• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-10 15:23
De apps worden nu Aggressiver gekilled op de achtergrond dan bij de vorige Androidversies en dan vroeger 2 a 3 jaar terug.

Ik run nu android 12 op m'n Samsung galaxy s20.

MN bron ivm app killen

https://dontkillmyapp.com/samsung

Vroeger werd me aangeraden om een samsung te kiezen omdat men minder aggresief omging met app op de achtergrond.

Andere merken zoals huawei waren hierin zeer aggresief.

Als ik het mag geloven krijgen pixel phones de beste score.

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:41
[b]Neco75 in "[Samsung Galaxy S22-serie] Ervaringen & Discussie". Na een aantal tweaks zoals het verwijderen van onnodige bloatware, apps in diepe slaap etc. haal ik nu resultaten waar ik tevreden mee ben.
Welke apps in diepe slaap?
Ik heb ook bijna alle bloatware verwijderd (en ook Dual SIM) maar ik heb nog niet meer dan 3 uur SOT gezien.
Bijv. nu nog maar 30% na 16uur waarvan maar 1u40 SOT....
En dat is hele dag WiFi en alleen maar licht gebruik (geen games, navigatie, video etc.).
Always on display slurpt wel elke dag 6%..

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-11 14:09
izzet3838 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:00:
[...]

[Afbeelding]
Dit is wat ik haalde met de p30, met de ultra zit ik denk ik rond de 6 uur(al moet ik toegeven dat ik het de laatste week niet getest heb)
Wel had ik smart switch gedaan, ben er pas later achter gekomen dat dat problemen kom geven, zal misschien ooit nog een clean install doen, wel moet ik zeggen dat ik geen rare battery drain heb, dus verwacht niet dat ik na een clean install plots meer sot ga hebben...
Zeg 25% over met 6:40 SOT en zo'n 10u totaal? Natuurlijk afhankelijk van van alles en nog wat, maar ik zit nu na 24u (waarvan 6:30 SOT) op hetzelfde...

Denk dat ik met mijn S20 in totaal ~4-4.5u SOT en 1 dag haalde (of ~3u SOT en dan net aan de 2e dag) dus mijn vergelijkingsmateriaal is ook wel een stapje terug. En ook met de S20 had ik eigenlijk geen enkel probleem.

Maar ja, het lijkt nogal te verschillen per persoon hoe de batterij het doet... dus kan me voorstellen dat als je onderaan het spectrum zit het enorm kan tegenvallen in eerste instantie
m0ridin schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:22:
[...]

Zeg 25% over met 6:40 SOT en zo'n 10u totaal? Natuurlijk afhankelijk van van alles en nog wat, maar ik zit nu na 24u (waarvan 6:30 SOT) op hetzelfde...

Denk dat ik met mijn S20 in totaal ~4-4.5u SOT en 1 dag haalde (of ~3u SOT en dan net aan de 2e dag) dus mijn vergelijkingsmateriaal is ook wel een stapje terug. En ook met de S20 had ik eigenlijk geen enkel probleem.

Maar ja, het lijkt nogal te verschillen per persoon hoe de batterij het doet... dus kan me voorstellen dat als je onderaan het spectrum zit het enorm kan tegenvallen in eerste instantie
Het is meer de verschillen in gebruik en omstandigheden. Een SOT waarbij je in het volledig donder zit, is anders dan een SOT in het volle zonlicht. Onder omstandigheden waarbij je ontvangst slechter is (kooi van Faraday of slechte netwerkdekking) is anders dan wanneer je (zoals bijvoorbeeld ik) op 500m van een vrijstaande 5G mast woont. ;)

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:57
Peatsmoke schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:40:
[...]

Het is meer de verschillen in gebruik en omstandigheden. Een SOT waarbij je in het volledig donder zit, is anders dan een SOT in het volle zonlicht. Onder omstandigheden waarbij je ontvangst slechter is (kooi van Faraday of slechte netwerkdekking) is anders dan wanneer je (zoals bijvoorbeeld ik) op 500m van een vrijstaande 5G mast woont. ;)
Dit klopt uiteraard, maar ik heb een vrij stabiele dagindeling.

Dus de manier waarop ik mijn telefoon iedere dag gebruik verandert niet veel.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Voor de mensen die de app van TomTom gebruiken: deze werkt nu ook op de S22 Ultra. Tot gisteren werkte voor zover mij bekend alleen de Bèta-versie.

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11 13:01
speedo1983 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:47:
[...]

Geen ultra maar gewone s22. Na een week lang gebruik, nadat ik een clean install heb gedaan i.p.v.switch ben ik best tevreden. Met veel gebruik rond de 5 uur screen time van ochtend 0700 - 2300 haal ik makkelijk. Met weinig screen time haal ik makkelijk 2 dagen
[Afbeelding][Afbeelding]
Wat voor instellingen heb je verder qua scherm enzo? Ik haal dit nog niet, maar had gisteren een deel van de dag batterijbesparing aan en dat zag ik direct terug in batterijverbruik.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:19
Thibaut1234 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:46:
De apps worden nu Aggressiver gekilled op de achtergrond dan bij de vorige Androidversies en dan vroeger 2 a 3 jaar terug.

Ik run nu android 12 op m'n Samsung galaxy s20.

MN bron ivm app killen

https://dontkillmyapp.com/samsung

Vroeger werd me aangeraden om een samsung te kiezen omdat men minder aggresief omging met app op de achtergrond.

Andere merken zoals huawei waren hierin zeer aggresief.

Als ik het mag geloven krijgen pixel phones de beste score.
Grappig dat je dit aanhaalt.
Ik was zelf nog niet helemaal tevreden met mijn batterij verbruik, dus ik ben op internet gaan zoeken en kwam meerdere sites/posts tegen over het uitzetten van "aanpasbare batterij" en de sluimerstand in zijn totaliteit.
In eerste instantie had ik dit aanstaan en apps in de sluimerstand gezet, maar n.a.v. alle verhalen en resultaten uitgezet.

Nou moet ik toegeven dat ik deze aanpassingen nog niet lang geleden heb gedaan, maar subjectief gezien lijkt mijn verbruik echt te zijn afgenomen. Dit met name in stand-by.
Ik kwam onderstaande verklaring tegen:

(bron: https://www.reddit.com/r/...completely_fixed/h8kgrb1/)

There are defined mathematical algorithms that are used for this. Issue is OEMs (in this case Samsung) are allowed to modify those algorithms to be more aggressive. Samsung tuned something wrong and it's over aggressive which leads to some core Android services being blocked from triggering. OS scheduler than tries to do same thing over and over again and because it fails, it keeps itself in endless loop. It's waisting CPU cycles and battery. That's why I mentioned in comments in first post that Android System has wakelocks. Those wakelocks are here because system tries something, Samsung algorithm blocks it, than system tries again and again

Zijn er andere die dit ook hebben uitgezet, of juist niet, en wat is jullie mening?

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Trently schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:13:
[...]

(bron: https://www.reddit.com/r/...completely_fixed/h8kgrb1/)

There are defined mathematical algorithms that are used for this. Issue is OEMs (in this case Samsung) are allowed to modify those algorithms to be more aggressive. Samsung tuned something wrong and it's over aggressive which leads to some core Android services being blocked from triggering. OS scheduler than tries to do same thing over and over again and because it fails, it keeps itself in endless loop. It's waisting CPU cycles and battery. That's why I mentioned in comments in first post that Android System has wakelocks. Those wakelocks are here because system tries something, Samsung algorithm blocks it, than system tries again and again
Die thread een beetje doorlezend schijnt dat dus gewoon goed te werken, hoe counterintuitief het ook klinkt :D

Test Samsung de (anti) effectiviteit van dat soort features zelf niet (meer) of zo?

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:19
VPIPPFR schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Die thread een beetje doorlezend schijnt dat dus gewoon goed te werken, hoe counterintuitief het ook klinkt :D

Test Samsung de (anti) effectiviteit van dat soort features zelf niet (meer) of zo?
Dat is het vooral, het is zo niet logisch om dit te doen. :)
Heel veel zijn er positief over en ook nog recentere melding. Dit is toevallig één van de posts die ik ben tegengekomen, maar je kan nog meer voorbeelden vinden als je op Google gaat zoeken.

Adaptieve batterij is een standaardfunctionaliteit vanuit Android, maar het is wel bijzonder dat dit meerdere generaties toestellen dit schijnbaar niet het gewenste effect heeft i.c.m. Samsung's eigen aanpassingen. Daarbij zou het kunnen dat in specifieke gevallen het wel werkt, maar ik ben het met je eens dat het opmerkelijk te noemen is.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jamesl schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:46:
Hebben jullie ook lag met Snapchat?
Even getest en ja, Snapchat lagt echt enorm. Als ik wat rond navigeer en scroll dan begint de hele app te haperen/stotteren, stroperig traag. Snapchat is een draak van een app, maar deze hoeveelheid lag heb ik nog niet eerder meegemaakt. Geen idee wat dit veroorzaakt, zal wel aan Samsung liggen.

Ik heb nu ook gemiddeld 2 keer per dag dat m'n lockscreen vastloopt. Ik zie dan de fingerprint scanner half verschijnen en alles loopt vast. Na ongeveer 30 seconden gaat het scherm op zwart en fixt de telefoon zichzelf, of ik krijg een system UI stopped responding of een spontane reboot. Zie elders (reddit/samsung forum) dit probleem relatief vaak terugkomen.

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:52

Freshnezz

Why so serious?

stin00 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Even getest en ja, Snapchat lagt echt enorm. Als ik wat rond navigeer en scroll dan begint de hele app te haperen/stotteren, stroperig traag. Snapchat is een draak van een app, maar deze hoeveelheid lag heb ik nog niet eerder meegemaakt. Geen idee wat dit veroorzaakt, zal wel aan Samsung liggen.

Ik heb nu ook gemiddeld 2 keer per dag dat m'n lockscreen vastloopt. Ik zie dan de fingerprint scanner half verschijnen en alles loopt vast. Na ongeveer 30 seconden gaat het scherm op zwart en fixt de telefoon zichzelf, of ik krijg een system UI stopped responding of een spontane reboot. Zie elders (reddit/samsung forum) dit probleem relatief vaak terugkomen.
Klopt inderdaad dit probleem heb ik ook vaak gehad, niet te geloven dat zo iets basics als een lockscreen dit doet.

• pauki
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01 21:03
Ik heb de Samsung s22 ultra 256 gb nu. Ik heb alles overgezet met Smart Switch. Had ik dat qua geheugen en batterijgebruik beter niet kunnen doen? Las ik hier ergens boven.
Hoe krijg je dan al je gegevens wel van je oude op je nieuwe telefoon?

Kan ik nu met smart Switch ook nog bepaalde onnodige geïnstalleerde dingen verwijderen uitzetten dan?

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik krijg net een game optimizing service (GOS) app update door via de Galaxy store

• pauki
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01 21:03
Ik ben een beetje aan het rondkijken op mijn telefoon. Beetje social media, nieuws, even een spelletje. Maar mijn scherm wordt me toch warm steeds..
Dat ken ik niet van mij S10.
Herkent iemand dit?? Wat zou ik eraan kunnen doen?

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:17
pauki schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:33:
Ik ben een beetje aan het rondkijken op mijn telefoon. Beetje social media, nieuws, even een spelletje. Maar mijn scherm wordt me toch warm steeds..
Dat ken ik niet van mij S10.
Herkent iemand dit?? Wat zou ik eraan kunnen doen?
Komt denk door de manier hoe Samsung koeling voor deze telefoon gemaakt heeft. Ze laten warmte via scherm weg gaan. En warmte accu via achterkant.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:31
stin00 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Ja precies dat, bij mijn S10 geen last van haperende Snapchat gehad dus zal wel een software issue zijn, hopelijk wordt dit snel gefixt.

Dat tweede punt had ik op mijn S22 ultra ook, op de normale S22 nog niet tegengekomen.

Lijken nog aardig wat kinderziektes in te zitten, maar over het algemeen wel gewoon tevreden.

• ajaxestria
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-11 15:23
Mijn S22 nu iets meer dan een week in gebruik en na een teleurstellend begin ben ik nu zeer tevreden! Hiervoor vier jaar lang een S9 gebruikt en was nogal teleurgesteld dat er in eerste instantie eigenlijk weinig verbetering was.

Eerst alles via Smart Switch overgezet, toen wat problemen met de accu en stabiliteit gehad. Daarna helemaal vanaf nul alles opnieuw geïnstalleerd en ik ben nu erg tevreden over het toestel! Prachtige foto's, lekker snel, mooi (plat!) 120hz scherm en ik haal met de 85% oplaadfunctie makkelijk het einde van de dag met nog 30% over. Accu lijkt nu bijna een week na de schone installatie ook steeds beter te worden.

Zoals hierboven ook genoemd heb ik de 'aanpasbare batterij' functie uitgezet, net als 5G. Voor de rest weinig aanpassingen gedaan. Wel heb ik alle animaties in de ontwikkelaarsopties op 0,5x gezet en altijd de 'donkere modus' aan staan, vooral omdat ik dat al zo gewend was van mijn vorige telefoon

Edit: bij mij werkt Snapchat trouwens gewoon naar behoren. Ik heb gisteravond nog een software update geïnstalleerd, wellicht helpt dat?

[ Voor 7% gewijzigd door ajaxestria op 15-03-2022 15:10 ]

• speedo1983
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-11 22:50
Maardiweb schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Wat voor instellingen heb je verder qua scherm enzo? Ik haal dit nog niet, maar had gisteren een deel van de dag batterijbesparing aan en dat zag ik direct terug in batterijverbruik.
Geen aanpasbare helderheid, gewoon zelf aanpassen na gelang het licht/zon er meer is. Tussen de 30 en 70% brightness. Verder heb ik licht en levendig ingesteld en 120Hz mogelijkheid. Redelijk standaard lijkt me

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-11 22:42
Ik heb de afgelopen 24 uur de aanpasbare batterij uitgezet en ook het automatisch sluimeren... Met als resultaat veel slechtere batterij. In de nacht in zes uur tijd 17 procent verlies tegenover 6 procent eerder. Verder met alles aan. WiFi, BT, NFC, en alleen 5G uit. Beslist geen verbetering voor mij dus.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hoe gebruik ik de 3,5mm jack op de s22? Met een verloopstuk?

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:29
Farabi schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:43:
ja met een USB-C naar 3,5mm Jack adapter.

https://www.bol.com/nl/nl...IjpzAfoOVAyBoC64EQAvD_BwE

• m0ridin
Farabi schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:43:
usb-c naar 3.5mm verloopstukje idd, weet niet hoe het bij de S22 serie is maar kan wel kieskeurig zijn welke precies geloof ik

• Farabi
  • Niet online
Misschien een domme vraag, laadt hij dan ook op met dat verloopstukje?

• m0ridin
Farabi schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Eh... nee? Hoe wil je je lader daar nog op aansluiten dan?

Heb zelf trouwens de Baseus versie, deze net even getest en werkt ook met de S22U

https://www.bol.com/nl/nl...tGQA.2_29.31.ProductImage

• SAVAGE3
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
Roost schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:21:
Ik heb de afgelopen 24 uur de aanpasbare batterij uitgezet en ook het automatisch sluimeren... Met als resultaat veel slechtere batterij. In de nacht in zes uur tijd 17 procent verlies tegenover 6 procent eerder. Verder met alles aan. WiFi, BT, NFC, en alleen 5G uit. Beslist geen verbetering voor mij dus.
De grote oplossing: 🥁🥁🥁 gewoon aan de lader hangen

• izzet3838
[...]

Nope, dan zul je draadloos moeten laden denk ik.

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:20
Ik heb mijn S22 Ultra (256GB, groen) gisterochtend ontvangen, en ben tot nu toe zeer onder de indruk. Mijn oude vertrouwde S8 kwam nog prima mee, maar dit is toch echt wel opvallend veel soepeler! Tot nu toe ook amper rare haperingen gehad. (geen Smart Switch/cloud-troep, alles met de hand overgezet)

Het flinke formaat stoort mij tot nu toe niet -- sommige dingen zijn wat moeilijker te bereiken, maar daar staat tegenover dat het wel echt heel veel makkelijker is om tekst in te voeren of op kleine dingen (op bijvoorbeeld sites) te drukken. Het gewicht lijkt ook mee te vallen, al voel je hem wel een stuk meer in een jaszak!

De batterij is tot nu toe opvallend goed, met maar 3% verlies over een nacht van 9 uur. Ik zat gisteren na 7.5 uur SOT pas op 20%, en dat was de eerste dag!! Constant wifi, veel installeren van nieuwe apps, een paar korte gamesessies (wel ouder spul), alles op 120Hz en de hoogste resolutie (wel met lage helderheid), "put unused apps to sleep" op uit. Ik heb meteen een enorme lading zooi uitgezet via het Apps-menu (ook systeem-spul), maar nog geen volle debloat via adb of iets dergelijks.

Het valt mij trouwens ook enorm mee hoeveel je nu uit kan zetten of de toestemming voor kan weigeren, dat lijkt een stuk beter dan op de S8. Het is natuurlijk wel een Samsung, dus er blijft altijd een hoop troep achter, maar dit is aardig te doen.

Waar ik nog wel erg aan moet wennen zijn de camera's, die wat mij betreft nogal in de weg zitten. Mijn vinger raakt regelmatig de onderste zoomlens aan (= vieze lens), en mijn huidige hoesje (een simpele Mobilize Gelly Case) komt amper boven de camera's uit. Als er een zandkorrel op tafel ligt denk ik dat ik al schade heb, dus misschien toch maar even kijken naar een dikker hoesje...

Wat betreft de Exynos-GPU zijn de ervaringen tot nu toe iets minder. De Magic Earth-navigatieapp loopt direct vast (komt binnenkort een update aan), en er zijn nog veel problemen met bepaalde spellen. Hier een mooie van Disgaea 1: (compleet onspeelbaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHszMFGDeWb8bflPM3FF7DqPzjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddTPAT8M3NzULKwmqzZLabAI.jpg?f=fotoalbum_large

Maar even de updates afwachten, maar als ze dit kunnen oplossen dan gaat dit echt genieten worden straks.

• SuperVeloce
[...]

Dan heb je een verloopstukje nodig, waar je zowel usb-c voor het laden hebt en 3,5mm jacket in kan.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:23

oNo

.

(verkeerde topic, excuses, mag verwijderd worden)

[ Voor 89% gewijzigd door oNo op 16-03-2022 11:38 ]

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11 11:31

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Gisteren mijn S22 Ultra-256GB op mogen halen.

Omdat hier al meerdere malen besproken was dat het misschien niet heel slim is om via SmartSwitch alles over te zetten vanaf mijn Note 9 besloten alles handmatig over te zetten.

Meeste is geen probleem, kost alleen wat meer tijd. Maar loop nu toch te vechten met overztten van fotos. Heb een USB-C stick in mijn Note gestopt, alle folders met fotos gekopieerd en die vervolgens op dezelfde locatie op mijn S22 gezet. Meeste fotos niet te zien via Google Photos.

Dus toch maar SmartSwitch gebruikt om alleen de fotos en videos over te zetten. Resultaat: een hoop fotos niet te zien in Google Photos. Wel in Samsung Photos..

Hoe doen jullie dat? Heb in het verleden namelijk ook al een keer gehad dat alle fotos de datum van kopieren kregen....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• GhostriderR32
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-10-2024
Stormtrooper schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:39:

Omdat hier al meerdere malen besproken was dat het misschien niet heel slim is om via SmartSwitch alles over te zetten vanaf mijn Note 9 besloten alles handmatig over te zetten.

Meeste is geen probleem, kost alleen wat meer tijd. Maar loop nu toch te vechten met overztten van fotos. Heb een USB-C stick in mijn Note gestopt, alle folders met fotos gekopieerd en die vervolgens op dezelfde locatie op mijn S22 gezet. Meeste fotos niet te zien via Google Photos.

Dus toch maar SmartSwitch gebruikt om alleen de fotos en videos over te zetten. Resultaat: een hoop fotos niet te zien in Google Photos. Wel in Samsung Photos..

Hoe doen jullie dat? Heb in het verleden namelijk ook al een keer gehad dat alle fotos de datum van kopieren kregen....
'Copymydata' in de playstore. Zet alle foto's en video's perfect over via bluetooth.

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

GhostriderR32 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:04:
[...]

'Copymydata' in de playstore. Zet alle foto's en video's perfect over via bluetooth.
Ga ik vanavond mee spelen, dank je wel...

• m0ridin
GhostriderR32 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:04:
[...]

Via bluetooth? Duurt dat niet enorm lang (er vanuit gaande dat je best wat foto's etc hebt)

Gebruik zelf de samsung gallery en heb alles simpelweg met een usb stickje overgezet, geen enkel issue.

[ Voor 18% gewijzigd door m0ridin op 16-03-2022 12:34 ]

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

m0ridin schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:33:
[...]

Via bluetooth? Duurt dat niet enorm lang (er vanuit gaande dat je best wat foto's etc hebt)

Gebruik zelf de samsung gallery en heb alles simpelweg met een usb stickje overgezet, geen enkel issue.
Dat zal inderdaad ff duren hahaha, maar tool doet het zo te zien over WiFi....

Ik gebruik liever Google Photos maar backup/synchroniseer de fotos daar niet mee (Google Drive staat dan te vol)...

Edit: ik moet gewoon geduldiger zijn. Had wat folders die ik niet gebruik gewist vanuit Samsung Photos, opende daarna Google Photos en alles stond er nu wel. Moest blijkbaar de hele boel nog refreshen.

[ Voor 21% gewijzigd door Stormtrooper op 16-03-2022 13:19 ]

• Ronnekes
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-04-2022
Vraagje..

Ik durf niet zo goed te prutsen. Maar hangt er op de Samsung Ultra een beschermingsfolie op de lenzen zelf?

• SuperVeloce
Ronnekes schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:25:
Vraagje..

Ik durf niet zo goed te prutsen. Maar hangt er op de Samsung Ultra een beschermingsfolie op de lenzen zelf?
Nee zit niks op

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:52

Freshnezz

Why so serious?

Wat vinden jullie van de bluetooth audio kwaliteit, vergeleken met jullie oude telefoon/andere apparaten?

Mijn Galaxy Buds die ik bij mijn S10+ heb gekregen klinken echt voor geen meter op m'n S22 Ultra. Andere bluetooth apparaten klinken ook gewoon slechter. Met name de lage tonen lijken te ontbreken, het klinkt allemaal flets en scheller.

Sowieso irriteer ik mij zo erg aan die speakers op dat ding, hoe is het mogelijk dat ik mijn drie jaar oudere S10 beter vind klinken dan wat hier uit komt. En al helemaal als je het vergelijkt met andere merken :X

Tot nu stapelen de teleurstellingen en frustraties zich op bij mij bij deze "vlaggenschip" van Samsung, niet te geloven. Op het mooie scherm en de ietsjes betere camera na, maakt de S22 Ultra zijn hoge prijs het wat mij betreft nog niet helemaal waar. |:(

• Farabi
  • Niet online
De laatste samsung telefoon met een 3,5mm jack is de S10 toch?

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:36
Farabi schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:57:
De laatste samsung telefoon met een 3,5mm jack is de S10 toch?
Yep, van de S serie.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Farabi
  • Niet online
Is er een manier om ook direct op te laden met het verloopstukje voor de jack? Zijn daar speciale verloopstukken voor?

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoeveel RAM geheugen jullie 'gereserveerd' is?

Bij mij is dat 1,7 GB. Mijn gevoel zegt dat dat best veel is, aangezien ik relatief weinig Apps heb. ik kan hier ook niet echt wat over vinden. Misschien is dit als gevolg van dat ik Smart Switch heb gebruikt?
Noi heb ik de ultra met 12GB RAM, dus vooralsnog is dat geen probleem, maar het voelt inefficiënt.

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:20
MercedesCLS schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:56:
Ik ben benieuwd hoeveel RAM geheugen jullie 'gereserveerd' is?

Bij mij is dat 1,7 GB. Mijn gevoel zegt dat dat best veel is, aangezien ik relatief weinig Apps heb. ik kan hier ook niet echt wat over vinden. Misschien is dit als gevolg van dat ik Smart Switch heb gebruikt?
Noi heb ik de ultra met 12GB RAM, dus vooralsnog is dat geen probleem, maar het voelt inefficiënt.
Hier ook 1.7GB met een lichte installatie, vermoed dat dat redelijk standaard is.

• Ronnekes
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-04-2022
Hier geen last van de audiokwaliteit via Bluetooth.

Ik heb een tussenstuk gekocht op Ali dat een jack heeft en waar de lader in kan.
En deze werkt. Luisteren en opladen tegelijk. Zie wel dat je eentje koopt met DAC in.

Deze: https://www.ugreen.com/pr...mm-jack-headphone-adapter
Ik heb er eentje gekocht voor 15€

Op mijn screenshot zie je dat. Geen bluetooth actief.
Dus ben aan het luisteren incl. opladen.
We enkel 'snel opladen' en niet supersnel opladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgEY8EyO5t1wzTrmOivwE2bNbYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCSiixEQIhALgw80fM2d0QrT.jpg?f=fotoalbum_large

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:39

Oekol

waka waka hey hey

XpanD schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Hier ook 1.7GB met een lichte installatie, vermoed dat dat redelijk standaard is.
Bij mij 916MB en van de 8GB wordt er 4,7GB gebruikt. RAM plus staat op 4GB (volgens mij standaard?).

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• stin00
  • Niet online
Farabi schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:33:
Is er een manier om ook direct op te laden met het verloopstukje voor de jack? Zijn daar speciale verloopstukken voor?
We verwachten hier wel wat eigen inzet (vooral als iets eenvoudig te googlen is), maar vooruit. Ja, die zijn er. Zoiets: https://www.onlinekabelsh...-c-aansluiting-0-15-meter

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Heb mijn S22 inmiddels in gebruik en merk op dat ik het best irritant vindt dat deze wanneer deze op tafel ligt wiebelt bij gebruik, door het camera eiland. Heb me dat gevolg van zo'n camera eiland nooit zo gerealiseerd, misschien eens een hoesje overwegen die de achterkant gelijk trekt..

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 07:33
Ik heb de S22 Ultra, maar ik word helemaal gek van dropped calls. Ik heb vandaag 10x gebeld oid en 2 calls gingen goed en de rest ging zo:
- Starten met bellen: bereik valt ineens weg
- Wel bellen maar direct wegvallen (signaal valt weg)
- Geen internet als je iets probeert in een browser. Terwijl rechtsboven gewoon vol bereik en 4G staat

Heb nog de beta carrier services geprobeerd. Werkt ook niet. Nu weer terug naar non-beta, maar ik word helemaal gek ervan. Network durf ik niet te resetten, want ik ben bang dat m'n digital auto key dan verdwijnt. Maar ik lees ook anderen die hetzelfde probleem hebben online, waarbij dat niet helpt. Ik denk dus dat hij terug gaat en dan maar weer terug naar m'npixel 6, die overigens ook regelmatig dat probleem had :/

XPENG G9 Performance 2024

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:23
kramon schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:27:
Ik heb de S22 Ultra, maar ik word helemaal gek van dropped calls. Ik heb vandaag 10x gebeld oid en 2 calls gingen goed en de rest ging zo:
- Geen internet als je iets probeert in een browser. Terwijl rechtsboven gewoon vol bereik en 4G staat

Heb nog de beta carrier services geprobeerd. Werkt ook niet. Nu weer terug naar non-beta, maar ik word helemaal gek ervan. Network durf ik niet te resetten, want ik ben bang dat m'n digital auto key dan verdwijnt. Maar ik lees ook anderen die hetzelfde probleem hebben online, waarbij dat niet helpt. Ik denk dus dat hij terug gaat en dan maar weer terug naar m'npixel 6, die overigens ook regelmatig dat probleem had :/
Beetje vreemd dat je bij twee toestellen hetzelfde probleem hebt.
Ik heb nog geen verbindingsproblemen gehad alleen als ik WiFi bellen aan heb staan.
Freshnezz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:52:
Wat vinden jullie van de bluetooth audio kwaliteit, vergeleken met jullie oude telefoon/andere apparaten?

Mijn Galaxy Buds die ik bij mijn S10+ heb gekregen klinken echt voor geen meter op m'n S22 Ultra. Andere bluetooth apparaten klinken ook gewoon slechter. Met name de lage tonen lijken te ontbreken, het klinkt allemaal flets en scheller.

Sowieso irriteer ik mij zo erg aan die speakers op dat ding, hoe is het mogelijk dat ik mijn drie jaar oudere S10 beter vind klinken dan wat hier uit komt. En al helemaal als je het vergelijkt met andere merken :X

Tot nu stapelen de teleurstellingen en frustraties zich op bij mij bij deze "vlaggenschip" van Samsung, niet te geloven. Op het mooie scherm en de ietsjes betere camera na, maakt de S22 Ultra zijn hoge prijs het wat mij betreft nog niet helemaal waar. |:(
Je kunt Dolby Atmos proberen en de wearable app downloaden en geluid naar wens afstellen.

Ik heb de Buds Pro en die klinken op de S21 hetzelfde als de S22. Geen idee hoe het klinkt op de S10. Maar via de iPhone zit er wel iets meer bass in.

[ Voor 36% gewijzigd door Garret1410 op 16-03-2022 17:47 ]

• chintsai
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16-01-2024
ik heb mijn S22 ultra nu anderhalf week in gebruik en merk dat apps heel vaak worden gesloten om verhitting tegen te gaan.
Iemand hier ook problemen mee?

Ook had ik meer verwacht van de camera kwaliteit, maar ik denk dat dit meer persoonlijk is.

• stin00
  • Niet online

Ik had m'n Pixel 6 Pro verkocht omdat ik wegvallend signaal had plus camera freezes en andere meuk. Nu met de S22 ultra een paar keer een gesprek gehad waarbij ik niks hoorde.. laatste week overigens 0 keer gelukkig, maar het blijft wat onbetrouwbaar. Blijf wel dagelijks een vastlopend lock screen houden, heel irritant. Ik overweeg nu een iPhone te halen, al gaat dat in tegen al m'n principes :+

• kramon
stin00 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:08:
[...]

Ik had m'n Pixel 6 Pro verkocht omdat ik wegvallend signaal had plus camera freezes en andere meuk. Nu met de S22 ultra een paar keer een gesprek gehad waarbij ik niks hoorde.. laatste week overigens 0 keer gelukkig, maar het blijft wat onbetrouwbaar. Blijf wel dagelijks een vastlopend lock screen houden, heel irritant. Ik overweeg nu een iPhone te halen, al gaat dat in tegen al m'n principes :+
Het is net alsof ik mezelf terug lees haha. Precies wat jij schrijft! Twijfel twijfel...

• kramon
Garret1410 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:43:
[...]

Beetje vreemd dat je bij twee toestellen hetzelfde probleem hebt.
Ik heb nog geen verbindingsproblemen gehad alleen als ik WiFi bellen aan heb staan.
Is het proberen waard. Ga ik ook uitzetten.

Iets anders. Ik lijk geen volte te hebben. Staat dan dan rechtsboven ? Of staat het letterlijk in jullie settings als 'VOLte'?

• stin00
  • Niet online
kramon schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Is het proberen waard. Ga ik ook uitzetten.

Iets anders. Ik lijk geen volte te hebben. Staat dan dan rechtsboven ? Of staat het letterlijk in jullie settings als 'VOLte'?
Ik heb op de S22U ook geen VoLTE, alleen VoWIFI. Provider al gebeld (Hollandsnieuwe) en die hebben geen idee.. hele optie lijkt niet te bestaan, terwijl m'n Oneplus 8T het wel had. Heb er geen oplossing voor kunnen vinden :-(

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:46

Zou zomaar aan je SIM kaart kunnen liggen. Precies jouw issues passen bij een defecte SIM kaart. Zou een nieuwe of eSIM regelen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Bomberman71
  • Laatst online: 31-10 19:30
Stormtrooper schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:39:

Ik gebruik Quickpic als picture viewer.
Galleries en Google foto's en al die andere trage rommel verwmijd ik altijd.
Quickpic geeft ook een beter overzicht.

• Bomberman71
stin00 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:08:
[...]

Zo vaak gemeld, dat is de prijs die je betaald als early adopter.
Gewoon niet slim om dat te doen.

• stin00
  • Niet online
Bomberman71 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:59:
[...]
Zo vaak gemeld, dat is de prijs die je betaald als early adopter.
Gewoon niet slim om dat te doen.
Voorheen nooit last van gehad als early adopter. Maar bedankt voor je, wederom, top advies en bijdrage.

• Bomberman71
stin00 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:13:
[...]

Voorheen nooit last van gehad als early adopter. Maar bedankt voor je, wederom, top advies en bijdrage.
No worries, graag gedaan !
Enne, ik houd ook van je ...

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Bomberman71 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:58:
[...]

Ik gebruik Quickpic als picture viewer.
Galleries en Google foto's en al die andere trage rommel verwmijd ik altijd.
Quickpic geeft ook een beter overzicht.
Ik heb jarenlang quickpic gebruikt, totdat ze deze ergens jaren terug volgooiden met reclame elke keer als je een foto wilde openen. Geen pay to remove ads optie.
Als ik de reviews nu lees in de Play Store is dat weinig veranderd... Of hebben we het nou over verschillende apps?

• Bomberman71
VPIPPFR schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:48:
[...]

Ik heb jarenlang quickpic gebruikt, totdat ze deze ergens jaren terug volgooiden met reclame elke keer als je een foto wilde openen. Geen pay to remove ads optie.
Als ik de reviews nu lees in de Play Store is dat weinig veranderd... Of hebben we het nou over verschillende apps?
Geen idee maar ik heb 2 Android toestellen en op beide Quickpic en heb nog nooit een advertentie gezien.
Eerlijk waar en heb ook niks betaald ofzo.
Wat me wel opvalt is dat er verschillende Quickpics zijn en zien er allemaal hetzelfde uit in de store.
Zal even checken .....

Deze zal de oude versie moeten zijn:

https://quickpic.en.uptodown.com/android

Het oude bedrijf is verkocht destijds en de nieuwe eigenaar wilde eraan verdienen en kwam met die advertentie versies.
Die oude Quickpics zijn te downloaden (grote voordeel van Android).

Als je hem hebt kan je later altijd met Clone app hem overzetten naar je andere telefoon in de toekomst.

[ Voor 16% gewijzigd door Bomberman71 op 16-03-2022 22:00 ]

• izzet3838
Iemand een goede dns based add blocker?

• Mast3rWill
  • Laatst online: 06-11 10:10

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

izzet3838 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:45:
Gebruik al jaren Blokada naar volle tevredenheid.
Wel de apk van de website gedownload, niet de Playstore versie.

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
izzet3838 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:45:
dns.adguard.com doet het prima hier!

• Farabi
  • Niet online
Kan ik de simkaart van mijn s9 in de s22 gebruiken? Of krijg ik een nieuwe simkaart ivm 5G?

[ Voor 33% gewijzigd door Farabi op 17-03-2022 09:55 ]

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:48
Farabi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:55:
Kan ik de simkaart van mijn s9 in de s22 gebruiken? Of krijg ik een nieuwe simkaart ivm 5G?
Als die past dan ja.

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-10 08:22

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Farabi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:55:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTVOhZ8La6rtAcZ8ZPbhV3cDw7Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CijawN2OssuVDtdPjgJGnAkC.png?f=fotoalbum_large

Yep

• SuperVeloce
edgarf28 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:17:
[...]

dns.adguard.com doet het prima hier!
Die gebruik ik ook, doet het prima

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10 10:30
Heb je al een oplossing gevonden? Hier hetzelfde probleem. Continue verlies ik beide sim kaarten (niet kunnen bellen en/of internet). Reset netwerkinstellingen heeft helaas niet geholpen.

• izzet3838
Rendier2710 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:59:
Heb je al een oplossing gevonden? Hier hetzelfde probleem. Continue verlies ik beide sim kaarten (niet kunnen bellen en/of internet). Reset netwerkinstellingen heeft helaas niet geholpen.

[...]
Mijn zus had dit met haar s21 vowifi had het bij haar opgelost.

Heb het op mijn ultra maar direct afgezet, omdat zij er zo veel problemen mee had.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10 10:30
izzet3838 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:18:
[...]

Mijn zus had dit met haar s21 vowifi had het bij haar opgelost.

Heb het op mijn ultra maar direct afgezet, omdat zij er zo veel problemen mee had.
Thanks! Ik heb het nu uitgezet. Even kijken hoe dat gaat.

• kramon
Rendier2710 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:59:

[...]
Nope, nog niet. Ik heb 2 Vodafone zakelijk simkaarten op t zelfde abonnement/nr. Dus heb m net even gewisseld.

Het gekke is: mijn andere sim in de S22 is een ESIm van KPN zakelijk. Soort van backup ding. Als mijn primaire Vodafone sim dan weer eens uitvalt en ik schakel dan die sim uit, dan werkt de ESIm ook niet 8)7

Dat was alleen vandaag toen ik van Zweden naar NL reed, via Duitsland en Duitsland is nou niet heel goed qua bereik.

Ik ga nu eerst kijken of mijn simkaart-wissel iets doet.

-- edit --

Wat ik overigens ook raar vind: als ik mijn e-sim aanzet, dan die ik VoLTE opties voor de ESIm en niet voor de gewone sim.

Zet ik de e-sim uit, dan zie ik geen opties meer. Het lijkt dus sim-gerelateerd. Of netwerk gerelateerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOOE5L0yghf2xlVVw5nOfh4kYEE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bzkqOroCUBKjCpGHwS3aXCm4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door kramon op 17-03-2022 21:57 ]

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 13:36
Zijn er meer mensen met het probleem dat tijdens het bellen de telefoon overschakelt naar speaker?

Ik heb dit probleem met een s22 en een s22 ultra.

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:02
Net de game booster update geïnstalleerd. Maar kan geen vreemde instelling vinden.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-10 22:05
Mijn vrouw heeft sinds de laatste update een sound lag issue met haar S22 (geen plus o.i.d.).

Schijnt een bug te zijn. Hebben meerdere mensen dit?

• izzet3838
Casual_T schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 23:08:
Mijn vrouw heeft sinds de laatste update een sound lag issue met haar S22 (geen plus o.i.d.).

Las het ook van iemand op pepper...

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:23

oNo

Gisteren de S22 ontvangen. Leuk apparaat. Het scherm is echt prettig! Het formaat is ook top. Met een frameless case erg goed met een hand te bedienen.

Ik heb de S22 besteld als "backup" voor m'n P40 Pro (Google werkt wel, maar is nogal een gedoe, en de kans dat het ineens echt niet meer werkt is aanwezig)

De kwaliteit van de foto's (binnen) valt me tegen. Dit t.o.v. m'n P40 Pro maar ook de P30. Het geluid van de speakers valt me op, in negatieve zin, niet echt vol ofzo.

Ik had een Zenfone 8, maar weer verkocht omdat ik dacht dat de S22 een stuk beter zou zijn. De Zenfone 8 is een vergelijkbaar apparaat met de S22, qua afmeting en fotokwaliteit.

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-11 22:17
Casual_T schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 23:08:

Heb na de laaste update op mijn S22 Plus ook audio issues. Audio video niet in sync

Edit: Wipe cache partition via recovery lost het probleem voor mij op (voorlopig)

[ Voor 10% gewijzigd door sk0o op 18-03-2022 08:31 ]

• izzet3838
oNo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:07:
Gisteren de S22 ontvangen. Leuk apparaat. Het scherm is echt prettig! Het formaat is ook top. Met een frameless case erg goed met een hand te bedienen.

Ik heb de S22 besteld als "backup" voor m'n P40 Pro (Google werkt wel, maar is nogal een gedoe, en de kans dat het ineens echt niet meer werkt is aanwezig)

De kwaliteit van de foto's (binnen) valt me tegen. Dit t.o.v. m'n P40 Pro maar ook de P30. Het geluid van de speakers valt me op, in negatieve zin, niet echt vol ofzo.

Ik had een Zenfone 8, maar weer verkocht omdat ik dacht dat de S22 een stuk beter zou zijn. De Zenfone 8 is een vergelijkbaar apparaat met de S22, qua afmeting en fotokwaliteit.
De p40 pro is ook wat meer vergelijkbaar met de s20 ultra(die ik persoonlijk heel slecht vond), het is ook niet zo'n oude telefoon en stond ook nog eens bekend voor de zeer goede camera.

Ben zelf van een p30 pro naar een s22 ultra gegaan, em behalve accuduur is alles beter(scherm, camera, speakers, haptics).
Vroeger veranderde ik ook elk jaar(soms zelfs 3,4 keer per jaar) maar tegemwoordig gaat het allemaal veel langzamer, en als je er echt op vooruit wilt gaan zul je in veel gevallen 3 jaar(off meer) moeten wachten.
Zeker year over year is niet echt wat(tenzij die ene feature die je wilt plots aanwezig is).

Zo is de s22 niet een grote verbetering ivm de s21, maar wel als je gaat vergelijken met de s10.

• chintsai
vanochtend is mijn S22 ultra gecrasht.

Ik deed de led cover open de fingerprint weergave lade zich met een paar streepjes in, Whatsapp teken en een paar andere waren ineens rood.

heb de klep dichtgedaan maar het beeld ging niet uit.

een paar keer op de uit knop gedrukt maar dat werkte ook niet.

Op een gegeven moment ging die aan de hand van de hoeveelheid keer de knop ingedrukt te hebben aan/uit.

Hier kwam die dus wel uit, maar dit gebeurde 2 minuten daarna weer en daarin crashte die waardoor het opnieuw ging opstarten.

Iemand anders hier ook ervaring mee?

• izzet3838
chintsai schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:11:

Ik deed de led cover open de fingerprint weergave lade zich met een paar streepjes in, Whatsapp teken en een paar andere waren ineens rood.

Op een gegeven moment ging die aan de hand van de hoeveelheid keer de knop ingedrukt te hebben aan/uit.

Hier kwam die dus wel uit, maar dit gebeurde 2 minuten daarna weer en daarin crashte die waardoor het opnieuw ging opstarten.

Heb zelf geen cover maar is bij mij ook al 3x op het lockscreen blijven hangen(op 1 maand tijd) na 1 minuut was alles idd weer goed.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:10
@stin00 backup terug gezet van oude telefoon of helemaal als nieuw ingesteld?

Voor de rest : iedereen die software problemen heeft na een update of niet stuur altijd meteen een foutrapport in met de Samsung Members app. Hoe meer meldingen ze binnen krijgen des te sneller er een fix update komt. Vergeet de logs niet mee te sturen.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:24

Hier ook al een paar keer een crash gehad, lockscreen loopt vast...

• stin00
  • Niet online

Ja, hier hebben behoorlijk veel mensen last van. Ik heb dit zelf inmiddels al 10+ keer gehad. Fingerprint scanner verschijnt half en alles loopt vast, telefoon reageert op geen enkele knop/aanraking meer. Na 20 seconden flipt hij ineens op alle inputs die je hebt gegeven. Hij werkt dan weer goed OF er staat system UI crashed OF de telefoon reboot spontaan. Ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden.

@Rohit Gewoon een backup teruggezet, dat doe ik al 10 jaar lang. Als Samsung daar niet mee om kan gaan dan gaat er iets goed mis. Ik ga niet de telefoon blanco gebruiken en alles handmatig downloaden/terugzetten.. als ik dat moet doen dan begin ik nog liever opnieuw met een iPhone.

Wel een goede tip om foutmeldingen en logs naar Samsung te versturen, zal ik eens doen voor zolang ik de telefoon nog in gebruik heb :)

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 09:02
DM89 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:15:
[...]

Hier ook al een paar keer een crash gehad, lockscreen loopt vast...
heb ik ook al meerdere keren gehad...ook met de nieuwste update.
en via de members app geeft hij zelf al aan dat er iets niet goed is gegaan en kun je het foutrapport gelijk verzenden.

• m0ridin
Hier ook gehad, maar met powerknop ingedrukt houden om ik er wel weer uit...

Je krijgt dan het 'shut down' menuutje even te zien maar daarna kun je gewoon weer verder...

• stin00
  • Niet online
In het kader van goede ervaringen heb ik gisteravond voor de graps eens de zoom getest op de maan. Het resultaat is naar mijn mening echt indrukwekkend aangezien de foto's zijn geschoten met veel te veel omgevingslicht en ook nog eens door een (vies) raam:

0 zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3ySIXKhQKnBAOSKboIcjKNEc0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1SZIu3IwkXQkayemCd93PO9.jpg?f=fotoalbum_large

30x zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xbG1cR8confxpX_kgwtLNe7ob4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/joxPYRS2qkiZVui3OxmzWgDG.jpg?f=fotoalbum_large

100x zoom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlSkF39AZi31WOFLkhJpzwt5RU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0X2zoR3hSymuaUdRPt6xbyU.jpg?f=fotoalbum_large

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

M'n S22 gaf vanmorgen ineens aan dat de SIM kaart ontbrak. Opnieuw opgestart, vliegtuigmodus aan/uit, helaas. Melding bleef, geen SIM kaart gevonden. Even met 'n paperclip de SIM tray eruit en weer terug, opgelost.

Vreemd, moet niet vaker gebeuren.. Herkent iemand dit?

• izzet3838
Michel242186 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:26:
[...]

heb ik ook al meerdere keren gehad...ook met de nieuwste update.
en via de members app geeft hij zelf al aan dat er iets niet goed is gegaan en kun je het foutrapport gelijk verzenden.
Ik heb dit al sinds het begin, tot nu toe 3 weken gehad, na 30 seconden ging het scherm uit en werkte alles terug, zal id toekomst ook een melding sturen via de app.

• izzet3838
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrSwhkVtISga-ilPalxLlLutwvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zHFHdirY0xzPlTESsgjDvlo.jpg?f=fotoalbum_large

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:38
stin00 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:42:
In het kader van goede ervaringen heb ik gisteravond voor de graps eens de zoom getest op de maan. Het resultaat is naar mijn mening echt indrukwekkend aangezien de foto's zijn geschoten met veel te veel omgevingslicht en ook nog eens door een (vies) raam:

0 zoom
[Afbeelding]

30x zoom
[Afbeelding]

100x zoom
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd naar een goede foto die je buiten van de maan kunt maken.
Ter vergelijking zijn hier enkele foto's gemaakt met mijn huidige S20 (met zijn 30x hybride zoom, en een crop gedaan op het plaatje).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3BbtUEJbjuf-fxSt2mQQC5Xgt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aamsGSB1SwOFGMWu4e6KjboN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gximoD9qulv2NA4zzuFxyr4Uo34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3lUrsUgQd3ARbCHwpZSP8lU.jpg?f=fotoalbum_large

• chintsai
@izzet3838 @stin00 @DM89

Best vreemd dat die dat doet.

Gisteren moest ik de LED hoes verwijderen omdat die niks meer erop wilde weergeven.
Na herplaatsing deed alles het weer.

En vandaag dus die crash en herstart waar ik het over had.

Maar meer mensen hebben dus hier last van?
Komt vast wel goed met een update mag ik hopen

• izzet3838
chintsai schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:39:
@izzet3838 @stin00 @DM89

Best vreemd dat die dat doet.

Gisteren moest ik de LED hoes verwijderen omdat die niks meer erop wilde weergeven.
Na herplaatsing deed alles het weer.

En vandaag dus die crash en herstart waar ik het over had.

Maar meer mensen hebben dus hier last van?
Komt vast wel goed met een update mag ik hopen
Onze issue verschilt, maar kan zijn dat het achterliggend zelefde oorzaak heeft, dus wellicht dat het dan daarmee ook opgelost raakt.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:10
stin00 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:22:
[...]

Ja, hier hebben behoorlijk veel mensen last van. Ik heb dit zelf inmiddels al 10+ keer gehad. Fingerprint scanner verschijnt half en alles loopt vast, telefoon reageert op geen enkele knop/aanraking meer. Na 20 seconden flipt hij ineens op alle inputs die je hebt gegeven. Hij werkt dan weer goed OF er staat system UI crashed OF de telefoon reboot spontaan. Ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden.

@Rohit Gewoon een backup teruggezet, dat doe ik al 10 jaar lang. Als Samsung daar niet mee om kan gaan dan gaat er iets goed mis. Ik ga niet de telefoon blanco gebruiken en alles handmatig downloaden/terugzetten.. als ik dat moet doen dan begin ik nog liever opnieuw met een iPhone.

Wel een goede tip om foutmeldingen en logs naar Samsung te versturen, zal ik eens doen voor zolang ik de telefoon nog in gebruik heb :)
Uurtje werk. Jou instellingen dateren dus nog van Android 4 ofzo? Je gaat toch ook niet je windows laptop updaten van Windows xp tot windows 11 zonder ooit eens een clean install te doen. In ieder geval ik raad het je toch zeker wel aan om eens een clean install te doen. En anders lekker naar een Iphone haha denk dat ik niet hoef te vertellen wat je dan verliest aan Android voordeel, en vast ook wel wat ios voordeeltjes. Denk dat er voor mij maar 1 reden zou zijn om ooit weer over te stappen naar Iphone en dat zou dan de batterijduur zijn. Stabiliteit en snelheid zijn laatste jaren gewoon prima voor mij met Samsung maar de batterijduur daar irriteer ik me soms wel ff aan.. Heb mezelf maar aangeleerd om hele dag door zodra het kan gewoon op te laden zodat ik nooit ergens met 5% sta want met een Iphone ken je dan nog wel een uur maar Android is met 5% binnen 5min ook dood..

Het is maar een tip maar ik zou zeggen doe er je voordeel mee, eventjes 1-2uurtjes ervoor zitten en je hebt een heerlijk snelle toestel. Paar weken geleden van me ma ook precies zo gedaan, langste was de backup van de foto's en video's overzetten met smart switch de rest niet aangevinkt. Contacten met Google account terug halen automatisch, foto en video trouwens wel met Google Foto's gebackupt maar toch voor de zekerheid van toestel naar toestel gekopieerd, daarna play store openen en vanuit de bibliotheek alles downloaden wat ze erop wou hebben/had kwestie van gewoon aanklikken 1 voor 1. Overal waar je mee moet inloggen eenmalig doen. S22 ultra van haar houdt het 2 dagen vol.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ik had toch ook wel wat 'issues' (ik heb ze hier al eerder gemeld) met mijn S22U, maar vooral dat het toch allemaal niet heel soepel allemaal liep, niet snel reageren op ontgrendelen (via face unlock, of fingerprint), etc. Daarnaast de batterij ook slecht (zeker in vergelijking met mijn S21U). Ik had ook alles overgezet via Smartswitch.

Na de tip van @Bomberman71 (en vele anderen), toch maar uiteindelijk een clean install gedaan. En het is echt een heel groot verschil. Het loopt allemaal super snel en soepel nu, dus ben wel blij dat ik het gedaan hebt. Kost wel weer even wat tijd, maar ruimt ook best wel wat op (qua geïnstalleerde apps). De batterij is (nog steeds) niet veel beter, wel ietsje overigens. Maar ik heb het gisteren gedaan, dus ik wacht weer even de komende dagen af. Maar zeker een aanrader dus.

Nadeel vond ik wel de foto's; ik had ze op externe harde schijf gezet, en later weer teruggezet na de hard reset, maar dan haalt hij wel eea door elkaar qua data en zo. Dat is onhandig ... Die kan je dus beter wel via SmartSwitch doen, lijkt me ! Maar goed, dat is voor de S23 ;-) !

• stin00
  • Niet online
Rohit schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:39:
[...]
Het is maar een tip maar ik zou zeggen doe er je voordeel mee, eventjes 1-2uurtjes ervoor zitten en je hebt een heerlijk snelle toestel. Paar weken geleden van me ma ook precies zo gedaan, langste was de backup van de foto's en video's overzetten met smart switch de rest niet aangevinkt. Contacten met Google account terug halen automatisch, foto en video trouwens wel met Google Foto's gebackupt maar toch voor de zekerheid van toestel naar toestel gekopieerd, daarna play store openen en vanuit de bibliotheek alles downloaden wat ze erop wou hebben/had kwestie van gewoon aanklikken 1 voor 1. Overal waar je mee moet inloggen eenmalig doen. S22 ultra van haar houdt het 2 dagen vol.
Maar.. ik heb exact hetzelfde gedaan. Ik heb met Smart Switch wat fotos en media overgezet, daarna ingelogd op m'n Google account die vervolgens m'n contacten en agenda etc synchroniseert. Vervolgens downloadt m'n telefoon automatisch al m'n 100 apps 'nieuw en vers' vanuit de playstore inclusief updates. Whatsapp regelt zelf de back-up inclusief media. Nova launcher zet daarna al m'n apps op de juiste plek. Daarna nog beetje aankloten met bankieren opnieuw instellen, email etc. etc. Ten slotte wat met de settings prutsen en m'n telefoon is klaar voor gebruik, heeft nog nooit problemen opgeleverd. Kost me inderdaad zeker wel 2 tot 3 uur om het fatsoenlijk te doen en daarna nog regelmatig wat kleine dingetjes die ik vergeten ben.

Maar ik geloof dat ik het begrip clean install niet begrijp.
Stabiliteit en snelheid zijn laatste jaren gewoon prima voor mij met Samsung maar de batterijduur daar irriteer ik me soms wel ff aan..
Ik vond de snelheid van zowel de S21U als de S22U gewoon 'mwah', alsmede de batterij. De SOT is gewoon veel te laag voor een telefoon van dit bedrag met een 5000mAh batterij.

Maargoed ik val ook in herhaling, aangezien de telefoon weg gaat zal ik dit topic maar eens verlaten :+ Hoop voor iedereen dat de komende updates de boel wat verder polijst.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 18-03-2022 15:20 ]

• Bomberman71
stin00 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:19:
[...]
.Maar ik geloof dat ik het begrip clean install niet begrijp.

[...]

.
Het is een oude Windows term waarbij je van de grond af op opnieuw begint en programma's (apps) NIET terug zet met een back-up systeem.
Je begint dus met een 'schone' lei.
En dus een kaal systeem stap voor stap terug zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 18-03-2022 15:54 ]

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-11 07:06
Zijn er mensen die ook problemen hebben met Google Maps?

Gisteren in de auto onderweg, en allereerst heeft Maps problemen met überhaupt het vinden van mijn locatie bij instellen route vanaf "je locatie" naar de bestemming. Vervolgens update mijn locatie ook niet eens tijdens de rit, en als die het al deed dan klopte er doorgaans niks van.

GPS staat aan, 4g staat aan, Maps is gemachtigd voor mijn locatie.

Iemand een oplossing?

• Bomberman71
1nevitable schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:06:
Zijn er mensen die ook problemen hebben met Google Maps?

Gisteren in de auto onderweg, en allereerst heeft Maps problemen met überhaupt het vinden van mijn locatie bij instellen route vanaf "je locatie" naar de bestemming. Vervolgens update mijn locatie ook niet eens tijdens de rit, en als die het al deed dan klopte er doorgaans niks van.

GPS staat aan, 4g staat aan, Maps is gemachtigd voor mijn locatie.

Iemand een oplossing?
Redelijk wat mensen met GPS fix issues op het Samsung support forum.
Samsung is nog niet gekomen met een bevestiging of statement.
Behoorlijk vervelend zoiets.

https://eu.community.sams...-issues/m-p/5016616#M9565

[ Voor 6% gewijzigd door Bomberman71 op 18-03-2022 17:00 ]

• Koen88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07 21:43
De voLTE problemen die ik her en der lees lijken mij aan SIM kaarten te liggen, of provider instellingen. Ik heb in mijn S22 een T-Mobile kaartje van de zaak en KPN privé, beide kaartjes kan ik voLTE voor kiezen en ik zie bij het bellen ook daadwerkelijk de ontvangst naar 4G over gaan.

De S22 is gigantisch kieskeurig qua USB-C DACjes, misschien handig om daar een document van op te stellen welke DAC werkt. De Sony DAC die bij de Xperia XZ2 Compact van mijn vrouw zat wordt niet herkend, maar de Chinesium wokkie-tokkie adapter die ergens uit AliExpres is komen vallen doet het meteen. Vreemd ding!

Ik heb mijn S22 nu 2 weken in gebruik en ben er heel tevreden mee, op een paar kleine puntjes na. Ten eerste merk ik dat Spotify geregeld "kwijt" is dat ik m'n muziek gedownload heb en dat 'ie op offline staat, een issue die ik op mijn S10 niet had. Ik merk het vooral als ik dan m'n Buds pak om muziek te luisteren, of als ik de telefoon in de auto aansluit. Spotify zegt dan wel af te gaan spelen, maar de play/pause knop doet niks, en vooruit of achteruit spoelen werkt ook niet. Even online gaan en weer op offline zetten lost het op, maar da's wel vervelend. Daarnaast zijn inderdaad de meeste GPU issues nog niet opgelost (bij Pikmin Bloom is nog altijd alles paars), maar daar staat wel tegenover dat GameCube emulatie op volle snelheid draait zodra je op Vulkan rendering over stapt (dus die Exynos is niet helemaal waardeloos). Mijn grootste issue is echter wel dat bij de helft van de gesprekken er een hele hoge, zachte piep door de speaker komt. Die piep is niet aanwezig als ik 'm op luidspreker zet, of als ik via oortjes of een koptelefoon bel, dus ik ben bang dat de speaker niet helemaal lekker is - maar ik zit er ook niet op te wachten om m'n telefoon terug te sturen (heb nog een OnePlus 5T waar ik op kan terugvallen als het echt moet). Wat zijn de ervaringen met Samsung wat dat betreft?

Overigens, ik heb dus ook vorige week mijn S10 terug gestuurd - ik heb nog altijd geen bevestiging van ontvangst of goedkeuring van de inruil, maar al wel 3x de mail gekregen over een nieuwe inruilorder. Heel vreemd! Maar goed, ik kreeg ook al een melding van Samsung dat m'n kortingscode ging vervallen, die ik al had gebruikt, en ondanks dat mijn adres Nederlands is blijft er bij "land" bij Samsung voor mij nog altijd "België" staan ondanks dat ik daar nooit gewoond heb en daar ook nooit een telefoon geregistreerd heb. Heel maf.
Pagina: 1 ... 20 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos