• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Nu al weg? * Stukfruit checkt het even...

Weg dus -O-

HBO Max gaat zo qua content wel een beetje lijken op gratis videodiensten (vooral als je niet in de VS woont) met lange lijsten vol oude en overbodige content waar je niets interessants tussen kan vinden en daardoor altijd links laat liggen.

Dat zit wel Schnorr.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Belachelijk dat HBO series als Westworld zo maar verdwijnen. Zou je niet verwachten van HBO originals. Laat ik echter net seizoen 1-3 op 4K blu-ray aangeschaft hebben, want ik wou de serie sowieso in 4K kijken. Hopelijk komt seizoen 4 ook nog tegen een betaalbare prijs op de markt.

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:14
Staan nog genoeg pareltjes op toch mensen en dat voor €3.99 per maand: Chernobyl, Succession, Sopranos, Succession, True Detective, The Night Of, White Lotus, Industry, Generation Kill, Band of Brothers, The Wire, House of Dragon, Game of Thrones, The Duece, Boardwalk Empire. Allemaal series van hoge kwaliteit.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gisteren net aflevering 1 van The Nevers gekeken omdat ik er vanuit ging dat die eind deze maand weg zou kunnen gaan, nu dus al weg.

* sambalbaj slingert het minder legale alternatief wel aan.
Eigen schuld.

• Stukfruit
  • Niet online
TheDeuce schreef op zondag 18 december 2022 @ 18:05:
Staan nog genoeg pareltjes op toch mensen en dat voor €3.99 per maand: Chernobyl, Succession, Sopranos, Succession, True Detective, The Night Of, White Lotus, Industry, Generation Kill, Band of Brothers, The Wire, House of Dragon, Game of Thrones, The Duece, Boardwalk Empire. Allemaal series van hoge kwaliteit.
Ik ben het met je eens dat Succession zo goed is dat het twee keer een vermelding dient te krijgen, maar de rest is ook een kwestie van smaak.

Wat betekent dat dit lijstje, ondanks de hoge kwaliteit van de series, niet voor iedereen zo lang is :)

Hopelijk wachten ze nog even met The White Lotus. Die wil ik nog wel zien. Ik heb nu alleen geen idee of ik in wilde paniek moet beginnen met kijken of dat het nog een maandje mag duren van de grote Zaslav.

Dat zit wel Schnorr.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
PatrickC schreef op zondag 18 december 2022 @ 18:02:
Belachelijk dat HBO series als Westworld zo maar verdwijnen. Zou je niet verwachten van HBO originals. Laat ik echter net seizoen 1-3 op 4K blu-ray aangeschaft hebben, want ik wou de serie sowieso in 4K kijken. Hopelijk komt seizoen 4 ook nog tegen een betaalbare prijs op de markt.
Westworld S04 is in ieder geval uit in bluray. * RobertMe heeft die via andere route klaarstaan. 1 t/m 3 ook in 4K gezien, en aangezien S04 niet in 4K op HBO Max stond maar weer via de andere route gezocht.

offtopic:
Hetzelfde met SkyShowtime. FHD stereo het maximum. Ik ben nu Yellowstone in 4K aan het kijken via andere route terwijl ik het legaal kan kijken...
En dat is bij beide niet eens een kwestie van er niet voor willen betalen, maar gewoon het platform / de dienst die de kwaliteit niet levert.

• PatrickC
RobertMe schreef op zondag 18 december 2022 @ 18:39:
[...]

Westworld S04 is in ieder geval uit in bluray. * RobertMe heeft die via andere route klaarstaan. 1 t/m 3 ook in 4K gezien, en aangezien S04 niet in 4K op HBO Max stond maar weer via de andere route gezocht.

offtopic:
Hetzelfde met SkyShowtime. FHD stereo het maximum. Ik ben nu Yellowstone in 4K aan het kijken via andere route terwijl ik het legaal kan kijken...
En dat is bij beide niet eens een kwestie van er niet voor willen betalen, maar gewoon het platform / de dienst die de kwaliteit niet levert.
Ja, maar seizoen 4 is bijna even duur als seizoen 1 t/m 3. :+ Duurt nog wel even voordat die in prijs gaat zakken, maar heb nog genoeg te kijken. En ‘andere routes’ ben ik al jaren geleden mee gestopt. Ik heb sowieso een met name blu-ray en DVD verzameling van meer dan 800 films en series, allemaal gewoon gekocht op fysieke schijfjes. 8)

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
Ik las een paar dagen geleden al dat Westworld en The Nevers gingen verdwijnen vanwege bezuinigingen. Blijkbaar is het idee dat ze worden verkocht aan een gratis ad-supported streamings dienst maar die zijn buiten de VS natuurlijk niet beschikbaar dus dit hebben ze weer lekker geregeld. Net gisteren begonnen aan Westworld S4 in de verwachting dat het pas vanaf januari zou verdwijnen maar ze hebben er haast mee. Ik zag wel dat in enkele andere geografische zones HBO Max het nog wel heeft.

Nu komt het bij alle streamingsdiensten wel regelmatig voor dat content weer wordt verwijderd maar voor zover ik weet was dat altijd 3rd party content en werd het in ieder geval bij Netflix netjes aangekondigd. Dit is het voor het eerst dat ik zie dat eigen content wordt verwijderd. Erg vreemd en gaat duidelijk niet de goede kant op bij HBO Max. Voorlopig nog genoeg interessante dingen die ik wil kijken maar hoop niet dat ze meer oude content verwijderen aangezien dat de voornaamste reden is dat ik het heb.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 16:36

Robtimus

me Robtimus no like you

Blijkbaar is The Nevers ook nog eens gecancelled:
The first season consists of 12 episodes, split into two six-episode parts. In December 2022, the series was canceled before the back six had aired and pulled from the HBO Max library on December 18, 2022.
En later:
Cancellation and future

On December 12, 2022, HBO canceled the series after one season and the series is scheduled to be pulled from the HBO Max library. It was also reported that the series, including the remaining six unaired episodes, may stream on another platform. Deadline reported that the storyline was "crafted in a way that it concludes with Season 1B".
Dus er zijn nog wel 6 afleveringen gemaakt, maar die zijn nog nooit uitgezonden. Hopen dat die nog ergens opduiken in Nederland...

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Voelt toch wel een beetje als het einde van een tijdperk dit. Dat zelfs series als Westworld niet veilig zijn. Zaslav is HBO Max voor onze ogen aan het ontmantelen om waarschijnlijk door te verkopen aan een NBCUniversal of andere speler in 2024. Gaan al een poosje geruchten in Hollywood en je hebt nu doodleuk execs die zich anoniem uitspreken erover.

Tegelijkertijd hoor je uit andere hoeken soortgelijke geluiden. Streaming is niet winstgevend en er moet iets veranderen.. Minder content, hogere prijzen. Tis net een car crash in slow motion.

[Voor 13% gewijzigd door Frank op 19-12-2022 11:00]

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:10
Via via kreeg ik The West Wing aangeraden. Zonder verwachtingen eraan begonnen......

Gisteren S04E01 gestart na een paar weken/maanden tijd. Erg sterke serie, zonder dat ik precies mijn vinger erop kan leggen waarom. Soms zijn afleveringen voor je gevoel best "saai", maar toch gebeurt er genoeg om boeiend te blijven. Veel dezelfde karakters, waardoor je er een band mee opbouwt. De dialogen zijn erg goed vind ik, maar soms wel taai en zwaar, want ik moet soms stukken echt terugkijken. Maar dat is geen negatieve eigenschap.

Wat een kwaliteit en omvang ook trouwens; 154 afleveringen totaal van minimaal 40m minuten. Dit kom je niet heel vaak meer tegen tegenwoordig.

Ik denk ook dat het presidentschap best wat doet; ik weet hier weinig van, dus daarom is veel nieuw en best boeiend om naar te blijven kijken. Het is een rollercoaster en die man is 24/7 aan het werk. Samen met zijn staf en personeel.

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
StealthyPeanut schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:17:
Via via kreeg ik The West Wing aangeraden. Zonder verwachtingen eraan begonnen......

Gisteren S04E01 gestart na een paar weken/maanden tijd. Erg sterke serie, zonder dat ik precies mijn vinger erop kan leggen waarom. Soms zijn afleveringen voor je gevoel best "saai", maar toch gebeurt er genoeg om boeiend te blijven. Veel dezelfde karakters, waardoor je er een band mee opbouwt. De dialogen zijn erg goed vind ik, maar soms wel taai en zwaar, want ik moet soms stukken echt terugkijken. Maar dat is geen negatieve eigenschap.

Wat een kwaliteit en omvang ook trouwens; 154 afleveringen totaal van minimaal 40m minuten. Dit kom je niet heel vaak meer tegen tegenwoordig.

Ik denk ook dat het presidentschap best wat doet; ik weet hier weinig van, dus daarom is veel nieuw en best boeiend om naar te blijven kijken. Het is een rollercoaster en die man is 24/7 aan het werk. Samen met zijn staf en personeel.
Heb die serie ruim 15 jaar geleden gezien en vond het toen al heel goed. Kan het nu nog meer waarderen denk ik dus wil deze zeker een keer opnieuw gaan kijken!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:09
StealthyPeanut schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:17:

De schrijver van die serie heeft later ook The Newsroom gemaakt. Ook een aanrader.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:10
martwoutnl schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:55:
[...]

De schrijver van die serie heeft later ook The Newsroom gemaakt. Ook een aanrader.
Ook gezien! Ontzettend jammer dat die is stop gezet.
MysticMan schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:33:
[...]

Heb die serie ruim 15 jaar geleden gezien en vond het toen al heel goed. Kan het nu nog meer waarderen denk ik dus wil deze zeker een keer opnieuw gaan kijken!
Dit is er typisch zo een die ik nog wel een keer ga kijken inderdaad. Met elke aflevering, begrijp ik steeds beter hoe het in elkaar steekt. Een re-watch meer dan waard! Alleen nog ergens die 154 x 40 = 6160 minuten vandaan toveren :o

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:09
StealthyPeanut schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:51:
Ook gezien! Ontzettend jammer dat die is stop gezet.
Idem. Met name Jeff Daniëls was meesterlijk goed.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:00

Fisico

by Fabian

avotar schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:19:
Meer mensen die True Blood gekeken hebben?
Ik zit nu aan het einde van S2 ... en ik weet dat de meningen verdeeld zijn.

Maar wordt het beter dan wat het tijdens S2 was?
De serie vond ik erg wisselend. Gave en spannende verhaallijnen werden afgewisseld met 'he wij hebben geen ideeën meer dus hier is een nieuwe halfgod die niemand kende'. Als je tijd hebt en het een ok-serie vindt, dan gewoon doorkijken. Het gaat in ieder geval niet van kwaad tot erger zoals bij GoT was.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:34
Kom er ook net achter dat Westworld er opeens afgehaald is, had net het eerste seizoen erop zitten. -O-

Compleet klantonvriendelijke actie, bij Netflix staat er altijd ruim van tevoren een waarschuwing en is het vaak met een beetje bingen wel te doen om nog op tijd klaar te zijn. Heel jammer dit en op deze manier ook niet veel zin om een langere serie op te pakken. Ik denk dat ik nog een maandje aanhoudt en dan de mini-series en de film op mijn playlist er doorheen jaag en daarna opzeg.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 09:23
Frank schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:59:
Voelt toch wel een beetje als het einde van een tijdperk dit. Dat zelfs series als Westworld niet veilig zijn. Zaslav is HBO Max voor onze ogen aan het ontmantelen om waarschijnlijk door te verkopen aan een NBCUniversal of andere speler in 2024. Gaan al een poosje geruchten in Hollywood en je hebt nu doodleuk execs die zich anoniem uitspreken erover.

Tegelijkertijd hoor je uit andere hoeken soortgelijke geluiden. Streaming is niet winstgevend en er moet iets veranderen.. Minder content, hogere prijzen. Tis net een car crash in slow motion.
Exact dit ja. Hoewel hijzelf (Zaslav) beweert dat ze niet te koop zijn worden links en rechts series verkocht / canceled / verplaatst en lijkt het er echt steeds meer op dat ze de boel aan het strippen zijn om het verkoopbaar te maken..

Stukje uit artikel van New York Post van 15-12:
Another thorn, though, is that NBCUniversal is said to be eyeing a purchase of Warner Bros. Discovery, so whatever strategic changes Gunn and Safran make could be jettisoned soon enough anyway. Zaslav denied that WB is for sale during a town hall, but the industry source insisted “they are a cash-poor company being stripped to be sold.”
Hoe betrouwbaar dit is, geen idee dat zal de tijd moeten leren. Maar waar rook is, is meestal ook wel vuur..

Overigens, slighty off-topic, maar dat zou ook betekenen dat Gunn en Safran hun plan ook weer over 2 jaartjes de prullenbak in kan.. 8)7

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 19:00

The Chosen One

Zie signature!

Fisico schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:47:
[...]

De serie vond ik erg wisselend. Gave en spannende verhaallijnen werden afgewisseld met 'he wij hebben geen ideeën meer dus hier is een nieuwe halfgod die niemand kende'. Als je tijd hebt en het een ok-serie vindt, dan gewoon doorkijken. Het gaat in ieder geval niet van kwaad tot erger zoals bij GoT was.
@avotar

Serie over het algemeen vond ik prima.
Niet dat het een open einde is of zoiets maar ik vond het persoonlijk gewoon een ruk einde. Om het spoilervrij te beschrijven... het is alsof de hele show langs het lijkt alsof ze in een auto zitten die naar bestemming A gaat. En dan praktisch (of misschien wel letterlijk) in de laatste aflevering is het ineens van.... nee we gaan naar bestemming B toe. Zo klaar. En ja er zit een reden achter die andere bestemming maar doe dan niet de hele serie alsof het bestemming A gaat zijn.
Vaag genoeg? ;p

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:19
@The Chosen One moet ik nu wel of niet het laatste seizoen nog gaan kijken? Het is alweer een paar jaar geleden :)

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:00

Fisico

by Fabian

@The Chosen One
Zo vaag dat ik bijna opnieuw zou gaan kijken :)
Een serie goed afronden is ook wel lastig. Bij Deadwood hebben ze nog een film gemaakt voor wat losse eindjes. Al had ik gezien de aard van die serie best kunnen leven met het einde zoals het was. Er is maar een serie waarvan ik echt jammer vind dat deze door HBO is stopgezet en dat is Carnivale.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:44
YouTube: Coming Soon In 2023 | HBO Max

Boel nieuwe series waaronder nieuwe True detective, ben benieuwd wat het gaat worden.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:27
True detective ga ik zeker weer kijken. The white house plumbers staat ook al een tijdje op mijn lijstje, ga ik ook aan beginnen binnenkort.

Yippie kayak, other buckets!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:00

avotar

P0werd by Black Coffee

3 januari staat The Menu erop.
Erg benieuwd naar.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 22:55
Sempy schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:01:
Kom er ook net achter dat Westworld er opeens afgehaald is, had net het eerste seizoen erop zitten. -O-
Geen Westworld, geen HBO. Het was voor mij de enige reden om HBO uberhaupt een tijdje te nemen.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

TheDeuce schreef op zondag 18 december 2022 @ 18:05:
Goede smaak!

Vergeet Entourage niet, heerlijke serie die ik om de zoveel jaar weer eens opnieuw kijk.

[Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 24-12-2022 17:44]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:03
avotar schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:02:
Erg benieuwd naar.
Op HBO? Officieel is de film uitgebracht door Searchlight/20ct pictures en dat is van Disney..

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Heb net Kimi gekeken. Eigenlijk vooral omdat hij een positieve review ergens kreeg en hij maar 1,5 uur duurde. Slap vermaak, matig acteerwerk, net vermakelijk genoeg maar geen aanrader.

This title is for sale, please send me a PM

• ArthurMorgan
  • Niet online
https://www.streamwijzer.nl/nieuw-hbo-max-januari-2023/

pfff daar komt de discoverytroep :X

iets over Jomanda
say yes to the dress
Johnny vs Amber

etc

• Kraziey
  • Laatst online: 02-06 09:23
ArthurMorgan schreef op woensdag 28 december 2022 @ 06:37:

iets over Jomanda
say yes to the dress
Johnny vs Amber

etc
Oow damn, de sluizen gaan open hoor! Wat een meuk _O-

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:05

Gynnad

* * *

iets over Jomanda
say yes to the dress
Johnny vs Amber

etc
Maar betekend dit dan dat er toch geen apart abbonement komt gezien ze het nu geleidelijk gaan toevoegen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• ArthurMorgan
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:08:
[...]

Maar betekend dit dan dat er toch geen apart abbonement komt gezien ze het nu geleidelijk gaan toevoegen?
Nee, want dit komt naar HBO Max en de nieuwe dienst gaat "Max" heten. Er is nog steeds geen enkele duidelijkheid over hoe dat in zijn werk zal gaan. Het kan een rebranding worden, maar ook een nieuwe dienst waar ze je naar over gaan zetten. Of de korting blijft staan weet dus ook nog niemand. (Althans niet publiekelijk.)

• Sempy

iets over Jomanda
say yes to the dress
Johnny vs Amber

etc
Zegt veel over het huidige beleid dat ze zelfs bij de releases voor komende maand een disclaimer opnemen dat ze aangekondigde titels kunnen cancellen. The last of us alsnog vervangen voor een kookprogramma of zo.

• Stukfruit
  • Niet online

iets over Jomanda
say yes to the dress
Johnny vs Amber

etc
The last of us; dat zijn over een paar maanden de mensen die nog een abonnement hebben op HBO Max :p

Maar goed, eerst even afwachten of dat geen The Walking Dead 2 wordt. Of dat ze het niet opeens op een dienst gooien die je alleen mag afnemen als je advertenties kijkt :+

Dat zit wel Schnorr.

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:22

iets over Jomanda
say yes to the dress
Johnny vs Amber

etc
Jeetje, daar kunnen we Westworld inderdaad wel voor inwisselen :'(

• PatrickC
Min was een betere naam geweest als Max zo te zien… wat een zooi. Maar ja, ik heb nog een jaar abo van €29 lopen op Discovery+ (wel al opgezegd) en dan had ik alleen voor de Sport, want de rest is bijna allemaal bagger.

• Stukfruit
  • Niet online
https://www.comingsoon.ne...easts-1-2-leaving-hbo-max

Fantastic Beasts en Jurassic Park gaan ook verdwijnen, samen met een paar animatieseries van DC.

Dat zit wel Schnorr.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Stukfruit schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:49:
https://www.comingsoon.ne...easts-1-2-leaving-hbo-max

Fantastic Beasts en Jurassic Park gaan ook verdwijnen, samen met een paar animatieseries van DC.
Ik ken het verhaal van de kip met de gouden eieren slachten, maar dit lijkt steeds meer op gewoon de boerderij in de fik steken :X

• Frank
  • Niet online
Is dat niet specifiek in de VS? Die nieuws sites zijn allemaal enorm US-focused en ze noemen geen specifieke landen. Maar het is idd een slecht teken als zelfs originele film producties de deur uit gaan. Waar zijn ze mee bezig...

• Stukfruit
  • Niet online
Jurassic Park is geloof ik niet van WB dus dat zou nog met een licentiedeal te maken kunnen hebben of de wens om het op een ander platform (Peacock, SkyShowtime) te zetten.

Maar content van WB zelf is moeilijk te begrijpen.

Dat zit wel Schnorr.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:19
Ik heb inmiddels ook opgezegd. We kijken nog even de twee films die we willen zien en dan is alle content wel op.

• Chillum
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 16:38
Erg benieuwd naar.
Voor mij de beste film van 2022; zeer de moeite waard!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:53
*knip*
Dergelijke rants voegen niets toe.

[Voor 77% gewijzigd door tweakduke op 31-12-2022 20:06]

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:20
Ik ga HBO denk ik ook opzeggen. Ik had hoop op alle Batman animated series en de nieuwe Harley Quinn animatie serie maar dat valt dus vies tegen.

Nu nog wat goedkope EU troep om de verplichte EU quota te halen...blegh.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Cymbeline
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:10
Dat Westworld is verwijderd, is een grote schok. En dat ook nog eens zonder aankondiging. Niettemin kijk ik uit naar nieuwe seizoenen van Succession, Tokyo Vice, Julia en hopelijk komt er ook een derde seizoen van The White Lotus. Het tweede seizoen was weer heerlijk. Deze week ook genoten van His Dark Materials, volgende week gaan we kijken naar House of the Dragon, al is het vanaf nu spannend of de serie er dan nog op staat! En dan wachten nog series als Barry, Avenue 5, The Gilded Age, The Fligth Attendant, Somebody Somewhere en Chernobyl. En dan laat ik de films die op mijn lijstje staan buiten beschouwing.

Voor ons is er dus (nog!) geen reden om HBO op te zeggen. Bovendien zijn Netflix, Disney enz voor ons geen alternatief.

• RobertMe
  • Nu online
Cymbeline schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:11:
Dat Westworld is verwijderd, is een grote schok. En dat ook nog eens zonder aankondiging.
Volgens mij was het wel aangekondigd? Alleen zonder datum? Ik meen selfs dat bekend was dat het in december verwijderd zou worden. Dat het vervolgens al iets van 1 week later of zo was en meteen aan het begin van de maand is natuurlijk wel onhandig.

* RobertMe heeft vorige week S04 gekeken via een alternatieve route, in 4K + HDR, net zoals de overige seizoenen. Dat HBO vrijwel niks in 4K doet is wel slecht naar mijn idee. Alhoewel SkyShowtime het nog slechter doet, met stereo geluid en ondertiteling die telkens net niet goed loopt. HBO Max ben ik dan an zich nog wel tevreden over en kijk ik het meeste (daarnaast nog Amazon Prime & SST. Netflix neem ik nog maar 2x per jaar een maandje af).

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 13:43
Okay dan. Two strikes and they’re out. Eerst was The Big Brunch niet beschikbaar terwijl het wel een HBO Max original is en moest ik die via andere kanalen kijken (erg de moeite waard trouwens, echt leuke vermakelijke reality tv!) en nu hebben ze Legendary opeens verwijderd zonder aankondiging terwijl ik midden in een seizoen zat. En dat was óók een HBO Max original.

Echt absurd dit. Netflix is niet perfect, genoeg op aan te merken, maar ze hebben voor zover ik weet nog nooit een bestaande eigen show zomaar van het platform gepulled. Waarom zou je dat ook doen, oprecht? Rumors zijn zodat ze de rechten kunnen doorverkopen, maar daarmee ondermijn je je eigen platform wel ontzettend.

HBO is quality, niet quantity. Als je dan ook nog de lage hoeveelheid quality shows niet op je eigen platform zet maar doorverkoopt houdt je weinig over.

Sorry HBO, maar nee, ik ga niet meer verlengen. Ik hoop dat andere met vergelijkbare ervaringen dat ook niet doen, want de enige manier om invloed uit te oefenen op dit soort gedrag is opzeggen.

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Zolang er nog wat opstaat dat 4 Euro in de maand waard is dan vind ik het wel best, wanneer niet meer dan is het doei.

• Stukfruit
  • Niet online
BurrowedLurker schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 02:48:
Echt absurd dit. Netflix is niet perfect, genoeg op aan te merken, maar ze hebben voor zover ik weet nog nooit een bestaande eigen show zomaar van het platform gepulled.
https://www.vulture.com/2...ones-leaving-netflix.html ;)

Maar op HBO Max gebeurt het inderdaad overdreven vaak.

Dat zit wel Schnorr.

• Sempy
Als ik de data in de link bekijk, hanteerde Netflix toen een paar weken om nog snelaf te kunnen ronden. HBO presteert het zonder waarschuwing vooraf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frank
  • Niet online

Het is echt heel mager. Het valt me al een aantal maanden op dat er weinig nieuwe content is. Elke maand een nieuwe HBO serie/seizoen en een paar "nieuwe" films, dat is het wel. Misschien zien we eindelijk het COVID-effect in actie met vertraagde producties. Gezien de lead time van productie ligt dit niet aan de Discovery overname denk ik, al zal die er wel voor gaan zorgen dat er geen rebound komt. Echt jammer wat ze met HBO max aan het doen zijn. Kijk het nog een tijdje aan maar ik zeg denk straks de boel op. Terug naar andere kijkmethodes.

[Voor 26% gewijzigd door Frank op 01-01-2023 13:07]

• Stukfruit
  • Niet online
Aight! schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:31:
Ik weet niet wie hier iets neerzette over The White Lotus, maar wat een heerlijke serie. Er gebeurt van alles, echt ook what the fuck.
Hier nu ook bezig met deze serie. Bedankt voor de tip (en alle anderen die de serie hebben genoemd natuurlijk ook).

Echt geweldig ongemakkelijk / waarheidsgetrouw :D

[Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 01-01-2023 20:38]

Dat zit wel Schnorr.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03 16:23
Frank schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:59:
[Twitter]
[Afbeelding]

Het is echt heel mager. Het valt me al een aantal maanden op dat er weinig nieuwe content is. Elke maand een nieuwe HBO serie/seizoen en een paar "nieuwe" films, dat is het wel. Misschien zien we eindelijk het COVID-effect in actie met vertraagde producties. Gezien de lead time van productie ligt dit niet aan de Discovery overname denk ik, al zal die er wel voor gaan zorgen dat er geen rebound komt. Echt jammer wat ze met HBO max aan het doen zijn. Kijk het nog een tijdje aan maar ik zeg denk straks de boel op. Terug naar andere kijkmethodes.
*knip*

Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC

[Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 01-01-2023 21:13]

Tomorrow is not today!

• Royeboi
  • Laatst online: 05-06 22:35
*off-topic*

[Voor 95% gewijzigd door tweakduke op 01-01-2023 21:13]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 10:31
Dat impliceert dat omdat naar jouw smaak je niet kan kijken wat je had gehoopt je content op een andere manier dan via je abonnement tot je gaat nemen, zoals dvd s kopen? Of hint je op iets anders?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
The White Lotus S2 inmiddels uitgekeken. Wat een meesterlijke serie is dit.

Nu zitten we in The Outsiders. Het leek even op een bijna Britse detective totdat ik opeens het verhaal herkende van een boek van Stephen King.

Pennyworth is ook geweldig. Wat een duister en gewaagd sfeertje. Veel leuks nu op HBO.

• Frank
  • Niet online
superfunki schreef op zondag 1 januari 2023 @ 22:14:
[...]

Dat impliceert dat omdat naar jouw smaak je niet kan kijken wat je had gehoopt je content op een andere manier dan via je abonnement tot je gaat nemen, zoals dvd s kopen? Of hint je op iets anders?
In het algemeen ben ik niet te spreken over de richting die streaming op gaat. Steeds meer versplintering, minder goede content. Prijsverhogingen. Bij HBO Max merk ik al een aantal maanden dat er amper nog nieuwe content is die me interesseert. Daar komt het gekloot van Discovery nog eens bovenop. Ik ben geduldig geweest met streaming naar het is nu wel duidelijk dat de beste dagen achter ons liggen. En het dus niet beter gaat worden dan dit. Dus je kan wel raden waar ik op doel denk ik. :)

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:06
Dit weekend kwam vriendin er (ook) mee dat ze Fantastic Beasts van HBOMax gaan afhalen. Ondanks dat wij de eerste 2 in de bios gezien hebben en de derde op HM vind ik het best een vreemde gang van zaken.
Maar, zoals ik in de discussie hier ook lees zal er wel wat meer veranderen vanwege samensmelting met Discovery+.. tijd zal het leren of het abonnement welke ik nu heb nog wel nuttig is.

http://specs.tweak.to/5253

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Sjowhan schreef op maandag 2 januari 2023 @ 08:21:
Dit weekend kwam vriendin er (ook) mee dat ze Fantastic Beasts van HBOMax gaan afhalen. Ondanks dat wij de eerste 2 in de bios gezien hebben en de derde op HM vind ik het best een vreemde gang van zaken.
Maar, zoals ik in de discussie hier ook lees zal er wel wat meer veranderen vanwege samensmelting met Discovery+.. tijd zal het leren of het abonnement welke ik nu heb nog wel nuttig is.
Gaan die er serieus af? Wat is er aan de hand bij HBO Max, ze zijn echt een slecht pad ingeslagen..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Frank
  • Niet online
Er is een soort industrie-wijde shift gaande mbt streaming. Een hoop streamers zijn opgezet omdat ze Netflix wilde emuleren, maar de markt is er gewoon niet voor. Ze spendeerden echter allemaal alsof succes een kwestie van tijd was. Geld dumpen in een bodemloze put om abonnees aan te trekken is niet langer te rechtvaardigen tov aandeelhouders. HBO Max is slechts de eerste domino die gaat vallen omdat de nood bij WBD extra hoog is ivm de hoge schuld. Ik denk dat we naar een punt toegaan dat "HBO Max" weer enkel HBO gaat worden onder de noemer "HBO - Max" op de WBD streamer. Zou me ook niet verbazen als ze de non-HBO IP's gewoon weer licenseren aan de hoogste bieder. Of verkopen.

[Voor 24% gewijzigd door Frank op 02-01-2023 09:35]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Frank schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:31:
Er is een soort industrie-wijde shift gaande mbt streaming. Een hoop streamers zijn opgezet omdat ze Netflix wilde emuleren, maar de markt is er gewoon niet voor. Ze spendeerden echter allemaal alsof succes een kwestie van tijd was. Geld dumpen in een bodemloze put om abonnees aan te trekken is niet langer te rechtvaardigen tov aandeelhouders. HBO Max is slechts de eerste domino die gaat vallen omdat de nood bij WBD extra hoog is ivm de hoge schuld. Ik denk dat we naar een punt toegaan dat "HBO Max" weer enkel HBO gaat worden onder de noemer "HBO - Max" op de WBD streamer. Zou me ook niet verbazen als ze de non-HBO IP's gewoon weer licenseren aan de hoogste bieder. Of verkopen.
Zal het heel jammer vinden als HBO Max zal omvallen, want ben zeer tevreden met hun content ondanks er steeds meer verdwijnt. Maar ik vrees dat je wel gelijk hebt en gaat krijgen :X, hoop echt dat ze zichzelf staande weten te houden en overleven.

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Stukfruit
  • Niet online
Frank schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:31:
Er is een soort industrie-wijde shift gaande mbt streaming. Een hoop streamers zijn opgezet omdat ze Netflix wilde emuleren, maar de markt is er gewoon niet voor. Ze spendeerden echter allemaal alsof succes een kwestie van tijd was. Geld dumpen in een bodemloze put om abonnees aan te trekken is niet langer te rechtvaardigen tov aandeelhouders.
Voor zover ik weet is HBO verkocht met een berg aan extra schulden / leningen erbij, terwijl ze al uit "hell" kwamen door AT&T, nadat ze het voor de overname door schimmige partijen financieel goed deden.

TL;DR: ik zou het probleem niet alleen bij het opkomen van verschillende streamingdiensten neerleggen. Dit is al langer gaande.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Vandaag is Jomanda: Lady of the Light online gezet:
https://www.discoveryplus...jomanda-lady-of-the-light

Een Discovery+ Original, nu op HBO Max.

Dat zit wel Schnorr.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Shameless is wel echt een vermakelijk iets. Heerlijke humor en kijkt gewoon makkelijk weg.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• superfunki
Agent47 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:16:
Shameless is wel echt een vermakelijk iets. Heerlijke humor en kijkt gewoon makkelijk weg.
Heel goede serie idd, maar is toch van Showtime?

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:16:
Daar had ik de Britse versie al van gezien en in ieder geval seizoen 1 is een directe remake, daarom begin ik er niet aan. Maar ook deze schijnt prima te zijn.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

sambalbaj schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:57:
[...]

Daar had ik de Britse versie al van gezien en in ieder geval seizoen 1 is een directe remake, daarom begin ik er niet aan. Maar ook deze schijnt prima te zijn.
Eigenlijk vond ik de Britse versie beter. Tenminste, in mijn herinnering. Maar toen ik de serie op HBO ontdekte heb ik hem wel achter elkaar uitgekeken :)

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• superfunki
Frank schreef op maandag 2 januari 2023 @ 06:24:
[...]

In het algemeen ben ik niet te spreken over de richting die streaming op gaat. Steeds meer versplintering, minder goede content. Prijsverhogingen. Bij HBO Max merk ik al een aantal maanden dat er amper nog nieuwe content is die me interesseert. Daar komt het gekloot van Discovery nog eens bovenop. Ik ben geduldig geweest met streaming naar het is nu wel duidelijk dat de beste dagen achter ons liggen. En het dus niet beter gaat worden dan dit. Dus je kan wel raden waar ik op doel denk ik. :)
Ik denk dat je doelt op illegale downloads/streaming. Dat zou wel gek zijn. Voor een paar euro per maand krijg je de mooiste content. Maar omdat het niet voorzien is van het gouden randje waarvan jij vind dat het erop hoort te zitten voor die prijs, besluit je het niet meer te kopen maar alsnog tot je te nemen. Zie ik dat correct?

Mensen die dat doen zijn per definitie de reden dat content achteruit gaat

• Stukfruit
  • Niet online
superfunki schreef op maandag 2 januari 2023 @ 23:28:
[...]

Ik denk dat je doelt op illegale downloads/streaming. Dat zou wel gek zijn. Voor een paar euro per maand krijg je de mooiste content. Maar omdat het niet voorzien is van het gouden randje waarvan jij vind dat het erop hoort te zitten voor die prijs, besluit je het niet meer te kopen maar alsnog tot je te nemen. Zie ik dat correct?

Mensen die dat doen zijn per definitie de reden dat content achteruit gaat
Die maandbedragen lijken laag, maar 72 euro per jaar (zonder korting) voor een paar nieuwe series of films is behoorlijk overpriced.

Dat zit wel Schnorr.

• Frank
  • Niet online
Stukfruit schreef op maandag 2 januari 2023 @ 23:47:
[...]

Die maandbedragen lijken laag, maar 72 euro per jaar (zonder korting) voor een paar nieuwe series of films is behoorlijk overpriced.
Het tikt ook aardig aan met andere abonnementen. Voor mij komt het nu neer op €35 per maand en dat is met gedeelde accounts. Binnen een jaar kan dat bij vele streamers waarschijnlijk niet meer en mag je dat bedrag verdubbelen. Ga natuurlijk niet meedoen aan die gekkigheid.

Dus ja, voor mijn gevoel haal ik niet langer genoeg waarde uit HBO Max en andere streaming services om dat er voor te betalen.

[Voor 10% gewijzigd door Frank op 03-01-2023 00:10]

• superfunki
Je hoeft het toch niet te nemen? Helemaal prima keuze, maar om het maar te stelen is dan niet helemaal eerlijk naar die streaming diensten

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

superfunki schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 03:48:
Je hoeft het toch niet te nemen? Helemaal prima keuze, maar om het maar te stelen is dan niet helemaal eerlijk naar die streaming diensten
Een paar jaar geleden had ik je mening volledig gedeeld, maar als ik nu een dergelijke reactie lees, dan begrijp ik het wel. Als je kijkt naar hoe HBO zonder blikken of blozen eigen(!) content eraf haalt, zonder dit (en ook ruim van tevoren) duidelijk te communiceren naar de abonnees, en als je ook kijkt naar de titels die eraf gehaald worden, en de pulp (Jomanda?? ;w ) die ervoor in de plaats komt... ik begrijp het wel.

Nee, het is niet goed, maar imho hebben streamingdiensten dit echt ook zélf in de hand.
HBO baart momenteel flink veel zorgen, welke kant deze dienst opgaat. En ook een nieuwe dienst als SkyShowtime heeft z'n zaken overduidelijk niet voor elkaar. Netflix die zijn dienst ook maar duurder en duurder maakt, een account niet meer gedeeld mag/kan worden, en de content er ook voor je neus afvliegt... het maakt het er momenteel niet aantrekkelijk(er) op om een abonnement af te nemen, laat staan te behouden...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Frank
  • Niet online
superfunki schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 03:48:
Piracy is en blijft een service probleem. Het is ook niet eerlijk dat mensen hals over kop een serie niet kunnen afkijken waar ze voor betaald hebben omdat een multimiljonair in een strak pak besloten heeft dat acteurs betalen te duur is. Bovendien valt het te betwisten hoeveel geld een bedrijf echt mis loopt door piracy. Een groot deel van die mensen zouden er simpelweg niet voor betalen als het de enige optie was.

Ik wil er verder ook geen discussie van maken, dat is immers off-topic. Iedereen maakt z’n eigen keuzes.
KillerBee schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 05:51:
[...]

Een paar jaar geleden had ik je mening volledig gedeeld, maar als ik nu een dergelijke reactie lees, dan begrijp ik het wel. Als je kijkt naar hoe HBO zonder blikken of blozen eigen(!) content eraf haalt, zonder dit (en ook ruim van tevoren) duidelijk te communiceren naar de abonnees, en als je ook kijkt naar de titels die eraf gehaald worden, en de pulp (Jomanda?? ;w ) die ervoor in de plaats komt... ik begrijp het wel.

Nee, het is niet goed, maar imho hebben streamingdiensten dit echt ook zélf in de hand.
HBO baart momenteel flink veel zorgen, welke kant deze dienst opgaat. En ook een nieuwe dienst als SkyShowtime heeft z'n zaken overduidelijk niet voor elkaar. Netflix die zijn dienst ook maar duurder en duurder maakt, een account niet meer gedeeld mag/kan worden, en de content er ook voor je neus afvliegt... het maakt het er momenteel niet aantrekkelijk(er) op om een abonnement af te nemen, laat staan te behouden...
Precies dat. Ik kom oorspronkelijk van piracy af. Streaming was ideaal. Ik ben er heel lang in meegegaan maar ze krijgen hun zaken niet op orde. Het afgelopen jaar is de situatie fundamenteel veranderd en gaan dingen volledig de verkeerde kant op. Maar ga je dat terug zien in de prijs? Natuurlijk niet. Je mag straks braaf elk jaar een prijsverhoging slikken terwijl de service achteruit blijft gaan.

[Voor 3% gewijzigd door Frank op 03-01-2023 09:28]

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:10
Frank schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Piracy is en blijft een service probleem. Het is ook niet eerlijk dat mensen hals over kop een serie niet kunnen afkijken waar ze voor betaald hebben omdat een multimiljonair in een strak pak besloten heeft dat acteurs betalen te duur is. Bovendien valt het te betwisten hoeveel geld een bedrijf echt mis loopt door piracy. Een groot deel van die mensen zouden er simpelweg niet voor betalen als het de enige optie was.

Ik wil er verder ook geen discussie van maken, dat is immers off-topic. Iedereen maakt z’n eigen keuzes.

[...]

Precies dat. Ik kom oorspronkelijk van piracy af. Streaming was ideaal. Ik ben er heel lang in meegegaan maar ze krijgen hun zaken niet op orde. Het afgelopen jaar is de situatie fundamenteel veranderd en gaan dingen volledig de verkeerde kant op. Maar ga je dat terug zien in de prijs? Natuurlijk niet. Je mag straks braaf elk jaar een prijsverhoging slikken terwijl de service achteruit blijft gaan.
Vorige week een artikel op een buitenlandse site gelezen. Het probleem zijn de kosten, iedereen heeft het zwaar. Er gaat nog wel een slachting komen en de kijkers zijn de dupe (tenzij deze meer willen betalen). Jammer dat ik niet meer weet waar het stond, ik vermoed een Amerikaanse economische site.

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 04-06 20:54
Het zal wel een onpopulaire mening zijn hier.
Maar Gordon, Gino en Fred's roadtrip vind ik wel een vermakelijke reality serie.
Daarnaast verschijnt er imho nog vaak genoeg een behoorlijke film op HBO om voor mij persoonlijk de prijs(50% korting) te rechtvaardigen.

Voorlopig blijf ik dus nog wel zitten, ik zit immers voor een kwartje op de eerste rij.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:16
We zijn de afgelopen jaren gewoon verwend met het probleemloos kunnen delen van een Netflix account, een erg goedkoop Amazon Prime abonnement (in Nederland, als je dat vergelijkt met andere landen...) en HBO Max met 50% levenslange korting.

Maar ik denk dat we af moeten van de "We want it all" mentaliteit. We hoeven tenslotte niet doorlopende abonnementen op alle streamingdiensten te hebben. Kies er gewoon één of twee die je het meest kijkt en houd die als doorlopend abonnement, en neem voor de rest gewoon een één of twee maanden kortlopend abonnement wanneer ze iets interessants hebben dat je wilt zien. Heb je het afgekeken dan laat je het verlopen en wacht je gewoon tot ze weer iets interessants hebben. Wacht tot de serie compleet is (wanneer ze een aflevering per week erop zetten) en activeer dan je abonnement weer voor een maandje om het te kijken.

Ik heb nu nog HBO Max met 50% korting maar moet eerlijk bekennen dat ik in heel december weinig heb gekeken. The Last of Us serie lijkt me gaaf en daar kijk ik naar uit. Verder staan er nog wel enkele films en series die ik nog wil kijken, maar dat heb ik ook met Netflix, Prime, Apple TV+ (3 maanden gratis abonnement van LG gekregen, dus dat eerst uitmelken ;) )...

Dat principe heb ik overigens al toegepast op Disney+ waar ik mijn doorlopende jaar-abonnement van heb opgezegd. Komt er weer iets dat ik erg graag wil zien, dan activeer ik dat abonnement wel weer eens. Maar voorlopig heb ik nog genoeg andere dingen te bekijken.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
KillerBee schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 05:51:
[...]

Hier sluit ik mij toch bij aan, veel zorgen over welke kant alles opgaat. Wij hebben het gesprek thuis ook al meerdere malen gevoerd wat te doen wanneer het delen word aangepakt of wanneer de content zover achteruitgaat dat je niks meer interessants hebt om te kijken op de desbetreffende streamingdienst.

Momenteel hebben wij teveel diensten (Amazon Prime, Netflix, Discovery+, Disney+, HBO Max, Videoland), puur omdat het allemaal gedeeld kan worden want anders zouden we er maar 2 of 3 hebben.

• Hbeez
Bongoarnhem schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Maar Gordon, Gino en Fred's roadtrip vind ik wel een vermakelijke reality serie.
Daarnaast verschijnt er imho nog vaak genoeg een behoorlijke film op HBO om voor mij persoonlijk de prijs(50% korting) te rechtvaardigen.

Voorlopig blijf ik dus nog wel zitten, ik zit immers voor een kwartje op de eerste rij.
Beetje overbodige introducerende zin, maakt het uit of een mening populair is of niet?

Anyway - ik heb ook genoten van Gordon, Gino & Fred´s road trip.. op Videoland, waar het al een tijd opstaat. Dus geen reden om ook HBO erbij te houden (voor mij iig).

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
Haay schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:20:
Maar ik denk dat we af moeten van de "We want it all" mentaliteit. We hoeven tenslotte niet doorlopende abonnementen op alle streamingdiensten te hebben. Kies er gewoon één of twee die je het meest kijkt en houd die als doorlopend abonnement, en neem voor de rest gewoon een één of twee maanden kortlopend abonnement wanneer ze iets interessants hebben dat je wilt zien. Heb je het afgekeken dan laat je het verlopen en wacht je gewoon tot ze weer iets interessants hebben. Wacht tot de serie compleet is (wanneer ze een aflevering per week erop zetten) en activeer dan je abonnement weer voor een maandje om het te kijken.
In principe mee eens, maar je zadelt de consument wel op met een hoop vervelende administratie omdat alles in de vorm van een doorlopend abonnement wordt aangeboden. Het is niet zo dat je pre-paid twee maanden HBO kan nemen wat vanzelf afloopt.

• Stukfruit
  • Niet online
Bongoarnhem schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:31:
[...]

"wel vermakelijk" is iets anders dan "hoge kwaliteit" waarvoor je in eerste instantie bereid was om te betalen.

Het probleem is dat lui zoals Zaslav op dit soort reacties rekenen terwijl de dienst wordt uitgehold.

Gordon en z'n roadtrippie horen thuis op Videoland voor fans van dit soort materiaal of op YouTube / SBS met 24 reclameblokken om de shit in leven te houden, waar je er per ongeluk overheen kan struikelen bij het zappen tijdens een slapeloze nacht en het goed genoeg is om je in een diepe slaap te brengen.

Bovendien wordt dit soort generieke meuk ook keihard gesponsord. Op Netflix, wat dit jaar waarschijnlijk ook ergens op het cancelhakblok komt te liggen, zie je dat ook: Kaleidoscope, leuke nieuwe serie, maar supergeneriek en gemaakt voor promotie van producten.
spoiler: Kaleidoscope
Een overvaller die expliciet Uber en Lyft benoemt zou je in een serie zoals Westworld bijvoorbeeld niet tegenkomen.

Dat is dus een andere kant van het probleem: op een gegeven moment ben je troep aan het kijken omdat het er nou eenmaal is en nét lekker genoeg smaakt. Het is een roadtrip naar de bodem ipv een race naar kwaliteit.

20 jaar geleden was dat voor mij een reden om mezelf onofficieel aan te sluiten bij de "cable cutters".

[Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 03-01-2023 11:34]

Dat zit wel Schnorr.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06 20:56
Wat mij erg tegenstaat van deze fusie (naast de duidelijk geen zin in TLC content zoals nu "Say Yes To the Dress Benelux") is dat als HBO Max VS iets van hun service afhaalt - omdat ze het bijvoorbeeld zoals Westworld naar een free-to-air zender brengen - , het ook bij ons er af gaat terwijl het omgekeerde niet gebeurd dus als er nieuwe shows of films bij hun op komen.
Voorbeeld hiervan is de nieuwe docu "This Place Rules", dit is een nieuwe HBO Max Original en staat in de VS al op de service maar hier in Nederland weten ze nog niet eens of het op de service gaat komen. Hetzelfde kan je stellen voor de laatste Harley Quinn show, die in NL nog steeds niet is aangekondigd maar ook niet op andere service te zien is en in de VS al een tijdje online staat. Ook komt de film "The Menu" vandaag in de VS op HBO Max, maar staat deze niet in het lijstje van de Nederlandse HBO Max voor deze maand.

Wat ook niet helpt is dat in de VS er blijkbaar een "Leaving soon" lijst is en je dus kan zien wat en wanneer verdwijnt, terwijl wij hier maar moeten gokken. Ben dus maar de HBO Max subreddit in de gaten gaan houden omdat daar (bijna) alles wordt gedeeld door Amerikanen en je dus enigszins op de hoogte bent. Hierdoor had ik nog snel "The Nevers" kunnen kijken voordat het verdween.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Pompi schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:33:
Wat mij erg tegenstaat van deze fusie (naast de duidelijk geen zin in TLC content zoals nu "Say Yes To the Dress Benelux") is dat als HBO Max VS iets van hun service afhaalt - omdat ze het bijvoorbeeld zoals Westworld naar een free-to-air zender brengen - , het ook bij ons er af gaat terwijl het omgekeerde niet gebeurd dus als er nieuwe shows of films bij hun op komen.
Voorbeeld hiervan is de nieuwe docu "This Place Rules", dit is een nieuwe HBO Max Original en staat in de VS al op de service maar hier in Nederland weten ze nog niet eens of het op de service gaat komen. Hetzelfde kan je stellen voor de laatste Harley Quinn show, die in NL nog steeds niet is aangekondigd maar ook niet op andere service te zien is en in de VS al een tijdje online staat. Ook komt de film "The Menu" vandaag in de VS op HBO Max, maar staat deze niet in het lijstje van de Nederlandse HBO Max voor deze maand.

Wat ook niet helpt is dat in de VS er blijkbaar een "Leaving soon" lijst is en je dus kan zien wat en wanneer verdwijnt, terwijl wij hier maar moeten gokken. Ben dus maar de HBO Max subreddit in de gaten gaan houden omdat daar (bijna) alles wordt gedeeld door Amerikanen en je dus enigszins op de hoogte bent. Hierdoor had ik nog snel "The Nevers" kunnen kijken voordat het verdween.
Dat was inderdaad het fijne aan de gescheiden diensten, maar nu ze samen een dienst willen gaan worden ontkomen we er niet meer aan. Ik vind het nog steeds wel een hele teleurstelling dat ze Westworld geen laatste seizoen geven, dit nieuws kwam echt hard aan.

Ik dacht zelfs ergens te lezen dat de Fantastic Beasts films van HBO zouden worden gehaald? Weet niet of dit waar is, maar dat zijn ook wederom grote titels. Hoop persoonlijk dat de Harry potter franchise er wel op blijven staan want die kijk ik elk jaar opnieuw.

• Stukfruit
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:38:
[...]

Ik dacht zelfs ergens te lezen dat de Fantastic Beasts films van HBO zouden worden gehaald? Weet niet of dit waar is, maar dat zijn ook wederom grote titels. Hoop persoonlijk dat de Harry potter franchise er wel op blijven staan want die kijk ik elk jaar opnieuw.
Klopt, eind deze maand, naast Jurassic Park en John Wick, maar die laatste twee franchises verdwijnen waarschijnlijk vanwege licenties.

Dat zit wel Schnorr.

• Frank
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:20:
Dit werkt misschien voor sommige mensen maar ik moet er echt niet aan denken dat ik constant herinneringen moet gaan zetten om mijn abonnementen te managen. Of maanden lang moet gaan zitten wachten tot een seizoen is afgelopen terwijl je online links en rechts spoilers moet ontwijken. Dat staat haaks op het grote selling point van streaming: Gemak.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:10
Ik heb het vaker gezegd, maar ik blijf me verbazen over het feit dat mensen denken recht te hebben op het consumeren van bepaalde content. En als die content dan niet op exact de gewenste wijze wordt aangeboden, dan halen mensen het maar uit andere bronnen.

Fascinerend hoe mensen dat voor zichzelf rechtvaardigen met allerlei drogredenen. Want als je precies dezelfde insteek vertaalt naar een ander terrein dan is dat ineens 'heel anders' en 'niet te vergelijken'.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Frank
  • Niet online
Malfunctions schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:13:
Ik heb het vaker gezegd, maar ik blijf me verbazen over het feit dat mensen denken recht te hebben op het consumeren van bepaalde content. En als die content dan niet op exact de gewenste wijze wordt aangeboden, dan halen mensen het maar uit andere bronnen.

Fascinerend hoe mensen dat voor zichzelf rechtvaardigen met allerlei drogredenen. Want als je precies dezelfde insteek vertaalt naar een ander terrein dan is dat ineens 'heel anders' en 'niet te vergelijken'.
Nu ben ik wel benieuwd of jij een adblocker gebruikt? :)

Het is 'heel anders' omdat het letterlijk anders is. Je bent namelijk geen eigenaar van digitale content. Alles wat je digitaal koopt of streamt is een licentie en kan je op elk moment worden ontnomen. Streamen is nog een stap verder omdat het tijdgebonden is. Download ik een videobestand, dan gebeurt er niks met het origineel en loopt de eigenaar in principe geen inkomsten mis. Tenzij je naïef aanneemt dat een downloader altijd de content had gekocht als er geen andere optie was. Wat natuurlijk verreweg van het geval is.

Het is heel simpel. Bied een goed product aan en mensen hebben geen reden om andere methodes te gebruiken. Zoals jaren het geval was met Netflix. HBO Max maakt het gewoon heel bont door hun eigen content onaangekondigd te verwijderen.

[Voor 12% gewijzigd door Frank op 03-01-2023 12:26]

• Stukfruit
  • Niet online
Malfunctions schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:13:
En als die content dan niet op exact de gewenste wijze wordt aangeboden, dan halen mensen het maar uit andere bronnen.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar waar ik over klaag is dat een betaald product (dus niet gratis) binnen een jaar overduidelijk steeds minder begint te voldoen aan de belofte waarmee het in de markt werd gezet.

Anders had ik wel een abonnement op Videoland genomen. Niet illegaal, maar wel zo slecht dat het illegaal zou moeten zijn ;)

Dat mensen daardoor illegaal gaan kijken is een gevolg waar ik juist niet aan mee probeer te doen.

Dat zit wel Schnorr.

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003

Aiii

何これ

Laat ik voorop stellen dat ik de initiële reacties op de veranderingen bij HBO Max erg overtrokken vindt. Als je zegt dat de content op dit moment minder is dan een jaar geleden, dan geloof ik niet dat dat aan HBO Max ligt, want zoveel is er nog helemaal niet gewijzigd. Ja, er is wat content verdwenen en daar mag je verbolgen over zijn als je het toevallig wilde kijken, maar daarbuiten lijkt het vooralsnog vrijwel gelijk gebleven.

Klagen over een toekomstige fusie lijkt mij relevant zodra het echt een effect heeft, en niet slechts speculatie is over een mogelijk effect. Dat er een (overigens best goede) documentaire van Jomanda op HBO Max geplaatst wordt die eerst Discovery+ was is wat mij betreft geen goed voorbeeld van een nadelig effect van een fusie, maar juist het tegenovergestelde.

Dat gezegd hebbende, ben ik ook niet van mening dat je je maar hebt over te leveren aan barrières die bedrijven arbitrair opgooien. Als er content bestaat die bewust wordt achtergehouden zodat je er geen legale toegang tot kan krijgen, dan zie ik geen morele bezwaren om die content op andere wijze te consumeren. Het heeft dan immers niets meer te maken met je bereidheid te betalen voor de content, maar slechts nog met de beschikbaarheid daarvan. Iets downloaden waarvoor je niet kunt betalen zelfs al zou je het willen kan onmogelijk nog "stelen" genoemd worden, wat mij betreft.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Stukfruit schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:41:
[...]

Ik kan niet voor anderen spreken, maar waar ik over klaag is dat een betaald product (dus niet gratis) binnen een jaar overduidelijk steeds minder begint te voldoen aan de belofte waarmee het in de markt werd gezet.

Anders had ik wel een abonnement op Videoland genomen. Niet illegaal, maar wel zo slecht dat het illegaal zou moeten zijn ;)

Dat mensen daardoor illegaal gaan kijken is een gevolg waar ik juist niet aan mee probeer te doen.
Precies want het is een betaald product en als dat hard achteruit gaat hebben we het recht om te klagen, maar we hebben inderdaad geen controle over de content die er opgezet / verwijderd word. Het is natuurlijk geen must om zo'n streamingsdienst abonnement af te sluiten wanneer je zelf niet meer tevreden bent over de content, maar de streamingsdienst verneemt het dan wel in de cijfers wat vaak dan al te laat is.

• Stukfruit
  • Niet online
Aiii schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:42:
Laat ik voorop stellen dat ik de initiële reacties op de veranderingen bij HBO Max erg overtrokken vindt. Als je zegt dat de content op dit moment minder is dan een jaar geleden, dan geloof ik niet dat dat aan HBO Max ligt, want zoveel is er nog helemaal niet gewijzigd. Ja, er is wat content verdwenen en daar mag je verbolgen over zijn als je het toevallig wilde kijken, maar daarbuiten lijkt het vooralsnog vrijwel gelijk gebleven.

Klagen over een toekomstige fusie lijkt mij relevant zodra het echt een effect heeft, en niet slechts speculatie is over een mogelijk effect. Dat er een (overigens best goede) documentaire van Jomanda op HBO Max geplaatst wordt die eerst Discovery+ was is wat mij betreft geen goed voorbeeld van een nadelig effect van een fusie, maar juist het tegenovergestelde.
Fair enough :Y
Dat gezegd hebbende, ben ik ook niet van mening dat je je maar hebt over te leveren aan barrières die bedrijven arbitrair opgooien. Als er content bestaat die bewust wordt achtergehouden zodat je er geen legale toegang tot kan krijgen, dan zie ik geen morele bezwaren om die content op andere wijze te consumeren. Het heeft dan immers niets meer te maken met je bereidheid te betalen voor de content, maar slechts nog met de beschikbaarheid daarvan. Iets downloaden waarvoor je niet kunt betalen zelfs al zou je het willen kan onmogelijk nog "stelen" genoemd worden, wat mij betreft.
Hier ben ik het niet mee eens. De mensen die deze content maken worden chronisch onderbetaald. Je steelt geen product, maar wel de uren van alle mensen die eraan mee hebben gewerkt in de veronderstelling dat ze er hun boterham met beleg van kunnen eten. Je wil niet weten hoe vaak onderliggend productiepartijen simpelweg niet betaald krijgen.

Maar dit is ook waarom ik tegen die verdebielisering van content ben. Als er niets te verdienen is met kwaliteit, dan wordt men liever influencer. Het is een sneeuwbaleffect.

En dat probleem zit deels echt bij mensen zoals Zaslav. HBO was (voor zover ik weet) ooit winstgevend. Er is met zoveel betalende mensen geen reden waarom dat nu niet alsnog kan.

Dat zit wel Schnorr.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:10
Frank schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:20:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd of jij een adblocker gebruikt? :)

Het is 'heel anders' omdat het letterlijk anders is. Je bent namelijk geen eigenaar van digitale content. Alles wat je digitaal koopt of streamt is een licentie en kan je op elk moment worden ontnomen. Streamen is nog een stap verder omdat het tijdgebonden is. Download ik een videobestand, dan gebeurt er niks met het origineel en loopt de eigenaar in principe geen inkomsten mis. Tenzij je naïef aanneemt dat een downloader altijd de content had gekocht als er geen andere optie was. Wat natuurlijk verreweg van het geval is.

Het is heel simpel. Bied een goed product aan en mensen hebben geen reden om andere methodes te gebruiken. Zoals jaren het geval was met Netflix. HBO Max maakt het gewoon heel bont door hun eigen content onaangekondigd te verwijderen.
Ik zal er een keer op in gaan, maar jouw reactie illustreert heel goed wat ik bedoel.

Allereerst, ik ben geen heilige. Ik heb in het verleden ad-blockers gebruikt, en ook media gedownload. Maar dat is inmiddels jaren geleden (hi netflix).

Je schrijft dat je geen eigenaar bent van digitale content. Dat klopt, maar dat is een hele andere discussie. Je haalt hier twee zijdelings gerelateerde zaken door elkaar. Er is namelijk wel een eigenaar van digitale content. In dit specifieke geval het moederbedrijf van HBO. Jij kan wel stellen dat zij geen inkomsten mislopen op het moment dat jij iets van ze downloadt, maar dat is simpelweg niet waar. Zij bieden die content namelijk aan tegen betaling, per definitie lopen zij die betaling dus mis zodra jij het "gratis" downloadt.

Ook je bewering dat men het niet zou kijken als ervoor betaald voor moest worden houdt geen stand. Dat is namelijk zaken omdraaien. Men betaalt er doorgaans niet voor omdat er "gratis" illegale alternatieven zijn. Pas als er enkel een keuze zou zijn tussen betalen en wel kijken, of niet betalen en dus niet kijken kan je daar iets zinnigs over zeggen.

Nogmaals, content consumeren is geen absoluut recht. Je gaat eventueel een overeenkomst aan met een aanbieder en hebt daarbij hun voorwaarden te accepteren. Over die voorwaarden kan een hoop worden gezegd, maar dat doet er verder niet toe. De andere keuze is namelijk om de content simpelweg niet te consumeren.

En daarmee is het cirkeltje weer rond, want dat laatste is voor veel mensen kennelijk geen optie.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Hbeez
Malfunctions schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:54:
[...] Jij kan wel stellen dat zij geen inkomsten mislopen op het moment dat jij iets van ze downloadt, maar dat is simpelweg niet waar. Zij bieden die content namelijk aan tegen betaling, per definitie lopen zij die betaling dus mis zodra jij het "gratis" downloadt.
Je draait het helemaal om. Het startpunt is dat we betalende gebruikers zijn van een dienst, maar het aanbod van die dienst verschraalt (doordat content offline wordt gehaald of er niet genoeg nieuwe content bijkomt) waardoor op een gegeven moment de content de prijs niet meer justificeert. Naar welke alternatieven men vlucht (DVD/blu-ray/andere streamingdiensten/piracy/overig) is een individuele keuze. Hetzelfde geldt voor overige streamingdiensten zoals Netflix (hogere prijs, schraler aanbod, delen verboden). Men is dus wel bereid om te betalen voor content, kwaliteit, gemak, maar dat wordt steeds lastiger te vinden.

• Frank
  • Niet online
Malfunctions schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:54:
[...]

Ik zal er een keer op in gaan, maar jouw reactie illustreert heel goed wat ik bedoel.

Allereerst, ik ben geen heilige. Ik heb in het verleden ad-blockers gebruikt, en ook media gedownload. Maar dat is inmiddels jaren geleden (hi netflix).

Je schrijft dat je geen eigenaar bent van digitale content. Dat klopt, maar dat is een hele andere discussie. Je haalt hier twee zijdelings gerelateerde zaken door elkaar. Er is namelijk wel een eigenaar van digitale content. In dit specifieke geval het moederbedrijf van HBO. Jij kan wel stellen dat zij geen inkomsten mislopen op het moment dat jij iets van ze downloadt, maar dat is simpelweg niet waar. Zij bieden die content namelijk aan tegen betaling, per definitie lopen zij die betaling dus mis zodra jij het "gratis" downloadt.

Ook je bewering dat men het niet zou kijken als ervoor betaald voor moest worden houdt geen stand. Dat is namelijk zaken omdraaien. Men betaalt er doorgaans niet voor omdat er "gratis" illegale alternatieven zijn. Pas als er enkel een keuze zou zijn tussen betalen en wel kijken, of niet betalen en dus niet kijken kan je daar iets zinnigs over zeggen.

Nogmaals, content consumeren is geen absoluut recht. Je gaat eventueel een overeenkomst aan met een aanbieder en hebt daarbij hun voorwaarden te accepteren. Over die voorwaarden kan een hoop worden gezegd, maar dat doet er verder niet toe. De andere keuze is namelijk om de content simpelweg niet te consumeren.

En daarmee is het cirkeltje weer rond, want dat laatste is voor veel mensen kennelijk geen optie.
Ik vind je standpunt oprecht interessant want ik heb denk ik nog nooit iemand gesproken die er zo in staat. Even voor de duidelijkheid, ik heb totaal geen illusies over wat illegaal downloaden is en vooral niet is. Probeer het ook niet goed te praten maar slechts mijn kijk erop te geven.

Ik haalde de digitale content ownership aan omdat dit voor mij een groot gemis was bij streaming, en een grote reden is om uit te wijken naar piracy. Zeker wanneer de desbetreffende streamer een patroon aan het ontwikkelen is van onaangekondigd content weghalen.

Ik ben het met je eens dat content consumeren geen recht is. Waar ik echter niet in mee kan gaan is de implicatie dat we maar stilletjes moeten slikken wat een bedrijf doet. Een bedrijf denkt ook alleen maar aan zijn eigen bestzijn en exploiteert zijn klanten waar mogelijk. Waarom zou ik dat dan niet doen? Het is een beetje als stelen van de rijken. Ze liggen er niet wakker van want ze hebben al zo enorm veel. Je haalt ook fysiek niks weg. Is het technisch stelen? Zeker, maar toch is het anders als je het mij vraagt.

Overigens verbaast het me dat je bewust geen adblocker gebruikt. Bedrijven kennen je inmiddels waarschijnlijk beter dan je jezelf kent :X Maargoed, excuus voor de offtopic posts. Was niet mn bedoeling om een hele piracy discussie te ontketenen hier.

[Voor 3% gewijzigd door Frank op 03-01-2023 15:36]

• Stukfruit
  • Niet online
Frank schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Een bedrijf denkt ook alleen maar aan zijn eigen bestzijn en exploiteert zijn klanten waar mogelijk. Waarom zou ik dat dan niet doen? Het is een beetje als stelen van de rijken. Ze liggen er niet wakker van want ze hebben al zo enorm veel. Je haalt ook fysiek niks weg. Is het technisch stelen? Zeker, maar toch is het anders als je het mij vraagt.
Zoals ik hierboven schreef tref je daar helaas wel vooral de partijen mee die lager in de food chain zitten en hierdoor soms voor niets werken.

De Zaslav's zullen er inderdaad totaal niet wakker van liggen. Die regelen aan de ene kant extra leningen op kosten van anderen en betalen de onderpartijen gewoon niet of minder goed.

Het probleem wordt naar beneden geschoven, maar omdat je wel (minder legaal) blijft kijken zijn dingen toch populair, wat zorgt dat mensen die (relatief) weinig te besteden hebben toch doorgaan met produceren omdat er anders geen werk voor ze is.

Dit gebeurt niet alleen bij Marvel en de VFX-studio's die voor hen werken. Het vindt plaats in de hele industrie.

Dat zit wel Schnorr.

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:14
Erg benieuwd naar.
Volgens HBO Max Twitter account niet, zie ‘m wel op de onofficiële kanalen staan. Iemand een idee of deze later nog naar HBO komt?

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Hbeez schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:15:
[...]

Je draait het helemaal om. Het startpunt is dat we betalende gebruikers zijn van een dienst, maar het aanbod van die dienst verschraalt (doordat content offline wordt gehaald of er niet genoeg nieuwe content bijkomt) waardoor op een gegeven moment de content de prijs niet meer justificeert. Naar welke alternatieven men vlucht (DVD/blu-ray/andere streamingdiensten/piracy/overig) is een individuele keuze.
Je kunt piracy en blu-ray/andere diensten niet beschouwen als gelijkwaardige alternatieven. Dat is een beetje alsof je altijd bij Albert Heijn boodschappen doet en zodra AH de prijzen verhoogt je besluit om dan maar te gaan stelen ipv naar de Jumbo te gaan. Als je vindt dat AH de prijzen te veel verhoogt terwijl je product niet beter is geworden (of de prijs gelijk houdt maar de verpakking verkleint), ga je toch niet opeens stelen?

Precies hetzelfde voor als HBO niet meer aan je verwachting voldoet. Je neemt dan misschien geen fysiek product weg, maar zorgt wel voor inkomstenderving.
Hetzelfde geldt voor overige streamingdiensten zoals Netflix (hogere prijs, schraler aanbod, delen verboden). Men is dus wel bereid om te betalen voor content, kwaliteit, gemak, maar dat wordt steeds lastiger te vinden.
Mwah, op een beperkt aantal series na staat alles wel op één van de streamingsdiensten. Neem een abonnement op allemaal en je kunt bijna overal legaal bij. Dan blijkt echter dat iedereen die gecombineerde prijs te hoog vindt omdat het beeld is dat dit voor €10 in de maand moet kunnen, want dat kon Netflix vroeger toch ook?! De realiteit is echter dat dat toen in een nieuw opkomende markt was waarin flink geïnvesteerd is en waarin series nog grotendeels betaald werden uit de parallelle televisierechten. Streaming blijkt echter helemaal niet uit te kunnen voor dat geld.

• Stukfruit
  • Niet online
TheDeuce schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:56:
[...]

Volgens HBO Max Twitter account niet, zie ‘m wel op de onofficiële kanalen staan. Iemand een idee of deze later nog naar HBO komt?
In ieder geval niet in Nederland. De distributeur is (indirect) Disney, dus reken er maar op dat de film in Nederland ook niet op HBO Max zal komen.

Dat zit wel Schnorr.

• Hbeez
Wasrek schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:26:
[...]
Je kunt piracy en blu-ray/andere diensten niet beschouwen als gelijkwaardige alternatieven.
Ethisch gezien is piracy geen gelijkwaardig alternatief, ik zie dat niemand hier beweren, maar je vergeet m'n andere criteria te quoten; kwaliteit, content en gemak, die ook wegen bij het bepalen van welke route men kiest.

• Hbeez
Wasrek schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:26:
[...]
Streaming blijkt echter helemaal niet uit te kunnen voor dat geld.
Niet gek als men aan de top 450 miljoen€ voor de sequels van Knives Out betaalt.. moet ik daar als consument dan sympathie voor hebben?
Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste

Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee