Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Maar... geen issues?aReaRe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:21:
[...]
Hier ook reeds binnen gehengeld en geïnstalleerd. Samsung is vlot, dit is de tweede update van deze maand.
Prima allemaal dat jullie hem binnenharken, maar dat is natuurlijk informatie waar we weinig aan hebben.
Mooiste zou zijn als je ook zou delen hoe de ervaring vervolgens is.
Ik ben juist altijd afwachtend op updates omdat ik eerder al heb meegemaakt dat een telefoon kuren gaat vertonen net na een update. Dan is het weer wachten op de volgende update om de telefoon waar 'normaal' te krijgen.
*sowieso
[edit]
na nogmaals een reboot van Watch en S22 lijkt het nu stabiel.
[ Voor 14% gewijzigd door -ET- op 14-06-2024 09:16 ]
Wat staat er bij de wijzigingen?Fred13 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 15:15:
Apart weer een update ter grootte van 303 MB voor mijn S22U. Installatie verloopt prima. Ik heb geen problemen gevonden.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Hoe ervaren jullie de performance en batterijduur sinds deze update?
*sowieso
Ik heb er nog niks van gemerkt dat de telefoon trager word.DonJunior schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:17:
De One UI 6.1 update met toevoeging van AI meuk staat klaar voor mijn S22. Heb hem al enkele keren uitgesteld want huiverig voor tragere telefoon vanwege de extra features die ik eigenlijk niet nodig heb.
Hoe ervaren jullie de performance en batterijduur sinds deze update?
Batterijverbruik is ook niet slechter geworden.
S22U
Maar ik gebruik ook minimaal veel apps omdat ik dat niet allemaal nodig heb .
[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 03-07-2024 20:40 ]
*sowieso
Maar de batterijduur is matig. Mijn partner heeft een iPhone 12 van drie jaar oud en die gaat nog beduidend langer mee. Vaak zit haar iPhone nog op 70%-80% als mijn S22 al onder de 50% zakt, bij vergelijkbaar gebruik.
Hierdoor overweeg ik toch sterk om een iPhone 15 te kopen of eigenlijk (liever) een S24 of straks S25, mits de batterijduur een stuk beter is.
NSO: SW-7515-1623-5706
De batterijduur vind ik ook matig.. Voor de rest voldoet het toestel nog prima!AreVeeDee schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:59:
Heb nu 1,5 jaar een S22 in bezit en ben erg tevreden over het toestel. Goede prijs, prachtig scherm, handzaam, premium look, prima camera's, snel, lange software-support...
Maar de batterijduur is matig. Mijn partner heeft een iPhone 12 van drie jaar oud en die gaat nog beduidend langer mee. Vaak zit haar iPhone nog op 70%-80% als mijn S22 al onder de 50% zakt, bij vergelijkbaar gebruik.
Hierdoor overweeg ik toch sterk om een iPhone 15 te kopen of eigenlijk (liever) een S24 of straks S25, mits de batterijduur een stuk beter is.
Ik wacht op de S25 en hoop dat daar een Snapdragon soc in zit met een iets grotere batterij dan is de S22 het geval is!
Ik en mijn vriendin hebben ieder één S24 Ultra 1TB en de accuduur is erg goed en wij komen de dag door. Als je kan volhouden zou ik wachten op de S25 Ultra (Januari 2025). Neem Alleen de Ultra zou mij advies zijn voor een goede lange accuduur.AreVeeDee schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:59:
Heb nu 1,5 jaar een S22 in bezit en ben erg tevreden over het toestel. Goede prijs, prachtig scherm, handzaam, premium look, prima camera's, snel, lange software-support...
Ik heb wel standaard het volgende uit op mijn S24 Ultra:
• Always On-Display
• WI-FI (Alleen bij gebruik aan)
• NFC (Alleen bij gebruik aan)
• Locatie (Alleen bij gebruik aan)
Time-out scherm staat bij mij op 10 minuten.
Voordat ik de overstap maakte op mijn S24 Ultra, had ik een S22 Ultra 512GB en wat een vooruitgang niet alleen op performance maar ook op de accuduur! Voor mijn vriendin al helemaal ze had een Galaxy Z Flip 4 512GB van 3700mAh naar 5000mAh nu met een nog efficiënter SoC
[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 28-07-2024 12:44 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Je hebt ook pech dat de S22 zo ongeveer de allerslechtste accduur heeft van alle flagships van de afgelopen 4 jaar.AreVeeDee schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:59:
Accuduur test van Tweakers:
S22:
Wifi: 10u56m
4G: 9u35m
Video: 16u27m
S24:
Wifi: 18u6m
4G: 11u28m
Video: 1d4u50m / 28u50m
Zoals je kunt zien ga je er met de S24 al duidelijk op vooruit, al zijn de 4G prestaties nog matig. De S25 gaat hoogstwaarschijnlijk weer beter worden. Zeker als ie komt met een MediaTek of Snapdragon processor.
:strip_exif()/f/image/4ECDlDO2e3IsVrCFucCF4y4B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UkdfBE2V4GSzSOMmRQvWKJve.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o42zRzGHDtw1ToUsdaC0Js7P.jpg?f=fotoalbum_large)
https://tweakers.net/revi...-accuduur-en-opladen.html
[ Voor 81% gewijzigd door Van der Berg op 28-07-2024 13:54 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ik vind de Ultra erg groot en hoekig, ik gebruik de pencil niet en ik heb eigenlijk niet meer dan €700,00 over voor een telefoon. Op papier een prachtig toestel, maar niet voor iedereen.Van der Berg schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:49:
De Ultra bijvoorbeeld de S24 Ultra heeft een veel betere score, waarom niet meteen voor de S24 Ultra of de toekomstige S25 Ultra kiezen en daarnaast heb je een betere performance en de beste camera's erbij! Tot 200 megapixels
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://tweakers.net/revi...-accuduur-en-opladen.html
Goed om te lezen dat de base S22 een negatieve uitschieter is en dat de nieuwere base varianten qua batterijduur al een stuk beter presteren.
Gelukkig meestal wel een snellader bij de hand en heb voor de zekerheid ook een powerbank gekocht als ik verwacht een tijdje niet te kunnen opladen, maar ideaal is het niet. Kan het legen van de cache hierin nog iets uitmaken? Ik vraag me dan af wat dit precies doet waardoor dit gunstig zou zijn voor het batterijgebruik?
Gebruik de telefoon ook voor mijn werk (met werkprofiel), dus even naar fabrieksinstellingen is geen optie, omdat dat veel te veel werk is om alles weer in te stellen (MFA tools e.d.).
[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 29-07-2024 09:49 ]
Geen noemenswaardig verschil.S_Chief schreef op zondag 28 juli 2024 @ 21:57:
Ik zou eerst beginnen met cache legen, kleine moeite en als dat werkt bespaar je jezelf een hoop werk.
Daarstraks kort na m'n post geladen tot 80%, nu alweer aan 51%. Buiten eens een mail checken zeer weinig gebruikt.
ter illustratie:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FOK7t9JYrTNlerH8roaXu4l2.jpg?f=user_large)
*sowieso
Dat is uit mijn ervaring nooit echt betrouwbaar geweest, plus er ontbreken vaak gegevens in die batterij verbruik statistieken.DonJunior schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:28:
@devilkin je kan bij instellingen gewoon zien welke app hoeveel % verbruikt etc? Kun je daar niet sturen op apps en er voor zorgen dat de grootverbruikers wat rustiger aan doen?
ter illustratie:
[Afbeelding]
Andere / 3rd party tools kunnen dat meestal beter uitlezen.
Recent nog ruim 2 uur met een emulator gespeeld (3ds) op mijn Samsung tablet, en het stond gewoon niet eens tussen in de statistieken.
Maar dat is een uitzondering, ik start regelmatig dingen op als m'n bank app of Steam, beide staan vaak niet eens in die lijst achteraf, meestal zie ik dingen als Whatsapp, Firefox, nieuws apps en af en toe OneUI zelf.
Dat is overigens geen Samsung issue maar een Android probleem, en zolang een app niet helemaal doordraait hebben batterij besparingen en dergelijke weinig nut.
Ik heb nu een S23, hiervoor een S22U en met zelfde instellingen haal ik meer SoT en stand-by (vooral dat laatste) op die kleine S23, dan op de S22U die ik hiervoor had (ook toen ik deze uiteindelijk op FHD had ingesteld)
Apps sluimeren heb ik helemaal uit want het haalt uit mijn ervaring niks uit, net als dat je de meeste apps in de batterij instellingen op "onbeperkt" kunt instellen, en je accu duur veranderd niet (maar het helpt bepaalde apps om beter te werken viel mij op).
Ik had het net over FHD, dat scheelde vrijwel niks qua SoT voor mij toen tegenover QHD, AOD uit daartegen heeft toen best wat accuduur bespaard voor mij, hetzelfde met 4G gebruiken in plaats van 5G.
Maar echt veel anders dat merkbaar verschil geeft heb ik niet kunnen vinden (ik had die S22U 1 jaar), op ten duur had ik die S22U toen zelfs paar dagen op maximaal mogelijke batterij besparing gebruikt, en op papier scheelde dat enorm.
Maar dat kwam na wat testen ook vooral door het scherm, ik gebruik altijd automatische helderheid en waar op mijn vorige iPhone of LG telefoons ik een minimum helderheid maar ook een maximum kon instellen, dat laatste is blijkbaar geen optie op Samsung.
Want ik hoef echt niet de maximaal mogelijke helderheid buiten, mijn zicht is prima en het mag wat lager maar blijkbaar kan dat op Samsung niet als je automatische helderheid gebruikt en dat is zonde.
Dus 4G in plaats van 5G, AOD uit, FHD in plaats van QHD en eventueel handmatige helderheid (want op auto gaat het altijd toch naar de max in de zon) zijn de meest merkbare accu besparingen die je kunt hebben op de S22 series viel mij op.
Het is zonde dat een eventuele light performance mode niet beschikbaar is op de S22 series, die zou daar vele malen meer aan hebben dan de S23 series.
Ik heb Good Guardians (app van Samsung in Samsung Store) er eens op los gelaten en het lijkt alsof het daarna beter gaat. Het bleek dat er 2 apps waren die veel cpu 'trokken' op de achtergrond.devilkin schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:15:
[...]
Geen noemenswaardig verschil.
Daarstraks kort na m'n post geladen tot 80%, nu alweer aan 51%. Buiten eens een mail checken zeer weinig gebruikt.
De eerste gaf me niks verbazingwekkend aan. Zal de 2e eens proberen...
Je moet de Thermal Guardian hebben, die geeft precies aan welke hoge resource = opwarming veroorzaakt. Door dan op de 3 lijntje en het plus te klikken kun je de cpu capaciteit voor de app beperken.devilkin schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:01:
De battery tracker of de battery guardian?
De eerste gaf me niks verbazingwekkend aan. Zal de 2e eens proberen...
:strip_exif()/f/image/ZE8AaOEuYAOSHhTCaM5WJYGa.jpg?f=fotoalbum_large)
Niks spectaculairs.HerZon schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:35:
[...]
Je moet de Thermal Guardian hebben, die geeft precies aan welke hoge resource = opwarming veroorzaakt.
/f/image/hB4NgDLS7HvOZp8AatyL7pEx.png?f=fotoalbum_large)
DonJunior schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:28:
@devilkin je kan bij instellingen gewoon zien welke app hoeveel % verbruikt etc? Kun je daar niet sturen op apps en er voor zorgen dat de grootverbruikers wat rustiger aan doen?
/f/image/MJAIHQ8LY9bYB48yrJbORzCo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1giSGIG2TR1Yqld1ETUTjYPE.png?f=fotoalbum_large)
'k vind het gewoon nogal frappant snel gaan. Ik blijf de indruk hebben dat het sinds OneUI 6.1 een pak slechter is.
[ Voor 48% gewijzigd door devilkin op 29-07-2024 19:01 ]
Is dat niet die update met die AI meuk erin van Samsung?devilkin schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:56:
[...]
..
'k vind het gewoon nogal frappant snel gaan. Ik blijf de indruk hebben dat het sinds OneUI 6.1 een pak slechter is.
*sowieso
Als je op het rode bolletje klikt, zie je wat de oorzaak is.devilkin schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:56:
[...]
Niks spectaculairs.
[Afbeelding]
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tijdens het werk gebruik ik het ding niet of nauwelijks, op kantoor: 5 balkjes, bijna geen batterij verbruik. Thuis 1 - 2 balkjes (grens met Duitsland), op een thuiswerkdag gaat er zo de halve batterij uit in dezelfde tijd.
Als 'ie 's nachts op de slaapkamer bij 0 - 1 balkje ligt kan hij zonder opladen zomaar de volgende ochtend helemaal leeg gelopen zijn.
Ik wist dat er geen flinke batterij in zat, maar ik wilde per se een redelijke goedkope samsung, maar vooral kleine telefoon. En dan is het een super ding. Alleen jammer dat ik dus precies in een gebied woon met ontzettend slechte ontvangst en de batterij dat nu net niet leuk vind. Ik ga proberen me erbij neer te leggen, er is niet echt een alternatief.
Dat is heel logisch, elke telefoon verbruikt veel meer energie als er slechte dekking is (omdat hij zelf met meer vermogen gaat zenden om proberen contact te krijgen).Morwen schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:38:
Bij mijn S22 zie ik echt een flink verschil in verbruik als ik ergens ben waar slechte ontvangst is.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Yeah, system - wat wel logisch was, dat is het moment dat ik wifi terug heb aangezet in de ochtendHerZon schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:05:
[...]
Als je op het rode bolletje klikt, zie je wat de oorzaak is.
Dynamisch geheugen uitgezet
5G uitgezet
Nu van 2 dagen naar makkelijk 4 dagen met matig gebruik
Was precies mijn vraag ook. In mijn telefoon vond ik inderdaad ook 'RAM plus' bij het zoeken op 'memory'teake schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 08:07:
Waar vind ik dynamisch geheugen? Is dat RAM plus? Dus dat hij opslagruimte gebruikt als aanvulling op intern geheugen?
(mijn telefoon staat op Engels dus ik zocht naar 'Dynamic Memory')
*sowieso
Hier ook inmiddels en geïnstalleerd.AreVeeDee schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:48:
De 1 aug update komt net binnen op mijn S22.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Alsof ze updates doen die opzettelijk de kwaliteit verlagen. Maar ja ga dat maar hard maken.
*sowieso
@DonJunior bedankt voor je reactie!DonJunior schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:30:
Gek genoeg heb ik dat idee al jaren bij Samsung. Maar kan het niet hard maken. Had het bij de S7, S9 en S21 naarmate de telefoon ouder wordt worden de foto's ook slechter.. en dan koop je toch weer een nieuwe Samsung (Don schrijft dit vanaf zijn S22)
Alsof ze updates doen die opzettelijk de kwaliteit verlagen. Maar ja ga dat maar hard maken.
Ik heb voor mijn S22+ in geen jaren een Samsung gehad, dus een vergelijk met vorige (high-end) telefoons van hen heb ik niet direct. Ik mag hopen dat dit niet echt geval is...
Ik (en jij ook) ben ook oprecht geïnteresseerd in de ervaringen van andere gebruikers hier...
M'n (reguliere) S22 zit in een bootloop, en ik hoop de data te recupereren...Jebus4life schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:50:
Ik zit met een jammerlijk probleem dat mijn telefoon het schijnbaar begeven heeft en ik in een bootloop zit.
Standaard zaken die een google search mij aanraden heb ik gedaan, maar ik krijg hem niet meer gestart. Enige kans dat ik mijn persoonlijke data nog kan recoveren, of is het een hopeloze zaak er nog iets uit te krijgen wat niet backed-up was?
1. Telefoon liep s'morgens bij het browsen gewoon vast en herstartte.
2. Hij startte normaal op, tot op het punt waar ik de pincode moest ingeven - dit deed ik, waarop hij opnieuw bootte.
3. Sindsdien zit hij in een standaard bootloop (dus logo van Samsung, ...)
Ik heb de standaard methodes die google aanruikt gedaan (tappen, masseren, case verwijderen, koelkast, SIM verwijderen, via Android Recovery de cache partition gewiped, ...), maar ik kom dus niet verder...
Volgende stap is een factory reset, en als dat niet lukt hem retour sturen (hij is nog onder garantie tot ergens in december), maar ik hoop mijn persoonlijk data (eigenlijk enkel foto's) te recoveren; niets wereldschokkends, wat vakantiefoto's van het afgelopen halfjaar + foto's van ons huisdier. Verder staat er niets op wat een probleem is als het weg is.
Enige kans dat ik dat nog kan recoveren? Iemand enige suggesties?
Het is een standaard S22 SM-S901B
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Die foto's niet toevallig automatisch richting google foto's?Jebus4life schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:30:
Even naar het juiste topic kicken.
[...]
M'n (reguliere) S22 zit in een bootloop, en ik hoop de data te recupereren...
2. Hij startte normaal op, tot op het punt waar ik de pincode moest ingeven - dit deed ik, waarop hij opnieuw bootte.
Ik heb de standaard methodes die google aanruikt gedaan (tappen, masseren, case verwijderen, koelkast, SIM verwijderen, via Android Recovery de cache partition gewiped, ...), maar ik kom dus niet verder...
Volgende stap is een factory reset, en als dat niet lukt hem retour sturen (hij is nog onder garantie tot ergens in december), maar ik hoop mijn persoonlijk data (eigenlijk enkel foto's) te recoveren; niets wereldschokkends, wat vakantiefoto's van het afgelopen halfjaar + foto's van ons huisdier. Verder staat er niets op wat een probleem is als het weg is.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Helaas... Ooit de sync uitgezet met om die eens op te kuisen omdat ik niet wou betalen voor de opslag (want dan blijf je maar data pompen zonder er naar om te kijken. Bovendien heb ik een een redundante offline back-up - maar die werk ik maar elke zoveel maanden eens bij...).Oekol schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:52:
[...]
Die foto's niet toevallig automatisch richting google foto's?
(Idem met onedrive...)
Vreemd genoeg heb ik dit idee ook. Ik had dit na 2 jaar bij mijn S20 en nu bij mijn S22 Ultra. Het wordt steeds moeilijker om mooie foto's te maken.DonJunior schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 22:30:
Gek genoeg heb ik dat idee al jaren bij Samsung. Maar kan het niet hard maken. Had het bij de S7, S9 en S21 naarmate de telefoon ouder wordt worden de foto's ook slechter.. en dan koop je toch weer een nieuwe Samsung (Don schrijft dit vanaf zijn S22)
Maar toon dit maar eens aan.
Alright, geen idee wat het probleem was (en ik vrees dat het nog steeds aanwezig is).Jebus4life schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:30:
Even naar het juiste topic kicken.
[...]
M'n (reguliere) S22 zit in een bootloop, en ik hoop de data te recupereren...
Maar ik heb m'n telefoon lang genoeg online gekregen om alles wat belangrijk was eraf te halen

Ik zag hem een keer of 2 toch "even" naar het "start"scherm bootten, maar het minste dat ik bewerkingen begon te doen viel hij uit. Hij was ook heel warm omdat hij continu in z'n bootloop zat. Ik heb hem dus in de diepvries gelegd en elke 5 ofzo minuten gecheckt of hij "aan" stond. Daarna hem omhuld met ice-packs richting laptop gebracht, aangesloten in onmiddellijk foto's beginnen back-uppen, zonder hem aan te raken (kwestie van te vermijden "iets" te doen waardoor hij opnieuw crashtte/uitviel).
*Geen idee of de temperatuur een dingetje was, maar hé, je probeert alles he
Back-up van de foto's is nu zowat afgerond (laatste 2 minuten) maar alles wat echt belangrijk was zou al overgehengeld moeten zijn. Ik vrees dat hij niet bruikbaar zal blijven, maar nu is het enkel nog een praktisch/financieel dingetje, er iets niets van emotionele waarde meer aan verbonden.
Als hij kuren blijft vertonen die ik even een factory reset, maar iets zegt me dat er meer aan de hand is. Dan is het een kwestie van garantie claimen (benieuwd of ze hiermee aan de slag zouden gaan). Indien niet, dan schakel ik waarschijnlijk over richting de fruitige concurrent; gezien daar de nieuwe in september komt en ik die financieel erg interessant kan krijgen via mijn werkgever.. Dat val ik in tussentijd wel even terug op mijn oude S10 (die letterlijk met plakband aan elkaar hangt
[ Voor 26% gewijzigd door Jebus4life op 18-08-2024 20:04 ]
Een telefoon in de koelkast leggen om af te koelen wordt overal afgeraden i.v.m. condensatie inwendig.Jebus4life schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:04:
[...]
Alright, geen idee wat het probleem was (en ik vrees dat het nog steeds aanwezig is).
Maar ik heb m'n telefoon lang genoeg online gekregen om alles wat belangrijk was eraf te halen![]()
![]()
Ik zag hem een keer of 2 toch "even" naar het "start"scherm bootten, maar het minste dat ik bewerkingen begon te doen viel hij uit. Hij was ook heel warm omdat hij continu in z'n bootloop zat. Ik heb hem dus in de diepvries gelegd en elke 5 ofzo minuten gecheckt of hij "aan" stond. Daarna hem omhuld met ice-packs richting laptop gebracht, aangesloten in onmiddellijk foto's beginnen back-uppen, zonder hem aan te raken (kwestie van te vermijden "iets" te doen waardoor hij opnieuw crashtte/uitviel).
*Geen idee of de temperatuur een dingetje was, maar hé, je probeert alles he![]()
Back-up van de foto's is nu zowat afgerond (laatste 2 minuten) maar alles wat echt belangrijk was zou al overgehengeld moeten zijn. Ik vrees dat hij niet bruikbaar zal blijven, maar nu is het enkel nog een praktisch/financieel dingetje, er iets niets van emotionele waarde meer aan verbonden.
Als hij kuren blijft vertonen die ik even een factory reset, maar iets zegt me dat er meer aan de hand is. Dan is het een kwestie van garantie claimen (benieuwd of ze hiermee aan de slag zouden gaan). Indien niet, dan schakel ik waarschijnlijk over richting de fruitige concurrent; gezien daar de nieuwe in september komt en ik die financieel erg interessant kan krijgen via mijn werkgever.. Dat val ik in tussentijd wel even terug op mijn oude S10 (die letterlijk met plakband aan elkaar hangt) - maar die kan desnoods wel even gebruikt worden om verder te kunnen.
Ik wil niet weten wat een diepvries ermee doet...

Wel fijn dat je de foto's hebt kunnen backuppen.
@deepvreezoFred13 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:07:
[...]
Vreemd genoeg heb ik dit idee ook. Ik had dit na 2 jaar bij mijn S20 en nu bij mijn S22 Ultra. Het wordt steeds moeilijker om mooie foto's te maken.![]()
Maar toon dit maar eens aan.
Dit zou wel een mooi iets zijn voor Tweakers om dit op te pakken...
"Mooie foto's" is verder nogal subjectief. Gaat het om onscherpere foto's? Duurt het langer voordat die de foto maakt? Andere kleuren?
Ik denk dat het handiger is als het wat concreter wordt met voorbeelden.
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
Goede en logische vragen.uFx schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:05:
Kan dat ook niet liggen aan een kleine beschadiging of veroudering van de lens?
"Mooie foto's" is verder nogal subjectief. Gaat het om onscherpere foto's? Duurt het langer voordat die de foto maakt? Andere kleuren?
Ik denk dat het handiger is als het wat concreter wordt met voorbeelden.
Nee, bij beide toestellen (S20 en S22) is geen beschadiging og krassen ed. Ze zijn beiden als nieuw (visueel). Ook beiden nooit gevallen of andere ongelukken mee gebeurd.
Mooie foto's is idd een breed begrip, laat ik het anders verwoorden met een tweetal voorbeelden.
De ingezoomde foto's lijken slechter van kwaliteit (voornamelijk minder details, blokkeriger). Ik moet eens opzoeken of ik dit kan zien als ik oude en nieuwe foto's vergelijk.
Daarnaast heb ik meer moeite in sommige gevallen om een voorwerp scherp te krijgen. Bijvoorbaald maak ik weleens een foto van insecten en dat is lastiger geworden om een mooie scherpe foto te maken.
Maar hard maken is moeilijk omdat de omstandigheden vaak toch net weer anders zijn. Echter het gevoel dat de camera minder presteert is aanwezig.
Het scherm blijft eerst hangen, zwerm wordt zwart, dan komt er iets van Samsung Galaxy in beeld(Maar niet met Knox in het scherm) en dan komt hij op het mail scherm waarbij ik eerst een pincode moet invoeren omdat hij is gereboot. Ik hoef geen pincode voor mn sim in te vullen dus hij heeft hem niet 100% herstart.
Verder nergens een melding.
Is er een logging of is er een tool waarmee ik kan checken waarom hij opnieuw opstart? En zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?
Ik ben kwa updates volledig up-to-date: UI 6.1
Android versie: 14
Dit heb ik al een paar maanden. Ik heb mijn S22 ultra al 2x opgestuurd maar ze kunnen niets vinden.
Nadat ik always-on heb aangezet valt het redelijk mee.
Gelukkig geen last van.kaasaanfiets schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 11:36:
Ik heb met mijn S22 sinds een week dat mijn telefoon random ineens reboot. Maar hij doet dan een korte reboot.
Het scherm blijft eerst hangen, zwerm wordt zwart, dan komt er iets van Samsung Galaxy in beeld(Maar niet met Knox in het scherm) en dan komt hij op het mail scherm waarbij ik eerst een pincode moet invoeren omdat hij is gereboot. Ik hoef geen pincode voor mn sim in te vullen dus hij heeft hem niet 100% herstart.
Verder nergens een melding.
Is er een logging of is er een tool waarmee ik kan checken waarom hij opnieuw opstart? En zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?
Ik ben kwa updates volledig up-to-date: UI 6.1
Android versie: 14
Ik heb dezelfde versie. Heb jij de Google Playsystem update firmware al eens ge update?
Hm jaernie4444 schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:15:
Wacht op de september update
Misschien krijgen we een hele grote update met wat meer features . Inplaats van de one ui 6.1.1
ernie4444 schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:15:
Wacht op de september update
:strip_exif()/f/image/mBmmQnpycy8u0Qk5YMEGPtjd.jpg?f=fotoalbum_large)
"" breaking news "" ook echt

Dat gebruikt men ook te pas en te onpas zeg.
Hoe dan ook ik heb al een tijdje een melding dat ik One UI 6.1 kan downloaden en installeren.. en dan krijg ik er allerlei AI meuk bij. Tot nu toe allemaal uitgesteld want geen behoefte aan.
Is deze voorgestelde update (uit het screenshot hierboven) dan een update op deze (voor mijn pending) One UI 6.1 update?
*sowieso
Deze is de update van de S24- 23 series met AIDonJunior schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:17:
[...]
"" breaking news "" ook echt![]()
Dat gebruikt men ook te pas en te onpas zeg.
Hoe dan ook ik heb al een tijdje een melding dat ik One UI 6.1 kan downloaden en installeren.. en dan krijg ik er allerlei AI meuk bij. Tot nu toe allemaal uitgesteld want geen behoefte aan.
Is deze voorgestelde update (uit het screenshot hierboven) dan een update op deze (voor mijn pending) One UI 6.1 update?
6.1.1 is enkel voor foldables dus daarmee 6.1
Je maakt het er niet duidelijker op. Hoezo begin jij nu ineens over S24 en S23 in het S22 topic waar jij zelf een screenshot post over een 6.1(.1) update voor de S22??Vincent91 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:23:
[...]
Deze is de update van de S24- 23 series met AI
6.1.1 is enkel voor foldables dus daarmee 6.1
Dit is de update die op mijn S22 klaar staat:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IvBSksiZeC1OQWdL3qpS6jvI.jpg?f=user_large)
Daar staat toch echt: "Galaxy AI is here.."
*sowieso
Ik denk dat het dezelfde update is die de s23 ook heeft ontvangen vorige week (misschien met minder AI functies?)DonJunior schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:49:
[...]
Je maakt het er niet duidelijker op. Hoezo begin jij nu ineens over S24 en S23 in het S22 topic waar jij zelf een screenshot post over een 6.1(.1) update voor de S22??
Dit is de update die op mijn S22 klaar staat:
[Afbeelding]
Daar staat toch echt: "Galaxy AI is here.."
Ik heb ook 6.1 staan omdat 6.1.1 enkel benaming is voor de fold en flip series
Vanmorgen las ik nog dat de update van de S23 Ultra is uitgesteld omdat na de update er problemen waren met het scherpstellen van de lens als er ingezoomd was.Vincent91 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:56:
[...]
Ik denk dat het dezelfde update is die de s23 ook heeft ontvangen vorige week (misschien met minder AI functies?)
Ik heb ook 6.1 staan omdat 6.1.1 enkel benaming is voor de fold en flip series
Geen idee of het ook geldt voor de S22 Ultra update. En dat het nu iets langer duurt.
Ben benieuwd. Brengt wel leuke toevoegingen toe . Word de telefoon dan nog wat sneller? Of word dat met android 15 anders?mike123 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:55:
[...]
Vanmorgen las ik nog dat de update van de S23 Ultra is uitgesteld omdat na de update er problemen waren met het scherpstellen van de lens als er ingezoomd was.
Geen idee of het ook geldt voor de S22 Ultra update. En dat het nu iets langer duurt.
Haha die is goedernie4444 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:47:
Wordt hij ook eerst warm en daarna heel luid))
Op internet staat dat je de manier hoe je een telefoon gesprek kan beantwoorden dan kan veranderen in instellingen
/f/image/IkZTYf6YXpxXSWk6AJGWvY9j.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door devilkin op 23-09-2024 10:21 ]
Op S22 basic ook nou . Best groot even 3 GB binnen halen voor een update.devilkin schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:21:
Hier loopt een nieuwe update binnen...
[Afbeelding]
Wel snel binnen in 3 minuten
Ik denk van de s24 nu ook op s22
Kwestie van prioriteiten
Hier gewoon porno torrents vol open laten staan
Ben ik de enige of hebben er meer deze ervaring?
Dat merk ik ook. En nu is mijn toestel zo snel als hij zijn moet. Animaties ook vloeiendHerZon schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:21:
Sinds de laatste update wordt mijn telefoon amper meer warm en is de batterijduur veel langer.
Ben ik de enige of hebben er meer deze ervaring?
Alleen met spotify gebruiken in de auto word hij warm in mijn broekzak. Dat is iets wat ik niet snap, geen idee waar het aan ligt..
Is dat met bluetooth of Android Auto. In het laatste geval is dat logisch namelijk. Het eerdte geval, bluetooth, zou niet moeten.WhiteHwk schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:37:
[...]
Dat merk ik ook. En nu is mijn toestel zo snel als hij zijn moet. Animaties ook vloeiend
Alleen met spotify gebruiken in de auto word hij warm in mijn broekzak. Dat is iets wat ik niet snap, geen idee waar het aan ligt..
*sowieso
Sinds de laatste update verbind mijn telefoon niet meer met 5g nsa. (Beide netwerken)Instellingen staan goed.
Meer mensen dit probleem?
Deze setup heb ik ook. SIM 1 is van Vodafone, SIM 2 van Odido. Internet toegang ingesteld op SIM 1 (Vodafone), heb wel gewoon 5G.patrickt35 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:18:
Ik heb een S22 Ultra waarin 2 simkaarten zitten (Vodafone en Odido)
Sinds de laatste update verbind mijn telefoon niet meer met 5g nsa. (Beide netwerken)Instellingen staan goed.
Meer mensen dit probleem?
BluetoothDonJunior schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 07:46:
[...]
Is dat met bluetooth of Android Auto. In het laatste geval is dat logisch namelijk. Het eerdte geval, bluetooth, zou niet moeten.
Zal het uitmaken als ik spotify opnieuw installeer?
Ik heb wel 5g, maar hij verbindt niet meer met het nsa netwerktjanssen schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:52:
[...]
Deze setup heb ik ook. SIM 1 is van Vodafone, SIM 2 van Odido. Internet toegang ingesteld op SIM 1 (Vodafone), heb wel gewoon 5G.
Heb hetzelfde met spotify. telefoon wordt warm en drained leeg. Voor mij herinstallatie heeft niks geholpen.WhiteHwk schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:48:
[...]
Bluetooth
Zal het uitmaken als ik spotify opnieuw installeer?
Ben soort van benieuwd wat er sinds de laatste update is veranderd wat resulteert in de langere accu duur en het koud blijven van de telefoon.
*sowieso
Ps. Ja het is Good Lock en dan de 'navstar' optie gebruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door HerZon op 28-09-2024 17:38 ]
*sowieso
Zal mogelijk iets zijn wat de meeste mensen niet gebruiken. En minder functionaliteit = minder onderhoud nodig = kost minder geld. Dat schieten ze ermee op.DonJunior schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:40:
Ja dat had ik inderdaad gevonden. Maar echt te gek voor woorden dat Samsung deze optie er uit heeft gesloopt. Waarom ook? Wat schieten ze er mee op?
The devil is in the details.
Je kan dit terughalen als je de Good lock app installeert uit de galaxy app store en daarin nav star kiest.DonJunior schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 17:29:
Nou hier baal ik dan toch weer van. Vandaag de One UI 6.1 update gedaan en vervolgens ben ik de "3 gesture" navigatiebalk kwijt. Zoeken in de settings, zie ik dat Samsung dit verwijderd heeft. Niemand hier die dat gemerkt heeft? Aldus redding en youtube moet ik nu een 3rd party app installeren om het Swipe menu weer terug te krijgen. Heel vervelend.
Edit: net gezien dat iemand dat al gepost had... Sorry
[ Voor 5% gewijzigd door devilkin op 28-09-2024 18:52 ]
Bij Samsung zelf . Als je niet in de buurt van hun service punt woont. Dan kan je je toestel laten ophalen . Na 3 werkdagen krijg je hem terugfanta22 schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:48:
De batterij duur van mijn S22 Plus was al slecht maar na de 6.1 update nog slechter. Ongeveer 3 a 4 uur bij normaal gebruik en 6 a 7 uur in stand-by. Ik wil niet de upgrade maken naar een S24 want heb mijn geld even nodig voor andere dingen. De batterij zelf vervangen gaat lastig worden wat ik lees. Heeft iemand tips waar je dit het beste kan laten doen?
Lijkt me wat vroeg voor een battery vervanging. Zou eerst eens kijken of je niet af kunt met een factory reset en dan eens kijken wat de batterij dan doet.fanta22 schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:48:
De batterij duur van mijn S22 Plus was al slecht maar na de 6.1 update nog slechter. Ongeveer 3 a 4 uur bij normaal gebruik en 6 a 7 uur in stand-by. Ik wil niet de upgrade maken naar een S24 want heb mijn geld even nodig voor andere dingen. De batterij zelf vervangen gaat lastig worden wat ik lees. Heeft iemand tips waar je dit het beste kan laten doen?
*sowieso
Heeft het ook niks te maken met 5G?fanta22 schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:48:
Dus wel 5G ingeschakeld maar dat de verbinding dan heel slecht is? Dus dat de telefoon blijft proberen te verbinden?
Kennis had op vakantie ook dat hij net de dag door kwam. 5G uitgeschakeld bij de verbindingen en 1,5 a 1,75 dag was geen probleem.
Het gaat overigens om een S22 Ultra die dus inmiddels iets meer dan twee jaar oud is.
Poort al wel van stof ed ontdaan met bijvoorbeeld een tandenstoker?Bart© schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:47:
Weet iemand hoe Samsung qua garantie om gaat met met een niet goed werkende usb-c poort? Ongeacht wat voor kabel ik gebruik, ik moet altijd wat frommelen en bewegen voordat er opgeladen kan worden. Biij de minste aanraking van de kabel wordt het laden onderbroken.
Het gaat overigens om een S22 Ultra die dus inmiddels iets meer dan twee jaar oud is.
Yes, al zo vaak.Palomar schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:57:
[...]
Poort al wel van stof ed ontdaan met bijvoorbeeld een tandenstoker?
Klinkt als een kapot moederbord. Deze perikelen had ik ook vorig jaar.
Misschien dat je je telefoon kan laten onderzoeken bij een samsung service punt?
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos