Neco75 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:29:
Voor diegene die problemen hebben met de batterij, zie hieronder de belangrijkste tips voor een goede accuduur:
- 5G uitzetten (heb meer dan genoeg aan 4G)
- Always on display uit of tap to show
- refresh rate naar standaard (in het begin lijkt het trager, maar na een paar uur merk je het verschil niet meer)
- apps die je niet vaak gebruikt in deep sleep
- zet locatie uit, voeg via bixby een routine toe waarbij de locatie automatisch aan/uit gaat bij geselecteerde apps
Ik heb een S22 met 2 simkaarten en haal met deze instellingen makkelijk einde dag met een SOT van rond de 6uur.
De accuduur zou goed (goed in mijn ogen is makkelijk 1 dag halen) moeten zijn zonder deze tips.
Dit zijn tips die normaal gesproken bedoeld zijn als men eventueel meer accu duur uit een toestel wil halen, en niet omdat het toestel überhaupt niet de dag doorkomt.
Naar mijn weten had de S21 Ultra dit soort issue niet zo erg, lijkt wel alsof Samsung ergens heeft geblunderd met de S22 Ultra.
Nou weet ik dat niet iedereen hier last van heeft, ik hou deze en andere telefoons in de gaten aangezien mijn partner een oog op heeft, maar als je 1200+ euro aan een telefoon uitgeeft is het absurd als (sommige) mensen dit soort tips nodig hebben om überhaupt de dag door te komen.
Vroeger toen telefoons nog kleinere accus hadden snap ik het nog, ik had ook niet alles aan met mijn Nexus 4 jaren geleden omdat ik dat ding al 2 a 3 keer per dag moest laden (vooral tijdens 3G verbruik ging het hard)
Maar die tijden zijn grotendeels voorbij... zou het alsnog kunnen wezen dat het een Exynos issue is dan, vraag ik mij af.
[
Voor 3% gewijzigd door
Mizgala28 op 05-08-2022 08:56
]