Bij voorkeur zie ik graag een serie meteen helemaal bsb zijn. Kan ik m in twee dagen helemaal afkijken. Een week tussen elke aflevering duurt mij te lang.Greatsword schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:52:
Gisteren dus de eerste aflevering van de nieuwe miniserie We Own The City gekeken.
Eerste aflevering zag er goed uit en in de eerste aflevering ook wat oud bekende gezien uit The Wire (Marlo, Slim Charles, Poot, Jay) zal er vast een paar gemist hebben, maar leuk om ze weer terug te zien. Ben benieuwd wie we allemaal nog meer gaan zien in deze serie.
Slaapje schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:09:
[...]
Ik loop te twijfelen omdat er maar 1 aflevering is. Ik denk dat ik zo'n serie ineens door kijk.
Daarom gisteren begonnen met Tokyo Vice, wat gaaf zeg, verhaal begint sterk en leuk al die beelden uit Tokyo, hiermee ga ik mij wel even vermaken.
Dat heeft normaliter ook mijn voorkeur, maar ben momenteel al bij met alles dat ik kijk. (Peaky Blinders is net klaar, Snowfall ook, Top Boys ook, 1883 ook,)NoahAmber schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:20:
[...]
Bij voorkeur zie ik graag een serie meteen helemaal bsb zijn. Kan ik m in twee dagen helemaal afkijken. Een week tussen elke aflevering duurt mij te lang.
Dus bij gebrek aan hele seizoenen is het nu wekelijks: Mayans, Better Call Saul, Gaslit, We Own the City en binnenkort weer de 2de helft van Ozark, Animal Kingdom etc)
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Zie hem nog niet staan?sverzijl schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:56:
Volgens justwatch vanaf morgen S01 en S02 van Made For Love. Lijkt me ook wel wat.
[YouTube: Made For Love | Official Trailer | HBO Max]
[...]
Ik zag hem gisterenavond laat staan (alleen S01), maar vandaag ineens niet meer vreemd genoeg. Op justwatch staat nu dat ie morgen beschikbaar is. Hopelijk dan ook meteen S02.
Justwatch zegt vanaf 28 april.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Er is maar 1 seizoen: IMDB: Made for Love (TV Series 2021– ) (jonge, wat is de website vreselijk slecht in vergelijking met de appsverzijl schreef op woensdag 27 april 2022 @ 14:32:
[...]
Ik zag hem gisterenavond laat staan (alleen S01), maar vandaag ineens niet meer vreemd genoeg. Op justwatch staat nu dat ie morgen beschikbaar is. Hopelijk dan ook meteen S02.

Seizoen 2 lijkt wel aangekondigd, maar zo te zien nog niet opgenomen.
Overigens vond ik seizoen 1 erg goed, dus hoop dat er een tweede seizoen gaat komen…
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Op HBOMax US staat de trailer van S02, met daaronder "A preview of season 2 of the dark comedy series Made for Love. Premieres April 28"Pietervs schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:57:
[...]
Er is maar 1 seizoen: IMDB: Made for Love (TV Series 2021– ) (jonge, wat is de website vreselijk slecht in vergelijking met de app)
Seizoen 2 lijkt wel aangekondigd, maar zo te zien nog niet opgenomen.
Dus vanaf morgen begint S02 (waarschijnlijk wekelijks nieuwe episode, maar dat geeft niet, want ik moet S01 ook nog kijken:)
Oh! Dat is goed nieuws dansverzijl schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:01:
[...]
Op HBOMax US staat de trailer van S02, met daaronder "A preview of season 2 of the dark comedy series Made for Love. Premieres April 28"
Dus vanaf morgen begint S02 (waarschijnlijk wekelijks nieuwe episode, maar dat geeft niet, want ik moet S01 ook nog kijken:)
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
een trailer op HBO, eindelijk.sverzijl schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:01:
[...]
Op HBOMax US staat de trailer van S02, met daaronder "A preview of season 2 of the dark comedy series Made for Love. Premieres April 28"
Zoveel series/films zonder trailer.
Haha, inderdaad, had ik niet eens bij stilgestaan dat dit de eerste trailer is die ik heb zien staan. Hopelijk gaan ze dat vanaf nu altijd doen voor nieuwe series/films.Arjantje72 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:13:
[...]
een trailer op HBO, eindelijk.
Zoveel series/films zonder trailer.
[edit] Ben bang dat het vooralsnog alleen op HBOMax US is. Daar zie ik ook trailers van The Batman, Freeguy, Dune, We own this City, maar zelfs ook bij de oude Sopranos staan (maar ook weer niet bij alle series/films).
[ Voor 22% gewijzigd door sverzijl op 27-04-2022 21:24 ]
Gisteren de eerste aflevering van We Own This City gezien, en dat smaakt zeker naar meer.
Jammer dat het een miniserie is want ik zou hier zo 4 of 5 seizoenen van willen zien. Absoluut een aanrader voor The Wire fans.
Jammer dat het een miniserie is want ik zou hier zo 4 of 5 seizoenen van willen zien. Absoluut een aanrader voor The Wire fans.
Made for Love seizoen 2 staat niet in het programma voor deze week aldus hbo Max Nederland:
Volgende hoofdstuk in het sjoemelen met release dates. Ik weet inmiddels genoeg.
Deze week op HBO Max 💜 pic.twitter.com/cu6QfIwYnd
— HBO Max Nederland (@hbomaxnl) 25 april 2022
Volgende hoofdstuk in het sjoemelen met release dates. Ik weet inmiddels genoeg.

Frank schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:18:
Made for Love seizoen 2 staat niet in het programma voor deze week aldus hbo Max Nederland:
[Twitter]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
ugh. Flauw zeg.Frank schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:18:
[Twitter]
Op HBOMax US staan inmiddels de eerste 2 afleveringen van S02 al en wij hebben nog niet eens S01.
Terwijl dit een serie van HBO zelf is, toch?sverzijl schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:37:
[...]
ugh. Flauw zeg.
Op HBOMax US staan inmiddels de eerste 2 afleveringen van S02 al en wij hebben nog niet eens S01.
Ik wordt altijd een beetje moe van dit gezeur. En die hoge piefen zich maar afvragen waarom torrents en nieuwsgroepen nog zo veel gebruikt worden.
4 streamingsabbo's hier en nog spul dat gewoon niet of pas bizar laat te kijken is.. ug.
Humankind… be both.
Het is zelfs een HBO Max original. Dit is dus net alsof Netflix besluit een serie als The Witcher hier op een latere datum uit te brengen. Ik ga echt niet mee in dit soort geintjes. Ik kijk het nog een poos aan en dan annuleer ik.Spike_wolf schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:45:
[...]
Terwijl dit een serie van HBO zelf is, toch?
Ik wordt altijd een beetje moe van dit gezeur. En die hoge piefen zich maar afvragen waarom torrents en nieuwsgroepen nog zo veel gebruikt worden.
4 streamingsabbo's hier en nog spul dat gewoon niet of pas bizar laat te kijken is.. ug.
Ik verwacht op zijn minst gewoon gelijk behandeld te worden als een abonnee in Amerika. Er is geen enkele goede reden om je eigen content niet globaal tegelijk uit te brengen.
[ Voor 13% gewijzigd door Frank op 28-04-2022 10:50 ]
Uiteraard vervelend dat het niet synchroon loopt, voor mij echter geen reden om te annuleren. Ik wacht meestal tot het hele seizoen er op staat om vervolgens te bingen.Frank schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:47:
[...]
Het is zelfs een HBO Max original. Dit is dus net alsof Netflix besluit een serie als The Witcher hier op een latere datum uit te brengen. Ik ga echt niet mee in dit soort geintjes. Ik kijk het nog een poos aan en dan annuleer ik.
Ik verwacht op zijn minst gewoon gelijk behandeld te worden als een abonnee in Amerika. Er is geen enkele goede reden om je eigen content niet globaal tegelijk uit te brengen.
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Prima, maar sommige mensen kijken series gewoon wanneer ze uitkomen omdat ze dat prettiger vinden of om online spoilers te ontlopen enzo.Slappyjoez schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:51:
[...]
Uiteraard vervelend dat het niet synchroon loopt, voor mij echter geen reden om te annuleren. Ik wacht meestal tot het hele seizoen er op staat om vervolgens te bingen.
Een dienst wereldwijd beschikbaar maken maar alles buiten de VS als ondermaats behandelen door shows veel later beschikbaar te maken is gewoon lomp.
Die dag later om een daadwerkelijk gelijktijdig tijdstip te pakken kan ik nog in komen. Een week later vindt ik al a sociaal.
Maar Made for Love S1 werd in april vorig jaar uitgezonden. Nu een jaar later is het hier dus niet beschikbaar.
Voor een serie van de dienst zelf

Humankind… be both.
Ja, HBO Max Original. Ik ging er naar zoeken omdat mijn vrouw erover gelezen had. Ik zei nog 'oh, nog een weekje dan kunnen we hem gewoon op HBO Max zien'. Maar als ie nu nog steeds niet te zien is, dan maar weer de alternatieve manier. Als je zelfs je eigen series niet op je platform wil zetten, waar ben je dan mee bezig?Spike_wolf schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:45:
[...]
Terwijl dit een serie van HBO zelf is, toch?
Alleen is de situatie hier anders? Het gaat niet om een afwijkend release schema (zoals bv besproken bij ik meen Tokyo Vice, die in Amerika begon met 3 EPs, vervolgens 2 EPs, en de laatste keer weer 3 EPs, terwijl het er hier elke week 2 zijn). Maar het gaat hier dus om het volledig afwezig zijn van een serie. In Amerika begint nu seizoen 2, terwijl hier seizoen 1 nog niet eens beschikbaar is. Voor een HBO Max serie, die dus exclusief voor HBO Max is geproduceerd en geen licentie issues mee zouden spelen, is dat toch wel enigszins onacceptabel naar mijn idee. Wat vertraging hier en daar kan ik mee leven, maar bij "eigen content" is dat ook al minder. Maar dat een serie hier nog steeds compleet afwezig is terwijl in Amerika seizoen 2 al begint is toch wel bizar naar mijn idee.Slappyjoez schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:51:
[...]
Uiteraard vervelend dat het niet synchroon loopt, voor mij echter geen reden om te annuleren. Ik wacht meestal tot het hele seizoen er op staat om vervolgens te bingen.
Zelf kan ik me er ook niet zo druk om maken. Bij nieuwe series wacht ik het liefst nog 1 of 2 seizoenen. Dan weet ik een beetje zeker dat er niet opeens een abrupt einde is.Slappyjoez schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:51:
[...]
@meesje ergens snap ik dat afwachten heel goed, anderzijds… indien iedereen zo zou denken dan komt er nooit een vervolg op seizoen 1
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Haha, helemaal gelijk! Nou dan kijken jullie allemaal en wacht ik even.Thalaron schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:11:
@meesje ergens snap ik dat afwachten heel goed, anderzijds… indien iedereen zo zou denken dan komt er nooit een vervolg op seizoen 1
Mogelijk dat ze in NL de rechten niet hebben? Want Made For Love wordt hier uitgezonden op Comedy Central (dacht ik).
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Wat ik uit dit topic opmaakte, en ook tussen de regels door uit Wikipedia op maak, is het een HBO Max "original" serie? Lijkt mij dan nogal apart dat ze voor series specifiek gemaakt voor HBO Max alsnog de rechten verkopen / licenties afgeven. Juist omdat de serie dan toch bedoeld is om mensen naar het platform te trekken voor de exclusieve content. Netflix Originals en Amazon Prime Originals (of heten die anders?) vindt je ook alleen maar op de respectievelijke platformen. Het Disney+ heeft ook hun eigen "Originals" die je alleen op hun platform kunt zien (The Mandolorian, Hawkeye, ...). Dat zouden dé series moeten zijn om klanten naar het platform te krijgen en te houden. Als bij HBO ze de "HBO Max" series dan zo te grabbel gooien en ze zelfs die niet overal beschikbaar kunnen stellen is dat echt wanstaltig.Robtimus schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:06:
Mogelijk dat ze in NL de rechten niet hebben? Want Made For Love wordt hier uitgezonden op Comedy Central (dacht ik).
Ooh ik kwam hiervoor eigenlijk even naar dit topic. Wij hebben hier seizoen 1 gezien via de piraten proxy, niet hoogstaand maar leuk genoeg om nog even verder te kijken.sverzijl schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:37:
[...]
ugh. Flauw zeg.
Net vol hoop de HBO app gestart om tot de conclusie te komen dat het weer de piraten proxy moet worden.
Is dat met meer series zo, geen fijne ontwikkeling als je het mij zou vragen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Aah dat zal het dan wel zijn idd, rechten verkocht voor HBO Nederland hier beschikbaar was.Robtimus schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:06:
Even contractje afwachten dus.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Het enige zou nog kunnen zijn dat dit natuurlijk een serie is die vorig jaar in premiere ging op HBO Max, maar toen was er nog geen HBO Max in NL. Toen hebben ze de rechten wellicht aan een andere partij in NL verkocht (Comedy Central blijkbaar), waardoor ze het nu nog niet op HBOMax NL kunnen zetten.RobertMe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:02:
[...]
Wat ik uit dit topic opmaakte, en ook tussen de regels door uit Wikipedia op maak, is het een HBO Max "original" serie? Lijkt mij dan nogal apart dat ze voor series specifiek gemaakt voor HBO Max alsnog de rechten verkopen / licenties afgeven. Juist omdat de serie dan toch bedoeld is om mensen naar het platform te trekken voor de exclusieve content. Netflix Originals en Amazon Prime Originals (of heten die anders?) vindt je ook alleen maar op de respectievelijke platformen. Het Disney+ heeft ook hun eigen "Originals" die je alleen op hun platform kunt zien (The Mandolorian, Hawkeye, ...). Dat zouden dé series moeten zijn om klanten naar het platform te krijgen en te houden. Als bij HBO ze de "HBO Max" series dan zo te grabbel gooien en ze zelfs die niet overal beschikbaar kunnen stellen is dat echt wanstaltig.
Speculatie natuurlijk, maar ik kijk hem nu wel op een andere manier. Heb er toch eigenlijk al voor betaald met mijn HBOMax abo
Ook dan vind ik het belachelijk. Het hele idee van die "originals" is toch de exclusiviteit? Dan moeten ze het dus überhaupt niet in licentie geven. En alsof HBO in april vorig jaar, toen de serie uit was, nog niet wist dat een jaar later HBO Max hier beschikbaar zou zijn. Die HBO Max release hier in Nederland zal echt geen brainfart zijn geweest die ze in januari, februari dit jaar hadden. Ten tijde van de introductie van HBO Max zullen ze echt wel een plan hebben opgesteld van wanneer waar te introduceren. Dan kan er eens wat geschoven worden met dat een land niet in een "golf" zit of dat een "golf" eerder of later is. Maar vorig jaar april wisten ze globaal toch wel dat HBO Max in bv Nederland beschikbaar zou komen in 2022? En zeker met het oog op "meerdere seizoenen" ga je dan toch niet één seizoen in licentie geven? Lijkt mij in ieder geval.sverzijl schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:06:
[...]
Het enige zou nog kunnen zijn dat dit natuurlijk een serie is die vorig jaar in premiere ging op HBO Max, maar toen was er nog geen HBO Max in NL. Toen hebben ze de rechten wellicht aan een andere partij in NL verkocht (Comedy Central blijkbaar), waardoor ze het nu nog niet op HBOMax NL kunnen zetten.
Dus jij wilt dat elke random streaming service in de VS maar ff zn Originals vasthoud tot ze ooit een keer uitbreiden naar andere gebieden? Ipv gewoon rechten verkopen zodat mensen het gewoon kunnen zien? Dát is pas belachelijk (zoals CBS nu ook bijv. gedaan heeft met Star Trek Discovery rechten terugkopen van Netflix, nou joepie buiten de VS kan geen kip ut dus legaal zien, achterlijk).RobertMe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:15:
[...]
Ook dan vind ik het belachelijk. Het hele idee van die "originals" is toch de exclusiviteit? Dan moeten ze het dus überhaupt niet in licentie geven. En alsof HBO in april vorig jaar, toen de serie uit was, nog niet wist dat een jaar later HBO Max hier beschikbaar zou zijn. Die HBO Max release hier in Nederland zal echt geen brainfart zijn geweest die ze in januari, februari dit jaar hadden. Ten tijde van de introductie van HBO Max zullen ze echt wel een plan hebben opgesteld van wanneer waar te introduceren. Dan kan er eens wat geschoven worden met dat een land niet in een "golf" zit of dat een "golf" eerder of later is. Maar vorig jaar april wisten ze globaal toch wel dat HBO Max in bv Nederland beschikbaar zou komen in 2022? En zeker met het oog op "meerdere seizoenen" ga je dan toch niet één seizoen in licentie geven? Lijkt mij in ieder geval.
[ Voor 6% gewijzigd door iekue op 28-04-2022 21:57 ]
Er zit natuurlijk een verschil tussen "voor altijd vast houden" en inzien dat je met de service gaat komen. Alsof HBO vorig jaar april niet wist dat ze in 2022 grootschalig in Europa gingen releasen. Daarnaast gaat het hier dus, correct me if I'm wrong, om een "Original", het gaat dus maar om een vrij beperkte subset van de content. Ik zeg dus niet dat HBO (of Warner) niks mag uitbrengen waar HBO Max niet beschikbaar is, maar "geen controle" hebben over HBO Max "originals" is naar mijn idee toch wel vrij apart. En als ze het dan in licentie willen geven, dat ze het dan ook zodanig vast leggen dat ze ook relatief snel kunnen schakelen en niet een licentie afgeven voor 1, 2 jaar of whatever maar voor een half jaar met mogelijkheid tot nog een half jaar verlengen of zo.iekue schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:57:
[...]
Dus jij wilt dat elke random streaming service in de VS maar ff zn Originals vasthoud tot ze ooit een keer uitbreiden naar andere gebieden? Ipv gewoon rechten verkopen zodat mensen het gewoon kunnen zien? Dát is pas belachelijk (zoals CBS nu ook bijv. gedaan heeft met Star Trek Discovery rechten terugkopen van Netflix, nou joepie buiten de VS kan geen kip ut dus legaal zien, achterlijk).
En jouw standpunt kun je ook omdraaien, zoals in de post van @sverzijl dus. "Ik betaal voor HBO Max en kan niet eens HBO Max originals kijken,

Ik weet dat Orange is the New Black en House of Cards in een aantal landen niet beschikbaar was toen Netflix daar lanceerde omdat de licenties al waren verkocht aan andere zenders. Pas toen die licenties afliepen kon Netflix de series aanbieden. Dit is niet de schuld van Netflix, maar de distributeur van de serie omdat zij de serie bezitten en dus ook de distributierechten. Zo is OINTB van Lionsgate en House of Cards van Sony Pictures Television. Deze partijen staan vrij om de serie aan andere partijen te verkopen in andere markten, zoals dat voor ‘gewone TV’ al jaren gebeurd.RobertMe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:15:
[...]
Ook dan vind ik het belachelijk. Het hele idee van die "originals" is toch de exclusiviteit? Dan moeten ze het dus überhaupt niet in licentie geven. En alsof HBO in april vorig jaar, toen de serie uit was, nog niet wist dat een jaar later HBO Max hier beschikbaar zou zijn. Die HBO Max release hier in Nederland zal echt geen brainfart zijn geweest die ze in januari, februari dit jaar hadden. Ten tijde van de introductie van HBO Max zullen ze echt wel een plan hebben opgesteld van wanneer waar te introduceren. Dan kan er eens wat geschoven worden met dat een land niet in een "golf" zit of dat een "golf" eerder of later is. Maar vorig jaar april wisten ze globaal toch wel dat HBO Max in bv Nederland beschikbaar zou komen in 2022? En zeker met het oog op "meerdere seizoenen" ga je dan toch niet één seizoen in licentie geven? Lijkt mij in ieder geval.
Ik heb het al vaker gezegd maar:
Zender/streamingdienst ≠ productie maatschappij ≠ distributie maatschappij tenzij de productie volledig in-house plaatsvindt zoals dat vaker tegenwoordig plaatsvindt. Denk hierbij aan The Mandalorian dat wordt uitgezonden door Disney+, geproduceerd door Lucasfilm en Disney Media en Distribution bezit, jawel, de distributierechten.
Dat een serie in het ene land een Max Original is betekend dus niet dat Warner Bros. Discovery de wereldwijde distributierechten bezit en dus internationaal kan aanbieden op HBO Max. Wellicht dat dit met tijd geen issue meer is, maar dat is nog even afwachten. Bij Netflix is dit immers ook geen issue meer en bij Disney+ worden er ook steeds meer toegevoegd.
[ Voor 3% gewijzigd door VirinR op 28-04-2022 22:32 ]
Maar dan ben je dus weer terug bij dat het een licentie probleem is. En het lijkt mij niet onmogelijk om in jouw voorbeeld van bv House of Cards als Netflix te zeggen "maak dat voor ons, en wij worden volledige eigenaar ervan" i.p.v. "maak maar wat ervan en wij willen de licentie voor X, Y en Z hebben". En daarnaast is HBO (& Disney) natuurlijk geen NetflixVirinR schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:27:
[...]
Ik weet dat Orange is the New Black en House of Cards in een aantal landen niet beschikbaar was toen Netflix daar lanceerde omdat de licenties al waren verkocht aan andere zenders. Pas toen die licenties afliepen kon Netflix de series aanbieden. Dit is niet de schuld van Netflix, maar de distributeur van de serie omdat zij de serie bezitten en dus ook de distributierechten. Zo is OINTB van Lionsgate en House of Cards van Sony Pictures Television. Deze partijen staan vrij om de serie aan andere partijen te verkopen in andere markten, zoals dat voor ‘gewone TV’ al jaren gebeurd.
Zender/streamingdienst ≠ productie maatschappij ≠ distributie maatschappij tenzij de productie volledig in-house plaatsvindt zoals dat vaker tegenwoordig plaatsvindt. Denk hierbij aan The Mandalorian dat wordt uitgezonden door Disney+, geproduceerd door Lucasfilm en Disney Media en Distribution bezit, jawel, de distributierechten.
Dat een serie in het ene land een Max Original is betekend dus niet dat Warner Bros. Discovery de wereldwijde distributierechten bezit en dus internationaal kan aanbieden op HBO Max. Wellicht dat dit met tijd geen issue meer is, maar dat is nog even afwachten. Bij Netflix is dit immers ook geen issue meer en bij Disney+ worden er ook steeds meer toegevoegd.
Gezien de kwaliteit van de dienst en de première, zou het mij niet verbazen. Het komt op mij echt over als een enorm gehaaste uitbreiding van de dienst.RobertMe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:06:
[...]
Er zit natuurlijk een verschil tussen "voor altijd vast houden" en inzien dat je met de service gaat komen. Alsof HBO vorig jaar april niet wist dat ze in 2022 grootschalig in Europa gingen releasen. [...]
Het is overigens volstrekt normaal om je content te verkopen in landen waar je nog niet actief bent. Zo had Disney+ ook wat van hun eigen content die in de decembermaand op Netflix stond en niet disney+. Ze hebben zelfs content een tijdje gehad en toen een half jaar niet om vervolgens weer terug te krijgen. Bestaande afspraken zijn een bitch wat dat betreft.
(en de hbo max afdeling zal een andere afdeling zijn dan degene die aan winstmaximalisatie van de licensing doet)
:fill(white):strip_exif()/f/image/4lwxfVs7zChFfw2bL3dOZXV4.png?f=user_large)
Het is dat mijn HBOMAX account nog steeds tijdelijk werkt, maar wat een ramp om je betaling op orde te krijgen met Ideal. Afschrijven is één keer geluk, daarna niet meer. Nu moet ik een nieuwe account maken met een promocode die ik van HBOMAX krijg, werkt de promocode niet. Snap niet waarom het zo ingewikkeld moet zijn om betalingen goed in te regelen in combinatie met Ideal. Het is niet alsof Ideal nergens anders gebruikt wordt.

De update voor de LG app is best oke.
Stuk sneller, vooruit spoelen gaat soepeler en je kan nu ook op "meer afleveringen" drukken tijdens een episode.
Stuk sneller, vooruit spoelen gaat soepeler en je kan nu ook op "meer afleveringen" drukken tijdens een episode.
Nieuw in mei op HBO Max
Dit overzicht toch even met een 'onder voorbehoud', want ik heb overzichten op andere websites gezien die een stuk minder uitgebreid zijn.
Als het overzicht van Manners.nl klopt, dan komen er morgen in elk geval een hoop films bij (fingers crossed dat dit overzicht klopt
).
Wat in elk geval niet klopt, is de aankondiging van The Matrix Resurrections, aangezien deze film er al lang en breed op staat.
Excuses, helaas klopt het overzicht in deze link niet (het was ergens ook te mooi om waar te zijn
)
Dit overzicht toch even met een 'onder voorbehoud', want ik heb overzichten op andere websites gezien die een stuk minder uitgebreid zijn.
Als het overzicht van Manners.nl klopt, dan komen er morgen in elk geval een hoop films bij (fingers crossed dat dit overzicht klopt
Wat in elk geval niet klopt, is de aankondiging van The Matrix Resurrections, aangezien deze film er al lang en breed op staat.
Excuses, helaas klopt het overzicht in deze link niet (het was ergens ook te mooi om waar te zijn

[ Voor 9% gewijzigd door KillerBee op 01-05-2022 09:39 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ik heb de lijst bekeken en een serie gepakt die ik niet herkende:
toen naar HBO Max gegaan of de eerdere seizoenen erop staan, dat is (volgens mij) niet het geval. Dus ik vrees ervoor dat de lijst op een ander land gebaseerd is.29 mei
The Misery Index — Seizoen 3, deel B
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Door het op de gewone televisie uit te zenden, kunnen meer mensen de serie bekijken. Als mensen seizoen 1 op die manier hebben gekeken en enthousiast zijn geworden, heb je een grote kans dat ze straks een hbomax abonnement nemen om seizoen 2 te bekijken...RobertMe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:15:
[...]
Werkt natuurlijk ook andersom. Als ik seizoen 1 niet eens kan kijken dan zal ik seizoen 2 natuurlijk ook niet kijken omdat ik dan midden in het verhaal zou vallen. En überhaupt moet HBO dan eerst nog eens seizoen 2 hier uit brengen / online zetten. Want nu valt er dus helemaal niks te kijken (behalve mogelijk bij Comedy Central, als je net op het juiste moment lineaire TV doet kijken).President schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 08:47:
[...]
Door het op de gewone televisie uit te zenden, kunnen meer mensen de serie bekijken. Als mensen seizoen 1 op die manier hebben gekeken en enthousiast zijn geworden, heb je een grote kans dat ze straks een hbomax abonnement nemen om seizoen 2 te bekijken...
In ieder geval gaat deze werkwijze naar mijn idee nogal hard in tegen het hele idee van "originals" / exclusieve series puur voor de streaming dienst. Immers blijkt exclusiviteit niet echt van toepassing te zijn, en kunnen/mogen ze nu hun eigen exclusieve serie dus niet uit brengen op hun eigen platform.
En als ze bv een serie als Westworld, die gewoon onder HBO valt en niet een HBO Max serie is in licentie hadden gegeven aan een TV zender of streaming dienst dan valt dat te begrijpen. Het is immers geen HBO Max original serie en ook al wat ouder, van voordat er sprake was van HBO Max (in het algemeen of in ieder geval in Europa). Maar een HBO Max "original" van nu net een jaar oud niet kunnen aanbieden omdat die in licentie is gegeven vind ik gewoon raar.
Ik heb ook al zo'n voorgevoelArthurMorgan schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 08:42:
Ik heb de lijst bekeken en een serie gepakt die ik niet herkende:
[...]
toen naar HBO Max gegaan of de eerdere seizoenen erop staan, dat is (volgens mij) niet het geval. Dus ik vrees ervoor dat de lijst op een ander land gebaseerd is.
(maar zou wel heel slecht zijn, de makers van deze website mogen zich dan echt wel achter de oren krabben).
Morgen maar even afwachten, beetje wishful thinking dat in elk geval een deel van 1 mei klopt

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Laat ze er AUB een jaartal en IMDB link bij zetten van de films.KillerBee schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 08:25:
Nieuw in mei op HBO Max
Als het overzicht van Manners.nl klopt, dan komen er morgen in elk geval een hoop films bij (fingers crossed dat dit overzicht klopt).
Qua HBO interface ben ik trouwens nog niet tevreden.
Je kan filteren op o.a:
Uitgelicht, Onlangs Toegevoegd, Populair etc, maar de logica daarachter ontgaat mij totaal.
Waarom zie je bij zowel Uitgelicht als Onlangs Toegevoegd oude films?
Maak gewoon een kopje met Nieuw en zet daar ook daadwerkelijk nieuw uitgekomen Films in

Als ik het goed begrijp gaat de discussie in dit specifieke geval om de serie "Made for Love". Wat dan wel zou helpen is als de serie onder de originele titel in de tv-gids verschijnt!President schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 08:47:
[...]
Door het op de gewone televisie uit te zenden, kunnen meer mensen de serie bekijken. Als mensen seizoen 1 op die manier hebben gekeken en enthousiast zijn geworden, heb je een grote kans dat ze straks een hbomax abonnement nemen om seizoen 2 te bekijken...
Ik zag de vooraankondiging toevallig tijdig op Comedy Central voorbij komen, maar vervolgens kan ik die serie nergens vinden op Ziggo GO. Blijkt de serie vertaald als "Gemaakt voor de liefde" in de gidsen te staan; toen ik daar achter was waren de eerste afleveringen ondertussen niet meer beschikbaar om terug te kijken.

Dat wordt dan wachten tot de hele serie ooit op HBO Max staat...
Op maandagen, om 21:30.
https://www.ziggogo.tv/nl...maakt-voor-de-liefde.html
https://tv.kpn.com/detail....1/gemaakt-voor-de-liefde
Aha, dus dat is waarom ik Made for Love niet kon vinden. Thanks.
Erg naar gedrag is dit. Je wordt zo als betalende partij toch een beetje gedegradeerd tot tweederangs gebruiker.
Van AT&T (oude eigenaar) zijn zulke praktijken te verwachten en het zal er vast een voortvloeisel uit zijn, maar als ze nu met Warner Discovery ook nog eens samen met een toekomstige prijsverhoging die reality-uitwerpselen gaan toevoegen dan ziet het er niet goed uit voor ze.
Misschien is het een poging om van die "levenslange" kortingen af te komen?
Erg naar gedrag is dit. Je wordt zo als betalende partij toch een beetje gedegradeerd tot tweederangs gebruiker.
Van AT&T (oude eigenaar) zijn zulke praktijken te verwachten en het zal er vast een voortvloeisel uit zijn, maar als ze nu met Warner Discovery ook nog eens samen met een toekomstige prijsverhoging die reality-uitwerpselen gaan toevoegen dan ziet het er niet goed uit voor ze.
Misschien is het een poging om van die "levenslange" kortingen af te komen?
Dat zit wel Schnorr.
Omdat ze.... onlangs toegevoegd zijn aan de service?Greatsword schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:20:
[...]
Waarom zie je bij zowel Uitgelicht als Onlangs Toegevoegd oude films?
Maak gewoon een kopje met Nieuw en zet daar ook daadwerkelijk nieuw uitgekomen Films in
Snap de frustratie, maar zo doet elke streaming service het, van Netflix tot Prime etc..
Wat ik me vandaag af vroeg. Dat ze niet in een keer alles online zetten, zou dat niet ook komen door Europese regelgeving? Al deze streaming diensten zijn verplicht om, in Europa, een bepaald percentage Europese content aan te bieden. En ik vermoed dat HBO, Warner etc niet perse veel in Europa produceren. Dat betekent dus ook dat ze weer content moeten inkopen, of laten produceren, dat dus in Europa geproduceerd is.
Dus ook al zouden ze hun eigen catalogus in een keer online kunnen gooien omdat ze geen licenties hebben uit gegeven, vermoed ik dat deze Europese regels ook voorkomen dat ze zomaar alles online kunnen zetten omdat ze dan niet aan het quotum voldoen.
Wellicht daarom dus ook dat ze in fases het backlog vullen. Voor bv 9 dingen "van hunzelf" moeten ze bv ook weer 1 Europees geproduceerd ding maken of inkopen. Getallen zijn fictief, ik heb geen idee of de regels zeggen "minimaal 10% Europees" of dat dat hoger of lager ligt.
Dus ook al zouden ze hun eigen catalogus in een keer online kunnen gooien omdat ze geen licenties hebben uit gegeven, vermoed ik dat deze Europese regels ook voorkomen dat ze zomaar alles online kunnen zetten omdat ze dan niet aan het quotum voldoen.
Wellicht daarom dus ook dat ze in fases het backlog vullen. Voor bv 9 dingen "van hunzelf" moeten ze bv ook weer 1 Europees geproduceerd ding maken of inkopen. Getallen zijn fictief, ik heb geen idee of de regels zeggen "minimaal 10% Europees" of dat dat hoger of lager ligt.
Dat kan. Maar wat je bij Netflix bijvoorbeeld ziet is dat ze gewoon dan heel goedkope oude meuk erbij zetten. Dus het kan wel, maar is ook makkelijk op te vangen tegen weinig kosten.
@RobertMe 30% moet uit Europa komen. Daarnaast moeten ze proportioneel aan de abonneehouders nog investeren in de locale industrie.
Maar het gaat ze vooral om de intentie en concrete stappenplan denk ik. Als nieuwe VOD met een duidelijk plan om dat op relatief korte termijn te halen kan je denk ik wel tijdelijk afwijken van de norm. De EU is streng, maar best in staat mee te buigen met bedrijven die van goede wil zijn.
Maar het gaat ze vooral om de intentie en concrete stappenplan denk ik. Als nieuwe VOD met een duidelijk plan om dat op relatief korte termijn te halen kan je denk ik wel tijdelijk afwijken van de norm. De EU is streng, maar best in staat mee te buigen met bedrijven die van goede wil zijn.
Dat ze daarvoor ook crap gebruiken valt inderdaad ook enigszins in lijn der verwachting. Maar ik vermoed dat bv een serie als The Thaw of The Informant (beide "uit Oostblok", even gechargeerd) wel weer van de hand van HBO / Warner zijn, en Europees geproduceerd. Het zal dus ook wel een beetje een mix zijn. En ook aanvullen met die oude meuk zal wellicht moeilijker zijn. Oude meuk is ook lekker makkelijk voor TV en zoals je zelf aangeeft gebruikt Netflix ook al genoeg oude meuk om het aanbod aan te vullen / aan deze regels te voldoen.ArthurMorgan schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:13:
Dat kan. Maar wat je bij Netflix bijvoorbeeld ziet is dat ze gewoon dan heel goedkope oude meuk erbij zetten. Dus het kan wel, maar is ook makkelijk op te vangen tegen weinig kosten.
@Caelorum of een plan voldoende is vraag ik mij dan wel af. Ik denk toch eerder dat er dan een scenario uit rolt dat eigen / andere content niet wordt uitgegeven om eerst de "Europese bibliotheek" aan te vullen / de verhouding correct te houden. Immers is het ook geen verhaaltje van "owja, laten we ineens beginnen met een streamingdienst". En HBO Max was natuurlijk ook eerder al in andere Europese landen beschikbaar (Spanje o.a.). Dus ook daarvoor hadden ze dan "al wat moeten regelen". (En dus al content produceren of inkopen, en ja, een licentie in Spanje is weer niet een licentie in Nederland etc).
Zo Westworld heeft Nederlandse ondertiteling. Gaat langzamerhand de goede kant op zo.
Ik kan hier nog wel een beetje een nuance in aanbrengen, soms kunnen streamingdiensten rechten voor zekere films/series inkopen via meerdere distributeurs, maar soms slechts via een enkele. Ook kunnen ze soms exclusieve rechten kopen. Het kan hier gaan om exclusieve rechten om te streamen, dus t.v.-zenders mogen (mits ze de rechten hebben) wel gewoon uitzenden. Het kan ook best zijn dat rechten dusdanig worden verkocht dat er echt totale exlusiviteit is binnen een zekere geografische zone, maar ook kunnen distributeurs zelf weer rechten verdelen en eventueel geografische zone's opdelen.VirinR schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:27:
[...]
Ik weet dat Orange is the New Black en House of Cards in een aantal landen niet beschikbaar was toen Netflix daar lanceerde omdat de licenties al waren verkocht aan andere zenders. Pas toen die licenties afliepen kon Netflix de series aanbieden. Dit is niet de schuld van Netflix, maar de distributeur van de serie omdat zij de serie bezitten en dus ook de distributierechten. Zo is OINTB van Lionsgate en House of Cards van Sony Pictures Television. Deze partijen staan vrij om de serie aan andere partijen te verkopen in andere markten, zoals dat voor ‘gewone TV’ al jaren gebeurd.
Nou, hopelijk is deze van een betere kwaliteit dan wat ik laatst zat te kijken bij een andere serie (State of the Union). Dat was niet werkelijk het betere NL vertaalwerk.ArthurMorgan schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:35:
Zo Westworld heeft Nederlandse ondertiteling. Gaat langzamerhand de goede kant op zo.
Testing, one, two ...
Bij mij is de communicatie vanuit HBO naar het opsturen van mijn bewijs van betaling helemaal gestopt. Al weken helemaal niets meer van de helpdesk gehoord. Wel een beetje een kneuzenkermis die HBO administratieHotzenwalder schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:35:
[Afbeelding]
Het is dat mijn HBOMAX account nog steeds tijdelijk werkt, maar wat een ramp om je betaling op orde te krijgen met Ideal. Afschrijven is één keer geluk, daarna niet meer. Nu moet ik een nieuwe account maken met een promocode die ik van HBOMAX krijg, werkt de promocode niet. Snap niet waarom het zo ingewikkeld moet zijn om betalingen goed in te regelen in combinatie met Ideal. Het is niet alsof Ideal nergens anders gebruikt wordt.
Nou ja concurrentie genoeg tegenwoordig
Super irritant dat we hier achterlopen, zie hem alleen nog maar tot aflevering 5 staan.baco101 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:57:
Tokyo vice blijft een boeiende serie, net aflevering 8 gezien
Daarom heb ik me maar virtueel naar de US verplaatst 😉Greatsword schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:57:
[...]
Super irritant dat we hier achterlopen, zie hem alleen nog maar tot aflevering 5 staan.
Never mind. Topic-warning niet gelezen
[ Voor 90% gewijzigd door Stukfruit op 01-05-2022 14:48 ]
Dat zit wel Schnorr.
De communicatie verliep wel ok toen het eenmaal gestart was. Nu zit mijn account soort van op hetzelfde e-mail adres als waar ik mee aangemeld had, maar staat er 001 voor. Ik moet mijn e-mail adres ook verifiëren volgens de site, maar dat gaat natuurlijk nooit werken met een niet bestaand e-mail adres. Log in ik met mijn oorspronkelijke account op het bestaande e-mail adres, dan werkt het niet meer, ik moet inloggen met dat rare adres met 001 ervoor. Heb ze maar weer eens gevraagd wat nu de bedoeling is. Dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt met geen van mijn accountsdelpit schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:52:
[...]
Bij mij is de communicatie vanuit HBO naar het opsturen van mijn bewijs van betaling helemaal gestopt. Al weken helemaal niets meer van de helpdesk gehoord. Wel een beetje een kneuzenkermis die HBO administratie
Nou ja concurrentie genoeg tegenwoordig

Een goed voorbeeld is Snowpiercer.M.l. schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:27:
[...]
Ik kan hier nog wel een beetje een nuance in aanbrengen, soms kunnen streamingdiensten rechten voor zekere films/series inkopen via meerdere distributeurs, maar soms slechts via een enkele. Ook kunnen ze soms exclusieve rechten kopen. Het kan hier gaan om exclusieve rechten om te streamen, dus t.v.-zenders mogen (mits ze de rechten hebben) wel gewoon uitzenden. Het kan ook best zijn dat rechten dusdanig worden verkocht dat er echt totale exlusiviteit is binnen een zekere geografische zone, maar ook kunnen distributeurs zelf weer rechten verdelen en eventueel geografische zone's opdelen.
https://www.postapocalypt...flix-hulu-amazon-hbo-max/
Ik zie dat HBOMax inmiddels ook het startscherm van Android TV heeft bereikt (via Shield zichtbaar nu).
Edit: deze laat zich trouwens prima verwijderen als aanbeveling op het hoofdscherm, enkel Disney houdt het hardnekkig vol (al heb ik dit ook uitgezet voor Disney).
Edit: deze laat zich trouwens prima verwijderen als aanbeveling op het hoofdscherm, enkel Disney houdt het hardnekkig vol (al heb ik dit ook uitgezet voor Disney).
[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 03-05-2022 16:53 ]
Testing, one, two ...
Op de Chromecast met Google tv al anderhalve week actief trouwens.hardware-lover schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:32:
Ik zie dat HBOMax inmiddels ook het startscherm van Android TV heeft bereikt (via Shield zichtbaar nu).
Er kan er maar ééntje de eerste zijn 😉dutchnltweaker schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:40:
[...]
Op de Chromecast met Google tv al anderhalve week actief trouwens.
Testing, one, two ...
Automatische updates uitzetten, de Android TV Home app terugzetten naar de fabrieksversie, Google Play Services disablen en volgens mij moet dan het homescreen weer vrij van ads zijn. Althans, zo las ik het op het nvidia forum.hardware-lover schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:32:
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dat staat altijd standaard al uit, ik wil graag weten welke apps updates krijgen.Deathchant schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:26:
[...]
Automatische updates uitzetten, de Android TV Home app terugzetten naar de fabrieksversie, Google Play Services disablen en volgens mij moet dan het homescreen weer vrij van ads zijn. Althans, zo las ik het op het nvidia forum.
V.w.b. de rest, ik kan ook direct na het aanzetten een appje starten waarmee alleen nog maar app tegeltjes zichtbaar zijn (geen alternatieve launcher, enkel een app), maar ik hang zelden lang op het startscherm rond (zoals de meesten verwacht ik), dus laat ik het zo zoals het komt. Dat wil niet zeggen dat ik niet graag met de instellingen rommel, een mens moet wat met zijn tijd
Testing, one, two ...
Ik kan met de HBO Max app op mijn Apple TV niet meer zoeken. Ik krijg alleen de letters a t/m f te zien (eerste rij) en daaronder categorieën, daaronder weer HBO Max-aanbevelingen. Met de cursor kom ik niet verder dan f en ik krijg hem ook niet verder naar beneden. Ook kom ik niet bij de zoekresultaten met de cursor. Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar blijft hetzelfde. Op het internet lees ik er verder niets over.
Meer mensen die dit hebben? En wellicht ook een oplossing?
Hier een YouTube link naar het probleem: YouTube: HBO Max on Apple TV - search glitch
Hier een YouTube link naar het probleem: YouTube: HBO Max on Apple TV - search glitch
[ Voor 12% gewijzigd door the-body op 04-05-2022 13:24 ]
This title is for sale, please send me a PM
Hier heb ik gewoon alles nog op een appletv.the-body schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:17:
Ik kan met de HBO Max app op mijn Apple TV niet meer zoeken. Ik krijg alleen de letters a t/m f te zien (eerste rij) en daaronder categorieën, daaronder weer HBO Max-aanbevelingen. Met de cursor kom ik niet verder dan f en ik krijg hem ook niet verder naar beneden. Ook kom ik niet bij de zoekresultaten met de cursor. Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar blijft hetzelfde. Op het internet lees ik er verder niets over.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Misschien een overbodige vraag, maar je ATV eens opnieuw opgestart?the-body schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:17:
Iemand enig idee hoe je op HBO op een appletv de ondertitels zo in kan stellen dat deze alleen te zien zijn als de taal die gesproken wordt anders dan Engels is?
Normaal heb ik de subs uit staan maar bijvoorbeeld Tokyo Vice zit veel Japans in en zou fijn zijn als dat vertaalt wordt en de rest niet.
Enige wat werkt is subs op bijvoorbeeld Engels zetten alleen dan heb ik ze dus altijd en dat wil ik niet.
Er is ook een optie automatisch maar die doet niks.
Normaal heb ik de subs uit staan maar bijvoorbeeld Tokyo Vice zit veel Japans in en zou fijn zijn als dat vertaalt wordt en de rest niet.
Enige wat werkt is subs op bijvoorbeeld Engels zetten alleen dan heb ik ze dus altijd en dat wil ik niet.
Die optie is er denk ik niet.Dracula schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:24:
Iemand enig idee hoe je op HBO op een appletv de ondertitels zo in kan stellen dat deze alleen te zien zijn als de taal die gesproken wordt anders dan Engels is?
Dacht ik toch echt dat Tokyo vice een miniserie was.. Nou.. Major cliffhangers... En nu maar hopen dat seizoen 2 een greenlight krijgt.
Denk ik ook niet. Sowieso lijken de subtitles die beschikbaar zijn anders te zijn per land. Was een paar weken geleden in Latijns Amerika en was blij verrast dat net als bij Netflix de app vanzelf het aanbod laat zien van het land waar je in zit (uitgebreider dan in NL). Had de eerste paar episodes van Tokyo Vice gedownload om te kijken in het vliegtuig. Normaal zet ik vaak Engelse subtitles aan maar kon alleen uit Spaans kiezen. Ook geen probleem voor mij om zonder subs Engels te luisteren, tot ze in de eerste paar minuten al Japans begonnen te praten wat dus alleen Spaans ondertiteld was, en zo goed is mijn Spaans toch ook weer niet.
Nu in de VS, moest de gedownloade episodes helemaal verwijderen en opnieuw downloaden om Engelstalige ondertiteling te kunnen selecteren. De Engelse ondertitel voor het deel wat in Japans is gesproken zit hier hard-coded in de video stream en kan je dus niet eens uitzetten. Als je Engelse subtitles aanzet krijg je alles wat Engels is gesproken erbij maar dus in net wat ander lettertype. Lijkt er dus op dat ze vrij onhandig alleen in Engelstalige landen de subs voor Japans hardcoded hebben gemaakt in de video stream terwijl ze voor het buitenland alles in aparte sub streams hebben gezet.
Ja hoor, alle apps echt gesloten, opnieuw opgestart, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar dan wel heel raar dat ik de enigste lijk te zijn met dit probleem?NoahAmber schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:22:
[...]
Misschien een overbodige vraag, maar je ATV eens opnieuw opgestart?
Ik dien een ticket in bij HBO Max. 's Kijken of ze daar op reageren.
[ Voor 6% gewijzigd door the-body op 06-05-2022 10:20 ]
This title is for sale, please send me a PM
De sexual assault aantijgingen jegens Ansel Elgort vergroten de kansen van een seizoen 2 iig niet. Zover ik weet is het meeste van seizoen 1 gefilmd voordat die aantijgingen bekend werden.LaFleche schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 07:50:
Dacht ik toch echt dat Tokyo vice een miniserie was.. Nou.. Major cliffhangers... En nu maar hopen dat seizoen 2 een greenlight krijgt.
Als ik eerlijk ben vond ik de pilot verreweg de beste aflevering en is het elke week wat minder boeiend geworden. Zou er dus niet heel rouwig om zijn als het bij 1 seizoen blijft.
[ Voor 33% gewijzigd door Frank op 06-05-2022 12:16 ]
Nou..... da's mooi ...-met-peren. (wist het niet van die aantijgingen)Frank schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:12:
[...]
De sexual assault aantijgingen jegens Ansel Elgort vergroten de kansen van een seizoen 2 iig niet. Zover ik weet is het meeste van seizoen 1 gefilmd voordat die aantijgingen bekend werden.
Als ik eerlijk ben vond ik de pilot verreweg de beste aflevering en is het elke week wat minder boeiend geworden. Zou er dus niet heel rouwig om zijn als het bij 1 seizoen blijft.
Los van het feit of hij het nu wel of niet gedaan heeft kan dat inderdaad wel kansverminderd op een vervolg werken. Kan me voorstellen dat Warner/HBO de handen niet willen branden want in deze wereld is het niet 'onschuldig tot bewezen'
Voor een fijne prijs een behoorlijk sterk aanbod aan films en series. Alleen erg jammer dat de app zo ontzettend stroperig funtioneert, via mijn LG Oled B7 dan iig.
Ook werkt Dolby Vision/Atmos niet bij mij, ondanks dat ik wel een 'Standaard' account heb. Films als The Batman en King Richard geven het wel aan bij de titel maar zodra ik ze afspeel wordt het gewoon in HD weer gegeven terwijl het bij Netflix en Disney+ allemaal prima werkt.
Ervaren anderen hier ook issues mee?
Ook werkt Dolby Vision/Atmos niet bij mij, ondanks dat ik wel een 'Standaard' account heb. Films als The Batman en King Richard geven het wel aan bij de titel maar zodra ik ze afspeel wordt het gewoon in HD weer gegeven terwijl het bij Netflix en Disney+ allemaal prima werkt.
Ervaren anderen hier ook issues mee?
[ Voor 5% gewijzigd door -SambaL- op 07-05-2022 08:46 ]
Ik vind het toch wel om te janken dat we hier als betalende abonnees nog op de laatste 2 afleveringen van Tokyo Vice zitten te wachten.
Zie het hele seizoen inmiddels al voorbij op de download sites.
Ja wat een armoe en waar slaat het ook op iddGreatsword schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:42:
Ik vind het toch wel om te janken dat we hier als betalende abonnees nog op de laatste 2 afleveringen van Tokyo Vice zitten te wachten.
waarschijnlijk moet nog NL ondertiteling gemaakt worden.. kan me voorstellen dat dat een kwestie van prioriteiten stellen is naast andere series/films die ook van nl ondertiteling moet worden voorzien.
Ook een kwestie van resources (geld, aantal vertalers, redigeren, verwerken in de stream zoals juiste timing etc)
Dat is wat ik denk.... op geen enkel feit gebaseerd
Ah helemaal niet aan gedacht dat zou een reden kunnen zijn idd
Volgens mij is het bij de andere door HBO Nordic gerunde HBOMax'en ook zo dat het later uitkomt, dus tis een HBO Nordic dingetje (net als dat hele speedup gedoe enzo).LaFleche schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:38:
[...]
waarschijnlijk moet nog NL ondertiteling gemaakt worden.. kan me voorstellen dat dat een kwestie van prioriteiten stellen is naast andere series/films die ook van nl ondertiteling moet worden voorzien.
Ook een kwestie van resources (geld, aantal vertalers, redigeren, verwerken in de stream zoals juiste timing etc)
Dat is wat ik denk.... op geen enkel feit gebaseerd
Heeft iemand toevallig een verdere indicatie kunnen krijgen over de komst van Engelstalige ondertiteling voor Cartoon Network-series? De mensen van de klantenservice wisten me te vertellen dat hun Finse collega’s erop terug zullen komen per e-mail, maar ik heb verder nog geen bericht vernomen.
Wel enorm zonde, want ik had gehoopt dat ik vanaf dag 1 op HBO Max meteen kon bingen.
Wel enorm zonde, want ik had gehoopt dat ik vanaf dag 1 op HBO Max meteen kon bingen.
Dat ze bij Tokyo Vice wachten op NL subs geloof ik niet helemaal aangezien er ook gewoon andere series zijn zonder NL subs.
Heb uiteindelijk de laatste 2 afleveringen op een andere manier bekeken en wat mij betreft mag er snel een 2de seizoen komen want de serie wordt steeds spannender 😏
Morgen weer genieten van een aflevering van We Own This City.
Heb uiteindelijk de laatste 2 afleveringen op een andere manier bekeken en wat mij betreft mag er snel een 2de seizoen komen want de serie wordt steeds spannender 😏
[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 09-05-2022 23:38 ]
Er is weer een maand voorbij. De incasso is vandaag uitgevoerd, terwijl er gisteren geen aankondiging in mijn abnamro rekening stond. De eerste betaling was met ideal. Ik verwacht dat de meeste betaal perikelen nu wel geschiedenis zijn.
Het blijft gissen waarom Tokyo Vice specifiek zoveel vertraging heeft. Als je niet eens je originele content globaal tegelijk kunt of wilt uitbrengen, wat is het nut van je platform dan? Leuk dat je oudere series terug kan kijken maar we leven in een tijd met social media. Dan is dat niet acceptabel als je het mij vraagt. We hebben nog mazzel dat ze het tot nu toe niet met grotere series hebben geflikt.. Kan je je voorstellen als ze Euphoria of House of the Dragon straks een volle 24h of zelfs een week later uit zouden brengen? Onmogelijk om spoilers te vermijden zo lang.Greatsword schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:37:
Dat ze bij Tokyo Vice wachten op NL subs geloof ik niet helemaal aangezien er ook gewoon andere series zijn zonder NL subs.
[ Voor 6% gewijzigd door Frank op 10-05-2022 11:04 ]
Westworld season 4 trailer
Dat is een verrassing. Was onder de veronderstelling dat er voorlopig geen vierde seizoen zou komen. Begint op 26 juni.
[YouTube: It doesn’t look like anything to me.]
Ik ben gewoon echt helemaal vergeten wat er in seizoen 3 is gebeurd. S1 en 2 kan ik me nog prima voor de geest halen, maar 3? Werkelijk geen idee. Weet alleen nog dat ik het vond tegenvallen.Frank schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:10:
Westworld season 4 trailerDat is een verrassing. Was onder de veronderstelling dat er voorlopig geen vierde seizoen zou komen. Begint op 26 juni.
Dat heb ik nou juist met seizoen 1 en 2Raem schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:15:
[...]
Ik ben gewoon echt helemaal vergeten wat er in seizoen 3 is gebeurd. S1 en 2 kan ik me nog prima voor de geest halen, maar 3? Werkelijk geen idee. Weet alleen nog dat ik het vond tegenvallen.
Aaron Paul staat me vooral bij.
What the? S4 totaal niet zien aankomen. Oef mijn kijklijst op HBO Max wordt alsmaar groter, en dat voor maar 4 euries
Ik heb alleen S1 gezien dus ik heb nog anderhalve maand om S2 en S3 te bekijken. De beoordelingen op Trakt laten een dalende lijn zien dus dat belooft niet goeds maar ik ben snel tevreden.Raem schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:15:
[...]
Ik ben gewoon echt helemaal vergeten wat er in seizoen 3 is gebeurd. S1 en 2 kan ik me nog prima voor de geest halen, maar 3? Werkelijk geen idee. Weet alleen nog dat ik het vond tegenvallen.
Overigens staat de laatste aflevering van Winning Time: The Rise of the Lakers Dynasty sinds gisteren online dus voor de binge-watchers: het hele eerste seizoen is nu te bekijken.
Een tweede seizoen is al bevestigd.
In zoverre ook niet gek natuurlijk. Seizoen 1 was nog vernieuwd. Als je wist hoe de vork in de steel zat (einde van het seizoen sowieso) dan is het effect bij S02 weg / weet je waar naar te kijken. Bij S02 hebben ze het dan sowieso ook niet meer gedaan.VirinR schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:24:
[...]
Ik heb alleen S1 gezien dus ik heb nog anderhalve maand om S2 en S3 te bekijken. De beoordelingen op Trakt laten een dalende lijn zien dus dat belooft niet goeds maar ik ben snel tevreden.
@Corrigan Heb deze serie niet gezien maar weet wel dat hij gecanceld is.
Hou er dus rekening mee dat er mogelijk geen fatsoenlijk einde is.
Top serie! Er zit een soort van "eind" aan.Greatsword schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 23:42:
Het zijn twee seizoenen met nog genoeg afleveringen. Hopelijk komt er een vervolg, de IMDB reviews zijn erg goed, gemiddeld een 8.5. En de laatste aflevering een 9.4.Greatsword schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 23:42:
Het is veelal op waarheid gebaseerd en schitterend gefilmd in de Victoriaanse tijden.
Hier een mooi artikel over de sets.
https://www.architectural...tory/the-knick-set-design
De volgende vertraagde original staat alweer klaar: Hacks seizoen 2 komt schijnbaar ‘deze maand’ uit terwijl in de VS morgen afleveringen 1 en 2 uitkomen. Het staat ook niet op het wekelijkse schema die ze tweeten. Om moe van te worden dit.
Ik realiseer me dat het geklaag redelijk eentonig begint te worden maar dit slaat gewoon nergens op. Alle internationale streamers brengen hun originele content globaal tegelijk uit dus waarom doet HBO zo verrekt moeilijk?
Ik realiseer me dat het geklaag redelijk eentonig begint te worden maar dit slaat gewoon nergens op. Alle internationale streamers brengen hun originele content globaal tegelijk uit dus waarom doet HBO zo verrekt moeilijk?
The Big Bang Theory heeft nu ook Nederlandse ondertiteling, dus er lijkt eindelijk wat beweging in te zitten
Meer mensen problemen met Verder kijken deze week? We own this city, Tokyo Vice en Flight attendant allemaal stonden niet tussen Verder kijken. Moest de nieuwe episode zelf opzoeken.
Dit is op een lg tv btw met de app
Dit is op een lg tv btw met de app
Nou daar is seizoen 2 van Hacks dan. Ik heb uiteraard niks gezegd hierboven
Maak je klaar voor de tweede act.
— HBO Max Nederland (@hbomaxnl) 13 mei 2022
De Emmy-bekroonde Max Original is terug. Stream het tweede seizoen van Hacks, met Jean Smart en Hannah Einbinder, nu op https://t.co/1Qn3HFCFjR. pic.twitter.com/sxDNc5owrb
Ben trouwens benieuwd of ze inderdaad nog álle shows op normale snelheid gaan aanbieden... Dat zou dan een megaklus zijn naast natuurlijk de missende ondertiteling. Is toch heel irritant dat snellere afspelen en scheelt toch 2 minuten op een 40 minuten durende aflevering en verhoogde stemmen als gevolg, kan echt niet meer tegenwoordig, zeker als je nota bene zelf eigenaar bent van de content (voor de gebruiker maakt het niet uit hoe het fiscaal of juridisch is afgesproken).
Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC