Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:18
Arsenius schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:06:
Hier ook ineens een stuk stiller.. Ben benieuwd voor hoe lang.

Dat kaartje van buienradar klopt beter (55 km/h West Brabant), want bij windy staat er nog 92km/h en ventusky ook ergens in 88km/h terwijl ik echt nu veel minder hard de windstoten hoor. Dit is echt geen +/- 90km/h .
Bij ventusky het model op gfs zetten. Dan lijkt het beter te kloppen

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hier in het oosten ging het net ff 5min goed los met hagel en flinke slagregen. Nu weer wat ‘normale’ neerslag.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoogtepunt in Zegveld (vlakbij Woerden) is geweest. Was een uurtje geleden nog 60 km/u, maar nu rond de 40 km/u. Volgens Windy.com neemt het ook af.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:37
Hier in Leiden gaat het nog steeds flink tekeer. Van afgelopen vrijdag eigenlijk helemaal geen last gehad, maar vanavond ineens behoorlijke lekkage. Waarschijnlijk door de bizarre slagregen die hier echt horizontaal tegen de ramen aankletterde en dus misschien ook onder het dak door geslagen is. De windvlagen lijken ook harder te zijn dan vrijdag.
Ben er net nog maar weer eens uit geweest om de lekkage in de gaten te houden. Fijne nacht zo... Ben er nu wel weer beetje klaar mee. Maarja, het weer doet wat het doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Pelox schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:29:
[...]

Bij rtl weer zeiden ze net dat dit zo bijzonder is dat de laatste keer waarvan men weet dat er 4 dergelijke stormen elkaar zo snel opvolgde in 1923 was of zo.
Doel er meer op dat de afgelopen jaren regelmatig bijzondere weersomstandigheden voorkomen. Ik gok dat we er geen 100 jaar op hoeven te wachten.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
cordonbleu schreef op maandag 21 februari 2022 @ 03:41:
Hier in Leiden gaat het nog steeds flink tekeer. Van afgelopen vrijdag eigenlijk helemaal geen last gehad, maar vanavond ineens behoorlijke lekkage. Waarschijnlijk door de bizarre slagregen die hier echt horizontaal tegen de ramen aankletterde en dus misschien ook onder het dak door geslagen is. De windvlagen lijken ook harder te zijn dan vrijdag.
Ben er net nog maar weer eens uit geweest om de lekkage in de gaten te houden. Fijne nacht zo... Ben er nu wel weer beetje klaar mee. Maarja, het weer doet wat het doet...
Hier heel de nacht keiharde windstoten en nog. Later vanmiddag is de piek pas.. geef mij maar 6 maanden windstil en totale droogte.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:49

basvn

Breezand - NHN

Wind kwam afgelopen stormen meer uit het zuiden, daar weinig last van gehad (tussenwoning) maar hier wel een paar uur van wakker gelegen, zeker met de regen erbij

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:14

RvV

Pelox schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:01:
[...]

Hier heel de nacht keiharde windstoten en nog. Later vanmiddag is de piek pas.. geef mij maar 6 maanden windstil en totale droogte.
Hier in midden NL hebben we ook nog enorme rukwinden gehad. Ik ben er vannacht zelfs nog even uit geweest om buiten te kijken of er geen bomen op de weg lagen. Op de een of andere manier lijkt het lokaal soms veel extremer te zijn dan wat de modellen laten zien. Voor mijn gevoel toch zeker richting 100kmh als ik het vergelijk met vrijdag.

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:56
Pelox schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:01:
[...]

geef mij maar 6 maanden windstil en totale droogte.
Dat is wel weer het andere uiterste, moet je ook niet willen ;)

Bij ons ging het het gisteren voor een hele korte periode weer aardig los, maar gelukkig is bij ons wederom alles heel gebleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:49

Don Quijote

El Magnifico

Bij ons zo einde middag wat lekkage uit het plafond. Ik denk dat het door de slagregen komt en weinig aan te doen is en nu wel weer “over” is (woning 1890, plat dak). Maar wil toch even een dakdekker/loodgieter over de vloer om te kijken. Dat is nog niet makkelijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08

Coach4All

I'm a Coach 4 All

https://www.hln.be/lommel...che-stroompanne~a862e92f/

Had iemand de windmolens uitgeblazen?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Vanmiddag gaat het weer los en hier is de wind nog steeds heel erg grillig. Schijnt dat het morgen ook nog een klein beetje onstuimig is, dat is wel jammer. Had wel gehoopt dat het vanavond afgelopen zou zijn.

Ik hou echt van regen en dat soort dingen maar zelfs ik verlang nu toch echt naar de lente, zonnetje, 18 graden blauwe heldere luchten, vogels die lekker aan het zingen zijn. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 14:35
Vannacht wakker geworden van de wind. Appartement hier op 10 hoog in Amsterdam op het westen. Het leek wel alsof ik een schip zat, qua vibraties en gerammel.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Vannacht ook nog wakker geworden om 4 uur omdat er een flinke hagelbui over trok met aardige windstoten. De straat was helemaal wit daarna, alsof het had gesneeuwd.

Nu trekt de wind ook weer aardig aan. Vanmiddag komt de wind vanuit het noordwesten, ben benieuwd of dat nog invloed heeft op de beleving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:25
Arsenius schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:59:
Vanmiddag gaat het weer los en hier is de wind nog steeds heel erg grillig. Schijnt dat het morgen ook nog een klein beetje onstuimig is, dat is wel jammer. Had wel gehoopt dat het vanavond afgelopen zou zijn.

Ik hou echt van regen en dat soort dingen maar zelfs ik verlang nu toch echt naar de lente, zonnetje, 18 graden blauwe heldere luchten, vogels die lekker aan het zingen zijn. :o
Ik hoop vooral dat het vannacht wat rustiger gaat worden, afgelopen nacht om de 10 minuten een kind aan ons bed. Die konden voor geen meter slapen vanwege de wind.

Moet zeggen dat ik ook wel weer zin heb in een wat rustiger weerbeeld, al een paar dagen nauwelijks buiten kunnen komen...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Zesde stormdag op rij, nog nooit eerder gebeurd in Nederland.
https://www.nu.nl/binnenl...-record-in-nederland.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

6 stormdagen op een rij.
Maar 3 seizoenen in een jaar. (Herfst, Lente, Zomer)

Gaat lekker zo. :) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:18
Hier zetten ze ze uit met hele harde wind. Ze zijn bij windkracht 5 al op vol vermogen (3MW).
Er is er nu wel 1 in storing. Vraag me af of ze hem met dit weer komen fixen

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:38

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:51:
[...]

6 stormdagen op een rij.
Maar 3 seizoenen in een jaar. (Herfst, Lente, Zomer)

Gaat lekker zo. :) :|
Welke zomer? Je bedoeld: Herfst Januari t/m December

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osxy schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Nah, we zullen wel weer ergens tussen in een paar dagen 40+ graden krijgen ergens. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Exit, volgende twee bomen in de straat.

Indirecte slachtoffers van de storm. Er is een waterleiding die onder één van de bomen doorloopt gesprongen. Daar kwam dus leuk water naast naar boven geborreld.

Ben ik ooit in zo'n leuk bomig buurtje komen wonen. Daar blijft zo weinig van over, stormen, verbouwing van de weg, ziekig en noodruiming. Van de tien in mijn uitzicht, staan er nu nog twee van enig formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:56
Arsenius schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:59:
Dat heb ik nou ook, ondanks dat ik helemaal niets met de zomer heb kijk ik nu echt uit naar de lente.
Graad of 18 á 20, zonnetje erbij en een licht briesje.

Dit regenseizoen wat eerder nog wel eens winter werd genoemd ben ik helemaal klaar mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
sugarlevi01 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:58:

Indirecte slachtoffers van de storm. Er is een waterleiding die onder één van de bomen doorloopt gesprongen. Daar kwam dus leuk water naast naar boven geborreld.

Ben ik ooit in zo'n leuk bomig buurtje komen wonen. Daar blijft zo weinig van over, stormen, verbouwing van de weg, ziekig en noodruiming. Van de tien in mijn uitzicht, staan er nu nog twee van enig formaat.
Ja, dat heb ik ook al gezien in sommige straten. Mooie statige bomen tot er eentje omwaait en men tot de conclusie komt dat ze niet stevig genoeg meer zijn. Weg mooie straat.

Ik heb achter mijn huis een klein oud bos en ik hoop dat de mooist exemplaren niet omwaaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
sugarlevi01 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:58:

Dat is enorm zonde. Heb het idee dat bij mij in de omgeving ook meer bomen verdwijnen dan er bij komen.
Hopelijk gaan ze iig wel op de plekken waar de bomen zijn omgewaaid weer nieuwe planten.

Los van dat. Vanochtend had ik hier installateurs op het dak voor werkzaamheden (oosten van het land), nu begint het te waaien. Gelukkig zijn ze op tijd klaar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Osxy schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:56:
[...]

Precies. Het is al 14 maanden slecht weer met heel af en toe een goede dag.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pelox schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:16:
[...]

Precies. Het is al 14 maanden slecht weer met heel af en toe een goede dag.
Och, 2020 was het veel mooi weer. Het kan niet elk jaar 9 maanden zonnig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 18:21
pingkiller schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:23:
Vannacht wakker geworden van de wind. Appartement hier op 10 hoog in Amsterdam op het westen. Het leek wel alsof ik een schip zat, qua vibraties en gerammel.
Ik woon op de 17e verdieping, voelde jij het gebouw ook bewegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

FabianGTI schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:05:
[...]

Dat heb ik nou ook, ondanks dat ik helemaal niets met de zomer heb kijk ik nu echt uit naar de lente.
Graad of 18 á 20, zonnetje erbij en een licht briesje.

Dit regenseizoen wat eerder nog wel eens winter werd genoemd ben ik helemaal klaar mee. :+
Mee eens.

Helaas word dit steeds meer een land van extremen.
Als het regent, dan regent het meteen hele dagen/weken.
Als de zon even voor een tijdje door komt, zitten we meteen met weken droogte.
En als het zonnetje een keer goed fel schijnt, zitten we meteen tegen de 35 graden aan.
En nu met deze stormen.

Gewoon even lekker een paar weekjes rond de 20 graden, lekker zonnetje erbij met af en toe een lekker briesje.
En nachts af en toe een klein buitje voor de natuur.

Ik teken ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nog nooit in de laatste 150 jaar zeker B)
Voor die tijd waren we nog niks aan het meten :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Admiral Freebee schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Ja, dat heb ik ook al gezien in sommige straten. Mooie statige bomen tot er eentje omwaait en men tot de conclusie komt dat ze niet stevig genoeg meer zijn. Weg mooie straat.

Ik heb achter mijn huis een klein oud bos en ik hoop dat de mooist exemplaren niet omwaaien :P
Vaak komt dat omdat als er 1 omwaait, er een gat in de bomenrij komt, waardoor de wind ineens onder andere hoeken ook tegen de nog overgebleven bomen aan waait (soortvan tochtgat) waardoor je ook weer extra risico loopt dat de 2 naastgelegen bomen ook om gaan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Guusz schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:29:
[...]

Ik woon op de 17e verdieping, voelde jij het gebouw ook bewegen?
Ik dacht van wel, maar kon het niet bevestigen. Met filmpjes op internet zie je gebouwen echt bewegen tov van andere gebouwen, maar dat zag ik niet.

De trilling komen vooral omdat de ramen rammelen in hun scharnieren op sommige plekken. En dat trilt dan door in de muren/vloer. Ramen zonder scharnieren + airco was hier logischer geweest.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
pingkiller schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:37:
[...]

Ik dacht van wel, maar kon het niet bevestigen. Met filmpjes op internet zie je gebouwen echt bewegen tov van andere gebouwen, maar dat zag ik niet.
In NL? :o Link?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Nee, wolkenkrabbers in Azie/VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen link maar het gebeurt zeker in Nederland. Heb een tijd lang op de 30e verdieping van een hoog gebouw gewerkt en als het flink waaide dan voelde je het gebouw heen en weer gaan en kon je het ook zien aan de hangende lampen. Zullen wel meer gebouwen in Rotterdam zijn die mee bewegen, staan veel gebouwen van boven de 100 meter.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 18:21
pingkiller schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:37:
[...]

De trilling komen vooral omdat de ramen rammelen in hun scharnieren op sommige plekken. En dat trilt dan door in de muren/vloer. Ramen zonder scharnieren + airco was hier logischer geweest.
Ja, van die hoge wolkenkrabbers kunnen echt enkele tientallen cm’s slingeren, maar bij lagere gebouwen kan je het ook al merken, ondanks dat je het niet ziet bewegen. Vrijdag zag ik het water in mn aquarium zachtjes heen en weer bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Volgens mij is dat heen en weer bewegen ook vrij normaal toch en zelfs by design? Kan me van een TV docu jaren geleden nog wel herinneren waarin verteld werd dat als een hoog gebouw dat niet kon, dat het juist gevaar op kan leveren en daarom 'flexibel' moet zijn. Maar kan me wel voorstellen dat het naar is als je dat ervaart :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tux3.14 op 21-02-2022 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tux3.14 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:15:
Volgens mij is dat heen en weer bewegen ook vrij normaal toch en zelfs by design? Kan me van een TV docu jaren geleden nog wel herinneren waarin verteld werd dat als een hoog gebouw dat niet kon, dat het juist gevaar op kan leveren en daarom 'flexibel' moet zijn. Maar kan me wel voorstellen dat het naar is als je dat ervaart :P

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Tux3.14 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Dat is enorm zonde. Heb het idee dat bij mij in de omgeving ook meer bomen verdwijnen dan er bij komen.
Hopelijk gaan ze iig wel op de plekken waar de bomen zijn omgewaaid weer nieuwe planten.
Ze planten hier meestal wel een paar nieuwe aan. Maar die tandenstokers vallen niet zo op in het straatbeeld. Even enkele decennia wachten.

Vooral jammer met het oog op de steeds warmere zomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tux3.14 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:15:
Tegenwoordig gebruiken we gelukkig 'mass dampers' om de beweging in toom te houden:
Wikipedia: Tuned mass damper

:)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Aan het huis hier merk je het ook wel, het is net alsof er een vrachtwagen door de straat rijdt, een lichte rumble zeg maar als er zo een flinke windvlaag is. Het is ook een twee onder 1 kap, dus de wind gaat ook langs de zijkant van het huis via de oprit zeg maar.

Rijtjeshuis heeft er waarschijnlijk minder last van, vrijstaand huis in het weiland zal je ook best wel wat horen en voelen wellicht.

Hier gaat het in West Brabant weer goed los. De ramen beginnen weer te piepen/fluiten :X

Andere mensen daar ook last van. Gisteren was het zo hard dat het wel een schreeuw van een kind leek. Schrok me de pleuris. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Arsenius op 21-02-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Iemand enige idee hoeveel druk een windvlaag van, laten we zeggen, 100km/h geeft per m2?
Er vanuit gaande dat de wind er direct op komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Zoiets,

https://wildeboer.com/weersafhankelijke-factoren-en-winddruk

Dat kan aardig oplopen, heb ik m'n tuinscherm wat proberen te maken met voldoende "opening" want gewoon een volledig gesloten scherm van 5m lengte x 2m hoogte gaat een serieuze klapper krijgen....zorg voor voldoende "flex" ;-)

[ Voor 62% gewijzigd door jvanhambelgium op 21-02-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:39

Agent47

I always close my contracts.

Gisteren regende het een half uur zo hard bij mij ( oosten van het land) dat ik oprecht dacht dat ik een lekkage zou krijgen. Gelukkig is tot nu toe alles heel gebleven. Leek maar geen einde aan te komen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
jvanhambelgium schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:35:
Zoiets,

Dat kan aardig oplopen, heb ik m'n tuinscherm wat proberen te maken met voldoende "opening" want gewoon een volledig gesloten scherm van 5m lengte x 2m hoogte gaat een serieuze klapper krijgen....zorg voor voldoende "flex" ;-)
Damn bijna 60kg per m2, dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:11
jvanhambelgium schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:35:
Zoiets,

Hier hebben we ook behoorlijke windvlagen gehad vrijdag. De wind stond precies recht op onze (dichte) schutting van 2x10 meter. We hebben die 2 jaar geleden gezet met hele dikke palen, daar zat ook tijdens de storm geen beweging in, de palen stonden goed. Al bleek uiteindelijk dat de palen vlak boven de grond gewoon zijn doorgebroken, er hebben toch teveel krachten op gestaan.
Misschien zijn hier wel windvlagen geweest van 130km/h (aan het IJsselmeer).

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Tsurany schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:41:
[...]

Geen link maar het gebeurt zeker in Nederland. Heb een tijd lang op de 30e verdieping van een hoog gebouw gewerkt en als het flink waaide dan voelde je het gebouw heen en weer gaan en kon je het ook zien aan de hangende lampen. Zullen wel meer gebouwen in Rotterdam zijn die mee bewegen, staan veel gebouwen van boven de 100 meter.
In Tilburg heb je dat ook in Westpoint. Omroep Brabant maakte daar vrijdag een kort filmpje op de 43e etage.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Headshot_NL schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:50:
[...]

Hier hebben we ook behoorlijke windvlagen gehad vrijdag. De wind stond precies recht op onze (dichte) schutting van 2x10 meter. We hebben die 2 jaar geleden gezet met hele dikke palen, daar zat ook tijdens de storm geen beweging in, de palen stonden goed. Al bleek uiteindelijk dat de palen vlak boven de grond gewoon zijn doorgebroken, er hebben toch teveel krachten op gestaan.
Misschien zijn hier wel windvlagen geweest van 130km/h (aan het IJsselmeer).
Misschien dan maar betonpalen? De omgevallen schutting hier was al brak, maar ben wel van plan dan betonpalen te zetten en de schermen moeten dan niet te dicht zijn, dus niet 21 / 23 planks. Je zou dan altijd nog zo een bamboerol/riet tegenaan kunnen doen tegen inkijk. De wind kan er dan nog wel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat betreft omgewaaide schuttingen; mijn ervaring met de hardhouten schutting die rond onze twee 2-onder-1-kap woningen staat.

Die is 25 jaar geleden (!) geplaatst. Hardhouten palen en -tussenschermen. En die staat er nog steeds. Heeft alle stormen tot nu toe overleefd. De palen staan ca. 70-90cm diep in de kleigrond, zonder beton eromheen en/of speciale voetjes/ankers.
En ja e.e.a. beweegt wel wat heen en weer tijdens de stormen van de afgelopen tientallen jaren. Vrijwel alle andere schuttingen hier in de buurt zijn, of al eens platgegaan, schermen er tussenuit gebroken, palen afgebroken, doorgerot, etc.
Alle palen die hier in de buurt braken, zaten in ankers/beton, en knapten af op het grensvlak.
Of het geïmpregneerde waaibomen hout was na een aantal jaren al zo verrot, dat het spontaan losbrak.

Toegegeven, de betonnen schutting die vorig jaar door een andere buurtbewoner is geplaatst, staat er nog steeds (nadat zijn vorige schutting al voor de twee keer plat gegaan was in 20 jaar).

Twee bevindingen mijnerzijds:

-niet al te rigide bevestigen, dan kan het nog enigszins meebewegen.
tenzij je een metalen damwand laat intrillen natuurlijk ;)

-dat 'ouderwetse' hardhout is uiteindelijk een stuk duurzamer; want het gaat enorm lang mee.

En afgelopen weekend zaten de windstoten alhier tegen de 145km/h aan. Dus e.e.a. heeft wederom flinke klappen gehad.

Op dit moment nog slechts 17m/s (ca. 60km/h, vanochtend zat het nog tegen de 100km/h) windstoten; dus dat valt wel mee.

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 21-02-2022 12:59 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Als je dan hoort over al die schademeldingen bij verzekeringen.
Schuttigen ed, zijn die niet al eens afgeschreven / bedrag wat verzekering zou uitkeren lager dan waarde/eigen risico ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Arsenius schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:57:
[...]

Misschien dan maar betonpalen? De omgevallen schutting hier was al brak, maar ben wel van plan dan betonpalen te zetten en de schermen moeten dan niet te dicht zijn, dus niet 21 / 23 planks. Je zou dan altijd nog zo een bamboerol/riet tegenaan kunnen doen tegen inkijk. De wind kan er dan nog wel doorheen.
Ondertussen hebben we dit alweer gemaakt. Nu hardhouten palen gekozen om de meter in plaatst van elke 1.5 meter. Gisteren in de stromende regen de gaten gemaakt, palen gezet samen met een zak snelcement. Staat nu weer muurvast, gisteravond was alweer een leuke test. Als het alsnog omgaat dan moeten opnieuw de palen weer breken want ruimte in de grond krijgt die paal nu niet.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Mijn onderste gedeelte van de tuin is nu ook kanaal geworden. Volgens mij hebben ze vergeten bij Meppel de sluizen los te zetten waardoor in middendrenthe overstromingen zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fT-u9cm-OrLFnoR3exWqOtITN-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwZtpYL3hzhwhddnoGm05r42.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Tincahunter op 21-02-2022 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
De Drenthe hoofdvaart tussen Meppel en Havelte staat ook lekker vol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRuQkGz-Nlz7L2OTa15RdYtMDDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e1PfZRlSCqDZ2EmgLS7IZpQy.png?f=fotoalbum_large

Maar we weten toch al sinds de watersnoodramp van 1998 dat Meppel het afvoerputje is. Als de wind verkeerd staat kunnen de sluizen naar het IJsselmeer niet open en de gemalen kunnen het wellicht niet bijpompen.

https://www.rtvdrenthe.nl...treedt-buiten-zijn-oevers

[ Voor 6% gewijzigd door LordSinclair op 21-02-2022 13:41 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Minimaal 500 miljoen schade.
https://www.nu.nl/economi...y-eunice-en-franklin.html

De ik zie de kosten van de verzekeringen komend jaar al omhoog gaan.

Nog een uurtje of 4 voor einde code geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
LordSinclair schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:38:
De Drenthe hoofdvaart tussen Meppel en Havelte staat ook lekker vol
[Afbeelding]

Maar we weten toch al sinds de watersnoodramp van 1998 dat Meppel het afvoerputje is. Als de wind verkeerd staat kunnen de sluizen naar het IJsselmeer niet open en de gemalen kunnen het wellicht niet bijpompen.

https://www.rtvdrenthe.nl...treedt-buiten-zijn-oevers
Vandaar dus dat nu de Beilervaart en de stroom overstroomd. Ik zelf woon aan de Beilervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij, of gaat het vandaag meer tekeer dan gisteren? (Zuid-Holland)

Lijkt wel alsof het gewoon aan 1 stuk door aan het waaien is de laatste paar uurtjes.
Waar ik gisteren en zelfs Vrijdag zo nu en dan nog wel eens een moment had van "Rust" , hoor ik nu al uren niets anders dan gekraak, geklink en gehuil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:58:
Ligt het aan mij, of gaat het vandaag meer tekeer dan gisteren? (Zuid-Holland)
Denk door de andere richting dat je er meer last van hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:00:
[...]

Denk door de andere richting dat je er meer last van hebt ?
Ik zit in mijn kantoor in een dakkapel.
En deze is in principe vrij voor alle richtingen van de wind.

Op 1 of andere manier voelt het gewoon een stuk "Woester" aan.
Maar, misschien komt dat gewoon omdat ik bang ben dat er nog meer dingen sneuvelen rondom en aan mijn huis. :|

Nog een paar uurtjes... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:13:
Ik zit in mijn kantoor in een dakkapel.
En deze is in principe vrij voor alle richtingen van de wind.

Op 1 of andere manier voelt het gewoon een stuk "Woester" aan.
Maar, misschien komt dat gewoon omdat ik bang ben dat er nog meer dingen sneuvelen rondom en aan mijn huis. :|

Nog een paar uurtjes... :)
Headset op, YouTube aan :+ Scheelt een stuk als je het niet tot nauwelijks hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

TheBrut3 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:16:
[...]

Headset op, YouTube aan :+ Scheelt een stuk als je het niet tot nauwelijks hoort.
Volgens Windy gaat het eerst nog even harder waaien voordat het af gaat nemen. Aan de kust pas circa 10 uur vanavond afname dus nog even doorbijten.

Is wel minder hard dan gister en minder hard dan vanochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Vandaag de hardste wind van de afgelopen 2 dagen voor mijn gevoel.. gaat heel erg te keer. Hopelijk een laatste stuiptrekking voor het "relatief" rustig zal worden..

*update: Ahaa.. windkracht 11 nu hier.. vandaar ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Pelox op 21-02-2022 14:27 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pelox schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:25:
Vandaag de hardste wind van de afgelopen 2 dagen voor mijn gevoel.. gaat heel erg te keer. Hopelijk een laatste stuiptrekking voor het "relatief" rustig zal worden..

*update: Ahaa.. windkracht 11 nu hier.. vandaar ;(
Ik zit rond de 9 met uitschieters naar 10 op dit moment.

Wij zijn weer de gelukkige blijkbaar. :P |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 10:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

't kabbelt hier een beetje tussen 45 en 60 km/h uur in Zegveld (vlakbij Woerden, voor wie het niet wist :P).
Vanavond naar Woerden fietsen. Vorige keer fietste ik naar het theater in 17 minuten, terwijl ik er normaal iets van 25 minuten over doe. :P

Een behoorlijk record waar zelf mijn smartwatch niet in de gaten had dat ik aan het fietsen was met die snelheid.

[ Voor 54% gewijzigd door AW_Bos op 21-02-2022 14:55 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Pfff ben er wel klaar mee nu. Jeugd die uit bed komt 's nachts, zelf onrustig slapen vanwege dat weer :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
JB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:56:
Pfff ben er wel klaar mee nu. Jeugd die uit bed komt 's nachts, zelf onrustig slapen vanwege dat weer :/
Jeugd hier heeft er geen last van. Maar ook een stuk jonger, dus die maak je gewoon wijs dat je binnen 100% veilig bent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Waah schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:57:
[...]

Jeugd hier heeft er geen last van. Maar ook een stuk jonger, dus die maak je gewoon wijs dat je binnen 100% veilig bent :+
Wat is een stuk jonger? Hier 8 jaar en braaf bij papa en mama in bed kruipen zodra de hagel bijna door de muur naar binnen kwam...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Ik slaap er altijd heerlijk doorheen, eigenlijk slaap ik overal doorheen.
Zelfs de stormen op ons enkel glas raam die los in het kozijn staat slaap ik goed. Enorme onweersbuien, geen probleem. Ik moet dat altijd achteraf horen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
Tincahunter schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:54:
[...]

Vandaar dus dat nu de Beilervaart en de stroom overstroomd. Ik zelf woon aan de Beilervaart.
Drie Olympische zwembaden vol
Dit betekent dat er per minuut drie Olympische zwembaden vol water worden weggepompt door WDOD. "Daar kunnen we het mee aan. In het Drentse deel van ons werkgebied zien we dat het watersysteem nokkievol staat. Overal staat het water tot de rand." Toch verwacht Van Gerner dat ze het wel redden, "al moeten de gemalen en stuwen wel vol aan de bak".
De Drentse Hoofdvaart, de Beilervaart en de Verlengde Hoogeveensche Vaart zijn in ieder geval helemaal volgelopen, weet de WDOD-man. "En de bodem is ook verzadigd, dus ook op akkers, in weilanden, tuinen en parken kan het water niet weg. Dat water zoekt dan een weg en komt dan toch ook in de sloot of in het kanaal terecht."
Dus het wordt dus pompen of verzuipen, da's de enige manier.
LELYSTAD (ANP) - De opblaasbare stormvloedkering Ramspol bij Kampen gaat weer dicht. Maandagmiddag wordt er opnieuw 3.500.000 liter lucht en 3.500.000 liter water in de 3 balgen gepompt, om het achterland te beschermen tegen de hoge waterstand op het IJsselmeer. Maandagmorgen om 01.30 uur werd de stormvloedkering ook al gesloten. Daarna ging de kering weer open, maar de vaarweg bleef gestremd. Scheepvaartverkeer is zeker tot dinsdagmorgen niet mogelijk, aldus Rijkswaterstaat.
Vandaar dat bij Genemuiden het spuien ook slecht gaat. Het meer waar het inloopt was afgesloten van het IJsselmeer.

[ Voor 24% gewijzigd door LordSinclair op 21-02-2022 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:48
JB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:00:
[...]

Wat is een stuk jonger? Hier 8 jaar en braaf bij papa en mama in bed kruipen zodra de hagel bijna door de muur naar binnen kwam...
5 jaar :+ Dan geloven ze alles nog, zie Sinterklaas

Nu sliep die vannacht bij zijn moeder in bed, en ik in zijn bed. Maar dat was niet om angst, maar omdat die dat leuk vond (en dat voor één keertje mocht, want hij ligt nooit bij ons in bed) :Y)

Maar goed, hij is Papa en Mama gewend. En die staan de springen voor het raam van enthousiasme als het hagelt, het onweert of stormt. En hij vond het maar wat interessant toen ik de schutting ging vastsjorren met spanbanden en wat planken vast zette met schroeven.

Dat papa soms even naar boven keek om geen dakpan weg te koppen of om te kijken of de panelen nog op de plek lagen, dat snapt die nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Eunice in de top 3 van afgelopen 50 jaar volgens het KNMI.
https://www.nu.nl/storm-e...ig-jaar-in-nederland.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
voor de mensen die denken dat ze tijdens een storm veilig de weg op kunnen omdat ze wel opletten:
YouTube: Storm Eunice: Terrifying moment bus crashes into falling tree

je hebt geen tijd om te reageren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Code geel is beëindigd op knmi.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Nog flinke wind, maar het is te doen en de zon schijnt zelfs! Na wind komt zonneschijn!

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingen
Vanavond neemt de wind, met uitzondering van het noordelijk kustgebied, af.
het houdt niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:53
Toch fiets jij elke dag nog. :)

Het viel mij redelijk mee met de wind zaterdagochtend op de racefiets, alleen op de waalbrug waren er echt flinke vlagen en moest ik opletten. En heel veel hout op het fietspad rond de bossen, zelfs een weg waar de veegwagens het gewoon van de weg op het fietspad hebben geduwd en daar laten liggen, nou dat was toch wel even hobbelen haha. Ik ben er ook wel klaar mee, het houdt idd niet op.

[ Voor 16% gewijzigd door KleineJoop op 21-02-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 11:26

Plasma_Wolf

Student

Een dorp bij mij in de buurt had twee mooie beukenbomen, meer dan 200 jaar oud. Eén was al weggehaald vanwege zwammen, de andere had ook zwammen maar kon nog blijven staan. Tot vandaag, vannacht brak er een zeer grote tak af, de brandweer heeft bijna alle andere takken ook weggezaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Plasma_Wolf schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:58:
Een dorp bij mij in de buurt had twee mooie beukenbomen, meer dan 200 jaar oud. Eén was al weggehaald vanwege zwammen, de andere had ook zwammen maar kon nog blijven staan. Tot vandaag, vannacht brak er een zeer grote tak af, de brandweer heeft bijna alle andere takken ook weggezaagd.
Ja, toen ik de foto's daarvan zag, vroeg ik me af wat nou de officiële doodsoorzaak van de boom zal worden; de storm of de brandweer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:58:
Nee die ene tak laten we gewoon nog er aan zitten... 8)7
Was de benzine van de kettingzaag op of zo, dit ziet er helemaal niet uit.
Foto van erna toen de zaagwerkzaamheden klaar waren.

[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 21-02-2022 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
PalingDrone schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:10:
[...]

Dat lijkt me voor de balans….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PalingDrone schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:10:
[...]

Brandweer mag alleen de gevaarlijke stukken doen.
De rest mag de eigenaar de tuinman voor bellen. :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:48:
[...]

Brandweer mag alleen de gevaarlijke stukken doen.
De rest mag de eigenaar de tuinman voor bellen. :P
Dat zal dan de gemeente zijn.
We hebben dan wel een hoge gasprijs maar sinds afgelopen week ook weer een lading "biomassa" die de oven in kan...

Over het afwaaien van water:
In jachthaven Naarden was de waterstand tijdens de storm 1 meter gezakt, een hele lading boten die in het water lagen zijn onder de steigers geblazen en toen het water weer ging stijgen klemvast komen te zitten en flink beschadigd.
Alsof het gewoon weer Zuiderzee was, bij dat soort stormen viel vroeger de hele zuidwestkust droog, nu ook ondanks de Markerwaarddijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 11:26

Plasma_Wolf

Student

Lijkt me ook terrein van de gemeente, niet van de kerk waar de boom naast staat. Bij dit soort acuut werk wordt waarschijnlijk alleen dat gedaan wat echt nodig is en de brandweer zal het wel niet waarschijnlijk achten dat die laatste tak ook gaat.

De boom gaat echter hoe dan ook om, toen de andere boom werd verwijderd lieten ze daar de stam ook niet voor maanden staan. Maar het is veel werk, zo'n boom van 200+ jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 12:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Plasma_Wolf schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:22:
Lijkt me ook terrein van de gemeente, niet van de kerk waar de boom naast staat. Bij dit soort acuut werk wordt waarschijnlijk alleen dat gedaan wat echt nodig is en de brandweer zal het wel niet waarschijnlijk achten dat die laatste tak ook gaat.
Die laatste tak hangt zo te zien niet boven/richting de openbare weg, dus waarschijnlijk weinig gevaar mocht ie alsnog ook afbreken en daarom dus maar even laten hangen tot een hovenier tijd heeft de genadeklap te geven?
Wel zonde altijd als dit soort monumentale bomen sneuvelen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Orion84 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:34:
[...]

Die laatste tak hangt zo te zien niet boven/richting de openbare weg, dus waarschijnlijk weinig gevaar mocht ie alsnog ook afbreken en daarom dus maar even laten hangen tot een hovenier tijd heeft de genadeklap te geven?
Wel zonde altijd als dit soort monumentale bomen sneuvelen.
In Nederland is er ook minder snel de neiging om zulke bomen van extra ondersteuning te voorzien zodat ze het langer uithouden t.o.v. landen zoals het VK en Frankrijk (behalve in botanische tuinen dan...). Kwa dat idee is er nog wel wat te leren van anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Er dreigt een schip te zinken, en vlak daarnaast zit het boothuis van de KNRM. Geen probleem zou je denken.
Toch wel, de steiger naar het boothuis wordt overspoeld door de golven van de storm. 8)7
Vervolgens moet er een andere reddingsboot komen (van Urk) om de opvarenden te redden.

https://www.omroepflevola...heid-knrm-bij-harde-storm

Afbeeldingslocatie: https://script.omroepflevoland.nl/docs/220220_knrm_4-1645476449.jpg

Het ponton dat het boothuis met de kade verbindt is bij harde wind namelijk onbegaanbaar. Golven slaan eroverheen en de KNRM-vrijwilligers lopen kans er vanaf te spoelen. Daardoor kon de Lelystadse reddingsmaatschappij bijvoorbeeld vrijdagavond tijdens storm Eunice niet in actie komen.

Oh ja, en de haven is een veilige plek om te schuilen voor de storm, toch? ;)

https://www.omroepflevola...iahaven-deels-weggespoeld

Afbeeldingslocatie: https://www.omroepflevoland.nl/image/md/pictures/mbc_media_2188916749-62521-19326-34544-36730185852712_62140bdad8f5c.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
ehtweak schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:20:
Er dreigt een schip te zinken, en vlak daarnaast zit het boothuis van de KNRM. Geen probleem zou je denken.
Toch wel, de steiger naar het boothuis wordt overspoeld door de golven van de storm. 8)7
Vervolgens moet er een andere reddingsboot komen (van Urk) om de opvarenden te redden.

https://www.omroepflevola...heid-knrm-bij-harde-storm

[Afbeelding]

Het ponton dat het boothuis met de kade verbindt is bij harde wind namelijk onbegaanbaar. Golven slaan eroverheen en de KNRM-vrijwilligers lopen kans er vanaf te spoelen. Daardoor kon de Lelystadse reddingsmaatschappij bijvoorbeeld vrijdagavond tijdens storm Eunice niet in actie komen.

Oh ja, en de haven is een veilige plek om te schuilen voor de storm, toch? ;)

https://www.omroepflevola...iahaven-deels-weggespoeld

[Afbeelding]
Tot zover de controlerende taak van de gemeenteraad:
De VVD - met vijf zetels de grootste fractie in Lelystad - zegt erop te vertrouwen dat burgemeester Mieke Baltus de zaak 'correct oppakt'. "Voor zover het niet reeds in behandeling is", voegt fractievoorzitter Dennis Grimbergen daar nog aan toe.

Fred Wilcke van de InwonersPartij merkt op dat er een paar jaar geleden al geld is gereserveerd om de KNRM-locatie aan te passen "Ik/wij waren in de veronderstelling dat dit al gerealiseerd zou zijn. Nu blijkt dat dus niet zo te zijn. Het was dus al onderkend dat het aangepast moest worden." Wilcke noemt het vreemd dat dit nog niet gebeurd is. "Ik ben dan ook benieuwd wat hier de reden van is."
Vertrouwen dat de zaak 'correct' wordt opgepakt, blijkt onvoldoende.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Joris748 Het wordt een beetje offtopic, maar DE algemene uitspraak in de politiek is:
  • daar heb ik geen actieve herinnering aan
  • ik herken mij niet in dit geschetste probleem
Toch? O-) ;w

Of het geachte reaadslid wandelt/fietst ff langs de haven van z'n eigen stad en ziet met eigen ogen dat er bar weinig verbeterd is. :-(
Hoe moeilijk kan het zijn?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
ehtweak schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:51:
@Joris748 Het wordt een beetje offtopic, maar DE algemene uitspraak in de politiek is:
  • daar heb ik geen actieve herinnering aan
  • ik herken mij niet in dit geschetste probleem
Toch? O-) ;w

Of het geachte reaadslid wandelt/fietst ff langs de haven van z'n eigen stad en ziet met eigen ogen dat er bar weinig verbeterd is. :-(
Hoe moeilijk kan het zijn?
Blijkbaar te moeilijk. Helaas is het vaak een uit de hand gelopen hobby. Een gemeenteraadslid heeft vaak nog een reguliere baan, een gezin en een sociaal leven. De kleinere overheid werkt 8)7

https://www.raadsleden.nl...ulltime-raadslidmaatschap

Maar goed, dat is een andere discussie

[ Voor 7% gewijzigd door Joris748 op 22-02-2022 09:03 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 07:38
De gemeente snapt wel meer niet. Hoorde van een kennis dat na de oplevering van een tankstation iemand van de gemeente even kwam kijken en hij verbaasd was dat de pompen zo dicht bij het water stonden. Tja, tankstation was in de haven en bedoeld om boten voor de pleziervaart af te tanken.
Tekeninglezen is ook wel erg moeilijk.
Is al wel jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 16:31
Helaas heb ik ook geconstateerd dat er een dakpan van het dak is gewaaid. Het gaat om een nokvorst, dus die kan ik zelf ook niet even eenvoudig bevestigen. Vervelend, aangezien er juist deze week zonnepanelen gelegd zouden worden, dus ik hoop dat dat door kan gaan...

Heeft iemand van jullie enig idee wat het ongeveer zou kosten om een dakdekker de nokvorst opnieuw te laten plaatsen? Ben benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Lan Mandragoran de voor de hand liggende optie is om gebruik te maken van de valbeveiliging en steiger van de PV-boer. Als je nu nog in de rij moet gaan staan bij de dakdekkers, heb je eerder PV :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
@Lan Mandragoran neem toch aan als je je zonnepanelen laat leggen ook rekening houdt met de onderhoudbaarheid van je dak. Het zal vast niet de laatste storm zijn de komende jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Lan Mandragoran schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:24:
Helaas heb ik ook geconstateerd dat er een dakpan van het dak is gewaaid. Het gaat om een nokvorst, dus die kan ik zelf ook niet even eenvoudig bevestigen. Vervelend, aangezien er juist deze week zonnepanelen gelegd zouden worden, dus ik hoop dat dat door kan gaan...

Heeft iemand van jullie enig idee wat het ongeveer zou kosten om een dakdekker de nokvorst opnieuw te laten plaatsen? Ben benieuwd...
Zijn ze geschroefd? Geef die dakhazen die voor de zonnepanelen komen 25 euries, dan zetten ze m wel vast.
Gemetseld? Ja, dan de dakdekker. Die doet t niet voor 25 euro.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Proton_ schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:27:
@Lan Mandragoran de voor de hand liggende optie is om gebruik te maken van de valbeveiliging en steiger van de PV-boer. Als je nu nog in de rij moet gaan staan bij de dakdekkers, heb je eerder PV :)
Goed punt, dat ga ik checken. Thanks!
LordSinclair schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:30:
@Lan Mandragoran neem toch aan als je je zonnepanelen laat leggen ook rekening houdt met de onderhoudbaarheid van je dak. Het zal vast niet de laatste storm zijn de komende jaren.
Ja, daar heb je een terecht punt. Het is meer dat ik niet weet of ze er wel goed bijkunnen als het dak vol ligt. Ik zou dat echt niet weten.
JoKo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:35:
[...]

Zijn ze geschroefd? Geef die dakhazen die voor de zonnepanelen komen 25 euries, dan zetten ze m wel vast.
Gemetseld? Ja, dan de dakdekker. Die doet t niet voor 25 euro.
ja gemetseld helaas, anders was hte vast een stukje makkelijker geweest. 25 euro lijkt me inderdaad niet realistisch. Maar wat wel? 250?

[ Voor 52% gewijzigd door Lan Mandragoran op 22-02-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Lan Mandragoran schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:24:

Kunnen dat zonnepanelen boeren dat niet voor jou doen? Zorg voor goede koffie met een plak koek, en tussen de middag een broodje bal oid :P
Doe ik zelf ook altijd, en mijn ervaring is dat ze dat soort dingen dan wel even willen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Tux3.14 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:52:
[...]

Kunnen dat zonnepanelen boeren dat niet voor jou doen? Zorg voor goede koffie met een plak koek, en tussen de middag een broodje bal oid :P
Doe ik zelf ook altijd, en mijn ervaring is dat ze dat soort dingen dan wel even willen doen :)
Ik heb de vraag uitstaan, maar waarschijnlijk niet omdat het een nokpan betreft die met cement moet worden vastgemaakt. Helaas..
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste