.00 uur helemaal niet meer vanwege storm Eunice aldus Nu.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 16:40
ik vind die stormen tering irritant. Op onze bovenste woonlaag hebben we onze slaapkamer met een flink dakkapel erop. Als ik in bed lig hoor je flink gesuis en ben elke keer bang dat het dakkaoper eraf waait O_o hahaha :+

Hopelijk zijn er geen gewonden of nog erger doden :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Benieuwd hoeveel vrachtwagens omvallen omdat ze denken dit wel te kunnen trotseren.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
evilution schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:13:
Benieuwd hoeveel vrachtwagens omvallen omdat ze denken dit wel te kunnen trotseren.
Ik kijk bij windkracht 2 al angstvallig naar die Picnic-bezorgkarretjes in een bocht, ik ben benieuwd hoeveel er daarvan morgen de weg op durven.

Anoniem: 78739

In BE wordt het misschien de zwaarste storm in 32 jaar:
“Volgens de meest optimistische scenario’s krijgen we in de namiddag windstoten van 120 à 130 kilometer per uur aan de kust. Zoiets zien we om de vijf à tien jaar. Maar in het slechtste geval loopt de kracht van de wind vrijdag op tot ruim 140 kilometer per uur. Voor soortgelijke cijfers moeten we al 32 jaar terug in de tijd gaan.”

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
zacht schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:23:
[...]

Ik kijk bij windkracht 2 al angstvallig naar die Picnic-bezorgkarretjes in een bocht, ik ben benieuwd hoeveel er daarvan morgen de weg op durven.
Die zouden morgenavond bij mij komen. Heb vanmiddag de bestelling maar geannuleerd en een nieuwe ingepland voor zaterdagmiddag. Grotere kans dat ik boodschappen krijg want morgen zie ik het ook niet goed komen met die dingen. :P

Daarbij dat ik morgenvroeg wel naar mijn werk kan met de trein en terug niet... geen idee hoe ik thuis ga komen (hopelijk de goede richting op met een collega) maar dat zie ik morgen wel. Thuiswerken kan ik niet, verlof nu ook niet meer als dat al had gekund. De boel moet wel een beetje spannend blijven morgen natuurlijk dus ik zie het wel. :+

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Speedmaster schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:02:
NS rijdt vrijdagochtend minder en vanaf 14.00 uur helemaal niet meer vanwege storm Eunice aldus Nu.nl
Tsss, er liggen een paar blaadjes met stam op het spoor en de dienstregeling gaat plat :N
De NS kan ook nergens tegen :P

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 17-02-2022 18:35 ]

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-06 07:34
Whoops, morgen drie bezichtigingen voor koopwoning. Dat wordt vroeg vertrekken en laat weer terug :D

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik moet morgen college geven als het hier in zuid-west Engeland nog spookt. Dat wordt een interessante fietstocht naar het werk. Uitdaging!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07
Jeej morgen om 13:30 land ik op Schiphol.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ph4ge schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:40:
Ik vloog tijdens de vorige storm twee weken terug vanaf Schiphol. Dat was niet mijn favoriete vlucht naar het VK...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:03
[...]

Weinig denk ik, bij eerdere stormen werden de tripjes ook gecancelled

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:36
Dat kan zomaar ergens anders worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

door de richting van de wind zou het niet echt een issue moeten zijn afgezien van wat meer gehobbel.

Heb zelf gister al balkon leeggehaald,morgen thuiswerk dag, is 20 minuten fietsen al zou ik in de middag wind mee hebben :P verder maar thuis blijven hangen denk ik.
gambieter schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:41:
[...]

Ik vloog tijdens de vorige storm twee weken terug vanaf Schiphol. Dat was niet mijn favoriete vlucht naar het VK...
was een andere windrichting waar we geen baan op hebben hier,dus die was wat lastiger,deze westerlijke wind is schiphol op gebouwd :P

[ Voor 30% gewijzigd door mrsar op 17-02-2022 18:44 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
Haha mooi, eindelijk een storm. Kom ik eindelijk van die troep in de tuin af :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:42
Woon momenteel in een stacaravan in een vakantiepark midden in het bos... Hopelijk ben ik er morgen nog 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:04
Ik heb zelf ook een keer met een heftige storm gevlogen en moeten landen. Trust me, de piloten doen dit veel vaker. Stewardessen zaten er ook bij alsof het niet anders was dan alle andere vluchten. Het lijkt allemaal wel heftig als je land, vliegtuig lijkt wat heen en weer te schommelen, maar het landen zelf (lees: wielen aan de grond zetten en uitrollen/afremmen) voelde eigenlijk niet anders dan anders. Zou er niet al te zenuwachtig voor zijn :)
Dit 10 keer liever dan een vlucht met veel turbulentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:50

_Arthur

blub

De_Bastaard schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:44:
Haha mooi, eindelijk een storm. Kom ik eindelijk van die troep in de tuin af :')
Hoeveel trampolines heb je er neer gezet? :+

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
_Arthur schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:00:
[...]

Hoeveel trampolines heb je er neer gezet? :+
Haha, eentje maar die zit vooralsnog goed vast met van die ankers _O-

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7w3k0XYaImUnioGsSmxYPxnUpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaNCPwoAy6SlLWRLcb0Ne4Rc.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ff een glas buiten gezet, dan valt het morgen allemaal wel mee met de schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:10
__fred__ schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:16:
[Afbeelding]

Heb ff een glas buiten gezet, dan valt het morgen allemaal wel mee met de schade.
Gek! Komt ie juist naar dat glas toe… |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 00:08

Speedmaster

Make my day...

Heb wel eens een landing gehad met een flinke storm, had nog nooit z’n perfecte landing gehad met een lijntoestel. Heb er zakelijk in het verleden aardig wat gehad en sommige landingen vielen in de categorie ik gooi dat toestel even op de landingsbaan want ik wil snel naar huis als piloot en die passagiers boeien mij niet.

Edit: Vers van de pers KLM annuleer ruim 160 vluchten…@ph4ge Weet je zeker dat je morgen nog aankomt op Schiphol…😇😈🙈

[ Voor 12% gewijzigd door Speedmaster op 17-02-2022 20:05 ]

• ph4ge
HEY_DUDE schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:42:
[...]

Dat kan zomaar ergens anders worden :+
Ik ben 36 uur thuis voordat ik weer ergens anders naartoe vlieg, dus dat zou best balen zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:26
Na Dudley vind ik het echt een enorme gemiste kans om deze storm Eunice te noemen, in plaats van Dursley...

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 07:13
mrsar schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:42:

door de richting van de wind zou het niet echt een issue moeten zijn afgezien van wat meer gehobbel.

was een andere windrichting waar we geen baan op hebben hier,dus die was wat lastiger,deze westerlijke wind is schiphol op gebouwd :P
Je kunt dan mooi landen tegen de wind in wat de ideale situatie is.
Wat "gehobbel" kun je gerust zeggen. Gemiddelde kist vliegt zo rond de 10km/30000ft daar staat nu zo'n 150-160kt. Dat wil wel hoor :+

Als meteoroloog zijn deze dagen genieten, al hoop ik natuurlijk dat de schade beperkt blijft.

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
[...]

Vooralsnog gaan ze ervoor. :X Misschien kunnen ze zijwieltjes monteren aan die dingen. :9

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• zacht
  • Niet online
Bastien schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:46:
[...]
Vooralsnog gaan ze ervoor. :X Misschien kunnen ze zijwieltjes monteren aan die dingen. :9

[Twitter]
Respect voor Picnic. Denk ik.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:26
Ik heb morgen een dagje Eindhoven gepland... Heb niet veel op de to-do staan dus zorg wel dat ik op tijd in de auto naar huis zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat denk jij :+ Dat wordt een lange rit naar huis vanuit Düsseldorf >:)

March of the Eagles

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik moet zaterdag ochtend vroeg vliegen vanuit Düsseldorf. Mijn plan was om morgen al die kan op te gaan met het OV... maar dat gaat hem niet worden. Hopen dat mijn vlucht überhaupt door gaat. Vraag me ook af of treinen überhaupt na 14.00 gaan rijden morgen.

[ Voor 14% gewijzigd door HollovVpo1nt op 17-02-2022 23:06 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:18

Agent47

I always close my contracts.

Niks los in de tuin en de rolluiken naar beneden als het heel hard gaat. Krijg ik niet zo snel iets tegen m’n raam aan.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:56
HollovVpo1nt schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:05:
Vraag me ook af of treinen überhaupt na 14.00 gaan rijden morgen.
Nope, al het treinverkeer wordt om 14.00 stilgezet.

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 12:04
Ik heb mn tuinmeubels en potten weggehaald en in de garage gezet. Zit nog te denken om de VW Up van mn vrouw er bij te proppen. Als d'r iets met haar auto gebeurt dan kost het ons geld. Mijn auto is lease en goed verzekerd.

En mn werk is thuis, ik werk sinds covid alleen nog maar thuis. En sinds tijdje nieuwe functie en het team zit over de hele wereld verspreid, dan is thuiswerken helemaal de beste optie.

En ik had eigenlijk bordspelavond gepland, maar die hebben we toch maar even omgedraaid naar online. Net als "vroeger" tijdens de corona. :)

Something something

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Stadsvervoerder in Rotterdam stopt vanaf 10u al met rijden |:( En maar zeggen dat men meer het OV moet gebruiken i.p.v. auto bezitten... en dan juist in wat "extremere" situaties laten ze het afweten. Zal degene die naar hun werk moeten en niet thuis kunnen werken blij mee zijn... :X Ik heb het idee dat dat stilleggen tegenwoordig veel sneller gebeurt dan zeg 15 jaar geleden.

Ik heb zelf een vrije dag morgen, het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is mijn auto die buiten staat, met al die bomen in de straat. Ergens vraag ik me af of het statistisch gezien veiliger is om 'm te laten staan of om ermee te rijden 8)7

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:18

Agent47

I always close my contracts.

Josefien schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:26:
Stadsvervoerder in Rotterdam stopt vanaf 10u al met rijden |:( En maar zeggen dat men meer het OV moet gebruiken i.p.v. auto bezitten... en dan juist in wat "extremere" situaties laten ze het afweten. Zal degene die naar hun werk moeten en niet thuis kunnen werken blij mee zijn... :X Ik heb het idee dat dat stilleggen tegenwoordig veel sneller gebeurt dan zeg 15 jaar geleden.

Ik heb zelf een vrije dag morgen, het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is mijn auto die buiten staat, met al die bomen in de straat. Ergens vraag ik me af of het statistisch gezien veiliger is om 'm te laten staan of om ermee te rijden 8)7
Kan je je auto niet 1 km verder neerzetten (bewijs van spreken). Als je dan weet dat die veilig op de handrem staat…

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb eergister al mijn bezem van balkon binnen gezet. Verder staat er nog wat spul op mijn balkon wat daar goed staat. Afgelopen nacht is er niets van mij verschoven. Wel een stuk hout wat tussen een constructie van de buurman uit is gekomen (opvulling tussen tegel en plank waar 'ie planten op heeft/had staan). Mijn stoel was niet eens verschoven, net als wat halfgevulde plantenpotten.
Zolang de wind uit ZW-W komt zit ik goed hierboven (13 hoog). Enige nadeel is dat ergens tussen ZW en W de wind de flat zo raakt dat ik 'm voel bewegen. Gelukkig heb ik niet zo snel last van bewegingsziekte maar ik kan niet zeggen dat ik het een aangenaam gevoel vind om heel licht heen-en-weer te wiegen op mijn bank (zonder bijv. voldoende alcoholische versnaperingen om dergelijk wiegen te veroorzaken).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

Daniel36

vernieuwde formule

Ja nou, wij hebben een trampoline sinds deze zomer, die losstaat.

Na een verhuizing gekocht en nog geen dichte heg om de tuin maar een doorwaai-hek.

We wonen op een hoek naast een brede steeg en aan de rand van een woonwijk die grenst aan open weiland.

En tot slot: we zitten precies op de rand van de hoogste verwachte windsnelheden.

Kortom: ik heb morgen ochtend wat werk te doen.
Al was het maar de trampoline verzwaren of vastzetten.

Ik hoop dat we er zaterdag nog zijn.
:+

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
Agent47 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:36:
[...]

Kan je je auto niet 1 km verder neerzetten (bewijs van spreken). Als je dan weet dat die veilig op de handrem staat…
Vrijwel de hele straat heeft bomen, net als de straten ernaast (zelfde flats en indeling). Of je moet op nog verdere plekken staan met ruimte die weer vandalisme-gevoelig is... da's ook een dingetje :P

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 23:49
Moet eerlijk bekennen dat ik van de vorige storm weinig gemerkt heb, het was wat winderig op de fiets vanochtend, dat wel.

Hoe dan ook, auto's staan in de garage, fietsen in de schuur, rolluiken kunnen dicht en de tuinmeubels zijn niet te tillen, dus dat zal allemaal wel goed gaan. Als ik in de tuin van de buurman kijk denk ik dat hij morgen wel wat dingen kwijt is, dat is nog een ravage van afgelopen dagen.

Naar werk sla ik ook over, was ik sowieso al niet van plan vanwege de regen en ik ben van suiker. Ik werk in de Waalhaven en dat is met windkracht 3 voor je gevoel al orkaankracht op die open vlakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Speedmaster schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:32:
[...]

Heb wel eens een landing gehad met een flinke storm, had nog nooit z’n perfecte landing gehad met een lijntoestel. Heb er zakelijk in het verleden aardig wat gehad en sommige landingen vielen in de categorie ik gooi dat toestel even op de landingsbaan want ik wil snel naar huis als piloot en die passagiers boeien mij niet.

Edit: Vers van de pers KLM annuleer ruim 160 vluchten…@ph4ge Weet je zeker dat je morgen nog aankomt op Schiphol…😇😈🙈
Ga nu boarden, dus ik denk het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:27
Mag ik even wat vinden van het feit dat we tegenwoordig stormen een Engelse naam geven zoals in de VS. De storm op 18 februari is toch net zo duidelijk?

Edit: Oke, dit wordt dus gedaan door het KNMI om het bewustzijn te vergroten. https://www.knmi.nl/over-...euws/stormnamen-2021-2022

[ Voor 31% gewijzigd door TereZz op 18-02-2022 07:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TereZz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:07:
Mag ik even wat vinden van het feit dat we tegenwoordig stormen een Engelse naam geven zoals in de VS. De storm op 18 februari is toch net zo duidelijk?

Edit: Oke, dit wordt dus gedaan door het KNMI om het bewustzijn te vergroten. https://www.knmi.nl/over-...euws/stormnamen-2021-2022
We geven helemaal niet alleen maar Engelse namen hoor?

Corrieeeeeee
De eerste naam die is ingebracht door Nederland is Corrie. Corrie van Dijk was de eerste vrouwelijke meteoroloog bij het KNMI in 1964
Dan heb je nog Herman, Kim, Tinneke en Willemien. (Waarbij Kim discutabel is)

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 15:10
Het Duitse weerbericht heeft het over een orkaan met windsneljeden tot 170km/u bij xe wadden eilanden;

YouTube: Orkan-Warnung 2.0 - Details zu Sturm, Orkan & schwerem Orkan: Mitte ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-06 15:31

Hemingr

Gekke henkie

Zaterdagmiddag vliegen op vakantie. Hopelijk gaat dat allemaal door, want covid test resultaat vervalt zondag ochtend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53
Het verbaasd me dat er nog geen code rood voor de kustprovincies is gegeven. Het klinkt toch als een gevaarlijke storm. Treinen stoppen met rijden en er zullen ook een hoop problemen op de weg ontstaan.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Mijn voorbereiding is op de brandweerkazerne gaan werken zodat ik snel in de wagen kan springen als we stormschademeldingen krijgen

Voor de rest staat alles binnen en heb ik de parasolvoet met een spanband om de tuintafel heen getrokken zodat die er niet vandoor gaat. We zullen het meemaken.

👨‍🚒 spuitgast | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome control module

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:12
Speedmaster schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:32:
Heb er zakelijk in het verleden aardig wat gehad en sommige landingen vielen in de categorie ik gooi dat toestel even op de landingsbaan
En toch is dat de juiste landing bij harde wind. Je wilt niet lang in de toestand van net niet zweven verkeren. Want bij een klein beetje extra wind ga je dan weer de lucht in. Als je dan zo blijft stuiteren is de baan al snel te kort. Het is alleen niet zo'n smooth ervaring voor de passagiers.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-06 22:53
Agent47 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:08:
Niks los in de tuin en de rolluiken naar beneden als het heel hard gaat. Krijg ik niet zo snel iets tegen m’n raam aan.
Een rolluik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

RET (rotterdam en omstreken) stopt al met rijden om 10:00 (zie website)
LordSinclair schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:58:
[...]

En toch is dat de juiste landing bij harde wind. Je wilt niet lang in de toestand van net niet zweven verkeren. Want bij een klein beetje extra wind ga je dan weer de lucht in. Als je dan zo blijft stuiteren is de baan al snel te kort. Het is alleen niet zo'n smooth ervaring voor de passagiers.
tja constante wind en rukwind lijkt me toch wel erg verschillend, zeker als je iets anders ziet dan dat zwarte wegdek (bv groene sprietjes) ..

zoals ze zeggen "elke landing waar je weg kan lopen is een goeie landing"

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:51
Ben nu een weekje op vakantie op Texel, gisteren ging het op het strand al goed los.

Wil straks wel even geen kijken op het strand, alleen moet ik door het bos om er te komen en dat lijkt me minder verstandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Bramster schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:08:
Ben nu een weekje op vakantie op Texel, gisteren ging het op het strand al goed los.

Wil straks wel even geen kijken op het strand, alleen moet ik door het bos om er te komen en dat komt me minder verstandig
Ehm ja dat lijkt me minder slim idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:11

IkWilbert

Het is mij!

TimDJ schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:46:
Het verbaasd me dat er nog geen code rood voor de kustprovincies is gegeven. Het klinkt toch als een gevaarlijke storm. Treinen stoppen met rijden en er zullen ook een hoop problemen op de weg ontstaan.
KNMI en andere betrokken instanties zijn op dit moment bij elkaar om hier een klap op te geven.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 07:31

Sebazzz

3dp

Ik dacht gisteren "Misschien kan ik morgen een dagje op kantoor werken" :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:12
Daniel36 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:41:
Kortom: ik heb morgen ochtend wat werk te doen.
Al was het maar de trampoline verzwaren of vastzetten.
Hoor net op de radio een tip, ding op z'n kop leggen. Wellicht nog wat zwaardere dingen er dan nog op leggen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 23:53

-tom-562

Oliesjeik

LordSinclair schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:35:
[...]

Hoor net op de radio een tip, ding op z'n kop leggen. Wellicht nog wat zwaardere dingen er dan nog op leggen.
Lol, op de kop leggen is toch het eerste wat je doet neem ik aan :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:02
NeFoRcE schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:58:
M'n schoonmoeder verankeren met 20 chemische ankers :+
Doe dat wel op een plek waar je de komende maanden ook geen last van haar hebt >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:28

de Peer

under peer review

Agent47 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:08:
Ik doe rolluiken juist omhoog. die zijn best kwetsbaar. Vooral de grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:54
Rolluiken idd omhoog, vrijwel alles achter huis weg.
Hopen dat het dak en de zonnepanelen blijven zitten.

Voor de rest zal het wel.

Het is alleen vandaag ook PMD ophaaldag, omdat de gemeente het een lumineus idee vond vanaf dit jaar de grote ondergrondse containers weg te halen en aan huis op te halen. Haken aan lantaarnpalen om ze vast te hangen waren ook onzin. Nu vliegen de zakken door de voortuin

[ Voor 51% gewijzigd door GAIAjohan op 18-02-2022 08:50 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-06 17:16
Bij mij is er een paneel uit mijn schutting gewaaid gisteren, hopelijk houd de rest het nog uit met de komende storm... ik weet in ieder geval wat ik komend weekend kan doen :P

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik zit natuurlijk op werk, want een beetje wind boeit niet. Dat de helft van het personeel maar een halve dag kan komen is niet interesant ofzo..

ugh, de besluiteloosheid van het management begint mij flink te irriteren

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Bezulba schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:54:
Ik zit natuurlijk op werk, want een beetje wind boeit niet. Dat de helft van het personeel maar een halve dag kan komen is niet interesant ofzo..

ugh, de besluiteloosheid van het management begint mij flink te irriteren
Hier pakken ze wel door, pand gaat om 12.00 uur dicht en iedereen moet dan naar huis.
Dit geldt voor de mensen die komen want de oproep is om vandaag thuis te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:57

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Sebazzz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:34:
Ik dacht gisteren "Misschien kan ik morgen een dagje op kantoor werken" :+
Ik ben gewoon gegaan, maar als ik het allemaal zo lees ga ik om een uur of één maar weer naar huis. Ik moet het niet onderschatten als ik het zo allemaal lees. Schijnt ook heel plotseling los te barsten en niet dat het langzaam opbouwt.

Op de terugweg wachten toch een paar mooie open vlaktes vlakbij de kust (westland)

[ Voor 9% gewijzigd door FunkyTrip op 18-02-2022 09:01 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:28

de Peer

under peer review

IkWilbert schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:56:
[...]

Hier pakken ze wel door, pand gaat om 12.00 uur dicht en iedereen moet dan naar huis.
Dit geldt voor de mensen die komen want de oproep is om vandaag thuis te blijven.
Wat een contrast.
Ik zit gewoon tot 16:30 op kantoor vandaag. Dan heb ik een uur rijles, en dan 22 km naar huis fietsen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:25
Laten we niet vergeten dat al snel de alarmbellen hier afgaan he wat misschien ook goed is om goed voorbereid te zijn mocht het toch erger worden dan verwacht. Maar lijkt net alsof sommige mensen een orkaan verwachten:)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 07:31

Sebazzz

3dp

FunkyTrip schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Ik ben gewoon gegaan, maar als ik het allemaal zo lees ga ik om een uur of één maar weer naar huis.
Ja maar ik moet met de Rotterdamse metro dus dan kon ik om tien uur weer naar huis :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Bramster schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:08:

Wil straks wel even geen kijken op het strand, alleen moet ik door het bos om er te komen en dat lijkt me minder verstandig
Dan zit je zeker in De Dennen? Strand bij Ecomare dan. Misschien niet zo'n goed idee dan inderdaad.

Zal mij benieuwen wat er komt. We zijn hier wel wat gewend. Windkracht 7 is in de kop van Noord Holland normaal. We zouden vandaag met de trein een weekendje weg gaan richting Amsterdam, maar dat wordt dus pas morgen. Geen treinen vanmiddag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 16-06 13:07
Stylze schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:06:
Laten we niet vergeten dat al snel de alarmbellen hier afgaan he wat misschien ook goed is om goed voorbereid te zijn mocht het toch erger worden dan verwacht. Maar lijkt net alsof sommige mensen een orkaan verwachten:)
De angst cultuur zit er goed in!
Eind van de middag hoogst waarschijnlijk hier en daar een daktegel, een omgewaaide boom een fiets die om ligt een vrachtwagen op zijn zij . Nou nou poeh poeh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:50
Ik moet vanmiddag na het werk rond 17:30 ook weer terug over de Afsluitdijk...
Hopelijk valt het mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
osmosis schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:09:
[...]

Eind van de middag hoogst waarschijnlijk hier en daar een daktegel, een omgewaaide boom een fiets die om ligt een vrachtwagen op zijn zij . Nou nou poeh poeh.
Zodra ze met die codes beginnen te strooien heb ik altijd het idee dat het meer voor de bühne is als dat het daadwerkelijk echt gevaarlijk word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53
@Speedmaster Die eilandhoppers bij Hawaii zijn net bussen. We werden het vliegtuig in gegooid en kijk maar waar je wil zitten. Dat je eigenlijk de vlucht erna had maakte niet uit (hang loose!).
Zat niet naast mijn vrouw en zag de landingsbaan aan de zijkant. Vliegtuig schiet ineens die kant op en staat aan de grond. Blijkbaar steeg er net een vliegtuig op. :+

Enige wat bij ons meestal aan de wandel gaat is de trampoline, maar daar liggen betonblokken op. En nog is hij dit jaar door de tuin gerold. Zie wel waar we hem gaan vinden vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
osmosis schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:09:
[...]

Totdat die boom op jouw hoofd ligt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 16-06 13:07
anandus schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:11:
[...]

Totdat die boom op jouw hoofd ligt ;)
Tjah, zelfde geldt word ik aangereden door een automobilist.
Moet ik nu permanent bang zijn zodra ik oversteek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
osmosis schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:12:
[...]

Tjah, zelfde geldt word ik aangereden door een automobilist.
Moet ik nu permanent bang zijn zodra ik oversteek?
Nee, maar je let (hoop ik) toch wel op met oversteken? En steekt alleen een zeer drukke weg over als het noodzakelijk is?
Zo is het ook met storm/code oranje. Let op als je naar buiten gaat en doe het alleen als het noodzakelijk is.

Niemand heeft het over bangmaken. Een code oranje betekent dat er een mogelijkheid op schade en gewonden is, niet meer, niet minder.
Het heeft niets te maken met bangmakerij, maar is gewoon een simpele waarschuwing.

Ook is het geen weeralarm.

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 18-02-2022 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Code rood voor de kustprovincies gaat er waarschijnlijk later deze ochtend komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

anandus schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:14:
[...]
Nee, maar je let (hoop ik) toch wel op met oversteken? En steekt alleen een zeer drukke weg over als het noodzakelijk is?
Zo is het ook met storm/code oranje. Let op als je naar buiten gaat en doe het alleen als het noodzakelijk is.
De parkeerplaatsen op de zeedijk staan hier vanmiddag waarschijnlijk vol hoor. Allemaal even golven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:14:
[...]
Ook is het geen weeralarm.
IkWilbert schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:15:
Code rood voor de kustprovincies gaat er waarschijnlijk later deze ochtend komen.
Okee, misschien wordt het wel een weeralarm :P

[ Voor 78% gewijzigd door anandus op 18-02-2022 09:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Aggressor schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:10:
Ik moet vanmiddag na het werk rond 17:30 ook weer terug over de Afsluitdijk...
Hopelijk valt het mee :)
Zijn er goede redenen dat je niet eerder kan vertrekken? Je moet wel een l*l van een werkgever hebben die je echt tot 17.30 laat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Zuid-Oost Engeland (Londen gebied) voor het eerst in tien jaar een code rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
In Zuid Engeland is code rode afgekondigd, dat is vrij zeldzaam daar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Gloeiende gloeiende, de trampoline op zijn kop leggen...

Ik wou echt dat ik daar aan gedacht had voordat ik dat kreng in een hoek heb geduwd, alle andere spullen eronder heb gestald en de poten verzwaard heb met een parasolvoet, opsluitband en... :-(

Aldoende is het nog ff in mijn rug geschoten, ook fijn.

Het moge duidelijk zijn dat ik meer van het slepen ben dan van de afdeling slimme oplossingen:
mijn vrouw slaapt uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-06 08:48
Stylze schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:06:
Ze zijn er bij de NS dit keer op tijd bij. Meestal komt dit bij een storm op neer dat dan in de middag blijkt dat er toch een aantal bomen op het spoor is gewaaid met als gevolg uitval van treinen en volle stations.

Ik kan mij de storm van oktober 2013 nog goed herinneren, toen heb ik er flink lang over gedaan om weer thuis te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:25
Daniel36 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:17:
Gloeiende gloeiende, de trampoline op zijn kop leggen...

Ik wou echt dat ik daar aan gedacht had voordat ik dat kreng in een hoek heb geduwd, alle andere spullen eronder heb gestald en de poten verzwaard heb met een parasolvoet, opsluitband en... :-(

Aldoende is het nog ff in mijn rug geschoten, ook fijn.

Het moge duidelijk zijn dat ik meer van het slepen ben dan van de afdeling slimme oplossingen:
mijn vrouw slaapt uit.

Ik zou gewoon meteen dat slapen doorpakken tot morgenochtend dan heb je nergens last van.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Stylze schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:21:
[...]

Ik zou gewoon meteen dat slapen doorpakken tot morgenochtend dan heb je nergens last van.
Ja, zij wel. Maar iemand moet de rotklusjes opknappen natuurlijk.
;)
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste