• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-11 15:52
Koldur schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:24:
Ik heb net met mijn normale S22 de laatste drie uur net 2% verloren terwijl ik heel soms even mijn kalender heb bekeken. Met Wi-fi en twee streepjes ontvangst.

Het lijkt dan toch iets te zijn met een app/instelling. Een streepje ontvangst en niet bellen (zelfde geldt voor mijn twee streepjes natuurlijk) moet weinig verschil maken.
Wel erg vervelend als het bij jou niet zo goed verloopt natuurlijk.
Hoelang heb je het toestel al in gebruik? En zijn er bepaalde instellingen die je hebt toegepast?

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:08
Neco75 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:05:
[...]

Ik had al geen hoge verwachtingen, maar dacht toch wel 4/5 uur SOT te kunnen behalen. Misschien dat het over een aantal dagen verbeterd.
Al 2 weken de ultra, en het is na 2,3 dagen net wat beter geworden(de telefoon gaat apps in deep sleep enzo zetten) heb zelf ook wat geoptimaliseerd adhv routines en adb.
Maar sinds pakweg dag 5 is het gelijk gebleven.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• izzet3838
Koldur schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:24:
Ik heb net met mijn normale S22 de laatste drie uur net 2% verloren terwijl ik heel soms even mijn kalender heb bekeken. Met Wi-fi en twee streepjes ontvangst.

Het lijkt dan toch iets te zijn met een app/instelling. Een streepje ontvangst en niet bellen (zelfde geldt voor mijn twee streepjes natuurlijk) moet weinig verschil maken.
Wel erg vervelend als het bij jou niet zo goed verloopt natuurlijk.
Verloor de afgelopen machten +10%
Er is iets, het grappige is dat het bij meerdere personen is YouTube: Exynos 2200 vs Snapdragon 8 Gen1 Galaxy S22 Ultra Battery Life Compa...
In deze video doet het probleem zich enkel voor bij de exynos versie, maar niet bij de snapdragon ik dacht dus dat het een CPU dingetje was, maar er zijn hier Tweakers die rond de 5% zitten dus het is ergens iets wat de batterij draint.
Bij gebruik valt de accuduur best mee het probleem is vooral tijdens idle.

Misschien in de komende nachten eens de safe mode proberen.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:10
Tja, de accuduur is niet echt bijzonder te noemen. Op zich is het bij mij helemaal niet slecht omdat ik geen vage drains heb. Maar als ik de S22 Ultra vergelijk met de ‘gewone’ iPhone 13 Pro die ik hier heb liggen dan kom je er pas achter hoe belachelijk goede accuduur dat toestel heeft.

Ben er nog niet uit wat ik ga doen.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:19
Neco75 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:38:
[...]

Hoelang heb je het toestel al in gebruik? En zijn er bepaalde instellingen die je hebt toegepast?
Drie dagen met alles weer geïnstalleerd, geen bijzondere instellingen. Ik gebruik overigens Nova Launcher Prime.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Vandaag een irritante bug gehad tijdens het bellen. Ik werd tijdens een normaal telefoongesprek op de speaker ook gebeld via WhatsApp. Het lopende gesprek is toen automatisch van de speaker gegaan en ik kreeg het met geen mogelijkheid weer terug zonder opnieuw te bellen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:41

RMX

Ik ervaar echt random lags.
Bijv in de dialer kun je ook letters intypen waarbij de telefoon dan de naam opzoekt. Dit duurt echt tergend lang.

Camera ervaar ik veel ruis. Ik twijfel nu of het een software probleem is, of dat er hardware matig iets niet goed is, en ik hem moet ruilen bij Samsung.

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:47
Ik hoop dat ze met updates de accu langer mee kunnen laten gaan. Had overigens al weer een update verwacht met bugfixes.
Ben benieuwd wanneer de volgende update komt met echte goede verbeteringen.

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
satshow schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 20:09:
Ik hoop dat ze met updates de accu langer mee kunnen laten gaan. Had overigens al weer een update verwacht met bugfixes.
Ben benieuwd wanneer de volgende update komt met echte goede verbeteringen.
Die hack van afgelopen week zal het allemaal geen goed doen denk ik.. kan me voorstellen dat ze hier ook nog wel mee bezig zijn.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:54
Sinds 2 dagen de S22 Ultra in huis, kom van een iPhone 12 pro max af dus is weer even wennen maar wat een apparaat 😍

Accu duur is niet geweldig, de iPhone is wat dat betreft veel beter maar goed ik laad het toestel toch elke nacht op en haal makkelijk een dag..

Ik heb nu wel 2 keer gehad dat het scherm vastloopt en ik dus niks meer kan, eerste keer kon ik het toestel resetten met de knoppen en de 2e keer werkte het opeens weer. Heeft iemand anders hier ook last van?

• Neco75
Ik heb op reddit zitten koekeloeren en heb onderstaande optie in een topic voorbij zien komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIdfPlGnrWUxziAdq3K73SJMT8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlHlJ8R3qtSGTA2GY0mLl48f.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag aangezet en merkte gelijk een significant verschil in batterij.

Je kunt erop googelen voor meer informatie:

Suspend execution for cached apps

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Neco75 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:01:
Ik heb op reddit zitten koekeloeren en heb onderstaande optie in een topic voorbij zien komen.

[Afbeelding]

Vanmiddag aangezet en merkte gelijk een significant verschil in batterij.

Je kunt erop googelen voor meer informatie:

Suspend execution for cached apps
Ook maar eens aangezet om te proberen. Volgens mij ook langsgekomen bij een linkje naar beste settings voor s21

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• J-r0en
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 15:00
Ik probeer Dual Sim te gebruiken met dit toestel maar ik krijg de functie "Dual SIM always on" niet aan. Deze optie is grijs / niet te activeren.

Ik heb twee nano simkaarten, ik ben gewend van mijn S10 dat dit geen problemen zou moeten geven. Wordt dit toevallig alleen ondersteund met een Nanosim icm eSim?

Batterij is overige s waardeloos maar ik heb hooguit 1 streepje ontvangst overdag in de werkomgeving dus ik zal de telefoon hier niet de schuld van geven haha.

• Neco75
J-r0en schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:26:
Ik probeer Dual Sim te gebruiken met dit toestel maar ik krijg de functie "Dual SIM always on" niet aan. Deze optie is grijs / niet te activeren.

Ik heb twee nano simkaarten, ik ben gewend van mijn S10 dat dit geen problemen zou moeten geven. Wordt dit toevallig alleen ondersteund met een Nanosim icm eSim?

Batterij is overige s waardeloos maar ik heb hooguit 1 streepje ontvangst overdag in de werkomgeving dus ik zal de telefoon hier niet de schuld van geven haha.
Bij mij lukt het wel, beide sims staan altijd aan. Weet je zeker dat beide sims op de juiste manier zijn geplaatst?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1toC_65GnO5_0CRa-lnGH5-r-9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QpKDnfcrf3yN4dxTH3AflQxR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Neco75 op 08-03-2022 21:31 ]

• J-r0en
  • Laatst online: 02-03 15:00
Neco75 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:30:
[...]

Bij mij lukt het wel, beide sims staan altijd aan. Weet je zeker dat beide sims op de juiste manier zijn geplaatst?
Nog maar eens dubbel gecheckt, maar ze zitten goed! "Chip" aan de buitenkant, past mooi in het vakje (schuin hoekje ook).

Als ik het toestel opstart moet ik ook dubbele pincodes doorvoeren, en kan ik wisselen van Simcard via de notificatiebalk bijvoorbeeld.

Maar die Dual Sim always on blijft maar grijs :'(
Ik ga nog eens verder googelen / spelen met de settings

• Neco75
Nog een batterijtip vanuit Reddit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9xbnbEyeghl8nEeGS0Op9_5Gqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DwuZQzPfoANp7VlIHDnqp0Nk.jpg?f=fotoalbum_large

Het betreft een Bixby routine, wanneer je thuis met Wifi bent verbonden, uitschakelen van mobiele gegevens en netwerkstand op alleen 2g.

Deze optie samen met mijn eerder aangegeven cache optie zorgt iig bij mij voor een aanzienlijk betere batterijduur :)

Zit nu op 50% met 3 uur SOT, waarbij ik vanmorgen zonder deze opties op 10% zat met 3 uur SOT, met ongeveer hetzelfde gebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door Neco75 op 08-03-2022 21:56 ]

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Neco75 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:54:

[Afbeelding]

Het betreft een Bixby routine, wanneer je thuis met Wifi bent verbonden, uitschakelen van mobiele gegevens en netwerkstand op alleen 2g.

Deze optie samen met mijn eerder aangegeven cache optie zorgt iig bij mij voor een aanzienlijk betere batterijduur :)
Klinkt goed. Ik ben benieuwd of je het zo kunt maken dat je naar 2G-only overschakelt zodra VoWiFi (WiFi-bellen) actief is.

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 10:17
Ik heb mijn S22 Ultra nu bijna 3 weken in gebruik maar moet zeggen dat ik echt geen problemen meer heb met de batterij. De eerste week was het krapjes, maar nu haal ik redelijk stabiel ~6 uur SOT per dag. Wellicht dat het komt omdat mijn vorige toestel (Oneplus 7 Pro) ook niet de beste batterij had, maar ik ben hier absoluut tevreden mee. Mocht ik desondanks dat toch krap zitten laadt ik 'm bijvoorbeeld tijdens het koken makkelijk weer boven de 50% in een minuutje of 15/20.

• satshow

[Afbeelding]

Zit nu op 50% met 3 uur SOT, waarbij ik vanmorgen zonder deze opties op 10% zat met 3 uur SOT, met ongeveer hetzelfde gebruik.
Ik heb deze ingesteld. Is het ook mogelijk dat mobiele gegevens aan gaan als ik buiten bereik ben van de WiFi?

• Neco75
satshow schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 06:06:
[...]

Ik heb deze ingesteld. Is het ook mogelijk dat mobiele gegevens aan gaan als ik buiten bereik ben van de WiFi?
Dat gaat automatisch wanneer je geen verbinding meer hebt met de wifi.

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-10 17:05
Als je provider t-mobile is gaat dit niet werken denk ik? Of bel je dan via WiFi?

• satshow
Neco75 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 06:56:
[...]

Dat gaat automatisch wanneer je geen verbinding meer hebt met de wifi.
Dan moet ik mobiele gegevens toch ingeschakeld houden via de button op de statusbalk of niet?

• Neco75
satshow schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:16:
[...]

Dan moet ik mobiele gegevens toch ingeschakeld houden via de button op de statusbalk of niet?
De mobiele gegevens moeten aanstaan, daarna de bixby routine instellen, bixby doet de rest.

Je kunt het uitproberen, maak de routine aan, dan zul je zien dat de mobiele gegevens uitgaan en ook je netwerkstatus naar 2g zien veranderen.

Vervolgens kan je je wifi uitzetten en het nogmaals controleren, je zult zien dat de mobiele gegevens aanstaan en je netwerkstatus weer is teruggezet naar de oude waarde.

• Neco75
allard_070 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:08:
[...]

Als je provider t-mobile is gaat dit niet werken denk ik? Of bel je dan via WiFi?
Ik heb idd bellen via wifi aanstaan. Thuis heb ik zowiezo geen goed bereik ivm nieuwbouw. Deze optie staat altijd aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Neco75 op 09-03-2022 07:30 ]

• izzet3838
Sjoerd611 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:06:
Ik heb mijn S22 Ultra nu bijna 3 weken in gebruik maar moet zeggen dat ik echt geen problemen meer heb met de batterij. De eerste week was het krapjes, maar nu haal ik redelijk stabiel ~6 uur SOT per dag. Wellicht dat het komt omdat mijn vorige toestel (Oneplus 7 Pro) ook niet de beste batterij had, maar ik ben hier absoluut tevreden mee. Mocht ik desondanks dat toch krap zitten laadt ik 'm bijvoorbeeld tijdens het koken makkelijk weer boven de 50% in een minuutje of 15/20.
Zit zelf ook rond de 6 uur, vind het net wat te krap, vooral de accuduur in stand by, ben nog steeds aan het troubleshooter wat daar juist misloopt, als ik dat kan fixen en Samsung maakt de telefoon wat sneller met updates dan ben ik blij.

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Neco75 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:29:
[...]

Ik heb idd bellen via wifi aanstaan. Thuis heb ik zowiezo geen goed bereik ivm nieuwbouw. Deze optie staat altijd aan.
En hoe zit het met sms? Komen die wel gewoon binnen via 2G?

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Zelf nu even Good Lock uitgezet met andere app drawer en dat je de lijst kan scrollen. Mijn batterij ging veel sneller leeg dan normaal leek het. Al zullen er vast nog meer factoren bij horen.
edgarf28 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:12:
[...]

SMS? Wat is dat :+

[ Voor 82% gewijzigd door Oekol op 09-03-2022 10:21 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Neco75
edgarf28 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Geen idee, je zou het kunnen testen 😅

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:54
Iemand met e-sim? En waarom voor e-sim gekozen? Want als je telefoon voor reparatie weg moet, moet je weer een simkaart hebben of als je nog een telefoon met e-sim hebt, weer nieuwe e-sim aanvragen.. oftewel gedoe... Is er genoeg voordeel om voor e-sim te gaan?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:41
SuperVeloce schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:48:
Iemand met e-sim? En waarom voor e-sim gekozen? Want als je telefoon voor reparatie weg moet, moet je weer een simkaart hebben of als je nog een telefoon met e-sim hebt, weer nieuwe e-sim aanvragen.. oftewel gedoe... Is er genoeg voordeel om voor e-sim te gaan?
nee e-sim is nog lang niet volwassen.
op de S21U kon je niet eens 2 e-sims tegelijk aan hebben, dan moest je de tweede met een nano-sim combineren.

uitwisselbaar bij de kpn ook niet, dan moet je hem blokkeren, dan een echte nano-sim aanvragen en die dan weer omzetten naar een e-sim als hij binnen is.

Just here for the fun

• speedo1983
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-11 22:50
Na al de batterydrain verhalen te hebben gelezen ben ik aan het denken gegaan. Ik had in eerste instantie via smart switch alles makkelijk overgezet van s10 naar s22. Prima maar batterij liep snel leeg. Ook na dagen wachten en het idee van de batterij moet nog leren...In het bijzonder de standbytijd die gewoon per uur zon 5 a 10% drain had zonder dat er veel gebeurde. Gisteren toch maar een clean install gedaan en alles handmatig geïnstalleerd en ik merk nu al verschil, laat staan dat de batterij nog moet inleren. Dus mocht je de nog gaan beginnen, gebruik geen smart switch oid.

• SAVAGE3
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
speedo1983 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:15:
Na al de batterydrain verhalen te hebben gelezen ben ik aan het denken gegaan. Ik had in eerste instantie via smart switch alles makkelijk overgezet van s10 naar s22. Prima maar batterij liep snel leeg. Ook na dagen wachten en het idee van de batterij moet nog leren...In het bijzonder de standbytijd die gewoon per uur zon 5 a 10% drain had zonder dat er veel gebeurde. Gisteren toch maar een clean install gedaan en alles handmatig geïnstalleerd en ik merk nu al verschil, laat staan dat de batterij nog moet inleren. Dus mocht je de nog gaan beginnen, gebruik geen smart switch oid.
Ik ga mijn toestel toch maar eens nog een keer resetten. Ik merk dat in tegenstelling tot de eerste dag de batterij wat beter is, maar heb het gevoel dat het nog beter kan. Ik heb toen ook alles overgezet met smart switch

• M-W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11 13:31

M-W

Ik heb een s22 ultra. Sinds begin vaak problemen gehad met vastlopen bij fingerprint startscherm. Zwarte schermen bij Chrome (dit is opgelost na update van Chrome denk ik?)
Veel lag tijden scrollen, batterij snel leeg. Had smart switch gebruikt.

Daarna factory reset gedaan en alles handmatig teug gekopieerd (foto's en documenten). Wel gebruik gemaakt van Samsung cloud backup en restore zodat je niet zelf elke app zelf moet installeren
Daarna loopt het als een zonnetje. Geen lag en geen vastlopers meer.

Bij Meer batterijinstellingen de verwerkingssnelheid op Hoog gezet. Nu voelt het pas als een flagship.

• izzet3838
speedo1983 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:15:
Hoeveel verlies je per nacht?
En welke versie is het de normale s22?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
M-W schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:11:
Ik heb een s22 ultra. Sinds begin vaak problemen gehad met vastlopen bij fingerprint startscherm. Zwarte schermen bij Chrome (dit is opgelost na update van Chrome denk ik?)
Veel lag tijden scrollen, batterij snel leeg. Had smart switch gebruikt.

Daarna factory reset gedaan en alles handmatig teug gekopieerd (foto's en documenten). Wel gebruik gemaakt van Samsung cloud backup en restore zodat je niet zelf elke app zelf moet installeren
Daarna loopt het als een zonnetje. Geen lag en geen vastlopers meer.

Bij Meer batterijinstellingen de verwerkingssnelheid op Hoog gezet. Nu voelt het pas als een flagship.
Interessant - ik heb nu 2 keer een vastloper gehad op het fingerprint scherm. Als ik het scherm activeerde en wilde unlocken leek m'n lockscreen maar half te laden, vast te lopen en 20 seconden niks te doen. Ik had 1 keer zelfs een spontane reboot na lockscreen vastloper.

Misschien moet ik dan toch maar een keer weer volledig alles wissen en niet dat rampzalige smart switch gebruiken.. maar wil inderdaad niet al m'n apps handmatig installeren. Zou een google drive backup een goed alternatief zijn?

• M-W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11 13:31

M-W

stin00 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:03:
[...]

Interessant - ik heb nu 2 keer een vastloper gehad op het fingerprint scherm. Als ik het scherm activeerde en wilde unlocken leek m'n lockscreen maar half te laden, vast te lopen en 20 seconden niks te doen. Ik had 1 keer zelfs een spontane reboot na lockscreen vastloper.

Misschien moet ik dan toch maar een keer weer volledig alles wissen en niet dat rampzalige smart switch gebruiken.. maar wil inderdaad niet al m'n apps handmatig installeren. Zou een google drive backup een goed alternatief zijn?
Ik kon kiezen uit Google drive en Samsung cloud. Heb gewoon Samsung cloud gekozen zonder erbij na te denken. Werkt prima. Alle apps worden weer teruggezet zoals je ervoor had. Ik had ongeveer 3 a 4 vastlopers per dag bij de fingerprint. Ben blij dat het nu weg is. Wilde hem bijna terugsturen.

• SAVAGE3
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
stin00 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:03:
[...]

Ik heb dit ook al een keer gehad, twee keer precies in de supermarkt toen ik wilde betalen. Ook één keer een reboot

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46
SAVAGE3 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Ik heb dit ook al een keer gehad, twee keer precies in de supermarkt toen ik wilde betalen. Ook één keer een reboot
Heb ik ook gehad...als je dan naar de members app gaat kun je de fout melden...hij geeft al aan dat er een vastloper is geweest en met 1 druk op de knop kun je een melding versturen.

• satshow
Neco75 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:27:
[...]

De mobiele gegevens moeten aanstaan, daarna de bixby routine instellen, bixby doet de rest.

Je kunt het uitproberen, maak de routine aan, dan zul je zien dat de mobiele gegevens uitgaan en ook je netwerkstatus naar 2g zien veranderen.

Vervolgens kan je je wifi uitzetten en het nogmaals controleren, je zult zien dat de mobiele gegevens aanstaan en je netwerkstatus weer is teruggezet naar de oude waarde.
Ik heb geprobeerd een routine aan te maken dat het mobiel netwerk aan gaat als ik buiten bereik van Wi-Fi ben maar kan niets vinden om dat aan de praat te krijgen.

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-10 17:05
satshow schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:49:
[...]

Ik heb geprobeerd een routine aan te maken dat het mobiel netwerk aan gaat als ik buiten bereik van Wi-Fi ben maar kan niets vinden om dat aan de praat te krijgen.
Bedoel je mobiele data? Kun je dit niet doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcdkCMyQT0eVnSBDmY6WUySd_Sw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJg3x1uduDWoP41tXHjeqkii.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de routine die je quote gaat mobiele data trouwens standaard weer aan als je buiten bereik van je wifi netwerk thuis bent.

• chintsai
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16-01-2024
Weet iemand toevallig hoeveel geheugen de camera opname is voor de foto en film?
Natuurlijk wel uitgaande van dat je de hoogste resolutie en de beste kwaliteit gebruikt, met de film opname om een duidelijk beeld te krijgen houden we maar 1 minuut of 10 minuten aan.

Is er ergens al een tabel ervan gemaakt toevallig?

• edgarf28
  • Niet online
Zo juist is er een nieuwe update uitgekomen voor de TomTom Go app, deze werkt vanaf nu op de S22 telefoons!

• SuperVeloce
edgarf28 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:32:
Zo juist is er een nieuwe update uitgekomen voor de TomTom Go app, deze werkt vanaf nu op de S22 telefoons!
Bedankt voor het melden, ga gelijk installeren.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Garret1410
chintsai schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:47:
Weet iemand toevallig hoeveel geheugen de camera opname is voor de foto en film?
Natuurlijk wel uitgaande van dat je de hoogste resolutie en de beste kwaliteit gebruikt, met de film opname om een duidelijk beeld te krijgen houden we maar 1 minuut of 10 minuten aan.

Is er ergens al een tabel ervan gemaakt toevallig?
Uitgaande van 4k 60fps zit je op 70Mbps oftewel 8,75MB/s. 4K30 is 48Mbps en 8k is 80Mbps. Dit is met standaard h.264 codec. Als je h.265 gebruikt is het minder maar dat moet ik eerst uitrekenen.

Een foto is afhankelijk van de omstandigheden maar grofweg tussen de 2,5 en 4,5 MB als je standaard jpeg gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Garret1410 op 09-03-2022 20:39 ]

• Koldur
Dank je voor het melden, maar hier nog niets. Ben je aangemeld voor Beta versies?

[ Voor 24% gewijzigd door Koldur op 09-03-2022 20:49 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• SuperVeloce
Koldur schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Dank je voor het melden, maar hier nog niets. Ben je aangemeld voor Beta versies?
Ik ben aangemeld voor beta, heb zojuist geïnstalleerd en het werkt.

• edgarf28
  • Niet online
Koldur schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Ja klopt, was ik even vergeten, ben aangemeld in de play store als beta tester voor de TomTom app

• Koldur
edgarf28 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:33:
[...]

Ja klopt, was ik even vergeten, ben aangemeld in de play store als beta tester voor de TomTom app
Hij start nu, maar met de kale g download zie ik niets haha. Nog even wat fine-tuning nodig denk ik.

Edit:
Nevermind, blijkbaar als je de map bij starten download werkt dat niet, nog een keer aangezet en werkt wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Koldur op 09-03-2022 21:39 ]

• SuperVeloce
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGsHkH6dBWNFgLXMPr4ggz8L2C4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJX3YIys8lRqAeHlAWHD32cl.jpg?f=fotoalbum_large

Net even met hond(drukke boxer) uitlaten uit losse pols 100x zoom, niet slecht.
Kan vast nog beter, zonder hond en met tripod.

[ Voor 4% gewijzigd door SuperVeloce op 09-03-2022 22:03 ]

• Volotactus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:01
Mede S22 gebruikers,

Kwam er net achter dat Android Auto niet meer op het telefoonscherm kan worden weergegeven sinds Android 12 (why?...). Dit zit nu blijkbaar in Google Maps/Assistant, maar deze opent bij mij niet. Als ik via Google Assistant "Driving Mode" aanzet, dan opent gewoon de normale Google Maps.
Op mijn tablet, een Galaxy Tab S7, werkt het wel zoals zou moeten (zoals hier).

Hebben meer mensen hier last van (op een normale S22)?

• SuperVeloce
Volotactus schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:01:
Mede S22 gebruikers,

Kwam er net achter dat Android Auto niet meer op het telefoonscherm kan worden weergegeven sinds Android 12 (why?...). Dit zit nu blijkbaar in Google Maps/Assistant, maar deze opent bij mij niet. Als ik via Google Assistant "Driving Mode" aanzet, dan opent gewoon de normale Google Maps.
Op mijn tablet, een Galaxy Tab S7, werkt het wel zoals zou moeten (zoals hier).

Hebben meer mensen hier last van (op een normale S22)?
Heb zelf een android auto radio, hierop reloaded AA op geïnstalleerd, zodat ik ook android auto heb, werkt met S8 en 1+8T, maar met S22U niet.. beetje vreemd.

( https://play.google.com/store/apps/details?id=gb.xxy.hr )

[ Voor 3% gewijzigd door SuperVeloce op 09-03-2022 23:24 ]

• izzet3838
SuperVeloce schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:22:
[...]

Heb zelf een android auto radio, hierop reloaded AA op geïnstalleerd, zodat ik ook android auto heb, werkt met S8 en 1+8T, maar met S22U niet.. beetje vreemd.

( https://play.google.com/store/apps/details?id=gb.xxy.hr )
Hmm misschien omdat het nu ingebouwd in de settings zit?
Android auto op mijn Audi(wired) werkt hier bijna perfect.

• SuperVeloce
izzet3838 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:34:
[...]

Was bij 8T ook ingebouwd.
Morgen andere kabel en instellingen checken

• Dries
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-03-2022
*knip*. Offtopic.

[ Voor 115% gewijzigd door rens-br op 10-03-2022 07:05 ]

• chintsai
Garret1410 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:35:
[...]

Uitgaande van 4k 60fps zit je op 70Mbps oftewel 8,75MB/s. 4K30 is 48Mbps en 8k is 80Mbps. Dit is met standaard h.264 codec. Als je h.265 gebruikt is het minder maar dat moet ik eerst uitrekenen.

Een foto is afhankelijk van de omstandigheden maar grofweg tussen de 2,5 en 4,5 MB als je standaard jpeg gebruikt.
Is dit data of opslag?

1 van mijn foto's zit al op 30 mb

Ergens zou er ook eens gesproken zijn over dat film opname al gauw op 1 GB per 4 seconden zou zijn, lijkt mij wat veel.

• satshow
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OereMG0NmM_jLf2UY48taGit_BI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmfoM78tMyV0lno40lLCmRqk.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is het linker icoontje langs bluetooth?

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:03
Ik gebruik de Samsung Smart Clear View Cover icm de S22 Ultra, erg handig om even snel de tijd te checken in die kleine uitsnede van de cover of een telefoontje aannemen zonder de cover op te hoeven doen.

Nou merk ik dat zo nu en dan dit stukje scherm niet meer aangaat als de cover wordt gesloten, het hele beeldscherm gaat dan uit. Als de cover wordt geopend gaat het beeldscherm wel gewoon aan.
Na een herstart werkt het gewoon weer dagen lang. Iemand dit ook al ervaren?

Dit stukje dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JUXDxQiHtpE-dGwJFG9w7ip144=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/014K0462s8tyGgD32Io4FmCU.png?f=user_large

Online...

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
satshow schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 06:37:
[Afbeelding]

Wat is het linker icoontje langs bluetooth?
Geluid/mute bedoel je? 🤔

• satshow
dragon2 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:02:
[...]

Geluid/mute bedoel je? 🤔
Nee dat klein rondje met dat streepje. Helemaal bovenaan aan de rechterkant.

[ Voor 9% gewijzigd door satshow op 10-03-2022 07:06 ]

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
satshow schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:04:
[...]

Performance mode bedoel je?

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-09 04:40
satshow schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:04:
[...]

Verwerkingssnelheid...je kan in notificatiebalk die toggle toevoegen

• satshow
Dank je wel. Heb de toggle erbij gezet.

• SuperVeloce
izzet3838 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:34:
[...]

Andere USB kabel was de oplossing :)

• Garret1410
chintsai schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 06:24:
[...]

Is dit data of opslag?

Ergens zou er ook eens gesproken zijn over dat film opname al gauw op 1 GB per 4 seconden zou zijn, lijkt mij wat veel.
Een jpeg foto zal geen 30mb zijn. Of je gebruikt de 108mp mode of schiet in RAW formaat en dan kan het wel 20+MB zijn.

Wat video betreft is 8K de max dus geen idee waar die 1GB vandaan komt. Een iPhone kan wel in ProRes filmen met een bitrate van 735Mbps.

Ik ben uit gegaan van standaard instellingen want dat is meest gebruikt en vaak de beste kwaliteit.

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:12
chintsai schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 06:24:
[...]

Is dit data of opslag?

Een foto in RAW formaat is normaliter van deze grootte. Heb jij RAW aan staan in de settings ?
(Een jpg foto is normaal ongeveer 3 Mb)

• izzet3838
SuperVeloce schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:57:
[...]

Andere USB kabel was de oplossing :)
Nice, gebruik zelf een ugreen USB c kabel.
Wil eigenlijk zo'n wireless dongle maar zijn helaas zeer slecht te krijgen, en ook niet bepaald heel goedkoop.
Het erge is dat mijn auto wel wireless carplay heeft en modellen die 1 maand later uitkwamen met dezelfde unit ook wireless android auto hebben :(

[ Voor 18% gewijzigd door izzet3838 op 10-03-2022 09:08 ]

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Werkt bij mij niet op mijn S22 Ultra. App wordt direct na opstarten weer gesloten. :(
Contact met TomTom hierover is erg moeizaam! :?

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

• edgarf28
  • Niet online
JeeVee schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:55:
[...]

Werkt bij mij niet op mijn S22 Ultra. App wordt direct na opstarten weer gesloten. :(
Contact met TomTom hierover is erg moeizaam! :?
Weet je zeker dat je de laatste beta versie draai van de TomTom app? 3.3.86

• chintsai
Fred13 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:06:
[...]

Een foto in RAW formaat is normaliter van deze grootte. Heb jij RAW aan staan in de settings ?
(Een jpg foto is normaal ongeveer 3 Mb)
Heb het in 108 staan

• Koen88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07 21:43
izzet3838 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:07:
[...]

Nice, gebruik zelf een ugreen USB c kabel.
Wil eigenlijk zo'n wireless dongle maar zijn helaas zeer slecht te krijgen, en ook niet bepaald heel goedkoop.
Het erge is dat mijn auto wel wireless carplay heeft en modellen die 1 maand later uitkwamen met dezelfde unit ook wireless android auto hebben :(
Omdat USB C helaas enkel een gestandaardiseerde vorm factor is, maar geen gestandaardiseerde configuratie heeft loop je hier nog wel eens tegen aan. Dat gezegd hebbende, mijn merkloze USB C kabel doet het al sinds mijn OnePlus 5T perfect met een Pioneer radio. Eerst m'n OnePlus en S10 aan een 1DIN Pioneer met Android Auto, daarna een 2DIN Pioneer met Android Auto, en nu met m'n S22 werkt alles direct met dezelfde kabel.
Ik heb ook al her en der gelezen dat het vinden van een werkende USB C - 3,5mm jack adapter een uitdaging is voor deze telefoon, dus het is gewoon een picky device jammer genoeg.

Als die wagens trouwens dezelfde headunit hebben zou je bij de dealer om een software upgrade kunnen vragen?

[ Voor 5% gewijzigd door Koen88 op 10-03-2022 10:13 ]

• izzet3838
Koen88 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Omdat USB C helaas enkel een gestandaardiseerde vorm factor is, maar geen gestandaardiseerde configuratie heeft loop je hier nog wel eens tegen aan. Dat gezegd hebbende, mijn merkloze USB C kabel doet het al sinds mijn OnePlus 5T perfect met een Pioneer radio. Eerst m'n OnePlus en S10 aan een 1DIN Pioneer met Android Auto, daarna een 2DIN Pioneer met Android Auto, en nu met m'n S22 werkt alles direct met dezelfde kabel.
Ik heb ook al her en der gelezen dat het vinden van een werkende USB C - 3,5mm jack adapter een uitdaging is voor deze telefoon, dus het is gewoon een picky device jammer genoeg.

Als die wagens trouwens dezelfde headunit hebben zou je bij de dealer om een software upgrade kunnen vragen?
Ga het tijdens mijn volgend onderhoud vragen, maar denk dat ze het niet gaan doen.
Het zou me verbazen als ze er hardware matig iets aan hebben gewijzigd, aangezien wireless carplay gewoon werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door izzet3838 op 10-03-2022 10:46 ]

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:29

Christiano007

Ich bin der champion

Hebben jullie nog advies voor een goede gratis mail app?

Heb zelf Spark, op IOS werkt dit uitstekend. Op android werkt het ook prima, maar ik kan bijv. notificatiemails niet gelijk verwijderen alleen archiveren. (of ik heb een instelling nog niet gezien om dit te veranderen)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

*O* TomTom werkt met betaversie app 3.3.86 op de S22 Ultra . *O* Je moet je eerst aanmelden via de App TomTom Go voor de beta versie (via de Play Store). Dan krijg je deze update versie. Deze versie ziet er behoorlijk anders uit maar werkt. :O

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

• edgarf28
  • Niet online
JeeVee schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:50:
*O* TomTom werkt met betaversie app 3.3.86 op de S22 Ultra . *O* Je moet je eerst aanmelden via de App TomTom Go voor de beta versie (via de Play Store). Dan krijg je deze update versie. Deze versie ziet er behoorlijk anders uit maar werkt. :O
Ik zie geen enkel verschil met voorgaande versies hoor? Is al paar jaar zo

• izzet3838
edgarf28 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:59:
[...]

Ik zie geen enkel verschil met voorgaande versies hoor? Is al paar jaar zo
De vorige versie werkte blijkbaar niet op de s22 reeks.

• edgarf28
  • Niet online
izzet3838 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:10:
[...]

De vorige versie werkte blijkbaar niet op de s22 reeks.
Ja dat klopt en weet ik. Maar hij heeft het er over dat de app er helemaal anders er uitziet, maar ik zie geen verschil met de vorige versies (die ik op mijn vorige toestel had)

• izzet3838
Heb de afgelopen dagen wat oude apps verwijderd en veel apps toegevoegd aan deep sleep.
Had afgelopen nacht 4% batterij verlies(met onderstaande routine).
Telefoon is precies ook iets sneller, als het zo blijft ben ik zeer tevreden :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NA5-6sjmDVrf3-0wskIOTLaLjNk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hv8IagkoY0oF82PWs0xBwNbH.jpg?f=fotoalbum_large

• SuperVeloce
Komende update lost het beperken van cpu/gpu op. (GOS)

• izzet3838
SuperVeloce schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:17:
De vraag is wat het met de accu gaat doen 8)

• Garret1410
SuperVeloce schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:17:
Update alleen voor games heb ik persoonlijk weinig aan.

Ik wil een update zodat de algehele prestaties verbeterd worden. Nog steeds merk ik dat het niet zo soepel draait. Ook zou ik graag zien dat de camera aangepakt wordt en dan met name de video stabilisatie, shutterlag en dat bewegende objecten bij minder licht niet wazig zijn.
Als derde een betere accuduur.

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
De GOS beperkt zich niet alleen tot games. Maar de camera wordt er natuurlijk niet beter van, de accu al helemaal niet.

Ik verwacht overigens wel dat de stabilisatie verbeterd wordt in de toekomst. Shutter lag is een ander verhaal. Moet zeggen dat ik die niet zo ervaar, maar dat is persoonlijk.

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

oCe

aka Dookie.

Garret1410 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:10:
[...]

Update alleen voor games heb ik persoonlijk weinig aan.

Ik wil een update zodat de algehele prestaties verbeterd worden. Nog steeds merk ik dat het niet zo soepel draait. Ook zou ik graag zien dat de camera aangepakt wordt en dan met name de video stabilisatie, shutterlag en dat bewegende objecten bij minder licht niet wazig zijn.
Als derde een betere accuduur.
Vergeleken met mijn S10 en S21 vallen de snel onscherpe foto's bij beweging (van de te fotograferen persoon bijvoorbeeld) op de S22 (regulier) mij ook op. Merk hierbij geen verschil in 12 of 50 megapixel modus. Valt me een beetje tegen, hopelijk wordt dat nog beter. Iemand wellicht al een alternatieve camera app getest en daar betere resultaten mee?

-I am Jack's wasted life.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:51
maartenmk schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:29:
De GOS beperkt zich niet alleen tot games. Maar de camera wordt er natuurlijk niet beter van, de accu al helemaal niet.

Ik verwacht overigens wel dat de stabilisatie verbeterd wordt in de toekomst. Shutter lag is een ander verhaal. Moet zeggen dat ik die niet zo ervaar, maar dat is persoonlijk.
Wat betekent die afkorting GOS?

• ObserveSecurity
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:27
izzet3838 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:10:
Heb de afgelopen dagen wat oude apps verwijderd en veel apps toegevoegd aan deep sleep.
Had afgelopen nacht 4% batterij verlies(met onderstaande routine).
Telefoon is precies ook iets sneller, als het zo blijft ben ik zeer tevreden :)
[Afbeelding]
Vliegtuigmodus aan en powersaving aan. Dat zou voldoende moeten zijn toch? Vliegtuigmodus zet al die verbindingen, die je nu los hebt ingesteld, al voor je uit.

• speedo1983
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-11 22:50
izzet3838 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:45:
[...]

Hoeveel verlies je per nacht?
En welke versie is het de normale s22?
In de nacht heb ik de s22 gewoon aan de lader, dus heb daar geen vergelijking voor je. Tussen 3 en 4 uur scherm aan, 15 uur makkelijk haalbaar met zo'n 15% nog over einde dag.

• izzet3838
hostje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:52:
[...]

Vliegtuigmodus aan en powersaving aan. Dat zou voldoende moeten zijn toch? Vliegtuigmodus zet al die verbindingen, die je nu los hebt ingesteld, al voor je uit.
De vliegtuigmodus gebruik ik niet, wordt gemiddeld 1 keer per jaar in de nacht wakker gebeld, maar die ene keer maakt het ook echt uit.
Heb nu gewoon dnd maar dat die een 2de oproep van dezelfde persoon wel toelaat.

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

izzet3838 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 23:59:
[...]

De vliegtuigmodus gebruik ik niet, wordt gemiddeld 1 keer per jaar in de nacht wakker gebeld, maar die ene keer maakt het ook echt uit.
Heb nu gewoon dnd maar dat die een 2de oproep van dezelfde persoon wel toelaat.
Altijd vliegtuigstand hier maar dat is puur omdat ik meen ooit gelezen te hebben dat dat beter is. Zodat je geen straling hebt van je telefoon die naast je hoofd ligt en je daardoor kwalitatiever slaapt.

• izzet3838
Oekol schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 00:07:
[...]

Altijd vliegtuigstand hier maar dat is puur omdat ik meen ooit gelezen te hebben dat dat beter is. Zodat je geen straling hebt van je telefoon die naast je hoofd ligt en je daardoor kwalitatiever slaapt.
Aha snap ik, had deze nacht weer 10% drain, ik begrijp het niet meer :9~

Maar goed ik ga het verder opvolgen.
Dat van de vliegtuigstand is persoonlijk, ik kan het risico niet nemen om sommige oproepen mis te lopen...

• Oekol
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

izzet3838 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 07:55:
[...]

Aha snap ik, had deze nacht weer 10% drain, ik begrijp het niet meer :9~

Maar goed ik ga het verder opvolgen.
Dat van de vliegtuigstand is persoonlijk, ik kan het risico niet nemen om sommige oproepen mis te lopen...
Nee snap ik. Ik ook niet echter mijn vrouw heeft altijd haar telefoon aan en dat weet iedereen.

Bijzonder dat het weer zoveel percentage was.

• izzet3838
Oekol schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:10:
[...]

Nee snap ik. Ik ook niet echter mijn vrouw heeft altijd haar telefoon aan en dat weet iedereen.

Bijzonder dat het weer zoveel percentage was.
Das wat anders idd.

Ja raar de ene dag 4 de andere 10, heb 1 app die 0.4% ofzo zegt gebruikt te hebben, heb die nu maar verwijderd, hopelijk was dat het probleem maar vrees ervoor.
Huawei health komt ook vaak terug, maar die kan ik helaas niet verwijderen(watch)

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:29
Er is een update onderweg........

https://www.gsmarena.com/...outh_korea-news-53509.php

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik ben geen gamer, dus ik vrees dat dit niet gaat leiden tot batterijgebruik verbeteringen...

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:50
Ben sinds een kleine week overgestapt van een OnePlus 7T Pro naar een S22 Ultra. Mijn eerste bevindingen zijn toch eerder negatief. Buiten het feit dat een zware telefoon is, maar dat wist ik natuurlijk wel, hier moet ik toch niet over klagen, merk ik toch volgende tekortkomingen :

- Met de LED cover er rond en weggeborgen in de middenconsole van mijn auto is het GPS signaal niet sterk. Regelmatig valt de oriëntatie op kaart met Waze weg
- Regelmatig valt het 4G bereik weg, vooral in de Chrome Browser. Dan is het kwestie van wachten en komt het wel terug
- Voor het bedrijf gebruiken we Outlook Mobile met Intune MAM beveiliging. Regelmatig hangt Outlook gewoon en is herstarten van de telefoon de enige uitweg
- Batterij moet ik zeggen, heb ik toch geen last van

Heb me de laatste dagen wel geërgerd aan de telefoon en denk dan ook dat die mooi retour gaat of 2dehands op ...

Voor mij echt wel de minste ervaring van een telefoon in jaren ....

Verwijderd

• Deepeej
  • Laatst online: 04-11 19:54
Gezien alle berichten en reviews omtrent de batterij, heb ik dit jaar maar besloten om over te stappen naar iphone13. Blijf dit topic volgen, mocht het met komende updates gefixt worden dan kan ik altijd nog terug switchen.

• Koen88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07 21:43
Heel vreemd - vanochtend werd ik wakker met de standaard Launcher van Samsung weer aan, terwijl ik Nova Launcher gebruik en die ook als standaard heb ingesteld. Het toestel vroeg niet om een pincode voor de SIM, dus het is ook niet opnieuw opgestart. Iemand enig idee wat dit kan zijn geweest? En is het mogelijk om die Samsung rommel er gewoon af te knikkeren? Zit niet te wachten op die gigantische kinderachtige icoontjes, die onmogelijke appdrawer en een gebrek aan een fatsoenlijke ongelezen-berichten-teller (notificatiebalk moet leeg, die is alleen voor de snelle handelingen, maar dan gooit Samsung ook gelijk je 'bolletje' weg bij de app als je de notificatie verwijderd, nutteloos...). Ik koop eigenlijk alleen Samsung vanwege de hardware en camera, de software is zo'n draak dat er al jaren Nova overheen gaat (vanaf de laatste update op m'n S2).

Verwijderd

Koen88 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:53:
Heel vreemd - vanochtend werd ik wakker met de standaard Launcher van Samsung weer aan, terwijl ik Nova Launcher gebruik en die ook als standaard heb ingesteld. Het toestel vroeg niet om een pincode voor de SIM, dus het is ook niet opnieuw opgestart. Iemand enig idee wat dit kan zijn geweest? En is het mogelijk om die Samsung rommel er gewoon af te knikkeren? Zit niet te wachten op die gigantische kinderachtige icoontjes, die onmogelijke appdrawer en een gebrek aan een fatsoenlijke ongelezen-berichten-teller (notificatiebalk moet leeg, die is alleen voor de snelle handelingen, maar dan gooit Samsung ook gelijk je 'bolletje' weg bij de app als je de notificatie verwijderd, nutteloos...). Ik koop eigenlijk alleen Samsung vanwege de hardware en camera, de software is zo'n draak dat er al jaren Nova overheen gaat (vanaf de laatste update op m'n S2).
Misschien heeft de Samsung launcher een update gehad; vervolgens belandt deze dan mogelijk op de voorgrond. Anders even goed door alle Nova instellingen lopen!

Verwijderd

Ik kan bij de s22 Ultra de permissies van iedere al niet goed zien. Het scherm blijft wit in dark en light mode. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tP7koqctVm6yZVkHWQH-PE9bFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/So3TU6vo6YfeVUsid5GEvBzW.jpg?f=fotoalbum_large

iemand anders ervaring?

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-10 19:33
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:38:
Ik kan bij de s22 Ultra de permissies van iedere al niet goed zien. Het scherm blijft wit in dark en light mode. [Afbeelding]

iemand anders ervaring?
Wat zijn de settings van de Android Dark mode?
Wel eens gehad met een app waarbij het chatvenster verdween met die setting |:(
Pagina: 1 ... 18 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos