Naar recente apps gaan, logo van app tikken en dan kiezen voor open latensatshow schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:24:
Soms gebeurt het dat apps plots sluiten zoals bv het AD.
Enig idee hoe ik dat kan voorkomen?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Bedankt voor de tip. Benieuwd of het nu niet meer voorkomt.SuperVeloce schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 20:25:
[...]
Naar recente apps gaan, logo van app tikken en dan kiezen voor open laten
Het overzetten via Smart switch ging op zich wel makkelijk, maar zoals verwacht is de meeste app data niet overgezet. Het lokaal overzetten van de Whatsapp geschiedenis was wel weer hoofdpijn, maar was uiteindelijk toch nog gelukt.
Iig ben ik tot nu toe wel erg tevreden over het toestel. Vind de bouwkwaliteit en design erg mooi!
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Wat vind je van de leather backcover?Flipswix schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 18:25:
Vandaag de normale S22 Phantom Black 256GB binnengekregen via Belsimpel! Ben benieuwd!
Er zit in ieder geval niet zoals bij de S21 een screenprotector op. Telefoon voelt ook echt een stuk compacter dan mijn eerdere S10, weet niet of ik het nou echt fijner vind; voelt meer iphone achtig qua verhoudingen. Het overall handgevoel vind ik wel een stuk beter dan bij de S21. Toch heb ik het idee dat er t.o.v. de S10 flink wat concessies zijn gedaan en de telefoon minder de 'feel' van een Galaxy heeft, dat was ook al zo bij de S21. Misschien zit het hem in de schermranden die niet meer zijn afgerond.
Heb twee hoesjes besteld voor de S22; de Leather backcover en de LED-View. Die LED-view gaat linea recta terug. Wat een flutproducten zijn die flipcovers geworden zeg. Er wordt echt enorm veel dikte toegevoegd aan je telefoon en het interactieve gedeelte van die covers worden met de generatie kleiner. Toch maar geloven aan een backcover met screenprotector. Het is niet anders.
BlaBlaBla
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Je verwacht het niet:Oekol schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:58:
Heeft iemand ooit gehoord van een goodlock module op Samsung wat de app drawer verticaal maakt? Zit het te zoeken op m'n s22, las het op reddit maar kan het niet vinden.
Home up > Homescreen > Apps list "Aan vinken"
Another one bites the DUST
Ik zie het ook niet. Bij 'startscherm' staat dit niet bij mij. Is de good lock app dan dus gewoon standaard in 't systeem geïnstalleerd bedoel je dat?dust419 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:12:
[...]
Je verwacht het niet:
Home up > Homescreen > Apps list "Aan vinken"
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Heb je Goodlock al gedownload uit de Galaxy Store?Oekol schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:19:
[...]
Ik zie het ook niet. Bij 'startscherm' staat dit niet bij mij. Is de good lock app dan dus gewoon standaard in 't systeem geïnstalleerd bedoel je dat?
Kijk. Uit de Galaxy store dus. Zat te zoeken in de play store.dust419 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:21:
[...]
Heb je Goodlock al gedownload uit de Galaxy Store?
Edit:
Check. Nu alleen nog kijken of die irritante 'top priority apps' uit kunnen
[ Voor 15% gewijzigd door Oekol op 06-03-2022 09:05 ]
Ja dat zou ik ook willen wetenOekol schreef op zondag 6 maart 2022 @ 08:40:
[...]
Kijk. Uit de Galaxy store dus. Zat te zoeken in de play store.
Edit:
Check. Nu alleen nog kijken of die irritante 'top priority apps' uit kunnen
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Mijn S22 Ultra wordt zo meteen bezorgd.
Ik zit nu nog op de S9.
Ik hoor hier en daar om mij heen verschillende meningen, de één zet alles over via de functie, een ander zegt niks overzetten maar alles opnieuw instellen en dan heb je de mensen die alleen de agenda, contacten en opnames overzetten.
Wat denken jullie?
Ik ben nu bezig om de finetuning te doen, wat een bagger levert Samsung er toch allemaal bij. Gelukkig kan je het nodige standaard deïnstalleren. Maar waarom je bagger zoals Samsung Agenda niet kan verwijderen
Maar weet iemand waar dit vage poppetje icoontje vandaan komt? Ik heb waarschijnlijk iets gedaan of aangezet, maar ik heb geen idee wat precies. Als ik er op druk, gebeurt er echter niets. Het enige wat ik kan bedenken is Bixby, want deze heb ik even geactiveerd en daarna snel bij Samsung weer uitgelogt.
Maar aangezien er niets gebeurt, weet ik ook niet wat dit eventueel zou kunnen zijn.
Dat is een toegankelijkheids/accessibility shortcut. Ik heb dat ook, maar dat is voor mij om 1Password aan en uit te zettenRolfie schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:18:
Ik heb ondertussen mijn S9, die kapot gevallen was, ook vervangen voor een S22.
Ik ben nu bezig om de finetuning te doen, wat een bagger levert Samsung er toch allemaal bij. Gelukkig kan je het nodige standaard deïnstalleren. Maar waarom je bagger zoals Samsung Agenda niet kan verwijderen. Straks maar mijn laptop even aanzetten
Maar weet iemand waar dit vage poppetje icoontje vandaan komt? Ik heb waarschijnlijk iets gedaan of aangezet, maar ik heb geen idee wat precies. Als ik er op druk, gebeurt er echter niets. Het enige wat ik kan bedenken is Bixby, want deze heb ik even geactiveerd en daarna snel bij Samsung weer uitgelogt.
Maar aangezien er niets gebeurt, weet ik ook niet wat dit eventueel zou kunnen zijn.
[Afbeelding]
Wat ik zelf gedaan heb, en tot dusver goed werkt, is mijn telefoon geïnstalleerd met alleen mijn Google account geactiveerd en voor de rest niks. Ik heb toen de Apps verwijdert of uitgeschakeld die ik niet wil gebruiken (aantal viel mij persoonlijk heel erg mee), de Play Store zijn updates laten uitvoeren en de nieuwste software geïnstalleerd. Mijn telefoon de nacht aan laten staan en net pas gaan mijn eigen apps gaan installeren en alleen mijn contacten en Whatsapp gegevens vanaf de cloud teruggezet.chintsai schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:15:
Wat is jullie advies?
Ik zit nu nog op de S9.
Ik hoor hier en daar om mij heen verschillende meningen, de één zet alles over via de functie, een ander zegt niks overzetten maar alles opnieuw instellen en dan heb je de mensen die alleen de agenda, contacten en opnames overzetten.
Wat denken jullie?
Het is absoluut niet de meest efficiënte manier, maar ik heb nu wel een schoon en vlot toestel en heb nog geen enkel probleem ervaren.
S20 ultra was een ultra tegenvaller kwa verwachting...120 hz alleen fhd+...screen on time ondanks fhd+ 5000mah niet geweldig...camera autofocus slechter dan s6 tm s10...zoom 30x tm 100x niet bruikbaar..en bijna alle foto's rand onscherpte door lens en108mp sensor comboVan der Berg schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:09:
Zijn er mensen die de overstap hebben gemaakt van een Galaxy S20 Ultra naar de nieuwe Galaxy S22 Ultra? Hoe ervaren jullie de overstap een groot verschil of toch niet?
Als je wel tevreden was met de s20ultra zal je geen verschil merken behalve extra pennetje...
Maar de s22 ultra is wat de s20ultra eigenlijk had moeten zijn... na 5 jaar qhd gebruikt te hebben ineens naar fhd zou niet moeten...met de s22ultra gewoon weer qhd en 120hz en ook nog betere batterylife dan de s20ultra... camera focus beter en zoom 30x is nog bruikbaar enige wat jammer is dat er geen sd card meer in kan.
Thx. Gevonden inderdaad waar die aangezet was.SAVAGE3 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:41:
[...]
Dat is een toegankelijkheids/accessibility shortcut. Ik heb dat ook, maar dat is voor mij om 1Password aan en uit te zetten
Hij is verdwenen
Ik zet gewoon alles over bij de eerste keer. Mijn telefoonboekje of adresboek is via Google. Ik sla de nummers nooit op, op mijn smartphonechintsai schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:15:
Wat is jullie advies?
Ik zit nu nog op de S9.
Wat denken jullie?
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ik heb vanaf mijn S10 alles met Smart Switch overgezet behalve Whatsapp, dat ging prima al duurde het wel lang (1 uur IPV de 20 minuten die de telefoon aan gaf). Daarna Whatsapp gedownload en vanuit de cloud m'n back-up terug gezet. Enige waar ik tegenaan gelopen ben is dat sommige apps niet helemaal snappen waar ze vandaan komen, en dus ook niet goed inloggen. Archero en Pikmin Bloom heb ik moeten verwijderen en vanuit de Play Store moeten downloaden voordat m'n accounts hersteld werden, ik gok dat ik nog een paar apps ga tegenkomen waar dat voor geldt maar dat is geenszins een deal-breaker geweest voor mij.chintsai schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:15:
Wat is jullie advies?
Ik zit nu nog op de S9.
Wat denken jullie?
Pas wel op met custom launchers in combinatie met icon packs vanuit de Galaxy Store - Nova Launcher stond er bij mij eerder op dan de Material Icon pack vanuit de Galaxy Store terwijl de back-up van de lay-out van m'n S10 al wel was terug gezet. Het gevolg was dat ik overal die rare kindertekening icoontjes van Samsung zag in plaats van de Material icoontjes die ik wil, en dat ik dat met geen mogelijkheid voor elkaar kreeg. Uiteindelijk Nova Launcher verwijderd, opnieuw gedownload en de back-up weer terug gezet nadat ik een dubbel check had uitgevoerd of de icoontjes goed ingesteld stonden, en nu ziet alles er wel uit zoals ik het wil. (Zit sowieso vast aan de vorige versie van Nova, omdat anders TeslaUnread niet werkt, dus een losse apk is geen overbodige luxe blijkt nu)
Overigens heeft Pikmin sowieso een rare bug op de S22 waarbij alle kleding fel roze wordt weergegeven.
Wat ik wel apart vind is dat sommigen hier ook aangeven dat de Smart Switch niet alle data heeft meegepakt, terwijl bij mij echt alles is overgezet - zelfs m'n downloads en een map met GameCube ISOs.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Zelfs bij Bol.com zijn ze nog goedkoper.🤣g0tanks schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:21:
Ik zie op Marktplaats nu ook enkele Buds aangeboden worden voor rond de €150 omdat de nieuwe winkelwaarde €225 zou zijn. Zouden ze het zelf geloven?
Of ze houden rekening met hoe er op marktplaats geboden wordt, namelijk een derde van je vraagprijs...g0tanks schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:21:
Ik zie op Marktplaats nu ook enkele Buds aangeboden worden voor rond de €150 omdat de nieuwe winkelwaarde €225 zou zijn. Zouden ze het zelf geloven?
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Verwijderd
Gewoon aan de lader hangen? En het 'verlies' accepterenizzet3838 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:39:
Afgelopen nacht weer 12% accu weg, iemand al in oplossing(zonder vliegtuigmodus)
Waarom, heb voor die van mij 75 gehadVerwijderd schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:52:
Sowieso.. Adviesprijs van 229 euro. Maar op de eigen website van Samsung gewoon op 129 euro staat. Zou eigenlijk verboden moeten zijn om zo te adverteren.
Niet zo lang uitslapen en lekker vroeg uit je bed gaan!izzet3838 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:39:
Afgelopen nacht weer 12% accu weg, iemand al in oplossing(zonder vliegtuigmodus)
Heb je app machtigingen nagelopen en geweigerd en apps in de (ultieme) sluimerstand gezet waarvoor je geen notificaties hoeft te ontvangen?izzet3838 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:39:
Ik ervaar zelf absoluut niet zo'n hoog verbruik in de nacht, dus ik vermoed dat één of meerdere apps de boosdoener is/zijn
Hoop toch niet dat mensen zo dom zijn om er zoveel voor te gaan betaleng0tanks schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:21:
Yep, en heb een routine die wifi en co afzet.Trently schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:23:
[...]
Heb je app machtigingen nagelopen en geweigerd en apps in de (ultieme) sluimerstand gezet waarvoor je geen notificaties hoeft te ontvangen?
Ik ervaar zelf absoluut niet zo'n hoog verbruik in de nacht, dus ik vermoed dat één of meerdere apps de boosdoener is/zijn
Kun je eens kijken hoeveel % het juist is.
Maag mijne verkocht voor 70.chintsai schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:35:
[...]
Hoop toch niet dat mensen zo dom zijn om er zoveel voor te gaan betalen
Denk dat je rond de 70-90 kunt krijgen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RmCKDydq0mFx2l420WwxncLe.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5N5IMXG02hwqElUe5EC2dGyk.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JSCMBrpAcusxUjcn0KKYGzJ9.jpg?f=user_large)
[ Voor 16% gewijzigd door g0tanks op 06-03-2022 22:38 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Wat bedoel je precies?izzet3838 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:10:
[...]
Yep, en heb een routine die wifi en co afzet.
Kun je eens kijken hoeveel % het juist is.
Hetgeen wat ik zie, of wat 'acceptabel' is?
Hoeveel procent verlies je 's nachts juist?Trently schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:02:
[...]
Wat bedoel je precies?
Hetgeen wat ik zie, of wat 'acceptabel' is?
Dan weet ik of dat van mij normaal is...
Volgens mij mist je 1x foto, de 3x is dubbelg0tanks schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:44:
Ik heb een kleine zoomtest gedaan met de S22.
dust419 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:08:
[...]
Niet zo lang uitslapen en lekker vroeg uit je bed gaan!
:strip_exif()/f/image/fHOW9bkUVYW26tND76ASujfi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d2HVX2H8r1KLJBpA6KQfEC1l.jpg?f=fotoalbum_large)
Vroeg genoeg voor een zondag?
Ik ga deze app de komende week eens testen. Toch jammer dat het niet standaard kan. Schijnbaar heeft de Phone-app wel call recording, maar is die functie alleen voor bepaalde markten enabeld.Peatsmoke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:49:
[...]
Ik gebruik al een hele tijd Cube ACR naar volle tevredenheid.
Ik heb met flight mode dus 10 tot 15% verlies. AOD uitgezet en ineens was het 3%.. dus heb je AOD aanstaan?izzet3838 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:39:
Heb nog geen vervanger gevonden helaas. Had hoop voor de Oneplus 10 pro maar dat gaat een zeer teleurstellend toestel worden vrees ik.
[ Voor 18% gewijzigd door stin00 op 06-03-2022 23:05 ]
Dat is de batterij performance mode die je van optimaal naar high hebt gezet.Oekol schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:57:
Weet iemand wat het meest linker icoontje is bovenin? Had al gekeken of mijn parkmobile nog aanstond. Gelukkig niet het geval.
[Afbeelding]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Zeker nu het bedrijf nauw samenwerkt met een andere toko. Oppo dacht ik?stin00 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 23:04:
[...]
Ik heb met flight mode dus 10 tot 15% verlies. AOD uitgezet en ineens was het 3%.. dus heb je AOD aanstaan?
Heb nog geen vervanger gevonden helaas. Had hoop voor de Oneplus 10 pro maar dat gaat een zeer teleurstellend toestel worden vrees ik.
Kwestie van tijd voordat een van de twee merken wegvalt. Of beide onder een nieuwe naam.
Zelf heb ik best wat moeite met de optimalisatie die Samsung standaard doet. Het is gewoon erg stotterig allemaal. Hoop dat er snel een oplossing komt anders is het 8e toestel wat ik van Samsung koop de laatste geweest
Verder erg tevreden trouwens over het toestel. Camera is behoorlijk beter geworden en het scherm is erg top.
[ Voor 7% gewijzigd door Brotuck op 07-03-2022 00:05 ]
Just here for the fun
Vannacht zat ik op 3% tussen 22:15 en 5:50. Zelf vind ik tot 5% wat je mag verwachten.izzet3838 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:17:
[...]
Hoeveel procent verlies je 's nachts juist?
Dan weet ik of dat van mij normaal is...
Vandaar dat ik persoonlijk 12% teveel en moet m.i. door iets veroorzaakt worden
Ik kwam, net als jij, van de S10 (+) af en heb mijn voorlopige bevindingen in een productreview geplaatst.Amps schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 21:49:
Gisteren mijn S22+ ontvangen (kom van een S10) en ik moet zeggen dat ik nog wel even moet wennen aan de grootte van het toestel. Ben voornamelijk gegaan voor de plus variant om de (verwachte) betere accuduur met 45w snelladen en helderder scherm als leuke bijkomstigheid. Aan de ene kant heb ik me een beetje verleid door de specs, aangezien ik in beginsel eigenlijk wel van de iets compactere toestellen ben. Maar denk dat het ook wel na een tijdje went.
Het overzetten via Smart switch ging op zich wel makkelijk, maar zoals verwacht is de meeste app data niet overgezet. Het lokaal overzetten van de Whatsapp geschiedenis was wel weer hoofdpijn, maar was uiteindelijk toch nog gelukt.
Iig ben ik tot nu toe wel erg tevreden over het toestel. Vind de bouwkwaliteit en design erg mooi!
[ Voor 4% gewijzigd door Peatsmoke op 07-03-2022 07:21 ]
Aod staat enkel overdag aan dus niet 's nachts, deze nacht nogmaals 14% verlorenstin00 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 23:04:
[...]
Ik heb met flight mode dus 10 tot 15% verlies. AOD uitgezet en ineens was het 3%.. dus heb je AOD aanstaan?
Vliegmodus staat wel uit bij mij.
3%? Daar zou ik zeer blij mee zijn, had deze nacht 14%.Trently schreef op maandag 7 maart 2022 @ 06:26:
[...]
Vannacht zat ik op 3% tussen 22:15 en 5:50. Zelf vind ik tot 5% wat je mag verwachten.
Vandaar dat ik persoonlijk 12% teveel en moet m.i. door iets veroorzaakt worden
Hoe zit het met de dekking van het netwerk? Als je 12% op een nacht verliest en je kunt geen enkele andere oorzaak achterhalen, zou dat ook nog een mogelijkheid zijn. Ik weet dat, als ik in de Ardennen of andere gebieden loop met een slechte dekking, mijn telefoons ook altijd veel sneller leeg waren/ zijn.izzet3838 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:34:
[...]
Aod staat enkel overdag aan dus niet 's nachts, deze nacht nogmaals 14% verloren![]()
[...]
3%? Daar zou ik zeer blij mee zijn, had deze nacht 14%.
Heb normaal wel best goede dekking, 2/3 bars en 4g ontvangst.Peatsmoke schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:40:
[...]
Hoe zit het met de dekking van het netwerk? Als je 12% op een nacht verliest en je kunt geen enkele andere oorzaak achterhalen, zou dat ook nog een mogelijkheid zijn. Ik weet dat, als ik in de Ardennen of andere gebieden loop met een slechte dekking, mijn telefoons ook altijd veel sneller leeg waren/ zijn.
Zal vannacht eens vliegtuigmodus proberen, maar zelfs als dat een oplossing is is dat voor mij geen optie helaas.
Initieel waren hier nog mensen die klaagden over de accu 's nachts dus ik dacht dat het normaal was, maar nu ik hoor dat dat bij jullie niet zo is wil ik toch de oorzaak vinden.
YouTube: Exynos 2200 vs Snapdragon 8 Gen1 Galaxy S22 Ultra Battery Life Compa...
In deze video heeft die gast ook een veel hoger accu gebruik(vergelijkbaar met het mijne in de nacht).
Enige wat mogelijk in de buurt zal komen is de Xiaomi 12 pro, en zelfs daar heb ik nog vraagtekens over.stin00 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 23:04:
[...]
Enige oplossing die ik dan kan bedenken, als dit voor jou echt onacceptabel is, is je telefoon helemaal resetten en nieuw alles gaan doen.izzet3838 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 07:34:
[...]
Aod staat enkel overdag aan dus niet 's nachts, deze nacht nogmaals 14% verloren![]()
[...]
3%? Daar zou ik zeer blij mee zijn, had deze nacht 14%.
Ik zou dan wel kritischer kijken met het terugzetten van data en ook niet alles in één keer doen. Hopelijk kan je hiermee het probleem isoleren.
Ik ga het eens bekijken, heb nu ook accubattery geïnstalleerd maar blijkbaar heeft die een week ofzo nodig.Trently schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:40:
[...]
Enige oplossing die ik dan kan bedenken, als dit voor jou echt onacceptabel is, is je telefoon helemaal resetten en nieuw alles gaan doen.
Ik zou dan wel kritischer kijken met het terugzetten van data en ook niet alles in één keer doen. Hopelijk kan je hiermee het probleem isoleren.
Hoe ervaren andere Tweakers de accuduur tijdens de nacht, want had in het begin eerder het gevoel dat dit de regel was en niet een uitzondering.
Briljant hè, die Niagara launcher?izzet3838 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:21:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vroeg genoeg voor een zondag?
Ja is echt geweldig
Zou het batterijverlies daar niet mee te maken kunnen hebben?
Dat zou me verbazen, want de batterij was niet bepaald beter met de stock launcher.Pap3rclip schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:56:
[...]
Zou het batterijverlies daar niet mee te maken kunnen hebben?
Het is vooral de batterij in stand by, dus wanneer de telefoon niet gebruikt wordt, op deze momenten verlies ik tot 2% per uur
:strip_exif()/f/image/7Dqfw3XaaWjAR3LhdKYIZsxw.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast daalt de accu ook gradueel, dus ik heb niet het gevoel dat het een app ofzo is die plots gaat draaien.
Ik had een paar dagen geleden weer problemen met bellen trouwens. Ik hoorde de ander niet en de ander hoorde mij ook niet, gewoon totale stilte. Vervolgens via Whatsapp bellen geprobeerd en dat werkte vlekkeloos.. Gespeeld met wel/geen 5G, wel/geen WIFI calling etc maar het gaf allemaal geen verschil. Na 2 uur maar een reboot gedaan en toen kon ik weer bellen. Iemand anders ook een vergelijkbaar probleem gehad? Ik merk sowieso relatief matige ontvangst helaas.
Heb je er al een oplossing voor gevonden?stin00 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:19:
Die abnormale standby drain had ik ook bij de Pixel 6 Pro, die toevallig een Exynos SOC bevat met wat Tensor core aanpassingen. Bij Snapdragon's heb ik dit echt nog nooit meegemaakt. Hoewel dit natuurlijk objectief een te kleine sample size is zegt het voor mij persoonlijk genoeg.
Ik had een paar dagen geleden weer problemen met bellen trouwens. Ik hoorde de ander niet en de ander hoorde mij ook niet, gewoon totale stilte. Vervolgens via Whatsapp bellen geprobeerd en dat werkte vlekkeloos.. Gespeeld met wel/geen 5G, wel/geen WIFI calling etc maar het gaf allemaal geen verschil. Na 2 uur maar een reboot gedaan en toen kon ik weer bellen. Iemand anders ook een vergelijkbaar probleem gehad? Ik merk sowieso relatief matige ontvangst helaas.
Bij de Pixel 6 Pro heb ik zelfs nog de hele telefoon gewist en geen back-up gebruikt: alles van begin af aan. Dat heb ik al 8 jaar lang niet meer gedaan omdat het nooit nodig was. Ik ga daar bij de S22U ook niet nog een keer aan beginnen, wat een pleuris werk. Heb wel op m'n S22U nu al m'n ADB tweaks ongedaan gemaakt, alle instellingen gereset naar factory defaults en alle apps in deep sleep gezet (dus ook whatsapp etc.). Standby drain blijft véél hoger dan ik redelijkerwijs verwacht, 0 verandering. Heb er nu alweer teveel tijd aan besteed, ik leg me er bij neer dat ik zelf geen oplossing ga vinden.
Voor het bellen probleem ook nog geen oplossing gevonden, begrijp niet waarom m'n ontvangst gaar is. Tot nu toe helpt alleen een reboot van de telefoon
systeem geeft aan wat er gebruikt word in die tijd.izzet3838 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:12:
[...]
Dat zou me verbazen, want de batterij was niet bepaald beter met de stock launcher.
Het is vooral de batterij in stand by, dus wanneer de telefoon niet gebruikt wordt, op deze momenten verlies ik tot 2% per uur[Afbeelding]
Daarnaast daalt de accu ook gradueel, dus ik heb niet het gevoel dat het een app ofzo is die plots gaat draaien.
is het gen idee om te kijken wanneer je wakker word en naar de apps kijkt?
want nu zie je over de hele dag en niet alleen die tijd wanneer je niks deed omdat je sliep.
tenminste theorie zou dat moeten kunnen toch?
android moet een beter manier krijgen om te zien wat er allemaal gedraaid heeft in die tijd..
je kunt een kleiner tijdsdeel selecteren door erop te tikken in het plaatje van de stroomafname. Daarna zie je in een lijstje de apps staan die actief zijn geweest in volgorde van stroomgebruik. Dit kan helpen te identificeren wie de boosdoener is.raro007 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:41:
[...]
systeem geeft aan wat er gebruikt word in die tijd.
is het gen idee om te kijken wanneer je wakker word en naar de apps kijkt?
want nu zie je over de hele dag en niet alleen die tijd wanneer je niks deed omdat je sliep.
tenminste theorie zou dat moeten kunnen toch?
android moet een beter manier krijgen om te zien wat er allemaal gedraaid heeft in die tijd..
(Btw op mijn S20 zie ik deze grote drain niet.)
met mijn s8+ met android 9 kan dat nietFred13 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:11:
[...]
je kunt een kleiner tijdsdeel selecteren door erop te tikken in het plaatje van de stroomafname. Daarna zie je in een lijstje de apps staan die actief zijn geweest in volgorde van stroomgebruik. Dit kan helpen te identificeren wie de boosdoener is.
(Btw op mijn S20 zie ik deze grote drain niet.)
nou dan zou het theoretisch niet moeilijk zijn om te achterhalen wat er gedraaid heeft in die tijd stip of het is iets wat niet geregistreerd word?
misschien moet er ook verteld worden welke hardware gedraaid heeft in die tijd?(bijvoorbeeld er is een apparaat die constant met jou telefoon communiceert via bluetooth)
Er zijn verschillen zijn tussen uitgeleverde s22ultra.. doet me denken aan de eerste keer amd radeon overclocken en dan net teveel waardoor je die scherm glitches krijgtizzet3838 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:12:
[...]
Dat zou me verbazen, want de batterij was niet bepaald beter met de stock launcher.
Het is vooral de batterij in stand by, dus wanneer de telefoon niet gebruikt wordt, op deze momenten verlies ik tot 2% per uur[Afbeelding]
Maar heb wel 2 dingen moeten doen die ik nog niet voorbij heb zien komen.
1. Bij s pen instellingen ... meerdere s pennen toestaan...... dit moet en hoort standaard uit te staan zoals bij alle voorgaande note phones. Anders trekt de pen schermdigitizer continue stroom.
2. In ontwikkelaarsopties... mobiele data actief ook tijdens wifi... deze hoort normaal ook uit te staan net als bij alle voorgaande galaxy flagships.
Dit lost niet google play services drain op... daarvan moet je de app gegevens wissen en opnieuw updaten.
Maar alleen door die 2 punten gedaan te hebben is bijvoorbeeld mijn browser verbruik over wifi ongeveer 6% per uur ipv 11%!!
Zie bij jou dat opera ook al op 9% 50min zit en die health app..huawei watch/honor band misschien gps aanstaan?
Hier is
6/8 uur screen on time op wifi op een dag standby is makkelijk haalbaar zo.Alleen is die eufy app een gigantische stroomvreter tijdens gebruik om ff camera te kijken
![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/OmQlVXiDNJ4H3iDyMCw6H0y9.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard qhd+120hz met AOD EN GEEN AIRPLANE mode gewoon stock!!!! En alleen die 2 punten moeten aanpassen
Waarschijnlijk zijn die niet voorbij gekomen omdat die beide settings standaard op uit staan voor iedereen. Verwacht niet dat veel mensen op een nieuwe telefoon deze settings hebben aangepast naar 'aan'.Ikbenjelly schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:39:
1. Bij s pen instellingen ... meerdere s pennen toestaan...... dit moet en hoort standaard uit te staan zoals bij alle voorgaande note phones. Anders trekt de pen schermdigitizer continue stroom.![]()
2. In ontwikkelaarsopties... mobiele data actief ook tijdens wifi... deze hoort normaal ook uit te staan net als bij alle voorgaande galaxy flagships.
Die s pen settings staan al goed, heb locatie 's nachts uit staan(routine) de Huawei health app is idd voor mijn Honor watch, maar mijn bluetooth staat 's avonds ook uit dus geen idee waarom die steeds aan gaat, misschien die dan ook maar eens verwijderen en het een dag zo proberen...Ikbenjelly schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:39:
[...]
Er zijn verschillen zijn tussen uitgeleverde s22ultra.. doet me denken aan de eerste keer amd radeon overclocken en dan net teveel waardoor je die scherm glitches krijgtfeit is gewoon dat mijn 512gb versie voor de update geen display problemen had en geen haperingen terwijl zoveel mensen dat wel hadden.
1. Bij s pen instellingen ... meerdere s pennen toestaan...... dit moet en hoort standaard uit te staan zoals bij alle voorgaande note phones. Anders trekt de pen schermdigitizer continue stroom.![]()
2. In ontwikkelaarsopties... mobiele data actief ook tijdens wifi... deze hoort normaal ook uit te staan net als bij alle voorgaande galaxy flagships.![]()
Dit lost niet google play services drain op... daarvan moet je de app gegevens wissen en opnieuw updaten.
Maar alleen door die 2 punten gedaan te hebben is bijvoorbeeld mijn browser verbruik over wifi ongeveer 6% per uur ipv 11%!!
Zie bij jou dat opera ook al op 9% 50min zit en die health app..huawei watch/honor band misschien gps aanstaan?
Hier is [Afbeelding]6/8 uur screen on time op wifi op een dag standby is makkelijk haalbaar zo.
Alleen is die eufy app een gigantische stroomvreter tijdens gebruik om ff camera te kijken[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Uiteraard qhd+120hz met AOD EN GEEN AIRPLANE mode gewoon stock!!!! En alleen die 2 punten moeten aanpassen
Alvast bedankt voor de tips.
Precies ik heb ze dus wel moeten uitzetten....stin00 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:46:
[...]
Waarschijnlijk zijn die niet voorbij gekomen omdat die beide settings standaard op uit staan voor iedereen. Verwacht niet dat veel mensen op een nieuwe telefoon deze settings hebben aangepast naar 'aan'.
Als je developer opties uitzet dan moeten alle waardes weer naar standaard gaan. Dus de animatie schaal etc. Staan dan weer op 1 ... alleen staat die data behouden over wifi dus wel weer aan bij mij.. al 3 x getest
Ja hij reset ook op m'n S22U als ik developer mode uitzet. Wel bijzonder want ik heb deze functionaliteit nog nooit op aan of uit gezet.. hij stond altijd al uit. Maar dit is ook de eerste keer dat ik de developer opties uitschakelIkbenjelly schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:54:
[...]
Precies ik heb ze dus wel moeten uitzetten....
Als je developer opties uitzet dan moeten alle waardes weer naar standaard gaan. Dus de animatie schaal etc. Staan dan weer op 1 ... alleen staat die data behouden over wifi dus wel weer aan bij mij.. al 3 x getest, zou je dat op jou s22 kunnen controleren?... heb zelf de s22ultra 512gb zwart versie
Ik heb in totaal 77 systeem apps uitgeschakeld in deze preset.
Download: https://drive.google.com/...0A2qdqfK/view?usp=sharing
Ik haal zo'n 7,5-9u scherm-aan tijd op mijn S22+, en ik verlies zo'n 5% batterij op een nacht (van 0:00 tot 08:00 ongeveer, met alleen wifi, mobiele data en bluetooth uitgeschakeld, ik gebruik dus niet de vliegtuigstand, zodat ik nog wel kan bellen als er een noodsituatie is)
Edit: dit is trouwens inclusief een ingestelde automatische herstart van het toestel iedere nacht bij Apparaatonderhoud.
LET OP: Bekijk zelf welke apps uitgeschakeld worden met deze preset, en schakel de apps die je wel gebruikt niet uit natuurlijk
EDIT: Ook heb ik naast deze lijst nog een heleboel zelf geinstalleerde apps in 'Ultieme sluimerstand' gezet (zo'n 55 stuks, waarvan ik geen notificaties hoef te ontvangen)
En bij ontwikkelaarsopties heb ik 'Uitvoering voor apps in cache onderbreken' op 'Aangezet' gezet.
[ Voor 33% gewijzigd door edgarf28 op 07-03-2022 17:52 ]
Dat had ik al zo vanaf de S8 en heb ze allemaal tot en met de S22U gehad.
Enige wat ik doe is mijn telefoon op "stil " zetten, verder staat altijd alles aan. Mail, Bluetooth, Wifi, noem maar op.
Ik kan daar prima mee leven.
Gisteren avond tot 85% opgeladen. Vanochtend stond hij op 78%. Vandaag de hele dag gebruikt (schermtijd staat op 2 uur en 6 minuten). Batterij staat nu op 26%.
Voor mij is dit prima. Vanavond laad ik hem weer op naar 85% en morgen weer hetzelfde riedeltje
Top toestel, prima tevreden mee.
Niet een schone oplossing, wel een workaround:Jamesl schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:22:
Heeft iemand al de oplossing met het 'Geen toegang tot het netwerk' als je iets selecteert op internet? Je kan dan niet zoeken op internet[Afbeelding]
https://support.google.co...-network-on-android?hl=en
Een woord selecteren en dan Google zoeken opent bij mij gewoon een nieuw scherm? Wat gaat er precies mis?Jamesl schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:22:
Heeft iemand al de oplossing met het 'Geen toegang tot het netwerk' als je iets selecteert op internet? Je kan dan niet zoeken op internet[Afbeelding]
Zie afbeelding, je ziet dat Google zoeken scherm niet terwijl ik gewoon internet heb.Oekol schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:42:
[...]
Een woord selecteren en dan Google zoeken opent bij mij gewoon een nieuw scherm? Wat gaat er precies mis?
Maar de oplossing hierboven werkt
Wat doet uitvoering voor apps in cache precies?edgarf28 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:34:
Bij deze deel ik m'n ADB AppControl preset.
Ik heb in totaal 77 systeem apps uitgeschakeld in deze preset.
Download: https://drive.google.com/...0A2qdqfK/view?usp=sharing
Ik haal zo'n 7,5-9u scherm-aan tijd op mijn S22+, en ik verlies zo'n 5% batterij op een nacht (van 0:00 tot 08:00 ongeveer, met alleen wifi, mobiele data en bluetooth uitgeschakeld, ik gebruik dus niet de vliegtuigstand, zodat ik nog wel kan bellen als er een noodsituatie is)
Edit: dit is trouwens inclusief een ingestelde automatische herstart van het toestel iedere nacht bij Apparaatonderhoud.
LET OP: Bekijk zelf welke apps uitgeschakeld worden met deze preset, en schakel de apps die je wel gebruikt niet uit natuurlijk
EDIT: Ook heb ik naast deze lijst nog een heleboel zelf geinstalleerde apps in 'Ultieme sluimerstand' gezet (zo'n 55 stuks, waarvan ik geen notificaties hoef te ontvangen)
En bij ontwikkelaarsopties heb ik 'Uitvoering voor apps in cache onderbreken' op 'Aangezet' gezet.
Misschien werkt het wel als je een andere internet browser als default gebruikt ?Jamesl schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:22:
Thnx! Dit lost het idd op!VPIPPFR schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:29:
[...]
Niet een schone oplossing, wel een workaround:
https://support.google.co...-network-on-android?hl=en
Hebben anderen ook een soortgelijke ervaring?
Ik zag dat anderen de optie verwerkingssnelheid op maximum hadden gezet, maakt dit zoveel uit? Bij mij staat het op geoptimaliseerd....
[ Voor 21% gewijzigd door Neco75 op 07-03-2022 21:14 ]
Ik heb hier totaal geen last van. Heb je veel automatisch overgezet (bijv. met Smart Switch) of ben je met een schone installatie begonnen?Neco75 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:12:
Ik heb vanmiddag mijn S22 (normale) in ontvangst genomen, maar alles voelt heel stroperig aan vergeleken met mijn oude Oneplus 7T en de Pixel 6 die ik hiervoor had. Dit baart me eerlijk gezegd wel zorgen.
Ik zag dat anderen de optie verwerkingssnelheid op maximum hadden gezet, maakt dit zoveel uit? Bij mij staat het op geoptimaliseerd....
Ik doe altijd een schone installatie, maar dit nog niet eerder meegemaakt. Zelfs niet met een midrange toestel😐g0tanks schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:18:
[...]
Ik heb hier totaal geen last van. Heb je veel automatisch overgezet (bijv. met Smart Switch) of ben je met een schone installatie begonnen?
Ik weet niet of je met verwerkingssnelheid de animatiesnelheid bedoelt maar een, mijns inziens onmisbare optie op alle Android phones, is om de "animatie-snelheid" op 0.5x of desgewenst op 0x te zetten:Neco75 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:12:
Ik heb vanmiddag mijn S22 (normale) in ontvangst genomen, maar alles voelt heel stroperig aan vergeleken met mijn oude Oneplus 7T en de Pixel 6 die ik hiervoor had. Dit baart me eerlijk gezegd wel zorgen.
https://mobileinternist.c...o%20from%20Off%20to%2010x.
Ja ik had een Oneplus 8T en een Pixel 6 Pro. Samsung is duidelijk trager in gebruik, veel stroperige animaties en transities. Geen idee waar dit aan ligt, misschien is het de skin van Samsung? Kan niks anders bedenken eigenlijk.Neco75 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:12:
Ik heb op elk toestel de animaties en transities etc op x0.5 staan, maar de Samsung blijft duidelijk achter op snelheid.
Dat had ik al aangepast, het gaat vooral om animaties en transities etc. vergeleken met andere toestellen. Ik ga het even aankijken, mocht ik er niet aan kunnen wennen, gaat het toestel retour.Pap3rclip schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:34:
[...]
Ik weet niet of je met verwerkingssnelheid de animatiesnelheid bedoelt maar een, mijns inziens onmisbare optie op alle Android phones, is om de "animatie-snelheid" op 0.5x of desgewenst op 0x te zetten:
https://mobileinternist.c...o%20from%20Off%20to%2010x.
Even data en cache clearen van de Google play store, dat helpt vaak welg0tanks schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:46:
Bij mij blijft onderstaande notificatie telkens terugkeren, terwijl ik al heel vaak met wifi verbonden ben geweest. Volgens Play Store is alles up-to-date. Iemand enig idee wat ik kan doen?
[Afbeelding]
Max resolutie, 120hz, aod , processing speed high, auto brightness
Tevreden met m'n S22U, gewoon soepel en snel gebruik
[ Voor 24% gewijzigd door SuperVeloce op 07-03-2022 23:21 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
:strip_exif()/f/image/gR7gmlaRWGNLsCrekjcLrfL1.jpg?f=fotoalbum_large)
Batterij van de normale S22 valt me tegen. Ik heb dit probleem bij al mijn Samsung telefoons gehad. Waar mijn vriendin na een dag nog 50% over heeft op de S21, kom ik nauwelijks een dag door op de S22 en mijn eerdere S10. Ik denk echter dat het niet aan de telefoon kan liggen maar ergens een instelling moet zijn, want de batterijduur gaat pas achteruit nadat ik alles heb ingesteld qua accounts.
Mogelijk ligt het aan de exchange email koppeling van mijn werk email? Als ik die weghaalde bij eerdere telefoons schoot de batterijduur omhoog.
Voor de info; ik doe dus vrijwel niks met mijn telefoon. Vooral Reddit scrollen, whatsapp (al dan niet via koppeling desktop) en wat facebook. Hele dag thuis op Wifi. Geen games geinstalleerd, enige social media zijn facebook en twitter..
[ Voor 11% gewijzigd door Flipswix op 08-03-2022 00:16 ]
Je 3u schermtijd lijkt niet te reflecteren in je Whatsapp tijd etc. Wat doe je precies met je telefoon?Flipswix schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 00:13:
[Afbeelding]
Batterij van de normale S22 valt me tegen. Ik heb dit probleem bij al mijn Samsung telefoons gehad. Waar mijn vriendin na een dag nog 50% over heeft op de S21, kom ik nauwelijks een dag door op de S22 en mijn eerdere S10. Ik denk echter dat het niet aan de telefoon kan liggen maar ergens een instelling moet zijn, want de batterijduur gaat pas achteruit nadat ik alles heb ingesteld qua accounts.
Mogelijk ligt het aan de exchange email koppeling van mijn werk email? Als ik die weghaalde bij eerdere telefoons schoot de batterijduur omhoog.
Voor de info; ik doe dus vrijwel niks met mijn telefoon. Vooral Reddit scrollen, whatsapp (al dan niet via koppeling desktop) en wat facebook. Hele dag thuis op Wifi. Geen games geinstalleerd, enige social media zijn facebook en twitter..
Bedoel je met schoon gewoon inloggen op je google account en de boel laten installeren?g0tanks schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:18:
[...]
Ik heb hier totaal geen last van. Heb je veel automatisch overgezet (bijv. met Smart Switch) of ben je met een schone installatie begonnen?
Ik krijg binnenkort m'n nieuwe samsung, en vraag me af of ik die tool wil gaan gebruiken. Ik deed altijd gewoon gebruik maken van de google backup, maar ik vraag me af of smart switch daar voordelen in heeft. Bijvoorbeeld meer appdata ofzo.
Hoe heb je hem ingesteld verder, vanaf scratch of met swartswitch/backup terugzetten. Bij mij levert dat laatste ook vaak extra drain op, gewoon alles opnieuw instellen is het efficientst meestal (meer werk, sure...maar wat mij betreft de moeite waard).
Hebben mensen last van een snel krassend toestel met deze kleur?
https://m.youtube.com/watch?v=0iCmxMGTxR4
[ Voor 26% gewijzigd door Leiden071 op 08-03-2022 14:20 ]
Ik kijk het nog even aan maar neig nu naar retourneren.
<Zinloze tekst hier>
Moet zeggen dat de telefoon fantastisch is qua gebruiksgemak/handzaamheid, echter hiervoor had ik een Oneplus 7T en een Pixel 6, waarbij ik met gemak het einde van de dag haalde met minimaal 6 uur SOT. Nu heb ik vandaag niets bijzonders gedaan, speel zowiezo geen spelletjes op mn mobiel. Kan zijn dat de batterij nog aan het settelen is, maar als dit na 1 week blijft aanhouden, is het onwerkbaar. Nog nooit heb ik een toestel zo snel aan de lader moeten hangen.
:strip_exif()/f/image/wHzJDa8UBNsVwlG5m8mgUwys.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N4S5xBPftErsJfbsu3ZEKCBO.jpg?f=fotoalbum_large)
Via Accubattery de ontlaadsnelheden bekeken, en dit is werkelijk dramatisch. Hoop dat dit met een update o.i.d. opgelost kan worden. Heb alle apps behalve een aantal in deep sleep, geen AOD aan, helderheid rond 40% en nog een aantal battery saving opties aangevinkt.
Zoals een Galaxy Tab waar je ook mee kan sms versturen of zelfs kan bellen.
Ook kun je vanaf de Tab een hotspot op je telefoon activeren.
En "do not disturb" op de telefoon is direct gesynct met je Samsung horloge.
Just here for the fun
30% verbruik met bellen....dat is niet gek als je met beide simkaarten slecht bereik heb.... of erg lang gebeld? Accu battery hoeveel tijd gebruik?Neco75 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:47:
Vanmorgen rond 07.30 van de lader gehaald, nu om 15.40 12% resterend met een SOT van 3.24uur. Hele dag thuis met Wifi, wel dual-sim, beiden 5G uitgeschakeld.
Moet zeggen dat de telefoon fantastisch is qua gebruiksgemak/handzaamheid, echter hiervoor had ik een Oneplus 7T en een Pixel 6, waarbij ik met gemak het einde van de dag haalde met minimaal 6 uur SOT. Nu heb ik vandaag niets bijzonders gedaan, speel zowiezo geen spelletjes op mn mobiel. Kan zijn dat de batterij nog aan het settelen is, maar als dit na 1 week blijft aanhouden, is het onwerkbaar. Nog nooit heb ik een toestel zo snel aan de lader moeten hangen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Via Accubattery de ontlaadsnelheden bekeken, en dit is werkelijk dramatisch. Hoop dat dit met een update o.i.d. opgelost kan worden. Heb alle apps behalve een aantal in deep sleep, geen AOD aan, helderheid rond 40% en nog een aantal battery saving opties aangevinkt.
Ik heb max 10 minuten gebeld. Volgens mij zag ik bij een medetweaker een bixby setting, dat wanneer je via wifi bent verbonden, het mobiele netwerk werd uitgeschakeld zodat wifi bellen enkel actief was. Dat zou ook veel batterij besparen maad hoe je dat instelt, geen ideeIkbenjelly schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:20:
[...]
30% verbruik met bellen....dat is niet gek als je met beide simkaarten slecht bereik heb.... of erg lang gebeld? Accu battery hoeveel tijd gebruik?
[ Voor 28% gewijzigd door Neco75 op 08-03-2022 16:30 ]
Zit rond de 5-6 uur met de ultra dus ik zou er niet te veel van verwachten.Neco75 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:47:
Vanmorgen rond 07.30 van de lader gehaald, nu om 15.40 12% resterend met een SOT van 3.24uur. Hele dag thuis met Wifi, wel dual-sim, beiden 5G uitgeschakeld.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had al geen hoge verwachtingen, maar dacht toch wel 4/5 uur SOT te kunnen behalen. Misschien dat het over een aantal dagen verbeterd.izzet3838 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:58:
[...]
Zit rond de 5-6 uur met de ultra dus ik zou er niet te veel van verwachten.
Het lijkt dan toch iets te zijn met een app/instelling. Een streepje ontvangst en niet bellen (zelfde geldt voor mijn twee streepjes natuurlijk) moet weinig verschil maken.
Wel erg vervelend als het bij jou niet zo goed verloopt natuurlijk.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
:strip_exif()/f/image/845hj6ULLLPupJEe5GjbuNZS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5ZbQlGDFvdzjMUlQGADGtrB5.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Gfb45pFNwkvJqPwwrE0qy323.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ZiQ5hElVZPkSggkBjYmCQ9va.jpg?f=fotoalbum_large)