Ik probeer hier op deze manier een Rfkey1 te sturen (rfkey1 = knop 1 van rfbridge die mijn chime aanstuurt) maar werkt voor geen meter... wat doe ik verkeerd?WackyWindsurfer schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:21:
Vanochtend ook maar even gebruik gemaakt van de weekaanbieding en er eentje gehaald.
Omdat er al bekend was dat er ook een RF433 signaal werd verzonden wanneer er op de bel wordt gedrukt., was integratie met Home Assistant zo gepiept.
Ik gebruik de Sonoff RF Bridge (met Tasmota firmware) om het RF signaal op te vangen en er een MQTT berichtje van te maken. Een MQTT binary sensor die de data waarde opwacht om zo een automation te starten.
Dan kan je er eigenlijk 'alles aan hangen' wat aan je Home Assistant is gekoppeld. Denk aan geluid en lampen voor signalering of notificaties naar andere apparaten.
binary sensor:
code:
1 2 3 4 platform: mqtt name: "smartDoorbell" state_topic: "tele/sonoffrf/RESULT" value_template: "{{value_json.RfReceived.Data}}"
automation:
(de "303666" waarde aanpassen naar de waarde die jouw exemplaar stuurt)
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 - alias: smartDoorbell trigger: platform: state entity_id: sensor.smartdoorbell to: "303666" action: - service: blabla - service: blabla - delay: 00:00:3 - service: mqtt.publish data: topic: "tele/sonoffrf/RESULT" payload: '{"RfReceived":{"Sync":12780,"Low":420,"High":1220,"Data":"0","RfKey":"None"}}'
/EDIT
Nog even voor de duidelijkheid:
Dit is dus alleen een signalering wanneer iemand op je deurbel drukt, er wordt uiteraard zo geen videobeelden van de camera aan Home Assistant gevoerd. Hopen dat er binnenkort meer bekend wordt over de opties van de firmware.
Ik heb alleen gisteren wat getest dus nog niet veel ervaring. Maar volgens mij geeft LSC standaard notificaties. Heb je de app open staan en je doet het lockscherm, dan krijg je scherm vullend met keuze opnemen of weigeren.loneranger56 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:28:
[...]
Dit zou ik ook graag willen weten....een keer een notificatie melding de andere keer weer een scherm waarbij de bel over blijft gaan totdat ik op mijn telefoon opneem
In het begin zag ik nog een hulpscherm genaamd 'test' waarin ze tips gaven om LSC te laten starten met opstarten telefoon, maar die kon ik in setup nergens vinden.
Edit: als je een android hebt en je hebt LSC open gehad, druk dan op de toets waarin alle openstaande apps zichtbaar worden (of met gestures omhoog vegen).
Houdt de vinger een paar tellen op het LSC app ingedrukt en kies voor 'vergrendelen'.
Bij mij krijg ik erna altijd met gelocked scherm de keuze om op te nemen, met de camera beelden.
[ Voor 19% gewijzigd door De_Sint op 10-12-2020 17:39 ]
Hmm. Dat is jammer de app staat dus altijd op de achtergrond te draaien. Dat zal vast aardig aan je accu verbruik zichtbaar zijn.De_Sint schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:03:
[...]
Ik heb alleen gisteren wat getest dus nog niet veel ervaring. Maar volgens mij geeft LSC standaard notificaties. Heb je de app open staan en je doet het lockscherm, dan krijg je scherm vullend met keuze opnemen of weigeren.
In het begin zag ik nog een hulpscherm genaamd 'test' waarin ze tips gaven om LSC te laten starten met opstarten telefoon, maar die kon ik in setup nergens vinden.
Edit: als je een android hebt en je hebt LSC open gehad, druk dan op de toets waarin alle openstaande apps zichtbaar worden (of met gestures omhoog vegen).
Houdt de vinger een paar tellen op het LSC app ingedrukt en kies voor 'vergrendelen'.
Bij mij krijg ik erna altijd met gelocked scherm de keuze om op te nemen, met de camera beelden.
Verwijderd
Je schrijft elke keer weer pijl maar het is peil.Allewijn schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:13:
[...]
Geen pijl op te trekken welk soort melding/of er überhaupt een melding op telefoon komt...
Je hebt helemaal gelijk.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:43:
[...]
Je schrijft elke keer weer pijl maar het is peil.![]()
3 stokslagen voor mij.
Maar nu weer back-on-topic, heb jij toevallig inhoudelijke ervaringen/advies?
Pijl mij er niet op vast maar:Allewijn schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:10:
[...]
Je hebt helemaal gelijk.
3 stokslagen voor mij.
Maar nu weer back-on-topic, heb jij toevallig inhoudelijke ervaringen/advies?
Als je lekker bezig bent in de keuken of in de slaapkamer of met de kinderen of met klussen, de bel belt jou.
Als je nutteloos loopt te surfen of op got aan het posten bent krijg je een luttele trilling, want je kijkt toch al in je scherm.
Punt intended.
Ik heb hier geen tip voor je. Zelf verstuur ik geen RF signalen en heb geen ervaring met het aansturen van die 16 keys in Tasmota firmware of een stukje voorbeeld code.Sayko schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:52:
[...]
Ik probeer hier op deze manier een Rfkey1 te sturen (rfkey1 = knop 1 van rfbridge die mijn chime aanstuurt) maar werkt voor geen meter... wat doe ik verkeerd?
Vandaag is de Marmitek Bell Me binnengekomen.
Uit de doos, batterijtjes erin, op het instelknopje gedrukt en vervolgens op de deurbel drukken en werken!!
Blij mee!
Uit de doos, batterijtjes erin, op het instelknopje gedrukt en vervolgens op de deurbel drukken en werken!!
Blij mee!
Is de Marmitek Buzz Lo deurbel niet stiekem gewoon precies hetzelfde als de Action deurbel (maar dan duurder)?
Zou de software van Marmitek misschien ook werken/beter zijn?
Zou de software van Marmitek misschien ook werken/beter zijn?
Waar gekocht? Ik kan hem momenteel niet vinden voor 19,95 euro waarbij verzending mogelijk is...loneranger56 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:26:
Vandaag is de Marmitek Bell Me binnengekomen.
Blij mee!
@Allewijn een chime die stiekum is hoor je volgens mij niet
Chime research
https://github.com/guino/BazzDoorbell/issues/6

Chime research
https://github.com/guino/BazzDoorbell/issues/6
[ Voor 36% gewijzigd door r_255 op 11-12-2020 21:48 ]
Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.
Mocht iemand de deurbel zonder internet connectie willen gebruiken, check: https://github.com/guino/.../4#issuecomment-740644879
het enige wat mist is 2-way audio
let wel, dit is op basis van de firmware waarmee de bel uit de doos komt (2.9.6), als je 'm al hebt geüpgrade zul je ppsapp zelf moeten patchen/ werkt het misschien niet..
het enige wat mist is 2-way audio
Het is mij gisteravond samen met Guino gelukt om een hoge resolutie RTSP stream op te zetten op 2.9.7. Kwamen er gaandeweg achter dat het wellicht helemaal niet nodig is om de ppsapp te patchen aangezien er in 2.9.7 standaard een ONVIF client ingebakken zit. Ook de MQTT intercepter heb ik op de SD kaart en custom.sh toegevoegd waardoor ik nu de MQTT berichten die TUYA verstuurd naar de cloud kan onderscheppen en naar mijn Home Assistant MQTT broker kan sturen.
Camera toegevoegd aan HA, een automation gemaakt dat zodra "pushed" op het home/doorbell/button (instelbaar) kanaal voorbij komt, de RTSP stream naar de Google Hub gecast wordt. Wel met een enige vertraging van 5 seconden (in beeld) maar het begin is er.
Wat ik uit het off-cloud issue kan halen is dat het ook mogelijk moet blijven om MQTT berichten en de RTSP stream op te starten wanneer de verbinding van deurbel > Tuya Cloud geblokkeerd wordt in de router, daar ga ik komende week even mee experimenteren.
2.9.7 heeft volgens de PPSAPP logging ondersteuning voor ONVIF waardoor het dus mogelijk moet zijn om 2 way intercom te realiseren.
[Video: https://github.com/lesleyvanrijn/lsc-doorbell/blob/main/IMG_7673.mov?raw=true]
Camera toegevoegd aan HA, een automation gemaakt dat zodra "pushed" op het home/doorbell/button (instelbaar) kanaal voorbij komt, de RTSP stream naar de Google Hub gecast wordt. Wel met een enige vertraging van 5 seconden (in beeld) maar het begin is er.
Wat ik uit het off-cloud issue kan halen is dat het ook mogelijk moet blijven om MQTT berichten en de RTSP stream op te starten wanneer de verbinding van deurbel > Tuya Cloud geblokkeerd wordt in de router, daar ga ik komende week even mee experimenteren.
2.9.7 heeft volgens de PPSAPP logging ondersteuning voor ONVIF waardoor het dus mogelijk moet zijn om 2 way intercom te realiseren.
[Video: https://github.com/lesleyvanrijn/lsc-doorbell/blob/main/IMG_7673.mov?raw=true]
@leslinho hiervoor waren wel wat aanpassingen in PPSAPP nodig, omdat de RTSP stream normaliter pas beschikbaar komt nadat de mqtt connectie met de tuya cloud is opgezet, maar wellicht is dat anders/ook niet nodig i.c.m 2.9.7 dus dat zal je even moeten testen
[ Voor 11% gewijzigd door Cpt_ZakLamP op 12-12-2020 12:33 ]
I know, ik kan mijn tweakers username niet veranderen maar ik ben lesley in het github issue. Het is de vraag of die patch voor PPSAPP nodig is. Ga nu wat tests uitvoeren met de oorspronkelijke PPSAPP als de gepatchte PPSAPP. De default RTSP stream zou beschikbaar moeten zijn onder :8554/Streaming/Channels/101Cpt_ZakLamP schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:17:
@leslinho hiervoor waren wel wat aanpassingen in PPSAPP nodig, omdat de RTSP stream normaliter pas beschikbaar komt nadat de mqtt connectie met de tuya cloud is opgezet, maar wellicht is dat anders/ook niet nodig i.c.m 2.9.7 dus dat zal je even moeten testen
We kwamen erachter dat de patch die de RTSP stream moet starten niet werkt omdat port 8554 al in gebruik was door PTSAPP:
code:
1
2
3
4
| [20:47:08.723 DEBUG tuya_pps_media.c:977] echoshow start... [12-11 20:47:09-- TUYA Info][rtsp_server.c:555] begin___ [12-11 20:47:09-- TUYA Info][utils.c:184] port: 8554 [12-11 20:47:09-- TUYA Err][utils.c:204] cannot bind port |
[ Voor 4% gewijzigd door leslinho op 12-12-2020 12:47 ]
Ik heb het gezien op github, ik ben vooral benieuwd of RTSP ook werkt zonder verdere aanpassing aan ppsapp i.c.m geblokkeerde internetverbinding op 2.9.7.. (m11tch op github overigens)leslinho schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:42:
[...]
I know, ik kan mijn tweakers username niet veranderen maar ik ben lesley in het github issue. Het is de vraag of die patch voor PPSAPP nodig is. Ga nu wat tests uitvoeren met de oorspronkelijke PPSAPP als de gepatchte PPSAPP. De default RTSP stream zou beschikbaar moeten zijn onder :8554/Streaming/Channels/101
We kwamen erachter dat de patch die de RTSP stream moet starten niet werkt omdat port 8554 al in gebruik was door PTSAPP:
code:
1 2 3 4 [20:47:08.723 DEBUG tuya_pps_media.c:977] echoshow start... [12-11 20:47:09-- TUYA Info][rtsp_server.c:555] begin___ [12-11 20:47:09-- TUYA Info][utils.c:184] port: 8554 [12-11 20:47:09-- TUYA Err][utils.c:204] cannot bind port
Gewoon op de site van Marmitek zelf voor € 19.99 plus verzendkosten:Allewijn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:55:
[...]
Waar gekocht? Ik kan hem momenteel niet vinden voor 19,95 euro waarbij verzending mogelijk is...
https://www.marmitek.com/...me-blk-draadloze-deurbel/
Haha ik dacht al dat jullie Nederlanders waren! (Jilleb op GitHub)
Next up: custom ringtones op de Marmitek chime en onvif ondersteuning / intercom via Surveillance Station werkend krijgen. Heb 2.9.7 nog niet geprobeerd.
Next up: custom ringtones op de Marmitek chime en onvif ondersteuning / intercom via Surveillance Station werkend krijgen. Heb 2.9.7 nog niet geprobeerd.
[ Voor 54% gewijzigd door Chillout op 12-12-2020 18:02 ]
Ik zie dat jij dan die firmware bekeken hebt (https://github.com/AMoo-M.../4#issuecomment-732422778)Chillout schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:58:
Haha ik dacht al dat jullie Nederlanders waren! (Jilleb op GitHub)
Heb jij toevallig iets gevonden over ONVIF? Ik heb 2.9.7 en er draait een process op port 8000, maar ik vermoed dat je een username / password nodig hebt. http://ip:8000/onvif/device_service blijft laden
Ik kwam een paar usernames en passwords tegen in de firmware. Heb je het al met die getest? En ik zag in het GitHub issue dat in de tuya_config.json van 2.9.7 ook een onvif admin pass geconfigureerd staat, daar zou je ook eens naar kunnen kijken.
Ik draai nog 2.9.6, onvif nog niet werkend daar helaas, maar als ik met 2.9.7 met onvif de intercom kan laten werken zou tof zijn. Ik zal eens in de 2.9.7 ppsapp duiken om te zien welke profielen er gepubliceerd worden in de onvif XMLs
Ik draai nog 2.9.6, onvif nog niet werkend daar helaas, maar als ik met 2.9.7 met onvif de intercom kan laten werken zou tof zijn. Ik zal eens in de 2.9.7 ppsapp duiken om te zien welke profielen er gepubliceerd worden in de onvif XMLs
Kun jij mij misschien helpen met het maken van een patch file? Ik heb in Ghidra gevonden hoe en waar de onvif_enable wordt gezet en gelezen. Port 8000 wordt blijkbaar wel open gezet, maar onvif service wordt gestopt volgens logging (zie eerdere post in github).Chillout schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:30:
Ik kwam een paar usernames en passwords tegen in de firmware. Heb je het al met die getest? En ik zag in het GitHub issue dat in de tuya_config.json van 2.9.7 ook een onvif admin pass geconfigureerd staat, daar zou je ook eens naar kunnen kijken.
[ Voor 42% gewijzigd door leslinho op 12-12-2020 19:28 ]
Dat eerste if statement kun je wellicht bypassen op basis van de instructies van guino in: https://github.com/guino/ppsapp-rtspleslinho schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:15:
[...]
Kun jij mij misschien helpen met het maken van een patch file? Ik heb in Ghidra gevonden hoe en waar de onvif_enable wordt gezet en gelezen. Port 8000 wordt blijkbaar wel open gezet, maar onvif service wordt gestopt volgens logging (zie eerdere post in github).
De onvif_enable property wordt op 2 plekken gebruikt, hier als read:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 iVar3 = FUN_000281e0(iVar2,"onvif_enable"); if (iVar3 != 0) { DAT_00457a2c = FUN_00368810(*(undefined4 *)(iVar3 + 0x18),*(undefined4 *)(iVar3 + 0x1c)) ; } iVar3 = FUN_000281e0(iVar2,"onvif_pwd"); if (iVar3 != 0) { memset(&DAT_00457a30,0,0x40); strcpy((char *)&DAT_00457a30,*(char **)(iVar3 + 0x10)); FUN_0008a81c(&DAT_00457a30); }
Hier als write met als slot de write naar tuya_config.json:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 uVar2 = FUN_00028b24((int)((ulonglong)uVar3 >> 0x20),(int)uVar3); FUN_000283c4(iVar1,"onvif_enable",uVar2); uVar2 = FUN_00028b94(&DAT_00457a30); FUN_000283c4(iVar1,"onvif_pwd",uVar2); __s = (char *)FUN_000265c0(iVar1); if (__s != (char *)0x0) { FUN_0008a5b0(3,"/home/rzq/code/2.9.1/camera-app/ipc_app/tuya_ipc/tuya_app/tuya_ipc_dp_utils.c" ,0x239,&DAT_0037ab18,__s); __stream = fopen64("/home/cfg/tuya_config.json","w+"); if (__stream == (FILE *)0x0) { free(__s); return 0xffffffff; } fputs(__s,__stream); fclose(__stream); free(__s); }
Is het niet makkelijker om gewoon de json handmatig te beschrijven, en dan te zien wat hij doet? Die write functie is denk alleen om de config te updaten wanneer je nieuwe settings invoert in de app.
Gisteren wat changes gedaan aan de config, maar ik vermoed dat ppsapp de json overschrijft bij boot en bij events vanuit de app. Als ik de json verwijder en reboot of ppsapp opnieuw start, is er een nieuwe json en als ik de json handmatig bewerk en opnieuw start, zijn de changes weer teruggedraaid.Chillout schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:36:
Is het niet makkelijker om gewoon de json handmatig te beschrijven, en dan te zien wat hij doet? Die write functie is denk alleen om de config te updaten wanneer je nieuwe settings invoert in de app.
Helpt het als je internet toegang blokkeert? Of start ppsapp niet ver genoeg op dan?leslinho schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:50:
[...]
Gisteren wat changes gedaan aan de config, maar ik vermoed dat ppsapp de json overschrijft bij boot en bij events vanuit de app. Als ik de json verwijder en reboot of ppsapp opnieuw start, is er een nieuwe json en als ik de json handmatig bewerk en opnieuw start, zijn de changes weer teruggedraaid.
Ik gebruik een gepachte ppsapp en heb internet toegang voor de device geblokkeerd. De json file blijft dan ongewijzigd.
I know, maar de 2.9.7 ppsapp is niet geopatched voor offline gebruik, dus grote kans dat ONVIF/RTSP niet beschikbaar komt als de mqtt connectie met tuya niet tot stand komtChillout schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:23:
Ik gebruik een gepachte ppsapp en heb internet toegang voor de device geblokkeerd. De json file blijft dan ongewijzigd.
I can confirm that! Toegang tot het internet geblokkeerd voor de camera, json aangepast en ppsapp opnieuw gestart. Geen response meer op de RTSP stream en geen ander resultaat voor ONVIF (behalve dat de er nu geen close message van onvif zoals voorheen en hieronder).Cpt_ZakLamP schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:37:
[...]
I know, maar de 2.9.7 ppsapp is niet geopatched voor offline gebruik, dus grote kans dat ONVIF/RTSP niet beschikbaar komt als de mqtt connectie met tuya niet tot stand komt
code:
1
2
| [20:46:06.682 INFO tuya_ipc_dp_utils.c:729] close onvif function set rtsp_en = 0 |
Weet niet of iemand weet of het veel werk was om de patch te maken voor 2.9.6 en of die veel zou verschillen van 2.9.7
[ Voor 8% gewijzigd door leslinho op 12-12-2020 20:55 ]
nee, viel mee volgens mij... misschien moeten we Jandy123 even porren :-P
Kun je de 2.9.7 ppsapp met me delen? dan kan ik zelf ook even snuffelen. Heb het nog niet aangedurfd om te updaten haha
Kun je de 2.9.7 ppsapp met me delen? dan kan ik zelf ook even snuffelen. Heb het nog niet aangedurfd om te updaten haha
Wil je de stock variant of de gepatchte?Chillout schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:22:
nee, viel mee volgens mij... misschien moeten we Jandy123 even porren :-P
Stock is goed.
En over over de offline-patch voor 2.9.6:
https://github.com/guino/.../4#issuecomment-742596905
En over over de offline-patch voor 2.9.6:
Heb wat zitten spelen, en geprobeerd om een patch te maken (wat niet helemaal lukte), maar op de een of andere manier is de tuya_config.json nog niet geupdate ondanks dat de internet toegang weer beschikbaar is. Wellicht omdat de Tuya App afgesloten was en deze niet de config pusht?
Het is in ieder geval gelukt om de LSC deurbel te starten met ONVIF ondersteuning. Goed nieuws als de offline patch ook beschikbaar komt voor 2.9.7.
Het is in ieder geval gelukt om de LSC deurbel te starten met ONVIF ondersteuning. Goed nieuws als de offline patch ook beschikbaar komt voor 2.9.7.
wow en welke onvif profielen ondersteunt hij?
nog meerdere feeds beschikbaar, SD en HD ofzo?
nog meerdere feeds beschikbaar, SD en HD ofzo?
Jandy heeft beschreven wat hij aangepast heeft om offline werkend te krijgen:leslinho schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:16:
Heb wat zitten spelen, en geprobeerd om een patch te maken (wat niet helemaal lukte), maar op de een of andere manier is de tuya_config.json nog niet geupdate ondanks dat de internet toegang weer beschikbaar is. Wellicht omdat de Tuya App afgesloten was en deze niet de config pusht?
Misschien lukt het je daar mee?
Edit: oops, zie dat chillout me voor was

[ Voor 3% gewijzigd door Cpt_ZakLamP op 13-12-2020 00:24 ]
Heb 2.9.7 gepatched obv de originele ppsapp (zonder rtsp modificaties), toegang geblokkeerd, een gemodificeerde kopie van tuya_config.json laten kopieren van mmc naar /home/cfg en de ONVIF service werkt naar behoren. Zelfs sneller dan gisteren, maar dat komt denk ik omdat ik toen ook de RTSP patch had toegepast waardoor er waarschijnlijk twee RTSP servers gestart waren.
Heb zelf ook die deurbel alleen soms krijg ik helemaal geen notificatie op mijn telefoon, iemand n idee?
Ooh en by the way, als ik deze bel aanschaf: https://www.marmitek.com/...kMhuxVPhlZghoCcsgQAvD_BwE
Kan ik die paire met de deurbel toch? Bedankt manne
Kan ik die paire met de deurbel toch? Bedankt manne
@Ivartje de marmitek BELL ME kun je inderdaad koppelen aan de LSC deurbel, deze reageert dan op het 433mhz signaal wat de LSC deurbel verstuurt op het moment dat de knop ingedrukt wordt.
voor wat betreft de notificatie, wat voor telefoon heb je? sommige android devices hebben vrij aggresieve "energie besparing" functies mogelijk wordt de app dermate gekilled dat de notifications niet door komen?
Ik gebruik de app zelf niet dus verder heb ik hier geen ervaring mee.
voor wat betreft de notificatie, wat voor telefoon heb je? sommige android devices hebben vrij aggresieve "energie besparing" functies mogelijk wordt de app dermate gekilled dat de notifications niet door komen?
Ik gebruik de app zelf niet dus verder heb ik hier geen ervaring mee.
@Ivartje van wat ik begrijp is het een kwestie van op een "pair" knopje drukken op de BELL ME en vervolgens de knop op de deurbel in drukken
Ik heb een paar post hierboven uitgelegd hoe je dat probleem kan oplossen. Heb je dat al geprobeerd?Ivartje schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:56:
Heb zelf ook die deurbel alleen soms krijg ik helemaal geen notificatie op mijn telefoon, iemand n idee?
Klopt heb t al gevonde stond nie goed bij batterij management, thnx voor de tip, deurbel ook besteld.... Hoop dat ie nog aankomt vd week met die corona maatregelen maar lijkt me van wel omdat t post is
Ik heb de action deurbel aangesloten en heb daar de marmitek bell me op aangesloten. Het werkte perfect! Totdat de marmitek een keer viel en de batterijen eruit vlogen. Nu krijg ik de gong met geen mogelijkheid meer verbonden met de deurbel. De gong doet het nog gewoon goed. Kan de melodieën nog kiezen etc. Heb zelfs de deurbel gereset. Maar op een of andere manier verbonden. Heb de gong open geschroefd om te kijken of er wellicht iets is losgeraakt. Maar alles ziet er gewoon goed uit zover ik dat kan beoordelen. Kan iemand mij helpen?
Voor de mensen die de bel kochten en juist zijn ingetuned:
Volgende deurgongs zijn dus bevestigd, te kunnen werken met de LSC DeurbelMarmitek € 20,-
Rechtstreeks via de fabrikant kost deze het minste, dan Bol heeft hem, maar daar kost ie rond de €32,-
Een welbepaalde gong van Silvercrest die je bij LIDL (webshop en winkel) soms kan kopen voor slechts €9,99 !
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eF4ubKewi6NgZFcU2pi0VFfX.jpg?f=user_large)
Niet bevestigd, maar tegenwoordig ziet deze bel er als volgt uit, of deze nog steeds samenwerkt met de LSC apparatuur weten we niet:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YiK453o1tAcAUg4JNLLFhZlc.jpg?f=user_large)
En een waardig DIY alternatief:
Koop enkel een LSC Stopcontact, hang aan je deurgong een stekker aan en maak een functie in je app, dat het stopcontact AAN-gaat, vertraging 2 seconden, UIT-gaat, zodra er een "Doorbell Snapshot"-event zich voordoet.
De moeilijkheid zal zijn, om je deurgong ergens zijn bekabeling door te knippen, en er een stekker aan te zetten. En, let wel, je gong moet ook nog eens op 220/230V (stroomnetwerk van je huis) werken. Anders wordt het een klein trapje gecompliceerder;
[ Voor 48% gewijzigd door Mizitras op 16-12-2020 14:04 ]
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Zo mijn geschreeuw is niet aan dovemans oren ;o) Bedankt voor het verwijderen van de goedbedoelde, maar onjuiste info.
Verder ook bedankt aan een ieder die een bijdrage heeft gedaan aan het decoden van de firmware zodat de camera vrij van de cloud zijn werk kan doen. Leuk om zulke enthousiastelingen aan het werk te zien en nog heel leerzaam ook!
Verder ook bedankt aan een ieder die een bijdrage heeft gedaan aan het decoden van de firmware zodat de camera vrij van de cloud zijn werk kan doen. Leuk om zulke enthousiastelingen aan het werk te zien en nog heel leerzaam ook!
[ Voor 84% gewijzigd door r_255 op 16-12-2020 15:59 ]
@r.kasemier Als ik naar deze foto kijk, dan zie ik dat de SD kaart rechts zit, maar kan ik nog steeds niet plaatsen waar die connector nou aan vast zit die ik op jouw foto zie.Chillout schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:36:
Had hem even open geschroefd, niet m'n beste foto ooit, maar wellicht nuttig voor de liefhebber:
[Afbeelding]
Maar is er nou met de stock firmware nou wel of geen manier om aan de video stream te komen? Dus zonder de communicatie met de cloud uit te schakelen.r_255 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:27:
Zo mijn geschreeuw is niet aan dovemans oren ;o) Bedankt voor het verwijderen van de goedbedoelde, maar onjuiste info.
Vandaag marmitek bell me binne gehad, batterije erin en werke, echt plug&play dus! Thnx voor alles
@Bakove.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7T7b5teX3ofYopm7phHefyuF.jpg?f=user_large)
Ik ben er ondertussen ook achter dat het beter werkt met een optocoupler en vandaar uit naar een relais met een gescheiden voeding.
De IO ingang in de deurbel vind het relais rechtstreeks niet zo prettig.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7T7b5teX3ofYopm7phHefyuF.jpg?f=user_large)
Ik ben er ondertussen ook achter dat het beter werkt met een optocoupler en vandaar uit naar een relais met een gescheiden voeding.
De IO ingang in de deurbel vind het relais rechtstreeks niet zo prettig.
Rene
@Bakove
Video stream in rstp gaf geloof ik nog wat issues ( ben niet helemaal up to date ) maar mjpeg en snapshot werken gewoon met behoud van de app/cloud functies. Dacht ook gelezen te hebben dat Onvif stock onboard is, maar gestart moet worden via een script en evt issues kan geven ivm een poort confict of wellicht andere processen die draaien en voorlopig geen 2 weg audio ondersteund. Maar als ik het enthousiasme zie gaat het soms erg hard en is het volgens mij meer een kwestie van tijd en uitvogelen.
Ik heb zelf de deurbel nog niet aangeraakt, hangt bij mijn din aan de muur en werkt verder goed... iets met WAF. Maar ik probeer nog een 2e te scoren om zelf eens te gaan klooien, ondanks dat ik thuis al een nest hello heb hangen. Maar met de meest recente ontwikkelingen ga ik voor de lsc incombi met homeassistant.
Video stream in rstp gaf geloof ik nog wat issues ( ben niet helemaal up to date ) maar mjpeg en snapshot werken gewoon met behoud van de app/cloud functies. Dacht ook gelezen te hebben dat Onvif stock onboard is, maar gestart moet worden via een script en evt issues kan geven ivm een poort confict of wellicht andere processen die draaien en voorlopig geen 2 weg audio ondersteund. Maar als ik het enthousiasme zie gaat het soms erg hard en is het volgens mij meer een kwestie van tijd en uitvogelen.
Ik heb zelf de deurbel nog niet aangeraakt, hangt bij mijn din aan de muur en werkt verder goed... iets met WAF. Maar ik probeer nog een 2e te scoren om zelf eens te gaan klooien, ondanks dat ik thuis al een nest hello heb hangen. Maar met de meest recente ontwikkelingen ga ik voor de lsc incombi met homeassistant.
Volgens dit comment op github is het mogelijk zonder firmware aanpassing en zonder blokkade van de internet connectie i.c.m. v2.9.7. https://github.com/guino/.../2#issuecomment-745618597Bakove schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:50:
[...]
Maar is er nou met de stock firmware nou wel of geen manier om aan de video stream te komen? Dus zonder de communicatie met de cloud uit te schakelen.
Ik draai zelf nog 2.9.6, dus kan dit niet bevestigen, maar heb dan ook niet de intentie om de bel internet toegang te geven
Edit: bedenk me net dat het i.c.m. 2.9.6 ook mogelijk is, echter is het dan wel nodig om een aangepaste versie van "ppsapp" te gebruiken, in deze versie is RTSP namelijk uitgeschakeld. Ook blijft de RTSP stream gewoon bruikbaar als je de internet connectie niet blokkeert.
zorg er in ieder geval voor je dat de RTSP stream over TCP benaderd, als je RTSP over UDP gebruikt, gebruikt de deurbel 90 - 100 % CPU en loopt de stream na enige tijd vast..
Edit 2: i.c.m. 2.9.6. was er wel een probleem dat ppsapp crasht na c.a. 13minuten, destijds hebben we enkel tests gedaan i.c.m. UDP, Ik weet dus niet of dat verschil maakt, in de 'offline' versie van de ppsapp is dat echter gefixt (en is dus ook gewoon online te gebruiken).
Met de informatie die nu voor handen is lijkt het er wel op dat 2.9.7 beter is gezien deze ook ONVIF support bied en zowel een SD als HD stream.
[ Voor 43% gewijzigd door Cpt_ZakLamP op 16-12-2020 22:38 ]
Heb gisteravond eindelijk tijd gehad om weer even een beetje met de deurbel te spelen. Ik heb ook het probleem dat het nogal inconsistent is wat voor melding ik op mijn mobiel krijg als er op de bel gedrukt wordt. Ik heb in ieder geval "automatisch starten" aangezet voor de LSC app. En ook in batterijbesparing staat deze app op "geen beperkingen".
Is er ook een manier om de stream te laten zien op de nest hub of chromecast?
Ik heb in ieder geval gezien dat mijn firmware versie 2.9.7 is. Ik ga zodra ik weer tijd heb even proberen uit te vogelen wat ik precies moet doen om bovenstaand voor elkaar te krijgen. Als dat lukt kan ik die stream dan gebruiken om beeldmateriaal op te slaan in surveillance station?Cpt_ZakLamP schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:27:
[...]
Volgens dit comment op github is het mogelijk zonder firmware aanpassing en zonder blokkade van de internet connectie i.c.m. v2.9.7. https://github.com/guino/.../2#issuecomment-745618597
[ Voor 6% gewijzigd door Bakove op 18-12-2020 10:37 ]
De RTSP Stream kun je inderdaad gebruiken om te recorden binnen surveillance station.Bakove schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:36:
Heb gisteravond eindelijk tijd gehad om weer even een beetje met de deurbel te spelen. Ik heb ook het probleem dat het nogal inconsistent is wat voor melding ik op mijn mobiel krijg als er op de bel gedrukt wordt. Ik heb in ieder geval "automatisch starten" aangezet voor de LSC app. En ook in batterijbesparing staat deze app op "geen beperkingen".
[...]
Ik heb in ieder geval gezien dat mijn firmware versie 2.9.7 is. Ik ga zodra ik weer tijd heb even proberen uit te vogelen wat ik precies moet doen om bovenstaand voor elkaar te krijgen. Als dat lukt kan ik die stream dan gebruiken om beeldmateriaal op te slaan in surveillance station?
Via het stream component van homeassistant is het in ieder geval mogelijk om naar een Chromecast te casten.
Maar er zijn wellicht ook andere opties daarvoor mocht je geen homeassistant gebruiken
Interessant allemaal, dank voor jullie geknutsel en het terugkoppelen in dit topic. Ikzelf ben op zoek naar iets meer kant & klaar instructies maar er wordt zeker geïnteresseerd meegelezen in dit topic!
Een vriend van mij heeft de deurbel opgehangen en inmiddels 3x opnieuw geïnstalleerd.
Hij krijgt in de app wél een notificatie maar blijft geen beeld krijgen van de camera.
Het blauwe lampje brand, dus het zou goed moeten zijn. Herkent iemand dit?
Hij krijgt in de app wél een notificatie maar blijft geen beeld krijgen van de camera.
Het blauwe lampje brand, dus het zou goed moeten zijn. Herkent iemand dit?
Ik heb een hele andere issue sinds gisteren. Ik kan de bel aanzetten/resetten - dan via de Tuya app met QR scannen, deze geeft dan ook de 'connectie' toon, en gaat van rood knipperend naar blauw knipperend, maar vervolgens wordt deze niet gevonden door de app (knippert blauw). Erg vervelend, want hij heeft twee weken zonder issues gedraaid.
[ Voor 15% gewijzigd door Bernadictus op 18-12-2020 19:21 ]
klopt het dat je continuous recording wel permanent uit moet zetten , voor deze firmware patch .
door deze patch kan ik hem dus ook koppelen aan homeassistant dmv , snapshot cgi ?
door deze patch kan ik hem dus ook koppelen aan homeassistant dmv , snapshot cgi ?
ik kan nergens de ppsMmcTool.txt vinden. ligt dat aan mij?
Is dit out-of-the-box zo of moet je hier nog speciale dingen voor doen?Cpt_ZakLamP schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:43:
[...]
De RTSP Stream kun je inderdaad gebruiken om te recorden binnen surveillance station.
Zo ja: welke instellingen moet ik gebuiken? Krijg hem zo 1, 2, 3 niet werkend iig.
Welke firmware versie heb je? In 2.9.6 moet je ppsapp patchen, in 2.9.7 kun je ONVIF enablen door een config file aan te passenspNk schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:36:
[...]
Is dit out-of-the-box zo of moet je hier nog speciale dingen voor doen?
Zo ja: welke instellingen moet ik gebuiken? Krijg hem zo 1, 2, 3 niet werkend iig.
Ik zit op 2.9.7.Cpt_ZakLamP schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:42:
[...]
Welke firmware versie heb je? In 2.9.6 moet je ppsapp patchen, in 2.9.7 kun je ONVIF enablen door een config file aan te passen
Probeer dit eens?
rtsp://admin:admin@ip:8554/Streaming/Channels/101
Waar geef ik dat precies in? VLC geeft geen soelaas iig.Cpt_ZakLamP schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:02:
[...]
Probeer dit eens?
rtsp://admin:admin@ip:8554/Streaming/Channels/101
Edit: als ik zo op github lees moet ik eest het één en ander aan config files aanpassen toch?
Ik zie ook geen poort 8554 open oid, alleen 80, 8000 en 6668 (fing).
[ Voor 24% gewijzigd door spNk op 20-12-2020 19:26 ]
Meer mensen last van automatisch infrarood nachtzicht functie die niet werkt, waardoor ik hem nu handmatig altijd aan heb staan. Kan dat eigenlijk kwaad en werkt hij bij jullie wel goed?
[ Voor 38% gewijzigd door Alessandr0 op 22-12-2020 18:51 ]
Ja ik. Mocht er animo zijn wil ik een beknopte handleiding met alle nodige bestanden schrijven voor enkel bellen met fw versie 2.9.7 of hoger.Sayko schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:32:
Heeft iemand hier zonder pspapp te patchen onvif voor elkaar gekregen?
Deze werkt bij mij vooralsnog automatisch.Alessandr0 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:49:
Meer mensen last van automatisch infrarood nachtzicht functie die niet werkt, waardoor ik hem nu handmatig altijd aan heb staan. Kan dat eigenlijk kwaad en werkt hij bij jullie wel goed?
Ik zit op dit moment de github van guino door te lezen om dit uit te vogelen. Als je bereid bent om een beknopte handleiding te maken zou dat heel welkom zijn.Sayko schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:26:
[...]
Ja ik. Mocht er animo zijn wil ik een beknopte handleiding met alle nodige bestanden schrijven voor enkel bellen met fw versie 2.9.7 of hoger.
Heel graag! Naast mijn buurman en mijzelf weet ik nog wel een paar mensen die hiermee enorm geholpen zouden zijnSayko schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:26:
[...]
Ja ik. Mocht er animo zijn wil ik een beknopte handleiding met alle nodige bestanden schrijven voor enkel bellen met fw versie 2.9.7 of hoger.
Vraagje: kan deze gekoppeld worden aan meerdere smartphones + iPad zodat er overal een melding komt als er wordt aangebeld?
Ik heb ook interesseSayko schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:26:
[...]
ja dat kanBjornVH schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 19:56:
Vraagje: kan deze gekoppeld worden aan meerdere smartphones + iPad zodat er overal een melding komt als er wordt aangebeld?
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik niet alle pagina's heb doorgelezen van het topic. Maar is het inmiddels mogelijk om de deurbel in bijvoorbeeld Domoticz te gebruiken zonder dat er van alles naar china wordt doorgestuurd?
Het is mij uiteindelijk gelukt om met de informatie hierboven ook de Action LSC Smart Connect indoor IP-camera te hacken en rtsp aan de praat te krijgen!
Het zelfde trucje werkte ook op deze camera en zo kreeg ik telnet aan de praat. Vervolgens de ppsapp gepatched volgens deze handleiding https://github.com/guino/ppsapp-rtsp en ik had het werkend.
Dus nu heb ik een bel en een beveilingscamera met RTSP die ik beiden op Synology surveillance station kan aansluiten
Het zelfde trucje werkte ook op deze camera en zo kreeg ik telnet aan de praat. Vervolgens de ppsapp gepatched volgens deze handleiding https://github.com/guino/ppsapp-rtsp en ik had het werkend.
Dus nu heb ik een bel en een beveilingscamera met RTSP die ik beiden op Synology surveillance station kan aansluiten
Voor de knutselaars Dit is mijn kopie van mijn sd kaart. Dit geeft je al een goeie start om aan de slag te gaan.
Beknopte instructie:
Ps. Ik ben niet verantwoordelijk voor de schade die kan ontstaan met bovenstaande aanpassingen
Beknopte instructie:
- Je eigen Env achterhalen via http://IP/proc/cmdline
- Verwerken in de env die op de sd kaart moet (Let op moet exact het zelfde zijn en het bestand moet 924 characters + new line
- Alles op SD kaart zetten die fat32 geformateerd is en in je bel / camera doen (Niet in een folder maar in de root)
- Reset knop 5 seconde inhouden terwijl je hem aanzet (Boot zal 10sec langer duren)
- Controleren of het is gelukt is via http://ip/proc/self/root/tmp/hack
Ps. Ik ben niet verantwoordelijk voor de schade die kan ontstaan met bovenstaande aanpassingen
good bezigM-slayer schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:14:
Het is mij uiteindelijk gelukt om met de informatie hierboven ook de Action LSC Smart Connect indoor IP-camera te hacken en rtsp aan de praat te krijgen!
Try to hack me, my IP = 127.0.0.1
@M-slayer moet ik hiervoor de sd-kaart opnieuw formateren of kan ik gewoon de huidige hergebruiken met behoud van beelden?
Thanks
Thanks
Denk het wel. Zou het gewoon proberen. Desnoods maak je een backup.spNk schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:36:
@M-slayer moet ik hiervoor de sd-kaart opnieuw formateren of kan ik gewoon de huidige hergebruiken met behoud van beelden?
Thanks
Zeker interesse in onvif op 2.9.7.Sayko schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:26:
[...]
Hi Tweakers,
Ik heb de deurbel ook gekocht en was eigenlijk bij aanschaf in de veronderstelling dat er Google Assistant/Home ondersteuning op zat, al dan niet via LSC/Tuya app. Beide apps lukt mij niet om te koppelen met Google Home, na het koppelen verschijnt er niks.
Nu heb ik mij zojuist door de 12 pagina's van dit topic gelezen en heb wat hoop gekregen dat de deurbel misschien bruikbaar wordt. Echter door de hoeveelheid informatie en soms wat pittige instructies ben ik niet zeker welke stappen voor mij nu het startpunt zou moeten zijn.
Beschibare hardware/software:
- De LSC deurbel van de Action met firmware 2.9.7
- Tuya app reeds gekoppeld op Android telefoon
- Home Assistant
- Google Home op telefoon in combinatie met Nest Hub
- Synology NAS met Surveillance station
- Oude gong van vorige video deurbel (krijg ik tot nu toe niet gekoppeld)
- Deurbel bekabeling met 8v trafo en ouderwetse bel in meterkast
De wens is om zowel een deurbel geluid af te spelen als video weer te geven op de Nest hub als er aangebeld wordt. MVP met alleen het geluid van de deurbel op de nest Hub zou ook al prettig zijn. Misschien in combinatie met werkende ONVIF of RTSP stream naar Surveillance station.
De camera werkend krijgen in surveillance station moet haalbaar zijn als ik het zo lees, hoe ik de deurbel laat klinken op de Nest hub is mij wel een raadsel. Iemand die dit al voor elkaar heeft?
Ik heb de deurbel ook gekocht en was eigenlijk bij aanschaf in de veronderstelling dat er Google Assistant/Home ondersteuning op zat, al dan niet via LSC/Tuya app. Beide apps lukt mij niet om te koppelen met Google Home, na het koppelen verschijnt er niks.
Nu heb ik mij zojuist door de 12 pagina's van dit topic gelezen en heb wat hoop gekregen dat de deurbel misschien bruikbaar wordt. Echter door de hoeveelheid informatie en soms wat pittige instructies ben ik niet zeker welke stappen voor mij nu het startpunt zou moeten zijn.
- Home Assistant
De wens is om zowel een deurbel geluid af te spelen als video weer te geven op de Nest hub als er aangebeld wordt. MVP met alleen het geluid van de deurbel op de nest Hub zou ook al prettig zijn. Misschien in combinatie met werkende ONVIF of RTSP stream naar Surveillance station.
De camera werkend krijgen in surveillance station moet haalbaar zijn als ik het zo lees, hoe ik de deurbel laat klinken op de Nest hub is mij wel een raadsel. Iemand die dit al voor elkaar heeft?
@kaisersoze
Heb je een manier om RF signaal af te vangen in Home Assistant? Denk aan een Sonoff RF bridge o.i.d.
Dan kan je redelijke eenvoudig een ding-dong mp3 afspelen op je google media player devices wanneer er op de bel knop wordt gedrukt (en dus een 433MHz RF signaal wordt verstuurd).
Hiervoor hoef je niet eens je LSC Smart Doorbell te 'hacken'.
Heb je een manier om RF signaal af te vangen in Home Assistant? Denk aan een Sonoff RF bridge o.i.d.
Dan kan je redelijke eenvoudig een ding-dong mp3 afspelen op je google media player devices wanneer er op de bel knop wordt gedrukt (en dus een 433MHz RF signaal wordt verstuurd).
Hiervoor hoef je niet eens je LSC Smart Doorbell te 'hacken'.
Voor het werkend krijgen van de camera op de nest hub heb je wel een werkende stream nodig in home assistant. Ik heb de deurbel zelf niet, maar ik heb een ip camera op de nest hub bij het indrukken van een traditionele deurbel.
Als je hem in home assistant werkend hebt, moet je hem dus eerst in google home zien te krijgen. Hiervoor heb ik de Manual Setup gebruikt die hier beschreven is: https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/ Je kunt echter ook NabuCasa (https://www.nabucasa.com/) gebruiken, wat $5 p/m kost.
Belangrijk dus dat je home assistant setup extern bereikbaar is (ik gebruik een gratis dyndns service) en dat je een geldige SSL certificaat hebt voor https (plugin beschikbaar in home assistant).
Vervolgens kan je een automation toevoegen aan home assistant die de deurbel dan naar de hub cast. Mocht je meer info nodig hebben, laat maar horen.
Als je hem in home assistant werkend hebt, moet je hem dus eerst in google home zien te krijgen. Hiervoor heb ik de Manual Setup gebruikt die hier beschreven is: https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/ Je kunt echter ook NabuCasa (https://www.nabucasa.com/) gebruiken, wat $5 p/m kost.
Belangrijk dus dat je home assistant setup extern bereikbaar is (ik gebruik een gratis dyndns service) en dat je een geldige SSL certificaat hebt voor https (plugin beschikbaar in home assistant).
Vervolgens kan je een automation toevoegen aan home assistant die de deurbel dan naar de hub cast. Mocht je meer info nodig hebben, laat maar horen.
[ Voor 8% gewijzigd door Daiov97 op 30-12-2020 13:04 ]
Ik kan bevestigen dat de draadloze gong van Marmitek (Bell Me) perfect werkt. Ik heb geen integratie met Google Home omdat ik met HomeKit werk.kaisersoze schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:09:
Hi Tweakers,
- Home Assistant
De LSC app werkt ondanks lage verwachtingen wel zeer goed. Amper vertraging op de notificaties, snapshot van degene voor de deur,...
Sommige van je verwachtingen konden worden bijgesteld door voorafgaand onderzoek. Er werd al vermeld dat Google Home integratie niet mogelijk is... spijtig genoeg.
ONVIF support zou mogelijk zijn met een telnet hack, dan kan je die al aan je Synology hangen.
8V is voldoende hier bij mij. Heb mijn 2 bestaande gongen gebypassed en de draden aan mekaar vastgemaakt. Zo is de smart deurbel direct verbonden met de beltransformator.
Voor 40 euro in vergelijking met Ring of Google Hello is dit een enorm koopje!!
Bedankt voor de antwoorden mensen! Much appreciated 
@WackyWindsurfer Bedankt, ik had inderdaad gelezen over een RF receiver. Die heb ik nog niet maar kan vaker van pas komen.
@Daiov97 Ook jij bedankt, Home Assistant heeft al een eigen subdomein + Let's Encrypt certificaat. De koppeling met Google Home moet ik nog wel mee aan de slag. Ik ga eerst de handmatige koppeling even proberen en zal ook eens naar NabuCasa kijken als dat mij iets bied wat ik nodig heb.
@BjornVH Thanks! Het klopt dat ik wat beter vooronderzoek had kunnen doen, deze liep ik echter toevallig tegen het lijf en wou het voor die prijs niet laten liggen (was de laatste). Ik denk dat ik het beste uit zal komen met een RF receiver waarna ik het geluid af kan spelen op de home. Vervolgens proberen de ONVIF setup aan de praat krijgen en casten naar de Nest hub.
@WackyWindsurfer Bedankt, ik had inderdaad gelezen over een RF receiver. Die heb ik nog niet maar kan vaker van pas komen.
@Daiov97 Ook jij bedankt, Home Assistant heeft al een eigen subdomein + Let's Encrypt certificaat. De koppeling met Google Home moet ik nog wel mee aan de slag. Ik ga eerst de handmatige koppeling even proberen en zal ook eens naar NabuCasa kijken als dat mij iets bied wat ik nodig heb.
@BjornVH Thanks! Het klopt dat ik wat beter vooronderzoek had kunnen doen, deze liep ik echter toevallig tegen het lijf en wou het voor die prijs niet laten liggen (was de laatste). Ik denk dat ik het beste uit zal komen met een RF receiver waarna ik het geluid af kan spelen op de home. Vervolgens proberen de ONVIF setup aan de praat krijgen en casten naar de Nest hub.
De Silvercrest bel mét ontvanger voor 9,99 bij Lidl nu doet het niet. Is ook 433mhz en moet je op elkaar afstemmen, maar reageert niet op de LSC drukknop. Jammer... Ik dacht dat zo'n 433mhz te telecommunicatie redelijk eenvoudig was en homogeen in gebruik.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Ik heb hiervoor veel gehad aan de goede uitleg van JuanMTech op YouTube.kaisersoze schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:42:
Volgens mij heb je die koppeling niet eens nodig voor alleen het afspelen van TTS en media files.
Met de standaard integratie van TTS werkt i.e.g. de TTS al meteen wanneer onderstaande in je configuration.yaml staat:
code:
1
2
3
4
| # Text to speech tts: - platform: google_translate service_name: google_say |
En daarnaast zijn Google Cast device ook al standaard als media_player entity beschikbaar en kunnen media files afspelen.
[ Voor 28% gewijzigd door WackyWindsurfer op 30-12-2020 16:49 ]
Ik vrees dat, gezien enkel de Marmitek Buzz Lo exact dezelfde hardware heeft, de Bell Me de enige gong zal zijn die werkt met de LSC variant...Mizitras schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:56:
De Silvercrest bel mét ontvanger voor 9,99 bij Lidl nu doet het niet. Is ook 433mhz en moet je op elkaar afstemmen, maar reageert niet op de LSC drukknop. Jammer... Ik dacht dat zo'n 433mhz te telecommunicatie redelijk eenvoudig was en homogeen in gebruik.
Is er iemand die het rf signaal heeft op kunnen pikken met een rflink ivp een rfxcom? Ik heb de laatste firmware er al op gezet, hij doet 't prima, maar ik zie geen signaal voorbij vliegen van de action deurbel.
Wil ook wel een rfxcom kopen, maar zou graag uitsluiten dat het niet gewoon aan de deurbel ligt.
Edit:
Ik heb de rflink in debug gezet en zie het signaal nu wel. Hij wordt dus simpelweg nog niet ondersteund. Ik heb de maintainer al een mail gestuurd met de vraag of deze opgenomen kan worden. Ik kon de repo zo snel niet vinden op github, maar dat ligt misschien aan mij.
Wil ook wel een rfxcom kopen, maar zou graag uitsluiten dat het niet gewoon aan de deurbel ligt.
Edit:
Ik heb de rflink in debug gezet en zie het signaal nu wel. Hij wordt dus simpelweg nog niet ondersteund. Ik heb de maintainer al een mail gestuurd met de vraag of deze opgenomen kan worden. Ik kon de repo zo snel niet vinden op github, maar dat ligt misschien aan mij.
[ Voor 31% gewijzigd door ceesios op 02-01-2021 17:21 ]
Ben al de hele dag aan het klooien, maar misschien dat een Guru hier het direct ziet.
Heb op mijn deurbel RTSP aan de gang gekregen en wil nu ook MQTT werkend krijgen.
Hiervoor heb ik mijn custom.sh en log_parser.sh aangepast (ik heb nog de standaard ppsapp mocht dat van belang zijn)
custom.sh:
log_parser.sh
Ziet iemand wat deze bijna Noob
fout doet?
Heb op mijn deurbel RTSP aan de gang gekregen en wil nu ook MQTT werkend krijgen.
Hiervoor heb ik mijn custom.sh en log_parser.sh aangepast (ik heb nog de standaard ppsapp mocht dat van belang zijn)
custom.sh:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| #!/bin/sh if [ ! -e /tmp/customrun ]; then echo custom > /tmp/customrun cp /mnt/mmc01/passwd /etc/passwd /mnt/mmc01/busybox telnetd /mnt/mmc01/ppsapp 2>&1 | /mnt/mmc01/log_parser.sh /dev/null & #/mnt/mmc01/busybox httpd -c /mnt/mmc01/httpd.conf -h /mnt/mmc01 -p 8080 #if [ -e /mnt/mmc01/ppsapp ]; then #PPSID=$(ps | grep -v grep | grep ppsapp | awk '{print $1}') #kill $PPSID # /mnt/mmc01/ppsapp 2>&1 | /mnt/mmc01/log_parser.sh /dev/null & #fi fi |
log_parser.sh
code:
1
2
3
4
5
6
| if contains "$BUF" "--motion detection alarm --"; then #echo "motion detected" /mnt/mmc01/mosquitto_pub -h 192.168.178.40 -m "detected" -t home/doorbell/button -u test -P test elif contains "$BUF" "##doorbell_push 3"; then #echo "doorbell push button" /mnt/mmc01/mosquitto_pub -h 192.168.178.40 -m "pushed" -t home/doorbell/button -u test -P test |
Ziet iemand wat deze bijna Noob
Krijg soms geen verbinding met de videodeurbel in de LSC app.
Ik zie dan:
:strip_exif()/f/image/yzSztvqbTW30mAxpqcdR2h6l.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee?
Ik zie dan:
:strip_exif()/f/image/yzSztvqbTW30mAxpqcdR2h6l.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee?
[ Voor 18% gewijzigd door Allewijn op 04-01-2021 22:58 ]
Heeft iemand een stappenplan om ONVIF actief te krijgen?
https://github.com/guino/BazzDoorbell/issues/2BjornVH schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:13:
Heeft iemand een stappenplan om ONVIF actief te krijgen?
Inmiddels kan ik mijn eigen vraag beantwoorden en ziet mijn custom.sh er zo uitRobertLikesTwea schreef op zondag 3 januari 2021 @ 01:09:
Ben al de hele dag aan het klooien, maar misschien dat een Guru hier het direct ziet.
code:
Mijn log_parser.sh bleek voor mijn setup correct te zijn.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| #!/bin/sh if [ ! -e /tmp/customrun ]; then echo custom > /tmp/customrun cp /mnt/mmc01/passwd /etc/passwd /mnt/mmc01/busybox telnetd Kill and restart ppsapp with debug info from ppsapp forwarded to output.log PPSID=$(ps | grep -v grep | grep ppsapp | awk '{print $1}') kill $PPSID #/mnt/mmc01/ppsapp 2>&1 | /mnt/mmc01/log_parser.sh /mnt/mmc01/output.log & /mnt/mmc01/ppsapp 2>&1 | /mnt/mmc01/log_parser.sh /dev/null & fi |
Nadat ik (met dank aan mijn Buurman) ook de ppsap (originele die ik had gemaakt bij backup) in de Root-directory had gezet, werkt het MQTT gedeelte nu ook prima. Wederom met hulp van mijn Buurman hebben we via de log een eerder moment kunnen vinden om het MQTT-bericht van de bel af te laten versturen. Hierdoor wordt nu eerst het MQTT bericht verstuurd en gaat daarna de deurbel pas de deurbel jingle starten. Buurman plaatst zo het bijbehorende log_parser.sh bestand.
Volgende uitdaging: RTSP stream met zo min mogelijk vertraging tonen op Google Nest Hub of Chromecast...
Vervang in log_parser.sh:....Wederom met hulp van mijn Buurman hebben we via de log een eerder moment kunnen vinden om het MQTT-bericht van de bel af te laten versturen. Hierdoor wordt nu eerst het MQTT bericht verstuurd en gaat daarna de deurbel pas de deurbel jingle starten. Buurman plaatst zo het bijbehorende log_parser.sh bestand.
code:
1
| elif contains "$BUF" "##doorbell_push 3"; then |
door:
code:
1
| elif contains "$BUF" "button ev: doorbell"; then |
Volvo XC40 P8 (MY20) | Audi A6 Avant e-tron Quattro S edition Performance
Even kijken of ik het goed begrijp: de snapshot en mjpeg stream waar je over praat. Kan je die lokaal aanroepen of doe je dat via de LSC of Tuya app? Ben zelf namelijk opzoek of ik in een browser lokaal het snapshot kan tonen. Kan al wel een snapshot in Home Assistant maken, maar misschien kan het nog makkelijkerr_255 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:23:
@Bakove
Op firmware 2.9.7 is het PPSAP patchen niet nodig omdat ONVIF support daarbij zit inbegrepen. Dus nadat je de stappen uit https://github.com/guino/BazzDoorbell/issues/2 hebt gevolgd hoef je daarna alleen nog maar een telnet verbinding op te zetten en in een json bestand ONVIF te enablen. Meer info: https://github.com/guino/.../2#issuecomment-745618597
@RobertLikesTwea & @jkottier
ik heb net een berichtje geplaatst op github maar aangezien jullie nu met het zelfde bezig zijn herhaal ik het hier ook even:
I ran into an issue with killing ppsapp and starting another with the piping to the log_parser.sh solution. It seems as if the os is restarting ppsapp also, causing the device to become unstable.
Since i have no need to modify my ppsapp on the BE8S_H1_V10_433, i went for the solution mentioned earlier to cat dmesg to a modified logparser. I've also added MQTT authentication and some other echo's to log stuff. Attached are my custom.sh and log_parser.sh.
The two important bits are the following.
log_parser.sh is started in custom.sh after a sleep (10s sleep makes startup more reliable):
cat /proc/kmsg | /mnt/mmc01/log_parser.sh /mnt/mmc01/output.log
and the following detects a bell press.
if contains "$BUF" "door bell press down"; then
Motion detection does not seem to be logged in kmsg, but i have my NAS for that.
ik heb net een berichtje geplaatst op github maar aangezien jullie nu met het zelfde bezig zijn herhaal ik het hier ook even:
I ran into an issue with killing ppsapp and starting another with the piping to the log_parser.sh solution. It seems as if the os is restarting ppsapp also, causing the device to become unstable.
Since i have no need to modify my ppsapp on the BE8S_H1_V10_433, i went for the solution mentioned earlier to cat dmesg to a modified logparser. I've also added MQTT authentication and some other echo's to log stuff. Attached are my custom.sh and log_parser.sh.
The two important bits are the following.
log_parser.sh is started in custom.sh after a sleep (10s sleep makes startup more reliable):
cat /proc/kmsg | /mnt/mmc01/log_parser.sh /mnt/mmc01/output.log
and the following detects a bell press.
if contains "$BUF" "door bell press down"; then
Motion detection does not seem to be logged in kmsg, but i have my NAS for that.
Hoi Ceesios,ceesios schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:33:
@RobertLikesTwea & @jkottier
We hebben je bericht gezien, maar hebben helaas geen idee wat je hier aan zou kunnen doen. Bij ons is het geheel nu stabiel en herkennen jouw problemen ook niet.
Mag ik vragen wat je doel exact is? Misschien kunnen we daar wel mee helpen? We zagen ook dat je iets wil doen met "button up" in je log_parser.sh ?
Verder hebben we ook weer van jou geleerd, want wij hadden FTP nog niet draaien en dat is mede met jouw custom.sh wel gelukt (al moesten we de regel nog wel iets aanpassen om ook daadwerkelijk te mogen schrijven op de SD kaart).
Groeten,
Mijn Buurman en ik