Verwijderd

Dwazer schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Wat zijn de settings van de Android Dark mode?
Wel eens gehad met een app waarbij het chatvenster verdween met die setting |:(
De enige dark mode setting die er is gaat over scheduled aanzetten.

• kyunikeon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:25
Vaak gebruik ik mn telefoon als ik in bed lig. Op mn vorige mobiel (Oneplus 8 Pro) kon op mijn zij liggen met de 8 Pro in landscape mode. Nu merk ik dan ik als ik dat doe, dat de S22+ automatisch terug draait naar Portrait mode. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen (zonder gebruik van draai lock functie)?

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:18
Mijn Samsung s22 Ultra 128gb is retour naar Samsung. Op zich wel tevreden en zeker het scherm vond ik schitterend. Maar ik liep als fervente Apple gebruiker tegen dingen aan die mij steeds meer irriteerde en onoverkomelijk waren die bij ios gesmeerd liepen. Onder andere de synchronisatie van alle apple apparaten met elkaar miste ik erg. In ieder geval jullie allemaal heel veel plezier met jullie toestel!☺️👍

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 19:30
elaho schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:13:
Mijn Samsung s22 Ultra 128gb is retour naar Samsung. Op zich wel tevreden en zeker het scherm vond ik schitterend. Maar ik liep als fervente Apple gebruiker tegen dingen aan die mij steeds meer irriteerde en onoverkomelijk waren die bij ios gesmeerd liepen. Onder andere de synchronisatie van alle apple apparaten met elkaar miste ik erg. In ieder geval jullie allemaal heel veel plezier met jullie toestel!☺️👍
Wat bedoel je dan met die synchronisatie ongemakken precies ? Dat berichten niet op de laptop kwamen ?

• Bomberman71
Roost schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:34:
[...]

Ik ben geen gamer, dus ik vrees dat dit niet gaat leiden tot batterijgebruik verbeteringen...
Dit is een feit.
Die modus zit er niet voor niks op. Om de boel te beperken teneinde teveel warmte te voorkomen en dus ook extreem verbruik.
Met een 'unleashed' mode zal de accu nog minder lang mee gaan (kan aanzienlijk minder zijn) en zal de boel nog warmer worden.

Men doet dit enkel omdat ze als het 'ware' betrapt zijn en nu open kaart willen spelen en de klanten de keuze willen geven.
Eigenlijk exact hetzelfde als bij Apple een 3 tal jaren ofzo geleden.
Leuk voor gamers die aan de lader gamen of voor mensen die graag benchmarken. Verders heb je er helemaal niets aan.

• Bomberman71
Deepeej schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:37:
Gezien alle berichten en reviews omtrent de batterij, heb ik dit jaar maar besloten om over te stappen naar iphone13. Blijf dit topic volgen, mocht het met komende updates gefixt worden dan kan ik altijd nog terug switchen.
Is op dit moment de enige keuze als je een flagship wilt met veel features zoals IP rasting, zeer goede camera, wireless chargen, etc. En dus ook met gemak meer dan de dag door kan komen met flink gebruik. De Pro Max is dan wel de aanrader want de rest is niet bepaald de Batteryking zoals de PM.

Anders kon je terecht bij een Gamephone maar de meesten vinden dat te extreem en deels te beperkt op sommige vlakken.
Ik wou dat ik die stap kon maken en met een strak gezicht een 13 Pro Max kon kiezen maar ik vind IOS veels te beperkt om als main device te kunnen dienen met mijn workflow (heb een Iphone 11 overigens).
Ik ben dus aangewezen tot Android flagships en dit jaar lijkt het alsof niemand echt hele goede accuduur heeft (verhoudingsgewijs) en dat zal toch echt aan de Soc's van dit jaar liggen.
Apple heeft op dit vlak een mega voorsprong, en dat poets je niet zomaar even weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Bomberman71 op 11-03-2022 21:38 ]

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 22:02
Ik heb een raar issue met whatsapp meldingen: In mijn 'prive' whatsapp krijg ik meldingen niet binnen zoals ik wil. Ik wil graag dat een bericht binnenkomt zonder geluid maar met trilling. Op voorgaande telefoons kon ik dat instellen door als meldingsgeluid voor 'stil' te kiezen en bij trillen voor 'standaard' of 'kort'. Nu lukt me dit niet. Als ik voor een 'stil' meldingsgeluid kies dan werkt het trillen niet.
Opvallend genoeg werkt exact deze instelling wél bij mijn zakelijke whatsapp in mijn werkprofiel. Het lijkt dus alsof in mijn normale profiel de instelling 'stil' wordt geassocieerd met volledige stilte zonder trillen.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik heb nu maar gewoon een simpel notificatiegeluid geselecteerd (dan trilt hij wel), maar wil dat dus eigenlijk niet..

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:51
Maardiweb schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:44:
Ik heb een raar issue met whatsapp meldingen: In mijn 'prive' whatsapp krijg ik meldingen niet binnen zoals ik wil. Ik wil graag dat een bericht binnenkomt zonder geluid maar met trilling. Op voorgaande telefoons kon ik dat instellen door als meldingsgeluid voor 'stil' te kiezen en bij trillen voor 'standaard' of 'kort'. Nu lukt me dit niet. Als ik voor een 'stil' meldingsgeluid kies dan werkt het trillen niet.
Opvallend genoeg werkt exact deze instelling wél bij mijn zakelijke whatsapp in mijn werkprofiel. Het lijkt dus alsof in mijn normale profiel de instelling 'stil' wordt geassocieerd met volledige stilte zonder trillen.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik heb nu maar gewoon een simpel notificatiegeluid geselecteerd (dan trilt hij wel), maar wil dat dus eigenlijk niet..
Offtopic mode on: Weet jij wat je ook kan doen? Zoals ik, deze horloge kopen (https://kronaby.com/gb/se...unisex-7350012580742.html) Dan zet je telefoon altijd op stil en de telefoon stel je in op trillen bij whatsapp. Kan zelfs op contactniveau. Gewoon ff ter informatie, niet iedereen kent deze hybrid smart swatches en het is echt handig. En een stuk langere batterij duur dan de echte smartwatches met kleurenschermpjes etc. Offtopic mode off: :)

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-11 13:10
Deepeej schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:37:
Gezien alle berichten en reviews omtrent de batterij, heb ik dit jaar maar besloten om over te stappen naar iphone13. Blijf dit topic volgen, mocht het met komende updates gefixt worden dan kan ik altijd nog terug switchen.
Sowieso een Pro versie nemen anders is het geen vergelijking met S22 Ultra.

Ik ben ook bang dat mijn S22 weer in de verkoop gaat. Voor het eerst sinds de Galaxy S4 een Galaxy die na een paar weken alweer weg gaat en ik heb elke Galaxy S gehad.

Ga een tijdje de iPhone 13 Pro proberen want iOS is ondertussen een stuk beter geworden en veel tweaken doe ik toch niet meer. Ik wil gewoon goede performance, display, camera en accuduur.
Zit ik alleen wel met een Galaxy Watch 4 die niet met een iPhone werkt.

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:47
Heeft iemand de spaarstand in gebruik tijdens dagelijks gebruik?
Is de telefoon dan nog goed bruikbaar? Lijkt me handig als ik een lang weg ben zonder de mogelijkheid de telefoon op te laden.

• Koen88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07 21:43
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:07:
[...]

Misschien heeft de Samsung launcher een update gehad; vervolgens belandt deze dan mogelijk op de voorgrond. Anders even goed door alle Nova instellingen lopen!
Dat verwacht ik wel, dus vandaar de vraag of ik die Samsung launcher niet ergens kan disablen of verwijderen - gebruiken doe ik 'm niet, dus updaten hoeft dan ook niet bepaald.

Verwijderd

Koen88 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 08:48:
[...]

Dat verwacht ik wel, dus vandaar de vraag of ik die Samsung launcher niet ergens kan disablen of verwijderen - gebruiken doe ik 'm niet, dus updaten hoeft dan ook niet bepaald.
Verwijderen van de Samsung launcher - als het al kan - lijkt me een slecht plan. Het zit nogal diep verweven in het OS en doorgaans is er prima een andere launcher 'overheen' te zetten.
Op die manier werkt Nova ook: als iets dat het overneemt, maar niet iets dat blij zal worden van een verwijderde stock-launcher.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bomberman71 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:06:
[...]

Men doet dit enkel omdat ze als het 'ware' betrapt zijn en nu open kaart willen spelen en de klanten de keuze willen geven.
Eigenlijk exact hetzelfde als bij Apple een 3 tal jaren ofzo geleden.
Leuk voor gamers die aan de lader gamen of voor mensen die graag benchmarken. Verders heb je er helemaal niets aan.
Ik vind het van Apple toch een iets andere situatie. Van Apple was het eigenlijk gewoon een designfout dat de telefoon niet meer normaal kan draaien als de accucapaciteit verminderd is. Er was echt verslechtering van de prestaties.

Wat we (ik had toen ook een iPhone 6) er aan gehad hebben is niet alleen dat Apple een switch heeft ingebouwd om die mode weer uit te zetten met risico's op crashes vandien, maar ze hebben de accuvervanging ook een heel stuk goedkoper gemaakt. Ik hem hem zelf toen voor 29 euro vervangen. Mijn ex gebruikt het toestel (uit 2015!) nu nog.

Bij Samsung is het vanaf het begin al zo en ik vind het best een rare keus om het toestel zo te ontwikkelen dat hij niet volgens specs kan draaien. De accucapaciteit verminderen vind ik ook best een rare keuze. Veel toestellen hebben nu een soort heatpipes en zwaardere accu's tegenwoordig maar die van de S22 is juist omlaag gegaan. En de accucapaciteit is al niet denderend als je geen zware apps draait volgens de eerste reviews.

Jammer want ik had er ook graag eentje gekocht, ik vind het de eerste S serie sinds de S10 met een design dat ik wel zou willen hebben. De S20 vond ik erg lelijk met zijn babykleurtjes en de S21 had weer een plastic achterkant.. Maar ik ga even wachten hoe dit zich uitspeelt. Ik doe graag vele jaren met mijn telefoon (vorig jaar pas gestopt met mijn S8!) dus als hij bij release al moeilijk de dag doorkomt is het echt een probleem voor me.

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:53
Misschien een kleine tip voor andere, indien je dit nog niet gedaan hebt.
Ik heb met Bixby Routines ingesteld dat met het opladen automatisch synchroniseren aan mag staan en daarbuiten niet. Ik heb het idee dat de stand-by tijd van mijn toestel hiermee is toegenomen.
Worth the shot, I would say 😄

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Alle extra trucje voor battery life zijn leuke ideeën, maar ik vergelijk nog steeds met mijn S21 Ultra, die echt substantieel langer deed op de batterij. Dus ik heb ergens een battery drain in een app of zo, heel irritant ... En het is een kopie installatie van de S21 Ultra.

Dus misschien dat ik toch maar eens terug naar fabriek instellingen moet, en dan zelf de apps installeren en kijken of dat helpt. Flinke klus ... Vraagje aan jullie; wat is de beste manier om dat te doen ? Ik zag hier ergens een backup maken naar Samsung Cloud, en dan kan je daarna alleen foto's e.d. terugzetten, en de apps kan ik dan handmatig doen ? Normaal kopieer ik alles van vorige telefoon, en laat ik de vorige telefoon gewoon even liggen zodat ik altijd alles nog heb mocht er iets fout gaan of zijn vergeten. Maar goed, dat lukt nu niet meer ! Dus goede back-up is dan wel handig ...

• Bomberman71
mattrob schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:23:
Alle extra trucje voor battery life zijn leuke ideeën, maar ik vergelijk nog steeds met mijn S21 Ultra, die echt substantieel langer deed op de batterij. Dus ik heb ergens een battery drain in een app of zo, heel irritant ... En het is een kopie installatie van de S21 Ultra.

Dus misschien dat ik toch maar eens terug naar fabriek instellingen moet, en dan zelf de apps installeren en kijken of dat helpt. Flinke klus ... Vraagje aan jullie; wat is de beste manier om dat te doen ? Ik zag hier ergens een backup maken naar Samsung Cloud, en dan kan je daarna alleen foto's e.d. terugzetten, en de apps kan ik dan handmatig doen ? Normaal kopieer ik alles van vorige telefoon, en laat ik de vorige telefoon gewoon even liggen zodat ik altijd alles nog heb mocht er iets fout gaan of zijn vergeten. Maar goed, dat lukt nu niet meer ! Dus goede back-up is dan wel handig ...
Toestel backups gewoon vergeten, zijn soms een bron van ellende !
Lijkt verleidelijk want het scheelt heel veel tijd maar uiteindelijk zorgt het vaak voor meer gedoe en hele lastige storingzoeken.

Ik doe het altijd als volgt:

- leeg toestel
- opstarten en inloggen met Google account
- Automatisch contact list en dergelijke worden terug gezet.
- Kijk voor firmware updates en install die evt
- Ga naar de Playstore en ga naar mijn. app list en selecteer met de hand de apps die ik direct gebruik.
Hierbij zet ik steeds minder en minder terug omdat ze me inmiddels niks meer zeggen en ik ze ooit installed heb maar nooit gebruik. Soms zie ik apps staan en ik geen idee meer heb wat ze precies doen. Mooi, NIET installen.
- Uninstall de makkelijk te verwijderen apps (Facebook, Instagram, etc).
- Richt dan mijn toestel in zoals ik het wil
- Zet de Whatsapp backup terug (moet zeggen dat het steeds zonder problemen gaat en dat met een >17GB backup ... Een solid backup systeem).
- gebruik een USB-C 256GB thumbdrive om al mijn foto's en documenten over te zetten. Gaat VEEL en VEEL sneller dan welke cloudservice of backup systeem dan ook. Zeker met USB-C 3.1
- Als laatste verwijder ik iedere week 1 app waarvan ik niet precies weet hoe de impact op het systeem is.
In die tussentijd heb je dus de tijd om te zien of het scheelt of averechts werkt en heb je de kans om het weer te installen. Als je een dozijn apps in 1x doet heb je geen idee welke app jouw in de weg zat.
Je hebt de tijd en waak dus voor het dwangmatig massaal verwijderen van apps in 1x als je niet 100% weet wat ze doen. Scheelt frustratie en soms uit wanhoop de boel weer helemaal te factory resetten en opnieuw te beginnen.

That's it ...

En JA, het kost mij 1 tot 2 dagen eer ik alles weer zo heb zoals ik het wil. Met veel data en een bepaalde worlflow kost zoiets gewoon tijd maar ik bezuinig daar niet op want het is een kleine investering voor een device dat extreem intensief gebruikt voor de komende jaren, dag in dag uit.

Binnen een week kom ik weleens een eerder gedownloade app tegen die ik toch nodig heb en install die dan, maar steeds weer komen er minder en minder terug als eerst, en als je na een paar weken een app niet gebruikt hebt dan heb je hem waarschijnlijk niet nodig.

Beetje net als verhuizen. Die dozen die na 2 maanden nog ongeopend staan kan je in principe weg donderen want er zit niks echt belangerijks in.

[ Voor 14% gewijzigd door Bomberman71 op 12-03-2022 11:59 ]

• Maardiweb
r_buren schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:52:
[...]

Offtopic mode on: Weet jij wat je ook kan doen? Zoals ik, deze horloge kopen (https://kronaby.com/gb/se...unisex-7350012580742.html) Dan zet je telefoon altijd op stil en de telefoon stel je in op trillen bij whatsapp. Kan zelfs op contactniveau. Gewoon ff ter informatie, niet iedereen kent deze hybrid smart swatches en het is echt handig. En een stuk langere batterij duur dan de echte smartwatches met kleurenschermpjes etc. Offtopic mode off: :)
Leuk idee en ook best mooi horloge :) Ik heb echter al een Garmin Venu en daar ben ik heel blij mee. Helaas kan ik daar niet op contactniveau instellen dat er notificaties afgaan bij Whatsapp en ook niet differentiëren tussen groepen en privéberichten.. dus alle Whatsapp notificaties staan uit :|

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Bomberman71 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:48:
[...]
En JA, het kost mij 1 tot 2 dagen eer ik alles weer zo heb zoals ik het wil. Met veel data en een bepaalde worlflow kost zoiets gewoon tijd maar ik bezuinig daar niet op want het is een kleine investering voor een device dat extreem intensief gebruikt voor de komende jaren, dag in dag uit.
Dank voor de tips ! En inderdaad, kost even tijd, maar dit kost me nu veel frustratie ... En in veilige modus verbruikt hij haast geen batterij, dus het zit ergens in het systeem ...

• 30carbonclocks
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10 16:25
Ik heb nu de update binnengekregen die het gedrag van de Game Optimizing Service verandert. Het buildnummer eindigt op AVC6.

Hier is de changelog in het Engels.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/paMt1mLWvZFcXAvPxJk2hKOv9LE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/512mS4nSP81fggrWhXSBx0db.jpg?f=fotoalbum_large

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:42
30carbonclocks schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:29:
Ik heb nu de update binnengekregen die het gedrag van de Game Optimizing Service verandert. Het buildnummer eindigt op AVC6.

Hier is de changelog in het Engels.
[Afbeelding]
Hier ook! Kijken wat het voor de batterij doet. Best een grote update!

• satshow
Als het goed is zou er een knop zijn de GOS uit te schakelen. Ben benieuwd.

• Bomberman71
Roost schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Hier ook! Kijken wat het voor de batterij doet. Best een grote update!
Voor de batterijduur gaat het niets positiefs doen.

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:42
Bomberman71 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:18:
[...]

Voor de batterijduur gaat het niets positiefs doen.
Maar misschien zitten er ook andere "performance verbeteringen" in deze update. Hij is best groot!

• Bomberman71
Roost schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:20:
[...]

Maar misschien zitten er ook andere "performance verbeteringen" in deze update. Hij is best groot!
Dan had dat er gerust bij gestaan.
Dit is de update waarmee Samsung snel op de proppen kwam nadat het GOS 'schandaal', aangevuld met een camera stability, overal stability en security update.

Kijk, alles kan maar ga er maar niet vanuit.
Sterker nog, ik durf te stellen dat je moet wennen aan de batterijduur die je nu hebt. het komt eigenlijk niet voor dat deze middels updates merkbaar beter wordt met de tijd. Batterij degradatie doet kleine optimalisaties in de komende tijd teniet of de netto winst is zo klein dat je het niet merkt.

[ Voor 32% gewijzigd door Bomberman71 op 12-03-2022 17:31 ]

• 30carbonclocks
satshow schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:52:
Als het goed is zou er een knop zijn de GOS uit te schakelen. Ben benieuwd.
In de Game Booster instellingen (te vinden in Game Launcher -> menu rechtsboven -> Game Booster) is er nu een optie genaamd Labs.

Daarin kan een "Ander beheersysteem voor gameprestaties" ingeschakeld worden.

Ik heb kort Genshin Impact (de Galaxy Store versie) getest en wat ik wel opmerk is dat de temperatuur iets verder omhoog schiet naar 45 a 46°C ipv hangen op de 40. Ik kreeg nog niet te maken met thermal throttling; mogelijk begint dat pas na een langere tijd. De FPS bleef rond de 60, maar ik weet niet goed hoe het vooraf was.

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Maardiweb schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:06:
Voor de mensen die de passwordmanager van Google gebruiken: Zo zorg je dat je niet de hele tijd prompts van de Samsung passwordmanager krijgt en dat je ook autofill kan doen met je eigen wachtwoorden https://highonandroid.com...le-smartlock-or-lastpass/
bij mij is die hele indeling anders.
automatisch invullen werkt hier ook niet in apps..

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 08:38
Roost schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:20:
[...]

Ik mag hopen dat er nog een accu optimalisatie patch gaat komen. De batterijduur wordt bij mij per week slechter. Heb deze week veel gereisd en de batterij is na een 2 uur durende treinrit met spotify aan en af en toe was surfen (1 uur schermtijd) voor 50 procent leeg. (S22 ultra) ik vind echt bizar slecht ten opzichte van mijn oude telefoon. Die was na 3 jaar wat betreft de batterijduur beter nog dan deze in nieuwstaat.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Oekol

waka waka hey hey

cj1181 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:12:
[...]

Ik mag hopen dat er nog een accu optimalisatie patch gaat komen. De batterijduur wordt bij mij per week slechter. Heb deze week veel gereisd en de batterij is na een 2 uur durende treinrit met spotify aan en af en toe was surfen (1 uur schermtijd) voor 50 procent leeg. (S22 ultra) ik vind echt bizar slecht ten opzichte van mijn oude telefoon. Die was na 3 jaar wat betreft de batterijduur beter nog dan deze in nieuwstaat.
Zo dat is echt niet normaal nee! Mijn S22+ gaat prima eigenlijk qua batterij. Was even slecht en toen heb ik good lock uitgezet en gedeinstalleerd. Of het daar echt aan lag weet ik niet. Maar vond de app drawer niet wat ik er van verwacht had. Verticaal scrollen is wat ik gewend was maar die irritante favorieten Apps hoeft van mij niet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Maardiweb
Hier ook wat wisselend rondom de batterij. Heb de S22 nu een week in gebruik en een aantal maal frustratie gevoeld omdat mijn batterij echt snoeihard achteruit leek te gaan (gisteravond bijvoorbeeld om dit tijdstip 15% nog terwijl ik om 8u pas van de lader ging.

Inmiddels afgelopen dagen wel wat tweaks door zitten voeren en nu heb ik bijvoorbeeld nog 50% over, terwijl ik vanmorgen na 2 uur al op 80% zat. Kan er dus geen pijl op trekken maar het lijkt nu te stabiliseren (hoop ik).
raro007 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:27:
[...]

bij mij is die hele indeling anders.
automatisch invullen werkt hier ook niet in apps..
Hier vrij makkelijk gevonden via instellingen > algemeen beheer > wachtwoorden en automatisch invullen.

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 14:54
Heeft er nog iemand problemen met voice activatie van de Google Assistant met "Hey/OK Google" als het scherm uit staat? Ik heb dit vooralsnog op geen enkele manier werkend gekregen, de telefoon reageert gewoon niet.

Eens de telefoon unlocked is en aan staat gaat het natuurlijk wel.

• Rikkert.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-10 22:19
"Leuk" feitje. GOS is niet meer te deinstalleren (via adb) na de update

[ Voor 7% gewijzigd door Rikkert. op 12-03-2022 19:57 ]

• SuperVeloce
  • Laatst online: 21:54
Hier nog geen update, ook niet als ik handmatig zoek

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:07

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Weet iemand hoe je bewegingsfoto aanzet bij de S22 (Ultra)?
Al gezocht bij de camera instellingen, maar kan het zo gauw niet vinden.

Even gekeken hoe ik het heb aangezet bij mijn S20 FE, maar daar weet ik het het ook even niet meer.

Misschien dat iemand de gouden tip heeft? :)

Edit: heel dom, maar gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1OU5fOsEexhFinB4gF9f1F0_74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8pfSyEBEFxkC7rX1VpdwqPb.jpg?f=fotoalbum_large

Dat gele icoontje dus.. 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Dijkertje op 12-03-2022 20:40 ]

• davidnothen72
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-11 20:45
Heb een update binnen gekregen voor Game Optimizing Service te verandert maar nu start mijn samsung s22 ultra om de 1 min weer :-( op en dan doe ik mijn pin code invullen en 1 min later start die weer op heeft iemand er ook lastig van misschien een bug in de fimware

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-11 13:25
Rikkert. schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:56:
"Leuk" feitje. GOS is niet meer te deinstalleren (via adb) na de update
Is volgens mij al langer zo hoor, dat je die niet meer via adb kan verwijderen of disablen.

Hier eind vdv middag om mijn s22u opgehaald en zo'n beetje alles is nu ingesteld en geïnstalleerd. Nog whatsapp overzetten, foto's ed en dan de simkaart+ authenticator app van mijn werk.

Wel een unit vergeleken met de s20 zeg, die voelt nu echt als een kabouter telefoon ernaast. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat bevallen de komende tijd!

• satshow
Ik heb een aantal apps die niet vloeiend scrollen zoals het Algemeen dagblad, Eindhovens dagblad.

Iemand hier ook last van? Ligt dat aan de apps? Zijn volgens mij van de zelfde makers.

Heb de ultra s22.

[ Voor 5% gewijzigd door satshow op 12-03-2022 22:05 ]

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-09 04:40
Mensen maken zich druk om GOS... |:( ..feit is gewoon dat alle high end chipsets onder volle belasting te warm worden in telefoons die niet actief gekoeld worden...vandaar dat de gaming phones extra koeling hebben.... en ja de iphones worden ook warm als je genshin impact speelt op high settings en het scherm begint dan te dimmen...en als nog warmer word dan ook terug geklokt...
Waarom zou je game optimizer uitzetten?... zodat je de eerste 2 minuten op volle cpu/gpu belasting kan spelen en daarna word de phone te warm en moet er worden terug geklokt?? Als je een benchmark wil draaien en een hogere score wilt halen ok, maar daar heb je dus in real life helemaal niks aan.....
Wat ze wel moeten fixen is optimalisatie voor sommige spellen...die exynos 2200 reclame... "playtime is over"....because your phone is overheating _O-

• SuperVeloce
Toen ik m'n S22U net had, kreeg ik update met maart patch niet.
Handmatig geïnstalleerd. Nu weer niet nieuwste update, kwestie van paar dagen wachten? Of zou ik update gewoon moeten vinden?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• m0ridin
SuperVeloce schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:20:
Toen ik m'n S22U net had, kreeg ik update met maart patch niet.
Handmatig geïnstalleerd. Nu weer niet nieuwste update, kwestie van paar dagen wachten? Of zou ik update gewoon moeten vinden?
Hier vanmiddag mijn S22U ontvangen en vanavond bij de eerste check meteen de software upate incl maart patch ontvangen... EUX/EUX/EUX hier.

• SuperVeloce
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22LUwAU6n6cy-Q9a7lcQzLml4eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrkTPFLpmZIIVGCl1HEwOio1.jpg?f=fotoalbum_large

Klopt dit?

Hier staat niet EUX

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmFcB6IzjUC4gOkjVDy7T2VinRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TR4ZRrZHiuF3ZjisAyhxOADq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door SuperVeloce op 12-03-2022 23:09 ]

• m0ridin
@SuperVeloce

Nee, ging om het stukje bij softwareversie serviceprovider, daar zie ik bij jou als laatste TNL staan... is dat T-mobile Nederland toevallig? Provider-specifieke sw updates komen altijd later.

De SW update zelf is versie AVC6 btw

• SuperVeloce
m0ridin schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 23:11:
@SuperVeloce

Nee, ging om het stukje bij softwareversie serviceprovider, daar zie ik bij jou als laatste TNL staan... is dat T-mobile Nederland toevallig? Provider-specifieke sw updates komen altijd later.

De SW update zelf is versie AVC6 btw
Ja heb toestel via T-Mobile.
Even kijken hoe ik firmware zonder krijg.

Denk als ik nu via Frija de AVC6 flash via Odin, dat ik ook de csc moet doen. Dan is m'n telefoon wel weer gereset. Dan simkaart eruit laten en alles opnieuw instellen..
Maar dan krijg ik als goed is wel steeds op tijd de updates.

[ Voor 21% gewijzigd door SuperVeloce op 12-03-2022 23:30 ]

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
satshow schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:04:
Ik heb een aantal apps die niet vloeiend scrollen zoals het Algemeen dagblad, Eindhovens dagblad.

Iemand hier ook last van? Ligt dat aan de apps? Zijn volgens mij van de zelfde makers.

Heb de ultra s22.
Hier ook, ook de Stentor trouwens. Maar dit verschijnsel had ik ook al op m'n s21u 😒

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-11 09:53

robhof

Lembongan view

dragon2 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:15:
[...]

Hier ook, ook de Stentor trouwens. Maar dit verschijnsel had ik ook al op m'n s21u 😒
Hier ook (weer). Heb mijn review in de Play Store weer geüpdatet. ;)

• Bomberman71
Zie hier dat het uitschakelen van GOS uiteindelijk geen nut heeft ....

Geeft ook aan dat het er niet voor niets in zit.

YouTube: Official GOS update is here! Should you disable GOS on your Exynos 2...

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:32
Ikbenjelly schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:14:
Mensen maken zich druk om GOS... |:( ..feit is gewoon dat alle high end chipsets onder volle belasting te warm worden in telefoons die niet actief gekoeld worden...vandaar dat de gaming phones extra koeling hebben.... en ja de iphones worden ook warm als je genshin impact speelt op high settings en het scherm begint dan te dimmen...en als nog warmer word dan ook terug geklokt...
Waarom zou je game optimizer uitzetten?... zodat je de eerste 2 minuten op volle cpu/gpu belasting kan spelen en daarna word de phone te warm en moet er worden terug geklokt?? Als je een benchmark wil draaien en een hogere score wilt halen ok, maar daar heb je dus in real life helemaal niks aan.....
Wat ze wel moeten fixen is optimalisatie voor sommige spellen...die exynos 2200 reclame... "playtime is over"....because your phone is overheating _O-
De ophef over GOS was niet zozeer dat bij Samsung telefoons de processor gethrottled wordt bij games en apps, maar dat er een instelling in GOS zit waardoor juist benchmark-apps uitgezonderd worden van dat throttlen. Cheaten dus, waarbij de processor zich sneller voordoet dan ze in werkelijkheid is.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• m0ridin
Of-Aaargh schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:48:
[...]

De ophef over GOS was niet zozeer dat bij Samsung telefoons de processor gethrottled wordt bij games en apps, maar dat er een instelling in GOS zit waardoor juist benchmark-apps uitgezonderd worden van dat throttlen. Cheaten dus, waarbij de processor zich sneller voordoet dan ze in werkelijkheid is.
Geloof dat dat nog wel meeviel, van wat ik begreep had iemand ook een test gedaan met het hernoemen van geekbench naar een andere app die WEL op de lijst stond en dat had geen invloed op de score.

Games worden idd gethrottled om een stabielere framerate te geven (ipv bij wijze van spreken "100fps full on! -> te heet! -> 10fps afkoelen -> Yeah! Temps ok! -> 100 fps -> rinse n repeat)" waar ook wat voor te zeggen is natuurlijk.

Grote probleem was vooral een gebrek aan keuze en communicatie.

HIer dus sinds gisteren mijn S22 ultra binnen en poeh, is toch wel een unit zeg!

Gisteren eind van de middag opgehaald en de avond alles maar eens over gaan zetten en in gaan stellen, eigenlijk aardig soepel allemaal. Meest recente update binnengehaald, whatsapp etc gekoppeld, fotos en bestanden over gezet.

Vannacht een 5% batterij verbruikt in standby (op 7:30 uur ongeveer) dus ook dat gelukkig prima. Dus met wifi en alles gewoon aan, geen vliegtuigstand. Zal hem vandaag als main driver gaan gebruiken... eens zien hoe dat bevalt.

[ Voor 22% gewijzigd door m0ridin op 13-03-2022 09:42 ]

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

oCe

aka Dookie.

Heb de GOS update binnen en geïnstalleerd. Vooralsnog merk ik niet echt verschil, uiteraard in Game Booster bij Labs de nieuwe alternatieve methode ingeschakeld.

Wat mijn specifieke issue is: ik speel eigenlijk enkel DC Legends. Op mijn S9 en S10 draait de was de game heerlijk soepel en snel, volgens GPU Watch op 60 fps. Op zowel mijn S21 als S22 echter max 30 fps. Visueel minder smooth, maar ook in-game écht minder snel: er zijn tijd-afhankelijke gamemodes. Bijvoorbeeld zoveel mogelijk damage doen in een bepaalde tijd. Dat is altijd significant hoger op bv de S10 (dan de S21 en S22). Blijkbaar is de fps cap hier niet mee weg... Iemand nog een idee hoe ik dat wel zou kunnen realiseren?

Cpu- en gpu-usage is max 40 procent met en zonder de nieuwe GOS modus. In mijn geval is het denk ik geen kunstmatige beperkte belasting van cpu/gpu, maar iets anders?

-I am Jack's wasted life.

• raro007
mijn ervaring nu..
eerste dag hier ging de accu vannacht met 20% achteruit. (erstaat wel boven aan "gebruikerspatronen leren"
net ook voor 5 seconden vastloper gehad bij de lock screen.
maar grootste probleem is mijn abn app werkt soms helemaal niet.
net wilde ik een hoesje kopen door de QR code te scannen kon het niet.
en inloggen werkt ook niet altijd..

denk ook dat we een aantal update verder moeten zijn tot die goed gaat werken..

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:33
raro007 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:37:

Al 2 keer gehad op 3 weken, maar dan echt 20 seconden ofzo.
Telefoon lijkt met iedere update met wat stabieler te wordenz hopen dat het wordt opgelost, want ik heb geen 900€ betaald om een telefoon te hebben die om de haverklap vastloopt.

Accu gebruik 's nachts is heel onregelmatig bij mij.
Soms 14% soms 5, ben het verloopig nog wat aan het bekijken.

Maar ik moet zeggen de eerste weken met OnePlus en Huawei telefoons waren veel plezanter :'(

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
raro007 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:37:
mijn ervaring nu..
eerste dag hier ging de accu vannacht met 20% achteruit. (erstaat wel boven aan "gebruikerspatronen leren"
maar grootste probleem is mijn abn app werkt soms helemaal niet.
net wilde ik een hoesje kopen door de QR code te scannen kon het niet.
en inloggen werkt ook niet altijd..

denk ook dat we een aantal update verder moeten zijn tot die goed gaat werken..
Ik heb mijn S22+ nu ruim 2 weken, maar nog geen problemen ondervonden met de ABN app. Gebruik de qr scan functie ook regelmatig, werkt perfect hier.
Ook geen vast lopers op het lock screen tot nu toe gehad.

Heb je een clean install gedaan of met smart switch alles terug gezet?

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-11 13:10
Ik weet niet wat er gebeurt is maar ik heb de S22 Ultra een paar dagen niet gebruikt maar het voelt nu opeens veel soepeler aan. Ik heb geen update geïnstalleerd dus er moet op de achtergrond iets veranderd zijn. Zelfs Twitter scrolled zonder al teveel haperingen.

Ik zeg niet dat het 100% stotter vrij is maar er is mee te leven. Vreemd dit. Zal ook meteen de nieuwe firmware installeren.

Edit: net nieuwste firmware geïnstalleerd en het loopt weer niet lekker. Zal hem even laten liggen want Misschien dat er nog iets op de achtergrond bezig is.

[ Voor 17% gewijzigd door Garret1410 op 13-03-2022 12:01 ]

• izzet3838
Garret1410 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:36:
Ik weet niet wat er gebeurt is maar ik heb de S22 Ultra een paar dagen niet gebruikt maar het voelt nu opeens veel soepeler aan. Ik heb geen update geïnstalleerd dus er moet op de achtergrond iets veranderd zijn. Zelfs Twitter scrolled zonder al teveel haperingen.

Ik zeg niet dat het 100% stotter vrij is maar er is mee te leven. Vreemd dit. Zal ook meteen de nieuwe firmware installeren.
Sinds vandaag(was gisteren nog slecht) is Twitter bij mij ook veel smoother, geen idee waarom :)
Maar echt veeeeeeel smoother, hopen dat het zo blijft.

Edit: app is blijkbaar 9 maart geüpdate, misschien dat die pas deze nacht geïnstalleerd is en dat die de app smoother heeft gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door izzet3838 op 13-03-2022 11:55 ]

• raro007
edgarf28 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:08:
[...]

Ik heb mijn S22+ nu ruim 2 weken, maar nog geen problemen ondervonden met de ABN app. Gebruik de qr scan functie ook regelmatig, werkt perfect hier.
Ook geen vast lopers op het lock screen tot nu toe gehad.

Heb je een clean install gedaan of met smart switch alles terug gezet?
Clean instal gedaan
maar het rare is toen ik die ging installeren ging het goed en paar uur later niet meer begon met Google pay instellen.

• edgarf28
  • Niet online
raro007 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:17:
[...]

Clean instal gedaan
maar het rare is toen ik die ging installeren ging het goed en paar uur later niet meer begon met Google pay instellen.
Oke raar wel, ik heb ook Google pay ingesteld via de ABN app, maar geen problemen daarna ondervonden met de app

• edgarf28
  • Niet online
Ben benieuwd...

Poll: Welke scherm modus gebruiken jullie op de S22 (Plus/Ultra)?
Levendig
Natuurlijk
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404325&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Edit: persoonlijk zou ik het liefste een extra scherm modus zien die tussen deze 2 in zit, 'levendig' vind ik namelijk te fel qua kleur en 'natuurlijk' vind ik veelste flets qua kleur.
Op mijn vorige toestel (Xiaomi Mi 10) zat ik er met de standaard scherm instelling precies tussen in heb ik het idee, dat beviel mij beter.

[ Voor 28% gewijzigd door edgarf28 op 13-03-2022 14:17 ]

• m0ridin
Heb hem nu inderdaad op een iets koelere levendig gezet. Natuurlijk is wel enorm flets, levendig is te verzadigd...

• edgarf28
  • Niet online
m0ridin schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:27:
Heb hem nu inderdaad op een iets koelere levendig gezet. Natuurlijk is wel enorm flets, levendig is te verzadigd...
Ik heb het idee dat het niet echt te maken heeft met koelere of verzadigde kleuren, met de kleurechtheid zit het wel goed mee heb ik het idee bij beide standen, maar het zit hem eerder in het kleurvolume. Levendig probeert 100% het P3 kleurvolume te geven, wat naar mijn smaak net te felle kleuren geeft, ik zie het liefste een extra stand die tussen sRgb (natuurlijk) en P3 (levendig) in zit qua kleurvolume.

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:17
Een vraagje omtrent apps die nooit sluimeren i.c.m. spaarstand. Ik heb whatsapp ingesteld op nooit sluimeren, doordat de batterij vrij snel leeg raakt heb ik de slaapstand aangezet. Echter als de slaapstand actief is worden de processen op de achtergrond niet ververst.

Mijn vraag is: raakt dit ook de apps die op nooit sluimeren staan of niet? Want ik zou wel willen dat de whatsapp berichten gelijk doorkomen ipv dat ik eerst het toestel ontgrendel.

[ Voor 13% gewijzigd door Neco75 op 13-03-2022 15:21 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
edgarf28 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:46:
Ben benieuwd...

Poll: Welke scherm modus gebruiken jullie op de S22 (Plus/Ultra)?
Levendig
Natuurlijk
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Edit: persoonlijk zou ik het liefste een extra scherm modus zien die tussen deze 2 in zit, 'levendig' vind ik namelijk te fel qua kleur en 'natuurlijk' vind ik veelste flets qua kleur.
Op mijn vorige toestel (Xiaomi Mi 10) zat ik er met de standaard scherm instelling precies tussen in heb ik het idee, dat beviel mij beter.
Ik weet niet of het nog steeds werkt, maar er waren altijd 'verborgen' modi: https://www.reddit.com/r/...ot_the_only_screen_modes/

Wil het best even voor je testen :)

Edit: net even getest en m'n scherm modus is nu "AMOLED photo". De codes + methode uit de reddit post werken perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door stin00 op 13-03-2022 17:59 ]

• Dave.
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-03-2022
Goedeavond. Sinds een aantal dagen mijn s22 om gebruik en al snel viel mij een klein vlekje in het scherm op. Bij toeval kwam ik erachter dat bij bellen op zelfde plek 4 puntjes op lichten op het moment dat je het scherm aanraakt of in de buurt komt. Kan dit misschien een sensor zijn? Verkoper herkent het niet. Iemand een idee of dezelfde ervaring?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpW0bf_k_PtiMXdk4ZO1yh_Pe98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPVDYw4fq7NwrpmYlp0BJgb5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6g0bo8zj3XlQJiyl8HYA3QiA3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8ZuLoxqieoVhiGGiHxjT1GZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Rikkert.
  • Laatst online: 28-10 22:19
Dave. schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:47:
Goedeavond. Sinds een aantal dagen mijn s22 om gebruik en al snel viel mij een klein vlekje in het scherm op. Bij toeval kwam ik erachter dat bij bellen op zelfde plek 4 puntjes op lichten op het moment dat je het scherm aanraakt of in de buurt komt. Kan dit misschien een sensor zijn? Verkoper herkent het niet. Iemand een idee of dezelfde ervaring?
Is idd een sensor, de proximity sensor om precies te zijn :)

Die zorgt er (o.a.) voor dat je scherm uitgaat tijdens bellen wanneer je telefoon tegen je oor is.

[ Voor 8% gewijzigd door Rikkert. op 13-03-2022 19:00 ]

• Dave.
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-03-2022
Rikkert. schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:59:
[...]

Is idd een sensor, de proximity sensor om precies te zijn :)

Die zorgt er (o.a.) voor dat je scherm uitgaat tijdens bellen wanneer je telefoon tegen je oor is.
Bedankt voor je reactie, dan heeft omruilen ook geen zin.

Ik ben misschien een zeikerd, maar vreemd dat dit ervoor zorgt dat het scherm niet helemaal gaaf is. De vinger print is ook zichtbaar. Bij mijn huidige S20 na ruim twee jaar nog niets te zien. Heb aod maar uitgezet, ben bang dat dit scherm wat gevoeliger is voor inbranden.

• izzet3838
Op mijn ultra is die sensor niet/nauwelijks zichtbaar, misschien een defect exemplaar?

• Bomberman71
Dave. schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Ik ben misschien een zeikerd, maar vreemd dat dit ervoor zorgt dat het scherm niet helemaal gaaf is. De vinger print is ook zichtbaar. Bij mijn huidige S20 na ruim twee jaar nog niets te zien. Heb aod maar uitgezet, ben bang dat dit scherm wat gevoeliger is voor inbranden.
Inbranden is onzin ... AOD beweegt namelijk (wisselt van positie) en in bijna 10 jaar AOD gebruik (amoled) heb ik nog nooit inbranden gezien.

• GekkePrutser
  • Niet online
Bomberman71 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:40:
[...]

Inbranden is onzin ... AOD beweegt namelijk (wisselt van positie) en in bijna 10 jaar AOD gebruik (amoled) heb ik nog nooit inbranden gezien.
Ik wel. Het wisselen is niet geweldig, want horizontaal heeft het niet zo heel veel ruimte om te schuiven. En op mijn oude S7 kreeg je behoorlijke 'banding' op een donkergrijze achtergrond, helaas. Wel alleen zichtbaar op de laagste helderheden.

Weet niet of het tegenwoordig nog zo is want ik gebruik de AOD niet meer om die reden.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 13-03-2022 21:58 ]

• izzet3838
GekkePrutser schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Ik wel. Het wisselen is niet geweldig, want horizontaal heeft het niet zo heel veel ruimte om te schuiven. En op mijn oude S7 kreeg je behoorlijke 'banding' op een donkergrijze achtergrond, helaas. Wel alleen zichtbaar op de laagste helderheden.

Weet niet of het tegenwoordig nog zo is want ik gebruik de AOD niet meer om die reden.
Goh, er zit sowieso 2 jaar garantie op. Pak dat er na 2.5 jaar lichte banding op komt. Dan kun je hem zo nog een jaartje gebruiken zit je al tegen de 4 jaar tegen dat het echt stoord.
Doe zelf gemiddeld rond de 3 jaar als ik echt tevreden ben met een telefoon, en heb geen 900€ betaald om allerlei features uit te schakelen :)

• GekkePrutser
  • Niet online
izzet3838 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:00:
[...]

Goh, er zit sowieso 2 jaar garantie op. Pak dat er na 2.5 jaar lichte banding op komt. Dan kun je hem zo nog een jaartje gebruiken zit je al tegen de 4 jaar tegen dat het echt stoord.
Doe zelf gemiddeld rond de 3 jaar als ik echt tevreden ben met een telefoon, en heb geen 900€ betaald om allerlei features uit te schakelen :)
Nee dit was dus niet zo.. Het kwam behoorlijk snel al. Na een maand of 3 zag ik het al een beetje, en dacht dat het een fabrikagefout was die ik niet eerder had opgemerkt. Maar toen werd het steeds zichtbaarder en toen ik de AOD heb uitgezet stopte het met erger worden.

Het was een telefoon van mijn werk en ivm verhuizing heb ik hem toen in moeten leveren.

Misschien hebben ze er nu wel wat aan gedaan want ik zie dat tegenwoordig de cijfers van de klok dunner zijn geworden waardoor hij meer bewegingsruimte heeft en ook minder pixels oplichten. Maar dat het redelijk snel effect kan hebben vind ik dus toch wel. Het was behoorlijk irritant, ik heb nog wel ergens foto's ervan.

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 13-03-2022 22:02 ]

• Bomberman71
GekkePrutser schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:58:
[...]

Horizontaal schuiven boeit niet.
Als je verticaal schuift dan gaat de oude positie uit.
En ik praat niet over een pixel verticaal verschuiven maar honderden en dus duidelijk op een andere plek qua hoogte.

Mensen die hardcore gamen en bepaalde delen van een game altijd op dezelfde plek gepresenteerd worden kan ik me wel wat bij voorstellen vwb het inbranden.

Ken niemand in me omgeving met burn in, en heb zelf ten alle tijden 2x Android toestel met allebei AOD aan. Niks nada.

Als dit een structureel probleem was met bijv. AOD dan had het internet er vol mee gestaan.

Bijvoorbeeld de roze/paarse verticale lijn heb ik wel gehad met de S7edge.
Dit was een veel voorkomende klacht en was inherent aan dat type curved displays. Werd bij mij netjes vervangen onder garantie inclusief een nieuwe accu en waterproof test en alles.

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 13-03-2022 22:07 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
Bomberman71 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:03:
[...]
Horizontaal schuiven boeit niet.
Als je verticaal schuift dan gaat de oude positie uit.
Ja ik denk dat ze het sindsdien gewoon hebben aangepast zodat het minder gebeurt. En ik gebruikte de telefoon altijd 's nachts in bed met een IRC app met donkergrijze achtergrond. Daar was het heel duidelijk op.

De S7 was wel een van de eerste Samsungs die deze functie had. Dus wellicht hebben ze dat toen opgemerkt en aangepast. Ik heb er toen ook een case voor aangemaakt bij Samsung maar ongerepareerd teruggekregen omdat ze het zelf niet konden zien (ze hebben het wss niet bij de laagste helderheid geprobeerd).

Maar door het horizontaal schuiven krijg je dus die banding omdat de horizontale posities vaker gebruikt worden dan vertikale. Bijvoorbeeld: In het midden is de kans dat er een pixel aan is gewoon veel groter omdat er niet genoeg ruimte is om de klok helemaal uit het midden te schuiven. Ook omdat de klok zelf natuurlijk breder is dan hoog, terwijl het scherm precies omgekeerd is. Wat het effect nog versterkt. Daardoor kreeg ik juist die banding in het midden, omdat hij vertikaal wel genoeg ruimte heeft om te schuiven.

Ik vind het wel logisch, maar zoals ik al zei: De S7 had best dikke en felle cijfers in zijn AOD. Dat was gewoon niet slim.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 13-03-2022 22:09 ]

• izzet3838
GekkePrutser schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:02:
[...]

Nee dit was dus niet zo.. Het kwam behoorlijk snel al. Na een maand of 3 zag ik het al een beetje, en dacht dat het een fabrikagefout was die ik niet eerder had opgemerkt. Maar toen werd het steeds zichtbaarder en toen ik de AOD heb uitgezet stopte het met erger worden.

Het was een telefoon van mijn werk en ivm verhuizing heb ik hem toen in moeten leveren.

Misschien hebben ze er nu wel wat aan gedaan want ik zie dat tegenwoordig de cijfers van de klok dunner zijn geworden waardoor hij meer bewegingsruimte heeft en ook minder pixels oplichten. Maar dat het redelijk snel effect kan hebben vind ik dus toch wel. Het was behoorlijk irritant, ik heb nog wel ergens foto's ervan.
Hmm vreemd, maar ik ga akkord met de bovenstaande reactie, denk dat het eerder een probleem was met je paneel.
Heb zelf 2 jaar s8 en 3 jaar p30 pro gehad met aod altijd aan en nooit een probleem gehad.

Naar mijn ervaring ga je tegenwoordig enkel burnin hebben als je de auto off van het scherm uitzet of als je de broekzakmodus uit zet.
Als het scherm iedere 6 maanden vlekken gaat tonen mag Samsung hem 3 keer herstellen :)

Dave. schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Inbranden is nu eenmaal inherrent aan (AM)OLED, hoewel dat de laatste jaren stukken verbeterd is door softwarematige aanpassingen (beeldpositie net altijd een paar pixels laten verspringen).
Vroeger gebruikte ik mijn telefoons ook vaak als navigatie op de fiets of auto met het AOD in de volle zon of gewoon buitenlucht (en dus ook een externe voeding).
Na verloop van tijd waren de vaste balken van bijvoorbeeld TomTom of Orux zeker zichtbaar als ik een egaal wit scherm had. Mede om die reden en de beperkte accucapaciteit kocht ik een Garmin voor op de fiets- en wandeltochten.

• Tariko
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-11 20:22
Koen88 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:53:
Heel vreemd - vanochtend werd ik wakker met de standaard Launcher van Samsung weer aan, terwijl ik Nova Launcher gebruik en die ook als standaard heb ingesteld. Het toestel vroeg niet om een pincode voor de SIM, dus het is ook niet opnieuw opgestart. Iemand enig idee wat dit kan zijn geweest? En is het mogelijk om die Samsung rommel er gewoon af te knikkeren? Zit niet te wachten op die gigantische kinderachtige icoontjes, die onmogelijke appdrawer en een gebrek aan een fatsoenlijke ongelezen-berichten-teller (notificatiebalk moet leeg, die is alleen voor de snelle handelingen, maar dan gooit Samsung ook gelijk je 'bolletje' weg bij de app als je de notificatie verwijderd, nutteloos...). Ik koop eigenlijk alleen Samsung vanwege de hardware en camera, de software is zo'n draak dat er al jaren Nova overheen gaat (vanaf de laatste update op m'n S2).
Dit heb ik dus met de Microsoft launcher, op mijn toestel springt direct terug naar de standaard launcher. Als ik mijn telefoon heb vergrendeld of als ik een app sluit. Heb jij er al een oplossing voor?

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:28
Hebben jullie ook lag met Snapchat?

• m0ridin
Vreemd, hier (nog) geen problemen met Nova Launcher... Sinds zaterdag pas het toestel dus ook nog niet ZO veel ervaring ;)

So far so good trouwens, hij is wel enorm maar dat went op zich wel. Merk wel dat als ik mijn S20 weer pak het wel erg fijn en comfortabel is maar vooruit. Het grote scherm + s-pen, de cameras en alles maken weer een hoop goed dus ik blijf hem voor nu nog even als mijn main driver gebruiken. Mocht het tegen blijven vallen zal ik hem alsnog in de verkoop doen I guess en voor de normale S22 gaan.

Batterij hier wel prima, nog steeds gebruikerspatronen aan het leren maar nu 3 uur van de lader en ~1:30u SOT en de batterij is 11% gedaald. Gister ook, volgens mij tegen de 5u SOT en rond de 22 uur totaal en ~70% batterij verbruikt? Overnacht drain is 4-5% (in 7-8 uur).

Dit is dan met 5G uitgeschakeld, adaptive refresh rate, FHD+ res en donker thema.

Hebben mensen hier nog tips voor het volgende?

Ik wil mijn S22U dus ook voor notities en alles gebruiken waaronder de boodschappenlijst. Met de pen een lijstje maken en die ook gelocked beschikbaar hebben (anders moet ik 'steeds' de telefoon unlocken om te kijken).

Een workaround die ik nu heb bedacht, in een note (samsung notes) app het lijstje maken, screenshot maken en deze als achtergrond op het lockscreen instellen :) Werkt eigenlijk best aardig...

Andere optie is een applicatie gebruiken die je notitie als notificatie laat zien (welke ook deels vanuit locked toestand beschikbaar zijn) maar dit klijkt niet mogelijk icm handgeschreven en de info is niet helemaal volledig zichtbaar of in de duidelijke layout.

Zijn er nog opties die ik over het hoofd zie?

Verwijderd

Hebben meerdere mensen ook last van geen gps-fix krijgen op de S22 Ultra in de loop van de dag?
Ik hoopte eigenlijk met de nieuwe update dat dit opgelost zou zijn, nu kwam ik er vandaag achter dat het probleem zich nog steeds voordoet. geen 1 app krijgt een gps fix, in gps-toolbox zie ik dat hij geen verbinding maakt met een enkele sat.

Enige oplossing is een reboot van de telefoon waarna hij het weer naar behoren doet. vandaag voor het eerst de cache gewiped, kijken of dat helpt.

• Eindhovenk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:58:
Hebben meerdere mensen ook last van geen gps-fix krijgen op de S22 Ultra in de loop van de dag?
Ik hoopte eigenlijk met de nieuwe update dat dit opgelost zou zijn, nu kwam ik er vandaag achter dat het probleem zich nog steeds voordoet. geen 1 app krijgt een gps fix, in gps-toolbox zie ik dat hij geen verbinding maakt met een enkele sat.

Enige oplossing is een reboot van de telefoon waarna hij het weer naar behoren doet. vandaag voor het eerst de cache gewiped, kijken of dat helpt.
Dit heb ik op de S22 op zaterdag ook gehad. Moet niet regelmatig gaan gebeuren, want dan ga ik wel voor garantie.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
m0ridin schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:51:
Zijn er nog opties die ik over het hoofd zie?
Ik heb voor m'n boodschappenlijstje het liefst een tekstbestand dat ik kan tijdens het winkelen makkelijk kan aanpassen. De app Stay Alive! regelt dat m'n scherm aanblijft bij een specifieke app :)

• Koen88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07 21:43
Tariko schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:58:
[...]

Dit heb ik dus met de Microsoft launcher, op mijn toestel springt direct terug naar de standaard launcher. Als ik mijn telefoon heb vergrendeld of als ik een app sluit. Heb jij er al een oplossing voor?
Hmm, da's wel vreemd - dat heb ik verder niet, het is bij die ene keer gebleven en toen zag ik in de logs inderdaad terug dat er geupdate werd. Denk dat ik met ADB eens ga kijken of ik One UI in super-sluimer kan krijgen ofzo. Je kunt 'm helaas alleen verwijderen als het toestel geroot wordt, en dat vind ik iets te ver gaan voor het verwijderen van de standaard launcher. Maar het gedrag wat jij beschrijft lijkt er echter meer op dat je de MS launcher zelf niet als standaard-app hebt ingesteld maar alleen vanuit de app lijst de launcher start (Instellingen --> Apps --> Standaard-apps kiezen en daar de Startscherm-app aanpassen naar jouw voorkeurs launcher).

Wat betreft de GPS problematiek heb ik zaterdag een rare hik gehad dat mijn telefoon dacht dat ik met 140 door centrum Breda schoot, terwijl ik stil stond op een parkeerplaats. Toen de telefoon mij eenmaal ge-pinpoint had bleef 'ie ook telkens de route aanpassen, en de snelheid variëerde constant 10 km/u omhoog en omlaag van de daadwerkelijke snelheid. Telefoon even los getrokken van de radio, paar uur laten liggen en toen werkte alles weer (niet herstart of cache leeg gegooid). Beetje vreemd, hoop wel dat dit ofwel niet meer voor komt ofwel via een update wordt opgelost, want het is wel zo fijn als navigatie werkt.

• m0ridin
dragon2 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Ik heb voor m'n boodschappenlijstje het liefst een tekstbestand dat ik kan tijdens het winkelen makkelijk kan aanpassen. De app Stay Alive! regelt dat m'n scherm aanblijft bij een specifieke app :)
Hmmm, goeie... is het ook mogelijk touchregistratie op het scherm daarmee uit te schakelen? Dat ik hem neit per ongeluk bedien terwijl hij in de broekzat zit bijv :) Ik ga deze ook eens checken!

Kwam op reddit deze tegen:
https://play.google.com/s...id=eu.tdot.lockscreenmemo

Dat lijkt voor mij de handigste oplossing...

[ Voor 12% gewijzigd door m0ridin op 14-03-2022 14:45 ]

• SAVAGE3
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
Jamesl schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:46:
Hebben jullie ook lag met Snapchat?
Aardig veel ja

Verwijderd

Eindhovenk schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Dit heb ik op de S22 op zaterdag ook gehad. Moet niet regelmatig gaan gebeuren, want dan ga ik wel voor garantie.
Meerdere mensen lijken hier last van te hebben als ik de Samsung community forum zie:
https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-series/s22-ultra-problems-with-gps/td-p/4893797

Samsung afgelopen vrijdag een bericht gestuurd via de Members/community applicatie waar je support kan krijgen, helaas nog geen reactie gehad.

• izzet3838
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:52:
[...]

Meerdere mensen lijken hier last van te hebben als ik de Samsung community forum zie:
https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-series/s22-ultra-problems-with-gps/td-p/4893797

Samsung afgelopen vrijdag een bericht gestuurd via de Members/community applicatie waar je support kan krijgen, helaas nog geen reactie gehad.
Hier nog geen problemen gehad, gebruik waze via android auto(wordt dan nog steeds de gps van de telefoon gebruikt?)

• SuperVeloce
Diegene die S22 Ultra rechtstreeks van Samsung hebben ontvangen, welke CSC hebben jullie?
als je kijkt bij info telefoon, software gegevens? Service provider software version.

Vooral benieuwd naar laatste 3 letters.

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-11 12:41
SuperVeloce schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:51:
Diegene die S22 Ultra rechtstreeks van Samsung hebben ontvangen, welke CSC hebben jullie?
als je kijkt bij info telefoon, software gegevens? Service provider software version.

Vooral benieuwd naar laatste 3 letters.
Deze ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6qNc3UlpnvGVLGku9Wk7g2ZA3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aa1SBbI83j0iBohtJZPnfU1P.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

• izzet3838

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-10 00:00
Sinds zaterdag eigenaar van een groene 256gb Ultra. Hij maakt geen verbinding met mijn Volvo v40 uit 2014 wel muziekmaar niet bellen. Met mijn Huawei p30 pro heb ik daar nog nooit een probleem mee gehad. Ook speelt hij filmpjes uit bv WhatsApp niet, of met vertraging (sync) af. Ook op bv Facebook of Indtagram heb ik daar last van.
Batterij is veel slechter dan de Huawei. Tot nog toe niet echt onder de indruk. De 3 jaar oude P30pro doet er weinig voor onder.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

MarkHero schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:52:
Sinds zaterdag eigenaar van een groene 256gb Ultra
[.....]
Batterij is veel slechter dan de Huawei. Tot nog toe niet echt onder de indruk. De 3 jaar oude P30pro doet er weinig voor onder.
Zou je je ervaringen m.b.t. de accu over een week nog een keer kunnen delen? Ik verwacht dat hij dan wel een stuk beter zal zijn dan nu vanwege het aantal volledige ladingen.

Zie voor meer hierover in mijn post: Kiswum in "[Samsung Galaxy S22-serie] Ervaringen & Discussie"

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-10 19:26

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Poh,

Een dikke week in bezit van een S22 Ultra 128 gb. Hiervoor 2,5 jaar een Huawei P30 Pro gehad.

Tot nu ben ik erg teleurgesteld in de prestaties en accutijd van de ultra. Mijn P30 ging laatste tijd relatief snel leeg, maar toch hield ie het langer vol dan mijn S22 Ultra. Ik weet dat Huawei een vrij agressief accu-spaar-beleid heeft en apps die veel energie slurpen, snel kilt. Maar na 2,5 jaar gebruik, zou de S22 het toch veel langer vol moeten kunnen houden? Of is het toch de scherm?

Ook op de zuinige stand gaat ie vrij snel leeg. Er staan nog maar enkele apps op.

Voorbeeld:
Ik woon in Eindhoven en werk in Hilversum. Als ik met de trein ga, dan is mijn accu na 2 uur ongeveer 60 vol. Ik vind dat bizar weinig weinig.

Kwa prestatie had ik ook meer verwacht. Vind hem nog steeds soms traag. Hapert af en toe.

Tjah, opladen is eigenlijk helemaal een nachtmerrie vergeleken met mijn P30. Die was na 40 minuten bijna helemaal vol.

Maja, groter scherm + foto's + video's zijn wel echt fantastisch :)

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-10 15:23
Klopt het dat Samsung agressiever is met het app-Killen? Heb zelf een handicap en via een extern apparaat kan ik de gsm laten ontwaken. Via deze manier kan ik snachts hulp inroepen.

Vroeger nog een huawei gehad en bij deze had ik problemen met het wakker maken van de gsm.

• raro007
sorry verkeerde forum..

[ Voor 90% gewijzigd door raro007 op 14-03-2022 21:49 ]

• 30carbonclocks
knip

[ Voor 98% gewijzigd door 30carbonclocks op 14-03-2022 21:49 ]

• SuperVeloce
Thibaut1234 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:34:
Klopt het dat Samsung agressiever is met het app-Killen? Heb zelf een handicap en via een extern apparaat kan ik de gsm laten ontwaken. Via deze manier kan ik snachts hulp inroepen.

Vroeger nog een huawei gehad en bij deze had ik problemen met het wakker maken van de gsm.
Misschien die app op nooit sluimeren zetten.
Eventueel op recente apps en dan op icoon tikken en voor open houden kiezen

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 25-10 15:23
Bedoel je dan bij de toetsen onderaan? Zoals apps die open staan?

• SuperVeloce
Thibaut1234 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:54:
Bedoel je dan bij de toetsen onderaan? Zoals apps die open staan?
Klopt

• speedo1983
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-11 22:50
Kiswum schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:18:
[...]

Zou je je ervaringen m.b.t. de accu over een week nog een keer kunnen delen? Ik verwacht dat hij dan wel een stuk beter zal zijn dan nu vanwege het aantal volledige ladingen.

Zie voor meer hierover in mijn post: Kiswum in "[Samsung Galaxy S22-serie] Ervaringen & Discussie"
Geen ultra maar gewone s22. Na een week lang gebruik, nadat ik een clean install heb gedaan i.p.v.switch ben ik best tevreden. Met veel gebruik rond de 5 uur screen time van ochtend 0700 - 2300 haal ik makkelijk. Met weinig screen time haal ik makkelijk 2 dagen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-900NraGHYEk1jJ7KoW1tj2Jis=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2doYlKm5bILPIBi9hkRoaHc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ns9_avJw9d0sE7QymhoacHfLuUs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3sKgvdkowXLHB5WBDLjQj40.jpg?f=fotoalbum_tile

• izzet3838
Placid_K schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:19:
Poh,

Een dikke week in bezit van een S22 Ultra 128 gb. Hiervoor 2,5 jaar een Huawei P30 Pro gehad.

Tot nu ben ik erg teleurgesteld in de prestaties en accutijd van de ultra. Mijn P30 ging laatste tijd relatief snel leeg, maar toch hield ie het langer vol dan mijn S22 Ultra. Ik weet dat Huawei een vrij agressief accu-spaar-beleid heeft en apps die veel energie slurpen, snel kilt. Maar na 2,5 jaar gebruik, zou de S22 het toch veel langer vol moeten kunnen houden? Of is het toch de scherm?

Ook op de zuinige stand gaat ie vrij snel leeg. Er staan nog maar enkele apps op.

Voorbeeld:
Ik woon in Eindhoven en werk in Hilversum. Als ik met de trein ga, dan is mijn accu na 2 uur ongeveer 60 vol. Ik vind dat bizar weinig weinig.

Kwa prestatie had ik ook meer verwacht. Vind hem nog steeds soms traag. Hapert af en toe.

Tjah, opladen is eigenlijk helemaal een nachtmerrie vergeleken met mijn P30. Die was na 40 minuten bijna helemaal vol.

Maja, groter scherm + foto's + video's zijn wel echt fantastisch :)
Welkom bij de club :)
3 jaar p30 pro gehad nu de ultra en software is minder stabiel(framdedrops, freezes, slechtere gestures)
Accuduur is een beetje vergelijkbaar met hoe de accu op de p30 pro na 3 jaar was.
Voor opladen heb ik wel een 45w lader, duurt een uurtje op een half uur zit je aan 70% dus dat is niet echt trager als de p30.

De voordelen mogen uiteraard ook gezegd worden:
-zeer uitgebreide customisation binnen het os(van routines tot goodlock)
-de s-pen
-het scherm
-betere speakers
-betere camer(en veeeeeeeel betere video, die waren slecht op de p30 pro)

Ik hoop dat ze de smoothness oplossen(al had dik die ervaring niet bij mijn s8, daar werd het alleen maar slechter).
Met de accu kan ik wel leven aangezien ik meestal thuis werk en als ik op kantoor ben ik hem in de auto oplaadt(android auto).

• m0ridin
@Placid_K is dat met een clean install? Smartswitch en backups terug zetten geeft toch vaak rare problemen en drains is mijn ervaring.

Hier echt niks te klagen over de accu, nu 2 dagen in gebruik en 14.5u (waarvan 5:40 sot) nog 37% over. Alles ook gewoon soepel hier (maar gebruik geen Instagram oid).

Qua laden, mjah... Ipv 40 minuten ruim een half uurtje langer? (Of nog iets sneller met de juiste snellader en kabel) Ik kan me daar recht niet druk over maken.

Bevalt tot nu toe dus prima hier een hopelijk wordt dat alleen maar beter met verdere updates

• izzet3838
m0ridin schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:57:
@Placid_K is dat met een clean install? Smartswitch en backups terug zetten geeft toch vaak rare problemen en drains is mijn ervaring.

Hier echt niks te klagen over de accu, nu 2 dagen in gebruik en 14.5u (waarvan 5:40 sot) nog 37% over. Alles ook gewoon soepel hier (maar gebruik geen Instagram oid).

Qua laden, mjah... Ipv 40 minuten ruim een half uurtje langer? (Of nog iets sneller met de juiste snellader en kabel) Ik kan me daar recht niet druk over maken.

Bevalt tot nu toe dus prima hier een hopelijk wordt dat alleen maar beter met verdere updates
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2II_zZg_Xwbe78-MC9Hz8juXEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZGtAnJblGikI5FAyKCWhab6.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is wat ik haalde met de p30, met de ultra zit ik denk ik rond de 6 uur(al moet ik toegeven dat ik het de laatste week niet getest heb)
Wel had ik smart switch gedaan, ben er pas later achter gekomen dat dat problemen kom geven, zal misschien ooit nog een clean install doen, wel moet ik zeggen dat ik geen rare battery drain heb, dus verwacht niet dat ik na een clean install plots meer sot ga hebben...

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:17
Hierbij mijn batterijgegevens van mijn reguliere S22 van afgelopen 2 dagen. De eerste paar dagen had ik een SOT van max 3 uur en twijfelde ik of ik het toestel wilde behouden. Na een aantal tweaks zoals het verwijderen van onnodige bloatware, apps in diepe slaap etc. haal ik nu resultaten waar ik tevreden mee ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jR84ptnsnnOjxHgHJQJr2EGFWWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6uY3qlbkkqre0lC8DYyqhG7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LvdvfPPhpxwmwodZEmO2JQv0teE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wsT9gYNh8f7u3RFwctmWHHB7.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 19 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos