Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Gelijk vanaf het begin? Als ik straks thuis ben zal ik ook eens proberen als dat nodig is.darkdesign schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:56:
Ik ben The Sopranos aan het kijken en ben inmiddels bij S2A4. Ineens heb ik een heel vreemd effect in het beeld zitten als de camera beweegt. Een soort horizontale golven over het scherm.. Of stroken. Meer mensen last van? Het is echt totaal niet relaxt om naar te kijken. Youtube enz. heeft het niet, ook andere SD content op HBO heeft het niet.
XBL gamertag StayingPow3r
Volgens mij wel, maar bij de donkere scènes viel het extra op. Ik lig nu in bed dus kan het niet checken.Mr. Freeze schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:29:
[...]
Gelijk vanaf het begin? Als ik straks thuis ben zal ik ook eens proberen als dat nodig is.
[ Voor 7% gewijzigd door darkdesign op 26-06-2023 23:06 ]
Hier op m’n Apple TV speelt ie in ieder geval zonder vreemde verschijnselen.darkdesign schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:05:
[...]
Volgens mij wel, maar bij de donkere scènes viel het extra op. Ik lig nu in bed dus kan het niet checken.
Thanks voor het checken! Ik zal ook eens proberen hem via de chromecast af te spelen ipv de Android tv app.Mr. Freeze schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 01:29:
[...]
Hier op m’n Apple TV speelt ie in ieder geval zonder vreemde verschijnselen.
The White Lotus wordt gepauzeerd
[ Voor 13% gewijzigd door Bongoarnhem op 03-07-2023 14:13 ]
vond persoonlijk seizoen 2 al een stuk minder dan 1Bongoarnhem schreef op maandag 3 juli 2023 @ 13:33:
https://www.nu.nl/media/6...rijvers-in-hollywood.html
The White Lotus wordt gepauzeerd
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Jammer van de pauze, hopelijk geen afstel! Een heerlijke serie met een unieke sfeer vind ik het.Ragnar9999 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:50:
[...]
vond persoonlijk seizoen 2 al een stuk minder dan 1
Nu nog even wachten tot iemand een site bouwt waarop we de overlappende content kunnen zien.Deezers schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:19:
HBO is weer bezig met eigen content te licenseren aan andere streamingdiensten zoals Netflix voor series en Prime voor films.. En zojuist gecheckt: een aflevering op Netflix duurt 42 minuten en HBO zelf 40. Dus wil je series of films in normale kwaliteit kijken, doe dit dan bij de concurrentblijft apart dat ze het niet goed voor elkaar krijgen op het eigen platform.
[ Voor 29% gewijzigd door glatuin op 06-07-2023 11:36 ]
Die bestaat al: JustWatch. Als er meerdere aanbieders zijn staan die ook beiden vermeld. Alleen kun je (AFAIK) niet gericht zoeken op "ik wil alles zien dat zowel op HBO Max als Netflix staat".glatuin schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:36:
[...]
Nu nog even wachten tot iemand een site bouwt waarop we de overlappende content kunnen zien.
Sinds de apps voor JustWatch veel sneller zijn geworden is dat inderdaad een goede service.RobertMe schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:45:
[...]
Die bestaat al: JustWatch. Als er meerdere aanbieders zijn staan die ook beiden vermeld. Alleen kun je (AFAIK) niet gericht zoeken op "ik wil alles zien dat zowel op HBO Max als Netflix staat".
Het enige andere nadeel is dat je (voor zover ik weet) maar één land kan instellen, terwijl je ook wel eens wil kunnen zien of iets in de VS al beschikbaar is. Niet per se om dingen te doen die niet mogen, maar gewoon informatief. Zodat je bv. weet dat het misschien later alsnog gaat komen omdat het in de VS op dienst X staat en het daarna vaak naar andere landen gaat op dienst Y.
Dat zit wel Schnorr.
Gebruik daarvoor de website…Stukfruit schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:41:
[...]
Sinds de apps voor JustWatch veel sneller zijn geworden is dat inderdaad een goede service.
Het enige andere nadeel is dat je (voor zover ik weet) maar één land kan instellen, terwijl je ook wel eens wil kunnen zien of iets in de VS al beschikbaar is. Niet per se om dingen te doen die niet mogen, maar gewoon informatief. Zodat je bv. weet dat het misschien later alsnog gaat komen omdat het in de VS op dienst X staat en het daarna vaak naar andere landen gaat op dienst Y.
https://www.justwatch.com/us
Kopieer - plak de link in je browser als de app wordt geopend op je telefoon/ tablet.
[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 06-07-2023 13:56 ]
Het punt is dat ik niet de hele tijd wil switchen maar alles binnen 1 overzicht wil. /us of /nl invullen is nog steeds een switchIke. schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:53:
[...]
Gebruik daarvoor de website…
Hoewel het inderdaad sneller gaat dan naar de settings gaan, zoeken, nog meer zoeken, enz.
[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 06-07-2023 13:56 ]
Dat zit wel Schnorr.
thanks wel lastig dat je vanuit de app niet makkelijk kan switchen, maar zet wel deze url als icoon op mijn android.Ike. schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:53:
[...]
Gebruik daarvoor de website…
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Heeft dat niet te maken dat Netflix na de aftiteling nog meer info toont in vele talen, wat ze bij HBO niet doen ?Deezers schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:19:
HBO is weer bezig met eigen content te licenseren aan andere streamingdiensten zoals Netflix voor series en Prime voor films.. En zojuist gecheckt: een aflevering op Netflix duurt 42 minuten en HBO zelf 40. Dus wil je series of films in normale kwaliteit kijken, doe dit dan bij de concurrentblijft apart dat ze het niet goed voor elkaar krijgen op het eigen platform.
Harley Quin staat er hier volgens mij ook nog steeds niet op, maar in andere Europese landen wel al en de VS volgens mij zelfs helemaal up to date. En op twitter heb ik genoeg mensen er steeds naar zien vragen, maar elke keer was het antwoord dat het nog niet op schema stond maar dat ze het door gingen geven.ErikT738 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:43:
Ik weet vrij zeker dat HBO bij mij de deur uit gaat zodra ik er meer dan een habbekrats voor moet betalen. In Amerika kunnen ze naar My Adventures with Superman kijken maar hier komt het er kennelijk niet op. Dan maar weer ouderwets downloaden...
De meeste content wordt versneld afgespeeld.absrnd schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:14:
[...]
Heeft dat niet te maken dat Netflix na de aftiteling nog meer info toont in vele talen, wat ze bij HBO niet doen ?
Shikata ga nai.
Nee, dat doet Netflix alleen bij eigen producties, niet bij partners zoals HBO. HBO speelt alles versneld af, zelfs recente content.absrnd schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:14:
[...]
Heeft dat niet te maken dat Netflix na de aftiteling nog meer info toont in vele talen, wat ze bij HBO niet doen ?
Fixed, had wat issues met mn dns.
[ Voor 6% gewijzigd door JanW op 26-07-2023 21:26 ]
Ik heb nu hetzelfde. Zowel over wifi als 5G....JanW schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:11:
Meer mensen bij wie de app ineens moeilijk doet? Constant something went wrong meldingen en niks helpt. Android, pixel 7. App opnieuw geïnstalleerd, cache gewist, data gewist. Niks helpt. Zolang ik ben uitgelogd kan ik browsen, maar na t inloggen gaat t weer mis.
Fixed, had wat issues met mn dns.
Zelfs als ik series download voor “offline”, krijg zelfs die melding: geen verbinding gevonden. I mean…
Enig idee?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
:strip_exif()/f/image/AhYgNhRzthDdKjtWnmkjnjt9.jpg?f=fotoalbum_large)
#Barbie will be available to stream on MAX this fall. pic.twitter.com/TvzpStwkZe
— Pop Base (@PopBase) 3 augustus 2023
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Welke HBO serie kijk je via Netflix?Deezers schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 21:58:
Ligt het versneld afspelen aan de content of aan het platform? Nu op Netflix spelen HBO-series wel op normale snelheid af en soms nog in betere kwaliteit. Je merkt het bij HBO Max ook dat de ondertiteling vaak pas bij de tweede of derde zin begint.
Verder herken ik niet je opmerking over de ondertiteling. Deze lopen bij mij gewoon goed.
Je merkt het onder andere bij Insecure en Gossip Girl. Ik kijk HBO via Samsung tv app en daar altijd na 2-3 seconden pas ondertiteling, niet storend maar geeft dus aan dat ze de ondertiteling aanpassen op de snellere versie.meesje schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:07:
[...]
Welke HBO serie kijk je via Netflix?
Verder herken ik niet je opmerking over de ondertiteling. Deze lopen bij mij gewoon goed.
Deze film is leuker dan je verwacht, wij hebben hem in de Bioscoop gezienmeesje schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:01:
[...]
Net de trailer gezien, maar als je het niet erg vind, sla ik over.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Was even aan het checken op mijn cx met de vrr button en tot mijn verbazing zag ik 50hz.
Apart
Het ligt eraan wat je kijkt, films en series in dolby vision zijn 23hz.lHybridl schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:04:
Valt mij nu pas op dat hbo Max streamed met 50hz
Was even aan het checken op mijn cx met de vrr button en tot mijn verbazing zag ik 50hz.
Apart
Ja keek tenet in hdRayzman schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:34:
[...]
Het ligt eraan wat je kijkt, films en series in dolby vision zijn 23hz.
Weinig bekende recente popcorn titels
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
[ Voor 34% gewijzigd door meesje op 19-08-2023 19:04 ]
Ik zal vast een minderheid zijn, maar eigenlijk hoopte ik dat je bericht over de serie gingmeesje schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:55:
Ik krijg net een mail met de mededeling “The Flash arriveert over…”. Deze arriveert over 6 dagen en een paar uur (op moment van typen van dit bericht).
Die is bij Netflix te zien. Heb ik ook gevolgd. Wellicht (want DC) komt deze tzt ook bij HBO?ArthurMorgan schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 07:06:
[...]
Ik zal vast een minderheid zijn, maar eigenlijk hoopte ik dat je bericht over de serie ging
Ik weet het, ben ergens in seizoen 2 of 3 daar voor ik had opgezegdmeesje schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 07:30:
[...]
Die is bij Netflix te zien. Heb ik ook gevolgd. Wellicht (want DC) komt deze tzt ook bij HBO?
Maar uiteindelijk verwacht ik hem wel bij HBO als het contract met netflix afloopt. (Arrow stond daar tenslotte ook lange tijd.)
In aansluiting op dit bericht (door mijzelf geplaatst) merk ik dat het bovenstaande inmiddels steeds vaker voorkomt. HBOMax leek nog gevrijwaard van de ellende van ondertitels die boven in het scherm worden geplaatst maar ook daar lijkt het inmiddels te zijn begonnen. Vandaag keek ik naar de eerste aflevering van het zesde seizoen van Young Sheldon en daar zijn ze er nu ook mee begonnen. Terwijl het de eerste vijf seizoenen niet gebeurde.Tigertje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:53:
Ondertitels vind ik sowieso een drama tegenwoordig. Naast dat er inderdaad vaak matig wordt vertaald, vind ik de positie vaak te hoog en zie je tegenwoordig steeds vaker dat ondertitels gewoon boven in het scherm worden geplaats omdat er wat credits in beeld staan. Het scheelt wel heel erg per serie.
daarbij denk ik dat er veel belgische vertalers worden gebruikt
Ben ik de enige die zich hieraan ergert? En waar kun je hierover überhaupt klagen?
Tigertje schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:48:
[...]
In aansluiting op dit bericht (door mijzelf geplaatst) merk ik dat het bovenstaande inmiddels steeds vaker voorkomt. HBOMax leek nog gevrijwaard van de ellende van ondertitels die boven in het scherm worden geplaatst maar ook daar lijkt het inmiddels te zijn begonnen. Vandaag keek ik naar de eerste aflevering van het zesde seizoen van Young Sheldon en daar zijn ze er nu ook mee begonnen. Terwijl het de eerste vijf seizoenen niet gebeurde.
Ben ik de enige die zich hieraan ergert? En waar kun je hierover überhaupt klagen?
Is dit niet vanwege andere titels? Ik heb net stukje opgezet maar zag alleen hoge titels wanneer er andere titels worden afgebeeld.Tigertje schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:48:
[...]
Was dit bij dvd's niet altijd al het geval? Ondertitels over credits vond ik vroeger toen ik nog gewoon tv keek ook al onbeschoft.Tigertje schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:48:
[...]
In aansluiting op dit bericht (door mijzelf geplaatst) merk ik dat het bovenstaande inmiddels steeds vaker voorkomt. HBOMax leek nog gevrijwaard van de ellende van ondertitels die boven in het scherm worden geplaatst maar ook daar lijkt het inmiddels te zijn begonnen. Vandaag keek ik naar de eerste aflevering van het zesde seizoen van Young Sheldon en daar zijn ze er nu ook mee begonnen. Terwijl het de eerste vijf seizoenen niet gebeurde.
Ik vind die hoge ondertitels anders juist fijn.Tigertje schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:48:
[...]
Dat gebeurt alleen als ze anders andere tekst overlappen. Kun je tenminste alles lezen.
Kennelijk leef ik dan in een andere tijd. Vroeger stonden de ondertitels gewoon altijd laag. En omdat ze toen lager stonden dan nu was dat ook nooit een probleem. Maar ze zijn sinds een jaar of 10 langzaam steeds wat hoger in het beeld komen te staan en dus staan ze soms voor de credits.hcQd schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:15:
[...]
Was dit bij dvd's niet altijd al het geval? Ondertitels over credits vond ik vroeger toen ik nog gewoon tv keek ook al onbeschoft.
Ondertitels bovenin het scherm, vaak over de gezichten van sprekende mensen, vind ik in elk geval niet de juiste oplossing/methode.
[ Voor 97% gewijzigd door Ike. op 30-08-2023 21:11 ]
Vroeger.... hadden we nog 4:3 televisies en bij een film in origineel (lees 16:9 of 2.35:1) formaat had je dus altijd zwarte balken onder en boven de film, waar de Nederlandse ondertitels in geplaatst konden worden.Tigertje schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:08:
Kennelijk leef ik dan in een andere tijd. Vroeger stonden de ondertitels gewoon altijd laag. En omdat ze toen lager stonden dan nu was dat ook nooit een probleem. Maar ze zijn sinds een jaar of 10 langzaam steeds wat hoger in het beeld komen te staan en dus staan ze soms voor de credits.
Ondertitels bovenin het scherm, vaak over de gezichten van sprekende mensen, vind ik in elk geval niet de juiste oplossing/methode.
Of ga ik nou wel heel ver terug in de tijd?
Wat (HBO) Max betreft... Nu het moederbedrijf steeds meer HBO originals ook naar andere platformen verhuurt, en we ook hier in Europa de samenvoeging van HBO Max en Discovery+ gaan krijgen, met waarschijnlijk een einde aan de lifetime 50% korting, zie ik steeds minder reden om het HBO Max abonnement nog veel langer aan te houden. Denk dat ik in mijn gezin meer blije gezichten maak door HBO Max op te zeggen en Disney+ weer te activeren. Ook al is dat 2x duurder (gerekend met een jaarabonnement Disney+).
Als je van dat genre houdt oh boy, you are in for a treat
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik merk dat de eerste afleveringen me niet erg pakken.
Gaat het nog wat snelheid pakken verderop ?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Daar had ik ook last van in het begin, maar gewoon blijven doorzetten. De personages en de onderlinge dynamiek worden echt goed uitgewerkt; je gaat echt met ze meeleven. Bovendien heeft deze serie één van de mooiste finales ooit.avotar schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:14:
Ben een beetje de klassiekers aan het nagaan en uitgekomen nu bij Six Feet Under.
Ik merk dat de eerste afleveringen me niet erg pakken.
Gaat het nog wat snelheid pakken verderop ?

Shikata ga nai.
Ben zelf tot ergens in het derde seizoen gekomen. Toen begon de snelheid mij te vervelen, en de karakters net niet interessant genoeg om te blijven kijken.Shinobi-vs-Gast schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:11:
[...]
Daar had ik ook last van in het begin, maar gewoon blijven doorzetten. De personages en de onderlinge dynamiek worden echt goed uitgewerkt; je gaat echt met ze meeleven. Bovendien heeft deze serie één van de mooiste finales ooit.
Dat kijk je niet zomaar even in een avond uit zoals de gemiddelde serie die tegenwoordig op streaming wordt gedropt.
Dat zit wel Schnorr.
En het tweede seizoen van The Wire was ook wel heel anders en daardoor een bittere pil.Stukfruit schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:45:
Met The Wire heb ik dat ook. Het is zeker een coole serie maar er zitten veel afleveringen in een seizoen die allemaal een uur duren.
Dat kijk je niet zomaar even in een avond uit zoals de gemiddelde serie die tegenwoordig op streaming wordt gedropt.
Ik zapte gisteren langs zo'n typische middagserie...ondertitels gewoon netjes strak onderaan het scherm, waar ze horen. Dus zo lang geleden is het dus ook weer niet. Maarja, Nederlandse televisie gaat er anders mee om dan de Amerikaanse bedrijven. Die willen ze kennelijk boven de door jou genoemde zwarte balken.Haay schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:53:
[...]
Vroeger.... hadden we nog 4:3 televisies en bij een film in origineel (lees 16:9 of 2.35:1) formaat had je dus altijd zwarte balken onder en boven de film, waar de Nederlandse ondertitels in geplaatst konden worden.
Of ga ik nou wel heel ver terug in de tijd?
Eerst is dat inderdaad een bittere pil, later zie je dat het nog dezelfde serie is en wordt het een voordeel.RobertMe schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:52:
[...]
En het tweede seizoen van The Wire was ook wel heel anders en daardoor een bittere pil.
Eigenlijk wel verfrissend. Als ik seizoen 1 nog een keer wil zien dan kan ik ook seizoen 1 nog eens opzetten, terwijl het hier iets semi-nieuws werd

Dat zit wel Schnorr.
https://www.bnnvara.nl/de...o-heeft-datum-bij-netflix
De bakken met geld die Netflix wil betalen om die series tijdelijk te kunnen streamen zal HBO niet kunnen afwijzen denk ik.meesje schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:05:
Wederom een teken dat het niet goed gaat met al die verschillende diensten: de HBO klassieker True Blood verschijnt per 1 oktober op Netflix.
Maar het is best wel tekenend voor het mismanagement bij HBO dat alle series die goed verkopen verplaatsen, en dan zelf Velma of The Idol exclusief houden…Ike. schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:22:
[...]
De bakken met geld die Netflix wil betalen om die series tijdelijk te kunnen streamen zal HBO niet kunnen afwijzen denk ik.
Dat is gewoon een strategie die ze een tijdje terug hebben gekozen om de inkomsten te vergroten, in licentie sommige oudere series uitlenen. Ik ben er wel blij mee, de kwaliteit is beter en de afspeelsnelheid normaal. Nieuwe series blijven eerst op Max komen.BiaggioLuciano schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:19:
[...]
Maar het is best wel tekenend voor het mismanagement bij HBO dat alle series die goed verkopen verplaatsen, en dan zelf Velma of The Idol exclusief houden…
Heeft die vroeger niet ook op Netflix gestaan? Of denk ik dat naar omdat Netflix destijds de enige streamingdienst was en ik de rest via minder legale wegen binnenhengelde?meesje schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:05:
Wederom een teken dat het niet goed gaat met al die verschillende diensten: de HBO klassieker True Blood verschijnt per 1 oktober op Netflix.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Er is al iets tussen gekomen. De Hollywood staking. Alles ligt nu stil daar.Cymbeline schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:07:
Gisterenavond de laatste aflevering van seizoen 2 bekeken van Somebody Somewhere en met weemoed afscheid genomen van Sam en Joel en alle andere fijne acteurs. Vandaag ontdek ik dat HBO besloten heeft de serie een derde seizoen te gunnen. Dat is geweldig nieuws en maar duimen dat er niets tussenkomt.
Dat zijn we niet meer gewend, 2 jaar wachten. Dat was ook zo met War of the Worlds, daardoor vergeet je de serie wel een beetje….
[ Voor 62% gewijzigd door Bongoarnhem op 29-09-2023 13:16 ]
Verhaal van deel 2 speelt zich jaren na deel 1 af dus dat komt wel goedBongoarnhem schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:14:
Zag dat de Last of us pas in 2025 uitkomt en mogelijk nog later ivm de staking 🙈🙈🙈.
Dat zijn we niet meer gewend, 2 jaar wachten. Dat was ook zo met War of the Worlds, daardoor vergeet je de serie wel een beetje….
Zie antwoord bij je vraag hierover bij Netflix.
Dolby Vision moet wel een licentie voor worden afgenomen en zeker vroeger gebeurde dat niet altijd.dinandus schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:26:
DOLBY VISION is de betere versie van de standaard HDR10, de onderliggende laag.
Zie antwoord bij je vraag hierover bij Netflix.
Mijn Denon versterker van ~2017 en LG TV van ~2016 ondersteunen wel Dolby Vision, maar mijn Nvidia Shield 2017 doet dat niet. Waardoor ik dus semi gebonden ben aan HDR10. Of de Shield moet vervangen / updaten, maar ik vraag mij serieus af of in een double blind test het verschil tussen HDR10 & Dolby Vision te zien is. Een vorm van HDR zal nog steeds een veel groter verschil geven dan de verschillende HDR varianten onderling.
Je kan DV videos wel via de USB ingang van je TV afspelenRobertMe schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:44:
[...]
Dolby Vision moet wel een licentie voor worden afgenomen en zeker vroeger gebeurde dat niet altijd.
Mijn Denon versterker van ~2017 en LG TV van ~2016 ondersteunen wel Dolby Vision, maar mijn Nvidia Shield 2017 doet dat niet. Waardoor ik dus semi gebonden ben aan HDR10. Of de Shield moet vervangen / updaten, maar ik vraag mij serieus af of in een double blind test het verschil tussen HDR10 & Dolby Vision te zien is. Een vorm van HDR zal nog steeds een veel groter verschil geven dan de verschillende HDR varianten onderling.
HBOMax laat altijd het DV label zien, ook al heb je DV in de speler instellingen uitgeschakeld en HDR10(+) alleen nog als HDR format op actief hebt staan (in dit geval via bepaalde Android TV box even zo ingesteld).meesje schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:19:
Klopt het dat HBO Max als HDR formaat alleen Dolby Vision ondersteunt? Bij veel content in hun app zie ik alleen DV staan. Bij bv Disney+ wordt vaak DV en specifiek HDR genoemd. Klopt het dat HBO Max niet gewoon HDR ondersteunt?
HBOMax op Android TV lijkt naar de mogelijkheden van het apparaat te kijken maar respecteert verder wel je gemaakte keuze. Bij afspelen is het namelijk in werkelijkheid HDR10, geen DV, wat wordt toegepast.
HBOMax ondersteund dus wel degelijk HDR als format indien de TV beiden weer zou kunnen geven, hij laat het echter niet zien met het label bij het geselecteerde media.
Testing, one, two ...
Laat ze eerst de contentproblemen aanpakken zoals alle content te snel afspelen.... Voor de rest dus overal op de wereld straks Max. Denk dat de Amerikanen niet heel blij warenWarner Bros. Discovery heeft ervoor gekozen om de merknaam HBO Max voor de vernieuwde streamingdienst te behouden wanneer deze in de Benelux wordt gelanceerd, rekening houdend met lokale overwegingen, en om de ingeslagen weg van succes te vervolgen” als gevolg van Omroep MAX.
Hopelijk alleen een andere naam zonder dat we compleet afgesloten worden van de andere landen. Het is toch wel fijn om af en toe gebruik te kunnen maken van het aanbod (inclusief juiste framerate) in bijvoorbeeld de VS (voordat zij over waren op MAX) of Latijns-Amerika.
En anders regel ik mijn abonnement straks wel in een ander Europees land.
Ook al zal de naam wel zijn veranderd, dan verandert de dienst zelf toch niet? M.a.w. de korting blijft dan toch gewoon gelden? En nu helemaal lijkt me.TexMex schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:39:
Bij het AD nog wat meer informatie: Unicum: Amerikaanse streamingsgigant buigt voor Omroep MAX en wijzigt in Benelux niet van naam.
Hopelijk alleen een andere naam zonder dat we compleet afgesloten worden van de andere landen. Het is toch wel fijn om af en toe gebruik te kunnen maken van het aanbod (inclusief juiste framerate) in bijvoorbeeld de VS (voordat zij over waren op MAX) of Latijns-Amerika.
En anders regel ik mijn abonnement straks wel in een ander Europees land.
Je kunt nu bijvoorbeeld geen toegang meer krijgen tot de Amerikaanse MAX-app met je Nederlandse HBO Max-login. Voorheen kon dat wel toen ze daar nog gewoon HBO Max hadden. Het is dus afwachten wat er gebeurt als de rest van de wereld straks over is op MAX. Houden ze de backend wel of niet gescheiden?meesje schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:46:
[...]
Ook al zal de naam wel zijn veranderd, dan verandert de dienst zelf toch niet? M.a.w. de korting blijft dan toch gewoon gelden? En nu helemaal lijkt me.
Ook de Nederlandse app zal aangepast moeten worden (ondanks dat de naam hier hetzelfde blijft), want het aanbod van Discovery+ moet worden toegevoegd (onder andere live sport). Ik verwacht dat uiteindelijk alle landen gewoon dezelfde app krijgen (wij ook), waarbij met een Benelux-login MAX simpelweg wordt aangepast naar HBO Max.
[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 08-10-2023 12:03 ]
HBO Max => Max is een nieuw product. Nieuwe app, nieuw aanbod, etc. Wat ze in andere landen met de abonnementen hebben gedaan weet ik echter niet. Als ze de klanten gemigreerd hebben lijkt mij dat kortingen ook behouden zijn / blijven. Maar ze konden net zo goed zeggen "Er is een nieuwe streamingdienst: MAX". En daarnaast " We stoppen over 1 maand met streamingdienst HBO Max".meesje schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:46:
[...]
Ook al zal de naam wel zijn veranderd, dan verandert de dienst zelf toch niet? M.a.w. de korting blijft dan toch gewoon gelden? En nu helemaal lijkt me.
Gezien ze in de Benelux de HBO Max naam behouden wordt het wel twijfelachtig of je het kunt vermarkten als een nieuw product. Maar er is natuurlijk geen wettelijke basis waarom het wel/niet mag. Stel Warner Discovery wil bij de launch van "HBO Max v2" alle klanten van "HBO Max v1" verwijderen dan kan dat gewoon. Hoogstens dat ze klanten vooraf moeten informeren en niet van de ene op de andere dag eenzijdig kunnen opzeggen.
Het is natuurlijk veel makkelijker om een aangepaste app waarin 'Max' wordt vervangen met ' HBO Max' te onderhouden dan een hele backend met het HBO Max van nu en het nieuwe Max voor de andere markten.TexMex schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:55:
[...]
Je kunt nu bijvoorbeeld geen toegang meer krijgen tot de Amerikaanse MAX-app met je Nederlandse HBO Max-login. Voorheen kon dat wel toen ze daar nog gewoon HBO Max hadden. Het is dus afwachten wat er gebeurt als de rest van de wereld straks over is op MAX. Houden ze de backend wel of niet gescheiden?
Ook de Nederlandse app zal aangepast moeten worden (ondanks dat de naam hier hetzelfde blijft), want het aanbod van Discovery+ moet worden toegevoegd (onder andere live sport). Ik verwacht dat uiteindelijk alle landen gewoon dezelfde app krijgen (wij ook), waarbij met een Benelux-login MAX simpelweg wordt aangepast naar HBO Max.
En het abbonement kunnen ze natuurlijk altijd aanpassen, dus het blijft speculeren of ze dat in stand gaan houden.
De eerste met advertenties en 1080p-streaming kost $9,99. De reclamevrije versie daarvan kost $15,99 per maand. Wil je in 4K kijken en met maximaal vier apparaten tegelijk kijken (in plaats van twee), dan betaal je in de VS $19,99 per maand.
Laten we voor het gemak dollar vervangen door euro. Dan vind ik 20 euro p/m (als je 4K content wil) best veel geld. Met 50% korting is het 10 euro p/m. Nog steeds een aardig bedrag om deze dienst er maar bij te houden. Welke echte goed exclusive content is er nu recentelijk toegevoegd? House of Dragon en The Last of Us. Nog meer? Van die laatste schijnt het tweede seizoen pas in 2025 te verschijnen. Tegen die tijd kan ik altijd een maandje HBO afnemen.
Voor die 3,99 zoals nu vind ik het geen probleem om het aan te houden, ook al is er nu vrij weinig tot geen nieuwe content. Heb nog een paar series die ik sowieso nog wel even terug wil zien.meesje schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:09:
In een bericht op iculture lees ik het volgende wat betreft de prijzen in de US van Max.
De eerste met advertenties en 1080p-streaming kost $9,99. De reclamevrije versie daarvan kost $15,99 per maand. Wil je in 4K kijken en met maximaal vier apparaten tegelijk kijken (in plaats van twee), dan betaal je in de VS $19,99 per maand.
Laten we voor het gemak dollar vervangen door euro. Dan vind ik 20 euro p/m (als je 4K content wil) best veel geld. Met 50% korting is het 10 euro p/m. Nog steeds een aardig bedrag om deze dienst er maar bij te houden. Welke echte goed exclusive content is er nu recentelijk toegevoegd? House of Dragon en The Last of Us. Nog meer? Van die laatste schijnt het tweede seizoen pas in 2025 te verschijnen. Tegen die tijd kan ik altijd een maandje HBO afnemen.
Maar als het 10 of zelfs 20 per maand wordt, zeg ik meteen op. Dan hooguit nog eens een keer een maandje als TLOU S02 beschikbaar komt in 2025 in combinatie met wat andere nieuwe series wellicht.
Is voor mij in ieder geval veel te duur, ik wil sowieso 4k hebben normaal gesproken, maar 20 euro per maand ga ik echt niet betalen.meesje schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:09:
In een bericht op iculture lees ik het volgende wat betreft de prijzen in de US van Max.
Vind het sowieso gezeik dat ze beloofd hadden altijd 4 euro abbo te hebben voor de vroege abbonnees en dan een nieuwe streaming dienst opzetten met nieuwe prijzen. Voelt toch als een soort van oplichting, maarja dan stop ik lekker met hbo, er kwam sowieso bar weinig nieuws de laatste maanden en de kwaliteit van nieuwe series is ook erg omlaag gegaan bij hbo. Vroeger spatte de kwaliteit ervan af met een nieuwe hbo serie maar nu is het vaak maar matig.
Playstation 5
Hebben ze jou die persoonlijke belofte gedaan dan?Stylze schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:59:
Vind het sowieso gezeik dat ze beloofd hadden altijd 4 euro abbo te hebben voor de vroege abbonnees
En of die 50% korting wordt over gezet is niet bekend. En het feit dat ze in de Benelux niet de Max naamgeving kunnen gaan voeren maakt dat nog lastiger. Nu komen ze meer met een technische vernieuwing, en niet met een nieuw product. En bij het eerste kun je "wordt maar opnieuw klant zonder korting" lastig verkopen.
Sowieso apart: Eurosport Live (alleen sport) is 1 euro duurder dan Discovery+ met sport.
[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 16-10-2023 15:17 ]
Nog bedankt voor de tip! Ben de serie nu aan het kijken en het is inderdaad een van de beste series die ik ooit gezien heb, op gelijke hoogte met The Wire en The Sopranos.
Ik bedoel de 50 % inderdaad maar ik begreep dat ze niet van plan waren dat over te gaan zetten maar als ze dat wel doen houden ze me wel als lid:)RobertMe schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:11:
[...]
Hebben ze jou die persoonlijke belofte gedaan dan?Want op de website hadden ze het toch echt over levenslang 50% korting, niet levenslang €4.
En of die 50% korting wordt over gezet is niet bekend. En het feit dat ze in de Benelux niet de Max naamgeving kunnen gaan voeren maakt dat nog lastiger. Nu komen ze meer met een technische vernieuwing, en niet met een nieuw product. En bij het eerste kun je "wordt maar opnieuw klant zonder korting" lastig verkopen.
Playstation 5
Vergeet niet tot na de aftiteling te kijken

Als ik me niet vergis zijn alleen seizoen 1 en 2 in 4:3 formaat.Mr. Freeze schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:07:
Gisteren begonnen met six feet under, had er zoveel goede reacties over gelezen hier. Maar hoeveel seizoenen zijn in 4:3 formaat? Of is het de hele serie zo? Vanaf woensdag staat deze serie ook op Netflix, dan ben ik benieuwd in welke aspect ratio Netflix het dan doorgeeft.
Oké, dankjewel, kijkt toch even een stukkie fijner in 16:9.Ike. schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:14:
[...]
Als ik me niet vergis zijn alleen seizoen 1 en 2 in 4:3 formaat.
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC