Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
VirinR schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:15:
[...]

Hier ook gehad, maar geen tijd om alles door te spitten :>
Het is dan ook wel enorm veel om door te spitten inderdaad :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:59
Gisteravond de laatste aflevering van het eerste seizoen van The White Lotus gekeken, wel een toffe / wacky serie hoor! (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Arjantje72 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:13:
Ik kreeg net een e-mailtje dat de gebruiksvoorwaarden zijn bijgewerkt, met als kop: Het zit hem in de details.
Meer mensen deze ook gehad?
Ja, en ik erger me enorm dat ze niet duidelijk zijn wat er precies is verandert. Er is een hele movement om die dingen in simpele taal te vertellen en ik heb echt een grafhekel aan diensten die eht niet doen. Vertel gewoon eerlijk hoe je me wilt naaien bij het gebruik van je diensten, dan kan ik bepalen of ik dat wel fijn vind ^_^

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 12:17

stx

Caelorum schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:37:
[...]

Ja, en ik erger me enorm dat ze niet duidelijk zijn wat er precies is verandert. Er is een hele movement om die dingen in simpele taal te vertellen en ik heb echt een grafhekel aan diensten die eht niet doen. Vertel gewoon eerlijk hoe je me wilt naaien bij het gebruik van je diensten, dan kan ik bepalen of ik dat wel fijn vind ^_^
Gelukkig valt het mee. Enkel een entiteit verandering van WarnerMedia (WM) naar HBO Max als aparte entiteit zo lijkt het en een aantal juridische verduidelijkingen.

(links 08/03 versie, rechts 08/04 versie): https://www.diffchecker.com/Fg4M6MuI

[ Voor 73% gewijzigd door stx op 14-04-2022 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Zojuist mail ontvangen met nieuwe voorwaarden. Iemand zin om ze te vergelijken met de vorige? Zijn die nog ergens online te vinden?

Lees wel dit
Geautoriseerde Gebruikers

Zodra u een HBO Max Account hebt aangemaakt, hebt u de mogelijkheid om maximaal vijf (5) geautoriseerde gebruikersprofielen toe te voegen aan uw HBO Max Account (de "Geautoriseerde Gebruikers"). Wij kunnen het maximum aantal Geautoriseerde Gebruikers beperken dat u kunt toevoegen of dat gelijktijdig gebruik kan maken van het Platform. Geautoriseerde Gebruikers zijn beperkt tot leden van uw naaste familie of huishouden.
Dat waren toch 3 of vergis ik me dan?

*update*
Blijkbaar niet zitten op letten tijdens het plaatsen 8)7 . En was het al keurig uitgezocht.

[ Voor 8% gewijzigd door DeTjuk op 15-04-2022 08:57 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
DeTjuk schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:54:
Zojuist mail ontvangen met nieuwe voorwaarden. Iemand zin om ze te vergelijken met de vorige? Zijn die nog ergens online te vinden?
Staat letterlijk in de post boven die van jouw ;) Document is identiek, alleen is WarnerMedia aangepast naar HBO Max
Lees wel dit

[...]

Dat waren toch 3 of vergis ik me dan?
Nee dus, als alleen de entiteit is aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik het goed heb zijn het 5 profielen en 1 of 3 tegelijk kijken afhankelijk van het abonnement.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

even een polletje, handen omhoog, wie merkt hier ook dat de audio kwaliteit van hbo max op Apple TV achter blijft? (geluid klinkt erg dun op m'n Sonos.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ze gaan dus serieus doodleuk maar 1 aflevering per week uitbrengen van Tokyo Vice terwijl in de VS over 2 weken aflevering 10 al uit komt? Wat een onzin zeg. Enige grote streamer die hun originals niet globaal tegelijk uit brengt. Ik ga deze serie op alternatieve wijze kijken… erg jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:13
@Frank Misschien even de topicwarning lezen. :)

Het lijkt mij overigens wel een interessante serie, ik zet hem op m'n lijstje. Heb tot nu toe nog niet heel erg uitgebreid gebruik gemaakt van m'n abonnement. Komt ook omdat ik de meeste echte publiekstrekkers van HBO al gezien heb. Hoewel er zeker nog genoeg zijn die ik niet (helemaal) heb gezien.

So much too see, so little time..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Malfunctions schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:34:
@Frank Misschien even de topicwarning lezen. :)

Het lijkt mij overigens wel een interessante serie, ik zet hem op m'n lijstje. Heb tot nu toe nog niet heel erg uitgebreid gebruik gemaakt van m'n abonnement. Komt ook omdat ik de meeste echte publiekstrekkers van HBO al gezien heb. Hoewel er zeker nog genoeg zijn die ik niet (helemaal) heb gezien.

So much too see, so little time..
Sorry, ik moest gewoon ff mijn frustratie kwijt. Ik ben een groot fan van HBO en was dus ontzettend blij toen de release date van Max hier werd aangekondigd, maar tot nu toe is het gewoon een teleurstelling door die fratsen met vertraagde releases. De bar is echt niet hoog. Het enige wat ik wil is originele content tegelijk kunnen bekijken met de rest van de wereld, zoals elke andere grote streamer op de markt doet. Had ik liever 4k en Dolby Vision gehad? Ja, maar dat is een bijzaak. Dit is echter artificial scarcity zonder goede reden.

Tokyo Vice is heel goed overigens :) Ik had er niet zo'n hoge pet van op maar vanaf de eerste scene boeide het me gelijk. Zeker een aanrader!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:43
Frank schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:42:
[...]

Sorry, ik moest gewoon ff mijn frustratie kwijt. Ik ben een groot fan van HBO en was dus ontzettend blij toen de release date van Max hier werd aangekondigd, maar tot nu toe is het gewoon een teleurstelling door die fratsen met vertraagde releases. De bar is echt niet hoog. Het enige wat ik wil is originele content tegelijk kunnen bekijken met de rest van de wereld, zoals elke andere grote streamer op de markt doet. Had ik liever 4k en Dolby Vision gehad? Ja, maar dat is een bijzaak. Dit is echter artificial scarcity zonder goede reden.

Tokyo Vice is heel goed overigens :) Ik had er niet zo'n hoge pet van op maar vanaf de eerste scene boeide het me gelijk. Zeker een aanrader!
Ik ben ook blij met HBO max. Met de aanbieding wat mij betreft een interessante aanbieder. Voor mij is echter content in 4k met goed geluid veel belangrijker dan gelijke release dates voor de content. Ik kan best wachten totdat iets beschikbaar wordt. Ik hoef niet alles te willen zien wat ze aanbieden maar ik wil wel genoeg kunnen kijken wat ik wel wil zien. Als ik dat allemaal gezien heb kijk ik naar de andere titels of daar iets tussen zit. Zodra ik dan uitgekeken ben dan zeg ik mijn abonnement wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:13:
[...]
Ik ben ook blij met HBO max. Met de aanbieding wat mij betreft een interessante aanbieder. Voor mij is echter content in 4k met goed geluid veel belangrijker dan gelijke release dates voor de content. Ik kan best wachten totdat iets beschikbaar wordt. Ik hoef niet alles te willen zien wat ze aanbieden maar ik wil wel genoeg kunnen kijken wat ik wel wil zien. Als ik dat allemaal gezien heb kijk ik naar de andere titels of daar iets tussen zit. Zodra ik dan uitgekeken ben dan zeg ik mijn abonnement wel op.
Begrijpelijk. Ik heb ook zeker wel een voorkeur voor hogere kwaliteit maar het is vooralsnog redelijk bij HBO Max. Streaming heeft meerdere voordelen die voor mij zwaarder wegen. Ik ben over het algemeen iemand die dingen eenmalig kijkt en weer door gaat. Dan kom je al snel uit bij nieuwe content. In dat opzicht is het gekloot met release dates erg irritant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Frank schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:25:
[...]

Begrijpelijk. Ik heb ook zeker wel een voorkeur voor hogere kwaliteit maar het is vooralsnog redelijk bij HBO Max. Streaming heeft meerdere voordelen die voor mij zwaarder wegen. Ik ben over het algemeen iemand die dingen eenmalig kijkt en weer door gaat. Dan kom je al snel uit bij nieuwe content. In dat opzicht is het gekloot met release dates erg irritant.
Ik denk dat de meeste dingen eenmalig kijken. Wat ik bij jou voornamelijk lees is dat je alles "zo snel mogelijk" (na release) wilt zien, en dat is natuurlijk wat anders. Vroeger heb ik dat ook wel gehad bij series, 's nachts uitzending in Amerika, en dat ik ze de dag erna deed kijken, en dan de dag daarna op het werk met collega's meteen bespreken. Maar die behoefte heb ik nu veel minder, en ik kijk liever een serie in een keer, dan elke week een aflevering. En als in Amerika een serie al beschikbaar is en hier nog niet, tsja, maakt voor mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:50:
[...]

Ik denk dat de meeste dingen eenmalig kijken. Wat ik bij jou voornamelijk lees is dat je alles "zo snel mogelijk" (na release) wilt zien, en dat is natuurlijk wat anders. Vroeger heb ik dat ook wel gehad bij series, 's nachts uitzending in Amerika, en dat ik ze de dag erna deed kijken, en dan de dag daarna op het werk met collega's meteen bespreken. Maar die behoefte heb ik nu veel minder, en ik kijk liever een serie in een keer, dan elke week een aflevering. En als in Amerika een serie al beschikbaar is en hier nog niet, tsja, maakt voor mij niet uit.
Klopt. Het kijken en discussiëren van nieuwe films en afleveringen online is voor mij een hobby geworden. Daarom heb ik me ook op HBO Max geabonneerd, want het is immers de industrie standaard om je original content gewoon wereldwijd tegelijkertijd uit te brengen. Dat sommige dingen met 24h vertraging worden uitgebracht is dan nog te overzien, maar weken later gaat me wat te ver. Zeker als het gaat om een serie die erg goed is zoals Tokyo Vice. Het is een behoorlijk onaangename verrassing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
Beetje jammer dat de nieuwe aflevering van Tokyo Vice niet automatisch bij Kijk Verder komt te staan als er een nieuwe aflevering is. Moest nu eerst Tokyo Vice gaan zoeken en dan bij afleveringen de correcte aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat is wel vaag dan ja. John Oliver krijg ik elke week wel in mijn kijk verder lijst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:42

Licko

ZVDK

Ik dacht dat het me niet zou storen dat er niet zo veel content in 4K op staat, maar dat nieuwe releases slechts in 1080p te zien zijn valt me toch erg tegen.
Ik kijk Tokyo Vice nog even af en daarna gaat m'n abo de deur weer uit, tenzij er meer originele content in 4K op komt.

Nog te releasen content in 1080p is echt niet van deze tijd vind ik.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Licko schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:55:
Nog te releasen content in 1080p is echt niet van deze tijd vind ik.
dat is een mening, het gros van de wereld gebruikt nog volop HD TV's of ouder. het is een fiscale afweging voor studio's om dan dus nog niet volledig voor 4K te kiezen.

En ja, ik stoor me daar ook al, ook al heb ik enkel nog een hdtv, daarvoor heb ik juist deze week pas een Apple TV 4K gekocht omdat ik nu ook met de nieuwe M1 Maxbook van eind vorig jaar voor voor het eerst over een computer beschik waarop 4K en 8K enzo mogelijk is, dus ik zit nu pas in de transitie naar UHD, ook al heb ik al 2 iPhones gehad de afgelopen jaren die konden filmen in UHD. de volgende stop is dus een UHD tv om later ten volle van de ATV 4K gebruik te maken. maar full hd is nu nog afdoende, zeker zolang idd hbo het gros nog niet in UHD beschikbaar stelt en ook F1TV Pro tot 1080P beperkt is.

Dus ik denk dat jij onderschat hoeveel mensen nog niet over 4K apparatuur beschikken, die bedrijven weten dat echt wel als ze dus die afweging maken.

Neem bijv Star Trek Discovery, de eerste drie seizoenen zijn ook nog in 1080p gemaakt/uitgezonden, voor dat men naar UHD switchte, waarbij het gefilmde materiaal op 2.5K gedraaid werd, de effecten op 2K gemastered en het eind-product in 1080P afgeleverd werd.

[ Voor 16% gewijzigd door DaveFlash op 15-04-2022 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
A.s. maandag komt The Batman naar HBO Max. Dat zijn releases waarvoor ik de dienst afneem :) Heb mijn WiFi verbinding even getweaked in de hoop dat ik nu geen last krijg van de buffer. Het vermoeden is dat het de vorige keer (dat ik in dit topic postte) toch aan mijn eigen netwerk lag.

Maar goed, ga er toch wel van uit dat de film in 4K HDR Dolby Atmos aangeboden gaat worden. Wordt dat soort informatie vooraf bekend gemaakt of is het gewoon afwachten tot de film online staat?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 16:45
Seroczynski schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:44:
A.s. maandag komt The Batman naar HBO Max. Dat zijn releases waarvoor ik de dienst afneem :) Heb mijn WiFi verbinding even getweaked in de hoop dat ik nu geen last krijg van de buffer. Het vermoeden is dat het de vorige keer (dat ik in dit topic postte) toch aan mijn eigen netwerk lag.

Maar goed, ga er toch wel van uit dat de film in 4K HDR Dolby Atmos aangeboden gaat worden. Wordt dat soort informatie vooraf bekend gemaakt of is het gewoon afwachten tot de film online staat?
Even op hun Twitter gekeken maar daar wordt dit niet vermeld. Gezien de meeste nieuwe films wel in 4K HDR zijn verwacht ik dit voor deze ook wel, zou wel erg slecht zijn als dit niet het geval is

[ Voor 3% gewijzigd door Tim01 op 15-04-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:44:
Daar ga ik wel van uit. Zou wat zijn wanneer zo een film doodleuk in 1080 uitgezonden gaat worden. Dan weet ik in ieder geval zeker dat er een extra tier abo komt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:27:
[...]

Daar ga ik wel van uit. Zou wat zijn wanneer zo een film doodleuk in 1080 uitgezonden gaat worden. Dan weet ik in ieder geval zeker dat er een extra tier abo komt. :P
Basic HD
Standaard 4K
Extra Tier True 4K omdat Standaard slechts een teaser is hoe 4K zou kunnen zijn?

Ik denk niet dat HBO zichzelf nu al in de voet wil schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chris.nl schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:41:
[...]

Basic HD
Standaard 4K
Extra Tier True 4K omdat Standaard slechts een teaser is hoe 4K zou kunnen zijn?

Ik denk niet dat HBO zichzelf nu al in de voet wil schieten.
De omschrijving van Standard is uit mijn hoofd "4K bij geselecteerde titels". Wat ze daarmee bedoelen is echter niet toegelicht. "Geselecteerde" kan zowel zijn "de titels die in 4K beschikbaar zijn" (en dus toegang tot alle 4K content, maar niet alles is in 4K), als "wie kiezen met het handje uit welke titels wij in 4K aanbieden bij het Standard abonnement". Die laatste optie laat dus ruimte voor een extra tier met "toegang tot alles dat we in 4K aanbieden" waarbij Standard dus een subset van die titels krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@RobertMe me hebt gelijk
Beste kwaliteit en 4K UHD voor bepaalde titels
dat is iets anders dan wat ik dacht; "beschikbare titels". Er is dus inderdaad ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
(jarig!)
Hier ook problemen gehad met mijn account vanwege Ideal. Had op 10 half maart al contact gehad met support over de situatie en die wisten mij te vertellen dat ik een email zou ontvangen met daarin meer informatie. Email is echter nooit verstuurd. Nu is mijn abo dus verlopen met de levenslange 50% korting.

Uur in de wacht gestaan bij de chat, maar ik krijg als het goed is nu een voucher toegestuurd om alsnog gebruik te kunnen maken van de actie. Komt hopelijk vanavond nog, en anders was de verwachting in ieder geval voordat The Batman maandag op HBO staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
Toch even een stomme vraag en waarschijnlijk al een paar keer beantwoord (ga maar eens zoeken....pfff).

Als ik naar de VS ga en daar aanlog is daar het aanbod van 4K dan groter? Of is dat dan net zo goed/slecht als hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
(jarig!)
Mmm, ze hebben het email van mijn huidige HBO account aangepast door er 001. voor te zetten :/
Nu kan ik dat account dus in principe niet meer gebruiken, omdat je een email via het emailadres moet ontvangen. Heb voor de grap een gmail account aangemaakt op basis van het adres dat HBO heeft ingevuld, maar daar komt dus niks op binnen.

Nu vraag ik me ook af of ik wel echt die voucher ga krijgen |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:38
Weet iemand van jullie of je ook de films die je gekeken hebt een vinkje of zo kan geven zodat deze niet steeds voorbij blijven komen?

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38
Tim01 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:52:
[...]

Even op hun Twitter gekeken maar daar wordt dit niet vermeld. Gezien de meeste nieuwe films wel in 4K HDR zijn verwacht ik dit voor deze ook wel, zou wel erg slecht zijn als dit niet het geval is
Net even gekeken en er staat binnen 2 dagen beschikbaar, maar helaas staat er nu HD bij.
Dus ik denk helaas HD, maar we zullen het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Hansieo schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:49:
Weet iemand van jullie of je ook de films die je gekeken hebt een vinkje of zo kan geven zodat deze niet steeds voorbij blijven komen?

tia
Kan denk ik niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Freestuff schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:15:
[...]

Net even gekeken en er staat binnen 2 dagen beschikbaar, maar helaas staat er nu HD bij.
Dus ik denk helaas HD, maar we zullen het zien.
volgens https://hd-report.com/lis...k-hdr-atmos-movies-shows/ zal de film wel in 4K zijn.
De trailer van 2 minuten is slechts HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:04
Death on the Nile staat op HBO Max. HD weliswaar, maar het staat erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Jeetje is dat maandag alweer dat HBO de nieuwe Batman gaat droppen. Ik weet dus wat ik in ieder geval tweede Paasdag ga doen nadat ik eigenlijk alweer teveel gepland heb.

Nieuw zonnescherm uitzoeken en op zoek naar tegels voor de nieuwe tuin. Ik heb eigenlijk zelfs nog geen recensie gelezen over de film. Zonder in spoilers te willen vallen, is die beetje goed ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Nietdatikweet schreef op zondag 17 april 2022 @ 00:11:
Death on the Nile staat op HBO Max. HD weliswaar, maar het staat erop.
Je hebt zo te zien de (inmiddels bekende) glitch gehad, waardoor je heel even de Amerikaanse content hebt gezien ;) . Death on the Nile staat niet op de Nederlandse HBO, wel is deze film te zien op Disney+.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
GovertNL schreef op zondag 17 april 2022 @ 00:52:
Jeetje is dat maandag alweer dat HBO de nieuwe Batman gaat droppen. Ik weet dus wat ik in ieder geval tweede Paasdag ga doen nadat ik eigenlijk alweer teveel gepland heb.

Nieuw zonnescherm uitzoeken en op zoek naar tegels voor de nieuwe tuin. Ik heb eigenlijk zelfs nog geen recensie gelezen over de film. Zonder in spoilers te willen vallen, is die beetje goed ontvangen?
8,3 op IMDB :)

Ik ben ook benieuwd!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
KillerBee schreef op zondag 17 april 2022 @ 05:59:
[...]

Je hebt zo te zien de (inmiddels bekende) glitch gehad, waardoor je heel even de Amerikaanse content hebt gezien ;) . Death on the Nile staat niet op de Nederlandse HBO, wel is deze film te zien op Disney+.
Er is mij verteld dat hbo in de VS nog dit jaarr wat fox films mag streamen (oud contract) . Dus ook death on the Nile en bijvoorbeeld ook the kings men zijn er te zien.

Was die laatste ook even te zien hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:55
Nou, mijn betaling stars oo HBOMAX op morgen... Maar op mijn internet bankieren is nog niks te zien.

Ben benieuwd. Heb nog even met mijn betaalmethode aangepast van Ideal naar Ideal... Koste mij 0,01 euro, hoop dat dat mogelijke ellende voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:40
Ik heb wat oude Cartoon Network series doorgegeven als request bij HBO MAX :) benieuwd of ik ze ooit zie verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:23
Deezers schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:23:
Ik heb wat oude Cartoon Network series doorgegeven als request bij HBO MAX :) benieuwd of ik ze ooit zie verschijnen.
Kan je dat in de app doen? Of heb je ze gewoon gemaild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
Deezers schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:23:
Goed idee, kan van Tom en Jerry alleen de moderne versies vinden op HBO :/

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Wat een rommel gebeuren. Via twitter bericht gehad maak een nieuw account aan en daarna een voucher

Maak ik het account aan zonder de voucher gaat het nog mis, want die kan je er na niet meer invoeren

[ Voor 11% gewijzigd door Mars18 op 17-04-2022 15:05 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Hoe lang duurde het gemiddeld bij jullie voordat je de voucher voor "50% levenslang" kreeg?
Ik heb afgelopen donderdag ochtend (14e) contact gehad met de helpdesk via chat. Daarin gaven ze aan een voucher per mail te sturen, maar tot op heden nog niets binnen gehad (ook niet in de spam).

Ik vind dit echt beneden pijl voor een streamingdienst die hier voet aan de grond wil krijgen.
Dan zorg je toch op zijn minst dat alles goed geregeld is?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:09
Thasaidon schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:45:
Hoe lang duurde het gemiddeld bij jullie voordat je de voucher voor "50% levenslang" kreeg?
Ik heb afgelopen donderdag ochtend (14e) contact gehad met de helpdesk via chat. Daarin gaven ze aan een voucher per mail te sturen, maar tot op heden nog niets binnen gehad (ook niet in de spam).

Ik vind dit echt beneden pijl voor een streamingdienst die hier voet aan de grond wil krijgen.
Zelf het opgelost door contact op te nemen via twitter. 2 keer gebeld en meerdere emails en geen reactie. Via twitter binnen een dag een code gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Zo gek was ik dus niet om een 2e abonnement af te sluiten met CC. Achteraf gezien was dat voor mij dus niet nodig (nu collega blij mee gemaakt tot eind van deze maand).

Ja… dat koste mij €3,99 voor niets, echter had het mij een hoop gezeur bespaard indien het wél problematisch zou zijn verlopen.

Wel triest dan het zover moest komen en ook balen voor iedereen die nu gedoe heeft om dit alsnog geregeld te krijgen… bijzonder slechte kennismaking met HBO voor velen vermoed ik zo!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:34
Ga ik ook gelijk even doen voor een paar oude Cartoon Network series, als ze programma’s toevoegen zoals Dexter, Courage, Ed, Edd ‘n Eddy en Cow and Chicken, ben ik gelijk hooked.

Hoe bevalt het gebruik van HBO en een VPN tot nu toe? Bij mij mislukt de verbinding steeds wanneer ik wil verbinden met de Amerikaanse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:41
Thasaidon schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:45:

Hmm, ik kom ook zojuist van de chat af. Eerst 10m gewacht en uiteindelijk is er beloofd een mail te sturen met de promocode. Dit zou snel gebeuren. Maar als ik dat hier zo lees, is dat verre van zeker :(

Ik hoop iig dat deze snel komt want wij zijn een leuke serie aan het volgen welke we nu niet meer kunnen kijken..... Wat een gedoe zeg.

O ja, ze zei dat er heel veel mensen waren met dit probleem. De iDeal storing heeft ervoor gezorgd dat de accounts niet gekoppeld zijn aan het betalingssysteem waardoor het dus misgaat. Ze gaan de getroffen accounts verwijderen (email loskopelen) en dus een promocode sturen. Daarna moet je op https://www.hbomax.com/redeem een nieuw account aanmaken met de promocode. Je bent dan dus wel helaas 'alles' kwijt (kijkhistorie, favorieten, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Anteros schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:48:
[...]
O ja, ze zei dat er heel veel mensen waren met dit probleem. De iDeal storing heeft ervoor gezorgd dat de accounts niet gekoppeld zijn aan het betalingssysteem waardoor het dus misgaat. Ze gaan de getroffen accounts verwijderen (email loskopelen) en dus een promocode sturen. Daarna moet je op https://www.hbomax.com/redeem een nieuw account aanmaken met de promocode. Je bent dan dus wel helaas 'alles' kwijt (kijkhistorie, favorieten, enz)
Pfff... als ik dat zo hoor heb ik nu al geen vertrouwen meer in HBO.
Dit zijn toch geen "kinderziektes" te noemen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morpheusk
Thasaidon schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:51:
[...]

Idd, beter geen abonnement nemen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Morpheusk schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:53:
[...]

Idd, beter geen abonnement nemen :Y)
Zowel Netflix, Plex, Videoland en Amazon hebben laten zien dat het wel gewoon kan zoals het hoort :P :Y)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Morpheusk
Thasaidon schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:03:
[...]

Zowel Netflix, Plex, Videoland en Amazon hebben laten zien dat het wel gewoon kan zoals het hoort :P :Y)
Tsja, tegenwoordig maakt iedereen overal wel een first world problem van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
Thasaidon schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:03:
[...]

Tja, als je er al geen vertrouwen meer in hebt door die iDeal storing. De één heeft het inderdaad beter voor mekaar dan de ander. Maar zoiets kan gebeuren. Als iedereen met een probleem die code krijgt is het imho redelijk netjes opgelost. Dat je je historie van het eerste maandje kwijt bent is misschien vervelend maar ook niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Thasaidon schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:51:
[...]

Waarom niet? De term 'kinderziektes' betekent niet dat het geen grote problemen kunnen zijn, hè. Met kinderziektes worden problemen in de beginfase bedoeld, en iDEAL-integratie is iets nieuws voor HBO Max.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44
Hahn schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:10:
[...]

Waarom niet? De term 'kinderziektes' betekent niet dat het geen grote problemen kunnen zijn, hè. Met kinderziektes worden problemen in de beginfase bedoeld, en iDEAL-integratie is iets nieuws voor HBO Max.
Mag hopen dat hbo gewoon in zee is met een partij als adyen. Betalingsverkeer besteed je gewoon uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Joostje123 schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:17:
[...]

Mag hopen dat hbo gewoon in zee is met een partij als adyen. Betalingsverkeer besteed je gewoon uit.
Kan, hoeft niet. Was mijn punt verder ook totaal niet. Mijn punt was: een heel groot probleem kan alsnog een kinderziekte zijn. Over een maand zijn die betaalproblemen heus wel opgelost, want dit kost HBO Max ook geld en abonnees.

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 17-04-2022 19:18 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Hahn schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:10:
[...]

En daarmee is nog niet aangetoond dat het probleem bij HBO zat: het zou natuurlijk kunnen dat er bij IDeal wat verkeerd stond… (hoewel me dat wel zou verrassen :) ).

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
(jarig!)
Hier helaas ook nog geen voucher ontvangen, heb uiteindelijk een bericht via Twitter gestuurd en ze gaan het nu verder uitzoeken. Hopelijk helpt het, begint er nu in ieder geval niet op te lijken dat ik morgen The Batman op mijn vrije dag kan kijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
Joostje123 schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:17:
[...]

Dat hebben ze ook gedaan, is hier al genoemd en staat ook op het afschrift de bankapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Laatst online: 21:29
Heeft iemand enig idee of The Batman morgen om 00:01 beschikbaar is of dat dat ergens rond 16:00 gaat zijn zoals bij meer Amerikaanse releases?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
mr.DJ95 schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:02:
Heeft iemand enig idee of The Batman morgen om 00:01 beschikbaar is of dat dat ergens rond 16:00 gaat zijn zoals bij meer Amerikaanse releases?
Ik heb ergens gelezen 3 am uur ET, dat is dus om 9 uur ('s ochtends) bij ons.
hier : https://decider.com/2022/04/17/the-batman-hbo-max-what-time/

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 17-04-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Niet dat The Batman een slechte film is, maar ik zou niet al te hooggespannen verwachtingen ervan hebben, het is geen Nolan-materiaal.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Pietervs schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:37:
[...]
En daarmee is nog niet aangetoond dat het probleem bij HBO zat: het zou natuurlijk kunnen dat er bij IDeal wat verkeerd stond… (hoewel me dat wel zou verrassen :) ).
Ze gebruiken sowieso niet direct ideal, maar het loopt allemaal via Adyen. Kan zijn dat hun koppeling daar niet zo soepel loopt, maar ik kan mij niet voorstellen dat de hele koppeling met Adyen nieuw voor ze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:00
Schijnbaar is het typisch nederlandse Ideal erg lastig voor buitenlandse streamingdiensten. Na HBO was Podimo (podcast) de 2e dienst binnen een maand die die mijn abonnement na betaling niet wilde herkennen. Positieve was daar wel dat de helpdesk het binnen het uur handmatig had opgelost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Sempy schreef op maandag 18 april 2022 @ 00:51:
Schijnbaar is het typisch nederlandse Ideal erg lastig voor buitenlandse streamingdiensten. Na HBO was Podimo (podcast) de 2e dienst binnen een maand die die mijn abonnement na betaling niet wilde herkennen. Positieve was daar wel dat de helpdesk het binnen het uur handmatig had opgelost.
ideal is dan ook een waardeloos product voor zowel verkoper als koper. Het is een digitale ponskaart/acceptgiro (ja hallo jaren 50 van de vorige eeuw) die geen enkele garantie biedt aan koper of verkoper.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@franssie voor de verkoper toch juist wel? Eenmaal afgeschreven kan de betaler niets meer terugdraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 18 april 2022 @ 07:14:
@franssie voor de verkoper toch juist wel? Eenmaal afgeschreven kan de betaler niets meer terugdraaien.
Een automatische incasso kun je wel terugdraaien.
Naar rekening
Naam:HBO MAX
Saldo:€ -3,99

International Bank Account Number: ****

Van rekening
ASN Bankrekening
Omschrijving
HBO MAX
Incassodatum
12-04-2022
Terug te boeken tot
07-06-2022

Incassant ID
Kenmerk machtiging
Referentie
Saldo na transactie
Bekijk vergelijkbare transacties
PDF Downloaden
Terugboeken
Blokkeren
/edit: een na onderste woord in de quote is een optie die ik aan kan klikken en het inwerking stellen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-04-2022 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:42
W1ck1e schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:35:
[...]
Ik heb ergens gelezen 3 am uur ET, dat is dus om 9 uur ('s ochtends) bij ons.
hier : https://decider.com/2022/04/17/the-batman-hbo-max-what-time/
Ja schijnt 3 AM EST te zijn:

https://www.reddit.com/r/...ght_apparently_means_3am/

hoewel ik al wat zie op door de Stichting Brein aangeleverde lijstjes (zeg maar).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hmm, this sucks.

Tot nu toe nog alleen series gekeken, met de app op een Nvidia SHIELD (2017 model) omdat mijn 2016 LG niet ondersteund wordt. Met The Batman aanstaande toch maar eens kijken hoe het met Dolby Vision of een andere vorm van HDR zit. Maar dat is blijkbaar een gevalletje "slecht", gewoon helemaal niks van HDR dus.
Ik weet niet goed hoe het nu allemaal zit, maar volgens mij kan de Shield 2017 wel DV afspelen, maar weer niet via Netflix. Op de Shield 2019 werkt Netflix dan weer wel met DV. Dus ik had gehoopt dat DV met HBO Max wel zou werken, en anders toch op zijn minst HDR10. Maar blijkbaar is dat allemaal teveel gevraagd.

Dus mogelijk dat ik de film nu maar via een andere route ga "opvragen". En dan lekker via de Shield kijken met op z'n minst HDR10.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
The Batman dus in 4K Dolby Vision & Atmos :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WBlEnY0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
3 uur? Zo zo, daar gaan we dan eens uitgebreid voor zitten vanavond wanneer het zonnetje onder is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
niet 3 uur, maar 176 minuten, maar misschien zelfs maar 176 * 23,976 / 25 minuten = 168,79 minuten = 2 uur 49 minuten. (hopelijk niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:55:
Hmm, this sucks.

Tot nu toe nog alleen series gekeken, met de app op een Nvidia SHIELD (2017 model) omdat mijn 2016 LG niet ondersteund wordt. Met The Batman aanstaande toch maar eens kijken hoe het met Dolby Vision of een andere vorm van HDR zit. Maar dat is blijkbaar een gevalletje "slecht", gewoon helemaal niks van HDR dus.
Ik weet niet goed hoe het nu allemaal zit, maar volgens mij kan de Shield 2017 wel DV afspelen, maar weer niet via Netflix. Op de Shield 2019 werkt Netflix dan weer wel met DV. Dus ik had gehoopt dat DV met HBO Max wel zou werken, en anders toch op zijn minst HDR10. Maar blijkbaar is dat allemaal teveel gevraagd.

Dus mogelijk dat ik de film nu maar via een andere route ga "opvragen". En dan lekker via de Shield kijken met op z'n minst HDR10.
Hmmm? Met mijn nog oudere LG Oled 4k TV uit 2015, die alleen HDR10 ondersteunt, wordt icm een Shield 2019 Pro keurig de HDR weergave actief bij The Batman en het andere HBOMax aanbod waarbij Dolby Vision vermeld staat.

Heb je je Shield al eens opnieuw opgestart? Soms is dat hier wel noodzakelijk om HDR via Prime weer actief te krijgen, echter niet altijd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:59
Interessante helpdesk ook wel. Sturen gisteren eindelijk een antwoord op mijn e-mail over het iDeal gedoe van begin vorige week. Vanmiddag door mij beantwoord, waarop ik nu om 17 uur een mail krijg met de titel “we hebben al een tijdje niets van je gehoord “. Hoezo dan? Mail gemist?

Bijzondere introductie van HBO op deze manier. Misschien nog wat procedures aanscherpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
(jarig!)
Nou, hier gaat het ook niet lekker. Ik kreeg zojuist een nieuwe voucher die ik alleen kan gebruiken bij een nieuwe account. Klote, maar het is niet anders. Vervolgens selecteer ik paypal als betaling, doorloop alles. Krijg ik na het betalen weer een foutmelding:
Can’t Verify Your Subscription
We’re having trouble verifying your HBO Max subscription. If you continue to have this issue, contact your subscription provider or renew your HBO Max subscription.
Als ik nu inlog en vervolgens bij abonnement kijk krijg ik het volgende:
We hebben problemen met het ophalen van je gegevens. Probeer het later opnieuw.
Ik wordt hier niet bepaald vrolijk van :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hier werkt HBO Max niet, telkens als ik verder wil kijken bij Game Of Thrones of The Fantasic Beasts sluit de app zichzelf af op Android TV en Android Mobiel.

Meer mensen dit probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 18-04-2022 20:21 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:52
G_Dragon schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:21:
Hier werkt HBO Max niet, telkens als ik verder wil kijken bij Game Of Thrones of The Fantasic Beasts sluit de app zichzelf af op Android TV en Android Mobiel.

Hier hetzelfde probleem. Ik wil The Batman kijken maar de app sluit elke keer.

Op mijn telefoon doet de app het weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
ronnym schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:28:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Ik wil The Batman kijken maar de app sluit elke keer.

Op mijn telefoon doet de app het weer wel
Wij wouden juist verder met The Fantastic Beasts 2 zodat we misschien deze week nog naar de bios kunnen :p maar dat feest gaat niet door vanavond..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:01
G_Dragon schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:21:

Ik heb hetzelfde probleem, app op de shield. Casten vanuit de app (android) naar de shield werkt bij mij wel. Misschien het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hier deed hij het ook niet op de chromecast met google tv, ik kon wel casten, en ik kon ook via LG webOS kijken. Leek bij mij dus echt aan google TV te liggen. Nu werkt die wel weer.

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-04-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@ronnym de app werkt hier weer !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:41

mwa

Apple TV nergens problemen mee.

Ben wel benieuwd wat HBO Max nu voor bandbreedte verbruikt bij zo een grote wereldwijde release van The Batman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hier constant buffering bij the Leftovers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
mwa schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:25:
Apple TV nergens problemen mee.

Ben wel benieuwd wat HBO Max nu voor bandbreedte verbruikt bij zo een grote wereldwijde release van The Batman.
Ik denk om meerdere redenen dat "wereldwijde release" voor HBO niet echt uit maakt. Aangezien in Europa letterlijk andere video's worden gebruikt dan in Amerika kun je er vanuit gaan dat op zijn minst Europa een volledig eigen HBO Max systeem draait volledig los van de Amerikaanse. Voor zover het überhaupt niet distributed is met evt. servers in het netwerk van ISPs. Zie dus ook Netflix. Netflix biedt ook eigen servers aan die ISPs in hun netwerk kunnen plaatsen waarbij Netflix het beheer voor hun rekening neemt. Voordeel voor de ISP is dat ze de data niet hoeven in te kopen, voordeel voor Netflix is ook weer dat ze de data/peering niet hoeven in te kopen. En Netflix voorspelt gewoon welke films of series gekeken zullen worden en kan de data vooraf cachen. Dus als je dat afzet naar HBO vandaag dan zou Netflix er dus voor zorgen dat "nieuwe film The Batman" al naar de servers over de hele wereld is uitgerold. Gebruiker merkt daar uiteraard niks van, maar streamen gaat allemaal wel lekker snel doordat de boel niet vanaf de andere kant van de wereld hoeft te voorlopen over tich hops, maar het dus uit het netwerk van de ISP van de gebruiker komt of "net iets verder weg maar nog steeds regionaal".

But then again, gezien er zoveel wordt gesproken over "oude platform van HBO Go dat nu HBO Max is" zou niks mij verbazen, en voor hetzelfde geldt werkt HBO Max een stuk slechter / onlogischer op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb Netflix, Prime, Videoland, YT Premium en meer. Maar HBO Max heeft er voor gezorgd dat ik na 11 jaar weer eens ben gaan downloaden, uit niet officiële bron.

Er waren 2 series die ik keek en opeens wegwaren op andere platforms, om 2 maanden later op HBO te verschijnen. Ik ben superveel op reis in het buitenland dus download op iPad en S21.

Niks werkt. Downloaden niet, kijken niet. Stijg je op in Nederland, werkt je downloads. Land je in Denemarken, is alles opeens weg. Nu in Nederland blijven alle downloads weer hangen. Als ik meer dan 5% slagingskans heb, is het veel. En dan overdrijf ik niet.

Wat een ongelooflijke rotzooi. Ik heb de 2 series nu via andere bronnen gedownload en HBO hoef ik nooit meer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Vind die app ook zeer matig. Vergeet ook steeds instellingen vast te houden, of vergeet waar we waren gebleven. Als de app het al doet….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:06
Momenteel probeer ik the batman te bekijken via mn nvidia shield pro, werkt prima behalve dan dat ik qua ondertiteling geen NL optie heb. Wel engels en 3 varianten Spaans.

Via mn mobiel heb ik geen enkele optie spaans maar wel engels en nederlands.

Beide zijn via hetzelfde wifi netwerk verbonden.

Hoe verklaar ik dit? (En nog beter, hoe los ik dit op?)

Edit, regio in beide staat op NL. Schiet mij maar lek hoor

[ Voor 7% gewijzigd door MisterEagle op 18-04-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 22:05

IkWilbert

Het is mij!

Net The Batman gekeken op mijn philips android tv dmv de hbo app. Alles ging goed, ook met de NL ondertiteling

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

PWM schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:41:

Wat een ongelooflijke rotzooi. Ik heb de 2 series nu via andere bronnen gedownload en HBO hoef ik nooit meer te zien.
Mooi dat je HBO de schuld geeft… :o

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
HBO is prima.
Batman gekeken met app op de xbox one s. Dan heb ik beter geluid dan wanneer ik de app op de android tv gebruik. Echter met de xbox kan ik de grootte van de ondertitels niet aanpassen. Casten naar chromecast werkt iets minder: de ondertitels staan dan soms op een rare plek. En dat binnen een film of aflevering.
Totaal geen haperingen of storingen in de stream, ook niet met 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Gisteren The Batman gekeken. Wat mij betreft een aanrader voor diegene die graag een wat realistische(re) filmervaring zoeken. Vergelijken met de Nolan trilogie gaat mijn inziens door de stijl wat scheef maar ik kon deze zeker op een ander niveau gelijkwaardig noemen! Ik ga deze zeker nog een keer kijken en ben erg nieuwsgierig naar een eventueel vervolg :)

Overigens 0,0 gezeur via de Apple TV 4K (oude versie).

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 19-04-2022 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ben Harry Potter weer eens aan het kijken. Maar die beeldverhoudingen zijn echt vaag. Bij deel 1 21:9, dus ik dacht dat ze dat allemaal zouden hebben. Nee dus

1,4,6, 7 deel 2 wel, rest 16:9 heel erg vaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 07:52:
Gisteren The Batman gekeken. Wat mij betreft een aanrader voor diegene die graag een wat realistische(re) filmervaring zoeken. Vergelijken met de Nolan trilogie gaat mijn inziens door de stijl wat scheef maar ik kon deze zeker op een ander niveau gelijkwaardig noemen! Ik ga deze zeker nog een keer kijken en ben erg nieuwsgierig naar een eventueel vervolg :)

Overigens 0,0 gezeur via de Apple TV 4K (oude versie).
Ik geef ‘m een 7. Prima film maar totaal onnodig na de fantastische Nolan reeks.
ArthurMorgan schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 07:52:
Ik ben Harry Potter weer eens aan het kijken. Maar die beeldverhoudingen zijn echt vaag. Bij deel 1 21:9, dus ik dacht dat ze dat allemaal zouden hebben. Nee dus

1,4,6, 7 deel 2 wel, rest 16:9 heel erg vaag :D
Klopt helemaal. Gaat nergens over.
Ik merk toch al dat ik mij meer en meer ga ergen aan zwarte balken. “Mijn beleving” is nooit minder wanneer mijn beeldscherm volledig wordt gebruikt. :P
Wanneer ik een film opzet en alweer zie dat 2/3 van het beeld zwart is komt er een klein zuchtje bij mij vandaan ;) .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2022 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:39:
Wanneer ik een film opzet en alweer zie dat 2/3 van het beeld zwart is komt er een klein zuchtje bij mij vandaan ;) .
Zelfs wanneer je "Zack Snyder's Justice League" (1:33 / 1.00) kijkt op een 21:9 scherm zijn de beide zwarte balken samen 3/7 van het scherm (verdeeld over links en rechts) en het beeld (zoals de Zack het bedoeld heeft) 4/7. En dat is ongeveer 42% dus ruim minder dan 66%. ;)
Ik heb liever niet dat er gesneden wordt in het beeld formaat of dat het opgerekt wordt. Net zo min als fragmenten eruit snijden of inkorten.

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 19-04-2022 10:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sandernochill
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
[...]

Ik geef ‘m een 7. Prima film maar totaal onnodig na de fantastische Nolan reeks.

[...]
Niet mee eens, deze zet een heel ander gotham neer en vooral een heel andere Bruce Wayne. Ik snap wel dat 'we' een beetje batman verzadigd zijn na 3 films die arguably de beste superhelden films ooit zijn, maar;
De hele sfeer is veel grittier (regent altijd, depressief) en zo uit zich dat ook in Batman, niet 100% zeker van zichzelf, oogt ongelukkig, etc. Dit zet een heel andere sfeer neer als de 'superheld' die we zagen in de nolan trilogie. Ik vond het tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W1ck1e schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:58:
[...]
Zelfs wanneer je "Zack Snyder's Justice League" (1:33 / 1.00) kijkt op een 21:9 scherm zijn de beide zwarte balken samen 3/7 van het scherm (verdeeld over links en rechts) en het beeld (zoals de Zack het bedoeld heeft 4/7. En dat is ongeveer 42% dus ruim minder dan 66%. ;)
Haha ja inderdaad dat is er helemaal een.

Ik heb nog nooit een serie of film gezien waarbij ik dacht: wat jammer dat er geen zwarte balken zijn, nu is mijn ervaring minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

On_E

Housemusic

Ik vond The Batman vooral te lang duren, laatste uur is weinig van blijven hangen. Komt wel een keer een rewatch. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
[...]

Smaken verschillen blijkt wel weer, ik ben het wat dat betreft eens met @Sandernochill.

Ik heb Christian Bale érg hoog staan en Robert Pattinson alles behalve, maar vooraf wist ik wel dat The Batman hem als acteur zou kunnen maken of breken voor veel mensen. Voor mij is dit het laatste geweest.

Na er een nacht over geslapen te hebben twijfel ik zelfs of ik dit niet een betere film vond dan die van Nolan. Omdat ze zó verschillend zijn is dat mijn inziens niet heel relevant. Onnodig kan ik dit dan ook zeker niet noemen. Onnodig is een film zoals de laatste Green Lantern :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:05:
[...]

Smaken verschillen blijkt wel weer, ik ben het wat dat betreft eens met @Sandernochill.

Ik heb Christian Bale érg hoog staan en Robert Pattinson alles behalve, maar vooraf wist ik wel dat The Batman hem als acteur zou kunnen maken of breken voor veel mensen. Voor mij is dit het laatste geweest.

Na er een nacht over geslapen te hebben twijfel ik zelfs of ik dit niet een betere film vond dan die van Nolan. Omdat ze zó verschillend zijn is dat mijn inziens niet heel relevant. Onnodig kan ik dit dan ook zeker niet noemen. Onnodig is een film zoals de laatste Green Lantern :)
Smaken verschillen ja. :)
Een slechte film is het sowieso niet te noemen en kan mij voorstellen dat iemand anders deze beter vind dan de Nolan serie.

Voor mij is de Nolan trilogie veel beter en dat is een combi van wie Batman speelt maar vooral door de tegenstanders. Die rollen zijn sterk neer gezet daar.

“Onnodig” is uiteraard mijn gedachte die ik opnoem en geen feit. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2022 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Sandernochill schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:59:
[...]

Niet mee eens, deze zet een heel ander gotham neer en vooral een heel andere Bruce Wayne. Ik snap wel dat 'we' een beetje batman verzadigd zijn na 3 films die arguably de beste superhelden films ooit zijn, maar;
De hele sfeer is veel grittier (regent altijd, depressief) en zo uit zich dat ook in Batman, niet 100% zeker van zichzelf, oogt ongelukkig, etc. Dit zet een heel andere sfeer neer als de 'superheld' die we zagen in de nolan trilogie. Ik vond het tof
Volledig mee eens. Buiten de setting (Batman, Gotham, etc) heeft de Nolan trilogie weinig in het gemeen met deze film. Je kan het eigenlijk bijna geen superhelden film noemen en dat is de kracht van de film.

Wat mij betreft kunnen er nooit teveel Batman films zijn. Regisseurs geven al decennia hun eigen draai aan het personage en de bijbehorende lore. Joker in 2019 was ook fantastisch ondanks dat Heath's versie echt iconisch is en de hele trilogie zo goed maakte.
Pagina: 1 ... 19 ... 56 Laatste

Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC