Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb ook een LG tv en gebruik juist wel de apps van WebOS, is een volwassen OS en alle apps werken erg goed. Ik zou niet weten waarom je daar een extern apparaat voor zou willen gebruiken.

Ik zou toch eens de HBO Max op van LG zelf proberen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabeNewell333
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-03 20:38
Ik maak even wat foto’s denk ik :) zal ook webos even testen idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:59
GabeNewell333 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 09:36:
Ik maak even wat foto’s denk ik :) zal ook webos even testen idd.
Ik gebruik Weboss al sinds 2014 en het werkt meer dan prima, apps werkte 6 jaar later zelfs nog .
Kregen ze de nieuwste snufjes soms nog nee, maar goed krijgt een externe player ook niet na zoveel jaar meer.

Ondertussen heb ik een LG C2 65 inch, en gebruik hiervan ook de apps. werken meer dan prima.
En het is best een relatief fijn OS, zeker met de Wii achtige afstandsbediening :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
Hier ook een tevreden WebOs gebruiker. Inmiddels aan mijn 3e OLED (C7, CX, G4) en altijd WebOs gebruikt. Nooit de behoefte voor iets externs gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 21:34
Carlos0_0 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:47:
[...]

Ik gebruik Weboss al sinds 2014 en het werkt meer dan prima, apps werkte 6 jaar later zelfs nog .
Kregen ze de nieuwste snufjes soms nog nee, maar goed krijgt een externe player ook niet na zoveel jaar meer
Ligt ook eraan wat je koopt gekocht hebt. Ik heb een Nvidia Shield van 2017 en die werkt nog steeds prima en heeft vele Android TV updates gehad. Mijn LG E6 daarentegen miste vanaf een gegeven moment wel wat apps op. HBO zit er meen ik niet op en had ik een 2017 model (minimaal) moeten hebben. De JustWatch app is er ook alleen voor nieuwere WebOS versies. SkyShowtime is vast ook niet voor de 2016 serie uit gekomen.

Mijn TV is dan ook al meerdere jaren gewoon een domme monitor (met ook daadwerkelijk alleen stroom & HDMI. UTP toentertijd uitgetrokken en coax is er ook af). Daarvoor wel gebruikt voor Netflix / Amazon Prime / Disney+ / YouTube, en dat werkte gewoon prima. Alhoewel SmartTube voor YouTube natuurlijk veel fijner is dan de originele app :). Shield toentertijd gekocht voor bv Kodi, en "beetje" voor GameStream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Weet iemand hoelang de Olympische spelen terug te kijken is op HBO Max? Kan het niet vinden op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
darkdesign schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:42:
Weet iemand hoelang de Olympische spelen terug te kijken is op HBO Max? Kan het niet vinden op hun website.
Net als hoe je het live keek.
Bovenin de app 'Paris 2024' -> daar vind je knoppen met alle sporten waar je alles terug kan kijken.
Geen idee hoe lang dit beschikbaar blijft.

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 12-08-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

OMD

Apart trouwens dat HBO 3,99 afschrijft. Dit zou vanaf deze maand naar 4,99 moeten gaan. Gaat denk ik niet helemaal goed daar.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
OMD schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 13:56:
Apart trouwens dat HBO 3,99 afschrijft. Dit zou vanaf deze maand naar 4,99 moeten gaan. Gaat denk ik niet helemaal goed daar.
Uit de mail:
op of na 13 augustus 2024, blijven we jouw levenslange korting van 50% toepassen op de dan geldende maandprijs van het nieuwe Standaard-abonnement (momenteel € 9,99/maand) zolang je je abonnement behoudt en je voldoet aan de algemene voorwaarden van de actie. Je nieuwe gereduceerde prijs zal veranderen in € 4,99/maand.
Oftewel, wij zijn zulke vroege members dat we nog een maand extra hebben :)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

ArthurMorgan schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:17:
[...]

Uit de mail:

[...]

Wordt morgen pas afgeschreven, dat is 13 augustus. Had dus 4,99 moeten zijn. Nou ja, kan ik een bolletje ijs meer doen op mijn hoorntje vanmiddag :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ArthurMorgan schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:17:
[...]

Uit de mail:

[...]

En ik heb dan weer pas het abo op de laatste dag afgesloten en daardoor een heel maandbedrag bespaard :+ Dat verschil zal vast groter zijn dan die maand €1 korting.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Bij mij is er inderdaad ook 3,99 afgeschreven 9 augustus, dus vanaf volgende maand wordt het voor mij iets duurder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Carlos0_0 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:47:
Kregen ze de nieuwste snufjes soms nog nee, maar goed krijgt een externe player ook niet na zoveel jaar meer.

[knip]
De overeenkomst in het voorbeeld wat je aanhaalt is natuurlijk niet volledig gelijk. Door het achterblijven van de WebOS updates, komen sommige apps niet eens meer beschikbaar, laat staan dat ze nog worden geupdate.

Dat een gecertificeerd Android/Google TV of AppleTV apparaat geen OS updates meer krijgt, hoeft helemaal geen gevolgen te hebben. Het is de Google Play Store of hoe deze heet voor AppleTV waaruit je de streaming apps installeert, en die zijn vrijwel altijd wel beschikbaar en up to date, dus veel minder problematisch mochten de OS updates achterblijven.

Mijn LG Oled is zelfs nog een model ouder dan die prachtige E6 die @RobertMe in het bezit heeft (nog steeds spijt van dat ik die destijds niet heb gekocht), en vele nieuwere streaming apps kon ik jaren al niet meer installeren. De beloofde update naar WebOS 3 is er nooit meer gekomen, al had dat ook geen zoden aan de dijk gezet.

Dus geef mij maar een fijne vlotte externe (gecertificeerde) mediaspeler. Sowieso meer mogelijkheden vwb apps e.d. dan via WebOS.

Nee, zelfs met een nieuwe G4 zou ie er direct weer worden aangehangen 😁

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:57:
Mijn LG Oled is zelfs nog een model ouder dan die prachtige E6 die @RobertMe in het bezit heeft (nog steeds spijt van dat ik die destijds niet heb gekocht), en vele nieuwere streaming apps kon ik jaren al niet meer installeren. De beloofde update naar WebOS 3 is er nooit meer gekomen, al had dat ook geen zoden aan de dijk gezet.
Tsja, dat houdt je toch. Ik heb mijn E6 in 2017 gekocht "want deze ondersteund nog 3D". Uiteraard vrijwel onmogelijk om te kijken (Windows, MPC, MadVR, ...), ook niet vaak gebruikt, toen niet meer te gebruiken (eerst Windows die stopte met 3D, vervolgens NVidia die het ook uit de nieuwere drivers haalde). En toen kreeg WebOS 3 geen nieuwere streaming apps meer en WebOS 3.5(?, 2017 serie) uiteraard wel nog. Dus ik heb nu een specifiek model waarvan ik de voordelen niet vaak heb gebruikt, niet meer kan gebruiken, .... Terwijl als ik toen de nieuwste had gekocht verschillende streaming apps nog werkten.

En de E serie was dan ook nog eens de duurste. Maar B had geen 3D en C was curved. De "ingebouwde soundbar" gebruik ik nooit want heb een externe versterker etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Psttttt @RobertMe, mijn nog oudere 3D 4k Oled heeft recentelijk weer nieuw 3D leven gekregen, want aan de meest recente CoreElec (Kodi) 21 builds is zelfs MVC 3D (hardware based) weergave toegevoegd. Ik gebruik echter geen Shield TV als Android TV speler 😉

Edit @RobertMe linkje toegevoegd. Draadje is al wat ouder dus kijk bij de meer recente reacties. Ik gebruik een apparaat uit de SEI804 serie

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 12-08-2024 23:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:37:
Psttttt @RobertMe, mijn nog oudere 3D 4k Oled heeft recentelijk weer nieuw 3D leven gekregen, want aan de meest recente CoreElec (Kodi) 21 build is zelfs MVC 3D (hardware based) weergave toegevoegd. Ik gebruik echter geen Shield TV als Android TV speler 😉
offtopic:
Maar wat dan wel? Ik kom nog van uhm, OpenELEC? wat ik toen op een RPi had. Maar die antieke RPis die ik heb (1, 2 en 3, *ELEC altijd op een 1 gedraaid voordat ik op een Shield overstapte) doen vast geen MVC.
Edit:
Oh wacht. Was natuurlijk ook x86_64 compatible. Maar dan nog lijkt mij dat hardware/driver support nodig is en lijkt mij een niche die eerder bij specifieke SBCs hoort.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 12-08-2024 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabeNewell333
Beelden toegezonden aan HBO. Kunnen ze geen .mov bestand openen :') Ik heb ze geadviseerd om contact op te nemen met hun ICT-afdeling om eventueel VLC media player of Quicktime media speler te installeren. De service is net als hun bitrate een grap.

• darkdesign
  • Niet online
GabeNewell333 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:59:
Beelden toegezonden aan HBO. Kunnen ze geen .mov bestand openen :') Ik heb ze geadviseerd om contact op te nemen met hun ICT-afdeling om eventueel VLC media player of Quicktime media speler te installeren. De service is net als hun bitrate een grap.
Wat had je doorgestuurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14
Ze gaan jou vast helpen! :P

Ik zou het gewoon op YouTube zetten en een linkje delen.

• Carlos0_0
Volgens mij kan Windows media player, of de nieuwe media player van Windows 11 het zelfs afspelen tegenwoordig uit zich zelf 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 06:54
Sinds een week of zo, krijg ik geen 4k HDR meer voorgeschoteld op mijn lg oled. Terwijl dit nog wel gebeurt op youtube, Netflix en Disney+.

Hebben ze over het behouden van 4k HDR gelogen?

nieuws: HBO Max geeft duidelijkheid: bestaande abonnees behouden 4K en Dolby ...

Contact op hun help site levert niets op, het is meer een bot met een zoek functionaliteit.

Zijn er meer mensen waarbij de 4k HDR niet meer beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53
robkorv schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:48:
Sinds een week of zo, krijg ik geen 4k HDR meer voorgeschoteld op mijn lg oled. Terwijl dit nog wel gebeurt op youtube, Netflix en Disney+.

nieuws: HBO Max geeft duidelijkheid: bestaande abonnees behouden 4K en Dolby ...

Contact op hun help site levert niets op, het is meer een bot met een zoek functionaliteit.

Gisteravond nog Tokyo Vice in 4K Dolby Vision gekeken met een Apple TV 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan189
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-09-2024

Ik heb hetzelfde op mijn LG oled, geen 4k HDR meer. Heb ook de 50% korting.

Ocarine_OT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Er waren 2 oude 50% kortingkeuzes destijds. Heb je basis of standaard? (2,99 of 3,99 per maand tot nu toe?)

Als je altijd 3,99 betaalde hoor je gewoon 4k te houden. Ik heb het nu even op mijn LG C2 getest en ik heb nog steeds 4k/DV. (Harry potter deel 1 getest.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan189
  • Laatst online: 09-09-2024
ArthurMorgan schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:35:
Er waren 2 oude 50% kortingkeuzes destijds. Heb je basis of standaard? (2,99 of 3,99 per maand tot nu toe?)

Als je altijd 3,99 betaalde hoor je gewoon 4k te houden. Ik heb het nu even op mijn LG C2 getest en ik heb nog steeds 4k/DV. (Harry potter deel 1 getest.)
Ik heb standaard van 3,99. Heb bij meerdere films/series getest, maar nergens meer 4K/DV.

Ocarine_OT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkorv
Ik heb het met meerdere titels getest en ja.. Ik had voorheen de 3,99 versie. "Voormalige Standaard € 3,99"
House of Dragons heeft geen hdr meer, ziet er ook als 1080p uit. Meerdere films die ik al in HDR heb bekeken, worden nu in SD zonder HDR weergegeven.

Ik heb inmiddels contact meth HBO nerderland via twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
ArthurMorgan schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:35:

Ik heb even gekeken ik heb Legacy standard nu, had altijd 2,99 aangezien ik het vanaf 1ste dag had.
De tv nog niet aangehad maar op mijn iphone staat gewoon nog 4k(bij de harry potter details).

@robkorv

Ik heb mijn LG C2 net effe aangeslingerd en Harry Potter 1 gestart, of het 4K is geen idee(Staat er wel onder etc voor je hem start).
Maar HDR sprong wel aan toen ik de film aan had gezet.

[ Voor 15% gewijzigd door Carlos0_0 op 16-08-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
Carlos0_0 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:38:

Ik heb mijn LG C2 net effe aangeslingerd en Harry Potter 1 gestart, of het 4K is geen idee(Staat er wel onder etc voor je hem start).
Maar HDR sprong wel aan toen ik de film aan had gezet.
Ik heb een LG C9. Ik heb net ook Harry Potter 1 getest en Mad Max Furiosa. Geen HDR en het ziet er uit als 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
robkorv schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:26:
[...]

Ik heb een LG C9. Ik heb net ook Harry Potter 1 getest en Mad Max Furiosa. Geen HDR en het ziet er uit als 1080p.
Hier hetzelfde met een C8.

Wel bijzonder was mij nog niet opgevallen, maar kijk momenteel ook erg oude serie supernatural, maar wel slecht hopelijk krijg je snel antwoord terug van HBO.

Edit bijzonder zonet wel contact met een medewerker en alles behoort gewoon te werken.

Hij zet het verder uit naar de technische afdeling ben benieuwd wat er uit komt.

[ Voor 16% gewijzigd door Dagarkin op 16-08-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Weet iemand of de sporten via de sport add-on zonder reclame onderbrekingen worden uitgezonden? Of zijn het gewoon livestreams van Eurosport 1 en 2?

Bij de Olympische spelen had je twee soorten streams, zonder onderbreking en met. Dus ik ben heel benieuwd. Wil graag La Vuelta kijken zonder reclame, maar als het geen verschil maakt met Eurosport kijk ik het gewoon via mijn Ziggo kastje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:18

Niellie41

[object Object]

darkdesign schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:32:
Weet iemand of de sporten via de sport add-on zonder reclame onderbrekingen worden uitgezonden? Of zijn het gewoon livestreams van Eurosport 1 en 2?

Bij de Olympische spelen had je twee soorten streams, zonder onderbreking en met. Dus ik ben heel benieuwd. Wil graag La Vuelta kijken zonder reclame, maar als het geen verschil maakt met Eurosport kijk ik het gewoon via mijn Ziggo kastje.
Het is hetzelfde zoals bij de Spelen. Er zijn twee soorten streams: Eurosport 1 en 2 (met reclame) en daarnaast ook de streams zonder reclame.

E1 en E2 zitten onder het kopje "Nu op TV" en de streams zonder reclame bij "Live". Gelukkig zijn de TV wat verder weg gestopt dan bij de Spelen. De streams zonder reclame staan bovenaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 16-08-2024 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Niellie41 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:38:
[...]

Het is hetzelfde zoals bij de Spelen. Er zijn twee soorten streams: Eurosport 1 en 2 (met reclame) en daarnaast ook de streams zonder reclame.

E1 en E2 zitten onder het kopje "Nu op TV" en de streams zonder reclame bij "Live". Gelukkig zijn de TV wat verder weg gestopt dan bij de Spelen. De streams zonder reclame staan bovenaan.
Dat is mooi, morgen maar eens activeren! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGumble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:07
Oled C9 hier met een "Voormalige Standaard" abonnement. Geen HDR en ik vermoed ook geen 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik heb ook weer iets vreemds. Vorig jaar 23-7 heb ik een jaar abonnement afgesloten voor hbo max. Dat is ook de laatste betaling geweest.

Ik was nu (16-8) van plan om het abonnement weer te verlengen. Maar na het inloggen en updaten, werken de apps op de tv, cromecast, tablet en smartphone nog gewoon. Ik kan gewoon alles bekijken.

Het huidige abonnement wordt aangegeven als:

"Voormalig standaard(jaarlijks)"

Voor beheer, wordt ik doorverwezen naar mijn googleplay account. Maar MAX komt niet meer voor in de abonnementen lijst.

Ik heb nu meerdere keren opnieuw ingelogd, maar mijn account blijft actief, en ik kan nergens het abonnement verlengen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
robkorv schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:26:
[...]
Net even naar beide gekeken via een ATV (op een G3) en een nieuw premium abo (in BE) en voor beide 4k en Dolby Vision HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
For what it's worth. Op een Nvidia Shield (met een LG E6, maar redelijk irrelevant) werkt 4K + HDR wel nog (ook 50% korting en zo dus Legacy standard). Gezien alle berichten hier over LG TVs gaan en ik meen er 1 reactie was met een AppleTV die prima werkte lijkt het mij dus een probleem met de LG / WebOS app. Dus als nog iemand contact met HBO opneemt zou ik daar specifiek op wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:52

Insidious

Professionele amateur

Net gecheckt. LG C9 geen Dolby Vision en op de Apple TV 4K wel Dolby Vision. Zou misschien dan toch met de LG-televisie te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Eerder met het gepruts van Max met de WebOS app.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hier met LG TV zo te zien geen 4K of HDR meer… Althans niet met Dune pt2. Sowieso was de app de laatste tijd aan het bokken. Traag opstarten, soms niet opstarten / crash naar kabelTV. En ook de film startte pas na lange tijd ‘zandloper’.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
Heb binnen 2 tot 5 werkdagen hopelijk een antwoord.

Zelf getest met webos, ps5 app en chrome en alle keren geen hdr.

Via de site had ik binnen 5 minuten contact via de chat. Hoe meer mensen klagen hoe sneller het hopelijk wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
M'n LG G4 geeft nog gewoon 4K HDR. Net getest met die nieuwe Mad Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkorv
DutchOwnage schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 18:38:
M'n LG G4 geeft nog gewoon 4K HDR. Net getest met die nieuwe Mad Max.
Welk abbo heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik heb net eens andere film aangezet(Aangezien Harry Potter best oud al is), dus dacht ik zet Aquaman aan.
Hij gaf wel aan Dolby atmos hdr etc aan toen de film starte, maar ik had mijn twijfels of het 4K was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Die legacy standaard of hoe heet het. 50% korting.

Ik moet zeggen dat zoals de poster boven mij,ik het Dolby Vision logo zag verschijnen dus neem aan dat het dan gewoon ook 4K is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Carlos0_0 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:36:
Ik heb net eens andere film aangezet(Aangezien Harry Potter best oud al is), dus dacht ik zet Aquaman aan.
Hij gaf wel aan Dolby atmos hdr etc aan toen de film starte, maar ik had mijn twijfels of het 4K was.
Harry P nummero unno is ook al in UHD op HBOMax zie ik. Dus theoretisch beschikbaar in die resolutie 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10
Wou net na paar weken niet gekeken te hebben weer eens HoD kijken, wat een bagger kwaliteit! Hele soap met nieuwe abbonement vormen gemist. Heb een LG C9 en levenslange korten. Nu duidelijk geen 4k of Dolby Vision + Atmos!

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door crepsly op 16-08-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

crepsly schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:49:
Wou net na paar weken niet gekeken te hebben weer eens HoD kijken, wat een bagger kwaliteit! Hele soap met nieuwe abbonement vormen gemist. Heb een LG C9 en levenslange korten. Nu duidelijk geen 4k of Dolby Vision + Atmos!
Je zou bijna gaan denken dat er wat mis is met de app voor LG, of op bepaalde modellen misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
hardware-lover schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:45:
[...]

Harry P nummero unno is ook al in UHD op HBOMax zie ik. Dus theoretisch beschikbaar in die resolutie 😉
Ja klopt maar ik dacht pak een wat nieuwere film, daarvan zijn toch de kleuren etc een stuk beter(Nieuwere en betere technieken tijdens het filmen).
Ik dacht misschien dat ik het dan wat sneller zie, de wat mooiere en heldere beelden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333

HBO weet het zelf niet eens meer. HBO zei vandaag tegen mij dat de reden waarom ik slecht beeld heb, is omdat ik de standard-abbo heb. Toen ik HBO aanschafte via Ziggo, was er niet eens keuze. Ik kreeg het gewoon. Als ik het goed heb hebben ze nu de hele gebeuren opgesplitst in drie abonnementen. Het grappige is: mijn TV registreert en benoemt wel UHD. Mijn Denon receiver registreert ook Dolby Atmos. Dit terwijl ik dit HotD kijk en Chernobyl. Ik neem aan dat Dolby vision (wat op de tv scherm komt te staan) HDR is? Vandaar ook mijn verwarring. Wel alle mooie etiketjes, maar toch enorm wazig beeld. Volgens mij wordt alles geupscaled?

Ik heb volgens mij lopen slapen, ik had vannacht response van HBO.
Eerst mijn e-mail:
Hi L,

Ik heb twee vragen:
1) Maar ik vraag het u nogmaals: hoe wilt u het dan aangeleverd krijgen?
2) Dat is niet waar. Mijn TV registreert 4K. Mijn reciever registreert Dolby Atmos. Dat terzijde heeft u op Tweakers.net gepubliceerd dat oude klanten wél recht hebben op 4K en Dolby Atmos.
Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp dat het iets verwarrend kan zijn en wil het dan ook graag verder uitleggen.

Inderdaad zou 4K en Dolby Atmos beschikbaar blijven voor de toen huidige abonnees die direct via HBO Max geabonneerd zijn, dit is dan ook gebeurd. Echter, verloopt het abonnement dat aan dit e-mailadres gekoppeld staat via een provider en daar gelden de regels van de provider. In principe worden daar dezelfde abonnementen gehanteerd als ik in mijn eerder e-mail heb beschreven.

Doordat het abonnement een standaard abonnement is in dit geval is het dus ook niet mogelijk om gebruik te maken van deze 4K & Dolby Atmos. Als deze kwaliteitsmogelijkheden op de apparaten aangeboden worden wordt dit dan ook tegen gehouden door het Standaard abonnement. Ik begrijp dat dit erg vervelend is en had je hier graag mee verder geholpen. Nogmaals kan ik hiervoor alleen adviseren te kijken naar het Premium abonnement.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid heeft geboden. Mocht je verdere vragen hebben hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
L van HBO
toon volledige bericht
Conclusie: HBO via Ziggo = oplichterij.

[ Voor 35% gewijzigd door GabeNewell333 op 16-08-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Carlos0_0 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:55:
Ja klopt maar ik dacht pak een wat nieuwere film, daarvan zijn toch de kleuren etc een stuk beter(Nieuwere en betere technieken tijdens het filmen).
Ik dacht misschien dat ik het dan wat sneller zie, de wat mooiere en heldere beelden :).
HDR is op mijn "oude" LG 4k Oled ook vaak een lachertje. Zou het soms liever niet actief hebben maar via AppleTV+ ziet het er weer ineens stukken beter uit, maar zoals bij sommige streaming services, dan weer niet. Maar mijn TV heeft nu eenmaal een matige helderheid in vergelijking met de veel nieuwere LG Oleds.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
GabeNewell333 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 19:59:
Ik neem aan dat Dolby vision (wat op de tv scherm komt te staan) HDR is?
Dolby Vision is inderdaad een vorm van HDR. (Daarnaast heb je ook nog HDR10 en HDR10+, die volgens mij weer juist gewoon HDR worden genoemd, mijn LG E6 geeft in ieder geval een "HDR" melding bij HDR10 input, Dolby Vision kan ik niet kijken via mijn Shield maar volgens mij gaf dat inderdaad een "Dolby Vision" melding. En voor de volledigheid, naast HDR10(+) en Dolby Vision heb je ook nog HLG, maar volgens mij was dat gericht op broadcasting aka live TV).

Of/waarom je slecht beeld hebt durf ik niet te zeggen. Maar wat volgens mij ook voor komt is dat ze een ook soms wel de HDR (variant) "opstarten" (en de TV de melding geeft) maar bv door bandbreedte beperkingen er alsnog bij wijze van een 720p stream wordt gestart, al dan niet met HDR. Dan heb je dus alsnog slecht beeld (lage resolutie), al dan niet met wel alsnog HDR kwaliteit, maar wel de HDR melding gehad alsof je superdeluxe beeld hebt. Terwijl HDR niks zegt over resolutie.

En nog mooier, en wordt vaak genoeg geadverteerd met "UltraHD", terwijl het maar FullHD met HDR is. Blijkbaar mag dat ook. En is 4K geen vereiste om het UHD te mogen noemen. 4K óf HDR is al voldoende om te claimen dat bv een TV uitzending in "UHD" is. Wat voornamelijk speelt bii sport. Volgens mij is ESPN "UHD" maar FHD + HDR? Terwijl de OS in "UHD" zijn (/waren bii voorgaande edities?) en wel in 4K? Maar weer niet perse HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@RobertMe, indien de netwerkverbinding (in huis) niet toereikend is dan gebeurd misschien wel wat je zegt. Uit ervaring (ik kan het live controleren), is dat via HBOMax zelf echter niet het geval. 4k/UHD als label geeft toch echt een 4k resolutie, los van wat ze als bitrate daarvoor gebruiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:00
[...]

HBO weet het zelf niet eens meer. HBO zei vandaag tegen mij dat de reden waarom ik slecht beeld heb, is omdat ik de standard-abbo heb. Toen ik HBO aanschafte via Ziggo, was er niet eens keuze. Ik kreeg het gewoon. Als ik het goed heb hebben ze nu de hele gebeuren opgesplitst in drie abonnementen. Het grappige is: mijn TV registreert en benoemt wel UHD. Mijn Denon receiver registreert ook Dolby Atmos. Dit terwijl ik dit HotD kijk en Chernobyl. Ik neem aan dat Dolby vision (wat op de tv scherm komt te staan) HDR is? Vandaar ook mijn verwarring. Wel alle mooie etiketjes, maar toch enorm wazig beeld. Volgens mij wordt alles geupscaled?

Eerst mijn e-mail:

[...]

[...]

toon volledige bericht
Als het via ziggo is, moet je dan in dat geval niet bij Ziggo zijn? Als ik dit nieuwsbericht zie dan is duidelijk de afspraak 4K, dan lijkt me dat ze zich daaraan moeten houden als er geen verandering van voorwaarden is toch?

https://www.vodafoneziggo...naf-vandaag-naar-hbo-max/
Klanten vinden vanaf vandaag gemakkelijk het aanbod van HBO Max naast de andere streamingdiensten op hun Mediabox Next of Next Mini. Klanten genieten van films en series in 4K of UHD-beeldkwaliteit, als het in dit beeldformaat beschikbaar is.
Er had dan gewoon “voormalig standaard” moeten staan m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
mrdemc schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:49:
[...]

Als het via ziggo is, moet je dan in dat geval niet bij Ziggo zijn? Als ik dit nieuwsbericht zie dan is duidelijk de afspraak 4K, dan lijkt me dat ze zich daaraan moeten houden als er geen verandering van voorwaarden is toch?

[...]

Juridisch gezien heb je gelijk dat ik bij Ziggo moet zijn. Als ik een premium moet kopen dan doe ik dat. Prima. Maar het lijkt voor mij nog steeds onduidelijk of het nou een slechte bitrate is of het de resolutie is. Want mijn reciever blijft Dolby Atmos te coderen en mijn LG TV ziet Dolby vision met UHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mrdemc schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:49:
[...]

[...]

Je verwijst naar een nieuws item (/persbericht) van 2023. Toen was er nog geen (HBO) MAX. Dus die pagina is in zoverre niet relevant. Enige wat er doe doet is de pagina die nu op de Ziggo website staat v.w.b. HBO Max via hun afnemen en de (algemene) voorwaarden die daar bij staan. En daar zal vast niet staan dat je Premium krijgt / je kunt kijken in 4K / HDR.

Edit:
Dit is de huidge pagina om te bestellen: https://www.ziggo.nl/tele...streamingdiensten/hbo-max Staat op de knop toch heel duidelijk "Ik wil HBO Max Standaard" (emphasis mine).
Je kunt dan uiteraard wel nog een punt maken dat het iffy is met de omzetting en hoe Ziggo daaromtrent gecommuniceerd heeft (geen idee of ze dat hebben gedaan en wat daar dan in stond).

[ Voor 18% gewijzigd door RobertMe op 16-08-2024 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GabeNewell333 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:20:
Juridisch gezien heb je gelijk dat ik bij Ziggo moet zijn. Als ik een premium moet kopen dan doe ik dat. Prima. Maar het lijkt voor mij nog steeds onduidelijk of het nou een slechte bitrate is of het de resolutie is. Want mijn reciever blijft Dolby Atmos te coderen en mijn LG TV ziet Dolby vision met UHD.
Dan zou ik toch bijna willen zeggen, beter zal het niet gaan worden, dus dat lijkt mij de maximale kwaliteit die je van HBOMax zult gaan krijgen.

Edit: enkel bij het duurste abonnement;

Premium
Stream op 4 apparaten tegelijk

4K UHD & Dolby Atmos indien beschikbaar

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 16-08-2024 22:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
hardware-lover schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:39:
[...]

Dan zou ik toch bijna willen zeggen, beter zal het niet gaan worden, dus dat lijkt mij de maximale kwaliteit die je van HBOMax zult gaan krijgen.

Edit: enkel bij het duurste abonnement;

Premium
Stream op 4 apparaten tegelijk

4K UHD & Dolby Atmos indien beschikbaar
Wat staat hier eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
Gisteren nog rondgekeken.

Ik zelf vermoed dat het voormalige abonnement (50%) korting is omgezet naar full hd zonder hdr en 4k.

Als je zoekt op legacy standard, vind je ook van veel gebruikers reacties, dat HBO na 2 maanden de 4k en hdr uitschakelen.

Gisteren contact met medewerker, maar die roepen dat dan alles goed moet zijn en dat ik 4k en hdr heb, maar op chromecast, ps5 en lg allemaal zonder 4k en hdr. Ben benieuwd of ik na 2-5 werkdagen een reactie heb.

Als ik reddit en andere eu gebruikers kan geloven, dan zou je dus altijd moeten upgraden naar premium zonder levenslange korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"Want mijn reciever blijft Dolby Atmos te coderen en mijn LG TV ziet Dolby vision met UHD"

Dat jij enkel het "duurste" HBO Max kunt hebben indien jij zowel Atmos alsook Dolby Vision krijgt aangeboden. Met de lagere abonnementen kan dat namelijk niet het geval zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:44

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik hoop dat ze die nieuwe app snel een update gaan geven want die reageer vaak niet zo direct en ook als je een serie af wil zetten duurt het best wel even voordat hij ook naar het hoofdmenu gaat. Denk ik nog wat kinderziektes in de nieuwe interface :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
G_Dragon schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:12:
Ik hoop dat ze die nieuwe app snel een update gaan geven want die reageer vaak niet zo direct en ook als je een serie af wil zetten duurt het best wel even voordat hij ook naar het hoofdmenu gaat. Denk ik nog wat kinderziektes in de nieuwe interface :)
MAX is al een jaar of zo uit in de US en ook al in veel andere landen veel langer beschikbaar. Dit zijn dus zeer zeker geen kinderziektes meer. En ik zou er dus ook niet vanuit gaan dat ze nu wel snel opgelost zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
RobertMe schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:20:
[...]

MAX is al een jaar of zo uit in de US en ook al in veel andere landen veel langer beschikbaar. Dit zijn dus zeer zeker geen kinderziektes meer. En ik zou er dus ook niet vanuit gaan dat ze nu wel snel opgelost zullen worden.
Hmm.. daar heb je een punt en dat geeft ook direct geen goede hoop :p, verder werkt het wel naar wens. Alleen die vertraging wanneer je een aflevering afzet :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:20:
Ik merk één irritant ding met de "nieuwe" HBOMax app, en dat is dat de "skip" knop niet werkt met diverse Android TV apparaten. Hebben anderen, met een Android TV mediaspeler, dezelfde ervaring?

Het zit 'm puur in de app, want als ik de Fire TV app gebruik op Android TV (hallo Max ipv HBOMax ;) ), dan werkt de knop wel zoals het hoort.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45
Om al dit gedoe te voorkomen sluit ik dus alles direct af en niet via (in mijn geval) kpn. Gebeurd weinig maar als het gebeurd is er teleurstelling en eigenlijk alleen aan de consumentenkant.
Hopelijk wil ziggo meedenken met je, benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
hardware-lover schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 11:53:
[...]

"Want mijn reciever blijft Dolby Atmos te coderen en mijn LG TV ziet Dolby vision met UHD"

Dat jij enkel het "duurste" HBO Max kunt hebben indien jij zowel Atmos alsook Dolby Vision krijgt aangeboden. Met de lagere abonnementen kan dat namelijk niet het geval zijn.
Denk het ook. Net Dune opgezet. Tv registreert en benoemt geen uhd meer maar 2160.

Hbo support kletst dus uit haar nek!

Kortom: Ziggo abbo is helemaal prima! Hbo zelf is gewoon slecht.

[ Voor 6% gewijzigd door GabeNewell333 op 17-08-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
GabeNewell333 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:52:
[...]

Denk het ook. Net Dune opgezet. Tv registreert en benoemt geen uhd meer maar 2160.

Is er een manier om te checken welke resolutie er gebruikt wordt op een tv met Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11
GabeNewell333 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:52:
[...]

2160p is toch per definitie UHD (UHDTV-1 / 4K UHD)?

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
josh-hill schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:42:
[...]

2160p is toch per definitie UHD (UHDTV-1 / 4K UHD)?
2160p is volgens mij wel per definitie UHD, maar UHD is niet per definitie 2160p / 4K. UHD "mag" blijkbaar ook geplakt worden op FullHD + HDR. Volgens mij is ESPN in UHD, maar is dat dus FullHD + HDR.

Maar ik gok dat @GabeNewell333 zijn TV geen UHD / 4K / 2160p melding geeft, maar die ergens gedetailleerder vandaan haalt wat de "input" is die wordt afgespeeld, en dat daar dus de "volledige(re)" 2160p staat (voor de volledigheid staat er vast de volledige resolutie, want het kan ook nog 4xxx vs 39xx pixels in de breedte zijn om "4K" te zijn). Mijn TV (LG E6) geeft in ieder geval alleen een melding bij HDR & Dolby Vision, niet bij 4K vs FHD. En ik kan mij eigenlijk ook niet indenken dat er TVs zijn die wel een melding geven puur op FHD vs 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik probeer de sport add-on aan te zetten maar krijg een foutmelding. Anderen daar ook last van?

Edit: opgelost, heb het via de website gedaan ipv app. Lukte eerst niet want dan opent hij alsnog de app, maar dat kon ik uitzetten.

[ Voor 41% gewijzigd door darkdesign op 18-08-2024 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 13:11
In juni een sport-addon afgesloten voor Le Mans en direct stop gezet, ook een bevestigingsmail ontvangen dat het niet verlengd zou worden. Zie ik nu dat het de add-on automatisch weer geactiveerd is en er in juli en augustus dus afgeschreven is.

Maar even in de chat geklommen om te kijken of ik een terugbetaling kan krijgen. Volgens de chat medewerker was de eerste opzegging pas vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[...]

Eerst mijn e-mail:

[...]

[...]

toon volledige bericht
Via de providers gelden exact dezelfde voorwaarden wat betreft standaard. Voor 11 juni geactiveerd is 4k, Dolby Atmos, 3 schermen. Na 11 juni heb je daar minimaal premium voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
Jay-B schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:58:
[...]

Via de providers gelden exact dezelfde voorwaarden wat betreft standaard. Voor 11 juni geactiveerd is 4k, Dolby Atmos, 3 schermen. Na 11 juni heb je daar minimaal premium voor nodig.
OK. Is dat helder. Dat ervaar ik ook.
Maar dan kom ik terug op mijn vraag: waarom is het beeld zo slecht? Alles is wazig. Het heeft er altijd zo uit gezien. Waarom is het whack?! :o zelfs DVD's zien er beter uit. Blu-rays al helemaal.

Ik denk dat de bitrate gewoon slecht is. Alles is letterlijk een slechte blu-ray rip. Ik heb 1 jaar gratis HBO plus van Ziggo gekregen. Ik denk niet dat ik het ga verlengen. Denk eerder dat ik blu-rays ga kopen.

Ik bedoel, bij mijn game of thrones blu-rays's zie ik Khaleesi's snor en rughaar. Geen grap!

[ Voor 15% gewijzigd door GabeNewell333 op 18-08-2024 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wij zijn al een tijdje bezig met Young Sheldon op HBO Max, weet niet of er meer mensen zijn die hem kijken of al hebben gezien? :) Kijkt echt heel leuk weg, wij zijn beiden grote fan van Missy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:08
G_Dragon schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:44:
Wij zijn al een tijdje bezig met Young Sheldon op HBO Max, weet niet of er meer mensen zijn die hem kijken of al hebben gezien? :) Kijkt echt heel leuk weg, wij zijn beiden grote fan van Missy.
gezien en weer bezig met een herhaling :). Hoop wel dat seizoen 7 er op staat tegen de tijd dat ik daar ben want die heb ik dus nog niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
squashedraven schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:54:
[...]

gezien en weer bezig met een herhaling :). Hoop wel dat seizoen 7 er op staat tegen de tijd dat ik daar ben want die heb ik dus nog niet gezien
Oh er komt nog een nieuw seizoen bij ? Wauw dat is leuk nieuws! :)
Die buurjongen van Sheldon ook, wat een figuur is dat zeg :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:08
G_Dragon schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:58:
[...]

Oh er komt nog een nieuw seizoen bij ? Wauw dat is leuk nieuws! :)
Die buurjongen van Sheldon ook, wat een figuur is dat zeg :D
Ja seizoen 7 is het laatste seizoen. Enige tijd geleden op comedy central geweest dus komt op korte termijn ook op HBO hoop ik :) bij welk seizoen ben je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
squashedraven schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:05:
[...]

Ja seizoen 7 is het laatste seizoen. Enige tijd geleden op comedy central geweest dus komt op korte termijn ook op HBO hoop ik :) bij welk seizoen ben je nu?
Dat is echt wel vet dat we nog een flink eind te gaan hebben, uh volgens mij zijn we ergens begin seizoen 2 :).

spoiler:
We hebben net de gameconsole aflevering gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:00

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Wat is jullie ervaring met HBO met reclame? Zijn er veel reclame blokken of wordt een serie/film onderbroken tijdens het kijken? Zelf heb ik HBO standaard via KPN.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v00EHrGzBrGxnu8hdEct-WsoNU4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/05r1QDib7wKBkWLwXuE3mEaY.png?f=user_large

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:44:
Ja ik vind het ook wel geinig om te kijken, hoop ook dat Seizoen 7 eens online gaat komen binnenkort :) (Laatste seizoen dan is het afgelopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Carlos0_0 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:49:
[...]

Ja ik vind het ook wel geinig om te kijken, hoop ook dat Seizoen 7 eens online gaat komen binnenkort :) (Laatste seizoen dan is het afgelopen).
Ja helaas wel, maar heb toch liever een mooie afsluiter dan dat ze series uitmelken voor de goede cijfers en het geld. Wij vonden het ook heel moeilijk om de laatste aflevering van The Big Bang Theory te gaan kijken O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:52:
[...]

Ja helaas wel, maar heb toch liever een mooie afsluiter dan dat ze series uitmelken voor de goede cijfers en het geld. Wij vonden het ook heel moeilijk om de laatste aflevering van The Big Bang Theory te gaan kijken O-)
Klopt liever een goeie serie met een leuke afsluiter, dan een serie die te lang door blijft gaan.
Je zag dit vond ik bij The Walking Dead, die is gewoon echt te lang door gegaan. The Big Bang Theory kon ook wel een paar seizoenen korter op zich :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Carlos0_0 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

Klopt liever een goeie serie met een leuke afsluiter, dan een serie die te lang door blijft gaan.
Je zag dit vond ik bij The Walking Dead, die is gewoon echt te lang door gegaan. The Big Bang Theory kon ook wel een paar seizoenen korter op zich :).
Je haalt me de woorden uit de mond, ik doelde ook echt precies op die serie toen ik het had over te lang doorgaan O-). Ik vond het einde van The Big Bang Theory wel echt heel leuk en goed gedaan, korter had die van ons niet gehoeven. Het was alleen al een + punt om Penny weer te mogen zien :X :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Beetje raar, gisteren eerst een aflevering van House of Dragons gekeken en daarna Furiosa. Beiden zouden UHD moeten zijn, maar HoD was voor mijn gevoel eerder 720, echt heel matig. Furiosa daarentegen was echt wel gewoon mooi UHD. Geen idee of dit een foutje was, iemand anders ook zo veel verschil tussen twee verschillende programma's?

Op een LG-tv, ter info.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:17

avotar

P0werd by Black Coffee

Slayer schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 09:15:
Wat is jullie ervaring met HBO met reclame? Zijn er veel reclame blokken of wordt een serie/film onderbroken tijdens het kijken? Zelf heb ik HBO standaard via KPN.
[Afbeelding]
Hetgeen me opvalt bij bepaalde series is de reclame vooraf voor andere series. Iets wat je bijvoorbeeld bij Prime ook veel hebt. Enige verschil is bij Prime dat een seconde of 10 is, maar bij HBO een minuut of iets.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:57

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Wat is er aan de hand met het geluid op HBO Max. Dat is echt verschrikkelijk slecht. Enorm stil en totaal niet dynamisch. Veel slechter dan andere streamingdiensten.

Ben Belg dus heb pas sinds kort HBO Max maar hierdoor heb ik meteen mijn abonnement stopgezet. Slaat nergens op.
Premium via de LG webOS app.

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 19-08-2024 10:27 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

RobertMe schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:59:
Tijd terug heb ik The Wire gekeken, wat ook een HBO original is, en eerste seizoen is nog gewoon in 4:3, nog geen eens breedbeeld. En inhoudelijk hebben ze nog telefooncellen op straat. Mobieltjes komen pas in het tweede seizoen :+.
Daarom The Wire ook gewoon lekker op bluray remastered kopen. Alle seizoenen netjes in breedbeeld.
Vrij schandalig dat HBO dus niet die versie aanbiedt. Maar ik heb het sowieso al gehad met HBO. Zie mijn vorige post.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
avotar schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:25:
[...]

Hetgeen me opvalt bij bepaalde series is de reclame vooraf voor andere series. Iets wat je bijvoorbeeld bij Prime ook veel hebt. Enige verschil is bij Prime dat een seconde of 10 is, maar bij HBO een minuut of iets.
Ja klopt en omdat HBO Max nog geen volledig goedwerkende app heeft, reageert hij ook niet op de knop overslaan |:(.. Wij moeten telkens die reclames afkijken :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
daffie82 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:35:
[...]

Daarom The Wire ook gewoon lekker op bluray remastered kopen. Alle seizoenen netjes in breedbeeld.
Vrij schandalig dat HBO dus niet die versie aanbiedt. Maar ik heb het sowieso al gehad met HBO. Zie mijn vorige post.
Als je de keuze respecteert van de maker is 4 : 3 de goede keuze en zelf blij, dat ze dit aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

G_Dragon schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:53:
Ja klopt en omdat HBO Max nog geen volledig goedwerkende app heeft, reageert hij ook niet op de knop overslaan |:(.. Wij moeten telkens die reclames afkijken :D
hardware-lover in "Het HBO Max topic [streamingdienst]"

Android/Google TV app?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dagarkin schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Als je de keuze respecteert van de maker is 4 : 3 de goede keuze en zelf blij, dat ze dit aanbieden.
De makers waren zelf betrokken bij het restoration project.

This shift to 1.33:1 optimization, along with numerous shots Simon has since deemed more artistic or meaningful via their original 1.33:1 composition, imposed several additional challenges during the remastering process. Thankfully, HBO invited Simon and executive producer Nina Noble to oversee and guide the later stages of the project, going so far as to delay the widescreen version's debut by several months so the duo could ensure the 1.78:1 image was as strong as it could be and, ultimately, as much to their satisfaction as possible. Problematic 1.33:1 shots were subtly altered to preserve artistic intent, visible equipment and crew members were carefully removed from the edges of the 1.78:1 image, and shots involving out-of-sync actors (who were previously off-screen) have been dealt with. (Further details about the remastering and Simon's involvement can be found here http://davidsimon.com/the-wire-hd-with-videos/, along with a full overview of the process. I highly recommend it if the particulars of the widescreen vs. full frame debate are of any interest to you whatsoever. It's a terrific read.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Nu online
daffie82 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:19:
[...]

De makers waren zelf betrokken bij het restoration project.

This shift to 1.33:1 optimization, along with numerous shots Simon has since deemed more artistic or meaningful via their original 1.33:1 composition, imposed several additional challenges during the remastering process. Thankfully, HBO invited Simon and executive producer Nina Noble to oversee and guide the later stages of the project, going so far as to delay the widescreen version's debut by several months so the duo could ensure the 1.78:1 image was as strong as it could be and, ultimately, as much to their satisfaction as possible. Problematic 1.33:1 shots were subtly altered to preserve artistic intent, visible equipment and crew members were carefully removed from the edges of the 1.78:1 image, and shots involving out-of-sync actors (who were previously off-screen) have been dealt with. (Further details about the remastering and Simon's involvement can be found here http://davidsimon.com/the-wire-hd-with-videos/, along with a full overview of the process. I highly recommend it if the particulars of the widescreen vs. full frame debate are of any interest to you whatsoever. It's a terrific read.)
Hieronder de link van de maker zelf en het hele proces.

https://davidsimon.com/the-wire-hd-with-videos/
At the last, I’m satisfied what while this new version of The Wire is not, in some specific ways, the film we first made, it has sufficient merit to exist as an alternate version. There are scenes that clearly improve in HD and in the widescreen format. But there are things that are not improved. And even with our best resizing, touchups and maneuver, there are some things that are simply not as good. That’s the inevitability: This new version, after all, exists in an aspect ratio that simply wasn’t intended or serviced by the filmmakers when the camera was rolling and the shot was framed.
Uiteindelijk kwam de keuze om naar breed beeld te gaan van HBO en niet van de maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Die link had ik ook gepost hoor.
Ik ben heel blij met mijn Blu-ray :)

Dan nog is het vreemd dat HBO niet de wide-screen versie online zet.

[ Voor 33% gewijzigd door daffie82 op 19-08-2024 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat dacht ik. Ik gebruik voorlopig de Max app voor FireTV, die werkt ook op Android/Google TV, en omdat deze Max heet, kan ie naast de bestaande geïnstalleerd (sideload), en gebruikt worden (tot ze het hebben opgelost).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Bra-Jo schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:18:
Beetje raar, gisteren eerst een aflevering van House of Dragons gekeken en daarna Furiosa. Beiden zouden UHD moeten zijn, maar HoD was voor mijn gevoel eerder 720, echt heel matig. Furiosa daarentegen was echt wel gewoon mooi UHD. Geen idee of dit een foutje was, iemand anders ook zo veel verschil tussen twee verschillende programma's?

Op een LG-tv, ter info.
Ik heb even getest met HoD.

Wij hebben 2 weken geleden de serie afgerond en ik heb nu weer even wat scenes gekeken.
Dit is NIET dezelfde kwaliteit als 2 weken terug. Er staat UHD en Dolby Vision maar het lijkt inderdaad wel 720p.

Kwalijke zaak. Beloftes dat het hetzelfde blijft, staat ook UHD en Dolby Vison wordt gewoon netjes geactiveerd maar toch is de kwaliteit lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crepsly
OMD schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:27:
[...]

Ik heb even getest met HoD.

Wij hebben 2 weken geleden de serie afgerond en ik heb nu weer even wat scenes gekeken.
Dit is NIET dezelfde kwaliteit als 2 weken terug. Er staat UHD en Dolby Vision maar het lijkt inderdaad wel 720p.

Kwalijke zaak. Beloftes dat het hetzelfde blijft, staat ook UHD en Dolby Vison wordt gewoon netjes geactiveerd maar toch is de kwaliteit lager.
Iets lijkt niet helemaal goed te gaan met LG tv's. HBO heeft bevestigd dat ik nog UHD en HDR zou moeten hebben. Het werkt echter niet meer op mijn LG C9. Meldt het dus vooral als je problemen hebt met je LG TV. Mijn contact ging het snelst via Twitter met HBO. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
crepsly schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:35:
[...]

Iets lijkt niet helemaal goed te gaan met LG tv's. HBO heeft bevestigd dat ik nog UHD en HDR zou moeten hebben. Het werkt echter niet meer op mijn LG C9. Meldt het dus vooral als je problemen hebt met je LG TV. Mijn contact ging het snelst via Twitter met HBO. ;)
Dat dacht ik eerst ook. Maar ik probeer nu Harry Potter deel 3 te kijken. En hoewel ik een melding van DV krijg is het toch echt geen Dolby Vision, en ook geen 4k. Ik vraag me zelfs af of het een goede 720 is. Want ik heb het basis Netflix abonnement en dat ziet er beter uit.

Ik heb het met de C2 van LG, de chomecast met google TV en de KPN+ box geprobeerd.

Ik heb ruim een week geleden deel 1 bekeken en dat was echt mooi.
-> heb die nu ook even aangezet op de CCGT, en nee ook niet meer zo goed als vorige week. (grainy en lage resolutie) Lijkt dus echt wat veranderd te zijn.

/edit: ook de aflevering van GoT waar ik ben krijgt wel een DV melding, maar heeft geen DV beeld. En ook daar is de resolutie veel slechter dan een paar dagen geleden. Wederom op Chromecast met google TV.

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 19-08-2024 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Zal me niets verbazen dat het is om de 50% korting klanten weg te schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

OMD schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:00:
Zal me niets verbazen dat het is om de 50% korting klanten weg te schoppen.
Jij denkt dat de 50% korting klanten wel een UHD/HDR10/Dolby Vision aanbod krijgen voorgeschoteld maar dan bijv. in de helft van de bitrate die klanten krijgen die het volle pond betalen aan abonnementskosten?

Want UHD/HDR10 is het voor mij wel, bij de hierboven aangehaalde voorbeelden (ik heb geen DV TV).

Het is zeker geen AppleTV+ app kwaliteit, dat zonder twijfel. Maar dat haalt geen enkel media via HBOMax 😉

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 45 ... 54 Laatste

Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC