Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:30
Beveiligingsupdates van 1 Oktober zojuist binnen op mijn S22 Ultra. Nog geen Android 14. Dit gaat mijn langste S22 Ultra worden, dat ik in gebruik heb tot medio 2027 aan updatebeleid. Als ik het tenminste volhoudt tot begin 2028 is mijn volgende smartphone.

Na iets meer dan 1 jaar (17 september 2022) de S22 Ultra in gebruik. Ik ben zeer te spreken over mijn S22 Ultra: Goede accuduur en ik laad met Samsung 45W adapter. De prestaties bij de S22 Ultra ben ik zeer tevreden. Voldoet nog steeds aan mijn wensen. Ik heb een transparante hoesje van Otterbox Symmetry case en een screenprotector van Panzerglass van gehard glas erop. Ik heb een powerbank bij de hand voor het geval nood is, een waterdichte Xtorm Powerbank Rugged XR102 20.000mAh 30W dit gaat vooral met de vakanties mee.

Ik ben blij dat ik voor de 512GB uitvoering van de S22 Ultra heb gekozen. Het is ook niet uitbreidbaar via Micro-SD slotje

Volgende smartphone zeer waarschijnlijk de Galaxy Z Fold-lijn 1TB

[ Voor 110% gewijzigd door Van der Berg op 13-10-2023 09:10 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:15:
Beveiligingsupdates van 1 Oktober zojuist binnen op mijn S22 Ultra. Nog geen Android 14. Dit gaat mijn langste S22 Ultra worden, dat ik in gebruik heb tot medio 2027 aan updatebeleid. Als ik het tenminste volhoudt tot begin 2028 is mijn volgende smartphone.

Na iets meer dan 1 jaar (17 september 2022) de S22 Ultra in gebruik. Ik ben zeer te spreken over mijn S22 Ultra: Goede accuduur en ik laad met Samsung 45W adapter. De prestaties bij de S22 Ultra ben ik zeer tevreden. Voldoet nog steeds aan mijn wensen. Ik heb een transparante hoesje van Otterbox Symmetry case en een screenprotector van Panzerglass van gehard glas erop. Ik heb een powerbank bij de hand voor het geval nood is, een waterdichte Xtorm Powerbank Rugged XR102 20.000mAh 30W dit gaat vooral met de vakanties mee.

Ik ben blij dat ik voor de 512GB uitvoering van de S22 Ultra heb gekozen. Het is ook niet uitbreidbaar via Micro-SD slotje

Volgende smartphone zeer waarschijnlijk de Galaxy Z Fold-lijn 1TB
Hopelijk is de Z Fold-lijn in 2028 een stuk robuuster dan nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 15:54
Black Tern schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:59:
Deze vraag had ik ook.
Heb zojuist (12 okt 2023) gebeld met MAX-ICT. Zij gaven dit aan:
Een Enterprise Edition toestel heeft de Knox beveiligingssoftware, die zit blijkbaar niet op de gewone versies.
en het krijgt één jaar langer software updates.

Wellicht heeft een ander die hier naar zoekt nog iets aan mijn reactie!
Een opmerking ivm Knox. Op mijn normale S22 Ultra zit inderdaad geen Knox echter wel de mogelijkheid van een beveiligde folder (secure folder). Volgens mij is dit gebaseerd op Knox technologie. In deze secure folder kan ik ook apps zetten en gegevens bewaren zodat deze afgeschermd zijn van de normale telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

OTA update met security patch 1 oktober 2023 komt nu binnen op mijn S22U, 265.91MB

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:39
Samsung S22 Google Play system update 1 october 2023, 55 MB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hier rolt de Samsung S22 Google Play system update 1 october 2023, 55 MB ook binnen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:25
aReaRe schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:47:
Hier rolt de Samsung S22 Google Play system update 1 october 2023, 55 MB ook binnen.
Waar kan je zo iets zien/vinden?
Gewoon in de playstore of via 'software update'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

stimpyrulez schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:44:
[...]

Waar kan je zo iets zien/vinden?
Gewoon in de playstore of via 'software update'?
Via Info telefoon >> Software gegevens >> Google play system update.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
aReaRe schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:47:
[...]

Via Info telefoon >> Software gegevens >> Google play system update.
Die kende ik zo nog niet.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:48
Wanneer zou de Android 14 update komen voor de S22 serie? Is dit vrij kort na die van de nieuwste serie of zit daar nog wel wat tijd tussen meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:55
Robinho96 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:08:
Wanneer zou de Android 14 update komen voor de S22 serie? Is dit vrij kort na die van de nieuwste serie of zit daar nog wel wat tijd tussen meestal?
Die is nog in beta ,zal midden november komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23-05 21:24
Beste tweakers,

Ik wil de S22+ halen, maar ik wacht op een aanbieding. Verwachten jullie hier de Black friday korting voor?

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
luukdr98 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:27:
Beste tweakers,

Ik wil de S22+ halen, maar ik wacht op een aanbieding. Verwachten jullie hier de Black friday korting voor?

Groeten.
Ik wel, persoonlijk wil ik de S23 halen en wacht ik op een aanbieding. En anders komt er vast wel iets voorbij in december, verwacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
luukdr98 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:27:
Beste tweakers,

Groeten.
Ik quote mijzelf even, misschien wel zo netjes i.p.v allemaal losse posts, want ik heb wat advies nodig. (Ookal is een telefoon uitzoeken toch echt persoonlijke keuze)

Ik heb advies nodig.

Ik kom van de S22, voor de duidelijkheid.

Ik twijfel zelf om de S22+ of de S23+ te halen. Het is een big dillema voor mijn gevoel.
(wat voor mij geen dillema is is dat ik er gelukkig achtergekomen ben dat de normale versies het voor mij niet zijn, die kan ik sindskort gelukkig allemaal afstrepen. ze zeggen ook wel: eens een pro of plus gehad, en dan wil je niet meer terug. bij mij was dat dus ook het geval :))

Wat ik eigenlijk wil is een grote slag slaan zodat ik verzekerd ben van 3 tot 5 jaar kwaliteit en plezier. Dus op papier zou ik dan de S23+ moeten nemen, maar ik heb tegenwoordig dat ik niet echt grote uitgaven meer durf te doen. Ik raak tegenwoordig een beetje overdonderd van dingen. Terwijl ik wel echt veeleisend ben.

Ik wilde eerst op safe spelen en de S22+ halen. Maar ik ben bang dat ik mijzelf toch tekort ga doen, want je gaat dan toch voor een 0.5-1.0x slag betere telefoon. Terwijl dat bij de S23 3.0x(zeg ik even leuk voor de tekening) is.

Helaas zijn alle S22+ uit de schappen door de komst van de S23 en kon ik die helaas niet testen. Ik heb wel de S23+ getest. En man man, wat was die rap! Wat een ongelooflijk high-tech ding. Maar toch dat onderbuik gevoel van: this goes way to far!

Ik weet dat niemand echt bij een persoonlijke keuze kan helpen, maar is er toch niet iemand die hier een beetje logica voor heeft?

Ik heb geleerd dat advies vragen in telefoonwinkels geen nut heeft omdat ze toch altijd maar het duurste willen verkopen.

Dankjewel alvast! Groetjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 23:56
Wat is precies de reden dat je nu (al) wil upgraden? Heb zelf de S22+ en zie totaal geen reden om te upgraden. Als ik een beetje de S24 geruchten lees, heeft die voor mij ook niet echt meerwaarde.

Zoals ik het lees is het enkel de grootte. Ik zou zelf de S23+ halen dan vanwege de soc. De Snapdragon is echt zoveel zuiniger dan de Exynos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-05 20:48
Mijn vrouw heeft een S23 en ik een S22. Ik ben einde dag echt volledig leeg qua batterij en mijn vrouw heeft geregeld nog 70% over. Nu ben ik qua gebruik wel wat intensiever, maar het verschil vind ik enorm.
Ik zou dus sowieso voor een S23 serie gaan dan S22. Ik twijfel zelf of ik in het nieuwe jaar ga upgraden naar S24, maar als dat weer exynos wordt ga ik passen.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik haal de dag wel door op mijn S22 Ultra. Wel soms af en toe net niet. Ik laad hem ook op tijdens het auto rijden als ik onderweg ben. Daarnaast heb ik ook een powerbank, niet altijd bij me maar op vakanties standaard. Ik ben een intensieve gebruiker.

Ik ga ook niet upgraden naar de Galaxy S24 Ultra. Ik zie geen reden tot upgraden en ben nog tevreden met mijn S22 Ultra en die krijgt upgrades tot medio 2027. Als ik het vol houd is mijn volgende smartphone zeer waarschijnlijk pas in 2028.

Ik ga wel in de tussentijd mogelijk een keer de accu vervangen van mijn S22 Ultra over ongeveer 2 jaar of als de huidige accu versleten raakt voor betere accuduur weer

[ Voor 50% gewijzigd door Van der Berg op 31-10-2023 13:17 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
Amps schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:23:
Wat is precies de reden dat je nu (al) wil upgraden? Heb zelf de S22+ en zie totaal geen reden om te upgraden. Als ik een beetje de S24 geruchten lees, heeft die voor mij ook niet echt meerwaarde.

Zoals ik het lees is het enkel de grootte. Ik zou zelf de S23+ halen dan vanwege de soc. De Snapdragon is echt zoveel zuiniger dan de Exynos.
Hai!

Ik reageer even iets later omdat ik dacht dat ik een melding zou krijgen als mensen reageren, maar dat is blijkbaar alleen als je gequoted word :)

Ik wil graag een upgrade naar de S23+ vanwege het mooiere design, de snapdragon chip en het grotere formaat inderdaad. Ik heb hem al in de winkel heel kort bestuurd en ik voelde gelijk dat het een zekerheidje was qua snelheid. Een inmens verschil met de 22(normale versie).

Het lijkt alsof de Snapdragon chip toch grotendeels de sleutel is van de overstap.

En omdat ik mij echt mateloos irriteer aan de 22. Ik ervaar hem bijna constant als laggy en ik kan mijn vingers gewoon niet kwijt in een compacte telefoon. Ik ervaar het echt als een handicap momenteel.
(Ik wil hier liever niet verder op ingaan omdat ik hier een paar maanden geleden al een obsessieve discussie heb gehad, ik kijk liever voorruit)

Maargoed, hetgeen wat mij nu nog tegenhoud is de prijs van de S23+. Hij is al van 1200 naar 900 gedaald.. maar eigenlijk vind ik dat nog steeds veel te duur...tenminste ik denk dat dat een beetje algemene logica is.

Aan de andere kant: het is al een forse daling en ik bedacht mij: is 900 niet gewoon een normale prijs voor een nieuw duur toestel? Het is al behoorlijk weg van de beginwaarde.. ik hoop stieken op een sale van €800 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24

MartNL

&nbsp;

luukdr98 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:43:
[...]

Hai!

Ik reageer even iets later omdat ik dacht dat ik een melding zou krijgen als mensen reageren, maar dat is blijkbaar alleen als je gequoted word :)

Ik wil graag een upgrade naar de S23+ vanwege het mooiere design, de snapdragon chip en het grotere formaat inderdaad. Ik heb hem al in de winkel heel kort bestuurd en ik voelde gelijk dat het een zekerheidje was qua snelheid. Een inmens verschil met de 22(normale versie).

Het lijkt alsof de Snapdragon chip toch grotendeels de sleutel is van de overstap.

En omdat ik mij echt mateloos irriteer aan de 22. Ik ervaar hem bijna constant als laggy en ik kan mijn vingers gewoon niet kwijt in een compacte telefoon. Ik ervaar het echt als een handicap momenteel.
(Ik wil hier liever niet verder op ingaan omdat ik hier een paar maanden geleden al een obsessieve discussie heb gehad, ik kijk liever voorruit)

Maargoed, hetgeen wat mij nu nog tegenhoud is de prijs van de S23+. Hij is al van 1200 naar 900 gedaald.. maar eigenlijk vind ik dat nog steeds veel te duur...tenminste ik denk dat dat een beetje algemene logica is.

Aan de andere kant: het is al een forse daling en ik bedacht mij: is 900 niet gewoon een normale prijs voor een nieuw duur toestel? Het is al behoorlijk weg van de beginwaarde.. ik hoop stieken op een sale van €800 euro ofzo.
Ik heb een s22plus die is zeker erg snel. (snappy) Heb je de animatie wel uit staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukdr98
Van der Berg schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:11:
Ik haal de dag wel door op mijn S22 Ultra. Wel soms af en toe net niet. Ik laad hem ook op tijdens het auto rijden als ik onderweg ben. Daarnaast heb ik ook een powerbank, niet altijd bij me maar op vakanties standaard. Ik ben een intensieve gebruiker.

Ik ga ook niet upgraden naar de Galaxy S24 Ultra. Ik zie geen reden tot upgraden en ben nog tevreden met mijn S22 Ultra en die krijgt upgrades tot medio 2027. Als ik het vol houd is mijn volgende smartphone zeer waarschijnlijk pas in 2028.

Ik ga wel in de tussentijd mogelijk een keer de accu vervangen van mijn S22 Ultra over ongeveer 2 jaar of als de huidige accu versleten raakt voor betere accuduur weer
Hoi!

Zo te horen aan het model kun je wel even tevreden zijn met de 22 Ultra, haha. Ik ben het er echt wel mee eens ja dat je voorlopig nog niet aan de S24 Ultra hoeft te denken, gezien de upgrades van telefoons veel minder heftiger worden. Zorgt een Ultra er sowieso niet voor dat je langer door kan(en met plezier) met een telefoon?

Zelf ben ik 5 jaar zoet geweest met de Huawei P30 Pro. Liep op een gegeven moment flink achter, maar in de telefoon-ervaring had ik het zo erg naar mijn zin dat ik het allemaal niet door had. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
MartNL schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:53:
[...]

Ik heb een s22plus die is zeker erg snel. (snappy) Heb je de animatie wel uit staan?
Alles staat uit en is gecheckt wat er te vinden valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Laatst online: 17:24

MartNL

&nbsp;

luukdr98 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:55:
[...]

Alles staat uit en is gecheckt wat er te vinden valt :)
Ik had hiervoor ook een P30 pro. En die was zeker net zo goed als de s22plus ondanks dat hij een stuk ouder was maar toch ben ik tevreden met mijn Samsung phone. Hij is snel en goede resolutie beeldscherm.

Jammer dat je alles al uit hebt staan. Want ik vind hem toch zeker snel. Niet super snel maar wel snappy. En alles start snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
MartNL schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:02:
[...]

Ik had hiervoor ook een P30 pro. En die was zeker net zo goed als de s22plus ondanks dat hij een stuk ouder was maar toch ben ik tevreden met mijn Samsung phone. Hij is snel en goede resolutie beeldscherm.

Jammer dat je alles al uit hebt staan. Want ik vind hem toch zeker snel. Niet super snel maar wel snappy. En alles start snel op.
Dan ervaren wij dit verschillend :) Maargoed, hierbij afgesloten. P30 Pro is de beste telefoon die ik ooit gehad heb. Ik vind het zó treurig dat de markt ingestort van Huawei doordat het Google niet meer ondersteunt, anders was ik naar de nieuwe Huawei Pro overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:15
luukdr98 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:11:
[...]

Dan ervaren wij dit verschillend :) Maargoed, hierbij afgesloten. P30 Pro is de beste telefoon die ik ooit gehad heb. Ik vind het zó treurig dat de markt ingestort van Huawei doordat het Google niet meer ondersteunt, anders was ik naar de nieuwe Huawei Pro overgestapt.
Niet de keuze van Google, wel van de Amerikaanse overheid. Maar compleet off-topic hier ;)

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukdr98
devilkin schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:50:
[...]

Niet de keuze van Google, wel van de Amerikaanse overheid. Maar compleet off-topic hier ;)
Geen enkel probleem. Is gewoon interessante informatie :) ik las iets over een handelsverbod ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• neeecht
Even een cross-post, maar wel leuk/goed om te weten.

B32 - 1400 MHz werkt weer met 5G op KPN! Lijkt deze week gefixt.

Zowel op de S22 en S23 werkt het weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-05 13:53
neeecht schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:12:
Even een cross-post, maar wel leuk/goed om te weten.

B32 - 1400 MHz werkt weer met 5G op KPN! Lijkt deze week gefixt.

Zowel op de S22 en S23 werkt het weer..
Betekend dat dat 5g sneller is geworden? Nederland is nog niet goed gedekt met 5g denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
WhiteHwk schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:57:
[...]

Betekend dat dat 5g sneller is geworden? Nederland is nog niet goed gedekt met 5g denk ik
Nee, blijft precies hetzelfde. Na de laatste updates werkte B32 niet meer in 5G modus.
Wel in 4G modus. Daarom was 4G sneller. Dat lijkt nu gefixt. (Al nog niet bij iedereen.)

Edit en in Nederland is 5G 700 MHz perfect met KPN:
https://antennekaart.nl/k...2089&zoom=7&providers=kpn

Alle providers:
https://antennekaart.nl/k...256&lng=6.89392089&zoom=7

[ Voor 22% gewijzigd door neeecht op 08-11-2023 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 18:38
Grr mijn ultra laten vallen en een barst in het scherm nu na 21 maanden. Er komt een lochte streep in het scherm op 1 derde hoogte, dus ik gok niet dat ik er een jaar mee kan doen. Ik was nog lang geen voornemens om hem te vervangen, maar de kosten om te maken icm de Odido recycle deal beteken ongeveer 300 euro reparatie en 300 recycle deal. Dat is toch ff 6 meijer voor een bijna 2 jaar oude telefoon. Wat te doen, wat te doen??

[ Voor 14% gewijzigd door MarkHero op 09-11-2023 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
MarkHero schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:13:
Grr mijn ultra laten vallen en een barst in het scherm nu na 21 maanden. Er komt een lochte streep in het scherm op 1 derde hoogte, dus ik gok niet dat ik er een jaar mee kan doen. Ik was nog lang geen voornemens om hem te vervangen, maar de kosten om te maken icm de Odido recycle deal beteken ongeveer 300 euro reparatie en 300 recycle deal. Dat is toch ff 6 meijer voor een bijna 2 jaar oude telefoon. Wat te doen, wat te doen??
Niet repareren en wachten op S24U begin volgend jaar een optie?
En anders is het bijna black Friday, kijken voor een S23U oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
dragon2 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:19:
[...]

Niet repareren en wachten op S24U begin volgend jaar een optie?
En anders is het bijna black Friday, kijken voor een S23U oid?
Ja ik hoop het inderdaad vol te houden tot de 24 er is. Misschien kan ik hem nog verkopen voor wat losgeld daarna.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WhiteHwk
We krijgen 1 deze dagen de versie update naar one ui 6 . Zie documentatie

https://www.sammyfans.com...one-ui-6-0-is-nearly-over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 22-05 16:13
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn S22 Ultra random reboots geeft. Niet tijdens specifiek gebruik van een app. Zojuist halverwege een YouTube filmpje gehad dat ie ineens uitvalt en opnieuw start.

Wipe Cache gedaan, geen resultaat. Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 19:10
@Franco10
Ik heb daar al heel lang last van. Telefoon is ook al een keer te reparatie opgestuurd maar dat kreng blijft willekeurig rebooten. Wat het is weet ik niet maar het is zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nilco schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:58:
@Franco10
Ik heb daar al heel lang last van. Telefoon is ook al een keer te reparatie opgestuurd maar dat kreng blijft willekeurig rebooten. Wat het is weet ik niet maar het is zwaar irritant.
Staat bij apparaat onderhoud toevallig 'automatische optimalisatie' aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
HerZon schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:26:
[...]

Staat bij apparaat onderhoud toevallig 'automatische optimalisatie' aan?
Dat kwam ik tegen idd op ome Google, maar die staat uit. Hij gaat echt uit alsof abrupt de stroom er af gaat. Even een lichte flits en zwart beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 19:10
Auto optimalisatie staat bij mij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Cool morgen dus :) wat zijn jou / jullie verwachtingen? Ik hoop dat de accu iets beter is dan in one ui 5.1 en sneller is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
WhiteHwk schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:42:
[...]

Cool morgen dus :) wat zijn jou / jullie verwachtingen? Ik hoop dat de accu iets beter is dan in one ui 5.1 en sneller is
ik zou niet teveel verwachten van de lijst want voor de s22

ik kreeg gisteren dit bericht nog

dus zal pas voor eind november zijn

https://www.sammobile.com...-4-update-schedule-korea/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik hoop dat ie voor mij de random reboots oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Franco10 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:16:
Ik hoop dat ie voor mij de random reboots oplost
Heb je al een een nieuwe SIM-kaart geplaatst? Of desnoods E-SIM activeren. Voorheen kon een oude of defecte SIM nog wel eens voor spontane reboots zorgen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Als je je telefoon naar de nieuwe android update. Is het dan verstandig om je telefoon opnieuw te instaleren?

Heb dat nog niet gedaan met de vorige software updates

[ Voor 21% gewijzigd door WhiteHwk op 14-11-2023 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WhiteHwk schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:41:
Als je je telefoon naar de nieuwe android update. Is het dan verstandig om je telefoon opnieuw te instaleren?

Heb dat nog niet gedaan met de vorige software updates
Alleen als je daarna problemen ondervindt. Afsluitende apps, haperend scrollen, media niet toegankelijk.
Voorbeeld was geloof ik met de Android 12 upgrade bijvoorbeeld dat daarna voor veel mensen er problemen waren met o.a. WhatsApp media die read only werd, kon geen backup niets maken.
Maar met Android 14 heb ik weinig gekke geluiden gehoord tot dusverre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Hm oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:48
WhiteHwk schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 21:47:
We krijgen 1 deze dagen de versie update naar one ui 6 . Zie documentatie

https://www.sammyfans.com...one-ui-6-0-is-nearly-over
Er komt eerst nog een Bèta 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lwbnjio
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 14:02
Franco10 schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:27:
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn S22 Ultra random reboots geeft. Niet tijdens specifiek gebruik van een app. Zojuist halverwege een YouTube filmpje gehad dat ie ineens uitvalt en opnieuw start.

Wipe Cache gedaan, geen resultaat. Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad?
Heb dit gehad met mijn S22, ben bij de Samsung winkel in Hoog Catharijne geweest en zij konden bij het uitlezen precies zien hoe vaak het al gebeurt was. Kwam neer op een aantal keer per dag.
Volledig flashen van het toestel haalde niets uit. Daarom hebben ze toen het hele moederbord vervangen, onder garantie godzijdank. Daarmee was het verholpen, nooit meer een reboot gehad.

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:55

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-12-2024
Update is beschikbaar voor beta 14 gebruikersAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CN-o5qHioy6pEBikZeDIRZJNUkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCMUqKYlUYvJ5qhhKKPkTlGF.jpg?f=fotoalbum_large

• WhiteHwk
brouwerchris schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:49:
Update is beschikbaar voor beta 14 gebruikers[Afbeelding]
Cool is de telefoon sneller tegen over one ui 5.1? En hoe is accu gebruik met 4g/5g?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

WhiteHwk schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:39:
[...]

Cool is de telefoon sneller tegen over one ui 5.1? En hoe is accu gebruik met 4g/5g?
Wrong topic :Z :X

[ Voor 13% gewijzigd door HaterFrame op 16-11-2023 20:52 ]

I am the great Cornholio!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:55
300mb vond ik te weinig voor upgrade van 13 naar 14. Dus een foutieve artikel, daar hebben ze het niet over beta

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-12-2024
Bijna 300 mb is van beta 3 14 naar "stable" 14...
ZWJO > DWK4

[ Voor 12% gewijzigd door brouwerchris op 16-11-2023 20:28 ]

• lamers1
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:49
Klopt, maar het geld alleen voor die landen die bèta versie hebben.

• WhiteHwk
HaterFrame schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:06:
[...]

Ik merk ik beide weinig tot geen verschil, wat ik positief vind :)
Cool dus dan kan ik de 5g verbinding weer proberen ? :)

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

WhiteHwk schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:51:
[...]

Cool dus dan kan ik de 5g verbinding weer proberen ? :)
Sorry, ik zit in het verkeerde topic :X :Z
Heb 'n 23

I am the great Cornholio!

• WhiteHwk
Ben wel heel benieuwd hoe de telefoon is met deze nieuwe one ui

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

@WhiteHwk We gaan het zien als de update OTA verkrijgbaar is oOo

• WhiteHwk
aReaRe schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:34:
@WhiteHwk We gaan het zien als de update OTA verkrijgbaar is oOo
Dat sowieso maar ik voel aan mijn water dat dat binnenkort zo ver is haha :)

Ben je ook benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Voor welke samsung services heb je samsung account nodig eigenlijk? Ik gebruik met hardlopen dus elke keer samsung health

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patrickt35
Android 14 gearriveerd op S22 Ultra
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcF0EKgbUtlWXq3TUPXTal6UTRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhU6iFBUyg60BHgGswcDsfX5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Hier ook op de reguliere S22. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik heb het idee dat hij sneller is geworden hebben jullie dat gevoel ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-12-2023
En hier ook op de Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:51
Hier ook binnen op de S22. Mis alleen die veel besproken AI background optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
WhiteHwk schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:47:
[...]

Ik heb het idee dat hij sneller is geworden hebben jullie dat gevoel ook?
Dit soort opmerkingen vind ik zo kort na de update altijd heel voorbarig. Zelfs als mensen die na 1 dag zeggen dat hun batterijduur beter/slechter is geworden.
Ik oordeel wel over een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Bedankt en ik heb gecheckt hier Android 14 ook binnen op mijn S22 Ultra: tot Android 16 voor ons

Mijn vrouw heeft een Galaxy Z Flip 4 en ben benieuwd of daarop al Android 14 beschikbaar is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyVtQ88GcejCZP_oWq_LixLeezU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wtt8TD4Ms52kxQan5pmpoQ6S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 20-11-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
JimmyNL schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:35:
Hier ook binnen op de S22. Mis alleen die veel besproken AI background optie...
Net de update gedaan. Op m'n s22 ultra is die optie er nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
dragon2 schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:29:
[...]

Net de update gedaan. Op m'n s22 ultra is die optie er nu wel.
AI komt met one ui 6.1 ,nog niet met 6.0

die zal pas met junuari komen samen met de s24 ,spijtig ook terug met exynos ivp snapdragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:48
In ieder geval erg blij met de "swipe down to flip camera" optie die je kan disablen in de camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Vincent91 schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:35:
[...]

AI komt met one ui 6.1 ,nog niet met 6.0

die zal pas met junuari komen samen met de s24 ,spijtig ook terug met exynos ivp snapdragon
Bedoel je iets anders dan dit dan? Want deze feature werkt op m'n s22 ultra:

YouTube: Galaxy S23 Ultra Remove Image Background Native AI feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn eerste indruk is erg positief. De instellingen menu ziet er anders uit. Ik ga nu verder kijken wat ik ga merken

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 20-11-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Eerste indruk is hier ook positief. Al zie ik nog niet echt veel 'nieuws' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
patrickt35 schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:15:
[...]

Dit soort opmerkingen vind ik zo kort na de update altijd heel voorbarig. Zelfs als mensen die na 1 dag zeggen dat hun batterijduur beter/slechter is geworden.
Snap ik is ook beter. Maar het lijkt wel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Iemand een idee wat een S22 Ultra 256GB oplevert met een barst in het glas? Display doet het wel gewoon. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCsLpLzhWlx_YHEh5bC2B65F1Nc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZgnQZKBOJv7s7aqN6B3jYwX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09

wiz

Connecting the world

Dit is mijn "Android-afscheids" versie geworden .. Nog net op de valreep voordat mijn S22 Ultra het veld moest ruimen voor de iPhone 15 Pro (van de zaak)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
dragon2 schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:55:
[...]

Dit zat er al in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:40
Heeft deze One UI 6.0 zoveel meerwaarde?
Ik moet toegeven dat ik behoorlijk vastgeroest zit met de Nova Launcher (versie 8.08)
Dat die misschien allang door Samsung is ingehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 15:54
dragon2 schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:55:
[...]

Bedankt voor de tip.

Feature werkt inderdaad geweldig goed op de S22 Ultra :-)
Een kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Net even bij m'n ouders geprobeerd, die hebben de update nog niet op hun s22. Je hebt helemaal gelijk 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
MarkHero schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:02:
Iemand een idee wat een S22 Ultra 256GB oplevert met een barst in het glas? Display doet het wel gewoon. [Afbeelding]
Reparatie bij Samsung is 330 Euro voor het scherm. Ik heb destijds een deel via de inboedelverzekering terug ontvangen. Koste mijn eigen risico van 150 euro. Als bonus ook een nieuwe batterij. Dit gebeurt standaard via Samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik heb een S22 gekocht via belsimpel, zit nu nog aan de update van Augustus, blijkbaar is het een Portugese VERSIE. Zou ik een Nederlands (PHN) versie kunnen flashen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
XIII schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:33:
Ik heb een S22 gekocht via belsimpel, zit nu nog aan de update van Augustus, blijkbaar is het een Portugese VERSIE. Zou ik een Nederlands (PHN) versie kunnen flashen zonder problemen.
Dat kan.
Ik heb zelf met de Frija tool firmware gedownload en met Odin geflashed met Home_CSC. Daarmee geen verlies van data. Ging heel makkelijk.

Even vooraf inlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
Von Henkel schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:20:
Ik moet toegeven dat ik behoorlijk vastgeroest zit met de Nova Launcher (versie 8.08)
One UI 6.0 is meer dan alleen maar een update van de schil - het gaat ook over het onderliggende OS, plus de november security update.

Dus alleen maar al voor het laatste: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Android 14 gearriveerd op S22 Ultra OTA *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Von Henkel schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:20:
Ik gebruik zelf de stable van nova launcher (7.57)
Net even de launcher van OneUI 6 geprobeerd, toch snel weet terug naar Nova. Heerlijk dat je kunt instellen dat klikken op een folder, direct de eerste app opent.
Wat mij betreft mis je niets, mis ik iets aan 8.08?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:40
dog4life schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:38:
[...]

Ik gebruik zelf de stable van nova launcher (7.57)
Net even de launcher van OneUI 6 geprobeerd, toch snel weet terug naar Nova. Heerlijk dat je kunt instellen dat klikken op een folder, direct de eerste app opent.
Wat mij betreft mis je niets, mis ik iets aan 8.08?
Denk het wel de changelog vind je hier.
Alleen als je een flip phone bezit kun je niet upgraden naar versie 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik kan na een dag uit mijn ervaring meedelen dat de accuduur op mijn S22 Ultra ongewijzigd is en het goed doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 15:39

Sabbi

je denkt aan mij.

Pfff, de update naar android 14 heeft hier wireless Android Auto compleet om zeep geholpen. Blijft nu in een eeuwige loop zitten waarbij de telefoon verbindt met de auto, android auto start, knalt eruit, verbindt weer, knalt er weer uit, enzovoort enzovoort...
Bekabeld werkt het wel allemaal goed. Batterijbeperkingen uitschakelen lost het ook niet op.
Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Sabbi schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:15:
Pfff, de update naar android 14 heeft hier wireless Android Auto compleet om zeep geholpen. Blijft nu in een eeuwige loop zitten waarbij de telefoon verbindt met de auto, android auto start, knalt eruit, verbindt weer, knalt er weer uit, enzovoort enzovoort...
Bekabeld werkt het wel allemaal goed. Batterijbeperkingen uitschakelen lost het ook niet op.
Iemand de gouden tip?
Heb hier nergens last van (i.c.m. Ottocast U2-X).

Dacht dat spotify niet meer zou werken i.c.m. AA en android 14, maar ook dat werkt gewoon bij mij.
zag wel dat AA laatst geupdate was bij mij (na installatie Android 14).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:54

-ET-

Phone Home

Bij mij werkt AA gedeeltelijk. Spotify werkt goed en maps werkt goed. Maar Flitsmeister bijvoorbeeld niet. Die moet ik eerst op mijn telefoon starten. En dan pas koppelen (bekabeld) aan AA. Dan werkt hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Hier ook problemen met wireless Android auto. Irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:23

DON PAPA

Tweaker-fan

Edite: na het opnieuw opstarten werkt wel ;)

[ Voor 96% gewijzigd door DON PAPA op 24-11-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 15:39

Sabbi

je denkt aan mij.

devilkin schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:42:
Hier ook problemen met wireless Android auto. Irritant.
Ik heb ondertussen de appdata van Android Auto weggegooid, en de hele cache partitie, maar nog steeds blijft de wireless direct eruit crashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-05 18:53
-ET- schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:41:
Bij mij werkt AA gedeeltelijk. Spotify werkt goed en maps werkt goed. Maar Flitsmeister bijvoorbeeld niet. Die moet ik eerst op mijn telefoon starten. En dan pas koppelen (bekabeld) aan AA. Dan werkt hij wel.
Flitsmeister is na de update helemaal k*t met Aa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
patrickt35 schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:15:
[...]

Na de eerste week op Android 14 heb ik het idee dat de S22 zuiniger is geworden. De eerste paar dagen niet, maar sinds vrijdag lijkt er een verbetering te zijn. Dat is ook nadat "device health" van Google is verwijderd (foutmelding waar ergens anders hier over werd geschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Dat idee heb ik ook. Maar is dat ook zo als je 5g gebruikt of? Heb dat nog niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:25
Ik gebruik veel 4 of 5G en merk dat ik minder snel de accu moet opladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
WhiteHwk schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:22:
Dat idee heb ik ook. Maar is dat ook zo als je 5g gebruikt of? Heb dat nog niet getest
Weet ik nog niet, maar hij stond de hele week op 4G.
Heb hem nu eens omgezet naar 5G.
Pagina: 1 ... 45 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos