I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ja hier doet hij het nu ook.kevinmastah2005 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:41:
App heeft update gehad op mijn android tv.
Dolby Atmos werkt weer.
Dune getest en due speelt nu met Atmos.
De reden voor mij om te upgraden naar chromecast+tv
Volgens een bericht op Reddit hebben ze veel content verwijderd ivm de samenvloeiing met Discovery+.iekue schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:09:
Huh Strike Back staat dr niet meer op... Daar zouden ze gewoon de rechten van moeten hebben....
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Ugh.. Tis ook te hopen dat ut niet een nieuwe app wordt ofzo... Discovery+ heeft geen Playstation app, maar HBOMax wel..... lol (en dat is waar ik op kijk). Of iig een app op de ps als ze samengaan....Bongoarnhem schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:36:
[...]
Volgens een bericht op Reddit hebben ze veel content verwijderd ivm de samenvloeiing met Discovery+.
[ Voor 4% gewijzigd door iekue op 03-07-2022 19:45 ]
Hier ook een lijst van missende content: https://www.reddit.com/r/..._on_hbo_max_ive_found_so/Bongoarnhem schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:36:
[...]
Volgens een bericht op Reddit hebben ze veel content verwijderd ivm de samenvloeiing met Discovery+.
Mischien dat @Flitskikker de API nog eens checken en vergelijken met zijn resultaat van 24 februari 2022.
Bizar eigenlijk. Je zou verwachten dat een merger juist voor meer content zou moeten zorgen.Bongoarnhem schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:36:
[...]
Gaat om deze serie: IMDB: The Tower (TV Mini Series 2021)
Wat mij betreft echt onacceptabel als betalende abonnee!
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Weet je zeker dat deze versneld afgespeeld wordt? Zou voor de sync niet moeten uitmaken volgens mij. Plus het is een Britse serie, die zitten op de Europese snelheid, niet de Amerikaanse, dus versneld afspelen zou niet van toepassing moeten zijn.*Greatsword schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:52:
Heb voor het eerst dat versneld afspelen gemerkt, echt super irritant. Het geluid is dan niet in sync met de lippen als iemand praat.
Gaat om deze serie: IMDB: The Tower (TV Mini Series 2021)
Wat mij betreft echt onacceptabel als betalende abonnee!
* uit mijn blote hoofd, niet geverifieerd
Nomen nescio
Uhmm heb er verder niet veel verstand van maar meen dat ik dit probleem eerder voorbij zag komen en dat het daar mee te maken heeft.Bra-Jo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:03:
[...]
Weet je zeker dat deze versneld afgespeeld wordt? Zou voor de sync niet moeten uitmaken volgens mij. Plus het is een Britse serie, die zitten op de Europese snelheid, niet de Amerikaanse, dus versneld afspelen zou niet van toepassing moeten zijn.*
* uit mijn blote hoofd, niet geverifieerd
Als daar een andere reden voor is ben ik benieuwd wat het veroorzaakt.
En nee, dat komt niet door de puberteit van de hoofdpersonen
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Die eerdere export is nog van vóór de launch date, dus ik denk dat er te veel verschil tussen zit.Odeklontje schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:29:
Mischien dat @Flitskikker de API nog eens checken en vergelijken met zijn resultaat van 24 februari 2022.
Op de Braziliaanse HBO Max in ieder geval 122 verwijderde titels, waarvan zo'n 70 zonder kennisgeving:
[Twitter: https://twitter.com/heli5m/status/1542253775620120578]
Veel eigen internationale producties (Europa, Azië, etc) waarvan ze gewoon de rechten hebben.
Ook US-series als Vinyl en Run weg, en Strike Back dus.
Hun eigen reactie:
Hi, ter voorbereiding op de uiteindelijke combinatie van HBO Max en Discovery+ blijven we beide producten beoordelen, en verbeteren we het consumentenaanbod. Een deel van dit proces omvat het verwijderen van geselecteerde inhoud, waaronder The Brink. Sorry voor het ongemak!
— HBO Max Nederland (@hbomaxnl) 30 juni 2022
Het aanbod verbeteren door content zonder waarschuwing te verwijderen...
Met slechte ondertiteling, te snel afspelen, halve series en zonder aankondiging content verwijderen weten we in ieder geval dat ze bij HBO de kijker (betalende klant) serieus nemen.Flitskikker schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:17:
[...]
Die eerdere export is nog van vóór de launch date, dus ik denk dat er te veel verschil tussen zit.
Op de Braziliaanse HBO Max in ieder geval 122 verwijderde titels, waarvan zo'n 70 zonder kennisgeving:
[Twitter]
Veel eigen internationale producties (Europa, Azië, etc) waarvan ze gewoon de rechten hebben.
Ook US-series als Vinyl en Run weg, en Strike Back dus.
Hun eigen reactie:
[Twitter]
Het aanbod verbeteren door content zonder waarschuwing te verwijderen...
[ Voor 10% gewijzigd door Deezers op 04-07-2022 20:57 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Staat compleet los van elkaar, behalve dat David Simon achter beiden zit in het in Baltimore plaatsvindt. The Wire is wel 1 vd beste series ooit gemaakt tho.... Dus zowieso een aanrader.Oekol schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:33:
Euphoria afgekeken en ik dacht we blijven in de HBO sfeer. Ik zag we own this city wat tof leek, na wat gegoogle kwam ik toen uit bij the wire. Zelfde acteurs, alleen the wire 20 jaar oud of zo? Moeten we eerst the wire kijken en daarna we own this city of kan ook alleen 1 van de twee?
Ja, kan los van elkaar.Oekol schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:33:
Euphoria afgekeken en ik dacht we blijven in de HBO sfeer. Ik zag we own this city wat tof leek, na wat gegoogle kwam ik toen uit bij the wire. Zelfde acteurs, alleen the wire 20 jaar oud of zo? Moeten we eerst the wire kijken en daarna we own this city of kan ook alleen 1 van de twee?
Kan los van elkaar, de acteurs die zowel in The Wire als We own this city speelde herkende ik het overgrote deel niet eens van. In short gaat The Wire over de strijd tegen de (drugs)bendes in Baltimore en We own this city over een corrupte politie eenheid in Baltimore.Oekol schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:33:
Zie: https://variety.com/2022/...s-development-1235308730/
ben ik straks óók weg en bij mij is het:
"never coming back again" policy...
Fool Me Once, Shame on You; Fool Me Twice, Shame on Me
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Content verkopen om winst te optimaliseren, waarbij content heen en weer gaat schuiven tussen diensten zou imho de doodslag zijn voor hoe streamingdiensten nu (zouden moeten) werken.
Als ze dat doen dan gaan we weer naar een model toe zoals dat van de oude tv-kanalen met "kijken wat de pot tv schaft". Waarom zou ik (vooruit)betalen voor een soort lootbox waar content misschien wel of niet te vinden is? Die tijd is voorbij.
Ik ben wel benieuwd hoe diensten zoals JustWatch dan in het gat gaan springen. Dat kan wel interessant worden

Dat zit wel Schnorr.
Last night in Soho is hier inbegrepen bij Prime, van de week zitten kijken, ik vond hem goed.iekue schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:26:
Last Night In Soho is dit weekend op HBOMax gekomen in de VS.... waarom hier niet nog.. Pf...Is hier gewoon een Warner film qua distributie ook....
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Helemaal mee eens.Panzer Dean schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:27:
Helaas, ik begon dankzij streamingdiensten net te wennen aan al het moois dat we in Europa kunnen produceren! Netflix heeft al geweldige shows, maar die van HBO geven net even tikkie meer. Jammer dat dit nu allemaal door de goot gespoeld wordt... Maar wat me nog meer tegenvalt is dat eigenlijk elke HBO film of serie ook zo weer van de streaming dienst gegooid kan worden als Disney+, Netflix, Amazon Prime of wie dan ook een leuk bedrag ervoor over heeft.
Zie: https://variety.com/2022/...s-development-1235308730/
Voor mijzelf: Geen nieuwe Europese originals produceren, soit.
Maar alle reeds geproduceerde Europese originals zonder enige waarschuwing eraf halen zonder alternatief...
Waar slaat dat op?
Dat doorverkopen zie ik niet zo snel gebeuren.
Zie je het al voor je, een HBO-serie als Beforeigners op Netflix...
Met als resultaat dat deze series alleen nog maar te zien zijn als je ze illegaal downloadt.
Kan los van mekaar, maar ik zou echt aanraden om ook een keer The Wire te kijken, dat is echt een fantastische serie.Oekol schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:33:
Shiiiiiiiiiiiiit
(Die snap je pas als je de serie gekeken hebt
HBO Max zou dit jaar ook in Turkije beschikbaar komen. Iemand enig idee wanneer?
Asking for a friend
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 07-07-2022 09:59 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Jaloers dat dit je eerste keer isOekol schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:01:
Begonnen met the wire. Twee afleveringen gehad, als alles bijna een uur duurt zijn we nog wel ff zoet. Eerste indruk was leuk!
Ze willen eerst HBO Max en Discovery+ samenvoegen, waarna er weer verder gekeken wordt.
The global roll-out of HBO Max has ended, Warner Bros Discovery confirmed to TBI, indicating that the planned arrival of the streaming service in France has been shelved. HBO Max's launch in early 2023 has been replaced by a project for an as-yet-unnamed platform, which will combine thousands of hours of HBO Max and Discovery+ content.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ohh, dat is jammer.KillerBee schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:09:
@anandus : ik weet niet of er al plannen waren voor Turkije, maar de wereldwijde uitrol van HBO Max is voorlopig gestopt.
Ze willen eerst HBO Max en Discovery+ samenvoegen, waarna er weer verder gekeken wordt.
[...]
Ja, er waren plannen om het dit jaar in Turkije uit te brengen.
Had aardig wat eurootjes kunnen schelen
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Waarschijnlijk teveel mensen gebruik gemaakt van de 50% kortings optie? dus max afstoten voor end-of-life van die abonnement en een nieuwe service erdoorheen trekken...KillerBee schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:09:
@anandus : ik weet niet of er al plannen waren voor Turkije, maar de wereldwijde uitrol van HBO Max is voorlopig gestopt.
[...]
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Nah heeft niks met die korting acties te maken, ze willen gewoon de 2 services samenvoegen... Wat imo dom is, zijn totaal verschillende doelgroepen.burgt schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:47:
[...]
Waarschijnlijk teveel mensen gebruik gemaakt van de 50% kortings optie? dus max afstoten voor end-of-life van die abonnement en een nieuwe service erdoorheen trekken...
Het idee is net als bij ViaPlay dat dit extra inkomsten gaat opleveren. Dus films en series met Discovery content en eurosport: Tennis Grand Slams, snooker, wintersport, Wielrennen en de Olympische spelen. Alleen een package voor sport bestaat btw niet, voor entertainment wel, dus hopelijk blijft dat ook bestaan.iekue schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:53:
[...]
Nah heeft niks met die korting acties te maken, ze willen gewoon de 2 services samenvoegen... Wat imo dom is, zijn totaal verschillende doelgroepen.
Maar als het des Viaplays streaming gaat, dan moet je alles nemen.
Voor mij een reden om Viaplay juist weer op te zeggen na het jaarabo. Ik was/ben alleen geinteresseerd in F1 op Viaplay (en zelfs dat valt me tegen). Pijltjes gooien en balletje trappelen kan me gestolen worden, net als de derderangs films/series die Viaplay aanbiedt.ed1703 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:03:
[...]
Het idee is net als bij ViaPlay dat dit extra inkomsten gaat opleveren. Dus films en series met Discovery content en eurosport: Tennis Grand Slams, snooker, wintersport, Wielrennen en de Olympische spelen. Alleen een package voor sport bestaat btw niet, voor entertainment wel, dus hopelijk blijft dat ook bestaan.
Maar als het des Viaplays streaming gaat, dan moet je alles nemen.
Als HBO Max soortgelijks gaat doen met Discovery, dan vrees ik dat ik dan ook niet zal blijven (ondanks de 50% korting). Tenzij de prijzen gelijk blijven, maar iets zegt me dat dit zeker niet het geval zal zijn.
Maar:Poulske schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:41:
[...]
Een hele tijd terug The Staircase docu op Netflix gekeken, dat is ook een aanrader.
Ondanks het hoge Time Life-gehalte is het inderdaad wel kijkbaar.
En ik heb 5 afleveringen gedacht: "goh, die actrice lijkt wel veel op Sophie Turner...".
Dat zit wel Schnorr.
Ik had het specifiek over de documentaire zelf, die ze in de HBO serie ook aan het filmen zijn.Stukfruit schreef op maandag 11 juli 2022 @ 00:35:
[...]
Maar:
spoiler:Heeft hij het nou gedaan of niet?
Ondanks het hoge Time Life-gehalte is het inderdaad wel kijkbaar.
En ik heb 5 afleveringen gedacht: "goh, die actrice lijkt wel veel op Sophie Turner...".
Ah, ik zie het. De combinatie van The Staircase en Netflix in dit HBO Max topic (en natuurlijk Sophie TurnerPoulske schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:30:
[...]
Ik had het specifiek over de documentaire zelf, die ze in de HBO serie ook aan het filmen zijn.
spoiler:Maar ook daarin wordt het niet helemaal duidelijk, en zeggen ze uberhaupt niets over de mogelijkheid van een uil.
Dan ga ik die ook maar kijken.
Dat zit wel Schnorr.
De docu is zeker een aanrader, als je die hebt gezien zie je pas echt hoe goed Colin Firth Michael nabootst, met zijn trekjes en manier van praten.Stukfruit schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:10:
[...]
Ah, ik zie het. De combinatie van The Staircase en Netflix in dit HBO Max topic (en natuurlijk Sophie Turner) zorgde voor kortsluiting
Dan ga ik die ook maar kijken.
En vervolgens voegen ze wel weer ouwe meuk zoals Alf toe.Bongoarnhem schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:36:
[...]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Inderdaad goed gedaan. Ik hoopte ook dat die rare "enthousiaste" houding die hij had tijdens het opnemen van de interviews een dramatisering waren, maar het lijkt erop dat die man zich echt zo gedroeg (in de weken / jaren na de situatie).Poulske schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:12:
[...]
De docu is zeker een aanrader, als je die hebt gezien zie je pas echt hoe goed Colin Firth Michael nabootst, met zijn trekjes en manier van praten.
[ Voor 19% gewijzigd door Stukfruit op 12-07-2022 01:19 ]
Dat zit wel Schnorr.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik was begonnen op Prime om dit te kijken.KillerBee schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:11:
A.s. zondag komen alle seizoenen van ER erop, ik hou wel van oude meuk
Fijn dat ik weer verder kan. Eens zien waar ik ergens gebleven was.
edit: ik zie dat Alf inmiddels ook weer terug is. Daar was ik ook nog niet klaar mee op Prime.
[ Voor 14% gewijzigd door avotar op 12-07-2022 11:09 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Heb dit helemaal gemist. Apart verhaal. Paramount heeft recentelijk ook al een licensing deal met Viaplay gesloten voor bepaalde content. Gaat dit de nieuwe norm worden? Je backcatalog (deels) licenseren en je nieuwere content op je eigen service gooien? Hopelijk hollen ze de boel niet helemaal uit.. HBO Max heeft ook bij lange na nog niet al hun originele content online staan.Bongoarnhem schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:36:
[...]
ja heerlijk ben ook weer begonnen aan true blood blijft lachen die serieKillerBee schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:11:
A.s. zondag komen alle seizoenen van ER erop, ik hou wel van oude meuk

Gebeurd vaker. Geen idee waarom.Tim01 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:37:
Ben nu Game of Thrones aan kijken en doe dit met Engelse subs. Valt mij op dat een aantal keer per aflevering de subs compleet anders zijn dan wat er wordt gesproken. Bijvoorbeeld "....isn't hungry" wordt in de subs dan neergezet als "...doesn't want to eat". Nu kijk ik bijna nooit series/films met subs dus het kan best zijn dat dit vaker voorkomt maar het is wel wat raar vooral omdat het gewoon Engels naar Engels is en dus niets met vertaalfouten te maken kan hebben
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Met dat ik op verzenden van mijn vorig bericht drukte dacht ik hier ook aan. Dit zou op zich de meest voor de hand liggende reden zijnThe_Worst schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:43:
Omdat soms in verband met dure rechten ondertiteling weer terug vertaald wordt naar het Engels.
Helaas zal het wel weer geen 4k zijn....
Ben enorm benieuwd hoe ze GoT gaan opvolgenlHybridl schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:25:
Volgende maand al House of Dragon. Zin in.
Heb meer een hekel aan series die alles last moment met tekst in beeld gaan uitleggen.. Had denk ik gewoon een heel ander beeld van wat de serie zou zijn
Nu maar is kijken wat verder op de service is.. Wacht nog op DC animated :’)
Hopelijk toch wel.lHybridl schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:25:
Volgende maand al House of Dragon. Zin in.
Ik had gelezen dat de reden dat GoT niet in 4k wordt uitgezonden, omdat dit al oude streams zijn. Het kan goed dat ze nog een extra duitje willen verdienen met een toekomstig premium abo.
Het verschil tussen de GoT streams en de bluray rips die ik heb is wel erg groot vind ik, dus ik vind dit nu wel erg zonde.
De hoop op een aangepast seizoen 8 heb ik al opgegeven, dus ik kan wel weer eens gaan kijken of er een mooie ‘ultieme’ collectors editie is verschenen.
HBO Max doet sowieso vrijwel geen 4K. Reden daarvoor zou ook weer liggen bij het antieke systeem dat nog een doorontwikkeling van HBO Go is. En ook andere compleet nieuwe series is er geen enkele van in 4K (Peacemaker bv). Dat GoT niet in 4K is zal dus niks met GoT te maken hebben maar met HBO Max of andere zaken (het licentie gedoe tussen HBO en HBO Europa / Nordic leidt ook tot veel teveel problemen)._NooT_ schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:59:
[...]
Hopelijk toch wel.
Ik had gelezen dat de reden dat GoT niet in 4k wordt uitgezonden, omdat dit al oude streams zijn. Het kan goed dat ze nog een extra duitje willen verdienen met een toekomstig premium abo.
Het verschil tussen de GoT streams en de bluray rips die ik heb is wel erg groot vind ik, dus ik vind dit nu wel erg zonde.
De hoop op een aangepast seizoen 8 heb ik al opgegeven, dus ik kan wel weer eens gaan kijken of er een mooie ‘ultieme’ collectors editie is verschenen.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Geen enkele tv serie op HBO Max is 4K. Wel een aantal recentere films zoals The Batman.Thalaron schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:19:
Westworld is volgens mij wel 4K toch?
Echter zijn er weer wel series van HBO uitgebracht in 4K op blu-ray. Waaronder in ieder geval dus Westworld. Die ik toentertijd via andere bronnen gekeken heb in 4K. Nu nog niet aan begonnen, en mogelijk dat ik eerst de andere bronnen afwacht, voor 4K.Frank schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:14:
[...]
Geen enkele tv serie op HBO Max is 4K. Wel een aantal recentere films zoals The Batman.
Sowieso is het irritant dat enkel ondertiteling voor doven beschikbaar is in het EngelsTim01 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:37:
Ben nu Game of Thrones aan kijken en doe dit met Engelse subs. Valt mij op dat een aantal keer per aflevering de subs compleet anders zijn dan wat er wordt gesproken. Bijvoorbeeld "....isn't hungry" wordt in de subs dan neergezet als "...doesn't want to eat". Nu kijk ik bijna nooit series/films met subs dus het kan best zijn dat dit vaker voorkomt maar het is wel wat raar vooral omdat het gewoon Engels naar Engels is en dus niets met vertaalfouten te maken kan hebben

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwacht niet dat het een megahit gaat worden. Althans niet bij de eerste aflevering. Ze moeten toch wel zo'n goeie pilot maken om GoT kijkers terug te winnen. Ik zie dat niet gebeuren.Frank schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:36:
[...]
Ben enorm benieuwd hoe ze GoT gaan opvolgenOndanks alle negativiteit omtrent GoT's laatste seizoen verwacht ik gewoon weer dat dit een megahit gaat worden. Er zijn indicaties dat HotD de eerste in 4k DV + Atmos gaat worden (aldus voormalig hoofd HBO Max Latin America, via Reddit). Afwachten maar ik heb nog hoop
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Als je ziet dat GoT 3 jaar na dato nog steeds de meest gedownloadde tv serie is dan hoeven ze zich denk ik niet druk te maken om kijkersaantallenMrVegeta schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:49:
[...]
Verwacht niet dat het een megahit gaat worden. Althans niet bij de eerste aflevering. Ze moeten toch wel zo'n goeie pilot maken om GoT kijkers terug te winnen. Ik zie dat niet gebeuren.
Daarnaast zag ik een bericht op Reddit waarin ze aangeven op 1 augustus een hele lijst nieuwe films toe te voegen. Het is met niet duidelijk of deze ook in Nederland beschikbaar komen. Het zou wel mooi zijn.
Erg irritant hoe ze dat er nooit bij zetten idd. Bij HBO Max krijg ik altijd sterk het gevoel dat het net wat meer US-centric is dan andere streaming services. Ik ga er vanuit dat het US-Only is omdat ik discussies op Reddit tegen kwam dat de A24 rechten verlopen waren bij Amazon Prime.Bongoarnhem schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 07:45:
Daarnaast zag ik een bericht op Reddit waarin ze aangeven op 1 augustus een hele lijst nieuwe films toe te voegen. Het is met niet duidelijk of deze ook in Nederland beschikbaar komen. Het zou wel mooi zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Frank op 21-07-2022 08:47 ]
Overigens vraag ik mij ook af hoeveel fans/kijkers echt problemen hadden met het laatste seizoen. Tuurlijk was er een hoop ophef, maar vocal minority enzo. Ik denk dat heel veel casual kijkers het allemaal wel oke vonden en graag iets nieuws willen zien.Frank schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:57:
[...]
Als je ziet dat GoT 3 jaar na dato nog steeds de meest gedownloadde tv serie is dan hoeven ze zich denk ik niet druk te maken om kijkersaantallen
Persoonlijk heb ik de serie nu 3x gezien en heb ik 1,5 boek gelezen. Seizoenen 7 en 8 waren absoluut minder dan de rest, maar ik kijk heel erg uit naar House Of The Dragon en alle eventuele spinoffs/prequels/sequels die gemaakt kunnen worden.
Ik denk dat de gemiddelde tv kijker er idd weinig moeite mee heeft gehad. Fanbases zijn sowieso extreem moeilijk tevreden te houden al maakte GoT er wel een potje van de laatste 2 seizoenen. Het begon echter al in seizoen 5 toen ze deels de boeken voorbij gingen. Als je van seizoen 4 naar 5 gaat lijkt het net alsof er een heel ander creatief team achter zit. De pacing en kwaliteit van de scripts maakt echt een duikvlucht. 6 was weer iets beter maar de toon was al gezet. Ik denk dat de backlash daarom een stuk heftiger was dan gewoonlijk. Iedereen zag het aankomen als een slowmotion trainwreck.JP_Frost schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:12:
[...]
Overigens vraag ik mij ook af hoeveel fans/kijkers echt problemen hadden met het laatste seizoen. Tuurlijk was er een hoop ophef, maar vocal minority enzo. Ik denk dat heel veel casual kijkers het allemaal wel oke vonden en graag iets nieuws willen zien.
Persoonlijk heb ik de serie nu 3x gezien en heb ik 1,5 boek gelezen. Seizoenen 7 en 8 waren absoluut minder dan de rest, maar ik kijk heel erg uit naar House Of The Dragon en alle eventuele spinoffs/prequels/sequels die gemaakt kunnen worden.
Toch denk ik dat er maar weinig mensen zullen zijn die bij voorbaat ongeintereseerd zijn door het einde van GoT. De wereld heeft zoveel meer te bieden dan alleen het hoofd verhaal. Ergens ben ik daarom ook wel blij dat ze de Age of Heroes/Long night sequel series niet hebben doorgezet. Dat weten we nu wel, en dat is niet helemaal bevredigend beëindigd in GoT.
[ Voor 8% gewijzigd door Frank op 21-07-2022 09:24 ]
Ik had hem al wel gezien via een download a 300mb per aflevering.Chaoss schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 00:47:
1.5 week geleden begonnen met The Sopranos, oude serie maar nog nooit gezienfantastische serie.
Laatst helemaal opnieuw gekeken en dat maakte de serie nog beter, gezien beeld- en audiokwaliteit
Zelfde met GoT alleen die zat nog wat te vers in het geheugen dus na S1 gestopt.
Hierom heb ik Chernobyl wel weer op mijn lijstje gezet om te kijken. Die keek ik altijd voor werk dus dat was ook redelijk bagger kwaliteit

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
True, het *knip*heeft geen tot weinig benul van kwaliteit.JP_Frost schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:12:
[...]
Overigens vraag ik mij ook af hoeveel fans/kijkers echt problemen hadden met het laatste seizoen. Tuurlijk was er een hoop ophef, maar vocal minority enzo. Ik denk dat heel veel casual kijkers het allemaal wel oke vonden en graag iets nieuws willen zien.
[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 22-07-2022 15:39 . Reden: Generalisatie voegt niets toe. ]
Eens.Frank schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:22:
[...]
Ik denk dat de gemiddelde tv kijker er idd weinig moeite mee heeft gehad. Fanbases zijn sowieso extreem moeilijk tevreden te houden al maakte GoT er wel een potje van de laatste 2 seizoenen. Het begon echter al in seizoen 5 toen ze deels de boeken voorbij gingen. Als je van seizoen 4 naar 5 gaat lijkt het net alsof er een heel ander creatief team achter zit. De pacing en kwaliteit van de scripts maakt echt een duikvlucht. 6 was weer iets beter maar de toon was al gezet. Ik denk dat de backlash daarom een stuk heftiger was dan gewoonlijk. Iedereen zag het aankomen als een slowmotion trainwreck.
Toch denk ik dat er maar weinig mensen zullen zijn die bij voorbaat ongeintereseerd zijn door het einde van GoT. De wereld heeft zoveel meer te bieden dan alleen het hoofd verhaal. Ergens ben ik daarom ook wel blij dat ze de Age of Heroes/Long night sequel series niet hebben doorgezet. Dat weten we nu wel, en dat is niet helemaal bevredigend beëindigd in GoT.
Wat denk je dat er gaat gebeuren als de reviews positief zijn en de hype train begint te rijden, dan komt iedereen weer terug hoor.
Officiële trailer is trouwens echt heel goed
Ik zou ze zelf niet als klapvee willen benoemen, is een beetje denigrerend en elitair. Uiteraard zijn de diehards veel kritischer en meer bekend met het originele materiaal, maar daarin kan je ook te ver gaan. Uiteindelijk worden deze series gemaakt voor een groot publiek en kan je nooit iedereen tevreden houden, zeker niet de fans die iedere punt en komma bekritiseren, en woord voor woord de boeken verfilmd willen zien.MrVegeta schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:46:
[...]
True, het klapvee heeft geen tot weinig benul van kwaliteit.
HBO Max has announced everything coming to the platform this August, including the debut of HOUSE OF THE DRAGON (8/21), based on George R.R. Martin’s “Fire & Blood.” In addition, all eight seasons of the HBO hit GAME OF THRONES arrive on HBO Max in 4K Ultra HD, HDR 10, Dolby Vision and Dolby Atmos on the ad-free plan and supported devices. New episodes of HOUSE OF THE DRAGON will also debut in these advanced formats.
Woa in mij omgeving heeft niemand de boeken gelezen maar toch vond iedereen het laatste seizoen matig. Blijkbaar heeft de kritiek niet alleen maar met afwijken van de boeken te maken.JP_Frost schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:42:
[...]
Ik zou ze zelf niet als klapvee willen benoemen, is een beetje denigrerend en elitair. Uiteraard zijn de diehards veel kritischer en meer bekend met het originele materiaal, maar daarin kan je ook te ver gaan. Uiteindelijk worden deze series gemaakt voor een groot publiek en kan je nooit iedereen tevreden houden, zeker niet de fans die iedere punt en komma bekritiseren, en woord voor woord de boeken verfilmd willen zien.
Ik vond het ook een bagger einde maar toch kijk ik uit naar de spinoff.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dit is natuurlijk wel een persbericht voor de Amerikaanse markt? En gezien hun licencing fuckups tussen Amerika en Europa wil ik het eerst zien voordat ik geloof dat ook wij het in 4K etc krijgen.
Mocht dat niet het geval zijn dat download ik het wel. Betaal netjes voor mijn abonnement dus dan kan het ik moreel best rechtvaardigen om het in de beste kwaliteit te downloaden.RobertMe schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:25:
[...]
Dit is natuurlijk wel een persbericht voor de Amerikaanse markt? En gezien hun licencing fuckups tussen Amerika en Europa wil ik het eerst zien voordat ik geloof dat ook wij het in 4K etc krijgen.
Ik ken ook bijna niemand die het laatste seizoen echt goed vond. The Long Night was spannend toen we het voor het eerste zagen en aangezien mijn vriendin een Arya Star fan is, waren die en de 5 aflevering voor haar wel intens. Het einde is inderdaad in mijn omgeving ook als teleurstellend ontvangen. Echter denk ik niet dat deze kijkers zich nu nog bedonderd voelen zoals de diehard fans en alles boycotten wat er na de serie nog op TV komt.Chaoss schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:52:
[...]
Woa in mij omgeving heeft niemand de boeken gelezen maar toch vond iedereen het laatste seizoen matig. Blijkbaar heeft de kritiek niet alleen maar met afwijken van de boeken te maken.
Ik vond het ook een bagger einde maar toch kijk ik uit naar de spinoff.
MrVegeta schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:46:
[...]
True, het *knip* heeft geen tot weinig benul van kwaliteit.
[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 22-07-2022 15:40 . Reden: Quote aangepast + reactie daarop. ]
Nu kan het wel weer met generaliseren en mensen diskwalificeren.
[ Voor 96% gewijzigd door tweakduke op 22-07-2022 15:39 ]
Heb er ook ff aan gedacht maar ik mag toch aannemen dat ze niet zo dom zijn om dit te flikken. Dan gaan ze echt (terecht) een hele berg kritiek krijgen. We gaan het zien idd.RobertMe schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:25:
[...]
Lekker elitair doen. Als je niet voor Ajax bent heb je geen verstand van voetbal, als je pizza lekker vindt heb je geen verstand van de Italiaanse keuken, als je fan bent van Dragon Ball dan heb je geen verstand van echte anime...
Laat mensen gewoon in hun waarde en leuk vinden wat ze leuk vinden.
[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 22-07-2022 15:42 . Reden: Quote aangepast ]
Al ben ik erg benieuwd naar jouw kijktips.
[ Voor 31% gewijzigd door avotar op 22-07-2022 13:48 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik ben zelf Ajax fan, maar daar gaat het niet om. In het verleden (en nog steeds) wilde ik ook nog weleens elitair doen over dingen waarvan ik vond dat ik er veel verstand van had. Hoe kan iemand anders een tegenovergestelde mening hebben? Dan zal je er vast geen bal vanaf weten. Dat is eigenlijk een nare instelling en uiteindelijk maakt het ook echt helemaal niets uit want iedereen moet voor zichzelf uitmaken van je leuk vindt.avotar schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:48:
Ik wilde inderdaad net zeggen, vast een ajax fan.
Al ben ik erg benieuwd naar jouw kijktips.
Snap daarom ook niet echt wat voor zin het heeft om iemand te toetsen aan de hand van kijktips. Wellicht om te zien of je dezelfde smaak hebt, maar omdat ik The Wire bijvoorbeeld geweldig vind en een ander kiest liever voor Sex And The City ofzo, kunnen we dan stellen dat ik meer verstand heb van kwalitatief goede series? Nee, we verschillen duidelijk erg van smaak.
In dit geval gaat het me geenszins om de afwijkende mening, maar om de compleet elitaire stellingname. En dan ben ik wel benieuwd waar zo'n persoon nou graag naar kijkt.JP_Frost schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:57:
[...]
Ik ben zelf Ajax fan, maar daar gaat het niet om. In het verleden (en nog steeds) wilde ik ook nog weleens elitair doen over dingen waarvan ik vond dat ik er veel verstand van had. Hoe kan iemand anders een tegenovergestelde mening hebben? Dan zal je er vast geen bal vanaf weten. Dat is eigenlijk een nare instelling en uiteindelijk maakt het ook echt helemaal niets uit want iedereen moet voor zichzelf uitmaken van je leuk vindt.
Snap daarom ook niet echt wat voor zin het heeft om iemand te toetsen aan de hand van kijktips. Wellicht om te zien of je dezelfde smaak hebt, maar omdat ik The Wire bijvoorbeeld geweldig vind en een ander kiest liever voor Sex And The City ofzo, kunnen we dan stellen dat ik meer verstand heb van kwalitatief goede series? Nee, we verschillen duidelijk erg van smaak.
En daarbij gaf ik je feitelijk gelijk, maar dat terzijde.
Wat heeft Ajax in godsnaam te maken met verstand van voetbal? Dan is het meer als je vrouwenvoetbal kwalitatief gelijk vindt aan mannenvoetbal, dan snap er je ook weinig van. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat vrouwenvoetbal niet leuk kan zijn, of dat je het niet leuk mag vinden, hey, you do you.JP_Frost schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:34:
[...]
Lekker elitair doen. Als je niet voor Ajax bent heb je geen verstand van voetbal, als je pizza lekker vindt heb je geen verstand van de Italiaanse keuken, als je fan bent van Dragon Ball dan heb je geen verstand van echte anime...
Laat mensen gewoon in hun waarde en leuk vinden wat ze leuk vinden.
Pizza is trouwens een staple van de italiaanse keuken, dan had je moeten zeggen ananas op je pizza...
Maar goed, blijkbaar mag iedereen zijn eigen mening hebben, maar alleen als die mening niemand tegen de schenen schopt. Ik kom niet bij je langs om je tv uit het raam te gooien als je GoT met veel plezier uitkijkt.
Hoe kan je ontkennen dat de ontknoping van GoT goeie tv was?
Mijn favoriete serie is Danger 5.
[ Voor 19% gewijzigd door MrVegeta op 22-07-2022 15:14 ]
Dat jij het kennelijk heel normaal vind om een denigrerende term als 'klapvee' te gebruiken, zegt toch echt meer over jou... kun je hoog en laag springen, maar dit is gewoon not done.MrVegeta schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:59:
[...]
Wat heeft Ajax in godsnaam te maken met verstand van voetbal? Dan is het meer als je vrouwenvoetbal kwalitatief gelijk vindt aan mannenvoetbal, dan snap er je ook weinig van.
Pizza is trouwens een staple van de italiaanse keuken, dan had je moeten zeggen ananas op je pizza...
Maar goed, blijkbaar mag iedereen zijn eigen mening hebben, maar alleen als die mening niemand tegen de schenen schopt. Ik kom niet bij je langs om je tv uit het raam te gooien als je GoT met veel plezier uitkijkt.
Dit de laatste reactie van mijn kant want het is een vrij nutteloze discussie, maar volgens mij heb ik nooit gezegd dat ik de ontknoping van GoT goed vond. Ook in mijn omgeving heb ik dat niet gehoord. Echter gaat daar de discussie niet over. Jij zegt dat mensen die het wel ok of goed vonden geen verstand hebben van goede TV en daarmee label jij ze als klapvee. Daar ben ik het niet mee eens, en dan vooral niet met de denigrerende toon die je hanteert.MrVegeta schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:59:
[...]
Wat heeft Ajax in godsnaam te maken met verstand van voetbal? Dan is het meer als je vrouwenvoetbal kwalitatief gelijk vindt aan mannenvoetbal, dan snap er je ook weinig van. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat vrouwenvoetbal niet leuk kan zijn, of dat je het niet leuk mag vinden, hey, you do you.
Hoe kan je ontkennen dat de ontknoping van GoT goeie tv was?
Zoals je al zei mag iedereen een mening hebben. Dan moet je er ook tegen kunnen als iemand die mening niet deelt en er tegenin gaat.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 15:41
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Anyway, nu hopen dat ze snel de issues met de beeldkwaliteit fiksen.
[ Voor 10% gewijzigd door AtleX op 22-07-2022 18:34 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Het nieuwe seizoen van 'Westworld' heeft inmiddels het middelpunt bereikt, maar het lijkt allemaal met kunstgrepen aan elkaar te hangen. Het is alsof de makers het er gewoon om doen en/of eigenlijk ook niet meer weten welke richting ze op moeten. Vanaf het derde seizoen is het echt minder geworden.
En voor de liefhebbers van de awkward humor van Nathan Fielder, 'The Rehearsal' is net een paar weken bezig.
Shikata ga nai.
Ik had er gisteren voor het eerst over gehoord, en nu jij het ook weer noemde ben ik beide afleveringen die er tot nu toe zijn gaan kijken. Inderdaad een heel origineel concept.Poulske schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:52:
Iemand hier al The Rehearsal gezien? Je moet er wel een beetje van houden maar heb zoiets nog nooit gezien.
Bij de eerste aflevering vond ik het interessant en ook al vond ik het wel wat ver gaan (en had het hier en daar wat overdreven/fake zaken), kon ik me wel inleven in dat dit nuttig zou kunnen zijn. De tweede aflevering sloeg voor mij wel flink door naar 'dit slaat nergens meer op', inclusief veel dingen die (hopelijk
Ik ben wel benieuwd naar volgende afleveringen, en het doet aanzetten tot nadenken of je dit wel zou moeten willen.
The devil is in the details.
Ik heb de tweede aflevering nog niet gezien, maar ik herken inderdaad je opmerkingen over aflevering 1.Hahn schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:15:
[...]
Ik had er gisteren voor het eerst over gehoord, en nu jij het ook weer noemde ben ik beide afleveringen die er tot nu toe zijn gaan kijken. Inderdaad een heel origineel concept.
Bij de eerste aflevering vond ik het interessant en ook al vond ik het wel wat ver gaan (en had het hier en daar wat overdreven/fake zaken), kon ik me wel inleven in dat dit nuttig zou kunnen zijn. De tweede aflevering sloeg voor mij wel flink door naar 'dit slaat nergens meer op', inclusief veel dingen die (hopelijk) gefaked zijn.
Ik ben wel benieuwd naar volgende afleveringen, en het doet aanzetten tot nadenken of je dit wel zou moeten willen.
Bijvoorbeeld het een op een nabouwen van dat appartement, of
[ Voor 96% gewijzigd door tweakduke op 26-07-2022 22:25 ]
Waar is dit precies een reactie op, of wat heeft dit met HBO Max te maken?
[ Voor 38% gewijzigd door tweakduke op 26-07-2022 22:25 . Reden: Quote aangepast ]
The devil is in the details.
Dat zit wel Schnorr.
https://www.engadget.com/...hdr-august-214332794.html
(Dolby Atmos, HDR10/Dolby Vision)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ooit aflevering 1 van seizoen 1 gekeken, vond toen niet bijzonder.loekf2 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:02:
Seizoen 1-8 van Game Of Thrones vanaf volgende maand in 4K HDR op HBO Max.
Herkansing dan maar
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Hopelijk niet alleen in de US, maar ook hier.loekf2 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:02:
Dit is natuurlijk 100% nep.Poulske schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:39:
[...]
Ik heb de tweede aflevering nog niet gezien, maar ik herken inderdaad je opmerkingen over aflevering 1.
Bijvoorbeeld het een op een nabouwen van dat appartement, ofspoiler:.het stiekem planten van de quiz antwoorden via de middag wandelingen
Wat volgens mij gaat gebeuren is het volgende:
Afl. 1 = een introductie van het concept.
Afl. 2 - het werkelijke verhaal
Afl. 3 en volgende: Ik denk dat het er naartoe gaat dat de "maker" altijd die vrouw al wilde "hebben", en dit in scene heeft gezet.
Of het blijkt een wraakactie (van de maker); of de maker is een onderdeel van een nog groter rehersal programma.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Hopelijk het begin van meer series in 4K. Enige waar HBO achter loopt op de rest imo.loekf2 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:02:
Oh en hopelijk niet in 25 Hz want daar is geloof ik nog weinig mee gedaan

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 25-07-2022 10:34 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC