@Agaron ik heb nu het volgende:
:strip_exif()/f/image/DJDWyI3uZEx3ulvkKNx4HIvU.jpg?f=fotoalbum_large)
En dat werkt! 👌🏼
En dat werkt! 👌🏼
[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 16-11-2020 17:13 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 16-11-2020 17:13 ]
Voor mijn model ( Nedis ) wordt deze overal aangeraden ( niet de shop waar ik aangekocht heb )ThinkPadd schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:38:
[...]
Komen deze foto's overeen met hoe het er bij jou uitziet? https://fccid.io/2AG7CBEL...Photos/Int-Photos-4487201 de gebruikte chip zou dan een Hi3815 zijn. De Realtek 8188 die ook te zien is wordt puur voor het wifi-deel gebruikt vermoed ik.
Hier overigens alle FCC informatie: https://fccid.io/2AG7CBELL5S ik zie daar ook een externe belspeaker op de foto's voorbijkomen.
In die GitHub thread die ik linkte wordt ook over deze bel gesproken, maar helaas nog niet veel concrete aanwijzingen. Heb je al geprobeerd of je met de inloggegevens uit mijn eerdere post op een webinterface (heeft ie die?) kan inloggen? Of misschien kan @FreshMaker dit proberen?
[ Voor 30% gewijzigd door r.kasemier op 16-11-2020 20:08 ]
Rene
:fill(white):strip_exif()/f/image/CSb84hM4ybm8e7hCBNxXGNS8.png?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door r.kasemier op 18-11-2020 20:03 ]
Rene
[ Voor 80% gewijzigd door herian10 op 21-11-2020 19:12 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dyUQN7MdWnxUoFiGCPHFFydh.jpg?f=user_large)
[ Voor 29% gewijzigd door r.kasemier op 01-12-2020 20:23 ]
Rene
[ Voor 49% gewijzigd door Allewijn op 07-12-2020 16:55 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qR4xMQCFkktuxE510TXuNBsC.jpg?f=user_large)
[ Voor 15% gewijzigd door r.kasemier op 08-12-2020 19:14 ]
Rene
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eF4ubKewi6NgZFcU2pi0VFfX.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YiK453o1tAcAUg4JNLLFhZlc.jpg?f=user_large)
[ Voor 48% gewijzigd door Mizitras op 16-12-2020 14:04 ]
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7T7b5teX3ofYopm7phHefyuF.jpg?f=user_large)
Rene
:strip_exif()/f/image/yzSztvqbTW30mAxpqcdR2h6l.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Allewijn op 04-01-2021 22:58 ]
En inmiddels weet ik zelf nu ook het antwoord op deze vraagRobertLikesTwea schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:56:
[...]
Even kijken of ik het goed begrijp: de snapshot en mjpeg stream waar je over praat. Kan je die lokaal aanroepen of doe je dat via de LSC of Tuya app? Ben zelf namelijk opzoek of ik in een browser lokaal het snapshot kan tonen. Kan al wel een snapshot in Home Assistant maken, maar misschien kan het nog makkelijker.
1
2
3
4
5
| camera:
- platform: mjpeg
name: Deurbel camera
still_image_url: http://192.168.178.57:8080/cgi-bin/snap.cgi
mjpeg_url: http://192.168.178.57:8080/cgi-bin/mjpeg.cgi |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| alias: Deurbel met mpeg stream
description: 'Deurbel wordt ingedrukt, volume wordt verhoogd en geluid van bel wordt afgespeeld op andere Google apparaten, waarna het beeld wordt getoond op Google Nest Hub'
trigger:
- platform: mqtt
topic: home/doorbell/button
payload: pushed
condition: []
action:
- service: media_player.volume_set
data:
volume_level: 0.4
entity_id: media_player.doorbell_group
- service: media_player.play_media
data:
media_content_id: /media/local/Sound-of-a-doorbell.wav
media_content_type: music
entity_id: media_player.doorbell_group
- service: media_player.play_media
data:
media_content_id: 'http://192.168.178.57:8080/cgi-bin/mjpeg.cgi'
media_content_type: image/jpg
entity_id: media_player.living_room_display
- delay: '00:00:15'
- service: homeassistant.turn_off
data: {}
entity_id: media_player.living_room_display
mode: single |
Kun je een foto posten van de binnenkant van de gong?Argonyx schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:14:
[...]
Ik heb via deze link bij alie besteld. Gong is gisteren binnen gekomen maar ik krijg hem niet gepaired met de deurbel
:strip_exif()/f/image/T2cvrZLJB0qjyXfgMy0NWtio.jpg?f=fotoalbum_large)
Volvo XC40 P8 (MY20) | Audi A6 Avant e-tron Quattro S edition Performance
[ Voor 15% gewijzigd door gielie op 10-02-2021 15:51 ]
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
De link naar de gong is een smartplug (zelfde als in je 2de alinea). Welke gebruik jij op met de LSC?nmares schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:51:
Deze deurbel (ca. € 7,50 incl. 38 muziekjes/geluiden: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6cdf4c4dsqq3vQ) kun je in ieder stopcontact steken en kan feilloos en gemakkelijk via de wifi worden gekoppeld aan de LSC (video)deurbel. Wordt er op de LSC knop gedrukt dan gaat de bel af.
[ Voor 118% gewijzigd door Bernadictus op 10-02-2021 16:59 ]
Ik heb nu nog 3 extra gongs binnen, alledrie met blauwe PCB. Ook deze zijn prima te pairen met de LSC Smart Connect Deurbel van Action.jkottier schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:50:
[...]
Kun je een foto posten van de binnenkant van de gong?
Ik heb 2 werkende gongs gekocht via de eerder geposte link met de volgende printplaat:
[Afbeelding]
Wellicht worden er types geleverd die "onder water" qua hardware iets verschillen.
:strip_exif()/f/image/YuUTL278qUFSITmLFKn2Ftfn.jpg?f=fotoalbum_large)
Volvo XC40 P8 (MY20) | Audi A6 Avant e-tron Quattro S edition Performance
:strip_exif()/f/image/3lS21gNYs0MlwaiTRzqryO1N.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb zelf een samsung s9 en onder instellingen van de app kan ik alle notificaties aanpassen check dat mischien ven. Ook kun je in de.lsc app de notificaties aan of uitzetten.loneranger56 schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:26:
[...]
Ik denk dat er een misverstand is....
De chime zoals jij dat noemt werkt gewoon goed, het is de notificatie op mijn telefoon die niet goed werkt.
zoals ik dus zei, daar waar ik voorheen meerdere geluidsmeldingen op mijn telefoon kreeg als er aangebeld werd, krijg ik nu nog maar één keer een notificatiegeluid op mijn telefoon.
Naar aanleiding van de tip van in eerste instantie @Cardwizard heb ik dit dus een aantal keer geprobeerd (2x in LSC en 1x Tuya) maar, de smart plug reageert niet op het indrukken van de bel…. Als test een “Tap-to-run” aangemaakt en werkt wel…killerbie schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:45:
[...]
Je kan 1 routine aanmaken, als snapshot deurbel dan stopcontact aan - timer 1 seconde - stopcontact uit.
Lijkt me veiliger dan het op te splitsen in 2 routines, voor het geval dat eentje niet zou werken.
Indien je slimme lichten hebt kan je trouwens een extra routine maken om vb na zonsondergang de luchten in de gang aan te laten gaan wanneer iemand op de bel drukt)
/f/image/owibtQWdtTwuzpjwGNM4BeRJ.png?f=fotoalbum_large)
ranjo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:37:
Als ik deze post moet geloven is versie 5.x.x gebaseerd op RTOS en daarom dus niet te rooten. Wel interessant dat de functionaliteit uit zichzelf dus wel uitgebreider is, maar de "modbaarheid" dus een stuk minder. Ben benieuwd hoeveel gebruikers gaan proberen te downgraden of die juist willen upgraden.
/f/image/5fIT3gCvKpFv7JtYzGP6veU1.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door MNDutch op 28-07-2021 19:32 ]
:strip_exif()/f/image/7L3nj1XRB249EXAih2xGjcT3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door MrProper op 14-09-2021 15:52 ]
[ Voor 48% gewijzigd door MaxTheKing op 16-09-2021 18:50 ]
![]() | ![]() |
[ Voor 4% gewijzigd door Chillout op 05-10-2021 19:30 ]
die 2.10.5 kun je modden met je eigen scripts en sounds en alles. Die 5.0.6 nog niet.hemiparo schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:33:
Maar... moet ik nu de 5.0.6. houden of verder met de 2.10.5? (ik ga er namelijk 1 weg doen en merkte nu pas de verschillen omdat ik hem even wilde testen).
De deurbel-binary ppsapp wil graag verbinding met Tuya. Dit kun je relatief eenvoudig patchen.formatfrits schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:10:
Mijn deurbel reset zich ongeveer elk kwartier. Dit is ongeveer een week geleden begonnen. Bel dus onbruikbaar, elk kwartier dat melodietje, ook 's nacht, dus weer vervangen door een normale bel.
Firmware geeft in de App:
V2.10.5
iemand een oplossing, bel moet toch gewoon werken.
Of ligt het aan de LSC app?
/f/image/wXLl6sUmO6GycEN886Wxf2HH.png?f=fotoalbum_large)
1
2
3
| while OnlineStatus !=1{
sleep(1);
} |
1
2
3
| while OnlineStatus !=0{
sleep(1);
} |
Probeer eens admin:adminSuaveKadaver schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:17:
Ik heb zojuist eentje gehaald met 5.0.6 en de Merkury files erop gezet waardoor poort 8090 open gaat maar alle http:// requests een naam en wachtwoord vragen wat niet admin:056565099 lijkt te zijn. Ik probeer nog wat dingen met scripts om een filesystem dump te maken maar kom niet echt ver. Heeft iemand al met deze firmware gespeeld?
[ Voor 80% gewijzigd door Chillout op 20-10-2021 00:54 ]
Kans is groot dat je een te zwak wifi signaal hebt op die plek.Bart wil schreef op maandag 1 november 2021 @ 23:29:
Dag
Heb de bel nu een paar dagen en overdag werkt de bel perfect maar s avonds heb ik altijd een zwart scherm en de melding dat de bel een beveiligde verbinding probeert te maken? Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Of zijn er nog die dit probleem hebben?
:strip_exif()/f/image/4sVHTrtlH1GCpFvtPikOfIiO.jpg?f=fotoalbum_large)
dus dat gaat niet werken.:strip_exif()/f/image/hJ2A45sYc0TaAX26kIFy8FlA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb op een andere manier mijn bestaande deurbel gekoppeld. Ik heb nu gebruikmakend van het 433Mhz RF signaal dat de deurbel uitstuurt wanneer het af gaat een aantal oplossingen staan. Dezelfde techniek wordt gebruikt om de USB bellen aan te sturen die eerder in deze thread werden genoemd.thebeatproducer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:08:
[...]
@SuaveKadaver
Heb je dit zelf gemeten of is dit een aanname?
Ik meet zelf met de diodestand van de multimeter namelijk geen kortsluiting op de bel als ik hem in druk?
(ik heb die van mij recent aangeschaft. De firmware versie is die met ONVIF)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| {
"Time": "2021-12-30T12:14:29",
"RfReceived": {
"Sync": 12840,
"Low": 430,
"High": 1230,
"Data": "<payload-data hier>",
"RfKey": "None"
}
} |
1
2
3
4
5
6
| trigger:
- platform: mqtt
topic: tele/<je device naam>/RESULT
payload: '<payload-data uit MQTT bericht>'
value_template: '{{ value_json.RfReceived.Data }}'
id: Doorbell-trigger |
[ Voor 53% gewijzigd door thebeatproducer op 30-12-2021 12:22 . Reden: Uitbreiding met home assistant ]
Hoi,Metalfreak schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:10:
[...]
Bij mij werkt de volgende URL als je admin admin als wachtwoord hebt staan:
rtsp://admin:admin@10.13.37.253:8554/Streaming/Channels/101
Ik heb dan even jouw (ik neem aan interne) IP-adres alvast ingevuld. Ik heb de volgende firmware versie:
Product Version: V1.0.0
Main Module: V4.0.7
MCU Module: V4.0.7
En in de Tuya app staat wel Onvif aan, dat schuifje moet wel aan staan.
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Uhh ja:MavhRik schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:19:
[...]
Hoi,
Ik kan in de app ONVIF niet aanzetten, er is geen schuifje bij mij, dus ik verwacht dat ik dat moet doen op de hack manier, maar daarvoor moet ik dus het wachtwoord weten en alles wat ik tegenkom werkt niet.
Kun jij in de app wel dat schuifje aanzetten?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/KJVvpTQZ2vFnrCy5bvC8tqjB.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
[ Voor 85% gewijzigd door Mizitras op 17-04-2022 15:35 . Reden: Geknoei ]
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Ik heb sinds vandaag, na vele uren ploeteren, het werkend in Home Assistant, met Rfxcom.Mediacj schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:01:
Is er iemand die recent deze bel gekocht heeft en hem succesvol aan Rfxcom of RFLink gekoppeld heeft?
Ik heb gisteren geprobeerd met zowel Rfxcom als RFLink het deurbel signaal op te vangen maar zie niets verschijnen. Ik heb de draadloze deurbel instelling aanstaan. Heb zowel lightning4 als X10 aanstaan bij de protocollen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6xifmFJ5wuIn3PwLEgq5QSIc.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ZXOCC1jNw2ywECB9dxeRjnTU.jpg?f=fotoalbum_large)
1
2
3
4
5
6
| platform: event event_type: rfxtrx_event event_data: packet_type: 3 sub_type: 12 id_string: Undecoded |
[ Voor 7% gewijzigd door Kaerr op 18-06-2022 14:37 ]
1
2
3
4
5
| Event is not JSON serializable: <Event rfxtrx_event[L]: packet_type=3, sub_type=1, type_string=arc, id_string=Undecoded, data=060301570cdeb0, values=Payload=bytearray(b'\x0c\xde\xb0')>: Type is not JSON serializable: bytearray
Event is not JSON serializable: <Event rfxtrx_event[L]: packet_type=3, sub_type=1, type_string=arc, id_string=Undecoded, data=060301580b5f40, values=Payload=bytearray(b'\x0b_@')>: Type is not JSON serializable: bytearray
Event is not JSON serializable: <Event rfxtrx_event[L]: packet_type=3, sub_type=1, type_string=arc, id_string=Undecoded, data=080301591bbd706f60, values=Payload=bytearray(b'\x1b\xbdpo`')>: Type is not JSON serializable: bytearray
Event is not JSON serializable: <Event rfxtrx_event[L]: packet_type=3, sub_type=1, type_string=arc, id_string=Undecoded, data=0903015a28000deb837b, values=Payload=bytearray(b'(\x00\r\xeb\x83{')>: Type is not JSON serializable: bytearray
Event is not JSON serializable: <Event rfxtrx_event[L]: packet_type=3, sub_type=1, type_string=arc, id_string=Undecoded, data=0603015b0a8200, values=Payload=bytearray(b'\n\x82\x00')>: Type is not JSON serializable: bytearray |
:strip_exif()/f/image/e6Jgf06tyw8GzSDUfokQVznG.jpg?f=fotoalbum_large)
Zorgen dat je je bel toevoegt in Tuya en dan in tuya IoT naast de bel ook virtuele aan/uit schakelaar aanmaken en dan word deze ook beschikbaar in de Tuya app en in de Tuya app kun je weer een automation aanmaken via het kopje Smart dat als er op de bel gedrukt word de schakelaar naar “aan” gaat. Deze schakelaar word automatisch door HA herkend en dan kun je op basis van deze schakelaar weer een automation maken in HA.Wes180 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:54:
[...]
Hi robertjan12,
Hoe heb je de beldruk in HA gekregen zonder rfx? Ik ben benieuwd, wil dit ook graag.
Wss was de camera nio, omgeruild en nu doet hij het prima, op de bestaande draadjes:) Kan ik de draadjes van de bestaande bel er bij in stoppen in de meterkast, dan hoef ik geen losse gong te halen? Wel bad dat ze die niet meer verkopen bij de action. Lijkt me logisch dat je de bel ook fysiek wil horen toch?Seroth schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:54:
[...]
Wellicht ten overvloede, maar probeer de bel even te resetten via het reset-knopje, te bereiken met een klein pinnetje of naaldje. 5-10 seconden ingedrukt houden totdat je de bel een paar geluidjes hoort maken en de ring begint te knipperen. Nog even wachten, en dan opnieuw de QR code proberen. Het kan soms even zoeken zijn, maar je kunt hem het beste aan de adapter binnenshuis (ergens met weinig tegenlicht) even syncen, en daarna loskoppelen en buiten monteren.
Let wel op of je bestaande beltrafo 12v kan leveren. Hier heb ik zelf een volledige dag aan kunnen besteden; op 8v gaat de bel namelijk wel gewoon aan, en (zodra gesynced) krijg je ook beeld als je in de app inlogt, maar zodra er iemand aanbelt dan valt de bel volledig uit en start hij opnieuw op. Ik had in eerste instantie niet door dat dit aan het geleverde voltage lag, en was dus bezig met zoeken naar issues met de app, de firmware, de draadloze verbinding, etc.
[ Voor 12% gewijzigd door Ruudjo84 op 02-09-2022 19:53 ]
:strip_exif()/f/image/KZ2YMyhgJhTev8JIos9xL69u.jpg?f=fotoalbum_large)