• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:54:
[...]

Tja.. Sinds dat ik die prikken heb gehad lijkt het wel alsof mijn telefoon als een magneet steeds dichterbij komt.
Ik vind het wel handig, mijn telefoon plakt handsfree aan m'n oor sinds die prikken, en mn watch 4 kan ik zonder bandje dragen!

Nu even serieus: Ik merk dat mijn S22 redelijk snel warm wordt, nu ben ik in Spanje waar het continue 35+ is.
Volgens mij is dat niet exemplarisch aan deze S22, eigenlijk was dat zo met alle telefoons de afgelopen jaren, inclusief de iphones die ik tot 2016 had. En laptops hetzelfde, ik heb nu wel een witte die de zon wat beter weerstaat, maar ook die wordt warm (ook in NL).

Het is ook niet niets wat er in die toestelletjes zit tegenwoordig.. Ik weet nog goed hoe mijn fan stond te blazen op m'n Celeron II-350.

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:17
In de instellingen voor geluid, hebben we de optie op equaliser aan te zetten en te personaliseren. Deze stond bij mij aan, maar het geluid is me de hele tijd nog tegen gevallen, als ik muziek vanaf de S22 afspeel op mijn speakers thuis.
Nu heb ik die equaliser uitgeschakeld. Een wereld van verschil. Het bijzondere is, door de lage tonen in de equaliser te verhogen, geeft die juist minder bas en minder volume.
Hoe doen jullie dit, gebruiken jullie een aparte equaliser app?

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
bikkeltje1 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:18:
[...]

Klopt, Samsung heeft een update gedaan. Vrij snel nadat ik afgelopen bericht heb geplaats (misschien had ik niet zo ongeduldig moeten zijn). Nu werken mijn Buds weer zonder dat de app telkens stopt.

[...]

Zijn de traagheids-/ warmteproblemen nu ook weg?
Het toestel is ondertussen terug wat vlotter maar warmte blijft wel, dit was al zo vanaf de launch date.

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:18
Aloysxda schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:03:
In de instellingen voor geluid, hebben we de optie op equaliser aan te zetten en te personaliseren. Deze stond bij mij aan, maar het geluid is me de hele tijd nog tegen gevallen, als ik muziek vanaf de S22 afspeel op mijn speakers thuis.
Nu heb ik die equaliser uitgeschakeld. Een wereld van verschil. Het bijzondere is, door de lage tonen in de equaliser te verhogen, geeft die juist minder bas en minder volume.
Jep, gebruik Wavelet voor het rechttrekken van het geluid van mn Oneplus oortjes en mn Sony WH1000XM3. Wereld van verschil, wil niet meer zonder _/-\o_ O+

Voor bluetooth boxjes werkt 't vaak ook wel lekker, maar dan moet je wel even zoeken naar de juiste instelling (vaak op internet wel te vinden)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:02
Aloysxda schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:03:
Hoe zet je het uit, ik zie alleen de optie normal?

7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)

• Aloysxda
izzet3838 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:41:
[...]

Hoe zet je het uit, ik zie alleen de optie normal?
Als de instelling op Normaal staat, is alles neutraal. Voor mij in ieder geval het beste geluid en geen vervorming meer.
Wavelet zal ik ook eens proberen. Nu niet bekend mee.

Als muziek speler gebruik ik rocketplayer. Deze heeft een equaliser ingebouwd. Deze geeft wél meer bass, als ik dit instel, en geen vervorming. Dit werkt echter niet als ik spotify gebruik, deze is gekoppeld aan de standaard equaliser van samung.

[ Voor 34% gewijzigd door Aloysxda op 25-07-2022 12:37 ]

• Aloysxda
Maardiweb schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:39:
[...]

Jep, gebruik Wavelet voor het rechttrekken van het geluid van mn Oneplus oortjes en mn Sony WH1000XM3. Wereld van verschil, wil niet meer zonder _/-\o_ O+

Voor bluetooth boxjes werkt 't vaak ook wel lekker, maar dan moet je wel even zoeken naar de juiste instelling (vaak op internet wel te vinden)
Sinds een paar dagen gebruik ik nu Wavelet. helemaal super. Even goed door de instellingen heen, en werkt wanneer gewenst.
Bij gebruik andere equalisers gaat het volume naar beneden en begint de boel te vervormen. Bij deze niet. Hartstikke bedankt voor je tip! _/-\o_ _/-\o_

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Augustus security patch is al uit!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Na deze update, werkt mijn video-bel opeens heel goed. Kreeg hiervoor vaak geen verbinding, nu wel en snel. Dacht dat het aan de videobel lag... _/-\o_

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:44
JeeVee schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:46:
Na deze update, werkt mijn video-bel opeens heel goed. Kreeg hiervoor vaak geen verbinding, nu wel en snel. Dacht dat het aan de videobel lag... _/-\o_
Welke deurbel?

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Mijn huidige (tweede) video-deurbel is van de Action met 2 losse bellen, superkoop voldoet uitstekend met opslag op microSD. Deze combinatie werkt nu erg goed. De vorige was een veel duurdere van Smartwares deed het goed ook op de vaste bel. Bel was echter niet goed hoorbaar, vandaar deze switch. O-)

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Augustus security patch is al aan het installeren.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12 10:08
Hier TNL en vanochtend ook update

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:56

Steeffoon

Smartphone-nerd

Meer mensen bij wie notificaties van Telegram niet/slecht doorkomen? Lijkt sinds de augustus update het geval te zijn... 🤔

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• patrickt35
Steeffoon schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:26:
Meer mensen bij wie notificaties van Telegram niet/slecht doorkomen? Lijkt sinds de augustus update het geval te zijn... 🤔
Bron?

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-12 12:05

SteveV

Schtiefv Meister

Steeffoon schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:26:
Yep ik ervaar hetzelfde sinds de laatste update.
Soms geen meldingen en toch nieuwe berichten en nee dat staat niet op stil en soms meerdere geluidjes en maar 1 nieuw bericht. Maar we kunnen dit beter melden bij telegram, meer meldingen is eerder een update.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:40

Oekol

waka waka hey hey

Kijk even bij de app instellingen. Hij staat bij mij als app als nooit sluimeren, maar bij meldingen stond het schuifje op nooit. Nu krijg ik alle meldingen weer binnen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:56

Steeffoon

Smartphone-nerd

Oekol schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 08:30:
Kijk even bij de app instellingen. Hij staat bij mij als app als nooit sluimeren, maar bij meldingen stond het schuifje op nooit. Nu krijg ik alle meldingen weer binnen.
Die stond bij mij nog steeds goed. Het lijkt ook niet de hele tijd te zijn, raar... 🤔

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:42
Hier uiteindelijk Glimpse Notifications geinstalleerd en halve rechten gegeven om WEL mijn scherm wakker te maken als ik een notificatie krijg (in detailed view, in plaats van brief).

Absurd dat je hier een 3rd party app voor nodig hebt...

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:51
Na de augustus update lijkt het warmte probleem ook verholpen te zijn.....

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Steeffoon schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:48:
[...]

Die stond bij mij nog steeds goed. Het lijkt ook niet de hele tijd te zijn, raar... 🤔
Even app stoppen forceren en opnieuw opstarten. Eventueel je telefoon even een reset geven.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• izzet3838
Albert020 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:38:
Na de augustus update lijkt het warmte probleem ook verholpen te zijn.....
Ik zit op vakantie met temperaturen van 35+ en het probleem lijkt inderdaad minder aanwezig, raar dat dit zolamg heeft geduurd ik dacht echt dat het een hardware dingetje was.

• Frieslander12
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-08-2022
Geeft de exynos chip in de s22 serie nog steeds de problemen die het gaf in het begin? Haperende apps, etc.of is het inmiddels opgelost? Kan het niet echt ergens vinden

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:12
Frieslander12 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:23:
Geeft de exynos chip in de s22 serie nog steeds de problemen die het gaf in het begin? Haperende apps, etc.of is het inmiddels opgelost? Kan het niet echt ergens vinden
Hier nooit problemen gehad...geen idee waar je het over hebt.

• izzet3838
Goh, hij is sneller en precies ook koeler als in het begin op mijn ultra.
Sinds de laatste security update lijkt de telefoon ook zelden warm te worden.
Los van de accu ben ik er heel blij mee.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Niks te klagen hier hoor, 1 augustus security patch ook alweer geïnstalleerd 8)

• patrickt35
Geen problemen hier.

• patrickt35
izzet3838 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:22:
[...]

Goh, hij is sneller en precies ook koeler als in het begin op mijn ultra.
Sinds de laatste security update lijkt de telefoon ook zelden warm te worden.
Los van de accu ben ik er heel blij mee.
Een security update die er voor zorgt dat je telefoon minder warm wordt......🤔

• izzet3838
patrickt35 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:30:
[...]

Een security update die er voor zorgt dat je telefoon minder warm wordt......🤔
Dat is echt het gevoel dat ik heb, sinds die update is de telefoon precies lekker koel bij daily tasks ondanks dat het hier 35 graden is.

Mogelijk komt het door iets anders maar het is echt vanaf het moment dat ik de update heb gekregen.

Had voorheen vaak issues met hitte.

• dog4life
  • Niet online
izzet3838 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:02:
[...]

Dat is echt het gevoel dat ik heb, sinds die update is de telefoon precies lekker koel bij daily tasks ondanks dat het hier 35 graden is.

Mogelijk komt het door iets anders maar het is echt vanaf het moment dat ik de update heb gekregen.

Had voorheen vaak issues met hitte.
Hier hetzelfde. Heb ook powersaving aan sinds een week, sindsdien gaat mijn accu een stuk langer/stabieler mee.

• innuendo
  • Laatst online: 20-12 18:53
Sinds een aantal dagen ook in bezit van een S22 Ultra. Erg blij mee!

... maar ik zie heel regelmatig stutters/framedrops als ik video's bekijk. Vooral in de apps van NLZiet en NOS valt dit op, en stoort het me ook wel erg. Zijn dit bekende problemen? Iemand anders die dit ook ervaart?

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-12 20:01
zelf geen last van, moet wel toegeven dat de mijne geen 5G gebruikt.
Kan zijn dat de dekking dan beter gecoverd is.

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 09:02
innuendo schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 07:17:
Sinds een aantal dagen ook in bezit van een S22 Ultra. Erg blij mee!

... maar ik zie heel regelmatig stutters/framedrops als ik video's bekijk. Vooral in de apps van NLZiet en NOS valt dit op, en stoort het me ook wel erg. Zijn dit bekende problemen? Iemand anders die dit ook ervaart?
Een kleine minderheid van de S22 gebruikers heeft hetzelfde probleem.
Volgens onderstaand artikel is de oorzaak het te ver wegzakken van de adaptive refresh rate tijdens het afspelen van online video's .
https://technoblender.com...n-popular-streaming-apps/
Je kunt in developers options "show refresh rate" inschakelen om de actuele refresh rate in beeld te krijgen.
Als ik een NOS video bekijk is de refresh rate constant 120 hzAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypxHP6XjGRyoRwH0Qf5isPS6Chc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uh0aD55bOJjmKLYpmy0xv5bG.jpg?f=fotoalbum_large

• innuendo
  • Laatst online: 20-12 18:53
brouwerchris schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:50:
[...]

Een kleine minderheid van de S22 gebruikers heeft hetzelfde probleem.
Volgens onderstaand artikel is de oorzaak het te ver wegzakken van de adaptive refresh rate tijdens het afspelen van online video's .
https://technoblender.com...n-popular-streaming-apps/
Je kunt in developers options "show refresh rate" inschakelen om de actuele refresh rate in beeld te krijgen.
Als ik een NOS video bekijk is de refresh rate constant 120 hz[Afbeelding]
Toevallig las ik het eerder vandaag ook. En het was me inderdaad opgevallen dat zodra de switch 120hz > 24hz wordt gemaakt, e.e.a. begint te laggen. Tijdens en na die switch mis ik veel frames in video's (NOS, NLZiet, maar ook Netflix viel me net op).

Wat mij verder opvalt: als ik de helderheid vrij laag heb staan (ik gok op 5 - 15%), blijft alles steady 120hz. Zowel tijdens video's als wanneer ik mijn homescreen langere tijd in beeld heb. Stel ik mijn helderheid in op > 30% (oid), dan schakelt alles vrij snel weer terug naar 24hz.
Bij lagere helderheid ervaar ik dus nu ook geen problemen meer met video. Lijkt mij toch iets vaags in de software dan. Ik kan het nu in ieder geval reproduceren.

(Ok, dat is al een bekend fenomeen).

[ Voor 4% gewijzigd door innuendo op 02-08-2022 14:48 ]

• JSTS_23
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-11 12:09
Ik heb het idee dat de batterijduur op mijn S22 Ultra verbeterd is sinds de laatste (beveiligings)update. Meer mensen die dit hebben, of is de wens de vader van de gedachte?

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-12 22:08
Michel242186 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:26:
[...]

Hier nooit problemen gehad...geen idee waar je het over hebt.
Hoe lang heb je de s22 al want voor de Juli update was het bekend dat het niet helemaal soepel liep. Gelukkig heeft Samsung het een en ander verbeterd met de laatste updates en niet alleen voor de S22 maar ook de S21, A52 en andere toestellen.

Maar ik denk dat het grote probleem is dat de een het wel opvalt en de ander niet. En als het geen probleem voor jouw is dan is dat mooi. Voor degene die het wel opvalt is het minder leuk want het is een duur toestel en je verwacht optimale prestaties.

• brouwerchris
@Garret1410
Maar ik denk dat het grote probleem is dat de een het wel opvalt en de ander niet.

Bedoel je dat iedereen dezelfde problemen heeft,maar dat die problemen niet iedereen opvallen?

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ik heb sinds gisteren de S22. Ik las overal dat de batterij niet zo goed was, maar omdat ik mijzelf niet als een power user beschouw, dacht ik, zo erg kan het wel niet zijn.

Maar de batterij valt echt wel tegen. Voor de rest is het voor mij een ideale telefoon op veel vlakken.

Ik vroeg mij af of de batterij nog zal verbeteren na twee weken gebruik, wat ik ook al heb gelezen. Iemand hier ervaringen mee? Verbetert het nog significant, of een beetje?

Ook het opladen met mijn OnePlus lader gaat erg traag. Bijna vijf uren moet hij opladen tot 85 procent?

• SuperVeloce
Flying Hawkic schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:19:
Ik heb sinds gisteren de S22. Ik las overal dat de batterij niet zo goed was, maar omdat ik mijzelf niet als een power user beschouw, dacht ik, zo erg kan het wel niet zijn.

Maar de batterij valt echt wel tegen. Voor de rest is het voor mij een ideale telefoon op veel vlakken.

Ik vroeg mij af of de batterij nog zal verbeteren na twee weken gebruik, wat ik ook al heb gelezen. Iemand hier ervaringen mee? Verbetert het nog significant, of een beetje?

Ook het opladen met mijn OnePlus lader gaat erg traag. Bijna vier uren moet hij opladen tot 85 procent?
M'n Ultra gaat makkelijk hele dag mee.

Andere lader gebruiken denk ik.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Flying Hawkic schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:19:

Ook het opladen met mijn OnePlus lader gaat erg traag. Bijna vijf uren moet hij opladen tot 85 procent?
Klopt OP lader doet niet super snel 2.0. Is zelfs langzamer dan de oude Samsung oplader die alleen supersnel laden doet. Dus andere 45W lader kopen (zie accessoires topic voor de juiste) en dan doet hij het een stuk sneller.

Wat betreft de batterij dat komt wel goed, die leert je gebruik en je moet even apps in deepsleep zetten die niet belangrijk zijn voor meldingen. Scheelt veel.

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-12 09:54
Voor diegene die problemen hebben met de batterij, zie hieronder de belangrijkste tips voor een goede accuduur:

- 5G uitzetten (heb meer dan genoeg aan 4G)
- Always on display uit of tap to show
- refresh rate naar standaard (in het begin lijkt het trager, maar na een paar uur merk je het verschil niet meer)
- apps die je niet vaak gebruikt in deep sleep
- zet locatie uit, voeg via bixby een routine toe waarbij de locatie automatisch aan/uit gaat bij geselecteerde apps

Ik heb een S22 met 2 simkaarten en haal met deze instellingen makkelijk einde dag met een SOT van rond de 6uur.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:14
Neco75 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:29:
Voor diegene die problemen hebben met de batterij, zie hieronder de belangrijkste tips voor een goede accuduur:

- refresh rate naar standaard (in het begin lijkt het trager, maar na een paar uur merk je het verschil niet meer)
- zet locatie uit, voeg via bixby een routine toe waarbij de locatie automatisch aan/uit gaat bij geselecteerde apps

Ik heb een S22 met 2 simkaarten en haal met deze instellingen makkelijk einde dag met een SOT van rond de 6uur.
De accuduur zou goed (goed in mijn ogen is makkelijk 1 dag halen) moeten zijn zonder deze tips.

Dit zijn tips die normaal gesproken bedoeld zijn als men eventueel meer accu duur uit een toestel wil halen, en niet omdat het toestel überhaupt niet de dag doorkomt.

Naar mijn weten had de S21 Ultra dit soort issue niet zo erg, lijkt wel alsof Samsung ergens heeft geblunderd met de S22 Ultra.

Nou weet ik dat niet iedereen hier last van heeft, ik hou deze en andere telefoons in de gaten aangezien mijn partner een oog op heeft, maar als je 1200+ euro aan een telefoon uitgeeft is het absurd als (sommige) mensen dit soort tips nodig hebben om überhaupt de dag door te komen.

Vroeger toen telefoons nog kleinere accus hadden snap ik het nog, ik had ook niet alles aan met mijn Nexus 4 jaren geleden omdat ik dat ding al 2 a 3 keer per dag moest laden (vooral tijdens 3G verbruik ging het hard)

Maar die tijden zijn grotendeels voorbij... zou het alsnog kunnen wezen dat het een Exynos issue is dan, vraag ik mij af.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 05-08-2022 08:56 ]

• izzet3838
Haal zelf de dag niet helaas, nou ja hangt af van de dag, maar max 6-7 uur sot, met men p30 pro deed ik makkelijk 10 uur.
En dan het uitzetten van opties, als ik allerlei dingen uit ga zetten waarom koop ik dan zo'n dure telefoon denk ik😂.

De s23 gaat blijkbaar de s8 gen 2 krijgen in europa(volgens geruchten) denk dat ik gewoon volgebd jaar die zal nemen(als Samsung de accu dan niet plots kleiner maakt).

Verwijderd

Oekol schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:26:
[...]

Klopt OP lader doet niet super snel 2.0. Is zelfs langzamer dan de oude Samsung oplader die alleen supersnel laden doet. Dus andere 45W lader kopen (zie accessoires topic voor de juiste) en dan doet hij het een stuk sneller.

Wat betreft de batterij dat komt wel goed, die leert je gebruik en je moet even apps in deepsleep zetten die niet belangrijk zijn voor meldingen. Scheelt veel.
'45 Watt' laden (Samsung schroeft dit terug tot 'n 35 Watt in het toestel) gaat sneller met de juiste kabel.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:50:
[...]

'45 Watt' laden (Samsung schroeft dit terug tot 'n 35 Watt in het toestel) gaat sneller met de juiste kabel.
Ik verwijs niet voor niks naar het accessoires topic. Daar is deze discussie al voorbij gekomen en hebben mensen opladers met kabels getest.

Verwijderd

Oekol schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:18:
[...]

Ik verwijs niet voor niks naar het accessoires topic. Daar is deze discussie al voorbij gekomen en hebben mensen opladers met kabels getest.
Daar staat inderdaad de nodige info, maar wat de kabel betreft dat is toch een klein en simpel antwoord om hier even aan te tippen. Nogmaals, gewoon voor hier in dit forum: de kabel telt dus ook bij gebruik van >45 Watt laders

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2022 12:48 ]

• edgarf28
  • Niet online
Ik lees op sammobiles dat de Android 13 OneUI 5.0 beta uit is voor de S22 series in Duitsland!

Iemand enig idee hoe je die geflashed krijgt op een Nederlands model?

Edit: kun je eigenlijk je CSC veranderen naar bijv die van Duitsland, zonder je bootloader te hoeven te unlocken? En zo ja, hoe?

[ Voor 28% gewijzigd door edgarf28 op 05-08-2022 13:09 ]

• brouwerchris
edgarf28 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:54:
Ik lees op sammobiles dat de Android 13 OneUI 5.0 beta uit is voor de S22 series in Duitsland!

Iemand enig idee hoe je die geflashed krijgt op een Nederlands model?

Edit: kun je eigenlijk je CSC veranderen naar bijv die van Duitsland, zonder je bootloader te hoeven te unlocken? En zo ja, hoe?
We wachten op de eerste post met update.zip op XDA.
Iemand die de beta ota ontvangt kan hem middels canary op zijn toestel opslaan en als update.zip posten, zoals ook gebeurde bij de beta's op de s20 en s21.
Deze update.zip kun je dan via ADB flashen.

• edgarf28
  • Niet online
brouwerchris schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

Iemand die de beta ota ontvangt kan hem middels canary op zijn toestel opslaan en als update.zip posten, zoals ook gebeurde bij de beta's op de s20 en s21.
Ah oke nice, voor de gewone S22 en voor de ultra is de update.zip inmiddels al gepost zie ik op XDA, nu voor de Plus nog (die heb ik) 😅

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12 09:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

brouwerchris schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

Via de samsung members app is het in NL dus niet mogelijk om je gewoon te registreren voor de beta?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• edgarf28
  • Niet online
spartacusNLD schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:04:
[...]

Via de samsung members app is het in NL dus niet mogelijk om je gewoon te registreren voor de beta?
Klopt, het beta programma is alleen in Duitsland beschikbaar op dit moment

• brouwerchris
Net klaar met flashen via adb.
Duurt een eeuwigheid...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUTANO2DP2Zs07ung3X5WotXNpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AHULO0SYm8KJPehT50YWUOPj.jpg?f=fotoalbum_large

• edgarf28
  • Niet online
brouwerchris schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:38:
Net klaar met flashen via adb.
Duurt een eeuwigheid...[Afbeelding]
Nice! Merk je enig verschil met de animaties/smoothness?

Hopelijk wordt de update.zip voor de Plus ook snel gepost! Raar dat voor de andere 2 modellen ze zo snel gepost werden en voor de Plus nog steeds niet 8)7

• brouwerchris
edgarf28 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:41:
[...]

Nice! Merk je enig verschil met de animaties/smoothness?

Hopelijk wordt de update.zip voor de Plus ook snel gepost! Raar dat voor de andere 2 modellen ze zo snel gepost werden en voor de Plus nog steeds niet 8)7
Ik merk geen verschil in animaties/smoothness.

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 15:29
Hier vanmiddag de Beta ook geïnstalleerd op mijn Ultra. Voor mij voelt ie een stuk sneller aan. Animaties, typen en apps opstarten voelt een stuk snappier aan. Geen idee of t tussen m'n oren zit, maar tot nu toe een prettige ervaring.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

• Flying Hawkic
Neco75 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:29:

Mijn enige reden om een nieuwe gsm te kopen was omdat de batterij van mijn OnePlus 6 niet meer top was. Maar ik heb het gevoel dat ik met de S22 er niet op vooruit ben gegaan (op vlak van batterij). Voor de rest is de telefoon super; De software van Samsung is veel beter dan vroeger, het scherm is prachtig (en daarom wil ik ook zeker niet terug naar 60 hz) en de uniforme bezels zijn onweerstaanbaar. Het formaat is verder ideaal en perfect wat ik zocht, net zoals de camera.

Maar de batterij, die is toch echt aan de krappe kant, zeker als je maar tot 85% oplaadt om de batterij te sparen.

Mijn vraag was vooral of ik nog grote wijzigingen moet verwachten in de twee weken na aankoop omdat ik lees dat het toestel leert van jouw verbruik en het dus zou moeten beteren? Ik vraag me af hoe groot die verbetering zal zijn.

Wat is juist die deep sleep die je aanhaalt?

• SuperVeloce
.

[ Voor 99% gewijzigd door SuperVeloce op 05-08-2022 23:19 ]

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:16

oNo

Op vakantie in Frankrijk, een park in de bergen met matige connectie. 4G is een drama, af en toe komt er iets door.

Als ik m'n oude P40 Pro gebruik is de connectie eeen stuk beter. Nog steeds niet goed maar niet zo belabberd als de S22.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12 23:34
Mijn vrouw heeft oplaadproblemen met haar S22. We hebben een powerbank die prima op mijn Oneplus 9 Pro werkt, maar op haar S22 is die niet vooruit te branden. Zowel een USB A naar C als C naar C werkt niet op de normale snelheid.

Schijnbaar dat Samsung alleen officiële opladers ondersteunt? Heeft iemand een oplossing hiervoor toevallig?

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

oNo schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:02:
Op vakantie in Frankrijk, een park in de bergen met matige connectie. 4G is een drama, af en toe komt er iets door.

Als ik m'n oude P40 Pro gebruik is de connectie eeen stuk beter. Nog steeds niet goed maar niet zo belabberd als de S22.
Probleem is Frankrijk :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Casual_T schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:39:
Mijn vrouw heeft oplaadproblemen met haar S22. We hebben een powerbank die prima op mijn Oneplus 9 Pro werkt, maar op haar S22 is die niet vooruit te branden. Zowel een USB A naar C als C naar C werkt niet op de normale snelheid.

Schijnbaar dat Samsung alleen officiële opladers ondersteunt? Heeft iemand een oplossing hiervoor toevallig?
Nee, ik heb een Anker oplader en die doet het ook prima. Onder de opladers zijn veel verschillen, dus soms is het inderdaad jammer maar wordt niet geleverd wat je verwacht had door zo'n lader - telefoon combinatie.
Mijn ereader is bijvoorbeeld een echter ramp, slecht een van mijn laders laad deze goed op :-(

Samsung telefoons vallen volgens mij nog wel mee en kunnen met de meeste laders overweg.

• Fred13
  • Nu online
Mizgala28 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:55:
[...]

De accuduur zou goed (goed in mijn ogen is makkelijk 1 dag halen) moeten zijn zonder deze tips.

Dit zijn tips die normaal gesproken bedoeld zijn als men eventueel meer accu duur uit een toestel wil halen, en niet omdat het toestel überhaupt niet de dag doorkomt.

Naar mijn weten had de S21 Ultra dit soort issue niet zo erg, lijkt wel alsof Samsung ergens heeft geblunderd met de S22 Ultra.
Ik heb mijn S22 Ultra nu ongeveer 5 maanden en kom de dag prima door, meestal zelfs een deel van de tweede dag. Misschien niet de beste akkutijd die je zou kunnen hebben maar voldoende.

Recentelijk heb ik een Youtube video gezien waar men per release de Qualcom en Exynos vergeleken op performance en akkuduur. Akkuduur van de Exynos lijkt beter dan de Qualcom variant. Dit was gemeten zonder tweaks.

Zoals vaker benoemd in dit topic is het wel zo dat de telefoon zich instelt naar de gebruiker en dus zou je een week moeten afwachten voordat je een oordeel vormt over de akkuduur.

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:16

oNo

Klopt 😁
Daarom heb ik ook een mifi router mee met externe antenne. Betaalde WiFi op zo'n park is altijd 3x niks. Werkt nog even wat minder slecht.

Wilde even aangeven dat de antenne in de S22 beter kan. Ben overigens nog steeds tevreden met de S22. Vooral dat deze erg compact is met goede specs is voor mij best zwaarwegend.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12 23:34
Fred13 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:19:
[...]

Nee, ik heb een Anker oplader en die doet het ook prima. Onder de opladers zijn veel verschillen, dus soms is het inderdaad jammer maar wordt niet geleverd wat je verwacht had door zo'n lader - telefoon combinatie.
Mijn ereader is bijvoorbeeld een echter ramp, slecht een van mijn laders laad deze goed op :-(

Samsung telefoons vallen volgens mij nog wel mee en kunnen met de meeste laders overweg.
Thanks, dat is spijtig om te horen maar het is niet anders dan. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat er per merk compatibility issues zouden kunnen zijn, maar klinkt begrijpelijk. Voor haar dan maar een andere zoeken..

• Flying Hawkic
Iemand enig idee hoe je Google Assistent activeert als je navigatietype op veeggebaren staat een je de home button dus niet in kunt houden?

Hey of Ok Google lijkt hij ook niet op te reageren. De Google Assistent staat wel als mijn standaard ingesteld.

• SuperVeloce
Diegene die beta Android 13 hebben. Werken de bank apps, viaplay, Ziggo, kpn tv app?

Met die update.zip, geen factory reset toch?

En als later de stable versie is, kan dat ook gewoon via update.zip of Odin zonder reset?

[ Voor 45% gewijzigd door SuperVeloce op 06-08-2022 09:34 ]

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Flying Hawkic schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:30:
Iemand enig idee hoe je Google Assistent activeert als je navigatietype op veeggebaren staat een je de home button dus niet in kunt houden?

Hey of Ok Google lijkt hij ook niet op te reageren. De Google Assistent staat wel als mijn standaard ingesteld.
Naar boven vegen en vasthouden.

• Mast3rWill
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:38

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

SuperVeloce schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:32:
Diegene die beta Android 13 hebben. Werken de bank apps, viaplay, Ziggo, kpn tv app?

Met die update.zip, geen factory reset toch?

En als later de stable versie is, kan dat ook gewoon via update.zip of Odin zonder reset?
Gisteravond beta geïnstalleerd via Alliance Shield. Op de een of andere manier kreeg ik het niet voor mekaar met ADB.

Rabobank app, Viaplay en Ziggo werken zonder problemen.

Geen factory reset met update.zip.

Stable zal ik flashen via Odin als ie beschikbaar is met HOME_CSC (=geen factory reset)

• Flying Hawkic
S_Chief schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:46:
[...]

Naar boven vegen en vasthouden.
Van zodra ik naar boven veeg krijg ik mijn open apps?

• SuperVeloce
Mast3rWill schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:12:
[...]

Gisteravond beta geïnstalleerd via Alliance Shield. Op de een of andere manier kreeg ik het niet voor mekaar met ADB.

Rabobank app, Viaplay en Ziggo werken zonder problemen.

Geen factory reset met update.zip.

Stable zal ik flashen via Odin als ie beschikbaar is met HOME_CSC (=geen factory reset)
Oke top!

Ik krijg met home_csc niet voor mekaar om te flashen, krijg dan vrij meteen error in Odin..

• Mast3rWill

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

SuperVeloce schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:34:
[...]

Oke top!

Ik krijg met home_csc niet voor mekaar om te flashen, krijg dan vrij meteen error in Odin..
Ben je de update.zip aan het flashen met Odin?

• SuperVeloce
Mast3rWill schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:37:
[...]

Ben je de update.zip aan het flashen met Odin?
Nee, toen ik gewoon ota deed proberen te flashen. Maandelijkse update.

• Mast3rWill

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

SuperVeloce schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:38:
[...]

Nee, toen ik gewoon ota deed proberen te flashen. Maandelijkse update.
Ah ok ;) ik haal de firmwares altijd binnen met Frija en dan Flashen met Odin. Nooit problemen mee gehad.
Met beta firmware is dat een ander verhaal omdat dat via een update.zip via recovery gaat.

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Ik heb sinds kort op mijn Ultra (kan het voor mijn gevoel niet aan een update relateren) dat de x10 camera niet zelf scherp stelt. Ik moet hem eerst in x10 modus richten op iets dat te dichtbij is voor de dedicated camera zodat er scherp gesteld wordt met de 108mp sensor en daarna richten op hetgeen ik echt wil fotograferen waardoor ik nog een paar seconden moet wachten totdat hij switcht naar de dedicated x10 camera. Is dit een bekend issue? Ik kon zo snel niets vinden van anderen.
Sowieso vind ik de software hierachter behoorlijk vervelend, ik wil enkel die dedicated lens gebruiken en nooit een crop van de 108mp.

[ Voor 5% gewijzigd door .Sjoerd op 06-08-2022 18:43 ]

specs

• Aloysxda
Camera vraagje. Als ik een foto maak van een persoon, is de persoon scherp en de achtergrond vaag. Heb vanalles geprobeerd, maar krijg het niet voor mekaar om de hele foto scherp te krijgen. Instellingen staan op standaard.
Iemand een idee hoe ik de hele foto scherp krijg?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Aloysxda schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:29:
Camera vraagje. Als ik een foto maak van een persoon, is de persoon scherp en de achtergrond vaag. Heb vanalles geprobeerd, maar krijg het niet voor mekaar om de hele foto scherp te krijgen. Instellingen staan op standaard.
Doe eens een voorbeeld, en geef de exif erbij (galerij - > 3 puntjes - > details, en dan het onderste blokje).
En welke telefoon en welke van de lenzen gebruik je?

Bonuspunten als je ook de Opanda IExif erbij zet 😉

[ Voor 8% gewijzigd door dragon2 op 07-08-2022 15:12 ]

• Aloysxda
6.4 mm iso 50.
S22 ultra . Instellingen staan op standaard, dus zou die de standaard lens moeten pakken, anders zou die inzoomen.
Hoe bedoel je, Opanda IExif?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Aloysxda schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:45:
6.4 mm iso 50.
S22 ultra . Instellingen staan op standaard, dus zou die de standaard lens moeten pakken, anders zou die inzoomen.
Hoe bedoel je, Opanda IExif?
Je vergeet f/ en sec? En de foto zelf?

Geen flauw idee wat je met 'standaard instellingen' bedoelt, maar ik ga er maar vanuit dat je de '1x' lens gebruikt, want dan kom je op 6.4mm (35mm equivalent is 24mm lens, dus groothoek).
De f waarde, diafragma dus, geeft je samen met de kwaliteit van lens en sensor en de focus afstand je scherptediepte. Groothoek geeft je een aardige scherptediepte, maar niet van voor tot achter als het focus punt redelijk dichtbij is. Dus, nogmaals, waar is je foto... Plus dit blijft een telefoon heh, het zijn geen vergelijkbare lenzen en sensor als een goede spiegelreflex set, bv.

Een landschapsfoto zal wel van voor tot achter redelijk scherp zijn met deze lens, een close up niet.

Probeer anders de 0,6x lens eens, dat zou meer scherptediepte moeten geven (mits je niet met je neus op je onderwerp staat, ook weer).

Leesvoer:
Wikipedia: Scherptediepte

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-12 21:50
Aloysxda schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:29:
Je bent niet toevallig foto's aan het maken in "Portret" mode?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Donkoking schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:39:
[...]

Natuurlijk wel :Y
Dit kan alleen maar portret mode zijn als ik het zo lees.

• Aloysxda
Donkoking schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 16:39:
[...]

Als je de foto's ziet, zou je inderdaad denken dat die op portret staat. Maar dat is absoluut niet zo.

Voor deze S22, heb een paar Huawei mate toestellen gehad, waarop de scherpte van de achtergrond instelbaar was, bij het maken van foto's. Alles is dan scherp.

Deze optie zal de S22 wel niet bezitten, of kijk ik niet goed?
Als ik een foto maak zonder personen is alles wel scherp

• Aloysxda
Hier is duidelijk te zien hoe onscherp de achtergrond is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrPS3wiSTJX3dNEFltHfmEbUoEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGZGQ56R25fNFF06uz276lgF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 255% gewijzigd door Aloysxda op 07-08-2022 18:39 ]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Aloysxda schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:32:
[Afbeelding]

Je hebt de frontcamera gebruikt dus? En als je een foto maakt zonder personen maak je een foto met de achterkant?

• Donkoking
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-12 21:50
Aloysxda schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:42:
[...]

Als je de foto's ziet, zou je inderdaad denken dat die op portret staat. Maar dat is absoluut niet zo.

Voor deze S22, heb een paar Huawei mate toestellen gehad, waarop de scherpte van de achtergrond instelbaar was, bij het maken van foto's. Alles is dan scherp.

Heel bijzonder. Ik denk wel een filter of instelling, je zou je cache van de camera app kunnen verwijderen en opnieuw proberen.

• Aloysxda
Oekol schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:33:
[...]

Je hebt de frontcamera gebruikt dus? En als je een foto maakt zonder personen maak je een foto met de achterkant?
De foto heb ik niet met front camera gemaakt. Gewoon met gestrekte arm. Lens op standaard.

Edit..
Zojuist getest met een selfie stick en timer. Foto van standaard camera net als de andere foto's. Nu is de achtergrond scherp maar personen niet scherp. Jammer

Cash geleegd. Maakt geen verschil

[ Voor 23% gewijzigd door Aloysxda op 07-08-2022 19:11 ]

• SuperVeloce
Heb dus beta Android 13/OneUI5 op m'n S22Ultra gezet, nu werkt Google Pay/Wallet niet meer.. kan dus niet draadloos betalen met telefoon.

[ Voor 19% gewijzigd door SuperVeloce op 07-08-2022 19:17 ]

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-12 09:13
SuperVeloce schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:16:
Heb dus beta Android 13/OneUI5 op m'n S22Ultra gezet, nu werkt Google Pay/Wallet niet meer.. kan dus niet draadloos betalen met telefoon.
Google pay werkt volgens mij nooit met betas

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Aloysxda schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:32:

[Afbeelding]
De standaardcamera aan de achterzijde heeft een diafragmawaarde van 1.8; zo gek is het niet dat de achtergrond dan onscherp is op zo'n foto (met het onderwerp veel dichter bij de camera).

Afbeeldingslocatie: https://photographylife.com/wp-content/uploads/2018/01/Depth-of-Field-at-Different-Aperture-Settings.png

[ Voor 9% gewijzigd door S_Chief op 07-08-2022 20:29 ]

• Fred13
  • Nu online
Aloysxda schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:42:
[...]

Bij een gemaakte foto kun je vaak de scherpte van de achtergrond oftewel de blur later ook aan een photo toevoegen door middel van het "add portrait effect" menu item (Galerij, foto selecteren en daarna op de driepuntjes rechts onder drukken). Dit lukt alleen als de AI een gezicht herkend.

In een foto die gemaakt is als portret foto kun je de blur ook aanpassen. Dus voor een groot deel uitzetten of juist versterken. Dit kan voor het maken van de foto of later in de galerij een aanpassing doen. Deze optie werkt ongeveer gelijk aan de functie op een Huawei telefoon.

In de getoonde voorbeeld foto denk ik dat de AI de mensen herkend en enige blur toevoegt. Je kunt proberen handmatig de focus te leggen op een onderwerp in de achtergrond. Dit kan dan een voor jou beter resultaat opleveren.

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:02
Heeft de S22 Ultra standaard een screen protector erop zitten als je die koopt?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:21
devilkin schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:47:
nee

• Fred13
  • Nu online
Nee, alleen een plastic bescherm folie die je het beste kunt verwijderen.

• dog4life
  • Niet online
Ja, een simpele plastic die tegen krassen beschermt. Wil je een betere (die ook minder snel loslaat), dan dien je die zelf aan te schaffen.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
dog4life schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Ja, een simpele plastic die tegen krassen beschermt. Wil je een betere (die ook minder snel loslaat), dan dien je die zelf aan te schaffen.
Het antwoord is toch gewoon nee..? Op mijn S22 Ultra zat in ieder geval geen screen protector. Alleen een hele losse transport beschermfolie met een uitstekend lipje eraan, die kan je nog geen dag gebruiken als screen protector.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:21
dog4life schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Ja voor het transport in het doosje.
Het is niet een echte screenprotector.....er zit ook een lipje op om hem eraf te halen.

Gewoon zelf ff een screenprotector halen en erop doen.

• Aloysxda
Fred13 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:45:
[...]

Bij een gemaakte foto kun je vaak de scherpte van de achtergrond oftewel de blur later ook aan een photo toevoegen door middel van het "add portrait effect" menu item (Galerij, foto selecteren en daarna op de driepuntjes rechts onder drukken). Dit lukt alleen als de AI een gezicht herkend.

In een foto die gemaakt is als portret foto kun je de blur ook aanpassen. Dus voor een groot deel uitzetten of juist versterken. Dit kan voor het maken van de foto of later in de galerij een aanpassing doen. Deze optie werkt ongeveer gelijk aan de functie op een Huawei telefoon.

In de getoonde voorbeeld foto denk ik dat de AI de mensen herkend en enige blur toevoegt. Je kunt proberen handmatig de focus te leggen op een onderwerp in de achtergrond. Dit kan dan een voor jou beter resultaat opleveren.
Bedankt voor je tips, maar achteraf scherp stellen geeft niet het gewenste resultaat. Door te focussen op de achtergrond, zijn de personen niet scherp. Het enige wat werkt, is een foto te maken door met de camara iets meer afstand te nemen van de personen. Een lange selfie stick is de oplossing.
Jammer dat op zo'n duur toestel geen optie zit om dit tijdens fotograferen in te stellen. Nog nooit eerder gehad met een high end toestel.

• izzet3838
Aloysxda schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 19:58:
[...]

Bedankt voor je tips, maar achteraf scherp stellen geeft niet het gewenste resultaat. Door te focussen op de achtergrond, zijn de personen niet scherp. Het enige wat werkt, is een foto te maken door met de camara iets meer afstand te nemen van de personen. Een lange selfie stick is de oplossing.
Jammer dat op zo'n duur toestel geen optie zit om dit tijdens fotograferen in te stellen. Nog nooit eerder gehad met een high end toestel.
It's a feature tough not a bug.
Als je foto's gaat maken met een dslr zul je mogelijk hetzelfde probleem krijgen.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Vroeger hadden de topmodellen van Samsung variabele diaframa's (nou ja, twee standen, f/1.5 en f/2.4). Dat leverde de optie voor kleinere, of grotere scherptediepte bij goed licht, oftewel al dan niet (een groter deel van) zowel voorgrond als achtergrond scherp). Helaas is die techniek na de S10/Note 10 serie verdwenen. Wellicht te duur/slecht voor de winstmarges.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-12 22:05
Heel vaak als ik muziek aan het luisteren ben op mijn telefoon dan stopt random het geluid.

Dat gebeurt met verschillende koptelefoons of oortjes. Nu hoef ik geen tikje geven op mijn koptelefoon en dan gaat het geluid weer aan maar het blijft irritant.

Meer mensen dit? Nu ook weer. Zit even uit te rusten in de sportschool en zomaar weer op pauze.

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:53
Flying Hawkic schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:30:

Vanuit de linker/rechter hoek(onderin) (schuin)omhoog swipen.
Pagina: 1 ... 30 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos