• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:39

Oekol

waka waka hey hey

Vandaag voor het eerst echt iets gehad met de telefoon. Ik werd gebeld en nam op: algehele freeze en niks werktte meer. Telefoon startte uit zichzelf opnieuw op (of het knopje aan zijkant om het menu op te roepen hielp daar bij).

Hoe kan ik dit precies - makkelijk- melden bij Samsung?

Ah check! Samsung members app

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 18-03-2022 17:54 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• speedo1983
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-11 22:50
Casual_T schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 23:08:
Mijn vrouw heeft sinds de laatste update een sound lag issue met haar S22 (geen plus o.i.d.).

Schijnt een bug te zijn. Hebben meerdere mensen dit?
Yup, ik heb hetzelfde...na ongeveer een dag loopt de audio niet synchroon meer. Reboot lost het voor één dag op en dan komt het weet terug. Ik las op reddit dat meer mensen dit probleem hebben sinds de laatste update

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 07:33
Vandaag had ik mijn andere simkaart van mijn duosim in de S22 Ultra. In totaal ongeveer 2 uren gebeld en geen 1x viel ik weg. We kunnen dus wel concluderen dat het aan de simkaart ligt... Nog steeds geen VoLTE overigens op deze sim. Dus ik ga nog met Vodafone Zakelijk bellen...

Overigens kan ik ook nergens in de normale settings VoWIFI aanzetten. Waar staat dat bij jullie? Ik kan m wel aanzetten in de telefoon app settings:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ARBx0X9WNGnZZXIi2MO6WxcLak=/x800/filters:strip_exif()/f/image/80zSAIvIDM1xI4keMH3Mzb2d.png?f=fotoalbum_large

XPENG G9 Performance 2024

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:17
kramon schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:08:
Vandaag had ik mijn andere simkaart van mijn duosim in de S22 Ultra. In totaal ongeveer 2 uren gebeld en geen 1x viel ik weg. We kunnen dus wel concluderen dat het aan de simkaart ligt... Nog steeds geen VoLTE overigens op deze sim. Dus ik ga nog met Vodafone Zakelijk bellen...

Overigens kan ik ook nergens in de normale settings VoWIFI aanzetten. Waar staat dat bij jullie? Ik kan m wel aanzetten in de telefoon app settings:
[Afbeelding]
Volgens mij heeft 1 sim bellen+data en de 2e sim alleen bellen.
Zodoende heeft dan sim1 dus VoLTE en 2e sim niet.

Tenzij je 2e sim instelt voor data, dan heeft die VoLTE en sim1 niet.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Verwijderd

SuperVeloce schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 20:03:
Samsung streeft er naar binnen 9 weken de Buds Pro te versturen.
Wat is beetje de ervaring met Samsung en promotie opsturen?
Heeft bij mij uiteindelijk 5 maanden geduurd. :P

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-10 00:00
Scrollen etc in bv ad.nl gaat toch wel zo super k..
Super vertraging, animatieschaal al op 0,5 etc gedaan. Wat kan ik hier nog meer aan doen?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

MarkHero schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:44:
Super vertraging, animatieschaal al op 0,5 etc gedaan. Wat kan ik hier nog meer aan doen?
Ik heb het in de twitter app. Maar vooral als ik wat lees en dat rustig doorscroll. Als ik snel doorscroll heb ik het niet. Heeft mijn inziens met adaptieve hz te maken. Probeer dat eens uit te zetten en te vergelijken?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
speedo1983 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:30:
[...]

Yup, ik heb hetzelfde...na ongeveer een dag loopt de audio niet synchroon meer. Reboot lost het voor één dag op en dan komt het weet terug. Ik las op reddit dat meer mensen dit probleem hebben sinds de laatste update
Hier nog een gebruiker van een S22. Ben wel soort van "blij" te lezen dat ik niet de enige ben... Nu hopen dat ze snel met een fix komen.

• nielsl
  • Laatst online: 02-11 21:53
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 04:57:
[...]

Heeft bij mij uiteindelijk 5 maanden geduurd. :P
Ik had telefoon en buds pro binnen 2 weken na bestelling. Heb besteld op 23 februari. Ging als een tierelier.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:09
@stin00 en @Fred13

Zijn die maan shots niet een beetje... ehm... bs?

Gisteravond ook eens gedaan, op 10x zoom zie je nog niks en is het veel te fel maar op 30x ineens *plop* maan textures en prima exposure. Zelfde op 100x.

Als ik dat met een andere lichtbron probeer totaal neit zo'n effect.

Alsof ze gewoon een hele specifieke maanmodus erin hebben gebouwd speciaal voor dit soort gevallen omdat veel mensen dit toch als test doen en leuk vinden.

Camera is alsnog prachtig en prima en de zoom ook hoor, maar die maan fotos voelen wel een beetje als valsspelen dan.

• Koen88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07 21:43
SuperVeloce schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 00:52:
[...]

Volgens mij heeft 1 sim bellen+data en de 2e sim alleen bellen.
Zodoende heeft dan sim1 dus VoLTE en 2e sim niet.

Tenzij je 2e sim instelt voor data, dan heeft die VoLTE en sim1 niet.
Dat klopt niet helemaal - VoLTE is altijd beschikbaar voor beide SIM kaarten, alleen bellen via VoWIFI niet. Zie mijn screenshots hieronder. Al snap ik niet helemaal waarom de telefoon op het ene scherm zegt dat mijn privé kaart ook via wifi belt, en in het andere scherm dat niet te zien is. Maar goed, ik heb enkel met m'n T-Mobile kaart problemen, dus heel erg vind ik het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1SnXXATEoXxGuz_ja8s28KRXzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlJckyuzwkHYoHOfBWLZ534Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfflAX81wAYM6wAMGGwh5yri8MQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AoTsmykLkvTQupchUGMmtxRi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHhba_odEUq9nsvDJvYZJKpqrsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FR5J5cHdGifKAtvVz3lwdoHZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:38
m0ridin schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:08:
@stin00 en @Fred13

Zijn die maan shots niet een beetje... ehm... bs?

Gisteravond ook eens gedaan, op 10x zoom zie je nog niks en is het veel te fel maar op 30x ineens *plop* maan textures en prima exposure. Zelfde op 100x.

Als ik dat met een andere lichtbron probeer totaal neit zo'n effect.

Alsof ze gewoon een hele specifieke maanmodus erin hebben gebouwd speciaal voor dit soort gevallen omdat veel mensen dit toch als test doen en leuk vinden.

Camera is alsnog prachtig en prima en de zoom ook hoor, maar die maan fotos voelen wel een beetje als valsspelen dan.
Ik heb ook weleens berichten gelezen dat moon-shots fake waren op smart phones. Echter mijn ervaring is dat op mijn oude Huawei mate pro camera de moon-shots nooit lukte totdat er op een bepaald moment een update kwam, andere camera instelling (AI). Er waren geruchten dat Huawei verschillende foto's van de maan (op verschillende locaties) zou gebruiken om jouw shot te verbeteren en van meer details te voorzien.
Hier geloof ik niet zo in, wel dat er een speciale camera setting wordt gebruikt.
De AI zorgt er tenslotte ook voor dat eten met een andere camera setting wordt gefotografeerd dan een landschap of portret.

De moonshots die ik gepost heb zijn gemaakt op mijn galaxy S20. Ik zie ook dat je de maan goed in het vizier moet hebben en dan schijnbaar de camera setting verspringt zodat het beeld duidelijk wordt.
Ter controle heb ik met mijn Sony A6000 camera en 300 mm lens eenzelfde foto gemaakt. Deze is natuurlijk veel beter en heeft meer detail echter het is duidelijk dat het beeld van de maan exact hetzelfde is.

Dus vals spelen is niet het geval, wel is er waarschijnlijk een aparte (AI) setting voor dit soort foto's. :)

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-11 09:18
Sinds gisteren een s22+ 256gb in huis.

Eerste ervaring:
Fingerprint sensor werkt gewoon slecht met Spigen screen protector die er vanaf sec1 erop zat.
Eigenlijk onbruikbaar. Dat had ik niet verwacht :(
Dan maar smart unlock en faceunlock...

Compjoeters... hu?

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:40
MarkHero schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:44:
Daar heb ik ook last van.

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-10 11:51
Ik lees hier en daar over beeld-geluid lag. Na de laatste update schijnt er random een sync lag te ontstaan. Meer mensen die daar last van hebben? Wellicht heeft dat te maken met de aanpassing aan de game optimizing service. Wel jammer dat de top versie van een flagship-reeks dat soort problemen moet ervaren.

• SuperVeloce
Koen88 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:33:
[...]

Dat klopt niet helemaal - VoLTE is altijd beschikbaar voor beide SIM kaarten, alleen bellen via VoWIFI niet. Zie mijn screenshots hieronder. Al snap ik niet helemaal waarom de telefoon op het ene scherm zegt dat mijn privé kaart ook via wifi belt, en in het andere scherm dat niet te zien is. Maar goed, ik heb enkel met m'n T-Mobile kaart problemen, dus heel erg vind ik het niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had voor m'n S22U een 1+ 8T en daar moest ik kiezen welke sim bellen+data had.Op die manier dus 1 sim wel volte.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• SuperVeloce
nielsl schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:04:
[...]

Ik had telefoon en buds pro binnen 2 weken na bestelling. Heb besteld op 23 februari. Ging als een tierelier.
2 weken zijn voor mij voorbij.. hopelijk heb ik ze dan snel. En anders maar geduld hebben

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:03
SuperVeloce schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:08:
[...]

2 weken zijn voor mij voorbij.. hopelijk heb ik ze dan snel. En anders maar geduld hebben
Ik vermoed dat degene op wie je reageert rechtstreeks heeft besteld via Samsung.com - dan worden de Buds gewoon meteen meegeleverd met de mobiele telefoon (wat hij ook beschrijft). Als je via een andere winkel hebt besteld dan kan het (heel) veel langer duren voor je de Buds in huis hebt.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:01
Anakha schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:43:
[...]

Ik vermoed dat degene op wie je reageert rechtstreeks heeft besteld via Samsung.com - dan worden de Buds gewoon meteen meegeleverd met de mobiele telefoon (wat hij ook beschrijft). Als je via een andere winkel hebt besteld dan kan het (heel) veel langer duren voor je de Buds in huis hebt.
Ik kreeg ze idd gelijk met de S22 samen, en had direct bij Samsung besteld.

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:32

Rio

Ik heb al een boek

Hoop klachten hier. Wil toch ook even een positief geluid geven hier, dat gebeurt te weinig;

Ik ben -komende van een Note10+ waar ik uitermate content mee was en afgezien van de occassional en irritante, maar overkomelijke fingerprint-freeze- extreem tevreden met m'n S22 Ultra 512 👌

[ Voor 8% gewijzigd door Rio op 19-03-2022 19:51 ]

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 14:54
Even een vraagje, is er iemand die de Google Assistent werkend heeft om te activeren vanaf locked screen?

Als het scherm van mijn s22 uit staat krijg ik 0 feedback met de "ok/hey Google" voice commands. Ook is er in de settings geen enkele manier om je "persoonlijke stem" of dergelijke in te stellen of aan te leren.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:57
Pap3rclip schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:53:
Even een vraagje, is er iemand die de Google Assistent werkend heeft om te activeren vanaf locked screen?

Als het scherm van mijn s22 uit staat krijg ik 0 feedback met de "ok/hey Google" voice commands. Ook is er in de settings geen enkele manier om je "persoonlijke stem" of dergelijke in te stellen of aan te leren.
Hier ook nog geen sicces gehad(gebruik telefoon in't engels).

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Pap3rclip
izzet3838 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:35:
[...]

Hier ook nog geen sicces gehad(gebruik telefoon in't engels).
Dit is toch wel iets waar ik mee verveeld zit, wat heb je aan heel die Google Assistent als je handmatig moet unlocken en hem activeren. Dit zou toch gewoon moeten werken vanaf lockscreen? (en werkte op mijn jarenoude telefoons).

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10 10:30
Ok, i'm lost...

Situatie:
S22 plus met 2 SIM kaarten. KPN in slot 1, Vodafone in slot 2. Continue raak ik de verbinding met beide providers kwijt. Alleen nood oproepen. Ik kan niet meer gebeld worden op beide nummers en ook internet werkt niet meer. Vliegtuigstand inschakelen en uitschakelen verhelpt het issue voor 10 minuten tot soms enkele uren.

Contact gehad met Samsung. Reset uw telefoon maar :| Dit gedaan. Zonder verder apps geinstalleerd heb ik direct het issue weer. Nieuwe SIM kaart bij KPN gehaald (aangezien deze SIM kaart primair is voor bellen, sms en internet). In de KPN winkel na enkele minuten "alleen nood oproepen".

SIM kaarten gewisseld. Probleem is weg. Ik heb een dag lang via de Vodafone SIM kunnen bellen/internetten zonder issue. Daarna gewisseld naar KPN en ook daar een dag zonder problemen (nog steeds de SIM kaarten gewisseld).

SIM kaarten weer terug gezet naar de oorspronkelijke situatie (KPN SIM slot 1) en binnen 5 minuten "alleen nood oproepen". Ik draai nu weer zonder issue met KPN in slot 2.

Bellen via WiFi en 4G heb ik uitgezet.

Ik kan het toestel wel opsturen naar Samsung, maar ik verwacht dat ze niet tegen het issue aan gaan lopen.

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt of gelezen of een brilliant idee wat de oorzaak is? Ik kan er nu prima mee werken, maar bijzonder is het wel...

• Cobiwan
  • Niet online
Rendier2710 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:13:
Ok, i'm lost...

Situatie:
S22 plus met 2 SIM kaarten. KPN in slot 1, Vodafone in slot 2. Continue raak ik de verbinding met beide providers kwijt. Alleen nood oproepen. Ik kan niet meer gebeld worden op beide nummers en ook internet werkt niet meer. Vliegtuigstand inschakelen en uitschakelen verhelpt het issue voor 10 minuten tot soms enkele uren.

Contact gehad met Samsung. Reset uw telefoon maar :| Dit gedaan. Zonder verder apps geinstalleerd heb ik direct het issue weer. Nieuwe SIM kaart bij KPN gehaald (aangezien deze SIM kaart primair is voor bellen, sms en internet). In de KPN winkel na enkele minuten "alleen nood oproepen".

SIM kaarten gewisseld. Probleem is weg. Ik heb een dag lang via de Vodafone SIM kunnen bellen/internetten zonder issue. Daarna gewisseld naar KPN en ook daar een dag zonder problemen (nog steeds de SIM kaarten gewisseld).

SIM kaarten weer terug gezet naar de oorspronkelijke situatie (KPN SIM slot 1) en binnen 5 minuten "alleen nood oproepen". Ik draai nu weer zonder issue met KPN in slot 2.

Bellen via WiFi en 4G heb ik uitgezet.

Ik kan het toestel wel opsturen naar Samsung, maar ik verwacht dat ze niet tegen het issue aan gaan lopen.

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt of gelezen of een brilliant idee wat de oorzaak is? Ik kan er nu prima mee werken, maar bijzonder is het wel...
Wellicht eerst nieuwe simkaarten aanvragen? Je weet maar nooit.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:00
Mijn Samsung s22 ultra 128gb is al tijdje terug gestuurd naar Samsung. Maar nu ik een iPhone 13 pro max heb moet ik nu wel zeggen dat de batterij van de Ultra toch wel snel leeg liep ondanks allerlei aanpassingen. In de nacht zomaar 14% weg, met de pro max slechts 1 a 2 procent. Ik hoop dat er voor de s22 gebruikers wel nog update kom die de batterijduur verbeterd. Ik wens jullie wel veel plezier met jullie nieuwe toestel het blijft wel een mooi toestel die Ultra.😊

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:33
elaho schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:34:
Mijn Samsung s22 ultra 128gb is al tijdje terug gestuurd naar Samsung. Maar nu ik een iPhone 13 pro max heb moet ik nu wel zeggen dat de batterij van de Ultra toch wel snel leeg liep ondanks allerlei aanpassingen. In de nacht zomaar 14% weg, met de pro max slechts 1 a 2 procent. Ik hoop dat er voor de s22 gebruikers wel nog update kom die de batterijduur verbeterd. Ik wens jullie wel veel plezier met jullie nieuwe toestel het blijft wel een mooi toestel die Ultra.😊
Geen problemen met de batterij.
Eeste dag alles downloaden, installeren .. toestel updaten enz.
1 dag en 7 uur, waarvan 7uur en 30minuten sot, en nog 7 procent over.
De eerste nacht had ik hem op de vliegtuigstand, en toen ging er maar 2 procent vanaf.

• Denimo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 11:44
Hier blije nieuwe S22 128 GB gebruiker. Ook hier problemen met batterij duur... Er lijkt iets mis te zijn gegaan na het installeren en overzetten van bestanden. Dit kan niet kloppen, hoe snel deze leeg gaat..

Nu de tips opgevolgd en de Aanpasbar batterij optie uitgeschakels. En zelfde voor apps sluimeren. Kijken hoe die het nu doet, anders hard reset. Of anders als dit niet verbetert, terugsturen..

• Pap3rclip
Denimo schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:24:
Hier blije nieuwe S22 128 GB gebruiker. Ook hier problemen met batterij duur... Er lijkt iets mis te zijn gegaan na het installeren en overzetten van bestanden. Dit kan niet kloppen, hoe snel deze leeg gaat..

Nu de tips opgevolgd en de Aanpasbar batterij optie uitgeschakels. En zelfde voor apps sluimeren. Kijken hoe die het nu doet, anders hard reset. Of anders als dit niet verbetert, terugsturen..
Veel mensen hebben het al ondervonden, maar een clean install met daarna handmatig je (nog benodigde) apps terug installeren helpt met veel van alle issues. Heb dit gedaan, heeft een avondje prullen/instellen/backupen-restoren per app gekost, maar blij dat ik het gedaan heb. Is toch ook fijn om de smartphone naar wens in te stellen en te leren kennen. Heb je tegelijk al de rotzooi die je toch niet meer gebruikt er niet meer op staan.

Je Google account helpt veel met het herinstalleren. Wat nog het langste duurde was een Whatsapp backup op mijn oude smartphone maken. Ook duurt het minstens enkele dagen om je batterij "ingewerkt" te hebben, bij gebrek aan beter woord.

Ondertussen tevreden van de kleine S22, en haal een volledige dag na nachtelijk opladen met gemak.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
elaho schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:34:
Hoe bevalt de overstap verder? Ik ben ook de 13 Pro max serieus aan het overwegen, maar vind het op sommige punten wel lastig om naar Apple over te stappen.. die verdomde lightning connector, geen youtube vanced, geen add-ons voor Firefox (bijv. adblocker), redelijk dikke notch bovenin. Toch allemaal wat achteruitgang als je Android gewend bent :+

• Pap3rclip
stin00 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:39:
[...]

Hoe bevalt de overstap verder? Ik ben ook de 13 Pro max serieus aan het overwegen, maar vind het op sommige punten wel lastig om naar Apple over te stappen.. die verdomde lightning connector, geen youtube vanced, geen add-ons voor Firefox (bijv. adblocker), redelijk dikke notch bovenin. Toch allemaal wat achteruitgang als je Android gewend bent :+
off-topic, maar YouTube Vanced kan je sowieso vergeten bij één van de volgende YouTube updates :/

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 19:30
[...]

En nog een dozijn andere zaken die erg vervelend zijn als je al jaren een Android gebruikt.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:00
[...]

Ik ben een fervente Apple gebruiker. Dus de overstap naar de Samsung Ultra was voor mij nieuw. Ik miste echter de goeie synchronisatie tussen al mijn Apple apparatuur. Dus vandaar nu weer terug naar Apple. Moet zeggen batterij van de 13 pro max is echt geweldig. Echter vond ik het scherm van de Ultra mooier qua kleuren/helderheid. Batterij van de Ultra was niet zo goed dus. :)

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Aggressor schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:47:
[...]

Geen problemen met de batterij.
Eeste dag alles downloaden, installeren .. toestel updaten enz.
1 dag en 7 uur, waarvan 7uur en 30minuten sot, en nog 7 procent over.
De eerste nacht had ik hem op de vliegtuigstand, en toen ging er maar 2 procent vanaf.
Batterij is hier ook dik in orde op m'n S22+, heb nu 9u15m screen on time en nog 30% over!
Dus kan makkelijk 10u scherm aan tijd halen op wifi

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
edgarf28 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:31:
[...]

Batterij is hier ook dik in orde op m'n S22+, heb nu 9u15m screen on time en nog 30% over!
Dus kan makkelijk 10u scherm aan tijd halen op wifi
9:15 SOT en nog 30% over op een S22+, tuurlijk joh 8)7 Dat betekent gegarandeerd dat je niet tot 100% hebt opgeladen en je batterij stats 'since last full cycle' niet kloppen. Anders graag even hier delen.

• edgarf28
  • Niet online
stin00 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:40:
[...]

9:15 SOT en nog 30% over op een S22+, tuurlijk joh 8)7 Dat betekent gegarandeerd dat je niet tot 100% hebt opgeladen en je batterij stats 'since last full cycle' niet kloppen. Anders graag even hier delen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1S_GulrcGkEngjXs44pHwobS4Kg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5Qzc5gpDSjm0awBjBlzD1y0W.png?f=fotoalbum_large

EDIT: Dit is zelfs met een VPN, en een energie slurpende app die ik heel veel heb gebruikt vandaag (die bovenaan staat), dus zonder die 2 dingen zou het nog veel langer zijn denk ik

EDIT 2: En heb trouwens ook nog een Amazfit smartwatch heel de dag verbonden gehad met de Zepp applicatie via Bluetooth.

En Always on scherm staat ook aan bij mij van 11 tot 23u

EDIT 3: Eind resultaat was 11u9m screen-on time bij 13%, toen ben ik hem maar eens gaan opladen

[ Voor 48% gewijzigd door edgarf28 op 20-03-2022 23:54 ]

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:01
wtf

Ik heb eindelijk een dag met mijn gewone S22 waarbij ik na 15 u van de lader op 40% zit. Kennelijk zit er nog wel iets verkeerd bij mij want Google Play Services heeft de telefoon op de achtergrond 13u en 20m actief gehouden.. nu nog de oorzaak vinden |:(

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• edgarf28
  • Niet online
Maardiweb schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:50:
[...]

wtf

Ik heb eindelijk een dag met mijn gewone S22 waarbij ik na 15 u van de lader op 40% zit. Kennelijk zit er nog wel iets verkeerd bij mij want Google Play Services heeft de telefoon op de achtergrond 13u en 20m actief gehouden.. nu nog de oorzaak vinden |:(
Na 15u op 40% is toch netjes? Met hoeveel scherm aan tijd?

• Maardiweb
edgarf28 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:51:
[...]

Na 15u op 40% is toch netjes? Met hoeveel scherm aan tijd?
1u45.. heel weinig gebruikt dus 8)7

• edgarf28
  • Niet online
Maardiweb schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:53:
[...]

1u45.. heel weinig gebruikt dus 8)7
Ah oke ja dat is wel heel weinig.

Ik heb wel een aantal tweaks toegepast...
Heb zo'n 100 systeem-apps (die ik niet gebruik) uitgeschakeld via AdbAppcontrol, en iets van 70 gebruikers-apps in de ultieme sluimerstand gezet bij de batterij manager.
En ik gebruik een andere launcher, op de gegeven moment gebruikte de Samsung OneUI launcher 30% bij mij, nu met Lawnchair v12a5 zo'n 5% maar meer.

• Maardiweb
edgarf28 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:03:
[...]

Ah oke ja dat is wel heel weinig.

Ik heb wel een aantal tweaks toegepast...
Heb zo'n 100 systeem-apps (die ik niet gebruik) uitgeschakeld via AdbAppcontrol, en iets van 70 gebruikers-apps in de ultieme sluimerstand gezet bij de batterij manager.
En ik gebruik een andere launcher, op de gegeven moment gebruikte de Samsung OneUI launcher 30% bij mij, nu met Lawnchair v12a5 zo'n 5% maar meer.
Ik gebruik Nova dus geen ervaringen met OneUI. Heb eea uitgezet via AdbAppcontrol inderdaad en wat andere apps gesluimerd, maar heb het idee dat er nog steeds één of meerdere apps zijn die via Play Services iets proberen waardoor die app mn telefoon uit diepe slaap houdt. Ik weet alleen niet hoe ik daar verder achter kom. Accubattery geeft geen rare dingen weer namelijk..

• edgarf28
  • Niet online
Maardiweb schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:05:
[...]

Ik gebruik Nova dus geen ervaringen met OneUI. Heb eea uitgezet via AdbAppcontrol inderdaad en wat andere apps gesluimerd, maar heb het idee dat er nog steeds één of meerdere apps zijn die via Play Services iets proberen waardoor die app mn telefoon uit diepe slaap houdt. Ik weet alleen niet hoe ik daar verder achter kom. Accubattery geeft geen rare dingen weer namelijk..
Ik heb ook pas de app data van de Google play services gewist, sindsdien staat de Google play services app minder hoog bij m'n batterij statistieken. Heb ook verschillende instellingen bij het kopje 'Google' bij instellingen uit gezet, zoals Advertentie ID verwijderd, Apparaten in de buurt zoeken uit gezet, Nearby connections ook, en bij de 3 puntjes rechts bovenin 'Gebruik van diagnostische gegevens' uit gezet

Edit: En ook bij locatie heb ik Scannen via Bluetooth en via WiFi uit gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door edgarf28 op 20-03-2022 22:48 ]

• Mcstrawberry
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-10 13:29
Komende van een M51, met een superbatterij, was ik uiteraard niet tevreden over de batterijduur van mijn S22 Ultra. Ik laad mijn telefoon op tot max. 80% en doe dat de laatste keer rond 16 uur. Met mijn M51 had ik dan rond middernacht nog meer dan 50%. De S22 zat maar op 30%, en dan haalde hij soms ook de ochtend niet meer. De lader hangt aan een timer die pas om 7 uur oplaad.

Beetje alle tips die je hier vindt geprobeerd, maar niet echt een verbetering gemerkt. Zit ik wat te spelen met de Bixby routines en bedenk ik; als ik nu eens de locatie uitzet en een routine maak als ik een bepaalde app open (die locatie nodig heeft) de locatie wordt geactiveerd?

Dat was ineens een enorm verbetering voor mijn batterijduur. Einde van de dag houd ik nu tussen de 40 à 50 % over. Nu ben ik dus best tevreden. :)

• edgarf28
  • Niet online
Mcstrawberry schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:10:
...
Zit ik wat te spelen met de Bixby routines en bedenk ik; als ik nu eens de locatie uitzet en een routine maak als ik een bepaalde app open (die locatie nodig heeft) de locatie wordt geactiveerd?

Dat was ineens een enorm verbetering voor mijn batterijduur. Einde van de dag houd ik nu tussen de 40 à 50 % over. Nu ben ik dus best tevreden. :)
Bedankt voor de tip! Heb nu net ook gelijk zo'n Bixby routine aangemaakt, ben benieuwd!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-11 00:17
Hieronder mijn baterijgegevens van de reguliere S22 van vandaag. Ben best tevreden, ook een aantal apps via ADBappcontrol disabled. Heeft iemand een lijstje met bloatware die disabled kunnen worden? Alvast dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naJVPcj8g4INWMM9GtCmXj9mdts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VIWxAoJ4HZr8m3yTiab74xG.jpg?f=fotoalbum_large

• edgarf28
  • Niet online
Neco75 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:18:
Hieronder mijn baterijgegevens van de reguliere S22 van vandaag. Ben best tevreden, ook een aantal apps via ADBappcontrol disabled. Heeft iemand een lijstje met bloatware die disabled kunnen worden? Alvast dank!

[Afbeelding]
Ik heb zelf deze 100 apps uitgeschakeld via ADBappcontrol:
https://drive.google.com/...H0dprfX/view?usp=drivesdk

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-11 00:17
Thnx voor het delen!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Mcstrawberry schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:10:
als ik nu eens de locatie uitzet en een routine maak als ik een bepaalde app open (die locatie nodig heeft) de locatie wordt geactiveerd?
Het grote nadeel van een dergelijke routine vind ik dat wanneer je je telefoon kwijt raakt, je deze nooit meer terug kan vinden met een "Find my phone" achtig idee. Wellicht iets om rekening mee te houden.

• User77
  • Laatst online: 22:35
Zou je in de praktijk veel verschil merken tussen de 8 en 12gb variant? En welk hoesje is het meest minimalistisch voor de ultra?

• MischaBoender
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-11 10:11
User77 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 00:46:
[...]
En welk hoesje is het meest minimalistisch voor de ultra?
Spigen AirSkin denk ik, daar zit ik ook op te wachten voor mijn S22+. Misschien heeft @Bartje1983 er nog 1 in de verkoop voor de ultra.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

edgarf28 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:45:
[...]

[Afbeelding]

EDIT: Dit is zelfs met een VPN, en een energie slurpende app die ik heel veel heb gebruikt vandaag (die bovenaan staat), dus zonder die 2 dingen zou het nog veel langer zijn denk ik

EDIT 2: En heb trouwens ook nog een Amazfit smartwatch heel de dag verbonden gehad met de Zepp applicatie via Bluetooth.

En Always on scherm staat ook aan bij mij van 11 tot 23u

EDIT 3: Eind resultaat was 11u9m screen-on time bij 13%, toen ben ik hem maar eens gaan opladen
Gebruikt OnlyFans zoveel batterij bij jou?

• edgarf28
  • Niet online
VPIPPFR schreef op maandag 21 maart 2022 @ 00:04:
[...]

Het grote nadeel van een dergelijke routine vind ik dat wanneer je je telefoon kwijt raakt, je deze nooit meer terug kan vinden met een "Find my phone" achtig idee. Wellicht iets om rekening mee te houden.
Thnx klopt idd, ik heb nu net aan de routine toegevoegd dat het alleen moet gebeuren als ik op m'n thuis WiFi netwerk zit, en een extra routine dat wanneer er geen verbinding is met m'n thuis WiFi netwerk dat hij dan de locatie weer moet inschakelen voor de zekerheid.

[ Voor 6% gewijzigd door edgarf28 op 21-03-2022 08:00 ]

• edgarf28
  • Niet online
Oekol schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:25:
[...]

Ja 🤡😅

• Denimo
Oké wow, gisteravond een clean install gedaan en wat een verschil! Je merkt dat de performance een stuk beter is en batterij gebruik is zoals je zou verwachten tot nu toe. Er staat nu nog batterijgebruik leren, zal binnenkort even een update met de ervaring delen.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:33
Denimo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:24:
Oké wow, gisteravond een clean install gedaan en wat een verschil! Je merkt dat de performance een stuk beter is en batterij gebruik is zoals je zou verwachten tot nu toe. Er staat nu nog batterijgebruik leren, zal binnenkort even een update met de ervaring delen.
De eerste nacht had ik vliegtuigmode aan, toen ging in 9 uur 2 procent vanaf.
Afgelopen nacht had ik alleen de "niet storen functie" aan, en toen ging er 3 procent vanaf...

Ik heb echt niks te klagen over de batterij.

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb de S22 Ultra 256 nu een paar dagen. Smart Switch gebruikt voor dataoverdracht (was niet veel data). Vervolgens met instellingen en diep sluimerende apps batterijverbuik proberen te minimaliseren.

Ik haal nu gemiddeld tegen de 5 uurtjes SOT van 85% naar 20%. Ik game hierbij weinig/niet. Vooral op Chrome/Reddit/YouTube/Whatsapp. Zoveel mogelijk Dark Mode. Meestal alleen WiFi aan, BT en locatie alleen nodig is.
Ik ben hier op zich niet ontevreden mee. Hopelijk verbetert het later nog wat met updates.

Nachtje vliegtuigmodes = -2% over de hele nacht
Nachtje alleen WiFi = ongeveer -0,5% per uur.

[ Voor 7% gewijzigd door MercedesCLS op 21-03-2022 09:21 ]

• Bomberman71
Oekol schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:25:
[...]

Spijker op zijn kop !

Ga je het hebben over SOT en vervolgens ga je dat bevestigen met een screenshot en dan scherm je de applicatie die het meeste verbruikt af ...... 8)7 8)7

Als je dan je privacy wilt behouden begin er dan gewoon niet over.

[ Voor 9% gewijzigd door Bomberman71 op 21-03-2022 10:40 ]

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:45
MischaBoender schreef op maandag 21 maart 2022 @ 01:36:
[...]

Spigen AirSkin denk ik, daar zit ik ook op te wachten voor mijn S22+. Misschien heeft @Bartje1983 er nog 1 in de verkoop voor de ultra.
Ik heb er nog een. En is inderdaad erg minimalistisch.

• Pap3rclip
MercedesCLS schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:11:
Ik heb de S22 Ultra 256 nu een paar dagen. Smart Switch gebruikt voor dataoverdracht (was niet veel data). Vervolgens met instellingen en diep sluimerende apps batterijverbuik proberen te minimaliseren.

Ik haal nu gemiddeld tegen de 5 uurtjes SOT van 85% naar 20%. Ik game hierbij weinig/niet. Vooral op Chrome/Reddit/YouTube/Whatsapp. Zoveel mogelijk Dark Mode. Meestal alleen WiFi aan, BT en locatie alleen nodig is.
Ik ben hier op zich niet ontevreden mee. Hopelijk verbetert het later nog wat met updates.

Nachtje vliegtuigmodes = -2% over de hele nacht
Nachtje alleen WiFi = ongeveer -0,5% per uur.
Wat volgens mij ook heel erg scheelt is overal dark/amoled modus te gebruiken. Mijn Reddit app (Sync), browser (brave) en systeem staan allemaal op zwarte achtergrond. Vooral een paar uurtjes Reddit scrollen bvb. maakt dan echt wel een verschil.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:59
Iemand issues met vastlopers? Moet regelmatig bij ontwaken van toestel opnieuw opstarten. Vingerafdruk is dan maar half zichtbaar....s22 ultra.

• izzet3838
jelleeelco schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:17:
Iemand issues met vastlopers? Moet regelmatig bij ontwaken van toestel opnieuw opstarten. Vingerafdruk is dan maar half zichtbaar....s22 ultra.
Zie mijn post van paar dagen geleden, Samsung werkt er aan.

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
De laatste dagen loopt mijn geluid achter op filmpjes (Whatsapp Facebook etc). Lees er ook wat over op de site van Samsung community. Wie heeft er nog meer last van? En is er al een update gevonden?

• speedo1983
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-11 22:50
Relative schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:38:
De laatste dagen loopt mijn geluid achter op filmpjes (Whatsapp Facebook etc). Lees er ook wat over op de site van Samsung community. Wie heeft er nog meer last van? En is er al een update gevonden?
Er is geen oplossing voor - buiten een reboot en dan kan je weer een tijdje er tegenaan. Dat gezegd hebbende, ik heb er de laatste 3 dagen geen last meer van na de laatste reboot. Ik verwacht dat er wel een update komt want veel users klagen hierover

• Koen88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07 21:43
Relative schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:38:
Jep, sinds de update die de gaming service beteugeld heeft, heb ik dat probleem ook. Zodra ik het uit sync zie gaan herstart ik de telefoon even. Het is dat ik op 1 van m'n kaarten een pincode heb, anders zou ik een nachtelijke automatische herstart instellen tot Samsung dit fikst. Ik ga er in ieder geval wel van uit dat dit met een update opgelost wordt.

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
Hi All,

Sinds een paar dagen de eigenaar van een S22 ultra 256 gb, echter merk ik ook wel aparte dingen met de batterij, kom van een iphone 12.

Deze haal ik bijv vanmorgen van de lader, kijk op het scherm en paar minuten later al op 99% dan rij ik naar de zaak, (25 min rijden) niks gedaan met het toestel en zit ik al op 97%..

merk ook zodra ik erop ga kijken zie ik gewoon soms het percentage zakken, dus kwartiertje browsen ofzo gaat er gerust een paar % vanaf.. is dat nog een leer curve of?

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:29
Vegetto schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:24:
Hi All,

Sinds een paar dagen de eigenaar van een S22 ultra 256 gb, echter merk ik ook wel aparte dingen met de batterij, kom van een iphone 12.

Deze haal ik bijv vanmorgen van de lader, kijk op het scherm en paar minuten later al op 99% dan rij ik naar de zaak, (25 min rijden) niks gedaan met het toestel en zit ik al op 97%..

merk ook zodra ik erop ga kijken zie ik gewoon soms het percentage zakken, dus kwartiertje browsen ofzo gaat er gerust een paar % vanaf.. is dat nog een leer curve of?
ik heb dezelfde issue op mijn Normale S22. inmiddels al een paar weken in mijn bezit. Als ik hem s'ochtends van de lader af haal en ik ga naar beneden drink een bak koffie etc is er zo 3-5% weg terwijl ik niks bijzonders heb gedaan.

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
Ik heb een s22 plus. Heb dezelfde ervaring. Heb van mijn werk een A52. Als die in de avond 100 % opgeladen is dan is de ochtend erop nog steeds 100%. Wellicht is het een andere manier van meten. Ik zie wel dag verschil.

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:49
Ik heb een s22 plus. Heb dezelfde ervaring. Heb van mijn werk een A52. Als die in de avond 100 % opgeladen is dan is de ochtend erop nog steeds 100%. Wellicht is het een andere manier van meten. Ik zie wel dat verschil.

• Vegetto
Inhumanous schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:31:
[...]

ik heb dezelfde issue op mijn Normale S22. inmiddels al een paar weken in mijn bezit. Als ik hem s'ochtends van de lader af haal en ik ga naar beneden drink een bak koffie etc is er zo 3-5% weg terwijl ik niks bijzonders heb gedaan.
Hi,

Haal je wel het einde van de dag? ik moet zeggen dat ik er nog niet zoveel op zit ook omdat ik denk shit straks is ie leeg, moet toch niet kunnen voor zon groot duur toestel?

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:29
Vegetto schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:06:
[...]

Hi,

Haal je wel het einde van de dag? ik moet zeggen dat ik er nog niet zoveel op zit ook omdat ik denk shit straks is ie leeg, moet toch niet kunnen voor zon groot duur toestel?
einde vd dag haal ik wel, maar dat is dan ook vooral als ik op kantoor zit en eigenlijk niet veel op mijn telefoon doe.

als ik buiten de deur ben en ik lees af en toe NU.nl of tweakers en scroll nog wat door FB kom ik wel thuis met een batterij van +/- 30% rond een uurtje of 6

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:06
Ik heb bij al mijn Samsungs gehad dat de batterij toch wel 1 tot 3% daalt per uur, als ik niets doe. Zeker als ik gebruik maak van mobiele data, dan gaat het harder dan op WiFi.
Stand-by is minder efficient dan Iphone.
Apple kan heel precies de eigen hard- en software op elkaar afstemmen, voor slechts drie modellen die onderling nauwelijks verschillen. Voor Samsung wat lastiger, omdat zij heel diverse hard- en software van externe partijen op elkaar moeten afstemmen, en er voor kiezen elk jaar heel veel nieuwe modellen uit te brengen.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• raymondbdws
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-11 16:12
(jarig!)
Mijn S22 Plus haperde steeds sinds het begin dat ik het toestel heb ontvangen, super irritant. Bij het openen van Instagram of als ik mijn notificatie balk omlaag trek dan loopt het toestel al vast.

Op een gegeven moment heb ik maar heel veel apps geopend en een pagina geopend met veel Gif plaatjes, dat was het moment dat het toestel op zwart ging, haha. Even later ging het weer aan (reboot) en alles verloopt super smooth. Geen enkel last van lagg of dergelijke. Super bizar..

• Vegetto
Vind t bizar gewoon, screen time van 20 m en de rest van de apps onder de 1 % en hij zit nu op 91% vanaf vanmorgen half 8 of zit ik te zeiken en is dat normaal?

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 07:33
Ik heb zonet een retour aangevraagd voor de S22 Ultra en ga weer terug naar m'n Pixel 6 Pro. Daar was ik ook niet helemaal happy mee, maar is sowieso snappier dan de S22 Ultra en belt beter ;-) Volgend jaar weer een nieuwe kans voor Samsung.

XPENG G9 Performance 2024

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Vegetto schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:58:
Vind t bizar gewoon, screen time van 20 m en de rest van de apps onder de 1 % en hij zit nu op 91% vanaf vanmorgen half 8 of zit ik te zeiken en is dat normaal?
Dat is wel veel. Heb je de telefoon vanaf het begin volledig zelf ingericht, heb je data overgezet van je oude smartphone naar deze smartphone?

Wellicht kun je apps verwijderen die je echt niet gebruikt. Op de eerste pagina's in dit topic staat een beschrijving welke apps wegkunnen. Verder is het het niet normaal voor een S22 Ultra als je die al enkele weken hebt en zo'n 3 keer volledig hebt opgeladen en ontladen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Vegetto
Kiswum schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Dat is wel veel. Heb je de telefoon vanaf het begin volledig zelf ingericht, heb je data overgezet van je oude smartphone naar deze smartphone?

Wellicht kun je apps verwijderen die je echt niet gebruikt. Op de eerste pagina's in dit topic staat een beschrijving welke apps wegkunnen. Verder is het het niet normaal voor een S22 Ultra als je die al enkele weken hebt en zo'n 3 keer volledig hebt opgeladen en ontladen.
moet zeggen heb hem nu een dag of 4, denk nu 3x geladen.. ik heb hem ingericht en dan import van icloud gedaan (kom van iphone)

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-09 04:40
Na de maart update... is er een probleem met audio.Als ik een filmpje afspeel met browser of youtube en dan tijdens afspelen galaxy buds ga gebruiken loopt beeld en audio niet meer gelijk.

Dit blijft ook nadat ik de galaxy buds terug in doosje stop en via de telefoon speakers speel. Enige wat helpt is een reboot, 

Of ik moet in develop options bluetooth codec op aac zetten...dan loopt wel weer synchroon dit is erg irritant

:(

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:09
Mjah, hier echt weinig issues met de batterij van mijn S22 ultra...

Ik heb AOD altijd uit staan trouwens, dat scheelt misschien ook wel. Maar gisternacht opgeladen en nu na 11uur gebruik (waarvan 2u SOT) is er 23% vanaf. In de nacht, geen vliegtuigstand oid, verbruikt hij zo'n 0.6%/u.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:51
elaho schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:56:
[...]

Ik ben een fervente Apple gebruiker. Dus de overstap naar de Samsung Ultra was voor mij nieuw. Ik miste echter de goeie synchronisatie tussen al mijn Apple apparatuur. Dus vandaar nu weer terug naar Apple. Moet zeggen batterij van de 13 pro max is echt geweldig. Echter vond ik het scherm van de Ultra mooier qua kleuren/helderheid. Batterij van de Ultra was niet zo goed dus. :)
Oh ja niet zo goed? Heb je dit echt goed bij gehouden. Ik kan mij niet indenken. Ik ben zelf een gebruiker van de Galaxy S20 Ultra en na 2 jaar intensief gebruik en steeds opladen is de accu nog steeds erg goed bij mij en kom ik de dag door. Ik moet erbij zeggen dat ik intensief gebruiker ben gedurende dag door. Ik laad ook tijdens het auto rijden op. Maar zelfs na 2 jaar gebruik nog net zo goede accu. Ik heb geen plannen om mijn huidige S20 Ultra te vervangen. Als de accu kapot of versleten gaat, laat ik een nieuwe accu inzetten door Samsung voor €69,- binnen paar minuten. De S22 Ultra doet het nog beter op accu dan de S20 Ultra.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-11 07:14
Mijn S22+ zaterdag binnen gekregen. Heb nu 1 uur en 10 min SOT en nog maar een batterij van 55%.. Deze kwam vannochtend van de lader met 100%.

Nog meer gevallen met zo'n extreem slechte batterijduur? Ik heb zowat al het energieslurpende uit gezet en heel wat apps op sluimeren..

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:08
Droid schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:16:
Mijn S22+ zaterdag binnen gekregen. Heb nu 1 uur en 10 min SOT en nog maar een batterij van 55%.. Deze kwam vannochtend van de lader met 100%.

Nog meer gevallen met zo'n extreem slechte batterijduur? Ik heb zowat al het energieslurpende uit gezet en heel wat apps op sluimeren..
Als je jouw telefoon pas sinds zaterdag hebt, zou ik het nog een paar dagen aankijken. Een nieuwe telefoon (of na een reset) is de eerste week aan het "inleren". Over het algemeen stabiliseert het verbruik en zul je zien dat het beter wordt.

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zijn er meer mensen die de trilfunctie bij oproepen en berichten veel te zacht vinden? Ik mis vanalles als de telefoon in mijn zak zit...

Daar had ik met de S10 geen last van.

• Pap3rclip
Skating_vince schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:19:
Zijn er meer mensen die de trilfunctie bij oproepen en berichten veel te zacht vinden? Ik mis vanalles als de telefoon in mijn zak zit...

De trilmotor lijkt inderdaad anders (in een andere richting?) te werken.
Je kan wel de intensiteit en evt. een bijkomend "trilgeluid" af laten spelen onder settings > geluiden en trillen > intensiteit trilsignaal.
Misschien dat dit helpt?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Pap3rclip schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:34:
[...]

Je kan wel de intensiteit en evt. een bijkomend "trilgeluid" af laten spelen onder settings > geluiden en trillen > intensiteit trilsignaal.
Misschien dat dit helpt?
Dat klopt de trilmotor zit als de telefoon op tafel ligt richting bovenkant en onderkant telefoon ipv richting achterkant (tafel) voorkant (scherm). Zie ook preview video van MKBHD

• Denimo
Tweakers, is iemand op de hoogte of je de swipe gestures nog meer kunt customisen?
Ik zou graag alleen links onder in het scherm terug kunnen swipen. Dat het ook van de rechterkant van het scherm en bovenin kan, vind ik overbodig. Zorgt vaak genoeg voor incidentele touches. Ben benieuwd naar mogelijkheden.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Denimo schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:56:
Tweakers, is iemand op de hoogte of je de swipe gestures nog meer kunt customisen?
Ik zou graag alleen links onder in het scherm terug kunnen swipen. Dat het ook van de rechterkant van het scherm en bovenin kan, vind ik overbodig. Zorgt vaak genoeg voor incidentele touches. Ben benieuwd naar mogelijkheden.
One Hand Operation+, dit is onderdeel van Samsungs eigen Good Lock app. Deze kun je vinden in de Galaxy Store.

• Denimo
dreester schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:24:
[...]

One Hand Operation+, dit is onderdeel van Samsungs eigen Good Lock app. Deze kun je vinden in de Galaxy Store.
Yes, bedankt! Jammer dat ik niet de originele animatie kan behouden maar voor de rest precies wat ik zocht! Super bedankt.

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Pap3rclip schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:34:
[...]

Misschien dat dit helpt?
Bedankt voor je reactie! De intensiteit maakt helaas niks uit en een extra geluid wil ik juist niet. Best een gemist. Bij sommige dingen vraag je je af of ze het getest hebben haha.

[ Voor 0% gewijzigd door Skating_vince op 23-03-2022 11:02 . Reden: swype... ]

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Skating_vince schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:19:

Ik zag het artikel bij de buren:
https://nl.hardware.info/...-nieuwe-locatie-trilmotor

Verklaard in mijn ogen wel het verschil qua trillen met je S10.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:24
Vegetto schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:24:
Hi All,

Ik kom van een 12 Pro Max en wissel best vaak van telefoon, wen er maar aan 😅

Accuduur van iPhone is echt wel een stuk beter geregeld dan bij Samsung/Android.

• izzet3838
Als ik mijn instellingen backup naar de samsung cloud, neemt deze dan ook de routines mee?

• Bomberman71
Skating_vince schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:00:
[...]

Bedankt voor je recept! De intensiteit maakt helaas niks uit en een extra geluid wil ik juist niet. Best een gemist. Bij sommige dingen vraag je je af of ze het getest hebben haha.
Al vanaf de release, meer als een maand geleden, bekend. Gewoon vrij zwak en een duidelijke downgrade voor de mensen die veel gebruik maken van deze functie.
Voor de speakers hetzelfde verhaal, stukken minder als de voorganger en zelfs de N20U.

Beiden zijn wel te verklaren zoals je kunt lezen in de link hierboven.
Verklaard ook het 1 en ander mbt de speakers die ook anders zijn.
Die S-pen kwam erbij en je wilt toch echt die 5000mah accu behouden en dan moeten er keuzes gemaakt worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Bomberman71 op 23-03-2022 10:29 ]

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:40
Ligt het nu aan mij of is de rand rondom de S22 nog zwakker dan vorige versies? Heb het toestel vandaag 1 week in gebruik met een cover, geen enkele keer laten vallen en toch zijn er al matte plekken op de rand en puntjes, tikjes die niet meer weg gaan :?. Was dit niet 'steviger' bij de s22? Echt zwak dit.

• edgarf28
  • Niet online
Ligt het aan mij of is de camera kwaliteit met de S22+ in Snapchat echt zo super ruk?
Zelfs m'n vorige toestel (Xiaomi Mi 10) was nog een stuk beter van kwaliteit in Snap, en daarvan dacht ik al dat het een stuk minder van kwaliteit was dan bij de stock camera app.
Maar wat ik nu zie op m'n S22+ in snap is te vergelijken met de kwaliteit van 1 van de eerste smartphones, zo slecht! Veelste rood van kleur, mega veel ruis en totaal niet scherp. En het wordt nog eens 10x zo erg als je naar de ultra-wide camera switcht in Snap, niet om aan te zien gewoon.

Terwijl de kwaliteit in de Samsung camera app gewoon prima is! Echt raar

[ Voor 11% gewijzigd door edgarf28 op 23-03-2022 21:22 ]

• User77
  • Laatst online: 22:35
Iemand hier die dynamische wallpaper gebruikt en hapering ervaart als je de telefoon unlocked? de animatie wordt niet vloeiend afgespeeld.

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 14:39
edgarf28 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:18:
Ligt het aan mij of is de camera kwaliteit met de S22+ in Snapchat echt zo super ruk?
Zelfs m'n vorige toestel (Xiaomi Mi 10) was nog een stuk beter van kwaliteit in Snap, en daarvan dacht ik al dat het een stuk minder van kwaliteit was dan bij de stock camera app.
Maar wat ik nu zie op m'n S22+ in snap is te vergelijken met de kwaliteit van 1 van de eerste smartphones, zo slecht! Veelste rood van kleur, mega veel ruis en totaal niet scherp. En het wordt nog eens 10x zo erg als je naar de ultra-wide camera switcht in Snap, niet om aan te zien gewoon.

Terwijl de kwaliteit in de Samsung camera app gewoon prima is! Echt raar
Dit hoor ik vaker. Blijkbaar gebruikt Snapchat afhankelijk van de implementatie van de fabrikant de camerahardware op een andere manier en levert dat in sommige gevallen erg slechte resultaten (niet alleen bi Samsung/de S22 trouwens).. Ik weet niet of er een oplossing voor is.

• izzet3838
Domipost schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:38:
[...]

Dit hoor ik vaker. Blijkbaar gebruikt Snapchat afhankelijk van de implementatie van de fabrikant de camerahardware op een andere manier en levert dat in sommige gevallen erg slechte resultaten (niet alleen bi Samsung/de S22 trouwens).. Ik weet niet of er een oplossing voor is.
Hadden ze het er bij de presentatie niet over dat deze apps(insta, snapchat, tiktok) de stamdaard camera features gingen krijgen trouwens?

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 13:08
Is het iemand gelukt om de controls van Youtube Music bij afspelen van muziek op het lockscreen te krijgen?

Another one bites the DUST

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:40
dust419 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:54:
Is het iemand gelukt om de controls van Youtube Music bij afspelen van muziek op het lockscreen te krijgen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrJQh732tnN0W-8oMPGszFcpN2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWh2g4PnJDy2uBT1apDmQxa5.jpg?f=fotoalbum_large

Hier werkt dit zoals het hoort.
Yargo schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:41:
Ligt het nu aan mij of is de rand rondom de S22 nog zwakker dan vorige versies? Heb het toestel vandaag 1 week in gebruik met een cover, geen enkele keer laten vallen en toch zijn er al matte plekken op de rand en puntjes, tikjes die niet meer weg gaan :?. Was dit niet 'steviger' bij de s22? Echt zwak dit.
Heb je de beschermfolie die (bijna onzichtbaar) op de randen zit, er wel vanaf gehaald? :)
Pagina: 1 ... 21 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos