Thanks, had het anders nooit gevonden.CCJJVV schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:46:
[...]
Vanuit de linker/rechter hoek(onderin) (schuin)omhoog swipen.
Ik had dit ook en kreeg gisteren toevallig een melding van Samsung hierover.Wackmack schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:22:
Heel vaak als ik muziek aan het luisteren ben op mijn telefoon dan stopt random het geluid.
Dat gebeurt met verschillende koptelefoons of oortjes. Nu hoef ik geen tikje geven op mijn koptelefoon en dan gaat het geluid weer aan maar het blijft irritant.
Meer mensen dit? Nu ook weer. Zit even uit te rusten in de sportschool en zomaar weer op pauze.
Ga naar instellingen-> apps. Open de app waarbij dit voorkomt. Klik op batterij.
Waarschijnlijk staat hier het vinkje op geoptimaliseerd. Dit moet je wijzigen naar onbeperkt.
Ik heb dit pas gisteren aangepast, dus nog niet goed kunnen testen, maar het leek mij een logische oorzaak van mijn probleem.
Super, direct voor YouTube en Castbox aangepast. Dit klinkt inderdaad logischTeletekst schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:10:
[...]
Ik had dit ook en kreeg gisteren toevallig een melding van Samsung hierover.
Ga naar instellingen-> apps. Open de app waarbij dit voorkomt. Klik op batterij.
Waarschijnlijk staat hier het vinkje op geoptimaliseerd. Dit moet je wijzigen naar onbeperkt.
Ik heb dit pas gisteren aangepast, dus nog niet goed kunnen testen, maar het leek mij een logische oorzaak van mijn probleem.
Ik ben nu eventjes terug mijn Z flip 3 aan het gebruiken en het is opmerkelijk hoe vlotter die is dan de S22.
Ik heb dit soms, maar als ik loop, het lijkt dan alsof het scherm in mijn broekzak aan gaat en die op pauze drukt, maar dat is niet waar jij last van heb denk ikWackmack schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:22:
Heel vaak als ik muziek aan het luisteren ben op mijn telefoon dan stopt random het geluid.
Dat gebeurt met verschillende koptelefoons of oortjes. Nu hoef ik geen tikje geven op mijn koptelefoon en dan gaat het geluid weer aan maar het blijft irritant.
Meer mensen dit? Nu ook weer. Zit even uit te rusten in de sportschool en zomaar weer op pauze.
Dat eerste zou ook kunnen, denk dat ik van beide last heb. Net tijdens het lopen in de pauze, gebeurde het één keer. Kan goed zijn, dat door het lopen, het op pauze wordt gezet.Jamesl schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:13:
[...]
Ik heb dit soms, maar als ik loop, het lijkt dan alsof het scherm in mijn broekzak aan gaat en die op pauze drukt, maar dat is niet waar jij last van heb denk ik
Luister je via YT premium met clips? Dat er dus verkleind een videoclip wordt afgespeeld? Dan zou ik me voor kunnen stellen dat dat gepauzeerd wordt door je broek als je zit bijv. Maar anders kan ik me niet voorstellen hoe. Deel je niet je Spotify account met iemand die ook probeert te luisteren?Jamesl schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:13:
[...]
Ik heb dit soms, maar als ik loop, het lijkt dan alsof het scherm in mijn broekzak aan gaat en die op pauze drukt, maar dat is niet waar jij last van heb denk ik
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nee Spotify, en die deel ik niet.Oekol schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:26:
[...]
Luister je via YT premium met clips? Dat er dus verkleind een videoclip wordt afgespeeld? Dan zou ik me voor kunnen stellen dat dat gepauzeerd wordt door je broek als je zit bijv. Maar anders kan ik me niet voorstellen hoe. Deel je niet je Spotify account met iemand die ook probeert te luisteren?
Maar gebeurt bij één bepaalde broek meer dan bij andere dus denk dat de stof gewoon reageert op het scherm ofzo haha
Dan zou 't kunnen komen door always on display want op 't scherm zie je altijd een widget van Spotify waar je kunt doorspoelen of pauzeren toch?Jamesl schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:42:
[...]
Nee Spotify, en die deel ik niet.
Maar gebeurt bij één bepaalde broek meer dan bij andere dus denk dat de stof gewoon reageert op het scherm ofzo haha
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Klopt, maar die staat uit, maar ik kan wel 2x op mijn schem klikken en dan gaat die aan, dus dat kan het wel zijn idd (denk ook dat dat het is)Oekol schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 07:42:
[...]
Dan zou 't kunnen komen door always on display want op 't scherm zie je altijd een widget van Spotify waar je kunt doorspoelen of pauzeren toch?
Ik heb nog steeds een batterijduur die mij heel erg tegenvalt. Ik haal ongeveer 11uur gemiddeld op een dag, met echt geen heel rare dingen (geen spelletjes, geen YouTube), hooguit WhatsApp, Facebook en Instagram. Allemaal niet zo heel spannend dus. Wel heb ik mijn Werk omgeving aanstaan.
Ik heb in het verleden al veel geprobeerd om erachter te komen wat het probleem is. Het lijkt niet in de batterij te zitten (want in Recovery modus is het verbruik heel beperkt laag, wat je zou verwachten). En ik heb ongeveer alle apps 1-voor-1 verwijderd om te bekijken of dat effect heeft op de batterijduur. Ook de Werk omgeving heb ik verwijderd om te kijken of het daar aan lag. Dat leidt allemaal nergens toe helaas, ik kom er niet achter ....
Ergens moet dus iets heel veel energie verbruiken, wat niet zomaar te achterhalen is. Ook als hij in de nacht op nachtkastje ligt, dan neemt de batterijduur snel af. Dus ook daar lijkt iets op de achtergrond hard bezig te zijn en mijn batterij leeg te trekken. Ik had hiervoor de S21 Ultra, en daar had ik veel langer batterij (haalde ik eind van de dag geregeld, alhoewel ook niet altijd). Ik heb alles hetzelfde erop staan (voor zover ik me bewust ben).
Maar goed, met mijn S22 Ultra zit het allemaal niet mee. Ook veel met Samsung contact gehad, maar probleem is niet opgelost. Ik wil dan maar weer eens voor de 4e keer een hard reset gaan doen, en vanaf het begin alles weer erop zetten (kost me een halve dag ... maar ik wil het nog een keer proberen). Ik wil jullie vragen naar suggesties wat wel en niet te doen, om te voorkomen dat er per ongeluk iets mee overkomt. Een volledige backup terugzetten is natuurlijk niet verstandig. Ik wil dus hard reset doen, en dan 1-voor-1 apps handmatig weer terugzetten. En de foto's zet ik het liefst ook allemaal terug. Dat zou toch wel via de Samsung Smart Switch app kunnen ?
Graag tips, suggesties en gedachtes. Dank !!
Ik heb in het verleden al veel geprobeerd om erachter te komen wat het probleem is. Het lijkt niet in de batterij te zitten (want in Recovery modus is het verbruik heel beperkt laag, wat je zou verwachten). En ik heb ongeveer alle apps 1-voor-1 verwijderd om te bekijken of dat effect heeft op de batterijduur. Ook de Werk omgeving heb ik verwijderd om te kijken of het daar aan lag. Dat leidt allemaal nergens toe helaas, ik kom er niet achter ....
Ergens moet dus iets heel veel energie verbruiken, wat niet zomaar te achterhalen is. Ook als hij in de nacht op nachtkastje ligt, dan neemt de batterijduur snel af. Dus ook daar lijkt iets op de achtergrond hard bezig te zijn en mijn batterij leeg te trekken. Ik had hiervoor de S21 Ultra, en daar had ik veel langer batterij (haalde ik eind van de dag geregeld, alhoewel ook niet altijd). Ik heb alles hetzelfde erop staan (voor zover ik me bewust ben).
Maar goed, met mijn S22 Ultra zit het allemaal niet mee. Ook veel met Samsung contact gehad, maar probleem is niet opgelost. Ik wil dan maar weer eens voor de 4e keer een hard reset gaan doen, en vanaf het begin alles weer erop zetten (kost me een halve dag ... maar ik wil het nog een keer proberen). Ik wil jullie vragen naar suggesties wat wel en niet te doen, om te voorkomen dat er per ongeluk iets mee overkomt. Een volledige backup terugzetten is natuurlijk niet verstandig. Ik wil dus hard reset doen, en dan 1-voor-1 apps handmatig weer terugzetten. En de foto's zet ik het liefst ook allemaal terug. Dat zou toch wel via de Samsung Smart Switch app kunnen ?
Kan waarschijnlijk niet meer zeggen dan je al geprobeerd hebt.mattrob schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:18:
Ik heb nog steeds een batterijduur die mij heel erg tegenvalt. Ik haal ongeveer 11uur gemiddeld op een dag, met echt geen heel rare dingen (geen spelletjes, geen YouTube), hooguit WhatsApp, Facebook en Instagram. Allemaal niet zo heel spannend dus. Wel heb ik mijn Werk omgeving aanstaan.
Hard reset en ook wipe cache partition, optimize apps in het boot menu.
Ik gebruik ook Good Guardians app van Samsung om apps te optimaliseren, duurt altijd wel ff de eerste keer (of het helpt geen idee).
Verder kan je evt. proberen om batterijbesparing aan te zetten, het klinkt stom maar ik zie als die aan staat geen performance drop dus vind het prima als die aan staat.
Misschien Bixby routines die je helpen? Zoals locatie uit tenzij je gebruikt maakt van bepaalde apps ofzo
En idk welke functies je gebruikt die relatief veel batterij verbruiken (bv. AOD).
Ik noem maar wat zaken, misschien heb je er wat aan, misschien wist je alles al, succes!
Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben over batterij van mijn s22u.
Ik laad deze meestal op tot 85%, en haal met "gemak" 4-5u SOT en einde van de dag (1900-2000 uur). Voor mij voldoende en doe met mijn phone wat ik wil.
Hoor wel vaker wisselende verhalen, ene haalt net 3 uur, andere haalt met gemak 7 uur (SOT). Hoe wat waarom? Geen idee.
Persoonlijk veel bloat/meuk verwijderd, bij veel apps/services batterij op restricted gezet. Daarnaast het gevoel alsof de agustus update ook iets heeft gedaan waardoor het beter is geworden..
Ik laad deze meestal op tot 85%, en haal met "gemak" 4-5u SOT en einde van de dag (1900-2000 uur). Voor mij voldoende en doe met mijn phone wat ik wil.
Hoor wel vaker wisselende verhalen, ene haalt net 3 uur, andere haalt met gemak 7 uur (SOT). Hoe wat waarom? Geen idee.
Persoonlijk veel bloat/meuk verwijderd, bij veel apps/services batterij op restricted gezet. Daarnaast het gevoel alsof de agustus update ook iets heeft gedaan waardoor het beter is geworden..
Ik merk ook een bedroevende accuduur op de Galaxy S22+. Max 3, heel soms 3,5 uur screen-on-time. Meer zit er echt niet in. Belabberd. Ook al van alles geprobeerd; gebruik geen always on, verversingssnelheid scherm al op 60Hz gezet, maar merk niks geen positieve verschillen.mattrob schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:18:
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
-
[ Voor 99% gewijzigd door Steeffoon op 17-08-2022 15:48 ]
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Hoeveel schermtijd haal je van die 11uur.mattrob schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:18:
Merk je verschil in accuduur als je bijvoorbeeld thuis zit? Grote verbruikers zijn je scherm en 4G signaal.
Kun je via batterij instellingen achterhalen welke apps het meeste verbruiken.
Dat je met de S21U net aan de dag haalde zegt mij dat je toch wel een intensieve gebruiker bent want ik had meestal 30-40% over met 4-5uur schermtijd. Het is even geleden dat ik de S22U had maar ik kan me herinneren dat het verschil ongeveer 10% was met de S21U in het nadeel van de S22U.
Maar verschillende omstandigheden maken het onmogelijk om te vergelijken. Ik gebruik toestel voornamelijk binnen en met wifi dus batterij heeft weinig te lijden.
Ik haal ongeveer 2,5uur schermtijd, maximaal. En ik zit bijna alleen maar binnen op de WiFi ... Als ik naar meest gebruikt kijk, zijn dat vaak WhatsApp en Facebook apps, rond uur per dag beide. Heel soms staat google play services hoog, met heel weinig actieve tijd, maar dan toch bijna 10% of zo. Ik heb het scherm denk ik wel geregeld aan op zo'n dag. Ik had ook begrepen dat de accu licht slechter was dan de S21U, maar ik vind dit wel vrij behoorlijk slecht ... Vriend van mij heeft precies dezelfde, en die doet er zeker 1,5 dag mee. Dat is toch wel groot verschil.
Misschien kan je hem overhalen om te switchen voor een weekjemattrob schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:26:
Ik haal ongeveer 2,5uur schermtijd, maximaal. En ik zit bijna alleen maar binnen op de WiFi ... Als ik naar meest gebruikt kijk, zijn dat vaak WhatsApp en Facebook apps, rond uur per dag beide. Heel soms staat google play services hoog, met heel weinig actieve tijd, maar dan toch bijna 10% of zo. Ik heb het scherm denk ik wel geregeld aan op zo'n dag. Ik had ook begrepen dat de accu licht slechter was dan de S21U, maar ik vind dit wel vrij behoorlijk slecht ... Vriend van mij heeft precies dezelfde, en die doet er zeker 1,5 dag mee. Dat is toch wel groot verschil.
Als hij met die van jou hetzelfde euvel heeft dan ligt het aan de telefoon en niet aan de gebruiker
Sinds een paar dagen een S22 Ultra in gebruik. Fijn toestel, even wennen aan het gewicht.
Wat me wel enorm stoorde is dat alle UI elementen een pak groter waren dan op een toestel van gelijkaardige grootte/resolutie (Oneplus 8 Pro).
Na wat zoekwerk uitgekomen dat de minimum width in developer settings op de Onplus op 457 staat, op de S22 Ultra op 411. Deze op op 457 gezet en 't is allemaal een pak fijner qua looks
EDIT: dit is de parameter die het OS zelf ook gaat verzetten als je de "Screen zoom" aanpast in de display settings. Daar is de kleinste zoom = 411, maar 457 is (voor mij) de sweet spot
Kans is wel reëel dat dit wordt gereset bij een update.
Wat me wel enorm stoorde is dat alle UI elementen een pak groter waren dan op een toestel van gelijkaardige grootte/resolutie (Oneplus 8 Pro).
Na wat zoekwerk uitgekomen dat de minimum width in developer settings op de Onplus op 457 staat, op de S22 Ultra op 411. Deze op op 457 gezet en 't is allemaal een pak fijner qua looks
EDIT: dit is de parameter die het OS zelf ook gaat verzetten als je de "Screen zoom" aanpast in de display settings. Daar is de kleinste zoom = 411, maar 457 is (voor mij) de sweet spot
[ Voor 22% gewijzigd door devilkin op 19-08-2022 08:19 ]
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Thanks voor de tip, dat ga ik ook meteen even aanpassen als mijn S22 Ultra binnenkomtdevilkin schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:53:
EDIT: dit is de parameter die het OS zelf ook gaat verzetten als je de "Screen zoom" aanpast in de display settings. Daar is de kleinste zoom = 411, maar 457 is (voor mij) de sweet spotKans is wel reëel dat dit wordt gereset bij een update.
Is er eigenlijk een configuratie optie voor always on display die:
- enkel oplicht bij nieuwe notificaties (kort)
- tap to show toelaat
Hebben andere gebruikers van de S22 ultra ook wel eens last van random reboots?
Vanochten ging mijn telefoon effe rebooten.
Heb er wel vaker last van gehad, maar dan hing er ook echt wat (zou dan nog niet moeten rebooten, maar dan is er een reden).
Vanochtend voelde hij gewoon 'koud' (bij eerdere zoals hierboven beschreven was hij vaak behoorlijk warm).
Dus ja, helaas wel vaker last van...
Iemand dezelfde ervaring?
wellicht tips om dit te voorkomen?
Heb er wel vaker last van gehad, maar dan hing er ook echt wat (zou dan nog niet moeten rebooten, maar dan is er een reden).
Vanochtend voelde hij gewoon 'koud' (bij eerdere zoals hierboven beschreven was hij vaak behoorlijk warm).
Ik had er in extreme mate last van bij mijn eerste S22, meerdere keren per dag.stimpyrulez schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:50:
Mijn advies: als het na een hard reset nog steeds optreedt, dan zal het wsch een hardware issue zijn.
Dit was bij mij ook het geval, en ik heb hem nog kunnen terugsturen onder de 14 dagen niet-tevreden-geld-terug garantie. En heb dan een nieuwe besteld. In uw geval zal het wsch via de standaard garantie moeten worden hersteld/gewisseld.
ik heb AOD uit, dan double tap to wake and turn off aan, en dan notifications op detailed met Glimpse notifications als app voor wake bij notifsdevilkin schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:46:
Is er eigenlijk een configuratie optie voor always on display die:Ik heb er geen nood aan dat dat constant oplicht.
- enkel oplicht bij nieuwe notificaties (kort)
- tap to show toelaat
Normaal gesproken als ik de S 22 aan de pc koppel, kan ik kiezen tussen laden en gegevens overdracht.
Als ik nu koppel met een kabel, gaat het toestel laden, en kan verder niks instellen.
Iemand een idee hoe ik gegevens overdracht met de pc kan instellen?
Foutopsporing staat aan.
Als ik nu koppel met een kabel, gaat het toestel laden, en kan verder niks instellen.
Foutopsporing staat aan.
Zeker weten dat het een datakabel is?Aloysxda schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:57:
Normaal gesproken als ik de S 22 aan de pc koppel, kan ik kiezen tussen laden en gegevens overdracht.
Foutopsporing staat aan.
Ik krijg onderin een popup, met accepteren voor data overdracht of niet (ofzoiets)
Maar alleen als ik mijn scherm unlock.
Met dezelfde kabel wat tot een paar weken geleden de data overdracht geen probleem. Vreemd dat hij nu alleen maar kan opladen.Titus schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:11:
[...]
Zeker weten dat het een datakabel is?
Ik krijg onderin een popup, met accepteren voor data overdracht of niet (ofzoiets)
Maar alleen als ik mijn scherm unlock.
Telefoon opnieuw opstarten en andere lader pc combinatie proberen, als het probleem zich daar ook voordoet zou ik verder kijken.Aloysxda schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:14:
[...]
Met dezelfde kabel wat tot een paar weken geleden de data overdracht geen probleem. Vreemd dat hij nu alleen maar kan opladen.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
In developer options kies default USB configuration, daarna kun je de gewenste optie aanklikken.Aloysxda schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:57:
Foutopsporing staat aan.
:strip_exif()/f/image/JWwDT11MrOU4omwKkO5FJrCL.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank voor jullie hulp. Bij default usb configuration, stond alles uit. Daar heb ik Transferring files, aan gezet. Helaas geen verschil. Na herstart mobiel, geen verandering, dus bij koppelen met pc alleen opladen.
Is je usb poort ook wel schoon? Soms als er beetje stof in zit kan hij ook vervelend doen..Aloysxda schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:20:
Dank voor jullie hulp. Bij default usb configuration, stond alles uit. Daar heb ik Transferring files, aan gezet. Helaas geen verschil. Na herstart mobiel, geen verandering, dus bij koppelen met pc alleen opladen.
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
gelukkig niet, geen enkele gehad sind april 2022 toen ik mijn s22 ultra kocht.stimpyrulez schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:50:
Meerdere keren per dag. Ik heb hem geretourneerd en een iPhone gekocht. Even wennen na vele jaren Android, maar nu wel een stabiel toestel en de accu gaat ook lekker lang mee. Geen spijt als ik alle problemen hier zo lees!stimpyrulez schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:50:
Bedankt voor deze zeer waardevolle bijdrage.-Paul- schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 00:55:
[...]
Meerdere keren per dag. Ik heb hem geretourneerd en een iPhone gekocht. Even wennen na vele jaren Android, maar nu wel een stabiel toestel en de accu gaat ook lekker lang mee. Geen spijt als ik alle problemen hier zo lees!
Na veel uitzoeken oorzaak gevonden. Pfff, een huisgenoot heeft mijn lader gebruikt, en een andere, zelfde model lader is op die plek neer gelegd. Daar zat een verkeerde kabel aan. Bedankt voor het meedenken allemaal 😃
Inmiddels ex-huisgenoot neem ik aan...Aloysxda schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:53:
Na veel uitzoeken oorzaak gevonden. Pfff, een huisgenoot heeft mijn lader gebruikt, en een andere, zelfde model lader is op die plek neer gelegd. Daar zat een verkeerde kabel aan. Bedankt voor het meedenken allemaal 😃

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Ik overweeg ook een S22 aan te schaffen maar door alle accuduur ervaringen twijfel ik. Ik vind het lastig inschatten of ik een zware gebruiker ben. Ik app wat, paar keer per dag insta, beetje nieuws, fb.. soms een youtube filmpje. Spotify een paar uur per dag. Dus laat ik de vraag eens andersom stellen, zijn er ook mensen die ervaringen hebben waarbij de telefoon wel een dag mee gaat en hoe schatten jullie je gebruik dan in?
ik zou het gewoon doen hoor...mijn dochters hebben beiden een S22 en ik hoor ze nooit klagen...ja langer dan een dag gaat de accu toch niet mee.JimmyNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:22:
Ik overweeg ook een S22 aan te schaffen maar door alle accuduur ervaringen twijfel ik. Ik vind het lastig inschatten of ik een zware gebruiker ben. Ik app wat, paar keer per dag insta, beetje nieuws, fb.. soms een youtube filmpje. Spotify een paar uur per dag. Dus laat ik de vraag eens andersom stellen, zijn er ook mensen die ervaringen hebben waarbij de telefoon wel een dag mee gaat en hoe schatten jullie je gebruik dan in?
Ik doe er een dag mee, en heb hem standaard op max 85% opladen staan. Geen issues mee. Prima autonomie... (S22 Ultra 256gb)JimmyNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:22:
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Gebruikt er iemand trouwens die edge panels? Buiten de apps panel zie ik er weinig nut voor, en dan nog ..
[ Voor 40% gewijzigd door devilkin op 22-08-2022 13:31 ]
Nope nooit, zie er voor mij het nut niet van in.devilkin schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:27:
Gebruikt er iemand trouwens die edge panels? Buiten de apps panel zie ik er weinig nut voor, en dan nog ..
Another one bites the DUST
Welke telefoon heb je nu en ben je tevreden met de accuduur daarvan.JimmyNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:22:
De s22 reeks heeft een gemiddelde accuduur.
Maar de non plus versie kun je ondergemiddeld noemen, maar is dus afhankelijk van wat je verwacht.
Mijn schoonbroer is van de s10e geswitched naar een s22 en is best tevreden.
Over de telefoon zelf alleen maar tevreden, snelheid functies etc....
Accuduur is minder, ze hadden minimaal 4000Mha accu moeten doen. Ik heb er wel 2 simmetjes in zitten ivm zakelijk en ik laad veel op gedurende de dag, in de auto of op het bureau in de wireless lader.
Accuduur is minder, ze hadden minimaal 4000Mha accu moeten doen. Ik heb er wel 2 simmetjes in zitten ivm zakelijk en ik laad veel op gedurende de dag, in de auto of op het bureau in de wireless lader.
Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4
Ik heb de ultra s22 . Ik ben best tevreden over de accu. Kom makkelijk de dag mee om.
Af en toe Facebook, LinkedIn ed. Luister veel muziek via een app, gewoon online radio.
Kijk ook naar HBO Max, discovery plus ed. Ongeveer een uurtje per dag.
Af en toe Facebook, LinkedIn ed. Luister veel muziek via een app, gewoon online radio.
Kijk ook naar HBO Max, discovery plus ed. Ongeveer een uurtje per dag.
Ja, ik gebruik ze. Ik heb mijn belangrijkste contacten en internet favorieten in een edge panel staan zodat ik, ongeacht waar ik op mijn S22 ultra ben, direct naar een contact of webpagina kan switchen. Werkt net iets sneller en praktischer in mijn situatie.devilkin schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:27:
Op m'n Note Edge was ik er fan van. Gewone notes/ultras: meh.devilkin schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:27:
ik gebruik het elke dag.haha...kan niet meer zonder.devilkin schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:27:
Op welke manier? Misschien kan ik nog wat bijleren 😁Michel242186 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:31:
[...]
ik gebruik het elke dag.haha...kan niet meer zonder.
Ik heb een S22 ultra met een barst in het scherm (in een hoesje gevallen van het nachtkastje, maar blijkbaar toch te veel). Nu wil ik een nette reparatie (liefst niet bij de telefoonwinkel om de hoek), zoals bij Samsung of Coolblue. Wat zijn jullie ervaringen? Overal zeggen ze: Backup je data. Daar wil ik eigenlijk niet aan, omdat ik een dag bezig ben alles te backuppen en weer te herstellen. Wissen ze altijd? Of is het goed genoeg als je de lock van je telefoon afhaalt?
Mijn ervaring met reparaties bij andere merken: altijd je data backuppen. Ze wissen het toestel altijd.
Ik ken genoeg ervaringen waarbij de data niet gewist wordt, maar ik zou het niet willen riskeren. Mijn advies dus: Wel backup maken, en als je data niet gewist wordt heb je mazzel.arjandijk162 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:58:
Ik heb een S22 ultra met een barst in het scherm (in een hoesje gevallen van het nachtkastje, maar blijkbaar toch te veel). Nu wil ik een nette reparatie (liefst niet bij de telefoonwinkel om de hoek), zoals bij Samsung of Coolblue. Wat zijn jullie ervaringen? Overal zeggen ze: Backup je data. Daar wil ik eigenlijk niet aan, omdat ik een dag bezig ben alles te backuppen en weer te herstellen. Wissen ze altijd? Of is het goed genoeg als je de lock van je telefoon afhaalt?
Qua ervaringen: De Samsung experience store is prima voor schermreparatie. Touchfix in Den Haag (paar keer speciaal heen geweest vanuit Utrecht) idem. Lokaal heb ik goede ervaring met de Telecombinatie, maar dat is een franchise zaak dus kan je niet van op aan dat dit landelijk goede kwaliteit is.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
The Samsung experience store stond idd op mijn lijstje. Vooral omdat je zelf aanwezig bent tijdens de reparatie hoop ik enige invloed te kunnen uitoefenen op het wissen.
Toevallig zie ik net dit artikel. Dat klinkt interessant
https://www.techzine.nl/n...ls%20blijven%20priv%C3%A9.
Toevallig zie ik net dit artikel. Dat klinkt interessant
https://www.techzine.nl/n...ls%20blijven%20priv%C3%A9.
[ Voor 44% gewijzigd door arjandijk162 op 23-08-2022 14:32 ]
Heb de S22 standaard vanaf het eerste moment maar vind hem niet echt super snel en over de batterij prestaties nog maar te zwijgen, en toch ga ik volgend jaar voor de S23 standaard, naar verluid zou daar een Snapdragon 8 Gen 2-processor van Qualcomm en 4.500 mAh batterij in zitten, kan haast niet wachten
Ik heb nu een week de S22 Ultra in gebruik... totop heden niet echt te spreken over de batterijduur - 's nachts gaat ie (met powersave aan) - 6% over 8 uur, dus dat valt wel mee, maar overdag...
Screen on time: 29m
Screen off time:11h10m
van 85% naar 57%. En het is nu niet dat ik er al veel mee gedaan heb.
devilkin schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:33:
Ik heb nu een week de S22 Ultra in gebruik... totop heden niet echt te spreken over de batterijduur - 's nachts gaat ie (met powersave aan) - 6% over 8 uur, dus dat valt wel mee, maar overdag...
:strip_exif()/f/image/39ig3mqCZZYecY200zIe1fqd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben wel tevreden over de accuduur. Kijk anders even welke apps de slurpers zijn en installeer of configureer die opnieuw. Er is ook een groot verschil of je bv de hele dag op wifi zit of op 4g/5g. Dat laatste verbruikt bij mij veel meer.
Liever geen bloemen.
Ja aangeraden is 5G uit te zetten en gewoon 4G gebruiken.
Als ik thuis op WiFi6 zit, kan ik ook 6 a 7u screen on time halen.
Heb scherm op maximale resolutie met 120hz, op dark mode.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik draai 'm op darkmode, 1024 resolutie, echter wel met 120hz. Heb de S22Ultra nu een week. De Play services worden bijna dagelijks minder. De eerste dagen had ik die ver boven de 10%. Verder in Good Guard de Galaxy app booster gedaan.SuperVeloce schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:13:
Ja aangeraden is 5G uit te zetten en gewoon 4G gebruiken.
Liever geen bloemen.
Hmm, ik zie hier niet echt wat vreemds. Geen idee wat jou zo weinig SOT geeft.devilkin schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:54:
Hier darkmode, 5g staat uit, wel 2 simkaarten erin maar zit overdag bijna altijd op wifi.
[Afbeelding]
Op mijn screenshot zijn Nova en Gear S plugin zo hoog omdat ik die die dag had geinstalleerd en geconfigureerd.Die staan nu op zo'n 1%.
Liever geen bloemen.
Ja, ik snap het ook niet zo direct. En jammergenoeg kan je ook weinig zien als je niet rooted bent, anders heb je nog een hoop andere tools om mee te spelen.
Hoe staat je adaptive battery instelling?bigmouth schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:04:
[...]
Hmm, ik zie hier niet echt wat vreemds. Geen idee wat jou zo weinig SOT geeft.
Op mijn screenshot zijn Nova en Gear S plugin zo hoog omdat ik die die dag had geinstalleerd en geconfigureerd.Die staan nu op zo'n 1%.
Ik koop een Lamborghini en zet een houten blok onder het gaspedaal......bigmouth schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:25:
[...]
Ik draai 'm op darkmode, 1024 resolutie, echter wel met 120hz. Heb de S22Ultra nu een week. De Play services worden bijna dagelijks minder. De eerste dagen had ik die ver boven de 10%. Verder in Good Guard de Galaxy app booster gedaan.
Oftewel, waarom is iedereen zo bezig met het verbruik van hun telefoon? Gewoon je telefoon maximaal gebruiken, en wanneer ie juice nodig heeft, gooi je hem gewoon aan de lader.
[ Voor 16% gewijzigd door patrickt35 op 25-08-2022 18:45 ]
Voor de liefhebbers : Android 13 Beta 2 is bechikbaar op XDA
heb daar gewoon mijn meest gebruikte apps instaan...edge panel openen en klaar...dit zijn dan apps die niet op het home screen passen.devilkin schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:17:
[...]
Op welke manier? Misschien kan ik nog wat bijleren 😁
komt net weer een nieuwe update binnen op mijn S22, 917MB dus eens even kijken wat er allemaal veranderd is
[ Voor 22% gewijzigd door weertenaar op 26-08-2022 08:35 ]
Welke versie?weertenaar schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:34:
komt net weer een nieuwe update binnen op mijn S22, 917MB dus eens even kijken wat er allemaal veranderd is
S901BXXU2AVH9 /S901BOXM2AVHB / S901BXXU2AVH9
Vreemd, ik heb de update ook binnen op de S22+, maar de beveiligingspatch datum is nog steeds 1 augustus....? Wat me wel opvalt is dat Google Duo is vervangen door Google Meet, maar dat is meer iets dat via de Playstore gedaan wordt en niet via zo'n update, toch? Hoewel de app niet te verwijderen is.
Iemand een idee wat er veranderd is met deze update? Is toch best groot deze update.
Ik heb de S22 ultra nu 3 dagen in het bezit en al twee updates ontvangen
Ik haal trouwens een SOT van 06.30 uur. Redelijk hoge helderheid, high res. scherm, BT verbonden met smartwatch en AOD altijd aan. Meer dan voldoende, en zeker beter dan wat mijn S21 kon bieden.
Ik haal trouwens een SOT van 06.30 uur. Redelijk hoge helderheid, high res. scherm, BT verbonden met smartwatch en AOD altijd aan. Meer dan voldoende, en zeker beter dan wat mijn S21 kon bieden.
Wellicht dat het dit is?satshow schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 06:45:
Iemand een idee wat er veranderd is met deze update? Is toch best groot deze update.
Galaxy S22 series is soon getting its biggest camera update in months
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dit gaat over de S21?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
De hyperlapse is nu ook beschikbaar op de tele camera, dus het betreft inderdaad deze camera update!spartacusNLD schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 07:53:
[...]
Wellicht dat het dit is?
Galaxy S22 series is soon getting its biggest camera update in months
Straks even kijken hoe de hyperlapse in zijn werk gaat.
Iemand ervaring met een clear view cover (of andere flip cover) en een houder voor in de auto? Ik vraag me af of er een nette oplossing bestaat die niet vereist dat je je gsm uit het hoesje haalt.
Mijn S21 zat dagelijks met een slim cover in een brodit houder. Maar de S22 ultra heb ik liever in een flip cover.
Mijn S21 zat dagelijks met een slim cover in een brodit houder. Maar de S22 ultra heb ik liever in een flip cover.
Nog een vraag in relatie tot flip covers: is er iemand die de s22 ultra al een tijdje heeft met zo’n hoesje (of een andere book cover), zonder screen protector en iets kan zeggen over de krasvastheid van het scherm?
Over de krasvastigheid van het scherm van de S22U kan ik weinig zeggen. Over die van de S22 ben ik totaal niet te spreken. Ik twijfel zelf erg sterk om mijn s9+ in te ruilen voor de S22+, maar de de randen/zijkanten van de S22 van mijn vriend zitten na 2 maanden al helemaal onder de kleine putten en krassen. Het lijkt wel of de verf/coating helemaal niet goed hecht aan het frame. De telefoon zit ook nog eens in een hoesje vanaf dag 1. Dat dit nou door de jaren heen gebeurt is niet meer dan logisch, maar zo snel al.... Zijn er meer mensen die hier last van hebben?ray1979 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:47:
Nog een vraag in relatie tot flip covers: is er iemand die de s22 ultra al een tijdje heeft met zo’n hoesje (of een andere book cover), zonder screen protector en iets kan zeggen over de krasvastheid van het scherm?
Zelf gebruik ik graag de Spigen Neo Hybrid. Deze had ik voor mijn note 9 en nu voor mijn S22 Ultra.
Hij ligt met dit hoesje netjes vlak op zijn rug en op de voorzijde heb ik geen enkel krasje of putje.
Deze voorzijde is dus onbeschermd
Het is ook wel hoe je er mee omgaat denk ik.
Hij ligt met dit hoesje netjes vlak op zijn rug en op de voorzijde heb ik geen enkel krasje of putje.
Deze voorzijde is dus onbeschermd
Het is ook wel hoe je er mee omgaat denk ik.
Ja ik heb de S22U en ook vanaf dag 1 in een hoesje,ik merk erg veel krassen en putjes aan de zijkanten, terwijl er geen zand of iets dergelijks in het hoesje zit.Rooseveld schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:06:
[...]
Over de krasvastigheid van het scherm van de S22U kan ik weinig zeggen. Over die van de S22 ben ik totaal niet te spreken. Ik twijfel zelf erg sterk om mijn s9+ in te ruilen voor de S22+, maar de de randen/zijkanten van de S22 van mijn vriend zitten na 2 maanden al helemaal onder de kleine putten en krassen. Het lijkt wel of de verf/coating helemaal niet goed hecht aan het frame. De telefoon zit ook nog eens in een hoesje vanaf dag 1. Dat dit nou door de jaren heen gebeurt is niet meer dan logisch, maar zo snel al.... Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Het scherm weet ik niet, ik heb een screenprotector erop.
Ik heb sinds maart een S22 en enkel een backcover. De gsm gaat geregeld in de broekzak en is deze zomer mee op reis geweest.ray1979 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:47:
Na reinigen en grondig onderzoek stel ik vast dat er 3 zeeeer lichte krasjes zijn, maar die moet ik echt gaan zoeken (zwart scherm en in tegenlicht gaan inspecteren). Dus ik ben zeer tevreden van de krasvastheid.
Ik vermoed trouwens dat dergelijke minimale krasjes met een frontcover zouden worden gemaskeerd. Dus ik kan ook altijd later nog een frontcover plaatsen als de krasjes storend zouden worden (maar dat verwacht ik dus momenteel niet).
Ik zie dat er een update is voor expert raw, de foto app.
Daar zie ik de optie custom preview.
Hiermee kun je zelf de gewenste opties instellen en deze gebruiken om een foto te maken.
Iemand een idee wat de goede instellingen zijn?
Ik ben absoluut geen kenner van de juiste instellingen.
Hiermee kun je zelf de gewenste opties instellen en deze gebruiken om een foto te maken.
Je bedoelt custom preset? Custom preview zie ik nl niet 🤷satshow schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:05:
Ik zie dat er een update is voor expert raw, de foto app.
En bij custom presets vul je settings in die JIJ veel gebruikt. Daar kan niemand anders zo wat zinnigs over zeggen 🤷
Inderdaad custom preset. Ik gebruik normaal gesproken de standaard app.dragon2 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:42:
[...]
Je bedoelt custom preset? Custom preview zie ik nl niet 🤷
En bij custom presets vul je settings in die JIJ veel gebruikt. Daar kan niemand anders zo wat zinnigs over zeggen 🤷
Ben niet echt bekend met de juiste settings.
Er zijn geen 'juiste settings', alleen settings voor een bepaald moment (onderwerp, omgevingslicht, artistieke wens,...).satshow schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:30:
[...]
Inderdaad custom preset. Ik gebruik normaal gesproken de standaard app.
Ben niet echt bekend met de juiste settings.
Heb je wel basis fotografie kennis?
De driehoek ISO/sluitertijd/scherptediepte is namelijk basiskennis. Verder kun je nog witbalans, belichtingscompensatie en auto/manual focus instellen.
Ik zou zeggen, leen van iemand een digitale spiegelreflexcamera en ga een basiscursus fotografie doen, dan heb je enig idee van de instellingen in welke situatie.
Of, blijf gewoon de standaard camera app gebruiken natuurlijk, dan wordt alles automatisch voor je ingesteld (vaak OK, soms minder goed).
Lees anders echt op z'n minst een beginners fotografieboek van voor tot achter 😉
Maar deze app heet niet voor niets 'expert' natuurlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door dragon2 op 30-08-2022 20:49 ]
Na de laatste update van mijn s22 Ultra valt om de paar minuten mijn mobiele internet weg voor een paar seconden.
Op wifi is het probleem niet. Er is ook geen probleem bij mijn telefoonprovider.
Iemand nog meer last van?
Heb de netwerk settings al gereset en opnieuw opgestart.
Op wifi is het probleem niet. Er is ook geen probleem bij mijn telefoonprovider.
Ik had hier last van voor de augustus update op mijn S21+. Wat bij mij hielp was 5G uitschakelen en max. 4G als verbinding.dubbeltop schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:50:
Na de laatste update van mijn s22 Ultra valt om de paar minuten mijn mobiele internet weg voor een paar seconden.
Na de update van augustus heb ik hier niets meer van gemerkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Gismo1979 op 30-08-2022 20:45 ]
Het valt mij op dat na laatste update bij opladen niet langer de melding: Super snel laden 2.0 dus gewoon super snel opladen, geschatte tijd klopt ook niet is gebaseerd op normaal snel opladen, want zoals het erop lijkt laadt ie nog wel 2.0 qua tijdsduur.....
Bij mij staat er na de update nog steeds "Super Fast Charging 2.0". Xiaomi 65 watt oplader.destro9704 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:18:
Het valt mij op dat na laatste update bij opladen niet langer de melding: Super snel laden 2.0 dus gewoon super snel opladen, geschatte tijd klopt ook niet is gebaseerd op normaal snel opladen, want zoals het erop lijkt laadt ie nog wel 2.0 qua tijdsduur.....
Liever geen bloemen.
Idem hier met de 45W Samsung lader - Super Fast Charging 2.0
[ Voor 26% gewijzigd door devilkin op 31-08-2022 12:27 ]
Vreemd. Afgelopen half jaar altijd supersnel opladen 2.0 met de lader die ik heb.devilkin schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:27:
Idem hier met de 45W Samsung lader - Super Fast Charging 2.0
Nu na update niet meer. Net nog eens getest na herstart s22ultra.
Ach ja gelukkig laadt ie nog wel...
Zijn er mensen die na de laatste update issues hebben met de proximity sensor?
Om men eigen vraag te beantwoorden https://forum.xda-develop...747/page-14#post-87370197izzet3838 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:23:
Zijn er mensen die na de laatste update issues hebben met de proximity sensor?
Het is een widespread issue blijkbaar.
Voor niets de screen protector vervangen

Beveiligingspatch staat op 1 september 2022.
De lichte patch (227,07MB) bestaat uit twee types verbeteringen:
- Android OS krijgt via Google 24 (niet kritieke) verbeteringen.
- Samsung zelf geeft 29 fixes voor de eigen One UI interface en applicaties.
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Mag leien dat die telefoneer bug eens opgelost is. Of ben ik nog de enige die hier last van heeft?
welke bug?Oekol schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:22:
Mag leien dat die telefoneer bug eens opgelost is. Of ben ik nog de enige die hier last van heeft?
Heb geen last met telefoneren
Welke is dat?Oekol schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:22:
Ik heb soms wel eens dat ik word gebeld...en dat ik niks hoor.
Daar heb ik ook al een half jaar last van. Gebeurt niet heel vaak, maar soms hoor ik helemaal niks bij bellen. Opnieuw bellen geeft hetzelfde resultaat. De enige oplossing is een reboot.Aggressor schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:14:
[...]
Welke is dat?
Ik heb soms wel eens dat ik word gebeld...en dat ik niks hoor.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos