VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Maar dan zitten ze mensen zonder 50% korting rond de €20.Yzord schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:25:
[...]
Let wel, in deze passage zeggen ze niet of je de 50% korting ook blijft behouden na de overstap en zeggen ze ook dat deze prijs in de loop van de tijd kan veranderen. Dus over 2 jaar zitten we vrolijk ook aan een tientje per maand.
Ik mag alleen hopen dat de goede series weer ieder jaar komen in plaats van om de paar jaar.
"When you grow up your heart dies"
Je verliest alleen de 50% korting als je zelf je abonnement aanpast naar een lagere versie dan Premium. Verhogen ze de prijs van Premium dan behoud je gewoon de 50% korting op de dan geldende prijs van Premium.Driefstang schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:39:
Krimpflatie op zijn slechtst! Als ik niks doe dan betaal ik hetzelfde voor minder functionaliteit. Ik behoud wél mijn levenslange korting. Superslimme zet van hbo, want niemand wil er op achteruit gaan qua performance, dus dan maar paar eurootjes meer per maand. Maar daarmee ben je dus je levenslange voordeel van een vast maandbedrag kwijt! Hbo kan onder het mom van aangepaste functionaliteit een volgende ronde het standaard abo nog verder uitknijpen, 1 stream én 720p én reclame. Zo gaat iedereen uiteindelijk de overstap maken en is hbo af van die levenslange prijsstelling van 4,99. Geniaal en verderfelijk tegelijk...
Dat heb je met de meeste boek en game verfilmingen. Er zijn altijd van die zogenaamde juristen die vinden dat ze het verhaal letterlijk moeten volgen terwijl dat bij film en televisie gewoonweg niet mogelijk is. Ik stoor mij daar nooit aan.True schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:03:
[...]
Het grootste nadeel vond ik (kijker zonder game ervaring) dat ik een ontzettend goede aflevering gezien had, en online het volledig werd afgekraakt omdat het niet goed 1:1 met de serie overeen kwam. Als je je daar niets van aantrekt óf online geen reviews leest van afleveringen heb je een leuke en goede serie te pakken valk voor het volgende seizoen
The Last of Us heb ik nooit gespeeld maar de serie kon ik prima volgen. Niets mis mee dus.
Zo heb je op Prime Fall Out als serie. Erg leuk en vermakelijk. Of het iets met de game uit te staan heeft durf ik niet te zeggen maar voor mij maakt dat niets uit.
Er is een wereld tussen een verhaal exact volgen en de lore verkrachten. Fallout? Geweldig! Origineel verhaal in de wereld die we kennen. Halo? The Witcher? Nah.sjaool schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:58:
Dat heb je met de meeste boek en game verfilmingen. Er zijn altijd van die zogenaamde juristen die vinden dat ze het verhaal letterlijk moeten volgen terwijl dat bij film en televisie gewoonweg niet mogelijk is. Ik stoor mij daar nooit aan.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
En daar kan ik mij dus niet druk om maken. Een goed verhaal is een goed verhaal.The Zep Man schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:01:
[...]
Er is een wereld tussen een verhaal exact volgen en de lore verkrachten. Fallout? Geweldig! Origineel verhaal in de wereld die we kennen. Halo? The Witcher? Nah.
Wat mij bij The Witcher meer stoort is dat de hoofdrolspeler die de serie draagt opgestapt is door onenigheid. Halo heb ik niet gekeken.
Rings of Power heb ik wel gekeken en mij prima mee vermaakt.
Het probleem met die twee voorbeelden is dat de schrijvers de franchises misbruiken om eigen verhalen te vertellen, en dat die eigen verhalen niet best zijn.sjaool schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:18:
En daar kan ik mij dus niet druk om maken. Een goed verhaal is een goed verhaal.
Dit nog ivm hdr gevonden op redditDagarkin schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:59:
Zelf ook de mail gekregen en wel verhoogd.
Wel dubbel omdat nog steeds de hdr en 4k niet werken. Ook weer om die reden contact gehad met support.
[...]
Helaas wel een onzin antwoord. Denk zelf niet dat er ooit nog ondersteuning wordt ingebouwd ivm oudere webos versies.
Wel jammer dat zowel hbo en lg vermelden icm lg c8, dat 4k en hdr ondersteunt worden, aangezien dit niet meer het geval is.
https://www.reddit.com/r/.../1eqk044/comment/ljckzt2/
Uiteindelijk wel zorgelijk en gelukkig geldt dit momenteel alleen voor hbo max. Zag op de site dat de xbox one s ook nog ondersteuning moet hebben voor dolby vision en deze weer aangesloten en kan nu gelukkig weer in 4k en hdr streamen.have my suspicions, I think (HBO)MAX have abandoned supporting the highest image quality for non-latest DRM versions. WebOS 24, 23 and 22 have DRM PlayReady version 4.4, while webOS 6 has DRM PlayReady version 4.0. WebOS 4.5 has PlayReady version 3.0 and additionally older DRM version Widevine than webOS 22. This is just my suspicion but I know that in streaming services limiting the highest quality only to new DRM and allowing lower quality for older or even no DRM is nothing new.
It is possible that as MAX will get a lot of complaints they will bring back 4k Dolby Vision for older DRM versions, if my suspicions are accurate.
Ook bijzonder ook bij iemand anders getest met een chromecast 4k en via de app zelf geen dolby vision, maar als ik naar deze tv cast via dezelfde chrome cast werkt dolby vision ook.
[ Voor 7% gewijzigd door Deezers op 23-02-2025 11:43 ]
Naar aanleiding van jouw bericht ook ff bij mijn vakantie disney+ gekeken, prijs is gewoon maal 2.5 gegaan. Dat wordt bye bye zwaai zwaai disney, ik kijk er te weinig naar.Deezers schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:33:
Die 2 euro per maand bij HBO valt nog mee achteraf. Krijg bericht van mijn vakantie Disney+ dat de reclamevrije aboprijs 60% omhoog gaat.. kan overstappen op Ads abonnement wat 4 euro per maand goedkoper is. Tja, Disney heeft nog minder aantrekkelijke content dus dan is die keuze snel gemaakt.overigens wel met behoud van 4K itt Nederland.
Niet alleen vanwege de prijsverhoging, maar ook omdat we i.c.m. alle streamingdiensten die afnemen (Netflix, Disney+, SkyShowTime, Prime en Videoland) gewoonweg niet overal naar kunnen kijken.
Bedankt HBO voor deze aanleiding, we overwegen ook de andere streamingdiensten (tijdelijk) de deur uit te doen en elkaar af te gaan wisselen.
En zo doen wij het al jaren en dat bevalt ons prima. Heb je ook weer eens tijd voor een goed gesprek met een glas wijn op de bank.mafino schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:27:
Ook wij hebben de mail ontvangen, ik heb het opgezegd.
Niet alleen vanwege de prijsverhoging, maar ook omdat we i.c.m. alle streamingdiensten die afnemen (Netflix, Disney+, SkyShowTime, Prime en Videoland) gewoonweg niet overal naar kunnen kijken.
Bedankt HBO voor deze aanleiding, we overwegen ook de andere streamingdiensten (tijdelijk) de deur uit te doen en elkaar af te gaan wisselen.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Hi,
Ik ben blij om je nieuwe kortingscode met je te mogen delen, zodat je weer kunt genieten van HBO Max met het gewenste abonnement.
Je nieuwe kortingscode: xxxxxxxx
Voordat je je nieuwe kortingscode kunt verzilveren, is het belangrijk om eerst te wachten tot dat je huidige abonnement is afgelopen. Je huidige abonnement loopt af op 8 maart. Zodra dat is gebeurd, kun je direct via de website van HBO Max een nieuwe maandelijks "Premium" abonnement afsluiten.
Zo kun je je opnieuw abonneren via de webbrowser (bij voorkeur laptop/pc):
Ga naar HBO.Max.com en log in op je HBO Max-account.
Kies Nu abonneren op het scherm Welkom terug.
Kies een abonnement en factureringsperiode en ga door.(Let op: Kies voor het "Premium" abonnement en voor de "maandelijkse" facturering)
Voeg je betaalmethode toe en start je abonnement.
Kies Beginnen met streamen en je bent klaar om te streamen.
Na het afsluiten van het nieuwe "Premium" abonnement kun je je code verzilveren door onderstaande stappen te volgen:
Ga naar HBO.Max.com/subscription en log in op je account.
Kies Een code verzilveren. (Deze optie is alleen beschikbaar als je abonnement via HBO Max wordt gefactureerd.)
Voer de code in en kies Toepassen.
Zodra je de kortingscode hebt verzilverd, worden je abonnementsgegevens bijgewerkt naar het nieuwe Premium abonnement met behoud van 50% korting. Als je de code succesvol hebt verzilverd, hoor ik het graag van je. We zorgen er dan voor dat het verschilbedrag wordt teruggestort!
Als je hulp nodig hebt bij het afsluiten van het "Premium" abonnement of bij het verzilveren van de code, laat het ons gerust weten. We helpen je graag verder.
Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben. Als je nog andere vragen hebt, kun je ze gerust stellen. Je kunt op deze e-mail reageren, je kunt ons bellen of ons help center bezoeken op: https://help.hbomax.com/nl-nl/Home/
Had jij je abonnement via Google als ik vragen mag? Moest je op voorhand nog iets doen? Chatten met HBO ging bij mij erg warrig, maar kreeg ook te horen te wachten op een mailtje met code.Rox92 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:44:
Nou ik had er een hard hoofd in met die code enzo maar net de mail ontvangen en de stappen die ik moet nemen. Vind het allemaal best goed geregeld eigenlijk.
[...]
Precies, heb de game nooit gespeeld, heb vorig jaar enorm genoten van de serie, en de reviews gewoon lekker genegeerd. Serie is prima te volgen zonder de game te kennen.True schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 20:03:
[...]
Het grootste nadeel vond ik (kijker zonder game ervaring) dat ik een ontzettend goede aflevering gezien had, en online het volledig werd afgekraakt omdat het niet goed 1:1 met de serie overeen kwam. Als je je daar niets van aantrekt óf online geen reviews leest van afleveringen heb je een leuke en goede serie te pakken valk voor het volgende seizoen
Ja klopt ik had hem via google en moest via de chat aangeven dat ik van de actie gebruik wilde maken. Toen gaf ze aan dat ik eerst het abonnement bij Google moest stoppen en dan kon ze het doorzetten naar de technische dienst.companion_cube schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:34:
[...]
Had jij je abonnement via Google als ik vragen mag? Moest je op voorhand nog iets doen? Chatten met HBO ging bij mij erg warrig, maar kreeg ook te horen te wachten op een mailtje met code.
Ik was sceptisch dus overal een screenshot van gemaakt maar ze verzekerde dat het goed zou komen en dat ik mijn levenslange korting zou behouden. Vooralsnog lijkt het ook echt zo te zijn.
Testing, one, two ...
De actie is er nooit geweest met een jaar abo. Als in: het jaar abo is pas later geintroduceerd, terwijl je voor de 50% lifetime korting in de eerste maand of zo het afgesloten moet hebben.Tasminos schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:18:
Even voor de duidelijkheid. Kiezen voor een jaarabo met actie is niet mogelijk toch?
Helder. Thanks.RobertMe schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:19:
[...]
De actie is er nooit geweest met een jaar abo. Als in: het jaar abo is pas later geintroduceerd, terwijl je voor de 50% lifetime korting in de eerste maand of zo het afgesloten moet hebben.
Ha, GMTARox92 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:45:
[...]
Ja klopt ik had hem via google en moest via de chat aangeven dat ik van de actie gebruik wilde maken. Toen gaf ze aan dat ik eerst het abonnement bij Google moest stoppen en dan kon ze het doorzetten naar de technische dienst.
Ik was sceptisch dus overal een screenshot van gemaakt maar ze verzekerde dat het goed zou komen en dat ik mijn levenslange korting zou behouden. Vooralsnog lijkt het ook echt zo te zijn.
Net in de chat gehangen met HBO. Heb een Legacy abo middels Google Play. Ook hier wordt aangegeven dat ik mijn huidige sub moest stopzetten. Ze heeft een notitie gemaakt in het account (schijnbaar) en ik moet dan weer contact met hun opnemen zodat ze mij op de Legacy 'Premium upgrade' kunnen zetten. Ik heb niets gehoord mbt een code alleen?
Screenshots van gemaakt voor de zekerheid overigens

- je moet via de klantenservice (chat werkt prima)
- dan eerst opzeggen via Google Play
- de agent ziet die opzegging
- dat is de trigger om een promo code voor je aan te vragen bij de backoffice
- vervolgens wachten, ze doen dat 'zo snel mogelijk'/'we hopen deze in de komende dagen aan je toe te sturen'. Nu maar wachten in de black box waar je dus in wordt geplaatst...
Als ik met lege handen eindig hierdoor kunnen ze levenslang de kolere krijgen 😄
Testing, one, two ...
Ik heb/gebruik geen whatsapp, ik heb een direct hbo account. De mail bevat geen code maar wel die button.hardware-lover schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:45:
Net via WA de opzegging in orde gemaakt. Ik moet opnieuw contact opnemen zodra mijn abonnement daadwerkelijk is afgelopen, de 8ste maart. Daarna aanmelden via HBOMax voor het Premium abonnement, als dat actief is opnieuw contact opnemen om de kortingscode aan te vragen. Die wordt mij vooraf dus niet gemaild.
:strip_exif()/f/image/73uiYdLOBoCjyEHNPZwVXO2L.png?f=user_large)
wat kan ik verwachten ?
Niet iedereen heeft de mail zo ontvangen met die verzilver knop, indien de betaling voor het abonnement via een 3e partij loopt (Google in mijn geval), dan mis je die mogelijkheid en moet het via de klantenservice.W1ck1e schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:58:
[...]
Ik heb/gebruik geen whatsapp, ik heb een direct hbo account. De mail bevat geen code maar wel die button.
[knip]
wat kan ik verwachten ?
Testing, one, two ...
In de mail staat meerdere malen dat de korting specifiek is toegepast op het premium abonnement, en niet geldig is voor andere abonnementen. Soms vermelden ze die regel zelfs met hoofdletters, zoals:
"7. ALS JE OP ENIG MOMENT JE ABONNEMENT OPZEGT, JOUW ABONNEMENT WIJZIGT (INCLUSIEF HET OVERSCHAKELEN NAAR EEN ANDER ABONNEMENT) OF ALS JE NIET LANGER EEN GELDIGE BETAALMETHODE HEBT, VERVALT HET VOORDEEL VAN DIT AANBOD."
Ze proberen zich wel (op een erg Amerikaanse manier) aan alle kanten in te dekken en je mogelijkheden voor de door henzelf geïntroduceerde korting, zoveel mogelijk te beperken
Ik heb er zo de balen van. Ik kijk World SBK en daarvoor moet ik een HBO Max abonnement afsluiten mét sportpakket. Kost me een vermogen per jaar terwijl ik echt nooit iets anders kijk dan de races...
/end rant
Iemand hier een idee hoe dit op te lossen is?
Ik denk een algemeen issue. De app op m'n LG doet ook raar tijdens het schollen naar beneden. Content bekijken kan wel gewoon._--[]--__ schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:54:
De HBO app op mijn Ziggo next mini crasht zodra ik scroll naar de rij “Live en binnenkort” in het menu. Ik het de next mini al gereset maar fabrieksinstellingen maar ook dat helpt niet. Op een tweede next mini exact hetzelfde probleem .
Iemand hier een idee hoe dit op te lossen is?
Dit is echt al sinds dag 1 zo. Zelfs toen er nog maar één abonnemetsvorm was bij introductie stond er al heel duidelijk dat de korting alleen voor dát abonnement was en bij wijzigen de korting verviel. Wat toen al zorgde voor speculatie over een toekomstig "Premium" abonnement. Vooral dus ook in combinatie met de "4K op geselecteerde titels", oftewel: lang niet alles. Maar met het legacy abonnement was er weer wel "4K op alles" (/net zoveel als Premium dat 4K beschreef in andere woorden dan "geselecteerd").Bintmeister schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:23:
Gisteren de code verzilverd via de knop in de mail en vandaag een bevestiging ontvangen met een flinke disclaimer, met als onderwerp "Belangrijke aanvullende informatie over jouw Levenslange Korting op het Premium Maandabonnement"
In de mail staat meerdere malen dat de korting specifiek is toegepast op het premium abonnement, en niet geldig is voor andere abonnementen. Soms vermelden ze die regel zelfs met hoofdletters, zoals:
"7. ALS JE OP ENIG MOMENT JE ABONNEMENT OPZEGT, JOUW ABONNEMENT WIJZIGT (INCLUSIEF HET OVERSCHAKELEN NAAR EEN ANDER ABONNEMENT) OF ALS JE NIET LANGER EEN GELDIGE BETAALMETHODE HEBT, VERVALT HET VOORDEEL VAN DIT AANBOD."
Ze proberen zich wel (op een erg Amerikaanse manier) aan alle kanten in te dekken en je mogelijkheden voor de door henzelf geïntroduceerde korting, zoveel mogelijk te beperken
En ook nu de mail waarin deze wijziging wordt aangekondigd (met ee "Verzilveren" knop) wordt herhaaldelijk gewezen op dat je niet, met behoudt van de korting, van Premium naar Standaard kunt als je verzilverd hebt en ook niet na 24 maart van Standaard naar Premium kunt.
Dus ja, wellicht staat het vaak in die mail wat jij nu ontvangen hebt. Maar alle eerdere communicatie, incl. bij de eerste introductie van HBO Max, stond het ook al.
Scrollen gaat prima op mijn lg tvDutchOwnage schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:58:
[...]
Ik denk een algemeen issue. De app op m'n LG doet ook raar tijdens het schollen naar beneden. Content bekijken kan wel gewoon.
Net weer even gekeken. Het is idd niet meer aanwezig. Vanmiddag kreeg ik elke keer een foutmelding bij het scrollen.
Zoals besproken in de chat, hierbij de bevestiging van de 50% korting voor het premium abonnement.
Wat ik dus ga doen is nu de financiële afdeling contacteren, en wanneer ik daarvan antwoord terug heb ontvangen, word je via de mail op de hoogte gehouden met verdere informatie. Dit kan uiterlijk 5 werkdagen duren, gezien de drukte en om teleurstelling te voorkomen. Maar normaal gesproken gaat dit altijd vrij snel.
Ik laat het hier wel weten zodra ik de code heb ontvangen....
Moest jij ook direct opzeggen en daarna terugkomen voor het vervolg? Jouw verhaal is toch weer wat anders dan het voor mij is gegaan; hardware-lover in "Het HBO Max topic [streamingdienst]"marcelmg2 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:33:
Dit is de tekst in de mail die ik ontving na de chat waarin ik aangaf de 50% korting mee te willen nemen naar een nieuw Premium abo:
Zoals besproken in de chat, hierbij de bevestiging van de 50% korting voor het premium abonnement.
Wat ik dus ga doen is nu de financiële afdeling contacteren, en wanneer ik daarvan antwoord terug heb ontvangen, word je via de mail op de hoogte gehouden met verdere informatie. Dit kan uiterlijk 5 werkdagen duren, gezien de drukte en om teleurstelling te voorkomen. Maar normaal gesproken gaat dit altijd vrij snel.
Ik laat het hier wel weten zodra ik de code heb ontvangen....
Ik neig ernaar om toch niet te wachten met opnieuw contact opnemen tot mijn huidige opgezegde abonnement daadwerkelijk eindigd. Al helemaal niet als het al 5 werkdagen kan gaan duren voor je de kortingscode gaat krijgen.
Testing, one, two ...
Uit de transcript van de chat:
Ik stuur je een bevestiging vie de mail over de korting en etc. En zodra ik antwoord heb ontvangen met de kortingscode dan mail ik je terug.
[24-2 12:38] HBO Max: Perfect. Wanneer je abonnement definitief is beëindigd, kun je een nieuw premium abonnement op het net afsluiten via HBO Max.
[24-2 12:39] HBO Max: Wanneer dat actief is, kun je contact met ons opnemen voor de vervolgstappen en een code zodat je de korting behoudt.
Vervelend, die verschillende reacties via dezelfde klantenservice.
Testing, one, two ...
Het begint natuurlijk met dat ze niet een mail hebben voor alle klanten met het relevante abonnement. Dan kan je nog steeds in die ene mail de verschillende routes beschrijven vanwege wel of niet rechtstreeks of via derden.hardware-lover schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:11:
@marcelmg2, dus toch anders dan met mij gecommuniceerd, Voor alle duidelijkheid, ik had dus al opgezegd en dat gedeeld tijdens het gesprek;
[24-2 12:38] HBO Max: Perfect. Wanneer je abonnement definitief is beëindigd, kun je een nieuw premium abonnement op het net afsluiten via HBO Max.
[24-2 12:39] HBO Max: Wanneer dat actief is, kun je contact met ons opnemen voor de vervolgstappen en een code zodat je de korting behoudt.
De reactie van mij en van de reactie waarop ik gereageerd heb, zijn dus via hun klantenservice.
Testing, one, two ...
Scheelt hen toch weer 15-30%.
[ Voor 3% gewijzigd door ChrisM op 25-02-2025 06:16 ]
Cut out the middle man kan ik op zich wel waarderen, zeker met zulke ziek hoge percentages.ChrisM schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 06:15:
Dit is natuurlijk ook een handige manier om Google en Apple er tussen uit te halen, doordat je het abonnement moet opzeggen bij de 3rd party en dan opnieuw aan moet melden via het net, rechtstreeks bij hen.
Scheelt hen toch weer 15-30%.
Nog steeds onnodig omslachtig als je het mij vraagt, maar goed ik zal maar doen wat ze zeggenVoordat je je nieuwe kortingscode kunt verzilveren, is het belangrijk om eerst te wachten tot dat je huidige abonnement is afgelopen. Je huidige abonnement loopt af op "8 maart 2025". Zodra dat is gebeurd, kun je direct via de website van HBO Max een nieuwe maandelijks "Premium" abonnement afsluiten.
Zo kun je je opnieuw abonneren via de webbrowser (bij voorkeur laptop/pc):Zodra je de kortingscode hebt verzilverd, worden je abonnementsgegevens bijgewerkt naar het nieuwe Premium abonnement met behoud van 50% korting. Als je de code succesvol hebt verzilverd, neem dan weer contact met ons op. We zorgen er dan voor dat het verschilbedrag wordt teruggestort.
- Ga naar HBO.Max.com en log in op je HBO Max-account.
- Kies Nu abonneren op het scherm Welkom terug.
- Kies een abonnement en factureringsperiode en ga door.(Let op: Kies voor het "Premium" abonnement en voor de "maandelijkse" facturering)
- Voeg je betaalmethode toe en start je abonnement.
- Kies Beginnen met streamen en je bent klaar om te streamen.
- Na het afsluiten van het nieuwe "Premium" abonnement kun je je code: NEEJOH verzilveren door onderstaande stappen te volgen:
- Ga naar HBO.Max.com/subscription en log in op je account.
- Kies Een code verzilveren. (Deze optie is alleen beschikbaar als je abonnement via HBO Max wordt gefactureerd.)
- Voer de code in en kies Toepassen.
Als je hulp nodig hebt bij het afsluiten van het "Premium" abonnement of bij het verzilveren van de code, laat het ons gerust weten. Voel je ook vooral vrij om contact met ons op te nemen als je andere vragen of opmerkingen hebt over HBO Max. We helpen je graag!
Ik wens je nog een fijne dag!
[ Voor 41% gewijzigd door Rio op 25-02-2025 12:21 ]
* RobertMe is nu wel benieuwd of het een unieke code is. Vooral gezien de "neejoh"Rio schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:41:
Zojuist de mail met instructies ontvangen
[...]
Nog steeds onnodig omslachtig als je het mij vraagt, maar goed ik zal maar doen wat ze zeggen
Ik denk van wel. @Rio wil waarschijnlijk niet geidentificeerd worden door hbomax.RobertMe schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:45:
[...]
* RobertMe is nu wel benieuwd of het een unieke code is. Vooral gezien de "neejoh"
Het scenario 'ik wil niet dat iemand mijn code gebruikt' is logischerW1ck1e schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:01:
[...]
Ik denk van wel. @Rio wil waarschijnlijk niet geidentificeerd worden door hbomax.
Met mijn naam kan ik, aangezien het geen nickname is, identificatie in die zin toch niet echt voorkomen btw

[ Voor 17% gewijzigd door Rio op 25-02-2025 12:20 ]
Nu dat je ons dat verteld hebt niet, inderdaadRio schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:17:
[...]
Met mijn naam kan ik, aangezien het geen nickname is, identificatie in die zin toch niet echt voorkomen btw
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Foutje van de collega, wordt nu gecorrigeerd en promotiecode aangevraagdhardware-lover schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:11:
@marcelmg2, dus toch anders dan met mij gecommuniceerd, Voor alle duidelijkheid, ik had dus al opgezegd en dat gedeeld tijdens het gesprek;
Testing, one, two ...
Voor ons helaas te weinig interessant om het met een prijsverhoging voor/kwaliteitsverlaging van het huidige aanbod aan te houden. Ik hoop ergens nog steeds op een periode van overnames onder providers, zodat het aanbod weer wat meer geconcentreerd is en het totale bedrag aan abonnementen wat omlaag kan.
Minder providers zal er alleen maar toe leiden dat de prijzen bij gebrek aan concurrentie omhoog zullen gaan verwacht ik.peeceej schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:51:
Ondanks die legacy abonnees lijkt HBO in Nederland maar een beperkt marktaandeel te bezitten. Ik kan niet bij de gegevens van Telecompaper, maar Netflix, Disney, Amazon, Videoland en nog een ander Nederlands platform lijken de top 5 te zijn. Dan heb je daarachter dus nog Sky, Apple tv, HBO en nog wat andere spelers. Ik kan me dus ergens wel voorstellen dat HBO iets probeert, want met een klein marktaandeel waarvan een groot deel ook nog eens permanent korting krijgt, kun je waarschijnlijk weinig uitrichten.
Voor ons helaas te weinig interessant om het met een prijsverhoging voor/kwaliteitsverlaging van het huidige aanbod aan te houden. Ik hoop ergens nog steeds op een periode van overnames onder providers, zodat het aanbod weer wat meer geconcentreerd is en het totale bedrag aan abonnementen wat omlaag kan.
Ze hebben een uitgebreide selectie aan documentaires/series over de meest bizarre cults. Jomanda in Nederland zit daar ook tussen (gewoon ff hop in 1x de vrachtwagen spa blauw instralendarkdesign schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:31:
Iemand nog tips voor goede documentaires op HBO Max?
Thanks, daar kan ik mij wel een avondje mee vermaken!PeaceNlove schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:56:
[...]
Ze hebben een uitgebreide selectie aan documentaires/series over de meest bizarre cults. Jomanda in Nederland zit daar ook tussen (gewoon ff hop in 1x de vrachtwagen spa blauw instralen)
Vast wel wat inderdaad, maar nooit het volledige bedrag van twee providers bij elkaar opgeteld.PeaceNlove schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:22:
[...]
Minder providers zal er alleen maar toe leiden dat de prijzen bij gebrek aan concurrentie omhoog zullen gaan verwacht ik.
Hmm, als ik een ATV+ hier thuis bij de HBO optel kom ik op 15 euro, Netflix en Disney(?) zitten alleen al op dat bedrag. We zijn er qua internet prijzen ook bepaald niet op vooruit gegaan toen Ziggo en KPn het voor het zeggen hadden, pas toen die glasvezel concurrenten opkwamen ging het hier weer omlaagpeeceej schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:27:
[...]
Vast wel wat inderdaad, maar nooit het volledige bedrag van twee providers bij elkaar opgeteld.
Bij was deze mail in de spam map terecht gekomen (outlook) dus hou die ook in de gaten, mocht je mail provider ook een spam detectie hebben.Baspower schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:55:
Ik had de mail niet ontvangen (betaling via HBO zelf). Inmiddels 2 keer contact gehad met de klantenservice en 2 keer toezegging gehad dat de mail gestuurd gaat worden. Ik ben benieuwd...
XBL gamertag StayingPow3r
Videopass direct op de WSBK site is dan ook een optie natuurlijk. Alleen hebben die geen app voor op de TV en dergelijke, dus dan moet je het casten van je telefoon naar je TV bijvoorbeeld.duderuud schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:41:
/rant
Ik heb er zo de balen van. Ik kijk World SBK en daarvoor moet ik een HBO Max abonnement afsluiten mét sportpakket. Kost me een vermogen per jaar terwijl ik echt nooit iets anders kijk dan de races...
/end rant
Wat ik me wel afvraag, kan je bij HBO max ook de andere klasses zien? Dus SSP en WCR bijvoorbeeld? En zo ja kan je de races bij hun ook later terug kijken of is het alleen live?
[ Voor 11% gewijzigd door DaitoX op 26-02-2025 20:32 ]
SSP ook en terugkijken ook mogelijk.DaitoX schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:30:
Videopass direct op de WSBK site is dan ook een optie natuurlijk. Alleen hebben die geen app voor op de TV en dergelijke, dus dan moet je het casten van je telefoon naar je TV bijvoorbeeld.
Wat ik me wel afvraag, kan je bij HBO max ook de andere klasses zien? Dus SSP en WCR bijvoorbeeld? En zo ja kan je de races bij hun ook later terug kijken of is het alleen live?
WCR zie ik niet terug tussen de beschikbare sporten? WRC bedoel je misschien, maar ook dat zie ik niet. WEC dan weer wel..
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 26-02-2025 21:54 ]
Testing, one, two ...
Ah top, bedankt voor het checken. Goed dat ze in ieder geval ook SSP uitzenden.hardware-lover schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:50:
[...]
SSP ook en terugkijken ook mogelijk.
WCR zie ik niet terug tussen de beschikbare sporten? WRC bedoel je misschien, maar ook dat zie ik niet. WEC dan weer wel..
WCR is overigens de dames compititie die rijdt tijdens bepaalde WSBK weekenden. WRC is rally maar dat volg ik dan weer niet echt.
Ze zenden de lagere 300 klasse ook uit. Dus misschien dat WCR ook wel. Voor mij gaat het bij dat sportgedeelte ook voornamelijk om WSBKDaitoX schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:47:
Ah top, bedankt voor het checken. Goed dat ze in ieder geval ook SSP uitzenden.
WCR is overigens de dames compititie die rijdt tijdens bepaalde WSBK weekenden. WRC is rally maar dat volg ik dan weer niet echt.
Testing, one, two ...
Jep, SSP (en volgens mij ook WCR maar dat kijk ik zelf niet) is ook te bekijken, zowel live als achteraf.DaitoX schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:30:
[...]
Videopass direct op de WSBK site is dan ook een optie natuurlijk. Alleen hebben die geen app voor op de TV en dergelijke, dus dan moet je het casten van je telefoon naar je TV bijvoorbeeld.
Nog mooier. Nu hebben ze per direct mijn abonnement stopgezet, gedeeltelijke betaling teruggestort en is Max helemaal foetsie als abbonement. Wat een belachelijke service verleent die klantenservice, echt....hardware-lover schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:45:
Foutje van de collega, wordt nu gecorrigeerd en promotiecode aangevraagd
Edit: weer WA op, "excuses voor het ongemak", en dit keer kon mij de kortingscode direct worden overhandigd en gebruikt worden, nadat ik eerst weer het abonnement actief had gemaakt.
Alleen nog de helft van mijn betaling retour, maar dat komt dan wel in een keer goed mag ik hopen.
[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2025 13:46 ]
Testing, one, two ...
Hoe kom je aan die WhatsApp?Cartman! schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:08:
Zojuist ook via Whatsapp contact gelegd en ik krijg een promo code toegestuurd en voor ik die kan gebruiken moet ik dan opzeggen via Google Play. Ben benieuwd
Ik wordt elke keer doorgestuurd naar de Hbo site waar ik niks mee kan (ik heb ook Google play. )
En nu is de 13,99 teruggestort en m'n abonnement beëindigd
Een hypotheek afsluiten gaat sneller haha
[ Voor 89% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2025 16:52 ]
Testing, one, two ...
De chat openen via de site, dan gewoon "chatten" typen wanneer t kan en dan krijg je de optie om WhatsApp te openen. Maar makkelijker als ik je t nummer geef: 020 323 3511Arjantje72 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:27:
[...]
Hoe kom je aan die WhatsApp?
Ik wordt elke keer doorgestuurd naar de Hbo site waar ik niks mee kan (ik heb ook Google play. )
Heel erg bedanktCartman! schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:52:
[...]
De chat openen via de site, dan gewoon "chatten" typen wanneer t kan en dan krijg je de optie om WhatsApp te openen. Maar makkelijker als ik je t nummer geef: 020 323 3511
Betrof bij mij een menselijke fout. Mocht deze keer een nieuw standaard abonnement afsluiten en met een nieuwe code omgezet naar premium met korting. Krijg 3 piek terug
Ik ga weer Netflix kijken
Tegen mij zeiden ze wachten tot hij ook daadwerkelijk afgelopen is voordat je je nieuwe abonnement aanzet?companion_cube schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:31:
Nou ik dacht ook dat ik er was. Google abonnement beëindigd, nieuw abonnement afgesloten, code ingevuld, toezegging over 7 euro retour.
En nu is de 13,99 teruggestort en m'n abonnement beëindigd
Een hypotheek afsluiten gaat sneller haha
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Zo begonnen ze tegen mij ook bij het eerste WA contact.avotar schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:12:
Tegen mij zeiden ze wachten tot hij ook daadwerkelijk afgelopen is voordat je je nieuwe abonnement aanzet?
Bij het tweede zei men dat dit onjuist was en de kortingscode direct zou worden aangevraagd bij desbetreffende afdeling, zodat deze na het aflopen van mijn abonnement (8 maart), direct kon worden toegepast.
Bij het 3e contact (n.a.v. het plotseling vroegtijdig beëindigen van mijn nog lopende abonnement), is alles direct via WA geregeld. Het aangaan van een nieuw abonnement en het toepassen van de daar ontvangen kortingscode.
Testing, one, two ...
Ik heb zojuist op de "verzilveren" link in de mail geklikt. Ik was al aangelogd in Hbomax.
:strip_exif()/f/image/YvzSGNsFLBtOf7F9cU5XYtir.png?f=user_large)
Ik was mij niet bewust van een code. Ik klikte op "Akkoord en doorgaan"
/f/image/ro2500T9KHWjU762up9Pcqrp.png?f=fotoalbum_large)
Op de plek van de rode rups stond de code.
:strip_exif()/f/image/pwWJ8E3rXpRtzo0kyb3nOmuK.png?f=user_large)
Geklikt op "Bevestigen en direct betalen"
Dat laatste klopt, ik betaal vandaag binnenkort 6,09 euro (mijn abonnement liep nog tot de 8ste) en vanaf 3 april betaal ik 6,99 euro
edit: ik zag net dat het eerste deel van Harry Potter (nu) ook in 4K is. Ik heb even niet scherp of dat voor de upgrade ook zo was. Kan iemand daar iets over zeggen ? Indien niet dan is dat een van de verschillen qua aanbod in 4K tussen legacy & premium.
edit2: een dag later is de 6,09 euro inderdaad afgeschreven.
[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 05-03-2025 10:19 ]
Ik heb het (nog) niet omgezet en het heeft bij mij een uhd badge.W1ck1e schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:05:
Omdat voor mij niet helemaal duidelijk was (n=1) hoe de upgrade zou verlopen, even een paar plaatjes gemaakt. Voor zij die ook nog losse eindjes zien (n=?)
Ik heb zojuist op de "verzilveren" link in de mail geklikt. Ik was al aangelogd in Hbomax.
[Afbeelding]
Ik was mij niet bewust van een code. Ik klikte op "Akkoord en doorgaan"
[Afbeelding]
Op de plek van de rode rups stond de code.
[Afbeelding]
Geklikt op "Bevestigen en direct betalen"
Dat laatste klopt, ik betaal vandaag binnenkort 6,09 euro (mijn abonnement liep nog tot de 8ste) en vanaf 3 april betaal ik 6,99 euro
edit: ik zag net dat het eerste deel van Harry Potter (nu) ook in 4K is. Ik heb even niet scherp of dat voor de upgrade ook zo was. Kan iemand daar iets over zeggen ? Indien niet dan is dat een van de verschillen qua aanbod in 4K tussen legacy & premium.
Dat is bij mij allemaal door HBO geregeld, die hebben m'n abo via Google per direct gestopt, er werd ook 4,99 teruggestort door Google. En toen op aanwijzen van hun nieuw abo afgesloten etc.avotar schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:12:
[...]
Tegen mij zeiden ze wachten tot hij ook daadwerkelijk afgelopen is voordat je je nieuwe abonnement aanzet?
Vandaag is ook de 3 euro teruggestort
Yes, ik. Ik vind de lage prijs belangrijker dan 4K (kijk vooral tijdens het binnen fietsen op m’n laptop), we hebben niet eens een TV. dus voor mij is het prima zo. Ik heb inderdaad niks gedaan… maar weet ook niet zeker of dat de bedoeling is.nlboy schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:00:
Zijn er mensen die er voor kiezen om niet op dit aanbod in te gaan? Want ik hoef niet perse perfecte kwaliteit (oude TV) en meerdere streams (wordt toch strenger gecontroleerd dus moeilijk te delen). Dan hoef je niks te doen toch?(dubbel check)
Klopt. Het oude abonnement is onderhevig aan maandelijkse stilzwijgende verlenging. Tenzij aangegeven wordt dat je iets moet doen voor een bepaalde datum hoef je niets te doen. Op dit moment wordt niet aangegeven dat je iets moet doen.
Abonnementen delen met HBO Max gaat tot nu toe nog prima. Zodra dat ophoudt wordt in mijn kring het abonnement meteen opgezegd. Immers zijn er alternatieven met een uitgebreider aanbod en die gebruiksvriendelijker zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 05-03-2025 10:40 ]
Ik ben er niet op ingegaan, heb hier nog een FullHD TV staan van ruim 10 jaar oud dus heb momenteel niets aan 4K en HDR. En 5.1 geluid is ook het maximale wat mijn versterker kan en wat er aan speakers in de huiskamer mag.nlboy schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:00:
Zijn er mensen die er voor kiezen om niet op dit aanbod in te gaan? Want ik hoef niet perse perfecte kwaliteit (oude TV) en meerdere streams (wordt toch strenger gecontroleerd dus moeilijk te delen). Dan hoef je niks te doen toch?(dubbel check)
Ben ook nog niet van plan die TV te vervangen maar hoop ik niet dat hij het net na 24 maart begeeft want dan komt er wel een 4K televisie, dus ergens twijfel ik wel of het niet verstandig is toch te upgraden. Maar hij kan het ook nog jaren blijven doen natuurlijk.
Zijn eigenlijk mind games want op een 4K TV kan je natuurlijk prima HD SDR content kijken, waarschijnlijk ziet het er dan alsnog beter uit dan op de oude TV die ik nu heb maar het feit dat je dan weet dat het er met 4K HDR er nog beter had uitgezien…
Het punt is echter, dat de laatste betaling in juni 2023 was. Een jaarabonnement. Sindsdien is er niet meer betaald. Er staat dat ik een oud type abonnement heb en dat de betaling jaarlijks geschiedt. Maar ik ben iig niet degene die betaald.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Jammer, keek ik regelmatig nog wel eens een aflevering van.Wasrek schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:33:
Two and a half men is ook vandaag verdwenen, precies drie jaar na de start van HBO Max in Nederland. Inderdaad erg irritant dat HBO er nog steeds geen vervaldatums bij zet.
Maar nog zat ander spul te zien en het komt vanzelf wel weer ergens beschikbaar
Mogelijk is dit weer een interne licenties gedoe ding want The Big Bang Theory is ook ineens weg en nog niet op Netflix of Prime. Zag wel dat ze op upflix gingen verdwijnen maar het vond het wat veel series en films en inderdaad allemaal rond de launch datum van HBO in Nederland. Slordig dat dit kan. Gelukkig mooi weer vandaagWasrek schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:33:
Two and a half men is ook vandaag verdwenen, precies drie jaar na de start van HBO Max in Nederland. Inderdaad erg irritant dat HBO er nog steeds geen vervaldatums bij zet.
Fijn weer... dan maar verder op Prime Video (gelukkig!)
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Scheelt dat ik dus maar niet opnieuw ben begonnen met Supernatural, want ik had niks te kijken haha(Ondertussen weer wel).KillerBee schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:04:
En Supernatural ook ineens eraf, nergens een teller zien staan of een melding dat ie zou verdwijnen.
Maar ja wel slordig idd dat ze het er niet neerzetten, maar goed doet een andere streaming dienst dit wel naast Netflix en Prime ?.
Buiten het feit dat het gewoon handig is, en ik denk ook best simpel te implementeren zal zijn.
Geen probleem: we zetten het door naar de technische afdeling en u krijgt een code.
Dat was deze ochtend om 10 uur. Nog geen code, maar inmiddels is mijn abo wel stopgezet
Edit:
'Door drukte kan het 5 tot 10 werkdagen duren voor je de code krijgt'
[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 08-03-2025 18:23 ]
Supernatural is ondertussen weer terug.KillerBee schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:04:
En Supernatural ook ineens eraf, nergens een teller zien staan of een melding dat ie zou verdwijnen.
Ik had plex al aangeslingerd, maar geen idee waar ik precies was gebleven 🙄
WA weer op, je probleem aankaarten, en met een beetje geluk (te gek dat het zo verschillend kan zijn), krijg je een medewerker die het direct voor je in orde gaat maken.Notna schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 18:15:
Vandaag weer bij de klantenservice ( Whatsapp) aangegeven dat ik via Play nu ogezegd heb en gebruik wil maken van de Legacy overstap.
Geen probleem: we zetten het door naar de technische afdeling en u krijgt een code.
Dat was deze ochtend om 10 uur. Nog geen code, maar inmiddels is mijn abo wel stopgezet
Edit:
'Door drukte kan het 5 tot 10 werkdagen duren voor je de code krijgt'
Zucht
1) begeleiding naar hernieuwing van het abonnement
2) direct de kortingscode verstrekken zodat je deze meteen al kunt toepassen.
Het teveel in rekening gebrachte, zal je worden terugbetaald (ik heb het mijne inmiddels terug).
Testing, one, two ...
Reeds geprobeerd, maar na 2 extra pogingen blij en ze bij hun ' je moet de code afwachten' mantrahardware-lover schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 19:05:
[...]
WA weer op, je probleem aankaarten, en met een beetje geluk (te gek dat het zo verschillend kan zijn), krijg je een medewerker die het direct voor je in orde gaat maken.
1) begeleiding naar hernieuwing van het abonnement
2) direct de kortingscode verstrekken zodat je deze meteen al kunt toepassen.
Het teveel in rekening gebrachte, zal je worden terugbetaald (ik heb het mijne inmiddels terug).

Het is, wat het is
Ik kreeg een code via email die ongeldig is, contact via WA maar die weten niet hoe te helpen/oplossen.Notna schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:03:
[...]
Reeds geprobeerd, maar na 2 extra pogingen blij en ze bij hun ' je moet de code afwachten' mantra
Het is, wat het is
Toek ik dat deed kreeg ik een melding dat ik mijn abo moest opzeggen opdat de nieuwe (ik dacht dus die van 6.99) in kon gaan. Dat dus gedaan, maar nu heb ik dus die van 6.99 opgezegd
Heb net ook de code gekregen en idd: eerst een Standaard (maand) abo afsluiten, daarna weer inloggen en de code verzilveren. Nu heb ik 2 active subscriptions. Bij het annuleren van de Standaard, annuleert hij de Premium. Dus na dat gezien te hebben, gelijk 'abonnement hervat' gedrukt.marcelmg2 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:34:
Hier ook gedoe met de code. Je moet dus eerst je oude abo opzeggen, had ik gedaan. Dan een nieuw premium afsluiten en als dat helemaal klaar is dan de code pas verzilveren.
Toek ik dat deed kreeg ik een melding dat ik mijn abo moest opzeggen opdat de nieuwe (ik dacht dus die van 6.99) in kon gaan. Dat dus gedaan, maar nu heb ik dus die van 6.99 opgezegdIk ben niet dom of zo, maar schijn het niet te snappen. Chat dame ging het doorzetten naar een andere afdeling of ik weer een 50% code kon krijgen. Pff, dit zal wel weer niet goed aflopen.
Waarom ik nu 2 abonnementen heb, is mij een raadsel. Deze week maar weer een WA gesprek starten
Of heb ik de mail niet juist begrepen?
[ Voor 56% gewijzigd door Notna op 09-03-2025 16:36 . Reden: Foutje, sorry ]
Testing, one, two ...
To quote:hardware-lover schreef op zondag 9 maart 2025 @ 16:17:
@Notna, je dient een Premium abonnement aan te gaan, toch, om de 50% korting toe te kunnen passen? Voor Standaard, met 50% korting, hoefde je geen actie te ondernemen, als je die 50% korting al had.
Of heb ik de mail niet juist begrepen?
Dit is van Legacy Premium naar de nieuweLet op: Start eerst een Standaard abonnement, dan kun je deze hierna door middel van de code omzetten na het vernieuwde Premium aanbod.
[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 09-03-2025 16:37 ]
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC