Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:02
stijn014 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:40:
Sinds vandaag bestaat het Eurosport abinement niet meer en dien je dus HBO Max te nemen. Heb ik met HBO MAX dezelfde streams (E1, E2 en de streams van sporten die live zijn, maar niet op 1 van de 2 kanalen worden uitgezonden?)? Er is ook een terugkijkarchief?

Vind het aangaande de prijs wel een dickmove: van 39 euro per jaar naar 6,99 +5 EUR per maand (De HBO series interesseren me niet)
Volgens mij wel. Ik heb zelf maar 1 maand HBO Max + Sports add-on gehad, om 24 uur van Le Mans te kunnen kijken zonder reclame en je kon live streams terugkijken. Alleen kan daar natuurlijk wel reclame in zitten, als het een gewoon programma op Eurosport 1/2 is geweest (dit was iig het geval bij hoogtepunten van de 24 uur van Le Mans, dus heb ik die maar niet afgekeken).

Overigens heeft HBO Max (ook zonder sports add-on) ook de Olympische spelen, dus eerste maand kan nog wel interessant zijn. Ik weet alleen niet hoe of wat en hoe het met de reclame zal zijn, zeker met het goedkoopste abo.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 13:52
josh-hill schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:28:
[...]
Overigens heeft HBO Max (ook zonder sports add-on) ook de Olympische spelen, dus eerste maand kan nog wel interessant zijn. Ik weet alleen niet hoe of wat en hoe het met de reclame zal zijn, zeker met het goedkoopste abo.
Die vraag wilde ik ook net stellen, hoe erg zijn die ads? Wil wel graag de spelen kijken maar uiteraard wel zo goedkoop mogelijk. Ben wel een Nederlander tenslotte ;)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 19:04
GreatDictator schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:31:
[...]

Die vraag wilde ik ook net stellen, hoe erg zijn die ads? Wil wel graag de spelen kijken maar uiteraard wel zo goedkoop mogelijk. Ben wel een Nederlander tenslotte ;)
NOS zend toch altijd de spelen uit op hun website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Xepos schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:34:
[...]

Ja klopt, maar als het net is als bij tennis (Roland Garros/Wimbledon) dan worden alle wedstrijden uitgezonden, dus bij de Olympische Spelen lijkt me dat je dan zelf kunt beslissen naar welk onderdeel te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 08-06 13:52
Xepos schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:34:
[...]

Ze zenden 'iets' uit, maar wat precies is mij niet duidelijk. Ik ben geïnteresseerd in een paar specifieke sporten (met name volleybal), en kan maar moeilijk vinden of die nou wel of niet door NOS worden uitgezonden.

e: bij de vorige spelen zonden ze bijvoorbeeld geen volleybal uit

[ Voor 8% gewijzigd door GreatDictator op 23-07-2024 13:40 ]

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 19:04
Quantor schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Ja klopt, maar als het net is als bij tennis (Roland Garros/Wimbledon) dan worden alle wedstrijden uitgezonden, dus bij de Olympische Spelen lijkt me dat je dan zelf kunt beslissen naar welk onderdeel te kijken.
GreatDictator schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Ze zenden 'iets' uit, maar wat precies is mij niet duidelijk. Ik ben geïnteresseerd in een paar specifieke sporten (met name volleybal), en kan maar moeilijk vinden of die nou wel of niet door NOS worden uitgezonden.
Klopt, van de vorige spelen kan ik me herinneren dat NOS alles uitzend. Op hun website kan je zelf de stream selecteren en bekijken. Soms zonder commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Xepos schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:41:
[...]

[...]

Klopt, van de vorige spelen kan ik me herinneren dat NOS alles uitzend. Op hun website kan je zelf de stream selecteren en bekijken. Soms zonder commentaar.
Ah dat wist ik niet, of ik ben het weer vergeten. De vraag is of ze die rechten weer hebben of dat alleen Eurosp... euh HBO Max die heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:41

-d-

Deezers schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:57:
Beginnen jullie nog aan series als deze na 1/2 seizoenen stoppen?

[...]

Overigens komt 16 augustus Furiosa naar Max en The Penguin 20 september.
Hangt van de serie af, soms is het ook gewoon klaar na 1 of 2 seizoenen. Flight attendant bijvoorbeeld. Liever op tijd cancellen dan te lang door gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Xepos schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:41:
[...]

[...]

Dat was toen NOS de streaming rechten ook had. Vorige spelen had Discovery Plus / Eurosport die (en nu dus HBO Max door het samenvoegen). NOS heeft niet meer dat je alle sporten kan kijken wanneer je wilt, alleen wat ze zelf kiezen om uit te zenden.

Yep there we go, tis al sinds 2018 dat NOS niet meer die "alle streams" heeft.. Zelfs exclusief dingen bij Discovery (nu HBOMax) die dus niet bij de NOS te zien zullen zijn....
https://over.nos.nl/nieuw...t-over-olympische-spelen/

[ Voor 23% gewijzigd door iekue op 23-07-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvGa
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 13:36
Zojuist voor het eerst reclame gezien bij het streamen van een serie, kwam toch als een shock. Het was voor hun eigen sport package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06 20:19

Mr. Freeze

¡GO!

FvGa schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:06:
Zojuist voor het eerst reclame gezien bij het streamen van een serie, kwam toch als een shock. Het was voor hun eigen sport package.
Toen HBO nog gewoon via de voorkeuzezenders te bekijken was had je ook altijd reclame voor nieuwe series en films tussen de programma’s door. Ik vond dat toch wel fijn want zo heb ik vele dingen ontdekt die anders echt aan me voorbij gegaan zouden zijn. Een lineair kanaal met trailers e.d. zou ik best kunnen waarderen op deze manier, maar goed, dat is voor mij persoonlijk dan.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Wij hebben altijd Engelstalige ondertiteling aanstaan.
Bij House of the Dragon gaat het nu automatisch bij elke aflevering als volgt:
Aan het begin bij het stukje van de vorige aflevering is de ondertiteling automatisch in het Nederlands.
Als de nieuwe aflevering begint schakelt de ondertiteling over naar Engels CC.
Engels CC vinden we irritant omdat die wat extra dingen doet voor slechthorenden (zoals bijvoorbeeld de tekst wisseld uit te lijnen aan de rechter en linkerkant tijdens een gesprek).

Dus bij elke aflevering moet ik nu handmatig de ondertiteling opnieuw naar Engels zetten nadat ik het 'previously on' stukje heb gezien want dat is alleen Nederlands ondertiteld. |:( |:(

LG G1 HBO Max app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 00:33
Ik dacht dat alle sport wel live te bekijken zou zijn via HBO Max, maar het boogschieten wat morgen al begint, wordt pas vanaf de achtste finales uitgezonden.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
De sporten op de Olympische spelen via HBO Max zijn de reguliere Eurosport kanalen met reclame. :-( dus niet zoals met de Sport add-on dat je een reclame vrije experience hebt.

Snap het wel omdat het inbegrepen zit in de reguliere HBO Max maar niet gewend als Sport add-on kijker waar voorbeen alles reclame vrij was.

Edit: zit nu streams te switchen en nu is het wel de reclamevrije stream. Mooi 8)

[ Voor 11% gewijzigd door polopolo150 op 24-07-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:43
polopolo150 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:12:
De sporten op de Olympische spelen via HBO Max zijn de reguliere Eurosport kanalen met reclame. :-( dus niet zoals met de Sport add-on dat je een reclame vrije experience hebt.

Snap het wel omdat het inbegrepen zit in de reguliere HBO Max maar niet gewend als Sport add-on kijker waar voorbeen alles reclame vrij was.

Edit: zit nu streams te switchen en nu is het wel de reclamevrije stream. Mooi 8)
Dit was nu mijn vraag heb je met sport add on nu reclamevrij Olympische spelen of niet?

Of maakt sport add on niks uit voor de Olympische spelen?

[ Voor 4% gewijzigd door Joostje123 op 24-07-2024 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:03
Uit een artikel over Apple TV+

Want HBO-eigenaar Warner Bros. zou niet tevreden zijn met de prestaties van het samenvoegen van HBO Max met Discovery. Het bedrijf zou de boel nu weer willen splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Joostje123 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 18:52:
[...]
Of maakt sport add on niks uit voor de Olympische spelen?
Had er overheen gelezen. :'(

Zit inbegrepen in de reguliere HBO Max abo! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
polopolo150 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:12:

En nu weer als ik voetbal Irak - Oekraïne wil kijken, de Eurosport 1 stream. :(

Snap er niks meer van. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:36
meesje schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:33:
Uit een artikel over Apple TV+

Want HBO-eigenaar Warner Bros. zou niet tevreden zijn met de prestaties van het samenvoegen van HBO Max met Discovery. Het bedrijf zou de boel nu weer willen splitsen.
Dat zou me niks verbazen, het is een ook een Discovery overload nu waar je bijna geen nieuwe HBO content kan ontdekken (of althans niet door de gebrekkige app) en Amerikaanse bedrijven houden zich zo jaren bezig met samenvoegen/splisten/samenvoegen etc. Mocht WBD weer een nieuwe eigenaar krijgen gaat ook alles weer veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
polopolo150 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:07:
[...]

En nu weer als ik voetbal Irak - Oekraïne wil kijken, de Eurosport 1 stream. :(

Snap er niks meer van. :-(
Waarschijnlijk omdat dat op Eurosport 1 wordt uitgezonden? Is natuurlijk vrijwel niks nog van de spelen, dus grote kans dat ut op ES1 te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 10:20
Op Eurosport had je voor die dingen buiten de Eurosport 1 of 2 stream nog de volledig digitale (zonder reclame). Zonde als die vaak weg zou zijn.

Eurosport player (dus nog voor de streams in de Eurosport app) blijft het beste dat ze hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Iemand een tip voor een overzichtelijk schema van de Olympische spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:38
darkdesign schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:18:
Iemand een tip voor een overzichtelijk schema van de Olympische spelen?
Als het voor de teamnl sporters gaat zou je op https://www.teamnl.org/programma kunnen kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
stijn014 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:56:
Op Eurosport had je voor die dingen buiten de Eurosport 1 of 2 stream nog de volledig digitale (zonder reclame). Zonde als die vaak weg zou zijn.

Eurosport player (dus nog voor de streams in de Eurosport app) blijft het beste dat ze hadden.
Dat was wel in een beeldkwaliteit die niet geweldig was, al helemaal toen Eurosport Player veranderde in Eurosport Premium. Met HBO Max wordt elk evenement uitgezonden in 1920x1080 met 50 fps en een bitrate van zo'n 9 Mbps (@dnmw2705). Dat is echt een prima beeldkwaliteit, waar bijvoorbeeld Viaplay nog een puntje aan kan zuigen.

Verder moeten we, denk ik, even wachten tot de Spelen officieel zijn begonnen. Dan wordt Eurosport 1 waarschijnlijk een soort schakelkanaal en krijgt elk evenement in de app waarschijnlijk wel een eigen stream.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ah, blijkbaar zijn er twee verschillende streams. Als je eerst naar 'Paris 2024' gaat, moet je de stream onder 'Elk moment live' pakken als je de reclamevrije stream wilt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
TexMex schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:06:
Ah, blijkbaar zijn er twee verschillende streams. Als je eerst naar 'Paris 2024' gaat, moet je de stream onder 'Elk moment live' pakken als je de reclamevrije stream wilt hebben.
Ik zie het nu wat duidelijker ja! Als je de grote banner klikt of het eerste rijtje met de Eurosport streams (zo heet dat dan) dan zijn het de reguliere Eurosport kanalen. En bij elk moment live dan de reclamevrije. :)

Snap het nu. Was iets te gewend om de grote banner te klikken of uit automatisme maar wat aan te klikken. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Net Dune gekeken, en vond het een goede film. Enige wat me wel tegenviel was het geluid. Fronts en Sub klonken nog wel ok, maar mijn surrounds hoorde ik eigenlijk niet, terwijl deze film zich daar wel perfect voort leent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaII
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43
Vraagje, iemand die van Discovery+ komt, ze hadden aangekondigd dat nieuwe content mogelijks niet beschikbaar is. Maar kunnen deze type HBO MAX users gewoon de Olympische spelen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
OmegaII schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:58:
Vraagje, iemand die van Discovery+ komt, ze hadden aangekondigd dat nieuwe content mogelijks niet beschikbaar is. Maar kunnen deze type HBO MAX users gewoon de Olympische spelen bekijken?
Olympische Spelen zijn beschikbaar voor alle HBO Max gebruikers, heeft niks met "type" te maken. Wss bedoelden ze de andere sport content die nu idd met een apart extra abo te koop is.

[ Voor 14% gewijzigd door iekue op 26-07-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:40
Ik kon onlangs dune in 4K (dolby vision) bekijken, echter nu wordt er niks meer in 4K afgespeeld. Zou dit te maken hebben met de olympische spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
Pvd01 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:13:
Ik kon onlangs dune in 4K (dolby vision) bekijken, echter nu wordt er niks meer in 4K afgespeeld. Zou dit te maken hebben met de olympische spelen?
Het standaard abo heeft nu geen 4k meer, al zouden mensen met het actietarief nog wel 4k moeten hebben (kan zelf niet checken want heb geen 4k nodig). Mn abo heet iig "voormalige standaard".

[ Voor 10% gewijzigd door iekue op 26-07-2024 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nog steeds in 4k beschikbaar, net nog maar even gecontroleerd. Dus geen relatie met de OS, die enkel in Full HD worden weergegeven in de app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
iekue schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:27:
[...]

Het standaard abo heeft nu geen 4k meer, al zouden mensen met het actietarief nog wel 4k moeten hebben (kan zelf niet checken want heb geen 4k nodig). Mn abo heet iig "voormalige standaard".
Ik heb ook een “voormalige standaard” abonnement. Ik heb Dune gekeken, toen het vernieuwde hbo-max al live was. Dit werd weergegeven in 4K (dolby vision)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
hardware-lover schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:35:
[...]

Nog steeds in 4k beschikbaar, net nog maar even gecontroleerd. Dus geen relatie met de OS, die enkel in Full HD worden weergegeven in de app.
De app geeft idd aan dat het beschikbaar is in 4K, maar de film wordt bij mij niet meer in 4K afgespeeld.

Edit: Een half uurtje later wordt dune wel weer in 4K DV afgespeeld. (House of the dragon ook)

[ Voor 11% gewijzigd door Pvd01 op 26-07-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huskedoekje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:52
Ik ervaar hetzelfde. Ik heb een "legacy standaard" abo met korting en kan sinds kort niet meer in 4K/DV kijken. De eerste 4 afleveringen van House of the Dragon waren nog wel in hoge kwaliteit en toen ineens niks meer.

Voor zover ik weet is dat niet gecommuniceerd en spreekt het hun eerdere berichtgeving hierin tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pvd01 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:39:
De app geeft idd aan dat het beschikbaar is in 4K, maar de film wordt bij mij niet meer in 4K afgespeeld.
Maar bij mij wel.

Ik kijk niet enkel naar het label maar controleer het ook. Gemakkelijk te doen voor mij, aangezien ik zo'n fraaie overlay tevoorschijn kan toveren die me laat zien wat de resolutie en refreshrate is (Android TV) ;)

Edit: ik heb nog steeds dat oude met korting omgezette abonnement nu.
Plaatje;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ML7y35P30ahni2JwwxPF6RSb9V8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uK7dqrVNKAR5Ozio3klOwDjw.jpg?f=user_large

Negeer de hoge CPU load, boxje was amper opgestart 😉

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 26-07-2024 20:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
iekue schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:27:
[...]

Was het niet zo dat voorheen iedereen 4K had? En dat diegene nu nog steeds 4K hebben? (middels het "voormalig standaard" abo). Dus losstaand van de lifetime 50% korting (die hebben dus gegarandeerd wel een oud abo / "voormalig standaard", maar ook diegene die een week later dan de actieperiode een abo hebben afgesloten kregen IIRC 4K? En mijn interpretatie was dat ook die naar "Voormalig 4K" zijn over gezet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huskedoekje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:52
hardware-lover schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 20:44:
[...]

Maar bij mij wel.

Ik kijk niet enkel naar het label maar controleer het ook. Gemakkelijk te doen voor mij, aangezien ik zo'n fraaie overlay tevoorschijn kan toveren die me laat zien wat de resolutie en refreshrate is (Android TV) ;)

Edit: ik heb nog steeds dat oude met korting omgezette abonnement nu.
Plaatje;
[Afbeelding]

Negeer de hoge CPU load, boxje was amper opgestart 😉
Naar aanleiding van je bericht bedacht ik mij om eens via de Chromecast met Google TV te gaan kijken. En verrek, ik heb nog wel gewoon 4K/DV.

Mijn issue lijkt dan te zitten in de app voor mijn tv (LG C9). Voorheen had ik geen problemen, maar misschien na een update. Of na het overgaan naar de nieuwe app.

Wat gebruik jij om naar HBO te kijken @Pvd01?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
Huskedoekje schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:15:
[...]

Wat gebruik jij om naar HBO te kijken @Pvd01?
De app op mijn LGC1 tv. Maar zoals hierboven reeds in de edit weergegeven: De film speelt weer in 4KDV af.

[ Voor 35% gewijzigd door Pvd01 op 26-07-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Werkt lekker die HBO Max app met de OS… kies voor live hockey en krijg het zwembad met waterpolo dames.

Edit; Heb het inmiddels door. De bovenste rij is Eurosport live. Die moet je dus niet hebben, maar de rij eronder kun je wel de live evenementen bekijken. Beetje verwarrende UI.

[ Voor 46% gewijzigd door PatrickC op 27-07-2024 15:14 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Er zit bij mij een enorm kwaliteitsverschil tussen het beeld (live olympische spelen) via de Android tv app en de app op mijn Xbox series x. Op de Xbox ziet het er veeeel scherper en vloeiender uit.

Films en series zien er hetzelfde uit, maar live tv is echt veel beter op de Xbox.

Dan maar de komende weken de Xbox aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Andere mensen ook bericht gekregen dat HBO Max Legacy standard in augustus een prijsverhoging krijgt van €3,99 naar €4,99? Kreeg hier 2 dagen geleden bericht over...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat was al heel lang bekend. Voor de overgang al.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:01
mathman schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:22:
Andere mensen ook bericht gekregen dat HBO Max Legacy standard in augustus een prijsverhoging krijgt van €3,99 naar €4,99? Kreeg hier 2 dagen geleden bericht over...
2 dagen geleden geen bericht gehad, maar dit was al heel erg lang bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

darkdesign schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:58:
Er zit bij mij een enorm kwaliteitsverschil tussen het beeld (live olympische spelen) via de Android tv app en de app op mijn Xbox series x. Op de Xbox ziet het er veeeel scherper en vloeiender uit.

Films en series zien er hetzelfde uit, maar live tv is echt veel beter op de Xbox.

Dan maar de komende weken de Xbox aan.
Dat zal misschien ook met het Android TV apparaat zelf te maken kunnen hebben, ook die hebben onderlinge verschillen vwb beeldkwaliteit en afspeelmogelijkheden.

Op zich ben ik prima tevreden over wat de 1080p live stream me laat zien, maar bij voetbal bijvoorbeeld kun je aan het totale beeld overzicht zien dat het eigenlijk een 4k stream is van origine.

Voor mij is het sowieso een vooruitgang t.o.v. de Eurosport Player voor Android TV, die gaf maar een matige beeldkwaliteit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:01:
[...]

Dat zal misschien ook met het Android TV apparaat zelf te maken kunnen hebben, ook die hebben onderlinge verschillen vwb beeldkwaliteit en afspeelmogelijkheden.

Op zich ben ik prima tevreden over wat de 1080p live stream me laat zien, maar bij voetbal bijvoorbeeld kun je aan het totale beeld overzicht zien dat het eigenlijk een 4k stream is van origine.

Voor mij is het sowieso een vooruitgang t.o.v. de Eurosport Player voor Android TV, die gaf maar een matige beeldkwaliteit.
Klopt, helaas niks aan te doen. Maar zo wordt de Xbox nog eens gebruikt :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-06 11:12
Het valt me op dat de ambient sound bij Nederlands commentaar een stuk zachter lijkt dan bij andere talen. Als ik bijvoorbeeld Engels commentaar pak, hoor ik het publiek en overige geluiden een stuk beter dan bij Nederlands commentaar. Heb verschillende talen geprobeerd, maar alleen bij Nederlands commentaar is dit probleem aanwezig. Hebben anderen daar ook last van?
Ik gebruik de HBO Max app op televisie. Beeldkwaliteit is meer dan prima, ik vind alleen het geluid bij Nederlands commentaar slecht. Commentaar zelf hoor je prima, maar het is net alsof iemand een schuif naar beneden heeft gezet bij het overig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Barryz schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 20:45:
Het valt me op dat de ambient sound bij Nederlands commentaar een stuk zachter lijkt dan bij andere talen. Als ik bijvoorbeeld Engels commentaar pak, hoor ik het publiek en overige geluiden een stuk beter dan bij Nederlands commentaar. Heb verschillende talen geprobeerd, maar alleen bij Nederlands commentaar is dit probleem aanwezig. Hebben anderen daar ook last van?
Ik gebruik de HBO Max app op televisie. Beeldkwaliteit is meer dan prima, ik vind alleen het geluid bij Nederlands commentaar slecht. Commentaar zelf hoor je prima, maar het is net alsof iemand een schuif naar beneden heeft gezet bij het overig geluid.
Viel me ook al op inderdaad bij verschillende evenementen. Commentaar prima hoorbaar, maar het geluid op het evenement zelf bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
Barryz schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 20:45:
Lijkt wel een Nederlands ding, was bij EK ook zo. Heeft te maken met hoe de audio mix is afgesteld. BBC bijv hoorde je bij het EK ook het publiek veel luider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-06 11:12
Apart, maar het lag dus niet aan mij ;). Voor het overige loopt alles lekker, in tegenstelling tot de NOS. Als je de app gebruikt op je tv dan is de beeldkwaliteit abominabel. Dat is amper SD te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Barryz schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:51:
Apart, maar het lag dus niet aan mij ;). Voor het overige loopt alles lekker, in tegenstelling tot de NOS. Als je de app gebruikt op je tv dan is de beeldkwaliteit abominabel. Dat is amper SD te noemen.
Ja, het zit ons in Nederland niet echt mee met zowel de NOS-app als de NPO-app.

In veel landen doen de publieke omroepen het echt een stuk beter. VRT MAX bijvoorbeeld in België, met vier gelijktijdige streams in een nette bitrate en met 50 in plaats van 25 frames per seconde. Dat zorgt voor een veel betere kijkervaring.

Sport kijken in de tv-apps van de NOS en de NPO kun je eigenlijk gewoon beter niet doen als je ook maar iets om beeldkwaliteit geeft.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 18:03
Vette trailer !! Die wil ik zeker kijken.

En is dat echt Colin Farrell als the Penguin?? Wow, dat is dan serieus goed gedaan! _/-\o_

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
iekue schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 21:34:
[...]

Lijkt wel een Nederlands ding, was bij EK ook zo. Heeft te maken met hoe de audio mix is afgesteld. BBC bijv hoorde je bij het EK ook het publiek veel luider.
Was In Le Mans ook zo. Die Nederlandse commentatoren zitten ook gewoon in een bezemkot in Hilversum en de Franse Eurosport regiseur moet de boel van al die talen geregeld krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Ik keek gisteren Porsche Supercup en er was geen Nederlands commentaar. Benieuwd of dat eenmalig was, want bij Eurosport was het wel steeds zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycoxl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 15:24
Ik heb een vraag. Ik zie een hoop op internet langskomen over geo-blocking. i.c.m. hbo max.
Ik ga volgende week naar Frankrijk kan ik dan gewoon OS kijken of werkt dat dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

psycoxl schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:07:
Ik heb een vraag. Ik zie een hoop op internet langskomen over geo-blocking. i.c.m. hbo max.
Ik ga volgende week naar Frankrijk kan ik dan gewoon OS kijken of werkt dat dan niet.
Volgens mij is het volgens EU-regels zelfs niet toegestaan dat het geblokkeerd wordt. Wellicht haal ik iets door elkaar of zijn deze regels nog niet in werking getreden.

edit: zie deze: https://europa.eu/youreur...ntent-abroad/index_en.htm
Met de verordening: https://eur-lex.europa.eu...TXT/?uri=CELEX:32017R1128
En een correctie hierop: https://eur-lex.europa.eu...uri=CELEX:32017R1128R(01)

Concreet: HBO Max mag je überhaupt geen streaming ontzeggen. Of je nog dezelfde content kunt bekijken is denk ik wel een punt van discussie. edit 2: hoewel: "You should also have access under the same conditions as in your home country – i.e. access to the same content, on the same range and number of devices, for the same number of users and with the same functionalities." eigenlijk wel zegt dat je gewoon de NL content moet kunnen kijken vanuit een ander EU land.

[ Voor 48% gewijzigd door True op 29-07-2024 11:04 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Ja, met je Nederlandse HBO Max-abonnement krijg je in Frankrijk inderdaad gewoon hetzelfde aanbod te zien als in Nederland, dus inclusief OS:

https://help.hbomax.com/nl/Answer/Detail/000004518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:00
De geoblock geldt volgens mij alleen door de NOS omdat zij alleen de rechten voor Nederland hebben. Als je kijkt via 4/5G werkt het wel omdat je dan een Nederlands IP-adres houdt.

HBO/Discovery/Eurosport hebben alle rechten voor in ieder geval heel Europa.

Ik ga er dus vanuit dat je Nederlandse HBO gewoon in Frankrijk zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Sporza kan je als Belg ook in het buitenland bekijken.Je moet je dan wel aanmelden met itsme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
Vortigen schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:28:
[...]

Vette trailer !! Die wil ik zeker kijken.

En is dat echt Colin Farrell als the Penguin?? Wow, dat is dan serieus goed gedaan! _/-\o_
Yup hij speelde die rol al in The Batman, en daar is dus deze limited series uit voortgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:36
Hoe kan ik die Olympische Spelen meldingen uitzetten als er een nieuwe wedstrijd bezig is? Heb volgens mij niks aangezet en kan onder meldingen ook niet echt wat vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-06 18:31
Wij zijn nu in Thailand. Hbo, maar ook Disney en SkyShowtime zijn hier niet beschikbaar. Eigenlijk raar dat ze niet leveren vanuit mijn Nederlands ingelogd account perspectief. Abonnementskosten lopen wel gewoon door nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

adjep07 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:10:
Wij zijn nu in Thailand. Hbo, maar ook Disney en SkyShowtime zijn hier niet beschikbaar. Eigenlijk raar dat ze niet leveren vanuit mijn Nederlands ingelogd account perspectief. Abonnementskosten lopen wel gewoon door nl
*knip*
Zie de tw aub.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 10-08-2024 22:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21:45
adjep07 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:10:
Niks raars aan. Als dat zonder VPN zou werken, dan zou letterlijk iedereen in een ander land een account kunnen aanmaken, vaak voor goedkoper, en het kunnen gebruiken.

Nu is het nog enigszins beperkt tot mensen die een VPN snappen en hebben.

Je abonnement betaal je voor de functionaliteit om vanuit Nederland onbeperkt te kunnen streamen. Dat jij op vakantie naar Thailand gaat moet je zelf weten, dat kan je HBO Max niet aanrekenen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Hahn schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:16:
Je abonnement betaal je voor de functionaliteit om vanuit Nederland onbeperkt te kunnen streamen. Dat jij op vakantie naar Thailand gaat moet je zelf weten, dat kan je HBO Max niet aanrekenen ;)
Je abonnement betaal je voor de functionaliteit om vanuit de EU onbeperkt te kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Moet je toch echt hopen dat HBO geen VPNs blokkeert. En dat is natuurlijk iets dat streaming diensten best vaak doen of in ieder geval pogen te doen. Dan kun je beter een VPN naar thuis opzetten. Dat kunnen ze niet detecteren. Terwijl ze van de bekende VPNs gewoon de IPs kunnen achterhalen (zelf abo afsluiten, en dit soort gegevens kunnen de streaning diensten vast onderling delen), en anders wel op basis van het feit dat dat IP adres bv letterlijk 24/7 aan het streamen is en vaak ook nog meerdere (/velen) accounts tegelijkertijd. En dat zijn nu kenmerken die je niet hebt als je gewoon via de thuisverbinding het internet op gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 10-08-2024 22:57 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

RobertMe schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:45:
[...]

Moet je toch echt hopen dat HBO geen VPNs blokkeert. En dat is natuurlijk iets dat streaming diensten best vaak doen of in ieder geval pogen te doen. Dan kun je beter een VPN naar thuis opzetten. Dat kunnen ze niet detecteren. Terwijl ze van de bekende VPNs gewoon de IPs kunnen achterhalen (zelf abo afsluiten, en dit soort gegevens kunnen de streaning diensten vast onderling delen), en anders wel op basis van het feit dat dat IP adres bv letterlijk 24/7 aan het streamen is en vaak ook nog meerdere (/velen) accounts tegelijkertijd. En dat zijn nu kenmerken die je niet hebt als je gewoon via de thuisverbinding het internet op gaat.
Tsja, even gokken dan maar. Maar drie jaar geleden kon ik in ieder geval alles prima streamen via Mullvad vanaf Curaçao. Tegenwoordig heb ik idd ook vpn ingesteld op thuisrouter, maar dat gaat de vragensteller nu niet lukken om dat te regelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Beetje raar dat er beelden van The Sopranos in zitten, en dan specifiek ook van "Tony". Niet alleen is de serie al 17 jaar terug afgelopen, maar "Tony" is ook al 10+ jaar dood (de acteur dus). Wel een goede serie though, en vorig jaar gebincht (voor de eerste keer).

En mooi dat er ook weer een nieuw seizoen komt van de WTF serie The White Lotus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
True schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:31:
[...]

Je abonnement betaal je voor de functionaliteit om vanuit de EU onbeperkt te kunnen streamen.
Plus alle landen daarbuiten waar (HBO) Max beschikbaar is: https://help.hbomax.com/nl/Answer/Detail/000004518. Buiten de EER krijg je dan wel te maken met het lokaal beschikbare aanbod. Zuidoost-Azië volgt naar verwachting later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik zit nu in Zwitserland (dus buiten de EU) en hier is geen HBO Max beschikbaar. Maar ik gebruik gewoon een VPN verbinding naar thuis en dan werkt het prima, Via je mobiele abonnement gaat het ook zonder VPN, maar dat kost flink data en hangt erg af van je data abonnement. Ik heb unlimited in NL, maar in het buitenland wordt dat beperkt tot 50GB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
RobertMe schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:51:
[...]

Beetje raar dat er beelden van The Sopranos in zitten, en dan specifiek ook van "Tony". Niet alleen is de serie al 17 jaar terug afgelopen, maar "Tony" is ook al 10+ jaar dood (de acteur dus). Wel een goede serie though, en vorig jaar gebincht (voor de eerste keer).
:? Er komt een documentaire over The Sopranos (Wise Guy: David Chase and The Sopranos), daarom zie je 'm...

Maar zelfs al zou het over de originele The Sopranos serie gaan, wat zou er vreemd aan zijn om die te laten zien? Dat is nog steeds één van de best beoordeelde series op HBO Max, dus een grote reden voor mensen om HBO Max af te sluiten. Dat de serie afgelopen is of een acteur ervan overleden is doet daar niks aan af. (Alleen deze trailer gaat over wat er nieuw bij komt, dus dan zou The Sopranos niet logisch zijn om te laten zien :P Maar dit gaat dus over een nieuwe docu die nog moet komen.)

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 05-08-2024 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hahn schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:39:
[...]

:? Er komt een documentaire over The Sopranos (Wise Guy: David Chase And The Sopranos), daarom zie je 'm...
Dat wist ik niet.
Maar zelfs al zou het over de originele The Sopranos serie gaan, wat zou er vreemd aan zijn om die te laten zien? Dat is nog steeds één van de best beoordeelde series op HBO Max, dus een grote reden voor mensen om HBO Max af te sluiten. Dat de serie afgelopen is of een acteur ervan overleden is doet daar niks aan af. (Alleen deze trailer gaat over wat er nieuw bij komt, dus dan zou The Sopranos niet logisch zijn om te laten zien :P Maar dit gaat dus over een nieuwe docu die nog moet komen.)
Dat dus. Dat ze The Sopranos gebruiken voor promotie materiaal is best wel heel logisch :p Niet dat ze het gebruiken voor "dit komt er nieuw in 2024 / 2025". Immers komt er geen nieuw seizoen van The Sopranos. Maar dus blijkbaar een docu, en dan is het wel logisch ja dat ze in de docu originele beelden gebruiken en die originele beelden dus ook weer in deze teaser zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het staat onderaan groot in beeld wanneer je Tony ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcRzBvYtVxWscU0qsGp0fb_LqgI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LIjThMB7vhiWNQ4SaLdRM4tq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Hahn op 05-08-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuliptrader
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-12-2024
Is er iemand anders die ook de app niet kan installeren op de Nvidia Shield?

Als ik direct in de google play store zoek op mijn Shield is de app niet te vinden. Als ik de ingebouwde search gebruik kan ik de app "HBO Max: Stream Movies & TV" vinden. Daar staat dan helaas "This item is not available in your country".

Mijn Nvidia Shield is een P2897
Ik gebruik geen VPNs, gewoon glasvezel van Odido.

Chromecast van HBO Max vanaf mijn telefoon werkt okay, al moet ik een paar keer disconnecten voordat de Shield de cast pakt. Maar ik betaal voor het abonnement voor de Olympische spelen, dus wil graag kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
@tuliptrader Zit je wellicht op een VPN of niet in de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuliptrader
josh-hill schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:06:
@tuliptrader Zit je wellicht op een VPN of niet in de EU?
Gewoon in Nederland, en geen VPN.

Shield wel 2de hands via Marktplaats gekocht, kan die vastzitten aan een regio?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tuliptrader schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:09:
Gewoon in Nederland, en geen VPN.

Shield wel 2de hands via Marktplaats gekocht, kan die vastzitten aan een regio?
Shield terugzetten naar fabrieksinstellingen, is sowieso verstandig bij een tweedehands apparaat 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuliptrader
hardware-lover schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:42:
[...]

Shield terugzetten naar fabrieksinstellingen, is sowieso verstandig bij een tweedehands apparaat 😉
Uiteraard bij aankoop 3 jaar geleden gedaan. Vanavond nog maar eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:15
Zou zomaar kunnen dat je een IP adres hebt ontvangen vanuit Odido die in de database van HBO/Google nog staat op een ander land, die kopen vaker hele reeksen op die eerder toe behoorde tot een andere provider.

Zo'n geintje heb ik bij Delta (wiens lijn Odido gebruikt) ook gehad bij de Viaplay app.

[ Voor 17% gewijzigd door Lastpost. op 06-08-2024 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Lastpost. schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:09:
Zo'n geintje heb ik bij Delta (wiens lijn Odido gebruikt) ook gehad bij de Viaplay app.
Wat Delta de ISP doet heeft natuurlijk niks te maken met wat Odido de ISP doet. En dat Odido een lijn kan huren van Delta Fiber Nederland zegt weer niks over welke IPs Odido gebruikt. Dat is weer aan Odido en niet de beheerder (/leverancier) van de infrastructuur naar de woningen.

Verder wel correct dat Delta (& Caiway) in het verleden IP adressen uit het buitenland hebben gekocht en vervolgens tegen dit soort problemen aanliepen. Of dat bij Odido ook het geval is (geweest) durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
tuliptrader schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:03:
Is er iemand anders die ook de app niet kan installeren op de Nvidia Shield?

Als ik direct in de google play store zoek op mijn Shield is de app niet te vinden. Als ik de ingebouwde search gebruik kan ik de app "HBO Max: Stream Movies & TV" vinden. Daar staat dan helaas "This item is not available in your country".

Mijn Nvidia Shield is een P2897
Ik gebruik geen VPNs, gewoon glasvezel van Odido.

Chromecast van HBO Max vanaf mijn telefoon werkt okay, al moet ik een paar keer disconnecten voordat de Shield de cast pakt. Maar ik betaal voor het abonnement voor de Olympische spelen, dus wil graag kijken :)
Staat je Google-account (van je Shield) niet toevallig ingesteld op een land waar geen Max of HBO Max beschikbaar is? Want dan kun je de app niet vanuit de Play Store installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuliptrader
tuliptrader schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:21:
[...]
Uiteraard bij aankoop 3 jaar geleden gedaan. Vanavond nog maar eens proberen.
Weer eens gedaan, helaas zonder soelaas.
RobertMe schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:19:
[...]
Of dat bij Odido ook het geval is (geweest) durf ik niet te zeggen.
Bij https://whatismyipaddress.com/ staat dat het land van mijn IPv4 locatie Netherlands (Kingdom of the), plus regio en stad.
TexMex schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:11:
[...]
Staat je Google-account (van je Shield) niet toevallig ingesteld op een land waar geen Max of HBO Max beschikbaar is? Want dan kun je de app niet vanuit de Play Store installeren.
Ik had hier idd geen betaalwijze aan vast staan (credit card al jaren verlopen en was 6 jaar geleden een buitenlandse kaart), nu veranderd naar een Nederlandse credit card, en dus daarmee de locatie van mijn google play store account naar Nederland verandert; maar nog steeds geen HBO Max app te vinden.
De NPO app had ik wel al jaren. Misschien dat dit een dagje duurt voordat het in het google systeem verandert is.

In ieder geval bedankt voor de hulp en ideeën! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
-

[ Voor 119% gewijzigd door TexMex op 08-08-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-05 19:55
Iemand enig idee waarom het beeld zo slecht is? Ik heb een (standard) abonnement afgesloten voor de abbo-wijzigingen. LG G4 registreert 4k en denon registreert Atmos. Maar de bitrate :( een dvd heeft nog beter beeld! Apple TV daarentegen ziet er hemels uit.

[ Voor 8% gewijzigd door GabeNewell333 op 10-08-2024 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

GabeNewell333 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 09:58:
Iemand enig idee waarom het beeld zo slecht is? Ik heb een (standard) abonnement afgesloten voor de abbo-wijzigingen. LG G4 registreert 4k en denon registreert Atmos. Maar de bitrate :( een dvd heeft nog beter beeld! Apple TV daarentegen ziet er hemels uit.
Nieuwe netwerkkabel nodig voor TV zelf? Edit: als test even die van de Apple TV gebruiken, aangenomen dat je de ethernet-variant hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 10-08-2024 10:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
F_J_K schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Nieuwe netwerkkabel nodig voor TV zelf? Edit: als test even die van de Apple TV gebruiken, aangenomen dat je de ethernet-variant hebt.
Alles bekabeld in mijn nieuwe woning. Evenals de switches zijn een jaartje oud. Ik heb dan ook geen netwerkproblemen. Ik lees oa op reddit dat beeld op HBO max enorm slecht is. Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Bied dan niks aan.

Ik heb geen lagg en ik zie ook geen pixels, het is overduidelijk de bitrate. Alles lijkt wel een slechte blu ray rip.

[ Voor 11% gewijzigd door GabeNewell333 op 10-08-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Kraakhelder bij ons. Kun je eens met een Chromecast proberen of met een laptop met een kabel?
Ik gok dat dit ligt aan de smart TV en de ondersteuning hiervan.

Welke film/serie gaat dit om of heb je dit overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik neem aan dat je met Apple TV de streaming service bedoelt en niet een fysieke Apple TV en je dus de HBO Max app van de LG TV gebruikt? Op een C2 ziet dat er bij mij prima uit, wel via wifi. Je hebt bekabeld aangesloten en de ethernet poorten van de LG TV zijn volgens mij geen 1Gb maar 100Mb. Ik haal via wifi hogere snelheden. Nu zou 100Mb ruim voldoende moeten zijn voor streaming, maar toch… probeer het eens via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
GabeNewell333 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:02:
[...]

Alles bekabeld in mijn nieuwe woning. Evenals de switches zijn een jaartje oud. Ik heb dan ook geen netwerkproblemen. Ik lees oa op reddit dat beeld op HBO max enorm slecht is. Ik vind het eigenlijk niet kunnen. Bied dan niks aan.

Ik heb geen lagg en ik zie ook geen pixels, het is overduidelijk de bitrate. Alles lijkt wel een slechte blu ray rip.
Je hebt vast nog geen SkyShowtime gehad? Dan weet je pas wat slecht beeld (en geluid) is en vraag je je af waarom zo'n dienst wordt uit gebracht. En als SST een beter beeld geeft dan HBO Max dan is er echt iets anders aan de hand.

En je geeft ook niet aan wat ja aan het kijken bent, waarop je aan het afspelen bent (alleen dat de LG TV 4K aangeeft, maar als je een mediaspeler hebt die doet upscalen naar 4K zal die dat ook doen...). En daar waar AppleTV een relatief nieuwe dienst is waarop alles in 4K is(?). Bevat HBO Max niet alleen maar nieuwe content, maar ook (zeer) oude series. Tijd terug heb ik The Wire gekeken, wat ook een HBO original is, en eerste seizoen is nog gewoon in 4:3, nog geen eens breedbeeld. En inhoudelijk hebben ze nog telefooncellen op straat. Mobieltjes komen pas in het tweede seizoen :+.
PatrickC schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:25:
Nu zou 100Mb ruim voldoende moeten zijn voor streaming, maar toch… probeer het eens via wifi.
100Mbit/s is (vrijwel) altijd voldoende <punt>. Ook 4K bluray rips gaan maar zeer zelden over de 100Mbit/s heen. Maar toch vind ik het fijn dat mijn NVidia Shield een 1Gbit/s aansluiting heeft :P Al is het maar voor de weergave op de netwerkswitch dat die poort geen afwijkend kleurtje heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabeNewell333
True schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:16:
[...]

Kraakhelder bij ons. Kun je eens met een Chromecast proberen of met een laptop met een kabel?
Ik gok dat dit ligt aan de smart TV en de ondersteuning hiervan.

Welke film/serie gaat dit om of heb je dit overal?
PatrickC schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:25:
[...]

Ik neem aan dat je met Apple TV de streaming service bedoelt en niet een fysieke Apple TV en je dus de HBO Max app van de LG TV gebruikt? Op een C2 ziet dat er bij mij prima uit, wel via wifi. Je hebt bekabeld aangesloten en de ethernet poorten van de LG TV zijn volgens mij geen 1Gb maar 100Mb. Ik haal via wifi hogere snelheden. Nu zou 100Mb ruim voldoende moeten zijn voor streaming, maar toch… probeer het eens via wifi.
Iedereen bedankt voor de response. Ik heb de nieuwste Apple TV 4K met ethernet. Ik gebruik niet de streaming apps (WebOS) van de TV zelf. Uit mijn ervaring werkt dat veel minder. Als ik dus een (gekochte) film bekijk op Apple TV (dienst) dan ziet dat er zó geweldig uit in tegenstelling tot geblur bij HBO.
RobertMe schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:59:
[...]

Je hebt vast nog geen SkyShowtime gehad? Dan weet je pas wat slecht beeld (en geluid) is en vraag je je af waarom zo'n dienst wordt uit gebracht. En als SST een beter beeld geeft dan HBO Max dan is er echt iets anders aan de hand.

En je geeft ook niet aan wat ja aan het kijken bent, waarop je aan het afspelen bent (alleen dat de LG TV 4K aangeeft, maar als je een mediaspeler hebt die doet upscalen naar 4K zal die dat ook doen...). En daar waar AppleTV een relatief nieuwe dienst is waarop alles in 4K is(?). Bevat HBO Max niet alleen maar nieuwe content, maar ook (zeer) oude series. Tijd terug heb ik The Wire gekeken, wat ook een HBO original is, en eerste seizoen is nog gewoon in 4:3, nog geen eens breedbeeld. En inhoudelijk hebben ze nog telefooncellen op straat. Mobieltjes komen pas in het tweede seizoen :+.

[...]

100Mbit/s is (vrijwel) altijd voldoende <punt>. Ook 4K bluray rips gaan maar zeer zelden over de 100Mbit/s heen. Maar toch vind ik het fijn dat mijn NVidia Shield een 1Gbit/s aansluiting heeft :P Al is het maar voor de weergave op de netwerkswitch dat die poort geen afwijkend kleurtje heeft.
Haha, ik heb sinds 5 dagen SkyShowtime, gratis omdat ik Ziggo en Vodafone heb. Wel leuk. Maar dat is zeker nog erger ja. The Wire is overigens een prachtserie.

Ik heb HBO gebeld en ik mag wat video en fotomateriaal sturen. Ik ben benieuwd, maar ik vermoed dat ze niks gaan doen.

Dus voor mij betreft kwaliteit:
1. Apple TV (dienst), zowel streaming als gekocht/gehuurd
2. Netflix: overduidelijk beter beeld dan HBO
3. Amazon Prime: ziet er gewoon goed uit
4. HBO Max: House of the Dragons en Chernobyl kijkt zo unpleasant op de nieuwste LG G4 TV.
5. Sky Showtime: kan je beter je content downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
De HBO app al eens van je TV verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
Krijg je de ‘HDR melding’ als je House of the Dragons start?

[ Voor 33% gewijzigd door Ike. op 10-08-2024 17:07 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:22
Toch even een kleine shout-out naar HBO-Max over hoe ze de OS uitzenden. Afgelopen twee weken in Frankrijk alles kunnen zien wanneer we wilden. De app was na enige gewenning prima. En het beeld op een 60 inch was meer dan prima. En zonder het eeuwige gezwets/ geanalyseer van de NOS. Gewoon alles helemaal live met Nederlands commentaar. Wat mij betreft een nieuwe benchmark voor Viaplay en straks Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
sjors123 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:50:
Toch even een kleine shout-out naar HBO-Max over hoe ze de OS uitzenden. Afgelopen twee weken in Frankrijk alles kunnen zien wanneer we wilden. De app was na enige gewenning prima. En het beeld op een 60 inch was meer dan prima. En zonder het eeuwige gezwets/ geanalyseer van de NOS. Gewoon alles helemaal live met Nederlands commentaar. Wat mij betreft een nieuwe benchmark voor Viaplay en straks Ziggo.
OS in de app is erg goed gedaan deze spelen, Ik heb er ook veel gebruik van gemaakt maar zeker niet alles was met Nederlands commentaar :P Is ook niet mogelijk als je ziet hoeveel sporten (en van sommige sporten meerdere streams) er tegelijk werden uitgezonden.

[ Voor 11% gewijzigd door Ike. op 10-08-2024 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjors123 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:50:
Idd. Hoewel de OS in 1080p wordt uitgezonden is de bitrate flink hoog. Prima kwaliteit van de sportuitzendingen. Hoewel in 50fps, prima te doen met de mediaplayer in 60Hz, hopelijk krijgt de Max app nog een keer een Auto Framerate update 👍

Ik heb er van kunnen genieten tot nu toe, en de overgang van de Eurosport Player naar Max was ook een goede, ook een betere, en meer vloeiende weergave. Die van Eurosport zelf was toch wel teleurstellend op Android/Google TV via hun Player.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:22
Ike. schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 21:57:
[...]

maar zeker niet alles was met Nederlands commentaar :P.
Dat wist ik niet. Laat ik het erop houden dan dat alles wat ik heb gekeken met NL commentaar was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
hardware-lover schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:02:
[...]

Idd. Hoewel het OS in 1080p wordt uitgezonden is de bitrate flink hoog. Prima kwaliteit van de sportuitzendingen. Hoewel in 50fps, prima te doen met de mediaplayer in 60Hz, hopelijk krijgt de Max app nog een keer een Auto Framerate update 👍

Ik heb er van kunnen genieten tot nu toe, en de overgang van de Eurosport Player naar Max was ook een goede, ook een betere, en meer vloeiende weergave. Die van Eurosport zelf was toch wel teleurstellend op Android/Google TV via hun Player.
Eurosport Player vorig jaar een maandje gehad om 24 uur van Le Mans te kijken en dat was idd onkijkbaar op Chromecast met Google TV.

Gelukkig liep het op mijn mini pc wel vloeiend allemaal.

Maar dan is de (HBO) Max app idd heel veel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GabeNewell333
Ike. schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:05:
De HBO app al eens van je TV verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
Krijg je de ‘HDR melding’ als je House of the Dragons start?
Yes, gedaan. En nee, geen hdr melding. Wel Dolby vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 21:06
@GabeNewell333 maar.. welke content kijk je op HBO..?

The Dark Knight ziet er met zijn wannabe IMAX (ingezoomd) bijvoorbeeld niet uit, maar verder vrijwel alles is verder dikke prima. Dit via een fysieke Apple TV 4K (laatste generatie).

Als alles er bagger uitziet dan ligt dat niet aan HBO Max vermoed ik. Waar dan wel aan.. dat is even de vraag..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Pagina: 1 ... 44 ... 54 Laatste

Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC