Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Morgen maar eens zien of het dak het hier heeft gehouden. Ik verwacht eigenlijk van wel, omdat de flat hier bijna pal in de gebruikelijke windrichting ligt voor zuidwesterstormen en het dak volgens de VVE berekend is op extreem hoge windbelastingen.

Ik weet wel dat er wat schade is aan mijn spullen op het balkon, aantal dingen die aan de reling vastzaten zijn gedeeltelijk losgerukt, maar gelukkig heeft mijn 20 jaar oude krakkemikkige zonwering het gehouden voor zover ik weet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:30
Possible schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:59:
[...]

Ja niet normaal.. 6 panelen met 4 betonvoeten van 55 kg per stuk. Totaal dus zon 320kg aan gewicht.. en dan nog...
Poeh dan wel weer ff respect voor moeder natuur. :X
Hier liggen ze op het dak, hopelijk scheelt dat. Hoop dat Essent ze goed heeft bevestigd....

Om het hoer ook wat luchtig te houden (Hue Hue hue)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhleQPFeU3j-ddTbVw19PFl_r3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UevtphXtgMwkGUugXYsvCmwf.jpg?f=fotoalbum_large
Prioriteiten stellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:27

GieltjE

Niks te zien...

En dan als een man je bier drinken met een rietje, als je die dop er nog afkrijgt.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Overigens, wat betreft de brandgeur in het oosten, misschien dit?

Grote brand in schuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Falcon schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:53:
Ik denk niet dat ik een oog dicht doe vannacht :s
Ben ik dan zo nuchter :?

Ik heb bij voorbaat wat maatregelen genomen om schade zoveel mogelijk te voorkomen. Verder heb ik het niet in de hand. Lekker een potje snurken straks, en ik zie morgen wel hoe het erbij staat.

Ik heb hier 2 jaar geleden een of ander cheap ass zeiltje* opgehangen bij een afdak waar m'n motoren onder staan, ik had eigenlijk verwacht dat dat zeil na vanavond totaal vernield zou zijn. Het tegendeel is waar :*)

* iets met kijken waar en hoe ik het afdak wilde sluiten. Inmiddels ben ik er wel over uit, als 't zeil stuk gaat moet ik maar 's een vrachtje hout gaan halen bij de bouwmarkt :+

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 18-02-2022 22:11 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:31
Ik hoorde een kabaal en er bleek een dakpan van de buren naar beneden te zijn gekomen, gelukkig was het net niet van mijn dak, uiteraard gemeld bij de buren.

Verder geen schade, de dakpannen liggen er al 60 jaar of langer, bij de buren was het dak met vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mwoah, als je het dak van de buren ziet golven, en ik zou er tegenover slapen....

Geen zin om snachts wakker te worden omdat het plaatmateriaal van de buren door mijn slaapkamerraam naar binnen suist. Dan zou ik ook wel ff ergens anders gaan liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:59:
[...]

Ja niet normaal.. 6 panelen met 4 betonvoeten van 55 kg per stuk. Totaal dus zon 320kg aan gewicht.. en dan nog...
Je betonvoeten zijn toch niet weggewaaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Falcon schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:02:
[...]

Ik heb er 14 liggen, wel gelukkig in een A frame met flink wat verzwaring en een multi-split.. fingers crossed :|
Op Twitter was bij iemand een warmtepomp van het dak geflikkerd. 130kg….

[ Voor 10% gewijzigd door Wolly op 18-02-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
Wolly schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:13:
[...]

Je betonvoeten zijn toch niet weggewaaid?
Nee die staan nog...

Mijn warmtepomp trouwens ook..

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Destruction schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:09:

* iets met kijken waar en hoe ik het afdak wilde sluiten. Inmiddels ben ik er wel over uit, als 't zeil stuk gaat moet ik maar 's een vrachtje hout gaan halen bij de bouwmarkt :+
Ik heb zoiets als dakje over de carport/schuur
https://www.bol.com/nl/nl...1DnA.2_18.25.ProductImage
Maar dan als frosted "glass". Was een bouwpakket. Makkelijk zelf te doen en je hebt heel veel licht dan in alles onder je dak.

Geen idee of het iets is voor je. Maar hout is niet de enige oplossing :+

En..... De lampen knipperde hier eventjes. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Zijn hier nog Starlink gebruikers? Ben wel benieuwd of dat schoteltje blijft staan zo, met de bijgeleverde voet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:15:
[...]

Nee die staan nog...

Mijn warmtepomp trouwens ook..
Dan is het toch niet zo gek, zonnepanelen zitten vast met 4 imbusboutjes en een alu klemmetje.

Met een beetje speling is dat 1 groot windzeil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Wolly schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:17:
[...]

Dan is het toch niet zo gek, zonnepanelen zitten vast met 4 imbusboutjes en een alu klemmetje.

Afgelopen 4 jaar nog nooit mee gemaakt... en wel al wat stormen meegemaakt. Maar goed.. dit is gewoon te heftig.. We zullen de schade morgen opnemen,

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Wolly schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:17:
[...]

Vermoedelijk er onderuit gewipt. Zo'n carrosseriering heeft weinig grip.
Edit: foto is van proefopstelling, @Possible gaf aan dat er eindklemmen op gezeten hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjGs5aIOwqqohFgMBPYFCMH7paA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5V11Idrox8NzcsMbyA6qFhxw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door ericplan op 19-02-2022 11:21 . Reden: Reactie possible ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
[...]

Ik heb bij voorbaat wat maatregelen genomen om schade zoveel mogelijk te voorkomen. Verder heb ik het niet in de hand. Lekker een potje snurken straks, en ik zie morgen wel hoe het erbij staat.

Ik heb hier 2 jaar geleden een of ander cheap ass zeiltje* opgehangen bij een afdak waar m'n motoren onder staan, ik had eigenlijk verwacht dat dat zeil na vanavond totaal vernield zou zijn. Het tegendeel is waar :*)

Als je vaak genoeg de pineut bent, zoals bij ons het geval is, dan krijg je vanzelf dat gevoel. Als je altijd goed weg komt niet zo snel.

Ik doe met storm nooit een oog dicht, pure stress en ellende is het.

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Waah schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:12:
[...]

Mwoah, als je het dak van de buren ziet golven, en ik zou er tegenover slapen....

Geen zin om snachts wakker te worden omdat het plaatmateriaal van de buren door mijn slaapkamerraam naar binnen suist. Dan zou ik ook wel ff ergens anders gaan liggen :+
Bij mijn opa en oma is begin jaren 70 het dak er ooit afgewaaid. Mijn vader lag met zijn broers op zolder te slapen. Ik hoef hem niet eens te bellen om te vragen waar hij vanavond slaapt. Met dit weer ligt hij standaard beneden op de bank...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
@Wolly @ericplan Ik zie nu dat het een oude foto is met tijdelijke boutjes.. Er zaten eindklemmen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
NielsFL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:16:
Zijn hier nog Starlink gebruikers? Ben wel benieuwd of dat schoteltje blijft staan zo, met de bijgeleverde voet.
Denk dat de schotel met dit weer even een fysieke uplink doet naar de satellieten :+

Ben sowieso wel benieuwd of die schotels nu niet uit alignment raken.

Maar als we geen reacties krijgen, dan hebben ze geen internet meer blijkbaar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Waah schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:15:
[...]

Geen idee of het iets is voor je. Maar hout is niet de enige oplossing :+
Het dak is al af :) Daar liggen asbestvrije golfplaten op.
En..... De lampen knipperde hier eventjes. :X
Hier viel eerder vanavond ook de stroom uit. Een seconde of 2 denk ik.
Pelox schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Als je vaak genoeg de pineut bent, zoals bij ons het geval is, dan krijg je vanzelf dat gevoel. Als je altijd goed weg komt niet zo snel.

Daarom zeg ik ook, ik zal wel te nuchter zijn ;) Het ligt nu buiten mijn macht, me er druk om maken heeft geen zin. Het zal in ieder geval niet het verschil maken tussen wél of géén schade.

[ Voor 39% gewijzigd door Destruction op 18-02-2022 22:24 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:59
[...]

Soms zijn tentachtige structuren de beste materialen.
Bv bij zware hagel. Auto’s met ruiten kapot, caravans vol gaten, luchtbedden die buiten lagen lek .
Maar het iglotentje? Prima doorstaan.

/herinneringGardameer2002

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Afgelopen 4 jaar nog nooit mee gemaakt... en wel al wat stormen meegemaakt. Maar goed.. dit is gewoon te heftig.. We zullen de schade morgen opnemen,
Ik bedoel maar te zeggen dat het gewicht van die betonvoeten niet zoveel uitgemaakt heeft. De panelen zijn losgeschoten uit de bevestiging of de betonvoeten, het is niet een tekort aan ballast lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wel typisch eigenlijk. Hoewel het flink hard waaide zie ik in deze straten helemaal geen enkele boom omgewaaid, geen enkele dakpan of verdwaalde kliko, en een paar km verderop liggen er wel bomen uit.

Tijd voor een film, de sensatie is wel weer weg

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wolly schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:14:
[...]

Op Twitter was bij iemand een warmtepomp van het dak geflikkerd. 130kg….
Geruststellend :X

Hij werkt bij mij nog wel want ik krijg nog warme lucht :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Possible schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:20:
@Wolly @ericplan Ik zie nu dat het een oude foto is met tijdelijke boutjes.. Er zaten eindklemmen op.
Ik dacht al. Die betonvoeten zijn wel mooi, maar die discussie heb ik ook al eens in dat topic gevoerd, je moet iets hebben om de afstand tussen twee betonvoeten en de draadeinden te fixeren, bijvoorbeeld een stuk aluminium platstaf met twee gaten.
Zo'n paneel wrikt zich met een storm onder de klemmen uit.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Vorige week dus mijn twee panelen op het dak geplaatst,ook met betonvoeten, maar geen centje pijn gelukkig, was wel gelijk een goede test. Ik heb klemmen solarstell klemmen met M8 bouten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1AHJO4NQt_YY0zlGgrJsmY_P88=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YOjhjbGmHmi9fDOdo343kv2z.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 23% gewijzigd door Zenix op 18-02-2022 22:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Falcon schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Geruststellend :X

Hij werkt bij mij nog wel want ik krijg nog warme lucht :)
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

OMD

[...]

Ik ben ook heel angstig hoor, bezorgd mij behoorlijk wat stress dus je bent zeker niet alleen ;w

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Hopelijk gevuld met kussens en ander niet-breekbaar materiaal...
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Oekiejoekie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Bij mijn opa en oma is begin jaren 70 het dak er ooit afgewaaid. Mijn vader lag met zijn broers op zolder te slapen. Ik hoef hem niet eens te bellen om te vragen waar hij vanavond slaapt. Met dit weer ligt hij standaard beneden op de bank...
Lijkt me echt een nachtmerrie ja. :X

Zelf niet zo angstig. Mijn gevoel zegt juist: ga naar buiten! Kijken! Maar blijf lekker binnen. Verstandig zijn. Maar houd wel van extreem weer en actie enzo.

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 18-02-2022 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
[...]

Zeker. Hier een kas aan het huis, die eind 2020 door een storm kapot is gewaaid, overal glas. Ben er nog vaak zat onderdoor gelopen, dus mag blij zijn dat het alleen materiaal was.
De kas is herbouwd op een sterkere manier, anders was hij nu allang kapot.
Maar ik zal blij zijn als de storm echt voorbij is en de boel nog staat. Door die ervaring krijgen wij ook stress van dit soort stormen. Je hoort echt allerlei geluiden.
We dachten nu over het hoogtepunt te zijn maar ik hoor (en voel!) nu zo af en toe toch nog verrassend harde beuken. Het is morgenochtend pas echt voorbij.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
!null schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:39:
[...]

Zeker. Hier een kas aan het huis, die eind 2020 door een storm kapot is gewaaid, overal glas. Ben er nog vaak zat onderdoor gelopen, dus mag blij zijn dat het alleen materiaal was.
De kas is herbouwd op een sterkere manier, anders was hij nu allang kapot.
Maar ik zal blij zijn als de storm echt voorbij is en de boel nog staat. Door die ervaring krijgen wij ook stress van dit soort stormen. Je hoort echt allerlei geluiden.
We dachten nu over het hoogtepunt te zijn maar ik hoor (en voel!) nu zo af en toe toch nog verrassend harde beuken. Het is morgenochtend pas echt voorbij.
Hier hetzelfde verhaal.. het zou wat rustiger zijn inmiddels, maar daar merk ik nog bar weinig van helaas..

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Pelox schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:40:
[...]

Hier hetzelfde verhaal.. het zou wat rustiger zijn inmiddels, maar daar merk ik nog bar weinig van helaas..
Groningen zou tot 3 uur vannacht nog doorgaan hoorde ik. En dat geld dus voor de rest van noord Nederland ook wel ff.

Vanmiddag bureau neemt onder het dakraam gezet. Goede timing zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:13
Waah schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:00:
[...]

Maar je mag het geen wappies noemen :+
Ik zal me wel verheven voelen... Maar inderdaad, ik voel mij toch wel verheven boven dit soort mensen :+ :Y)
Ze hebben gewoon een andere waarheid :+

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 18-02-2022 23:22 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
hier silvolde achterhoek waait het ook nog aardig, maar wat op balkon staat en ligt wordt niet zomaar opgetild(bloempotten en grote zak met spul)kattenluik klappert maar ga zo naar boven en de katten gingen straks ook naar buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:07

Pinobigbird

doesn't share food!

anandus schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:55:
[...]

Meanwhile is het in Leiden wel over het hoogtepunt heen, volgens mij, al is het aanhoudend nog een heeeeeele beste wind.
Sure about that? Gaat weer aardig tekeer nu, meer dan 2 uur geleden.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:59
[...]

Ik ook niet, hier in Groningen krijgen we nu de klappen van de zweep en doe niks anders dan piekeren. Bij elk geluid moet ik checken.

Heb vorig jaar meegemaakt dat een steiger van 9 meter hoog in elkaar begon te storten door harde wind, ook in het voorjaar. Dan vertrouw je erop dat de aannemer het veilig aan je huis plaatst maar de bovenste plateau’s waren van bovenaf niet goed bevestigd. Wind kwam er onderdoor en wipte ze er zo uit. Gelukkig bleven ze haken en kwam de brandweer snel, maar sindsdien doe ik geen oog meer dicht tijdens een storm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

ik heb mijn noise cancelling headphone's opgezet. heerlijk rustig

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nienix
  • Laatst online: 08-09 15:18
https://photos.app.goo.gl/SSCHWfGUMvPhbY2Y7

Met mijn telescoop vanuit huis een windmolen gefilmd. De molen (80m ashoogte) stond aardig te wiebelen. Het dakraam was open gewaaid. Dit is niet het goede moment om hem dicht te gaan doen

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
Deze persoon heeft echt geluk gehad :o

https://www.ad.nl/video/p...or-omvallende-boom-284443

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
D. Ninjai schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:48:
[...]

Ik ook niet, hier in Groningen krijgen we nu de klappen van de zweep en doe niks anders dan piekeren. Bij elk geluid moet ik checken.
Relaxed maatje. Als het mis gaat, gaat het mis. Daar kan je nu echt niets meer aan doen. Het heeft geen enkele zin om daar zo mee bezig te zijn, je veranderd er niets meer aan. Beter blijf je veilig binnen tot het ergste is geweest, dan is er tijd genoeg om te checken en actie te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
holy sh*t die heeft mazzel zeg :X
Blijkbaar valt het gewoon echt niet op zo'n scheve boom met dit soort weer. één zo'n dikkere tak in je nek en het is klaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Ik moet zeggen dat ik ook al een paar keer dingen heb gehoord waarvan ik dacht; “nu is er iets kapot”. Gelukkig hebben wij camera’s en om die dan even te checken geeft behoorlijk rust. Misschien een tip voor de wat angstigere Tweakers.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Mensen hebben gewoon niet door hoe ge aarlijk die dingen zijn. Ik zat vanmiddag half 5 op de fiets en heb net zoveel naarboven gekeken als naar de weg zelf. Teveel bomen, daken en lantaarnpalen. Vertrouwde het voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Nienix schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:51:
https://photos.app.goo.gl/SSCHWfGUMvPhbY2Y7

Met mijn telescoop vanuit huis een windmolen gefilmd. De molen (80m ashoogte) stond aardig te wiebelen. Het dakraam was open gewaaid. Dit is niet het goede moment om hem dicht te gaan doen
Doet me altijd hier aan denken:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Caelorum schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:55:
Mensen hebben gewoon niet door hoe ge aarlijk die dingen zijn. Ik zat vanmiddag half 5 op de fiets en heb net zoveel naarboven gekeken als naar de weg zelf. Teveel bomen, daken en lantaarnpalen. Vertrouwde het voor geen meter.
Dat is ook zo. Bomen lijken helemaal niet zo zwaar... Tot je eens een flinke stronk uit de grond heb gehaald en die "even" weg wil tillen. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
NeHoX schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:55:
Ik moet zeggen dat ik ook al een paar keer dingen heb gehoord waarvan ik dacht; “nu is er iets kapot”. Gelukkig hebben wij camera’s en om die dan even te checken geeft behoorlijk rust. Misschien een tip voor de wat angstigere Tweakers.
Oke, dus gewoon een mast met camera's in je achtertuin zetten om de dakpannen in de gaten te houden ? En bij de volgende storm waait die mast op je huis ?? :+
Waah schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:56:
[...]

Dat is ook zo. Bomen lijken helemaal niet zo zwaar... Tot je eens een flinke stronk uit de grond heb gehaald en die "even" weg wil tillen. :X
Bomen zijn heel erg zwaar. Losse takken trouwens ook. Kijk dus uit als je dit weekend het bos in gaat. Wij beheren met een aantal vrijwilligers 10 ha bos. En daar gaan we morgen wel de schade inventariseren. Maar heeeeeeeel voorzichtig...

[ Voor 33% gewijzigd door Oekiejoekie op 18-02-2022 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
NeHoX schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:55:
Ik heb ook camera’s, ideaal.

Ik ben tijdens het hoogtepunt lekker binnen blijven zitten en toen het ergste geweest was ben ik even een rondje gegaan met een zaklamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:22
Het gaat hier (noordoost Overijssel) ook nog steeds goed tekeer. Kan me niet herinneren dat het hier ooit zo hard (en zo langdurig) gewaaid heeft. Dichtstbijzijnde KNMI station in Hoogeveen noteerde ook een record met een windstoot van 132 km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Waah schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:56:
[...]

Dat ken ik inderdaad. Ik heb uiteindelijk een hijsband onder die stronk door gefrot, en toen dacht ik met m'n auto die stronk wel uit de grond te kunnen trekken (voorzichtig, uiteraard).

Gelukkig woonde een kennis van me er niet heel ver vandaan, ik ben uiteindelijk zijn antieke Deutz tractor gaan ophalen :+ Die trok 'm er zo uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Oekiejoekie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:57:
[...]

Oke, dus gewoon een mast met camera's in je achtertuin zetten om de dakpannen in de gaten te houden ? En bij de volgende storm waait die mast op je huis ?? :+
Haha kan zeker, maar ik zou dan eerder dome camera’s aan de gevel monteren zoals wij hebben gedaan. Moet het toch wel behoorlijk waaien willen die bolletjes van de muur af komen.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Laatst online: 08-09 15:18
De molens hier stonden alle 4 uit. Ze draaien met windkracht 5 al op vol vermogen. Daarna draaien de wieken steeds verder uit de wind tot ze er uit uiteindelijk helemaal uit zijn.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 20:04
Vanmiddag was de wind zuid/west, die is hier (Frl) rond 20:00 gedraaid naar zuid. Het gaat nu pas écht tekeer! Ik heb mijn panelen (oost/west installatie) al 2 x horen stuiteren nu. Ik ben niet zo’n zenuwlijer, maar dit mag van mij wel voorbij zijn nu. :)

Edit : 3e keer gestommel op dak :X

[ Voor 7% gewijzigd door Elahkneh op 18-02-2022 23:05 ]

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Nienix schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:00:
[...]

De molens hier stonden alle 4 uit. Ze draaien met windkracht 5 al op vol vermogen. Daarna draaien de wieken steeds verder uit de wind tot ze er uit uiteindelijk helemaal uit zijn.
Das ook normaal ja. Deze molen maakte vreemde geluiden, boel was toen ontruimt en de omgeving ook. dit was 2,5 uur later.

Ouch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFn-J36WmloAiebyVRKfolbin6s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kU0zmW2bsEjYt2Lxv7x4hr9p.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 18-02-2022 23:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekiejoekie
NeHoX schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:59:
[...]

Haha kan zeker, maar ik zou dan eerder dome camera’s aan de gevel monteren zoals wij hebben gedaan. Moet het toch wel behoorlijk waaien willen die bolletjes van de muur af komen.
Ik heb een beter advies als camera's: Laat het los. Ga slapen. Ook al weet je nu dat er dakpannen in je tuin liggen, dan nog kun je er vanavond niks meer aan doen. Je kunt vanavond echt geen dakdekker meer bellen, en als je ze al kunt bellen, dan mogen ze in verband met arbo-wetgeving nu echt niet het dak op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:16
Ik zit in zuidoost drenthe, en het waait hier de hele avond al goed, maar nu komen rukwinden opzetten. Zojuist is er een gevelpan naar beneden gekomen… Hopen dat het bij die ene dakpan blijft. Want de wind krijg nu wel vrij spel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

GAIAjohan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:23:
[...]

Soms zijn tentachtige structuren de beste materialen.
Bv bij zware hagel. Auto’s met ruiten kapot, caravans vol gaten, luchtbedden die buiten lagen lek .
Maar het iglotentje? Prima doorstaan.
Ik had hier overheen gelezen kennelijk. Het werkt inderdaad prima, maar om nou te zeggen dat 't er keurig afgewerkt uit ziet.. :+ Het komt er tot nu toe eigenlijk niet van om dat zeil weg te halen en 't gewoon netjes af te timmeren. Dus zolang 't zeil het houdt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

NielsFL schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:16:
Op het dak van het kantoor in de volle wind. Tot tien uur vanavond werkte alles nog, toen heb ik voor het laatst gecontroleerd. Verbaasd mij wel overigens. De verhuurder heeft dat ding waarschijnlijk ernstig goed vast gezet _/-\o_

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:51
Sjurm schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:58:
Het gaat hier (noordoost Overijssel) ook nog steeds goed tekeer. Kan me niet herinneren dat het hier ooit zo hard (en zo langdurig) gewaaid heeft. Dichtstbijzijnde KNMI station in Hoogeveen noteerde ook een record met een windstoot van 132 km/h
Noord-West Overijssel hier, 't gaat goed tekeer maar in de bijna 50 jaar dat ik hier rondloop heb ik dit wel vaker meegemaakt, al was het ergens in de eerste 20 jaren voor zover ik me kan herinneren. Jaren 70/80. Gingen regelmatig grote populieren om aan kanaal van Giethoorn naar Steenwijk, keertje een boom in de straat en toch ook heel wat dakpannen zien vliegen. Zelfde dakpannen zitten er nu nog goed op. Morgen nog maar ff checken.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 17:57

Daniel36

vernieuwde formule

Oekiejoekie schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:05:
[...]

Ik heb een beter advies als camera's: Laat het los. Ga slapen. Ook al weet je nu dat er dakpannen in je tuin liggen, dan nog kun je er vanavond niks meer aan doen. Je kunt vanavond echt geen dakdekker meer bellen, en als je ze al kunt bellen, dan mogen ze in verband met arbo-wetgeving nu echt niet het dak op.
Jup, ik heb een keer de fout gemaakt tijdens een storm te gaan kijken naar schuivende dakpannen.
Ik kopte bijna een pan die naar beneden kwam, het scheelde centimeters.

Dat is een behoorlijk ontnuchterende gebeurtenis, een dakpan die langs je hoofd zeilt en met een harde klap op het gras neerkomt.
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:56
Alles hier zo te zien heel gehouden. Dakdekker heeft na de vorige keren goed werk geleverd. Zonnepanelen zijn ook blijven liggen, maar als die wegwaaien, dan is ook de rest van de garage weg. Die zitten met RVS M10 indirect aan de stalen balkenconstructie van de garage.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Er zijn vanavond hier in de stad twintig woningen ontruimd vanwege kapotte daken.
Momenteel is de windkracht 8, maar nog wel met windvlagen van maximaal 12.

https://www.grootsneek.nl...oningen-ontruimd-in-sneek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Daniel36 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:48:
Er zijn vanavond hier in de stad twintig woningen ontruimd vanwege kapotte daken.
Momenteel is de windkracht 8, maar nog wel met windvlagen van maximaal 12.

https://www.grootsneek.nl...oningen-ontruimd-in-sneek
stadsgenoot! :Y)

één van die huizen is nét verkocht :z lekker begin van je nieuwe huis :')
Eerder postte ik al de foto van de flat van Lemmerweg Oost, waar de zijgevel was weggewaaid. Die huizen zijn ook ontruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Het was hier (grens Zeeland-Brabant) even rond 21.00u windkracht 7 maar inmiddels weer een dikke windkracht 8.. met flinke windstoten. Net zoals bij Dudley klopt er van de verwachtingen mbt het afzwakken vrij weinig. Het zal wel deze ellende blijven tot en met maandag.

[ Voor 4% gewijzigd door Pelox op 18-02-2022 23:59 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
Pelox schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:59:
Het was hier (grens Zeeland-Brabant) even rond 21.00u windkracht 7 maar inmiddels weer een dikke windkracht 8.. met flinke windstoten. Net zoals bij Dudley klopt er van de verwachtingen mbt het afzwakken vrij weinig. Het zal wel deze ellende blijven tot en met maandag.
Ik heb van het KNMI voorspellingen gelezen dat het tot 03:00 zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Jouw moestuin? Anyway, veel sterkte (voor de eigenaar) om het weer te herstellen.
Wat een puinhoop zeg.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik hoop dat de dop op het ventilatiepijpje op mijn slaapkamer goed vast zit. Als er regen doorheen komt heb ik een best groot probleem, omdat mijn modeltrein daar pal onder staat ;).

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 19-02-2022 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
alwind schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 00:01:
Ik heb van het KNMI voorspellingen gelezen dat het tot 03:00 zou duren.
In het noorden. In Brabant is de code geel afgelopen op middernacht. Maar ik vond de wind inderdaad ook weer aardig aantrekken. Misschien de laatste snukken van de storm in het zuiden.

Overigens blijft het tot en met maandag feest met dikke wind. Waar we in de nacht van zondag op maandag waarschijnlijk weer code geel krijgen en ook op maandag middag/avond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Niels.68 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:02:
[...]

Ik hoop niet dat je naar die weggewaaide hockeyhal moet...
Volgens mij was dat helemaal geen hoceyhal, maar de opblaastennishal bij de universiteit. Ik zag namelijk rode smashcourt banen er naast. Ik kom daar wel eens.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Hier in Groningen waait het nog steeds behoorlijk, zal zeker nog 1.5u aanhouden. Woon in een jaren 30 woning dus het tocht ook lekker door. Af en toe hoor je ook wat kraken in balken, denk ik, zal wel goed komen. Nu maar lekker slapen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoogste windkracht en windstoten van 18 februari volgens Weerplaza:
Afbeeldingslocatie: https://oud.weerplaza.nl/gdata/10min/GMT_FFFX_18022022.png
Afbeeldingslocatie: https://oud.weerplaza.nl/gdata/10min/GMT_FXFX_18022022.png

Ver vanaf de kust deze harde wind, ik ben nog nooit zo blij geweest dat een storm wat afnam :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:35
[Breda]
The morning after.. ben benieuwd hoe iedereen er vanaf is gekomen.

Hier in de straat wel wat dakpannen gesneuveld, wij zelf gelukkig helemaal nergens last van.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

user109731 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 07:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ver vanaf de kust deze harde wind, ik ben nog nooit zo blij geweest dat een storm wat afnam :p
Mooie plaatjes. Ik bedoel dit letterlijk en niet de reden erachter zeg maar.

Ik kan precies zien dat wij hier blijkbaar aan het ergste zijn ontsnapt gisteren en vannacht.
Toch was het indrukwekkend en soms angstig vond ik.

Dus ik begrijp wat je bedoeld denk ik.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[Afbeelding]
Ik woon net een paar kilometer ten zuiden van dat hoogste getal van 145km/h. M.a.w. het ging hier aardig tekeer. :Y
Op dit moment zitten we nog steeds tegen windkracht 7 aan. Maar dat is al lang niet meer zo heftig als afgelopen avond/nacht. 'Slechts' 15m/s nu. ;)

Als het helemaal licht is, maar eens goed inspecteren of alles aan de buitenzijde van het huis er nog steeds zo uitziet, zoals het er uit hoort te zien...

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 19-02-2022 07:44 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier net even snel rondje gedaan. 2 stukjes isolatiemateriaal aan de wandel gegaan (zaag-afval), verder 0 zoals het er nu uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:20

Pierre

Van nature lui!

Hier in Ridderkerk ook weinig problemen volgens mij, ik heb nog niets gelezen in ieder geval. Wel triest van die 4 slachtoffers.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Ik ga zo de boel inspecteren. In ieder geval 1 schuttingdeel gesneuveld.. hopelijk is dat het. Verder veel dakpannen van de daken en diverse zonnepaneel installaties in de straat en wijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Pelox op 19-02-2022 08:26 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Net even alles gecontroleerd, alleen de daktrim met stuk dakbedekking is losgekomen bij mijn beide buren. Bij mij (nog) niet.

Multi-Split en zonnepanelen staan op dezelfde plek en er wordt stroom opgewekt op de omvormer.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Gisteren zijn we hier met twee TS'en van 16:00 tot 02:00 bezig geweest met schademeldingen: omgevallen bomen, bomen die op omvallen stonden, dakleer dat er vandoor was, en al dat soort zaken. Voor ons als brandweer was er in elk geval een gezellig avondje :)

Gelukkig geen letsel verder hier voor zover ik weet

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:16
[Afbeelding]

3x raden waar ik woon. Ja juist een precies op de plek waar 132km/h staat. Gelukkig is het bij 1 dakpan gebleven… -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 10:34
Onze schutting ging er ook even bij liggen. Zwolle
[Video: https://share.icloud.com/photos/05djS03fpHNLWBkawa2fXzNAQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37
Galaxis schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:45:
[...]

Hierbij de filmpjes . Dit was vanmiddag met windkracht 10. Dak ging toch een partij te keer. Het schudde en trilde gewoon. Heel eng.

YouTube: Dak 01
YouTube: Dak02

Is met een telefoon gefilmd, dus je moet je geluid wat harder zetten. Filmpjes duren 1,5 minuut ongeveer, voor een indruk moet je ze even afkijken ,vooral met de windstoten is het echt freaky.
Even terug komen op de filmpjes. Alles ligt nog op het dak, maar zelfs met een zacht briesje klappert er nu het een en ander. Dus ik zal een installatie bedrijf moeten bellen om alles te checken en te laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik vond het hier wel stevig, maar niet zorgwekkend. Blijkt het hier 145km/u te zijn geweest 7(8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
lol :P (bron: AD van gisteren)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rz4cRX1SENv_zcHpbUVcYS28xYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIZ0EizWgZo1aH34ZJpI4XV6.jpg?f=fotoalbum_large

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:09
En voor je het weet doe je zelf de Fakir uit de Efteling na voor je kids, op je vliegende dakleer tapijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Die is de symbolische 7e grind tegel op het dak?

Veel meer nadenkend vermogen heb je niet als je dit doet?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Oerdom. Je zal zo'n debiel als buurman hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Na een onrustige dag en nacht is ze eindelijk gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:12:
[...]

Oerdom. Je zal zo'n debiel als buurman hebben.
Inderdaad, voor hetzelfde geld gaat hij door je schutting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Viel mij vannacht toen ik rond 0300 even rondreed nogal tegen hoe enorm veel dood hout er op de meest onwaarschijnlijke plekken op de (snel)weg lag, zelfs in polders.
Bij die vlaktes lag werkelijk ieder tuinhek om of op z'n minst half plat. Zelfs een gazen afrasteringshek in betonvoeten was compleet omgeduwd in de polder (iets waar wind nauwelijks grip op kan krijgen)
Dat was alleen een provinciale weg en een stukje snelweg, binnen de bebouwde kom ben ik niet meer gaan kijken wegens de onverwacht opduikende serieuze takken die her en der lagen.
Rond die tijd waren de windstoten (regio Gooi) nog aanzienlijk terwijl de storm al flink afgenomen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

FabianGTI schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:04:
Weer een NL Alert, voor Gelderland, maar ik woon niet eens in Gelderland :P
Same, kreeg die in Enschede, incl tikfout
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/GoT_Eunice_NLAlert.jpg
Zorian schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:25:
Sodeju, gaat hier ineens snoeihard tekeer, harder dan het tot zover heeft gedaan vandaag. Het waait zelfs behoorlijk door het huis heen ondanks dat alles dicht zit. De roosters worden gewoon geforceerd open geblazen. :D Het halve huis kraakt en piept ook enorm. :X
Dat is hier normaal, huis tocht aan alle kanten :/

Straks maar eens dak inspecteren, er belandden gisteravond 2 kleine stukjes dakpan op het fornuis :? 8)7 Die zijn blijkbaar via de buis van de (afwezige) afzuigkap naar binnen gewaaid :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dit schip lag gewoon aan de steiger, dreigde gisteravond los te raken en werd toch weer vastgemaakt.
https://www.omroepflevola...volgen-van-storm-eunice#2

het schip Octans, dat vrijdagavond op drift raakte voor de kust van Lelystad, is half gezonken. (foto: Willem Nijeboer)

Tevergeefs: :-(
Afbeeldingslocatie: https://d16junmm04ri2h.cloudfront.net/image/xlg/pictures/220219_octans_27A95281D99B35F7C12587EE00311B8B.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Hier nog even ter illustratie hoe dom het is om op je schuurdak te liggen bij storm.

https://twitter.com/IkwasinHaren/status/1494955882328866818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Toch een paar pannen op lastige plekken losgeraakt bij ons en bij diverse andere buren eigenlijk hetzelfde verhaal.

En dan te bedenken dat dit helemaal bij Nijmegen/Arnhem is…

Vanuit Almere krijg ik ook wel veel schade foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Voorlopige schade wat ik heb kunnen ontdekken, 1 schuttingdeel en 1 dakpan.. valt me, als dat het echt is, alles mee dit keer.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:31
De zonnepanelen zijn gelukkig blijven liggen. Wel 1 nokpan die half omhoog staat, op een plek waar ik zelf niet bij kan.

Verder in de wijk wel wat dakpannen op de stoep en een aantal in dakgoten zien liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hier is de schade enkel een blikje bier wat over de bank is gegaan, oorzaak, een NL-alert :')
Tot grote teleurstelling van Karen, staat het schuurtje met zonnepanelen nog keurig op zijn plek B-)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hier in het noorden van Drenthe geen schade. De buren hebben een omgewaaide schutting. Die staat niet op de erfgrens, dus jammer voor ze :P

Alleen jammer dat ik al sinds gisteravond laat geen water meer heb. Ik hoop dat dat zo opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:47
Hier in Lelystad is het ook wel aardig tekeer gegaan. De schutting staat nog (wel schuin) omdat de helft van de palen bij de grond is gebroken. Stond nog maar kort en is ook niet rot, de wind stond er precies goed op.
In de hele wijk heeft denk ik 20% wel schade aan schuttingen.

Zelfs in de nacht, een uur of 1 ging het nog aardig los. Het tuinbankje met gewicht was nog blijven staan maar is toen gaan schuiven.

Volgens het plaatje moet het ongeveer 140km/h zijn geweest.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

gekkie schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:38:
[...]

En voor je het weet doe je zelf de Fakir uit de Efteling na voor je kids, op je vliegende dakleer tapijtje.
Daar gaat mijn koffie _O-
Dankjewel! :')

Bij ons in Zegveld geen schade voor zover ik gezien heb. In de straat zijn er diverse dakpannen weggewaaid. Op de weg van Ter Aar naar Alphen aan den Rijn was de brandweer vannacht denk ik druk bezig met het wegzagen en -slepen van bomen. Veel bomen in de berm.

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 19-02-2022 12:07 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste