True schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:16:
[...]
Kraakhelder bij ons. Kun je eens met een Chromecast proberen of met een laptop met een kabel?
Ik gok dat dit ligt aan de smart TV en de ondersteuning hiervan.
Welke film/serie gaat dit om of heb je dit overal?
PatrickC schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:25:
[...]
Ik neem aan dat je met Apple TV de streaming service bedoelt en niet een fysieke Apple TV en je dus de HBO Max app van de LG TV gebruikt? Op een C2 ziet dat er bij mij prima uit, wel via wifi. Je hebt bekabeld aangesloten en de ethernet poorten van de LG TV zijn volgens mij geen 1Gb maar 100Mb. Ik haal via wifi hogere snelheden. Nu zou 100Mb ruim voldoende moeten zijn voor streaming, maar toch… probeer het eens via wifi.
Iedereen bedankt voor de response. Ik heb de nieuwste Apple TV 4K met ethernet. Ik gebruik niet de streaming apps (WebOS) van de TV zelf. Uit mijn ervaring werkt dat veel minder. Als ik dus een (gekochte) film bekijk op Apple TV (dienst) dan ziet dat er zó geweldig uit in tegenstelling tot geblur bij HBO.
RobertMe schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:59:
[...]
Je hebt vast nog geen SkyShowtime gehad? Dan weet je pas wat slecht beeld (en geluid) is en vraag je je af waarom zo'n dienst wordt uit gebracht. En als SST een beter beeld geeft dan HBO Max dan is er echt iets anders aan de hand.
En je geeft ook niet aan wat ja aan het kijken bent, waarop je aan het afspelen bent (alleen dat de LG TV 4K aangeeft, maar als je een mediaspeler hebt die doet upscalen naar 4K zal die dat ook doen...). En daar waar AppleTV een relatief nieuwe dienst is waarop alles in 4K is(?). Bevat HBO Max niet alleen maar nieuwe content, maar ook (zeer) oude series. Tijd terug heb ik The Wire gekeken, wat ook een HBO original is, en eerste seizoen is nog gewoon in 4:3, nog geen eens breedbeeld.
En inhoudelijk hebben ze nog telefooncellen op straat. Mobieltjes komen pas in het tweede seizoen
.
[...]
100Mbit/s is (vrijwel) altijd voldoende <punt>. Ook 4K bluray rips gaan maar zeer zelden over de 100Mbit/s heen.
Maar toch vind ik het fijn dat mijn NVidia Shield een 1Gbit/s aansluiting heeft
Al is het maar voor de weergave op de netwerkswitch dat die poort geen afwijkend kleurtje heeft.
Haha, ik heb sinds 5 dagen SkyShowtime, gratis omdat ik Ziggo en Vodafone heb. Wel leuk. Maar dat is zeker nog erger ja. The Wire is overigens een prachtserie.
Ik heb HBO gebeld en ik mag wat video en fotomateriaal sturen. Ik ben benieuwd, maar ik vermoed dat ze niks gaan doen.
Dus voor mij betreft kwaliteit:
1. Apple TV (dienst), zowel streaming als gekocht/gehuurd
2. Netflix: overduidelijk beter beeld dan HBO
3. Amazon Prime: ziet er gewoon goed uit
4. HBO Max: House of the Dragons en Chernobyl kijkt zo unpleasant op de nieuwste LG G4 TV.
5. Sky Showtime: kan je beter je content downloaden.