Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:47
Hahn schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:54:
[...]

Als ze dat blijven aanbieden, dan gok ik dat dat mee zal gaan met de verhoging van €7,99 naar €9,99. Dus dat zou dan €75 in plaats van €60 zijn voor een heel jaar.
Ook als het abbo al is afgesloten? Bij Disney gaan de prijsverhogingen in als de jaar abbo is afgelopem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
spijkerhoofd schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:56:
[...]

Ook als het abbo al is afgesloten? Bij Disney gaan de prijsverhogingen in als de jaar abbo is afgelopem.
In mijn mail staat er dit:
Na lancering blijf je de gereduceerde prijs van € 3,99/maand betalen. Op je eerstvolgende verlengdatum, op of na 13 augustus 2024, blijven we jouw levenslange korting van 50% toepassen op de dan geldende maandprijs van het nieuwe Standaard-abonnement (momenteel € 9,99/maand) zolang je je abonnement behoudt en je voldoet aan de algemene voorwaarden van de actie.
Dus bij een jaarabonnement zal het dan ook wel om de verlengdatum gaan. Wat in 2025 zal zijn als je 'm net hebt afgesloten.

Maar, dit zijn aannames van mij, dus ik kan er naast zitten (qua prijs iig :P).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
spijkerhoofd schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:51:
Wat gebeurt er met de jaar abbo's? Worden die automatisch overgezet of komen daar nog kosten bij? Een jaarabbo nu afsluiten komt uit op 5 euro per maand.
Ze zullen niet achteraf nog eens extra geld kunnen vragen. Uiteraard sluit je dan wel een jaar abo af voor Basis => Standaard en dus zonder Premium.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Estylicious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:44
Kan ik nu eindelijk UFC kijken op HBO MAX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:45
ColdStone schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:41:
Precies, euro erbij en dan discovery als extra vind ik eigenlijk helemaal niet z'n achteruitgang..
Dat geldt natuurlijk alleen wanneer je bij D+ niet het entertainment & sport abonnement hebt. Dan blijf je qua kosten gelijk. Met alleen entertainment en 50% korting ga je er 3 euro per maand op vooruit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 00:21

MazeWing

The plot thickens...

Ik zou in geen geval op de klantendienst vertrouwen dat die het juist hebben. Nu al spreekt met elkaar tegen en weet men het simpelweg niet. Ook niet logisch als je beseft dat praktisch al dit soort klantendiensten ondergebryzijn bij andere bedrijven met medewerkers die weinig interesse hebben in het hoe en wat en qua informatievoorziening vaak hopelijk achterlopen met hetgeen op internet al bekend is.

Terugvallen op eerdere chatgesprekken met screenshots geeft je misschien 1 maandje compensatie maar verwacht echt geen wonderen. Voor mij is het in ieder geval.exit HBO als mijn 50% korting vervalt als ik 4K wil. Ik keek er toch nauwelijks na en voor die paar euro was het leuk voor erbij, maar niet voor €14.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09
Wat een naaistreek voor de early adapters, alleen het standaard abbo korting geven maar als je 4k wilt houden moet je gewoon de volle 14 e pee maand betalen. Wie wil er anno 2024 nou mindere kwaliteit dan 4k hebben?

Denk dat ze veel gezeik gaan krijgen hierover en alsnog het gaan aanbieden met 50 % korting, anders verliezen ze veel abonnees.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:55

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

de langverwachte mail is inderdaad binnen.
ik heb nu HBO met 50% korting en Discovery plus. elk voor 3,99 per maand
als ik HBO in dezelfde kwaliteit en streams wil behouden dan ga ik straks 13,99 betalen. Bijna 6 euro meer dan nu. Dat is het me niet waard.

Ik denk dat ik dan ga kiezen voor het behoud van de 50% korting. in dat geval betaal ik 3 euro minder.

Als je met 2 streams tegelijk kan kijken kun je dan wel de profielen behouden? of ga je terug naar 2 profielen?
(we kijken nooit tegelijk, maar het zou handig zijn als de kids hun profiel kunnen behouden)

Dₒ yₒᵤ ₙₑᵥₑᵣ qᵤₑₛₜᵢₒₙ ₜₕₑ ₙₐₜᵤᵣₑ ₒf yₒᵤᵣ ᵣₑₐₗᵢₜy?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ga gewoon door met standaard met korting. Heb discovery+ ook regelmatig een paar maanden. Dan gewoon continue. Sport is me te duur. Maar 4k en DV is wel mooi, maar eigenlijk alleen bij natuurseries dat ik er echt blijf van genieten. Bij dingen als Game of Thrones is het toch dat ik dan veel meer focus op het verhaal dan op de details in beeld.

Ben wel benieuwd of mijn kijkgeschiedenis van discovery overgenomen is, had daar een abonnement met hetzelfde mailadres :)

[ Voor 16% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-05-2024 16:55 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teot
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:24
Ze hebben de opties die je krijgt bij het 'Standaard'-abonnement niet meer op een rij gezet: https://www.hbomax.com/nl/nl#prices (of ik kan het niet vinden).

Als je dan zoekt wat ze toen in 2022 aanboden, vind je bv dit: https://web.archive.org/w...ps://www.hbomax.com/nl/nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

even gechat met de klantenservice en die zegt:

HBO Max wordt vanzelf omgezet naar het vernieuwde HBO Max (waar ook discovery+ content op te zien zal zijn). Overigens blijft discovery+ ook bestaan voor bestaande klanten. Dit betekent dat het HBO Max abonnement en het discovery+ abonnement niet worden samengevoegd.

Het discovery+ abonnement zal blijven bestaan, tot dat je deze opzegt Let wel op dat als je discovery+ na 11 juni opzegt, dat je je niet meer kan abonneren op discovery.

Helaas heb ik op dit moment geen informatie over het exacte aanbod van discovery+ content op het vernieuwde HBO Max platform.
Dus ik zou 11 juni even kijken wat er precies opstaat, en op basis daarvan bepalen of je discovery+ opzegt of niet :). Ik denk wel dat het de bedoeling is dat er veel discovery+ content naar het vernieuwde HBO Max komt, want op een gegeven moment is het de bedoeling dat discovery+ zal worden stopgezet in Nederland.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Stylze schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:40:
Wat een naaistreek voor de early adapters, alleen het standaard abbo korting geven maar als je 4k wilt houden moet je gewoon de volle 14 e pee maand betalen. Wie wil er anno 2024 nou mindere kwaliteit dan 4k hebben?
Ik.

Mijn ogen zijn te oud/slecht om het verschil te zien/daarvoor te willen betalen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

noo schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:20:
[...]

Ik.

Mijn ogen zijn te oud/slecht om het verschil te zien/daarvoor te willen betalen. :)
Dat 1e heb ik geen last van, dat tweede wel.

Met al dat gezeik met die graaiende streamers worden de zeven zeeën weer steeds interessanter... :r

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:37

Aiii

何これ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNoo1roLkNg3VE6z-IXzCeECMK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYgFHBsWFybcBzHeSZPXqH1B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:04
Estylicious schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:14:
Kan ik nu eindelijk UFC kijken op HBO MAX?
Ze noemen UFC niet direct, maar waarschijnlijk dus voor die 5 euro sport pakket per maand voor Eurosport 1 en 2, UFC en alle andere sport evenementen waar ze uitzendrecht van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Laatst online: 15:05

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Vanmiddag gepost op de FP:
Het huidige abonnement wordt het nieuwe Standaard-abonnement en wordt twee euro per maand duurder.
...
HBO Max zegt in een mail naar klanten dat de 50 procent korting die bepaalde leden krijgen die bij de launch van de dienst een abonnement afnamen, de korting blijven houden. Voor deze klanten wordt het abonnement dus maandelijks een euro duurder, in plaats van twee euro.
...
Na de samenvoeging kunnen abonnees ook Discovery+-titels kijken van bijvoorbeeld Discovery, TLC en ID.
...
nieuws: HBO Max krijgt nieuwe abonnementsvormen en komt in juli naar België

Kortom, mijn standaard abbo van € 3,99 word dan € 5,- en ik kan daarna mijn huidige Discovery+ abbo opzeggen.
Dikke prima. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 07-05-2024 18:18 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat is wel heel jammer.

Is GOT nu eigenlijk ook in 4k, kan het mij niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
beezjeh schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:49:
[...]

Ze noemen UFC niet direct, maar waarschijnlijk dus voor die 5 euro sport pakket per maand voor Eurosport 1 en 2, UFC en alle andere sport evenementen waar ze uitzendrecht van hebben.
Ik vraag me wel of het mogelijk is om op 'Standaard' te blijven inclusief 50% korting mét die sport-addon erbij voor 5 euro p/m. Als je bij elke wijziging of zelfs toevoeging die korting kwijt bent, wordt het wel heel vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:04
TexMex schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:18:
[...]

Ik vraag me wel of het mogelijk is om op 'Standaard' te blijven inclusief 50% korting mét die sport-addon erbij voor 5 euro p/m. Als je bij elke wijziging of zelfs toevoeging die korting kwijt bent, wordt het wel heel vervelend.
We introduceren ook een nieuwe Sport add-on die je aan elk kernabonnement kunt toevoegen:
Sport add-on* (kernabonnement vereist)

Is een "addon" en factureren ze er vast gewoon los bij en lijkt mij sterk dat het invloed heeft op de 50% korting.

[ Voor 9% gewijzigd door beezjeh op 07-05-2024 18:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
beezjeh schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:24:
[...]

We introduceren ook een nieuwe Sport add-on die je aan elk kernabonnement kunt toevoegen:
Sport add-on* (kernabonnement vereist)

Is een "addon" en factureren ze er vast gewoon los bij en lijkt mij sterk dat het invloed heeft op de 50% korting.
Zou wel fijn zijn als je de sport addon aan en uit kan zetten zonder dat dat invloed heeft op de korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
darkdesign schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:17:
[...]

Dat is wel heel jammer.

Is GOT nu eigenlijk ook in 4k, kan het mij niet herinneren.
De hoofdvraag is of ze 4k als functionaliteit zien. Ik lees het hetzelfde als @Hahn dat ik uit de mail mag afleiden dat ik de functionaliteit 4k behoud in het standaard abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kenny_026 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 19:48:
[...]

De hoofdvraag is of ze 4k als functionaliteit zien. Ik lees het hetzelfde als @Hahn dat ik uit de mail mag afleiden dat ik de functionaliteit 4k behoud in het standaard abonnement.
Als je denkt dat die mail zegt dat 4K in het standaard abonnement blijft, dan lezen jij en ik het niet hetzelfde ;) Maar hopelijk heb ik het bij het verkeerde einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:05
Hahn schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:00:
[...]

Als je denkt dat die mail zegt dat 4K in het standaard abonnement blijft, dan lezen jij en ik het niet hetzelfde ;) Maar hopelijk heb ik het bij het verkeerde einde.
Haha. De mail zegt inderdaad genoeg. Ik snap dat men het graag anders ziet/hoopt. Maar de discussie snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Hahn schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:00:
[...]

Nee dat niet maar puur dit hieronder….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X96aqSHRUxw4j5DwHwvNhuPewtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJzqr2Ch6CeacmujIUXZJfFY.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik terug gezet wordt naar 1080 voor de nieuwe series als euphoria en house of the dragon dan voelt dat niet als de huidige functionaliteiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Kenny_026 op 07-05-2024 20:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 23:37
Nou eerst dacht ik: we worden overgezet op Standaard, met 50% korting.
Maar na nog eens goed lezen van de mail en de reacties die sommigen van de helpdesk gekregen hebben, kun je het ook anders uitleggen:
Als HBO Max-abonnee blijf je genieten van de functionaliteiten van je huidige abonnement.
Ok, dus 4K, Atmos en 3 schermen blijven...
Na lancering blijf je de gereduceerde prijs van € 3,99/maand betalen. Op je eerstvolgende verlengdatum, op of na 13 augustus 2024, blijven we jouw levenslange korting van 50% toepassen op de dan geldende maandprijs van het nieuwe Standaard-abonnement (momenteel € 9,99/maand) zolang je je abonnement behoudt
Vanaf 13 augustus gaan we 50% van het Standaard abonnement betalen, maar hier staat niet dat we ook echt overgezet worden naar het Standaard abonnement... Enkel dat we 50% van de dan geldende prijs van dat abo gaan betalen.
Dus hopelijk krijgen de lifetimers een apart soort abonnement. Time will tell... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 19:06
JohanF schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:32:

Vanaf 13 augustus gaan we 50% van het Standaard abonnement betalen, maar hier staat niet dat we ook echt overgezet worden naar het Standaard abonnement... Enkel dat we 50% van de dan geldende prijs van dat abo gaan betalen.
Dus hopelijk krijgen de lifetimers een apart soort abonnement. Time will tell... :9
jij wil het helemaal mooi hebben
Premium voor 5 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Ragnar9999 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:22:
[...]

jij wil het helemaal mooi hebben
Premium voor 5 euro
Je laat het klinken alsof het heel veel gevraagd is, maar 'Premium' is wat we nu hebben, voor €3,99 (mits je de 50% lifetime korting actie hebt gebruikt)...

Ik zelf verwacht helaas niet dat we 4K voor €4,99 zullen krijgen, maar in de reacties van het nieuwsbericht op de frontpage staan screenshots van de HBO Max-klantenservice die letterlijk bevestigen dat iemand met 50% korting wel 4K zal behouden. Dus wie weet. Fingers crossed.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 07-05-2024 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
Hahn schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:26:
[...]

Je laat het klinken alsof het heel veel gevraagd is, maar 'Premium' is wat we nu hebben, voor €3,99 (mits je de 50% lifetime korting actie hebt gebruikt)...

Ik zelf verwacht helaas niet dat we 4K voor €4,99 zullen krijgen, maar in de reacties van het nieuwsbericht op de frontpage staan screenshots van de HBO Max-klantenservice die letterlijk bevestigen dat iemand met 50% korting wel 4K zal behouden. Dus wie weet. Fingers crossed.
ja , zo kun je het lezen idd
denk zelf dat we de 14 euro voor premium gaan betalen en de 10 voor standaard eventueel met de 5 euro korting. In dat licht moet je mijn opmerking lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Maar na nog eens goed lezen van de mail en de reacties die sommigen van de helpdesk gekregen hebben, kun je het ook anders uitleggen:

[...]

[...]

Zoals jij het zegt lees ik het nu ook. Ik hoop dat je gelijk hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-05 12:32
Ik lees onder het nieuwsbericht op Tweakers en in dit topic veel reacties die in mijn ogen onterecht zijn.

Ik ben nu abonnee. Ik betaal 60 euro per jaar voor HBO Max. In de mail die ik ontvangen heb staat niks over 4k, Atmos, Premium of wat dan ook.

Er staat alleen:
  1. Dat ik alle functionaliteiten blijf houden
  2. Dat ik vanaf 11 juni 2024 de dan geldende prijs voor het standaard-abonnement ga betalen
Dat lijkt me heel duidelijk beschreven. Er staat expliciet dat ik de standaard prijs ga betalen, niet dat ik het standaard abonnement krijg. Er staat expliciet dat ik geen functionaliteiten verlies.

Dit lijkt me meer dan duidelijk dat ik dus 4k en Atmos behoud voor 99,50 (de nu geldende prijs voor het nieuwe standaardabonnement.

De meest duidelijke hint: als ze echt functionaliteiten weg zouden halen en in het Premium pakket zouden stoppen, dan zou heel die mail gericht zijn op het overhalen om voor het Premium abonnement te kiezen om al mijn voordelen te behouden. Of in ieder geval doorverwijzen naar een pagina om 'het beste abonnement voor mijn gebruik' te kiezen.

Ik durf hier dan ook heel stellig te zeggen dat ik 4k en Atmos blijf houden voor de prijs van het standaard abonnement.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 23:37
darkdesign schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:36:
[...]

Zoals jij het zegt lees ik het nu ook. Ik hoop dat je gelijk hebt.
Volgens de Helpdesk pagina op de site van HBO (onder het kopje "Vinden er abonnementswijzigingen plaats") staat het volgende, let op het woord "ook".
Als je een HBO Max-abonnement hebt via ons of via een appstore, behoud je de huidige functionaliteiten van je abonnement.
...
We introduceren ook 3 nieuwe basisabonnementen:

Basic met reclame:
...
Standaard:
...
Premium:
...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 21:21
Ridicuul schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 00:09:
Ik lees onder het nieuwsbericht op Tweakers en in dit topic veel reacties die in mijn ogen onterecht zijn.
....
Ik durf hier dan ook heel stellig te zeggen dat ik 4k en Atmos blijf houden voor de prijs van het standaard abonnement.
Zelf ook maar contact opgenomen met de NL-klantenservice naar aanleiding van een reactie op de FP. 4k, Atmos en Dolby Vision vervallen voor huidige 50%korting abonneehouders.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 00:21

MazeWing

The plot thickens...

Ik ben nu abonnee. Ik betaal 60 euro per jaar voor HBO Max. In de mail die ik ontvangen heb staat niks over 4k, Atmos, Premium of wat dan ook.

Er staat alleen:
  2. Dat ik vanaf 11 juni 2024 de dan geldende prijs voor het standaard-abonnement ga betalen
Dat lijkt me heel duidelijk beschreven. Er staat expliciet dat ik de standaard prijs ga betalen, niet dat ik het standaard abonnement krijg. Er staat expliciet dat ik geen functionaliteiten verlies.

Dit lijkt me meer dan duidelijk dat ik dus 4k en Atmos behoud voor 99,50 (de nu geldende prijs voor het nieuwe standaardabonnement.

De meest duidelijke hint: als ze echt functionaliteiten weg zouden halen en in het Premium pakket zouden stoppen, dan zou heel die mail gericht zijn op het overhalen om voor het Premium abonnement te kiezen om al mijn voordelen te behouden. Of in ieder geval doorverwijzen naar een pagina om 'het beste abonnement voor mijn gebruik' te kiezen.

Als de geschiedenis (en ervaring) mij iets heeft geleerd is dat in dit soort gevallen de klant altijd aan het kortste eind trekt. Het is op meerdere manieren te interpreteren en waarschijnlijk krijg je, heel kort voordat het zover is, de mail dat het naar standaard wordt omgezet. Als je daadwerkelijk 4K en Atmos zou behouden dan hadden ze dit echt wel expliciet vermeld.

En "dezelfde functionaliteit" is ook (zoals al vaker voorgekomen bij andere aanbieders, etc.) op verschillende manieren te interpreteren. In de praktijk komt het er op neer dat je minder krijgt en meer gaat betalen. Want waarom zou het marketing team gewoon open en eerlijk zijn? "We verhogen de prijs en als bestaande klant krijg je minder. Wil je hetzelfde met een extra stream dan betaal je meer" is vanuit commercieel oogpunt natuurlijk een stuk minder slim...

Maar we gaan het zien. Ik heb er een zeer hard hoofd in en weet bijna zeker dat we gewoon de middelvinger krijgen. Iets dat me ook niet verbaasd als je kijkt naar het handelen van de huidige CEO daar.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje

Er staat alleen:

Ik hoop dat het anders is, maar die stelligheid lijkt mij niet juist. Als ik jouw redenatie volg, gaan degene die nu 50% korting hebben wel de prijs betalen voor standaard (met dan 50% korting) maar behouden de beeldkwaliteit/geluid wat je nu hebt en straks eigenlijk onder premium valt. Met andere woorden: de huidige abonnees krijgen dus een afwijkend abonnement. Zelf denk ik dat dit voor een organisatie niet houdbaar is. En is er is een groot verschil tussen prijs betalen ‘voor standaard’ (dan krijg je dit abo) of ‘van standaard’. Maar ja, nog ruim een maand wachten en we weten meer. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Het dubbele is gewoon dat sommige mensen van de hbo helpdesk horen dat ze voor de €5 gewoon de 4k en atmos functie behouden.

Ik heb ook om opheldering gevraagd via de mail. Hoor het wel van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online

[...]

[...]

Je hebt momenteel met Standaard alleen 4K HDR bij 'geselecteerde titels'. Dat is zorgvuldig gekozen terminologie. Ze gaan het 4K aanbod uitbreiden maar niet naar Standaard. Dan zou de hele Premium tier overbodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-05 21:06

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

meesje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:13:
[...]

Ik hoop dat het anders is, maar die stelligheid lijkt mij niet juist. Als ik jouw redenatie volg, gaan degene die nu 50% korting hebben wel de prijs betalen voor standaard (met dan 50% korting) maar behouden de beeldkwaliteit/geluid wat je nu hebt en straks eigenlijk onder premium valt. Met andere woorden: de huidige abonnees krijgen dus een afwijkend abonnement. Zelf denk ik dat dit voor een organisatie niet houdbaar is. En is er is een groot verschil tussen prijs betalen ‘voor standaard’ (dan krijg je dit abo) of ‘van standaard’. Maar ja, nog ruim een maand wachten en we weten meer. :)
Zo spannend is dat natuurlijk niet, er zijn ter vergelijking ook nog steeds Nederlanders met het oude amazon prime DE abbo, zelf heb ik al jaren een aanvullend zorgpakket die al bijna 10 jaar niet meer kan worden afgesloten. dingen kunnen prima naast elkaar bestaan je kan het alleen niet meer afsluiten.

Waarom iedereen navraag doet snap ik dan weer niet, KCC's staan bekend om variërende antwoorden afhankelijk van wie je spreekt. daarnaast kun je er nooit rechten aan ontlenen. dus het blijft altijd een gewoon afwachten situatie, want ongeacht constructie behalve opzeggen of slikken kun je in principe toch niks.

In mijn optiek moet je het zo zien: je hebt een early adapter abbo en die lijkt het meest op de standaard versie, maar het is niet 1:1

[ Voor 17% gewijzigd door ColdStone op 08-05-2024 09:57 ]

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-05 12:32
Kenny_026 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:16:
Het dubbele is gewoon dat sommige mensen van de hbo helpdesk horen dat ze voor de €5 gewoon de 4k en atmos functie behouden.

Ik heb ook om opheldering gevraagd via de mail. Hoor het wel van ze.
Ik heb ook een gesprek met de klantenservice gehad. Ervaring leert bij zulke firma's dat het er maar net vanaf hangt wie je spreekt. Ik heb meer vertrouwen in de inhoud van een mail dan de reacties via een chat.

Op Twitter zegt de klantenservice het exact tegenovergestelde van wat ik in de chat als reactie kreeg op mijn vraag of ik Atmos en 4k blijf houden. Twitter zegt: je blijft gebruik kunnen maken van alle functionaliteiten en we laten het weten als hier iets aan verandert (eigenlijk exact zoals het in de mail stond) en via de chat op de website zeggen ze dat je moet overstappen naar Premium om gebruik te blijven maken van Atmos en 4k.

Het zal dus afwachten worden tot juni. Als ik Atmos en 4k verlies ben ik weg. Dat is heilig voor mij en ik weiger over te stappen naar Premium (al is het alleen al vanwege het principe dat ze mij in de mail duidelijk hebben gemaakt dat ik geen functionaliteiten verlies).

Dan doe ik hetzelfde met HBOmax als ik met andere diensten doe. Eens per jaar een maand betalen en dan alles kijken wat ik wil. Dan vangen ze voor mij nog maar €14,99 per jaar in plaats van €99,95. Terwijl ik prima bereid ben om €99,95 per jaar te betalen. Maar niet voor 1080p zonder Atmos.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ridicuul schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:55:
Ervaring leert bij zulke firma's dat het er maar net vanaf hangt wie je spreekt. Ik heb meer vertrouwen in de inhoud van een mail dan de reacties via een chat.
Yup, hooguit schriftelijke toezeggingen zijn zinvol. En dan nog waarschijnlijk niet, wegens 'recht hebben != recht krijgen'.
Het zal dus afwachten worden tot juni. Als ik Atmos en 4k verlies ben ik weg. Dat is heilig voor mij en ik weiger over te stappen naar Premium (al is het alleen al vanwege het principe dat ze mij in de mail duidelijk hebben gemaakt dat ik geen functionaliteiten verlies).

Dan doe ik hetzelfde met HBOmax als ik met andere diensten doe. Eens per jaar een maand betalen en dan alles kijken wat ik wil.
Voor mij is het een principe-kwestie, meer betalen om minder te krijgen doe ik niet. Alternatieven zat. Een maand per jaar is veel te veel gedoe, dan is het meer werk dan gemak. Ik betaal om te kijken wanneer ik wil.

Maar eerst even aankijken wat er concreet gaat gebeuren. En nu alvast in de agenda zetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Laatst online: 21:43
Hahn schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:26:
[...]

En zoals al meerdere malen herhaald is staat het ook letterlijk in de mail.

Vind het maar vreemd dat er dan allerlei random reacties van servicedesk medewerkers bijgehaald worden die, wie had anders verwacht, verschillende antwoorden geven terwijl het gewoon op papier staat :?

[ Voor 12% gewijzigd door Nopheros op 08-05-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nopheros schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:09:
[...]

En zoals al meerdere malen herhaald is staat het ook letterlijk in de mail.
En zoals al meerdere malen herhaald is wat er letterlijk in de mail staat tóch voor meerdere interpretaties vatbaar.

Je volgende alinea is precies het bewijs:
Vind het maar vreemd dat er dan allerlei random reacties van servicedesk medewerkers bijgehaald worden die, wie had anders verwacht, verschillende antwoorden geven terwijl het gewoon op papier staat :?
Het staat 'gewoon' op papier en toch kunnen zelfs de service desk medewerkers geen eenduidig antwoord op de vragen geven. Ik vind het daarom vreemd dat jij het vreemd vindt dat mensen toch vraagtekens zetten bij wat we precies gaan krijgen ;)

Hoe dan ook, alles blijft speculaas totdat het zo ver is. 11 juni weten we het.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 08-05-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Hahn schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:13:
[...]

En zoals al meerdere malen herhaald is wat er letterlijk in de mail staat tóch voor meerdere interpretaties vatbaar.

Je volgende alinea is precies het bewijs:

[...]

Het staat 'gewoon' op papier en toch kunnen zelfs de service desk medewerkers geen eenduidig antwoord op de vragen geven. Ik vind het daarom vreemd dat jij het vreemd vindt dat mensen toch vraagtekens zetten bij wat we precies gaan krijgen ;)
Onzin. Er staat letterlijk dat we dezelfde functionaliteit behouden, duidelijk genoeg lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Nopheros op 08-05-2024 10:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
Nopheros schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:14:
[...]

Onzin. Er staat letterlijk dat we dezelfde functionaliteit behouden, wat is daar zo lastig aan?
Wat ze precies onder functionaliteit verstaan :>

Een video kunnen kijken is functionaliteit.
Een video kunnen downloaden is functionaliteit.

Is een video op 4K kunnen bekijken een functionaliteit die losstaat van dezelfde video op 1080p kunnen kijken? Dat weet ik niet zeker of ze zo letterlijk zijn, en dat staat ook niet letterlijk beschreven in de mail.

Jij vindt het allemaal gesneden koek en dom en onzin dat mensen hierover twijfelen. Dat mag. Geniet jij lekker van je zekerheid dat het zo is. Ik wacht het nog even af d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
ColdStone schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:53:
[...]

Zo spannend is dat natuurlijk niet, er zijn ter vergelijking ook nog steeds Nederlanders met het oude amazon prime DE abbo, zelf heb ik al jaren een aanvullend zorgpakket die al bijna 10 jaar niet meer kan worden afgesloten. dingen kunnen prima naast elkaar bestaan je kan het alleen niet meer afsluiten.

Waarom iedereen navraag doet snap ik dan weer niet, KCC's staan bekend om variërende antwoorden afhankelijk van wie je spreekt. daarnaast kun je er nooit rechten aan ontlenen. dus het blijft altijd een gewoon afwachten situatie, want ongeacht constructie behalve opzeggen of slikken kun je in principe toch niks.

In mijn optiek moet je het zo zien: je hebt een early adapter abbo en die lijkt het meest op de standaard versie, maar het is niet 1:1
Goed punt! Zo heeft bv menig klant van Ziggo nog een oud abonnement.
Wat betreft je laatste zin: ik denk dat dat wel een realistisch scenario is.
Verder vraag ik het volgende af. Nu is er vrij beperkt 4K aanbod. Blijft dit zo, of heb je straks een groter 4K aanbod bij Premium en beperkt bij standaard+ (zo noem ik het huidige abo maar even :) ).
Ook vind ik de term ‘functionaliteit’ een beetje een vage term. Waarom niet woorden als ‘zelfde kwaliteit’ of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
meesje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:18:
[...]

Goed punt! Zo heeft bv menig klant van Ziggo nog een oud abonnement.
Wat betreft je laatste zin: ik denk dat dat wel een realistisch scenario is.
Verder vraag ik het volgende af. Nu is er vrij beperkt 4K aanbod. Blijft dit zo, of heb je straks een groter 4K aanbod bij Premium en beperkt bij standaard+ (zo noem ik het huidige abo maar even :) ).
Ook vind ik de term ‘functionaliteit’ een beetje een vage term. Waarom niet woorden als ‘zelfde kwaliteit’ of iets dergelijks.
Nog veel beter: "Er verandert niks voor je, alleen de prijs". Dan is er geen enkele reden tot twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Hahn schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:19:
[...]

Nog veel beter: er verandert niks voor je, alleen de prijs. Dan is er geen enkele reden tot twijfel.
Voor mij verandert er niks. Ik heb het al een tijdje geleden opgezegd. :) Ik vind het wel interessant om te lezen hoe zaken worden geïnterpreteerd, maar ook hoe e.e.a. in de mail is geformuleerd. Waarom niet gewoon concreet 4K en Atmos benoemen?

Al die streaming diensten tegelijkertijd vond ik een beetje te gek: Netflix, Prime, Apple TV+, Disney+, HBO en SkyShowTime. En dat eigenlijk allemaal ivm de ‘angst’ net die ene serie of film te missen. En er is meer in het leven dan tv kijken. :)
Per 1 juli heb ik straks alleen nog Prime en Netflix. Voor nu vind ik dat prima. Per 1 januari stopt het jaarabonnement van Prime. Rond die tijd even kijken of ik dat verleng of eventuele Apple TV+ weer afneem. Twee diensten tegelijkertijd vind ik meer dan prima. Alleen Netflix zou voor mij al volstaan.

Tja, via SST had ik nu naar Oppenheimer kunnen kijken, wel in mindere beeld en geluidskwaliteit. Ik wacht wel tot die bv op Netflix verschijnt en dan waarschijnlijk in 4K, zoals ook bij Maverick is gebeurd. Ook start er in juni een nieuwe Star Wars serie op D+. Ik wacht wel tot er meer nieuwe SW series zijn toegevoegd en sluit dan wel voor een maandje een abo af of wellicht heb je net als eind vorig jaar weer een actie bij D+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
meesje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:36:
[...]

Voor mij verandert er niks. Ik heb het al een tijdje geleden opgezegd. :) Ik vind het wel interessant om te lezen hoe zaken worden geïnterpreteerd, maar ook hoe e.e.a. in de mail is geformuleerd. Waarom niet gewoon concreet 4K en Atmos benoemen?
Omdat als je één ding gaat benoemen, je alles kan gaan benoemen. Aantal schermen, aantal downloads, zelfde library, aantal profielen, en vast nog meer.

In plaats van alles te moeten gaan opsommen, met (grote) kans dat mensen nog meer missen/willen zien, kan je het omkeren en heel expliciet benoemen wat er wel verandert. Hopelijk voor legacy leden dus alleen de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:37

Aiii

何これ

Hahn schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Omdat als je één ding gaat benoemen, je alles kan gaan benoemen. Aantal schermen, aantal downloads, zelfde library, aantal profielen, en vast nog meer.

In plaats van alles te moeten gaan opsommen, met kans dat mensen nog meer missen/willen zien, kan je het omkeren en heel expliciet benoemen wat er wel verandert. Hopelijk voor legacy leden dus alleen de prijs.
Je moet inderdaad alles zo onduidelijk mogelijk maken zodat niemand echt weet waar deze aan toe is.

Ik denk dat jullie hoop op een beter abonnement redelijk vergezocht is, het kan, maar de klantenservice zegt steevast dat je gewoon een “Standaard” abonnement krijgt dus dat zou ik ook verwachten, kan het ook niet tegenvallen.

Heb zelf opgezegt, kan niet blij worden van de gang van zaken en het sowieso al jaren ontbreken van 4K aanbod. Voor 5 Euro is het mij eigenlijk al te duur geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Hahn schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:17:
[...]

Wat ze precies onder functionaliteit verstaan :>
Ja dat lijkt me logisch, de opties die je hebt bij een specifiek abonnement.

Daarnaast kun je ook kijken hoe het in andere landen is gegaan, daar hebben ze ook 4k gehouden.

HBO zet er niet voor niets bij dat wanneer de functionaliteit van het abonnement veranderd dat ze ons daar tijdig over informeren. Dus het kan best zijn dat het maar voor een paar maand is.

Blijkbaar hadden ze alles exact moeten specificeren?

https://www.tomsguide.com...o-4k-streaming-next-month

[ Voor 14% gewijzigd door Nopheros op 08-05-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nopheros schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:45:
[...]

Ja dat lijkt me logisch, de opties die je hebt bij een specifiek abonnement.

Daarnaast kun je ook kijken hoe het in andere landen is gegaan, daar hebben ze ook 4k gehouden.

HBO zet er niet voor niets bij dat wanneer de functionaliteit van het abonnement veranderd dat ze ons daar tijdig over informeren. Dus het kan best zijn dat het maar voor een paar maand is.

Blijkbaar hadden ze alles exact moeten specificeren?
Wij gaan elkaar nergens van overtuigen, dus ik laat het hierbij :) 11 juni merken we het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben121689
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 17:14
Ook hier de bevestiging vanuit de klantenservice dat ze mij als klant van het eerste uur totaal niet serieus nemen en liever kwijt dan rijk zijn. Ze moesten zich kapot schamen, bizarre praktijken dit!

"Alle abonnementen worden nu omgezet naar een standaard abonnement en geld de korting nog, als je upgrade naar een premium kan je nog met 4K beeld kijken alleen op dit abonnement geld inderdaad de korting niet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:17
Dat ze er zo vaag mogelijk over doen is doorgaans een goede indicatie dat ze iets negatiefs proberen te verbergen. Als je in de chat kijkt dan staat dit.
Krijg ik een ander abonnement?

Als je een abonnement hebt op HBO Max via een appstore of rechtstreeks via ons (op HBOMax.com(opens in a new tab)), informeren we je over de abonnementen als de datum van de introductie van de vernieuwde app dichterbij komt.

Als je een abonnement hebt via je internet-, tv-, of mobiele aanbieder informeert die je over eventuele abonnementswijzigingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:02
Ik kreeg net het onderstaande bericht van de klantenservice per e-mail. Denk dat nog niet alle medewerkers goed op de hoogte zijn maar lijkt erop dat voor bestaande klanten dus een aparte abonnementsvorm in de lucht wordt gehouden van Standaard + 4K/Atmos. Hopelijk geldt dat ook voor nieuwe content. In dat geval ben ik tevreden en is die euro extra geen probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEwYUHd0GNuNtIuLcoOY_VsmPU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZsbHekcWmTXbQAXARn8aiOE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
MysticMan schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:13:
Ik kreeg net het onderstaande bericht van de klantenservice per e-mail. Denk dat nog niet alle medewerkers goed op de hoogte zijn maar lijkt erop dat voor bestaande klanten dus een aparte abonnementsvorm in de lucht wordt gehouden van Standaard + 4K/Atmos. Hopelijk geldt dat ook voor nieuwe content. In dat geval ben ik tevreden en is die euro extra geen probleem.

[Afbeelding]
Hopelijk is dit zo. Maar jij kan ook een medewerker treffen die niet goed op de hoogte is. :)
Al met al gewoon een maandje geduld hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ragnar9999

[Afbeelding]
Wil niet lullig doen, maar waarom staat er "deze regeling geldt specifiek voor nieuwe gebruikers die zich aanmelden bij HBO Max" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02

13art

Moderator Mobile

[Afbeelding]
Ik zou dit wel bijzonder vinden. Omdat er dan naast het standaard abonnement ook dus een soort standaard plus abonnement is want waarin verschilt dit dan nog van het premium abonnement? Aantal schermen dat gelijktijdig gebruikt kan worden? Aantal downloads? Of blijft dat dan ook gelijk maar is het dus eigenlijk een premium abonnement met nog meer korting dan die 50%?

Lijkt me een wat gekke constructie.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
13art schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:22:
[...]

Ik zou dit wel bijzonder vinden. Omdat er dan naast het standaard abonnement ook dus een soort standaard plus abonnement is want waarin verschilt dit dan nog van het premium abonnement? Aantal schermen dat gelijktijdig gebruikt kan worden? Aantal downloads? Of blijft dat dan ook gelijk maar is het dus eigenlijk een premium abonnement met nog meer korting dan die 50%?

Zo dacht ik er ook over. Maar bij bv Ziggo heb je ook klanten die nog op oude abo’s zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 08-05-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
13art schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:22:
[...]

Precies, en ook helemaal niet logisch voor een bedrijf dat gewoon zoveel mogelijk geld wil verdienen. Dan was het logischer geweest als we de keuze hadden gekregen welke van de twee we voor de helft zouden willen hebben.
Ik denk dat, als we iets aan 4k krijgen, dat dat gewoon het gedeelte is dat nu ook al 4k is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/777WbMt2xDFMUwE8wJOTTSi6PxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdqvzOsJjaPI7HmoR7ofZSAQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1KGC6Gznh9AmUs0Un5iZhlz6Wg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yer1M4yLdmNFJkIw8TXu6T55.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Huidige is toch 3 schermen?
Met een Standaard--abonnement kunnen leden binnen je huishouden zich aanmelden op drie apparaten en tegelijk naar verschillende series kijken. Met het Basic-abonnement (niet verkrijgbaar voor nieuwe of terugkerende abonnees) kun je op één apparaat tegelijk streamen.
https://help.hbomax.com/n...aat%20tegelijk%20streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
En je hebt bij Standaard niet simpelweg 4K HDR. Je hebt 4K HDR bij geselecteerde titels. Een belangrijk verschil. Zoals ik eerder al zei gaan ze die natuurlijk niet updaten/uitbreiden met de lancering van Premium. Dit plan is al jaren in de maak en de reden dat ik niet gewacht heb op de Max lancering om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Frank schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:56:
[...]

En je hebt bij Standaard niet simpelweg 4K HDR. Je hebt 4K HDR bij geselecteerde titels.
Dat is logisch. Een serie gemaakt voor 20e eeuwse beeldbuizen gaat geen 4K worden. Vraag gaat zijn of er 4K content is die wel bij Premium maar niet bij trouwe klanten beschikbaar komt.

Afwachten…

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
F_J_K schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:08:
[...]

Dat is logisch. Een serie gemaakt voor 20e eeuwse beeldbuizen gaat geen 4K worden. Vraag gaat zijn of er 4K content is die wel bij Premium maar niet bij trouwe klanten beschikbaar komt.
Het is geen nieuws dat HBO Max's huidige backend enorm verouderd is en niet geschikt is voor grootschalige deployment van advanced image formats. Er zijn tientallen voorbeelden van recente films die bij andere streamers in bepaalde landen gewoon in 4K Dolby Vision/Atmos beschikbaar zijn maar in 1080p SDR op HBO Max staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Frank op 08-05-2024 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
F_J_K schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:08:
[...]

Afwachten…
Haha. Trouwe klanten. Die klanten zijn alleen maar trouw bij 50% korting. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56

PeaceNlove

Deugleuter

meesje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:20:
[...]

Haha. Trouwe klanten. Die klanten zijn alleen maar trouw bij 50% korting. 😂
Meer specifiek voor mij dat ik tot nu toe nog backlog bij ze heb en dus waar voor mijn geld krijg. Maar dat is bij alles wat ik aan dingen koop of abonnement op heb de afweging: krijg ik waar voor mijn centjes.
Ik draag de aandeelhouders van hbo geen bijzonder warm hart toe dus daarvoor blijf ik niet

Ik vind het overigens wel prima dat ik standard krijg, maar heb in alle eerlijkheid ook geen 4K apparaat dus ik mis er weinig aan.

Wel ben ik benieuwd of ik de 50% korting blijf houden als ik de aanvullende sport er bij neem voor het wielrennen, heb daar nog niet iemand over gehoord in het topic, dus binnenkort maar eens uitzoeken. Heb nu dus al Discoveryplus met sport, dus als de combi met 50% korting op standaard kan lijk ik zelfs nog te besparen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:18
Dit heb ik nu ook ontvangen, klinkt positief. Maar ze zullen zoals ze al aangeven, vast wel iets gaan bedenken om je alsnog over te laten stappen naar Premium in de toekomst. Anders benoemen ze die zin niet expliciet steeds. Maar voor wat en hoe lang het waard is vooral niks doen nu.

/Offtopic: ik verwacht van bepaalde streamingsdiensten nog wel dat ze bepaalde klanten/abonnementen 30 dagen eerder toegang geven tot bepaalde content, past in de strategie om alles uit te melken / extra inkomsten te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:07
Ridicuul schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:55:
[...]

Dan doe ik hetzelfde met HBOmax als ik met andere diensten doe. Eens per jaar een maand betalen en dan alles kijken wat ik wil. Dan vangen ze voor mij nog maar €14,99 per jaar in plaats van €99,95. Terwijl ik prima bereid ben om €99,95 per jaar te betalen. Maar niet voor 1080p zonder Atmos.
De tactiek zal wel zijn om zoveel mogelijk leden van die 50% korting af te krijgen. Echter, als meer mensen zoals jij beredeneren, slechts één maand abonnement nemen i.p.v. een heel jaar, dan zal deze beslissing hun eerder geld kosten i.p.v. extra opleveren.

Maar goed, verreweg de meeste mensen zijn te makkelijk hierin en gaan niet maandelijks switchen van streamingsdienst. Daar verdienen ze ook de knaken mee. In de praktijk ga je een abonnement aan met de intentie die na een maand te beëindigen, maar werkelijk wordt het vergeten of nemen we het na een maand voor lief dat er 15 euro per maand wordt afgeschreven. Dat is hun verdienmodel. Daarom bestaan er ook geen abonnementen met automatische beëindiging na een maand (dan is het ook geen abonnement meer eigenlijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
PigRush schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:28:
[...]

De tactiek zal wel zijn om zoveel mogelijk leden van die 50% korting af te krijgen. Echter, als meer mensen zoals jij beredeneren, slechts één maand abonnement nemen i.p.v. een heel jaar, dan zal deze beslissing hun eerder geld kosten i.p.v. extra opleveren.

Maar goed, verreweg de meeste mensen zijn te makkelijk hierin en gaan niet maandelijks switchen van streamingsdienst. Daar verdienen ze ook de knaken mee. In de praktijk ga je een abonnement aan met de intentie die na een maand te beëindigen, maar werkelijk wordt het vergeten of nemen we het na een maand voor lief dat er 15 euro per maand wordt afgeschreven. Dat is hun verdienmodel. Daarom bestaan er ook geen abonnementen met automatische beëindiging na een maand (dan is het ook geen abonnement meer eigenlijk :P )
Tsja, als je het een maand wilt afnemen kun je natuurlijk ook opzeggen als onderdeel van het aanmelden. Wil niet perse zeggen dat ik dat doe, maar heb in ieder geval wel al keren binnen een week geannuleerd. En als je toch in het "administratieve" proces zit van aanmelden dan is onmiddellijk weer opzeggen ook nog maar 2 klikken extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Deezers schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:59:
[...]

Dit heb ik nu ook ontvangen, klinkt positief. Maar ze zullen zoals ze al aangeven, vast wel iets gaan bedenken om je alsnog over te laten stappen naar Premium in de toekomst. Anders benoemen ze die zin niet expliciet steeds. Maar voor wat en hoe lang het waard is vooral niks doen nu.

/Offtopic: ik verwacht van bepaalde streamingsdiensten nog wel dat ze bepaalde klanten/abonnementen 30 dagen eerder toegang geven tot bepaalde content, past in de strategie om alles uit te melken / extra inkomsten te genereren.
Precies, zolang we voor 5 euro een prima streamingdienst hebben met behoorlijk wat a-tier series is het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:52
De 4K content heb ik bijna allemaal op 4K blu-ray en ideaal dat ik zo dadelijk de OS kan kijken, want dat is bij de NOS vaak dramatisch. Voor €5 ben ik best tevreden hier mee.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
PatrickC schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:30:
De 4K content heb ik bijna allemaal op 4K blu-ray en ideaal dat ik zo dadelijk de OS kan kijken, want dat is bij de NOS vaak dramatisch. Voor €5 ben ik best tevreden hier mee.
Welk drama ervaar jij bij OS via NOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:06
Zouden de favorieten van discovery plus ook meegenomen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
satshow schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:12:
Zouden de favorieten van discovery plus ook meegenomen worden?
Afgaande op een eerder bericht in dit topic gaan ze niks doen met Discovery Plus. Enige dat ze gaan doen is Discovery content toevoegen. Een Discovery Plus abo blijft dus gewoon doorlopen en moet je zelf opzeggen. Dus er zal dan ook geen migratie van accounts zijn, laat staan dat ze kijklijsten, favorieten, ... over zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhRiXoS

PhRiXoS

Þh®Iר§ / Φριξος

RobertMe schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:17:
[...]

Afgaande op een eerder bericht in dit topic gaan ze niks doen met Discovery Plus. Enige dat ze gaan doen is Discovery content toevoegen. Een Discovery Plus abo blijft dus gewoon doorlopen en moet je zelf opzeggen. Dus er zal dan ook geen migratie van accounts zijn, laat staan dat ze kijklijsten, favorieten, ... over zetten.
dat is correct. dus op 11 juni heb je dan discovery+ bij je HBO abonnement én een apart discovery+ abo (met bijbehorende app).
Op de vraag van mij of er verschil in content is kon de medewerker geen antwoord geven.
Wel werd gezegd dat je vanaf die datum geen los abo bij discovery kan afnemen en het dus moet via HBO.
HBO opzeggen en discovery behouden zou een optie zijn, alleen mocht je later dan verplicht naar HBO moeten dan ben je de 50% korting kwijt. Ik hoop dus dat de content gelijk is en ik discovery+ kan op zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:52
meesje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:51:
[...]

Welk drama ervaar jij bij OS via NOS?
Dat ze er altijd een talkshow van maken. Bijvoorbeeld bij atletiek.. terwijl er genoeg live atletiek uit te zenden is, zitten we naar Dione en Gregory te kijken in de studio. Ik erger me ook altijd aan die ‘zaag/afzeik’ interviews van bijvoorbeeld Bert Maalderink. Verder heeft de NOS maar beperkte feeds. Bij Discovery+ kun je gewoon zelf kiezen welke sport je wilt kijken, live of achteraf. Ik neem normaal daarom bij de OS (winter en zomer) altijd een abonnement op Discovery+, maar dat is nu ik HBO Max heb dus niet meer nodig.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06
We zien wel. Ik vind op hbo toch weinig 4K. Meestal films maar series bijna nooit. Laatste seizoen van true detective bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
lHybridl schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:40:
We zien wel. Ik vind op hbo toch weinig 4K. Meestal films maar series bijna nooit. Laatste seizoen van true detective bijvoorbeeld
Ook niet bij Game of Thrones en House of Dragons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06
meesje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:51:
[...]

Ook niet bij Game of Thrones en House of Dragons?
Ja die wel. En last of us. Maar dan true detective weer niet en the regime. Ook the sympathizer niet. Geen idee waarom er altijd zo verschil is. Ik dacht eerst altijd als het Max original of hbo original is dat daar verschil in zat. Maar bleek ook niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
lHybridl schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:00:
[...]

Ja die wel. En last of us. Maar dan true detective weer niet en the regime. Ook the sympathizer niet. Geen idee waarom er altijd zo verschil is. Ik dacht eerst altijd als het Max original of hbo original is dat daar verschil in zat. Maar bleek ook niet waar.
Oei. Ik zie dit inderdaad ook staan in de JustWatch app.
De serie Warrior (max Original) is bij Netflix in 4K en je raadt het al…. bij HBO Max in HD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BZ22-S_4SHLkat8Yu7aalQTZgo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XXDymcltuD0VVsqpd7uCMult.png?f=user_large
Bericht dat ik op Twitter heb ontvangen. Je kunt dus niet met behoud van je korting upgraden maar je blijft dus wel 4k content houden als je dit nu ook hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Tim01 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:06:
[Afbeelding]
Bericht dat ik op Twitter heb ontvangen. Je kunt dus niet met behoud van je korting upgraden maar je blijft dus wel 4k content houden als je dit nu ook hebt
"houden", leest voornamelijk alsof je de "geselecteerde titels" in 4K behoudt. Waarbij ik mij zelfs zou afvragen of nieuwe seizoenen van een serie die nu ook in 4K is dan ook in 4K beschikbaar komen met dit "standaard plus" abonnement zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:56
Wat een boeven haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:27
Voor ons huishouden van twee personen betekent het dat wij 1 euro meer gaan betalen omdat we het standaard abo gaan houden met de 50% lifetime korting.
Wij delen het abo met iemand (zolang het nog kan...) en kijken toevallig allemaal op 1080p devices.
Dus - voor ons - is het prima te doen.

Ik kan me echter wel heel goed voorstellen dat als je gewend bent om in 4k te kijken met meer dan 2 devices dat de nieuwe abo's en prijzen een behoorlijke achteruitgang zijn!
Je gaat dan in de praktijk veel meer betalen voor minder.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:24

Mr. Freeze

¡GO!

Heb je comments gelezen? Volgens mij gaat de discussie lekker verder ;)

Nouja, ik wacht wel af hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 09-05-2024 13:32 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
Mr. Freeze schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:31:
[...]

Heb je comments gelezen? Volgens mij gaat de discussie lekker verder ;)

Nouja, ik wacht wel af hoor.
Wat we in iedergeval zeker weten, en ook al wisten door de mail, is dat we de de functionaliteit behouden van het huidige abonnement.

Discovery erbij voor een klein beetje extra, thanks HBO d:)b

[ Voor 35% gewijzigd door Nopheros op 09-05-2024 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:35
Ben ik de enige die niks kan met de term functionaliteit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
Arjantje72 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:26:
Voor de duidelijkheid heeft HBO het nu uitgelegd toch? Verwacht wel dat ze het na een maand of 6 gaan aanpassen maar voor nu houden we dus dezelfde opties/functionaliteit als we nu al hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myE6j8cdKku0trTBShL2oqgvdw8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/StVlWWWlSfrxPQ6yGk5IMHgr.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Nopheros op 09-05-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:35
Nopheros schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:30:
[...]

Voor de duidelijkheid heeft HBO het nu uitgelegd toch? Verwacht wel dat ze het na een maand of 6 gaan aanpassen maar voor nu houden we dus dezelfde opties/functionaliteit als we nu al hebben.

[Afbeelding]
Top,
Las allemaal verschillende reacties. Dit is duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Nopheros schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:30:
[...]

[Afbeelding]
En dan dus voor één euro per maand meer, als ik de prijzen goed in mijn hoofd heb (nu 8e @50%, straks 10e @50%). Op zich te overzien, ook al is het sec genomen toch een verhoging van 20%.

Denk wel dat dit de laatste ronde is dat ik alles ga aanhouden wat ik nu heb (Hbo, D+, Prime, Netflix, Spotify). In totaal de afgelopen 6 maanden toch 11 euro per maand gestegen in totaal, ik vind het wel even genoeg nu.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Bra-Jo schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:52:
[...]

En dan dus voor één euro per maand meer, als ik de prijzen goed in mijn hoofd heb (nu 8e @50%, straks 10e @50%). Op zich te overzien, ook al is het sec genomen toch een verhoging van 20%.

Denk wel dat dit de laatste ronde is dat ik alles ga aanhouden wat ik nu heb (Hbo, D+, Prime, Netflix, Spotify). In totaal de afgelopen 6 maanden toch 11 euro per maand gestegen in totaal, ik vind het wel even genoeg nu.
1 euro extra voor direct meer content, prima idd.

Netflix gaat er hier eind van de maand uit, 19e per maand is het niet waard. Neem het over een maand of 6 wel weer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Nopheros schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:00:
Netflix gaat er hier eind van de maand uit, 19e per maand is het niet waard. Neem het over een maand of 6 wel weer terug.
offtopic:
Niet vergeten dat Netflix na 6 maanden het account volledig verwijderd. Been there, done that, got the t-shirt. Dan moet je dus een nieuw account aanmaken en ben je uiteraard ook de progress van gekeken series kwijt. Was voor mij verder geen probleem, aangezien ik "alles" in JustWatch heb staan. Van daaruit weet ik wat ik gezien heb en als ik via de JustWatch app begin met kijken starten ze meteen de juiste episode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
RobertMe schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:48:
[...]

offtopic:
Niet vergeten dat Netflix na 6 maanden het account volledig verwijderd. Been there, done that, got the t-shirt. Dan moet je dus een nieuw account aanmaken en ben je uiteraard ook de progress van gekeken series kwijt. Was voor mij verder geen probleem, aangezien ik "alles" in JustWatch heb staan. Van daaruit weet ik wat ik gezien heb en als ik via de JustWatch app begin met kijken starten ze meteen de juiste episode.
6 maanden klopt niet. Het betreft 10 maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-04 18:51
Arjantje72 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:26:
Een eufemisme voor flutcontent die toegevoegd wordt om een (fikse) prijsverhoging te motiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
meesje schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:55:
[...]

6 maanden klopt niet. Het betreft 10 maanden.
Je kan (nu nog) een excel overzicht van je gekeken content downloaden in je account :-) tot op de aflevering nauwkeurig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
wow dat valt me echt mee dan :D

Ik vond de eerdere beschrijvingen echt heel erg lijken op "wat je nu hebt aan 4k blijf je kunnen kijken (en wat je nu niet hebt kun je lekker op je buik schrijven maar dat zeggen we lekker niet)" :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Dat ze dan niet gewoon communiceren dat je premium krijgt voor de prijs van standaard (met als early access daarbovenop behoudt van de 50% korting).

Of mis ik dan nog een verschil? Aantal streams? Aantal downloads? Zit daar dan nog een verschil in tussen de huidige HBO Max en vernieuwde (HBO) Max Premium?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:26:
[...]

Dat ze dan niet gewoon communiceren dat je premium krijgt voor de prijs van standaard (met als early access daarbovenop behoudt van de 50% korting).

Of mis ik dan nog een verschil? Aantal streams? Aantal downloads? Zit daar dan nog een verschil in tussen de huidige HBO Max en vernieuwde (HBO) Max Premium?
Ja, nu hebben we 3 gelijktijdige streams en 30 downloads. Bij premium is dat 4 en 100.

Aangezien we geen functionaliteit zouden verliezen blijven we, denk ik, ook gewoon die 3 houden ipv terug naar 2 te gaan van standaard.

Pagina: 1 ... 39 ... 54 Laatste

Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC