Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:44
Even afwachten.. zie mijn eerdere reactie Samsung beloofd al jaren Snapdragon voor EU & NL

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Van der Berg schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:33:
[...]

Oh oh oh, even afwachten hoor bij de Galaxy S22 generatie werd ons ook een Snapdragon beloofd en kwam deze toch weer met een Exynos op 2200 op 4nm uit. Kan later als nog dat Samsung straks een Exynos 2300 erin zet bij de Galaxy S23 voor de EU op 3nm.

Niet dat Exynos chip nou zo slecht is hoor, maar toch is Samsung zijn belofte niet nagekomen
Eerst de huidige S22 Ultra 256GB wat ouder laten worden, deze is net 9 maanden oud.

Zal blij zijn dat die Snapdragon eraan komt maar om meteen een goed toestel ervoor vroegtijdig af te schrijven gaat een beetje financieel pijn doen en dat is mij de betere prestaties niet waard :>

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:49
En wat is het bewezen voordeel dan van een Snapdragon processor?
Is het iets wat is aangepraat, of kan je het onderbouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
patrickt35 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:24:
[...]

En wat is het bewezen voordeel dan van een Snapdragon processor?
Is het iets wat is aangepraat, of kan je het onderbouwen?
In ieder geval betere camera processing: https://www.dxomark.com/smartphones/ . De Snapdragon variant wint altijd van de Exynos in camera tests.

Verder heb ik met Exynos altijd problemen gehad met vage idle batterij drain en wegvallend telefoon signaal bij een exynos modem (S22U en Pixel 6 Pro).

Daarnaast iets onmeetbaars: in games merk ik wat microstutter met een exynos.

Maargoed, verder is het stuivertje wisselen deze generatie: https://www.androidauthor...1-vs-exynos-2200-3122407/ . Allebeiwat sterkere en wat zwakkere punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:30
Iemand een idee of het mogelijk is om een ander lettertype te installeren zonder de telefoon te rooten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:52

DON PAPA

Tweaker-fan

satshow schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 06:39:
Iemand een idee of het mogelijk is om een ander lettertype te installeren zonder de telefoon te rooten?
Instellingen > display > tekstgrote en opmaak > letterstijl, en daar kun je een nieuw lettertype downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
gisteren een nieuwe S22 gekocht, maar is het normaal dat die dingen zo warm worden? ik heb de sticker van de achterkant nog niet eraf gehaald, omdat mijn hoes nog niet binnen is. zou dat daaraan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-08 21:12
Farabi schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:41:
gisteren een nieuwe S22 gekocht, maar is het normaal dat die dingen zo warm worden? ik heb de sticker van de achterkant nog niet eraf gehaald, omdat mijn hoes nog niet binnen is. zou dat daaraan kunnen liggen?
Bij de installatie van het toestel, ja zeker kant dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
DON PAPA schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 07:38:
[...]

Instellingen > display > tekstgrote en opmaak > letterstijl, en daar kun je een nieuw lettertype downloaden.
Zitten daar ook Google lettertypes bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:25
Zit er bij de reguliere S22 eigenlijk weer een screenprotector op vanuit de fabriek zoals bij eerdere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 13:54
theonlymarco83 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:52:
Zit er bij de reguliere S22 eigenlijk weer een screenprotector op vanuit de fabriek zoals bij eerdere modellen?
Nope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

satshow schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:24:
[...]
Zitten daar ook Google lettertypes bij?
Nee volgens mij niet, maar wel vergelijkbare, ik heb geen idee om welke Google fonts het dan zou gaan?
https://fonts.google.com/

Maar bijvoorbeeld de Google "Open Sans" lijkt weer heel erg op de "Samsung Sans"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
DON PAPA schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:09:
[...]

Nee volgens mij niet, maar wel vergelijkbare, ik heb geen idee om welke Google fonts het dan zou gaan?
https://fonts.google.com/

Maar bijvoorbeeld de Google "Open Sans" lijkt weer heel erg op de "Samsung Sans"
Stardos stencil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Als je bij Instellingen > display > tekstgrote en opmaak > letterstijl, zoekt bij "+ lettertype downloaden" naar "MT Stencil" dan krijg je een vergelijkbaar lettertype als "Stardos stencil" het is alleen wel een betaald lettertype (1,51 euro) om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:33

Oekol

waka waka hey hey

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YW9Emg8nMu5fhRZX1-xbOPcOgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5g5S6HWfUVFh23fahKmVqW1.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is de beste camera instelling qua 3:4 9:16 etc? Of maakt dat niet uit?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:41
3:4 gebruikt de hele sensor, andere verhoudingen gebruiken een crop van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-08 19:26
Gisteren mijn s22 ultra binnen gekregen en ik had een iphone 14 pro max maar Wauw wat een mooi toestel en wat kan je lekker veel instellen geheel naar eigen smaak. Het scherm is zo mooi en levendig dat ik het scherm van de iphone eigenlijk dof vind qua kleur. Ik krijg alleen constant van alles meldingen hoe schakel ik dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:50
Sinds een week bezit ik een S22, paar vraagjes.
- Ik wil de conditie van mijn batterij zo goed mogelijk houden, zeker omdat die al niet grandioos is. Ik probeer tussen 20 en 80% batterij te blijven. Mijn vriendin laadt hem (wel) 's nachts op, haar Iphone kent haar slaapritme waardoor hij niet tot 100% oplaadt maar de laatste procenten pas in de vroege uurtjes doorkomen. Kan dit ook bij Samsung? Soort smart laden?
- Als ik op mijn home scherm naar rechts swipe kom ik automatisch uit bij samsung free. Deze app kan ik niet handmatig verwijderen, wel meldingen uitzetten. Ik wil dat dit scherm weggaat maar het liefst vervangen. Op mijn vorige toestel kreeg ik automatisch voorgestelde nieuwsberichten als ik naar links swipede van sites die ik veelal bezocht, denk aan tweakers, nu.nl, berichten uit kranten over de woningmarkt. Iemand enig idee wat ik bedoel en hoe ik dit kan realiseren?

EDIT:

En Whatsapp berichten krijg ik alleen als pop up/ melding wanneer ik trillen aan heb staan. Als ik geen trillen en geen geluid aan heb, krijg ik dus geen aparte meldingen :|

[ Voor 9% gewijzigd door poekiepoes12 op 05-11-2022 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:16
- Als ik op mijn home scherm naar rechts swipe kom ik automatisch uit bij samsung free.
Op homescreen met 2 vingers uitzoomen en dan kan je de screen wijzigen of uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:01
elaho schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:16:
Gisteren mijn s22 ultra binnen gekregen en ik had een iphone 14 pro max maar Wauw wat een mooi toestel en wat kan je lekker veel instellen geheel naar eigen smaak. Het scherm is zo mooi en levendig dat ik het scherm van de iphone eigenlijk dof vind qua kleur. Ik krijg alleen constant van alles meldingen hoe schakel ik dat uit?
Ga naar Instellingen en vervolgens naar 'Apps';
Scrol door de lijst met alle apps, en klik op de app waarvan je de notificaties niet meer wil zien;
Druk op 'Meldingen uitschakelen' of 'Meldingen' en geef vervolgens aan dat je geen notificaties meer wil zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Niet normaal hoe snel de batterij van de s22 leegraakt vergeleken met mn oude iphone 13. Had de batterij prestatie wel beter verwacht. De telefoon 2 dagen in gebruik overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 05-11-2022 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-07 13:05
Farabi schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:20:
Niet normaal hoe snel de batterij van de s22 leegraakt vergeleken met mn oude iphone 13. Had de batterij prestatie wel beter verwacht. De telefoon 2 dagen in gebruik overigens.
Begin dit jaar voor ik een 13 Pro kocht ook de S22 in overweging gehad, maar de accuduur zorgde ervoor dat de S22 afviel.

Nu toevallig een S22 Ultra in bezit, en hoewel ik had verwacht dat deze "zeker weten langer meegaat" qua accu, verslaan beide de 13 Pro en mijn 3 jaar oude LG de S22 Ultra z'n accuduur. (AOD en paar andere dingen staan uit op de S22U)

Geen ramp, de Ultra houdt het wel een dag uit als ik tot 15%~20% ga, maar ik had wel wat meer verwacht vooral tegenover zo'n oude LG (die een Snapdragon 855 heeft icm met een 3550mAh accu).

overigens is de normale S22 geen slecht toestel, gewoon niet geschikt voor mensen die hun telefoon wat zwaarder gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Of-Aaargh schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:29:
3:4 gebruikt de hele sensor, andere verhoudingen gebruiken een crop van het beeld.
Dus 3:4 is beter, maakt de ene met meer megapixel dan betere foto's nog of valt dat mee?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:57
Geef het wat tijd - na 1.5 weken werd het plots een pak beter op m'n S22U.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
devilkin schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:06:
[...]

Geef het wat tijd - na 1.5 weken werd het plots een pak beter op m'n S22U.
Hoe kan dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Toestel leert hoe je je telefoon gebruikt en dus welke apps je niet gebruikt en deze in slaapstand zet.

Verder zal ook meespelen dat je een nieuw toestel veel meer gebruikt en na verloop van tijd niet meer. Tenminste in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:28
Omdat dan je telefoon weet welke apps je wel en niet gebruikt. Dan worden er apps in diepe slaap gezet.
Tevens een tip om 5G uit te zetten en gewoon 4G+ te gebruiken, want echte 5G is er toch nog niet en nu gebruikt het extra stroom. Niet alleen op de S22 serie, maar alle telefoons.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
iPhones zijn véél beter geoptimaliseerd, software en hardware is extreem goed afgestemd. Daar kan geen android telefoon aan tippen. Ook na 1.5 week niet, de apps in slaapstand zetten geeft maar een kleine winst. Bij android moet je niet voor uitmuntende accuduur zijn helaas. Maar wie weet wordt het acceptabel over een weekje.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 05-11-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
stin00 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:10:
[...]

iPhones zijn véél beter geoptimaliseerd, software en hardware is extreem goed afgestemd. Daar kan geen android telefoon aan tippen. Ook na 1.5 week niet, de apps in slaapstand zetten geeft maar een kleine winst. Bij android moet je niet voor goede accuduur zijn helaas.
daar was ik me bewust van. maar had toch een stuk beter verwacht na jaren terug te zijn op android. maar goed, ben iig wel blij om terug te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Oekol schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:30:
[...]

Dus 3:4 is beter, maakt de ene met meer megapixel dan betere foto's nog of valt dat mee?
Ja, in feite snij je met andere verhoudingen simpelweg een stuk van je foto af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-08 11:57
Farabi schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:13:
[...]

daar was ik me bewust van. maar had toch een stuk beter verwacht na jaren terug te zijn op android. maar goed, ben iig wel blij om terug te zijn.
Mijn laatste Samsung was de note3. Daarna diverse Huawei mate telefoons en een oppo find x2.
Om toch weer eens een samsung te proberen, heb ik een paar maanden de S22 Ultra gebruikt. Er is hier al veel over geschreven, maar inderdaad een aantal dingen zijn gewoon belabberd van zo'n duur toestel, zoals accu duur, ontvangst, snelheid en vingersensor en gezichts herkenning.
De camera was voor mij het enige positieve, perfecte foto's.
Nu sinds 2 weken een Oppo Reno 8 Pro in gebruik. Alles werkt zoals het hoort.
Had wat meer van de S22 verwacht anders was ik daar ook wel bij gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Pakt de s22 automatisch de hoogste kwaliteit foto's en video met het opnemen van de camera? Ik kon niet vinden waar ik de resoluties van de foto's aan kan passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Aloysxda schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:11:
[...]

Mijn laatste Samsung was de note3. Daarna diverse Huawei mate telefoons en een oppo find x2.
Om toch weer eens een samsung te proberen, heb ik een paar maanden de S22 Ultra gebruikt. Er is hier al veel over geschreven, maar inderdaad een aantal dingen zijn gewoon belabberd van zo'n duur toestel, zoals accu duur, ontvangst, snelheid en vingersensor en gezichts herkenning.
De camera was voor mij het enige positieve, perfecte foto's.
Nu sinds 2 weken een Oppo Reno 8 Pro in gebruik. Alles werkt zoals het hoort.
Had wat meer van de S22 verwacht anders was ik daar ook wel bij gebleven.
Ontvangst, snelheid en vingerafdruksensor zijn niet de 'standaard' problemen van de S22.
Heb sinds een paar weken de Pixel 7 Pro en ook in dat forum wordt geklaagd over allerlei problemen.
Wat ik wil zeggen is dat elk toestel wel zn problemen heeft en bij iedereen is dat weer anders.

Ik hoor goede verhalen over OneUI 5 dus misschien dat dat sommige ergenissen wegneemt van bijvoorbeeld haperende UI, shutter lag, snellere vingerafdruk herkenning en ietsje betere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-08 17:48
Oekol schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:30:
[...]

Foto kwaliteit blijft gelijk. Afmetingen zijn anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:57
@Farabi kujk ook zeker eens naar galaxy app booster van good guardians. Helpt ook een pak.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Fred13 schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:24:
[...]

Foto kwaliteit blijft gelijk. Afmetingen zijn anders
Zelfs bij de 3:4 met meer MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Oekol schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:48:
[...]

Zelfs bij de 3:4 met meer MP?
Aangezien je alleen met de hele sensor (3:4 verhouding) foto's met hoge resolutie kunt nemen is dat niet relevant. Uiteraard kun je ook achteraf deze foto's bijsnijden naar een andere verhouding. In de Galerij-app kun je je foto's bijsnijden en daar snel kiezen voor dezelfde verhoudingen die je in de camera kunt kiezen (1:1, 16:9 en full - dezelfde verhouding als je scherm). Dan krijg je dezelfde foto's als wanneer je in de camera-app een andere beeldverhouding als van de sensor (3:4) kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Of-Aaargh schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:53:
[...]

Aangezien je alleen met de hele sensor (3:4 verhouding) foto's met hoge resolutie kunt nemen is dat niet relevant. Uiteraard kun je ook achteraf deze foto's bijsnijden naar een andere verhouding. In de Galerij-app kun je je foto's bijsnijden en daar snel kiezen voor dezelfde verhoudingen die je in de camera kunt kiezen (1:1, 16:9 en full - dezelfde verhouding als je scherm). Dan krijg je dezelfde foto's als wanneer je in de camera-app een andere beeldverhouding als van de sensor (3:4) kiest.
Maar hoe pas je het formaat megapixels aan, vaak moet ik foto's mailen,
dan mail ik niet graag met een foto van 3000x4000 pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Of-Aaargh schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:53:
[...]

Mijn vraag wellicht niet helemaal duidelijk.
Je hebt twee soorten 3:4 verhouding. 1 staat 50 MP bij op de s22. Is die 50mp dan beter dan de normale?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Albert020 schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:30:
[...]

Maar hoe pas je het formaat megapixels aan, vaak moet ik foto's mailen,
dan mail ik niet graag met een foto van 3000x4000 pixels.
Als je een foto hebt gemaakt dan klik je op bewerken (potlood) dan op de drie puntjes en kiest "grote wijzigen"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUZZaJ8x9qLMVQPhDga9oWogvJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXNw6TcHcvDT3oUwtJrSjBQY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Oekol schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:59:
[...]

Mijn vraag wellicht niet helemaal duidelijk.
Je hebt twee soorten 3:4 verhouding. 1 staat 50 MP bij op de s22. Is die 50mp dan beter dan de normale?
Soms wel, soms niet. De resolutie bij 50mp is hoger, want elke pixel wordt apart gebruikt om het beeld vast te leggen. Daardoor zie je meer detail als je inzoomt. Bij de 'gewone' 12mp foto's wordt aan 'pixel binning' gedaan, het beeld wat meerdere pixels ontvangen wordt samengevoegd, waardoor je weliswaar minder detail hebt, maar meestal wel betere/helderder foto's krijgt, met name als het licht niet overdadig aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
stin00 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:10:
[...]

iPhones zijn véél beter geoptimaliseerd, software en hardware is extreem goed afgestemd. Daar kan geen android telefoon aan tippen. Ook na 1.5 week niet, de apps in slaapstand zetten geeft maar een kleine winst. Bij android moet je niet voor uitmuntende accuduur zijn helaas. Maar wie weet wordt het acceptabel over een weekje.
Ik heb een Xiaomi Mi 9T en dat ding had een SOT van ruim 10uur met nog 10% over kan ik mij herinneren..

De Galaxy lineup is het parade paardje van Samsung dus ding word letterlijk met de nieuwste tech volgestampt. iPhone 13 Pro versus S22 Ultra is het formaat scherm (6" vs 6,8") en de Ultra heeft een veel beter scherm een veel hogere resolutie met pixel dichtheid van (460 vs 500ppi)
Maar dit alles word gecompenseerd met een veel grotere accu 3000 vs 5000mAh
Volgens GSM-arena gaat de S22 Ultra veel langer mee met een acculading.. dus klopt niet echt wat (ex)-iPhone mensen hier vertellen. :O

Ik denk dat het komt omdat een iPhone een "saai" toestel is dus zit je er niet zoveel aan. Een Android toestel is gewoon oneindig in te stellen en veel speelser dus voordat je het weet is de accu leeg omdat je er continu opzit? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
IssY_I schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:30:
[...]

Ik denk dat het komt omdat een iPhone een "saai" toestel is dus zit je er niet zoveel aan. Een Android toestel is gewoon oneindig in te stellen en veel speelser dus voordat je het weet is de accu leeg omdat je er continu opzit? :P
Ik zit aan beide even veel eigenlijk, en op wifi valt dat verschil nog mee maar op mobiel netwerk is de iPhone fors beter, en stand-by is erg consistent bij mij daarmee.

Maar ik vergelijk liever geen Android vs iOS omdat ze beide anders omgaan met accuduur, ik vergelijk de S22 Ultra liever met mijn oude LG die met een fors kleinere accu (3550mAh) die ook nog na 3 jaar best wat versleten is, het nog steeds langer uithoudt dan de Ultra.

De Ultra houdt het voor mij wel een dag vol, maar niet "1,5 a 2 dagen" zoals de LG of de iPhone, maar dat vind ik niet erg want mijn eis is "hou het de hele dag vol", alles daarbovenop is gewoon een extra.

Maar Snapdragon 855 (die in de LG zit) was naar mijn weten meer efficiënt dan de huidige SoCs, je zag toen ook minder telefoons die last hadden van hitte of throttlen dan nu. (tenzij ik eroverheen kijk, ik zeg niet dat throttlen niet bestond)

En dat is niet een "Exynos only" probleem, zelfs de huidige Snapdragon chips, ook die uit de TSMC fabriek zijn naar mijn mening te veel gericht op pure kracht en te weinig op gebalanceerde performance en verbruik, terwijl de meeste telefoons qua koeling daar gewoon geen ruimte voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Iphones hebben een hele goede standby tijd maar daar staat tegenover dat achtergrondprocessen direct afgesloten worden als toestel in standby gaat dus uploaden met het scherm uit gaat niet lukken. Dat vind ik soms wel irritant.

Xiaomi/Huawei toestellen hebben in mijn ervaring ook een agressieve vorm van batterijbesparing door processen/apps in het geheugen direct af te sluiten. Bij een Samsung kun je soms dagen later nog een app uit het geheugen laden. Van mij hoeft dat niet maar dat zijn wel dingen die niet ten goede van de accuduur komen.

Ik heb een S21Ultra en vind de accuduur best goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Garret1410 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:09:
Iphones hebben een hele goede standby tijd maar daar staat tegenover dat achtergrondprocessen direct afgesloten worden als toestel in standby gaat dus uploaden met het scherm uit gaat niet lukken. Dat vind ik soms wel irritant.

Xiaomi/Huawei toestellen hebben in mijn ervaring ook een agressieve vorm van batterijbesparing door processen/apps in het geheugen direct af te sluiten. Bij een Samsung kun je soms dagen later nog een app uit het geheugen laden. Van mij hoeft dat niet maar dat zijn wel dingen die niet ten goede van de accuduur komen.

Ik heb een S21Ultra en vind de accuduur best goed.
Dat is wel een gemis voor mij, soms als ik mij bevind op een plek met traag internet is dat erg irritant als je dan op iOS moet blijven staren naar de upload (thuis geen probleem want snel internet).

Dat deed Android altijd al beter, en daar zijn er wel meer voorbeelden van.

Echter vind ik dat net als Xiaomi, Samsung ook veel te agressief is met batterijbesparing, zelfs nu al paar keer meegemaakt dat de S22 Ultra (met 12GB RAM) gewoon dingen eruit knalt de volgende dag die ik nog open had, dat deden mijn LG en de telefoons ervoor nooit.

Vertraagde notificaties zijn een andere issue, ook hier met geen enkele Android toestel (ook de iPhone niet) zo erg gehad, LG en de iPhone krijgen gewoon alles meteen binnen, op de Samsung varieert dat tussen "nu en 15 minuten".

Misschien dat het een bepaalde setting is (sowieso niet sluimeren, ik heb met de belangrijkste apps ingesteld dat deze nooit sluimeren), maar ik heb dit niet kunnen vinden.

Ik weet dat het vroeger wel uit kon, dat was het eerste wat ik deed op de S10e van mijn partner enkele jaren terug, omdat Whatsapp berichten soms pas na 10 minuten binnen kwamen, tenzij de app actief open was op het toestel.

(en als ik het over Xiaomi heb of vroeger zelfs Huawei, de bovenstaande kan ik copy pasten, want die 2 merken hebben exact hetzelfde issues uit ervaring)

Niet dat ik graag klaag, feit is dat elke merk zo z'n vage issues heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:52
Is het eigenlijk mogelijk om 1 bepaald whatsapp gesprek niet te laten pop uppen id auto, ik weet dat je op het belletje kan zodat dit gedurende die rit niet meer gebeurd, maar ik zou dit graag permanent doen voor sommige chats.

[ Voor 4% gewijzigd door izzet3838 op 07-11-2022 10:39 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
izzet3838 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:39:
Is het eigenlijk mogelijk om 1 bepaald whatsapp gesprek niet te laten pop uppen id auto, ik weet dat je op het belletje kan zodat dit gedurende die rit niet meer gebeurd, maar ik zou dit graag permanent doen voor sommige chats.
Je kunt in WhatsApp zelf per chat de notificaties instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Dus toch, voor de S23 een Snapdragon 8 Gen 2

[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 07-11-2022 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
vraagje voor mijn broertje

heeft iemand ervaring met Samsung Care plus?
kan je hem in het origineel doosje versturen? krijg je deze wel weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1358524

Zeker is al bevestigd.
Samsung heeft een contract afgesloten met Qualcomm voor meerdere jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
Dat had ik ook al voorspelt en ik had niets anders verwacht dan dat de opvolger in de S22 een Exynos 2300 is bij de S23(Ultra) generatie.

Exynos chipset is niet slecht en doen goed mee. Alleen is Snapdragon net even iets beter. Maar de vraag is ga je dat opmerken.
Samsungs Galaxy S23 'eerste week van februari' onthuld, met mogelijk tóch een Exynos-variant

[ Voor 27% gewijzigd door Van der Berg op 07-11-2022 11:33 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
dreester schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:45:
[...]

Je kunt in WhatsApp zelf per chat de notificaties instellen.
Ok, eens proberen of android auto dat overneemt dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Dat is dan wellicht een opvolger voor mijn S20 FE 5G met Snapdragon 865 cpu, mits de accuduur minimaal vergelijkbaar is met mijn huidige toestel. Met de S21 en S22 was dit niet het geval, als ik de benchmarks moet geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Anoniem: 1835258 schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:40:
[...]

Dat is dan wellicht een opvolger voor mijn S20 FE 5G met Snapdragon 865 cpu, mits de accuduur minimaal vergelijkbaar is met mijn huidige toestel. Met de S21 en S22 was dit niet het geval, als ik de benchmarks moet geloven.
Voor mij is de S23 zeer waarschijnlijk de opvolger voor mijn huidige S22 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 07-11-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:07
Mensen hier ervaring met Samsung Lease (bij Samsung zelf)

Ik heb nu een iphone XR, wij verwachten eind december onze dochter en wil eigenlijk terug naar samsung. Vooral vanwege de camera en straks leuke kiekjes van de kleine!

Ik weet dat de meeste hier niet fan zijn van lease maar voor €33 euro per maand ben je wel compleet gedekt met schade/diefstal etc. Ook is het fijn dat je na 6 maanden kan “upgrade” naar een nieuwe Samsung dat spreekt me ook wel erg aan. De meeste telefoons hier komen na verloop van tijd toch in de kast te liggen.

Ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben en hoe snel/goed de service is mocht er wat mankeren aan je toestel

[ Voor 4% gewijzigd door Inhumanous op 07-11-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Inhumanous schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:12:
Mensen hier ervaring met Samsung Lease (bij Samsung zelf)

Ik heb nu een iphone XR, wij verwachten eind december onze dochter en wil eigenlijk terug naar samsung. Vooral vanwege de camera en straks leuke kiekjes van de kleine!

Ik weet dat de meeste hier niet fan zijn van lease maar voor €33 euro per maand ben je wel compleet gedekt met schade/diefstal etc. Ook is het fijn dat je na 6 maanden kan “upgrade” naar een nieuwe Samsung dat spreekt me ook wel erg aan. De meeste telefoons hier komen na verloop van tijd toch in de kast te liggen.

Ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben en hoe snel/goed de service is mocht er wat mankeren aan je toestel
Probleem vind ik dat het toestel nooit van jou wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Van der Berg schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:29:
[...]

Dat had ik ook al voorspelt en ik had niets anders verwacht dan dat de opvolger in de S22 een Exynos 2300 is bij de S23(Ultra) generatie.

Exynos chipset is niet slecht en doen goed mee. Alleen is Snapdragon net even iets beter. Maar de vraag is ga je dat opmerken.

[...]
Denk wel dat je dat merkt, heb zelf ook een Tab S8 Ultra met een Snapdragon 8 Gen 1,
en deze is beduidend sneller dan mijn S22,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Inhumanous schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:12:

33 per maand vind ik best wel veel. Dat is zo'n 400 per jaar.

Ik doe meestal 3 jaar met mijn toestellen, ik weet niet wat je voor die 33 krijgt maar als het geen S22 Ultra of Fold is dan lijkt het me geen goede deal. Of als je echt elke 6 maanden het nieuwste van het nieuwste wil hebben ja. Let wel op dat je dan wss een nieuw contract moet tekenen met ook weer een nieuwe looptijd! Dus als je er ooit vanaf wil moet je wel X jaar met hetzelfde toestel lopen. Zo is het iig met de meeste lease opties.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 07-11-2022 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Andoid 13 is binnen, animaties voelen een stuk vloeiender aan bij eerste gebruik althans.

[ Voor 64% gewijzigd door izzet3838 op 07-11-2022 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
een usb-c kabel naar usb-c kabel laadt sneller (snelladen) dan een usb-a naar een usb-c kabel toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 07-11-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rooseveld
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-07 10:48
Nou, ik ben toch over gegaan. Tot nu toe verliefd op het toestel (S22+), maar de batterij is om te janken. Ik doe niets bijzonders en moet minimaal 2 keer per dag aan de lader. Ik heb dan wel laden tot 85% aanstaan, maar heb AOD en 5G al uitgezet. Nog andere tips om het te verbeteren? Ik wil namelijk de refreshrate niet lager zetten, dat is nou juist 1 van de redenen dat ik niet voor de iphone 13 of 14 ben gegaan.

Men zegt dat het beter wordt na 2 weken, dus dat hoop ik dan maar! Anders is het toch snel gedaan met de pret. Al is het toestel binnen een half uur helemaal opgeladen, ik wil toch liever niet elke keer dat ik op pad ga een oplader of oplaadkabel mee moeten zeulen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjokoboj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01 10:43

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:33
Rooseveld schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:22:
Nou, ik ben toch over gegaan. Tot nu toe verliefd op het toestel (S22+), maar de batterij is om te janken. Ik doe niets bijzonders en moet minimaal 2 keer per dag aan de lader. Ik heb dan wel laden tot 85% aanstaan, maar heb AOD en 5G al uitgezet. Nog andere tips om het te verbeteren? Ik wil namelijk de refreshrate niet lager zetten, dat is nou juist 1 van de redenen dat ik niet voor de iphone 13 of 14 ben gegaan.

Men zegt dat het beter wordt na 2 weken, dus dat hoop ik dan maar! Anders is het toch snel gedaan met de pret. Al is het toestel binnen een half uur helemaal opgeladen, ik wil toch liever niet elke keer dat ik op pad ga een oplader of oplaadkabel mee moeten zeulen.
Nergens geen last van met de s22 ultra

Gisterenavond tot 100% opgeladen en nu nog 40% 0ver

Ik kan gemakkelijk de dag door zonder extra op te laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-08 23:07
poekiepoes12 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:43:
Sinds een week bezit ik een S22, paar vraagjes.
- Ik wil de conditie van mijn batterij zo goed mogelijk houden, zeker omdat die al niet grandioos is. Ik probeer tussen 20 en 80% batterij te blijven. Mijn vriendin laadt hem (wel) 's nachts op, haar Iphone kent haar slaapritme waardoor hij niet tot 100% oplaadt maar de laatste procenten pas in de vroege uurtjes doorkomen. Kan dit ook bij Samsung? Soort smart laden?
- Als ik op mijn home scherm naar rechts swipe kom ik automatisch uit bij samsung free. Deze app kan ik niet handmatig verwijderen, wel meldingen uitzetten. Ik wil dat dit scherm weggaat maar het liefst vervangen. Op mijn vorige toestel kreeg ik automatisch voorgestelde nieuwsberichten als ik naar links swipede van sites die ik veelal bezocht, denk aan tweakers, nu.nl, berichten uit kranten over de woningmarkt. Iemand enig idee wat ik bedoel en hoe ik dit kan realiseren?

EDIT:

En Whatsapp berichten krijg ik alleen als pop up/ melding wanneer ik trillen aan heb staan. Als ik geen trillen en geen geluid aan heb, krijg ik dus geen aparte meldingen :|
Er is wel een optie om je accu te beschermen, hiermee laad hij maar tot 85%
https://www.galaxyclub.nl...cent-batterij-beschermen/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14

Gewoon opladen tot 100%
Dat tussen de 30-80 heb ik 3 jaar volgehouden op mn vorige toestel. Was altijd heel zuinig geweest op de batterij maar nu achteraf vergeefse moeite. Batterij is super lui geworden tussen de 70-100.. na het opladen zakt ie als een raket naar de 70% om vervolgens weer een beetje normaal te doen.

Lekker maximaal van je dag genieten, dus batterij opladen en 5-100% aanhouden en na 2jaar kan je altijd nog evt bij samsung servicepunt de batterij vervangen voor 69€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooseveld
Deze maar even doorlezen dus! Misschien dat ik er wat aan heb.

Net even gekeken, en heb in totaal 4 uur SOT, en twee keer tot 85% opgeladen (in de ochtend en in de middag) ondertussen weer op 15%...

Ik heb de batterij bescherming wel aanstaan, maar wellicht dat ik die ook maar uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Van welke telefoon kom je af? Wellicht smart switch gebruikt met instellen? Zo ja, dit kan voor problemen zorgen met apps waardoor je een batterijdrain hebt.

Als onder je appdrawer (1x omhoog swipen) eens zoekt naar onderhoudsrapport. Staan hier appcrashes in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooseveld
Gismo1979 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:13:
[...]

Van welke telefoon kom je af? Wellicht smart switch gebruikt met instellen? Zo ja, dit kan voor problemen zorgen met apps waardoor je een batterijdrain hebt.

Als onder je appdrawer (1x omhoog swipen) eens zoekt naar onderhoudsrapport. Staan hier appcrashes in?
Ik kom van een S9+ en heb voor enkele gegevens Smart Switch gebruikt, maar alleen voor berichten en bel geschiedenis. Net overigens ook meerdere keren de foutmelding gekregen dat het Proces niet meer werkt. In het onderhouds rapport staan wel wat gecrashte apps, maar van een paar dagen geleden. Dank voor de tip!

Wellicht dat een fabrieksherstel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
Rooseveld schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:00:
[...]

Deze maar even doorlezen dus! Misschien dat ik er wat aan heb.

Net even gekeken, en heb in totaal 4 uur SOT, en twee keer tot 85% opgeladen (in de ochtend en in de middag) ondertussen weer op 15%...

Ik heb de batterij bescherming wel aanstaan, maar wellicht dat ik die ook maar uit zet.
Schijnt idd ook dat Smart switch nefast is voor je batterij, dit staat ook in het artikel.

Kan je achteraf, als je de tips hebt toegepast, feedback geven? Ik heb nu belangrijker dingen aan het hoofd dan me de S22 (Plus) aan te schaffen en mijn Sony zal het (hopelijk) nog wel 2 a 3 weken uithouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:49
IssY_I schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:26:
[...]
Gewoon opladen tot 100%
Dat tussen de 30-80 heb ik 3 jaar volgehouden op mn vorige toestel. Was altijd heel zuinig geweest op de batterij maar nu achteraf vergeefse moeite. Batterij is super lui geworden tussen de 70-100.. na het opladen zakt ie als een raket naar de 70% om vervolgens weer een beetje normaal te doen.

Lekker maximaal van je dag genieten, dus batterij opladen en 5-100% aanhouden en na 2jaar kan je altijd nog evt bij samsung servicepunt de batterij vervangen voor 69€
Helemaal mee eens. Had ie maar geen telefoon moeten worden.
Ik laad hem gewoon volledig op, en doe verder niet aan batterij management. Wanneer hij leeg dreigt te raken laad ik hem gewoon weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerthallink
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-08 09:24
Gisteren wou ik iemand bellen met mijn telefoon maar ik kreeg geen kiestoon te horen en mijn S22+ reageerde ook nergens meer op, even later ging de telefoon vanzelf uit en starte weer op.
Hij is wel over gegaan hoorde ik later maar ze konden mij niet horen.
Dit heb ik al een paar keer vaker gehad ook in de vorige android versie.
Bij de instellingen mobiele netwerken heb ik alles uitstaan
Hebben hier meer S22 gebruikers last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1358524

gerthallink schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:37:
Gisteren wou ik iemand bellen met mijn telefoon maar ik kreeg geen kiestoon te horen en mijn S22+ reageerde ook nergens meer op, even later ging de telefoon vanzelf uit en starte weer op.
Ja dat is een kapot moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerthallink
Is dit dan een bekend hardware probleem?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

The Verge heeft een video online gezet waarin ze 1.000 foto's vergelijken van de Samsung S22 Ultra, iPhone 14 Pro en Pixel 7 Pro. De S22 Ultra wordt tot winnaar gekroond. De iPhone 14 Pro tweede.

Leuk voor de S22 Ultra bezitters. En erg knap, omdat de S22 Ultra het oudste model is van de drie. Benieuwd naar de S23 Ultra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-08 14:43
Anoniem: 1835258 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:19:
The Verge heeft een video online gezet waarin ze 1.000 foto's vergelijken van de Samsung S22 Ultra, iPhone 14 Pro en Pixel 7 Pro. De S22 Ultra wordt tot winnaar gekroond. De iPhone 14 Pro tweede.

Leuk voor de S22 Ultra bezitters. En erg knap, omdat de S22 Ultra het oudste model is van de drie. Benieuwd naar de S23 Ultra.

[YouTube: 1,000 photos from three different smartphones: one clear winner]
Daar gebruiken ze de Snapdragon variant die een betere processing heeft op fotos dan de Exynos variant die hier in Nederland wordt verkocht.

Nu hopen dat de S23 een Snapdragon chip zal krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-08 14:43
Vind het knap dat je gelijk kan zeggen dat het een defect moederbord is.

Ik gok dat je telefoon is "vast gelopen" en dat die zichzelf heeft herstart.

Als het een kapot mobo is dan zou je niet verder moeten komen dan het logo van Samsung (bootloop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-08 21:32
Alles uitstaan? Betekent dat je Bellen via 4G dan dus uit hebt gezet?

Staat je Bellen via Wi-Fi wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerthallink
Ari Gold schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:30:
[...]

Alles uitstaan? Betekent dat je Bellen via 4G dan dus uit hebt gezet?

Staat je Bellen via Wi-Fi wel aan?
Nee alles staat uit!
Ik dacht dat het daar misschien ook aan zou kunnen liggen maar dan valt de verbinding ook soms weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
gerthallink schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:38:
[...]

Nee alles staat uit!
Ik dacht dat het daar misschien ook aan zou kunnen liggen maar dan valt de verbinding ook soms weg
Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerthallink
Provider is Simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Dan zou bellen via 3G nog steeds werken. Heb je al de netwerkinstellingen gereset? Die reset wifi, mobiele netwerken en bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 17:40
Joh, toptip dit! Ik heb een aantal dingen uit gezet etc. Lang niet alles, maar scheelt al flink!
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb ook heel veel problemen gehad met bellen dat ze mij niet konden horen of net andersom. Maar sinds ik mijn kpn simkaart heb verplaatst naar het sim2 slot en de "Google telefoon" app gebruik, gaat het bellen nu zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Heb nog steeds soms dat ik + de ander elkaar helemaal niet horen. Alleen een reboot fixt dit. Verder alles geprobeerd van nieuwe simkaart, andere provider, ander simkaart slot, wifi bellen etc etc. Maar niks verhelpt het. Heb dit alleen met Exynos telefoons ervaren (Pixel 6 Pro en S22U). Bij OnePlus en iPhone de afgelopen 10 jaar nog nooit gehad. Geen flauw idee waar dit aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:53:
[...]

Heb nog steeds soms dat ik + de ander elkaar helemaal niet horen. Alleen een reboot fixt dit. Verder alles geprobeerd van nieuwe simkaart, andere provider, ander simkaart slot, wifi bellen etc etc. Maar niks verhelpt het. Heb dit alleen met Exynos telefoons ervaren (Pixel 6 Pro en S22U). Bij OnePlus en iPhone de afgelopen 10 jaar nog nooit gehad. Geen flauw idee waar dit aan ligt.
Ik heb het ook nog steeds af en toe. Provider KPN. Ik heb het opgegeven aangezien ik hetzelfde probleem had met de iPhone 13 Pro Max. Ik geef het KPN netwerk de schuld.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:50
sjokoboj schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:18:
[...]

Schijnt idd ook dat Smart switch nefast is voor je batterij, dit staat ook in het artikel.

Kan je achteraf, als je de tips hebt toegepast, feedback geven? Ik heb nu belangrijker dingen aan het hoofd dan me de S22 (Plus) aan te schaffen en mijn Sony zal het (hopelijk) nog wel 2 a 3 weken uithouden.
Ik ben helemaal blij met m'n toestel, maar waar ik bang voor was, batterij valt wel héél erg tegen. Ik ga de tips toepassen waardoor dank.

Ik heb de smart switch gebruikt. Wat is raadzaam, terug naar fabrieksinstellingen en alles handmatig downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:24
Ik krijg spontaan een pakketje naar mij onderweg van "Europakket+". Beetje Googlen leert dat het waarschijnlijk een promo ding is van Samsung.
Nu heb ik wel een S22 Ultra besteld en gekregen, maar dat is 3 maanden geleden. Er zat toen geen promo item bij, behalve wat extra inruilkorting.
Iemand ook toevallig iets binnengehad? Of een idee wat het kan zijn?

(Nee, het is geen scammail :)

• sjokoboj
poekiepoes12 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:04:
[...]

Ik ben helemaal blij met m'n toestel, maar waar ik bang voor was, batterij valt wel héél erg tegen. Ik ga de tips toepassen waardoor dank.

Ik heb de smart switch gebruikt. Wat is raadzaam, terug naar fabrieksinstellingen en alles handmatig downloaden?
Dat is toch wat ik heb gelezen, het zo doen. Ergens in dit topic ook geloof ik.

Ik heb de aankoop van een S22 uitgesteld n.a.v. een sterfgeval en nu moet ik een aantal dagen naar het buitenland. Vandaar dat ik nog even beroep doe op mijn trouwe ouwe Sony. Ik kan niet riskeren zonder batterij te vallen. Opladen is ginds enkel mogelijk 's avonds laat en 's nachts en ik moet nu vooral bereikbaar blijven.
Maar wanneer ik de S22 (Plus) aanschaf zal ik zeker geen Smart Switch gebruiken.

Wat me (opnieuw) brengt bij de belangrijke vraag:
Hoe zit het met de batterijduur van de S22 en S22 Plus en met welk gebruik? Is er na Android 13 verbetering merkbaar?

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sjokoboj schreef op donderdag 10 november 2022 @ 07:59:
[...]

Hoe zit het met de batterijduur van de S22 en S22 Plus en met welk gebruik? Is er na Android 13 verbetering merkbaar?
Als je niet de hele dag op insta etc zit dan moet dat geen probleem zijn.

Na Android 13 weten we trouwens pas volgend jaar, dan komt 14.
Maar 13 heeft het niet nadelig beïnvloed, ik haal nog steeds zo ongeveer een dag op een volle (100%) lading.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
dog4life schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:34:
[...]

Als je niet de hele dag op insta etc zit dan moet dat geen probleem zijn.

Na Android 13 weten we trouwens pas volgend jaar, dan komt 14.
Maar 13 heeft het niet nadelig beïnvloed, ik haal nog steeds zo ongeveer een dag op een volle (100%) lading.
Een dag :) haal zelf hooguit de avond :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1kZd5YWexZWW-N8Y2KpdDUhQwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stvrMkjSBIjEAhKhOp4L9SiW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

Merk hier ook geen verschil in accuduur met de S22+ na de update naar Android 13. Had stiekem gehoopt dat het beter zou zijn.

Leuk trouwens die accutips die rondgaan op het forum hier, maar met dat allemaal aangepast, kan je net zo goed een Galaxy A13 kopen... ;-) vraag me af of mensen echt een uur of uren langer ermee kunnen doen op deze manier...

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik moet meestal na 1.5 dag de telefoon weer opladen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VozTZNIdkmKFjYZEzyOV1lEjfaA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drajkGA9K357E07TuCDI4nHs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg

Ik heb dan een Galaxy S22 Ultra in mijn bezit. Ik gebruik standaard 3088×1440p resolutie automatisch tot 120Hz. Ik kom makkelijk de dag door met 1 acculading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:33
Ik heb een magneet in mn hoesje om te sluiten en dit verstoord beetje de werking van de s pen

Hoe komt dit?

Is de s pen bij jullie een gimmick of vaste waarde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-08 17:48
Vincent91 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 18:39:
Ik heb een magneet in mn hoesje om te sluiten en dit verstoord beetje de werking van de s pen

Hoe komt dit?

Is de s pen bij jullie een gimmick of vaste waarde?
De s-pen werkt inductief, dus een ,agent kan inderdaad de werking verstoren.
De s-pen vindt ik heel fijn, ik gebruik hem vaak om korte notities te maken en soms bij het bewerken van foto's op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:41
Sinds de update naar A13 heb ik het volgende voor: Telkens ik Android Auto opstart (bijv. Waze openen via de wagen), dan blijft het scherm opgelicht (zo in de gedimde stand).

Vroeger was dit niet, toen bleef het scherm volledig uit. Om het scherm uit te krijgen, moet ik nu dus telkens op het scherm tikken om het te activeren (max. helderheid) en dan valt het wel volledig uit na 5tal seconden.

Iemand die weet hoe ik dit kan aanpassen naar de oude situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Inmiddels heb ik de S22 Ultra 15 dagen, top toestel die ik heel fijn vind om naast iOS te hebben.

Maar iedere keer dat ik de vingerafdruk scanner moet gebruiken, heb ik de neiging om dat ding tegen de muur te smijten.

(long rant incoming)

Ik koos de S22 Ultra aangezien ik op iOS paar dingen mis in dagelijks gebruik, dus S22 Ultra voor die taken gehaald (icm met een verlenging)

Beide ik en mijn partner kozen voor de 512gb model, omdat op dat moment dit een fractie duurder was qua bijbetalen dan de 256gb model en direct verkrijgbaar in de gewenste kleur.

Maar 9 van de 10 keer pakt de scanner van de S22U mijn vinger niet, dus 9 van de 10 keer mag ik de pin invoeren (face unlock vind ik niet veilig op de S22 Ultra, tenzij ze hetzelfde methode zouden gebruiken als de iPhone of mijn oude LG G8S)

Inmiddels het volgende geprobeerd:

- vingers opnieuw scannen
- screen protector eraf
- proces voor biometrics ingesteld op dat deze altijd toegang heeft
- meerdere vingers, meerdere keren gescand
- verschillende vingers geprobeerd
- mijn vingers gescanned op de telefoon van mijn partner
- en door bovenstaande dus 2 keer een volledige format gedaan, dus geen smartswitch aangezien ik alles handmatig overzet zonder software

En ik heb vast wel nog andere dingen geprobeerd die ik nu vergeet te noemen,

Vooral dat laatste was interessant, mijn partner heeft nergens last van met de scanner en wij hebben de telefoons geruild, en ik heb op beide telefoons exact hetzelfde ervaring dat de scanner waardeloos is, terwijl mijn partner nu op het andere telefoon nog steeds nergens last van heeft.

Ook nog voor de zekerheid mijn oude LG G8S erbij gepakt en de oude Motorola G100 van mijn partner, want beide telefoons hebben een fysieke scanner en die scant mijn vingers (ongeacht welke) per direct zonder problemen.

Mis ik hier iets? (eventueel qua bepaalde instellingen) Of zijn vinger afdruk scanners onder het scherm gewoon nog steeds waardeloos, zelfs op een high end telefoon als S22 Ultra? (vorig jaar een Motorola Edge+ gehad voor een korte periode, en dat toestel ging meteen de deur uit om diezelfde reden)

Dit is gewoon extreem frustrerend, en aangezien de meeste Android telefoons dit soort scanners gebruiken, wordt de keuze in een andere toestel niet veel groter op (want bepaalde merken vallen om andere redenen af)

En het zou enorm zonde zijn als ik de S22 Ultra hierom misschien niet hou, want eerlijk gezegd vind ik pin/patroon als enige beveiliging anno 2022 gewoon niet wenselijk (laatste telefoon waarbij ik dit exclusief ging gebruiken was de LG G3)

sorry voor de lange klaag, maar je zou denken dat de scanners door de jaren heen beter werden en niet waardelozer
stin00 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 23:34:
[...]

Ik moet meestal na 1.5 dag de telefoon weer opladen:

[Afbeelding]
Dat is netjes, ik zelf haal gemiddeld 6 uur SOT uit de mijne (AOD is uit), maar 1 keer per dag (bij intensiever gebruik) opladen vind ik prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/hSfmpSfkT60lBc2n0tNvNAhD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Bijzonder om te lezen. Heb zelf een S22 Ultra met (plastic) screenprotector en de vingerafdruklezer doet het geweldig goed. Geen verhoogde gevoeligheid en elke vinger is één keer toegevoegd. Durf toch wel te stellen dat ontgrendelen in 95% in één keer goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Bij mij (plastic screenprotector van Samsung) doet de scanner het vaak niet als ik stoffige of natte vingers heb. Verder idd 95% ofzo in 1 keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik heb ook het gevoel alsof het gewoon aan mijn vingers ligt (ik heb geen andere verklaring anders)

Maar het zou wel rot zijn als vanwege "innovatie" tegenover de normale fysieke scanner, zo iemand als ik dan pech heeft, ik ga dan ook binnenkort dat uittesten met paar andere merken om te kijken of het elders beter is, en dat mijn ervaringen met de S22U en Motorola vorig jaar gewoon pech zijn.

echter verwacht ik er niet veel van

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 12-11-2022 23:25 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos