Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Precies dit ja...ligt dus aan de s22 serie.stin00 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:32:
[...]
Daar heb ik ook al een half jaar last van. Gebeurt niet heel vaak, maar soms hoor ik helemaal niks bij bellen. Opnieuw bellen geeft hetzelfde resultaat. De enige oplossing is een reboot.
Niet iedereen heeft er last van blijkbaar.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Of dat ik de andere kant wel hoor, maar zij mij niet.
Dan is een reboot ook het enige.
Dus ja, wel eens last van (gelukkig wel zeer minimaal)
KPNOekol schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:55:
Diegene die er laalst van hebben, welke provider hebben jullie? Ik heb simpel.
Niet iedereen heeft er last van blijkbaar.
Ook al is het geen oplossing ten gronde, misschien kun je de frequentie wel verminderen door je telefoon 1 of meerdere malen per week 's nachts automatisch te rebooten. Je kunt dat vrij makkelijk instellen.Oekol schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:50:
Dat je belt of gebeld wordt en je helemaal niks hoort. Sinds begin lancering heb ik dit al. Het wordt maar niet opgelost. Enige oplossing is reboot en dat werkt het weer.
En regelmatig eens rebooten heeft sowieso nog enkele voordelen (o.a. telefoon wordt weer wat sneller).
Herkennen meer mensen dit? Als ik hem vasthoud doet hij het wel nog, maar iets dieper in de auto houd het helaas op

Zo raar, voor mijn gevoel van de een op andere dag, maar het kan goed zijn dat het ongeveer gelijk was met de laatste update.
[ Voor 16% gewijzigd door Hooglander1 op 08-09-2022 20:32 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Wanneer ik dan WiFi aan zet, komen er ineens allerlei meldingen..
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Heb WA, marktsplaats en email bijv al onder Niet-sluimeren geplaatst enz, maar dit helpt niet.
Heb je misschien roaming tijdens je vakantie uitgezet en vergeten weer aan te zetten?LogiZ5500 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:42:
Ik heb de laatste tijd (kan niet bepalen sinds wanneer) dat mijn WA-berichten, email, marktplaats en nog wat andere notificaties niet meer binnen komen.
Wanneer ik dan WiFi aan zet, komen er ineens allerlei meldingen..
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Heb WA, marktsplaats en email bijv al onder Niet-sluimeren geplaatst enz, maar dit helpt niet.
Instellingen -> Mobiele Netwerken
Ik denk dat het komt door Blokada..Teletekst schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:36:
[...]
Heb je misschien roaming tijdens je vakantie uitgezet en vergeten weer aan te zetten?
Instellingen -> Mobiele Netwerken
Ik vermoed dat als de telefoon over schakelt van 4g naar wifi is er een moment geen VPN verbinding.
Dan komen de notificaties binnen.
Iemand hier ervaring mee?
Blokada 5 gebruiker hier. S22 Ultra, draai Beta 2. Genoemde problemen ervaar ik niet.LogiZ5500 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:32:
[...]
Ik denk dat het komt door Blokada..
Ik vermoed dat als de telefoon over schakelt van 4g naar wifi is er een moment geen VPN verbinding.
Dan komen de notificaties binnen.
Iemand hier ervaring mee?
En de wekker dan? Die gaat vast niet af als hij gereboot is, zonder de pincodes al ingevuld te hebben.madhondt schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:23:
[...]
Ook al is het geen oplossing ten gronde, misschien kun je de frequentie wel verminderen door je telefoon 1 of meerdere malen per week 's nachts automatisch te rebooten. Je kunt dat vrij makkelijk instellen.
En regelmatig eens rebooten heeft sowieso nog enkele voordelen (o.a. telefoon wordt weer wat sneller).
Ik had een andere versie, Blokada 6 Libre.Mast3rWill schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:47:
[...]
Blokada 5 gebruiker hier. S22 Ultra, draai Beta 2. Genoemde problemen ervaar ik niet.
Zal Blokada 5 eens proberen, had je nog iets bijzonders ingesteld?
Neuh, niks bijzonders. Enkel een paar uitzonderingen voor apps die voor m'n gevoel wat traag reageerden door Blokada.LogiZ5500 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 19:59:
[...]
Ik had een andere versie, Blokada 6 Libre.
Zal Blokada 5 eens proberen, had je nog iets bijzonders ingesteld?
Verwijderd
Echter loop tegen 1 ding aan dat is het hoesje, ik had hiervoor de s10 met samsung clear view cover. Prima hoesje versleet er 1 per jaar ofzo en mooi compact.
De S22 heb ik nu met de samsung clear view smart cover. Deze is echter ruim 3mm dikker dan de s10 met hoes. Nu snap ik dat de camera module iets meer uitsteekt bij de S22 maar om dat nu helemaal af te vullen met een super dikke achterkant is wel redelijk lomp te noemen. Ik ben normaal echt te spreken over de samsung eigen hoesjes maar in dit geval zoek ik toch echt een compactere oplossing die niet zo bulky aanvoelt. Helaas op internet is er bar weinig info over de dikte van de hoesjes te vinden en / of de kwaliteit.
Iemand tips om naar bepaalde merken te kijken?
Zelf gebruik ik de Spigen Liquid Air. Even de Neo Hybrid overwogen maar toen werd de telefoon echt wel te lomp.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Blokada 5 geinstalleerd en merk dat alles nu weer normaal reageert.Mast3rWill schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:48:
[...]
Neuh, niks bijzonders. Enkel een paar uitzonderingen voor apps die voor m'n gevoel wat traag reageerden door Blokada.
Geen idee of Blokada 6 libre toch iets anders werkt..

Probleem opgelost
Sinds enkele weken ben ik van een S10 overgestapt naar een S22.
Thuis heb ik een (action) LSC smart camera. Deze werkt via een app (LSC SMART Connect).
Op al mijn Samsung apparaten werkt deze perfect behalve op mijn nieuwe S22. daar krijg ik in de app van deze camera te zien: ---- Gecodeerd kanaal instellen--- wie weet hoe ik dit moet oplossen.
Ik heb de app al meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar helaas, na één live beelden doet deze daarna weer niet en zoekt de app of tel. naar gecodeerd kanaal instellen.
Heb dezelfde ervaring alleen op de S22U. App werkt goed na een reset of het verwijderen van alle openstaande apps. Goed is betrekkelijk kan niet via de meldingslijst naar de afzonderlijke beelden springen.kantineboy schreef op zondag 11 september 2022 @ 10:58:
Wie oh Wie kan mij advies geven/helpen...
Sinds enkele weken ben ik van een S10 overgestapt naar een S22.
Thuis heb ik een (action) LSC smart camera. Deze werkt via een app (LSC SMART Connect).
Op al mijn Samsung apparaten werkt deze perfect behalve op mijn nieuwe S22. daar krijg ik in de app van deze camera te zien: ---- Gecodeerd kanaal instellen--- wie weet hoe ik dit moet oplossen.
Ik heb de app al meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar helaas, na één live beelden doet deze daarna weer niet en zoekt de app of tel. naar gecodeerd kanaal instellen.

Action Video deurbel LSC. Ik heb heb e.e.a. nog niet uitgediept, zijn veel bladzijden...
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Hoe pak ik dat aan? Ik vind veel oplossingen die de cache van google Maps wipen, maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.groezle schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:44:
Nog geen update gedaan van mijn S22, maar na het wipen van de GPS data cache is het probleem bij mij in ieder geval wel opgelost.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik heb er nagenoeg geen problemen meer mee. Ik heb via google maps de gps gekalibreerd en vanaf toen was het opgelost bij mij.Hooglander1 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:46:
[...]
Hoe pak ik dat aan? Ik vind veel oplossingen die de cache van google Maps wipen, maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Omgeslagen met de kano. Telefoon uit zak gevallen.
Water was 1,5m diep met daaronder nog een meter aan smurrie klei.
Na 20 minuten zoeken met de voeten hebben we hem gevonden.
Direct uitgezet en bij terugkomst alles zo schoon en droog mogelijk gemaakt en nog een paar uur laten drogen.
Aangezet; gewoon werken nog
¯\_(ツ)_/¯
GPS Info appliciate downloaden, en daarin "Clear cache" kiezen.Hooglander1 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:46:
[...]
Hoe pak ik dat aan? Ik vind veel oplossingen die de cache van google Maps wipen, maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Ik heb hem regelmatig in het zwembad gebruikt. Filmpjes door de wildwaterbaan met de kinderen:)beschuitfluiter schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:36:
Onlangs de waterdichtheid mogen testen.
Omgeslagen met de kano. Telefoon uit zak gevallen.
Water was 1,5m diep met daaronder nog een meter aan smurrie klei.
Na 20 minuten zoeken met de voeten hebben we hem gevonden.
Direct uitgezet en bij terugkomst alles zo schoon en droog mogelijk gemaakt en nog een paar uur laten drogen.
Aangezet; gewoon werken nog
Behalve de melding dat de USB poort nat is, en even het water uit de luidspreker laten trillen, geen enkel probleem.
Dan heb je denk ik toch geluk gehad. De waterdichtheid is gedefineerd in stilstaand water. Wanneer jij als een dolle de telefoon door het water gaat trekken dan geeft dit meer druk op het device dan dat je hem stil onder water houdt.weertenaar schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:38:
[...]
Ik heb hem regelmatig in het zwembad gebruikt. Filmpjes door de wildwaterbaan met de kinderen:)
Behalve de melding dat de USB poort nat is, en even het water uit de luidspreker laten trillen, geen enkel probleem.
De 100 euro cashback op de S22 was dan gelijk mooi meegenomen.
Klopt wel, nu normaal zou het geen probleem mogen zijn, maar als die dan kapot is doet Samsung geen interventie, doe hem daaron liefst in zo'n ikea zakje(nou ja gebruik tegenwoordig de gopro gewoon, maar vroeger dus).tjanssen schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:25:
[...]
Dan heb je denk ik toch geluk gehad. De waterdichtheid is gedefineerd in stilstaand water. Wanneer jij als een dolle de telefoon door het water gaat trekken dan geeft dit meer druk op het device dan dat je hem stil onder water houdt.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
IP68 is de hoogste rating, dat moet daar normaal wel gewoon tegen kunnen, zelfde rating als een Galaxy watch (4), daar kan ook prima mee gezwommen of gedoucht worden. Zolang je er niet de hogedrukspuit op zet.tjanssen schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:25:
[...]
Dan heb je denk ik toch geluk gehad. De waterdichtheid is gedefineerd in stilstaand water. Wanneer jij als een dolle de telefoon door het water gaat trekken dan geeft dit meer druk op het device dan dat je hem stil onder water houdt.
Ik raad het natuurlijk niemand aan....aangezien er geen garantie op gegeven wordt.
Beter om een case te kopen:
https://www.amazon.com/Te...-Protective/dp/B09MT5BKK9
[ Voor 7% gewijzigd door weertenaar op 15-09-2022 12:06 ]
Had afgelopen weekend liever een case gehad die bleef drijven haha, wat een paniek was datweertenaar schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:05:
[...]
IP68 is de hoogste rating, dat moet daar normaal wel gewoon tegen kunnen, zelfde rating als een Galaxy watch (4), daar kan ook prima mee gezwommen of gedoucht worden. Zolang je er niet de hogedrukspuit op zet.![]()
Ik raad het natuurlijk niemand aan....aangezien er geen garantie op gegeven wordt.
Beter om een case te kopen:
https://www.amazon.com/Te...-Protective/dp/B09MT5BKK9
¯\_(ツ)_/¯
Max 2 (e)sims tegelijk normaal.devilkin schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:06:
Iemand een idee hoeveel eSIM profielen je gelijk kan activeren op de S22U?
Maak dus niet uit of het sims esims of een combinatie is.
devilkin schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:06:
Iemand een idee hoeveel eSIM profielen je gelijk kan activeren op de S22U?
Bedoel je met activeren, hoeveel er in de telefoon kunnen staan?izzet3838 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:00:
[...]
Max 2 (e)sims tegelijk normaal.
Maak dus niet uit of het sims esims of een combinatie is.
Je kunt inderdaad twee (e)sims tegelijk actief hebben met een provider. Maar ik neem aan dat je prima 10+ esims in de s22u kunt hebben staan?
Voor reanimaties krijg ik een oproep via SMS maar deze moet altijd een geluid maken. Ik heb hem al als 'starred' maar als ik mijn telefoon op trilstand heb maakt hij geen geluid en anders kan ik ook de notificatiesound van de SMS niet aanpassen. Op de Note9 kreeg ik dit wel voor elkaar maar op de S22 niet, en het is al een paar keer gebeurd dat ik de notificatie mis
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Zit onder de niet storen opties; daar heb je uitzonderingenNox schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:01:
Weet iemand hoe je een contact als super-duper-belangrijk kan markeren?
Voor reanimaties krijg ik een oproep via SMS maar deze moet altijd een geluid maken. Ik heb hem al als 'starred' maar als ik mijn telefoon op trilstand heb maakt hij geen geluid en anders kan ik ook de notificatiesound van de SMS niet aanpassen. Op de Note9 kreeg ik dit wel voor elkaar maar op de S22 niet, en het is al een paar keer gebeurd dat ik de notificatie mis
¯\_(ツ)_/¯
Die werkt dus nietbeschuitfluiter schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:44:
[...]
Zit onder de niet storen opties; daar heb je uitzonderingen

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
optie gesprekken/berichten met prioriteit wel aan staan ook?Nox schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:51:
[...]
Die werkt dus niet, favourite contacts staat aangevinkt als uitzondering maar geen geluid gehad.
¯\_(ツ)_/¯
Hier gebruik ik Sound Profile voor, gemaakt door Corcanou.Nox schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:51:
[...]
Die werkt dus niet, favourite contacts staat aangevinkt als uitzondering maar geen geluid gehad.
Is per persoon in te stellen welke melding doorkomt en wie niet.
Lukt iets niet dan kun je hem mailen, hij helpt en antwoord snel.
[ Voor 8% gewijzigd door Von Henkel op 16-09-2022 11:38 ]
Een vraag van mij als belg zijnde, scheelt het zoveel in prijs om een vendor toestel te kopen?Nilco schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:14:
Als T-Mobile nog langer wacht krijgen wij de september update in oktober. Waarom houden ze uberhaupt de updates vast/tegen. Ik neem aan dat die gasten bij Samsung weten wat ze doen.
Want ik zie al jaren bij allerlei telefoons dat vodafone/t-mobile klamten klagen over updates.
Scheelde iets van 70-75 euro dat het goedkoper was.izzet3838 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:33:
[...]
Een vraag van mij als belg zijnde, scheelt het zoveel in prijs om een vendor toestel te kopen?
Want ik zie al jaren bij allerlei telefoons dat vodafone/t-mobile klamten klagen over updates.
Ik haal hem nu binnen, na gechecked te hebben op updates, kreeg geen notificatie.Nilco schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:14:
Als T-Mobile nog langer wacht krijgen wij de september update in oktober. Waarom houden ze uberhaupt de updates vast/tegen. Ik neem aan dat die gasten bij Samsung weten wat ze doen.
[ Voor 0% gewijzigd door AtRi op 17-09-2022 12:42 . Reden: toevoegen "geen" ]
( S908BXXU2AVI3/S908BOXM2AVI3/S908BXXU2AVI3/S908BXXU2AVI3 )
Ook de bootloader unlocked en rooted. Allemaal vrij soepel deze keer (gelukkig).
Vind ik ook fking dom.. want enige wat ze toevoegen is een T-Mobile app.. heb de update ook nog niet en zojuist nog handmatig gecheckt.Nilco schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:14:
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
[ Voor 102% gewijzigd door Van der Berg op 17-09-2022 16:17 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Same here. Wat een verschrikking hè? De hoeveelheid hoepels en voorwaarden tegenwoordig, echt om te huilen. Zelfs Samsung alleen is al een ramp. Een AP van meer dan 8 Gigabytes. For crying out loud. De hoeveelheid troep die ik nooit zal gebruiken is echt waanzinnig groot tegenwoordig.Nilco schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:23:
Dit is mijn eerste en ook gelijk laatste "branded" toestel dat ik gekocht heb.
[ Voor 17% gewijzigd door jubeth op 17-09-2022 16:43 ]
Op mijn s10 had ik een mooie edge lightning melding als ik een whatsapp bericht krijg. Nu heeft de s22 ook een Edge lightning functie, maar die werkt niet voor whatsapp. Het doet het wel als ik een sms'je krijg.
Ik heb het wel aangezet in mijn instellingen dat ik whatsapp toegang geef.
Iemand een idee wat te doen? Ik wil gewoon kunnen zien of ik een appje binnen krijg met behulp van edge lightning wanneer ik de telefoon op de tafel heb liggen.
Thanks
Ik heb lang getwijfeld of ik de Galaxy Fold 4 wilde of de Flip 4. De Fold 4 vind ik een leuke toestel, maar te dik en de buitenkant scherm is niet breed. Ik moest ook nog eens bijna €800 bij betalen via T-Mobile voor de 512GB uitvoering. Ik had interesse in de 1TB uitvoering en ik moest via Samsung zelf €2159,- los betalen. Wie weet mijn volgende smartphone over een paar jaartjes. Ik hoorde in reviews dat niet alle apps de Fold 4 scherm ondersteunt.
De Flip 4 is een leuke smartphone en heb er mee gespeeld voordat ik de S22 Ultra koos. Ik vind een geheel scherm display beter. Uiteraard zijn beide toestellen erg goed.
De reden van upgraden: Ik merkte tijdens mijn vakantie dat de accu erg snel leeg is van mijn S20 Ultra. De camera bij de S20 Ultra had al problemen toen het uit kwam en er kwam updates voor. Naar mijn mening goede foto's maar problemen waren er nog. De camera is irritant langzaam en soms maakt hij dove foto's en erg moeite om dit vaak scherp te stellen.
Ik heb gekozen voor de 512GB uitvoering bij de S22 Ultra. Ik heb mij opgegeven voor deelname aan Samsung promotie en krijg ik €100 terug.
Niet alleen positief, maar Ik vind het ook erg jammer dat er geen vooruitgang is en maar 5000mAh accucapaciteit en nog steeds om een 45watt opladen gaat, dit was bij de S20 Ultra ook al aanwezig.
De kwaliteit foto's S22 Ultra: binnenkort. Eerste paar foto's dat ik ermee heb genomen is gewoon prachtig en haar scherp!
De 512GB vind ik net goed genoeg. De 128/256GB vind ik tegenwoordig erg klein qua opslagruimte, gezien er geen Micro-SD slotje geïntegreerd is wat heel jammer is. Je kan altijd nog een externe Micro-SD slotje via de USB-C aansluiting gebruiken, maar daar kleven ook negatieve nadelen aan.
In deze onderstaande filmpje, zie je hoe je een Micro-SD slotje met kaart werkend krijgt op de Galaxy S22 tot 1TB:
Ik wilde graag de S22 Ultra 1TB maar was niet verkrijgbaar, enkel online via Samsung en daar was de 1TB ook niet verkrijgbaar om te bestellen.
Ik heb de S22 Ultra in combinatie met T-Mobile Unlimited voor €66,50,- per maand 2 jaar lang en ik gebruik e-sim. Ik heb totaal €217,- vooraf betaald. Ik heb een transparante hoesje van Otterbox Symmetry case en een Panzer screenprotector van glas erop.
Ik kom de dag ermee door op 1 acculading op resolutie 3088 × 1440 op automatisch tot 120Hz
[ Voor 34% gewijzigd door Van der Berg op 19-09-2022 10:40 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ik heb volgens mij niks speciaal ingesteld, maar ik krijg gewoon edge lightning bij een whatsapp bericht op m'n S22 Ultra.VisserC schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:30:
Beste,
Op mijn s10 had ik een mooie edge lightning melding als ik een whatsapp bericht krijg. Nu heeft de s22 ook een Edge lightning functie, maar die werkt niet voor whatsapp. Het doet het wel als ik een sms'je krijg.
Ik heb het wel aangezet in mijn instellingen dat ik whatsapp toegang geef.
Iemand een idee wat te doen? Ik wil gewoon kunnen zien of ik een appje binnen krijg met behulp van edge lightning wanneer ik de telefoon op de tafel heb liggen.
Thanks
Liever geen bloemen.
Ik wist niet eens dat het bestond.VisserC schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:07:
Wellicht dat het wel voor de s22 Ultra werkt en niet voor de S22? Iemand anders met dit probleem?
Het werkte bij mij nergens, in geen enkele app. Logisch want de edge lighting instelling stond niet aan.
Ik heb het volgende gedaan:
1. Edge lighting instelling aangezet
2. In WA alle meldingsinstellingen aangezet
3. Telefoon uit- en aangezet.
Nu werkt Edge Lighting wel, in WA.
Hier werkt het prima op een S22.VisserC schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:07:
Wellicht dat het wel voor de s22 Ultra werkt en niet voor de S22? Iemand anders met dit probleem?
Voor WA alle meldingen aan en voor pop-up / Edge lighting instellingen alle apps geselecteerd.
De software kon me niet bekoren en bij Samsung zijn de updates sneller
Ik heb ook Samsung buds en vond het niet lekker werken met oneplus
Esim ga ik morgen gaan laten activeren
Hoe is de batterij
Ik wist niet dat dit bestond. Aangezet op m'n s22+ en daar werkt 't. Maar ook als ik m'n scherm aan heb. Beetje overkill, of is dat gewoon een instelling?VisserC schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:07:
Middelmatig, wss vergelijkbaar met je OnePlus.Vincent91 schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:43:
Ik ben van oneplus terug naar Samsung gegaan(s22 ultra )
De software kon me niet bekoren en bij Samsung zijn de updates sneller
Ik heb ook Samsung buds en vond het niet lekker werken met oneplus
Esim ga ik morgen gaan laten activeren
Hoe is de batterij
Laden is wel trager.
Scherm en camera zullen wel beter zijnizzet3838 schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:10:
[...]
Middelmatig, wss vergelijkbaar met je OnePlus.
Laden is wel trager.
Camera ja. Scherm niet per se. 120hz hebben ze allemaal inmiddels wel. Amoled idem. Kom zelf ijk van OnePlus af. Op het begin mis je 't snelle laden maar dat vergeet je snel weer.Vincent91 schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:46:
[...]
Scherm en camera zullen wel beter zijn
Bij samsung is 120hz adaptiveOekol schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:53:
[...]
Camera ja. Scherm niet per se. 120hz hebben ze allemaal inmiddels wel. Amoled idem. Kom zelf ijk van OnePlus af. Op het begin mis je 't snelle laden maar dat vergeet je snel weer.
Vroeger waren de updates sneller bij oneplus maar helaas is dit niet meer het geval
Zou android 13 sneller bij Samsung sneller komen?
Heb net de cash back ingevuld en nu hopen dat het goed gaat
[ Voor 6% gewijzigd door Vincent91 op 19-09-2022 21:21 ]
Adaptive merk je niet.Vincent91 schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:06:
[...]
Bij samsung is 120hz adaptive
Vroeger waren de updates sneller bij oneplus maar helaas is dit niet meer het geval
Zou android 13 sneller bij Samsung sneller komen?
Heb net de cash back ingevuld en nu hopen dat het goed gaat
Samsung zal waarschijnlijk een van de eerste oems zijn die de updates uitbrengt, als Oneplus al eerder is zal er niet veel verschil zijn.
op welke versie van de S22?Nilco schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:00:
TNL update net binnen gehengeld.
Hier nu ook eindelijkNilco schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 07:00:
TNL update net binnen gehengeld.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Twee mooie debloaters gevonden. Die wil ik hier toch even noemen, freeware, werkt zonder root of magisk ook;jubeth schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:23:
[...]
Een AP van meer dan 8 Gigabytes. For crying out loud. De hoeveelheid troep die ik nooit zal gebruiken is echt waanzinnig groot tegenwoordig.
- https://adbappcontrol.com/en/#download (deze werkt via adb, dus vanaf een PC, met USB connectie)
- https://github.com/sunilpaulmathew/De-Bloater (een apk die google natuurlijk onveilig acht, niet viraal of zo, maar omdat ie dingen uit kan zetten die google en samsung liever niet uit gezet wil hebben..)
Bij beiden kun je apk's disablen, dus niet deleten, dat is het veiligst, als je niet weet wat je doet.
(Beiden kun je Vanced YouTube mee terug krijgen, ook al heb je een latere versie van YT Google op je toestel staan. Magisk wel vereist. Eerst de YT Google versie wissen/uninstallen middels 1 van die tools, dat kan tegenwoordig niet eens meer via de normale route, wat YouTube eigenlijk EU-strafbare MALWARE maakt, maar dat terzijde -best kwalijk van jullie, Google!-. Dan Vanced Manager installeren, en dan daarmee YouTube en/of YT Music). Voorlopig draai je dan nog wel een jaar adfree YT.. Maak je vrienden jaloers ;-)
[ Voor 38% gewijzigd door jubeth op 20-09-2022 11:49 ]
TNL = T-Mobile Nederland.
Is csc-code voor T-Mobile branded telefoons.
Ik ben woonachtig in België en heb een abonnement bij proximusNilco schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:37:
[...]
TNL = T-Mobile Nederland.
Is csc-code voor T-Mobile branded telefoons.
Maar ben niet afhankelijk van m'n provider zoals in NL
mijn csc is EUX
Ik heb esim geactiveerd maar wat is het voordeel hieraan?
[ Voor 8% gewijzigd door Vincent91 op 20-09-2022 15:56 ]
Zijn er nog die dat merken of een tip om het beter te laten werken?
Wat bedoel je met de Enterprise Edition?ppatrick schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:26:
Ben aan kijken voor S22 ultra wat zijn de voor en nadelen voor de Enterprise Edition?
Mijn ervaring met de S22 Ultra:
Sinds afgelopen zaterdag 17 september 2022 heb ik de nieuwe Samsung Galaxy S22 Ultra Zwart en wat een gaaf toestel. Ik heb de 512GB uitvoering van de Galaxy S22 Ultra. Wat een smartphone supersnel en reageert heel snel. Goede accuduur! Automatisch tot 120Hz 3088×1440. Ik wilde heel graag de 1TB uitvoering van de S22 Ultra, maar deze was helaas niet verkrijgbaar en zelfs niet online bij Samsung.
De 128GB en de 256GB vind ik net weer te klein. Vanaf 512GB vind ik goed genoeg en gezien er geen uitbreidings mogelijkheid is met een Micro-SD kaartje. Liever had ik de 1TB uitvoering van de S22 Ultra. Ik kan uitbreiden via de USB-C met Micro-SD kaartje, ik wil niet steeds met zo'n extra dingetje rond lopen.
De S22 Ultra maakt super mooie foto's en haar scherp! Ik sta versteld van de resultaten. Het pennetje is leuk. Ik heb het een keertje geprobeerd erg gaaf. Ik zal het niet altijd gebruiken. Mijn laatste Galaxy Note was bij de Note 2 N7100 16GB en daar had ik ook een pennetje bij. Wat ik erg goed vind bij de S22 Ultra, is het updatebeleid tot 4 Androids + 5 jaar beveiligingsupdates. Tot Android 16 en tot 2027 aan beveiligingsupdates! Enorme vooruitgang geboekt.
Mijn Galaxy S20 Ultra had vooral problemen met de camera en vooral bij het scherpstellen van de foto's bij het inzoomen. De accu ging ook sneller leeg na 2.5 jaar intensief gebruik en hij kon soms niet opladen of er was weer vocht gedetecteerd bij het opladen en soms werkte 45watt niet meer.
Ik moest een nieuwe accu en alleen dat was €70,-, daarnaast een nieuwe camera en een nieuwe USB-C poort reparatie + onderzoekskosten door Samsung. Voor de totale bedrag dat ik kwijt ben aan reparaties, dan maar een nieuwe smartphone + €100,- retour door Samsung.
Gelukkig zijn die problemen nu tot het verleden
Je krijgt nu zelfs €100 retour van Samsung, bij deze acties en het loopt tot 2 oktober 2022. Erg goede deal. Ik betaal voor T-Mobile Unlimited €25 + €41,50,- toestelkrediet totaal €66,50,- per maand voor 2 jaar. Ik heb vooraf €217,- betaald.
Er zijn ook minpunten: Het ontbreken van een Micro-SD slotje. Maar is net als de 3.5mm aansluiting toch te gebruiken via de USB-C aansluiting. Nu mis ik de 3.5mm aansluiting niet eens, doordat ik in-ears via Bluetooth gebruik. Het Micro-SD slotje was voor mij nog belangrijker dan de aanwezigheid van een 3.5mm.
Accessoires dat ik bij de S22 Ultra heb:
• Otterbox Symmetry case transparante €28,-
• Panzer screenprotector Glass €30,-
Ik heb in combinatie met de S22 Ultra:
• Galaxy Watch 5 Pro
• Galaxy Buds 2 Pro
[ Voor 62% gewijzigd door Van der Berg op 21-09-2022 12:27 ]
Deze https://maxict.nl/samsung...m=cpc&utm_source=tweakersVan der Berg schreef op woensdag 21 september 2022 @ 00:20:
[...]
Wat bedoel je met de Enterprise Edition?
Maar mijn ervaring;
Ik heb de Galaxy S22 Ultra sinds zaterdag en wat een gaaf toestel. Ik heb de 512GB uitvoering van de Galaxy S22 Ultra Zwart. Wat een smartphone supersnel en reageert heel snel. Goede accuduur! Automatisch tot 120Hz 3088×1440. Ik wilde graag de 1TB maar deze was niet verkrijgbaar en zelfs niet online bij Samsung.
De 128GB en de 256GB vind ik te klein. Vanaf 512GB vind ik goed genoeg gezien er geen uitbreiding mogelijk is met een Micro-SD kaartje. Liever had ik de 1TB uitvoering van de S22 Ultra.
Ook super mooie foto's met de S22 Ultra en haar scherp! Het pennetje is leuk. Ik heb het een keertje geprobeerd erg gaaf. Ik zal het niet altijd gebruiken. Mijn laatste Galaxy Note was bij de Note 2 N7100 16GB en daar had ik ook een pennetje bij.
Je krijgt nu zelfs €100 retour van Samsung, bij deze acties en het loopt tot 2 oktober 2022. Erg goede deal. Ik betaal voor T-Mobile Unlimited €25 + €41,50,- toestelkrediet totaal €66,50,- per maand voor 2 jaar. Ik heb vooraf €217,- betaald.
Android 13 / OneUI 5 Beta 3 is beschikbaar op XDA.
[ Voor 17% gewijzigd door brouwerchris op 21-09-2022 18:23 ]
Voor de S22 en S22+.. Voor de Ultra is het nog even wachten, maar zal niet lang duren denk ikbrouwerchris schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:22:
Voor de liefhebbers:
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Voor de S22 Ultra stond ie een kwartier na de S22 versie ook op XDA.wiz schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:41:
Voor de S22 en S22+.. Voor de Ultra is het nog even wachten, maar zal niet lang duren denk ik
Meestal duurt het voor de + versie iets langer.
[ Voor 14% gewijzigd door Mast3rWill op 21-09-2022 19:06 ]
Maar dit dus nog niet officieel uitgerold? Android 13. Voor mijn Galaxy S22 Ultra, S20 Ultra en ik ga hem op beide installeren. Voor de S20 Ultra is het de laatste OS. Ik ken het niet geloven dat de S22 Ultra tot Android 16 krijgt in 2026 en 5 jaar beveiligingsupdates tot 2027brouwerchris schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:22:
Voor de liefhebbers:
Inderdaad, de beta3 voor de Ultra is er nu ook .. ZVI9Mast3rWill schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:03:
[...]
Voor de S22 Ultra stond ie een kwartier na de S22 versie ook op XDA.
Meestal duurt het voor de + versie iets langer.
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Nee. Dat zal naar verwachting pas eind oktober, november wellicht zijn. Ze zitten nu op beta3 (gisteren uitgekomen) en ook daar zitten nog wel kleine issues in ... Geef het nog een aantal weken zou ik zeggen.Van der Berg schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:16:
[...]
Maar dit dus nog niet officieel uitgerold? Android 13.
Zou dit kunnen kloppen
Zou vreemd zijn. Beta3 is pas gisteren ter beschiking gekomen. Nu al naar release gaan zou wel heel snel zijn ... Hoewel we hier mbt Beta3 strikt genomen enkel over de S22 series praten. De nieuwe Flip/Fold zijn al met Oneui 5.0 beschikbaar toch?Vincent91 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:47:
Ik lees op een Samsung forum dat one ui 5 officeel wordt uitgerold
Zou dit kunnen kloppen
Deze was al een tijdje op mijn S22gerthallink schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:37:
Een kleine update voor mijn plus
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 23-09-2022 15:38 ]
Nagenoeg iets groter maar prima te doen ( daar ging het om niet te grote tel ).
Wel even wennen dat er geen koptelefoon aansluiting opzit maargoed daar heb ik een usb c hubje voor als het nodig is.
Verder werkt de vingerafdruk sensor op het scherm heel goed.
Tot nu toe tevreden.
En de batterij valt ook bijzonder goed mee als ik sommige tegengestelde reviews lees
https://www.sammobile.com...phone-of-the-year-awards/
[ Voor 23% gewijzigd door Vincent91 op 23-09-2022 15:12 ]
Lastig een goede screen protector te vinden, voor de rest maakt het me eigenlijk niks uit.Vincent91 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:09:
Wat vinden jullie van het afgerond scherm van de s22 ultra,? Ik vind het persoonlijk wel mooi
En de batterij valt ook bijzonder goed mee als ik sommige tegengestelde reviews lees
Het is voor mij de reden geweest om voor een s22+ te kiezen afgelopen weekVincent91 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:09:
Wat vinden jullie van het afgerond scherm van de s22 ultra,? Ik vind het persoonlijk wel mooi
Heb een paar dagen een oneplus 8 pro gehad 2 jaar geleden, kon er maar niet aan wennen. Jammer want de rest staat me wel aan.
Ik merk er helemaal niets van de afgerond scherm op mijn Galaxy S22 Ultra. Komt waarschijnlijk ook doordat ik een hoesje gebruik van Otterbox.Vincent91 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:09:
De batterij heeft mij ook enorm verrast en doet het uitstekend. Op mijn Galaxy S22 Ultra gebruik ik 3088×1440 op automatisch tot 120Hz. Ik kom makkelijk de dag door
https://nl.hardware.info/...2-ultra-ultra-performance
[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 24-09-2022 14:20 ]
Na 2 jaar met de OP8Pro is het scherm van de S22U echt een verademing. Vermoedelijk heeft Samsung toch wel wat getweaked aan de gevoeligheid en alles, maar het werkt gewoon een HEEL stuk beter op de S22U.lennertvdkort schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:31:
[...]
Het is voor mij de reden geweest om voor een s22+ te kiezen afgelopen week![]()
Heb een paar dagen een oneplus 8 pro gehad 2 jaar geleden, kon er maar niet aan wennen. Jammer want de rest staat me wel aan.
Bij de OP8Pro had ik regelmatig problemen met de gestures, op de Samsung werkt het gewoon...
De app De bloater heb je in iedergeval root for nodig.jubeth schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:25:
[...]
Twee mooie debloaters gevonden. Die wil ik hier toch even noemen, freeware, werkt zonder root of magisk ook;
- https://adbappcontrol.com/en/#download (deze werkt via adb, dus vanaf een PC, met USB connectie)
- https://github.com/sunilpaulmathew/De-Bloater (een apk die google natuurlijk onveilig acht, niet viraal of zo, maar omdat ie dingen uit kan zetten die google en samsung liever niet uit gezet wil hebben..)
Bij beiden kun je apk's disablen, dus niet deleten, dat is het veiligst, als je niet weet wat je doet.
IMPORTANT
** Your device must be ROOTED to use this app. Otherwise, please don't bother installing this app.
** De-Bloater requires a fully functional Magisk environment, including modules, for proper working.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos