Ik heb mijn S22 Ultra (256GB, groen) gisterochtend ontvangen, en ben tot nu toe zeer onder de indruk. Mijn oude vertrouwde S8 kwam nog prima mee, maar dit is toch echt wel opvallend veel soepeler! Tot nu toe ook amper rare haperingen gehad. (geen Smart Switch/cloud-troep, alles met de hand overgezet)
Het flinke formaat stoort mij tot nu toe niet -- sommige dingen zijn wat moeilijker te bereiken, maar daar staat tegenover dat het wel echt heel veel makkelijker is om tekst in te voeren of op kleine dingen (op bijvoorbeeld sites) te drukken. Het gewicht lijkt ook mee te vallen, al voel je hem wel een stuk meer in een jaszak!
De batterij is tot nu toe opvallend goed, met maar 3% verlies over een nacht van 9 uur. Ik zat gisteren na 7.5 uur SOT pas op 20%, en dat was de eerste dag!! Constant wifi, veel installeren van nieuwe apps, een paar korte gamesessies (wel ouder spul), alles op 120Hz en de hoogste resolutie (wel met lage helderheid), "put unused apps to sleep" op uit. Ik heb meteen een enorme lading zooi uitgezet via het Apps-menu (ook systeem-spul), maar nog geen volle debloat via adb of iets dergelijks.
Het valt mij trouwens ook enorm mee hoeveel je nu uit kan zetten of de toestemming voor kan weigeren, dat lijkt een stuk beter dan op de S8. Het is natuurlijk wel een Samsung, dus er blijft altijd een hoop troep achter, maar dit is aardig te doen.
Waar ik nog wel erg aan moet wennen zijn de camera's, die wat mij betreft nogal in de weg zitten. Mijn vinger raakt regelmatig de onderste zoomlens aan (= vieze lens), en mijn huidige hoesje (een simpele Mobilize Gelly Case) komt amper boven de camera's uit. Als er een zandkorrel op tafel ligt denk ik dat ik al schade heb, dus misschien toch maar even kijken naar een dikker hoesje...
Wat betreft de Exynos-GPU zijn de ervaringen tot nu toe iets minder. De Magic Earth-navigatieapp loopt direct vast (komt binnenkort een update aan), en er zijn nog veel problemen met bepaalde spellen. Hier een mooie van Disgaea 1: (compleet onspeelbaar)
Maar even de updates afwachten, maar als ze dit kunnen oplossen dan gaat dit echt genieten worden straks.