Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhovenk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:40
Mizgala28 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:06:
[...]

Heb je het geluid van media ook lager?

Dat zijn aparte sliders namelijk, mijn notificatie geluiden staan altijd op stil, maar audio van Youtube of muziek speelt hij dan wel af.
Kom ik er dus nu pas achter dat ik voorheen het mediageluid standaard uit had staan :X (met koptelefoon doet media het dan wel en dat vind ik prima), maar nu ik met Duolingo bezig was en moet kunnen luisteren, heb ik dat aangezet en merk ik dus het bijverschijnsel dat ik media wel hoor ook al heb ik de telefoon op mute staan.

Vind het wel erg suf moet ik zeggen, vooral omdat er zoveel nieuwssites zijn waar filmpjes automatisch gaan afspelen als je een artikel opent. <- ergernis #2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golocnl
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik heb de laatste tijd vaak, dat wanneer ik in Chrome naar de ING betaalpagina wil, hij het of niet doet of echt heel erg lang aan het laden is.

Iemand ideeën of tips? Of merken jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:00
Jasper schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 20:01:
Ik merk dat ik vaak last heb van een stukje traagheid in de UI. Stel ik heb mijn mail open en wil Chrome openen. Dan swipe ik mail omhoog om naar mijn homescreen te gaan. Vervolgens tap ik op Chrome en merk ik dat vaak mail weer opent.

Deze 2 apps zijn een voorbeeld, ik merk het bij snel een andere app openen.

Anderen hier ook last van? Is er iets wat ik mogelijk kan versnellen (animatie van de ui?) om dit te voorkomen?
Heb dat hier ook maar enkel met een custom launcher.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:41
izzet3838 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 08:41:
[...]

Heb dat hier ook maar enkel met een custom launcher.
Check ik was idd even vergeten dat ik lawnchair gebruik. Helaas kan ik daar weinig zinnigs in de settings vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20

Steeffoon

Smartphone-nerd

stin00 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 21:16:
[...]

Alle apps die gebruik maken van GPS, wifi, locatie etc doen dit via google play services. De 11% van @Steeffoon is behoorlijk hoog.. ik zit meestal op 2.5 tot 4.5%. Ook het syncen van accounts loopt via google play services. Zie ook https://www.google.com/am...tery-drain-android/%3famp

Probeer eens wat van de tips die daar staan. Dus even de cache legen, maar check ook even hoe je accounts syncen. Zet daar zoveel mogelijk meuk uit. Probeer ook de locatie rechten van veel apps in te trekken en laat niet te veel apps altijd op de achtergrond draaien.
Thanks, die tips had ik inderdaad gevonden en velen uitgevoerd, echter helaas zonder resultaat :(

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Jasper schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Check ik was idd even vergeten dat ik lawnchair gebruik. Helaas kan ik daar weinig zinnigs in de settings vinden.
Heb het met alle custom launchers helaas(gebruik zelf niagara).
Enige kans dat het gaat worden opgelost is misschien in een volgende android versie denk ik.
Denk niet dat Sammy er een prioriteit van zal makem helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damp
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-09-2023
Hoi,

Ik heb zelf dat de S22 redelijk warm wordt. Als ik het toestel niet gebruik (stand by) dan voelt die al een beetje warmer aan dan een andere telefoon. Bij gebruik wordt het toestel nog warmer.
Het is dus niet heet, maar wel warm. Dit viel mij op.
Zowel de achterkant van het toestel als het scherm is warm. Aan de achterzijde zit een hoesje, maar hier gaat de warmte wel grotendeels doorheen, dus ook voelbaar aan het hoesje.

Is dit normaal voor de S22? Ervaren anderen ook dat de S22 warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:03

Rio

Ik heb al een boek

Damp schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:14:
Hoi,

Ik heb zelf dat de S22 redelijk warm wordt. Als ik het toestel niet gebruik (stand by) dan voelt die al een beetje warmer aan dan een andere telefoon. Bij gebruik wordt het toestel nog warmer.
Zowel de achterkant van het toestel als het scherm is warm. Aan de achterzijde zit een hoesje, maar hier gaat de warmte wel grotendeels doorheen, dus ook voelbaar aan het hoesje.

Ja, heb ik ook. Hij kan zijn warmte erg slecht afvoeren, zeker met warm weer en/of in een hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:05
Jasper schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Jep hier ook last van met Nova. Gebeurt inderdaad alleen als je heel snel wil schakelen tussen apps via je homescreen. Heb er nu minder last van dan voorheen (voor mn nieuwe moederbord en reset maandje terug). Eerder wilde hij ook apps openen die ik verder nooit gebruik zoals de samsung agenda.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Laatst online: 21:46
Zaterdag m'n S22 Ultra 512 binnengekregen. Helaas binnen een dag al zo'n 10 keer gecrasht en opnieuw opgestart, tijdens verschillende momenten. Het toestel wordt nu opgehaald door Samsung en daarna krijg ik als het goed is een nieuwe. Hopelijk gaat het niet te lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 23:21
Damp schreef op zondag 19 juni 2022 @ 12:14:
Hoi,

Weet je zeker dat je geen applicatie op de achtergrond hebt draaien die constant bezig is? Vaak draait er iets in de achtergrond wat de processor belast ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

De tweakers met 12gb ram; hoeveel is bij jullie gemiddeld in gebruik?

[ Voor 8% gewijzigd door Sak3d op 22-06-2022 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:14
Sak3d schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 02:15:
4,8GB

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Als Tweakers gebruik ik op mijn Galaxy S20 Ultra van de 12GB LPDDR5 RAM. De opslag is UFS 3.0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cw2epY-tlwXaKFTRu62PFiASi2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F0tGqmAxVjAAQgzqVGLd7EWG.jpg?f=fotoalbum_large

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
7.6 en Samsung zat te zeggen dat 8 genoeg was :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14

Oekol

waka waka hey hey

izzet3838 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:27:
[...]

7.6 en Samsung zat te zeggen dat 8 genoeg was :+
Je kunt ook prima van een salaris van 40k leven. Totdat je een salaris hebt van 180k en dan kom je bijna ineens te kort omdat je er naar gaat leven ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
https://twitter.com/Unive...87mhwfCpPHUoD6o7PbBw&s=19

Hopelijk pakken ze ook de gestures aan.

[ Voor 19% gewijzigd door izzet3838 op 22-06-2022 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Pixel 6 en ben onder de indruk van het scherm en de cams van de S22. De batterijduur wat minder.
Denk er sterk over om een Pixel 5 op de kop te tikken of nog wat langer in een oudere tel uit een laatje te blijven hangen om te zien wat de Pixel 6a of 7 straks te bieden heeft.
Is de schermtijd van de S22 echt zo kort of komen jullie er zonder gamen maar met whatsappen, twitter feed verversen en podcasten de dag wel mee door?

Vmu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
Vmu schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:32:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Pixel 6 en ben onder de indruk van het scherm en de cams van de S22. De batterijduur wat minder.
Denk er sterk over om een Pixel 5 op de kop te tikken of nog wat langer in een oudere tel uit een laatje te blijven hangen om te zien wat de Pixel 6a of 7 straks te bieden heeft.
Is de schermtijd van de S22 echt zo kort of komen jullie er zonder gamen maar met whatsappen, twitter feed verversen en podcasten de dag wel mee door?
Kom makkelijk dag door.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamezfreak
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-08 16:44
Vmu schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:32:
Ik merk zelf met mijn S22 Ultra, dat met normaal gebruik, de accu toch wat minder is. Met alles op default en zonder permanente power saving, kom ik op ongeveer 2 á 3 uur schermtijd vanaf het moment dat het is opgeladen, tot aan het moment van bijladen.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik vrij intensief er gebruik van maak:
  • Bluetooth audio streaming + smartwatch
  • Wi-Fi alleen aan op plekken waar ik Wi-Fi gebruik
  • continu syncen van accounts + locatie
  • Wi-fi scanning (Aruba utilities)
  • Android Auto Wireless via Android head unit
  • Chrome browsing
  • Social media apps (Fb, Kik, Insta, Reddit, Amigos, LinkedIn etc.)
  • Youtube
  • Gebruik van de camera's
  • Af en toe games als Solitaire en Gin Rummy (beide vanuit Play Games)
Het grootste gedeelte wordt verbruikt als het scherm uitstaat. Dan zie ik dat o.a. de social media apps redelijk wat wegvreten, maar ook de Play Services. Maar zelfs als ik de social media apps in deep sleep zet, dan nog is de accuduur kort.

Ik heb de vraag hier al een keer eerder uitgezet en kreeg gemengde reacties terug. Sommige hebben inderdaad een korte accuduur, terwijl anderen weer minimaal een dag kunnen doorkomen met normaal gebruik. Nu kan je je natuurlijk afvragen wat normaal gebruik is, maar dit verschilt uiteraard per persoon. Dit weekend ga ik m'n telefoon resetten en dan zo min mogelijk apps erop zetten om te kijken hoe lang de telefoon op een enkele lading mee kan.
Mijn vermoeden is dat Samsung een keer de OS, dan wel OneUI moet optimaliseren voor de accuduur.
Mijn iPhone 8 die ik van mijn werk heb, red het van 's ochtends vroeg tot in de eind van de middag, met het gebruik van FM; Google Maps, Teams, WA en bellen.

De camera's zijn echt top, waardoor je behoorlijk goede foto's en video's kan maken. Echter sleep ik altijd een powerbank mee, vanwege dat de accu te snel leegraakt. Maar blijkbaar is het snel leeglopen van de accu een Samsung dingetje met een rondvraag langs mijn kring en het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
gamezfreak schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:08:
[...]
Mijn vermoeden is dat Samsung een keer de OS, dan wel OneUI moet optimaliseren voor de accuduur.
Mijn iPhone 8 die ik van mijn werk heb, red het van 's ochtends vroeg tot in de eind van de middag, met het gebruik van FM; Google Maps, Teams, WA en bellen.
Apple iPhones hebben software die volledig is toegespitst op iPhones, dat is gewoon niet te vergelijken met de 5000 soorten Androids die in omloop zijn. Er bestaan maar 34 iPhone modellen (waarvan een deel End Of Life is) en wat iPads waardoor ze veel efficientere software hebben en de batterij in verhouding veel langer meegaat. Ik denk dat Samsung aardig wat probeert te optimaliseren, maar Android vreet nou eenmaal aardig wat batterij.

Ben wel benieuwd hoe lang je iPhone 8 meegaat als je de rollen omdraait: dus de iPhone 8 als hoofdtelefoon en de S22U als werktelefoon. Een vergelijking tussen beide is alleen eerlijk wanneer het gebruik identiek is.
De camera's zijn echt top, waardoor je behoorlijk goede foto's en video's kan maken. Echter sleep ik altijd een powerbank mee, vanwege dat de accu te snel leegraakt. Maar blijkbaar is het snel leeglopen van de accu een Samsung dingetje met een rondvraag langs mijn kring en het web.
Dat hangt gewoon volledig van je gebruik af. Ik heb nog nooit een powerbank nodig gehad of uberhaupt aangeschaft, ik red het einde van de dag met 40 tot 50% over. De Pixel 6 Pro die ik hiervoor had was wel wat sneller leeg, deed het slechter van Samsung. Chinese merken gaan over het algemeen ietsje langer mee omdat ze erg agressief achtergrondprocessen killen. Voor bizar goede accuduur zou ik uitwijken naar een iPhone 13 Pro Max (of 14 Pro Max binnenkort).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 15:03

Nox

Noxiuz

Van het weekend kwam mijn S22u binnen via VF. Een nadeel: in mijn mazda werkt hij niet met android auto.

Uiteindelijk versie 7.7.6xxxx gesideload maar deze doet het ook niet (en dat terwijl de 7.7 versie het probleem voor velen verhielp).

Ik krijg op mijn telefoon de melding om android auto te gebruiken en kan op next drukken. Dan krijg ik vanaf de telefoon instructie om in de auto naar 'android auto' te gaan, hier druk ik op in het menu, mijn toetsaanslag wordt geregistreerd maar er gebeurt verder niks. Mijn note9 doet het nog prima. Iemand een idee? Auto is een mazda3 uit '18 met een in '21 ingebouwde module voor android auto (dealer-ingebouwd).

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Interessante antwoorden. Ik kom er nog niet uit.
De S22 is de perfecte maat en heeft ook een zoomlens die ik wel graag zou willen. Is ook een heel mooi toestel
Maar die accu.....
Anders zou ik gaan voor een Pixel 5 waar je nu hele goeie deals voor kunt krijgen. Die mist de zoomlens, scherm is uiteraard minder mooi maar nog steeds best wel ok, maat redelijk vergelijkbaar en prima accuduur.
Voor die prijs kan ik het dan weer even uitzingen tot eind van dit jaar weer van alles uitkomt en wie weet bevalt hij wel zo goed dat ik 'm hou.
De tevreden fans zeggen nu natuurlijk terecht gewoon doen die S22 terwijl de teleurgestelde schermjunkies nee zeggen.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Vmu schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:17:
Interessante antwoorden. Ik kom er nog niet uit.
De S22 is de perfecte maat en heeft ook een zoomlens die ik wel graag zou willen. Is ook een heel mooi toestel
Maar die accu.....
Anders zou ik gaan voor een Pixel 5 waar je nu hele goeie deals voor kunt krijgen. Die mist de zoomlens, scherm is uiteraard minder mooi maar nog steeds best wel ok, maat redelijk vergelijkbaar en prima accuduur.
Voor die prijs kan ik het dan weer even uitzingen tot eind van dit jaar weer van alles uitkomt en wie weet bevalt hij wel zo goed dat ik 'm hou.
De tevreden fans zeggen nu natuurlijk terecht gewoon doen die S22 terwijl de teleurgestelde schermjunkies nee zeggen.
Accuduur en laadsnelheid vallen tegen.
Ik zou ook zeker kijken naar de xiaomi 12 die heeft snelladen en blijkbaar ook een heel goede accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:37
Tja, hier geen probleem met accu of opladen hoor...

Red makkelijk 1 dag, regelmatig zelfs 2. SOT is dan 5-6 uur. Maar ik ben idd geen zware gebruiker, beetje reddit, mail, edge, etc.

Nu met stevige zon buiten en de telefoon buiten regelmatig gebruiken gaat het wel wat hard omdat het scherm volle bak helderheid staat, maar verder dikke prima.

Opladen, tja... er zijn telefoon die het binnen 20 minuten kunnen, maar met een uurtje heb ik ook geen enkel probleem. Meestal laad ik hem 's ochtends even op, of 's avonds als ik toch iets op netflix aan het kijken ben oid. Eerste stuk gaat ook wel hard, alleen in de loop van de (laad)tijd loopt het tempo wat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ik merk zelf met mijn S22 Ultra, dat met normaal gebruik, de accu toch wat minder is. Met alles op default en zonder permanente power saving, kom ik op ongeveer 2 á 3 uur schermtijd vanaf het moment dat het is opgeladen, tot aan het moment van bijladen.
Voor mij geldt hetzelfde. Alhoewel ik niet zo intensief gebruik als jij, maar gewoon 'normaal' zoals ik dat ook met mijn eerdere S21 en S20 deed. Ik heb al vanalles geprobeerd, keer helemaal opnieuw geinstalleerd, vanaf nul. Hielp wel (daarvoor was batterij nog dramatischer), maar blijft sukkelen met de batterijduur ...

Zelf ook bij Samsung aangegeven, ook wat ik allemaal geprobeerd (bv verschillende apps, widgets e.d. uitzetten om te kijken wat het effect is). Zij gaan er naar kijken, zeggen ze, maar ben benieuwd ...

Hoor graag wat jouw ervaringen zijn als je weer een clean install hebt gedaan ! Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Nox schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:27:
Van het weekend kwam mijn S22u binnen via VF. Een nadeel: in mijn mazda werkt hij niet met android auto.

Uiteindelijk versie 7.7.6xxxx gesideload maar deze doet het ook niet (en dat terwijl de 7.7 versie het probleem voor velen verhielp).

Ik krijg op mijn telefoon de melding om android auto te gebruiken en kan op next drukken. Dan krijg ik vanaf de telefoon instructie om in de auto naar 'android auto' te gaan, hier druk ik op in het menu, mijn toetsaanslag wordt geregistreerd maar er gebeurt verder niks. Mijn note9 doet het nog prima. Iemand een idee? Auto is een mazda3 uit '18 met een in '21 ingebouwde module voor android auto (dealer-ingebouwd).
Ik heb dit probleem met mijn Volkswagen Up (2017). De telefoon is wel verbonden, maar het lukt met geen mogelijkheid om geluid via de speakers door te laten. Nu kan ik me herinneren dat ik dit ook met mijn Galaxy S9 had in het verleden, maar dat is uiteindelijk wel gelukt.
Ik heb dus hoop dat het ergens in een instelling zit, maar ik ben er helaas nog niet uit.
Mocht ik erachter komen, dan laat ik het wel weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 15:03

Nox

Noxiuz

Teletekst schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:49:
[...]

Ik heb dit probleem met mijn Volkswagen Up (2017). De telefoon is wel verbonden, maar het lukt met geen mogelijkheid om geluid via de speakers door te laten. Nu kan ik me herinneren dat ik dit ook met mijn Galaxy S9 had in het verleden, maar dat is uiteindelijk wel gelukt.
Ik heb dus hoop dat het ergens in een instelling zit, maar ik ben er helaas nog niet uit.
Mocht ik erachter komen, dan laat ik het wel weten.
Ik heb ondertussen Android Auto aan het werk gekregen in de Mazdarati. Je hebt (mazda3, 2017/18, aftermarket module) een apart menu in 'voertuig' gedeelte van het homescreen. Daar heb je applicaties > android auto. Op die manier kan je hem starten voor een nieuwe telefoon. Als dat voltooid is kan je via je entertainment menu 'normaal' naar toe gaan door USB1 (AA) te selecteren.

Nouja, hij werkt. Hoef ik hem niet retour te sturen want dit was toch wel een enorme tegenvaller.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:21
Ik gebruik op mijn s22 ultra oordopjes met multi-point connection.
Deze zijn verbonden met mijn laptop en telefoon.
Wanneer ik muziek afspeel op mijn laptop, en mijn telefoon unlock stopt het geluid voor ca. 10 seconden.
Dit gebeurd met meerdere multi-point oordoppen.

Iemand die weet welke audio/connection-instelling op de S22 dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Nox schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:58:
[...]

Ik heb ondertussen Android Auto aan het werk gekregen in de Mazdarati. Je hebt (mazda3, 2017/18, aftermarket module) een apart menu in 'voertuig' gedeelte van het homescreen. Daar heb je applicaties > android auto. Op die manier kan je hem starten voor een nieuwe telefoon. Als dat voltooid is kan je via je entertainment menu 'normaal' naar toe gaan door USB1 (AA) te selecteren.

Nouja, hij werkt. Hoef ik hem niet retour te sturen want dit was toch wel een enorme tegenvaller.
Ik heb me inmiddels wat verder ingelezen en Android Auto gaat mij niet werken, want ik heb geen scherm in mijn auto. Ik ging ervan uit dat dit op je telefoon werkte. 8)7
Nou ja, mijn probleem is dus dat als ik Google maps op mijn telefoon open dat het geluid niet doorgaat naar mijn speakers. Ik hoop dit nog op te kunnen lossen, maar tot nu toe geen geluk. Mooi dat Android auto bij jou nu werkt en bedankt voor het posten van de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Teletekst schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:39:
[...]

Ik heb me inmiddels wat verder ingelezen en Android Auto gaat mij niet werken, want ik heb geen scherm in mijn auto. Ik ging ervan uit dat dit op je telefoon werkte. 8)7
Nou ja, mijn probleem is dus dat als ik Google maps op mijn telefoon open dat het geluid niet doorgaat naar mijn speakers. Ik hoop dit nog op te kunnen lossen, maar tot nu toe geen geluk. Mooi dat Android auto bij jou nu werkt en bedankt voor het posten van de oplossing.
Kan je wel je telefoon via bluetooth verbinden? Misschien dat geluid dan wel via speakers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Teletekst schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:39:
[...]

En geluid van andere apps, bv Spotify oid?
Als dat namelijk wel werkt, even de instellingen van Maps juist zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
@SuperVeloce en @VPIPPFR
Ik zal vanmiddag bovenstaande suggesties proberen, maar ik geloof dat ik ongeveer alles al geprobeerd had vorige maand. Het is me 1 keer gelukt toen ik de auto op media input zette, maar daarna werke het weer niet.
Ik laat het nog wel even weten.
Nu heb ik gewoon maps geluid via de telefoon lopen en dat werkt op zich prima, maar ik vind het wel handig als het geluid van de radio uit gaat als de navigatie begint te praten.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:42:
Ik gebruik op mijn s22 ultra oordopjes met multi-point connection.
Deze zijn verbonden met mijn laptop en telefoon.
Wanneer ik muziek afspeel op mijn laptop, en mijn telefoon unlock stopt het geluid voor ca. 10 seconden.
Dit gebeurd met meerdere multi-point oordoppen.

Iemand die weet welke audio/connection-instelling op de S22 dit veroorzaakt?
Iemand ?
Iemand die dit kan testen met multipoint earbuds en de s22?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
pitchdown schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 19:03:
[...]

Iemand ?
Iemand die dit kan testen met multipoint earbuds en de s22?
Ben nu in het buitenland maar ik heb een probleem met mijn xm5.
Als ik muziek luister op telefoon en een call beantwoord op de laptop krijgt de laptop geen geluid van de mic.
Als je me er volgende week aan herinnerd wil ik het best testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
izzet3838 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:28:
[...]

Als ik muziek luister op telefoon en een call beantwoord op de laptop krijgt de laptop geen geluid van de mic.
Wanneer ik in de bluetooth-instellingen AUDIO uitzet voor de oordoppen gebeurd dit niet. Alleen telefoon staat dan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Inmiddels krijg ik in de auto wel geluid over de speakers,maar alleen als ik media selecteer en bluetooth.
Zodra ik de radio aanzet is de verbinding weer stil. Misschien heeft het met de nieuwe Android versie te maken. Geen idee.
Voorheen was het zo dat ik de radio aan had en als de navigatie wat wil zeggen, dan stopt de radio en begint de navigatie te praten. Vervolgens gaat de radio weer verder.
Jammer dat dit niet meer lijkt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:35
edgarf28 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:33:
[...]

Bij mij is de nieuwe update wel iets smoother, maar af en toe nog wel beetje laggy animaties.
En wat betreft de gestures heb je gelijk, ik kom van Xiaomi af (Mi 10) en daarbij werkte de gestures wel beter, bij m'n S22+ heb ik heel vaak als ik vanaf de zijkant veeg dat ik ook tegelijk wat aan tik in de app die dan open staat, bij Xiaomi had ik dit nooit.
Als ik de gevoeligheid wat hoger zet van de gestures dat helpt niet echt, heb dan nog steeds dat ik ook tegelijk wat aan tik tijdens een gesture.
Slightly related volgens mij:

Ik heb het volgende probleem, S22+ met gestures aan, en de gesture hint (grijs balkje onder in beeld) uit en GBoard keyboard open. Als ik dan de home screen gesture doe, van onder naar midden swipen, dan tik ik altijd de spatie balk aan, waardoor ik dus een spatie typ, hetzij in een chat, hetzij in een password field.
Hetzelfde als ik de keyboard probeer te sluiten door de back gesture te swipen ter hoogte van de keyboard, dan gaat ie niet weg maar typ ik letters. Dit is volgens mij wat jij ook had @edgarf28.

Als ik de gesture hint aan zet is het probleem (van de home gesture) opgelost, omdat vanaf onderen swipen dan EERST die bar raakt, en niet de spatiebalk. De back gesture uiteraard niet dan.

Ik heb net ook even Samsung default keyboard getest, en doet de home gesture zonder hint enabled WEL goed. Het lijkt dus in de interactie tussen OneUI en GBoard te zitten.

De back gesture doet het ook niet met Samsung keyboard.

Op mijn vorige telefoon met MIUI ging dit wel allemaal lekker. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvnzoest
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-08 17:39
Ik heb al eea. gezocht etc maar helaas niets kunnen vinden voor mijn probleem:

Ik heb (inmiddels een maandje of 2) een Galaxy s22 (normale).

Nu heb ik met regelmaat dat mijn wifi niet lijkt te werken.
Dat wil zeggen.. Meerdere apps kunnen gewoon geen verbinding maken, blijven eeuwig laden etc.

Normaal internet werkt wel, speedtest geeft ook gewoon resultaat en is ook snel (6ms/190mbit/280mbit)..
Alleen apps als bijv: Rabobank, KPN app, PostNL etc. doen gewoon niets.

Enige wat ik dan kan doen is wifi uit > wifi aan.. en dan werkt het allemaal weer (tot het opnieuw optreed).

Enige wat ik online dus vindt zijn algemene problemen met wifi.. maar niet dat alleen bepaalde apps geen gebruik meer kunnen maken van internet.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.. dit is toch wel irritant..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
  • Laatst online: 23:35
En gelijk door met de volgende issues:

Ik gebruik Firefox voor autofill van passwords, zowel in browser als system wide. En dat werkt "best aardig". Het enige is dat in sommige apps hij hem niet (lekker) pakt, ook op long press is er dan geen autofill beschikbaar als optie, dus zullen andere apps het ook niet goed doen gok ik. Maar soms heb ik het volgende:

Ik open een app, en krijg boven mijn keyboard de "Unlock firefox" balk te zien, daar klik ik op, en dan kan ik met vingerafdruk Firefox unlocken. Vervolgens verdwijnt de bar, maar komt ie niet terug met de autofill opties, of de "zoek in firefox" knop.... Force close ik de app waar ik in probeer te loggen, en open ik hem opnieuw (terwijl firefox nog voor een paar minuten unlockt is I guess), laat hij wel in een keer de suggesties / zoek knop zien (want firefox is nog unlockt).

Het lijkt dus mis te gaan na de unlock, geen goede callback ofzo. Maar het is ook niet in alle apps somehow.

Iemand enig idee?

Finally als ik de Samsung phone app gebruik, kan ik mijn caller ID hiden, dat is ergens een optie. Maar als ik de google phone app gebruik, kan ik de optie niet vinden somehow, of ik kijk echt scheef. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
izzet3838 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:28:
[...]

Heb je nog een mogelijkheid om dit te controleren?

Iemand anders nog een optie voor dit issue?
Ik vraag mij ook af vanuit waar dit issue word geïnitieerd.
Ik neig er naar dat de oordopjes hierin leidend zijn.

Volgens mij had ik dit in het verleden niet met mijn soundcore liberty 3 pro.

Iemand die dit wellicht nog kan herproduceren met multipoint earbuds?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

OMG het is al 1 juli en er is NOG STEEDS geen security update. Zou er iets aan de hand zijn bij Samsung 😨😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Weet iemand dit toevallig:

Ik heb mijn achtergrond op mijn telefoon in het zwart wit, echter zijn de icoontjes boven het scherm nu in het zwart. Als ik de app drawer open worden ze wel wit en ook in apps gewoon leesbaar. Heb altijd zwart witte achtergronden en het idee dat ik dit probleem hiervoor niet had.

Iemand een idee?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:44
Ik heb nog steeds bij video kijken dat het af en toe happert. Heb ik o.a. met youtube, netflix, prime video, videoland,...
Iemand meer info over of en wanneer dit opgelost wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Nilco schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:18:
Ik heb nog steeds bij video kijken dat het af en toe happert. Heb ik o.a. met youtube, netflix, prime video, videoland,...
Iemand meer info over of en wanneer dit opgelost wordt?
Geen last van.
Geen idee of het een Samsung probleem is of iets op jouw toestel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55

R2L

Juli update is beschikbaar voor in iedergeval de S22U
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6tNnfYGb21jy6qPhKWpRQyfdAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9qYf4QCiEtN9XjY3qLtzuib.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door R2L op 04-07-2022 10:49 . Reden: Screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

R2L schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:35:
Juli update is beschikbaar voor in iedergeval de S22U
[Afbeelding]
Hier komt hij OTA binnen en aan het installeren.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Hier niet helaas EUX/TNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Laatst online: 07-05 13:54
Zijn er nog mensen die nog steeds last hebben van haperingen in de apps en user interface? Of is dat bij vele van jullie opgelost!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Fantasio7 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 04:01:
Zijn er nog mensen die nog steeds last hebben van haperingen in de apps en user interface? Of is dat bij vele van jullie opgelost!?
Geen last van, nooit gehad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Laatst online: 07-05 13:54
SuperVeloce schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 04:07:
[...]

Welke toestel heb je?
Ik had de s22 ultra en de s22+ beide retour gestuurd omdat ze beide last hadden van haperingen en stotters tijdens gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Fantasio7 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 04:09:
[...]

Welke toestel heb je?
Ik had de s22 ultra en de s22+ beide retour gestuurd omdat ze beide last hadden van haperingen en stotters tijdens gebruik.
S22 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNMK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-08 15:09
Fantasio7 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 04:01:
Ik heb dit probleem ook op mijn S22U. Eigenlijk in iedere app wel eens last van dat het of een lage framerate heeft of een seconde vast staat (freeze) en daarna loopt 't weer soepeltjes door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ik had dat na de eerste keer installeren ook, toen gebruik gemaakt van Samsung Smartswitch. Na tips hier opnieuw (hard) reset gedaan en alles handmatig geïnstalleerd. Toen nergens meer last van qua freezes en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Ba5msvZcJAz-nNgqkEXKFEuJC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXV2t3syTzT40zNUg5sT3KTu.jpg?f=fotoalbum_large

Juli update al binnen. AVF5/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:05
Ik lees net op Android planet de cashback actie van Samsung. Mag sinds gister verlengen, heb een Huawei p30. Ik wil de Chinezen eigenlijk niet meer sponsoren anders was ik misschien voor de Xiaomi 12 gegaan. Ik wil een klein toestel van rond de 6,1 inch. Al dat gezeik met die 6,67 uitvoeringen tegenwoordig.

Als ik bij Tmobile verleng en na 2 jaar mijn toestel retourneer betaal ik 40,50 euro per maand met onbeperkt minuten en 10gb 5g. Klinkt dit als een goeie actie? Enige wat me dwarszit bij die s22 is de accuduur... Hoeveel scheelt het als je de 120hz naar 90hz schroeft? Aangezien ik dat toch niet nodig heb.

Als je een toestel met abbo via Tmobile aanschaft, kom je dan ook nog in aanmerking voor die cashback of is dat alleen zo wanneer je een toestel los koopt?

[ Voor 7% gewijzigd door poekiepoes12 op 05-07-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Volgens mij zit je in het verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:05
BramViking schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:49:
Volgens mij zit je in het verkeerde topic.
Misschien moet ik hem plaatsen bij aankoopadvies maar het gaat toch over de S22?

Laat ik me beperken tot de vraag die hier misschien het meest hoort.

Is de accuduur van de s22 nog steeds mwa of is dit beter geworden na alle updates? Scheelt het veel in batterijduur als je geen gebruikmaakt van de 120hz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:30
poekiepoes12 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:58:
[...]

Misschien moet ik hem plaatsen bij aankoopadvies maar het gaat toch over de S22?

Laat ik me beperken tot de vraag die hier misschien het meest hoort.

Is de accuduur van de s22 nog steeds mwa of is dit beter geworden na alle updates? Scheelt het veel in batterijduur als je geen gebruikmaakt van de 120hz?
Is nog steeds mwah, en ik heb vanaf het begin 120Hz niet gebruikt en ook allerlei andere stroombesparende tips gevolgd. Helderheid staat altijd laag, ik doe alles in dark mode, etcetera. De batterij van de reguliere S22 is gewoon niet best. Als dat belangrijk voor je is, zou ik een ander toestel kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20

Steeffoon

Smartphone-nerd

poekiepoes12 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:50:
Ik lees net op Android planet de cashback actie van Samsung. Mag sinds gister verlengen, heb een Huawei p30. Ik wil de Chinezen eigenlijk niet meer sponsoren anders was ik misschien voor de Xiaomi 12 gegaan. Ik wil een klein toestel van rond de 6,1 inch. Al dat gezeik met die 6,67 uitvoeringen tegenwoordig.

Als ik bij Tmobile verleng en na 2 jaar mijn toestel retourneer betaal ik 40,50 euro per maand met onbeperkt minuten en 10gb 5g. Klinkt dit als een goeie actie? Enige wat me dwarszit bij die s22 is de accuduur... Hoeveel scheelt het als je de 120hz naar 90hz schroeft? Aangezien ik dat toch niet nodig heb.

Als je een toestel met abbo via Tmobile aanschaft, kom je dan ook nog in aanmerking voor die cashback of is dat alleen zo wanneer je een toestel los koopt?
T-Mobile valt onder de aanbieding, dus ja, je komt in aanmerking voor de cashback.
Je kunt niet van 120Hz naar 90Hz switchen; je gaat dan van 120 naar 60. Ik heb dat op mijn S22+ ingesteld, maar vind de accuduur nog steeds mwa. Ik kom wel goed de dag door, maar verder geen bijzonderheden. Verder heel fijn toestel.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:42
Ik kijk onderweg naar de tour de trance via discovery app. Ik merk dat beeld af en toe schokkend is.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Heb EUX/TNL en krijg nu juli update binnen (AVF9)

[ Voor 7% gewijzigd door SuperVeloce op 06-07-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTS_23
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-09 22:45
Nu sinds een aantal dagen de S22 Ultra in gebruik en ik ben enorm tevreden! Heb 'm voor ruim €600 opgepikt met de inruil-deal van Samsung afgelopen maand, waardoor ik afscheid heb genomen van mijn Note 8 (waarvan ik bijna 5 jaar dankbaar gebruik heb gemaakt).

Ik was even wat angstig over de prestaties van deze telefoon na het lezen van veel kritische berichten op dit forum, maar het is mij tot nu toe alleszins meegevallen. Natuurlijk, ik kom van een oude telefoon, maar er is nog niets waar ik over te klagen heb. De software loopt soepel, de camera is geweldig en ook met een batterij die ik maar tot 85% oplaad kom ik makkelijk de dag door.

Enige tegenvaller is dat ik per ongeluk een glasscreenprotector heb gekocht die niet compatibel is met de vingerafdrukscanner. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
SuperVeloce schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 04:07:
[...]

Dan zie je het waarschijnlijk niet. Elke telefoon heeft wel een hapering zelfs een iPhone maar een Android heeft het iets meer en een Galaxy heeft het weer iets meer.

Sinds Android 12 is mijn S21U niet meer zo soepel als dat hij was. De laatste update heeft wel wat verbeterd. De S22U heb ik ook gehad en die was nog erger dan de S21U en heb die uiteindelijk weg gedaan. Ben diverse forums blijven volgen en wat ik lees is de S22U nog steeds niet helemaal soepel maar ik hoor wel goede berichten over de Juli update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:21

P_Tingen

omdat het KAN

Zijn er hier ook mensen die de accuduur van de reguliere s22 kunnen vergelijken met die van de s10e? Die heb ik nu en het formaat bevalt me prima. De accu kan er nog net mee door, dus als de s22 beter is dan zou dat mooi meegenomen zijn

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:16
Garret1410 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:07:
[...]

Dan zie je het waarschijnlijk niet. Elke telefoon heeft wel een hapering zelfs een iPhone maar een Android heeft het iets meer en een Galaxy heeft het weer iets meer.

Sinds Android 12 is mijn S21U niet meer zo soepel als dat hij was. De laatste update heeft wel wat verbeterd. De S22U heb ik ook gehad en die was nog erger dan de S21U en heb die uiteindelijk weg gedaan. Ben diverse forums blijven volgen en wat ik lees is de S22U nog steeds niet helemaal soepel maar ik hoor wel goede berichten over de Juli update.
En elke hapering die jij ziet ligt aan je telefoon en niet toevallig aan de snelheid van je 4g/5g/WiFi verbinding?
Ik zie ook wel eens een " hapering" maar ervaar dat niet als storend. Misschien iets meer genieten van je telefoon ipv zoeken naar problemen die er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:10
Ik ben sinds de introductie in het bezit van de S22, maar nu al geruime tijd problemen met mijn 4g verbinding, soms werkt die wel en soms niet. Ik kan me niet herinneren dat ik de problemen de eerste paar maanden had, maar dat dit pas sinds mei aan de hand is. WiFi werkt probleemloos.

Ik heb wel gewoon bereik en gebruik dual sim. Youfone op sim 1 en kpn op sim 2.
Het ligt niet aan het kpn netwerk, want nu in het buitenland ervaar ik dezelfde problemen.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
silencedead schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:22:
Ik ben sinds de introductie in het bezit van de S22, maar nu al geruime tijd problemen met mijn 4g verbinding, soms werkt die wel en soms niet. Ik kan me niet herinneren dat ik de problemen de eerste paar maanden had, maar dat dit pas sinds mei aan de hand is. WiFi werkt probleemloos.

Ik heb wel gewoon bereik en gebruik dual sim. Youfone op sim 1 en kpn op sim 2.
Het ligt niet aan het kpn netwerk, want nu in het buitenland ervaar ik dezelfde problemen.

Iemand een oplossing?
Ik heb deze ervaring ook, maar ook met mijn S20 Ultra gehad.
Ik denk dat het eerder te maken heeft met het wegvallen van het 3G netwerk. Waar je telefoon eerder kon terugvallen op 3G, gaat dat nu niet meer. Dus geen bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik heb af en toe last dat de verbinding wegvalt van het mobiel internet. Ik gebruik kpn.

Ik dacht eerst dat het aan bluetooth lag maar gisteren gebeurde het op hetzelfde moment als ik in een app iets aan het lezen was, kreeg toen de melding geen internet.

Iemand hier ook last van of een tip om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Laatst online: 20:07

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

satshow schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:27:
Ik heb af en toe last dat de verbinding wegvalt van het mobiel internet. Ik gebruik kpn.

Ik dacht eerst dat het aan bluetooth lag maar gisteren gebeurde het op hetzelfde moment als ik in een app iets aan het lezen was, kreeg toen de melding geen internet.

Heb je dual sim actief en/of gebruik je je telefoon ook voor werk (bv email e.d., waarbij werkinstellingrn worden toegepast)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Dijkertje schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:18:
[...]

Heb je dual sim actief en/of gebruik je je telefoon ook voor werk (bv email e.d., waarbij werkinstellingrn worden toegepast)?
Ik heb maar 1 simkaartje in het toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
satshow schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 11:27:

Zie mijn bericht boven je. Heeft alles te maken met het wegvallen van de 3G verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

poekiepoes12 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:50:

Accu is echt mwa ivm de P30; ik heb een S22+ en heb altijd bespaar stand aan omdat ik anders steeds in de knoop kom qua accuduur. Echt belachelijk voor zo'n toestel

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Telefoon is sinds de laatste update echt sloom geworden, andere mensen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
izzet3838 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:11:
Telefoon is sinds de laatste update echt sloom geworden, andere mensen ook last van?
Wat is er precies sloom geworden? Alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

stin00 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:34:
[...]

Of de gebruiker is sneller geworden door gewenning waar alles zit in de menu's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
stin00 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 10:34:
[...]

Telefoon is soms heel laggy, als ik begin te typen(soms niet altijd) start de haptic feedback bv wat later, scrollen is met momenten minder smooth,...

Ik vond hem sowieso niet heel vloeiend maar dit was wel echt eventjes slecht.

Denk dat het vooral begint als het warm wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Ja, dat ervaar ik ook! Echt opmerkelijk in vergelijking met enkele weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Cr1ptkeeper schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:31:
[...]

Ja, dat ervaar ik ook! Echt opmerkelijk in vergelijking met enkele weken geleden.
Heb het vooral als de telefoon wat warmer is(maar game niet ofzo gewoon browsen,...).
Hij wordt echt serieus trager en laggy dan, denk dat het niet zo zeer de update is maar de toegnomen warmte.
Wel jammer want dit had ik niet op mijn oude telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
izzet3838 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:39:
[...]

Heb het vooral als de telefoon wat warmer is(maar game niet ofzo gewoon browsen,...).
Hij wordt echt serieus trager en laggy dan, denk dat het niet zo zeer de update is maar de toegnomen warmte.
Wel jammer want dit had ik niet op mijn oude telefoon.
Yup, ook hetzelfde hier. Gewoon op je telefoon bezig zijn (zonder gamen ofzo) en die begint al aanzienlijk warm te worden. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
patrickt35 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 07:00:
[...]

Zie mijn bericht boven je. Heeft alles te maken met het wegvallen van de 3G verbinding.
Hoop dat het snel in orde komt. Is nogal irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Cr1ptkeeper schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:17:
[...]

Yup, ook hetzelfde hier. Gewoon op je telefoon bezig zijn (zonder gamen ofzo) en die begint al aanzienlijk warm te worden. Wel jammer.
En als die warm is voelt die plots als een budget telefoon, heb deze(ultra) 860 betaald bij de release, moest de xiaomi 12s ultra uitkomen hier en kan ik deze voor +800 verkopen ga ik die wel serieus overwegen.
Die "+" cpu is dankzij tsmc echt veeeel beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:50
Heb je er al eens aan gedacht om een wipe cache te doen?
Die kan mooi vol lopen in de tijd, en de boel vertragen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:43
[...]

Wip cache of app repair schijnt vaak te helpen.
Zie ook deze video : YouTube: Miraculous Samsung Trick Cures Lag on Galaxy Smartphones IMMEDIATELY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 10:46
Hier op het forum is het stil over het volgende probleem. Iemand anders ook problemen met de Galaxy Buds Pro Manager app die constant vastloopt? Volgens mij is dit de Galaxy Wearable app [link] De recente reviews zijn volgens mij een teken aan de wand.
Mogelijk is dit gerelateerd aan het sloomheidsgevoel wat hierboven wordt genoemd. Ik zie overigens geen extra verbruik van de Galaxy Wearable app in het batterijoverzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
bikkeltje1 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:08:
Hier op het forum is het stil over het volgende probleem. Iemand anders ook problemen met de Galaxy Buds Pro Manager app die constant vastloopt? Volgens mij is dit de Galaxy Wearable app [link]De recente reviews zijn volgens mij een teken aan de wand.
Mogelijk is dit gerelateerd aan het sloomheidsgevoel wat hierboven wordt genoemd. Ik zie overigens geen extra verbruik van de Galaxy Wearable app in het batterijoverzicht.
Geen problemen met de wearable app. (Icm de watch 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Ik heb bij mijn s22 ultra het gevoel dat het loszittende camera onderdeel losser is gaan zitten, als ik het toestel al kantel hoor ik het al. Voor mijn gevoel sinds de laatste update? Meer mensen zelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Focus schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 06:36:
Ik heb bij mijn s22 ultra het gevoel dat het loszittende camera onderdeel losser is gaan zitten, als ik het toestel al kantel hoor ik het al. Voor mijn gevoel sinds de laatste update? Meer mensen zelfde ervaring?
Software die de fysieke eigenschappen van hardware beïnvloed? 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Rio schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:49:
[...]

Tja.. Sinds dat ik die prikken heb gehad lijkt het wel alsof mijn telefoon als een magneet steeds dichterbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 09:33
Rio schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:49:
[...]

Ik weet het klinkt gek, je hoort het gewoon veel duidelijker dan eerst, misschien doet de software update iets met stabilisator? Het kan ook gewoon losser zijn gaan zitten uiteraard, of tussen mijn oren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-08 07:54

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Focus schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:38:
[...]

Ik weet het klinkt gek, je hoort het gewoon veel duidelijker dan eerst, misschien doet de software update iets met stabilisator? Het kan ook gewoon losser zijn gaan zitten uiteraard, of tussen mijn oren ;-)
Heb je het idee bij foto's maken met de verschillende opties dat het niet goed werkt met scherp stellen of anderzijds dat er problemen zijn? Anders zou ik zeggen dat het hoort bij deze camera module. Als ik mijn S22 Ultra al een beetje schud, dan hoor ik ook duidelijk van alles bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-07 21:50
izzet3838 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:09:
[...]

En als die warm is voelt die plots als een budget telefoon, heb deze(ultra) 860 betaald bij de release, moest de xiaomi 12s ultra uitkomen hier en kan ik deze voor +800 verkopen ga ik die wel serieus overwegen.
Die "+" cpu is dankzij tsmc echt veeeel beter.
Verdiep je eens in de 4G frequenties en dan zie je dat de 12S Ultra niet alles is.
Tenzij je eigenlijk alleen wifi gaat gebruiken of rekent op volledige 5G dekking.

De 12S ultra gaat NOOIT global worden. Kan je vergeten en is ook niet iets dat de afgelopen jaren gebeurd is via de normale verkoop kanalen (en providers) met hun Xiaomi flagships.
Hier in de EU is het puur low, mid budget toestellen en de semi flagships.
Daarbij zie je dat je vaak de net niet versies krijgt en je dus niet de max storage versies kunt kopen en dus vaak met max 256GB zit. (Voor mij duidelijk te weinig).

En ja de 8+Gen1 is beter als die Samsung 8gen1 maar dat zijn zaken die we wisten vanaf het begin.
Mensen die nu zeuren over tegenvallende prestaties en mwah accuduur hebben nooit opgelet of ,toch laten misleiden door een pre-order gift.
En ik weet het, de EU S22s hebben een exynos 2200 maar ook die is niet heel efficiënt en net als de 8gen1 is throttling een issue en ook de accuduur is vergelijkbaar en dus niet indrukwekkend.

Allemaal oud nieuws en als die zaken belangrijk waren dan had je de S22 serie moeten overslaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Bomberman71 op 21-07-2022 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:51
bikkeltje1 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:08:
Hier op het forum is het stil over het volgende probleem. Iemand anders ook problemen met de Galaxy Buds Pro Manager app die constant vastloopt? Volgens mij is dit de Galaxy Wearable app [link] De recente reviews zijn volgens mij een teken aan de wand.
Had ik ook last van, maar is de laatste dagen wel weer magisch verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Bomberman71 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:52:
[...]

Verdiep je eens in de 4G frequenties en dan zie je dat de 12S Ultra niet alles is.
Tenzij je eigenlijk alleen wifi gaat gebruiken of rekent op volledige 5G dekking.

De 12S ultra gaat NOOIT global worden. Kan je vergeten en is ook niet iets dat de afgelopen jaren gebeurd is via de normale verkoop kanalen (en providers) met hun Xiaomi flagships.
Hier in de EU is het puur low, mid budget toestellen en de semi flagships.
Daarbij zie je dat je vaak de net niet versies krijgt en je dus niet de max storage versies kunt kopen en dus vaak met max 256GB zit. (Voor mij duidelijk te weinig).

En ja de 8+Gen1 is beter als die Samsung 8gen1 maar dat zijn zaken die we wisten vanaf het begin.
Mensen die nu zeuren over tegenvallende prestaties en mwah accuduur hebben nooit opgelet of ,toch laten misleiden door een pre-order gift.
En ik weet het, de EU S22s hebben een exynos 2200 maar ook die is niet heel efficiënt en net als de 8gen1 is throttling een issue en ook de accuduur is vergelijkbaar en dus niet indrukwekkend.

Allemaal oud nieuws en als die zaken belangrijk waren dan had je de S22 serie moeten overslaan.
Helaas was overslaan niet voor iedereen een optie, ik had een nieuwe telefoon nodig en dit was het beste wat ik kon krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-07 21:50
izzet3838 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:26:
[...]

Helaas was overslaan niet voor iedereen een optie, ik had een nieuwe telefoon nodig en dit was het beste wat ik kon krijgen.
Prima, maar je weet dan van te voren hoe het zit.
Sommige zaken zijn zo klip en klaar als een klontje.
Je zag hetzelfde bij alle merken overigens. Geen enkel Android toestel doet het dit jaar goed qua warmte of accuduur met de 8gen1, en dan met name de flagships hebben beiden zaken als zwaktes.
Mind you, dat geld voor de echte powerusers want er zijn altijd mensen die 2 dagen met zo'n toestel kunnen doen net zoals er mensen zijn die meer dan genoeg aan 64GB hebben.

Het is nu ook al duidelijk dat de 8+Gen1 het een stuk beter doet en ook de Dimensity 9000 maakt ook indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
Sinds gisteren ook de eigenaar van een s22 ultra. Tijdens het instellen van de mobiel kreeg ik de optie om na face id direct het scherm te vergrendelen. Ik klikte dit weg. Nu moet ik het scherm weer vegen om erin te komen. Ik kom er in de settings niet uit. Weet iemand hoe ik deze instellinger erin kan krijgen, dat ik na face unlock direct in mijn mobiel zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 21:44
Kaninho schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:09:
Sinds gisteren ook de eigenaar van een s22 ultra. Tijdens het instellen van de mobiel kreeg ik de optie om na face id direct het scherm te vergrendelen. Ik klikte dit weg. Nu moet ik het scherm weer vegen om erin te komen. Ik kom er in de settings niet uit. Weet iemand hoe ik deze instellinger erin kan krijgen, dat ik na face unlock direct in mijn mobiel zit?
Settings - Biometrics - Face recognition - pin - Stay on lock screen....

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 09:54
blavlaa schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:40:
[...]

Settings - Biometrics - Face recognition - pin - Stay on lock screen....
Held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Laatst online: 29-08 10:46
Rolfie schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:55:
[...]

Had ik ook last van, maar is de laatste dagen wel weer magisch verdwenen.
Klopt, Samsung heeft een update gedaan. Vrij snel nadat ik afgelopen bericht heb geplaats (misschien had ik niet zo ongeduldig moeten zijn). Nu werken mijn Buds weer zonder dat de app telkens stopt.
[...]

Zijn de traagheids-/ warmteproblemen nu ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Ik lees op Reddit een aantal berichten over een slechtere camera performance (shutter lag, image quality/processing, vooral op 10x) sinds laatste update, voornamelijk Exynos. Het lijkt erop dat de update eea heeft vernaggeld.
Pagina: 1 ... 29 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos