Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Deezers schreef op zondag 15 mei 2022 @ 15:11:
Ben trouwens benieuwd of ze inderdaad nog álle shows op normale snelheid gaan aanbieden... Dat zou dan een megaklus zijn naast natuurlijk de missende ondertiteling. Is toch heel irritant dat snellere afspelen en scheelt toch 2 minuten op een 40 minuten durende aflevering en verhoogde stemmen als gevolg, kan echt niet meer tegenwoordig, zeker als je nota bene zelf eigenaar bent van de content (voor de gebruiker maakt het niet uit hoe het fiscaal of juridisch is afgesproken).
Waar heb je het precies over? Wat wordt er versneld afgespeeld op HBO Max?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:41

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Oké, dat had ik wel enigszins meegekregen, maar @Deezers had het over shows (wat films leek uit te sluiten), en nog wat andere zaken, waardoor ik dacht dat het misschien om iets anders ging.

Zelf kan ik er niet wakker van liggen. Verhoogde stemmen lijkt me óf niet helemaal van toepassing (bijvoorbeeld YouTube compenseert ook de hogere pitch als je snelheid verhoogt, dat doet HBO Max mogelijk ook), óf vrijwel niet merkbaar (maar ik hoor graag een vergelijking :P).

En waarom zou het 'een megaklus' zijn om van 25fps naar 24fps te gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:41
Hahn schreef op zondag 15 mei 2022 @ 15:49:
[...]

Verhoogde stemmen lijkt me óf niet helemaal van toepassing (bijvoorbeeld YouTube compenseert ook de hogere pitch als je snelheid verhoogt, dat doet HBO Max mogelijk ook), óf vrijwel niet merkbaar (maar ik hoor graag een vergelijking :P).
Er staan al een paar vergelijkingen in dit topic.

Bijvoorbeeld:
https://t.co/c9lE6eZCOA

https://t.co/POGgw1rDZx

Je hoort het wel. Mij stoort het niet, tenzij ik enkele seizoenen van een serie via een andere bron heb bekeken en het dan ineens via HBO Max versneld hoor, dat klinkt in het begin even heel raar. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Xander schreef op zondag 15 mei 2022 @ 15:57:
[...]

Bijvoorbeeld:

Je hoort het wel. Mij stoort het niet, tenzij ik enkele seizoenen van een serie via een andere bron heb bekeken en het dan ineens via HBO Max versneld hoor, dat klinkt in het begin even heel raar. :+
Oké, I stand corrected. Het is inderdaad wel hoorbaar, als je het direct na elkaar afspeelt. Denk niet dat het mij zelf ooit zou zijn opgevallen (maar ik speel ook geregeld YouTube-video's af op +10% of +15% snelheid, en dat went ook heel snel :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:08
Xander schreef op zondag 15 mei 2022 @ 15:57:
[...]

Bijvoorbeeld:

Ja dat dus, vooral bij oudere series storend ;)
En de ondertiteling kan ik ook mijn draai nog niet in vinden, de zinnen lijken te ver uit elkaar te staan en de verhoogde optie is nog niet dikgedrukt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:17

Mr. Freeze

¡GO!

Deezers schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:26:
[...]

Ja dat dus, vooral bij oudere series storend ;)
En de ondertiteling kan ik ook mijn draai nog niet in vinden, de zinnen lijken te ver uit elkaar te staan en de verhoogde optie is nog niet dikgedrukt genoeg.
Die ondertiteling zal dan per platform verschillen, want hier op de Apple TV zijn ze gewoon prima eerlijk gezegd.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
The Time Travelers Wife serie is nu ook gestart btw.
Moet zeggen qua content is HBO nu wel het beste voor mij. Constant komen er series uit waar in intresse in heb. Veel meer dan ik heb bij Disney + en Netflix. Tokyo Vice is bijna klaar en Flight Attendant gaat hard.
Als dat klaar is staat the Staircase en The Time Travelers Wife alweer klaar om te kijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Huh waarom heeft We Own This City opeens geen nederlandse ondertiteling. Kijk het iedere week.
Nieuwe aflevering is nu online en alleen engelse ondertiteling. Heel raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
lHybridl schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:47:
Huh waarom heeft We Own This City opeens geen nederlandse ondertiteling. Kijk het iedere week.
Nieuwe aflevering is nu online en alleen engelse ondertiteling. Heel raar.
Soms duurt het een paar dagen. Bij John Oliver verschijnt de aflevering meestal op maandag of dinsdag, en op donderdag de ondertitels (ook Engels dan pas trouwens, maar vorige week voor het eerst ook nederlands.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
ArthurMorgan schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:02:
[...]

Soms duurt het een paar dagen. Bij John Oliver verschijnt de aflevering meestal op dinsdag, en op donderdag de ondertitels (ook Engels dan pas trouwens, maar vorige week voor het eerst ook nederlands.)
Apart was nooit zo bij we own this city. Kijk het altijd op dag van release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 16:33
lHybridl schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:25:
The Time Travelers Wife serie is nu ook gestart btw.
Moet zeggen qua content is HBO nu wel het beste voor mij. Constant komen er series uit waar in intresse in heb. Veel meer dan ik heb bij Disney + en Netflix. Tokyo Vice is bijna klaar en Flight Attendant gaat hard.
Als dat klaar is staat the Staircase en The Time Travelers Wife alweer klaar om te kijken,
Ja, sinds ik HBO Max heb is mijn interesse in Disney+ toch wel flink gedaald. En als ik in mijn huishouden kijk dan ben ik zo ongeveer de enige die nog wel eens iets op Disney+ kijkt. Kids kijken exclusief naar Netflix (en YouTube). Vrouw kijkt ook Netflix en YouTube.

Mijn (jaarabonnement) op Disney+ loopt tot half november, en ik denk dat ik het dan niet weer verleng. Netflix, HBO Max, en Prime zijn dan wel genoeg voor mij om me mee te vermaken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:29
Hmm er weer afgegooid (incasso mislukt) inmiddels nu de 2de keer. Als ik straks weer het account opstart maar afrekenen via de credit card, waardeloos dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Bij mijn 2e account is de eerste incasso (ING) wel geslaagd (maar wel te laat). Iknheb de afgelopen maand vaak gecontroleerd of er wel incasso was ingesteld in mijn account en dat was goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:05
@Dagarkin is het dan niet praktischer standaard je betaling via je credit card te laten lopen.
Doe ik zelf standaard bij alle streaming services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

lHybridl schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:25:

Wat mij betreft is HBO altijd al superieur geweest als het op series aankomt.

De Staircase ben ik na een paar afleveringen meer gestopt, echt veel te traag en vond het maar saai.

Nog 2 afleveringen van We Own This City en dan is deze Mini Serie helaas alweer afgelopen.
Via andere kanalen kijk ik nu nog Bosch Legacy, Mayans, Gaslit en Better Call Saul.

Aangezien ik al weer helemaal bij ben, gisteren The Other Girl opgezet (ik hou wel van architectuur en design huizen, dus even aankijken of het wat is ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Via de H&M app (als je bent ingelogd) kan je je aanmelden voor 30 dagen gratis HBO MAX :)
In samenwerking met HBO Max bieden wij jou
als H&M member een exclusieve deal aan. Als
member profiteer jij namelijk van en kosteloze
proefperiode van 30 dagen op het basic
abonnement van dit nieuwe streaming
platform.

HBO Max is een gloednieuwe
streamingervaring die je de mooiste verhalen
biedt van Warner Bros., HBO, DC en Cartoon
Network, plus nog veel meer - nu voor het eerst
allemaal op één plek.

Abonnees streamen Warner Bros.-films uit
2022 exclusief zonder extra kosten en kijken
naar hitseries als Euphoria, And Just Like
That... en Succession. Download je favoriete
verhalen om on the go te kijken en maak
persoonlijke profielen aan voor de beste
streaming ervaring.

Probeer het basic abonnement van HBO Max
nu 30 dagen gratis door op bovenstaande
button te klikken en code HMB2 in te vullen.
Begin vandaag met streamen!

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 19-05-2022 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:29
dinandus schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:05:
@Dagarkin is het dan niet praktischer standaard je betaling via je credit card te laten lopen.
Ja dat ga ik nu ook doen. hopelijk krijg ik weer snel te horen via support duurt meestal wel een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik heb juist, omwille van het overzicht van alle vaste lasten, alles zoveel mogelijk direct van mijn rekening. Ik had ook alle diensten op mijn CC zitten maar omdat mijn rekeningnummer wél altijd gelijk blijft (of in ieder geval stabieler is dan mijn CC (iets met Mastercard/VISA geneuzel) vond ik dat ook praktischer. Ik hoef mij geen zorgen meer te maken dat iets niet meer werkt omdat mijn CC is verlopen...

Bij mij werkt het overigens prima verder... maar wel bijzonder vreemd dat je haast een CC nodig hebt terwijl ze gewoon iDeal/Automatische incasso aanbieden als optie.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:46
Net klaar met I know this much is true. En moet zeggen dat Mark Ruffalo een briljante act neerzet als Dom en Thomas. Ik zeg kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:45
The flight attendant seizoen 2 vind ik iets te hysterisch, seizoen 1 vond ik leuk maar seizoen 2 een heel stuk minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Nietdatikweet schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:56:
Net klaar met I know this much is true. En moet zeggen dat Mark Ruffalo een briljante act neerzet als Dom en Thomas. Ik zeg kijken!
hele mooie serie, het boek is ook top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ik vind het maar bagger veel series nog en films nog steeds engelse ondertiteling....
Superman and Lois zit ik op te wachten maar nog steeds engelse subs pfffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Theodor schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:58:
Ik vind het maar bagger veel series nog en films nog steeds engelse ondertiteling....
Als je Engelse ondertiteling zo erg haat, kan je het ook uitzetten ;) Maar je bedoelt waarschijnlijk dat je Nederlandse ondertiteling wilt, en dat dat (vaak) mist?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:34
Theodor schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:58:
Dus het enige wat je in dit topic doet door de weken heen is klagen over ondertiteling?

On topic, is We own this city een beetje de kwaliteit van The Wire? Ik wacht geduldig tot ie compleet is om te kunnen binnen, maar de recensies op IMDb vallen een beetje tegen. Tokyo Vice vind ik trouwens echt een aanrader! Verhaal zit leuk in elkaar en de beelden zijn mooi, maar deze serie had zoveel gewonnen bij een hdr showcase...

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoal
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-04 14:14
Valley of tears heeft nu ook nl ondertiteling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Slaapje schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:29:
On topic, is We own this city een beetje de kwaliteit van The Wire?
Ik vind van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyx Cumulus
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06-2022
Lijkt er op dat HBO goed bezig is met NL ondertiteling. Had veel gehoord over the West Wing en wou die in het begin al meteen kijken. Helaas was die toen nog zonder ondertiteling NL. Nu wel, dus gaan we er maar eens aan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Onyx Cumulus schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:22:
Lijkt er op dat HBO goed bezig is met NL ondertiteling. Had veel gehoord over the West Wing en wou die in het begin al meteen kijken. Helaas was die toen nog zonder ondertiteling NL. Nu wel, dus gaan we er maar eens aan beginnen
Die staat ook op mijn lijst. Krijgt goede kritieken, dus binnenkort ook maar eens aan beginnen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:33
Slaapje schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:29:
[...]

Dus het enige wat je in dit topic doet door de weken heen is klagen over ondertiteling?

On topic, is We own this city een beetje de kwaliteit van The Wire? Ik wacht geduldig tot ie compleet is om te kunnen binnen, maar de recensies op IMDb vallen een beetje tegen. Tokyo Vice vind ik trouwens echt een aanrader! Verhaal zit leuk in elkaar en de beelden zijn mooi, maar deze serie had zoveel gewonnen bij een hdr showcase...
Alle scenes zijn de moeite waard, maar ik vind dat ze iets te veel schakelen tussen de verschillende timelines waardoor het overkoepelend verhaal bijna niet te volgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterking
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:08
West Wing is absoluut een aanrader, zeker als je een beetje interesse hebt in Amerikaanse politiek. De beste president die Amerika nooit gehad heeft.
Seizoen 1 is goed, seizoen 2 /m 4 zijn geweldig. Met seizoen 5 en 6 zakt het iets in om vervolgens weer op topniveau te eindigen met seizoen 7.

Een andere aanrader van dezelfde schrijver is overigens The Newsroom, ook te zien op HBO. De eerste scene uit de pilot kent vrijwel iedereen, maar niemand weet uit welke serie die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyx Cumulus
twisterking schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:27:
[...]

Een andere aanrader van dezelfde schrijver is overigens The Newsroom, ook te zien op HBO. De eerste scene uit de pilot kent vrijwel iedereen, maar niemand weet uit welke serie die komt.
Newsroom toendertijd via Usenet opgehaald/bekeken. Is idd ook een toppertje. Zit nu midden in The Deuce. Vele bekende gezichten uit andere prima series. Treme van dezelfde club dacht ik, maar daar zit me net teveel muziek in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Nietdatikweet schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:56:
Hmmm… kwam er niet echt doorheen. Heb toch vier afleveringen gekeken, want het acteerwerk van Mark Ruffalo is inderdaad geweldig.

Dacht dat ik The West Wing al gezien had, maar twijfel nu toch… binnenkort maar (weer?) eens opzetten :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eriksl
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-08 09:49
Ik weet niet of jullie het er al over gehad hebben (heb alleen de laatste paar pagina's doorgelezen...)

Wat vinden jullie van de download optie in de app? Ik vind het bedroevend. Daar waar je bij Netflix één keer aangeeft dat je een serie "gedownload" wilt hebben zorgt de app er zelf voor dat altijd een nieuwe aflevering klaar staat en degene die je al gezien hebt worden weggegooid.

Bij HBO Max niks van dat. Je moet elke aflevering afzonderlijk en handmatig downloaden. En daarna ook weer weggooien. Besluit je een lange film in twee of meer delen te kijken over een paar dagen, dan mag je 'm ook meteen meerdere keren downloaden, want de download verloopt na 48 uur.

Verder is het onmogelijk om gedownloade content te kijken zonder internet. Lijkt me een beetje tegen het idee van content downloaden?

En dan is er nog:

- De app zegt regelmatig dat ik "offline" ben terwijl ik gewoon wlan of gsm data heb.
- Het scherm met de controls gaat niet vanzelf weg en de "heen" en "terug" knoppen zitten zodanig in het midden van het beeld, dat ik er niet bij kan op m'n tabel met één hand. Beetje onzinnig.
- Aanbod is (nog) erg mager maar dat hadden jullie vast ook wel vastgesteld. Als je niet van Game Of Thrones en Harry Potter houdt is er niet zoveel. Met name echte sciencefiction is grote afwezige.
- De video encoding is zeer matig, wat zorgt voor veel bandbreedte-vereiste. Thuis nog niet zo erg, maar ik heb laatst in 20 minuten 1 gigabyte gsm data erdoorheen gejaagd. Dat is toch belachelijk en nergens voor nodig. Dat was bij Netflix écht niet, in de verste verte niet.

Ik zie nog wel wat verbeterpuntjes ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

eriksl schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:14:
Ik weet niet of jullie het er al over gehad hebben (heb alleen de laatste paar pagina's doorgelezen...)

Wat vinden jullie van de download optie in de app? Ik vind het bedroevend. Daar waar je bij Netflix één keer aangeeft dat je een serie "gedownload" wilt hebben zorgt de app er zelf voor dat altijd een nieuwe aflevering klaar staat en degene die je al gezien hebt worden weggegooid.

Bij HBO Max niks van dat. Je moet elke aflevering afzonderlijk en handmatig downloaden. En daarna ook weer weggooien. Besluit je een lange film in twee of meer delen te kijken over een paar dagen, dan mag je 'm ook meteen meerdere keren downloaden, want de download verloopt na 48 uur.

Verder is het onmogelijk om gedownloade content te kijken zonder internet. Lijkt me een beetje tegen het idee van content downloaden?

En dan is er nog:

- De app zegt regelmatig dat ik "offline" ben terwijl ik gewoon wlan of gsm data heb.
- Het scherm met de controls gaat niet vanzelf weg en de "heen" en "terug" knoppen zitten zodanig in het midden van het beeld, dat ik er niet bij kan op m'n tabel met één hand. Beetje onzinnig.
- Aanbod is (nog) erg mager maar dat hadden jullie vast ook wel vastgesteld. Als je niet van Game Of Thrones en Harry Potter houdt is er niet zoveel. Met name echte sciencefiction is grote afwezige.
- De video encoding is zeer matig, wat zorgt voor veel bandbreedte-vereiste. Thuis nog niet zo erg, maar ik heb laatst in 20 minuten 1 gigabyte gsm data erdoorheen gejaagd. Dat is toch belachelijk en nergens voor nodig. Dat was bij Netflix écht niet, in de verste verte niet.

Ik zie nog wel wat verbeterpuntjes ;-)
Vind hem iets te kort door de bocht. De download is pas 48 uur geldig als je begonnen bent met kijken, daarvoor is hij veel langer geldig.
Voor Sci-fi kun je inderdaad beter naar Prime, als ik His Dark Materials of The Leftovers best goed te pruimen.

Zoekfunctie vind ik bijvoorbeeld wel super.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Dan moet je wel een credit card hebben.
Ik laat alle vaste lasten (dus ook streamingsdiensten) van een normale rekening afschrijven.
En dat gaat normaal gesproken altijd goed. Behalve dus de 1e keer bij HBO.

En ik vraag me af of het nu (de 2e keer) wel goed gaat, want de factuurdatum staat op de 22e (gister) en er is nog niets afgeschreven.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:35
eriksl schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:14:
Heb je The Nevers al gezien?

Nu maar hopen dat deel twee van het eerste seizoen binnenkort een keer komt, en dat er een tweede seizoen wordt aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:04
Wij zijn eindelijk aan True detective begonnen. We zijn pas op de helft van het eerste seizoen, maar ik vind het geweldig. M'n vriendin vind het goed maar heel zwaar. Weet niet of we hem samen uit gaan kijken..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Seizoen 3 vond ik een drama van True Detective, 1en 2 prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Laatst online: 06-09 21:56
ramrodwillem schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:41:
Seizoen 3 vond ik een drama van True Detective, 1en 2 prima.
Seizoen 1 vond ik erg goed (zoals iedereen eigenlijk), seizoen 2 kwam ik niet doorheen (door velen gezien als zeer slecht, ik vond het nog meevallen maar ik had heel weinig met de personages of het verhaal), seizoen 3 was prima (Mahershala Ali vind ik sowieso een goede acteur en het verhaal was een stuk boeiender, wel erg langzaam en, ten opzichte van het eerste seizoen een stuk minder spannend).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
Hoe is de kwaliteit van die ondertiteling? Bij The Outsider is het namelijk dramatisch slecht. Dat lijkt zo'n automatische AI-ondertiteling te zijn waarbij er niks van de context wordt meegepakt en er te veel letterlijk vertaald wordt. Zo slecht dat het afleidt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ferrywijn schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:09:
[...]
Hoe is de kwaliteit van die ondertiteling? Bij The Outsider is het namelijk dramatisch slecht. Dat lijkt zo'n automatische AI-ondertiteling te zijn waarbij er niks van de context wordt meegepakt en er te veel letterlijk vertaald wordt. Zo slecht dat het afleidt...
Ik heb dat nu ook bij een stel andere series zo gezien, zo belachelijk slecht vertaald soms dat het in bijna niets lijkt van wat er eigenlijk werd gezegd.

Ik kies daarom standaard voor Engels, ik vind het NL alternatief (als het al beschikbaar is), echt vaak van onvoldoende kwaliteit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben Rome weer aan het herkijken. Als er toch een serie is die een reboot verdient (en de vier seizoenen die het eigenlijk zou hebben) dan is het toch Rome wel. Destijds gecancelled vanwege te hoge productiekosten maar in de huidige wereld zou dat wel moeten kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ondertussen het eerste seizoen van Barry gekeken. Weet dat ik er op tv stukjes van gezien heb, maar het seizoen kunnen bingen heeft toch zijn voordelen.

Is erg grappig, beter dan ik me kan herinneren. Ben benieuwd naar seizoen 2 en 3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 12:57
Om Barry te kunnen volgen is het nodig om Dexter eerst te hebben gezien of kan ik zo beginnen met Barry?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:52

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Volgens mij is er gerommeld met de soundtrack van Fringe op HBO Max;

Ik kan me vaag herinneren dat Walter Bishop veel Jefferson Airplane en de Stones draaide in zijn lab, maar in de episodes die je op HBO Max kunt streamen zijn het hele andere nummers.

Misschien zit ik er naast (ik kijk Fringe nu voor het eerst in 8 jaar of zo); iemand hetzelfde gevoel of ligt het gewoon an mij?

of misschien herinner ik me de versie van Fringe uit een ander universum.... kan ook natuurlijk.... hmmm....

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Laatst online: 09:05
jasper2603 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:02:
Om Barry te kunnen volgen is het nodig om Dexter eerst te hebben gezien of kan ik zo beginnen met Barry?
Het zijn twee verschillende series dus ik zou niet weten waarom je eerst Dexter gezien zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08
hardware-lover schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:21:
[...]

Ik heb dat nu ook bij een stel andere series zo gezien, zo belachelijk slecht vertaald soms dat het in bijna niets lijkt van wat er eigenlijk werd gezegd.

Ik kies daarom standaard voor Engels, ik vind het NL alternatief (als het al beschikbaar is), echt vaak van onvoldoende kwaliteit.
Viel me bij het bekijken van WestWorld ook al op, alles wat in het engels gezegd wordt is wel vertaald, maar soms zitten er ook stukken tussen in een andere taal, Japans of Frans ofzo, en dat is dan niet vertaald en dan mis je helemaal wat er gezegd wordt.
Als ik dan de engelse ondertiteling aanzet zijn die stukken wel vertaald :?

Hail to the king baby!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
urk_forever schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Viel me bij het bekijken van WestWorld ook al op, alles wat in het engels gezegd wordt is wel vertaald, maar soms zitten er ook stukken tussen in een andere taal, Japans of Frans ofzo, en dat is dan niet vertaald en dan mis je helemaal wat er gezegd wordt.
Als ik dan de engelse ondertiteling aanzet zijn die stukken wel vertaald :?
Dan zijn ze wel heel inconsistent? Want volgens mij is hier juist ook weer besproken dat bij Tokyo Vice in de Engelse ondertiteling alle ondertiteling voor Japans gesproken stukken misten. Daarbij was je dus weer verplicht om Nederlands te gebruiken omdat daarin weer wel het Japans vertaald was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik heb Dexter nooit gevolgd, maar heb niet het idee dat ik daardoor iets mis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Barry en Dexter zijn 2 aparte series. Hebben niet met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57
RobertMe schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:42:
[...]

Dan zijn ze wel heel inconsistent? Want volgens mij is hier juist ook weer besproken dat bij Tokyo Vice in de Engelse ondertiteling alle ondertiteling voor Japans gesproken stukken misten. Daarbij was je dus weer verplicht om Nederlands te gebruiken omdat daarin weer wel het Japans vertaald was.
Ik heb Tokyo Vice gekeken toen ik in de VS was. Daar viel het mee op dat de Engelse ondertiteling voor de Japanse stukken hard-coded was in de video stream. Als je de Engelse ondertiteling aanzette kwam er dus alleen extra ondertiteling bij voor de stukken in het Engels.
Lijkt erop dat voor andere talen ondertiteling zowel Engels als Japans in dezelfde soft-ondertiteling zit. In andere landen pakken ze echter de Engelse ondertiteling stream uit de VS waarbij dus het Japans ontbreekt.
Vrij onhandig gedaan. Ook niet handig dat als je iets download voor offline kijken ze standaard alleen de lokale ondertiteling erbij doen (ipv Netflix waar je gewoon alles kan kiezen). Had Tokyo Vice eerst in Latijns Amerika gedownload om in het vliegtuig te kijken maar had dus alleen de Spaanse ondertiteling en de video stream had dus niet de hard-coded Engelse ondertiteling bij Japans. Moest de downloads verwijderen en opnieuw downloaden in de VS om video te krijgen met de ondertiteling voor het Japans erin.

Ben erg tevreden met de content maar dit soort dingen pakken ze toch erg onhandig aan. Sowieso werkt het offline downloaden vaak voor geen meter, vooral bij wat matig internet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lHybridl
Oproep aan alle Wizarding World-fans: sluit je aan bij het eerste leger van Perkamentus voor de première van Fantastic Beast: The Secrets of Dumbledore, aanstaande maandag 30 mei op http://hbomax.com.
https://twitter.com/hbomaxnl/status/1529718981615050758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:55
Gek genoeg krijg ik de Dolby Atmos output niet werkend in de app op mijn android tv (65oled806) ondanks dat het wel aangeboden wordt bij de content.

Andere apps hebben hier geen issue mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:10
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:34:
[...]

Dat is dus niet zo; je kunt als abonnementhouder inloggen en kijken in alle landen in de EER (dat is de EU en nog wat landen als Noorwegen en Zwitserland).

Bron
Zwitserland is geen EER-land zie https://www.rijksoverheid...se-economische-ruimte-eer . Ik loop hier zelf tegenaan omdat ik over paar weken 2 weken naar Zwitserland ga. Heeft iemand al ervaring met HBOmax in Zwitserland? Eventueel via VPN? Ziggo Go kan je daar ook al niet gebruiken ook niet via app. :/ Het blijft raar. Je betaalt er voor, hebt een eigen inlog en dan pech gehad. Waarom geen systeem met code via Nederlandse 06 zodat je toch wereldwijd kan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 09:43
martwoutnl schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:36:
[...]

Zwitserland is geen EER-land zie https://www.rijksoverheid...se-economische-ruimte-eer . Ik loop hier zelf tegenaan omdat ik over paar weken 2 weken naar Zwitserland ga. Heeft iemand al ervaring met HBOmax in Zwitserland? Eventueel via VPN? Ziggo Go kan je daar ook al niet gebruiken ook niet via app. :/ Het blijft raar. Je betaalt er voor, hebt een eigen inlog en dan pech gehad. Waarom geen systeem met code via Nederlandse 06 zodat je toch wereldwijd kan kijken.
Mijn ervaring ia dat het met een vpn naar huis(dus zelf opgezet) goed werkt. Met de bekende services(pia/nordvpn) werkt het soms wel soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

martwoutnl schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:36:
[...]

Ai, je hebt helemaal gelijk.

Zwitserland val buiten de EER, en HBO Max is daar zelf niet actief, dus kun je geen HBO Max streamen al heb je een account.

Dan wordt het inderdaad kijken via een VPN.

Voor de volledigheid:
HBOMax is wel beschikbaar in Noorwegen, dus daar werkt je abonnement wel.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
True Detective Season 4: HBO Welcomes Jodie Foster to "Night Country"
https://bleedingcool.com/...gpzaHH75HfD87VY&fs=e&s=cl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eriksl
ErikT738 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:15:
[...]

Heb je The Nevers al gezien?

Nu maar hopen dat deel twee van het eerste seizoen binnenkort een keer komt, en dat er een tweede seizoen wordt aangekondigd.
Nope, zal ik eens naar kijken.

Maar daar beschrijf je meteen een ander probleem met HBO Max. Ze hebben alleen de nieuwste series, waardoor je maar moet afwachten hoeveel seizoenen er komen, wanneer en of die wel allemaal bij HBO te zien zijn. Ik zou het juist fijn vinden als ze iets oudere series zouden hebben (die dan compleet te zien zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
Malfunctions schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:37:
Wij zijn eindelijk aan True detective begonnen. We zijn pas op de helft van het eerste seizoen, maar ik vind het geweldig. M'n vriendin vind het goed maar heel zwaar. Weet niet of we hem samen uit gaan kijken..
Ik heb 1 en 2 gezien. Ik heb gemerkt dat het niet zo voor mij is. Er zit teveel drama in en te weinig "speurneuzen" zeg maar. Mensen die allemaal overduidelijk domme dingen doen en daardoor eindeloos in de problemen komen, niet zo mijn ding. Daardoor vond ik Breaking Bad en The Lefovers ook al zo tegenvallen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:33
eriksl schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:22:
[...]

Nope, zal ik eens naar kijken.

Maar daar beschrijf je meteen een ander probleem met HBO Max. Ze hebben alleen de nieuwste series, waardoor je maar moet afwachten hoeveel seizoenen er komen, wanneer en of die wel allemaal bij HBO te zien zijn. Ik zou het juist fijn vinden als ze iets oudere series zouden hebben (die dan compleet te zien zijn).
Zoiets als The Sopranos, The Wire, Band of Brothers, Boardwalk Empire, Generation Kill, Six Feet Under en Game of Thrones bedoel je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 17-09 15:34
FrankRicard schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:14:
[...]

Zoiets als The Sopranos, The Wire, Band of Brothers, Boardwalk Empire, Generation Kill, Six Feet Under en Game of Thrones bedoel je?
Dat wilde ik inderdaad net antwoorden. Voldoende"oude" series die compleet zijn.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Het valt me al een tijdje op dat HBO Max nieuwe afleveringen ruim voor 9 uur 's ochtends online zet. Voorheen was het altijd stipt 9 uur. Hopelijk is het een eerste stap naar snellere releases van afleveringen. Zou ook fijn zijn als ze de 24 uurs vertraging van sommige series in het verleden laten en gewoon gelijk met de VS hun original content uitbrengen. Dat blijft enorm random. Je zou denken dat ze schuiven met afleveringen om het week schema een beetje gelijk te trekken, maar als je dan ziet dat vrijdag propvol nieuwe afleveringen zit terwijl donderdag vrijwel leeg is..tja.

[ Voor 3% gewijzigd door Frank op 30-05-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Frank schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:03:
Het valt me al een tijdje op dat HBO Max nieuwe afleveringen ruim voor 9 uur 's ochtends online zet. Voorheen was het altijd stipt 9 uur. Hopelijk is het een eerste stap naar snellere releases van afleveringen. Zou ook fijn zijn als ze de 24 uurs vertraging van sommige series in het verleden laten en gewoon gelijk met de VS hun original content uitbrengen. Dat blijft enorm random. Je zou denken dat ze schuiven met afleveringen om het week schema een beetje gelijk te trekken, maar als je dan ziet dat vrijdag propvol nieuwe afleveringen zit terwijl donderdag vrijwel leeg is..tja.
Ben je niet in de war met Netflix. Die waren/zijn altijd heel stipt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
avotar schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:24:
[...]

Ben je niet in de war met Netflix. Die waren/zijn altijd heel stipt.
Nee. Ik let er nu al een tijdje op en tot voor kort was het bij HBO Max eigenlijk altijd stipt 9 uur NL tijd. Het is immers de industriestandaard aangezien het dan middernacht is aan de VS westkust. Disney+, Netflix en andere grote streamers in de VS volgen die doorgaans.

Het is voor mij opvallend omdat dit om HBO originals (niet Max originals) gaat. Wellicht een eerste indicatie dat ze bezig zijn om de releasetijden glad te trekken. Nou heb je natuurlijk niks aan een release tijd van 3 uur 's nachts, maar het gaat om het principe dat ze ermee bezig zijn :) Niet iedereen kijkt gelijk nieuwe afleveringen maar voor degene die dat wel doen is de huidige aanpak van HBO max in Nederland behoorlijk irritant. De ene serie is gewoon op tijd, de ander is weer een dag wachten. Als je het met internationale vrienden erover wil hebben val je dus bij sommige dingen buiten de boot.

[ Voor 42% gewijzigd door Frank op 30-05-2022 11:38 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Over releasetijden gesproken: Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore staat nu online :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben inmiddels bij de laatste aflevering van Tokyo Vice. Eerste aflevering wekte interesse maar na een aflevering of 3 voelde het vooral weer aan als een eentonige sleur tot het eind. Wat is dat toch met veel HBO series. Ik had het zelfde met True Blood en The Sopranos die beide hoog staan in de lijsten.
Game of Thrones hoort dan wel weer bij de absolute top voor mij.
Het zal wel aan mij liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 11:17

Mr. Freeze

¡GO!

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:13:
ik ben inmiddels bij de laatste aflevering van Tokyo Vice. Eerste aflevering wekte interesse maar na een aflevering of 3 voelde het vooral weer aan als een eentonige sleur tot het eind. Wat is dat toch met veel HBO series. Ik had het zelfde met True Blood en The Sopranos die beide hoog staan in de lijsten.
Game of Thrones hoort dan wel weer bij de absolute top voor mij.
Het zal wel aan mij liggen. :P
The Sopranos even volhouden, wordt echt alleen maar beter. De andere series heb ik nog niet gezien.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
The Sopranos vond ik dus echt niet doorheen te komen.

Van de concurrent 'Breaking Bad' was ook zo'n sleepend geval MAAR 'Better Call Saul' daarentegen vind ik dan weer subliem.
Tokyo Vice vond ik dan weer van begin tot einde een topserie

Zo zie je maar dat smaken (gelukkig) verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik weet dat je het altijd even een paar afleveringen moet geven, maar is de eerste aflevering True Blood representatief voor de rest van de serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

avotar schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:45:
Ik weet dat je het altijd even een paar afleveringen moet geven, maar is de eerste aflevering True Blood representatief voor de rest van de serie?
De eerste twee seizoenen wel redelijk geloof ik iig. Daarna krijgt 't een wat ander karakter.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Freeze schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:31:
[...]

The Sopranos even volhouden, wordt echt alleen maar beter. De andere series heb ik nog niet gezien.
Ik zat ergens in seizoen 2 en het is niet vol te houden voor mij. Goed acteer werk en de hele sfeer bevalt mij wel maar het sleurt zo door.
LaFleche schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:46:
The Sopranos vond ik dus echt niet doorheen te komen.

Van de concurrent 'Breaking Bad' was ook zo'n sleepend geval MAAR 'Better Call Saul' daarentegen vind ik dan weer subliem.
Tokyo Vice vond ik dan weer van begin tot einde een topserie

Zo zie je maar dat smaken (gelukkig) verschillen.
Smaken verschillen zeker. :)
Breaking Bad en BCS vind ik beide geweldig al werd BCS pas echt top bij het vijfde seizoen.
Tokyo Vice gisteren afgekeken. Ik ben blij dat het seizoen klaar is laat ik het daar op houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:04
Ik zou het zeker een aflevering of 4-5 de kans geven, omdat enkele personages pas later in het seizoen geïntroduceerd worden. Eric Northman is bijvoorbeeld vrij belangrijk, maar komt pas na de 2e aflevering in beeld.

De eerste 2-3 seizoenen zijn wel het leukst, daarna wordt het wat minder.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:39
True Blood.. een van de weinige series die ik door heb gekeken tot bijna het eind, want ik vond dat als ik aan een serie ben begonnen, ik deze af moet kijken... maar de laatste paar afleveringen van het laatste seizoen heb ik niet gekeken. Terwijl ik de eerste seizoenen echt leuk vond! Maar het werd me gewoon.. te gek. Denk ik. Wel een tijd geleden trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Bufferen bekend probleem dus,dacht al dat het aan mijn netwerk lag.
Draadloos 324 mbps dus daar ligt het niet aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Theodor schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:04:
Bufferen bekend probleem dus,dacht al dat het aan mijn netwerk lag.
Draadloos 324 mbps dus daar ligt het niet aan....
Hier nergens last van.
Hoeveel andere apparaten heb je aan staan die flink aan het up en of downloaden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Geen enkel apparaat aanstaan dus ja ik weet het ook niet.
Netflix Discovery+ Prime Video werken top zonder bufferen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Theodor schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:07:
Geen enkel apparaat aanstaan dus ja ik weet het ook niet.
Netflix Discovery+ Prime Video werken top zonder bufferen...
Op de LG GX heb ik ook nergens last van, werkt die echt prima.
Op mijn oudere C7 draait de app niet zo soepel maar als er eenmaal een serie aanstaat ook geen buffer problemen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:32
Malfunctions schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:39:
[...]
De eerste 2-3 seizoenen zijn wel het leukst, daarna wordt het wat minder.
spoiler:
Je bedoelt die een of twee seizoenen aan softporno onder invloed van drugs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Caelorum schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:17:
[...]

spoiler:
Je bedoelt die een of twee seizoenen aan softporno onder invloed van drugs?
Welke HBO serie zit geen naakt en/of sex in als het enigszins in het verhaal past? Van wat ik nu allemaal gekeken heb zitten er overal sex en/of naakt scenes in. Tot aan The Pacific toe. En True Detective, Peacemaker, The Wire En HBO content is natuurlijk ook van de betaalzender. Dus daarop mag het. Andere series zullen eerder ook op "open kanalen" komen en dan mag het niet / alleen 's avonds laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Uit m'n hoofd, Supernatural, Person of Interest en Fringe (?).

In ieder geval erg veel naakt/sex in True Blood en Banshee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:32
@RobertMe True blood spant echt wel de kroon hoor. Dat ging ver voorbij aan functioneel naakt. En sommige van die scènes duren lang genoeg om op pornhub te zetten als softporno. Op zich prima verhaal hoor, maar als je er geen zin in hebt kan je beter een andere hbo serie kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
dragon2 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:39:
Uit m'n hoofd, Supernatural, Person of Interest en Fringe (?).

In ieder geval erg veel naakt/sex in True Blood en Banshee.
Person of Interest is natuurlijk geen HBO serie ;) Valt wel onder Warner, en staat (dus) op HBO Max, maar de serie is geen "HBO Original" / gemaakt voor de TV zender van HBO. Overige series ken ik alleen van naam, maar volgens mij waren die ook voor normale TV en niet voor HBO? (En waarschijnlijk dus ook "gemaakt door een partij die ergens onder Warner valt, maar niet door / voor HBO").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

SuperNatural (The WB, later The CW) Fringe (FOX) zijn geen HBO Originals en werden oorspronkelijk op zenders uitgezonden die liever geen sex en naakt in beeld hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:24:
SuperNatural (The WB, later The CW) Fringe (FOX) zijn geen HBO Originals en werden oorspronkelijk op zenders uitgezonden die liever geen sex en naakt in beeld hadden.
Nouja "liever geen sex en naakt". De normale publieke zenders mogen het zowel in Amerika als hier overdag niet uitzenden (want per definitie 18+ rating etc). Dan mag het, hier, alleen na 10 uur 's avonds? Terwijl het bij een betaalzender wel 24/7 mag. In die zin dus niet zo gek dat het niet in films & series zit die zich niet op 18+ rating richten. Bij de HBO "original" series mag het dan weer wel en daardoor dat het zo ongeveer te pas en te onpas wordt toegepast. Zo zat ik gisteren weer een aflevering van The Wire te kijken. En één personage is sowieso al in de categorie "pakt wat ie pakken kan" :+, dus kun je nog beargumenteren dat het in characterbuildung past. Maar twee andere karakters hebben intussen een relatie en ineens was er een scène dat die sex hadden (waarbij je ook meteen midden er in viel zogezegd), zonder dat er ook maar een woord gesproken werd. Nodig? Naar mijn idee niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Famous schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:08:
[...]

Op de LG GX heb ik ook nergens last van, werkt die echt prima.
Op mijn oudere C7 draait de app niet zo soepel maar als er eenmaal een serie aanstaat ook geen buffer problemen.
USB 3.0 Gigabit LAN Ethernet Adapter eraan gehangen en utp kabel eraan geen problemen meer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyx Cumulus
Theodor schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:45:
[...]

USB 3.0 Gigabit LAN Ethernet Adapter eraan gehangen en utp kabel eraan geen problemen meer _/-\o_
Op wat oudere LG Oleds werkt dat niet. De drivers in WebOS ontbreken. Hier een C8 en daar werkt het niet op. De C7 zal het dus ook niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Onyx Cumulus schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Op wat oudere LG Oleds werkt dat niet. De drivers in WebOS ontbreken. Hier een C8 en daar werkt het niet op. De C7 zal het dus ook niet doen
Die TV's heb ik sowieso op Wi-Fi in verband met de 100mbit.
Draadloos (en met QuickStart uit) werkt het prima. Alleen de interface op de C7 is die niet zo "snel".

Als ik iets wil zoeken of even scrollen tussen het aanbad op de C7 gaat dat via de XBO, dan werkt het wel goed.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyx Cumulus
Famous schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:04:
[...]

Die TV's heb ik sowieso op Wi-Fi in verband met de 100mbit.
Draadloos (en met QuickStart uit) werkt het prima. Alleen de interface op de C7 is die niet zo "snel".
Dat was alleen het punt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Onyx Cumulus schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:57:
[...]
Op Reddit staan successen vermeldt met enkele oudere "7" modellen?

https://www.reddit.com/r/...gigabit_ethernet_adapter/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Twitter bericht van een van de acteurs van Raised by Wolves, dat de serie is gecancelled ;( .
Gezien zijn reactie, kun je er uit opmaken dat de fusie met Discovery hier iets mee te maken heeft; als dit zo is, is dit wel een zeer slechte ontwikkeling.

Hopelijk volgen er niet nog meer series...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
KillerBee schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:42:
[Twitter]

Twitter bericht van een van de acteurs van Raised by Wolves, dat de serie is gecancelled ;( .
Gezien zijn reactie, kun je er uit opmaken dat de fusie met Discovery hier iets mee te maken heeft; als dit zo is, is dit wel een zeer slechte ontwikkeling.

Jammer genoeg niet heel verrassend. Een tijdje terug kwam al naar buiten dat ze na de merger hun IPs gingen evalueren. Zal wel een kosten dingetje zijn. Hopelijk doet Amazon er een gooi naar. De rest zie ik niet gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Frank op 04-06-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
KillerBee schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:42:
[Twitter]

Een van de acteurs maar? "Father" had in S1 volgens mij toch best wel een belangrijke rol? :P

Ik heb S2 nog niet gekeken, maar dit is alvast jammer om te lezen -O-

Meuk zoals "Conjuring Kesha" op Discovery+ (later dus vast ook in de toekomstige variant van HBO Max) wordt onder het huidige beleid namelijk wel in de markt gezet als iets wat een blijvertje zou kunnen worden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En de volgende serie die Nederlandse ondertiteling heeft is Supernatural.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vandaag weer eens gestart met het kijken van Band of Brothers. Het blijft een indrukwekkende serie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
darkdesign schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:24:
Vandaag weer eens gestart met het kijken van Band of Brothers. Het blijft een indrukwekkende serie.
Ik heb afgelopen week Chernobyl opnieuw gekeken echter hoe goed ik deze ook vind; Band of Brothers is en blijft voor mij dé (mini)serie der series!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killg0re
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2024
Heeft er nog iemand tips om bij HBOmax dolby Atmos via de Chromecast (Google TV versie) af te spelen? Zou supported moeten zijn, maar ik kom niet verder dan 5.1

Ik heb wel Atmos output via de disney+ app, maar bij HBOMax dus geen Atmos..
(AV systeem zou dus gewoon goed moeten zijn.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 17:53
Ik ben vorige begonnen met ‘Conversations with Friends’ en dat is opnieuw een mooie serie gebaseerd op een boek van de Ierse auteur Sally Rooney. Vorig jaar ook ‘Normal People’ gezien (NPO) en als je dat een mooie serie vond, dan zal dat voor deze ook gelden.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 23:24
Killg0re schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:47:
Heeft er nog iemand tips om bij HBOmax dolby Atmos via de Chromecast (Google TV versie) af te spelen? Zou supported moeten zijn, maar ik kom niet verder dan 5.1

Ik heb wel Atmos output via de disney+ app, maar bij HBOMax dus geen Atmos..
(AV systeem zou dus gewoon goed moeten zijn.)
Hier Sony x9505h. Ook hier geen Dolby Atmos meer met de Hbo Max app. Andere apps wel

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killg0re
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2024
kevinmastah2005 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Hier Sony x9505h. Ook hier geen Dolby Atmos meer met de Hbo Max app. Andere apps wel
Dan maar eens aanzwengelen bij HBO zelf, staat er nl. wel bij dat het Atmos audio formaat heeft
Pagina: 1 ... 22 ... 56 Laatste

Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC