Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:21
Ik heb ook het Legacy abonnement met de 50% korting. Ik gebruik een Apple TV kastje en gisteren nog The Flash gekeken (wel een aanrader trouwens!) en was gewoon in 4K kwaliteit met HDR. Niks te merken van lage bitrate. House of the Dragon ook even geprobeerd en leek ook gewoon goed. Lijkt toch eerder een bug op bepaalde apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03

OMD

hardware-lover schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:56:
[...]

Jij denkt dat de 50% korting klanten wel een UHD/HDR10/Dolby Vision aanbod krijgen voorgeschoteld maar dan bijv. in de helft van de bitrate die klanten krijgen die het volle pond betalen aan abonnementskosten?

Want UHD/HDR10 is het voor mij wel, bij de hierboven aangehaalde voorbeelden (ik heb geen DV TV).

Het is zeker geen AppleTV+ app kwaliteit, dat zonder twijfel. Maar dat haalt geen enkel media via HBOMax 😉
Is dat zo gek dan? Bedrijven doen wel gekkere dingen om dit soort klanten te lozen. Klanten hebben veels te veel vertrouwen in bedrijven. Die willen maar één ding -> meer geld.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:18
Hebben jullie ook Eating with my ex spam gekregen? Ik kijk deze series niet dus niet relevant. Hbo series sneeuwen steeds meer onder op het platform. De laatste berichten over WB Discovery zijn ook niet al te positief. Hopelijk geven de nieuwe HBO series (Dune, Penguin) het platform binnenkort weer een boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakery
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:15
Deezers schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:46:
Hebben jullie ook Eating with my ex spam gekregen? Ik kijk deze series niet dus niet relevant. Hbo series sneeuwen steeds meer onder op het platform. De laatste berichten over WB Discovery zijn ook niet al te positief. Hopelijk geven de nieuwe HBO series (Dune, Penguin) het platform binnenkort weer een boost.
Zelf geen spam opgevallen daarover. Wist trouwens niet dat er een Dune serie aan zat te komen! Dat is wel iets om naar uit te kijken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:40

Mr. Freeze

¡GO!

MysticMan schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:06:
Ik heb ook het Legacy abonnement met de 50% korting. Ik gebruik een Apple TV kastje en gisteren nog The Flash gekeken (wel een aanrader trouwens!) en was gewoon in 4K kwaliteit met HDR. Niks te merken van lage bitrate. House of the Dragon ook even geprobeerd en leek ook gewoon goed. Lijkt toch eerder een bug op bepaalde apparaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHpY1PS5PDavIreYkP8Gk3GDByA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qw8IMZsE5eLQ2m3U28MveCjt.jpg?f=fotoalbum_large

Idem hiero, Apple TV 4K 2021 model, prima beeld, goede waardes.

(Stream is Plot Against America, 4K, dolby vision.

Edit; abonnement is het oude met 50% korting nog steeds.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-08-2024 17:11 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 13:12
Mr. Freeze schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:56:
[...]

[Afbeelding]

Idem hiero, Apple TV 4K 2021 model, prima beeld, goede waardes.

(Stream is Plot Against America, 4K, dolby vision.
Dat is handig! Welke applicatie is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:40

Mr. Freeze

¡GO!

ArniD schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:07:
[...]

Dat is handig! Welke applicatie is dit?
Afbeelding uit m’n router. Zelf heb ik een fritzbox maar wellicht dat andere routers een vergelijkbaar overzicht kunnen geven.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar eigenaars van een LG tv en een Fritzbox of ze andere waardes zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-08-2024 13:11 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Ik heb nogmaals even gecheckt. Legacy met 50% korting. LG G4 interne app. Weet 100% zeler dat ik gewoon 4K Dolby Vision kijk. Kan het niet checken, maar ik loop lang genoeg mee dat ik 1080p of lager van 4K kan onderscheiden :z

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-06 11:09
OMD schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:30:
[...]

Is dat zo gek dan? Bedrijven doen wel gekkere dingen om dit soort klanten te lozen. Klanten hebben veels te veel vertrouwen in bedrijven. Die willen maar één ding -> meer geld.
Ik vind dat wel gek ja. Deze thread staat al maanden vol met hele negatieve aannames die nergens op gebaseerd zijn. Tot nu toe zijn we als early adopters met de 50% korting heel netjes behandeld en is er geen enkele indicatie dat dat voorlopig gaat veranderen. Om dan gebaseerd op een paar klachten met allemaal LG televisies gelijk met alu hoedje theorieën aan te komen is gewoon ongepast. Klaag bij de helpdesk, leg je probleem daar neer, en geef ze een kans om met een oplossing te komen voordat je er iets achter gaat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Overspark schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:23:
[...]

Ik vind dat wel gek ja. Deze thread staat al maanden vol met hele negatieve aannames die nergens op gebaseerd zijn. Tot nu toe zijn we als early adopters met de 50% korting heel netjes behandeld en is er geen enkele indicatie dat dat voorlopig gaat veranderen. Om dan gebaseerd op een paar klachten met allemaal LG televisies gelijk met alu hoedje theorieën aan te komen is gewoon ongepast. Klaag bij de helpdesk, leg je probleem daar neer, en geef ze een kans om met een oplossing te komen voordat je er iets achter gaat zoeken.
Of jij bent te naïef en accepteert alles maar dat het altijd aan iemand anders ligt ;)

Er is niks veranderd in de LG app, niet eens een update. Waarom zou de app in eens mindere kwaliteit beeld laten zien?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-06 11:09
OMD schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 17:07:
[...]

Of jij bent te naïef en accepteert alles maar dat het altijd aan iemand anders ligt ;)

Er is niks veranderd in de LG app, niet eens een update. Waarom zou de app in eens mindere kwaliteit beeld laten zien?
Het is prima om je zorgen te maken, dat deed ik ook toen de overname van HBO was aangekondigd bijvoorbeeld. Het is niet zo prima om op basis van geen enkel bewijs allerlei wilde aannames te gaan doen en je daar dan over op te gaan winden.

Wat is waarschijnlijker, dat een combinatie van factoren (LG lijkt tot nu toe de verbindende factor te zijn, maar niet eens bij alle LG gebruikers) voor een technisch probleem heeft gezorgd, of dat er een kwaadaardig complot achter zit (wat niet eens nodig is, ze hadden ons allang kunnen naaien als ze dat wilden), ook al geven meerdere gebruikers aan dat zij geen enkel probleem hebben? Hier werkt alles nog perfect op m'n Sony TV, dus ik weet wel waar ik voor kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:15
Dacht vanavond eens Godzilla x Kong: The new empire te kijken maar krijg een melding dat de content niet beschikbaar is. De andere films kunnen wel gewoon afgespeeld worden. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:34

Player1S

Probably out in the dark

Kan iemand iets voor mij checken?
Staat aflevering 12 uit seizoen 8 van Gold Rush bij jullie erop?

Zit die serie te bingen en vanmiddag ep11 gekeken en wou verder gaan en had al idee dat ik iets miste. Was dus aflevering 13 aan het kijken en 12 gewoon niet beschikbaar

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@Player1S nee staat er niet op bij mij.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:34

Player1S

Probably out in the dark

Lekker dan. Mja we kijken maar gewoon verder

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Overspark schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:41:
[...]

Het is prima om je zorgen te maken, dat deed ik ook toen de overname van HBO was aangekondigd bijvoorbeeld. Het is niet zo prima om op basis van geen enkel bewijs allerlei wilde aannames te gaan doen en je daar dan over op te gaan winden.

Wat is waarschijnlijker, dat een combinatie van factoren (LG lijkt tot nu toe de verbindende factor te zijn, maar niet eens bij alle LG gebruikers) voor een technisch probleem heeft gezorgd, of dat er een kwaadaardig complot achter zit (wat niet eens nodig is, ze hadden ons allang kunnen naaien als ze dat wilden), ook al geven meerdere gebruikers aan dat zij geen enkel probleem hebben? Hier werkt alles nog perfect op m'n Sony TV, dus ik weet wel waar ik voor kies.
Never mind. Zinloos

[ Voor 80% gewijzigd door OMD op 20-08-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 06:59
Je schreef, origineel, dat je op veel meer apparaten dit probleem had. Maar volgens mij ben jij tot nu toe dan de enige die stelt dat het niet goed gaat op iets anders dan een LG TV?

En eigenlijk gok ik dan eerder dat het een ander probleem is. Dat HBO Max / de app / ... detecteert dat internet niet goed genoeg is/zou zijn om in een hogere bitrate af te spelen. Dat kan een lokaal probleem zijn (bv altijd via wifi kijken en brakke wifi), maar kan net zo goed aan de server kant mis gaan, of de app die denkt dat die aan een 720p paneel hangt, of....

Ikzelf heb eerder vandaag even snel House of the Dragon & die nieuwe Mad Max film een halve minuut afgespeeld. En bij beiden gewoon (meer dan prima) beeld. En dat is op een abo met 50% korting. Het grapje "en op een LG TV" zal ik maar niet maken, want kijk met de app op een NVidia Shield (aan een LG TV), dus niet de LG app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

RobertMe schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:04:
[...]

Je schreef, origineel, dat je op veel meer apparaten dit probleem had. Maar volgens mij ben jij tot nu toe dan de enige die stelt dat het niet goed gaat op iets anders dan een LG TV?

En eigenlijk gok ik dan eerder dat het een ander probleem is. Dat HBO Max / de app / ... detecteert dat internet niet goed genoeg is/zou zijn om in een hogere bitrate af te spelen. Dat kan een lokaal probleem zijn (bv altijd via wifi kijken en brakke wifi), maar kan net zo goed aan de server kant mis gaan, of de app die denkt dat die aan een 720p paneel hangt, of....

Ikzelf heb eerder vandaag even snel House of the Dragon & die nieuwe Mad Max film een halve minuut afgespeeld. En bij beiden gewoon (meer dan prima) beeld. En dat is op een abo met 50% korting. Het grapje "en op een LG TV" zal ik maar niet maken, want kijk met de app op een NVidia Shield (aan een LG TV), dus niet de LG app.
Zelfde probleem inderdaad op Sony tv, Samsung tv, pc en iPad.

Het gaat wel goed, UHD werkt. HDR en DV werkt, geluid werkt maar de kwaliteit van het beeld is niet zo goed als 1,5 week geleden. Heb verder geen problemen met de app, integendeel… werkt prima.

Netwerk ligt het niet aan. Internet ook niet. Gebeurde op de dag dat de nieuwe abonnementen in gingen, beetje toevallig.

Geen problemen met Amazon, Netflix, Apple TV ( en die heeft de hoogste bitrate)

Wellicht een tijdelijk probleem. Deelde enkel mijn ervaring die ik bij meer mensen hoor. We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Witlof schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:24:
Dacht vanavond eens Godzilla x Kong: The new empire te kijken maar krijg een melding dat de content niet beschikbaar is. De andere films kunnen wel gewoon afgespeeld worden. Meer mensen hier last van?
Wil er iemand testen of die ook problemen heeft met deze film? Het is echt de enige waarbij ik problemen ervaar. Weet niet of het aan mij ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Witlof schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:15:
[...]

Wil er iemand testen of die ook problemen heeft met deze film? Het is echt de enige waarbij ik problemen ervaar. Weet niet of het aan mij ligt.
Doet het bij mij ook niet. De melding die jij ook krijgt.
Oud abonnement met 50%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
OMD schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:12:
[...]

Zelfde probleem inderdaad op Sony tv, Samsung tv, pc en iPad.

Het gaat wel goed, UHD werkt. HDR en DV werkt, geluid werkt maar de kwaliteit van het beeld is niet zo goed als 1,5 week geleden. Heb verder geen problemen met de app, integendeel… werkt prima.

Netwerk ligt het niet aan. Internet ook niet. Gebeurde op de dag dat de nieuwe abonnementen in gingen, beetje toevallig
Klinkt mierenneukerig, maar het zijn geen "nieuwe abonnementen" of zo. Het is een volledig nieuwe streamingdienst die toevallig (in Nederland) de naam van de oude heeft en waarnaar het abo is over gezet. If anything zou ik dan zeggen dat HBO Nordic betere content tot zijn beschikking had / deed aanbieden via HBO Max dan dat de wereldwijde MAX heeft / doet streamen. Zou simpelweg iets doms kunnen zijn als dat op MAX andere (re)encodes staan (/gegarandeerd het geval, immers deed HBO Nordic de streams verzorgen voor de EU? Of in ieder geval NL) waarbij de trancoding net iets anders is ingeregeld. Heeft dan niks te maken met "klantje pesten", maar gewoon een andere transcode die aan iedereen wordt aangeboden, onafhankelijk van het abo.

Als in: HBO Nordic kreeg soms het echte bronmateriaal en soms al aangepast materiaal aangeleverd (zie het hele 25 fps debacle). Vervolgens deden zij dit zelf op de regionale HBO Max-en zetten. Waarbij het backend dus ervoor zal hebben gezorgd dat de originele video werd omgezet in de verschillende resoluties etc voor de verschillende streams/"omgevingen".
Nu met (HBO) MAX wordt dit AFAIK internationaal geregeld en zal iemand in Amerika / ... vast het originele bronmateriaal uploaden naar MAX. En dat zal vast ook weer een nieuw backend zijn, met dus ook een andere transcoding pipeline. Met dus best een kans op dat die pipeline anders is ingericht. En tada, beeldkwaliteit is anders. En dan schijnbaar helaas net iets minder als dat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

RobertMe schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:37:
[...]

Klinkt mierenneukerig, maar het zijn geen "nieuwe abonnementen" of zo. Het is een volledig nieuwe streamingdienst die toevallig (in Nederland) de naam van de oude heeft en waarnaar het abo is over gezet. If anything zou ik dan zeggen dat HBO Nordic betere content tot zijn beschikking had / deed aanbieden via HBO Max dan dat de wereldwijde MAX heeft / doet streamen. Zou simpelweg iets doms kunnen zijn als dat op MAX andere (re)encodes staan (/gegarandeerd het geval, immers deed HBO Nordic de streams verzorgen voor de EU? Of in ieder geval NL) waarbij de trancoding net iets anders is ingeregeld. Heeft dan niks te maken met "klantje pesten", maar gewoon een andere transcode die aan iedereen wordt aangeboden, onafhankelijk van het abo.

Als in: HBO Nordic kreeg soms het echte bronmateriaal en soms al aangepast materiaal aangeleverd (zie het hele 25 fps debacle). Vervolgens deden zij dit zelf op de regionale HBO Max-en zetten. Waarbij het backend dus ervoor zal hebben gezorgd dat de originele video werd omgezet in de verschillende resoluties etc voor de verschillende streams/"omgevingen".
Nu met (HBO) MAX wordt dit AFAIK internationaal geregeld en zal iemand in Amerika / ... vast het originele bronmateriaal uploaden naar MAX. En dat zal vast ook weer een nieuw backend zijn, met dus ook een andere transcoding pipeline. Met dus best een kans op dat die pipeline anders is ingericht. En tada, beeldkwaliteit is anders. En dan schijnbaar helaas net iets minder als dat het was.
Thnx voor de uitgebreide reactie. Ik denk ook deze kant op. Klantje pesten gebeurt echter vaker dan mensen denken (kijk naar het Disney debakel momenteel)

De app was natuurlijk al eerder omgezet, zou me inderdaad niets verbazen dat dus het bronmateriaal net een tandje anders is.

Ik ben verder gewoon blij hoor met HBO, zeker nu met discovery en TLC enzo erbij en dat voor een paar euro per maand. Je hoort mij verder ook niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:23
Dagarkin schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:34:
Heb binnen 2 tot 5 werkdagen hopelijk een antwoord.

Zelf getest met webos, ps5 app en chrome en alle keren geen hdr.

Via de site had ik binnen 5 minuten contact via de chat. Hoe meer mensen klagen hoe sneller het hopelijk wordt opgelost.
Nu reactie en hopelijk wordt het opgelost. Gaat wel specifiek om lg, terwijl ik het probleem ook met overige systemen heb.
Dit is inderdaad een bekend probleem met het LG WebOS, hier gaat iets mis waardoor er geen 4K of Dolby meer uitgezonden kan worden.

Ik zou graag een klein beetje informatie willen zodat wij ons onderzoek kunnen beginnen over jou specifieke Tv,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Dagarkin schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:42:
[...]

Nu reactie en hopelijk wordt het opgelost. Gaat wel specifiek om lg, terwijl ik het probleem ook met overige systemen heb.

[...]
PS5 aangesloten op de LG TV? Het kan wellicht een DRM dingetje zijn? Dat de LG TV niet meer HDR mag afspelen op basis van DRM gebeuren, onafhankelijk van of je op de TV zelf kijkt of via een extern apparaat. Hetzelfde als dat je "profielen" hebt waarbij apparaten die niet voldoen bv maximaal fullHD krijgen en geen 4K etc.

V.w.b. Chrome durf ik niet te zeggen. (Desktop? Telefoon? Tablet? En ook geen idee of HDR op desktop uberhaupt kan. Of aangesloten via HDMI? En dan krijg je weer hetzelfde als met de PS5, mogelijk een DRM dingetje).

Edit:
Voor de duidelijkheid / ter aanvulling. DRM controleert dus de gehele keten. Van afspeelapparaat tot aan de "beeldbuis" elke "chip" die de video te zien krijgt moet correct ondertekend / vertrouwd zijn. Anders kun je niet (in de hoogste kwaliteit) kijken. Dus bij een externe mediaspeler gaat dat zowel om de mediaspeler, als een eventuele audio versterker (of een HDMI switch of splitter), als alle toeters en bellen van de TV tot dus daadwerkelijk het paneel zelf (zodat je niet kunt aftappen tussen de "HDMI input" en het paneel).
Dit zou dus kunnen verklaren waarom het ook via de PA5 mis gaat. Dat de TV niet meee wordt aangemerkt ala veilig (genoeg) om HDR weer te geven.

[ Voor 30% gewijzigd door RobertMe op 20-08-2024 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
RobertMe schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:20:
[...]

PS5 aangesloten op de LG TV? Het kan wellicht een DRM dingetje zijn? Dat de LG TV niet meer HDR mag afspelen op basis van DRM gebeuren, onafhankelijk van of je op de TV zelf kijkt of via een extern apparaat. Hetzelfde als dat je "profielen" hebt waarbij apparaten die niet voldoen bv maximaal fullHD krijgen en geen 4K etc.

V.w.b. Chrome durf ik niet te zeggen. (Desktop? Telefoon? Tablet? En ook geen idee of HDR op desktop uberhaupt kan. Of aangesloten via HDMI? En dan krijg je weer hetzelfde als met de PS5, mogelijk een DRM dingetje).
Ja wellicht dat daar de oorzaak ligt.
De ps5 via de lg. de chromecast was via een toshiba tv en heeft ook volgens mij een variant van webos. Beiden inmiddels qua software een jaar of 6.

Ook op reddit link gevonden en geeft wel hoop, dat, de technische dienst nu voldoende op de hoogte is.
https://www.reddit.com/r/...olby_atmos_but_no_vision/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
In de HBO Max-app krijg ik dezelfde melding, maar als ik op een Apple TV in de Apple TV-omgeving naar de film zoek kan ik 'm vanaf daar wel starten. Geeft in de HBO Max-app dan weer een foutmelding als je ophoudt met kijken, maar staat netjes bij "Verder kijken" en is daar dan ook weer gewoon te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Net even geprobeerd, maar start gewoon op op een Apple TV, gewoon in de HBO app.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

the-body schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:43:
Net even geprobeerd, maar start gewoon op op een Apple TV, gewoon in de HBO app.
Met mijn Android TV V12 apparaat eveneens. Misschien inmiddels opgelost voor iedereen?

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 21-08-2024 13:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
W1ck1e schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:23:
[...]

Doet het bij mij ook niet. De melding die jij ook krijgt.
Oud abonnement met 50%
En vandaag doet hij het wel. Niets aan mijn kant gewijzigd.
Google Chromecast met Google TV 2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Bedankt voor het testen allemaal. Hier werkt het inmiddels ook weer op mijn smartphone (zojuist getest). Heb hierover gisterenavond contact gehad met HBO Support via Whatsapp. De supportmedewerker had hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
Vandaag mijn account getest op een nieuwere lg tv en hierop gewoon dolby vision.

Helaas lijkt het probleem toch mijn oude c8 te zijn en sinds kort ook geen reactie meer van hbo.

Wel staat vast, dat ze het account gewoon volledig ondersteuning heeft voor dolby vision.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagarkin
RobertMe schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:20:
[...]

Edit:
Voor de duidelijkheid / ter aanvulling. DRM controleert dus de gehele keten. Van afspeelapparaat tot aan de "beeldbuis" elke "chip" die de video te zien krijgt moet correct ondertekend / vertrouwd zijn. Anders kun je niet (in de hoogste kwaliteit) kijken. Dus bij een externe mediaspeler gaat dat zowel om de mediaspeler, als een eventuele audio versterker (of een HDMI switch of splitter), als alle toeters en bellen van de TV tot dus daadwerkelijk het paneel zelf (zodat je niet kunt aftappen tussen de "HDMI input" en het paneel).
Dit zou dus kunnen verklaren waarom het ook via de PA5 mis gaat. Dat de TV niet meee wordt aangemerkt ala veilig (genoeg) om HDR weer te geven.
Vond op reddit een vergelijkbare reactie.
Unhappy-Tackle6583

4d ago
I have my suspicions, I think (HBO)MAX have abandoned supporting the highest image quality for non-latest DRM versions. WebOS 24, 23 and 22 have DRM PlayReady version 4.4, while webOS 6 has DRM PlayReady version 4.0. WebOS 4.5 has PlayReady version 3.0 and additionally older DRM version Widevine than webOS 22. This is just my suspicion but I know that in streaming services limiting the highest quality only to new DRM and allowing lower quality for older or even no DRM is nothing new.

It is possible that as MAX will get a lot of complaints they will bring back 4k Dolby Vision for older DRM versions, if my suspicions are accurate.
Als ik dan kijk op https://webostv.developer...ns/streaming-protocol-drm

Zie ik dat oudere lg webos lagere versies hebben van playready en Widevine Modular.

Vandaag ook definitieve reactie van hbo max.
Bedankt voor je geduld!

We hebben een terugkoppeling van onze technische dienst ontvangen.
Deze geven aan dat dit probleem veel dieper ligt dan verwacht. Het advies is om de volgende update in de gaten te houden. Mocht je afwijkingen zien, wil je dit aan ons doorgeven.

We danken je voor je feedback en medewerking.

Onze team zal het ook in de gaten houden.
Denk toch dat het door de drm komt en hopelijk wordt het met een update opgelost. Verwacht van lg zelf geen updates meer.

De eerste komende tijd nog gelukkig de oude klassieker person of interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
We krijgen CNN erbij (al lijkt het in eerste instantie tijdelijk):

Max to Stream CNN International in Europe as the World’s Attention Turns to the U.S. Election

[ Voor 10% gewijzigd door TexMex op 28-08-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Hahahaha, weet je nog het verhaal van CNN en steaming? Binnen een maand was de eigen streamingsdienst van CNN al offline gehaald en heeft het bakken met geld gekost (voor niks). WBD blijft vreemde keuzes maken. Een livestream via Max is een veel simpelere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De eigen CNN+ dienst was inderdaad totaal geen succes. Overigens is CNN in de VS, Frankrijk en Polen al beschikbaar via Max sinds de launch, dus op zich niet gek dat er nu meer landen worden toegevoegd.

[ Voor 85% gewijzigd door TexMex op 28-08-2024 15:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als Soprano liefhebber een leuke verrassing.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Pluspunten voor het (her)gebruik van de set van de psychologe.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 13:31:
Ik merk één irritant ding met de "nieuwe" HBOMax app, en dat is dat de "skip" knop niet werkt met diverse Android TV apparaten. Hebben anderen, met een Android TV mediaspeler, dezelfde ervaring?

Het zit 'm puur in de app, want als ik de Fire TV app gebruik op Android TV (hallo Max ipv HBOMax ;) ), dan werkt de knop wel zoals het hoort.
Alweer 2 updates verder en nog steeds hebben ze dit niet gefixed. Intro van 1m40s is dus niet skippen, gelukkig werkt doorspoelen wel.

Vandaag een Pocket TV ontvangen met daarop Android TV V12 met Google TV GUI. Daarmee werkt de skip knop wel.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 29-08-2024 23:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Dagarkin schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 21:19:
[...]

Vond op reddit een vergelijkbare reactie.

[...]

Als ik dan kijk op https://webostv.developer...ns/streaming-protocol-drm

Zie ik dat oudere lg webos lagere versies hebben van playready en Widevine Modular.

Vandaag ook definitieve reactie van hbo max.

[...]

Denk toch dat het door de drm komt en hopelijk wordt het met een update opgelost. Verwacht van lg zelf geen updates meer.

De eerste komende tijd nog gelukkig de oude klassieker person of interest.
Grappig dacht laat ik nog 1 keer bij lg vragen.

De vraag of ik een soundbar had. Hierna zelf mijn receiver uitgeschakeld en toen starte ik house of dragons met direct het dolby vision logo.

Uiteindelijk lijkt het probleem dan bij mijn receiver te liggen en ook hun app, aangezien prime en netflix gelukkig hier geen last van hebben.

Later op de dag maar kijken of ik mijn receiver kan updaten. (Helaas niet), hopelijk binnenkort een nieuwe hbo max update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:28

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Dagarkin
Is wel vaker zo dat receivers en/of soundbars Dolby Vision niet of niet correct doorgeven.

Daar heeft mijn Samsung 990D gelukkig geen last van.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
daffie82 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:22:
@Dagarkin
Is wel vaker zo dat receivers en/of soundbars Dolby Vision niet of niet correct doorgeven.

Daar heeft mijn Samsung 990D gelukkig geen last van.
Ja hoor je wel vaker, maar dit is een interne app amazon prime en netflix geven het wel goed door. Gebruik het alleen om audio door te geven. hdmi arc.

Ik laat het er nu eerst ook bij, aangezien ik niet makkelijk kan testen met een nieuwere receiver. Hopelijk een update vanuit hbo max.

Wellicht dat die andere gebruikers hier met het ontbreken van dolby vision, wellicht ook de arc uitschakelen en dan werkt het hier prima. Blijf het bijzonder vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
Het valt me echt op dat audio vanaf mijn Shield naar Denon versterker (ouder 9.1 beestje dus geen Atmos oid) erg zacht is.
Afgelopen weekend Furiosa gekeken en moest versterker echt opkrikken naar >50 (van de 100) terwijl deze normaal tussen de 35 en 40 staat (weet dat dit een nietszeggende schaal is maar ter indicatie).

Ook GOT-HOTD is vergelijkbaar zacht.

Prime, netflix en andere stream diensten zijn wel 'normaal' en moet als ik overschakel van HBO naar iets anders de volume ook weer goed terugdraaien.

Tevens maar dat is weer iets anders mis ik dus nog steeds het Foodnetwork zoals deze op Discovery+ te zien is en ook in de USA als 'tegel' terug te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@LaFleche

Die Furiosa mix is geweldig in Atmos. Maar inderdaad, zachter dan wat je op streamingdiensten tegenkomt. Dat is wel vaker zo met recente True HD Atmos mixen. Volume moet je serieus opschroeven. Als die dan zo goed is als Furiosa, doe ik dat heel graag ;)

[ Voor 59% gewijzigd door daffie82 op 02-09-2024 11:25 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Za-kicgRr5kNh5LcuNirtGyuWKY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwGxjAZks2vl5kMymPtaOIhn.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

F_J_K schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:24:
Hier met LG TV zo te zien geen 4K of HDR meer… Althans niet met Dune pt2. Sowieso was de app de laatste tijd aan het bokken. Traag opstarten, soms niet opstarten / crash naar kabelTV. En ook de film startte pas na lange tijd ‘zandloper’.
Het is hier erger geworden: als ik de app start is er een tijd wachten en dan vaker dan niet crasht het terug naar de live TV. En als ik wel kom tot de content-lijsten, bij starten van een film ook weer zandloper en uiteindelijk foutmelding. Waarna het een volgende keer soms wel goed gaat. Kortom, onbruikbaar direct via de tv. Via andere devices nog wel bruikbaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-06 19:18
daffie82 schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:25:
@LaFleche

Die Furiosa mix is geweldig in Atmos. Maar inderdaad, zachter dan wat je op streamingdiensten tegenkomt. Dat is wel vaker zo met recente True HD Atmos mixen. Volume moet je serieus opschroeven. Als die dan zo goed is als Furiosa, doe ik dat heel graag ;)
Dat lagere volume is juist een goed teken, betekent dat er minder dynamiekcompressie is toegepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Blijft wederom apart dat ze zelfs bij een oude film als Beetlejuice (1988) versneld afspelen. Daar heeft de nieuwe app toch ook niks aan bijgedragen.

[ Voor 23% gewijzigd door Deezers op 04-09-2024 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Er is nog steeds geen update geweest voor de Android TV app waarbij je recaps en intro's kan skippen, je kan blijven drukken maar er gebeurd niks. Zit steeds alles verplicht te kijken wanneer we weer een aflevering hebben gehad en we merken ook dat de ondertiteling veel gebreken heeft, hiermee bedoel ik veel spelfouten.

Vooral bij de serie Young Sheldon en The House Of Dragons zie je veel spelfouten :D
Hoop snel een update te zien waarin ze dit oplossen, je zou denken dat dit allemaal niet nodig is aangezien de dienst/app al heel lang in het buitenland draait O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Deezers schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:15:
Blijft wederom apart dat ze zelfs bij een oude film als Beetlejuice (1988) versneld afspelen. Daar heeft de nieuwe app toch ook niks aan bijgedragen.
Net ook even Beetlejuice opgestart, inderdaad loopt ook versneld af.
Zonde zo iets, gek dat men hier niet even naar kijkt en gewoon importeert.
-
Gisteren Police Academy 1984 bekeken, daar totaal geen last van en waanzinnig beeld of het een film uit 2010 betrof op een 55"LG Oled scherm

Nog een voorbeeld van een versnelde film + als extra wat mega stuttering in de film geeft.
Film: Hostile Waters 1997
*Tijdstip 3 minuut, beeld in onderzeeër en vooral als de "Periscoop" wordt gebruikt.
Aangezien ik veel oude films bekijk kreeg ik deze film als suggestie, maar het is niet om aan te zien.
Op de pc zelfs te zien dat het beeld te snel gaat en stottert als de klere.

Na 5min was ik het zat en misselijk van de slechte beelden, en afgezet.
Maar kom het niet vaak tegen bij HBO, dit was voor mij de eerste films uit het kopje "oude films"

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-06 09:14

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

G_Dragon schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:38:
Er is nog steeds geen update geweest voor de Android TV app waarbij je recaps en intro's kan skippen, je kan blijven drukken maar er gebeurd niks. Zit steeds alles verplicht te kijken wanneer we weer een aflevering hebben gehad en we merken ook dat de ondertiteling veel gebreken heeft, hiermee bedoel ik veel spelfouten.

Vooral bij de serie Young Sheldon en The House Of Dragons zie je veel spelfouten :D
Hoop snel een update te zien waarin ze dit oplossen, je zou denken dat dit allemaal niet nodig is aangezien de dienst/app al heel lang in het buitenland draait O-)
Ondertitels worden steeds slechter en slechter.. zeker zodra er context bij kijken komt. lijkt ook steeds meer op autotranslate ook al verwacht ik dan weer geen spelfouten.

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

G_Dragon schreef op donderdag 5 september 2024 @ 08:38:

Zoals eerder aangegeven, de FireTV Max app kan naast de Android TV HBOMax app draaien (sideload) en heeft het probleem niet. Maar wat ook een soort van oplossing kan zijn, doorspoelen werkt, vooral prettig bij dat algemene Max intro wat soms erg lang kan duren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Zonder te spoilen. Wel goed dat in Wise Guy: David Chase and The Sopranos ook het einde van de serie uitgebreid aan bod komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10-06 14:00
Weet iemand toevallig wat de bitrate is van de Atmos tracks? In dit geval gaat het om Dune 1 en 2.

Ik heb ook de 4K bluray die ik afspeel via nvidea shield, dit gaat maar tot 5.1 DD+. Ik vraag me af als de Atmos track “beter” is dat de 5.1. Normaal gesproken zou de streaming kwaliteit veel lager zijn maar in dit geval zou ik wel van 5.1 naar Atmos gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

dtacaptcave schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:32:
Weet iemand toevallig wat de bitrate is van de Atmos tracks? In dit geval gaat het om Dune 1 en 2.

Ik heb ook de 4K bluray die ik afspeel via nvidea shield, dit gaat maar tot 5.1 DD+. Ik vraag me af als de Atmos track “beter” is dat de 5.1. Normaal gesproken zou de streaming kwaliteit veel lager zijn maar in dit geval zou ik wel van 5.1 naar Atmos gaan
Het stukje in vet snap ik niks van. De 4k bluray heeft een weergaloze true HD Dolby Atmos track.
Waarom gebruik je die niet?

• dtacaptcave
daffie82 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 00:35:
[...]

Het stukje in vet snap ik niks van. De 4k bluray heeft een weergaloze true HD Dolby Atmos track.
Waarom gebruik je die niet?
Mijn tv heeft geen e-arc, dus de true hd dolby atmos track kan helaas niet worden afgespeeld, vandaar dat hij automatisch de 5.1 pakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
dtacaptcave schreef op woensdag 11 september 2024 @ 07:08:
[...]

Mijn tv heeft geen e-arc, dus de true hd dolby atmos track kan helaas niet worden afgespeeld, vandaar dat hij automatisch de 5.1 pakt
Speel je de Bluray dan rechtstreeks op de TV af? :p En hoe kijk je HBO Max dan?

Als in: je hebt vast een Bluray speler, en een Atmox capabel versterker. Als je de Bluray speler dan op de versterker aansluit, i.p.v. op de TV, kun je toch gewoon Atmos afspelen?

• dtacaptcave
RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:13:
[...]

Speel je de Bluray dan rechtstreeks op de TV af? :p En hoe kijk je HBO Max dan?

Als in: je hebt vast een Bluray speler, en een Atmox capabel versterker. Als je de Bluray speler dan op de versterker aansluit, i.p.v. op de TV, kun je toch gewoon Atmos afspelen?
Nee sorry, ik speel de bluray's bestanden via mij nvidea shield pro af, het is de remux variant. Mijn tv ondersteunt geen e-arc dus kan ik helaas nog geen atmos afspelen op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
dtacaptcave schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:45:
[...]

Nee sorry, ik speel de bluray's bestanden via mij nvidea shield pro af, het is de remux variant. Mijn tv ondersteunt geen e-arc dus kan ik helaas nog geen atmos afspelen op deze manier.
Hier klopt gewoon iets niet ;) e-arc is alleen relevant als je een externe versterker hebt en afspeelt op de TV of de mediaspeler aansluit op de TV. Maar als je een Shield hebt, en een versterker, heeft die versterker vast (meerdere) HDMI inputs. Dus moet je shield => versterker => TV doen. Dan heb je helemaal geen (e-)arc nodig voor zaken die je op de shield afspeelt. Als in: ik heb geen Atmos input op mijn versterker met deze "volgorde" van aansluiten, terwijl mijn TV toch echt geen e-arc doet.

• dtacaptcave
RobertMe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:52:
[...]

Hier klopt gewoon iets niet ;) e-arc is alleen relevant als je een externe versterker hebt en afspeelt op de TV of de mediaspeler aansluit op de TV. Maar als je een Shield hebt, en een versterker, heeft die versterker vast (meerdere) HDMI inputs. Dus moet je shield => versterker => TV doen. Dan heb je helemaal geen (e-)arc nodig voor zaken die je op de shield afspeelt. Als in: ik heb geen Atmos input op mijn versterker met deze "volgorde" van aansluiten, terwijl mijn TV toch echt geen e-arc doet.
Mijn audio setup is als volgt: Sonos Arc - Sub - Era 300's. Volgens mij dient de arc niet als een versterker toch? Dus zou ik helaas arc - tv / shield - tv moeten doen?

Uiteraard is de echte oplossing gewoon een tv met e-arc kopen. Die komt er ook aan dit jaar maar zal helaas nog even moeten wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door dtacaptcave op 11-09-2024 10:09 ]

• RobertMe
dtacaptcave schreef op woensdag 11 september 2024 @ 10:00:
[...]

Mijn audio setup is als volgt: Sonos Arc - Sub - Era 300's. Volgens mij dient de arc niet als een versterker toch? Dus zou ik helaas arc - tv / shield - tv moeten doen?
Da's een soundbar? Daarbij zou ik me helemaal niet druk maken om "ruimtelijk geluid" :X. Maar kan inderdaad best dat de soundbar geen HDMI inputs (+ HDMI output) heeft, dus dan gaat wat ik beschreef inderdaad niet lukken.

Maar dan nog. Als je de film via HBO Max gaat kijken i.p.v. bluray rip houd je exact hetzelfde probleem. Ook dan kun je de boel niet dusdanig aansluiten dat er Atmos geluid bij de Sonos aankomt.

Het "probleem" zit hem dus in de Sonos en dat je daar geen TrueHD/Atmos signaal kunt krijgen (hoogstens 5.1 PCM omgezet door de Shield of TV?). Een andere "bron" (Bluray rip vs HBO Max stream) gaat dat probleem dus niet voor je oplossen.
En gezien je een soundbar hebt zul je ook echt geen verschil merken tussen of de soundbar een Atmos audio track ontvangt en zelf "decode" en de spatial zaken toepast vs de Shield die de Atmod audio track "decode" en de spatial zaken toepast naar een 5.1 PCM audio track (die via HDMI en ARC naar de soundbar gaat). Immers is een soundbar nogal zeer beperkt in hoe ruimtelijk die iets kan laten klinken. De subtiele verschillen tussen een "pre mixed" 5.1 TrueHD track of een Atmos track waarbij sommige audio zaken niet pre mixed zijn en de versterker/... ("decoder") ze ruimtelijk moet plaatsen (/mixen in dr algemene audio track) ga je waarschijnlijk niet merken. Simpelweg omdat een soundbar zeer beperkt is. (En zelfs bij een eenvoudigere 5.1 setup kan het zomaar zijn dat je geen verschil hoort).

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@RobertMe ligt er toch echt aan welke soundbar je hebt. De Samsung Q990D is wel degelijk ruimtelijk. Heeft ook hdmi 2.1 inputs en ondersteunt alle high definition audio.
En geloof mij vrij.... Je hoort een gigantisch verschil in kwaliteit tussen een true HD Atmos track van een bluray of een Atmos stream van een streaming dienst.
Dus je uitspraak is niet correct, sorry ;-)

Soundbars hebben een hele weg afgelegd en sinds de Samsung Q990B/C/D en de Sennheiser Ambeo zijn er echt wel wat "audiofiele" opties.
Dat denigrerend toontje hoeft dus niet (meer). ;)

Uiteraard zal een standalone speakerset met receiver en subwoofer (meestal) beter klinken maar het verschil is minder gigantisch dan je zou denken. Als je met de goede soundbars vergelijkt tenminste.
Sonos heb ik geen hoge pet van op.

[ Voor 36% gewijzigd door daffie82 op 11-09-2024 18:02 ]

• dtacaptcave
daffie82 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:54:
@RobertMe ligt er toch echt aan welke soundbar je hebt. De Samsung Q990D is wel degelijk ruimtelijk. Heeft ook hdmi 2.1 inputs en ondersteunt alle high definition audio.
En geloof mij vrij.... Je hoort een gigantisch verschil in kwaliteit tussen een true HD Atmos track van een bluray of een Atmos stream van een streaming dienst.

Soundbars hebben een hele weg afgelegd en sinds de Samsung Q990B/C/D en de Sennheiser Ambeo zijn er echt wel wat "audiofiele" opties.

Uiteraard zal een standalone speakerset met receiver en subwoofer (meestal) beter klinken maar het verschil is minder gigantisch dan je zou denken. Als je met de goede soundbars vergelijkt tenminste.
Zit toevallig te kijken naar een nieuwe tv eind dit jaar, of jou samsung of de LG G3. Zit er qua audio ondersteuning verschil? Ik dacht van niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@dtacaptcave
Je haalt dingen door elkaar...
"Mijn Samsung" is geen tv. Dat is een soundbar met subwoofer en rear speakers. Die soundbar speelt ALLES qua geluid via zijn hdmi inputs (2).

Mijn tv is een LG G1. Deze doet geen DTS via eARC. Maar dat interesseert mij geen hol omdat ik alles met DTS via de soundbar laat lopen.

• RobertMe
daffie82 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:54:

Leuk dat je in je volgende post dan meteen benoemd dat het een soundbar met rears is :). Dat geeft natuurlijk een heel ander effect dan "een soundbar" (die van voren geluid van opzij probeert te faken). Dat dat een veel betere ervaring geeft kan ik ook wel in komen ;) Immers wordt het ruimtelijke dan niet ge-faked maar heb je daar gewoon speakers voor (of eigenlijk achter / op zij :+).

En ja, uiteraard zal er verschil in kwaliteit zijn. Maar echt een soundbar, zonder extra surround / rear speakers, zal nooit zo ruimtelijk kunnen klinken als met dedicated speakers. Tenzij je in een rechthoekige woonkamer zit die volledig afgesloten is en het geluid zoals bedoelt ook via de muren als "surround" klinkt.

• dtacaptcave
daffie82 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:32:
@dtacaptcave
Je haalt dingen door elkaar...
"Mijn Samsung" is geen tv. Dat is een soundbar met subwoofer en rear speakers. Die soundbar speelt ALLES qua geluid via zijn hdmi inputs (2).

Mijn tv is een LG G1. Deze doet geen DTS via eARC. Maar dat interesseert mij geen hol omdat ik alles met DTS via de soundbar laat lopen.
Excuses! Ik zie het inderdaad.
Met andere woorden, zodra ik de LG G3 heb met e-arc kan mijn sonos arc + sub + era 300's (die achter mijn bank zitten) wel Dolby Atmos (True HD) kunnen afspelen.

Aangezien de arc: Dolby Digital Plus, Dolby Atmos (Dolby Digital Plus), Dolby Atmos*, Dolby TrueHD*, Dolby Atmos (True HD)*, Multichannel PCM* ,Dolby Multichannel PCM - ondersteunt.

• Tdewagt
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-10-2024
Hallo allemaal,

Ik weet even niet waar ik die moet plaatsen, maar misschien kunnen jullie mij helpen. Zoals iedereen weet heft HBO nieuwe abonnement gekregen, in het nieuws bericht hier ook op tweakers begreep ik dat oude klanten 4k en Dolby Atmos behouden.

Dit is echter niet het geval! Ik ben terug gezet naar Full HD en geen Atmos heel frustrerend. Ik heb hier contact overgehad met de servicedesk en wordt gewoon afgeserveerd.

Hebben meerdere mensen dit? Ik kan hier echt kwaad om worden, dit is toch niet hoe het werkt. Ik ben destijds een abonnement aangegaan met 4k en Atmos, dit mag je toch niet zomaar wijzigen.

Bijgaand de reacties van HBO Klantenservice.

Eerste reactie:
Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je geen 4K kwaliteit meer hebt bij House of the Dragon. Heb je bij andere titels wel 4K kwaliteit?

4K kwaliteit is nog altijd beschikbaar op HBO Max bij het Premium abonnement. Zou je mij je e-mail adres kunnen geven dat je gebruikt voor HBO Max? Dan ga ik gelijk even kijken naar je abonnement!

Ik hoor graag van je!

Tweede reactie:
Ik begrijp dat er wat verwarring is ontstaan over de 4K en Dolby Atmos in je HBO Max-abonnement.

Onlangs hebben we ons platform verbeterd en uitgebreid, en daarbij hebben we ook een nieuw abonnement geïntroduceerd, dit is het Premium abonnement. Het standaard abonnement dat jij momenteel hebt bevat geen 4K en Dolby Armos meer. Deze functies behoren alleen tot het Premium abonnement, helaas valt onder dit abonnement de korting niet.

Mocht je nog vragen hebben of verdere toelichting wensen, dan sta ik uiteraard voor je klaar.

Derde reactie:
Ik begrijp je frustratie helemaal, en dat je specifiek voor 4K en Dolby Atmos hebt gekozen. Echter, op dit moment bieden wij jouw eerdere standaard abonnement niet meer aan, dit is nu het nieuwe premium abonnement geworden. Helaas kunnen we daardoor geen garantie bieden dat de 4K en Dolby Atmos functies in je huidige pakket behouden blijven.

We hebben hierover enkele maanden geleden een e-mail gestuurd waarin we aangaven dat er wijzigingen in de diensten zouden plaatsvinden. We begrijpen dat dit vervelend kan zijn.

Mocht je liever telefonisch contact willen opnemen, kan dat via ons klantenservicenummer: 0800 0222734.

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:19
Volgens mij hebben ze een mail gestuurd toch dat dit zal blijven, voor de gene die nu ook al de 50% korting hadden ?.
Misschien dat iemand de mails nog heeft.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Volgens mij zijn de legacy abonnementen alleen voor de mensen met 50% korting vanaf het begin. Had je dat niet dan ben je gewoon overgezet naar het nieuwe standaard abonnement.

Dus niet de 'oude' klanten, maar alleen de klanten vanaf het begin.

[ Voor 16% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-09-2024 17:35 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Carlos0_0
Ja dit klopt ook volgens mij ja, ik ben dit had mij direct aangemeld.

• Drials
  • Laatst online: 23:54
Ik heb ook vanaf het eerste moment de korting, waar zie ik of ik wel of niet in 4k kan kijken?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14
Drials schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:40:
Ik heb ook vanaf het eerste moment de korting, waar zie ik of ik wel of niet in 4k kan kijken?
Als ik bij 'Subscriptions' kijk dan heb ik staan dat ik het Legacy Standard-abonnement hebt. Die kan je niet zelf afsluiten, en is dus alleen beschikbaar als je het oude abonnement met 50% korting had (waar dus nog 4K bij zit).

Gelijk ook de vraag aan @Tdewagt: heb je een Legacy Standard-abonnement als je op de Subscriptions-pagina kijkt?

The devil is in the details.

• Tdewagt
@Hahn Bij mij staat er "Voormalig standaard"

Ik lees een stukje terug dat meerdere mensen problemen hebben met hun LG tv, ik heb ook een LG, misschien ligt het daaraan, maar dan vindt ik het wel heel vreemd dat de klantenservice zo reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Tdewagt schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:43:
@Hahn Bij mij staat er "Voormalig standaard"

Ik lees een stukje terug dat meerdere mensen problemen hebben met hun LG tv, ik heb ook een LG, misschien ligt het daaraan, maar dan vindt ik het wel heel vreemd dat de klantenservice zo reageert.
Bij mij staat ook "Voormalig standaard". In de info bij "House of the dragons" staat bij mij het 4k icoontje. Dat is op mijn chromecast with google tv 4k. Op mijn chromecast with google tv 2k staat het symbooltje er ook trouwens ook bij, maar dat zal de stream dan wel niet zijn.

Ik heb vergeleken tussen beide of de gebruikte bandbreedte verschilt.
Ja, 4k is een veelvoud aan bandbreedte vergeleken met 2k. (House of the dragons: s1e5/6, bij tegelijkertijd kijken naar het zelfde op 2 devices)

Heb je misschien een betaling gemist ?

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 19-09-2024 12:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Vanaf morgen staat de nieuwe serie The Penguin op HBO, met Colin Farrell in een onherkenbare fantastische rol. Een The Sopranos / Scarface achtige serie met positieve kritieken. Ik ben heel benieuwd!

This title is for sale, please send me a PM

• Tdewagt
Nee geen betaling gemist dit gaat gewoon automatisch en is maar 5 euro 😅

Bij mij staat ook dat 4K beschikbaar is maar dat dit afhangt van je abonnement

• W1ck1e
  • Nu online
Tdewagt schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:29:
Nee geen betaling gemist dit gaat gewoon automatisch en is maar 5 euro 😅

Bij mij staat ook dat 4K beschikbaar is maar dat dit afhangt van je abonnement
Dat laatste staat er bij mij ook.
BTW de 4k stream was meerdere MBytes per seconde, de 2k stream kwam niet boven de 600 KBytes uit. De atmos melding heb ik alleen op de 4k chromecast.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

W1ck1e schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:33:
[...]

Dat laatste staat er bij mij ook.
BTW de 4k stream was meerdere MBytes per seconde, de 2k stream kwam niet boven de 600 KBytes uit. De atmos melding heb ik alleen op de 4k chromecast.
Hoe kun je zien op de Chromecast met Google TV 4K wat de daadwerkelijk resolutie is wanneer je iets aan het streamen bent?

[This is what you get when you mess with us]

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:35:
Volgens mij zijn de legacy abonnementen alleen voor de mensen met 50% korting vanaf het begin. Had je dat niet dan ben je gewoon overgezet naar het nieuwe standaard abonnement.

Dus niet de 'oude' klanten, maar alleen de klanten vanaf het begin.
Dat klopt voorzover ik dat kan beoordelen. Ben zelf zo'n klant vanaf het begin met die 50% lifetime korting. Per september is dat opgehoogd van 3,99 naar 4,99. Heb hier gewoon nog 4K en Atmos.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06 19:23
the-body schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:20:
Vanaf morgen staat de nieuwe serie The Penguin op HBO, met Colin Farrell in een onherkenbare fantastische rol. Een The Sopranos / Scarface achtige serie met positieve kritieken. Ik ben heel benieuwd!
Ik kijk hier ook naar uit. De trailer was erg goed en Colin Farrell inderdaad onherkenbaar.
Hopelijk zetten ze het in 1x er op maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• W1ck1e
  • Nu online
Ruzor schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:39:
[...]

Hoe kun je zien op de Chromecast met Google TV 4K wat de daadwerkelijk resolutie is wanneer je iets aan het streamen bent?
Dat kan ik niet, maar als de gebruikte bandbreedte op de 4k chromecast een veelvoud is van die van de 2k chromecast (hetzelfde fragment van dezelfde aflevering van dezelfde serie) dan neem ik even aan dat het verschil niet voor niets is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Vortigen schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:45:
[...]

Ik kijk hier ook naar uit. De trailer was erg goed en Colin Farrell inderdaad onherkenbaar.
Hopelijk zetten ze het in 1x er op maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet :)
Daarvoor hebben we sites als IMDB ;) EP1 is de 19e, EP2 de 29e, ... laatste op 10 november. En EU dan blijkbaar nog +1 dag (/late release in Amerika waardoor het hier al een dag later is?).

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:46
@Tdewagt het klopt idd dat je 4k HDR zou moeten bijhouden. Zie nieuws: HBO Max geeft duidelijkheid: bestaande abonnees behouden 4K en Dolby ...

Alleen werkt dit niet meer op oudere LG OLED tv's. Dit is een bug in hun app.

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:27
W1ck1e schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:19:
[...]

Bij mij staat ook "Voormalig standaard". In de info bij "House of the dragons" staat bij mij het 4k icoontje. Dat is op mijn chromecast with google tv 4k. Op mijn chromecast with google tv 2k staat het symbooltje er ook trouwens ook bij, maar dat zal de stream dan wel niet zijn.

Ik heb vergeleken tussen beide of de gebruikte bandbreedte verschilt.
Ja, 4k is een veelvoud aan bandbreedte vergeleken met 2k. (House of the dragons: s1e5/6, bij tegelijkertijd kijken naar het zelfde op 2 devices)

Heb je misschien een betaling gemist ?
Bij mij ook 'Voormalig standaard'. Ben ook vanaf de eerste dag lid. Begrijp dus niet waar het dan bij mij is misgegaan.

• W1ck1e
  • Nu online
sjors123 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:28:
[...]

Bij mij ook 'Voormalig standaard'. Ben ook vanaf de eerste dag lid. Begrijp dus niet waar het dan bij mij is misgegaan.
Ik heb geen idee, waar loop je tegenaan ?

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06 19:23
RobertMe schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:16:
[...]

Daarvoor hebben we sites als IMDB ;) EP1 is de 19e, EP2 de 29e, ... laatste op 10 november. En EU dan blijkbaar nog +1 dag (/late release in Amerika waardoor het hier al een dag later is?).
Ik had geen idee dat je IMDB daar ook voor kan gebruiken. Dankjewel voor de tip (y)
En dus zoals verwacht 1 afl per week.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Dagarkin
robkorv schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:25:
@Tdewagt het klopt idd dat je 4k HDR zou moeten bijhouden. Zie nieuws: HBO Max geeft duidelijkheid: bestaande abonnees behouden 4K en Dolby ...

Alleen werkt dit niet meer op oudere LG OLED tv's. Dit is een bug in hun app.
Het werkt wel zelf een lg c8 via onderstaande methode.

Alleen moet ik mijn receiver uitschakelen en het geluid via de tv laten lopen.

Wel bijzonder aangezien alleen het geluid via arc daar naar toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdewagt
@Dagarkin wat bijzonder ja! Ik stream het nu vanaf mijn iPhone naar de TV. Beeld lijkt dan goed te gaan. Het heeft dus wel te maken met de LG TV en niet met HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:46
Tdewagt schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:34:
@Dagarkin wat bijzonder ja! Ik stream het nu vanaf mijn iPhone naar de TV. Beeld lijkt dan goed te gaan. Het heeft dus wel te maken met de LG TV en niet met HBO.
Het heeft wel te maken met HBO... de HBO app op LG TV's detecteert de mogelijkheden van de TV niet goed. Dit is sinds de laatste update van de app. Dit terwijl Dolby Vision het nog wel gewoon goed doet met Disney+ en Netflix. YouTube speelt ook gewoon HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Tdewagt schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:34:
Even alles plat geslagen.
Je hebt dus wel nog 4k in je abonnement
Dat werkt echter niet rechtstreeks op je tv wel op via je telefoon
Uit de antwoorden van HBO max support bleek dat ze het niet begrepen hebben.

Als je nu streamen via je telefoon niet fijn vindt dan zou ik je aanraden om een chromecast with google tv 4k te kopen, als hij weer in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
W1ck1e schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:39:
[...]

Even alles plat geslagen.
Je hebt dus wel nog 4k in je abonnement
Dat werkt echter niet rechtstreeks op je tv wel op via je telefoon
Uit de antwoorden van HBO max support bleek dat ze het niet begrepen hebben.

Als je nu streamen via je telefoon niet fijn vindt dan zou ik je aanraden om een chromecast with google tv 4k te kopen, als hij weer in de aanbieding is.
Waarom een Chromecast kopen, als hij gewoon zelf kan streamen vanaf ze mobiel al na de smartTv zelf (En dat dus werkt)?.
Dan ga je toch geen extra apparaat erbij kopen om te streamen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Carlos0_0 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:52:
[...]

Waarom een Chromecast kopen, als hij gewoon zelf kan streamen vanaf ze mobiel al na de smartTv zelf (En dat dus werkt)?.
Dan ga je toch geen extra apparaat erbij kopen om te streamen :).
Daarom schrijf ik ook
Als je nu streamen via je telefoon niet fijn vindt ....
Het gaat trouwens om de chromecast versie, waarop je apps kan installeren, en ook een eigen afstandsbediening. Ja, dat betekent nog een extra apparaatje.

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 20-09-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdewagt
Ja klopt het lijkt erop dat de klantenservice er niks van begrijp en weinig kennis heeft, dit komt je tegenwoordig overal tegen trouwens.

Het lijkt erop dat mijn abonnement "Voormalig Standaard" wel gewoon 4k aanbied maar dat de app niet goed werkt op een LG TV. Hopen dat er snel weer een update komt die dit verhelpt.

Ik ben wel benieuwd hoe lang we nog 4K en Atmos hebben, zal mij niks verbazen als HBO dit gaat uitfaseren. Airplay via de TV werkt prima inderdaad.

Ik ben trouwens van plan om binnenkort een nieuw TV aan te schaffen, zit te twijfelen tussen de BRAVIA 9 Mini Led of weer een Oled te nemen. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Tdewagt schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:57:
Ja klopt het lijkt erop dat de klantenservice er niks van begrijp en weinig kennis heeft, dit komt je tegenwoordig overal tegen trouwens.

Het lijkt erop dat mijn abonnement "Voormalig Standaard" wel gewoon 4k aanbied maar dat de app niet goed werkt op een LG TV. Hopen dat er snel weer een update komt die dit verhelpt.

Ik ben wel benieuwd hoe lang we nog 4K en Atmos hebben, zal mij niks verbazen als HBO dit gaat uitfaseren. Airplay via de TV werkt prima inderdaad.

Ik ben trouwens van plan om binnenkort een nieuw TV aan te schaffen, zit te twijfelen tussen de BRAVIA 9 Mini Led of weer een Oled te nemen. Wat zouden jullie doen?
Ik ben weer voor een Oled LG gegaan als nog, vind het heerlijk en fijne tv's ook de interface(En geen android :) ).
Ze krijgen sinds een tijdje meer updates(ook meerdere grotere OS updates), en LG bouwt tot de modellen van C1 of C2 ook nog chromecast functie in(Die komt nog dus via een update).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GX5rOV-WwAEwzyj?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ah nu weet ik wat er gebeurt is met Tony Soprano na de laatste aflevering :D

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 18 september 2024 @ 17:43:
[...]

Als ik bij 'Subscriptions' kijk dan heb ik staan dat ik het Legacy Standard-abonnement hebt. Die kan je niet zelf afsluiten, en is dus alleen beschikbaar als je het oude abonnement met 50% korting had (waar dus nog 4K bij zit).

Gelijk ook de vraag aan @Tdewagt: heb je een Legacy Standard-abonnement als je op de Subscriptions-pagina kijkt?
Ja, allen die de 50% korting nog hebben, hebben het legacy-abonnement maar niet alle legacy-abonnees hebben 50% korting. Het hangt er vooral van af of je voor 11 juni van dit jaar een actief abonnement had (en dus voordat HBO de extra abonnementen introduceerde) en dus niet zozeer van de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
W1ck1e schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:36:
[...]
Ik heb geen idee, waar loop je tegenaan ?
edit

[ Voor 25% gewijzigd door sjors123 op 20-09-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
Jay-B schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:50:
[...]

Ja, allen die de 50% korting nog hebben, hebben het legacy-abonnement maar niet alle legacy-abonnees hebben 50% korting. Het hangt er vooral van af of je voor 11 juni van dit jaar een actief abonnement had (en dus voordat HBO de extra abonnementen introduceerde) en dus niet zozeer van de korting.
Ik blijf het niet begrijpen, sorry.... Ik heb vanaf het begin het 4k abonnement met 50% korting (ongeveer de eerste dag) en heb nu dus 'Voormalig standaard' bij mijn abonnement staan ipv legacy. Ik ga toch maar eens contact opnemen met de klantenservice.

Iets anders: ik ben gisteren begonnen met het 1e seizoen van Industry. En wat een slechte vertaling! Het lijkt of de vertaling is gedaan door google translate. Ieder Engels woord is letterlijk naar het Nederlands vertaald. Hilarisch slecht gedaan. Blijft dat bij de rest van de serie ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
sjors123 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:36:
[...]

Ik blijf het niet begrijpen, sorry.... Ik heb vanaf het begin het 4k abonnement met 50% korting (ongeveer de eerste dag) en heb nu dus 'Voormalig standaard' bij mijn abonnement staan ipv legacy. Ik ga toch maar eens contact opnemen met de klantenservice.
...
"Voormalig standaard" is net wat je wil hebben. (btw als je dat vertaalt naar Engels dan is dat "legacy")
Ik heb "voormalig standaard" en kan 4k content ook in 4k kijken.
Pagina: 1 ... 46 ... 54 Laatste

Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC