Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ActuallyJoost
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 04-06 17:21
WackyWindsurfer schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:00:
[...]

En wanneer je twee keer op de belknop drukt in die 5 seconden? Zou soms nodig zijn las ik bij een andere verkoper zijn recenties.
Ook nog gevonden: Linkje naar YT video over de pairing/clear memory procedures van deze DingDong.
Ik heb deze video gevonden:
https://youtu.be/EfDZxkpCLmo

Het enigste verschil is dat als ik op de deurbel druk er niets gebeurd, ook na twee of drie keer 8)7 8)7 8)7

• Allewijn
  • Registratie: december 2005
  • Niet online
Is het overigens voor 29,95 euro de meest interessante video deurbel die momenteel 'te vinden' is? Want dan haal ik hem nog even vóór 1 Dec.
Daarna is hij meen ik weer 38 euro.
Dan hoop ik wel dat zsm oplossingen komen om een goedkope draadloze gong te pairen of via de Google home speaker te horen...

• RdeTuinman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 00:13
Dennisb1 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:25:
[...]

Dat is bijzonder... hierboven heb ik het ook beschreven staan en bij mij komt die als X10 binnen als protocol.
Ja, dat zag ik ook. Ik heb zelfs eerst nog m'n RFXcom firmware bijgewerkt naar RFXtrx433_Ext_1025.hex, dacht misschien scheelt dat nog.
X10 had ik wel aan staan, maar ik ontving toen niets. Dus daarna maar een paar extra opties aan gezet :).

Wel een raar verschil tussen dezelfde bellen. Draai jij ook de EXT firmware op je RFXtrx433E?

• Allewijn
  • Niet online
Ik heb de deurbel vandaag maar gekocht bij de action voor de aanbiedingsprijs.
Zsm testen en een geschikte gong vinden.

• rvda
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 27-11-2020
Ik heb ook de LSC deurbel gekocht en met wat kunst en vliegwerk aan de praat gekregen.Ik had nog oude bedrading zitten, die heb ik gebruikt als trekdraad om de draad van de AC adapter erin te trekken. Vervoglens in de meterkast in het stopcontact en hoppa het werkt.

Na deze thread gelezen te hebben heb ik ook de Marmitek Bell ME gekocht en deze pairt inderdaad keurig met de LSC en gaat direct af zodra er aangebeld wordt.

Ik heb deze trouwens bij Marmitek zelf besteld en niet bij Bol.com. Ik koop toch altijd liever bij het merk zelf als die mogelijkheid er is. En hij was daar nog goedkoper ook! Bij Marmitek: € 19,95 vs. Bol.com € 25,84.

https://www.marmitek.com/...me-blk-draadloze-deurbel/

• rvda
  • Laatst online: 27-11-2020
el/

[Voor 99% gewijzigd door rvda op 27-11-2020 12:47. Reden: dubbel geplaatst]

• Servor
  • Registratie: november 1999
  • Niet online
rvda schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:41:

Na deze thread gelezen te hebben heb ik ook de Marmitek Bell ME gekocht en deze pairt inderdaad keurig met de LSC en gaat direct af zodra er aangebeld wordt.

Ik heb deze trouwens bij Marmitek zelf besteld en niet bij Bol.com. Ik koop toch altijd liever bij het merk zelf als die mogelijkheid er is. En hij was daar nog goedkoper ook! Bij Marmitek: € 19,95 vs. Bol.com € 25,84.

https://www.marmitek.com/...me-blk-draadloze-deurbel/
Wel typisch want ik heb dezelfde gong gisteren nog (in het wit) voor 19,99 bij bol.com besteld... kwestie van vraag en aanbod? Prijs op mijn factuur is 19,99 en op de site nu inderdaad 25,84.

• Paperbag24
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 20:20
Allewijn schreef op donderdag 26 november 2020 @ 21:57:
Is het overigens voor 29,95 euro de meest interessante video deurbel die momenteel 'te vinden' is? Want dan haal ik hem nog even vóór 1 Dec.
Daarna is hij meen ik weer 38 euro.
Dan hoop ik wel dat zsm oplossingen komen om een goedkope draadloze gong te pairen of via de Google home speaker te horen...
Ja eens wat opvalt is dat het ene product van action wel met Google werkt en het ander niet.
Google home mis ik wel idd had leuk geweest.

Maar was in 20 minuten netjes opgehangen werkt prima.
Ook het alarm van de action LSC kun je instellen als gong voor diegene die dat wil.

[Voor 15% gewijzigd door Paperbag24 op 27-11-2020 15:28]

• Allewijn
  • Niet online
Dat alarm van Lsc maakt dan zeker wel een irritant geluid als gong?

• WackyWindsurfer
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11:29

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Een 110dB luide DingDong.
Nice!
:P

• Allewijn
  • Niet online
Haha nice!
Nee ik zoek een iets gedistingeerde dinggg-donggg klank :)

Zal wel de Marmitek worden dan denk ik.
Eerst maar eens de deurbel aansluiten op mijn bestaande bekabeling (oude mechanische dingdong verwijderd en draden doorverbonden, die lopen naar inbouw trafo in meterkast, die maar 8v is. Dus die afkoppelen en de twee draden daar aan de 12v adapter die bij de nieuwe bel zit solderen/verbidnen denk ik?)

• WackyWindsurfer
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11:29

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Allewijn schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:06:
Haha nice!
Nee ik zoek een iets gedistingeerde dinggg-donggg klank :)
Heeft 3 standen geluidsniveau plus een mute maar dat geluidje zelf... hoor zelf. Dat was op mid tone volume.

/edit
Vergeet de 'oortjes/koptelefoon/headset/etc' waarschuwing bijna.
>:)

[Voor 10% gewijzigd door WackyWindsurfer op 27-11-2020 17:19]

• Paperbag24
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 20:20
Allewijn schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:50:
Dat alarm van Lsc maakt dan zeker wel een irritant geluid als gong?
Ik heb het getest en kan alleen alarm instellen idd die van xiaomi kon dit wel vandaar het proberen.
erg luid :) :)

• Allewijn
  • Niet online
Zie in de super summiere handleiding niks over een + en een - met de twee draadjes die je op de schroefjes/connectoren achterop de bel moet doen.
Is er geen + en - / maakt het niet uit welke je waar aan sluit? Lijkt me toch gek, gezien de adapter 12v DC is met de kern als +...

• r.kasemier
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09-06 16:35
Het aansluiten maakt niet uit, intern wordt de spanning gelijkgericht via een diodebrug er is ook voorzien in een redelijk grote condensator, vermoedelijk werkt het ook prima op een 8V wisselspanning van een bestaande beltrafo dit is gelijkgericht ongeveer 13v

Rene

• Allewijn
  • Niet online
Dat klinkt goed! Dan ga ik het eerst eens proberen op mijn originele beltrafo!

• gtb558
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 03-06 12:40
RdeTuinman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:03:
[...]

Ja, dat zag ik ook. Ik heb zelfs eerst nog m'n RFXcom firmware bijgewerkt naar RFXtrx433_Ext_1025.hex, dacht misschien scheelt dat nog.
X10 had ik wel aan staan, maar ik ontving toen niets. Dus daarna maar een paar extra opties aan gezet :).

Wel een raar verschil tussen dezelfde bellen. Draai jij ook de EXT firmware op je RFXtrx433E?
Ik moest in de rfxcom “Lighting 4” aan zetten. Toen kreeg ik het x10 alarm erbij.

• Allewijn
  • Niet online
Zou het met deze videobel ooit mogelijk zijn om bijv op het scherm van een Google Home Hub te zien wie er aanbelt?

• Dennisb1
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10-06 16:37
RdeTuinman schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:03:
[...]

Ext2/1025

Ik heb lighting ook aan maar nadat ik x10 aanzette werkte het pas

• mtv1
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12:26
heb m inmiddels terug gebracht. ;w

[Voor 171% gewijzigd door mtv1 op 03-12-2020 11:17]

• sprk_nl
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-05 20:10
Ik had problemen met het maken van een wifi verbinding van de LCM deurbel.
De oplossing was (helaas) het uitzetten van Fast Roaming 802.11r op het wifi netwerk.

In mijn geval gaat het om een Deco M5 wifi netwerk.

• Sayko
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06-06 15:21

Sayko

Knowledge Is Power

Allewijn schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:42:
Zou het met deze videobel ooit mogelijk zijn om bijv op het scherm van een Google Home Hub te zien wie er aanbelt?
Daar wacht ik ook met smart op. Zou de ideale combo zijn.

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

sprk_nl schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:07:
Ik had problemen met het maken van een wifi verbinding van de LCM deurbel.
De oplossing was (helaas) het uitzetten van Fast Roaming 802.11r op het wifi netwerk.

In mijn geval gaat het om een Deco M5 wifi netwerk.
Na installatie kun je deze weer aanzetten.

• sprk_nl
Sayko schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:02:
[...]
Na installatie kun je deze weer aanzetten.
Bij mij niet, de blauwe rand begint vrijwel direct te knipperen en de bel is dan offline.
Ook na een reboot van de deurbel, en het de-activeren van "mesh technologie" van de deurbel client in de Deco app is een no-go.

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Mijn M5 staat wel in ap modus. Misschien daar het verschil.

• sprk_nl
tony72 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:28:
Met ESPHOME en een 433mhz capture zie ik dat op het moment dat de bel wordt ingedrukt een 433 signaal wordt verstuurd:

[17:20:53][D][remote.rc_switch:256]: Received RCSwitch Raw: protocol=1 data='0001000000110110001100000011111100110110001110100011000100110010'

Hier zou je bijv. met Home Assistant ook acties aan kunnen koppelen.
Dat kan dus verklaren waarom al mijn 433 wcd's aan gingen,
toen ik een paar keer snel achter elkaar op de bel drukte

• sprk_nl
Ik breng de bel retour. De hardware implementatie, op een PIR na, was prima.
Maar de software implementatie.... zo jammer.
Mogelijk dat ik er zelf wel mee kon leven, maar in een gezin met kinderen krijg ik dit niet uitgelegd.
Mijn doel was om de bel te installeren met een ding-dong over de google speakers.
Liefst native met een Google integratie, ofwel via Home Assistant.
Overdag over alle speakers, en zodra de kinderen slapen alleen op specifieke speakers.
In mijn geval blijf ik bij een SonOff, custom flash.
Mijn bevindingen, correct me if I'm wrong:

- Google integratie werkt niet met LSC app.
- Google integratie met Tuya app werkt wel, echter zonder deurbel functie.
- IFTTT kun je wel integreren, maar ook hier geen belfunctie
- Onder Android krijg je niet altijd de deurbel oproep, vaak alleen een notificatie
- Het geluid van de notificatie kun je niet aanpassen of differentiëren tussen beweging en bel.
- De bewegingsopname op SD, Daar mis ik een PIR. Er zijn veel false positives als je b.v. bomen ziet.
- Geen Fast-Roaming met Wifi, dus je netwerk gaat er op achteruit
- De 433Mhz bel integratie kreeg ik nog niet aan de praat met HASS en RFlink/RFXcom.
Dat kan ook liggen aan het feit dat ik nog niet tot 10 heb geteld, of tot 100 in dit geval.
-> Correctie vanuit medetweakers, idd: die werkt wel met RFXcom, (lighting 4/x10)

Vroegah had ik meer tijd om zelf reverse engineering toe te passen.
Nu ben ik overgeleverd aan de goden :D

Ik zie zeker potentie in dit stukje hardware, jammer van de software (op dit moment).

[Voor 8% gewijzigd door sprk_nl op 30-11-2020 09:08]

• Dennisb1
sprk_nl schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:43:
Ik breng de bel retour. De hardware implementatie, op een PIR na, was prima.
Maar de software implementatie.... zo jammer.
Mogelijk dat ik er zelf wel mee kon leven, maar in een gezin met kinderen krijg ik dit niet uitgelegd.
Mijn doel was om de bel te installeren met een ding-dong over de google speakers.
Liefst native met een Google integratie, ofwel via Home Assistant.
Overdag over alle speakers, en zodra de kinderen slapen alleen op specifieke speakers.
In mijn geval blijf ik bij een SonOff, custom flash.
Mijn bevindingen, correct me if I'm wrong:

- Google integratie werkt niet met LSC app.
- Google integratie met Tuya app werkt wel, echter zonder deurbel functie.
- IFTTT kun je wel integreren, maar ook hier geen belfunctie
- Onder Android krijg je niet altijd de deurbel oproep, vaak alleen een notificatie
- Het geluid van de notificatie kun je niet aanpassen of differentiëren tussen beweging en bel.
- De bewegingsopname op SD, Daar mis ik een PIR. Er zijn veel false positives als je b.v. bomen ziet.
- Geen Fast-Roaming met Wifi, dus je netwerk gaat er op achteruit
- De 434Mhz bel integratie kreeg ik nog niet aan de praat met HASS en RFlink/RFXcom.
Dat kan ook liggen aan het feit dat ik nog niet tot 10 heb geteld, of tot 100 in dit geval.

Vroegah had ik meer tijd om zelf reverse engineering toe te passen.
Nu ben ik overgeleverd aan de goden :D

Ik zie zeker potentie in dit stukje hardware, jammer van de software (op dit moment).
Fast roaming heb ik ook uit gezet op mijn tweede netwerk. Veel goedkope zooi werkt dan niet, zelfs de printer van 1 jaar oud niet.
Wat betreft 433mhz die werkt wel degelijk met rfxcom, lighting 4/x10 doet de truuk.

• Servor
  • Niet online
Hier ook gelukt om de deurbel via RFXCOM aan Domoticz te knopen, wat me opvalt (maar ik heb nog nooit op deze manier een deurbel gebruikt) is dat het device altijd 'aan' blijft (en als ik een event maak om hem uit te zetten, gaat ie gelijk weer aan). Vraag me af wat dat doet met de betrouwbaarheid van eventuele acties of notificaties maar we gaan het zien (hij ligt nu nog ter 'test' los op mijn buro).

(had ook gehoopt het weerstation van de Action aan de RFXCOM te kunnen hangen maar die laat vooralsnog minder van zich zien...)

• Anne6868
  • Laatst online: 02-12-2020

• Anne6868
  • Laatst online: 02-12-2020
En al uitgeprobeerd?

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Werkt niet.

Wil dit ding werkend krijgen met Google Home.

Een ander gong uit China is onderweg als back-up.

[Voor 4% gewijzigd door Sayko op 30-11-2020 22:54]

• Servor
  • Niet online
Ik heb de Marmitek Bell ME binnen en kan bevestigen dat deze out of the box werkt met de LSC deurbel van de Action. Aanzetten, je deurbel indrukken en hij gaat over. Prima dus. Volume is op zijn zachtst nog best luid, maar prima zo. Handig om nog onafhankelijk van de werking van je telefoon toch nog een signaal te krijgen dat er iemand aan de deur staat. (Ondertussen kost dat ding ruim 30 euro op de grote blauwe vriend!)

--edit; ik heb nu de notificatie via de LSC app lopen, via de Bell Me en via Domoticz en Pushover op onze telefoons. Het handige van Pushover is dat ie ook kritieke meldingen ondersteunt, dus ook al staat je telefoon op stil, dat ie dan alsnog afgaat. Ik ben wel blij met de deurbel en denk dat ik hem morgen maar eens definitief ga monteren.

[Voor 36% gewijzigd door Servor op 01-12-2020 13:18]

• RdeTuinman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 00:13
Dit begint er een beetje op te lijken, om wat meer toegang te krijgen:

https://github.com/guino/BazzDoorbell

Komt voort uit de eerder genoemde link https://github.com/AMoo-Miki/homebridge-tuya-lan/issues/4

• DiederikRhee
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08-06 10:22
Ik krijg helaas een error via de UART output:

hisi-sdhci: 0
PPS:Mar 18 2020 19:07:17 meari_c5 0
magic err

Mogelijk komt het door de nieuwe firmware? In de BazzDoorbell repo zie ik PPS:Jul 31 2019

• r.kasemier
Voor de mensen die zelf een sturing willen maken.

[Voor 29% gewijzigd door r.kasemier op 01-12-2020 20:23]

Rene

• mtv1
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12:26
Iemand deze al aangesloten op de bestaande beltrafo en blijft de gong het dan doen?

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01-06 11:55
mtv1 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:19:
Iemand deze al aangesloten op de bestaande beltrafo en blijft de gong het dan doen?
Hoe zie je dat voor je? De bel heeft een constante voeding nodig. Bestaande beltrafo gaat mits het een 12v is, maar hoe wou je je gong activeren? Deze schakelt normaal door je oude belknop, die je dus niet meer hebt,

• Servor
  • Niet online
Voor mij kwam het goed uit om de nieuwe adapter te gebruiken ipv de bestaande beltrafo. Zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe. Heb de bedrading en bestaande bel weggehaald en verder was het op hangen en aansluiten een eitje. Heb de gasten WiFi toegang op mijn UniFi gebruikt als internet toegang.

Ik moet zeggen, voor een action-China-kloon ben ik er wel zeer content mee. Enige wat nog mooi zou zijn is toegang tot de video stream of foto’s vanuit iets als Domoticz maar ach.

• r_255
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:58
@RdeTuinman

Ik zie dat er een half uur geleden een rstp streamer is geplaatst op github. Maar eens uitvogelen hoe je die draaiend krijgt.

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

• Faisalovic
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:14
Miin hager 8v beltrafo is vervangen met een 12v.
Oude analoge deurbel werkt.
Bij de smart deurbel blijft de gong, al dan niet zachtjes, afgaan.
Is er een mechanische of elektrische gong die wel werkt met een smart deurbel?
Ik wil nl. niet afhankelijk zijn van een draadloos signaal wat de gong betreft, en al helemaal niet wifi.

• Bakove
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
Ik word knettergek van het aanmeldproces.

Ik heb al een aantal lampen van dit merk die dingen zonder problemen. Nu probeer ik de camera aan te melden, maar ik weet niet wat ik verkeerd doe.

Om te testen heb ik het ding even via de USB van stroom voorzien met een telefoonlader.
Ding gaat aan. Vervolgens druk ik de reset knop vijf sec in. Ik hoor 3 toontjes van gelijke toonhoogte. Lampje knippert. Vervolgens moet ik mijn wifi gegevens invullen. Ik heb overigens 2.4Ghz wifi. Terwijl ik dit aan het doen ben ik hoor ik weer 3 toontjes in oplopende toonhoogte (dit heeft overigens niks te maken met het invullen van de wifi, ik hoor altijd die 3 toontjes in oplopende toonhoogte een aantal seconden na de 3 toontjes in gelijke toonhoogte). Lampje stop even met knipperen en gaat na een paar seconden weer verder met knipperen. Ik druk op volgende. Vervolgens krijg ik zo een QR code die je op 15-20cm afstand van de camera moet bewegen. Vervolgens hoor ik helemaal niks. Volgens de app zou ik nu een toon moeten horen. Na lang heen en weer bewegen en proberen heb ik maar gewoon geprobeerd wat er gebeurt als ik "toon gehoord" kies. Vervolgens gaat ie proberen het apparaat in te stellen, maar dat gaat uiteraard niet.

Wat doe ik fout? Idem met de indoor camera.

Hier is het bij de meesten wel gelukt, wat is er bij jullie anders?

Ik heb het ook met de meegeleverde adapter geprobeerd, zelfde resultaat

Mijn wifi is 2.4 Ghz

[Voor 16% gewijzigd door Bakove op 03-12-2020 09:21]

• DiederikRhee
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08-06 10:22
Even een update vanuit mij. Ik heb de UART inmiddels aan de praat. Echter is het wachtwoord nog altijd onbekend.

Al mijn hoop is gevestigd op deze repo:
https://github.com/guino/BazzDoorbell

Ik heb zo'n programmer gekocht (zou net voor de kerst moeten aankomen) en ik heb guino gemaild. Wil graag zijn werk dupliceren. Hopelijk is hij bereid om iets gedetailerer uit te leggen hoe hij zover is gekomen.

• r.kasemier
@Bakove
Ook ik kreeg de aanmelding niet voor elkaar, uiteindelijk omdat de QR niet werdt herkend.
Nadat ik de QR groot op een Tablet (10") scherm heb gezet werd deze wel herkend en ging de rest van de aanmelding ook goed.

Rene

• Allewijn
  • Niet online
Faisalovic schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:55:
Miin hager 8v beltrafo is vervangen met een 12v.
Oude analoge deurbel werkt.
Bij de smart deurbel blijft de gong, al dan niet zachtjes, afgaan.
Is er een mechanische of elektrische gong die wel werkt met een smart deurbel?
Ik wil nl. niet afhankelijk zijn van een draadloos signaal wat de gong betreft, en al helemaal niet wifi.
Een BEDRADE deurbel gaat (zonder fysieke aanpassingen aan de videodeurbel/aftakken van bepaalde draden of solderingen) nóóit lukken omdat de bel gewoon PERMANENT 12v nodig heeft. Dus of met een nieuwe 12v Hager beltrafo (ipv de 8v zoals de meeste hebben) of met de meegeleverde adapter die je in zijn geheel met bijgeleverde lange kabel gebruikt óf aan de bestaande bekabeling verbindt/soldeert. En dan moet je de draden bij de originele gong DOORVERBINDEN. Dus de gong mag er nooit fysiek tussen blijven hangen. Je kan de gong laten hangen voor de 'sier' omdat weghalen in huis vaak nog lelijker is (gaatjes, vergeling er achter etc), maar je hebt er iig niks meer aan.

• r_255
@DiederikRhee

Wat ik er van begrijp zit alles goed dicht getimmerd. Guino heeft eerst de hele rom uitgelezen en volgens mij aangepaste versie weer terug geplaatst. Je heb dus een rom programmer nodig anders kom je niet verder.
Wel bruut hoor, als je zo even een rom uitleest en dan op een partitie even je eigen code inject.

Naar ik leest is de uart poort ook dicht getimmerd, en kwam hij op die manier kwam hij niet verder.

• Faisalovic
Allewijn schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:27:
[...]

Een BEDRADE deurbel gaat (zonder fysieke aanpassingen aan de videodeurbel/aftakken van bepaalde draden of solderingen) nóóit lukken omdat de bel gewoon PERMANENT 12v nodig heeft. Dus of met een nieuwe 12v Hager beltrafo (ipv de 8v zoals de meeste hebben) of met de meegeleverde adapter die je in zijn geheel met bijgeleverde lange kabel gebruikt óf aan de bestaande bekabeling verbindt/soldeert. En dan moet je de draden bij de originele gong DOORVERBINDEN. Dus de gong mag er nooit fysiek tussen blijven hangen. Je kan de gong laten hangen voor de 'sier' omdat weghalen in huis vaak nog lelijker is (gaatjes, vergeling er achter etc), maar je hebt er iig niks meer aan.
Bedankt voor de uitleg aan deze leek.

Ik heb de trafo direct door gelust naar de deurbel.
Werkt perfect. Ff een smart gong ergens regelen nu.
Signaal is wel 75% en ik heb 1 seconde vertraging.
Maar er is een zeer goede wifi router onderweg, hopelijk haal ik daar 100% op een 5ghz signaal op.

• Allewijn
  • Niet online
Volgens mij is deze deurbel enkel geschikt voor 2.4ghz wifi...

• Bakove
  • Niet online
r.kasemier schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:35:
@Bakove
Ook ik kreeg de aanmelding niet voor elkaar, uiteindelijk omdat de QR niet werdt herkend.
Nadat ik de QR groot op een Tablet (10") scherm heb gezet werd deze wel herkend en ging de rest van de aanmelding ook goed.
Wow, gouden tip. Ongelooflijk, maar dat dat heeft gewerkt. Thanks _/-\o_

• Bakove
  • Niet online
Animal_X schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:19:
[...]

Na het gebruik van de tuya smart life app en het wisselen van wifi kanaal was de lag zo goed als weg. Prima apparaat voor 30 tientjes!
Hmm ik merk ook wel enkele seconden vertraging met een signaalsterkte > 90%. Das niet echt handig om met iemand te kunnen praten via de deurbel.

Maakt dat wisselen van de LSC connect app naar de Tuya smartlife app echt verschil uit? Is dat niet nagenoeg dezelfde app? Maar dan gerebrand en een subset aan mogelijke apparaten? Ik ga het wanneer ik tijd heb nog wel effe uitproberen.

[Voor 22% gewijzigd door Bakove op 04-12-2020 09:56]

• Servor
  • Niet online
Hier geen merkbare vertraging met een signaal sterkte op de app van LSC zelf van rond de 80% meestal (waarvan ik me afvraag hoe ze zoiets meten en wat het nou helemaal zegt). De deurbel is aangemeld op het gasten netwerk van mijn Unifi omgeving. Zowel de LSC app als mijn schakelingen via Domoticz en de Marmitek gong gaan binnen de seconde af (de laatste twee hebben natuurlijk niet veel met wifi te maken maar met de 433Mhz verbinding naar de gong en mijn Domoticz server).

• Faisalovic
Marmitek gong besteld, ben benieuwd.
Wat vertraging betreft. Ik heb 1 sec vertraging op 80% wifi signaal van de router naar de bel toe, en dat is te doen qua gesprekken.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• r_255
Guino said :

SD Option
See this link for a No-Programmer, No-UART, No-Open SD card-only solution: https://github.com/guino/BazzDoorbell/issues/2

• Allewijn
  • Niet online
Is het wijs/wat heeft het voor voordelen als ik op mijn ziggo connect box een gastnetwerk aan maak en de deurbel via dat wifi netwerk laat lopen (want Tuya....)?

• killerbie
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 29-05 19:43
ik heb de bel aangesloten via de meegeleverde adapter op de bedrading van de oude bel.

deze namiddag ga ik een slimmes trekker kopen om zo stroom te geven aan den oude beltransfo en gong.

op die manier zal wanneer iemand op de slimme bel drukt normaal de huidige gong moeten afgaan én mijn phone

edit, volgende week nog een poging, waren weer eens uitverkocht

[Voor 9% gewijzigd door killerbie op 05-12-2020 17:37]

• Faisalovic
Allewijn schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:37:
Is het wijs/wat heeft het voor voordelen als ik op mijn ziggo connect box een gastnetwerk aan maak en de deurbel via dat wifi netwerk laat lopen (want Tuya....)?
Kan jij mij misschien kort uitleggen wat er meer mis kan gaan qua privacy dan bijv. bij een Google, Microsoft en bijv. een Facebook service?

Ik hoor vaak t een en andere wat Tuya betreft. Heb je misschien een link naar een artikel of iets dergelijks waarin argumenten met goede onderbouwingen staan?

[Voor 4% gewijzigd door Faisalovic op 05-12-2020 15:15]

• killerbie
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 29-05 19:43
Faisalovic schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:13:
[...]

Kan jij mij misschien kort uitleggen wat er meer mis kan gaan qua privacy dan bijv. bij een Google, Microsoft en bijv. een Facebook service?

Ik hoor vaak t een en andere wat Tuya betreft. Heb je misschien een link naar een artikel of iets dergelijks waarin argumenten met goede onderbouwingen staan?
ik vindt het allemaal nogal té de angst. tuya voorziet cloud toepassingen en verdient vooral aan de licenties en de gebruikers die abbonomenten voor de tuya apparaten aanschaffen. bij mij werkt alles zeer vlot via de tuya cloud icm Google home, maar ik heb dan ook geen camera in de badkamer hangen 😊

• Dennisb1
Ik heb nu al een paar weken de bel hangen maar ben deels tevreden...

Ik heb de Marmitek Bell ME en de rfxcom met domoticz er bij geconfigureerd maar er gaat toch iets niet helemaal lekker.
Soms belt iemand aan, komt de melding op de telefoon maar de gong en domoticz krijgen geen enkel signaal binnen... ik dacht wellicht de afstand maar dat kan helemaal niet, rfxcom hangt op 1m hemelsbreed en de gong op 2m....

Als ik of de gene buiten daarna nog eens drukt gaat die wel...
Melding via Tuya app werkt gelukkig wel altijd maar handig is anders.

Ze zijn beide rechtstreeks met de bel gekoppeld.

Niemand dit al opgevallen?

[Voor 17% gewijzigd door Dennisb1 op 06-12-2020 11:00]

• r_255
@Dennisb1

Kijk eens in je log, Uit ervaring weet ik dat x10 devices en gelijke soms leuk door elkaar praten. Ik weet niet wat er verder in je buurt hangt maar als een ander device leuk aan het zenden is kan het zijn dat je de complete msg mist waar je bel op zou moeten reageren.

Je zegt geen enkel signaal, maar vergeet niet dat er aardig wat door de lucht gaat op de 433Mhz band en je rfxcom dit niet per definitie hoeft te decoderen ( afhankelijk van je settings )

Ik heb overigens de zelfde bel, maar sofar gaat het goed.

• Dennisb1
r_255 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:41:
@Dennisb1

Kijk eens in je log, Uit ervaring weet ik dat x10 devices en gelijke soms leuk door elkaar praten. Ik weet niet wat er verder in je buurt hangt maar als een ander device leuk aan het zenden is kan het zijn dat je de complete msg mist waar je bel op zou moeten reageren.

Je zegt geen enkel signaal, maar vergeet niet dat er aardig wat door de lucht gaat op de 433Mhz band en je rfxcom dit niet per definitie hoeft te decoderen ( afhankelijk van je settings )

Ik heb overigens de zelfde bel, maar sofar gaat het goed.
Dat er meer door de lucht gaat begrijp ik. Ging mij puur het signaal van de bel.
- Ik heb op Domoticz een telegram notificatie staan als de bel gaat en een sturing naar de oude draadloze ging.
- ik heb de Marmitek gong die rechtstreeks met de buiten bel praat

Beide krijgen tot nu toe soms geen signaal door van de buiten bel, het is niet 1 van de 2 wel maar gewoon beide niet.
Op de telefoon daar in tegen komt wel de melding binnen vanuit TUYA.
Als ik vervolgens daarna of de gene buiten daarna nog eens drukt komt de melding wel binnen bij beide EN op mijn telefoon vanuit TUYA

Het gebeurt helaas niet altijd want elke keer als ik test en hem in druk gaat het goed. Had het laatst echter al bij 2x de postbode en de buurvrouw dat de melding niet via 433mhz naar de gong en Domoticz ging maar wel via WiFi naar de telefoon.

Afstand kan het in ieder geval niet zijn. Rfxcom/Domoticz staat er op nog geen meter vanaf met alleen een raam er tussen en de gong ongeveer 2 meter met een stukje muur en raam.

• r_255
@Dennisb1

Wellicht leg ik het niet duidelijk uit. Maar wat ik bedoel is : Door dat een ander ( lees sterkere zender ) een 433Mhz signaal uitstuurt op het zelfde moment als dat je bel gedrukt wordt ontvangt je rfx/bel niets wat aan de waarde om te decoden/triggeren voldoet. Packet collision on air...

Vroeger had ik mn huis vol met 433mhz, en dat gaf altijd van dat soort ellende. Dan weer wel en dan weer niet.

• Dennisb1
r_255 schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:43:
@Dennisb1

Wellicht leg ik het niet duidelijk uit. Maar wat ik bedoel is : Door dat een ander ( lees sterkere zender ) een 433Mhz signaal uitstuurt op het zelfde moment als dat je bel gedrukt wordt ontvangt je rfx/bel niets wat aan de waarde om te decoden/triggeren voldoet. Packet collision on air...

Vroeger had ik mn huis vol met 433mhz, en dat gaf altijd van dat soort ellende. Dan weer wel en dan weer niet.
Zou kunnen maar hoe kom ik daar achter? Vergeet ook niet dat de ontvanger 1meter verderop staat dit is ook niks natuurlijk.
Ik heb bijna geen apparatuur meer die daar mee werkt maar heb verder nooit last gehad.

[Voor 5% gewijzigd door Dennisb1 op 06-12-2020 16:48]

• r_255
@Dennisb1

Ik gebruik al jaren geen rfx meer, maar je had destijds een tooltje waar je div protocollen aan en uit kan zetten en ook ziet wat er zoal door de lucht vliegt. Wellicht dat er toch ergens overlap in zit met het aanbellen.

Heb je al eens geprobeert om de bel opnieuw aan te melden ?

• Dennisb1
Nee die moeite met opnieuw aanmelden heb ik niet gedaan omdat het te toevallig is dat 2 apparaten het signaal tegelijkertijd niet ontvangen die er praktisch bovenop staan.
Als 1 van de 2 het niet deed had ik dat nog geloofd.

• spNk
Bakove schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:09:

Hier is het bij de meesten wel gelukt, wat is er bij jullie anders?
Uhm om te beginnen, de bijbehorende 12v adapter gebruikt ipv de USB aansluiting die vermoedelijk is om de SD kaart uit te lezen oid? ;)
Faisalovic schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:44:
[...]

Bedankt voor de uitleg aan deze leek.

Ik heb de trafo direct door gelust naar de deurbel.
Werkt perfect. Ff een smart gong ergens regelen nu.
Signaal is wel 75% en ik heb 1 seconde vertraging.
Maar er is een zeer goede wifi router onderweg, hopelijk haal ik daar 100% op een 5ghz signaal op.
Ehm... de bel ondersteund überhaupt geen 5Ghz en ik betwijfel of het iets uitmaakt. Een vertraging van een seconde lijkt me heel normaal in een videostream.

[Voor 47% gewijzigd door spNk op 06-12-2020 22:30]

• Bakove
  • Niet online
spNk schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:27:
[...]

Uhm om te beginnen, de bijbehorende 12v adapter gebruikt ipv de USB aansluiting die vermoedelijk is om de SD kaart uit te lezen oid? ;)
Nee, dat was het niet. Verbazingwekkend genoeg heeft, zoals ik hierboven al schreef, de oplossing van @r.kasemier gewerkt: QR code op een groter scherm weergeven en die dan voor de camera houden.

En verder neem ik aan dat je niet elke keer de bedrading van je deurbel gaat losschroeven om je deurbel op je pc aan te sluiten via de usb (als dat überhaupt al kan, niet geprobeerd) als je je SD kaart wilt uitlezen.

Zou dan makkelijker zijn om de SD kaart uit je deurbel te halen en die dan uit te lezen. Is die trouwens niet gewoon uit te lezen over de wifi? Dan hoef je hem helemaal niet eruit te halen. Zou nog een stuk handiger zijn. :)

• spNk
Ik heb geen idee wat erop staat, maar normaal gesproken "lees" je 'm alleen uit via de app lijkt me.
Maar mooi dat 't werkt iig.

• Bakove
  • Niet online
Ja dat bedoel ik eigenlijk met "over de wifi". Maar dat kan dus gewoon via de app? Dan hoef je hem helemaal niet eruit te halen.

• spNk
Nouja... Je kan door de tijdlijn scrollen. Meer staat er niet op lijkt me.

• Servor
  • Niet online
Als je de sd kaart echt op bestandssysteem uit wil lezen, moet je bel wel even (soort van) van de muur af. Kwestie van even het borgschroefje losdraaien maar niet iets wat je wekelijks doet denk ik. De app voldoet prima qua toegang, ik mis alleen een lijst weergave ipv alleen maar de tijdslijn. Je scrolled je soms een ongeluk.

Verder de afgelopen week 1x via de vriendin een bericht gehad dat de postbode aangebeld zou hebben en dat ze dat niet gehoord zou hebben... ik kreeg (buiten onderweg naar de supermarkt) wel netjes een berichtje via de app en domoticz dus ik zou niet weten waarom dit binnen niet is gebeurd. Misschien toch net even buiten geweest of druk met de kleine die soms de bel kan overschreeuwen ;)

• loneranger56
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 10-06 11:54
Ook ik ben op zoek naar een gong op 433 Mhz...
Vrouwlief wil geen app op haar phone voor de deurbel dus heb nu een dubbele bel bevestigd.
Heb gelezen dat de Marmitek Bel Me werkt out of the box, alleen is de leverbaarheid variabel (bij BOL en EXPERT bijvoorbeeld niet meer op voorraad)

Zou deze chinese variant kunnen werken in combinatie met de video deurbel van de action?
https://www.banggood.com/...47757224&cur_warehouse=CN

[Voor 14% gewijzigd door loneranger56 op 07-12-2020 13:12]

• Allewijn
  • Niet online
Tot nu toe is er nog niemand die bevestigd heeft dat een andere gong dan die van Marmitek werkt...

• Allewijn
  • Niet online
Heb even mijn Hager 8v trafo in meterkast gemeten. Die geeft ~12 AC spanning.
Zou dat werken op de video deurbel (oude gong uiteraard afgekoppeld en doorverbonden) ?
Of alleen 12v DC?

• Allewijn
  • Niet online
En las net op 'Pepper', dat iemand ook al een draadloze gong van de Lidl er op werkend heeft!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

loneranger56 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:08:
Ook ik ben op zoek naar een gong op 433 Mhz...
Vrouwlief wil geen app op haar phone voor de deurbel dus heb nu een dubbele bel bevestigd.
Heb gelezen dat de Marmitek Bel Me werkt out of the box, alleen is de leverbaarheid variabel (bij BOL en EXPERT bijvoorbeeld niet meer op voorraad)

Zou deze chinese variant kunnen werken in combinatie met de video deurbel van de action?
https://www.banggood.com/...47757224&cur_warehouse=CN
Nee werkt niet. Heb deze versie van Ali.

• dickybakker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 29-05 15:11
Allewijn schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:07:
En las net op 'Pepper', dat iemand ook al een draadloze gong van de Lidl er op werkend heeft!
Draadloze gong van de Lidl? Ik zoek me rot bij pepper maar kan dat draadje niet vinden. Heb je een link voor me?

• Allewijn
  • Niet online

• Allewijn
  • Niet online
Op mijn Android toestel (Huawei) hoor ik de ene keer een heel eenmalig kort geluidje (soort standaard notificatie geluidje) en andere keer een duidelijke dingdongdingdong, net zolang tot ik bekijk wie er voor deur staat.

Ik wil altijd het laatste.
Hoe kan dat?

Dus ook al is mijn telefoon gelocked, altijd dit scherm zien:
Kan nu geen pijl trekken op wat voor geluid of notificatie die heeft.

[Voor 49% gewijzigd door Allewijn op 07-12-2020 16:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• r.kasemier
Ik heb maar eens een ouderwetse (altijd werkende) Bel oplossing bedacht en getest.

Hierbij de drukknop en de + 3.3 v naar buiten uitgevoerd en aangesloten op een 3v relais.
Het 3v relais trekt normaal 50mA.(64Ohm)
Echter met de serieweerstand van 33Ohm is dit 35mA hierbij blijf 2.2v over voor het relais.
Vooral niet de blus diode vergeten !
Dit is voldoende om het relais te laten schakelen, en hiermee dan de oude Ding Dong.

Men kan natuurlijk ook iets bedenken met een optocoupler en het via de route doen.

De getoonde connector zit aan de onderzijde in het midden, waardij de twee benodigde aders naast de SD kaart zitten.

[Voor 15% gewijzigd door r.kasemier op 08-12-2020 19:14]

Rene

• Bakove
  • Niet online
@r.kasemier nice! heb je misschien een iets uitgezoomdere foto zodat het wat duidelijker te zien is waar die connector nou precies aan vast zit?

• dickybakker
https://www.kabelshop.nl/...DzBFAUApjMskaAi6sEALw_wcB

Deze zou ook moeten werken via de app van LSC

• loneranger56
Heb je ook een bron waaruit blijkt dat deze gong werkt in combinatie met de video deurbel van de Action?

• dickybakker
loneranger56 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:28:
[...]

Heb je ook een bron waaruit blijkt dat deze gong werkt in combinatie met de video deurbel van de Action?
Dit is een WiFi bel welke in de Nedis app aangemeld kan worden. De Nedis app is hetzelfde als de tuya of LSC app dus ga ik er van uit dat je dan de koppeling met de video bel kunt maken.

• r_255
@dickybakker ik heb die bel ook, maar niet aan de praat gekregen... als ik de handleiding volg dan zou je van uit de camera de bel moeten aanmelden. Wellicht komt dat omdat ik smartlife gebruik ? Maar de optie zoals bij de Nedis cam zie ik niet in smartlife voor de lsc.

• semonts
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 19-12-2020
Heb afgelopen weekend ook de deurbel gekocht. Kwam inderdaad tot de ontdekking dat mijn bestaande gong maar 8V spanning uitgeeft, daar waar de LSC bel 12V nodig heeft.
Uiteindelijk met wat vindingrijkheid de volgende werkende oplossing weten te creëren met de nieuwe bel en bestaande gong:

- de stekker van de bestaande gong uit het stopcontact gehaald
- de kabel van de bestaande gong naar bestaande deurbel doorgeknipt vlakbij de gong, daarop de bij de LSC bel meegeleverde adapter aangesloten
- de nieuwe deurbel gemonteerd en aangesloten op de bestaande kabel. Uiteindelijk de LSC adapter in het stopcontact gestoken. Daarmee heb je een werkende LSC deurbel, echter als er iemand aanbelt alleen een melding op je smartphone.
- toen van het korte stukje kabel aan de gong de beide draadjes samen gebonden en daarmee het signaal kortgesloten zeg maar. Als je dan de stekker in het stopcontact zou steken blijft de gong maar afgaan.
- daarop de stekker van de gong ingestoken op een LSC 'slim' stopcontact. Daarbij een scenario aangemaakt in de LSC app dat zodra de bel wordt ingedrukt (snapshot deurbel) de volgende taken worden uitgevoerd: slim stopcontact gaat AAN, dan een vertraging toegevoegd van 2 seconden en dan als derde en laatste taak dat het slimme stopcontact weer UIT gaat.

Prima werkende oplossing al zeg ik het zelf...

• dickybakker
r_255 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:50:
@dickybakker ik heb die bel ook, maar niet aan de praat gekregen... als ik de handleiding volg dan zou je van uit de camera de bel moeten aanmelden. Wellicht komt dat omdat ik smartlife gebruik ? Maar de optie zoals bij de Nedis cam zie ik niet in smartlife voor de lsc.
Ik laat nu via de snapshot optie van de deurbel een paar lampen knipperen. Dan moet een WiFi bel in de app toch ook aan te sturen zijn via de snapshot optie?

• dickybakker
Dit vond ik op het pepper forum:
Er zijn 2 soorten gongen (chimes).
1. WiFi (2.4GHz) Gong, die je moet koppelen in LSC app net zoals lampen etc.
2. RF (433.92MHz) Gong, die je koppelt dmv op de bel drukken of via de LSC app Deurbel optie
De WiFi gong werkt altijd als die is gekoppeld, wordt nu nog niet door LSC geleverd, wel van andere merken.
Maar de RF Gong is nog een dingetje....
Sommige werken wel maar de meeste niet. Ik ben dat nog aan het uitzoeken.
Welke wel werken zijn tot dusver de Gong van Nedis (10,- euro) en die van Marmitek (20,- euro)
Bij Marmitek kun je volume en tune instellen, bij die van Nedis niet (staat standaard op 1 tune en max volume)
Meer daarover later als ik weer wat verder ben

• r_255
ik heb zitten kijken zonder lees bril maar ik zie de chime niet als device staan bij de normale device list. ( wellicht heb ik iets gemist )

De procedure voor de nedis deurbel ( volgens instructie filmpje ) is :

je gaat naar je camera screen, kiest daan het potloodje en dan kies je chime settings.
Die zie ik in smart life totaal niet.

Een wifi bel die je in smartlife kan toevoegen als seperaat device zou moeten werken, maar een bel net als de "sirene" ken ik niet

YouTube: How To - Install the Nedis SmartLife - Smart Video Doorbell

(vanaf 2:20 ) zie je in het kort hoe je de nedis zou moeten installeren. Wellicht is er een andere route

PS: Ik vermoed dat er ook nog een 915Mhz versie van de bel is ( voor de us e.d. ( dat baseer ik dan even op de hardware versies ))

[Voor 31% gewijzigd door r_255 op 08-12-2020 15:11]

• dickybakker
r_255 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:54:
ik heb zitten kijken zonder lees bril maar ik zie de chime niet als device staan bij de normale device list. ( wellicht heb ik iets gemist )

De procedure voor de nedis deurbel ( volgens instructie filmpje ) is :

je gaat naar je camera screen, kiest daan het potloodje en dan kies je chime settings.
Die zie ik in smart life totaal niet.

Een wifi bel die je in smartlife kan toevoegen als seperaat device zou moeten werken, maar een bel net als de "sirene" ken ik niet

YouTube: How To - Install the Nedis SmartLife - Smart Video Doorbell

(vanaf 2:20 ) zie je in het kort hoe je de nedis zou moeten installeren. Wellicht is er een andere route

PS: Ik vermoed dat er ook nog een 915Mhz versie van de bel is ( voor de us e.d. ( dat baseer ik dan even op de hardware versies ))
Ik heb een aantal slimme devices van verschillende merken en gebruik die in de Tuya app. Ik heb een aantal van die apps maar ze komen allemaal op hetzelfde neer. Ook die Nedis app is volgens mij hetzelfde als de Tuya app. Mijn action video deurbel van LSC gebruik ik ook in de Tuya app. Het lijkt me goed mogelijk om de Nedis gong in de Tuya app toe te voegen als WiFi device en vervolgens te koppelen aan de video deurbel.

• loneranger56
Wil nu toch een 2e telefoon aanmelden bij LSC, heb de app gedownload en geinstalleerd.

Nu wordt er gevraagd om een accountnummer in t vullen en een wachtwoord.
Waar kan ik in hemelsnaam dat accountnummer vinden?

• dickybakker
loneranger56 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:06:
Wil nu toch een 2e telefoon aanmelden bij LSC, heb de app gedownload en geinstalleerd.

Nu wordt er gevraagd om een accountnummer in t vullen en een wachtwoord.
Waar kan ik in hemelsnaam dat accountnummer vinden?
Gewoon toch je e-mail adres en je wachtwoord?

• loneranger56
dickybakker schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:18:
[...]

Gewoon toch je e-mail adres en je wachtwoord?
Inderdaad.... maar vraag dan om een email adres met wachtwoord en niet om een accountnumber 8)7

• r_255
@dickybakker

Vertel me maar hoe dan ?
Als je het Nedis filmpje voor installatie even bekijkt en dan dit probeert op je LSC deurbel kom je van een koude kermis thuis. Wellicht is er een andere manier ?

Mooiste van het hele verhaal is nog wel dat de nedis totaal geen wifi chimes heeft.

https://nedis.com/en-us/p...ssory-for-wificdp10gy-usb

Kijk maar eens naar de specs dan zal je zien dat het gewoon 433Mhz is. Ik kreeg hem niet gepaired zoals ik met mn marmitek heb gedaan. Niets of wat dan ook refereert aan wifi op die Nedis chime, en het zou toch jammer zijn als iedereen zo bel aanschaft en het toch echt niet werkt. Maar je kan hem altijd voor een zacht prijsje van me overnemen.

Het is overigens ook niet waar dat al die tuya apps het zelfde zijn, die van de lidl ziet je deurbel niet. Mijn voorkeur heeft de smartlife app, daar zie ik veel meer devices die je kan koppelen dan bij de andere.
Wel leuk dat die deurbel het wel weer doet in de tuya app op de smart tv.

[Voor 67% gewijzigd door r_255 op 08-12-2020 21:24]

• dickybakker
r_255 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:32:
@dickybakker

Vertel me maar hoe dan ?
Als je het Nedis filmpje voor installatie even bekijkt en dan dit probeert op je LSC deurbel kom je van een koude kermis thuis. Wellicht is er een andere manier ?

Mooiste van het hele verhaal is nog wel dat de nedis totaal geen wifi chimes heeft.

Kijk maar eens naar de specs dan zal je zien dat het gewoon 433Mhz is. Ik kreeg hem niet gepaired zoals ik met mn marmitek heb gedaan. Niets of wat dan ook refereert aan wifi op die Nedis chime, en het zou toch jammer zijn als iedereen zo bel aanschaft en het toch echt niet werkt. Maar je kan hem altijd voor een zacht prijsje van me overnemen.
Das jammer dan heb ik me vergist, op de site staat duidelijk dat ik hem met mijn WiFi netwerk kan verbinden. Dus blijkbaar toch niet.

Het is overigens ook niet waar dat al die tuya apps het zelfde zijn, die van de lidl ziet je deurbel niet. Mijn voorkeur heeft de smartlife app, daar zie ik veel meer devices die je kan koppelen dan bij de andere.

• dickybakker
r_255 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:32:
@dickybakker

Vertel me maar hoe dan ?

Das jammer, op de site staat wel duidelijk ,verbind de bel met je WiFi netwerk, dus dat klopt dan zeker niet.

• De_Sint
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07:15

De_Sint

SRK/SRC 63 ZR-S | SE7K 6480Wp

Hoi,

Kan daar elk soort SD kaart in of moet er rekening gehouden worden met formaat?

• tony72
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08-06 13:03
De_Sint schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:55:
Hoi,

Kan daar elk soort SD kaart in of moet er rekening gehouden worden met formaat?
Micro SD max. 128G

• Allewijn
  • Niet online
Allewijn schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:54:
Op mijn Android toestel (Huawei) hoor ik de ene keer een heel eenmalig kort geluidje (soort standaard notificatie geluidje) en andere keer een duidelijke dingdongdingdong, net zolang tot ik bekijk wie er voor deur staat.

Ik wil altijd het laatste.
Hoe kan dat?

Dus ook al is mijn telefoon gelocked, altijd dit scherm zien:
Kan nu geen pijl trekken op wat voor geluid of notificatie die heeft.

[Afbeelding]
Iemand op mijn bovenstaande vraag antwoord?
Soms krijg ik zelfs helemaal geen melding...
Geen pijl op te trekken welk soort melding/of er überhaupt een melding op telefoon komt...

• Allewijn
  • Niet online
Net trouwens hier op originele bekabeling van mechanische oude deurbel en originele 8v Hager beltrafo aan gesloten en werkt 100%
Maakt ook niet uit welke draad je op welke 'pool' aan sluit, want wisselspanning, werkt altijd. Ook al is video deurbel 12v DC... Grappig...

[Voor 47% gewijzigd door Allewijn op 09-12-2020 14:43]

• loneranger56
Allewijn schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:13:
[...]

Iemand op mijn bovenstaande vraag antwoord?
Soms krijg ik zelfs helemaal geen melding...
Geen pijl op te trekken welk soort melding/of er überhaupt een melding op telefoon komt...
Dit zou ik ook graag willen weten....een keer een notificatie melding de andere keer weer een scherm waarbij de bel over blijft gaan totdat ik op mijn telefoon opneem
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True