Ieders uitvoering voor april besteld is inmiddels €2300 duurder gewordenTinus_oost schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:37:
Ik ben ook benieuwd. Mijn uitvoering is inmiddels dik 2000 euro duurder geworden
Door de renault dealer wordt aangegeven dat het geen issue zal zijn.
Ik laat het hier wel weten.
Dus voor een identieke auto betaal je nu EUR 5650 meer!Vinceub1972 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:03:
[...]
Ieders uitvoering voor april besteld is inmiddels €2300 duurder geworden
Prijsverhoging begin april: €1000emvee72 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:37:
[...]
Dus voor een identieke auto betaal je nu EUR 5650 meer!
Prijsverhoging begin juni: €1200
Dat is op alle modellen. Ik begrijp niet hoe je aan die €5650 meer komt?
De auto die ik heb besteld was half maart €47890 en als ik hem nu zou bestellen op €50190 komen
En de misgelopen subsidie niet vergeten!Vinceub1972 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:02:
[...]
Prijsverhoging begin april: €1000
Prijsverhoging begin juni: €1200
Dat is op alle modellen. Ik begrijp niet hoe je aan die €5650 meer komt?
De auto die ik heb besteld was half maart €47890 en als ik hem nu zou bestellen op €50190 komen
Alles wat gefactureerd/geleverd wordt voor 1 sep. behoud de koopovereenkomstprijs. Voor de mensen die voor april hebben besteld.
Precies, die had ik sowieso al nietbdonker schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:23:
Kreeg hij niet!
Yes die van mij is ook binnen bij de dealer. Alleen staan de kentekens nog geblokkeerd en mogen ze niet voor 1 juli uitgegeven worden volgens de dealer ivm introductie van de wagen op 1 juli.
Sorry had er even overheen gelezen. Dit geldt alleen voor de bestellers onder de eur 45k natuurlijk.
Bij Nieuwendijk in Aalsmeer zijn er ook in ieder geval 3 gesignaleerd.
Vanmorgen dealer gebeld, ik kreeg te horen dat deze vandaag 24e in Oosterhout staat.
Uurtje later E-mail van de dealer Bochane Almere dat de auto daar binnen is.
Zwarte Techno EV60 met pack advanced drive assist en all season banden. Besteld begin januari.
Voordat de aflevering plaats kan vinden ondergaat uw nieuwe auto een aantal check-ups.
Ophalen nog verder afspreken.
Zwarte Techno EV60 met pack advanced drive assist en all season banden. Besteld begin januari.
Voordat de aflevering plaats kan vinden ondergaat uw nieuwe auto een aantal check-ups.
Vanochtend rondje gebeld met een aantal verschillende dealers in Nederland.
Links en rechts zijn er al show- en demomodellen binnen, zo ook een paar exemplaren voor de klant.
Er is alleen (nog) niets op kenteken gezet.
De demo-modellen zullen iig naar verwachting per/voor 1 juli sowieso op kenteken staan voor de proefritten.
.
Links en rechts zijn er al show- en demomodellen binnen, zo ook een paar exemplaren voor de klant.
Er is alleen (nog) niets op kenteken gezet.
De demo-modellen zullen iig naar verwachting per/voor 1 juli sowieso op kenteken staan voor de proefritten.
.
Etech schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:18:
Vanmorgen dealer gebeld, ik kreeg te horen dat deze vandaag 24e in Oosterhout staat.
Toch benieuwd, wat was bij jullie de indicatie-afleverdatum? Die staat bij mij nog op 30-09 (half maart besteld)
Indicatie op koopcontract was juni/ juli daarna verplaatst naar begin september en nu dus bij de dealer. Ik verwacht aflevering na de landelijke release 1 juli.Ali11baba schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:09:
[...]
[...]
Toch benieuwd, wat was bij jullie de indicatie-afleverdatum? Die staat bij mij nog op 30-09 (half maart besteld)
Gaaf, thanks! Ben benieuwd. Veel plezier ermee.
Netjes hoor. Fijn dat je bij de eerste batch zit. Mijne half maart besteld. Ook bij bochana Almere. Zit er nog niet bij. De ev160 evolution er.Etech schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:18:
Zo eens bellen of ze al meer weten.
Half sept.Ali11baba schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:09:
[...]
[...]
Klopt na 1 juli worden ze vrijgegeven.Etech schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:14:
[...]
Indicatie op koopcontract was juni/ juli daarna verplaatst naar begin september en nu dus bij de dealer. Ik verwacht uitlevering na de landelijke release 1 juli.
Vanaf 1 juli zal hij veel te zien zijn in de reclames waar je hem nu nog niet tegen komt.
Is dat een lease auto?Valentinoa88 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:22:
[...]
Netjes hoor. Fijn dat je bij de eerste batch zit. Mijne half maart besteld. Ook bij bochana Almere. Zit er nog niet bij. De ev160 evolution er.
Prachtig! Mooie kleur ook.
Wanneer besteld? Ik word nu toch ook zenuwachtig.

Besteld in MaartAriebombari_Jet schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:16:
Prachtig! Mooie kleur ook.
Ja, wordt me met het bestellen al medegedeeld dat particulier voorrang kreeg op zakelijk. En half maart pas besteld. Zal wel oktober ergens worden ben ik bang.Wiba schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:57:
[...]
Ik hoorde dat de zakelijke lease naar achter was geschoven.
Bij m'n Belgische dealer (Van Trier) hadden ze net plaats gemaakt in de showroom. Ze verwachten het demo-model hier ook elk moment.
Als ik deze maand nog bestel is de verwachte leverdatum januari. Ze waarschuwden ook voor mogelijke verdere prijsstijgingen.
Als ik deze maand nog bestel is de verwachte leverdatum januari. Ze waarschuwden ook voor mogelijke verdere prijsstijgingen.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Jeetje dat is snel! Gefeliciteerd!🥳arno.stolk schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:01:
Net bij de dealer geweest en mijn auto is gisteren afgeleverd! Joepi! Indicatie was tot nu toe half september maar hij stond gisteren toch echt op de vrachtwagen.
Techno ev60, begin april besteld (koop).
[Afbeelding]
Ik heb halverwege maart besteld (koop) en de dealer zegt nog steeds augustus. Ook niet ver weg, maar na het zoveelste bericht dat iemand z’n auto al bijna heeft wordt ik wel erg ongeduldig (en jaloers!). 😂
Vanmorgen gebeld door Bochane aflevering is zaterdag 2 juli.
Bochane heeft gisteren drie Megane t.b.v. klanten ontvangen inclusief die van mij. Misschien zit die van jou er ook bij.Valentinoa88 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:22:
[...]
Netjes hoor. Fijn dat je bij de eerste batch zit. Mijne half maart besteld. Ook bij bochana Almere. Zit er nog niet bij. De ev160 evolution er.
Hoe wist je waar dit was.AnthonyR schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 14:10:
Wordt die vanuit daar nog geleverd? Of Roosendaal 😉
Alles is weg daar dus word na 1 juli vanuit Roosendaal geleverd.
Netjes. Hoe kom je aan de inside info?! 😏Etech schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:56:
[...]
Bochane heeft gisteren drie Megane t.b.v. klanten ontvangen inclusief die van mij. Misschien zit die van jou er ook bij.
Ben benieuwd. Betwijfel het. Ze hebben nog geen contact met me opgenomen en half maart is ook iets later. Maandag even bellen. Gisteren kreeg ik ze niet meer te pakken.
Ik werk voor dezelfde werkgever als die locatie.Wiba schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:24:
[...]
Hoe wist je waar dit was.
Ik dacht gelijk aan dit kranten-artikel van wat jaartjes geledenWiba schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:24:
[...]
Hoe wist je waar dit was.
https://www.bndestem.nl/e...ur-niet-bestaat~aa554779/
Had begrepen dat ze daar inderdaad weg gaan, beter, want Roosendaal is net weer wat dichterbij voor mij.
Nog eens rondje gebeld (diverse dealers door het land), levertijd wordt vanaf nu geschat op 6 tot 9 maanden, alhoewel er een paar dealers zijn die het hebben op nog wat 'open producie-plekken bij de fabriek' ergens tegen de herfst van dit jaar.
Met een leverdatum dan ergens in oktober.
Vraag me trouwens af dat, als je nu nieuw koopt, onder de 45k blijft, en de wagen inderdaad na 9 maanden wordt geleverd, je dan weer in aanmerking komt voor subsidie (2.950 euro)?
Je zit dan immers in 2023, je maakt het geld dus over in 2023 en het potje is per 1 januari dan weer gevuld.
De dealer kon niet verzinnen waarom juist mijn auto als 1 van de eersten geleverd wordt, terwijl ik zeker niet de eerste was die besteld heeft. Het lijkt er dus op dat je een beetje geluk moet hebben.Baaz schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 12:10:
[...]
Jeetje dat is snel! Gefeliciteerd!🥳
Ik heb halverwege maart besteld (koop) en de dealer zegt nog steeds augustus. Ook niet ver weg, maar na het zoveelste bericht dat iemand z’n auto al bijna heeft wordt ik wel erg ongeduldig (en jaloers!). 😂
Hoe zou je dat voor je zien?AnthonyR schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 19:16:
Subsidie kan, als je een koopovereenkomst hebt vanaf 1 januari ‘23.
Er van uitgaande dat de levertijd meer dan 6 maanden is.
- Koper koopt nu de auto met catalogusprijs onder de 45 k, de dealer zet in de koopovereenkomst 1-1-2023? Koper vraag na 1 januari subsidie aan.
- Koper koopt nu de auto met catalogusprijs onder de 45 k, koopovereenkomst op dezelfde dag, koopovereenkomst wordt herzien/herschreven met datum 1-1-2023 ? Koper vraagt na 1 januari subsidie aan.
Of moet de koper gewoon simpelweg wachten tot 1-1-2023 en dan de koop pas aangaan?
Telefonisch medegedeeld, ik ga er vanuit dat dat klopt maar, wie dan de andere klanten zijn dat weet ik niet.Valentinoa88 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 18:28:
[...]
Netjes. Hoe kom je aan de inside info?! 😏
Ben benieuwd. Betwijfel het. Ze hebben nog geen contact met me opgenomen en half maart is ook iets later. Maandag even bellen. Gisteren kreeg ik ze niet meer te pakken.
Ik woon niet in de buurt van Almere vandaar nog geen foto's. Ik woon dicht bij Aalsmeer daar zit een dealer waar ik niets meer mee te maken wil hebben.
Punt is wel, als je de optie kiest; nu bestellen, nieuwe overeenkomst opstellen zeg 2 januari, en dan subsidie aanvragen, de auto wel fors gestegen kan zijn qua prijs. Waardoor je alsnog naar die subsidie kan fluiten. Want in januari wist je hoogstwaarschijnlijk al dat die volgens de dan geldende prijslijst duurder is. Lastige case.Zjanzjak schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:55:
[...]
Hoe zou je dat voor je zien?
Er van uitgaande dat de levertijd meer dan 6 maanden is.
- Koper koopt nu de auto met catalogusprijs onder de 45 k, de dealer zet in de koopovereenkomst 1-1-2023? Koper vraag na 1 januari subsidie aan.
- Koper koopt nu de auto met catalogusprijs onder de 45 k, koopovereenkomst op dezelfde dag, koopovereenkomst wordt herzien/herschreven met datum 1-1-2023 ? Koper vraagt na 1 januari subsidie aan.
Of moet de koper gewoon simpelweg wachten tot 1-1-2023 en dan de koop pas aangaan?
Uiteraard maar niet geschoten is altijd mis denk ik dan.AnthonyR schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:29:
[...]
Punt is wel, als je de optie kiest; nu bestellen, nieuwe overeenkomst opstellen zeg 2 januari, en dan subsidie aanvragen, de auto wel fors gestegen kan zijn qua prijs. Waardoor je alsnog naar die subsidie kan fluiten. Want in januari wist je hoogstwaarschijnlijk al dat die volgens de dan geldende prijslijst duurder is. Lastige case.
Het is mooi meegenomen, (2.950 euro mooi meegenomen
Zo niet, dan pech, blijft de bestaande koopovereenkomst gelden en betaalt de koper alsnog de volle mep.
Het is ook koffiedik kijken nu met de prijzen, veel afhankelijk van de boel zo'n 2.500 km oostwaarts.
Persoonlijk denk ik dat het daar aan het normaliseren is en er voorlopig een soort patstelling komt.
Dus minder invloed op eventuele prijsstijgingen.
De energieprijs is dan nog de enige onstabiele factor maar met een beetje winter zoals afgelopen winter zijn we denk ik, voorlopig, spekkoper.
Goedkoper zal het in ieder geval niet zo snel gaan worden denk ik zo maar wie weet stabiliseert het wel een beetje.
Is de overheid nog van plan om de 45k limiet te indexeren? Zou wel logisch zijn. Die 45k is bedacht om de verkoop van iets 'goedkopere' elektrische auto's te stimuleren, als die allemaal duurder worden, mist de subsidie een deel van z'n doel...
Zou het niet weten maar.... overheid en logisch.....arno.stolk schreef op zondag 26 juni 2022 @ 07:43:
Is de overheid nog van plan om de 45k limiet te indexeren? Zou wel logisch zijn. Die 45k is bedacht om de verkoop van iets 'goedkopere' elektrische auto's te stimuleren, als die allemaal duurder worden, mist de subsidie een deel van z'n doel...
Niet dat ik anti-overheid ben hoor maar de logica ontbreekt soms.
Dat zien we al in de onbelaste kilometervergoeding. Gaat onder grote druk eindelijk omhoog, echter heeft dit ook te lang geduurd. Ik zie die grote druk niet uitgeoefend worden op de overheid mbt indexering en subsidie elektrische auto’s. Maar zeg nooit nooit.Zjanzjak schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:08:
[...]
Zou het niet weten maar.... overheid en logisch.....
Niet dat ik anti-overheid ben hoor maar de logica ontbreekt soms.
Ja nu je het zegt, heeft even geduurd maar gaat inderdaad eindelijk omhoog.Valentinoa88 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:28:
[...]
Dat zien we al in de onbelaste kilometervergoeding. Gaat onder grote druk eindelijk omhoog, echter heeft dit ook te lang geduurd. Ik zie die grote druk niet uitgeoefend worden op de overheid mbt indexering en subsidie elektrische auto’s. Maar zeg nooit nooit.
Wordt ook niet echt druk uitgeoefend qua die subsidie, maar je hoort wel steeds meer geluiden dat er meer gedaan moet worden om elektrisch rijden te stimuleren.
Time will tell.
Ondertussen kan je trouwens links en rechts al proefrijden bij een paar dealers, schijnt officieel nog niet te mogen maar lang leve de groene platen!
Ik hoorde de eerste radio reclame zojuist al over de megane. Het gaat gebeuren, auto’s op de weg en dealers die beleverd worden 😎
Ik ga zelf een klacht indienen bij Renault België. Mijn auto is weer uitgesteld terwijl NL lekker aan het voordringen is en auto's uitlevert die in april zijn besteld.
Begrijp me niet verkeerd, blij voor diegene die de auto al bijna kan ophalen. Maar het blijft belachelijk natuurlijk zeker als de bestelling eind februari is geplaatst.
Begrijp me niet verkeerd, blij voor diegene die de auto al bijna kan ophalen. Maar het blijft belachelijk natuurlijk zeker als de bestelling eind februari is geplaatst.
Denk eerder dat het een kwestie van geluk is. Heb zelf een EV60 Techno in april besteld in Nederland, en die wordt naar verwachting in oktober geleverd.
Waar zit de logica? In Duitsland werken ze met zgn Priority Lanes. In NL ook? Hangt het van de bestelde pakketten en uitvoering af (bv warmtepomp, drive assist pack, techno 60 kw etc.?). Misschien zelfs nog dealer afhankelijk? Geen idee. Wie het weet mag het zeggen.NimmaRoc schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:28:
Denk eerder dat het een kwestie van geluk is. Heb zelf een EV60 Techno in april besteld in Nederland, en die wordt naar verwachting in oktober geleverd.
Ik heb ook eind februari besteld. In Nederland. Maar ook nog geen enkel bericht over levering bekend. Meerdere malen nagevraagd bij dealer.
In België blijkbaar niet? Terwijl mijn auto een full option is met 60kw.emvee72 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:35:
[...]
Waar zit de logica? In Duitsland werken ze met zgn Priority Lanes. In NL ook? Hangt het van de bestelde pakketten en uitvoering af (bv warmtepomp, drive assist pack, techno 60 kw etc.?). Misschien zelfs nog dealer afhankelijk? Geen idee. Wie het weet mag het zeggen.
Door de vele meldingen dat de Megane later besteld waren als die van mij en al bij dealers stonden heb ik de afgelopen vrijdag 24e mijn dealer Bochane in Almere gebeld. Ik had een datum 13 september bij de dealer en door de meldingen met foto in tweakers voelde dat niet goed. In het gesprek heb ik navraag gedaan over de volgorde. Zo werd het mij verteld: in NL is het zo dat de bestelling in het Renault menu bepaalt de volgorde. Dit in mijn optiek ook de juiste volgorde en moet maar aannemen dat dit klopt.
Ik vond het wel vreemd dat mijn Megana opeens tijdens het zelfde gesprek in Oosterhout stond en twee uur later kreeg ik een e-mail "Uw auto is binnen". Zaterdag werd ik nu vanuit de dealer gebeld dat vanaf 30 juni kon ophalen, dit vanwege boekhouding maand afsluiting juni.
Hopelijk kan ieder eerdaags zijn/ haar Megane in ontvangst nemen.
Ik vond het wel vreemd dat mijn Megana opeens tijdens het zelfde gesprek in Oosterhout stond en twee uur later kreeg ik een e-mail "Uw auto is binnen". Zaterdag werd ik nu vanuit de dealer gebeld dat vanaf 30 juni kon ophalen, dit vanwege boekhouding maand afsluiting juni.
Zijn er hier mensen die voor de EV40 zijn gegaan?
Ik doe maar een 200-tal km per week (woon-kind-op school afzetten-werk), dus die versie lijkt mij beter te passen.
Opladen is geen probleem, er komt een gratis laadpaal op onze oprit via het werk van m'n vriendin (voor haar PHEV) en ons dak ligt al vol zonnepanelen (5,2kWp).
Ik zou voor de EV40 Techno willen gaan met Parking pack 2 en het 12" scherm+ Harman/Kardon audio in Rafale grijs/zwart dak. (privé aankoop in België)
Edit;
wat mij niet helemaal duidelijk is, kan de EV40 nu 'snel'laden of niet? Soms staat er tot 85kw en in deze lijst staat er toch ook 22kw laden bij. Of telt dat niet als 'snel'
De laadpal thuis zou tot max 11kw kunnen laden volgens de technische info van de firma.
Ik doe maar een 200-tal km per week (woon-kind-op school afzetten-werk), dus die versie lijkt mij beter te passen.
Opladen is geen probleem, er komt een gratis laadpaal op onze oprit via het werk van m'n vriendin (voor haar PHEV) en ons dak ligt al vol zonnepanelen (5,2kWp).
Ik zou voor de EV40 Techno willen gaan met Parking pack 2 en het 12" scherm+ Harman/Kardon audio in Rafale grijs/zwart dak. (privé aankoop in België)
Edit;
wat mij niet helemaal duidelijk is, kan de EV40 nu 'snel'laden of niet? Soms staat er tot 85kw en in deze lijst staat er toch ook 22kw laden bij. Of telt dat niet als 'snel'
[ Voor 26% gewijzigd door JanAd op 27-06-2022 12:32 ]
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
En zo kan het snel gaan! Hij is zojuist gelost! :strip_exif()/f/image/3H5SFGr3SNDA88pXLcLcCKY1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0FWy13N8yFHWwkEAWjbi1Gg5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3H5SFGr3SNDA88pXLcLcCKY1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0FWy13N8yFHWwkEAWjbi1Gg5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wW704LX66XkXtIKSSjY3Y1dS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door emvee72 op 27-06-2022 16:16 ]
Prachtig! Precies de kleur die ik besteld heb! (Geen zwart dak dus)emvee72 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:33:
En zo kan het snel gaan! Hij is zojuist gelost! [Afbeelding]
Wanneer kan je hem halen en wanneer heb je hem besteld?
Half maart besteld. Techno 60 met WP en drive assist. Afleverdatum is nog onbekend. Wachten op GO van Renault NL.Baaz schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:34:
[...]
Prachtig! Precies de kleur die ik besteld heb! (Geen zwart dak dus)
Wanneer kan je hem halen en wanneer heb je hem besteld?
22 kW AC (afhankelijk van de laadpaal, thuis dus eerder 11 kW inderdaad of zelfs maar 3,7 kW, afhankelijk van je aansluiting in de meterkast en de verdeling van de groepen) en 85kW DC. De EV60 kan tot 130kW DC laden.JanAd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:03:
Edit;
wat mij niet helemaal duidelijk is, kan de EV40 nu 'snel'laden of niet? Soms staat er tot 85kw en in deze lijst staat er toch ook 22kw laden bij. Of telt dat niet als 'snel'De laadpal thuis zou tot max 11kw kunnen laden volgens de technische info van de firma.
Bijzonder weer, ik heb ook half maart besteld.emvee72 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:07:
[...]
Half maart besteld. Techno 60 met WP en drive assist. Afleverdatum is nog onbekend. Wachten op GO van Renault NL.
Zelfde kleur, ook techno 60 met wp, pack augmented vision & advanced driving assist en Harman/Kardon.
Telefoontje van de dealer. Kan hem vrijdag ophalen. EV60 techno + advanced driving, four season banden. Alleen afneembare trekhaak komt 2 weke later. 5 maart besteld.
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Het kan snel gaan. Ook half maar besteld. Wordt geleverd door bochane Almere. Echter nog niks gewijzigd qua levering.
Het valt me op dat hier voornamelijk techno modellen geleverd worden, waar ik de optium charge evolution ER heb besteld.
Meerdere mensen deze besteld met een actuelere leverdatum?
Het valt me op dat hier voornamelijk techno modellen geleverd worden, waar ik de optium charge evolution ER heb besteld.
Nog nieuwe deelnemers waarvan de auto al in Nederland is?
Zelf eind maart ook de Evolution ER besteld. betreft een zakelijke lease. Mij is medegedeeld dat ik de auto niet voor half December 2022 geleverd wordt, dat heeft te maken met huidige aflopende lease contract, Normaal gesproken worden er geen nieuwe lease auto's op kenteken gezet in November//December, Maar voor deze auto word er een uitzondering gemaakt ivm nieuwe bijtellingsregels 2023. In de kleine lettertjes: ''Hij moet er wel zijn in december, anders wordt het toch 2023''.Valentinoa88 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:06:
Het kan snel gaan. Ook half maar besteld. Wordt geleverd door bochane Almere. Echter nog niks gewijzigd qua levering.
Renault Megane e-tech evolution-er
Was dat ivm levertijden van die trekhaak? Exact waar ik bang voor was…jschoorl2 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:54:
Telefoontje van de dealer. Kan hem vrijdag ophalen. EV60 techno + advanced driving, four season banden. Alleen afneembare trekhaak komt 2 weke later. 5 maart besteld.
Mijne komt als ‘t goed is volgend weekend bij de dealer in Delft, ik ga 3 weken later op vakantie en heb die trekhaak hard nodig…
De mijne is nu ook binnen bij de dealer!
Alleen hebben ze nog 3 weken nodig om het dak te wrappen en de trekhaak er onder te zetten. Wel lang, maar ben al lang blij dat die bij de dealer staat. Zaterdag proefrit in een demo maken en gelijk de eigen aankoop bewonderen.
Alleen hebben ze nog 3 weken nodig om het dak te wrappen en de trekhaak er onder te zetten. Wel lang, maar ben al lang blij dat die bij de dealer staat. Zaterdag proefrit in een demo maken en gelijk de eigen aankoop bewonderen.
Vanmiddag Renault Nederland aan de telefoon gehad. Ik had aangegeven dat ik het bijzonder vond dat er al bestellingen binnenkomen die tegelijk of na mijn bestelling gedaan zijn (koop).
Renault beweert dat ze gewoon de volgorde aanhouden en dat de auto’s die nu geleverd worden wellicht al in december of gepreorderd of vooruitbetaald zijn. Dit lijkt mij stug, ik ga er vanuit dat de mensen hier (en op Facebook) gewoon hun daadwerkelijke bestel datum doorgeven zonder rare fratsen(?).
Ik ben oprecht blij voor iedereen die hun auto al bij de dealer hebben staan en zichzelf binnenkort eigenaar van een Renault Megane E-Tech Electric mogen noemen. Beetje jaloezie is vast op z’n plek
Renault beweert dat ze gewoon de volgorde aanhouden en dat de auto’s die nu geleverd worden wellicht al in december of gepreorderd of vooruitbetaald zijn. Dit lijkt mij stug, ik ga er vanuit dat de mensen hier (en op Facebook) gewoon hun daadwerkelijke bestel datum doorgeven zonder rare fratsen(?).
Ik ben oprecht blij voor iedereen die hun auto al bij de dealer hebben staan en zichzelf binnenkort eigenaar van een Renault Megane E-Tech Electric mogen noemen. Beetje jaloezie is vast op z’n plek
Kan hem vrijdag ophalen, trekhaak wordt dan 2 wk later gemonteerd. Auto komt morgen bij de dealer binnen.BVice schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:09:
[...]
Was dat ivm levertijden van die trekhaak? Exact waar ik bang voor was…
Mijne komt als ‘t goed is volgend weekend bij de dealer in Delft, ik ga 3 weken later op vakantie en heb die trekhaak hard nodig…
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Hier een EV 60 Equilibre besteld - dit was het maximale binnen mijn leasebudget. Auto is begin april besteld. Dealer geeft aan dat de auto op zijn vroegst in september komt, maar december lijkt hem reëler. Hij kon het eerst niet geloven dat er afgelopen week auto's zijn "uitgeleverd". Er wordt op internet wel meer geroepen, zei hij. Totdat ik hem wees op de foto's. Verklaren waarom die auto's wel zijn geleverd, kon hij al helemaal niet. Het blijft toch een raar verhaal... Maar het lijkt inderdaad wel zo dat de wat luxere versies eerder worden uitgeleverd.cliffhanger1970 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:06:
[...]
Zelf eind maart ook de Evolution ER besteld. betreft een zakelijke lease. Mij is medegedeeld dat ik de auto niet voor half December 2022 geleverd wordt, dat heeft te maken met huidige aflopende lease contract, Normaal gesproken worden er geen nieuwe lease auto's op kenteken gezet in November//December, Maar voor deze auto word er een uitzondering gemaakt ivm nieuwe bijtellingsregels 2023. In de kleine lettertjes: ''Hij moet er wel zijn in december, anders wordt het toch 2023''.
Voor iedereen waar de auto van binnen is: geniet ervan
Lijkt me sterk dat je hem 30 juni op kan halen terwijl de introductie 1 Juli is en niet eerder vrij word gegeven.Etech schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:56:
Door de vele meldingen dat de Megane later besteld waren als die van mij en al bij dealers stonden heb ik de afgelopen vrijdag 24e mijn dealer Bochane in Almere gebeld. Ik had een datum 13 september bij de dealer en door de meldingen met foto in tweakers voelde dat niet goed. In het gesprek heb ik navraag gedaan over de volgorde. Zo werd het mij verteld: in NL is het zo dat de bestelling in het Renault menu bepaalt de volgorde. Dit in mijn optiek ook de juiste volgorde en moet maar aannemen dat dit klopt.
Zakelijke lease schijnt ook later geleverd te worden dan koop en private lease.Mattie_87 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:07:
[...]
Hier een EV 60 Equilibre besteld - dit was het maximale binnen mijn leasebudget. Auto is begin april besteld. Dealer geeft aan dat de auto op zijn vroegst in september komt, maar december lijkt hem reëler. Hij kon het eerst niet geloven dat er afgelopen week auto's zijn "uitgeleverd". Er wordt op internet wel meer geroepen, zei hij. Totdat ik hem wees op de foto's. Verklaren waarom die auto's wel zijn geleverd, kon hij al helemaal niet. Het blijft toch een raar verhaal... Maar het lijkt inderdaad wel zo dat de wat luxere versies eerder worden uitgeleverd.
Dat zou mooi zijn dat je hem vrijdag kan ophalen. Die van mij was vorige week al binnen maar mogen hem nog niet afleveren.jschoorl2 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:54:
Ik heb een volle Iconic besteld half maart, en sta ook voor half september op de lijst! Praktisch alles wat ik hier zie dat uitgeleverd gaat worden zijn Techno uitvoeringen, dus dat luxere versies voorrang zouden hebben is ook niet het geval. Het is gewoon een kwestie van geluk. Ik gun iedereen hun auto zo snel mogelijk 👍🏻Mattie_87 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:07:
[...]
Hier een EV 60 Equilibre besteld - dit was het maximale binnen mijn leasebudget. Auto is begin april besteld. Dealer geeft aan dat de auto op zijn vroegst in september komt, maar december lijkt hem reëler. Hij kon het eerst niet geloven dat er afgelopen week auto's zijn "uitgeleverd". Er wordt op internet wel meer geroepen, zei hij. Totdat ik hem wees op de foto's. Verklaren waarom die auto's wel zijn geleverd, kon hij al helemaal niet. Het blijft toch een raar verhaal... Maar het lijkt inderdaad wel zo dat de wat luxere versies eerder worden uitgeleverd.
4 Jan. Besteld bij Kerres Heerlen. Koop EV 60 econic. Pack augmented vision & advanced driving assist. all season banden. Warmtepomp. two-tone rouge flamme. 1ste week mei chassisnummer gekregen. En daarbij max leverdatum 14 september. Hoop nog eerder bericht te krijgen.
Waar ‘schijnt’ dat?Pepernootje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:27:
[...]
Zakelijke lease schijnt ook later geleverd te worden dan koop en private lease.
Ik verwacht dat ik die van mij binnen een week of 2 kan ophalen, zakelijke lease.
Daar waar je de zon ziet.
OT het werd eerder in dit forum gesuggereerd, met daarna een aantal verwachte leverdata van zakelijke lease bestellingen.
Ik zie nu dat een aantal daarvan, waaronder die van jou, vervroegd zijn naar juli. Alleen maar mooi.
Volgens mij is er geen peil op te trekken wat eerder of later geleverd wordt. In het Duitse forum werd gesuggereerd dat wanneer je voor een warmtepomp gekozen hebt, de auto eerder geleverd zou worden omdat ze daarmee begonnen zijn met produceren, maar is ook geen vastgesteld feit. Het blijft gewoon afwachten en hopen
.
Mijn dealer heeft helaas nog steeds geen VIN voor me, had het proces graag online gevolgd.
Zie inmiddels in Duitsland en Frankrijk toch best veel auto's uitgeleverd worden al (zeker al 10-20 voorbij zien komen op fora).
Mijn dealer heeft helaas nog steeds geen VIN voor me, had het proces graag online gevolgd.
Zie inmiddels in Duitsland en Frankrijk toch best veel auto's uitgeleverd worden al (zeker al 10-20 voorbij zien komen op fora).
Volgen is zo ie zo lastig want die van mij staat al bij de dealer maar in my Renault staat nog steeds niks anders vermeld dan in het begin.Majesty schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:20:
Volgens mij is er geen peil op te trekken wat eerder of later geleverd wordt. In het Duitse forum werd gesuggereerd dat wanneer je voor een warmtepomp gekozen hebt, de auto eerder geleverd zou worden omdat ze daarmee begonnen zijn met produceren, maar is ook geen vastgesteld feit. Het blijft gewoon afwachten en hopen.
Heb je via myr.renault.fr gekeken en de bron van de pagina ook geïnspecteerd, door naar manufacturedate etc. te kijken?Wiba schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:35:
[...]
Volgen is zo ie zo lastig want die van mij staat al bij de dealer maar in my Renault staat nog steeds niks anders vermeld dan in het begin.
Die van mij is gisteren bij de dealer gearriveerd (twee maanden voor de verwachte datum!, half maart besteld) Idd een Techno 60 met o.a.warmtepomp. De dealer heeft zelfs de eigen demo's en showroomauto nog niet binnen!Majesty schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:20:
Volgens mij is er geen peil op te trekken wat eerder of later geleverd wordt. In het Duitse forum werd gesuggereerd dat wanneer je voor een warmtepomp gekozen hebt, de auto eerder geleverd zou worden omdat ze daarmee begonnen zijn met produceren, maar is ook geen vastgesteld feit. Het blijft gewoon afwachten en hopen.
Hier de EV60 R130 besteld op 16 januari (!).
3 weken geleden gebeld met de concessie en deze zou ± oktober-november pas geleverd worden...
Waren wel de eerste om te bestellen bij hun. Gaat ook om lease auto maar dus voorlopig nog afwachten vrees ik...
Kleine note: wel in België
3 weken geleden gebeld met de concessie en deze zou ± oktober-november pas geleverd worden...
Waren wel de eerste om te bestellen bij hun. Gaat ook om lease auto maar dus voorlopig nog afwachten vrees ik...
Kleine note: wel in België
Heb inmiddels een VIN nummer. Nog wel verwachte levering eind oktober helaas. My Renault app en Franse site krijg ik een foutmelding. Staat me iets bij dat dit bij meerdere mensen zo was. Hoe is dit evt op te lossen? Iemand enig idee?
Edit.
Al gevonden met zoeken. Excuus
Edit.
Al gevonden met zoeken. Excuus
[ Voor 8% gewijzigd door Valentinoa88 op 28-06-2022 12:41 ]
Net met de dealer gesproken. Hij vertelde me dat Renault Nederland uitlevering van de auto's blokkeert totdat de demo auto's bij de dealers beschikbaar zijn. Aangezien de dealer nog geen demo auto's heeft ontvangen, kan hij ook nog niet mijn auto leveren. Even geduld dus nog. En mocht iemand van jullie deze week inderdaad je auto krijgen, ga ik hem toch weer even bellen :-)
Ik hoor de meest uiteenlopende verhalen en redenen waarom de ene auto sneller zou worden afgeleverd dan de andere. We gaan het allemaal wel zien. Ik heb al weken m’n VIN, maar kan hem nergens invoeren. Daarnaast staat mijn Iconic nog steeds op september (was november), dus alles wat ie eerder komt is meegenomen. Ik reken nergens op.
Hoe lang duurde het bij jullie na bestelling tot de VIN beschikbaar was?
Bij mij 3 maandenhiddet22 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:25:
Hoe lang duurde het bij jullie na bestelling tot de VIN beschikbaar was?
Video met de laadcurve van de 60KWh accu versie. Kon blijkbaar tijdens een 1000km rit elke keer gehaald worden. Als je de video niet helemaal wilt bekijken, aan het einde staat de grafiek.
[ Voor 13% gewijzigd door buzzbuzz68 op 28-06-2022 15:26 ]
Sommige dealers hebben al een demo- en showmodel staan, alleen nog geen één op kenteken.arno.stolk schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:02:
Net met de dealer gesproken. Hij vertelde me dat Renault Nederland uitlevering van de auto's blokkeert totdat de demo auto's bij de dealers beschikbaar zijn. Aangezien de dealer nog geen demo auto's heeft ontvangen, kan hij ook nog niet mijn auto leveren. Even geduld dus nog. En mocht iemand van jullie deze week inderdaad je auto krijgen, ga ik hem toch weer even bellen :-)
Zouden deze dealers dan ook geen verkocht model mogen prijsgeven omdat bij andere dealers nog niet een demo- dan wel showmodel aanwezig is?
Dealer in Den Haag heeft nu iig al 4 modellen fysiek staan (zie gaspedaal.nl), waarvan 1 een demo-model op kenteken welke al sinds maart dit jaar aanwezig is.
Net een wat kleinere dealer gebeld, nog niets aanwezig daar maar hij was er van overtuigd voor vrijdag het demo-model in huis te hebben voor de proefritten.
Ik ben benieuwd… ben gisteren eens langs m’n dealer (Stern Eindhoven), gereden maar zag geen Mégane electric staan! Nu is het ook pas de 28eZjanzjak schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:29:
[...]
Sommige dealers hebben al een demo- en showmodel staan, alleen nog geen één op kenteken.
Zouden deze dealers dan ook geen verkocht model mogen prijsgeven omdat bij andere dealers nog niet een demo- dan wel showmodel aanwezig is?
Dealer in Den Haag heeft nu iig al 4 modellen fysiek staan (zie gaspedaal.nl), waarvan 1 een demo-model op kenteken welke al sinds maart dit jaar aanwezig is.
Net een wat kleinere dealer gebeld, nog niets aanwezig daar maar hij was er van overtuigd voor vrijdag het demo-model in huis te hebben voor de proefritten.
Helaas zojuist bericht gekregen dat mijn geplande levering van morgen ook uitgesteld moet worden.... 🙈
Renault blokkeert de kentekens tot na de introductie op 1 Juli ( commerciële blokkade). en dat heeft dus niet met wel of geen demomodel te maken.
Nu afwachten wanneer ze exact worden vrijgegeven.... de dag erna kan ik hem ophalen, want hij staat inmiddels klaar voor aflevering....
Jammer maar is niet anders....
Renault blokkeert de kentekens tot na de introductie op 1 Juli ( commerciële blokkade). en dat heeft dus niet met wel of geen demomodel te maken.
Nu afwachten wanneer ze exact worden vrijgegeven.... de dag erna kan ik hem ophalen, want hij staat inmiddels klaar voor aflevering....
Jammer maar is niet anders....
Een eerste gerapporteerd probleem op een Duits forum:
Zumindest einmalig hatte ich das Problem, das sich mitten in der Fahrt die ganze Steuerung verselbständigt hat. Man konnte zusehen wie die Lautstärke langsam einfach ganz bis auf Anschlag ging, die Fahrprofile schaltete von selber durch und die direkte Bedienung war nicht mehr möglich. Wie bei einem Handy das nicht mehr reagiert.
Da die Audioanlage wirklich sehr geht gut aber auch sehr laut ist: Schon allein deswegen dringend anhalten. Ausschalten. Neustarten. Eher unangenehm.
Maar hoe representatief is deze info?.... We'll see....
Zumindest einmalig hatte ich das Problem, das sich mitten in der Fahrt die ganze Steuerung verselbständigt hat. Man konnte zusehen wie die Lautstärke langsam einfach ganz bis auf Anschlag ging, die Fahrprofile schaltete von selber durch und die direkte Bedienung war nicht mehr möglich. Wie bei einem Handy das nicht mehr reagiert.
Da die Audioanlage wirklich sehr geht gut aber auch sehr laut ist: Schon allein deswegen dringend anhalten. Ausschalten. Neustarten. Eher unangenehm.
Maar hoe representatief is deze info?.... We'll see....
[ Voor 5% gewijzigd door emvee72 op 29-06-2022 07:58 ]
YouTube: Renault Megane E-Tech 100% elektrisch 2022 | TV-commercial
Matige commercial. Meer paard dan auto in beeld.
Matige commercial. Meer paard dan auto in beeld.
Ik heb tenminste één keer het probleem gehad dat het hele bedieningssysteem midden op een reis een eigen leven ging leiden. Je kon zien hoe het volume langzaam helemaal omhoog ging, de rijprofielen zichzelf omschakelden en directe bediening niet meer mogelijk was. Zoals een mobieltje dat niet meer reageert.emvee72 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:06:
Een eerst gerapporteerd probleem op een Duits forum:
Het audiosysteem is echt heel goed, maar ook heel luid: alleen al om die reden dringend stoppen. Uitschakelen. Herstart. Nogal onaangenaam.
[ Voor 12% gewijzigd door Majesty op 28-06-2022 18:13 ]
Hmmmm, mijn bedenkingen bij het volgende maar toch;
https://edison.media/verk...deutlich-teurer/25227874/
https://edison.media/verk...deutlich-teurer/25227874/
Heeft er al iemand een exacte af leverdatum gekregen ivm de 1 juli introductie?
Ik weet niet wat er zo speciaal is aan de introductie want hij was al gewoon te zien in de reclame op tv.
Ik weet niet wat er zo speciaal is aan de introductie want hij was al gewoon te zien in de reclame op tv.
Nee, net slecht nieuws gesprek gehad. Je had dus gelijk over op kenteken 30 juni. Geen aflevering voor 1 juli. Kenteken aanvragen lopen niet door in systeem Renault/ RDW. Morgen word ik opnieuw gebeld of ophalen 2 juli gaat lukken met nieuw kenteken uiteraard.Wiba schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:22:
Heeft er al iemand een exacte af leverdatum gekregen ivm de 1 juli introductie?