Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:29:
[...]

Ja, nu hebben we 3 gelijktijdige streams en 30 downloads. Bij premium is dat 4 en 100.

Aangezien we geen functionaliteit zouden verliezen blijven we, denk ik, ook gewoon die 3 houden ipv terug naar 2 te gaan van standaard.
Ook het aantal gelijktijdige streams blijft voorlopig inderdaad hetzelfde:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:31
Ergens niet heel handig van ze. Als ze bestaande leden naar Premium 1 op 1 hadden overgezet met behoud van korting dan zouden ze geen afwijkende abonnementsvormen hebben, minder verwarring hebben veroorzaakt én meer centen hebben binnen geharkt.

Niet dat ik iets heb aan een extra scherm of downloads, dus prima zo :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dus ze introduceren een soort legacy abonnement. Waar ze ongetwijfeld ooit weer vanaf willen.
Ik snap dus echt niet waarom ze niet gewoon die klanten een jaar de mogelijkheid geven om te kiezen (en eventueel heen en weer te switchen) tussen het nieuwe standaard en premium. Dat zou ze nog een paar euro meer op kunnen leveren per klant ook. Na een jaar moet je dus je uiteindelijke keuze gemaakt hebben (of waarom ook niet. Gewoon 50% korting zo lang je abonnee bent ongeacht het abonnement. Desnoods met uitzondering van die reclameversie.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:06:
Dus ze introduceren een soort legacy abonnement. Waar ze ongetwijfeld ooit weer vanaf willen.
Ik snap dus echt niet waarom ze niet gewoon die klanten een jaar de mogelijkheid geven om te kiezen (en eventueel heen en weer te switchen) tussen het nieuwe standaard en premium. Dat zou ze nog een paar euro meer op kunnen leveren per klant ook. Na een jaar moet je dus je uiteindelijke keuze gemaakt hebben (of waarom ook niet. Gewoon 50% korting zo lang je abonnee bent ongeacht het abonnement. Desnoods met uitzondering van die reclameversie.)
Qua communicatie is het sowieso zeer slecht ja. En zelfs het benoemen dat er zo'n onzichtbaar abo is het alles duidelijker gemaakt.
Voor nu maakt het verder echter niet heel veel uit I guess. Het wordt natuurlijk wel "spannend" als ze later alsnog van dit legacy abo af willen. Of ze dan potentieel de korting behouden, of je dan de keuze krijgt welj abo je wilt hebben, ....

Maarja, ze hadden ook nu kunnen overzetten op Premium incl keuze om (eenmalig? voor altijd?) te kunnen wisselen, incl behoud van prijs. Dat ene scherm extra en die 70 downloads extra zijn gewoon willekeurige nummertjes die HBO niks kosten (en geen extra abos oplevert) en waarbij maar zeer weinig klanten tegen de limiet van 3 / 30 aan zullen lopen (zonder account sharing dat sowieso niet mag).
De enige reden waarom "iedereen" Premium neemt (bij Netflix etc) is natuurlijk voor 4K. En als Netflix de helft zou kosten voor 4K met 1 of 2 streams zou ik het ook veel vaker afnemen dan nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Nee, ze zijn duidelijk alleen zijn mensen heel wantrouwend en leggen ze op elke slak zout.
ArthurMorgan schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 12:06:
.... Waar ze ongetwijfeld ooit weer vanaf willen.....
Er komt een moment bij gebruikers dat ze het blijkbaar hoe dan ook niet goed kunnen doen of hoe dan ook niet meer geloofd worden.

Maar daar staan de laatste x pagina's vol mee.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
avotar schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:01:
Nee, ze zijn duidelijk alleen zijn mensen heel wantrouwend en leggen ze op elke slak zout.

[...]

Er komt een moment bij gebruikers dat ze het blijkbaar hoe dan ook niet goed kunnen doen of hoe dan ook niet meer geloofd worden.

Maar daar staan de laatste x pagina's vol mee.
Ik denk dat hier een misverstand ontstaat.
Ik zie dat namelijk niet als iets wat een aanval op de klanten is. Maar wat gewoon ontstaat omdat het extra werk voor het bedrijf is voor een steeds kleinere groep klanten. Ik heb bij heel veel bedrijven legacycontracten gehad. En op een gegeven moment worden die gewoon een blok aan het been voor een bedrijf. Dus ja, dan moeten ze er af. (nogmaals, hebben ze dus groot gelijk mee :) ) De ene keer wordt dat dan beter opgelost dan de andere keer.

Mijn punt is dus ook gewoon dat je beter kunt voorkomen dat je die moet aanbieden.
Het is dus meer dat ik het bedrijfstechnisch onverstandig vind hoe ze het aanpakken, dan klantonvriendelijk. Want op dit moment is het natuurlijk zeer klantvriendelijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door ArthurMorgan op 10-05-2024 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19
Ik heb trouwens nog steeds geen mail gehad (ook niet in spam) over de prijsverhoging. Geldt deze voor mij dus niet? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Deezers schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:24:
Ik heb trouwens nog steeds geen mail gehad (ook niet in spam) over de prijsverhoging. Geldt deze voor mij dus niet? :+
Maar je behoudt wel dezelfde functionaliteiten zoals je nu hebt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:32
https://www.filmtotaal.nl/nieuws/112867
https://press.disneyplus....sney-plus-hulu-max-bundle

Een samenwerking tussen disney /hulu en hbo.

Ben benieuwd naar de prijzen en of we het hier uiteindelijk ook krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:55
Dagarkin schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 22:34:
https://www.filmtotaal.nl/nieuws/112867
https://press.disneyplus....sney-plus-hulu-max-bundle

Een samenwerking tussen disney /hulu en hbo.

Ben benieuwd naar de prijzen en of we het hier uiteindelijk ook krijgen.
Hoeven we in ieder geval niet meer verwachten dat Apple Disney+ overneemt. :) Of misschien juist dan interessanter voor Apple? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

meesje schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:06:
[...]

Hoeven we in ieder geval niet meer verwachten dat Apple Disney+ overneemt. :) Of misschien juist dan interessanter voor Apple? ;)
Als het zo doorgaat, hebben we straks weer gewoon één aanbieder van streaming video, net zoals Netflix 10 jaar (ofzo) geleden.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 10:31
Bra-Jo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:11:
[...]

Als het zo doorgaat, hebben we straks weer gewoon één aanbieder van streaming video, net zoals Netflix 10 jaar (ofzo) geleden.
Ik denk dat ze met zijn alle één blok tegen Netflix willen vormen. Volgens mij had Netflix net zoveel of meer abonnees dan alle andere streamingdiensten bij elkaar.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Bra-Jo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:11:
[...]

Als we het dan ook nog kunnen krijgen voor de prijs van Netflix 10 jaar geleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:32
meesje schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:06:
[...]

Ja hoop zelf wel dat er veel concurrentie blijft en denk dat Apple gewoon hun eigen dienst uitbreid met hun eigen content, maar op lange termijn als je kijkt naar de kosten en baten, dan is streamen voor de meesten bedrijven niet rendabel.

https://www.forbes.com/ho...internet/streaming-stats/

Als straks hbo en disney samenwerken hebben ze de mogelijkheid om netflix qua subscribers te verslaan en wellicht levert dit weer voor ons lagere prijsabonnementen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-10 17:22

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Leuker kunnen we het niet maken.. wel onvoorspelbaarder

Iedereen net bekomen van de stress nu we weten hoe het grotendeels gaat lopen met de lifetime korting abbo's krijgen we dit nieuwsbericht weer voorgeschoteld.. laat het speculeren maar beginnen, lol

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Dagarkin schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:52:
maar op lange termijn als je kijkt naar de kosten en baten, dan is streamen voor de meesten bedrijven niet rendabel.
Dat is hip. Eerst iets lanceren dat je met verlies verkoopt om het aan de massa te brengen. En vervolgens de prijs flink opschroeven zodat het wel winstgevend is. Of ze draaien bewust geen winst, omdat winst alleen maar geld kost (belastingen). En met een mooi praatje vind je toch altijd wel investeerders die het verlies dichten (en hoe die investeerder zijn investering terugverdiend is een probleem voor later).

Zie bv Netflix die de prijs flink opschroeft nu het zelfs een werkwoord is ("Netflixen").
Maar bv ook winkelketens zoals een Aldi of zo die echt niet meer zo goedkoop zijn als vroeger (als in: net zo duur als de Jumbo/AH/...) maar wel nog steeds van de naam profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:55
Ondanks de toezegging dat abonnees van het eerste uur met lifetime 50% korting de 4K + Dolby Atmos (op geselecteerde titels) behouden heb ik toch besloten HBO Max op te zeggen. De laatste serie die wij met veel plezier op HBO Max keken was Warrior, in 1080p. Terwijl die nu in betere 4K kwaliteit ook op Netflix te kijken is!

In de praktijk kijken we in mijn huis gewoon zo weinig HBO Max dat het gewoon geld weggeven is om het abonnement aan te houden.

Blijven over: Netflix (via Turkije want veel goedkoper), Amazon Prime en Apple TV+. En daarmee hebben we voldoende films en series om ons zoet te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Haay schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:33:
Ondanks de toezegging dat abonnees van het eerste uur met lifetime 50% korting de 4K + Dolby Atmos (op geselecteerde titels) behouden heb ik toch besloten HBO Max op te zeggen.
Dat "op geselecteerde titels" rijmt toch niet met dit:

TexMex in "Het HBO Max topic [streamingdienst]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
RCBL schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:02:
[...]

Nouja, dat is en blijft een vage verwoording. We zullen er na de migratie achter komen wat nu precies de bedoeling is. Doordat HBO Max een technisch verouderd platform is zou 4K lastig zijn, en dat verklaart wellicht de "geselecteerde titels". Als hier dadelijk ook het Max platform gebruikt wordt zullen we zien of we dan gewoon alles in 4K krijgen dat er in 4K is (zoals dus bv de aangehaalde Warrior, dat een serie van HBO / Warner is maar op hun eigen dienst nu hier ibj HBO Max niet beschikbaar is in 4K. Geen idee of dat in de landen waar Max wel al uit is wel in 4K is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
RCBL schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:02:
[...]

Met 'op geselecteerde titels' bedoelen ze simpelweg dat niet alles 4K zal zijn op HBO Max. Dat zeggen ze, zodat mensen niet kunnen gaan klagen dat een serie of film uit de jaren '80 geen 4K is, terwijl ze wel betalen voor 4K in hun abonnement.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hahn schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:41:
[...]

Met 'op geselecteerde titels' bedoelen ze simpelweg dat niet alles 4K zal zijn op HBO Max. Dat zeggen ze, zodat mensen niet kunnen gaan klagen dat een serie of film uit de jaren '80 geen 4K is, terwijl ze wel betalen voor 4K in hun abonnement.
Dat is natuurlijk niet de reden. Of kijk jij op Netflix, Amazon Prime, Disney+, ... films & series uit de jaren 80 wel in 4K? ;) En ook die gebruiken dus niet zo'n bewoording.

Het is gewoon echt wat er staat: HBO kiest wat er in 4K op staat. En de serie Warrior, gemaakt door HBO / WBD staat er niet in 4K op, terwijl die klaarblijkelijk wel in 4K bestaat, want op Netflix staat die wel in 4K.
Het aanbod 4K op HBO Max is dus maar een deel (/fractie?) van de content die origineel wel in 4K beschikbaar is. Bij zaken die ze inkopen kan het nog een kosten afweging zijn (niet de 4K licentie kopen), maar bij content van WBD zelf zou dat nogal raar zijn, maar ook daar is niet alle content van in 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:52:
[...]

Dat is natuurlijk niet de reden. Of kijk jij op Netflix, Amazon Prime, Disney+, ... films & series uit de jaren 80 wel in 4K? ;) En ook die gebruiken dus niet zo'n bewoording.

Het is gewoon echt wat er staat: HBO kiest wat er in 4K op staat. En de serie Warrior, gemaakt door HBO / WBD staat er niet in 4K op, terwijl die klaarblijkelijk wel in 4K bestaat, want op Netflix staat die wel in 4K.
Het aanbod 4K op HBO Max is dus maar een deel (/fractie?) van de content die origineel wel in 4K beschikbaar is. Bij zaken die ze inkopen kan het nog een kosten afweging zijn (niet de 4K licentie kopen), maar bij content van WBD zelf zou dat nogal raar zijn, maar ook daar is niet alle content van in 4K.
Linksom of rechtsom zeggen we vrijwel hetzelfde: HBO bedoelt ermee te zeggen dat niet alles 4K is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hahn schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:03:
[...]

Linksom of rechtsom zeggen we vrijwel hetzelfde: HBO bedoelt ermee te zeggen dat niet alles 4K is.
Dat is wel een heel erge versimpeling.
"Niet alles in 4K omdat het nooit geproduceerd/uitgebracht is in 4K" (jouw voorbeeld "film uit 80er jaren") is toch echt iets heel anders dan een film of serie die wel in 4K is geproduceerd / uitgebracht, niet in 4K aanbieden (al helemaal als het ook nog eens iets van WBD zelf is en ze het later ook nog eens in licentie geven aan een concurrent en die het wel in 4K aanbied).

Dat niet alles in 4K is omdat niet alle content / bronmateriaal in 4K is spreekt voor zich. Geen 4K terwijl het bronmateriaal dat wel is, en de concurrent het wel in 4K heeft (en de content in eigendom van WBD is / WBD het heeft geproduceerd) spreekt niet voor zich en is bij mijn weten HBO Max de enige dienst waar dat bij speelt. Dat ze dus daadwerkelijk met de hand kiezen wat ze wel en niet in 4K aanbieden van content die wel in 4K bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:10:
[...]

Dat niet alles in 4K is omdat niet alle content / bronmateriaal in 4K is spreekt voor zich.
Dat vinden jij en ik misschien voor zich spreken, maar ik heb 6 jaar lang als TV-verkoper bij de Media Markt gewerkt, en het aantal klanten dat ik heb meegemaakt die dacht dat ze met alles 4K-beeld zouden hebben, omdat ze een 4K-televisie hadden gekocht is heel veel hoger dan je misschien zou denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hahn schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:14:
[...]

Dat vinden jij en ik misschien voor zich spreken, maar ik heb 6 jaar lang als TV-verkoper bij de Media Markt gewerkt, en het aantal klanten dat ik heb meegemaakt die dacht dat ze met alles 4K-beeld zouden hebben, omdat ze een 4K-televisie hadden gekocht is heel veel hoger dan je misschien zou denken ;)
Wat doen we nu moeilijk? Upscaled 4K is toch prima? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hahn schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:14:
[...]

En het punt is?

HBO zegt "4K bij geselecteerde titels", sure, dan zou je kunnen stellen dat niet alles in 4K is omdat het bronmateriaal niet in 4K is. Alleen is dat niet wat bij HBO gebeurt (en waar ze ook nog eens de enige in zijn). Ze bieden gewoon niet alles in 4K aan dat in 4K beschikbaar is. Dus bij HBO op kantoor zit daadwerkelijk iemand die beslist of een film/serie, die ze in 4K hebben, in 4K wordt aangeboden. En bij Netflix, Amazon Prime, Disney+, ... is dat niet aan de orde, als ze daar iets in 4K krijgen aangeleverd dan bieden ze het ook in 4K aan. Daar beslist niemand over of ze dat wel willen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Nou nee hoor, bij Prime gebeurt precies hetzelfde. Genoeg films waar een 4k/UHD-logo bij staat, maar waar dan blijkt dat streamen enkel HD is, maar dat je deze wel in 4k via Prime kunt aanschaffen.

Maar als bestaand abonnee zie ik bij HBO wel wat er gaat gebeuren. Als ik terug zou gaan naar HD vind ik het het nog steeds prima waar voor zijn geld (€10 exclusief korting), bij Netflix is dit al €14. Als ik 4k behoud op de series en films waar ik het nu ook al heb is het top. Als ook nog eens alle andere 4k-content erbij komt, terwijl ik nauwelijks meer ga betalen is het echt helemaal een onverwachte bonus!

En zeker bij het 4k-abonnement verwacht ik echt dat het nieuwe HBO-max veel meer 4k content toevoegt. Dit hebben ze ook gedaan in andere landen waar Max is geïntroduceerd. Vergelijk bijvoorbeeld Argentinië met de 4k-content van het oude HBO Max en van het nieuwe Max.

We zullen het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Hoe dan ook is het vreemd dat een HBO productie in betere kwaliteit te zien is bij de concurrentie. Zal wel iets zijn geweest van; Netflix wil exclusief de serie in 4K. HBO denkt, prima, geld!!!

Dat niet alles 4K is, prima. Maar dit is en blijft dom. Ik kijk nu een HBO serie op Netfix… heb beide abonnementen

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Thalaron schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:07:
Hoe dan ook is het vreemd dat een HBO productie in betere kwaliteit te zien is bij de concurrentie. Zal wel iets zijn geweest van; Netflix wil exclusief de serie in 4K. HBO denkt, prima, geld!!!

Dat niet alles 4K is, prima. Maar dit is en blijft dom. Ik kijk nu een HBO serie op Netfix… heb beide abonnementen
Het argument is al vanaf launch geweest dat HBO Max valt onder HBO Nordic en die weer content huren van HBO zelf. Daarom was de ondertiteling in het begin ook bagger en zijn er framerate issues. Allemaal rechten en belastingtechnisch geneuzel. Met de nieuwe app zou de HBO Max ervaring wereldwijd hetzelfde moeten zijn, tot WarnerBros Discovery op termijn weer een nieuwe eigenaar krijgt, wat gezien de nog steeds grote schulden niet geheel uit te sluiten is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
@Deezers dat weet en snap ik, maar dat maakt het - vanuit consumenten oogpunt - nog niet logisch. De gemiddelde afnemer verdiept zich daar niet in, die verwacht gewoon HBO content (in de best beschikbare kwaliteit) op HBO..

[ Voor 8% gewijzigd door Thalaron op 11-05-2024 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 13:55
Wasrek schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:58:
Maar als bestaand abonnee zie ik bij HBO wel wat er gaat gebeuren. Als ik terug zou gaan naar HD vind ik het het nog steeds prima waar voor zijn geld (€10 exclusief korting), bij Netflix is dit al €14. Als ik 4k behoud op de series en films waar ik het nu ook al heb is het top. Als ook nog eens alle andere 4k-content erbij komt, terwijl ik nauwelijks meer ga betalen is het echt helemaal een onverwachte bonus!
Tsja, verschillende mensen, verschillende wensen. :) Voor mij was het feit dat SkyShowTime alleen maar in 1080p beeld en 5.1 geluid streamt, en dus helemaal geen 4k met Dolby Vision en Dolby Atmos als mogelijkheid heeft, de voornaamste reden dat ik überhaupt geen SST abonnement heb genomen toen ze net als HBO Max in Nederland begonnen met 50% korting abonnement.

Voor mij is die hogere kwaliteit en wat dat toevoegt aan mijn beleving van films en series belangrijk. Maar wat in mijn situatie ook belangrijk is, is dat mijn vrouw, zoon en dochter niet naar HBO Max kijken, en ik de laatste tijd er ook weinig op vind dat ik liever wil kijken dan wat er nog in mijn kijk-lijst staat op Netflix, Apple TV+ en Prime. Zelfde reden waarom ik vorig jaar Disney+ ook beëindigd heb (dat, en de prijsverhogingen van Disney+ die het steeds minder aantrekkelijk maakt).

Maar iedereen maakt daarin zijn/haar eigen afweging en dat is prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
Ik heb zelf al het eea gelezen maar niet helemaal duidelijk nog. Wanneer ik nu een hbomax abonnement afsluit, bijvoorbeeld een jaar abonnement voor 59,99 euro. Wordt daar straks discovery+ aan toegevoegd, of moet ik dan nog extra kosten betalen of abonnements wijzigingen doorvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Cubaxe schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:05:
Ik heb zelf al het eea gelezen maar niet helemaal duidelijk nog. Wanneer ik nu een hbomax abonnement afsluit, bijvoorbeeld een jaar abonnement voor 59,99 euro. Wordt daar straks discovery+ aan toegevoegd, of moet ik dan nog extra kosten betalen of abonnements wijzigingen doorvoeren?
Net even gekeken op hun website. De informatieverstrekking is heel summier. Je hebt nu inderdaad twee keuzes. Er wordt wel verwezen naar 11 juni, maar veel meer info geeft dit niet. Waarom niet de verschillende abonnementen gelijk tonen? En aanvullende pakketten?

Edit: hier trouwens meer info over wat er gaat veranderen.
https://help.hbomax.com/NL/Answer/Detail/000002200

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 18-05-2024 12:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:47
Discovery-favorieten: De beste real-life shows van je favoriete tv-kanalen: Discovery, TLC, ID en meer.
Ik heb hier mijn twijfel bij, ik wil juist niet de realityshows maar de meer wetenschappelijke documentaires en reportages, ik hoop dat deze ook komen en niet enkel kansloze mensen van TLC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Vandaag zou Dune II worden toegevoegd, maar -heel fijn- er staat alleen een trailer... :/

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:47
KillerBee schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:13:
Vandaag zou Dune II worden toegevoegd, maar -heel fijn- er staat alleen een trailer... :/
Kalm blijven. Ik denk dat we gewoon nog even geduld moeten hebben. Wellicht heeft het iets met een tijdzone oid te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blune
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 07:26
Bijzonder... ik kan de app niet meer openen omdat, volgens de melding, Hbo Max wordt veranderd in Max en wordt vervolgens doorverwezen naar de play store om Max te downloaden. Echter is die app hier nog niet beschikbaar.

Beetje zoeken en ik kwam het onderstaande artikel tegen van bijna precies een jaar geleden wat er verdacht veel op lijkt: nieuws: Sommige Nederlandse HBO Max-klanten lijken dienst niet meer te kunnen...

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Blune schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:16:
Bijzonder... ik kan de app niet meer openen omdat, volgens de melding, Hbo Max wordt veranderd in Max en wordt vervolgens doorverwezen naar de play store om Max te downloaden. Echter is die app hier nog niet beschikbaar.

Beetje zoeken en ik kwam het onderstaande artikel tegen van bijna precies een jaar geleden wat er verdacht veel op lijkt: nieuws: Sommige Nederlandse HBO Max-klanten lijken dienst niet meer te kunnen...

Meer mensen last van?
Ja er loopt hier nog een topic over dit probleem zag ik.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Witlof schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:02:
[...]

Kalm blijven. Ik denk dat we gewoon nog even geduld moeten hebben. Wellicht heeft het iets met een tijdzone oid te maken.
Ben helemaal Zen hoor! :P
HBO heeft al gereageerd op social media, dat er vertraging is opgelopen, inderdaad nog even geduld hebben dus.
Het had mooi geweest op m'n vrije dag, in plaats daarvan maar in het zonnetje zitten... 8) :D

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
KillerBee schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:40:
[...]

Ben helemaal Zen hoor! :P
HBO heeft al gereageerd op social media, dat er vertraging is opgelopen, inderdaad nog even geduld hebben dus.
Het had mooi geweest op m'n vrije dag, in plaats daarvan maar in het zonnetje zitten... 8) :D
Heb je een linkje naar de post op social media? Ik wilde namelijk vanavond deel 1 & 2 kijken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Witlof zo te zien kan ik niet direct naar het betreffende berichtje linken, maar het staat op hun FB pagina:
https://www.facebook.com/...318&set=a.261479406457473

Berichtje HBO (in reactie op een vraag):
Hey goedemorgen! Dune: Part Two heeft helaas wat vertraging opgelopen. We zijn druk bezig om hem zo snel mogelijk beschikbaar te maken. Onze excuses voor het ongemak 💜

[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 21-05-2024 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
KillerBee schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:13:
Ik wist niet dat hij vandaag op HBO zou komen. Hopelijk komt hij nog, dan weet ik wat er aan staat vanavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_GG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-08 11:01
Blune schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:16:

Meer mensen last van?
Na inloggen op hbomax.com wordt inderdaad vertelt dat het max.com is geworden, daar inloggen lukt daar alleen niet. Account lijkt wel te bestaan; inloggen met juiste gegevens krijg ik "Something went wrong. Please try again." > wanneer ik een verkeerd wachtwoord gebruik "That email address or password doesn’t look right."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Apart, ik kan zowel op de app (iOS) als via de browser gewoon inloggen en dingen kijken.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Hier ook, zowel app als in browser werkt alles gewoon.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denval
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-10 18:14
Hier ook zowel Apple TV als iOS app kan ik niks bekijken. Moet eerst de nieuwe MAX app downloaden maar deze is inderdaad nog niet te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Hier werkt alles gewoon vlekkeloos nog met de hbo Max app op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik probeerde The Sympathizer te kijken met Engelse ondertiteling en begreep weinig van de Vietnamese dialogen. Maar kies je voor Nederlandse ondertiteling dan zijn die wel vertaald 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief_GG
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-08 11:01
Chief_GG schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:33:
[...]

Na inloggen op hbomax.com wordt inderdaad vertelt dat het max.com is geworden, daar inloggen lukt daar alleen niet. Account lijkt wel te bestaan; inloggen met juiste gegevens krijg ik "Something went wrong. Please try again." > wanneer ik een verkeerd wachtwoord gebruik "That email address or password doesn’t look right."
Update; ik kan weer inloggen op de hbomax.com site (dus de oude)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Witlof
Dune 2 staat er inmiddels ook op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:54
Heeft dune part Two geen Atmos? Het heeft die tag. Maar Atmos springt hier niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:25
hier op mijn atmos set up helaas ook geen dolby atmos bij het tweede deel.
betreft een Philips met het Android systeem.

[ Voor 24% gewijzigd door dinandus op 23-05-2024 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 12:17

Mr. Freeze

¡GO!

Hier wel Atmos op m’n Sonos set. (Apple tv 4K)

[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Freeze op 22-05-2024 22:12 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Dune Part 2 is gewoon Dolby Atmos via mijn LG C2. :)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Na nog een keer opstarten was er wel opeens Atmos.

Btw vraagje over abbo veranderingen binnenkort. Zal wel al een keer gevraagd zijn.
Ik heb de 50% korting. Dus als ik naar de 4k versie ga. Die 14 euro is. Dan betaal ik 7 euro voor die versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
lHybridl schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:14:

Btw vraagje over abbo veranderingen binnenkort. Zal wel al een keer gevraagd zijn.
Ik heb de 50% korting. Dus als ik naar de 4k versie ga. Die 14 euro is. Dan betaal ik 7 euro voor die versie?
Nee, je krijgt 50% korting op het Standaard abonnement. Dus je betaald straks 4,99. Als je zelf upgraded naar premium ben je je korting kwijt en betaal je 14 :) volgens HBO zouden we 4K 'voorlopig' behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
lHybridl schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:14:

inderdaad even terugbladeren :) Je verliest je korting als je van abonnement type wijzigt.
verder m.b.t. 4K:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Deezers schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:32:
[...]

Nee, je krijgt 50% korting op het Standaard abonnement. Dus je betaald straks 4,99. Als je zelf upgraded naar premium ben je je korting kwijt en betaal je 14 :) volgens HBO zouden we 4K 'voorlopig' behouden.
ah oke. Lekker blijven zitten dus als 4k blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
lHybridl schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:44:
[...]

ah oke. Lekker blijven zitten dus als 4k blijft.
Ja vooral zelf niks wijzigen in je account. En altijd betalen. Want 1 mislukte afschrijfpoging en je korting wordt direct stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:40
mrdemc schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:32:
[...]

inderdaad even terugbladeren :) Je verliest je korting als je van abonnement type wijzigt.
verder m.b.t. 4K:

[...]
Hmmmm gezien de reactie op de vraag zelf geschreven lijkt (gezien o.a. de incorrecte zinsopbouw) door de medewerker en niet een standaard net geschreven copy paste antwoord vraag ik mij toch af of dat gaat kloppen of dat het niet een vrije interpretatie van een medewerker is zonder enige rechten voor de klant.
Zijn er meerdere die het gevraagd hebben en hebben die eenzelfde antwoord gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
PaPi36 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:28:
[...]

Hmmmm gezien de reactie op de vraag zelf geschreven lijkt (gezien o.a. de incorrecte zinsopbouw) door de medewerker en niet een standaard net geschreven copy paste antwoord vraag ik mij toch af of dat gaat kloppen of dat het niet een vrije interpretatie van een medewerker is zonder enige rechten voor de klant.
Zijn er meerdere die het gevraagd hebben en hebben die eenzelfde antwoord gekregen?
Zeker, als je een stukje naar boven scrollt bij de post die ik quote zie je de andere antwoorden op dezelfde pagina en daarvoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:40
mrdemc schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:29:
[...]

Zeker, als je een stukje naar boven scrollt bij de post die ik quote zie je de andere antwoorden op dezelfde pagina en daarvoor :)
Dank, dat had ik beter kunnen checken inderdaad. Heb het ook maar eens als dubbelcheck bij HBO nu gevraagd. Hoe meer bevestiging, hoe beter.

Andere note....ik hoop dat met de vernieuwde app zodadelijk het stottervrij gaat werken op de Chromecast TV 4K. Zat laatst Aquaman 2 te kijken wat eigenlijk bijna geen doen was. Met een oudere Chromecast 4K is er geen enkel probleem (andere kamer en bedraad aangesloten maar toch).

---------------
Hartelijk dank dat je contact hebt opgezocht met de klantenservice van HBO Max. Graag help ik je verder.

Naar aanleiding van je recente e-mail begrijp ik dat je wat onduidelijkheden hebt over de overstap naar het nieuwe HBO Max en hoe dit van invloed is op de beeld- en geluidskwaliteit en het streamen op 4 schermen met je huidige abonnement.

De klanten die migreren naar het nieuwe HBO met een standaard abonnement verliezen geen functionaliteiten. Je kunt nog gebruik maken van 4k, HDR en Dobly Atmos. Ook kan je gebruik maken van het streamen op 4 schermen.

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Mocht je nog aanvullende vragen hebben of assistentie nodig hebben, dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,
Leon

[ Voor 36% gewijzigd door PaPi36 op 03-06-2024 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03:16
Uit nieuwsgierigheid heb ik nagevraagd of het FPS probleem met de lancering van het nieuwe platform zal worden verholpen, maar ik kreeg de dooddoener dat er nog geen duidelijkheid is of daar verandering in zal komen. 8)7

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Shinobi-vs-Gast schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 14:48:
Uit nieuwsgierigheid heb ik nagevraagd of het FPS probleem met de lancering van het nieuwe platform zal worden verholpen, maar ik kreeg de dooddoener dat er nog geen duidelijkheid is of daar verandering in zal komen. 8)7
Het FPS probleem komt doordat HBO Max in Nederland wordt geleverd door HBO Nordic, wat een dochteronderneming van de Amerikaanse WBD is. Waarbij HBO Nordic altijd zelf een licentie heeft moeten nemen op het "originele" materiaal maar dit vervolgens dus in de verkeerde FPS kreeg aangeleverd (dus al het originele materiaal versneld afgespeeld).

En voor zover ik weet zal het nieuwe (HBO) Max rechtstreeks geleverd worden door WBD. Daarmee mag je toch hopen dat WBD ook wereldwijd hetzelfde (beeld/audio)materiaal gebruikt en niet op hetzelfde platform "op dezelfde server" dezelfde content gaat leveren met verschillende FPS/....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
RobertMe schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 15:01:
[...]

Het FPS probleem komt doordat HBO Max in Nederland wordt geleverd door HBO Nordic, wat een dochteronderneming van de Amerikaanse WBD is. Waarbij HBO Nordic altijd zelf een licentie heeft moeten nemen op het "originele" materiaal maar dit vervolgens dus in de verkeerde FPS kreeg aangeleverd (dus al het originele materiaal versneld afgespeeld).

En voor zover ik weet zal het nieuwe (HBO) Max rechtstreeks geleverd worden door WBD. Daarmee mag je toch hopen dat WBD ook wereldwijd hetzelfde (beeld/audio)materiaal gebruikt en niet op hetzelfde platform "op dezelfde server" dezelfde content gaat leveren met verschillende FPS/....
En hopen dat de ondertiteling dan ook correct over gaat, anders klopt de content wel maar de ondertiteling weer niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Reintroducing HBO Max, noemen ze het, in de huidige app.

We gaan het zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
hardware-lover schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:24:
Reintroducing HBO Max, noemen ze het, in de huidige app.

We gaan het zien.
Nouja, effectief dus het einde van HBO Max en de introductie van Max. Alleen is dat hier in de Benelux dus nog steeds onder de HBO Max naam.
Nieuw product, zelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:34
Ik ben benieuwd hoe het nieuwe HBO Max en de uitbreidingen daarbinnen zich verhouden tot het Discovery+ aanbod. Ik heb beide nu, maar misschien kan ik ze straks samenvoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
swhnld schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:13:
Ik ben benieuwd hoe het nieuwe HBO Max en de uitbreidingen daarbinnen zich verhouden tot het Discovery+ aanbod. Ik heb beide nu, maar misschien kan ik ze straks samenvoegen?
Discovery+ blijft apart nog bestaan, tot een nader te bepalen datum. Alleen zie je straks in de HBO app geselecteerde discovery+ content terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:34
Deezers schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:29:
[...]

Discovery+ blijft apart nog bestaan, tot een nader te bepalen datum. Alleen zie je straks in de HBO app geselecteerde discovery+ content terug.
Ja, maar bepaalde sport content gaat verdwijnen, en na lancering HBO Max stopt de mogelijkheid voor nieuwe klanten om lid te worden van Discovery+.

Mail van 30 mei dat UFC overgaat naar Max:
We moeten je bij deze helaas melden dat de uitzendrechten van UFC binnenkort zullen overgaan naar HBO Max. Je zult daarom vanaf 3‌0 ju‌ni geen UFC meer kunnen volgen op discovery+.
Artikel over de abonnementen stop nieuwe klanten, en gedeeltelijk beschikbare discovery aanbod bij Max:
https://support.discoveryplus.com/nl/Answer/Detail/000004479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 16:03
Deezers schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:35:
[...]

En hopen dat de ondertiteling dan ook correct over gaat, anders klopt de content wel maar de ondertiteling weer niet :')
Hopelijk dan ook direct de Amerikaanse ondertiteling en niet meer die hier in Europa in een niet Engelstalig land gemaakt werden. Weet nog dat in het begin van HBO Max in Nederland de engelse ondertiteling kwam van als ik het goed herinner een bedrijf uit Roemenie, met bijbehorende fouten of compleet andere teksten dan die door de acteurs gesproken werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Pompi schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:56:
[...]

Weet nog dat in het begin van HBO Max in Nederland de engelse ondertiteling kwam van als ik het goed herinner een bedrijf uit Roemenie, met bijbehorende fouten of compleet andere teksten dan die door de acteurs gesproken werden.
In het begin had ik vaak het idee dat die subs gewoon via Google Translate waren gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De hoeveelheid fouten die ik zie in de Engelse ondertiteling (die heb ik meestal aan staan; de nederlandse nooit) is op vrijwel alle diensten echt belachelijk. En dan heb ik 't niet over "we hebben 't net iets anders opgeschreven dan de acteur het zei" (wat ook vaak gebeurt omdat men soms schuttingtaal weglaat, of werkt vanuit de scripts), maar echt over duidelijk verkeerde verstane woorden. Durum wheat? Neenee, germ wheat!

En ik hoop idd ook dat dat fps probleem opgelost gaat worden met die overgang; als je een show nieuw kijkt (en dus niet gewend bent hoe de stemmen horen te klinken) is 't geen enorm probleem maar ik probeerde laatst Parks and Recreation te kijken (wat ik al eerder gezien heb) en ik moest 't na 4 minuten al uit zetten want ik kon níet tegen die piepstemmetjes.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 09-06-2024 12:42 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Deezers schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 18:32:
[...]

Dit klopt gedeeltelijk. Naast Standard en Premium is er namelijk een ander abonnement in het leven geroepen: Legacy Standard. Hier betaal je dezelfde prijs voor als voorheen (met korting € 4,99).

Maar zodra je overstapt naar een ander abonnement, ben je de korting kwijt en betaal je dus € 9,99 of € 13,99. En (neem ik aan) kun je niet meer terug naar Legacy Standard.

[ Voor 6% gewijzigd door Ruzor op 09-06-2024 12:58 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ruzor schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:55:
[...]

Dit klopt gedeeltelijk. Naast Standard en Premium is er namelijk een ander abonnement in het leven geroepen: Legacy Standard. Hier betaal je dezelfde prijs voor als voorheen (met korting € 4,99).

Maar zodra je overstapt naar een ander abonnement, ben je de korting kwijt en betaal je dus € 9,99 of € 13,99. En (neem ik aan) kun je niet meer terug naar Legacy Standard.
Ja, heel simpel dus: vooral niks aanpassen of opzeggen, dat is de veiligste optie als je nu korting hebt. En geen betaling missen anders ben je ook je levenslange korting kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:05
Uit de FAQ, zal wel niet voor de 50% kortingsmensen gelden, hoop ik:

Als je een HBO Max-abonnement hebt via ons of via een appstore, verandert er tot minimaal 60 dagen na de introductie van het vernieuwde HBO Max niets aan je abonnementsprijs. Bij de lancering blijft de huidige prijs voor HBO Max minimaal 60 dagen gelijk. Bij je volgende verlengingsdatum (op of na 13 augustus 2024) verandert de prijs in de op dat moment geldende prijs voor een Standaard-abonnement.

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 09-06-2024 19:32 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 09:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik zie ze het in de mail wel hebben over een nieuwe app, maar ik kon hem in de play store nog niet vinden.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
avotar schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:09:
Ik zie ze het in de mail wel hebben over een nieuwe app, maar ik kon hem in de play store nog niet vinden.
Nog een dag geduld. Vanaf morgen (waarschijnlijk rond een uur of 9 of zelfs later pas) beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

En dan te hopen dat er ook een app komt voor nl firestick. Want dat gedoe met "alternatieven" die op zijn best matig werken ben ik nu wel zat

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 23:26

KoensSocialL

Mezelf.

Morgen is de soft lancering in België voor de echte in België op 1 juli & als ik erover nadenk zijn wij in België serieus gekloot qua prijs. Want de kans dat ze hier ook met een aanbieding komen voor 50% levenslange korting zoals in Nederland in de tijd is vrij klein.
  • Standaard abonnement is nu 8 euro in Nederland & gaat 10 euro worden. Maar standaard abonnement nu bevat o.a. 4K kijken. In het vernieuwde HBO Max zit 4K er niet bij. Maar, bestaande gebruikers die nu standaard hebben, blijven de 4K functie behouden momenteel, dat is open gecommuniceerd. Wil je 4K? Dan is het 14 euro. Dat is al een verschil van 4 euro per maand
  • Je kan ook een jaar standaard abonnement nemen nog, dat is nu nog 60 euro bij het oude HBO Max voor een jaar momenteel oftewel 5 euro per maand. Als je 4K hebt, blijf je dat behouden. Dat is al een verschil van 9 euro per maand. Als een jaarabonnement mogelijk is met 4K kijken voor België is dat nu 80 euro per jaar verschil. Natuurlijk, kans dat je jaar erop meer gaat betalen is vrij logisch. Dan zit je gok ik waarschijnlijk aan 100 euro (al weten we dit nog niet zeker). Alsnog is het een verschil van 40 euro per jaar.
  • Mensen met de levenslange korting betalen nu 4 euro straks dus 5 euro. Ook hier verschil van 9 euro per maand oftewel een verschil van 108 euro op een jaar.
En ja, België kan 14 dagen gratis testen. Maar dat is geen compensatie voor de kortingen & voorwaarde die de meeste mensen in Nederland hebben. |:(

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Morgen in de loop van de dag geven ze aan als het lancering, dus iedereen kan vroeg naar bed ;) ik zie het wel na mijn werkdag. Hopelijk werken alle apps op de juiste platforms gewoon zonder al te veel gedoe.

Zullen ze op het US hoofdkantoor trouwens verbouwereerd zijn dat het in Nederland nog HBO Max heet ipv Max? :+ meestal zijn de global marketing teams daar niet happy mee.

Ik zal mijn framerate issue maar vast inperken, dan kan het morgen alleen maar meevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op mijn telefoon heb ik de app geinstalleerd, werkt vooralsnog prima. Mijn discovery+ kijkgeschiedenis is ondanks hetzelfde mailadres niet meeverhuisd. Maar dat had ik ook niet verwacht.
Op de KPN+ box (android TV) kan ik hem nog niet vinden.

/edit: op mijn LG TV is de app beschikbaar.

/edit: en ook op google tv is hij er nu.

[ Voor 28% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-06-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:47
Deezers schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:09:
Morgen in de loop van de dag geven ze aan als het lancering, dus iedereen kan vroeg naar bed ;) ik zie het wel na mijn werkdag. Hopelijk werken alle apps op de juiste platforms gewoon zonder al te veel gedoe.

Zullen ze op het US hoofdkantoor trouwens verbouwereerd zijn dat het in Nederland nog HBO Max heet ipv Max? :+ meestal zijn de global marketing teams daar niet happy mee.

Ik zal mijn framerate issue maar vast inperken, dan kan het morgen alleen maar meevallen :P
Helaas ben ik pas vanavond laat thuis dus voor mij word het morgen pas.

Zullen ze blij zijn, nee denk het niet, maar globaal marketingteams weten als het goed is dat het bijna onmogelijk is om overal ter wereld het zelfde uit te rollen. Bijna elke multinational heeft er last van, kijk maar eens naar automodellen die in delen van de wereld een andere naam hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Maar goed als je een generieke naam als Max kiest dan weet je op voorhand natuurlijk dat dat niet overal gaat werken. Het valt me heel erg mee dat het tot slechts 2 landen beperkt blijft, en dat die landen ook nog eens naast elkaar liggen en (gedeeltelijk) dezelfde taal gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Puur op afleveringsduur is het framerate issue inderdaad niet verholpen zie ik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Jammer dat ze de HBO app gebruikt hebben om alles in te proppen, vind de Discovery app een stuk fijner en overzichtelijker.
Zo te zien staat ook nog niet alles nu in de HBO app (sommige series niet en sommige seizoenen niet).

Benieuwd hoe lang die losse apps blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:56
Kregen jullie eerst een bericht dat je account was overgezet?
Net de nieuwe app gedownload op iPhone en iPad maar bij allebei herkent hij wel meteen mijn naam en lijkt ingelogd te zijn op mijn account (e-mailadres staat ingevuld), maar er staat dat er geen actief abonnement is en ik krijg alleen de optie om het te vernieuwen (voor de nieuwe prijzen dus zonder de 50% korting). De oude app werkt nog gewoon.

Paar weken geleden ook een probleem gehad toen ze per ongeluk al mensen naar de nieuwe app hadden gestuurd. Dat ging bij mij helemaal fout en uiteindelijk is de klantenservice een paar dagen bezig geweest om het op te lossen waarbij mijn hele account gereset moest worden. Probleem is dat ik 2 jaar geleden toen die actie er was een account heb gemaakt op een Android telefoon en via de Google Play Store het abonnement heb lopen. Ondertussen overgestapt op iPhone maar het account loopt nog via Google zodat ik niet de korting kwijtraak. Daarom toen het fout ging mijn account via mijn oude Android telefoon moeten restoren waarna ik onder iOS devices wel weer kon inloggen. Een voordeel is in ieder geval dat je in tegenstelling tot andere streaming providers een vrij capabele klantenservice hebt in plaats van een chatbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
matthijst schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:20:
Jammer dat ze de HBO app gebruikt hebben om alles in te proppen, vind de Discovery app een stuk fijner en overzichtelijker.
Zo te zien staat ook nog niet alles nu in de HBO app (sommige series niet en sommige seizoenen niet).

Benieuwd hoe lang die losse apps blijven werken.
Ben juist blij dat ze niet die Discovery app gaan gebruiken. Bij HBO app heb je veel meer controle over je kijk historie, verwijderen van series die je niet meer wil verder kijken, ondertiteling aanpassen aan je eigen wensen etc. etc. (tenminste op shield is dat zo).
Daarbij heeft Discovery app op de shield bij mij het super irritante gedrag dat ie ineens opstart. Zit ik Neflix te kijken ...boem ineens Discovery. Ik heb hem eraf gegooid en gebruik chromecast vanaf tablet.

maar zo zie je maar weer: zoveel mensen, zoveel wensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ah, op Apple TV kan je verwijderen uit lijst.
Start ie niet vanzelf.
En ondertiteling, geen idee, is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:23
Als ik het goed begrijp is het idee nu dat je de nieuwe HBO Max app (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wbd.hbomax) gaat gebruiken toch? Daarin zit ook Discovery en Sport (dat laatste is een extra abbonement)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ja, de normale HBO app is al dood op ATV, melding dat je de andere moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb voor de finale van Roland Garros Eurosport abo afgesloten, heb ook die 50% lifetime, maar kan ik nu (als ik Eurosport stop zet) Sport erbij nemen en toch die 50% houden (die niet geldig zal zijn op Sport)? En is het aanbod hetzelfde? Iemand daar info over gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zie iig dat Parks and Recreation nog steeds op 25 fps draait :r

Maar zover ik kan zien zijn alle "4K UHD" dingen (incl. series) wel gewoon netjes 24. Helaas niet opgelet of dat eerder ook al zo was, behalve dat ik weet dat DUNC 2 ook netjes 24 fps was (maar dat is een film).

Oh en bij deze bevestigd dat het legacy-abonnement idd 4K geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Quantor schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:04:
Ik heb voor de finale van Roland Garros Eurosport abo afgesloten, heb ook die 50% lifetime, maar kan ik nu (als ik Eurosport stop zet) Sport erbij nemen en toch die 50% houden (die niet geldig zal zijn op Sport)? En is het aanbod hetzelfde? Iemand daar info over gezien?
Ja, sport is een add on. Dus kost je 5 euro per maand extra bovenop je huidige abonnement, waar wel korting op blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
CyBeR schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:10:
Ik zie iig dat Parks and Recreation nog steeds op 25 fps draait :r

Maar zover ik kan zien zijn alle "4K UHD" dingen (incl. series) wel gewoon netjes 24. Helaas niet opgelet of dat eerder ook al zo was, behalve dat ik weet dat DUNC 2 ook netjes 24 fps was (maar dat is een film).

Oh en bij deze bevestigd dat het legacy-abonnement idd 4K geeft.
Meer series hebben 4K nu ja..en inderdaad framerate helaas hetzelfde. Als je de stemmen niet kent maakt het niet zo uit maar bij acteurs en series die je kent valt het geheid meteen op en kijkt inderdaad niet lekker weg. Ik verwacht ook niet dat ze dat nog gaan aanpassen, is helse klus voor ze icm ondertiteling.

Samsung tv heeft wel de nieuwe app, Android nog niet bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5fAe-Ugl42HF_kpHjdqJ_UizSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRJ4rF0Cfmwk4v4kEGO04UXD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Deezers op 11-06-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Heb er geen haast mee heb op 1 film na Dune part 2 toch niks te kijken nu op Hbo, download hem van het weekend ofzo wel eens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Deezers schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:12:
[...]

Meer series hebben 4K nu ja..en inderdaad framerate helaas hetzelfde. Als je de stemmen niet kent maakt het niet zo uit maar bij acteurs en series die je kent valt het geheid meteen op en kijkt inderdaad niet lekker weg. Ik verwacht ook niet dat ze dat nog gaan aanpassen, is helse klus voor ze icm ondertiteling.
Zo'n klus is de ondertiteling retimen niet hoor, aangezien dat gewoon lineair is. Wel er van uitgaande dat de inhoud hetzelfde is maar versneld natuurlijk; als er ook gesneden is in de content (of er juist weggesneden content in gelaten is), is het een ander verhaal.

Nog even wat verdere steekproeven gedaan en tot zover is inderdaad alles wat in 4K beschikbaar is gewoon goed (24Hz) en alles wat níet in 4K beschikbaar is, fout (25/50Hz, waarbij dat natuurlijk alleen fout is voor niet-PAL-content).

Maar: het aanbod 4K-beschikbare titels is wel sterk uitgebreid, dus op zich vooruitgang in dit opzicht. Ik geloof dat Game of Thrones eerder bijvoorbeeld alleen in 25Hz beschikbaar was, die gaat nu goed. Euphoria idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Moet je nou zelf Discovery opzeggen, of doen die gasten dat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Oh ja voordat mensen gaan klagen; bij sport add on krijg je altijd gewoon reclame te zien, sowieso tijdens live uitzendingen.

En ze hebben het ook over promotionele trailers (net zoals Skyshowtime nu heeft, al 2 maanden lang dezelfde trailers :')) bij alle abonnementen, voor eigen programma's wat dus officieel geen reclame is. Dat lijkt ook een nieuwe trend te worden.

Voor de rest dezelfde navigatie in de app zie ik, had helaas op een iets duidelijkere 'binnenkort te verwijderen' content gehoopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
matthijst schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:24:
Moet je nou zelf Discovery opzeggen, of doen die gasten dat voor je?
Nee, je abonnement loopt daar gewoon door totdat je zelf opzegt. Het schijnt dat niet alle content ook bij Max te zien is dus even checken voordat je op gaat zeggen als je geen series wilt missen.
Pagina: 1 ... 40 ... 56 Laatste

Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC