Laat ik je hierbij maar even heel kalm de feiten geven:
er is een verhaal vertelt over een verkrachting en daarover werd lol getrapt.
Dat mensen dat idioot vinden is niet raar. Dat je daarom niet op staande voet wordt ontslagen is bizar. Dat je kei en dan ook keihard kritiek krijgt is niet raar.
Als je nu gaat ropen, "ja maar, geintje, hij heeft het weer terug getrokken", het veranderd helemaal niets aan wat er daar op TV is gebeurd.
DR!5EQ schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 07:43:
[...]
Ik voel me aangesproken. De cancelcultuur gaat vooral over het fenomeen van uitsluiting, niet vanwege de kritiek. In dit geval vind ik de kritiek wat lachwekkend, want zoals eerder gezegd gaat het niet meer over het vermeende grensoverschrijdend gedrag maar over Johan Derksen en hoe snel dit in de doofpot gestopt moet worden. Doel bereikt lijkt me.
Waar heb je het over? Ga je nu zeggen dat hier Johan wordt uitgesloten en dat de storm van kritiek onterecht is?
Als Johan moet kunnen zeggen wat hij wil dan mogen wij toch zeggen dat het een ranzige klootzak is die totaal niet spoort?
Hoe werkt dit precies? Het is stoer dat Johan niet politiek correct is, maar kneiterharde kritiek hebben mag niet?
Kenny_026 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 07:43:
[...]
Het beangstigend mij allemaal een beetje. Ik weet jij kan ook een lompe grap maken of een grote bek hebben in de kroeg. Het kan toch niet zijn dat we continue op eieren moeten lopen of met de rem erop moeten praten.
In wat voor kroegen kom je dat aanranding en verkrachting normaal wordt gevonden?
Je moet nu al een verplichte disclaimer plaatsen dat je tegen verkrachting bent. @
k995 blijft ieder bericht verkrachting roepen zonder het programma gezien te hebben.
Nee, je hoeft geen disclaimer te geven dat je tegen verkrachting bent. Maar als je op TV gaat vertellen dat je iemand verkracht hebt
(jdit is niet ter discussie, dat is letterlijk zo door Johan verteld) ga je keihard kritiek krijgen.
Ik hoop dat het je geruststeld dat zolang je niet TV bekend dat je een verkrachter bent je geen disclaimers hoeft te geven dat je verkrachter bent.
Als je nu gaat roepen "ja maar, hij heeft het ingetrokken!".
1. Als je de eerste uitzending ziet is het heel duidelijk en grafisch verteld. De terugkrabbel actie is po zijn zachtst gezegd opvallend.
2. De eerste uitzending met alle jolijt erom heen verdwijnt hierdoor niet *poef* in het niets.
3. Vertellen dat je bij tussen de benen van een bewusteloze vrouw een kaars op een sokkel zet is sowieso al iets wat gewoon debiel is en waarvoor je een storm van kritiek krijgt. Als je dit bij klanten van je werk gaat vertellen vlieg je er ook gewoon uit.
Cancelcultuur is niet echt omdat wollige virtuozzo dat een keer in een epistel geroepen heeft maar feit is wel dat we in een maatschappij zitten waar mensen volledige conclusies trekken uit een foute opmerking of een opinie op twitter.
Onzin. De uitzending is gewoon terug te zien. De kritiek is gebaseerd op wat Johan vertelt en wat Johan daarna doet.
Als jij denkt dat Johan keighard is aangepakt moet je maar eens bij een klant grappen gaan maken over aanranding. Als je denkt dat je dan meerdere keren de kans krijgt om op TV je gelijk te halen en verontwaardigd te reageren op de kritiek kan ik je uit de droom helpen. Je ligt eruit.
Ik ben nu zelf de 40 voorbij en wellicht is het een leeftijd dingetje waar ik me niet meer zo druk maak en me alles persoonlijk aantrek maar ik zal altijd mensen waarderen die het hart op de tong hebben, hoe ongenuanceerd dat soms ook kan zijn. Je weet wel wat er tussen die twee oren omgaat. Ik ben bang dat we naar een situatie bewegen waarbij we niets meer kunnen zeggen uit angst iemand te beledigen.
1. Dit is niet iemand beledigen, dit is vertellen hoe je iemand hebt verkracht. En blijkbaar vindt hij het normaal "iedereen heeft een jeugdzonde", "Ze waren dronken" (hij was liederlijk, zij waren straalbezopen...), "vroeger werd je uitgelachen als je hierover aangifte deed".
2. Het is nog nooit geaccepteerd geweest dat je dit deed. En het idee dat het "woke"is dat je dit niet meer op TV kan zeggen is te crazy voor woorden. als het iets laat zien is dat we het blijkbaar normaal moeten vinden dat mensen dit soort dingen wel zegt, grappen en grollen incluis.
3. Waarom waardeer je het als iemand het hart op de tong heeft maar vind je kritiek op die persoon zorgwekkend? Hoe werkt dit precies?