De inruil van de toestellen blijft een vaag ding. Een vriend van me heeft zijn Galaxy Tab opgestuurd en nu wordt er gezegd dat het toestel niet overeenkomt met wat er op is gegeven en dat de inruil geannuleerd wordt. Hij wordt teruggestuurd met de nodige administratiekosten
Als ik het zo lees hier zijn er de nodige zendingen binnengekomen. Zelf zie ik op de site van KPN dat hij verzonden zou zijn ookal heb ik nog geen Track&Trace ontvangen.
Mag ik vragen welk type toestel je hebt geretourneerd?contrast schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:33:
[...]
Ik heb alleen het toestel en de afstandsverklaring opgestuurd en mijn retour is geaccepteerd, Dus lader en/of laadkabel hoeft echt niet terug.
Een Oneplus 3T.Koen88 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:19:
[...]
Mag ik vragen welk type toestel je hebt geretourneerd?
Hmm, kan me voorstellen dat ze bij een Oneplus daar minder moeilijk over doen dan bij een Samsung S10.
Ik ga morgen eerst maar eens klagen bij de klantenservice dat dit niet aangegeven stond, en ik het eigenlijk van den zotte vind dat ze een toestel zonder lader leveren en vervolgens achteraf mij ook nog vertellen dat ze mijn oude lader willen hebben. Heb inmiddels m'n vader weten te overtuigen zijn originele Samsung USB C kabel af te staan in ruil voor één van de vele andere kabels van dit type die ik inmiddels gevonden heb, mits ik niet eerder mijn eigen kabel of die van de werktelefoon van m'n vrouw weet te lokaliseren. Wel de laatste keer dat ik een telefoon pre-order en zeker de laatste keer dat ik direct bij Samsung koop. Geen info vanuit de leverancier, slechte levering info, voorliegen over de waarde van extra items (ik had liever extra korting gehad dan Buds Pro), begint bijna Nintendo te lijken!
Ik ga morgen eerst maar eens klagen bij de klantenservice dat dit niet aangegeven stond, en ik het eigenlijk van den zotte vind dat ze een toestel zonder lader leveren en vervolgens achteraf mij ook nog vertellen dat ze mijn oude lader willen hebben. Heb inmiddels m'n vader weten te overtuigen zijn originele Samsung USB C kabel af te staan in ruil voor één van de vele andere kabels van dit type die ik inmiddels gevonden heb, mits ik niet eerder mijn eigen kabel of die van de werktelefoon van m'n vrouw weet te lokaliseren. Wel de laatste keer dat ik een telefoon pre-order en zeker de laatste keer dat ik direct bij Samsung koop. Geen info vanuit de leverancier, slechte levering info, voorliegen over de waarde van extra items (ik had liever extra korting gehad dan Buds Pro), begint bijna Nintendo te lijken!
T blijft inderdaad wel bijzonder dat het tegenwoordig allemaal zo vreselijk schaars is. De laatste 2 telefoons die ik heb gekocht voor deze waren ook al zo slecht te krijgen (Iphone 12 pro en Pixel 6) rond de launch. Ik snap toch niet helemaal waarom men tegenwoordig zo graag een telefoon lanceert voordat deze echt leverbaar is. Presenteer hem dan gewoon een keertje in maart. Of zou het ze dan toch echt allemaal om de pre-order euro's te doen zijn.
Hier nog weinig verandert rondom de S22 256GB graphite die ik op 11-2 heb besteld.
Hier nog weinig verandert rondom de S22 256GB graphite die ik op 11-2 heb besteld.
Los van het feit dat ik iedereen het van harte gun om z'n bestelling te ontvangen word ik wel moeilijk chagrijnig van de ogenschijnlijke willekeur waarmee de telefoons verzonden worden. Heb exact hetzelfde model besteld als andere Tweakers (S22 groen 256GB), maar echt flink eerder (11/2) en nog geen verzendbevestiging. Lever gewoon uit in volgorde van bestelling!RichardOost schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:03:
voor mij ook (klaarmaken voor verzending) ! Groene S22 256GB; besteldatum 16-02 bij Samsung
Lees even terug in het topic. Velen hebben alleen telefoon teruggestuurd, dus zonder lader en/of kabel. Heb nog geen enkele reactie gelezen waar dit tot een probleem heeft geleidKoen88 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:41:
Vanmiddag de bevestiging gekregen dat mijn S22 256GB groen morgen wordt geleverd. Daar zat ook het mailtje achteraan van het terugsturen van mijn S10. Met dat laatste mailtje ben ik echter wat minder blij, want ze blijken niet alleen de telefoon te willen ontvangen maar ook de lader en laadkabel. Beetje belachelijk om dat terug te vragen als de nieuwe telefoon zonder lader geleverd wordt, en dat had bovendien wel erbij mogen staan toen ik de inruil invoerde. Ik heb het originele doosje nog, boekjes, de hele mikmak, Samsung lader nooit gebruikt, maar de kabel wel - en ga in een huis vol USB kabels maar eens op zoek naar de originele Samsung kabel. Heb er al 9 gevonden, 2 van de HEMA, 2 van Nintendo, eentje van m'n Oneplus, eentje van de IKEA, een hele lange van m'n Xbox One controller, een korte braided voor in de auto en een hele korte van Sony, maar de originele van Samsung - neen. Heeft iemand ervaring met hoe moeilijk Samsung doet met het terugsturen? De kabel lijkt mij ook het minst boeiende in dit geval, maar goed, geen zin om straks veel minder terug te krijgen en een 'boeteclausule' te moeten betalen voor zoiets stompzinnigs als een kabeltje...
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet alleen Tweakers zijn maar ook anderePap3rclip schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:11:
[...]
Ik zou het zo ver niet zoeken...
Volgens mij weet Samsung al lang dat ze al die toestellen niet tijdig geleverd gaan hebben. Ergens stond ook altijd een datum rond "begin maart" vermeldt.
Mensen annuleren hun (pre-)order toch niet en hebben reeds betaald.
Speelt ook makkelijk in op de "hype" en ze leveren wel wanneer ze kunnen, excuses genoeg (corona, "extreme vraag", wat dan ook, ...).
Ze gaan echt niet wakker liggen van een hoopje Tweakers die niet happy zijn.
Misschien spijtig voor ons, maar zo gaat het nu eenmaal met bedrijven van dat soort caliber.
Wonderen zijn de wereld nog niet uit: vannacht een mail gekregen dat ze m'n bestelling aan het "personaliseren" zijn.
Het lijkt er dus op dat ze zich aan de 3-4 weken levertijd gaan houden...
11-02 besteld, S22 Graphite 256.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Dat is wel pijnlijk inderdaad - ik heb de mijne pas 22 februari besteld bij Samsung, exact dezelfde als jij dus. Net de melding binnen dat de bezorger tussen 10.30 en 12.30 aan de deur staat.Maardiweb schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 23:25:
[...]
Los van het feit dat ik iedereen het van harte gun om z'n bestelling te ontvangen word ik wel moeilijk chagrijnig van de ogenschijnlijke willekeur waarmee de telefoons verzonden worden. Heb exact hetzelfde model besteld als andere Tweakers (S22 groen 256GB), maar echt flink eerder (11/2) en nog geen verzendbevestiging. Lever gewoon uit in volgorde van bestelling!
[...]
Lees even terug in het topic. Velen hebben alleen telefoon teruggestuurd, dus zonder lader en/of kabel. Heb nog geen enkele reactie gelezen waar dit tot een probleem heeft geleid
Wat betreft het terug sturen van kabel en lader, tussen mijn laatste bericht en het bericht dat mijn telefoon onderweg is zaten behoorlijk wat nieuwe pagina's. Die heb ik allemaal wel doorgespit maar niet direct teruggevonden wat mensen dan ingeleverd hebben (Ik kan me voorstellen dat Samsung bij niet-Samsung devices minder problemen heeft met een incomplete zending, dat kunnen ze immers lastiger achterhalen wat er in de doos had moeten zitten en je bent tenminste overgestapt naar hun merk) en toch ook wel een melding voorbij zien komen dat er bericht terug kwam dat het verkeerde item was ingeruild, met alle gevolgen van dien. Gevalletje 'better safe than sorry' voor mij dus. Maar goed, straks eerst even Samsung contacten en dan zien we wel verder. Ik hou jullie op de hoogte, want dat kan wellicht handig zijn voor andere Tweakers.
Na hoeveel dagen komt er een e-mail met informatie over waar het oude apparaat kan worden ingeleverd?
Omdat ik geen informatie heb. Misschien omdat ik de tweede telefoon nog niet ontvangen heb?
Omdat ik geen informatie heb. Misschien omdat ik de tweede telefoon nog niet ontvangen heb?
Kwam bij mij gelijk met het bericht dat de nieuwe verzonden was.VdS schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:21:
Na hoeveel dagen komt er een e-mail met informatie over waar het oude apparaat kan worden ingeleverd?
Tja, er is nogal een verschil welke versie je hebt besteld...
Zwarte ultra en 128/256GB lijkt redelijk leverbaar. Andere kleuren en de zwarte 512+ weer amper...
Ik ga morgen maar weer eens met belsimpel contact opnemen, zelf 14/02 besteld (S22U 256G groen) en alleen de 23e een mail gekregen dat er leveringsproblemen zijn, ze binnen een week verwachtten meer te kunnen zeggen en me op de hoogte zouden houden. (Daarna niets meer gehoord).
Voorraadstatus op de site blijft gewoon standaard 2 weken aangeven.
Ik ben niet de meest geduldige persoon, maar snap dat ze er ook weinig aan kunnen doen... alleen het complete gebrek aan info vind ik vrij irritant.
Zwarte ultra en 128/256GB lijkt redelijk leverbaar. Andere kleuren en de zwarte 512+ weer amper...
Ik ga morgen maar weer eens met belsimpel contact opnemen, zelf 14/02 besteld (S22U 256G groen) en alleen de 23e een mail gekregen dat er leveringsproblemen zijn, ze binnen een week verwachtten meer te kunnen zeggen en me op de hoogte zouden houden. (Daarna niets meer gehoord).
Voorraadstatus op de site blijft gewoon standaard 2 weken aangeven.
Ik ben niet de meest geduldige persoon, maar snap dat ze er ook weinig aan kunnen doen... alleen het complete gebrek aan info vind ik vrij irritant.
Verwijderd
Jij hebt nachtdienst of je doet geen oog dichtmichael86 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 04:44:
Mijn Samsung ultra sky blue 128gb met bestelling 10 februari is 1 stap verder:
[Afbeelding]
Exact hetzelfde voor mij, er staat ook dat ze weer mailen als het toestel naar Nederland wordt verstuurd. Helemaal goed gaat het ook weer niet, iets met onderwerp en een Galaxy foldRustStorm schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 06:46:
Wonderen zijn de wereld nog niet uit: vannacht een mail gekregen dat ze m'n bestelling aan het "personaliseren" zijn.
:strip_exif()/f/image/srU0Knw8nDYtCE1PdcEGQ2P8.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanaf nu komen er zeker nog 3a4 weken bij?AllesIsVoorbij schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:57:
[...]
Exact hetzelfde voor mij, er staat ook dat ze weer mailen als het toestel naar Nederland wordt verstuurd. Helemaal goed gaat het ook weer niet, iets met onderwerp en een Galaxy fold.
[Afbeelding]
Dat kan ik me toch niet voorstellen! Zou ook heel raar zijn als het nog een maand zou gaan duren toch?Aggressor schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:15:
[...]
Vanaf nu komen er zeker nog 3a4 weken bij?
Er zijn vast mensen die het toestel inmiddels hebben en óók een dergelijke mail hadden gekregen voorafgaand. Wellicht kunnen zij ons aangeven hoe lang het nog heeft geduurd de telefoon ontvangen te hebben na ontvangst mail.
[ Voor 29% gewijzigd door RustStorm op 03-03-2022 08:20 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Ik heb op 9 feb.De s22ultra 512gb besteld,zou de 25ste binnen zijn.vanaf de 25ste krijg ik om de dag of zo een berichtje van BELSIMPEL dat ze geen datum hebben.
Echt jammer.
Echt jammer.
10 februari bij belsimpel de s22 ultra 128gb (groen) besteld, helaas hier ook nog steeds geen nieuws over wanneer deze uitgeleverd gaat worden.
Op 10-2 de groene ultra 256gb besteld bij belsimpel, met abonnement van Vodafone.
Tot nu toe alleen berichten gehad met excuses en dat de telefoon nog niet leverbaar is.
Op de website van belsimpel staat al een week een levertijd van 2 weken aangegeven.
Tot nu toe alleen berichten gehad met excuses en dat de telefoon nog niet leverbaar is.
Op de website van belsimpel staat al een week een levertijd van 2 weken aangegeven.
Wellicht dat het met de kleur te maken heeft, want wij hebben wel veel info gekregen van belsimpel.
Bestelt op 17-02, S22U 256GB Burgundy.
Op 23-02 een email met uitstel
Op 24-02 een email met uitstel naar 5 maart
Op 25-02 een email met uitstel naar 12 maart
Deze status is nog steeds zo, ik zie deze datum ook in mijn besteloverzicht.
Jammer om te zien dat dat dus niet geld bij iedereen.
Bestelt op 17-02, S22U 256GB Burgundy.
Op 23-02 een email met uitstel
Op 24-02 een email met uitstel naar 5 maart
Op 25-02 een email met uitstel naar 12 maart
Deze status is nog steeds zo, ik zie deze datum ook in mijn besteloverzicht.
Jammer om te zien dat dat dus niet geld bij iedereen.
Verwijderd
Super 👍 leuke dag vandaag 😊udend schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:49:
Net een SMS ontvangen. Ik krijg morgen de volgende telefoons, besteld op 16 februari bij Samsung via promotiemail:
- S22 ultra 512GB Burgundy
- S22+ White.
:-)
Ik ga ze zo eens opbellen waar de mijne blijven heb 2x de S22+ White besteld op 11-2 en niets te nimmer meer gehoord/vernomen.
Liegen kunnen ze kennelijk goed bij Samsung. Zeiden gaat per besteldatum.
Hoe eerder je hebt besteld des te eerder je je toestel ontvangt.
Niet dus blijkt hieruit.
Ik ben volgens mij de enige die geen enkele update heeft gehad van Belsimpel als ik het zo lees. Wellicht dat het ermee te maken heeft dat ik 'm tussentijds heb geannuleerd en weer opnieuw besteld om de extra korting te kunnen claimen en dat pas eind februari was..?
Ik ga maar uit van 11 maart (S22 groen, 128GB), hopelijk is ie dan binnen.
Ik ga maar uit van 11 maart (S22 groen, 128GB), hopelijk is ie dan binnen.
Dat is inderdaad niet netjes van Samsung. Sterker nog, het is juist geheel logisch om de mensen die als eerste hebben besteld als eerste uit te leveren... Toch lijkt er binnen Samsung het e.e.a. niet zo heel goed te gaan qua organisatie.Verwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:17:
[...]
Liegen kunnen ze kennelijk goed bij Samsung. Zeiden gaat per besteldatum.
Hoe eerder je hebt besteld des te eerder je je toestel ontvangt.
Ik ben benieuwd wat ze je te melden hebben. Waarschijnlijk niets waar je iets mee kunt.
Vandaag bericht via e-mail ontvangen dat S22U 256 Graphit in productie is genomen. Krijg bericht als device naar Nederland wordt verstuurd. Status online gewijzigd in ‘personaliseren’.JohnFarmer schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:53:
S22U 256 Graphit op 13-02 besteld bij Samsung. Na orderbevestiging niets meer gehoord/geen status wijziging. Heeft iemand de S22U 256 Graphit wellicht al wel ontvangen? Of een indicatie wanneer de uitlevering van dit type zal starten?
Verwijderd
Net gebeld en een vriendelijke medewerker aan de lijn gekregen.RustStorm schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:50:
[...]
Dat is inderdaad niet netjes van Samsung. Sterker nog, het is juist geheel logisch om de mensen die als eerste hebben besteld als eerste uit te leveren... Toch lijkt er binnen Samsung het e.e.a. niet zo heel goed te gaan qua organisatie.
Ik ben benieuwd wat ze je te melden hebben. Waarschijnlijk niets waar je iets mee kunt.
Hij vind het het ook vreemd dat klanten die later hebben besteld hun toestel eerder hebben ontvangen.
Omdat het ook om hetzelfde toestel gaat.
Hij kon niets betekenen voor mij, ze werken de lijst af maar dus niet in de goede volgorde. Ze beginnen bij de laatste bestellingen ipv de eerste.
Afwachten, slecht geregeld is het zeker.
Vast en zeker een "menselijke" fout...Verwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:07:
[...]
Net gebeld en een vriendelijke medewerker aan de lijn gekregen.
Hij vind het het ook vreemd dat klanten die later hebben besteld hun toestel eerder hebben ontvangen.
Hij kon niets betekenen voor mij, ze werken de lijst af maar dus niet in de goede volgorde. Ze beginnen bij de laatste bestellingen ipv de eerste.
Laten we maar gewoon afwachten wat er gebeurt de komende dagen... Het ding is: we kunnen er niets aan doen, en onszelf druk maken heeft geen enkele zin. Sterker nog, draagt alleen maar bij aan negativiteit, terwijl dit juist een feestje zou moeten zijn.
Ik mag toch hopen dat je een grap maakt. Dat ze hard blunderen met de volgorde is één ding, maar dit zou ontzettend onprofessioneel zijn.Verwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:07:
[...]Ze beginnen bij de laatste bestellingen ipv de eerste.
Maar ik snap goed dat je dit gevoel ondertussen wel krijgt.
S22 128Gb zwart, 15 februari besteld via een partnerportaal adhv een pepper post. Deze is nu met de koerier mee.
edit. Staat as-we-speak voor de deur, handig zo'n deurbel
.
edit. Staat as-we-speak voor de deur, handig zo'n deurbel
[ Voor 23% gewijzigd door BigTasty op 03-03-2022 10:17 ]
Update: zijn nog steeds bezig met inpakken!ravi400 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:31:
[...]
11/02 besteld en zojuist naar "Verzending voorbereiden" gegaan.
Dat gaat nogal een doos zijn waar die ingepakt isravi400 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:27:
[...]
Update: zijn nog steeds bezig met inpakken!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ibhJDZoXDgEEhP5EbszRzcOe.jpg?f=user_large)
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Nog steeds geen informatie over de 1TB s22 ultra? Tijdje geleden mail gekregen dat mijne vertraagd was en 4 maart zal worden geleverd. Zal vandaag dus denk ik wel de verzendbevestiging krijgen. Verder sinds die mail geen nieuwe informatie gehad, en op de orderpagina van Samsung staat dat nog steeds dat hij op 24 februari verstuurd, en 18 februari bezorgd zou worden (Ja dat lees je goed). Ben benieuwd hoe dat zou hebben gewerkt... Veel plezier iedereen die hem al heeft mogen ontvangen
Bij mij alleen in een mail, want op de bestelpagina staat het nog gewoon op order ontvangen... (S22 Ultra 512GB sky blue, via Samsung Partnerportal)Cobiwan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:41:
Mijn 512GB sky blue s22 ultra is ook op personaliseren gezet.
Mijn 'SM-S908BZRHEUB' (Rode Ultra S22 512gb) is vanochtend ook een hokje opgeschoven in het proces (naar klaarmaken bestelling).
Ik dacht eerst dat het een spam mailtje was ofzo, de onderwerpregel is '${emailSubjectTop}' en bovenaan de e-mail stond dat ze 'We personaliseren je Galaxy Fold', met verder wel gewoon informatie over de S22 en het juiste ordernummer.
Maar goed, vooruitgang zullen we maar zeggen
Ik dacht eerst dat het een spam mailtje was ofzo, de onderwerpregel is '${emailSubjectTop}' en bovenaan de e-mail stond dat ze 'We personaliseren je Galaxy Fold', met verder wel gewoon informatie over de S22 en het juiste ordernummer.
Maar goed, vooruitgang zullen we maar zeggen
Ondertussen mijn bestelling van 12/2: verzenden voorbereiden. S22 256 groen. Ik had beter vier dagen later kunnen bestellen dus als ik het hier zo lees.
Verwijderd
Kijk aan, dat is nog best snel. Geniet er van!Xvalentina schreef op zondag 27 februari 2022 @ 05:58:
[...]
Ik heb hem inderdaad vrijdagochtend ontvangen en nu in gebruik![]()
De levering is volgens belofte en planning gegaan incl. Oordopjes.
(Een "gewone" roze s22 besteld op 13 feb via de game mania portal met inruil en extra code korting)
Op dezelfde dag èn manier besteld, maar dan een 256Gb Graphite.
Kreeg vanacht een bericht dat ze me gaan vertellen wanneer het toestel - in Nederland.. - aan komt.
Waarschijnlijk is er een graphite 256gb van de band gerold en vervolgens aan mijn order toegewezen..
Samsung is heel trots op de kleine lettertjes: tijdens het bestelproces is verwezen naar de algemene voorwaarden van de inruil en dáár staat dat de originele kabel en lader ingeleverd dienen te worden. In diezelfde voorwaarden staat echter ook dat je het toestel kunt opsturen zonder extra items, en dat ze er dan om kunnen vragen indien ze vinden dat er iets ontbreekt. Je krijgt dus de kans op nazending, dus je kunt het er op gokken.
Ik heb voor de zekerheid gebeld, en het enige wat ze konden doen was een kortingscode voor een lader geven. Goed, heb ik in ieder geval een nieuwe lader - ik kijk even of ik nog ergens een 1,2m lange Samsung USB-C kabel vandaan kan trekken. Ik zie ze her en der online wel staan, ga zo nog even in de stad kijken want ik blijk nu ook een screen protector nodig te hebben. In tegenstelling tot de S10 zit er op de S22 namelijk géén screenprotector af-fabriek op.
Ik heb voor de zekerheid gebeld, en het enige wat ze konden doen was een kortingscode voor een lader geven. Goed, heb ik in ieder geval een nieuwe lader - ik kijk even of ik nog ergens een 1,2m lange Samsung USB-C kabel vandaan kan trekken. Ik zie ze her en der online wel staan, ga zo nog even in de stad kijken want ik blijk nu ook een screen protector nodig te hebben. In tegenstelling tot de S10 zit er op de S22 namelijk géén screenprotector af-fabriek op.
Verwijderd
Ik ben witheet annuleren kan niet meer maar order blijft staan op klaarmaken voor verzenden. En ik had nog wel als eerste besteld.
Laatste keer samsung voor mij! Lol is er vanaf.
Hoe lang staat je order al op 'klaarmaken voor verzenden'?Verwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:33:
Ik ben witheet annuleren kan niet meer maar order blijft staan op klaarmaken voor verzenden. En ik had nog wel als eerste besteld.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik bestelde een gewone S22 Zwart 256 op 15/2 op Samsung portaal. Deze werd netjes verzonden op 24/2 maar helaas had PostNL andere plannen en is die meteen retour gegaan naar de logistieke partner. Die bestelling is nog niet terugbetaald, na herhaaldelijk contact met de Samsung klantendienst.
Er zat niks anders op dan een nieuwe bestelling te plaatsen 28/2. In de Samsung shop stond op dat moment levering vanaf 25/03, maar nu zie ik net dat hij op 'verzending verzamelen' staat. Dus nu heb ik wel goede hoop dat hij toch sneller geleverd zal worden.
Mijn nieuwe bestelordernr. start wel met 20220215. Is dat bij anderen de datum van bestelling of zie ik teveel in die ordernr?
Er zat niks anders op dan een nieuwe bestelling te plaatsen 28/2. In de Samsung shop stond op dat moment levering vanaf 25/03, maar nu zie ik net dat hij op 'verzending verzamelen' staat. Dus nu heb ik wel goede hoop dat hij toch sneller geleverd zal worden.
Mijn nieuwe bestelordernr. start wel met 20220215. Is dat bij anderen de datum van bestelling of zie ik teveel in die ordernr?
Verwijderd
3 dagen nu.g0tanks schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:39:
[...]
Hoe lang staat je order al op 'klaarmaken voor verzenden'?
Bij stond ie sinds dinsdag op voorbereiden, net vanmorgen een SMS gehad dat hij morgen wordt geleverd. 11/2 besteld.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Je order nummer bevat inderdaad de datum van bestelling, was bij mij 20220222 en ik heb m inderdaad op 22 februari besteld.packfrenk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:48:
Voor de gene die niet via een portal hebben besteld of direct bij samsung.
Gister naar de winkel van Mediamarkt gegaan om extra info te verzamelen. Zij gaven aan dat ze vanuit Samsung een GO krijgen om de toestellen te mogen verkopen, in dit geval is dat voor S22 & S22+ 11 maart. Wat Samsung doet qua levertijden en data van uitleveren is aan hen.
Dus helaas voor de gene die 9 februari hebben besteld of later in een winkel moeten dus echt wachten tot 11 maart.
Ja er is een fout begaan door coolblue om alle modellen per 25 februari te verkopen. Echter hebben zij daar dus een boete voor gekregen.
Wel te horen gekregen dat ik de eerste was van de pre-order bij Mediamarkt Leidschedam, dus als hij 11 maart beschikbaar komt ben ik de eerste die ze bellen
Gister naar de winkel van Mediamarkt gegaan om extra info te verzamelen. Zij gaven aan dat ze vanuit Samsung een GO krijgen om de toestellen te mogen verkopen, in dit geval is dat voor S22 & S22+ 11 maart. Wat Samsung doet qua levertijden en data van uitleveren is aan hen.
Dus helaas voor de gene die 9 februari hebben besteld of later in een winkel moeten dus echt wachten tot 11 maart.
Ja er is een fout begaan door coolblue om alle modellen per 25 februari te verkopen. Echter hebben zij daar dus een boete voor gekregen.
Wel te horen gekregen dat ik de eerste was van de pre-order bij Mediamarkt Leidschedam, dus als hij 11 maart beschikbaar komt ben ik de eerste die ze bellen
Dan ben ik wel tevreden dat mijn noodgedwongen tweede bestelling op 28/02 ook besteldatum 15/02 meekrijgt.Koen88 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:51:
[...]
Je order nummer bevat inderdaad de datum van bestelling, was bij mij 20220222 en ik heb m inderdaad op 22 februari besteld.
Dan snap ik echter nog steeds niet helemaal wat nou dat samsung portal inhoudt. Als ik het op zoek, kom ik uit op een 'samsung enhanced partner' -portaal waar ik geen toegang tot heb. Had het beter zijn geweest om hier te bestellen in plaats van op samsug.com zelf? Ook mijn order page ziet er anders uit dan die van de aantal personen die er screenshots van hebben gedeeld.
Verwijderd
Ja jij bent duurder uit geweest denk ik.Daan1241 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:57:
Dan snap ik echter nog steeds niet helemaal wat nou dat samsung portal inhoudt. Als ik het op zoek, kom ik uit op een 'samsung enhanced partner' -portaal waar ik geen toegang tot heb. Had het beter zijn geweest om hier te bestellen in plaats van op samsug.com zelf? Ook mijn order page ziet er anders uit dan die van de aantal personen die er screenshots van hebben gedeeld.
In het Partner portal van ING pf GameMania kreeg je extra korting ten opzichte van de normale webshop.
Misschien een tip voor een volgende keer: als je je bij Samsung registreert vóór de aankondiging (unpacked) om als eerste op de hoogte gehouden te worden van de nieuwe producten, dan krijg tijdens/na de aankondiging een mail voor toegang tot een VIP-webshop waar je extra korting krijgt. Die is in het geval van de (kleine) S22 dacht ik zo'n 15% extra korting bovenop de andere voordelen zoals de extra inruilwaarde.Daan1241 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:57:
Verwijderd
Bij mij maandag, ook besteld 11/2Maardiweb schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:50:
[...]
Bij stond ie sinds dinsdag op voorbereiden, net vanmorgen een SMS gehad dat hij morgen wordt geleverd. 11/2 besteld.
S22+ wit. Nog niets.
Heeft er al iemand een update ontvangen van mobiel.nl, zie niks voorbijkomen qua updates of uitlevering van hun. Alleen de mededeling dat ze in de week van 7 maart een nieuwe levering verwachten maar dat staat er al twee weken, beetje jammer.

Da's dan even zwaar klote, heb me van te voren overal voor ingeschreven, nieuwsbrief, pre-order, al die handel om maar zeker te zijn dat ik zo goedkoop mogelijk uit was. Maar de dag na aankoop wel een mail ontvangen dat het misschien verwarrend was dat er ook nog een ander aanbod aangegeven stond, en dat hun het verder zouden controleren en het verschil terug zouden betalen. De mail:packfrenk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:01:
[...]
Misschien een tip voor een volgende keer: als je je bij Samsung registreert vóór de aankondiging (unpacked) om als eerste op de hoogte gehouden te worden van de nieuwe producten, dan krijg tijdens/na de aankondiging een mail voor toegang tot een VIP-webshop waar je extra korting krijgt. Die is in het geval van de (kleine) S22 dacht ik zo'n 15% extra korting bovenop de andere voordelen zoals de extra inruilwaarde.
Tot op heden helaas nog geen follow-up mail hierover gehad, dus ik hoop dat ze dat achteraf nog gaan doen. Zover ik weet heb ik zelf nooit een mail ontvangen over een 'VIP-webshop'..U heeft onlangs de nieuwe Galaxy S22 bij Samsung aangeschaft, hartstikke leuk!
Inmiddels heeft u ook een aanbod ontvangen via onze nieuwsbrief. Wij begrijpen dat dit verwarrend kan zijn, omdat hier een ander aanbod aangegeven staat.
Via deze e-mail willen wij u daarom laten weten dat wij momenteel controleren welk aanbod voordeliger is voor u en uiteraard zorgen wij ervoor dat u het verschil terugbetaald krijgt.
Hierbij hoeft u uw pre-order niet te annuleren, wij zorgen ervoor dat dit goed komt.
Of ze vinden dat jouw order van 15 februari toch uitgeleverd is, en je ziet 'm nooit verschijnen.packfrenk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:56:
[...]
Dan ben ik wel tevreden dat mijn noodgedwongen tweede bestelling op 28/02 ook besteldatum 15/02 meekrijgt.

Alle gekheid op een stokje, ik zou er bovenop zitten als ik jou was. Als ik iets heb geleerd van het pre-orderen van mijn telefoon is het wel dat ik dit nooit meer doe.
Zojuist met Samsung gebeld over m'n bestelling, 2x S22+ 256GB Groen, besteld op 16/2 via het partnerportal van Samsung via m'n werkgever. In eerste instantie op 23/2 een vertragingsbericht dat levering op 4 maart zou zijn. Tot op heden is de status nog steeds "Order voorbereiden". Vriendelijke dame aan de telefoon gaf zojuist aan dat ik m'n telefoon dit weekend toch zeker wel ga krijgen, maar het zal me benieuwen. We wachten maar rustig af.
Ik blijf het toch frappant vinden. Officiële release date voor S22 en S22+ is 11 maart. Sommigen hebben al hun S22 of S22+.FunkJack schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:14:
Zojuist met Samsung gebeld over m'n bestelling, 2x S22+ 256GB Groen, besteld op 16/2 via het partnerportal van Samsung via m'n werkgever. In eerste instantie op 23/2 een vertragingsbericht dat levering op 4 maart zou zijn. Tot op heden is de status nog steeds "Order voorbereiden". Vriendelijke dame aan de telefoon gaf zojuist aan dat ik m'n telefoon dit weekend toch zeker wel ga krijgen, maar het zal me benieuwen. We wachten maar rustig af.
Jij belt Samsung en zij zeggen dat je je telefoon krijgt dit weekend, dus vóór 11 maart.
Eerder zien we dit bericht:
Daarin wordt weer beweerd dat het pas vanaf 11 maart mag. Volgens hem kreeg Mediamarkt zelfs een boete.Joeri071 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:51:
Het zou me niks verbazen dat Samsung ineens realiseerde dat S22 en S22+ pas vanaf 11 maart mocht. Over een dode mus gesproken.
Het is niet ongebruikelijk om pre-orders eerder uit te leveren. Zeker niet altijd het geval, maar heb dit al eerder gezien met andere items. Soort van bonus voor het pre-orderen.Robier schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:30:
[...]
Ik blijf het toch frappant vinden. Officiële release date voor S22 en S22+ is 11 maart. Sommigen hebben al hun S22 of S22+.
Jij belt Samsung en zij zeggen dat je je telefoon krijgt dit weekend, dus vóór 11 maart.
[...]
Daarin wordt weer beweerd dat het pas vanaf 11 maart mag. Volgens hem kreeg Mediamarkt zelfs een boete.
Het zou me niks verbazen dat Samsung ineens realiseerde dat S22 en S22+ pas vanaf 11 maart mocht. Over een dode mus gesproken.
![]()
![]()
Ik hoop het voor de mensen die de S22 en S22+ besteld hebben. Maar op dit moment verbaast niets me meer omtrent de S22 leveringen.Bosjvd2 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:41:
[...]
Het is niet ongebruikelijk om pre-orders eerder uit te leveren. Zeker niet altijd het geval, maar heb dit al eerder gezien met andere items. Soort van bonus voor het pre-orderen.
Mijn order bij Samsung met idd ordernummer 20220224-xxxxxx staat nog steeds op "Order voorbereiden" met verzenddatum 4 maart.
Afwachten maar...
Afwachten maar...
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Dst wordt dan bestelling cancelen en opnieuw plaatsen 😅 dan zijn wij de eersten zeg maar 🤣Verwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:07:
[...]
Net gebeld en een vriendelijke medewerker aan de lijn gekregen.
Als het echt zo is dat 11 maart een harde datum is, dan vind ik het wel kwalijk dat bij bestellen via de webshop van Samsung verzenddatum dikgedrukt rood omlijnd op 24 februari stond. Dat voelt toch een beetje als pre-orders binnenslepen en vervolgens massaal vertragingsberichten sturen in de wetenschap dat vrijwel niemand daardoor z'n pre-order zal annuleren. Accesoires liggen inmiddels al een week op hun nieuwe eigenaar te wachtenRobier schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:30:
[...]
Ik blijf het toch frappant vinden. Officiële release date voor S22 en S22+ is 11 maart. Sommigen hebben al hun S22 of S22+.
[...]
Daarin wordt weer beweerd dat het pas vanaf 11 maart mag. Volgens hem kreeg Mediamarkt zelfs een boete.
![]()
![]()

Mijn S22+ Graphite (order datum 23-02) is vandaag van status "Order ontvangen" naar "Personaliseren" gegaan. Heeft iemand nog enig idee hoeveel tijd er tussen dat moment zat en verzending?
Ik ga er van uit dat "Personaliseren" alleen van toepassing is op de speciale Samsung-only kleuren.
Ik ga er van uit dat "Personaliseren" alleen van toepassing is op de speciale Samsung-only kleuren.
Afgelopen zaterdag vertelde de klantenservice mij dat ze in de week van 7 maart een levering krijgen, maar mogelijk al een week eerder (dus deze week). Omdat het hier erg stil is over mobiel.nl lijkt dat niet gebeurt te zijn.MeanDz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:09:
Heeft er al iemand een update ontvangen van mobiel.nl, zie niks voorbijkomen qua updates of uitlevering van hun. Alleen de mededeling dat ze in de week van 7 maart een nieuwe levering verwachten maar dat staat er al twee weken, beetje jammer.
Betreft de S22U 128GB groen. In mijn geval origineel besteld op 9 februari als S22, maar op 26 februari ingezet in de S22U. Omdat het bestelnummer gelijk bleef zou ik volgens de klantenservice vooraan in de rij aansluiten.
Mijn order bij Samsung S22 256GB groen 20220223 is zojuist van order voorbereiden naar verzenden voorbereiden gegaan. Verzenddatum stond al vanaf bestelling op 4 maart. Lijkt het erop of ze dit gaan waarmaken.
[ Voor 1% gewijzigd door badjakker op 03-03-2022 13:07 . Reden: Spelling correctie ]
Idem ! Zelfde model en kleur, besteld op 14 februari.RustStorm schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 06:46:
Zoals in het bericht staat wat Samung doet qua levertijden bepalen ze dus zelf. Ook wanneer de officiele release 11 maart is, qua communicatie zijn ze niet duidelijk geweest en hebben ze er een zooitje van gemaakt in de tussentijd.Joeri071 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:51:
Mediamarkt is dus echt afhankelijk van Samsung over de release datum wanneer winkels (Mediamarkt, belsimpel, coolblue, mobiel.nl etc) mogen verkopen. Ja dat is zeker onterecht want dan heeft een pre order ook geen nut wanneer je deze bij een 2e partij koopt.
Dus in het vervolg maar direct bij Samsung bestellen om gebruik te maken van de pre order waar dat mogelijk is.
Update: Mijn S22/256GB/Groen komt morgen binnen, zojuist sms en mail ontvangen.Wout309t schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:54:
[...]
Hier idem, exact hetzelfde toestel. 13-2 besteld.
Hier ook. Ook besteld op de 11e. Benieuwd hoe lang het personaliseren gaat duren. Als ik hier lees doen ze dit wel echt voor een grote range tegelijk. Hierboven ook iemand die de 23e heeft bestelt en dit ook vannacht is omgezet. Wellicht dat ze gewoon een pallet van die dingen in 1 keer toewijzen aan openstaande orders? Het klinkt wel interessant dat personaliseren maar het lijkt me dat ze gewoon x duizend S22 graphites in 1 keer maken en niet ordertje voor ordertje afwerken aan de productielijn.Pap3rclip schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:15:
[...]
Idem ! Zelfde model en kleur, besteld op 14 februari.
Hier net ook een email binnengekregen van Samsung dat hij morgen geleverd gaat worden! De S22+ 256Gb wit is dat dan.
Zojuist een sms op 13:37
van Samsung: mijn S22 256gb groen is verzonden en wordt morgen bezorgd. Klopt 4 maart dus wel. Besteld op 12/2.
Net contact gehad met Vodafone over de S22 Ultra Burgundy 256GB, de levertijd vanaf maandag is nog zeker 3 tot 4 weken. Mogelijk dat de zwarte toestellen iets eerder komen, maar voor alle andere kleuren geldt nu zeker 3 tot 4 weken levertijd.
Serieus??!! Dat zou echt zuur zijn.. beetje vertraging ok.. was 25 februari en tot 4 maart zou ik evt ook kunnen wachten.. eventueel zelfs 11 maart... maar nu naar eind maart is echt lang... heel lang...Peatsmoke schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:40:
Net contact gehad met Vodafone over de S22 Ultra Burgundy 256GB, de levertijd vanaf maandag is nog zeker 3 tot 4 weken. Mogelijk dat de zwarte toestellen iets eerder komen, maar voor alle andere kleuren geldt nu zeker 3 tot 4 weken levertijd.
zonet de bevestiging gehad dat mijn S22 256GB, besteld bij coolblue belgie op 10/02 morgen in de brievenbus zit
M'n vader appte 3 kwartier geleden dat hij beide S22 van m'n ouders heeft ontvangen.
Ik net terug: En, zijn ze mooi?
Heeft
ie
ze
nog
niet
uitgepakt
Echt de verkeerde doelgroep
Ik net terug: En, zijn ze mooi?
Heeft
ie
ze
nog
niet
uitgepakt

Echt de verkeerde doelgroep

Inmiddels niet meer witheet?Verwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:24:
Het 🥳 kan beginnen want morgen komt de S22+ binnen prachtig heb er zin in!
Stelletje lucky bastards.
*Prays to the Machine God*
Hahaha, you funny!DheeradjS schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:33:
Stelletje lucky bastards.
Maar ik bid mee!
[ Voor 4% gewijzigd door MeanDz op 03-03-2022 14:36 ]
16 feb besteld, wel de mail gehad:
Edit: gaat om S22 Ultra 512 groen.
Vooralsnog geen bevestigingBeste klant,
U heeft onlangs de nieuwe Galaxy S22 bij Samsung aangeschaft, gefeliciteerd!
Vanwege de grote vraag verwachten we helaas vertraging in de levering en zal uw nieuwe toestel op vrijdag 4 maart geleverd worden.
We doen er alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk te versturen en bieden onze excuses aan voor het eventuele ongemak. Houd uw email in de gaten voor verdere updates over uw levering.
U kunt niet reageren op deze e-mail, maar mocht u in de tussentijd vragen hebben, aarzel dan niet contact met ons op te nemen via een van onze contactmogelijkheden.
Met vriendelijke groeten,
Samsung Nederland
Edit: gaat om S22 Ultra 512 groen.
Hier komt morgen de S22 Ultra 256GB Groen binnen. Net bevestiging gekregen. Besteld via Samsung op 21feb.
Ze zijn in omloop, dat geeft een beetje hoop voor mijn Coolblue bestelling van hetzelfde modelpatrick1988 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:41:
Hier komt morgen de S22 Ultra 256GB Groen binnen. Net bevestiging gekregen. Besteld via Samsung op 21feb.
[ Voor 5% gewijzigd door Het is woensdag op 03-03-2022 14:49 ]
Ik gun het jou uiteraard... maar dit is zo frustrerend... wetende dat ik dezelfde heb besteld op 9 februari..patrick1988 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:41:
Verwijderd
Komt omdat Coolblue op de fiets bezorgd dat gaat niet zo snel 😉Het is woensdag schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:49:
[...]
Ze zijn in omloop, dat geeft een beetje hoop voor mijn Coolblue bestelling van hetzelfde modelAl heb ik hem op 10 feb besteld
Prettig om te zien dat er wel groene 256gb ultra's worden verzonden! Voor degenen die hem ontvangen: veel plezier ermee!
Belsimpel vertelt mij in een bericht op twitter nogmaals niets te weten en dat ze contact opnemen zodra het toestel leverbaar is (wat ik toch mag hopen 😂).
Ik wacht nog op antwoord via mail.
Belsimpel vertelt mij in een bericht op twitter nogmaals niets te weten en dat ze contact opnemen zodra het toestel leverbaar is (wat ik toch mag hopen 😂).
Ik wacht nog op antwoord via mail.
Beste vriend van mij heeft afgelopen maandag deBloesbroer schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:00:
[...]
Ik gun het jou uiteraard... maar dit is zo frustrerend... wetende dat ik dezelfde heb besteld op 9 februari..
S22 ultra 256GB groen besteld, en wordt ook morgen al bezorgd.
Ook bij Samsung zelf besteld.
Zou er toch maar eens achteraan gaan dan..
Zelf heb ik de 256GB zwarte versie, en die heb ik al weer bijna 2 weken.
Dit wordt inderdaad wel frustrerend ... Ik ga weer eens even chatten met coolblue038Robijno schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:26:
[...]
Beste vriend van mij heeft afgelopen maandag de
S22 ultra 256GB groen besteld, en wordt ook morgen al bezorgd.
Ook bij Samsung zelf besteld.
Zou er toch maar eens achteraan gaan dan..
Zelf heb ik de 256GB zwarte versie, en die heb ik al weer bijna 2 weken.
Ik ben benieuwd, ik zit ook te wachten op mijn bestelling 9 februari van coolblue..Het is woensdag schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:31:
[...]
Dit wordt inderdaad wel frustrerend ... Ik ga weer eens even chatten met coolblue
Verwijderd
Nee want als die beschadigd kan je dat niet herstellen die kleur groenTeletekst schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:32:
Hmmmmm ik had zo te lezen beter groen kunnen bestellen.
Ik heb een groene besteld, wat bedoel je hiermee?Verwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:51:
[...]
Nee want als die beschadigd kan je dat niet herstellen die kleur groen
Ik zie alleen groene versies verstuurd worden.Het is woensdag schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:52:
[...]
Ik heb een groene besteld, wat bedoel je hiermee?

Hahaha, als je die zwarte beschadigd ook niet, volgens mij geldt dat voor iedere kleur als hij beschadigd is dus voorlopig hou ik het gewoon bij groen.Verwijderd schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:51:
[...]
Nee want als die beschadigd kan je dat niet herstellen die kleur groen

Hij bedoelt denk ik dat een kras op een zwarte behuizing relatief eenvoudiger is te herstellen (met bijv. een permanent marker) dan op een groene. Persoonlijk hecht ik daar niet zoveel waarde aan.Het is woensdag schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:52:
[...]
Ik heb een groene besteld, wat bedoel je hiermee?
Neu, idd... uiteindelijk zie je het altijd wel en moet wel heel gek lopen wil je echt stevige krassen hebben lijkt me (dan denk ik aan vallen, en dan heb je een ander probleem).g0tanks schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:03:
[...]
Hij bedoelt denk ik dat een kras op een zwarte behuizing relatief eenvoudiger is te herstellen (met bijv. een permanent marker) dan op een groene. Persoonlijk hecht ik daar niet zoveel waarde aan.
Hier ook geen spijt van de keuze voor groen, lijkt me een prachtige kleur... als je hem eenmaal hebt.
Let op:
Het vragen om kortingcodes wordt niet geaccepteerd. Reacties met zo'n verzoek worden verwijderd.
Accessoirestopic: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
Toesteltopic: [Samsung Galaxy S22-serie] Ervaringen & Discussie
Voor een statusupdate van je bestelling zie: https://shop.samsung.com/...artnerportal3/track-order
Het vragen om kortingcodes wordt niet geaccepteerd. Reacties met zo'n verzoek worden verwijderd.
Accessoirestopic: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
Toesteltopic: [Samsung Galaxy S22-serie] Ervaringen & Discussie
Voor een statusupdate van je bestelling zie: https://shop.samsung.com/...artnerportal3/track-order