• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
cordonbleu schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:50:
[...]

Dit verhaal klopt ook pas sinds de iPhone 11. De 12 was juist alweer wat minder en de 13 weer beter. Vóór de 11 liepen ze op dit punt alles behalve voorop.
Deels, naar mijn ervaring is Apple ook agressiever met achtergrond processing en hun chips zijn normaal ook efficienter.
Zo haalde mijn P30 pro ook heel goede sot, dingetje was dat die van alles in de achtergrond uit zette, op zich nadat je alles goed had ingesteld geen groot probleem, maar had zelf ook vergelijkbare ervaring met iOS.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8ADfixsBVf2pEEgzxb0U3rKgIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PvOzpn6BNzh1YmwuOlHrPFX7.png?f=fotoalbum_large

Hebben jullie dit ook wel eens op jullie S22?
Ik zie deze beeld corruptie regelmatig bij verschillende interface elementen.
Ik heb een S22+, en draai de laatste systeem update met de maart security patch

Edit: Ik denk dat het aan Chrome Dev lag, ik ben nu overgestapt naar Chrome Canary en heb er sindsdien geen last meer van

[ Voor 17% gewijzigd door edgarf28 op 28-02-2022 12:25 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:55

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik heb het nog niet gezien op andere fora. Bijzonder dat de grafische glitch ook in je screenshot zit.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Hermanchan93
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-02 11:16
Ik heb momenteel een 5 jaar oude oneplus 3T.

In België hebben we bij een bepaalde provider een actie om de S22, + en U voor 600,800 en 850 respectievelijk te kunnen bestellen. (+ Gratis Buds)
Mijn oog viel natuurlijk direct op de ultra versie met 400 euro korting.

De camera en lange support spreken me aan. De sporadische reports over iets mindere performance bij een 1000+ euro smartphone iets minder!

Is dit een koopje, dat ik niet moet laten liggen? Een andere optie zou misschien wachten op de iPhone 14 zijn, maar dan moeten ze wel van die veel te grote notch af :)

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Hermanchan93 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:53:
Is dit een koopje, dat ik niet moet laten liggen?
Nee, als je huidige telefoon nog prima werkt zou ik nog even wachten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 13:44
halilg85 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:03:
Sinds vandaag toch mijn sim weer terug gedaan naar mijn iphone 13. Toch een aantal punten die mij niet bevallen.

1. Batterij valt enorm tegen t.o.v. de iPhone.
2. Vingerafdruk en gezichtherkenning buggy.
3. In 1 dag al 4 random reboots gehad.
4. Voelt in de hand wat goedkoper aan dan de iPhone.
5. Interactie in apps voelt toch vloeiender aan bij de iPhone.

Dus deze gaat toch terug.
Wat betreft punt 2. Je weet dat het helpt als je dezelfde vinger 2 x laat registreren, dus als aparte vingers?

• halilg85
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-03 07:43
honey schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:04:
[...]

Wat betreft punt 2. Je weet dat het helpt als je dezelfde vinger 2 x laat registreren, dus als aparte vingers?
Ja dat wist ik inderdaad. Maar het probleem bleef zich herhalen. Ook met gezichtsherkenning. Ik moest uiteindelijk kiezen voor een patroon ontgrendeling.

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28

In België hebben we bij een bepaalde provider een actie om de S22, + en U voor 600,800 en 850 respectievelijk te kunnen bestellen. (+ Gratis Buds)

De camera en lange support spreken me aan. De sporadische reports over iets mindere performance bij een 1000+ euro smartphone iets minder!

Is dit een koopje, dat ik niet moet laten liggen? Een andere optie zou misschien wachten op de iPhone 14 zijn, maar dan moeten ze wel van die veel te grote notch af :)
Ik vind het best een goede deal. Het is nog altijd een boel geld natuurlijk. Maar als je er weer 5 jaar mee doet valt het mee.
Ik heb die van mij voor een soortgelijk bedrag. Vanwege wat problemen bij een spel dat ik veel speel (Tacticool) heb ik wel overwogen hem terug te sturen, maar ben ik niet van plan.
In het verleden heeft Samsung met updates altijd veel (maar natuurlijk niet alles) kunnen verbeteren, ik denk dat dat hier ook gaat gebeuren.
De camera is inderdaad top. Scherm ook, en pennetje vind ik ook fijn om (terug) te hebben.

• izzet3838
  • Nu online

Als je 1200+ euro wilt ophoesten, en jezelf met iOS ziet werken zou ik de iPhone ook wel overwegen.

Bij de iPhone ook rekening houden met het feit dat je Beesel minder vrijheid hebt.
Heb in het verleden ooit een iPhone gehad en wilde na 2 weken al terug android(heb het toen uiteindelijk 3 maanden vol gehouden, waarna ik een OnePlus heb gekocht die ik 4 jaar heb gebruikt.

Heb nu de ultra en heb zoals meeste mensen hier geen rare bugs gehad enige problemen die ik heb gehad:
-Mindere accuduur
-Ui voelt wat traag aan(mijn P30 pro voelt soms smoother aan)
Het ui komt blijkbaar deels door de Samsung launcher, heb nu een andere launcher en het gaat al veel beter.

Dus ik zou zeggen als de batterij voor jouw niet uitmaakt zou je deze kunnen nemen.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:57

^^0nMe

Got Babana's?

Om een tegengeluid te laten horen mbt batterijtijd en idle verbruik Exynos met mijn S22U: Ik ben er ongelofelijk blij mee, want met mijn huidige/COVID verbruikspatroon (weinig reisverkeer/4G) haal ik met 85% batterij tussen de 1D19H en 2D2H, met een gemiddelde screen on time van 4 uur.

Ik lees vooral privé en zakelijk enorm veel, daarna komen Spotify/podcasts, appverkeer (Whatsapp/Signal/Discord) en video (YT Vanced) qua verbruik. Voor mijn gevoel maakt het met Dark Mode in Samsung Internet en mijn readers icm adaptive refresh rate nauwelijks uit of ik aan het lezen ben of dat ie idle draait, ik zie de batterij niet merkbaar sneller omlaag gaan terwijl dat op mijn S7 Edge veel anders was.
Verder maak ik verstandig gebruik van het grotere scherm en real estate met wat handige shortcuts, widgets en Bixby routines voor mijn agenda, stock/trackers enz, dus ik loop niet meer hele tijd te spelen met mijn telefoon zoals voorheen.

Post COVID straks met meer 4G/5G (las al over rotte Exynos 5G modems...), GPS, en calls zal dit wel een stuk minder zijn, maar dan heb ik ook altijd een powerbank op zak.

Aan de andere kant heb ik sinds launch mijn scherm gewoon op WQHD, adaptive refresh, volle animaties en de hele mikmak aan staan zonder stotteringen of batterij issues. Ik geloof er helemaal niks van dat mensen die nu hun scherm noodgedwongen op FHD, CPU op maximum processing etc. moeten zetten voor een vloeiende ervaring straks dezelfde ervaring krijgen zonder ergens op te moeten inboeten. Het lijkt er sterk op
dat er weer een grote silicon lottery gaande is door matige yields op de nieuwe chips. Ook bij mensen over de grote plas lees je verhalen over overheating en shut downs, dus als Android users hebben we het deze generatie gewoon niet getroffen.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
^^0nMe schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:46:
Het lijkt er sterk op dat er weer een grote silicon lottery gaande is door matige yields op de nieuwe chips. Ook bij mensen over de grote plas lees je verhalen over overheating en shut downs, dus als Android users hebben we het deze generatie gewoon niet getroffen.
Dat idee heb ik ook gezien de wisselende ervaringen met de Exynos-modellen.

Heb je nog gemerkt dat de batterij beter werd na enkele dagen gebruik?

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:57

^^0nMe

Got Babana's?

g0tanks schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Ja, maar dat komt alleen doordat Android een hele waslijst aan apps in sleep of deep slumber mode zet nadat ie dat 'geleerd' heeft na 3 dagen. Toen had ik ook wat meer idle drain s nachts en overdag.
Als ik vanaf het begin al had aangeven dat alleen mijn wekker/agenda, Whatsapp en telefoon idle mogen draaien en de rest de vrieskast in mag, dan had je geen verschil gezien.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-11 15:02
Zelf heb ik ook met de ING deal een S22 256gb groen bestelt voor 764 euro. Hiervoor altijd Samsung gehad en daarna voor 2 jaar een Iphone 11 gehad en ga nu weer terug naar Samsung merk toch dat ik het erg mis. Dus kan niet wachten tot de mijn s22 binnen komt. :)

• izzet3838
  • Nu online
g0tanks schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Het is naar mijn idee ook een dingetje als je kijkt naar de vorige toestellen van de gebruikers.
Mensen met bv een S20/21 high end Huawei, iphone of OnePlus zijn veelal negatiever dan mensen die komen van s7-10.
Althans dat is wat ik merk, mijn mijn eigen Galaxy s8 van 3.5 jaar terug al veeeeeeel te traag voor mij en ben toen dus al noodgedwongen moeten switchen.

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-09 04:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QY1M-UdweMDRkjvocIVcDkb9LtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pR7hiqUcr0SZdOAAlFJFjTVG.jpg?f=fotoalbum_large
Na 2 jaar de s20 ultra gebruikt te hebben en dan nu de s22 ultra getest te hebben is er helaas nog steeds geen enkel voordeel om 5G aan te zetten behalve een hoger stroom verbruik... download is vaak zelfs minder dan 4g+ alleen upload is hoger omdat de spraak nog niet via 5g gaat.
En mocht je realtime spel aan het spelen zijn over 5g kan je last van disconnects krijgen omdat de modem schakelt tussen 4g/5g. Hogere frequentie veiling was uitgesteld tot september 2022...dus voordat we daadwerkelijk die kunnen gebruiken zijn we bij s23ultra _O-
Maar gelukkig heb ik nog niet heel veel te klagen in tegenstelling tot 20ultra... s22ultra op 120hz qhd nog geen display problemen gezien... en accu gaat lang mee zonder adb aanpassing of airplane mode..en natuurlijk aod AAN.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DpqVniGoHHITTWdk9cIC8Ya8h4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lPhERndFbfFjpppZ5EuWu2OX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPMW6iKBDFA4Nld715N-z_-TQ2g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pOZofoztYTkJLpzg2ABOhAR.jpg?f=fotoalbum_tile

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:54
Die snelheden van 400+ mbps down en 60up haalde ik met m'n OnePlus 8T via T-Mobile ook voor het huis. Maar ja, heb je dat nodig? Eigenlijk is 4G+ ook zat :)
Eerst maar aankijken kwa batterij, kan altijd nog 5G uitzetten

[ Voor 3% gewijzigd door SuperVeloce op 28-02-2022 13:16 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Waarom zou je uberhaupt 5G aanzetten, dat begrijp ik niet helemaal. De veiling voor de snelle frequenties start pas binnenkort, daarna moet alles nog omgebouwd worden.. dat gaat echt nog wel een hele tijd duren. Snel 5G bestaat nog helemaal niet in Nederland :?

Hier bevalt de S22 Ultra uitstekend verder, ik kom van een Oneplus 8T. Ik hoop alleen dat de standby drain wordt aangepakt. Snachts altijd de telefoon op vliegtuidmodus, maar zelfs dan verdwijnt er 6 tot 7%. Er lijkt dus iets niet helemaal goed te gaan met de Exynos soc nog. Hopelijk weet Samsung dit te patchen.

• SuperVeloce
stin00 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:16:
Waarom zou je uberhaupt 5G aanzetten, dat begrijp ik niet helemaal. De veiling voor de snelle frequenties start pas binnenkort, daarna moet alles nog omgebouwd worden.. dat gaat echt nog wel een hele tijd duren. Snel 5G bestaat nog helemaal niet in Nederland :?

Hier bevalt de S22 Ultra uitstekend verder, ik kom van een Oneplus 8T. Ik hoop alleen dat de standby drain wordt aangepakt. Snachts altijd de telefoon op vliegtuidmodus, maar zelfs dan verdwijnt er 6 tot 7%. Er lijkt dus iets niet helemaal goed te gaan met de Exynos soc nog. Hopelijk weet Samsung dit te patchen.
Ja het echte 5G moet nog komen inderdaad, nu gaat er een soort van 5G via de 4G masten.
Je hebt nu wel snelheden van 400+, maat latency is nog steeds niet top.. en 1 van de dingen van 5G, zou een lage latency zijn van onder de 10ms

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-11 21:50
Hoeveel mensen zullen nu daadwerkelijk baat hebben bij 5G?
Buitenom dat het lekker "bekt" dat het kan.

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 20:13
Mijn vriendin heeft een S10e en wil geen grote telefoon, maar wel een nieuwe. Twijfel tussen de S22 en de iPhone13. Wilde eigenlijk voor de S22 gaan, maar als ik deze topic lees schrik ik wel. Vrijwel alleen maar negativiteit, slechte accu, matige performance, velen ruilen om etc.

Is dat een misvatting of is deze telefoon echt zo'n ramp momenteel?

• Oekol
  • Laatst online: 08:51

Oekol

waka waka hey hey

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8T7lrcxBpV7TQd7HE2Znyu4A3fs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUEsecOr3nWTySKSntfjE9yR.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand wat verwerkingssnelheid inhoud?
Overigens stond onderaan snellader bij mij uit en supersnel opladen wel aan. Heb snellader maar aangezet, geen idee waarom het uit stond. Staat dit bij jullie allemaal wel aan?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• stin00
  • Niet online
dedominee schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:01:
Mijn vriendin heeft een S10e en wil geen grote telefoon, maar wel een nieuwe. Twijfel tussen de S22 en de iPhone13. Wilde eigenlijk voor de S22 gaan, maar als ik deze topic lees schrik ik wel. Vrijwel alleen maar negativiteit, slechte accu, matige performance, velen ruilen om etc.

Je moet fora als Tweakers en Reddit absoluut niet (meer) als leidraad nemen, negativiteit overheerst vaak. Dit is niet echt een aankoopadvies topic, maar het verschil tussen Android en iOS is wel enorm.. dus baseer de keuze vooral op wat je vriendin gebruikt / nodig heeft. Ik kies voor de S22 Ultra met Android omdat ik een wat meer open OS wil waar ik makkelijk een aantal third party apps kan sideloaden (Youtube vanced, Blokkada, paar andere shady apps die niet in de store staan) en veel instellingen heb. Als je hier geen waarde aan hecht zou ik altijd voor een iPhone kiezen: waardevaster, veel beter geoptimaliseerd, betere batterijduur en altijd lange support. Ik heb een schurfthekel aan iOS als OS, maar Apple's telefoons zijn op een aantal fronten gewoon objectief beter :)

• Poepeledookie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-11 18:13
Oekol schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:12:
[Afbeelding]

Overigens stond onderaan snellader bij mij uit en supersnel opladen wel aan. Heb snellader maar aangezet, geen idee waarom het uit stond. Staat dit bij jullie allemaal wel aan?
Zoals ik het begrepen heb kun je hiermee de processor iets sneller zijn werk laten doen.
Ik heb bij mijn S22 Ultra de verwerkingssnelheid gister veranderd van 'geoptimaliseerd' naar 'hoog'. Mede omdat ik wat last had van kleine stotteringen en het geheel voelde wat stroperig. Vooralsnog is dat bij mij verdwenen na deze instelling op 'hoog' te hebben gezet. Ook lijkt mijn batterij het iets langer vol te houden, de logica daarachter heb ik ook nog niet ontdekt.

• stin00
  • Niet online
Oekol schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:12:
[Afbeelding]

Moest even zoeken (heb zelf m'n telefoon op Engels US staan) en het heet bij mij Processing Speed. Zal iets doen met de kloksnelheden van je CPU/GPU. Had wat geekbench benchmarks gedraaid, maar de 3 verschillende settings gaven geen andere uitslagen. Geen idee in hoeverre deze settings echt invloed hebben, je kan er eens mee kloten :+
Fast charging staat bij iedereen standaard uit als het goed is, maar je kan het best aanzetten. Zal alleen gebruikt worden indien je een relatief oude 15w oplader gebruikt die fast charging ondersteunt (dat gaat tot 15w namelijk). Zodra je bijv. een 25 of 45w oplader aansluit zal je super fast charging gebruiken wat veelal wenselijker is.

Zo heb ik een 45w oplader die super fast chariging doet maar ook nog een 15w Samsung lader die ooit bij m'n Samsung tablet zat. Toen ik die 15w oplader aansloot aan m'n S22U vroeg hij of ik 'Fast charging' wilde aanzetten. Heb deze instelling zelf uit gelaten omdat ik snachts super traag wil opladen voor minimale hitte in de batterij.

[ Voor 12% gewijzigd door stin00 op 28-02-2022 14:21 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11 07:47
izzet3838 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:32:
[...]

Als je 1200+ euro wilt ophoesten, en jezelf met iOS ziet werken zou ik de iPhone ook wel overwegen.

<knip>
Hij kan de S22U juist voor 850 bestellen, dus niet 1200+... (Hij benoemt alleen dat je qua performance wel iets meer mag verwachten van een 1000+ telefoon, wat het natuurlijk nog steeds is ondanks dat we er minder voor betalen)

• izzet3838
  • Nu online
m0ridin schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Hij kan de S22U juist voor 850 bestellen, dus niet 1200+... (Hij benoemt alleen dat je qua performance wel iets meer mag verwachten van een 1000+ telefoon, wat het natuurlijk nog steeds is ondanks dat we er minder voor betalen)
Die 1200+ doelt op de iPhone 13 pro max...

• m0ridin
izzet3838 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Die 1200+ doelt op de iPhone 13 pro max...
Snap ik en zie nu idd dat dat ook als reactie op t eventuele wachten op de iphone 14 is... aaaah well, mi scusa in dat geval ;)

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:55
De enige app die stottert op dit moment is die van het AD. Lijkt me eerder een issue met de app zelf trouwens.

Foto's zijn echt beter geworden !

Just here for the fun

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:01

Het hangt er van af of je vriendin tevreden is met haar S10e en Android en One UI, en of ze bereid is over te stappen naar een heel ander besturingssysteem. Zowel Apple als Samsung hebben voor- en nadelen, en het hangt erg af van wat je eigen voorkeur heeft.
De prijs van de S22 is op dit moment nog iets hoger dan die van de Iphone 13 (rond 840 euro t.o.v. rond 820 euro), maar de actie met gratis Buds Pro en 100 euro extra inruil als ze haar oude S10e inruilt geldt nog steeds (verlengd tot 10 maart). Dus dat compenseert dan iets de snellere prijsdaling van Samsungs t.o.v. Iphones.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Fred13
  • Laatst online: 03-11 18:52
Brotuck schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:49:
De enige app die stottert op dit moment is die van het AD. Lijkt me eerder een issue met de app zelf trouwens.

Ten opzichte van welke camera bedoel je dat de foto's beter zijn geworden?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
Brotuck schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:49:

jep dat was mij ook al opgevallen.

foto's heb ik minder last van gehad.

De KPN app werkt trouwens ook weer goed na de laatste update

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

stin00 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Moest even zoeken (heb zelf m'n telefoon op Engels US staan) en het heet bij mij Processing Speed. Zal iets doen met de kloksnelheden van je CPU/GPU. Had wat geekbench benchmarks gedraaid, maar de 3 verschillende settings gaven geen andere uitslagen. Geen idee in hoeverre deze settings echt invloed hebben, je kan er eens mee kloten :+

[...]

Fast charging staat bij iedereen standaard uit als het goed is, maar je kan het prima aanzetten. Zal alleen gebruikt worden indien je een relatief oude 15w oplader gebruikt die fast charging ondersteunt (dat gaat tot 15w namelijk). Zodra je bijv. een 25 of 45w oplader aansluit zal je super fast charging gebruiken wat veelal wenselijker is.
Allright wist niet dat fast charge tot 15W is. Wellicht nu nog eens proberen of mijn oude one plus lader die 30w kan nog steeds zo sloom is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-11 20:09
Sinds vanmiddag heb ik mijn samsung Ultra en ik wil google chrome updaten maar dat lukt niet. Waar zou dat aan kunnen liggen?

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

elaho schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:33:
Sinds vanmiddag heb ik mijn samsung Ultra en ik wil google chrome updaten maar dat lukt niet. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Ik had dat ook, even de andere android systeem apps updaten. Als je in je playstore kijkt zul je die wel zien om te updaten.

• elaho
Oekol schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:35:
[...]

Ik had dat ook, even de andere android systeem apps updaten. Als je in je playstore kijkt zul je die wel zien om te updaten.
Dank je wel, het is gelukt! :)

[ Voor 50% gewijzigd door elaho op 28-02-2022 16:14 ]

• Brotuck
Fred13 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Ten opzichte van welke camera bedoel je dat de foto's beter zijn geworden?
Ten opzichte van de S21U

Just here for the fun

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In other news:
Met de laatste versie van MultiStar (onderdeel van Good Lock) heb je niet langer meer een DeX Pad of Station nodig om de maximale resolutie van DeX (1440p) te krijgen op een externe monitor met je Galaxy device.

https://www.androidsage.c...r-nice-shot-apk-download/

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:36
Hier nu een paar dagen de S22 Ultra in gebruik. Hoewel bij sommige acties zoals oa Opera browser wel eens wat schokte, is dit nu helemaal verdwenen. Zoals hier al eerder geschreven, geef het allemaal even de tijd om te sattelen.

Er zijn echter 2 dingen waar ik niet uit kom. Door het toestel op te tillen, wordt het toestel ontgrendeld door gezichtsherkenning. Dit werkt prima, maar elke keer moet ik het scherm omhoog vegen om op homescreen te komen.
Kan deze tussenstap uitgeschakeld worden?

Wat betreft contactpersonen ook een dingetje. Ik heb ingesteld dat contacten zonder nummer niet weergegeven mogen worden. De Google backup, toen de S22 bij me in gebruik genomen is, Heeft van een aantal contactpersonen een nieuw contact aangemaakt met daarin alleen een email adres. Iemand een idee hoe ik die contacten met alleen emailadres uit kan schakelen in de contactpersonen in de standaard contacten app?

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Aloysxda schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:33:
Door het toestel op te tillen, wordt het toestel ontgrendeld door gezichtsherkenning. Dit werkt prima, maar elke keer moet ik het scherm omhoog vegen om op homescreen te komen.
Kan deze tussenstap uitgeschakeld worden?
Ja, je kan bij instellingen uitzetten dat je nog scherm apart moet unlocken. Moest ik ook even zoeken.

• Aloysxda
mattrob schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:37:
[...]

Ja, je kan bij instellingen uitzetten dat je nog scherm apart moet unlocken. Moest ik ook even zoeken.
Bedankt voor je reactie. Fijn dat het kan, maar die instelling kan ik niet vinden bij Vergrendelscherm of Biometrie en beveiliging.
Heb je iets meer detail?

Update: Gevonden: Gezichtsherkenning, Op vergr.scherm blijven tot vegen
Bedankt voor het meedenken _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Aloysxda op 28-02-2022 17:01 ]

• Ikbenjelly
  • Laatst online: 23-09 04:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caCIfofKAHStHgUwitR_HBTrWOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQ8Zu3bzphndH2UP534XVdPK.jpg?f=fotoalbum_large

Staat gewoon bij biometrie .... gezichtsvergrendeling

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-11 18:28

Garrett

Watercooler

ErikBra schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:03:
Ik heb m'n s22U 256 sinds de 18e en het is een heerlijk toestel. Hiervoor had ik een S10+ en die was ook nog steeds erg fijn, maar deze qua scherm, snappyness duidelijk beter. Ik moet wel wennen aan het formaat. Ik heb trouwens die Geekbench test ook gedraaid in een van de eerste dagen en mijn resultaten zitten duidelijk boven die van de SD uitvoering zoals genoemd in het artikel. Ik kijk hier dus zonnig en positief tegenaan!
Ik vind het rechthoekige scherm ook gewoon fijner, beter dan de afgeronde 'hoeken' die je tegenwoordig op elk toestel terug lijkt te vinden. Tevens hier ook 0 problemen met wat dan ook.

I love watercooling

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:45
dragon2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:02:
[...]

Nou, dingen als 'It takes several seconds to even take a screenshot and crop it' is bij mij zeker niet het geval hoor. Mijn s22u voelt niks traag. Ik gebruik wel al jaren nova launcher, dus ik zie nooit Samsung UI. Geen idee of dat uitmaakt 🤷
Maar zoals ik al eerder zei, ik ben helemaal happy met m'n ultra *O*
Nou ja, nooit? Alleen je start scherm (homescreen) en app drawer is van Nova. De rest is Samsung. Haperingen zitten bij mij in het scrollen in diverse apps of wisselen van apps of van app naar je startscherm. Maar traag voelt het bij mij niet aan dus ik heb geen lag of zo.

Als we gaan patsen met scores. De mijne doet 1172/3674 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 28-02-2022 21:38 ]

• izzet3838
  • Nu online
Garret1410 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:37:
[...]

Nou ja, nooit? Alleen je start scherm (homescreen) en app drawer is van Nova. De rest is Samsung. Haperingen zitten bij mij in het scrollen in diverse apps of wisselen van apps of van app naar je startscherm. Maar traag voelt het bij mij niet aan dus ik heb geen lag of zo.

Als we gaan patsen met scores. De mijne doet 1172/3674 ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pt_9zCBV1ijhjd6tzaktRZL3bHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpXjCiAF1kvEYU8wKkiPkEw4.jpg?f=fotoalbum_large
Dit en een andere launcher(en misschien de laatste update) heeft de telefoon veeeeel smoother gemaakt.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ik wil even benoemd hebben dat ik het klik geluid van de aan/uit knop enorm porno vind. In het siliconen hoesje behoudt hij dit mooie geluid, morgen komt de leren hoes. Hoop heeeeel erg dat het geluid behouden blijft want wat klikt hij fijn. :D

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Oekol schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:28:
Ik wil even benoemd hebben dat ik het klik geluid van de aan/uit knop enorm porno vind. In het siliconen hoesje behoudt hij dit mooie geluid, morgen komt de leren hoes. Hoop heeeeel erg dat het geluid behouden blijft want wat klikt hij fijn. :D
Oooooooo.....keeeeee.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

En het schijnt dus ook een naam te hebben die dit uitlegt ben ik laatst achter gekomen. Haha

ASMR

• Garret1410
izzet3838 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:39:
[...]

[Afbeelding]
Dit en een andere launcher(en misschien de laatste update) heeft de telefoon veeeeel smoother gemaakt.
Heb ik al geprobeerd net als Edge vensters uitschakelen. Lijkt iets te doen maar kan ook placebo zijn. Maar het is nog niet zo smooth als ik zou willen.

• Dwezz
  • Laatst online: 05:30
Volgens mij is deze hier nog niet gepost, maar ze benadrukt wel wat ik ondervind. S22 ultra heeft een fantastisch goede camera setup.

• Aloysxda
Hierbij nog een heel duidelijk filmpje, om apps uit te schakelen die op de achtergrond draaien. Scheelt weer een heleboel stroom.
Verder een heleboel nuttige tips om je s22 naar je hand te zetten.

YouTube: Samsung Galaxy S22 Tips & Tricks - Longer Battery Life & Much Faster

• SuperVeloce
Zojuist m'n Ultra 256GB ontvangen.. maar heb nog niet laatste update?

• stin00
  • Niet online
SuperVeloce schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:42:
Zojuist m'n Ultra 256GB ontvangen.. maar heb nog niet laatste update?
Je zit nog op beveiligingspatch januari? En als je zoekt naar een update krijg je niks?

• SuperVeloce
stin00 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Je zit nog op beveiligingspatch januari? En als je zoekt naar een update krijg je niks?
Klopt

Betreft SM-S908B/DS

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 09:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFyerp4KemEYTYJh8UwEV5gtMak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaP2s4bBVodONmVyWWN5ZqaB.jpg?f=fotoalbum_large

Oei. M'n S22 Ultra 256GB.

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyrhpqxrIBF-kB-KnjW0faCuFZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1iU0DLa0UrZDgDxvTVTXagm.jpg?f=fotoalbum_large
S22 ultra op High, wat zit er een verschil in per telefoon zeg.

• stin00
  • Niet online
Ach heel veel benchmarks worden niet eens goed uitgevoerd. Ik zie bij @Martinblokhuis in de statusbalk zelfs nog iets van een VPN of DNS dienst draaien (sleutel symbooltje). Als je allemaal meuk aan hebt staan + veel custom settings dan kakken je benchmark resultaten inderdaad in.

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
Hoe lang heb je de telefoon al? Is alle achtergrond synchronisatie al afgerond? Staat de performance instelling op "high performance"?

Als 3 keer ja, start de telefoon is opnieuw op zodat er niks op de achtergrond draait en probeer het dan nog eens.

Edit: wat @stin00 ook zegt, zorg dat je dat soort apps helemaal uit zet voor je een benchmark draait.

[ Voor 7% gewijzigd door AllesIsVoorbij op 01-03-2022 14:29 ]

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 08:38
vreemd is dit voor af na de firmware update van vorige week? (geen idee of dat invloed heeft
Mschrijver88 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:22:
[Afbeelding]
Deze scores heb ik ook op mijn s22 ultra. Ik zag op twitter screenshots voorbij komen van iemand die een enorm verschil zag na de software update van vorige week. Die user had voor de update scores zoals die van martin blokhuis en na de update dezelfde als die van ons.

• izzet3838
  • Nu online
Das wel heel laag, kan het dat die iets bezig was is achtergrond?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtFN6nw3sEIuU2JwkBPWq8JKoxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTeAJW9YCnUpQ1DcOPaHIzlk.jpg?f=fotoalbum_large

• elaho
Mijn Ultra 128gb nu sinds gistermiddag in gebruik en ben super tevreden met het toestel. Ik kom vanaf iphone 12 pro max en nadat ik de ultra eventjes had gebruikt voelde het scrollen op de iphone ineens toch wat langzaam aan. Het scherm van de Ultra is echt Wauw. Wat een helderheid en mooie kleuren. Verder geen last van bugs. Batterij ben ik ook tevreden over.gisteren om 17.00 uur had toestel 100% en nu nog 44% en ik heb echt van alles gedaan zoals gamen, browsen, bankieren, mail, bellen etc etc… Al met al zo tevreden dat ik mijn iphone gelijk vandaag al verkocht heb. :) _/-\o_

• sihr
  • Laatst online: 04-11 17:47

De s22 ultra was voor mij een zeer teleurstellend toestel. Het kan zijn dat alle dingen waar ik tegenaan liep worden ge-update en nog beter worden, maar ik heb mijn toestel omgeruild en heb nu weer mijn oude iPhone XS.

Ik verwacht dat als je nu een s10e hebt je tevreden zal zijn met de s22 tenzij je perse over wil naar iPhone en het geld daarvoor over hebt.

• SuperVeloce
izzet3838 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:07:
[...]

Das wel heel laag, kan het dat die iets bezig was is achtergrond?
[Afbeelding]
Heb jij wel update van maart?

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-10 11:51
Als je niet op een of andere manier op spaarstand stond of iets anders dan heb je een problematisch exemplaar.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-11 18:28

Garrett

Watercooler

Mschrijver88 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:22:
[Afbeelding]
Ik heb niks aangepast en haal 1150 single en 3415 multi, prima dus.
Ik draai eigenlijk nooit benches, en gamen op de telefoon al helemaal niet, hooguit een keer Angry Birds of zo hahaha *D
Maar nooit shooters dat speelt voor geen meter (PC FTW haha)

I love watercooling

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Handig dat ze er nu alleen een kabel bij doen en dat een usbc naar usbc kabel is. Daar passen mijn laders dus niet op...

• Garret1410
Cobiwan schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:03:
Handig dat ze er nu alleen een kabel bij doen en dat een usbc naar usbc kabel is. Daar passen mijn laders dus niet op...
Moet je dus apart nog een Samsung oplader kopen. Is beter voor het milieu.

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-11 16:54
Waar zit de processing ergens in de instellingen? Heeft dat toegevoegde waarde?

• Mast3rWill
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-11 17:19

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

satshow schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:44:
Instellingen> Batterij en Apparaatonderhoud> Batterij> Meer batterij-instellingen> Verwerkingssnelheid.

Geen idee of het werkt heb hem op hoog staan.

• Garret1410
satshow schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:44:
Ik heb het op Maximum staan en het lijkt dan beter.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Interessante review van iemand die op de eerste dag geen soepele ervaring had met de S22U Exynos en met lage Geekbench scores zoals sommigen hebben. Zelfs meermaals rebooten en het toestel in High Performance zetten maakten geen verschil. De volgende dag was dat ineens opgelost en werkte alles soepel, Geekbench score was ook waar je het verwacht. Hij vermoedt dat het te maken had met dat het toestel op de achtergrond nog van alles aan het doen was (indexeren), omdat hij een backup restore heeft gedaan om alles te installeren.

Bij 3:50 ongeveer:

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 09:18
Toch maar even teruggezet naar de fabrieksinstellingen en een clean install van alle apps gedaan. Geen idee waar het issue lag, maar scheelt qua benchmark toch behoorlijk!

Is overigens met de nieuwe firmware.
Aangezien m'n toestel zelf geen update zag, heb ik met frija de EUX variant maar gepakt aangezien ik die in 1 van de NL update screenshots dacht te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07ApEzhMPyngVJS3XOP3VHajeuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vRb74Jm41MLKRl8Uv4BCGTXa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Martinblokhuis op 01-03-2022 20:57 ]

• Von Henkel
Net getest en ik haal 1182/3725
Daarbij staat wel mijn cpu op 100%
Standaard staat hij op 70% met een slider.

• Rikkert.
  • Laatst online: 28-10 22:19
Ik haalde eerste paar dagen prima batterij. Wordt bij mij toch iets minder ?? (Als in, haalde 6-7 uur sot, nu 5-6)

Als die zich aan mij aanpast, is het wel waarheid. Krijg ook steeds minder energie :+

[ Voor 9% gewijzigd door Rikkert. op 01-03-2022 22:18 ]

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Von Henkel schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:12:
Net getest en ik haal 1182/3725
Daarbij staat wel mijn cpu op 100%
Standaard staat hij op 70% met een slider.
Wat doe je dan precies? In ontwikkelaarsinstellingdn of zo?

• Von Henkel
Rechtsboven open je settings dan zoek je op " speed"
Bij battery en powersavings vind je een slider die je telefoon cpu op 70% zet.
Staat standaard aan.
Sorry mijn toestel staat op Engels.

• SuperVeloce
Heb de S22Ultra sinds vandaag. Alles is super smooth en snel.
Nog geen update gehad van software.

• stin00
  • Niet online
Von Henkel schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:38:
Rechtsboven open je settings dan zoek je op " speed"
Bij battery en powersavings vind je een slider die je telefoon cpu op 70% zet.
Staat standaard aan.
Sorry mijn toestel staat op Engels.
Die 70% wordt alleen geactiveerd als de battery saving optie aan staat.. om batterij te besparen. Het is ook geen slider maar een toggle. Die toggle uitzetten haalt dus niks uit voor je benchmark.

• izzet3838
  • Nu online
SuperVeloce schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:54:
[...]

Heb jij wel update van maart?
Ja

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Qua batterij ben ik zeker niet ontevreden. Heb de telefoon tot 100% opgeladen maandagavond en elke nacht is er 2% afgegaan in vliegtuigstand als ik slaap. Heb nu nog 54%. Dikke prima!

• Franco10
Voor een groot deel is de 'accuduur' denk ik ook vooral een gevoel bij een toestel. Het voelt gewoon niet oké als je een flagship koopt die het minder goed blijkt te doen dan een concurrent, of zijn voorganger. Of in dit geval - hetzelfde toestel in een ander land met een andere processor.

In de praktijk denk ik dat er maar een paar dagen zijn per jaar waarin ik werkelijk actief genoeg ben om het toestel voor het bereiken van een lader kan killen. Een hele dag op 110% in het zonnetje navigeren op Komoot, veel foto's maken tussendoor en in de avond nog genoeg juice om een restaurant te vinden en naar het hotel te navigeren op een step.

Ik zie wel eens screenshots voorbij komen waarin gebruikers trots melden al 3 dagen op een lading te zitten. Da's helemaal prima, maar dan zou je bijna willen adviseren om een A52 te nemen, want bij zulk gering gebruik is een flagship wellicht overkill.

Degradatie is denk ik uiteindelijk een groter issue. In den beginne kon je mijn Note 10+ gewoon niet killen binnen 1 dag als je met een volle accu was begonnen. Na 2 jaar moest ik elke dag rond etenstijd bijladen.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Franco10 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:40:
Ik zie wel eens screenshots voorbij komen waarin gebruikers trots melden al 3 dagen op een lading te zitten. Da's helemaal prima, maar dan zou je bijna willen adviseren om een A52 te nemen, want bij zulk gering gebruik is een flagship wellicht overkill.
Het doel is niet zo lang mogelijk met de mobiel te kunnen doen en zeker niet 'gierig' te zijn. Ik heb mijn zakelijke telefoon waarbij ik overdag veelvuldig gebruik en mijn privé links laat liggen. In de avond gebruik ik dan juist mijn privé telefoon. Met mijn oude telefoon moest ik hoe dan ook in de avond opladen. De reden waarom ik een flagship genomen heb is omdat ik nu mooie foto's kan maken van mijn dochter en geen spiegelreflex of systeemcamera hoef te kopen en te leren hoe dat dan werkt. Dat het mij blij maakt dat ik dan dus maar 1 keer in de 2 of misschien 3 dagen moet laden en toch mooie foto's kan schieten heb ik de goede keuze gemaakt. Daarnaast vind ik het ook echt een super mooie telefoon, maar blijkbaar als mijn telefoon 194 km/u kan rijden op de snelweg moet je dat ook altijd doen volgens jou.

• m0ridin
@Franco10 ook voor de hele dag navigeren met een fel scherm en restaurants zoeken etc is geen flagship nodig.

Maar foto's maken, daar komt een flagship wel om de hoek kijken. Voor mij is dat een heel belangrijk aspect en 1 vd hoofdredenen om een flagship te kopen omdat die op dat gebied er wel uitspringen.

Performance, accuduur, etc kan je prima en midrange of some budget voor nemen maar bijna altijd zie Ik in de reviews "matige camera" en dan valt hij al af.

Ik zit ook meestal op max 2u screentime per dag... Batterij is voor mij dan ook bijna nooit een issue. Maar wanneer ik de features van mijn telefoon gebruik wil ik dat ze ook goed zijn ook

• Franco10
Oekol schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:48:
[...]

Daarnaast vind ik het ook echt een super mooie telefoon, maar blijkbaar als mijn telefoon 194 km/u kan rijden op de snelweg moet je dat ook altijd doen volgens jou.
Excuus! Was niet als persoonlijke aanval bedoelt. Ook zo voor @m0ridin

For the record: ik gebruik ook al sinds Android Gingerbread flagship toestellen, die ik bij far niet optimaal heb uitgewrongen. Misschien in het begin nog het meest met custom roms en exposed.

Wat ik probeerde te zeggen is dat voor mij (en misschien ook wel voor een paar anderen) alle tests en reviews ook een soort van verwachting scheppen van een flagship, meer dan iets wat je dagelijks merkt of last van hebt.

Je kunt tegenwoordig fantastische foto's schieten die in sommige gevallen een point & shoot overbodig maken. Tegelijkertijd gebruik ik diezelfde foto's bijna nooit op een manier waarbij ik het verschil gigantisch merk met een mid-range. De A52s van vrouwlief maakt ook prima foto's. Ze komen nu of op insta of worden vluchtig bekeken in de galerij. Dan zit het verschil met name in auto-focus snelheid of low-light. Na een dag navigeren heeft die mid-range dan wel weer 30% meer over aan het eind van de avond.

Als er iets belangrijks is maak ik nog steeds foto's met mijn spiegelreflex. Als ik namelijk echt een foto ga uitwringen en elke pixel belangrijk is, heb ik meer aan de 8 jaar oude 18 mp van een camera dan de 108 mp van nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Franco10 op 02-03-2022 09:08 ]

• m0ridin
@Franco10 No worries, zo vatte ik het ook niet op hoor :)

Maar hoor het wel vaker als argument dat als je niet 5 uur per dag super intensief op je telefoon bezig bent een flagship onzin zou zijn... Of als je niet enorm van het gamen bent oid, en daar be ik het dus niet echt mee eens.

Een A52 zal best prima foto's maken, maar ja... die 10x zoom op de s22 ultra he, en wanneer het allemaal wat donkerder wordt, etc. Of wanneer je ze toch op je TV gaat bekijken...

Sure, het is een hoop extra geld voor die specifieke zaken en als je daar niet perse behoefte aan hebt kun je veeeel goedkoper uit zijn. Zat de afgelopen tijd ook naar wat meer goedkopere modellen te kijken en waar ze dan allemaal ~75-80% voldoen is het net dat laatste beetje.

En toen kwam de S22U, met top camera en s-pen (waar ik ook heel benieuwd naar ben). Dingen voorbehouden aan een zeer specifieke range.

Ik wil een apparaat dat goed genoeg is in alles, niet 3 losse apparaten die misschien net wat beter zijn in een specifiek iets aangezien ik niet continu alles mee ga sjouwen. (Los van dat ik me afvraag of de compact cameras van nu nou echt zo veel beter zijn, of een oude spiegelreflex zo veel beter... de postprocessing en AI van tegenwoordig maakt een hoop goed).

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Los van alles wat al.genoemd is, merk ik ook dat het scherm vaak aanraking mist. Zelfs met hoge gevoeligheid. En niet alleen de rand, ook midden op het scherm.

Verder irritant is het dynamische scherm, terwijl ik dat uitgezet heb. Terwijl ik dit typ zie ik de helderheid aangepast worden.

Zit ook op het randje van retourneren.
Garret1410 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Moet je dus apart nog een Samsung oplader kopen. Is beter voor het milieu.
Ja, die kun je gewoon downloaden, daar zitten geen extra transport- en verpakkingskosten aan...
Ik vind dat dus ook gewoon een ontzettend kulargument, maar op de S21 werden die dingen ook al niet meer geleverd, las ik toevallig.
SuperVeloce schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:50:
Heb de S22Ultra sinds vandaag. Alles is super smooth en snel.
Nog geen update gehad van software.
Ik ook niet, ondanks verschillende keren proberen en dat ik het toestel vanaf vrijdag heb.

• geeMc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-11 00:47
m0ridin schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 09:13:
@Franco10 No worries, zo vatte ik het ook niet op hoor :)

Maar hoor het wel vaker als argument dat als je niet 5 uur per dag super intensief op je telefoon bezig bent een flagship onzin zou zijn... Of als je niet enorm van het gamen bent oid, en daar be ik het dus niet echt mee eens.

Een A52 zal best prima foto's maken, maar ja... die 10x zoom op de s22 ultra he, en wanneer het allemaal wat donkerder wordt, etc. Of wanneer je ze toch op je TV gaat bekijken...

Sure, het is een hoop extra geld voor die specifieke zaken en als je daar niet perse behoefte aan hebt kun je veeeel goedkoper uit zijn. Zat de afgelopen tijd ook naar wat meer goedkopere modellen te kijken en waar ze dan allemaal ~75-80% voldoen is het net dat laatste beetje.

En toen kwam de S22U, met top camera en s-pen (waar ik ook heel benieuwd naar ben). Dingen voorbehouden aan een zeer specifieke range.

Ik wil een apparaat dat goed genoeg is in alles, niet 3 losse apparaten die misschien net wat beter zijn in een specifiek iets aangezien ik niet continu alles mee ga sjouwen. (Los van dat ik me afvraag of de compact cameras van nu nou echt zo veel beter zijn, of een oude spiegelreflex zo veel beter... de postprocessing en AI van tegenwoordig maakt een hoop goed).
Afgezien van het feit dat je gewoon gelijk hebt, snap ik ook niet waarom mensen commentaar hebben op wat een ander wel of niet wil. Al koop je een flagship alleen maar om mee te pronken, het is jouw use-case en dat is je goed recht.

Ik ben met de vorige generatie telefoons flink de mist in gegaan. Ik had een Pixel 5 en dacht "ach, die midrange hardware moet toch wel genoeg zijn voor wat ik met mijn telefoon doe!". Ik ben absoluut geen power user, maar heb wel bepaalde verwachtingen bij mijn telefoon. De Pixel 5 met zijn middelmatige hardware heeft voor mij maar weer eens bevestigd dat ik gewoon een flagship toestel wil.

• peverix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 16:03
THEVGE schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:07:
[...]

Vandaag de S22 Ultra binnen en vooralsnog lijkt alleen TomTom niet te werken, de rest wel.
Hier de s22 ultra nu een week in gebruik, en tomtom werkt inderdaad niet. Sluit onmiddellijk af maar tomtom is het aan het onderzoeken.
Verder heb ik google maps ook problemen met locatie. De update waar je bent gaat heel traag, dus helemaal niet bruikbaar voor navigatie.
Telefoon opnieuw opstarten verhelpt het weer eventjes.

Verder heb ik ook die groene balk op het vergrendelingsscherm. Vooral als het een donkere afbeelding is die eropstaat. Heb die dynamische achtergrond opstaan voor het vergrendelingsscherm

• izzet3838
  • Nu online
peverix schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:31:
[...]

Hier de s22 ultra nu een week in gebruik, en tomtom werkt inderdaad niet. Sluit onmiddellijk af maar tomtom is het aan het onderzoeken.
Verder heb ik google maps ook problemen met locatie. De update waar je bent gaat heel traag, dus helemaal niet bruikbaar voor navigatie.
Telefoon opnieuw opstarten verhelpt het weer eventjes.

Verder heb ik ook die groene balk op het vergrendelingsscherm. Vooral als het een donkere afbeelding is die eropstaat. Heb die dynamische achtergrond opstaan voor het vergrendelingsscherm
Hier geen problemen met waze via android auto.

• Xenosync
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-10 19:29
Ik heb een ARM ARMV8 CPU, is dat de exynos variant?

mijn geekbench komt op

1179

3634

• Brotuck
Geen lens flare. In ieder geval flink minder dan op de S21U...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkPJ_H4N-fXWcMPsEHLNkOB5aBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gvGOrDNOljANAI8sYKWAUUJ.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

• MischaBoender
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-10 09:30
geeMc schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:50:
[...]Ik ben met de vorige generatie telefoons flink de mist in gegaan. Ik had een Pixel 5 en dacht "ach, die midrange hardware moet toch wel genoeg zijn voor wat ik met mijn telefoon doe!". Ik ben absoluut geen power user, maar heb wel bepaalde verwachtingen bij mijn telefoon. De Pixel 5 met zijn middelmatige hardware heeft voor mij maar weer eens bevestigd dat ik gewoon een flagship toestel wil.
Normaal had ik ook altijd flagship phones. Vorig jaar ben ik van een S10 overgestapt op een A72. Nog even snel voor een wandelvakantie kunnen regelen, want mijn S10 accu ging niet lang genoeg meer mee om een wandeling te kunnen tracken. Nu zal ik niet zeggen dat de A72 een slecht toestel is, maar ik merk zeker in performace toch wel een flink verschil. Zo "zoek" ik meestal naar mijn apps ipv door het hele apps overzicht te scrollen. Voor mijn gevoel was dat op de S10 instant en nu op de A72 moet ik wachten. De S10 was gewoon net iets "snappier".

Mijn volgende wordt dan ook een S22+ Graphite die in pre-order staat.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:47
Ondersteunt Samsung ook het gebruik van bijvoorbeeld shelter? Hiermee kan je een tweede profiel instellen voor werk waar je zelf beheerder van wordt (je fopt android een beetje in het inschakelen van een werkbeheerder). Deze werkt dan naast je eigen profiel en kan je in en uitschakelen. Het werk profiel heeft geen toegang tot het persoonlijke gedeelte. Mooie oplossing voor het hebben van 1 IPV 2 telefoons voor werk.

Ik begreep alleen dat sommige merken niet lekker werken met shelter of island.

Secure folder is geloof ik iets anders.

• Fred13
  • Laatst online: 03-11 18:52
Een vraagje aan alle mensen op dit forum die reeds een S22 Ultra in gebruik hebben. Op deze Youtube video (YouTube: S22 Ultra – 1 Week Later 🤯) is te zien dat achterzijde snel krassen vertoond, alsof de coating op het glas niet krasbestendig is.

Herkennen jullie dit ?
Zijn de krassen op donkere kleuren sneller te zien dan op lichtere kleuren ?

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Ik heb met de groene, bijna 2 weken in gebruik, daar geen last van. En die ligt veel (zonder huisje uiteraard) gewoon op bureau terwijl ik hem gebruik. Dus ik denk dat het heel erg meevalt.

• Xenosync
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-10 19:29
Fred13 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:44:
Een vraagje aan alle mensen op dit forum die reeds een S22 Ultra in gebruik hebben. Op deze Youtube video (YouTube: S22 Ultra – 1 Week Later 🤯) is te zien dat achterzijde snel krassen vertoond, alsof de coating op het glas niet krasbestendig is.

Herkennen jullie dit ?
Zijn de krassen op donkere kleuren sneller te zien dan op lichtere kleuren ?
Ik heb groen en ik heb geen last van krassen, dus of hij moet hem constant in ze zak hebben bij de sleutels maar ik heb nergens last van.

• 30carbonclocks
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10 16:25
twowheeler schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:04:
Ondersteunt Samsung ook het gebruik van bijvoorbeeld shelter? Hiermee kan je een tweede profiel instellen voor werk waar je zelf beheerder van wordt (je fopt android een beetje in het inschakelen van een werkbeheerder). Deze werkt dan naast je eigen profiel en kan je in en uitschakelen. Het werk profiel heeft geen toegang tot het persoonlijke gedeelte. Mooie oplossing voor het hebben van 1 IPV 2 telefoons voor werk.

Ik begreep alleen dat sommige merken niet lekker werken met shelter of island.

Secure folder is geloof ik iets anders.
Ik heb net Shelter uitgetest en er het werkt prima; er wordt een werkprofiel aangemaakt en de One UI Launcher krijgt zelfs een extra tabblad voor werkapps. Daarnaast kan Secure Folder ook worden gebruikt als "derde profiel".

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 17:36
30carbonclocks schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:59:
[...]

Ik heb net Shelter uitgetest en er het werkt prima; er wordt een werkprofiel aangemaakt en de One UI Launcher krijgt zelfs een extra tabblad voor werkapps. Daarnaast kan Secure Folder ook worden gebruikt als "derde profiel".
Ik kan die hele Shelter niet vinden in de Play Store ? Heeft ie een andere naam ?
Pagina: 1 ... 15 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos