Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:05
Mizgala28 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:24:
Ik heb ook het gevoel alsof het gewoon aan mijn vingers ligt (ik heb geen andere verklaring anders)

Maar het zou wel rot zijn als vanwege "innovatie" tegenover de normale fysieke scanner, zo iemand als ik dan pech heeft, ik ga dan ook binnenkort dat uittesten met paar andere merken om te kijken of het elders beter is, en dat mijn ervaringen met de S22U en Motorola vorig jaar gewoon pech zijn.

echter verwacht ik er niet veel van
Ik kwam er na 8 maanden achter dat mijn Samsung screenprotector nog een folie had. Nadat ik deze had verwijderd deed de vingerscanner het een stuk beter _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:28
joepiesaus schreef op zondag 13 november 2022 @ 03:36:
[...]

Ik kwam er na 8 maanden achter dat mijn Samsung screenprotector nog een folie had. Nadat ik deze had verwijderd deed de vingerscanner het een stuk beter _O-
Had je deze 2e hands gekocht dat er een screenprotector op zat, bij een nieuwe S22 is dit namelijk niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:05
Nee de orginele screenprotector van Samsung heeft nog een folie. De folie is dik, stroef en verpest de kleuren maar toch had ik het niet door.

Ik was erachter gekomen toen ik mijn screenprotector wou vervangen want de folie was beschadigd. Toen ik de folie eraf haalde zag ik dat dat de folie was en niet de screenprotector.

[ Voor 54% gewijzigd door joepiesaus op 13-11-2022 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 19:13
S_Chief schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:36:
Bijzonder om te lezen. Heb zelf een S22 Ultra met (plastic) screenprotector en de vingerafdruklezer doet het geweldig goed. Geen verhoogde gevoeligheid en elke vinger is één keer toegevoegd. Durf toch wel te stellen dat ontgrendelen in 95% in één keer goed gaat.
Mag ik vragen welke screenprotector jij gebruikt. Mijn huidige screenprotector is ook hit-or-miss met de vingerafdruk scan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:46
@Mizgala28 Bij mij hielp het om mijn vingerafdruk nog wat langer te trainen. Ga naar fingerprint instellingen en kies "Check added fingerprints". Iedere keer dat je vingerafdruk hier herkend wordt, wordt het model nog wat verder getrained. Dit kun je blijven doen tot je tevreden ben over de herkenning. Sinds ik dit gedaan heb werkt het bij mij soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:19

MartNL

Fred13 schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:23:
[...]

Mag ik vragen welke screenprotector jij gebruikt. Mijn huidige screenprotector is ook hit-or-miss met de vingerafdruk scan :-(
Heb je ook wel een nieuwe scan gemaakt na dat je de folie hebt aangebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe S22. Fijn toestel, echter merkte ik al direct dat het toestel elke dag, soms meerdere keren per dag, spontaan opnieuw opstartte.

Ik heb al uren zitten zoeken naar de mogelijk oorzaak. Aan de lader of niet, wifi, batterij instellingen, tal van apps verwijderd, instellingen reset en gisteren maar fabriek reset uitgevoerd. En helaas startte hij zojuist wéér spontaan opnieuw op.

Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53

GforceNL

Out of memory....

Over gezet met smart switch toevallig? Dit veroorzaakt een hoop vage klachten.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
GforceNL schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:37:
Over gezet met smart switch toevallig? Dit veroorzaakt een hoop vage klachten.
Nope, dat gebruik ik nooit. Bij elke nieuwe telefoon stel ik liever alles handmatig opnieuw in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1zxz6eR4CcGCFzsB1P3JLNGhdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRFyZyoTb5sWjCWzKEDRfxtg.jpg?f=fotoalbum_large
Bij je settings, device care die optie aan staan toevallig?

Anders zou ik er mee terug gaan.
Overigens heb ik met smart switch geen enkele klacht tot nu toe.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Nee, die instelling had ik gezien en al direct uit gezet (vóór de fabriek reset), staat nu ook uit.

Moet overigens vermelden dat de problemen wellicht begonnen zijn nadat ik over ging op Android 13. Ik kreeg het toestel en volgens mij kreeg ik de volgende dag de Android 13 update aangeboden. Maar ja, kan nu niet meer terug naar Android 12, toch? Is er een kans dat dit een (tijdelijk) Android 13 issue is dat vanzelf wordt verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vreemd, ik had t toestel ook een dag toen 13 uitkwam. Deze problemen niet gehad.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 20:57
Victorio schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:34:
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe S22. Fijn toestel, echter merkte ik al direct dat het toestel elke dag, soms meerdere keren per dag, spontaan opnieuw opstartte.

Is dit een bekend probleem?
Of het een bekend probleem is weet ik niet, feit is in ieder geval dat ik dit probleem ook had op mijn s22 ultra en Android 12 en nog steeds heb met Android 13. Toestel herstart meerdere keren per week, soms op de meest vervelende momenten.
Wat heb ik allemaal gedaan:

Cache gewist in recovery mode
Fabrieksinstelljngen terugzetten en GEEN backups gebruiken.
Eerst een paar dagen met enkel de Samsung en Google apps.
Opstarten in "veilige" modus. Dit laatste heeft weinig zin omdat je dan maar een zeer beperkt aantal apps kunt gebruiken.

Lang verhaal iets korter, niets heeft geholpen. Uitzoeken of bepaalde apps dit veroorzaken is bijna onbegonnen werk omdat een app die eerder geen problemen gaf dit later wel kan doen.

Ik heb de Samsung Members app gebruikt om foutrapporten op te sturen.

Het vervelende is dat dit rebooten zo'n 5 keer per week gebeurt. Hierbij is de kans groot dat wanneer je het toestel voor reparatie aanbiedt het met een "geen probleem geconstateerd" weer terug krijgt.
Het heeft mijn plezier met dit toestel wel bedorven.

[ Voor 10% gewijzigd door Celf11 op 13-11-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
joepiesaus schreef op zondag 13 november 2022 @ 03:36:
[...]

De S22 series heeft deze helemaal niet, maar ik had er eentje geplaatst en vrij snel eraf gehaald in de hoop dat mijn probleem opgelost was.

Niet dus
2_05 schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:35:
@Mizgala28 Bij mij hielp het om mijn vingerafdruk nog wat langer te trainen. Ga naar fingerprint instellingen en kies "Check added fingerprints". Iedere keer dat je vingerafdruk hier herkend wordt, wordt het model nog wat verder getrained. Dit kun je blijven doen tot je tevreden ben over de herkenning. Sinds ik dit gedaan heb werkt het bij mij soepel.
Die tip heb ik vaker gezien, heeft niks uitgehaald in mijn geval (en als ik het doe, herkend hij de vingers in de meeste gevallen niet)

Ik heb dan ook de vingerafdruk scanner vandaag uitgeschakeld, het is een frustrerende bende zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:29:

Maar iedere keer dat ik de vingerafdruk scanner moet gebruiken, heb ik de neiging om dat ding tegen de muur te smijten.

-- knip rest verhaal --
Onder Instellingen - Display heb je de optie aanrakingsgevoeligheid.
Heb je deze al aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Teletekst schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:11:
[...]

Onder Instellingen - Display heb je de optie aanrakingsgevoeligheid.
Heb je deze al aan staan?
Dat heeft niks uitgehaald voor mij toen (stond aan vanwege de screen protector maar ook na verwijderen ervan bleef het aan, want ik was het vergeten uit te zetten).

Ik had het pas uit gezet na de telefoon swap met mijn partner (wat niks heeft opgelost)

Overigens vandaag de kans gehad om met paar andere telefoons dit te kunnen testen, een S22, een XIaomi 12T Pro en een Flip 3 (met een fysieke scanner)

Ook daar issues met de eerste 2, de Flip 3 pakt mijn vinger per direct.

Ik geef het ook verder op, hopelijk wordt de markt wakker en stopt men met scanners onder het scherm, of bedrijven beginnen met het aanbieden van betere en meer veilige gezichtsscan alternatieven.

[ Voor 31% gewijzigd door Mizgala28 op 13-11-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Celf11 schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:22:
[...]

Of het een bekend probleem is weet ik niet, feit is in ieder geval dat ik dit probleem ook had op mijn s22 ultra en Android 12 en nog steeds heb met Android 13. Toestel herstart meerdere keren per week, soms op de meest vervelende momenten.
...
Het vervelende is dat dit rebooten zo'n 5 keer per week gebeurt. Hierbij is de kans groot dat wanneer je het toestel voor reparatie aanbiedt het met een "geen probleem geconstateerd" weer terug krijgt.
Het heeft mijn plezier met dit toestel wel bedorven.
Mijn S22 heeft het volgens mij nog niet langer dan 24 uur volgehouden, dagelijks binnen 24 uur een restart, soms meerdere keren per dag. Meest frustrerende is dat ik na een restart niet bereikbaar ben, telefoon gaat niet over en geeft geen meldingen. Pas na inloggen (écht starten van het toestel?) zie ik dan dat ik opeens gemiste oproepen en berichten heb.
Morgen maar eens met Vodafone contact opnemen want dit werkt echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
@Victorio hoe ons op de hoogte, ik ben heel benieuwd wat Vodafone hierover kan zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Fred13 schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:23:
[...]

https://www.amazon.nl/gp/product/B09N98RM7Q?psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 16:53
Vingerscanner onder het scherm doet het redelijk.
Het allerbeste en foutloos was toen hij nog op de achterzijde bevond.
Nu het tegenwoordig onder het scherm kan is het een leuke gimmick, maar dat is ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:44
Von Henkel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:59:
Vingerscanner onder het scherm doet het redelijk.
Het allerbeste en foutloos was toen hij nog op de achterzijde bevond.
Nu het tegenwoordig onder het scherm kan is het een leuke gimmick, maar dat is ook alles.
Er zijn toch 2 verschillende soorten vingerafdruk scanners

Welke gebruikt de S22 serie?

Dacht dat de 1 beter werkte dan de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lwbnjio
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06 16:01
Victorio schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:00:
[...]

Mijn S22 heeft het volgens mij nog niet langer dan 24 uur volgehouden, dagelijks binnen 24 uur een restart, soms meerdere keren per dag. Meest frustrerende is dat ik na een restart niet bereikbaar ben, telefoon gaat niet over en geeft geen meldingen. Pas na inloggen (écht starten van het toestel?) zie ik dan dat ik opeens gemiste oproepen en berichten heb.
Morgen maar eens met Vodafone contact opnemen want dit werkt echt niet.
Goed om te lezen dat ik niet alleen ben met dit probleem, ik heb echt exact hetzelfde.
In de 4 maanden dat ik dit toestel gebruik zijn er maar heel weinig dagen geweest zonder spontane restarts.
Ik had gehoopt dat het met updates wel opgelost zou worden maar nu ben ik er wel klaar mee.
Ik heb paar dagen geleden nog een factory reset geprobeerd maar het probleem is er niet minder op geworden.

Ik twijfel met waar ik moet beginnen. Contacteer ik Belsimpel, waar ik het toestel heb gekocht, of Samsung?

Heeft iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
lwbnjio schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:27:
[...]

Ik twijfel met waar ik moet beginnen. Contacteer ik Belsimpel, waar ik het toestel heb gekocht, of Samsung?

Heeft iemand advies?
Ik zou zeggen beide. Ik heb het ook aangekaart in de community van Samsung Members (kans is groot dat je dit appje hebt geïnstalleerd). Daar is ook een draadje over dit onderwerp met moderatoren die een link met Samsung hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Europese S23 krijgt vrijwel zeker de Snapdragon 8 gen 2 soc.

Interessant gerucht hierbij:
In fact, the Galaxy S23 series might even be powered by a highly-optimized version of the Snapdragon 8 Gen 2, possibly boasting better performance. This characteristic could be unique to the 2023 Samsung flagships, which might allow the company to really give its competition a run for its money.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2022 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:29:
[...]

Dat heeft niks uitgehaald voor mij toen (stond aan vanwege de screen protector maar ook na verwijderen ervan bleef het aan, want ik was het vergeten uit te zetten).

Ik had het pas uit gezet na de telefoon swap met mijn partner (wat niks heeft opgelost)

Overigens vandaag de kans gehad om met paar andere telefoons dit te kunnen testen, een S22, een XIaomi 12T Pro en een Flip 3 (met een fysieke scanner)

Ik geef het ook verder op, hopelijk wordt de markt wakker en stopt men met scanners onder het scherm, of bedrijven beginnen met het aanbieden van betere en meer veilige gezichtsscan alternatieven.
Misschien zou je nog kunnen proberen om je vingerafdruk te registreren in een donkere omgeving en bij het registreren de vinger niet te draaien (wel telkens een stukje te verplaatsen).
Dit heeft bij mij op mijn S21+ wel geholpen om minder vaak een misser te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vapormax
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 23:27
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:28:
De Europese S23 krijgt vrijwel zeker de Snapdragon 8 gen 2 soc.

Interessant gerucht hierbij:
In fact, the Galaxy S23 series might even be powered by a highly-optimized version of the Snapdragon 8 Gen 2, possibly boasting better performance. This characteristic could be unique to the 2023 Samsung flagships, which might allow the company to really give its competition a run for its money.
Hier nog een bron

https://www.galaxyclub.nl...rijgt-qualcomm-processor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Gismo1979 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:17:
[...]

Misschien zou je nog kunnen proberen om je vingerafdruk te registreren in een donkere omgeving en bij het registreren de vinger niet te draaien (wel telkens een stukje te verplaatsen).
Dit heeft bij mij op mijn S21+ wel geholpen om minder vaak een misser te krijgen.
Licht (of een donkere omgeving) maakt voor de vingerafdrukscanner van Samsung niet uit aangezien hij ultrasoon werkt.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:57
Mizgala28 schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:29:
[...]

Wat veelal lijkt te helpen is om alle vingerafdrukken te verwijderen en op nieuw te beginnen, en wel als volgt:

Duim scannen doe je om en om. Dus wanneer hij vraagt om te scannen begin je met je linker duim, rechter duim, linker duim....enz. Doe dit 2x.
Zo ook met bv je wijsvinger 2x.

Het vermindert de veiligheid niet, maar reageert veel accurater.

• Mizgala28
patrickt35 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:09:
[...]

Wat veelal lijkt te helpen is om alle vingerafdrukken te verwijderen en op nieuw te beginnen, en wel als volgt:

Duim scannen doe je om en om. Dus wanneer hij vraagt om te scannen begin je met je linker duim, rechter duim, linker duim....enz. Doe dit 2x.
Zo ook met bv je wijsvinger 2x.

Het vermindert de veiligheid niet, maar reageert veel accurater.
Al geprobeerd
Mizgala28 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:29:

Inmiddels het volgende geprobeerd:

- vingers opnieuw scannen
- screen protector eraf
- proces voor biometrics ingesteld op dat deze altijd toegang heeft
- meerdere vingers, meerdere keren gescand
- verschillende vingers geprobeerd
- mijn vingers gescanned op de telefoon van mijn partner
- en door bovenstaande dus 2 keer een volledige format gedaan, dus geen smartswitch aangezien ik alles handmatig overzet zonder software

En ik heb vast wel nog andere dingen geprobeerd die ik nu vergeet te noemen,
Overigens zoals ik eerder zei heeft mijn partner nergens last van, ook nadat wij van toestel geruild zijn (aangezien wij beide een S22 Ultra hebben)
Gismo1979 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:17:
[...]

Haalt helaas niks uit (gisteren meteen uitgeprobeerd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Mizgala28 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:36:
[...]

Al geprobeerd

[...]

Overigens zoals ik eerder zei heeft mijn partner nergens last van, ook nadat wij van toestel geruild zijn (aangezien wij beide een S22 Ultra hebben)

[...]

Haalt helaas niks uit (gisteren meteen uitgeprobeerd)
Heb je een beroep waar je met je vingertoppen ergens langsgaat of je handen nat zijn? Lijkt er op dat je vingerafdruk telkens iets anders is door ergens langsschuren of natte, vochtige handen door X.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Mizgala28
Oekol schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:17:
[...]

Heb je een beroep waar je met je vingertoppen ergens langsgaat of je handen nat zijn? Lijkt er op dat je vingerafdruk telkens iets anders is door ergens langsschuren of natte, vochtige handen door X.
(Te) Droog ja, nat nee (ik smeer ook geen crèmes op mijn handen aangezien die het alleen erger maken)

Geen issues met fysieke scanners, ook niet op telefoons.

Maar wel met under display varianten, alleen had ik de hoop dat de ultrasonische van Samsung deze issue misschien niet had.

Dus ja ik ben erdoor gefrustreerd, maar meer omdat de hele markt naar under display gaat en minder omdat dit niet werkt (zoals ik al vreesde)

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 17-11-2022 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mizgala28 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:34:
[...]

(Te) Droog ja, nat nee (ik smeer ook geen crèmes op mijn handen aangezien die het alleen erger maken)

Geen issues met fysieke scanners, ook niet op telefoons.

Maar wel met under display varianten, alleen had ik de hoop dat de ultrasonische van Samsung deze issue misschien niet had.

Dus ja ik ben erdoor gefrustreerd, maar meer omdat de hele markt naar under display gaat en minder omdat dit niet werkt (zoals ik al vreesde)
Die was ik vergeten idd. Te droog kan ook heb je soort van eelt, kloven, scheurtjes. Dat is ook aan verandering onderhevig. Ik zou denk ik juist wel vet houden met een handcrème van rituals of zo. Denk voor de lange termijn dat je dan een betere vingerafdruk hebt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• JSTS_23
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-09 22:45
Sinds deze week gaat de batterij van mijn S22 Ultra ineens veel sneller leeg. System-UI en Google Play Services hebben geen hoger verbruik dan daarvoor en ik kan ook zo gauw geen andere boosdoener vinden. Is er iemand die dit herkent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victorio
M.b.t. de spontane restart problemen:

Ik had dus vorig weekend, op zaterdagavond een factory reset uitgevoerd.
De volgende dag, zo'n 18 uur later wéér een restart. :( Echter, ik zag toen wel dat tijdens het starten 'bijwerken apps' werd uitgevoerd, en dat gebeurt alleen bij een update neem ik aan.
(Achteraf: Heel misschien was die ene update en restart ná de factory reset wel normaal en is het probleem sinds die factory reset al verholpen?)

Enfin, ik had er weinig vertrouwen in en heb zitten neuzen naar alle plekken waar je iets kan instellen m.b.t. automatische updates (die mogelijk een auto herstart veroorzaken?).
- Algemene Android auto updates uit gezet
- Google Play store auto updates uit gezet
- Samsung store auto updates uit gezet
... en ook:
Instellingen > Beveiliging en privacy > Andere beveiligingsinstellingen >
- Galaxy-systeemapp bijwerken uit gezet
- Updates beveilig.beleid uit gezet

Sindsdien is m'n toestel niet meer herstart (staat nu 115 uur aan _/-\o_ ) en heb ik de app stores en Android auto update weer aan gezet. Even zien hoe het verder gaat komende dagen en dan maar weer eens bovenstaande 2 vinkjes aan zetten en zien wat het doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Victorio op 18-11-2022 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:18

DON PAPA

Tweaker-fan

@Victorio Heb je ook bij instelingen > batterij en apparaatonderhoud deze uit staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7npfi315kZ4r-2LwzECY4y1BX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CacT1t3hXFcNBACJL3qHWI9K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victorio
DON PAPA schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:10:
@Victorio Heb je ook bij instelingen > batterij en apparaatonderhoud deze uit staan
Ja, die optie staat standaard uit na een factory reset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent91
Eindelijk de november update ontvangen op de s22 ultra

Hoop dat dit gebeurt:

https://www.sammobile.com...date-rollout-even-faster/

[ Voor 52% gewijzigd door Vincent91 op 18-11-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
@Oekol daar was ik al bang voor, dan maar geen vingerafdruk scanner.

Zonde dat de markt "innoveert" door slechtere technologie uit te brengen, ik zie het wel of er over 2 a 3 jaar als ik deze toestel vervang, of toevallig Sony nog bestaat en fysieke scanners in hun telefoons plaatst (zoals nu).

Alsnog bedankt voor je hulp (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
Zo jammer dat ze Routines een beetje hebben gesloopt/aangepast en met de november update nog steeds het geval.

Tijdens niet storen gaat mijn telefoon in vliegtuigstand en soms gooide ik deze direct uit bovenin op mijn begin scherm en na gebruik met 1 tik ook weer uit.

Nu moet ik echt met een paar handelingen aan/uit schakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

Victorio schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:48:
[...]

M.b.t. de spontane restart problemen:

Ik had dus vorig weekend, op zaterdagavond een factory reset uitgevoerd.
De volgende dag, zo'n 18 uur later wéér een restart. :( Echter, ik zag toen wel dat tijdens het starten 'bijwerken apps' werd uitgevoerd, en dat gebeurt alleen bij een update neem ik aan.
(Achteraf: Heel misschien was die ene update en restart ná de factory reset wel normaal en is het probleem sinds die factory reset al verholpen?)

Enfin, ik had er weinig vertrouwen in en heb zitten neuzen naar alle plekken waar je iets kan instellen m.b.t. automatische updates (die mogelijk een auto herstart veroorzaken?).
- Algemene Android auto updates uit gezet
- Google Play store auto updates uit gezet
- Samsung store auto updates uit gezet
... en ook:
Instellingen > Beveiliging en privacy > Andere beveiligingsinstellingen >
- Galaxy-systeemapp bijwerken uit gezet
- Updates beveilig.beleid uit gezet

Sindsdien is m'n toestel niet meer herstart (staat nu 115 uur aan _/-\o_ ) en heb ik de app stores en Android auto update weer aan gezet. Even zien hoe het verder gaat komende dagen en dan maar weer eens bovenstaande 2 vinkjes aan zetten en zien wat het doet.
Ik heb er momenteel last van dat diverse Apps niet meer werken en spontaan crashen. Vervolgens na een aantal pogingen de foutmelding dat de App een bug bevat. Cache van betreffende Apps geleegd en toen dit niet hielp ook de telefoon cache geleegd. Helaas zonder resultaat. Zijn er meer Tweakers die dit probleem ervaren? Ook nog Apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helpt helaas ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Mizgala28 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:57:
@Oekol daar was ik al bang voor, dan maar geen vingerafdruk scanner.

Zonde dat de markt "innoveert" door slechtere technologie uit te brengen, ik zie het wel of er over 2 a 3 jaar als ik deze toestel vervang, of toevallig Sony nog bestaat en fysieke scanners in hun telefoons plaatst (zoals nu).

Alsnog bedankt voor je hulp (y)
Facelock werkt bij mij ook wel goed. Alleen als je in de avond wilt unlocken is het wel 100 procent brightness, dat is even wennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:43
Ik ben even gaan controleren en hier is de update eveneens binnen op mijn S22 Ultra

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDDPXz3k6RlEJk71XB34IVd2bss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrXAOIDvV270zxvYSnbVIw9z.jpg?f=fotoalbum_large

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
R2L schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:59:
[...]

Ik heb er momenteel last van dat diverse Apps niet meer werken en spontaan crashen. Vervolgens na een aantal pogingen de foutmelding dat de App een bug bevat. Cache van betreffende Apps geleegd en toen dit niet hielp ook de telefoon cache geleegd. Helaas zonder resultaat. Zijn er meer Tweakers die dit probleem ervaren? Ook nog Apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helpt helaas ook niet.
Ja dat heb ik ook gehad na de laatste update. Bij mij had het te maken met apps die ik in deep sleep had staan standaard dacht ik. Maar kon ook aan toestemmingen van rechten hebben gelegen. Dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Oekol schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:13:
[...]

Facelock werkt bij mij ook wel goed. Alleen als je in de avond wilt unlocken is het wel 100 procent brightness, dat is even wennen.
Misschien toch maar dat ook proberen, aangezien ik face unlock al gewend ben van de iPhone.

zal sowieso beter werken dan FP in mijn geval denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:05
Oekol schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:13:
[...]

die schermhelderheid aanpassing kan je uit zetten, is het niet zo'n bak licht en pak je dan de vingerafdruk of code :)

[ Voor 3% gewijzigd door Titus op 18-11-2022 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Titus schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:20:
[...]

die schermhelderheid aanpassing kan je uit zetten, is het niet zo'n bak licht en pak je dan de vingerafdruk of code :)
Oeh goeie tip. Ga ik even zoeken bij de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
@Victorio @lwbnjio Nog nieuws met de reboots?

Ik waag er nog 1 facory restore aan, daarna meld ik 'm aan voor reparatie ondanks het feit dat ik bijna zeker weet dat het toestel met "niets gevonden" terugkomt. In dat laatste geval mogen ze 'm houden...Ik ben er helemaal klaar mee.
Ben al 2 maanden bezig met installeren, deinstalleren en testen. Laatst ging het drie dagen achter elkaar goed, ik blij, maar op de vierde dag 2 reboots, terwijl ik geen enkele wijziging in de setup had aangebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
Celf11 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:34:
@Victorio @lwbnjio Nog nieuws met de reboots?

Ik waag er nog 1 facory restore aan, daarna meld ik 'm aan voor reparatie ondanks het feit dat ik bijna zeker weet dat het toestel met "niets gevonden" terugkomt. In dat laatste geval mogen ze 'm houden...Ik ben er helemaal klaar mee.
Ben al 2 maanden bezig met installeren, deinstalleren en testen. Laatst ging het drie dagen achter elkaar goed, ik blij, maar op de vierde dag 2 reboots, terwijl ik geen enkele wijziging in de setup had aangebracht.
Mijn eerste S22 had van in het begin ook vele spontane reboots. Ik heb toen gelukkig op tijd de reflex gemaakt om die binnen de 14 dagen terug te sturen als 'defect', met volledige terugbetaling. Nadien een nieuwe besteld en die werkt feilloos, ondanks dezelfde manier van installatie. Er zijn dus wel degelijk 'defecte' toestellen, het ligt niet aan de installatie of aan jezelf.

Hopelijk zullen dit bij reparatie ook wel onderkennen en het moederbord vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
@madhondt , ik heb zojuist een "afhaal" afspraak gemaakt. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 06:36
Iemand enig idee waarom het slotje op mijn vergrendelscherm zwart is en hoe ik hem weer wit kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXS_9AqlFReLQsfBL307IMLcbeQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LUhEJgM0v3ZLlDRPSBxVTZMZ.png?f=fotoalbum_large

Bij sommige achtergronden is hij wel wit. Op mijn S20 met Android 12 (én 13) deed dit probleem zich ook al voor en ik heb geen idee hoe ik dit kan aanpassen. Ik heb zo'n beetje elke 'donkere modus-instelling' gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Yonix op 19-11-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Sinds de factory reset van vorig weekend staat de mijne nu 153 uur aan. Gezien de vele reboots die ik daarvoor had lijkt het me erg stug dat het een hardware probleem zou zijn.
Komende week ga ik de 'Galaxy-systeemapp bijwerken' en 'Updates beveilig.beleid' opties weer aan zetten. Kleine kans, maar mochten de reboots dan weer optreden dan zou het daaraan kunnen liggen. Hebben jullie die opties al eens uit gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Na de november update is de batterij duur beter geworden

Zijn er hier nog met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
Victorio schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:30:
[...]

Komende week ga ik de 'Galaxy-systeemapp bijwerken' en 'Updates beveilig.beleid' opties weer aan zetten. Kleine kans, maar mochten de reboots dan weer optreden dan zou het daaraan kunnen liggen. Hebben jullie die opties al eens uit gezet?
Ga ik nog even proberen, mijn toestel kan ik donderdag pas laten ophalen. Toestel stuur ik hoe dan ook gewoon op omdat het af en toe ook een schermprobleem heeft, vreemde balk van 1 cm hoog over volle breedte van het scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door Celf11 op 20-11-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTS_23
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vincent91 schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:46:
Na de november update is de batterij duur beter geworden

Zijn er hier nog met dezelfde ervaring?
Absoluut! Mijn bericht van eerder deze week is daarmee ook niet meer van toepassing, gelukkig :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:25
Iemand toevallig al eens foto's afgedrukt die gemaakt zijn met de s22 ultra ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 21:05
Ik heb probleem dat wanneer ik thuis kom en m'n S22U verbindt met WiFi, dan geen internet krijgt en schakelt naar 4G+, wanneer ik dan WiFi uit/aan doe verbind het weer en werkt het weer.

Heb een Asus AX86U in woonkamer en AC68U in meterkast. Lijkt wel probleem sinds ik mesh aan heb. Maar m'n vriendin hoor ik niet klagen met haar S20 FE. M'n iPad Air 2022 ook geen problemen.

Heb al netwerk reset, reboot gedaan, markeren als gemeten netwerk, Mac toestel ipv random, vast ip adres... Maar helpt niet.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Yonix schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:35:
Iemand enig idee waarom het slotje op mijn vergrendelscherm zwart is en hoe ik hem weer wit kan krijgen?

[Afbeelding]

Bij sommige achtergronden is hij wel wit. Op mijn S20 met Android 12 (én 13) deed dit probleem zich ook al voor en ik heb geen idee hoe ik dit kan aanpassen. Ik heb zo'n beetje elke 'donkere modus-instelling' gehad.
Dit wordt automatisch bepaald op basis van het palet van de afbeelding. Volgens mij werkt dit niet heel goed want ik kreeg nogal wisselende resultaten. Hopelijk wordt dit nog een keer aangepast zodat het net als de rest van het vergrendelscherm in te stellen is (of gewoon dezelfde kleur als de klok krijgt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 22:25

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

SuperVeloce schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:40:
Ik heb probleem dat wanneer ik thuis kom en m'n S22U verbindt met WiFi, dan geen internet krijgt en schakelt naar 4G+, wanneer ik dan WiFi uit/aan doe verbind het weer en werkt het weer.

Heb een Asus AX86U in woonkamer en AC68U in meterkast. Lijkt wel probleem sinds ik mesh aan heb. Maar m'n vriendin hoor ik niet klagen met haar S20 FE. M'n iPad Air 2022 ook geen problemen.

Heb al netwerk reset, reboot gedaan, markeren als gemeten netwerk, Mac toestel ipv random, vast ip adres... Maar helpt niet.
Ik herken dit ook in zekere mate. Veel issues gehad sinds er een AX11000 is gekomen. Mijn S22U kon telkens geen internetverbinding maken met het Wifi netwerk thuis en bleef op 5G hangen.

In de router instellingen heb ik mijn S22U nu een vast ip adres gegeven en die lijkt de oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Dijkertje schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:45:
[...]

Ik herken dit ook in zekere mate. Veel issues gehad sinds er een AX11000 is gekomen. Mijn S22U kon telkens geen internetverbinding maken met het Wifi netwerk thuis en bleef op 5G hangen.

In de router instellingen heb ik mijn S22U nu een vast ip adres gegeven en die lijkt de oplossing te zijn.
Zal eens proberen :)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:13
Hier exact hetzelfde probleem met dezelfde AX86U router, met andere routers op de S22U geen problemen.

Maar met andere telefoons op de AX86U ook geen problemen, lijkt echt een verkeerde combinatie te zijn met de S22U.

Vast ip adres was hier ook geen oplossing helaas.
Kan verder ook geen oplossingen vinden online..
SuperVeloce schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:40:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
remsie schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:39:
Hier exact hetzelfde probleem met dezelfde AX86U router, met andere routers op de S22U geen problemen.

Maar met andere telefoons op de AX86U ook geen problemen, lijkt echt een verkeerde combinatie te zijn met de S22U.

[...]
Misschien te maken met de Exynos, WiFi 6 modem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:40

Steeffoon

Smartphone-nerd

Gandalf68 schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:55:
Iemand toevallig al eens foto's afgedrukt die gemaakt zijn met de s22 ultra ??
Niet met de Ultra, wel met de S22+... worden meegenomen in het fotoalbum dat ik bij Albelli bestel. Vrij weinig op aan te merken :)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13

[...]
Vreemd ik heb dit soort problemen nog niet gezien bij mijn S22-Ultra. Ook ik maar gebruik van een AX86U mesh netwerk. De telefoon verbind altijd netjes met de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
Fred13 schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:40:
[...]

Vreemd ik heb dit soort problemen nog niet gezien bij mijn S22-Ultra. Ook ik maar gebruik van een AX86U mesh netwerk. De telefoon verbind altijd netjes met de wifi.
Ok, dan snap ik er helemaal niks meer van 😉 binnenkort nog maar eens wat experimenteren met settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

[...]
Zet WiFi 6 maar eens uit. Grote kans dat het probleem dan verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
R2L schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:53:
[...]

Zet WiFi 6 maar eens uit. Grote kans dat het probleem dan verholpen is.
Bedankt voor de tip, dat heb ik nog niet geprobeerd, eens kijken of het blijft werken👍🏻 (kwa snelheid maakt het gelukkig niet zoveel uit)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

Allright, lang getwijfeld wat ik ging doen met mijn S10. De Iphone 14 (pro) was me wat te duur, de renders van de S23 stonden me niet echt aan (en ik vreesde ook daar een stevige price hike). Toen m'n ISP (Telenet, in België) me informeerde van hun Black Friday actie (voor bestaande klanten) werd het wel snel duidelijk.

Een bundel met de Galaxy S22 + Galaxy watch 5 voor €599, met zelfs nog €100 cashback. Die Galaxy Watch heb ik niet nodig dus die verpats ik voor €100-150 en dan heb ik een S22 voor de prijs van pakweg een A53 *O*

Enige nadeel is dat het enkel kon voor de 128GB storage, de 256GB zat niet in de actie, maar OK, beggars can't be choosers...

[ Voor 10% gewijzigd door Jebus4life op 22-11-2022 10:12 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 20:37
@Jebus4life
Dat is inderdaad een prima deal!

Ik zit een beetje tegen hetzelfde aan te hikken. Hier een S10e, waarvan de batterij wel wat minder begint te worden na 3 jaar. Als ik bij KPN verleng dan heb ik de S22 256GB incl. cashback en inruil van m'n oude S8 voor € 439. Dat is een prima deal voor een S22.

Het enige wat me nog tegenhoudt zijn de vele klachten over de batterijduur van de S22. Op zich was de S10e daar ook geen uitblinker in en daar heb ik me altijd prima mee gered. Ik ben ook geen power-user, dus ik denk dat het allemaal voor mij ook wel meevalt. Maar anderzijds klinkt de S23 met Snapdragon en hopelijk een stuk efficiëntere batterij ook wel aantrekkelijk. Daar zal echter ook wel een prijs tegenover staan en tegen de tijd dat er weer goede acties voor de S23 lopen zijn we een jaar verder. Keuzes, keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:35

uFx

Erwin186 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:03:
@Jebus4life
Dat is inderdaad een prima deal!

Ik zit een beetje tegen hetzelfde aan te hikken. Hier een S10e, waarvan de batterij wel wat minder begint te worden na 3 jaar. Als ik bij KPN verleng dan heb ik de S22 256GB incl. cashback en inruil van m'n oude S8 voor € 439. Dat is een prima deal voor een S22.

Het enige wat me nog tegenhoudt zijn de vele klachten over de batterijduur van de S22. Op zich was de S10e daar ook geen uitblinker in en daar heb ik me altijd prima mee gered. Ik ben ook geen power-user, dus ik denk dat het allemaal voor mij ook wel meevalt. Maar anderzijds klinkt de S23 met Snapdragon en hopelijk een stuk efficiëntere batterij ook wel aantrekkelijk. Daar zal echter ook wel een prijs tegenover staan en tegen de tijd dat er weer goede acties voor de S23 lopen zijn we een jaar verder. Keuzes, keuzes...
Ik ben van een S10e naar een S22 gegaan en qua batterijduur is het bij mij vergelijkbaar met de S10e toen ik hem net had. Dus eigenlijk wel prima! De upgrade is verder eigenlijk best wel saai (formaat hetzelfde, software hetzelfde) maar je gaat er op een paar punten wel op vooruit (fotokwaliteit, scherm, vingerafdrukscanner). Als je tevreden bent/was over je S10e is de S22 een prima vervanger.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Erwin186
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 20:37
uFx schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:12:
[...]

Ik ben van een S10e naar een S22 gegaan en qua batterijduur is het bij mij vergelijkbaar met de S10e toen ik hem net had. Dus eigenlijk wel prima! De upgrade is verder eigenlijk best wel saai (formaat hetzelfde, software hetzelfde) maar je gaat er op een paar punten wel op vooruit (fotokwaliteit, scherm, vingerafdrukscanner). Als je tevreden bent/was over je S10e is de S22 een prima vervanger.
Toch de knoop maar doorgehakt. Als ik de S10e zou inruilen zou de S22 me zelfs maar 344 euro kosten, dat is eigenlijk gewoon een no-brainer voor zo'n toestel. Het is de groene S22 met 256GB geworden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:34
Ik ben sinds kort over van de S20 naar de S22 maar ik zie dat de functionaliteit om gezichten te herkennen (incl. tags) binnen de Samsung gallery niet meer werkt. Dit is normaliter erg handig om alle foto's te zoeken op basis van gezicht. Heb de cache inmiddels al een keer leeg gemaakt maar dit heeft nog geen verschil.

Heeft iemand überhaupt nog de mogelijkheid om te zoeken op 'gezichten' vanuit de gallery app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Onedayflyer682 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:32:
Ik ben sinds kort over van de S20 naar de S22 maar ik zie dat de functionaliteit om gezichten te herkennen (incl. tags) binnen de Samsung gallery niet meer werkt. Dit is normaliter erg handig om alle foto's te zoeken op basis van gezicht. Heb de cache inmiddels al een keer leeg gemaakt maar dit heeft nog geen verschil.

Heeft iemand überhaupt nog de mogelijkheid om te zoeken op 'gezichten' vanuit de gallery app?
heeft dit geen 'legal' redenen? ik weet dat het bij google photos ook lang niet beschikbaar was omdat het niet toegestaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Onedayflyer682 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:32:

Zowel bij Google Photo als Samsung Gallery gewoon te zien achter het vergrootglas

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Op de valreep nog even de november security update!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:12
Nu met Black Friday toch serieus aan het twijfelen.
Erg tevreden met mijn Tab S8+. De A52s kan mij qua snelheid niet bekoren...
Nu weer terug bij OnePlus Nord 2T. Erg tevreden met vingerafdruk en face recognition. Ook het snelladen vind ik erg prettig.

Net bij de Mediamarkt geweest, want ik wil graag naar het ecosysteem van Samsung vanwege de fijne ervaring met de tablet. Ook vind ik de 'standen' erg prettig dat de niet toegestane apps grijs worden. Dit zorgt ervoor dat ik niet teveel zinloze apps open.

Qua formaat vind ik de S22 erg fijn, maar de batterij staat mij eigenlijk niet aan. De S22+ kan met 45W laden en heeft een grotere accu.
Echter kan ik dan voor de helft van het geld ook een S21 FE kopen, maar die heeft geen ultrasone vingerafdrukscanner.

Iemand advies? :-D

• codegro
  • Laatst online: 18-09 17:56
Ik heb de S22 inmiddels een aantal weken en ben erg tevreden. Waar ik minder tevreden over ben is de laadsnelheid. Als ik bedraad oplaad, dan kom ik niet hoger dan een laadvermogen van 13W. Ik heb daarbij de originele lader van samsung (45W / PD3.0). Ook gebruik ik de kabel die bij de lader zit. Volgens de specs moet de S22 kunnen laden met 25W bedraad.

Wat doe ik verkeerd? Wat moet ik doen om wel de volle 25W laadvermogen te kunnen halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:11

oNo

Roodey schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:53:
Nu weer terug bij OnePlus Nord 2T. Erg tevreden met vingerafdruk en face recognition. Ook het snelladen vind ik erg prettig.

Net bij de Mediamarkt geweest, want ik wil graag naar het ecosysteem van Samsung vanwege de fijne ervaring met de tablet. Ook vind ik de 'standen' erg prettig dat de niet toegestane apps grijs worden. Dit zorgt ervoor dat ik niet teveel zinloze apps open.

Qua formaat vind ik de S22 erg fijn, maar de batterij staat mij eigenlijk niet aan. De S22+ kan met 45W laden en heeft een grotere accu.
Echter kan ik dan voor de helft van het geld ook een S21 FE kopen, maar die heeft geen ultrasone vingerafdrukscanner.

Voor de S22 was ik veel aan het kijken naar een andere smartphone. Ik had een P40 Pro maar was het gepruts met Google zat.

Sinds de S22 heb ik weinig meer rondgekeken. De vooraf opgesomde minpunten (accuduur, camerakwaliteit) heb ik mee leren leven.

Prima apparaat... _voor mij_!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 21:40

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb de Galaxy S21 FE een poos getest. Vond het een prima toestel, maar niet zo'n uitspringer als de S20 FE was. Vond de vingerafdrukscanner prima presteren in het dagelijks gebruik, vond het wel een nadeel dat je maar maximaal 3 vingers kon toevoegen. Weet niet of dat inmiddels wel meer is, maar destijds niet. Ik heb nu de S22+, matige accuduur; dat was bij de S21 FE niet veel beter.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01 10:43
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de S21FE en niet zoals gedacht de S22 Plus.
Qua formaat schelen ze niet veel, beiden even lang updates, het was echt twijfelen.

De S22 heeft dan wel betere camera's maar ik vond het toch dikwijls pixel peepen om op internet/YouTube de verschillen te zien tussen de foto's van identieke onderwerpen. Temeer omdat het standpunt van waar de fotoo werd genomen soms licht wijzigde. Het verschil was in min ogen miniem.
In ieder geval zijn de foto's van de S21 FE beter dan die van mijn 4j oude Sony.

Een ander voordeel van de FE vond ik de plastiek achterkant (steviger) en wat me over de streep heeft getrokken was de prijs de prijs die ik moest betalen, 400 euro. Een no brainer want de Plus zou me nog altijd ongeveer 640 euro kosten en de vraag was of de (iets) betere foto's en de meer luxe look het prijsverschil echt waard zijn.

Ik heb hier met plezier meegelezen, jullie hadden me bijna over de streep voor een S22 Plus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:03
codegro schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:34:
Ik heb de S22 inmiddels een aantal weken en ben erg tevreden. Waar ik minder tevreden over ben is de laadsnelheid. Als ik bedraad oplaad, dan kom ik niet hoger dan een laadvermogen van 13W. Ik heb daarbij de originele lader van samsung (45W / PD3.0). Ook gebruik ik de kabel die bij de lader zit. Volgens de specs moet de S22 kunnen laden met 25W bedraad.

Wat doe ik verkeerd? Wat moet ik doen om wel de volle 25W laadvermogen te kunnen halen?
Als ik me goed herinner is de kabel niet voldoende die wordt meegeleverd.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Vanochtend zag ik dat er een update was voor mijn S22 Ultra. Normaal nooit problemen met updaten maar deze was echt een drama. Na de herstart zag de S22 ineens mijn Simkaart niet meer. Ook was veilige modus ingeschakeld. Dus moest verplicht een herstart doen om veilige modus uit te schakelen. Na de herstart stond ineens vliegtuigmodus weer aan. Deze uitgezet en alles deed het weer maar wat een drama van een update is dit dan geweest?

Ben ik de enige?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
@Draconian Net even een check gedaan, maar ik krijg de melding: Software is up-to--date.
Ik zit op beveilingspatch 1 november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
Draconian schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 07:50:
Vanochtend zag ik dat er een update was voor mijn S22 Ultra. Normaal nooit problemen met updaten maar deze was echt een drama. Na de herstart zag de S22 ineens mijn Simkaart niet meer. Ook was veilige modus ingeschakeld. Dus moest verplicht een herstart doen om veilige modus uit te schakelen. Na de herstart stond ineens vliegtuigmodus weer aan. Deze uitgezet en alles deed het weer maar wat een drama van een update is dit dan geweest?

Ben ik de enige?
Geen probleem bij mij, de update installeerde soepel als altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:10
Draconian schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 07:50:

Ben ik de enige?
Hier geen update beschikbaar op mijn S22 Ultra. Weet je ook wat er allemaal in de update zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:12

Uiteindelijk de S21 FE gekocht vanwege het grootte prijsverschil met de S22 serie. Ook heeft de S21 FE een plastic achterkant. Daarom ga ik deze 'caseless' gebruiken. Dat scheelt weer dikte in de broekzak.

Inmiddels het een en ander ingesteld. Dinsdag hoop ik de screenprotector te ontvangen en dan neem ik het toestel in gebruik.
Wel bijzonder dat je echt 'high end' Samsung spul moet komen voor een ultieme ervaring. De A52s die ik hier nog heb liggen is echte vele malen langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Acties:

Is een s22 ultra 256 gb voor 740 euro met inruil van een s20 fe 128gb een goede prijs ?

En is 256gb genoeg voor opslag ? Zit te twijfelen....

[ Voor 5% gewijzigd door Gandalf68 op 27-11-2022 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gandalf68 schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:09:
Acties:

Is een s22 ultra 256 gb voor 740 euro met inruil van een s20 fe 128gb een goede prijs ?

Nee te duur, beter wachten op de S23 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:16:
[...]

Nee te duur, beter wachten op de S23 release.
Net gekeken maar een s 21 ultra 21 256 gb kost nieuw nog 1115 euro...dus denk niet dat de s22 tot 740 gaat zakken ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:18
Acties:

Niet bijzonder... de s22u 256gb is nu voor 1000-1100 te krijgen? De S20FE zie ik in V&A staan voor 280-300...

Oftewel, gewoon een 'normale' prijs... maar niet zozeer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:

Hier ook een S20 FE en wacht op de S23 (Ultra). Zal wel duurder worden natuurlijk, maar dan heb je wel een Snapdragon chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:41
Wat is de betere deal? een S21 FE voor 432 of S22 van 624 met 100 euro cashback? Ik kom van een s9 dus ik ben een beetje bang dat de S1 FE wat te groot is qua formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:43
Acties:

Het ligt er net aan. Je kan niet meer uitbreiden in de toekomst. Ik raad je een 512GB uitvoering aan. Ik vind 128GB en 256GB te klein en daarom heb ik één 512GB uitvoering van de S22 Ultra gekozen. Ik heb al 154GB gebruikt van de 512GB.

Ik wilde in de eerste instantie de 1TB uitvoering van de S22 Ultra. De 1TB uitvoering is alleen online beschikbaar via Samsung. Toen ik keek was deze op dat moment weer niet beschikbaar. Ik heb uiteindelijk de 512GB uitvoering gekozen via T-Mobile shop met mijn Unlimited abonnement.

Je kan uitbreiden door een Micro-SD slotje via de USB-C aansluiting te gebruiken, maar erg handig is dat ook weer niet.

Mijn vrouw heeft de nieuwe Samsung Galaxy Z Flip 4 blauw besteld via Bol.com en ook meteen met één 512GB uitvoering. Je kan beter ietsjes meer kiezen dan straks te kort te komen.

Zelf meegemaakt met de Samsung Galaxy S6 Edge Plus 32GB Goud deze los gekocht bij de Media Markt BTW Weg Ermee dagen. Deze S6 Edge Plus had geen Micro-SD slotje geïntegreerd en ik kwam te kort aan opslagruimte steeds 0GB beschikbaar. Uit mijn eigen ervaring was het erg vervelend en achteraf gezien had ik beter de 64GB kunnen kiezen. Ik heb uiteindelijk extern gekozen en via de Micro-USB uitgebreid tot 128GB met een Samsung Micro-SD kaartje. Maar ook dat was erg onhandig achteraf en ik heb de S6 Edge Plus door verkocht en koos ik voor de nieuwe Galaxy S7 Edge met een Micro-SD slotje weer geïntegreerd in het toestel.

[ Voor 35% gewijzigd door Van der Berg op 28-11-2022 11:18 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 21:42

Jebus4life

BE User

Ik heb mijn S22 sinds vorige week binnen (ter vervanging van mijn S10)

Eerste keer in behoorlijk lange tijd dat ik niet van fabrikant/OS verander waardoor de upgrade zo underwhelming aanvoelt :+ Het is precies dezelfde telefoon, maar gewoon een tikje beter. Ben wel fan van het platte design in vergelijking van de S10 (en zeggen dat ik bang had voor de switch net omwille van die reden).

Niet ontevreden ofzo hoor, de vorige was met 3,5 jaar toch wel "op", dus het was tijd voor een vernieuwing.
Marrtijn schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:45:
Wat is de betere deal? een S21 FE voor 432 of S22 van 624 met 100 euro cashback? Ik kom van een s9 dus ik ben een beetje bang dat de S1 FE wat te groot is qua formaat.
Puur vanwege formaat ben ik voor de S22 gegaan (ik zat in een vergelijkbaar scenario, maar in mijn geval was de prijs quasi identiek). Vermoedelijk iets waar je snel aan went, maar ik kan nu bedienen met 1 hand en dat wou ik graag zo houden.

Tweede punt is dat de S22 volledig van glas was, wat ik toch meer premium vind dan het plastic van de S21 (FE). Er zal ongetwijfeld niets mis zijn met de build quality van de S21 FE (integendeel), maar puur qua feel is dat een verschil voor mij

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Is het aanbevolen om camera bescherming te gebruiken want weet niet hoe fragiel de cameras zijn

Ik doe graag m'n telefoon in m'n broekzak dus daarmee de vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Vincent91 schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:00:
Is het aanbevolen om camera bescherming te gebruiken want weet niet hoe fragiel de cameras zijn

Ik doe graag m'n telefoon in m'n broekzak dus daarmee de vraag
Ik zou het niet doen. Dan kan je beter een hoesje nemen waarbij de lenzen aan de randen worden beschermd.

Als je bescherming op de lenzen plaatst (zoals een glazen Protector) is dat nadelig voor de lenzen zelf (foto kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Knamix schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:06:
[...]

Ik zou het niet doen. Dan kan je beter een hoesje nemen waarbij de lenzen aan de randen worden beschermd.

Als je bescherming op de lenzen plaatst (zoals een glazen Protector) is dat nadelig voor de lenzen zelf (foto kwaliteit)
Tegenwoordig zijn er ook hoesjes met camera slider

Is dit een betere keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://m.gsmarena.com/sa...f_february-news-56674.php

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
blup schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:32:
[...]

heeft dit geen 'legal' redenen? ik weet dat het bij google photos ook lang niet beschikbaar was omdat het niet toegestaan was.
Ik zag dat ik het uiteindelijk bij Google ook moest inschakelen in het profiel maar tot op heden ook nog geen herkenning van gezichten. Wellicht dat het nog kan uitmaken waar de telefoon is gekocht (heb hem via het werk) maar kan hier vanuit legal ook niks over vinden. Wel veel mensen met hetzelfde probleem (in zowel Google als Gallery). Lijkt bijna meer een lokaal probleem dan een app-probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
Zorki schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:28:
[...]

Zowel bij Google Photo als Samsung Gallery gewoon te zien achter het vergrootglas
Dat is bijzonder, hebben deze foto's ook nog een bepaalde tag of is dit automatisch gegaan voor zover je weet? Ik heb alle machtigingen al verleend.
Pagina: 1 ... 37 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos