• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:34
Droid schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:16:
Mijn S22+ zaterdag binnen gekregen. Heb nu 1 uur en 10 min SOT en nog maar een batterij van 55%.. Deze kwam vannochtend van de lader met 100%.

Nog meer gevallen met zo'n extreem slechte batterijduur? Ik heb zowat al het energieslurpende uit gezet en heel wat apps op sluimeren..
Ik heb gisteren 5 uur en 33 minuten screen on gehad met 22% over. De enige aanpassing die ik had gedaan was "Aanpasbare batterij" uitgezet. Weet eerlijk gezegd niet of dat veel scheelt, maar had hier ergens gelezen dat dat wel zou helpen.

• JsNederpelt
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-11-2024
Wat bij mij lijkt te helpen is de Play store-versie op de meest huidige versie te zetten. Was in de veronderstelling dat deze updates wel automatisch zouden lopen, maar blijkbaar moest het handmatig. Daarnaast heb ik de cache partitie gewist. Zit nu op iets meer dan 2,5 SOT time van 85% naar 35%. Eerst haalde ik op een volledige lading amper 3 uur SOT.

Chrome en play services blijven grootverbruiker (9,8% op de 50%). Blijkbaar is chrome ook veel op de achtergrond bezig. Overweeg om een andere browser te gaan gebruiker, maar 5 uur SOT is al een stuk beter dan 3. Accu battery pro zegt dat Chrome 6,2% verbruikt heeft.

• Eindhovenk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:38
Die Google Play services is bij mij ook wel een grootverbruiker van batterij. Is hier iets aan te doen?

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:01
JsNederpelt schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:21:
Daarnaast heb ik de cache partitie gewist.
Hoe doe je dit? Ik kom maar niet in recovery 8)7

Gebruiken er mensen hier een werkprofiel via Island oid? Ik zie mijn werkapps niet terug in mijn batterijverbruik dus heb het idee dat daar misschien nog een oorzaak zit of dat play services die apps samenvat ofzo.

Paar dagen terug heb ik de data en updates van play services en play store verwijderd, maar heeft niets opgelost. Ook het diep laten sluimeren van de meeste apps voegt nog weinig toe. Nog steeds dat mijn play services bijna volledige dag op de achtergrond actief is.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• JsNederpelt
Maardiweb schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:34:
[...]

Hoe doe je dit? Ik kom maar niet in recovery 8)7

Gebruiken er mensen hier een werkprofiel via Island oid? Ik zie mijn werkapps niet terug in mijn batterijverbruik dus heb het idee dat daar misschien nog een oorzaak zit of dat play services die apps samenvat ofzo.

Paar dagen terug heb ik de data en updates van play services en play store verwijderd, maar heeft niets opgelost. Ook het diep laten sluimeren van de meeste apps voegt nog weinig toe. Nog steeds dat mijn play services bijna volledige dag op de achtergrond actief is.
Je moet je telefoon aansluiten met een usb kabel op een PC. Je telefoon uitzetten en dan je aan knop + volume up knop ingedrukt houden.

Check bij jou ook even of je play-store de laatste versie heeft. Naar play store, rechtsboven op account, instellingen, over en dan naar play store versie.

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-10 09:02
Google play services 22.06.56 is op mijn S20 Ultra alleen beperkt actief op de achtergrond : Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMAvsqbZ9uRPPlXaKc4fzRixvys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3erEXBEA1uSINWHdxgpU7taM.jpg?f=fotoalbum_large

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:40
JsNederpelt schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:21:
Wat bij mij lijkt te helpen is de Play store-versie op de meest huidige versie te zetten. Was in de veronderstelling dat deze updates wel automatisch zouden lopen, maar blijkbaar moest het handmatig. Daarnaast heb ik de cache partitie gewist. Zit nu op iets meer dan 2,5 SOT time van 85% naar 35%. Eerst haalde ik op een volledige lading amper 3 uur SOT.

Chrome en play services blijven grootverbruiker (9,8% op de 50%). Blijkbaar is chrome ook veel op de achtergrond bezig. Overweeg om een andere browser te gaan gebruiker, maar 5 uur SOT is al een stuk beter dan 3. Accu battery pro zegt dat Chrome 6,2% verbruikt heeft.
Hoe heb je deze kunnen updaten?

• JsNederpelt
satshow schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:37:
[...]

Hoe heb je deze kunnen updaten?
Zie post hierboven: Naar play store, rechtsboven op account, instellingen, over, en dan naar play store versie. Daar kan je de versie zien en op updaten klikken. Dan paar minuten wachten en dan zit je op de laatste versie. Mijne liep aardig wat versies achter.

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:43
Peatsmoke schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 06:23:
[...]

Heb je de beschermfolie die (bijna onzichtbaar) op de randen zit, er wel vanaf gehaald? :)
Haha, jaja, die zijn er al af 🙃. De randen vertonen ieder jaar wel wat plekjes maar deze keer is het toch wel erg snel.

• Denimo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 11:44
JsNederpelt schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:00:
[...]

Zie post hierboven: Naar play store, rechtsboven op account, instellingen, over, en dan naar play store versie. Daar kan je de versie zien en op updaten klikken. Dan paar minuten wachten en dan zit je op de laatste versie. Mijne liep aardig wat versies achter.
Ik kom, ook na bèta aanmelding, niet verder dan versie .16.. met verschrikkelijke battery drain van Google Play afgelopen dagen...

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 19:30
Voor de mensen met GPS issues.
Je bent dus niet de enige.

nieuws: Samsung erkent gps-probleem S22 Ultra en werkt aan een fix

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
[b]Yargo in "[Samsung Galaxy S22-serie] Ervaringen & Discussie"Yargo schreef op donderdag 24 maart 2022

Hier werkt dit zoals het hoort.
Hoe heb je dit gedaan dan, mij lukt dit niet

Another one bites the DUST

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
dust419 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:03:
[...]

Hoe heb je dit gedaan dan, mij lukt dit niet
Ook niet onder: Instellingen - Vergrendelscherm - widgets. En dan media aanvinken?

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Gismo1979 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:17:
[...]

Ook niet onder: Instellingen - Vergrendelscherm - widgets. En dan media aanvinken?
Yes, dat was hem...
Hoe kan zoiets simpels zo moeilijk zijn |:(

Another one bites the DUST

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
dust419 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:53:
[...]

Yes, dat was hem...
Hoe kan zoiets simpels zo moeilijk zijn |:(
Is goed weggestopt ;)

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

JsNederpelt schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:00:
[...]

Vreemd, bij mij geeft Google Play een hogere versie aan, namelijk 29.7.17-21. Ik heb hiervoor niets speciaals gedaan. De accu lijkt overigens niet te drainen in de avond (al is de telefoon nog niet volledig ingesteld met mijn sync accounts en simkaart), maar 3% in 7,5 uur vind ik wel netjes voor de S22.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRvGH9XXeOb8i56HJqdycRdj9zY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CflBp0UmiSrcZicrTM3xDYJF.jpg?f=fotoalbum_large

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:10
Yargo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:39:
[...]

Haha, jaja, die zijn er al af 🙃. De randen vertonen ieder jaar wel wat plekjes maar deze keer is het toch wel erg snel.
Dat idee heb ik ook, ook met protector al een lelijke rand...

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Ykyepc70BC7FjO3TvQlqX08XSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39O1h4mzijpOaGSGevbUwBCA.jpg?f=fotoalbum_large

Had destijds smart switch gebruikt na allerlei optimalisaties, routines en debloat haalde ik rond de 6 uur sot.
Heb nu dus een factory reset gedaan en alles van 0 geïnstalleerd, en de accuduur is idd veeeeel beter.
En dit is nog maar dag 2 wellicht dat het over een weekje nog beter zal zijn.
's nachts zonder wifi rond de 4% drain,...

Los daarvan is de energiebesparing wel heel goed, heb een routine aangemaakt die hem aanzet vanaf 20%, deze draint de batterij echt veel minder, maar telefoon is dan wel uiteraard een stuk trager...

(Op mijn screenshot is de telefoon wel af en toe bijgeladen in de auto(android auto)).

[ Voor 4% gewijzigd door izzet3838 op 25-03-2022 11:07 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• stin00
  • Niet online
Het lukt mij 8 uur SOT te halen en 30 uur standby, dus 38 uur in totaal.

- FHD+
- 120 Hz
- AOD aan
- Lokatie alleen aan indien nodig
- Snachts vliegtuigmodus
- 99% apps deep sleep
- Veel ADB optimalisaties
- Suspend execation for cached apps gewoon op standaard setting ( = uit)
- 0 Bixby routines (bixby is verwijderd)
- Smart switch gebruikt voor overzetten

Gebruik was hier voornamelijk Firefox, beetje whatsapp, ongeveer 1,5 uur aan Spotify streamen naar bluetooth headset (offline opgeslagen muziek) en een paar telefoontjes. Naast Whatsapp verder 0 social media gebruik. Vanaf ongeveer 5 à 4% valt de telefoon trouwens héél snel uit, echt binnen 2 minuten. Net als dat 100 naar ~95% altijd bizar snel gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTxNHtgBHF279AVEzvephelCswE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTPy6IiHQYHkoMftZpbwWZaL.jpg?f=fotoalbum_large

De telefoon is trouwens goed waterdicht, volledig onder water geeft geen problemen. Bij de S-pen sleuf kan wel water naar binnen, dat is lastig schoonmaken van binnen. Je krijgt ook een melding te zien als je USB-C port onder water is geweest, die verdwijnt pas als de poort weer droog is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YX0LdYp9A7XACPeb4eV10Ve26U8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMRQAP9zXx7rt0F3nQUyYFos.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 25-03-2022 11:22 ]

• izzet3838
stin00 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:20:

- FHD+
- 120 Hz
- AOD aan
- Snachts vliegtuigmodus
- 99% apps deep sleep

Gebruik was hier voornamelijk Firefox, beetje whatsapp, ongeveer 1,5 uur aan Spotify streamen naar bluetooth headset (offline opgeslagen muziek) en een paar telefoontjes. Naast Whatsapp verder 0 social media gebruik. Vanaf ongeveer 5 à 4% valt de telefoon trouwens héél snel uit, echt binnen 2 minuten. Net als dat 100 naar ~95% altijd bizar snel gaat.

[Afbeelding]

De telefoon is trouwens goed waterdicht, volledig onder water geeft geen problemen. Bij de S-pen sleuf kan wel water naar binnen, dat is lastig schoonmaken van binnen. Je krijgt ook een melding te zien als je USB-C port onder water is geweest, die verdwijnt pas als de poort weer droog is:

[Afbeelding]
Heb locatie wel altijd aanstaan en qhd+, daarnaast heb ik 's nachts netwerk aan(zonder internet, bluetooth, nfc), deep sleep lijkt ook goed te werken.
Denk ook dat het wat beter zal worden, want ondanks wat sommige mensen zeggen had ik na 1 week de vorige keer toch een betere accuduur.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:26
Kiswum schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:40:
[...]

Vreemd, bij mij geeft Google Play een hogere versie aan, namelijk 29.7.17-21. Ik heb hiervoor niets speciaals gedaan. De accu lijkt overigens niet te drainen in de avond (al is de telefoon nog niet volledig ingesteld met mijn sync accounts en simkaart), maar 3% in 7,5 uur vind ik wel netjes voor de S22.

[Afbeelding]
Hier nog hoger, 29.8.13-21

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier 29.8.15-21, gedownload van apkmirror 😜

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:40
Welke apps kunnen in deepsleep gezet worden?

• izzet3838
satshow schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:29:
Alle apps waarvan je geen meldingen wilt/waarvan je niet nodig acht dat ze op de achtergrond draaien.

• stin00
  • Niet online
satshow schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:29:
Ik zet een aantal veelgebruikte apps NIET in deep sleep, denk aan:

- Whatsapp
- Email
- Browser
- Agenda
- Spotify
- M'n smarthome apps (Philips hue, Thermostaat etc.)

De rest gaat eigenlijk allemaal op deep sleep zodat ze 1. minimaal batterij verbruiken en 2. ik geen irritante notificaties krijg. Deep sleep apps kan je gewoon normaal gebruiken, daar verandert verder niets aan. Ze zijn gewoon niet (echt) actief op de achtergrond meer, that's it.

[ Voor 13% gewijzigd door stin00 op 25-03-2022 13:42 ]

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:44
edgarf28 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:17:
[...]

Hier 29.8.15-21, gedownload van apkmirror 😜
Net geprobeerd te updaten. Werkt hier niet omdat het conflicteerd met bestaand pakket.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:09
@stin00

Ik vind het dan wel weer bijzonder dat je zo met batterij optimalisatie bezig bent maar je wel gewoon een wit/licht thema gebruikt :p

• stin00
  • Niet online
m0ridin schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:13:
@stin00

Ik vind het dan wel weer bijzonder dat je zo met batterij optimalisatie bezig bent maar je wel gewoon een wit/licht thema gebruikt :p
Off-topic: dat heeft, helaas, een reden. Ik gebruikte vroeger overal waar ik kon een donker thema. Maar een paar jaar geleden is er bij een ooglaser behandeling helaas wat misgegaan waardoor ik wat moeite heb met teksten lezen op donkere achtergronden. Vrij technisch verhaal, maar m'n ogen hebben relatief veel licht nodig. Dus ik ben helaas gedoemd met lichte thema's/achtergronden voor de rest van m'n leven :+ Ik zou zeker iedereen een donker thema aanraden om batterij te besparen.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 25-03-2022 15:24 ]

• Maardiweb

- FHD+
- 120 Hz
- AOD aan
- Snachts vliegtuigmodus
- 99% apps deep sleep

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is het achtergrond verbruik van Google Play Services bij jou? Die zie ik wel in je screen terugkomen als lage verbruiker op voorgrond (heb ik ook), maar ben gezien jouw indrukwekkende stats benieuwd of hij ook op de achtergrond actief blijft. Bij mij is Play services gewoon de gehele tijd actief wat een wakelock impliceert.
Mn telefoon loopt vooral in standby gewoon vrij snel leeg vind ik.

• stin00
  • Niet online
Maardiweb schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:41:
[...]

Wat is het achtergrond verbruik van Google Play Services bij jou? Die zie ik wel in je screen terugkomen als lage verbruiker op voorgrond (heb ik ook), maar ben gezien jouw indrukwekkende stats benieuwd of hij ook op de achtergrond actief blijft. Bij mij is Play services gewoon de gehele tijd actief wat een wakelock impliceert.
Mn telefoon loopt vooral in standby gewoon vrij snel leeg vind ik.
Google play services vreet bizar veel batterij, daar is bijzonder weinig aan te doen. Ding staat altijd wel in de top 5 van grootverbruikers met enkele procenten. Van alles gedaan tot force quit, cache legen, opnieuw installeren etc. Niks helpt.

Op de Pixel 6 Pro, die een verbouwde Exynos heeft met Tensor cores, merkte ik ook veel te veel standby drain. Het lijkt erop dat de S22 SOC ook onnodig veel standby drain heeft. Er zijn wat mensen die hier naar gekeken hebben (https://www.reddit.com/r/...tery_drain_on_exynos_and/ ) en de CPU lijkt niet goed in deep sleep te gaan wanneer de WIFI enabled is - dus je hoeft niet eens per se met een wifi netwerk verbonden te zijn. Dit schijnt onnodig veel wakelocks te veroorzaken.

Zodra dit op het vizier van Samsung komt kunnen ze dit hopelijk fixen, het is immers puur software gerelateerd. Heb zelf nog niet getest of dit ook daadwerkelijk het probleem is, maar je zou bijv. 1 hele nacht WIFI aan kunnen laten staan versus 1 hele nacht WIFI uit laten en de standby drain vergelijken.

• m0ridin
stin00 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:24:
[...]

Off-topic: dat heeft, helaas, een reden. Ik gebruikte vroeger overal waar ik kon een donker thema. Maar een paar jaar geleden is er bij een ooglaser behandeling helaas wat misgegaan waardoor ik wat moeite heb met teksten lezen op donkere achtergronden. Vrij technisch verhaal, maar m'n ogen hebben relatief veel licht nodig. Dus ik ben helaas gedoemd met lichte thema's/achtergronden voor de rest van m'n leven :+ Ik zou zeker iedereen een donker thema aanraden om batterij te besparen.
Ach, dat is rot om te horen... vermoedde al dat er een hele specifieke maar duidelijke reden voor zou zijn, balen dat dit hem is!

• edgarf28
  • Niet online
mavical schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:11:
[...]

Net geprobeerd te updaten. Werkt hier niet omdat het conflicteerd met bestaand pakket.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jjcbdl0K9jTwFPz5n6M5FkRj5qw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0279JdSKtat2sgIYz6weo78O.png?f=fotoalbum_large
Je hebt deze versie nodig, en dan met de apkmirror installer installeren.

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:38
Lees de Topic Waarschuwing eens ;)

[ Voor 86% gewijzigd door PaT op 27-03-2022 19:09 ]

• Michelh
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08-09 20:55

- FHD+
- 120 Hz
- AOD aan
- Snachts vliegtuigmodus
- 99% apps deep sleep

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je een artikel gevolgd met welke adb optimalisaties je kon uitvoeren, zoja heb je een link?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Michelh schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:56:
[...]

Heb je een artikel gevolgd met welke adb optimalisaties je kon uitvoeren, zoja heb je een link?
Hier in dit topic via de zoekfunctie: adb. Alle tips, links en programma staan op de eerste pagina.

[Samsung Galaxy S22-serie] Ervaringen & Discussie

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
Ik haal hem zojuist uit de lader en na 20 screen time waarvan alleen Chrome zit ik op 94% -...... dat hoort niet lijkt mij? Wat is dit toch joh

Edit

32 min scherm tijd 92% ik word hier toch wel heel verdrietig van

[ Voor 20% gewijzigd door Vegetto op 26-03-2022 09:28 ]

• edgarf28
  • Niet online
Vegetto schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:19:
Ik haal hem zojuist uit de lader en na 20 screen time waarvan alleen Chrome zit ik op 94% -...... dat hoort niet lijkt mij? Wat is dit toch joh

Edit

32 min scherm tijd 92% ik word hier toch wel heel verdrietig van
Hoezo dat? Zo'n 40 min screen on time per 10%, zou doorberekend op zo'n 6,5u screen on time in totaal komen. Niet heel slecht toch?

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:01
Ik ben tevreden nog 8% bat over met standaard S22

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgHstzHv0o46TeuMQTjTim3Y4r0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMEGTMSwKySqOgzanzCWB92P.jpg?f=fotoalbum_large

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik moet zeggen dat de accu van de kleine S22 na 1 week intensief testen, toch beter is dan verwacht en ik uit de benchmarks had gehaald.
Hierbij heb ik overigens nog geen simkaart in de telefoon zitten en dit kan wel een voordeel geven van 5-10% geven met stand-by en batterydrains in de nacht (dat is momenteel een lage 3-4%).

Het volgende stond continu aan vanaf afgelopen woensdag: wifi, GPS, bluetooth en AOD(Always-on-Display). De telefoon synchroniseerde met 2 Gmail accounts, 1 Hotmail account, Whatsapp, Facebook Lite, Instagram en LinkedIn.

Er is geen gebruik gemaakt van accu verbeteraars, maar er zijn wel enkele dubbele (Samsung) apps weggehaald of uitgeschakeld.

Verder heb ik de telefoon ingesteld met een variabele refreshrate van het scherm (120Hz) en is de achtergrond verlichting automatisch ingesteld.

Ik heb de telefoon schoon ingesteld, dus zonder het terugzetten van een (Googles) backup en zonder gebruik te maken van Samsungs Smart Switch.
Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de ADB tool om overtollige apps te verwijderen, maar ik denk dat hetgeen ik nu heb gedaan redelijk overeenkomt met de zaken die veel gebruikers eenvoudig zelf kunnen doen.

Resultaten:
Ruim 5 uur On Screen Time (OST/TOS) en stond de telefoon 28 uur aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Uqm2EkLx_Me_VZRsiMkWvOMTnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwFJeOJDBcuQ7o6zvucBKZnx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Baz3-l-KKfKv45jabxfPA5SNAxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KenLlPcMJaUh0M2X81mpN8Ep.jpg?f=fotoalbum_large

• izzet3838
Hier eerder voorbij zien komen dat het aanzetten van de "suspend execution for cached apps" optie in develor settings veel kan helpen ivm accuduur.
Dit lijkt te kloppen maar na het activeren van deze optie had ik het probleem dat bixby routines niet (goed) meer werkten.

Denk dat hij de bixby routines ook sluit na een bepaalde tijd, iemand een workaround, of gewoon op default laten staan?

• rajunl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-11 18:05
Pap3rclip schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:53:
Even een vraagje, is er iemand die de Google Assistent werkend heeft om te activeren vanaf locked screen?

Als het scherm van mijn s22 uit staat krijg ik 0 feedback met de "ok/hey Google" voice commands. Ook is er in de settings geen enkele manier om je "persoonlijke stem" of dergelijke in te stellen of aan te leren.
Is dit je al gelukt? Ik krijg dit ook niet gedaan, beetje irritant.

• SuperVeloce
izzet3838 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:19:
Hier eerder voorbij zien komen dat het aanzetten van de "suspend execution for cached apps" optie in develor settings veel kan helpen ivm accuduur.
Dit lijkt te kloppen maar na het activeren van deze optie had ik het probleem dat bixby routines niet (goed) meer werkten.

Denk dat hij de bixby routines ook sluit na een bepaalde tijd, iemand een workaround, of gewoon op default laten staan?
Ik heb het aangezet en bij mij werken de bixby routines gewoon. Heb bijv dat snachts snelladen uit staat. Heb als ik met bluetooth van autoradio verbonden ben, dat WiFi hotspot aangaat.. geen problemen

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• edgarf28
  • Niet online
SuperVeloce schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:20:
[...]

Ik heb het aangezet en bij mij werken de bixby routines gewoon. Heb bijv dat snachts snelladen uit staat. Heb als ik met bluetooth van autoradio verbonden ben, dat WiFi hotspot aangaat.. geen problemen
Zelfde hier, heb het ook aan staan en Bixby routines werkt hier gewoon naar behoren

• Maardiweb
izzet3838 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:19:

Heb je Bixby routines wel toegevoegd aan het lijstje 'nooit sluimeren'?
Kiswum schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:25:
Ik moet zeggen dat de accu van de kleine S22 na 1 week intensief testen, toch beter is dan verwacht en ik uit de benchmarks had gehaald.
Hierbij heb ik overigens nog geen simkaart in de telefoon zitten en dit kan wel een voordeel geven van 5-10% geven met stand-by en batterydrains in de nacht (dat is momenteel een lage 3-4%).

Het volgende stond continu aan vanaf afgelopen woensdag: wifi, GPS, bluetooth en AOD(Always-on-Display). De telefoon synchroniseerde met 2 Gmail accounts, 1 Hotmail account, Whatsapp, Facebook Lite, Instagram en LinkedIn.

Er is geen gebruik gemaakt van accu verbeteraars, maar er zijn wel enkele dubbele (Samsung) apps weggehaald of uitgeschakeld.

Verder heb ik de telefoon ingesteld met een variabele refreshrate van het scherm (120Hz) en is de achtergrond verlichting automatisch ingesteld.

Ik heb de telefoon schoon ingesteld, dus zonder het terugzetten van een (Googles) backup en zonder gebruik te maken van Samsungs Smart Switch.
Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de ADB tool om overtollige apps te verwijderen, maar ik denk dat hetgeen ik nu heb gedaan redelijk overeenkomt met de zaken die veel gebruikers eenvoudig zelf kunnen doen.

Resultaten:
Ruim 5 uur On Screen Time (OST/TOS) en stond de telefoon 28 uur aan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fijn te horen! Wat is het achtergrondverbruik van je Google Play Services?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Maardiweb schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:37:
[...]

Fijn te horen! Wat is het achtergrondverbruik van je Google Play Services?
0,9%, het staat nog bewust op de onderste screenshot. Als ik het zo bekijk is deze ook altijd op de achtergrond aanwezig. Dus 24u/7, maar dan wel in een soort sluimerstand.

• Maardiweb
Kiswum schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:48:
[...]

0,9%, het staat nog bewust op de onderste screenshot. Als ik het zo bekijk is deze ook altijd op de achtergrond aanwezig. Dus 24u/7, maar dan wel in een soort sluimerstand.
Ja had ik gezien, maar als je er op klikt zie je ook het achtergrondverbruik en ben dan benieuwd wat daar staat. 24/7??

• edgarf28
  • Niet online
Ik heb de officiële 45W lader van Samsung (nieuwe model), maar ik kreeg net halverwege het laden ineens uit het niets de oplaadt animatie opnieuw in beeld, net alsof hij opnieuw aangesloten werd zeg maar.
Nu keek ik net in de Dev Check app en zie ik dat hij regelmatig maar met 6W laadt, af en toe op 20-22W.
Hij laadt ook vrij langzaam op. De batterij temperatuur is 34 graden, daar ligt het niet aan lijkt mij dus.

Ik gebruik het officiële snoertje wat er bij zat ook.

Ik neem aan dat dit niet normaal is?

• SuperVeloce
edgarf28 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:32:
Ik heb de officiële 45W lader van Samsung (nieuwe model), maar ik kreeg net halverwege het laden ineens uit het niets de oplaadt animatie opnieuw in beeld, net alsof hij opnieuw aangesloten werd zeg maar.
Nu keek ik net in de Dev Check app en zie ik dat hij regelmatig maar met 6W laadt, af en toe op 20-22W.
Hij laadt ook vrij langzaam op. De batterij temperatuur is 34 graden, daar ligt het niet aan lijkt mij dus.

Ik gebruik het officiële snoertje wat er bij zat ook.

Ik neem aan dat dit niet normaal is?
Meegeleverde snoertje is vrij dun dacht ik. Je hebt wel betere kabel nodig, die 45W of meer ondersteund.
Maar alsnog niet verwachten dat ie veel 45W gebruikt, is een piek vermogen.

• edgarf28
  • Niet online
SuperVeloce schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:36:
[...]

Meegeleverde snoertje is vrij dun dacht ik. Je hebt wel betere kabel nodig, die 45W of meer ondersteund.
Maar alsnog niet verwachten dat ie veel 45W gebruikt, is een piek vermogen.
Ik bedoelde het meegeleverde kabeltje bij de 45W lader. Die is dikker dan die bij de telefoon zat.
Maar het is sowieso niet normaal dat hij onderbroken wordt tijdens het laden lijkt mij en dat hij op 6W laadt

• stin00
  • Niet online
edgarf28 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:38:
[...]

Ik bedoelde het meegeleverde kabeltje bij de 45W lader. Die is dikker dan die bij de telefoon zat.
Maar het is sowieso niet normaal dat hij onderbroken wordt tijdens het laden lijkt mij en dat hij op 6W laadt
Dat hij onderbroken wordt is inderdaad raar, hoe vaak is dit gebeurd?

Opladen met 6w verwacht ik pas rond de 85% ongeveer, tussen 0 - 80% moet dit zeker hoger liggen. Verder heb je weinig aan 45w opladen op de S22 Ultra, de Samsung marketing afdeling heeft je verneukt. Je laadt ongeveer 1 minuut >40w op, daarna een tijdje op 30w en vervolgens onder de 25w: https://9to5google.com/wp...tes/4/2022/03/image-3.png

Maar als ik het goed begrijp test je de laadsnelheid via een app? Dat werkt natuurlijk nooit nauwkeurig, je hebt daarvoor wat hardware nodig (een usb-c charger tester). De enige valide test die je als consument zonder hardware kan doen is je telefoon leeg laten hopen, vervolgens van 0 naar 100% opladen en kijken hoe lang dit duurt in minuten. Dit kan je dan vergelijken met de resultaten uit online reviews.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Maardiweb schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Ja had ik gezien, maar als je er op klikt zie je ook het achtergrondverbruik en ben dan benieuwd wat daar staat. 24/7??
Ik heb het even volledig bekeken.

Hieronder zie je het resultaat van vandaag. Hierin zie je dat Google (Play) services 1,8% in beslag neemt. Daarbij is de de service/app 5u en 54m in gebruik. Dat is net zo lang als dat de telefoon van de lader is gehaald.

De telefoon heb ik 5u en 4m geleden herstart om Whatsapp en de simkaart te activeren. Ik wilde weten of de stand-by stand van de app zou worden aangepast of niet en dat bleek niet het geval.

Wat doet Google Play Services eigenlijk?
"Persoonlijke benadering"
De service zorgt ervoor dat meldingen van alle apps worden getoond en dat apps regelmatig synchroniseren zodat je weet dat er een e-mail is binnen gekomen. Tevens zorgt het ervoor dat je gebruik kunt maken van Google Play.
Als je deze service niet hebt (Huawei sinds 2020), dan mis je in een aantal apps de mogelijkheid om berichten te ontvangen of om snel op de hoogte te worden gehouden door een nieuwe e-mail.

Daarnaast verwachten veel apps een koppeling met Google Play Services, anders kunnen ze niet worden opgestart (bijvoorbeeld Pokémon Go).

Het lijkt vooral een service te zijn die vooral op de achtergrond draait, maar wel cruciaal is voor een Android smartphone.

Correct me if I'm wrong ;)

P.s. de stand-by met alle opties lijkt nu wel op orde te zijn voor de normale S22. Ik heb nog een halve dag te gaan, sta op 50% en inmiddels 4u.39 screen time.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IW3oT1JFIjdGBjStWdIHp0NQ88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SoZoTPmPgH4eZTESAOGJJiq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bds98VlO4CcRlyUrmQtxzEyZhnU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFnEJrb2ehF04Ca44BVMxSsd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6eZpN8sBSZFWb_qbQtq4OhVXV8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obLPv2RAxiIveaJXGumRivWk.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3-0nGmlqdXtTI1NNWcJt9l71zA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9NfiMQXbrWk1w6kjTNmZREw.jpg?f=fotoalbum_tile

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Mijn belervaringen met de S22 Ultra (ja je kunt er ook mee bellen) zijn helaas erg slecht:

1) in ieder gesprek valt de verbinding een aantal tellen weg; de persoon aan de andere kant hoort ruis
2) gesprekken worden gewoon afgebroken

Hebben jullie hier ook last van?

https://eu.community.sams...ltra/td-p/4926213/page/36

Er lijkt nog geen fix te zijn helaas.

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-10 00:00
Ik heb een Xiaomi 65 watt lader en als mijn telefoon helemaal leeg is kan ik hem niet opladen met dat ding. Als ik de telefoon dan heel even met een andere oplader oplaadt tot bv 1% en dan telefoon aanzet, pas dan kan ik hem opladen met de Xiaomi 65 lader. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11 22:16
rajunl schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:11:
[...]

Wees gerust…mijn Pixel 4 werkt het ook niet hoor 😉

Soms helpt het (ik weet niet of dat bij de S22 ook kan) om de talen waarin je tegen de assistent wilt spreken in de assistent settings om te draaien. Standaard staat NL op 1 en Engels op 2. Maak Engels de eerste taal en NL de tweede. Daarna even herstarten.

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-10 15:23
Oekol schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:03:
[...]

Ik heb het in de twitter app. Maar vooral als ik wat lees en dat rustig doorscroll. Als ik snel doorscroll heb ik het niet. Heeft mijn inziens met adaptieve hz te maken. Probeer dat eens uit te zetten en te vergelijken?
Heb ook dit probleem al oplossing gevonden?

• izzet3838
Rekcor schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:20:
Mijn belervaringen met de S22 Ultra (ja je kunt er ook mee bellen) zijn helaas erg slecht:

1) in ieder gesprek valt de verbinding een aantal tellen weg; de persoon aan de andere kant hoort ruis

Nee, klinkt helemaal niet bekend in de oren.
Hier is de ervaring zelfs beter als die met men p30 pro.

[ Voor 4% gewijzigd door izzet3838 op 28-03-2022 17:32 ]

• rajunl
Celf11 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:59:
[...]

Wees gerust…mijn Pixel 4 werkt het ook niet hoor 😉

Soms helpt het (ik weet niet of dat bij de S22 ook kan) om de talen waarin je tegen de assistent wilt spreken in de assistent settings om te draaien. Standaard staat NL op 1 en Engels op 2. Maak Engels de eerste taal en NL de tweede. Daarna even herstarten.
Dank je wel. Het was me inmiddels gelukt na wat prutsen en met de instellingen te spelen. Heb de telefoon nu op Engels staan en toen deed ie het ineens. Rare is ik had al eens eerder gedaan toen deed ie het niet maar het werkt nu ook met de screen gelocked.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

MarkHero schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:32:
Ik heb een Xiaomi 65 watt lader en als mijn telefoon helemaal leeg is kan ik hem niet opladen met dat ding. Als ik de telefoon dan heel even met een andere oplader oplaadt tot bv 1% en dan telefoon aanzet, pas dan kan ik hem opladen met de Xiaomi 65 lader. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Ik gebruik hier ook een 65w Xiaomi lader + kabel, maar bij mij laadt hij wel netjes op als hij op 0 is uitgekomen.

Het kan een instelling zijn, ik zie bij de batterij een hoop oplaad instellingen.

Batterij beschermen en de aanpasbare batterij, staan bij mij uit.

Hoe vinden jullie trouwens het Samsung toetsenbord? Ik maakte daarmee veel fouten en het voelt veel minder fraai aan dan het Google toetsenbord die ik er nu weer op heb gezet. Ik heb wat getweaked om de toetsaanslagen nauwkeuriger te krijgen, maar dat lukte niet naar wens.

Ik maak hierbij geen gebruik van backups m.b.t. opgeslagen woorden of voorkeuren.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Had je al geprobeerd om WiFi of 4G bellen uit te schakelen. Had ik met S21 vaak problemen mee.

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Kiswum schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:26:
[...]

Ik gebruik hier ook een 65w Xiaomi lader + kabel, maar bij mij laadt hij wel netjes op als hij op 0 is uitgekomen.

Het kan een instelling zijn, ik zie bij de batterij een hoop oplaad instellingen.

Batterij beschermen en de aanpasbare batterij, staan bij mij uit.

Hoe vinden jullie trouwens het Samsung toetsenbord? Ik maakte daarmee veel fouten en het voelt veel minder fraai aan dan het Google toetsenbord die ik er nu weer op heb gezet. Ik heb wat getweaked om de toetsaanslagen nauwkeuriger te krijgen, maar dat lukte niet naar wens.

Ik maak hierbij geen gebruik van backups m.b.t. opgeslagen woorden of voorkeuren.
ik gebruik swiftkey wat ook goed werkt. (is overgenomen door Microsoft aantal jaar geleden)

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het valt mij op dat de S22 ultra flink wat stroom gebruikt onder navigeren. Maps en Flitsmeister in combinatie met Spotify of YouTube op de achtergrond zorg ervoor dat in een uur niet veel meer dan 15 procent geladen wordt. Heb een qc3 sigaret aansluiting oplader geval, maar die levert kennelijk niet enorm veel stroom.

Denk dat mijn autolader gewoon niet voldoende stroom levert. Nu deze besteld: https://www.bol.com/nl/nl...w-zwart/9200000126608569/

[ Voor 34% gewijzigd door Cobiwan op 28-03-2022 20:49 ]

• Maardiweb
Kiswum schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:06:
[...]

Ik heb het even volledig bekeken.

Hieronder zie je het resultaat van vandaag. Hierin zie je dat Google (Play) services 1,8% in beslag neemt. Daarbij is de de service/app 5u en 54m in gebruik. Dat is net zo lang als dat de telefoon van de lader is gehaald.

De telefoon heb ik 5u en 4m geleden herstart om Whatsapp en de simkaart te activeren. Ik wilde weten of de stand-by stand van de app zou worden aangepast of niet en dat bleek niet het geval.

Wat doet Google Play Services eigenlijk?
"Persoonlijke benadering"
De service zorgt ervoor dat meldingen van alle apps worden getoond en dat apps regelmatig synchroniseren zodat je weet dat er een e-mail is binnen gekomen. Tevens zorgt het ervoor dat je gebruik kunt maken van Google Play.
Als je deze service niet hebt (Huawei sinds 2020), dan mis je in een aantal apps de mogelijkheid om berichten te ontvangen of om snel op de hoogte te worden gehouden door een nieuwe e-mail.

Daarnaast verwachten veel apps een koppeling met Google Play Services, anders kunnen ze niet worden opgestart (bijvoorbeeld Pokémon Go).

Het lijkt vooral een service te zijn die vooral op de achtergrond draait, maar wel cruciaal is voor een Android smartphone.

Correct me if I'm wrong ;)

P.s. de stand-by met alle opties lijkt nu wel op orde te zijn voor de normale S22. Ik heb nog een halve dag te gaan, sta op 50% en inmiddels 4u.39 screen time.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Verbazingwekkend! Ik zit nu op 30% en heb net 2u schermtijd.. Misschien ga ik toch nog maar eens een harde reset doen en helemaal alles opnieuw instellen zonder werkprofiel, kijken of dat de boosdoener is. Tegelijkertijd weet ik dan niet hoe ik fijn 2 whatsapps kan gebruiken. Hoe doen anderen dat?

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:17
Maardiweb schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:21:
[...]

Verbazingwekkend! Ik zit nu op 30% en heb net 2u schermtijd.. Misschien ga ik toch nog maar eens een harde reset doen en helemaal alles opnieuw instellen zonder werkprofiel, kijken of dat de boosdoener is. Tegelijkertijd weet ik dan niet hoe ik fijn 2 whatsapps kan gebruiken. Hoe doen anderen dat?
Ik gebruik whatsapp business voor werk met dualsim

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Maardiweb schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:21:
[...]

Tegelijkertijd weet ik dan niet hoe ik fijn 2 whatsapps kan gebruiken. Hoe doen anderen dat?
Ga naar Instellingen
Geavanceerde functies
Dual Messenger

Vink hier aan welke apps je dubbel wil gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAQe7y7D6UIlV26bHmK9ZlLcgbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/isOupvIrjpyPKf75e1CbpGvv.jpg?f=fotoalbum_large

Oh ja, hier nog het resultaat van de accu aan het einde van een ziek thuisdag:

Het is nipt, maar ik vind het goed genoeg voor de kleine krachtpatser (S22).
Rond 09.30 opgepakt en tot 23.45 volgehouden met ruim 8u SOT en 7% over

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sknCYGCopv3DqWEW2m-OwzXnL1c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jp8ZcRBCYqA0fAW3a1Uaskla.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXqgx8RwA9DGojF8ReWqW1MXS5c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttByyaMP2Gx8tRQXpcEVcBV9.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 92% gewijzigd door Kiswum op 28-03-2022 23:48 ]

• m0ridin

Ook geen last van, bel niet enorm veel maar de keren dat ik bel geen issues... Kpn netwerk hier

• izzet3838
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlpV14FPzmobt3T46MOwKZ6hKTY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GCJfAsmz4w7puJ4DgsSE88x.jpg?f=fotoalbum_large
De overnight drain lijkt grotendeels ook opgelost bij mij.
Dit is met wifi uit en power saving aan(GEEN vliegtuigmodus).
Heb drain gehad van 5% op 9 uur, niet perfect maar veel beter als die 15% die ik eerst had.

• edgarf28
  • Niet online
Kiswum schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:41:
[...]

Oh ja, hier nog het resultaat van de accu aan het einde van een ziek thuisdag:

Het is nipt, maar ik vind het goed genoeg voor de kleine krachtpatser (S22).
Rond 09.30 opgepakt en tot 23.45 volgehouden met ruim 8u SOT en 7% over

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is heel goed!
Ik haal ook zo'n 8-9u scherm aan tijd op mijn S22+ als ik heel de dag thuis ben. Maar bij mij gebruikt de OneUI launcher altijd iets van 8-9% op een volledige lading, ik heb ook al Nova en Lawnchair geprobeerd, maar daar bij precies het zelfde!

Bij jou zie ik je launcher niet eens bij je statistieken staan? Welke launcher gebruik je?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

edgarf28 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:37:
[...]

Dat is heel goed!
Ik haal ook zo'n 8-9u scherm aan tijd op mijn S22+ als ik heel de dag thuis ben. Maar bij mij gebruikt de OneUI launcher altijd iets van 8-9% op een volledige lading, ik heb ook al Nova en Lawnchair geprobeerd, maar daar bij precies het zelfde!

Bij jou zie ik je launcher niet eens bij je statistieken staan? Welke launcher gebruik je?
Ik gebruik de standaard launcher met navigatieknoppen en een appdrawer (menu waar alle apps in staan ipv alles op het bureaublad). Ik zie in mijn overzichten ook geen launcher terugkomen bij de accu geschiedenis. Alleen de Startpagina One UI, zie ik ergens onderin voorbij komen met 2,1% verbruik op een gehele dag.

Dit kan de Startpagina van Samsung zijn voor het nieuws, als je naar rechts swiped.

Ik bedenk dat ik nog wel 1 ding heb uitgeschakeld als test voor mijn vrouw, maar ik denk niet dat het veel voor de accu doet.

Ze gaf een keer aan dat ze het zo vervelend vond dat ze bij het begin of aan het einde van een pagina, de pagina tegen een soort bumper aankomt als je die hebt bereikt na het scrollen. Dit is uit te schakelen door animaties uit te schakelen via Toegankelijkheid en Verbetering zichtbaarheid.

• edgarf28
  • Niet online
Kiswum schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:40:
[...]

Ik gebruik de standaard launcher met navigatieknoppen en een appdrawer (menu waar alle apps in staan ipv alles op het bureaublad). Ik zie in mijn overzichten ook geen launcher terugkomen bij de accu geschiedenis. Alleen de Startpagina One UI, zie ik ergens onderin voorbij komen met 2,1% verbruik op een gehele dag.

Dit kan de Startpagina van Samsung zijn voor het nieuws, als je naar rechts swiped.

Ik bedenk dat ik nog wel 1 ding heb uitgeschakeld als test voor mijn vrouw, maar ik denk niet dat het veel voor de accu doet.

Ze gaf een keer aan dat ze het zo vervelend vond dat ze bij het begin of aan het einde van een pagina, de pagina tegen een soort bumper aankomt als je die hebt bereikt na het scrollen. Dit is uit te schakelen door animaties uit te schakelen via Toegankelijkheid en Verbetering zichtbaarheid.
Ah oke thnx, Startpagina One UI dat is de standaard Samsung launcher. Bij mij gebruikt die veel meer.
Ik heb zojuist de app data er van gewist en hem opnieuw ingesteld, ben benieuwd of dat helpt

• GJV63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:04
Ik heb op mijn S22 Ultra een probleem met IEM's die via Bluetooth verbonden zijn. Na een paar minuten valt het geluid elke 90 seconden 2-3 seconden weg. Ik heb dit met verschillende IEM's op mijn S22 Ultra dus vermoed dat het probleem samenhangt met de S22 Ultra. Op mijn Samsung Tab S7+ tablet, welke ook Android 12 en OneUI 4.1 heeft, heb ik het probleem niet. Ik heb alles geprobeerd wat op internet geadviseerd wordt, maar helaas geen succes. Herkent iemand het probleem en weet een oplossing?

• edgarf28
  • Niet online
Weet iemand toevallig hier wat de systeem app SumeNN (com.samsung.android.sume.nn.service) doet?

Ik heb zo beetje alles ge-debloat wat kon op mijn S22+, maar dit is eigenlijk de enigste app waar ik geen idee van heb wat die precies doet, je kan hem disablen met AdbAppControl, maar ik zie/merk geen enkel verschil tot nu toe of ik hem nou aan of uit heb staan deze app.
Het is een vrij grote app van 117MB.
Op Google kan ik er ook niets over vinden wat deze app doet, hij komt wel voor in sommige debloat lijsten die te vinden zijn zie ik.

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOSQJG2OjRiktoPqVSPv6rjXk0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2z2kqb8ox3RuoIkAcfBb0YFY.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe vinden jullie dit verbruik van een s22 plus? Ik vind het verbruik best veel of zie ik dat helemaal verkeerd.

• Fred13
mavical schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:43:
[Afbeelding]

Hoe vinden jullie dit verbruik van een s22 plus? Ik vind het verbruik best veel of zie ik dat helemaal verkeerd.
Ja, ik vind dit verbruik wat je laat zien hoog.
Google play verbruik is hoog, maar dat zie je vaker. Proef ondervindelijk kun je vaak wel herleiden wat de veroorzaker is. Je zou de lijst met apps die je kunt verwijderen na kunnen lopen, of hopen dat hij na verloop van tijd zuiniger wordt.
is dit ook zo hoog als je geen Flitzmeister gebruikt ?

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 14:54
rajunl schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:11:
[...]

Nee, op geen enkele manier. Ook niet met Engels als primaire taal.
Heb het voorlopig maar opgegeven en unlock nu eerst de telefoon. Jammer, maar helaas.

Tip misschien voor mensen die swipe navigatie gebruiken:
Als je uit één van de onderhoeken naar het midden swipet wordt de Google Assistant geactiveerd.

(bijkomend) andere gesture die ik pas na een tijdje ontdekt heb:
Op het "balkje" onderaan je scherm kan je horizontaal swipen om snel tussen de vorige/open apps te wisselen.

• Fred13
Pap3rclip schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:19:
[...]

Heb het voorlopig maar opgegeven en unlock nu eerst de telefoon. Jammer, maar helaas.

Als je uit één van de onderhoeken naar het midden swipet wordt de Google Assistant geactiveerd.

Op het "balkje" onderaan je scherm kan je horizontaal swipen om snel tussen de vorige/open apps te wisselen.
Tip voor de mensen die willen stippen, er bestaat een help op de telefoon met uitleg. Ook in het settingsmenu vind je de uitleg. ;-)

• Pap3rclip
Fred13 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:25:
[...]

Tip voor de mensen die willen stippen, er bestaat een help op de telefoon met uitleg. Ook in het settingsmenu vind je de uitleg. ;-)
In het settings menu van de veeggebaren (display -> navigatiebalk -> veeggebaren -> meer opties -> vegen vanaf zijkanten en onderkant) laten ze dus enkel de 3 basisfuncties zien (zijkant vegen = terug, omhoog vegen = home, omhoog swipen en vasthouden = recente apps).

Geen idee dus waarom ze de andere 2 mogelijkheden daar niet laten zien (vegen uit hoek voor Assistant en horizontaal swipen voor wisselen tussen open schermen).

Die moet je dan maar zelf per ongeluk zien te ontdekken? :+

• edgarf28
  • Niet online
Ik kreeg net 2x achter elkaar een Google-play systeemupdate door, eerst 1 van een halve mb en na herstarten nog 1 van in de 40mb.

De datum van Google-play systeemupdate is nu 1 maart 2022 bij mij.
Maar de versie nummers van de Play store en Play services zijn nog steeds het zelfde, heeft iemand een idee wat deze 'Google Play-systeemupdates' precies doen?

• rajunl
[...]

Gisteren deed ie het met gelockte scherm vanmorgen de tel opnieuw opgestart toen deed ie het weer niet 🙄. Ik vind het best zo maar wel raar. Nu dus eerst unlocken.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

mavical schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:43:
[Afbeelding]

Flitsmeister trekt hier de accu op de achtergrond leeg. GPS apps, trekken meer accu dan apps die de GPS niet gebruiken.

Het scherm heeft nauwelijks 2 uur aangestaan en de accu is al voor de helft leeg.

Kun je Flitsmeister een dag uit laten staan (eventueel deactiveren)?

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-10 11:51
Het wordt toch wel stiekem tijd voor een fix vanuit Samsung. GPS fix die wegvalt en de video/geluid sync issues hebben zo'n impact op dagelijks gebruik dat dat belangrijk genoeg is als fix, in plaats van wachten op de maandelijkse patch.

Dat die problemen bij een flagship zijn is al erg genoeg, laat staan dat een fix zo lang op zich laat wachten.

• izzet3838
Franco10 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:03:
Het wordt toch wel stiekem tijd voor een fix vanuit Samsung. GPS fix die wegvalt en de video/geluid sync issues hebben zo'n impact op dagelijks gebruik dat dat belangrijk genoeg is als fix, in plaats van wachten op de maandelijkse patch.

Dat die problemen bij een flagship zijn is al erg genoeg, laat staan dat een fix zo lang op zich laat wachten.
Denk dat ze hem gewoon samen met de april security update gaan uitbrengen.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:02
Franco10 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:03:

ja en ik heb ook nog af toe dat het lockscreen vastloopt..mag nu ook wel eens opgelost worden.

• edgarf28
  • Niet online
Michel242186 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:08:
[...]

ja en ik heb ook nog af toe dat het lockscreen vastloopt..mag nu ook wel eens opgelost worden.
Nog nooit problemen ondervonden hier op het lockscreen met m'n S22+.
Gebruik je de standaard bewegende achtergrond misschien op je lockscreen? Dat is het eerste wat ik uit gezet heb toen ik m'n S22+ kreeg.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-11 22:34
[...]

Had ik vanochtend ook.
Zag een stukje van de vingerafdrukscanner en de rest bleef zwart.
Moest hem herstarten door lang de aan/uit knop ingedrukt te houden.
Was wel de eerste keer dat ik dit had.

• Maardiweb
[...]

Ik heb dat balkje niet in beeld. Gebruik wel gestures?

• maus12
  • Laatst online: 08-03-2024
Beste leden,

Sinds een week in bezit van een galaxy s22+ met een bookwallet hoesje. Omdat de uitknop en de volume knoppen zo dicht bij elkaar zitten maak ik geregeld screenshots. Meer leden die deze irritante ervaring hebben? Of ligt het vooral aan mijn hoesje?

Ik zou graag deze screenshot functie op de zijtoetsen uitzetten. Maar hoe doe ik dat? Echt overal al gezocht 🙈 ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Alvast bedankt!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-10 13:02
[...]

Ik heb weken geleden een (standaard) S22 ontvangen vanaf 1ste dag val release, maar die liep geregeld vast, gevolg door een reboot. Zelfs terwijl hij locked stond, zag je hem soms rebooten.
Gezien ik weinig gelijkaardige meldingen terug vond, heb ik hem teruggestuurd als defect en is hij terugbetaald. En ik heb onmiddellijk een nieuwe besteld... waar ik nu nog steeds op wacht..

• avalon123
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-11 11:59
maus12 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:17:
Beste leden,

Sinds een week in bezit van een galaxy s22+ met een bookwallet hoesje. Omdat de uitknop en de volume knoppen zo dicht bij elkaar zitten maak ik geregeld screenshots. Meer leden die deze irritante ervaring hebben? Of ligt het vooral aan mijn hoesje?

Ik zou graag deze screenshot functie op de zijtoetsen uitzetten. Maar hoe doe ik dat? Echt overal al gezocht 🙈 ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Alvast bedankt!
Ik heb de gewone s22 en merk hetzelfde. De volume down knop zit bij mij op de plek waar ik de powerknop gewoon ben en dat is echt nog wennen. Heb hem nu bijna een maand en dit is het enige irritante dat ik voorlopig merk. Camera is echt supersnel en maakt fantastische foto's (weekje Egypte gedaan).

• Denimo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 11:44
Hey Tweakers,

Ik lees al her en der wat over screen protectors, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Gaat om een S22 Graphite. En ja ik gebruik graag mijn vingerafdruk scanner 8)7

Hoor het graag!

• SuperVeloce
Denimo schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:54:
Hey Tweakers,

Ik lees al her en der wat over screen protectors, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Gaat om een S22 Graphite. En ja ik gebruik graag mijn vingerafdruk scanner 8)7

Hoor het graag!
Dat moet je hier vragen: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires

• Pap3rclip
Maardiweb schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:40:
[...]

Ik heb dat balkje niet in beeld. Gebruik wel gestures?
Zie hier (dun grijs balkje). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQhxFsowvSeEkM2-vXhecSTrdyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvxjoydbTjoUmbYGloplIAfI.jpg?f=fotoalbum_large

• izzet3838
Je kunt het uitzetten id instellingen.

• Maardiweb
izzet3838 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:12:
[...]

Je kunt het uitzetten id instellingen.
Ah gevonden, zit bij display > navigatiebalk > gebarenhint. Lekker uit laten staan omdat er dan weer een stukje van het scherm wegvalt. Heb nu wel aangezet dat je over de onderkant van het scherm kan swipen om snel te wisselen, nice 8)

• Rikkert.
  • Laatst online: 28-10 22:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIFRNlGHx7L9bBwYVyzB8QHaNuU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7UawotLvn8WE8EqRLZQP00b.jpg?f=fotoalbum_large

Telefoon nu sinds launch in bezit. Bevalt me prima. Komt werkdag makkelijk door, ook met uurtje google meet (niet vandaag). Laadt hem btw op tot 85%, dus 4.5 uur voor ~54% is best netjes!

Heb wel mijn (plastic folie) screen protector eraf gehaald, voelt stuk beter :)

Enige wat ik merk is dat Firefox soms veel verbruikt.
Daarnaast, one ui home moet niet zo hoog zijn imo, dit is na app cache clearen.

Voor de rest gelukkig geen bugs, glitches of wat dan ook (klopt af). Zeeeeer tevreden hier 8)

(S22Ultra 12gb/256gb)

[ Voor 4% gewijzigd door Rikkert. op 30-03-2022 20:51 ]

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-11 07:14
Rikkert. schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:27:
[Afbeelding]

Telefoon nu sinds launch in bezit. Bevalt me prima. Komt werkdag makkelijk door, ook met uurtje google meet (niet vandaag). Laadt hem btw op tot 85%, dus 4.5 uur voor ~54% is best netjes!

Heb wel mijn (plastic folie) screen protector eraf gehaald, voelt stuk beter :)

Enige wat ik merk is dat Firefox soms veel verbruikt.
Daarnaast, one ui home moet niet zo hoog zijn imo, dit is na app cache clearen.

Voor de rest gelukkig geen bugs, glitches of wat dan ook (klopt af). Zeeeeer tevreden hier 8)
Hoe krijg je dit voor elkaar? Ik laad tot 100% en haal de volgende prestaties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bySYo2x-TWbY3bVXL5aXY7KTIj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8C753lKUKHjxlCanJ1XUE3G.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de meeste apps in volledige sluimerstand die ik niet veel gebruik. Snap er werkelijk niks van hoe de batterij zo snel leeg gaat..

• Rikkert.
  • Laatst online: 28-10 22:19
Droid schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:44:
[...]

Hoe krijg je dit voor elkaar? Ik laad tot 100% en haal de volgende prestaties:

Heb de meeste apps in volledige sluimerstand die ik niet veel gebruik. Snap er werkelijk niks van hoe de batterij zo snel leeg gaat..
Moet wel ff vermelden dat ik de Ultra heb..

Heb niet veel speciaals gedaan denk ik, adaptive battery, speed op optimised. Refresh rate op adaptive.
Ook veel in diepe slaap, en met adb wat zooi verwijderd.

Zie btw wel dat je 5g gebruikt, dat kan veel zuipen. Ik heb hele dag 4g op werk en thuis wifi. Bluetooth in auto aan en voor de rest van de dag bluetooth en loc uit.. (en wifi als ik werk).

• maus12
  • Laatst online: 08-03-2024
5G neemt veel stroom :-(

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
voor mensen die last hebben van battery drain door Google Play services, probeer dit eens:

YouTube: Google Play Services Draining Your Battery? Here's Why and How To Fi...

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10
destorized schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:40:
voor mensen die last hebben van battery drain door Google Play services, probeer dit eens:

YouTube: Google Play Services Draining Your Battery? Here's Why and How To Fi...
1 april firmware update aan het laden, misschien dat dat helpt :)

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-11 22:42
weertenaar schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:33:
[...]

1 april firmware update aan het laden, misschien dat dat helpt :)
Heel benieuwd of de batterij duur beter is met deze update... Laat je het weten?
Pagina: 1 ... 22 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos