Dat heb ik ook én dat zou een mooie onverwachte oplossing zijn. Ik probeer het principe te snappen via reddit draadjes, maar dat gaat mijn pet nogal te boven haha. Als iemand met technische kennis kan bevestigen dat het werkt, ben ik weer in de markt.ArthurMorgan schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:52:
Ik heb op mijn LG een optie die heet Real cinema. Die maakt er toch 24 fps van? Ik ben te doof om het te horen en zien doe ik het ook niet.
Gaat natuurlijk nergens over. Ik ga geen streamingdienst afnemen om vervolgens de film alsnog te moeten downloaden om het maximale uit je televisie te halen.sverzijl schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:35:
[...]
Het boeit me persoonlijk niet zo (heb Netflix 4K abo ook teruggezet naar HD toen de prijs verhoogd werd), maar het is op zich wel een beetje vreemd dat LOTR op Prime nu nog gewoon in 4K te streamen is terwijl HBO het op hun eigen platform niet in 4K aanbiedt (terwijl ze andere films weer wel in 4K aanbieden)
Hoezo is het een schande dan? Ik begrijp het echt niet waarom het een zo groot probleem is dat je kan spreken over schande.joneboon schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:53:
Schande van zowel de 24/25 fps als het minimale aanbod in 4K, valt gewoon niet goed te praten. Disney+ had het vanaf het begin goed voor elkaar, alles in de beste kwaliteit.
Maar goed hier een lijstje met de content die wel in 4K is (zover ik zag in ieder geval):
Matrix Trilogy + Resurrections
Dune
Godzilla vs Kong
The suicide squad
Harry Potter reunion
Kimi
The many saints of Newark
The Fallout
Judas and the black messiah
Space Jam
Cry Macho
No sudden move
Malignant
In the Heights
Reminiscence
Justice league (zacks versie)
Ik snap werkelijk niet waarom alles meteen maar in 4K beschikbaar moet zijn vanaf dag 1. Waarom moeten mensen altijd zo ongeduldig zijn?Lennnn schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:03:
Gaat natuurlijk nergens over. Ik ga geen streamingdienst afnemen om vervolgens de film alsnog te moeten downloaden om het maximale uit je televisie te halen.
Was aan het denken om de 'Match frame rate' optie van de Apple TV te gebruiken. Maar dat heeft natuurlijk geen zin als de series zelf enkel met 25 fps worden aangeboden.
Inmiddels ook op de frontpage:
nieuws: HBO Max zendt in Nederland films en series uit in 25fps door beeld te...
nieuws: HBO Max zendt in Nederland films en series uit in 25fps door beeld te...
Eerder schreef FlatpanelsHD al dat nieuwe series en films op HBO Max bij de komst naar Europa gestreamd worden in het originele 23,976fps-formaat, maar dat oudere series, waaronder Game of Thrones, geconverteerd zijn naar 25fps.
Hopelijk werkt het later vandaag naar behoren op alle devices voorlopig kan ik nog nergens kijken.ErikT738 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:52:
[...]
Ik heb exact dezelfde route gevolgd (geregistreerd op website, betaald met Ideal) en kan in ieder geval op de site gewoon kijken.
[...]
Ik mis als optie "Ik geef ze even de tijd om dit te fixen maar zal niet eeuwig lid blijven als ze hier niets aan doen".
[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 08-03-2022 12:13 ]
Hi ik heb net ook een abbo genomen op de NL variant, maar zonder VPN aan heb ik qua content dezelfde content is als de US content? Heerft iemand hier andere ervaringen?
Dan is de huidige actie wel heel aantrekkelijk voor mensen die nog geen hbo hebben.
Dan is de huidige actie wel heel aantrekkelijk voor mensen die nog geen hbo hebben.
Ik heb alleen de eerste paar minuten van The Big Bang Theory S7E1 afgespeeld en daar merk ik niets van het fes-verschil. Misschien dat dit bij andere titels wel zo is, maar ik ben benieuwd hoeveel ik er persoonlijk last van zal hebben.
Maar goed, het is anno 2022 niet meer nodig dus het beste is inderdaad als de standaard framerate wordt gehanteerd en niet een versnelde voor Europa.
Maar goed, het is anno 2022 niet meer nodig dus het beste is inderdaad als de standaard framerate wordt gehanteerd en niet een versnelde voor Europa.
[ Voor 24% gewijzigd door VirinR op 08-03-2022 12:18 ]
Vreemd. Dit is echt niets nieuws. Dit was ook zo bij HBO NL en Ziggo, en gebeurt ook bij veel andere Europese streamingdiensten en tv-zenders.dutchgio schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:12:
Inmiddels ook op de frontpage:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel van de mensen die nu klagen zouden slagen in een test dat ze een van beide versies zien en dan moeten aangeven of die versneld is of nietVirinR schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:17:
Ik heb alleen de eerste paar minuten van The Big Bang Theory S7E1 afgespeeld en daar merk ik niets van het fes-verschil. Misschien dat dit bij andere titels wel zo is, maar ik ben benieuwd hoeveel ik er persoonlijk last van zal hebben.
Ik geloof best dat er mensen zijn die het direct horen en/of zien. Maar ik denk wel dat dat echt een minderheid is eerlijk gezegd.
[ Voor 16% gewijzigd door ArthurMorgan op 08-03-2022 12:21 ]
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
BronAlleen nieuwe films zullen in hun originele snelheid worden geupload. Maar iedere oude en nieuwe serie komt van de HDTV uitzendmaster van HBO Nordic (fancy naam voor HBO Europa). Zij hebben géén toegang tot de originele Amerikaanse masters. Dus ook Succession is versneld.
:strip_exif()/f/image/07Tnl7KnlZswkee23IQG8zbl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mrjz1TpgEiRU41lAxYofORy8.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarschijnlijk merk je het niet omdat je het origineel niet gewend bent. Maar wat maakt het of jij het merkt? Het is een meetbaar en zeer duidelijk merkbaar verschil.VirinR schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:17:
Verklaring vanuit een reactie op de frontpage:
De reden:
Geen idee of je het verschil echt merkt als je het niet weet, met de vergelijkingsvideo is het wel hoorbaar.
De reden:
https://twitter.com/markv.../1501143596359196672?s=21Alleen nieuwe films zullen in hun originele snelheid worden geupload. Maar iedere oude en nieuwe serie komt van de HDTV uitzendmaster van HBO Nordic (fancy naam voor HBO Europa). Zij hebben géén toegang tot de originele Amerikaanse masters. Dus ook Succession is versneld.
Geen idee of je het verschil echt merkt als je het niet weet, met de vergelijkingsvideo is het wel hoorbaar.
Dat dus. Als je een serie voor de eerste keer kijkt, zal het waarschijnlijk ook niet opvallen maar ook met een blind test kan het raar uitpakken (net als het beoordelen van merkkleding vs. imitatiekleding).ArthurMorgan schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:19:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel van de mensen die nu klagen zouden slagen in een test dat ze een van beide versies zien en dan moeten aangeven of die versneld is of niet
Ik geloof best dat er mensen zijn die het direct horen en/of zien. Maar ik denk wel dat dat echt een minderheid is eerlijk gezegd.
Wel jammer dat het dus via HBO Nordic loopt en niet via de grote Amerikaanse broer.
Ik heb de Sopranos nog nooit gezien, dus ik sla de vergelijkingsvideo maar over denk ik, uit 'zelfbescherming' (ignorance is bliss)
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Anoniem: 1486766
Nog eens proberen het gaat hard hier.
- Weet iemand hoe dat je de (tv)app netjes kunt afsluiten?
- ik zie niets terug van auto incasso bij de bank, jullie wel? Lijkt op eenmalige overschrijving.
- ik zie niets terug van auto incasso bij de bank, jullie wel? Lijkt op eenmalige overschrijving.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 08-03-2022 12:27 ]
Ik sluit apps op mijn TV nooit af. Waarom zou dat moeten of beter zijn? (het kan wel door lang op de back knop drukken geloof ik. (LG))Anoniem: 1486766 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:26:
Nog eens proberen het gaat hard hier.![]()
De betaling van vandaag is bij mij afgeschreven. Die voor volgende maand zie ik pas 1 of 2 dagen van te voren meestal.
[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 08-03-2022 12:29 ]
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Vind het ook niet heel spannend. De grootste winst van dat artikel op de FP vind ik dat nu de reden dat er zo weinig 4K content is duidelijk wordt. En helaas biedt dat ook weinig perspectief voor de toekomst.Flitskikker schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:17:
[...]
Vreemd. Dit is echt niets nieuws. Dit was ook zo bij HBO NL en Ziggo, en gebeurt ook bij veel andere Europese streamingdiensten en tv-zenders.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
1. Op welk type TV? (Want op mijn Android TV sluit je geen enkele app ooit af, altijd op de Home knop om het te verlaten).Anoniem: 1486766 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:26:
2. Ja had ik zelf ook comment over geplaatst, heel vreemd er staat niks bij van automatische incasso in de overschrijving, HBO Nordic staat ook niet in lijstje van automatische incasso's bij mij (ING). Maar ik sluit voor mezelf niet uit dat a) ik niet snap hoe automatische incasso's werken of b) dat ING daar veel te makkelijk mee omgaat.
Als je HBO via je browser kijkt, kun je met een simpele tweak de playback vertragen tot 24fps als je dat wilt (getest op Chrome). Je paste de volgende regels in je JS console (CTRL-SHIFT-J of CMD-OPTION-J):
Is natuurlijk geen 'echte' oplossing, maar aan de andere kant zou je zeggen dat dit niet zo moeilijk zou moeten zijn voor HBO om te implementeren in de players.
code:
1
2
| document.querySelector('video').preservesPitch = false; document.querySelector('video').playbackRate = 0.96; |
Is natuurlijk geen 'echte' oplossing, maar aan de andere kant zou je zeggen dat dit niet zo moeilijk zou moeten zijn voor HBO om te implementeren in de players.
[ Voor 8% gewijzigd door Mj2sL op 08-03-2022 12:35 ]
In de HBO app staat wel wanneer de volgende afschrijving plaats vindt en dat het een maandelijks abonnement betreft. In de ING app zie de volgende betaling nog niet voorspeld worden. Misschien heeft de bank app meerdere betalingen nodig om het patroon te herkennen?Anoniem: 1486766 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:26:
Volgens mij is dat niet heel spannend, wel even zelf nagaan komende periode of het ok verloopt natuurlijk, ik zie staan;SanderBos schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:29:
[...]
1. Op welk type TV? (Want op mijn Android TV sluit je geen enkele app ooit af, altijd op de Home knop om het te verlaten).
2. Ja had ik zelf ook comment over geplaatst, heel vreemd er staat niks bij van automatische incasso in de overschrijving, HBO Nordic staat ook niet in lijstje van automatische incasso's bij mij (ING). Maar ik sluit voor mezelf niet uit dat a) ik niet snap hoe automatische incasso's werken of b) dat ING daar veel te makkelijk mee omgaat.
betaal methode; ideal
volgende factuur/incasso; apr 2022
geloof het wel
Heeft iemand hier de foutmelding dat na het inloggen en betalen er staat 'No Provider within the Netherlands'. There is no available provider within this country?
Is die vertraging met 24/25fps niet iets wat bij andere streamingdiensten ook gebeurt? Ik heb in het verleden namelijk altijd Big Bang Theory gekeken via Netflix en als er dan op RTL een keer bij het zappen een aflevering langskwam me (tot vandaag) verbaasd dat de stemmen anders klonken dan ik in mijn hoofd had.
Ik ga HBO toch vooral nemen voor de series die ik niet of jaren geleden heb gezien, dan zal je er waarschijnlijk niks van merken. Maar ik kan me voorstellen dat dit wel irriteert bij series die je al vaak op reguliere snelheid gezien hebt.
Ik ga HBO toch vooral nemen voor de series die ik niet of jaren geleden heb gezien, dan zal je er waarschijnlijk niks van merken. Maar ik kan me voorstellen dat dit wel irriteert bij series die je al vaak op reguliere snelheid gezien hebt.
Een update over de slechte Nederlandse ondertiteling:
Helaas lijkt het erop dat tot nu toe bijna alle nieuwe series en specials zijn voorzien van letterlijk vertaalde ondertitels die voor de gemiddelde kijker niet goed zijn bij te houden.
Helaas lijkt het erop dat tot nu toe bijna alle nieuwe series en specials zijn voorzien van letterlijk vertaalde ondertitels die voor de gemiddelde kijker niet goed zijn bij te houden.
- The Flight Attendant
- Raised by Wolves
- The Gilded Age
- Peacemaker
- Batwoman
- Euphoria Special Part 1 & Part 2
- Winning Time: The Rise of the Lakers Dynasty
- Gossip Girl
- Harry Potter 20th Anniversary Return to Hogwarts
- Friends: The Reunion
- Kimi
- Insecure: The End
- Somebody Somewhere
- The Girl Before
Dat klopt. Dit gebeurt sinds jaar en dag.Sempy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:37:
Is die vertraging met 24/25fps niet iets wat bij andere streamingdiensten ook gebeurt? Ik heb in het verleden namelijk altijd Big Bang Theory gekeken via Netflix en als er dan op RTL een keer bij het zappen een aflevering langskwam me (tot vandaag) verbaasd dat de stemmen anders klonken dan ik in mijn hoofd had.
Ah leuk om te vergelijken. En zo kan je ook eens op 3x snelheid bekijken (veel hoger en hij moet teveel bufferen;)Mj2sL schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:33:
Als je HBO via je browser kijkt, kun je met een simpele tweak de playback vertragen tot 24fps als je dat wilt (getest op Chrome). Je paste de volgende regels in je JS console (CTRL-SHIFT-J of CMD-OPTION-J):
code:
1 2 document.querySelector('video').preservesPitch = false; document.querySelector('video').playbackRate = 0.96;
Ik lees nu nog in de Volkskrant:
"Dat betekent bijvoorbeeld dat The Batman in de loop van april al op de streamer te zien zal zijn."
Dat is mooi, hoef ik geen Omikron op te lopen in de bioscoop.
"Dat betekent bijvoorbeeld dat The Batman in de loop van april al op de streamer te zien zal zijn."
Dat is mooi, hoef ik geen Omikron op te lopen in de bioscoop.
Switchen met behoud van 50% korting kan inderdaad alleen in maart helaas. Dat kwam ik net op Twitter tegen: https://twitter.com/stijn35925056/status/1500983763500769291.ArthurMorgan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:12:
[...]
Ik las ergens dat je alleen in maart met behoud van die aanbieding kunt switchen tussen de huidige 2 versies.*
Wat betreft de toekomst zou switchen logischer zijn bij een echt 4k abonnement. van 5 naar 12 overstappen (om maar wat te zeggen) is een grote stap, als je van 5 naar 6 kunt zal bijna iedereen dat doen. dat levert waarschijnlijk per jaar meer op dan zonder die mogelijkheid. (sowieso omdat die 12 euro betalers ook veel vaker een poosje zonder hbo kunnen gaan doen weer.)
* ik kan het zo snel niet terugvinden, dus misschien klopt dit niet.
Ik kijk het met 4 euro per maand wel even aan of het beter wordt, maar ben er bang voor.
/rant
En de industrie zich maar afvragen waarom mensen nog downloaden...
- licentie constructies opzetten waardoor series/films niet (in goede kwaliteit) beschikbaar zijn. Zelfs niet binnen hetzelfde bedrijf...
- panscan op oud 4:3 materiaal (disney+ net zo, enkel De Simpsons hebben ze na veel ophef teruggedraaid)
- 24fps materiaal versnellen (klinkt echt niet)
- ontbrekende ondertiteling (disney+ ook nog na al die tijd op heel veel geen NL ondertiteling)
- slechte (google translate?) ondertiteling die alle context vergeet
En dan vergeet ik vast nog iets. Als al het oude materiaal zo 'verpest' is, dan nog liever een dvd/br kopen of... arr
/rant
/rant
En de industrie zich maar afvragen waarom mensen nog downloaden...
- licentie constructies opzetten waardoor series/films niet (in goede kwaliteit) beschikbaar zijn. Zelfs niet binnen hetzelfde bedrijf...
- panscan op oud 4:3 materiaal (disney+ net zo, enkel De Simpsons hebben ze na veel ophef teruggedraaid)
- 24fps materiaal versnellen (klinkt echt niet)
- ontbrekende ondertiteling (disney+ ook nog na al die tijd op heel veel geen NL ondertiteling)
En dan vergeet ik vast nog iets. Als al het oude materiaal zo 'verpest' is, dan nog liever een dvd/br kopen of... arr
/rant
Op TV gebeurt het ook (PAL is 50Hz), dus dat betekent dan dat Big Bang Theory op Netflix juist 24fps was waarschijnlijk als je een verschil hebt gemerkt.Sempy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:37:
Maar het gebeurt wel bij meer streaming services inderdaad. Ik heb zelf een abonnement op CineMember vanwege de arthouse films, maar dat is ook allemaal 25fps. Als de film ook op Amazon Prime staat, duurt hij daar een stuk langer, omdat het daar wel gewoon 24fps is.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Is die ondertiteling niet van voor HBO Max in Nederland uitgebracht was?
Dan zou je nu wel iets meer hoogstaander mogen verwachten.
Voor de 24/25fps, 4K en meer aanbod is het anders maar een VPN op Amerika aanzetten als alternatief.
Maar dan heb je nog geen ondertiteling, en het mag niet, en dan zou je dus ook kunnen downloaden...
Voor de 24/25fps, 4K en meer aanbod is het anders maar een VPN op Amerika aanzetten als alternatief.
Maar dan heb je nog geen ondertiteling, en het mag niet, en dan zou je dus ook kunnen downloaden...
Op TV is het anders omdat het daar met 25fps wordt uitgezonden. Netflix deed het goed en RTL niet.Sempy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:37:
Ik kijk al jaren nog enkel met Engelstalige ondertiteling. De Nederlandse vertalingen zijn vaak gruwelijk slecht.Freakster86 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:49:
Net de eerste aflevering van Peacemaker gezien. Het begon allemaal een beetje blokkerig maar daarna was de beeldkwaliteit prima. Ik heb niets gemerkt aan de audio m.b.t. de 24 v.s. 25 FPS.
Edit - Fantastisch die opening ook
[ Voor 11% gewijzigd door ErikT738 op 08-03-2022 13:01 ]
Doe ik idd ook al jaren. Als ik dan een keer weer een film in de bioscoop zie valt het mij altijd weer op hoe slecht sommige zinnen vertaald zijn en dan ben ik niet eens een taalpurist of bovengemiddeld goed in EngelsErikT738 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:55:
[...]
Ik kijk al jaren nog enkel met Engelstalige ondertiteling. De Nederlandse vertalingen zijn vaak gruwelijk slecht.
Anoniem: 1486766
Of het beter is zou ik niet weten, het viel me op omdat het bij Netflix wel gaat.ArthurMorgan schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:29:
[...]
Ik sluit apps op mijn TV nooit af. Waarom zou dat moeten of beter zijn? (het kan wel door lang op de back knop drukken geloof ik. (LG))
De betaling van vandaag is bij mij afgeschreven. Die voor volgende maand zie ik pas 1 of 2 dagen van te voren meestal.
Klopt ja in de app wel. In de doorlopende betalingslijst van de bank staat hij niet tussen maar wie weet vanaf volgende maand.JP_Frost schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:34:
[...]
In de HBO app staat wel wanneer de volgende afschrijving plaats vindt en dat het een maandelijks abonnement betreft. In de ING app zie de volgende betaling nog niet voorspeld worden. Misschien heeft de bank app meerdere betalingen nodig om het patroon te herkennen?
Ik las in het nieuwsartikel op de frontpage over de framerate van films en series op HBO, dat dit te maken heeft met de beperkte licentie die HBO Nordic (Europa) heeft gekocht van het Amerikaanse moederbedrijf.
Begrijpt iemand wat daar de reden van is? Als ik het goed begrijp krijgt de Europese dochter dus alleen toestemming van haar Amerikaanse moeder om de beelden in mindere kwaliteit uit te zenden?
Begrijpt iemand wat daar de reden van is? Als ik het goed begrijp krijgt de Europese dochter dus alleen toestemming van haar Amerikaanse moeder om de beelden in mindere kwaliteit uit te zenden?
Ik doe precies hetzelfde. De Nederlandse ondertiteling is vaak om te huilen en zitten ook nog taalfouten in.ErikT738 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:55:
[...]
Ik kijk al jaren nog enkel met Engelstalige ondertiteling. De Nederlandse vertalingen zijn vaak gruwelijk slecht.
Net de eerste aflevering van Peacemaker gezien. Het begon allemaal een beetje blokkerig maar daarna was de beeldkwaliteit prima. Ik heb niets gemerkt aan de audio m.b.t. de 24 v.s. 25 FPS.
Edit - Fantastisch die opening ook![]()
[YouTube: Peacemaker | Opening Credits | HBO Max]
ik wou dat ik dit niet gelezen had. nu ga ik er als een gek op letten..
Qua minder bekende series is mare of easttown trouwens een aanrader.
Is het niet gewoon makkelijker om naar de websites te linken die dit vertellen, in plaats van met screenshots te werken?
Ik denk dat het verschil nauwelijks merkbaar is. Het is vooral een storm in een glas water.schalk84 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:11:
[...]
ik wou dat ik dit niet gelezen had. nu ga ik er als een gek op letten..
Qua minder bekende series is mare of easttown trouwens een aanrader.
Heeft vooral te maken met hoe betaling voor ondertitels werkt. Dat is per zin of per woord. Men gaat vaak te gehaast te werk, helaas. En het blijft mensenwerk, fouten worden dan nu eenmaal gemaakt.JP_Frost schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:10:
Ik doe precies hetzelfde. De Nederlandse ondertiteling is vaak om te huilen en zitten ook nog taalfouten in.
Even iets anders: in de Apple TV-app is de content van HBO Max nu ook zichtbaar (net als Disney+ en Discovery+).
Als je bijvoorbeeld naar Sarah Jessica Parker zoekt dan krijg je dit overzicht te zien:
:strip_exif()/f/image/Ckc9clGWlwPW72fNTUjCwIZ2.jpg?f=fotoalbum_large)
Je ziet dus de films en series waarin zij een hoofdrol heeft gehad, waarin ze betrokken was als producent en in welke series ze een gastrol had van zowel Disney+, HBO Max, Discovery+ en natuurlijk iTunes.
JustWatch integratie zal dus snel komen denk ik.
Als je bijvoorbeeld naar Sarah Jessica Parker zoekt dan krijg je dit overzicht te zien:
:strip_exif()/f/image/Ckc9clGWlwPW72fNTUjCwIZ2.jpg?f=fotoalbum_large)
Je ziet dus de films en series waarin zij een hoofdrol heeft gehad, waarin ze betrokken was als producent en in welke series ze een gastrol had van zowel Disney+, HBO Max, Discovery+ en natuurlijk iTunes.
JustWatch integratie zal dus snel komen denk ik.
Ik mis de goed oude tijd van professionele vertaalbureaus die namen als Chewbacca vertaalden naar PruimtabakCH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:14:
[...]
Heeft vooral te maken met hoe betaling voor ondertitels werkt. Dat is per zin of per woord. Men gaat vaak te gehaast te werk, helaas. En het blijft mensenwerk, fouten worden dan nu eenmaal gemaakt.
Misschien interessant voor anderen om te weten, ik hoorde het volgende van de klantenservice van HBO Max: de HBO Max app wordt geblokkeerd door Google in de Play Store wanneer je een Huawei device hebt. Je krijgt dan de melding "Deze telefoon werkt niet met deze app".Dav0s schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:03:
Ik probeer de app te installeren op mijn Huawei P30 Pro, maar krijg de melding "Deze telefoon werkt niet met deze app." Iemand een idee hoe dat kan? Heb geprobeerd het via de chat aan HBO Max support te vragen, maar daar komt al uren geen enkele reactie uit. Vraag me af of daar uberhaupt al mensen achter zitten
Waarom dit was konden ze mij bij HBO Max niet vertellen helaas...
Dat zal best zo werken, echter verwacht ik van een vertaler gedegen talenkennis en als dan grammaticale fouten in de ondertiteling terecht komen kan ik daar slecht tegen. Overigens zie je dit ook soms in kranten, commercials, etc.CH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:14:
[...]
Heeft vooral te maken met hoe betaling voor ondertitels werkt. Dat is per zin of per woord. Men gaat vaak te gehaast te werk, helaas. En het blijft mensenwerk, fouten worden dan nu eenmaal gemaakt.
Maar goed, Engelse ondertiteling is voor mij een fijnere optie en ben ook blij dat dit bij alle (?) films en series te vinden is.
Erg teleurstellend dat de content niet in de hoogst mogelijk kwaliteit wordt aangeboden. Zowel dat er geen toegang is tot de correct masters als dat de content versneld afgespeeld wordt. Ik keek er naar uit om eindelijk gemakkelijk HBO content in Nederland te kunnen streamen, echter als dit de kwaliteit is dan pas ik. Hopelijk komt er voldoende ophef dat ze er iets aan doen, maar ik betwijfel het.
Alle content van HBO Max is in een paar maanden tijd ondertiteld, en aangezien er vóór die periode al een ernstig tekort was aan Nederlandse ondertitelaars zullen er ongetwijfeld veel beunhazen zijn ingeschakeld.
Ik heb net kleine stukjes van The Sopranos, The Matrix Resurrection en Boardwalk Empire bekeken, en die lijken zo op het eerste gezicht prima ondertiteld. Hopelijk wordt de rest nog eens netjes bijgewerkt.
Ik heb net kleine stukjes van The Sopranos, The Matrix Resurrection en Boardwalk Empire bekeken, en die lijken zo op het eerste gezicht prima ondertiteld. Hopelijk wordt de rest nog eens netjes bijgewerkt.
Een vertaler heeft dat ook wel, maar door de druk en de haast die erop ligt, is er te weinig tijd om daar op te controleren. Kleine dingetjes slippen er dan simpelweg doorheen.JP_Frost schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:23:
Dat zal best zo werken, echter verwacht ik van een vertaler gedegen talenkennis en als dan grammaticale fouten in de ondertiteling terecht komen kan ik daar slecht tegen. Overigens zie je dit ook soms in kranten, commercials, etc.
Maar goed, Engelse ondertiteling is voor mij een fijnere optie en ben ook blij dat dit bij alle (?) films en series te vinden is.
Het is dan ook niet geadverteerd als hoogst mogelijke, dus dat is een stukje verwachtingsmanagement van jouw kant.noobynater schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:25:
Erg teleurstellend dat de content niet in de hoogst mogelijk kwaliteit woord aangeboden. Zowel dat er geen toegang is tot de correct masters als dat de content versneld afgespeeld wordt. Ik keek er naar uit om eindelijk gemakkelijk HBO content in Nederland te kunnen streamen, echter als dit de kwaliteit is dan pas ik. Hopelijk komt er voldoende ophef dat ze er iets aan doen, maar ik betwijfel het.
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 08-03-2022 13:31 ]
Ik doel daarmee niet op Blu-ray kwaliteit, maar op dat het moederbedrijf in de VS klaarblijkelijk beter kwaliteit bronmateriaal heeft dan de Europeese dochter onderneming. Verder vind ik, en dat is uiteraard persoonlijk, de versnelling van 23,976 fps naar 25,000 fps wel storend en dat is ook mijn grootste heikelpunt.CH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:30:
[...]
Het is dan ook niet geadverteerd als hoogst mogelijke, dus dat is een stukje verwachtingsmanagement van jouw kant.Je hebt nog geen seconde gezien, maar je hebt al wel een oordeel klaar, best wel jammer om te zien.
Doordat HBO Max de content in HEVC-formaat aanbied kan compressie best een ding zijn om een zo klein mogelijk bestand te krijgen. Dan moeten er concessies worden gedaan op de beeldkwaliteit om ruimte te winnen. Wil je echt kwaliteit, moet je simpelweg niet bij een streamingdienst zijn, maar de blurays.noobynater schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:32:
Ik doel daarmee niet op Blu-ray kwaliteit, maar op dat het moederbedrijf in de VS klaarblijkelijk beter kwaliteit bronmateriaal heeft dan de Europeese dochter onderneming. Verder vind ik, en dat is uiteraard persoonlijk, de versnelling van 23,976 fps naar 25,000 fps wel storend en dat is ook mijn grootste heikelpunt.
Ik vraag mij echt af in hoeverre die 24 vs 25 fps merkbaar storend is (ik denk echt dat het meevalt en dat het een storm in een glas water is), daarnaast is het ook niet op alle content, maar op geselecteerde oudere content. Effectief gaat het om 40ms per seconde aan video...
Alle series die hiervoor op HBO NL en Ziggo stonden hebben wel goede ondertiteling (gemaakt door een Nederlands ondertitelbureau), die hebben ze overgenomen.dutchgio schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:54:
Is die ondertiteling niet van voor HBO Max in Nederland uitgebracht was?
Het gaat vooral om series die nieuw op HBO Max staan (hier en daar een uitzondering).
Ik denk dat dat nog best vies kan tegenvallen, kan ik uit ervaring vertellen.Jackal85 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:27:
Alle content van HBO Max is in een paar maanden tijd ondertiteld, en aangezien er vóór die periode al een ernstig tekort was aan Nederlandse ondertitelaars zullen er ongetwijfeld veel beunhazen zijn ingeschakeld.
Ik snap niet wat de specifieke codec te maken heeft met het feit dat er compressie wordt toegepast? HEVC is een prima codec waarmee je prima kwaliteit kan leveren, zelf met een relatief lage (tov oudere codecs) bitrate.CH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:37:
[...]
Doordat HBO Max de content in HEVC-formaat aanbied kan compressie best een ding zijn om een zo klein mogelijk bestand te krijgen. Dan moeten er concessies worden gedaan op de beeldkwaliteit om ruimte te winnen. Wil je echt kwaliteit, moet je simpelweg niet bij een streamingdienst zijn, maar de blurays.
Ik vraag mij echt af in hoeverre die 24 vs 25 fps merkbaar storend is (ik denk echt dat het meevalt en dat het een storm in een glas water is), daarnaast is het ook niet op alle content, maar op geselecteerde oudere content.
Ben het volledig met je eens dat je voor echte kwaliteit bij Blu-rays moet zijn, echter worden deze steeds schaarser en zijn deze onhanding in omgang.
Het jammere aan, en daarmee voor mij een teleurstelling, het 23,976fps tegen 25,000fps verhaal is dat dit hedendaags technisch niet meer een noodzaak is. Dat dit wordt gedaan voor TV uitzendingen kan ik begrijpen, maar daar hebben we hier niet mee te maken. Of eigenlijk wel en daar zit hem dan ook de crux van het verhaal. Als HBO Nordic toegang had tot het correct bronmateriaal was dit probleem er niet, althans dan had het er niet hoeven zijn. Echter, HBO Nordic heeft alleen toegang heeft tot de TV geoptimaliseerde versies van deze oudere films en series.
Wat precies? De hoeveelheid beunhazen die is ingeschakeld?CH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:44:
[...]
Ik denk dat dat nog best vies kan tegenvallen, kan ik uit ervaring vertellen.
Voor jou is het dus vooral de teleurstelling, begrijp ik dat goed?noobynater schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:45:
Het jammere aan, en daarmee voor mij een teleurstelling, het 23,976fps tegen 25,000fps verhaal is dat dit hedendaags technisch niet meer een noodzaak is. Dat dit wordt gedaan voor TV uitzendingen kan ik begrijpen, maar daar hebben we hier niet mee te maken. Of eigenlijk wel en daar zit hem dan ook de crux van het verhaal. Als HBO Nordic toegang had tot het correct bronmateriaal was dit probleem er niet, althans dan had het er niet hoeven zijn. Echter, HBO Nordic heeft alleen toegang heeft tot de TV geoptimaliseerde versies van deze oudere films en series.
Voorts vraag ik mij wel af, hoe zit het dan voor HBO Max in andere delen van Europa? Je zou zeggen dat daar hetzelfde probleem dan toch is, waarom valt dit dan nu pas op?
De tijd die het duurt om een ondertitel te maken. En ja, ik spreek uit ervaring, laat ik het daar op houden.Jackal85 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:47:
Wat precies? De hoeveelheid beunhazen die is ingeschakeld?
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 08-03-2022 13:48 ]
Het wordt toch geautomatiseerd en vervolgens nog nagekeken? Dan kan het vrij snel zou je denkenCH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:48:
[...]
De tijd die het duurt om een ondertitel te maken.
[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 08-03-2022 13:48 ]
Nee, automatische vertalingen zijn meestal wel bar en bar slecht, dan ben je over het algemeen juist langer bezig. Niet vergeten dat automatische vertalingen nooit de context weten en elk woord letterlijk vertalen.418O2 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:48:
Het wordt toch geautomatiseerd en vervolgens nog nagekeken? Dan kan het vrij snel zou je denken
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik mijn account check via de app of via de site, zie ik dat er geen abonnement aan het account gekoppeld is, wat waarschijnlijk de oorzaak van het probleem is. Dit terwijl er vanochtend wel gewoon netjes geld van mijn rekening afgeschreven is en alle stappen goed doorlopen zijn. Ik heb al geprobeerd om contact op te nemen met de klantenservice, maar het telefoonnummer werkt niet en de wachttijd via de chat is 8 uur. Opstartproblemen zullen we maar zeggenirencus schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:35:
Heeft iemand hier de foutmelding dat na het inloggen en betalen er staat 'No Provider within the Netherlands'. There is no available provider within this country?

nothing special
Ik ben daar al 20 jaar fulltime mee bezig. Als jij er ook middenin zit heb je toch ook gezien hoe ze al die opdrachten aan de straatstenen niet kwijtraakten? Ik heb een aantal series nagekeken die door nieuwkomers zijn vertaald. Die subs zien er nu, uiteraard, heel netjes uit.CH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:48:
[...]
De tijd die het duurt om een ondertitel te maken. En ja, ik spreek uit ervaring, laat ik het daar op houden.
Ja, klopt. Een teleurstelling omdat dit probleem er niet zou moeten hoeven zijn. Wellicht dat ik uiteindelijk alsnog een abonnement neem, verwacht eigenlijk van wel, zeker gezien het met nieuwe content geen issue gaat zijn lijkt het. Vooralsnog wacht ik even af.CH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:47:
[...]
Voor jou is het dus vooral de teleurstelling, begrijp ik dat goed?Ik heb namelijk best de indruk dat het echt vooral de teleurstelling is en men het verder weinig merkt.
Voorts vraag ik mij wel af, hoe zit het dan voor HBO Max in andere delen van Europa? Je zou zeggen dat daar hetzelfde probleem dan toch is, waarom valt dit dan nu pas op?
Naar wat ik begrijp is het voor jou geen probleem en dat is alleen maar fijn. Ergens geen last van hebben overtroeft altijd ergens wel last van hebben
Ik weet niet hoe het zit in andere delen van Europa, ik volg geen nieuws of discussie omtrent dit soort onderwerpen verder. Het zou best kunnen dat dit al langere tijd een kleine rel veroorzaakt elders, maar dat zou ik niet weten.
Misschien omdat half Europa nasynchronisatie in de eigen taal ook acceptabel vindt, dat trekken wij Nederlanders ook heel slecht.CH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:47:
[...]
Ondertitelaars worden per programmaminuut betaald.CH4OS schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:14:
[...]
Het klopt wel dat er veel tijdsdruk is.
De tarieven voor werk voor HBO Max waren wel hoger. Het voornaamste probleem zit 'm in het gebruik van templates die voor alle talen worden hergebruikt en door gewone vertalers worden ingevuld, in plaats van dat een Nederlandse ondertitelaar zelf een goede Nederlandse ondertitel maakt met normale indelingen. Zie mijn originele post.
Jackal85 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:27:
https://www.theguardian.c...-all-the-translators-gone“Like every other industry that requires skilled labour, the problem isn’t that there’s a ‘shortage’. The problem is that companies don’t want to pay for the highly experienced translators that are available. ‘Shortage’ is always capitalist speak for ‘we don’t want to pay’.”
Maar dat zal zeker hebben meegespeeld, maar mag natuurlijk geen excuus zijn om dan maar bagger eronder te zetten.
Ja, die zijn overgenomen van HBO NL, toen de ondertiteling nog door een Nederlandse bureau werd gedaan.Jackal85 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:27:
En The Matrix Resurrection had natuurlijk al een goede bioscoopvertaling.
Tja dat tekort is er wel degelijk, want ook een substantieel hoger tarief mét 200% spoedtoeslag verandert niets aan het feit dat ik als ervaren vertaler tot eind april volgeboekt ben. De aanbiedingen voor QC-klussen blijven binnenstromen, vandaar m’n vermoeden dat er veel nieuwkomers zijn ingeschakeld.Flitskikker schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:57:
[...]
Ondertitelaars worden per programmaminuut betaald.
Het klopt wel dat er veel tijdsdruk is.
De tarieven voor werk voor HBO Max waren wel hoger. Het voornaamste probleem zit 'm in het gebruik van templates die voor alle talen worden hergebruikt en door gewone vertalers worden ingevuld, in plaats van dat een Nederlandse ondertitelaar zelf een goede Nederlandse ondertitel maakt met normale indelingen. Zie mijn originele post.
[...]
[...]
https://www.theguardian.c...-all-the-translators-gone
Maar dat zal zeker hebben meegespeeld, maar mag natuurlijk geen excuus zijn om dan maar bagger eronder te zetten.
[...]
Ja, die zijn overgenomen van HBO NL, toen de ondertiteling nog door een Nederlandse bureau werd gedaan.
En The Matrix Resurrection had natuurlijk al een goede bioscoopvertaling.
Is dat de bioscoopondertiteling bij The Matrix 4? Dat zie ik er dan ook weer niet aan af.
Ja, het is nu weer het andere uiterste.Jackal85 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:01:
[...]
Tja dat tekort is er wel degelijk, want ook een substantieel hoger tarief mét 200% spoedtoeslag verandert niets aan het feit dat ik als ervaren vertaler tot eind april volgeboekt ben. De aanbiedingen voor QC-klussen blijven binnenstromen, vandaar m’n vermoeden dat er veel nieuwkomers zijn ingeschakeld.
Is dat de bioscoopondertiteling bij The Matrix 4? Dat zie ik er dan ook weer niet aan af.
Maar voor de genoemde topseries hebben geen van m'n collega's of ik aanbod gehad. Die lijken meteen weggezet bij templatefarms.
Ja, de ondertiteling op HBO Max is dezelfde als in de bioscoop.
[ Voor 4% gewijzigd door Flitskikker op 08-03-2022 14:27 ]
Haha ik heb persoonlijk een hekel aan spotten (zeker als het strak om de beeldwissels moet), dus doe mij maar goeie templates. Die moeten ook gewoon flink worden bijgeschaafd natuurlijk, maar dat lijken de meeste vakbroeders en -zusters niet te doen.Flitskikker schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:25:
[...]
Ja, het is nu weer het andere uiterste.Hier ook de agenda volledig vol en er komen nu zelfs opdrachten voor 10+ eur/min langs.
Maar voor de genoemde topseries hebben geen van m'n collega's of ik aanbod gehad. Die lijken meteen weggezet bij templatefarms.
Ja, de ondertiteling op HBO Max is dezelfde als in de bioscoop.
Anyway, het zal wel klachten gaan regenen bij HBO over de subs van de genoemde series. Dat wordt de hele zomer QC-en en recutten dus. Ik kan m'n abonnement gelijk wel opzeggen, want veel van die series ga ik dan toch wel zien.
Hier hetzelfde probleem. Vanochtend om 9 uur een bericht gestuurd via het webformulier en ongeveer een uur geleden een reactie gehad via de mail dat mijn vraag/probleem zou worden doorgezet. Ben benieuwd. Mail zag er uit alsof die door de vertaler is heen gehaald, maar zolang het spoedig wordt opgelost hoor je mij daarover niet klagen.sealy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:50:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik mijn account check via de app of via de site, zie ik dat er geen abonnement aan het account gekoppeld is, wat waarschijnlijk de oorzaak van het probleem is. Dit terwijl er vanochtend wel gewoon netjes geld van mijn rekening afgeschreven is en alle stappen goed doorlopen zijn. Ik heb al geprobeerd om contact op te nemen met de klantenservice, maar het telefoonnummer werkt niet en de wachttijd via de chat is 8 uur. Opstartproblemen zullen we maar zeggen
*knip*
Dit voegt niets toe en geen reclame voor je eigen v&a aub.
Dit voegt niets toe en geen reclame voor je eigen v&a aub.
[ Voor 73% gewijzigd door tweakduke op 11-03-2022 10:54 ]
Holly shit wat slecht, kan iemand kijken hoe het met de apple tv zit? Dank u zeer voor de gene die mij helpt!Seapher schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:47:
Voor wie graag streamt via chromecast een waarschuwing: De ondertiteling is niet gecentreerd, hoog gepositioneerd, heeft zwarte balken en dit is niet aan te passen in tegenstelling tot de app/browser.
[Afbeelding]
Na wat zoekwerk kan ik nog niet vinden wanneer/of hier verbetering in gaat komen.
Opties per apparaat inzake de ondertitels zijn hier te vinden.danysuri schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:52:
[...]
Holly shit wat slecht, kan iemand kijken hoe het met de apple tv zit? Dank u zeer voor de gene die mij helpt!
Ik heb een account aangemaakt en een standaard abo genomen en afgerekend met ideal. Ik kan nog steeds niets kijken en krijg de melding dat ik geen abo heb?
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Ik heb precies hetzelfde. Een mail gestuurd via reactie formulier aan HBO en ze hebben een betalingsbewijs gevraagd. Een screenshot van de afschrijving gestuurd en nu weer in afwachting van een reactie.flexje schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:55:
Ik heb een account aangemaakt en een standaard abo genomen en afgerekend met ideal. Ik kan nog steeds niets kijken en krijg de melding dat ik geen abo heb?
Er zijn meerderen die hier last van hebben, zie ook het topic.flexje schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:55:
Heb je misschien een link naar het formulier?Lucky-Shirt schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:00:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Een mail gestuurd via reactie formulier aan HBO en ze hebben een betalingsbewijs gevraagd. Een screenshot van de afschrijving gestuurd en nu weer in afwachting van een reactie.
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
https://help.hbomax.com/nl/ContactUs/Topic/Account_Billing
De 1e reactie vanochtend was overigens dat ze het druk hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Lucky-Shirt op 08-03-2022 15:05 ]
Raar, hier een p30 pro. Kon gewoon de app downloaden via de playstore. Net getest.Dav0s schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:16:
[...]
Misschien interessant voor anderen om te weten, ik hoorde het volgende van de klantenservice van HBO Max: de HBO Max app wordt geblokkeerd door Google in de Play Store wanneer je een Huawei device hebt. Je krijgt dan de melding "Deze telefoon werkt niet met deze app".
Waarom dit was konden ze mij bij HBO Max niet vertellen helaas...
Ipad versie bugged al na openen. "can't verify your subscription error bericht die maar over en over blijft komen". (En ik heb nog niet eens een account gemaakt.)
Website over belast.
Wel een app op de tv nog (Samsung 49KS7000). Kun je die app ook nog in het Engels instellen? Alle titels en namen in het Nederlands is nu al tenenkrommend.
Website over belast.
Wel een app op de tv nog (Samsung 49KS7000). Kun je die app ook nog in het Engels instellen? Alle titels en namen in het Nederlands is nu al tenenkrommend.
[ Voor 7% gewijzigd door The Chosen One op 08-03-2022 15:14 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Hier geen problemen op samsung S7+, hele berg content, ben de komende tijd wel weer van de straat
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
E-mailadres geverifieerd via de e-mail die je zou moeten hebben gekregen?flexje schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:55:
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Maat waarmee ik HBO Max ga delen heeft een abbo genomen , betaald, ingelogd en dan staat er onder account " je bent niet geabonneerd op HBO Max"
Meer mensen hier last van?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
tweakery schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:31:
Ik heb mijn abonnement gestart via ideal (welke ook is afgeschreven), maar vervolgens is dit niet bekend bij HBO max en vragen ze me doodleuk nog een keer een betaalmethode te kiezen en geld over te maken.
Iemand die hier al een oplossing voor heeft weten te vinden? Anders om 10.00 uur even contact opnemen met de klantenservice.
Ik had precies hetzelfde. Kreeg telefonisch te horen dat ze 'opstartproblemen' hebben en dat ze nog niet 'live' zijn. Is toch *^&*% waardeloos....G_Dragon schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:24:
Maat waarmee ik HBO Max ga delen heeft een abbo genomen , betaald, ingelogd en dan staat er onder account " je bent niet geabonneerd op HBO Max"

Uiteraard e-mail adres geverifieerd etc.
[ Voor 21% gewijzigd door PhuSioN op 08-03-2022 15:29 ]
Tja, Disney+ had hetzelfde. Verschil is dat D+ in NL als eerste van start ging, en dat HBO als het goed is in de rest van de wereld al wat ervaring heeft. Ik zie het maar zo: als je early adopter bent, krijg je een mooie korting, en de consequentie is dat het nog even behelpen is met bepaalde zaken. Ik ga er van uit dat als je een maandje wacht, er een hoop zal zijn opgelost. Alleen betaal je dan dus wel 8 euro per maand, ipv 4.PhuSioN schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:27:
[...]
[...]
Ik had precies hetzelfde. Kreeg telefonisch te horen dat ze 'opstartproblemen' hebben en dat ze nog niet 'live' zijn. Is toch *^&*% waardeloos....
Nomen nescio
Zo te zien kan ik beter een klein weekje wachten om te kijken of ik op de aanbieding in ga.
Ik weet in ieder geval zeker dat ik de versnelling 25/24 fout niet leuk ga vinden. Dus als dit niet opgelost is tegen die tijd is het jammer maar helaas
Ik weet in ieder geval zeker dat ik de versnelling 25/24 fout niet leuk ga vinden. Dus als dit niet opgelost is tegen die tijd is het jammer maar helaas
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Oh ja dat kan gebeuren toch? Zolang het maar opgelost word of moet iedereen er zelf achteraan,PhuSioN schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:27:
[...]
[...]
Ik had precies hetzelfde. Kreeg telefonisch te horen dat ze 'opstartproblemen' hebben en dat ze nog niet 'live' zijn. Is toch *^&*% waardeloos....
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Inderdaad € 4,- is no-brainer. Die laat ik net als Amazon Prime gewoon doorlopen óf het moet zo slecht worden dat ik het nut er niet meer van inzie.Bra-Jo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:31:
[...]
Tja, Disney+ had hetzelfde. Verschil is dat D+ in NL als eerste van start ging, en dat HBO als het goed is in de rest van de wereld al wat ervaring heeft. Ik zie het maar zo: als je early adopter bent, krijg je een mooie korting, en de consequentie is dat het nog even behelpen is met bepaalde zaken. Ik ga er van uit dat als je een maandje wacht, er een hoop zal zijn opgelost. Alleen betaal je dan dus wel 8 euro per maand, ipv 4.
I don't have dreams, I have goals!!
Ik kreeg te horen dat ik het moest aanzien wanneer het opgelost zou worden en anders moest je maar een andere dag weer terugbellen...G_Dragon schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:32:
[...]
Oh ja dat kan gebeuren toch? Zolang het maar opgelost word of moet iedereen er zelf achteraan,
Ik vermoed dat dit niet 'opgelost' gaat worden gezien er geen oplossing mogelijk is. Het bronmateriaal is namelijk de HDTV uit Europa en ik zie het niet gebeuren dat HBO Max ineens al het bronmateriaal van USA gaat gebruiken..rockhopper schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:31:
Zo te zien kan ik beter een klein weekje wachten om te kijken of ik op de aanbieding in ga.
Hoe lang zou het duren voordat een serie Nederlandse ondertiteling krijgt als ze dat nu niet hebben?
Was erg blij dat de serie Smallville erop stond met zijn 10 seizoenen maar zie nu alleen Engelse ondertiteling helaas.
Gelukkig kan ik me nu nog vermaken met peacemaker
Was erg blij dat de serie Smallville erop stond met zijn 10 seizoenen maar zie nu alleen Engelse ondertiteling helaas.
Gelukkig kan ik me nu nog vermaken met peacemaker
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Oh, hmm. Das helemaal vreemd. Heb al cache verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, etc. Maar blijf krijgen dat het niet beschikbaar is. Draai je een custom rom, of gewoon standaard software?dutchnltweaker schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:07:
[...]
Raar, hier een p30 pro. Kon gewoon de app downloaden via de playstore. Net getest.
Bij Viaplay speelt dit issue ook. Je kunt wel een en ander aanpassen via de algemene instellingen van Android zelf (zie hier en hier). Geen idee of het zinvol is om dat ook aan te passen op het apparaat waarop je de Chromecast-stream aanvraagt, maar wellicht valt het te proberen.Seapher schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:47:
Voor wie graag streamt via chromecast een waarschuwing: De ondertiteling is niet gecentreerd, hoog gepositioneerd, heeft zwarte balken en dit is niet aan te passen in tegenstelling tot de app/browser.
[Afbeelding]
Na wat zoekwerk kan ik nog niet vinden wanneer/of hier verbetering in gaat komen.
Ik ben er inderdaad ook bang voor. Time will tell. Ik begrijp nu de prijs strategie iets beter bij ze.Kraziey schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:37:
[...]
Ik vermoed dat dit niet 'opgelost' gaat worden gezien er geen oplossing mogelijk is. Het bronmateriaal is namelijk de HDTV uit Europa en ik zie het niet gebeuren dat HBO Max ineens al het bronmateriaal van USA gaat gebruiken..
Maar het tekent voor mij weer eens goed wat er allemaal mis is met tv/film licenties en de diensten.
4k die zover geknepen wordt dat het eigenlijk gewoon hd wordt, 20 abonnementen die nodig zijn om je series te kunnen zien, ondertitels met een veelvoud van fouten. Content die wel in land xx zijn maar niet in NL, wel de eerste 3 seizoenen maar daarna pech gehad (of wel alle series maar niet de films)
Maar goed dat is een beetje een offtopic rant hier.
Het is me nu in ieder geval duidelijk dat ze opstart kinderziektes hebben wat ik snap en begrip voor heb. Ik kijk het even aan of en hoe het beter gaat worden.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Je kunt als alternatief de apk sideloaden:Dav0s schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:39:
[...]
Oh, hmm. Das helemaal vreemd. Heb al cache verwijderd, telefoon opnieuw opgestart, etc. Maar blijf krijgen dat het niet beschikbaar is. Draai je een custom rom, of gewoon standaard software?
https://www.apkmirror.com...ore-2-52-10-0-91-release/
APKMirror is van AndroidPolice en verifieerd dat de APK's overeenkomen met het origineel.
Net de play store verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu doet ie het wel. Schiet mij maar lek...dutchgio schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:45:
[...]
Je kunt als alternatief de apk sideloaden:
https://www.apkmirror.com...ore-2-52-10-0-91-release/
APKMirror is van AndroidPolice en verifieerd dat de APK's overeenkomen met het origineel.

Dit is ene bekend probleem. Ik had net iemand aan de lijn en ik ben persoon 47 die dit gemeld heeft.Lucky-Shirt schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:00:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Een mail gestuurd via reactie formulier aan HBO en ze hebben een betalingsbewijs gevraagd. Een screenshot van de afschrijving gestuurd en nu weer in afwachting van een reactie.
Deze fix heb ik eerder toegepast voor een andere dienst (Prime Video). Goed om te weten dat dit ook werkt bij Viaplay.TexMex schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:43:
[...]
Bij Viaplay speelt dit issue ook. Je kunt wel een en ander aanpassen via de algemene instellingen van Android zelf (zie hier en hier). Geen idee of het zinvol is om dat ook aan te passen op het apparaat waarop je de Chromecast-stream aanvraagt, maar wellicht valt het te proberen.
Helaas neemt HBO Max vooralsnog de algemene ondertiteling instelling van Android niet over op chromecast.
Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC