@Pazo Ik kan je bevestigen dat de linmiet in de zomer al bjtijds in de ochtend bereikt zal worden (op mooie dag uiteraard). Je maximum vermogen zal ongeveer 315W zijn omdat de temperatuur de Vmpp nog meer naar beneden brengt, terwijl de inverter veel meer kan leveren. Je doet daarmee de inverter 'onrecht' aan, omdat ie dan maar iets meer levert dan de IQ7+. Daarom is de vergelijking weinig zeggend.
Voor alle duidelijkheid, ik volg de site al een tijdje, ben bekend met de sheet (die niet echt duidelijk inzicht verschaft over de efficiency inverter/paneel, maar vooral of deze zal werken met een bepaald paneel en met welke stromen/spanningen/vermogens), en heb ervaring met IQ7A icm JAM54S30-410 (geen goed combi om eerder genoemde reden).
Voor alle duidelijkheid, ik volg de site al een tijdje, ben bekend met de sheet (die niet echt duidelijk inzicht verschaft over de efficiency inverter/paneel, maar vooral of deze zal werken met een bepaald paneel en met welke stromen/spanningen/vermogens), en heb ervaring met IQ7A icm JAM54S30-410 (geen goed combi om eerder genoemde reden).