Vmu schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:32:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Pixel 6 en ben onder de indruk van het scherm en de cams van de S22. De batterijduur wat minder.
Denk er sterk over om een Pixel 5 op de kop te tikken of nog wat langer in een oudere tel uit een laatje te blijven hangen om te zien wat de Pixel 6a of 7 straks te bieden heeft.
Is de schermtijd van de S22 echt zo kort of komen jullie er zonder gamen maar met whatsappen, twitter feed verversen en podcasten de dag wel mee door?
Ik merk zelf met mijn S22 Ultra, dat met normaal gebruik, de accu toch wat minder is. Met alles op default en zonder permanente power saving, kom ik op ongeveer 2 á 3 uur schermtijd vanaf het moment dat het is opgeladen, tot aan het moment van bijladen.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik vrij intensief er gebruik van maak:
- Bluetooth audio streaming + smartwatch
- Wi-Fi alleen aan op plekken waar ik Wi-Fi gebruik
- continu syncen van accounts + locatie
- Wi-fi scanning (Aruba utilities)
- Android Auto Wireless via Android head unit
- Chrome browsing
- Social media apps (Fb, Kik, Insta, Reddit, Amigos, LinkedIn etc.)
- Youtube
- Gebruik van de camera's
- Af en toe games als Solitaire en Gin Rummy (beide vanuit Play Games)
Het grootste gedeelte wordt verbruikt als het scherm uitstaat. Dan zie ik dat o.a. de social media apps redelijk wat wegvreten, maar ook de Play Services. Maar zelfs als ik de social media apps in deep sleep zet, dan nog is de accuduur kort.
Ik heb de vraag hier al een keer eerder uitgezet en kreeg gemengde reacties terug. Sommige hebben inderdaad een korte accuduur, terwijl anderen weer minimaal een dag kunnen doorkomen met normaal gebruik. Nu kan je je natuurlijk afvragen wat normaal gebruik is, maar dit verschilt uiteraard per persoon. Dit weekend ga ik m'n telefoon resetten en dan zo min mogelijk apps erop zetten om te kijken hoe lang de telefoon op een enkele lading mee kan.
Mijn vermoeden is dat Samsung een keer de OS, dan wel OneUI moet optimaliseren voor de accuduur.
Mijn iPhone 8 die ik van mijn werk heb, red het van 's ochtends vroeg tot in de eind van de middag, met het gebruik van FM; Google Maps, Teams, WA en bellen.
De camera's zijn echt top, waardoor je behoorlijk goede foto's en video's kan maken. Echter sleep ik altijd een powerbank mee, vanwege dat de accu te snel leegraakt. Maar blijkbaar is het snel leeglopen van de accu een Samsung dingetje met een rondvraag langs mijn kring en het web.