r_buren schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:13:
[...]

Ik kan die hele Shelter niet vinden in de Play Store ? Heeft ie een andere naam ?
Ook in de andere store, de Galaxy Store gekeken?

• 30carbonclocks
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10 16:25
r_buren schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:13:
[...]

Ik kan die hele Shelter niet vinden in de Play Store ? Heeft ie een andere naam ?
Het gaat om deze app: https://play.google.com/s...s?id=net.typeblog.shelter

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:54
Als je via SamMobile de nieuwe firmware met juiste csc download en via odin installeert, dan word je toestel niet gewiped toch?

S908BXXU1AVBF_S908BOXM1AVBF_EUX.zip

[ Voor 16% gewijzigd door SuperVeloce op 02-03-2022 16:42 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:47
30carbonclocks schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Ik heb net Shelter uitgetest en er het werkt prima; er wordt een werkprofiel aangemaakt en de One UI Launcher krijgt zelfs een extra tabblad voor werkapps. Daarnaast kan Secure Folder ook worden gebruikt als "derde profiel".
Top merci! Ik vond het echt perfect werken. Ik heb geen verdere kennis van Secure Folder, maar ik vond shelter echt perfect werken voor scheiden van werk en prive. In het weekend simkaart uitschakelen en een schema instellen om het werkprofiel in en uit te laten schakelen. Werkt perfect.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:10
SuperVeloce schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:40:
Als je via SamMobile de nieuwe firmware met juiste csc download en via odin installeert, dan word je toestel niet gewiped toch?

S908BXXU1AVBF_S908BOXM1AVBF_EUX.zip
Met Frija kun je de firmware sneller downloaden dan via Sammobile.

Als je de firmware download en daarna uitpakt heb je vijf bestanden. Twee daarvan zijn CSC bestanden. Als je de Home_CSC gebruikt dan wordt er niets gewist.

Juiste CSC is niet zo belangrijk tegenwoordig omdat Europese firmware multi-CSC is.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 02-03-2022 17:01 ]

• SuperVeloce
Garret1410 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:59:
[...]

Sneller is om Frija te gebruiken.

Als je de firmware download en daarna uitpakt heb je vijf bestanden. Twee daarvan zijn CSC bestanden. Als je de Home_CSC gebruikt dan wordt er niets gewist.

Juiste CSC is niet zo belangrijk tegenwoordig omdat Europese firmware multi-CSC is.
Maar kreeg geen firmware gevonden, wat moet ik invullen?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Garret1410
@SuperVeloce

Toestel is S908B
Bij CSC moet je EUX invullen

Dan automatisch laten zoeken

Om in download mode te komen is wel anders dan ik gewend ben. Tenminste ik kom er alleen op de volgende manier in.

Toestel uitschakelen
Sluit USB kabel aan op de PC
Volume up + Power tegelijk indrukken
Koppel USB-C kabel aan je S22

[ Voor 55% gewijzigd door Garret1410 op 02-03-2022 17:14 ]

• SuperVeloce
Gelukt, thanks :)
En dan laatst nieuwe odin?

[ Voor 140% gewijzigd door SuperVeloce op 02-03-2022 17:14 ]

• Garret1410
Dat is vreemd. Heb net gekeken en ik vind hem wel. Heb je Frija 1.4.2 of hoger en heb je AUTO aangevinkt.

Nieuwste versie Odin maar versie ervoor werkt ook wel

[ Voor 25% gewijzigd door Garret1410 op 02-03-2022 17:19 ]

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 08:38
Ik heb de s22 ultra nu bijna 2 weken en ik ben over het algemeen tevreden mn mn overstap van mijn 3 jaar oude huawei p30 pro.

Ik ben vooral blij met het mooie scherm, s pen en de uitstekende cameras.

Jammerlijk vind ik wel de batterijduur. Ik heb heel veel dingen geprobeerd om dit te verbeteren maar kom nooit boven 5 uur SOT uit en haal eigenlijk net 24 uur standby tijd. Ik heb het gevoel ook dat dit slechter wordt terwijl ik het toestel nu zelfs minder gebruik dan in het begin. Ik snap niet dat zo'n waardeloze accuduur acceptabel is bij een flagship telefoon. Dat wordt weer met een powerbank reizen helaas. Mijn oude p30 had na 3 jaar gebruik nog een betere batterijduur.

• Garret1410
Bij mij is de accuduur niet slecht maar dat is bij iedereen anders. Als ik het doorreken dan zou ik op 6-7uur sot komen.

Ik gebruik het toestel niet zwaar. Overdag voornamelijk bellen of e-mail en na werk een beetje browsen en veel YouTube. Zit ongeveer op 3uur sot met dik 50% over en dan gaat hij weer aan de lader.

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-10 19:33
Ben benieuwd: Heb mijn S22+ uit de T-Mobile store opgehaald en eerste indruk bij openen van de verpakking: "Oh, dit is wel een 'beefy boy' onder de Galaxies die ik heb gehad" :D

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:23
Hebben meer last van dat hoewel je volle verbinding hebt (4g/5g) dat internet gewoon niet werkt? Paginas laden niet etc. Af en toe werkt het weer en dan opeens komt het issue weer terug.
Ik zie dan ook steeds de 5g even naar 4g gaan en weer terug.

• Garret1410
V-rg schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:29:
Hebben meer last van dat hoewel je volle verbinding hebt (4g/5g) dat internet gewoon niet werkt? Paginas laden niet etc. Af en toe werkt het weer en dan opeens komt het issue weer terug.
Ik moet zeggen dat ik dit bij de S21U ook wel eens had. Was soms best irritant want mijn vrouw met budget A50 en Tele2 abonnementje had wel verbinding met één streepje en ik met KPN en 4G+ vollle bak niet.

Heb toen weleens een Speedtest gedaan en zag dat de upload snelheid dramatisch laag was terwijl download wel goed was. Ander toestel met hogere upload snelheid was in ieder geval sneller.
Geen idee of dit de oorzaak was maar viel me wel op.

Met S22 nog te weinig getest.

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:31
cj1181 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:18:
Ik heb de s22 ultra nu bijna 2 weken en ik ben over het algemeen tevreden mn mn overstap van mijn 3 jaar oude huawei p30 pro.

Ik ben vooral blij met het mooie scherm, s pen en de uitstekende cameras.

Jammerlijk vind ik wel de batterijduur. Ik heb heel veel dingen geprobeerd om dit te verbeteren maar kom nooit boven 5 uur SOT uit en haal eigenlijk net 24 uur standby tijd. Ik heb het gevoel ook dat dit slechter wordt terwijl ik het toestel nu zelfs minder gebruik dan in het begin. Ik snap niet dat zo'n waardeloze accuduur acceptabel is bij een flagship telefoon. Dat wordt weer met een powerbank reizen helaas. Mijn oude p30 had na 3 jaar gebruik nog een betere batterijduur.
Idem hier
Initieel voelde de ultra ook trager maar heb hem op performance gezet en sinds de update is dat probleem weg(ook de launcher verandert, die van Samsung is echt sloom).
Accu blijft idd een pijnpunten al heb ik de telefoon nu 10 dagen en is het lichtjes verbeterd.
Ik blijf hangen rond de 6 uur sot, bij mijn P30 pro haalde ik dat na 3 jaar.

Nu werk ik gelukkig van huis dus kan ik de telefoon altijd opladen(of ik zit is auto en laad hem daar sowieso op(android auto)).
Op vakantie voorzie ik altijd een powerbank, dus ik kan er mee leven.

Het scherm, de camera's en de s-pen maken de mindere accu goed wat mij betreft.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Garret1410 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:26:
Bij mij is de accuduur niet slecht maar dat is bij iedereen anders. Als ik het doorreken dan zou ik op 6-7uur sot komen.

Ik gebruik het toestel niet zwaar. Overdag voornamelijk bellen of e-mail en na werk een beetje browsen en veel YouTube. Zit ongeveer op 3uur sot met dik 50% over en dan gaat hij weer aan de lader.
Hier geen superuser heb een normale S22 met gemakt anderhalve dag !

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-09 04:40
Zoals ik al eerder had gepost... 5g heeft geen enkele meerwaarde boven 4g+ behalve hoger stroom verbruik... en mogelijke disconnects als de telefoon schakelt tussen 4g en 5g ...de frequenties voor snellere data worden pas over paar maanden geveild.
Ook al staat er 5g op de telefoon...alles draait kwa snelheid nog op 4g+ netwerk en voor gesprekken moet die toch terug naar 4g+

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-11 16:54
Ikbenjelly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:27:
[...]

Zoals ik al eerder had gepost... 5g heeft geen enkele meerwaarde boven 4g+ behalve hoger stroom verbruik... en mogelijke disconnects als de telefoon schakelt tussen 4g en 5g ...de frequenties voor snellere data worden pas over paar maanden geveild.
Ook al staat er 5g op de telefoon...alles draait kwa snelheid nog op 4g+ netwerk en voor gesprekken moet die toch terug naar 4g+
Klopt wat je zegt, ik had het vorige week ook op 5g staan, kreeg toen ook de hele tijd wegvallende data. Heb in het weekend 5g uitgezet en daarna geen last gehad van wegvallende verbinding.

Verwijderd

Is er al ergens een goede review van de s22. Ben echt benieuwd naar de batterij en hoe die zich verhoudt tot de concurrentie. Het is eigenlijk de enige telefoon met nog een 6.0/6.1 inch scherm, wat voor mij toch echt de max is voor 1 hand

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-11 19:54
Verwijderd schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:01:
Is er al ergens een goede review van de s22. Ben echt benieuwd naar de batterij en hoe die zich verhoudt tot de concurrentie. Het is eigenlijk de enige telefoon met nog een 6.0/6.1 inch scherm, wat voor mij toch echt de max is voor 1 hand
Voor mij exact hetzelfde.. neig bijna naar de iphone13. Ik snap ook echt niet dat Samsung hier beter naar gekeken heeft.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-11 20:09
Hier nog steeds super tevreden met mijn Ultra. Ook de batterijduur meer dan tevreden en nog altijd vind ik het scherm een genot om haar te kijken. Mijn vraag is; als ik op de adresbalk ga staan zag bij iphone al mijn favo websites er onder staan. Op de Ultra maar 4 stuks. Hoe krijg ik al mn favorieten onder de zoekbalk te zien? :)

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:51

Oekol

waka waka hey hey

elaho schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:17:
Hier nog steeds super tevreden met mijn Ultra. Ook de batterijduur meer dan tevreden en nog altijd vind ik het scherm een genot om haar te kijken. Mijn vraag is; als ik op de adresbalk ga staan zag bij iphone al mijn favo websites er onder staan. Op de Ultra maar 4 stuks. Hoe krijg ik al mn favorieten onder de zoekbalk te zien? :)
Als je links bovenin op home drukt zie je er acht. Op de balk zelf kan dat volgens mij niet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• elaho
Oekol schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:25:
[...]

Als je links bovenin op home drukt zie je er acht. Op de balk zelf kan dat volgens mij niet.
Dank je wel! Dat zocht ik wist even niet hoe het moest. _/-\o_

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-11 18:52
Verwijderd schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:01:
GSMarena heeft meestal een redelijke vergelijking tussen diverse telefoons.
https://www.gsmarena.com/...2_ultra-review-2382p3.php

Je kunt ook zelf een selectie maken van telefoons die je wil vergelijken bv voor de camera en ook voor de batterij.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Bij mijn oude telefoon kon ik de fingerprint animatie aanpassen. Kan heb nu alleen aan en uitzetten. Klopt dit of moet ik een menu opzoeken?

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 02-03-2022 22:07 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• g0tanks
  • Laatst online: 13:02

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik kwam voor de S21 deze guide tegen: [ADB] [NO-ROOT] Extreme Samsung Optimization Guide - Unleash the Full Potential of Your Galaxy

Volgens mij staan er ook wel relevante dingen in voor de S22.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• SuperVeloce
Pfff, had nieuwe firmware gedownload.. toen via odin BL/AP/CP/CSC toegevoegd, druk op flash, failed... toen werd het ff oh shit, want startte niet meer op en melding dat software failed... toen alleen BL en AP geflashed, dat lukte en telefoon start weer. Maar wel gereset naar fabrieksinstellingen..

Nu wel maart update, maar als ik naar software updates ga, zegt ie dat m'n huidige software versie niet ondersteund word, bezoek servicecenter..

Toen nog CP en CSC geflashed.. nu klopt het weer.

Nu weer opnieuw instellen |:( ;)

[ Voor 16% gewijzigd door SuperVeloce op 03-03-2022 00:43 ]

• izzet3838
SuperVeloce schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 00:32:
Pfff, had nieuwe firmware gedownload.. toen via odin BL/AP/CP/CSC toegevoegd, druk op flash, failed... toen werd het ff oh shit, want startte niet meer op en melding dat software failed... toen alleen BL en AP geflashed, dat lukte en telefoon start weer. Maar wel gereset naar fabrieksinstellingen..

Nu wel maart update, maar als ik naar software updates ga, zegt ie dat m'n huidige software versie niet ondersteund word, bezoek servicecenter..

Toen nog CP en CSC geflashed.. nu klopt het weer.

Nu weer opnieuw instellen |:( ;)
Waarom is iedereen zo ongeduldig eigenlijk?
Als je een weekje of 2 wacht komt die update sws toch ;)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vannacht om 0:30 had ik nog 15% batterij. Telefoon op vliegtuigmodus gezet en vandaag om 7:30 was hij al uitgevallen, geen wekker dus. Ik heb nog nooit zo'n belachelijke standby drain meegemaakt, ben gewend dat dit hooguit 2% kost. Als Samsung dit niet fixt gaat de S22U helaas weg :-(

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 09:18
Amaze86 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:59:
@Casual_T Koop daarom ook een Whitestone Dome Glass screenprotector, geen gezeik dat je vingerafdrukscanner niet meer werkt.

Of als je geen glas wil, dan zou ik voor amFilm hybrid screenprotector gaan.
Die heb ik. En juist aangebracht. Maar ik moet met beide duimen (heb 4 vingerafdrukken, links en rechts oud en links en rechts ingevoerd ná het aanbrengen van het glas) echt stevig drukken voordat ze herkend worden.

Nog tips?

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-10 19:33
Had ik met mijn S20+ ook.
5G uitgezet en daarna nergens last meer van... Zal echt wel met 5G dekking te maken hebben :)

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:32
stin00 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:16:
Vannacht om 0:30 had ik nog 15% batterij. Telefoon op vliegtuigmodus gezet en vandaag om 7:30 was hij al uitgevallen, geen wekker dus. Ik heb nog nooit zo'n belachelijke standby drain meegemaakt, ben gewend dat dit hooguit 2% kost. Als Samsung dit niet fixt gaat de S22U helaas weg :-(
Helaas is een standby-drain van 1-2% per uur vrij normaal. Van 15% naar 0% in 7 uur (of misschien wel korter als de telefoon eerder zou zijn uitgevallen) is wel iets meer dan wat je zou verwachten, zeker met de telefoon in vliegtuigmodus. Maar mijn ervaring met Android heeft geleerd dat ik nooit mijn Samsung met 15% lading zal wegleggen als ik 's ochtends de wekker nodig heb.
Wat dat betreft heeft Apple dat beter onder controle, die kunnen hun hard- en software helemaal finetunen, mijn Iphone verliest een paar procent in een nacht.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:23
Dwazer schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:45:
[...]

Had ik met mijn S20+ ook.
5G uitgezet en daarna nergens last meer van... Zal echt wel met 5G dekking te maken hebben :)
Ik had er dus geen last van bij mn S20+, dit zie ik specifiek gebeuren sinds ik de S22U heb.
Alleen is bij mij woning in de buurt de 4g+ maar ~20 mbps (upload haalt soms maar 1~2 mbps) terwijl 5g wel ~300mbps haalt. Ik heb gewoon vol bereik, dus de oorzaak hiervan geen idee. Heb het wel eens gemeld bij KPN. (In mijn huis kan ik inderdaad WiFi gebruiken.)

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Waarom niet snachts gewoon aan de lader hangen?

• stin00
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Helaas is een standby-drain van 1-2% per uur vrij normaal. Van 15% naar 0% in 7 uur (of misschien wel korter als de telefoon eerder zou zijn uitgevallen) is wel iets meer dan wat je zou verwachten, zeker met de telefoon in vliegtuigmodus. Maar mijn ervaring met Android heeft geleerd dat ik nooit mijn Samsung met 15% lading zal wegleggen als ik 's ochtends de wekker nodig heb.
Wat dat betreft heeft Apple dat beter onder controle, die kunnen hun hard- en software helemaal finetunen, mijn Iphone verliest een paar procent in een nacht.
Erg bijzonder, ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt. Hiervoor 7 jaar Oneplus gehad en met een 1,5 jaar oude Oneplus 8T zat ik op maximaal 2 a 3% drain voor de hele nacht op vliegtuigmodus. Vandaar dat ik ook verbaasd was dat de telefoon 7 uur later al dood was. Maar als dit normaal is bij Samsung dan gaat de telefoon helaas de verkoop in nadat ik een vervanger heb gevonden.

Ik heb ook wat rare bugs gehad met bellen. Een paar keer hoorde ik helemaal niets meer, terwijl de ander mij wel goed kon horen. Geen idee waar dit aan ligt, ook nog nooit eerder gehad.

Goed, oriënteren op een andere telefoon dan maar

• Ikbenjelly
V-rg schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:59:
[...]

Ik had er dus geen last van bij mn S20+, dit zie ik specifiek gebeuren sinds ik de S22U heb.

[...]

Alleen is bij mij woning in de buurt de 4g+ maar ~20 mbps (upload haalt soms maar 1~2 mbps) terwijl 5g wel ~300mbps haalt. Ik heb gewoon vol bereik, dus de oorzaak hiervan geen idee. Heb het wel eens gemeld bij KPN. (In mijn huis kan ik inderdaad WiFi gebruiken.)
Had 28 feb al iets gepost over 5g... en toen speedtest gedaan. Heb sinds het weekend op de zelfde locatie 1 streepje ontvangst minder en kan nu met 2 streepjes ontvangst speedtest niet eens meer normaal doen omdat die 4g en 5g heen weer gaat en daardoor geen server kan vinden 8)7 ...ga zo door KPN |:( .....maar na lang genoeg wachten en proberen nu een nieuwe 5g test kunnen doenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2F--TVFm6AEXv4-is-JzH22rJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihxePHOfv98OC3YoxyFZmqO3.jpg?f=fotoalbum_large

• JsNederpelt
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-11-2024
Slaap ook met vliegtuigmodus, maar bij mij is maar een drain van enkele procenten. Welke app gebruikt zoveel energie? Wellicht een Bixby routine instellen? Ga dat vanavond zelf een testen met een draadloze oplader.

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 22:02
stin00 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:22:
[...]

Ik heb ook wat rare bugs gehad met bellen. Een paar keer hoorde ik helemaal niets meer, terwijl de ander mij wel goed kon horen. Geen idee waar dit aan ligt, ook nog nooit eerder gehad.
Ik meen eerder in dit topic te hebben gelezen dat dit aan een incorrect functionerende VoLTE of VoWIFI kan liggen. Heb je dat aan staan?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• izzet3838
Maardiweb schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:07:
[...]

Ik meen eerder in dit topic te hebben gelezen dat dit aan een incorrect functionerende VoLTE of VoWIFI kan liggen. Heb je dat aan staan?
Volte werkt hier goed, maar in het verleden veel nadelen van vowifi ondervonden(ook bij familie) dat zou ik dus persoonlijk uitzetten.

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voor iedereen die zijn batterij zit te vergelijken met "ik had nog 35% en na x uur had ik nog maar 15%, dat gaat veel te snel": realiseer je dat die percentage indicatie niet precies is. De ene telefoon kan van 80% naar 60% gaan in 10 uur en van 60% naar 40% in 3 uur. Dat is allebei 20% maar een heel andere tijdsduur. Dit is ook nog per telefoon verschillend!

Als je het dus zelf op deze manier wilt vergelijken, vergelijk het dan steeds met dezelfde lading als beginpunt en leer je telefoon kennen.

Hier erg tevreden over de batterij van de S22+. Ik haal makkelijk anderhalve dag met veel SOT en ik laad maar tot 85%. Mijn drie jaar oude S10 haal ik met in de ochtend tot 100% laden het einde van de dag niet met hetzelfde gebruik.

• stin00
  • Niet online
Maardiweb schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:07:
[...]
Gek genoeg heb ik de VoLTE en VoWIFI opties niet op de S22U.. op de plek waar het hoort te staan zie ik niks. Als ik m'n instellingen doorzoek vind ik ook niks, erg vreemd. Provider is Hollandsnieuwe. In de statusbar zie ik ook geen VoLTE of VoWIFI staan, dus gok dat ze beide uit staan. Wel gek want bij andere toestellen kon ik dit wel altijd inzien en aan- of uitzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 03-03-2022 12:23 ]

• SuperVeloce
stin00 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:12:
[...]

Gek genoeg heb ik de VoLTE en VoWIFI opties niet op de S22U.. op de plek waar het hoort te staan zie ik niks. Als ik m'n instellingen doorzoek vind ik ook niks, erg vreemd. Provider is Hollandsnieuwe. In de statusbar zie ik ook geen VoLTE of VoWIFI staan, dus gok dat ze beide uit staan. Wel gek want bij andere toestellen kon ik dit wel altijd inzien en aan- of uitzetten.
Ik had dit met OnePlus 8T icm T-Mobile.. heb hun gebeld en zij gaven aan dat het op netwerk geactiveerd is, dus dat het voor mij zou moeten werken. Oplossing was, dat T-Mobile VoLTE en VoWiFi deactiveerde aan hun kant en erna weer activeerde, toen werkte het meteen.

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:41
Ok er is kennelijk een app die performance limiteert. Tot wel 56%....

https://www.xda-developer...ing-popular-android-apps/

Just here for the fun

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ik heb gebruikgemaakt van het inruilsysteem van Samsung voor twee telefoon.
Onze telefoons (OnePlus Nord 1) stond niet in het overzicht, wel gewoon opgestuurd zonder kabel en zonder oplader. Beide zijn geaccepteerd :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V7XUzxC.png

• izzet3838
Oekol schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:47:
Ik heb gebruikgemaakt van het inruilsysteem van Samsung voor twee telefoon.
Onze telefoons (OnePlus Nord 1) stond niet in het overzicht, wel gewoon opgestuurd zonder kabel en zonder oplader. Beide zijn geaccepteerd :9

[Afbeelding]
En als wat heb je de OnePlus Nord dan opgegeven?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

izzet3838 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:48:
[...]

En als wat heb je de OnePlus Nord dan opgegeven?
Twee keer als: NORD N10 5G 0

• stin00
  • Niet online
SuperVeloce schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:36:
[...]

Ik had dit met OnePlus 8T icm T-Mobile.. heb hun gebeld en zij gaven aan dat het op netwerk geactiveerd is, dus dat het voor mij zou moeten werken. Oplossing was, dat T-Mobile VoLTE en VoWiFi deactiveerde aan hun kant en erna weer activeerde, toen werkte het meteen.
Hmm op de 8T had ik dus wel automatisch VoLTE/VoWIFI. Net met m'n provider gechat en ze zeggen dat VoLTE aanstaat. Dit kunnen ze naar eigen zeggen niet voor me deactiveren en weer activeren 8)7

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:25
Of-Aaargh schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:52:
[...]

mwah, ik heb zelf volgens mij meestal niet meer dan 1% hoor (ok, nog op de S20) en dat is zonder vliegtuigstand dus zijn verbruik MET vliegtuigstand is wel erg hoog.

Over het algemeen vind ik >1%/hr sleep-drain wel reden om even te kijken wat er aan de hand is.

Maar misschien ngo een nieuw toestel dus veel optimalisaties op de achtergrond? Een update/iets wat verwerkt werd (hoewel niet waarschijnlijk met vliegtuigstand), of een specifieke app?

Een screen van de battery info had iig wel handig geweest

• SuperVeloce
Brotuck schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:36:
Ok er is kennelijk een app die performance limiteert. Tot wel 56%....

https://www.xda-developer...ing-popular-android-apps/
https://forum.xda-develop...ming-performance.4095223/

In 2020 al dat ze via adb of andere manier de Game optimizing service uitzetten

• stin00
  • Niet online
m0ridin schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:01:
[...]

mwah, ik heb zelf volgens mij meestal niet meer dan 1% hoor (ok, nog op de S20) en dat is zonder vliegtuigstand dus zijn verbruik MET vliegtuigstand is wel erg hoog.

Over het algemeen vind ik >1%/hr sleep-drain wel reden om even te kijken wat er aan de hand is.

Maar misschien ngo een nieuw toestel dus veel optimalisaties op de achtergrond? Een update/iets wat verwerkt werd (hoewel niet waarschijnlijk met vliegtuigstand), of een specifieke app?

Een screen van de battery info had iig wel handig geweest
Battery info is niet heel duidelijk, kan ook lastig die idle periode selecteren... kan alleen vage tijdsvlakken selecteren waarvan ik niet weet welke tijden ik exact selecteer. Zal het komende nacht nog eens uittesten. Toestel is nu bijna 2 weken in gebruik. Geen updates of optimalisaties gaande voor zover ik kan zien. Vrijwel alle apps staan in deep sleep, heb veel batterij optimalisatie settings gedaan en in vliegtuigstand is er sowieso relatief weinig activiteit.

• stin00
  • Niet online
Jerry's Galaxy S22 Ultra Durability Test staan ook online trouwens:

YouTube: Galaxy S22 Ultra Durability Test - How does the New S-Pen Work?!

• Ikbenjelly
stin00 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:12:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m60FZjgxWFqJdOxpEelRkpd3uMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cU0sfUVRrCK4vbpGISYfqDro.jpg?f=fotoalbum_large
Je moet notificatiebalk kijken bij quicktoggles...
Bellen via wifi alleen gebruiken als je geen dekking hebt met gsm netwerk.

• WCU
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-11-2023

WCU

Net ontvangen en staat al meer dan een uur te draaien op "Een ogenblik geduld". Iemand een predictie over de tijd die hij nog nodig gaat hebben voor de eerste opstart.

• Eindhovenk
  • Laatst online: 04-11 14:40
Ik kom van een S7 en er is blijkbaar wel het een en ander veranderd.
Is er een manier om widgets transparant te maken? (zonder daarvoor extra apps te moeten downloaden)
Is er een knop of combi van knoppen om direct de camera te openen?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:01
Eindhovenk schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:12:
Ik kom van een S7 en er is blijkbaar wel het een en ander veranderd.
Is er een knop of combi van knoppen om direct de camera te openen?
Double tap op je power button. Volume knop om een foto te nemen of video op te nemen

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
WCU schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:08:
Net ontvangen en staat al meer dan een uur te draaien op "Een ogenblik geduld". Iemand een predictie over de tijd die hij nog nodig gaat hebben voor de eerste opstart.
Kan je ook op "vorige" drukken? Zo ja, dan dat even doen en dan weer volgende. Grote kans dat hij dan wel verder schiet. Hetzelfde probleem had ik ook.

• satshow
Sinds gisteren is mijn telefoon minder smooth. Het schokt een beetje, telefoon heb ik sinds vorige week maandag.
Benieuwd of het beter wordt de komende tijd.

• Garret1410
stin00 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:22:
[...]

Erg bijzonder, ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt. Hiervoor 7 jaar Oneplus gehad en met een 1,5 jaar oude Oneplus 8T zat ik op maximaal 2 a 3% drain voor de hele nacht op vliegtuigmodus. Vandaar dat ik ook verbaasd was dat de telefoon 7 uur later al dood was. Maar als dit normaal is bij Samsung dan gaat de telefoon helaas de verkoop in nadat ik een vervanger heb gevonden.

Goed, oriënteren op een andere telefoon dan maar
Dat is echt niet normaal hoor. 1-2% drain per uur heb ik alleen met AOD en alles aan. Zonder AOD zit ik tussen de 0,5-1%. In vliegtuig stand is het een paar procent per nacht.

Waarschijnlijk iets op de achtergrond bezig waardoor de accu sneller leeg is. Hoelang heb je de S22 al want een paar dagen is echt te kort.
satshow schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:38:
Sinds gisteren is mijn telefoon minder smooth. Het schokt een beetje, telefoon heb ik sinds vorige week maandag.
Bij mij andersom juist. In het begin wat schokkerig maar wordt nu beter. Zou het even aanzien.

[ Voor 14% gewijzigd door Garret1410 op 03-03-2022 18:54 ]

• satshow
Heb de indruk dat het aan de browser ligt. Gebruik vivaldi als browser. In het weekend eens kijken naar een andere.

• Publiekinternet
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-03-2022
satshow schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:38:
Komt door speciale software die de processor voor 50% afknijpt.

• satshow
Publiekinternet schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:16:
[...]

Komt door speciale software die de processor voor 50% afknijpt.
Daar heb ik iets van gelezen. Mag hopen dat dit opgelost wordt. Het is niet gebruiksvriendelijk.

• Koen88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07 21:43
Vandaag mijn S22 in de post ontvangen. Met wat hikjes alles ingesteld, helemaal prima verder (lag hoofdzakelijk aan mijn launcher, die herkende de losse icon packs niet omdat 'ie eerder de back-up van mijn S10 had terug gezet dan dat de icoontjes beschikbaar waren). Ik was even verrast dat op dit toestel niet af-fabriek een screenprotector zit, dus snel bij de KPN winkel in de buurt eentje gehaald - ik kan echter de Azuri Rhinox Armor screenprotector ten zeerste afraden. Er blijkt een soort uitsparing in de protector te zitten voor de vingerafdruk sensor, met als gevolg dat je permanent een cirkel in beeld ziet, en ondanks dat die cirkel er in zit en er op de doos staat dat de vingerafdruk sensor gewoon moet werken blijkt dit niet te kloppen. De vingerafdruk sensor werkt nu 90% van de tijd niet. Morgen ga ik er mee terug, en een andere is onderweg vanuit Coolblue.

Dat gezegd hebbende loop ik wel tegen 1 heel raar ding aan, al is het wel een champagne-probleem: ik heb mijn S10 eigenlijk altijd op de bank naast me liggen, aan een kabel die in mijn Xbox One X zit om 'm langzaam bij te laden. Dat heeft altijd goed gewerkt met dat toestel, maar mijn S22 ziet heel even de kabel, begint te laden en gooit dan de verbinding er uit, tenzij de Xbox aan staat. Herkent iemand dit? En belangrijker, weet iemand hoe het op te lossen is?

• SuperVeloce
g0tanks schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 23:12:
Ik kwam voor de S21 deze guide tegen: [ADB] [NO-ROOT] Extreme Samsung Optimization Guide - Unleash the Full Potential of Your Galaxy

Volgens mij staan er ook wel relevante dingen in voor de S22.
Rijtje afgegaan en wat aangepast.
Maar nu notificaties probleem, komen laat binnen of pas als ik scherm aan doe of app open.
Morgen maar ff checken wat de issue is

• Maardiweb
Koen88 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:50:

Dat gezegd hebbende loop ik wel tegen 1 heel raar ding aan, al is het wel een champagne-probleem: ik heb mijn S10 eigenlijk altijd op de bank naast me liggen, aan een kabel die in mijn Xbox One X zit om 'm langzaam bij te laden. Dat heeft altijd goed gewerkt met dat toestel, maar mijn S22 ziet heel even de kabel, begint te laden en gooit dan de verbinding er uit, tenzij de Xbox aan staat. Herkent iemand dit? En belangrijker, weet iemand hoe het op te lossen is?
Wat bedoel je exact met verbinding eruit gooien? Doet hij helemaal niets meer aan de kabel of krijg je een melding over MTP oid? En heb je met andere laders wel gewoon goed contact (via stopcontact?). Zou in ieder geval eerst een defect aan je USB-C poort proberen uit te sluiten.

• Koen88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-07 21:43
Maardiweb schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 06:37:
[...]

Wat bedoel je exact met verbinding eruit gooien? Doet hij helemaal niets meer aan de kabel of krijg je een melding over MTP oid? En heb je met andere laders wel gewoon goed contact (via stopcontact?). Zou in ieder geval eerst een defect aan je USB-C poort proberen uit te sluiten.
Als je de kabel aansluit op de telefoon verschijnt de notificatie 'laden via kabel', het batterij icoontje verspringt naar het icoontje met het bliksemschichtje en het groene cirkeltje met het percentage batterij lading komt in beeld. Na 2 tellen verdwijnt de notificatie en springt het batterij icoontje weer terug naar normaal. Het lijkt alsof de telefoon dan de kabel helemaal niet ziet. Zodra ik de Xbox aan zet gaat de telefoon direct laden, dus het lijkt erop dat het puur met de spanning te maken heeft.
Ik maak ook al jaren gebruik van de lader van mijn OnePlus 5T - mijn S10 deed het daar prima mee, maar zodra ik mijn S22 aansluit gebeurt daar hetzelfde mee als met de Xbox in standby. Wat mij wel opviel was dat de telefoon dan na een paar minuten alsnog de kabel detecteert en begint te laden (vanochtend ook even bij de Xbox in standby geprobeerd, als ik inderdaad de telefoon er een tijdje aan laat begint 'ie alsnog te laden). Met de lader van mijn vrouw haar oude Sony gebeurt dit niet, en ook de lader van de IKEA begint direct bij te tanken. Voor de zekerheid ook even de S10 er weer bij gepakt, die doet het direct, maar er is wel 1 andere overeenkomst: zowel de S10 als de S22 laden aan de Xbox en OnePlus lader traag. Beide telefoons rond de 15 procent laten zien dat ze er 4 á 5 uur over doen om volledig op te laden, bij de laders die de S22 meteen beginnen te laden is dat voor beide telefoons ongeveer 1 uur. Straks eens even kijken wat 'ie dan in de auto doet, want in mijn Alfa kan ik de Samsung lader niet gebruiken (sigaretten aansteker is te ondiep). Die OnePlus lader heeft Dash, maar ik denk dat dat een proprietary techniek is die andere telefoons dan niet snappen. Er is een echte Samsung lader onderweg, maar ik wil eigenlijk zo min mogelijk snel laden om de batterij te sparen - al vraag ik me nu wel af of dat extreem traag laden dan wellicht ook kwaad kan? Dat ding zal de verbinding niet voor niets eerst even weigeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Koen88 op 04-03-2022 07:46 ]

• stin00
  • Niet online
Garret1410 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:53:
[...]
Dat is echt niet normaal hoor. 1-2% drain per uur heb ik alleen met AOD en alles aan. Zonder AOD zit ik tussen de 0,5-1%. In vliegtuig stand is het een paar procent per nacht.

Waarschijnlijk iets op de achtergrond bezig waardoor de accu sneller leeg is. Hoelang heb je de S22 al want een paar dagen is echt te kort.
Ik heb de S22U nu exact 14 dagen in gebruik.. bij een nieuw toestel merk ik toch vaak dat binnen een dag of 3 de batterij wel genormaliseerd is en er daarna geen echt grote veranderingen meer optreden.

Afgelopen nacht weer op vliegtuigmodus en ben in 7.5 uur dit keer 11% kwijtgeraakt. De batterijverbruik grafiek laat een geleidelijk dalende lijn zien over de nacht, dus geen rare uitschieters. De enige 2 actieve apps in die periode zijn de Foto's en SMS berichten app die allebei minder dan 1 minuut actief waren en zorgen voor 0.1% verbruik.

Ik merk sowieso dat de batterij, ondanks al m'n optimalisatie settings, redelijk rap leegtrekt in zowel standby als tijdens gebruik. Ik weet niet waar het aan ligt, misschien is het wel de Exynos met nieuwe AMD GPU.

• SuperVeloce
stin00 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:15:
[...]

Ik heb de S22U nu exact 14 dagen in gebruik.. bij een nieuw toestel merk ik toch vaak dat binnen een dag of 3 de batterij wel genormaliseerd is en er daarna geen echt grote veranderingen meer optreden.

Afgelopen nacht weer op vliegtuigmodus en ben in 7.5 uur dit keer 11% kwijtgeraakt. De batterijverbruik grafiek laat een geleidelijk dalende lijn zien over de nacht, dus geen rare uitschieters. De enige 2 actieve apps in die periode zijn de Foto's en SMS berichten app die allebei minder dan 1 minuut actief waren en zorgen voor 0.1% verbruik.

Ik merk sowieso dat de batterij, ondanks al m'n optimalisatie settings, redelijk rap leegtrekt in zowel standby als tijdens gebruik. Ik weet niet waar het aan ligt, misschien is het wel de Exynos met nieuwe AMD GPU.
Komen bij jou de notificaties nog wel goed binnen?
Ik ben dat lijstje afgegaan, maar niet alles uitgevoerd.
Bij mij komt Whatsapp en Gmail bijv niet meteen binnen.

• stin00
  • Niet online
SuperVeloce schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:18:
[...]
Komen bij jou de notificaties nog wel goed binnen?
Ik ben dat lijstje afgegaan, maar niet alles uitgevoerd.
Bij mij komt Whatsapp en Gmail bijv niet meteen binnen.
Ja geen issues met notificaties. Ik heb ook niet alles uitgevoerd omdat sommige dingen gewoonweg niet helpen of alleen maar problemen geven. Maar het is lastig vergelijken als we beiden niet alles van de lijst hebben gedaan.

Notificaties niet op tijd ontvangen duidt inderdaad vaak op een batterij besparende stand. Je kan beide apps eens toevoegen aan de 'never sleeping apps' lijst om te zien of dit helpt. Ook een ingrijpende systeemsetting als " - Suspend execution of Cached apps (under dev options): ENABLED." kan vage vertragingen geven.

Ook moet je enigszins terughoudend zijn met verregaande (batterij) optimalisaties voor de Google Play Store, Services etc. Dat zijn echt kern apps van een Android telefoon en kunnen allemaal vage issues veroorzaken.

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 04-03-2022 10:31 ]

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
[...]

Heel herkenbaar, voor mij precies hetzelfde. De batterij loopt echt heel snel leeg, ondanks allerlei optimalisatie instellingen. Ik probeer er ook achter te komen waar het nu aan ligt. Want dit had ik bij mijn S21U helemaal niet, en dit is precies dezelfde installatie.

Nu net toevallig even in veilige modus gezet, en laat hem daar eens uurtje op lopen, kijken wat hij dan doet.

• izzet3838
[...]

Heb het eigenlijk altijd al gehad met Samsung, laatst op men s8 en had me toen voorgenomen geen Samsung meer te nemen, maar helaas is Huawei geen optie meer :'(
Mensen beweerden toen dat one ui in de laatste jaren veel beter geoptimaliseerd was, en ja one ui is beter, maar de pijnpunten die ik ervaarde zijn er nog steeds.
Het is onnodig sloom(in reguliere navigatie) zo had ik enkele dagen terug de mi 10 van mijn schoonbroer vast en in het ui voelde die vloeiender ondanks de 90hz refresh rate.
Mijn tweede pijnpunt is accu drain die lijkt ook niet opgelost.
Een derde was dat de telefoon na 1 jaar enorm sloom begon te worden, laten we hopen dat ik die deze keer niet hoef mee te maken.

• Fred13
  • Laatst online: 03-11 18:52
izzet3838 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:09:
[...]

Heb het eigenlijk altijd al gehad met Samsung, laatst op men s8 en had me toen voorgenomen geen Samsung meer te nemen, maar helaas is Huawei geen optie meer :'(
Mensen beweerden toen dat one ui in de laatste jaren veel beter geoptimaliseerd was, en ja one ui is beter, maar de pijnpunten die ik ervaarde zijn er nog steeds.
Het is onnodig sloom(in reguliere navigatie) zo had ik enkele dagen terug de mi 10 van mijn schoonbroer vast en in het ui voelde die vloeiender ondanks de 90hz refresh rate.
Mijn tweede pijnpunt is accu drain die lijkt ook niet opgelost.
Een derde was dat de telefoon na 1 jaar enorm sloom begon te worden, laten we hopen dat ik die deze keer niet hoef mee te maken.
Eerlijk gezegd begrijp ik de klacht over een sloom UI en slomer worden over tijd niet. Ik heb in het verleden enkele Samsung toestellen gehad (Note3, S2) en die hadden hier extreem last van. Elk half jaar een volledige reset en installatie, dat was niet leuk. Daarna heb ik een aantal Huawei telefoons gehad (P9, Mate 10Pro), fijne telefoons echter elk ook met hun eigen problemen. Beide Huawei telefoons bleven snappy in het gebruik.
Sinds twee jaar heb ik nu een S20-5G (mijn werkgever had geen Huawei meer in de aanbieding) en ik kan zeggen dat ik absoluut geen last heb een traag UI, de telefoon is snappy en is dit ook gebleven gedurende die twee jaar.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 18:56
Fred13 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:52:
[...]

Eerlijk gezegd begrijp ik de klacht over een sloom UI en slomer worden over tijd niet. Ik heb in het verleden enkele Samsung toestellen gehad (Note3, S2) en die hadden hier extreem last van. Elk half jaar een volledige reset en installatie, dat was niet leuk. Daarna heb ik een aantal Huawei telefoons gehad (P9, Mate 10Pro), fijne telefoons echter elk ook met hun eigen problemen. Beide Huawei telefoons bleven snappy in het gebruik.
Sinds twee jaar heb ik nu een S20-5G (mijn werkgever had geen Huawei meer in de aanbieding) en ik kan zeggen dat ik absoluut geen last heb een traag UI, de telefoon is snappy en is dit ook gebleven gedurende die twee jaar.
Zelfde hier, gebruik al bijna 6 jaar een S7 zonder herinstallatie, en voelt nog hetzelfde aan als op de eerste dag.

BlaBlaBla

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:25
[...]

Mjah, ik heb het idee dat met dat optimaliseren het juist ook wel eens erger kan worden... In het verleden was k hier ook wel mee bezig, van alles uitschakelen en disablen maar dit leidde dan ook nogal eens tot rare wakelocks.

Verklaring die ik her en der las is dat sommige diensten en services elkaar gebruiken en als 1 vd 2 dan opeens niet meer draait dit kan zorgen dat er weer een wakelock ontstaat door de ander (die blijft pollen oid).

Tegenwoordig beperk ik alleen de vrij simpele/oppervlakkige/duidelijke diensten en eigenlijk werkt dat gewoon prima. Overnacht (S20, nu ruim 2 jaar oud) <1% idle drain en dit met gewoon de telefoon in slaapstand dus geen vliegtuigstand oid.

Ding is ook gewoon nog vlot zat en merk echt niks van traagheid (ook niet in OneUI)

• izzet3838
Fred13 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:52:
[...]

Das idd wat ik bedoel, heb het gehad met de note 3 en later met de s8, sinds de s8 heb ik geen Samsung meer gehad, na hier wat ervaringen gelezen te hebben van mensen met de S20 heb ik ook besloten dat het misschien was opgelost en Samsung een kans gegeven.
Tot dusver bevalt het toestel(behalve de accu maar die valt ook wel mee) maar hij is gewoon minder soepel dan een 2 jaar Xiaomi en dat vind ik wel jammer...

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:47
Hier ook nog een S8 van nu bijna 5 jaar oud (gekocht bij launch), zonder enige problemen. Ik zit vooral naar een upgrade te kijken vanwege de verouderde camera/software en kleine batterij, maar de snelheid is nog meer dan prima. Overigens ook nooit een reset gedaan, en nooit andere firmware op gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door XpanD op 04-03-2022 12:33 ]

• stin00
  • Niet online
m0ridin schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:26:
[...]
Mjah, ik heb het idee dat met dat optimaliseren het juist ook wel eens erger kan worden... In het verleden was k hier ook wel mee bezig, van alles uitschakelen en disablen maar dit leidde dan ook nogal eens tot rare wakelocks.

Verklaring die ik her en der las is dat sommige diensten en services elkaar gebruiken en als 1 vd 2 dan opeens niet meer draait dit kan zorgen dat er weer een wakelock ontstaat door de ander (die blijft pollen oid).

Tegenwoordig beperk ik alleen de vrij simpele/oppervlakkige/duidelijke diensten en eigenlijk werkt dat gewoon prima. Overnacht (S20, nu ruim 2 jaar oud) <1% idle drain en dit met gewoon de telefoon in slaapstand dus geen vliegtuigstand oid.

Ding is ook gewoon nog vlot zat en merk echt niks van traagheid (ook niet in OneUI)
Goed dat jij niks merkt van traagheid op de S20, ik wel op de S22U. Evenals een onverklaarbaar hoog batterijverbruik. De 5.000mAh dikke batterij wordt gewoon leeggezogen door iets onbekends. Ik ben er inmiddels al over uit dat de S22U gewoon niet mijn toestel is. Het was in ieder geval leuk om even te proberen en ik ben serieus onder de indruk van de camera en het grote scherm. Helaas gebruik ik de S-pen vrijwel niet in de praktijk, is de software wat vol qua slome animaties/transities (ook met x0.5 ingesteld) en ben ik gewoon niet tevreden met ~20w opladen en de alghele batterijduur.

Dit is de eerste keer dat ik bij een splinternieuw toestel direct opmerk dat de batterij maar 'oké' is. Normaal heb ik bij een splinternieuw toestel gewoon moeite om de batterij leeg te trekken met mijn gebruik. Ik zou natuurlijk nog wat software patches kunnen afwachten, ik ben ervan overtuigd dat het een combinatie is van SOC en slecht geoptimaliseerde software. Als ik het nieuws mag geloven beperkt Samsung zelf momenteel nog de prestaties van veel apps ten faveure van de batterij, moet je nagaan als dat ook nog eens opgeheven wordt.

Enfin, verder niet interessant allemaal, ik ga een nieuw toestel zoeken. Ik hoop voor m'n medegebruikers dat er wat leuke software updates aankomen die de boel wat polijst :)

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

stin00 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:00:
[...]

Goed dat jij niks merkt van traagheid op de S20, ik wel op de S22U. Evenals een onverklaarbaar hoog batterijverbruik. De 5.000mAh dikke batterij wordt gewoon leeggezogen door iets onbekends. Ik ben er inmiddels al over uit dat de S22U gewoon niet mijn toestel is. Het was in ieder geval leuk om even te proberen en ik ben serieus onder de indruk van de camera en het grote scherm. Helaas gebruik ik de S-pen vrijwel niet in de praktijk, is de software wat vol qua slome animaties/transities (ook met x0.5 ingesteld) en ben ik gewoon niet tevreden met ~20w opladen en de alghele batterijduur.

Dit is de eerste keer dat ik bij een splinternieuw toestel direct opmerk dat de batterij maar 'oké' is. Normaal heb ik bij een splinternieuw toestel gewoon moeite om de batterij leeg te trekken met mijn gebruik. Ik zou natuurlijk nog wat software patches kunnen afwachten, ik ben ervan overtuigd dat het een combinatie is van SOC en slecht geoptimaliseerde software. Als ik het nieuws mag geloven beperkt Samsung zelf momenteel nog de prestaties van veel apps ten faveure van de batterij, moet je nagaan als dat ook nog eens opgeheven wordt.

Enfin, verder niet interessant allemaal, ik ga een nieuw toestel zoeken. Ik hoop voor m'n medegebruikers dat er wat leuke software updates aankomen die de boel wat polijst :)
Denk dat er een third party app die je zelf hebt geinstalleerd de boel loopt te verkloten. Ik heb op vliegtuigstand in de nacht 2% verlies van batterij. Niet de percentages waar jij over spreekt. Moet haast wel een buggy app zijn?

• stin00
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:05:
[...]
Denk dat er een third party app die je zelf hebt geinstalleerd de boel loopt te verkloten. Ik heb op vliegtuigstand in de nacht 2% verlies van batterij. Niet de percentages waar jij over spreekt. Moet haast wel een buggy app zijn?
Dan verwacht ik dat wel te zien bij batterijverbruik. Ik kan het toestel altijd nog eens volledig resetten en schoon beginnen zonder google/samsung back-up te gebruiken. Kan ook zijn dat mijn toestel gewoon 'problematisch' is, net als dat Golden Reviewer tussen de SD en Exynos versie een 11% absoluut verschil ziet in standby drain. In zijn test doet de SD 4% standby drain en de Exynos 15%. Als ik dan ook nog de camera kwaliteit vergelijking bekijk weet ik gewoon zeker dat ik terug wil naar een Snapdragon telefoon.

• mattrob
Ik heb ook dus veel problemen met de batterij, en net 1,5uur in veilige modus geprobeerd. Dan loopt hij dus haast niet leeg ... Dus er zit ergens een App tussen die de batterij leegslurpt, heel irritant ... Toch maar op zoek gaan dan.

• SuperVeloce
mattrob schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:45:
Ik heb ook dus veel problemen met de batterij, en net 1,5uur in veilige modus geprobeerd. Dan loopt hij dus haast niet leeg ... Dus er zit ergens een App tussen die de batterij leegslurpt, heel irritant ... Toch maar op zoek gaan dan.
Met de AccuBatterey app kan je daar als goed is achterkomen, deze monitort je gebruik, vooral na week gebruik goed te zien

https://play.google.com/s...s.accubattery&hl=nl&gl=US

• mattrob
Dank, direct geïnstalleerd nu. Hopelijk komt die erachter wat het probleem is ...

• izzet3838
stin00 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:00:
[...]

Waar kijk je naar als vervanging?
Ben dusver wel tevreden met de ultra maar wel nieuwsgierig, zelf had ik mijn oog op de Xiaomi 12 pro maar de camera (en goede deal) hebben de doorslag gegeven om de ultra te nemen.
Daarnaast miste ik de s-pen toch een beetje(sinds de note 3).
Er zijn ook niet echt veel telefoons als je een android met goede camera wilt.
Find x5 heeft een waardeloze telelens, in OnePlus heb ik al lang gen vertrouwen meer, eigenlijk zijn er verassend weinig alternatieven in het topsegment.

• Maardiweb
Zo hier de S22 binnen en bezig met instellen. Wil Smart Switch niet gebruiken maar wel instellingen overzetten, dus was even zoeken hoe dat lukt via het 'normale' Google proces dat ik van mijn OnePlus gewend ben.
Heeft me 2 resets naar fabrieksinstellingen gekost maar gevonden: Zodra de telefoon je vraagt om gegevens van een andere telefoon te herstellen start je dat proces op, maar geef je aan dat je deze telefoon niet meer hebt. Dan moet je inloggen met je Google account en kan je een Google backup uit de cloud resetten. Al je oude apps kan je dan ook terugzetten (en vinken welke je wel en niet wil behouden). Scheelt enorm :)

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 14:54
Maardiweb schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:39:
Zo hier de S22 binnen en bezig met instellen. Wil Smart Switch niet gebruiken maar wel instellingen overzetten, dus was even zoeken hoe dat lukt via het 'normale' Google proces dat ik van mijn OnePlus gewend ben.
Heeft me 2 resets naar fabrieksinstellingen gekost maar gevonden: Zodra de telefoon je vraagt om gegevens van een andere telefoon te herstellen start je dat proces op, maar geef je aan dat je deze telefoon niet meer hebt. Dan moet je inloggen met je Google account en kan je een Google backup uit de cloud resetten. Al je oude apps kan je dan ook terugzetten (en vinken welke je wel en niet wil behouden). Scheelt enorm :)
Zeer goede tip. Ik was van plan een volledige clean install te doen en dan maar elke nog nodige app te downloaden en alle settings te overlopen... Dat heeft dan geen zin/voordeel meer denk ik met jouw methode?

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 19:30

• Bomberman71
izzet3838 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:45:
[...]

Waar kijk je naar als vervanging?
Ben dusver wel tevreden met de ultra maar wel nieuwsgierig, zelf had ik mijn oog op de Xiaomi 12 pro maar de camera (en goede deal) hebben de doorslag gegeven om de ultra te nemen.
Daarnaast miste ik de s-pen toch een beetje(sinds de note 3).
Er zijn ook niet echt veel telefoons als je een android met goede camera wilt.
Find x5 heeft een waardeloze telelens, in OnePlus heb ik al lang gen vertrouwen meer, eigenlijk zijn er verassend weinig alternatieven in het topsegment.
Heb hetzelfde ...
Het rare is dat met Android je mega veel merken hebt en echt honderden toestellen op ieder gegeven moment.
Echter, als je een echte flagship wilt en bepaalde eisen hebt dan houd je vrijwel niks over.

S22U, duidelijk geen optie meer.
OP10, OnePlus is zo goed als dood en het toestel weet niet te impressen
Xiaomi12 ultra gaat niet komen en de 12 Pro is wederom niet Pro genoeg
Oppo find X5 pro is geen Pro in mijn eigen met die gare zoom en vooral de 256GB max opslag (512GB is een must voor mij).

Wat houd je dan over ?
Gekeken naar de Vivo X70 Pro+ maar die is Chinees en moet je aan de gang met van alles zelf te installen, Android auto gaat niet werken, en veel gekloot met notificaties.
Hetzelfde geld voor de IQOO9 pro.

Ik wacht op de Mix 5 Pro en kijk wat de ROG6 gaat doen.
En anders zie ik het volgend jaar wel.
En nee, geen iPhone ... Heb een iPhone 11 en vind het oersaai, beperkt en zie het als regressie.

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 04-03-2022 22:16 ]

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:49
Knip is al lang en breed uitgemeten. Knip, op de man

Wordt hier ook wel een beetje opgeblazen, Samsung is hier zeer zeker niet de enige in. Neemt niet weg dat transparantie beter is.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 05-03-2022 07:16 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Bomberman71
Koldur schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:29:
[...]

knip, is al lang en breed uitgemeten. Knip

Wordt hier ook wel een beetje opgeblazen, Samsung is hier zeer zeker niet de enige in. Neemt niet weg dat transparantie beter is.
Ook hier geld, dit is een topic waar potentiële kopers en gebruikers hun info vandaan halen en derhalve is het relevant.
Iedereen bepaald zelf hoe zwaar ze daar aan tillen Knip, niet op reageren, maar een TR aan.

[ Voor 15% gewijzigd door PaT op 06-03-2022 13:46 ]

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28

• izzet3838
Bomberman71 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:14:
[...]

Heb hetzelfde ...
Het rare is dat met Android je mega veel merken hebt en echt honderden toestellen op ieder gegeven moment.
Echter, als je een echte flagship wilt en bepaalde eisen hebt dan houd je vrijwel niks over.

S22U, duidelijk geen optie meer.
OP10, OnePlus is zo goed als dood en het toestel weet niet te impressen
Xiaomi12 ultra gaat niet komen en de 12 Pro is wederom niet Pro genoeg
Oppo find X5 pro is geen Pro in mijn eigen met die gare zoom en vooral de 256GB max opslag (512GB is een must voor mij).

Wat houd je dan over ?
Gekeken naar de Vivo X70 Pro+ maar die is Chinees en moet je aan de gang met van alles zelf te installen, Android auto gaat niet werken, en veel gekloot met notificaties.
Hetzelfde geld voor de IQOO9 pro.

Ik wacht op de Mix 5 Pro en kijk wat de ROG6 gaat doen.
En anders zie ik het volgend jaar wel.
En nee, geen iPhone ... Heb een iPhone 11 en vind het oersaai, beperkt en zie het als regressie.
Zelf om die reden de ultra genomen.
Is de beste optie, had zelf ook liever Xiaomi genomen maar is helaas nog geen optie, misschien over 3 jaartjes...

• Maardiweb
Pap3rclip schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:20:
[...]

Zeer goede tip. Ik was van plan een volledige clean install te doen en dan maar elke nog nodige app te downloaden en alle settings te overlopen... Dat heeft dan geen zin/voordeel meer denk ik met jouw methode?
nee volgens mij neemt ie settings ook mee in veel gevallen. Ik heb het mezelf alsnog lastig gemaakt door mn werkprofiel terug te zetten ipv mn normale profiel, dus kan het niet checken. Had dit bij oneplus in ieder geval wel zo.

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:41
Ik heb de afgelopen 2 jaar afgewisseld met de xperia ii en iii en de samsung ultra lijn. Puur omdat de sony toch echt wel een tof toestel is.

Just here for the fun

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Eindelijk mijn 256gb ultra binnen. Eerste indruk is prima op twee zaken na.
Maar had wel best wat problemen met smartswitch. 3 maal werd het afgebroken en bij de 4e poging bleef het op 99% hangen. Zowel bekabeld als draadloos. Uiteindelijk alles handmatig moeten doen.
Haptic feedback op toetsenbord ijlt behoorlijk na, alsof het op 75% van de snelheid van typen gaat.

Kon beiden hier niet terugvinden, niemand verder issues mee gehad?

specs

• izzet3838
.Sjoerd schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 23:33:
Eindelijk mijn 256gb ultra binnen. Eerste indruk is prima op twee zaken na.
Maar had wel best wat problemen met smartswitch. 3 maal werd het afgebroken en bij de 4e poging bleef het op 99% hangen. Zowel bekabeld als draadloos. Uiteindelijk alles handmatig moeten doen.
Haptic feedback op toetsenbord ijlt behoorlijk na, alsof het op 75% van de snelheid van typen gaat.

Het standaard toetsenbord was hier traag, geswitcht naar Gboard en alle problemen zijn hier opgelost.

• Garret1410
.Sjoerd schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 23:33:

Eerlijk gezegd niet. Toetsenbord vind ik erg fijn maar misschien type jij veel sneller dan mij.

• Ikbenjelly
Gisteren voor de 2e keer air command bug... S pen eruit en dan moet aircommand menu na paar seconden verdwijnen maar als die blijft staan werkt touch input niet meer...kan alleen swipen maar niets selecteren |:( kan alleen maar forced reboot....
En gisteren werd de telefoon voor het eerst warm tijdens opladen met 25w.....denk omdat google op de achtergrond bezig was want ik kreeg voor het eerst ineens google assistent die vroeg of ik wilde gebruiken en in de notificatiebalk of ik niet one drive wilde gebruiken....NEEE...WIL IK NIET _O-
Gebruik de phone al een week met 45 w oplader geen 1 keer warm geworden... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGUxACa2tlGjioPNfMOVKATYvs8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/We72zoPMmdTtw5sjtZpnVc0k.jpg?f=fotoalbum_large
Hopelijk blijft battery nog goed doen...moet al die google shit niet op de achtergrond hebben...

• elaho
Hey tweakers….ik heb als ik bel dat mn scherm heel snel uit gaat. Dit terwijl ik time out op 2 minuten heb gezet. Is er een instelling dat mijn scherm aan blijft als ik bel? Kan het niet vinden in de instellingen en Android is helemaal nieuw voor mij dus vandaar. :)

Oh en hier nog steeds onwijs tevreden met mijn Ultra veel meer mogelijkheden dan de iphone merk ik nu. :)

[ Voor 16% gewijzigd door elaho op 05-03-2022 11:39 ]

• Rikkert.
  • Laatst online: 28-10 22:19
elaho schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:35:
Hey tweakers….ik heb als ik bel dat mn scherm heel snel uit gaat. Dit terwijl ik time out op 2 minuten heb gezet. Is er een instelling dat mijn scherm aan blijft als ik bel? Kan het niet vinden in de instellingen en Android is helemaal nieuw voor mij dus vandaar. :)
Bedoel je als je je telefoon naar oor brengt? Volgens mij is daar geen instelling voor zover ik weet.

Ondertussen ruim 2 weken verder, haal nu met "gemak" 6-8 uur SOT op een dag. Als die dit 3 jaar volhoudt, ben ik happy :)

• elaho
[quote]Rikkert. schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:58:
[...]

Bedoel je als je je telefoon naar oor brengt? Volgens mij is daar geen instelling voor zover ik weet.

Beide als ik mn telefoon naar mn oor breng maaar ook als die op luidspreker staat. Mn scherm gaat dan uit en als ik dan wil ophangen moet ik eerst tikken om scherm weer geactiveerd te krijgen.

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-11 17:39
Vandaag de normale S22 Phantom Black 256GB binnengekregen via Belsimpel! Ben benieuwd!
Er zit in ieder geval niet zoals bij de S21 een screenprotector op. Telefoon voelt ook echt een stuk compacter dan mijn eerdere S10, weet niet of ik het nou echt fijner vind; voelt meer iphone achtig qua verhoudingen. Het overall handgevoel vind ik wel een stuk beter dan bij de S21. Toch heb ik het idee dat er t.o.v. de S10 flink wat concessies zijn gedaan en de telefoon minder de 'feel' van een Galaxy heeft, dat was ook al zo bij de S21. Misschien zit het hem in de schermranden die niet meer zijn afgerond.

Heb twee hoesjes besteld voor de S22; de Leather backcover en de LED-View. Die LED-view gaat linea recta terug. Wat een flutproducten zijn die flipcovers geworden zeg. Er wordt echt enorm veel dikte toegevoegd aan je telefoon en het interactieve gedeelte van die covers worden met de generatie kleiner. Toch maar geloven aan een backcover met screenprotector. Het is niet anders.
Pagina: 1 ... 16 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos