Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:23
Gaat het synchroniseren tussen alle apps goed bij jullie? Wij ervaren nu steeds dat als we op de tv beneden een aflevering gekeken hebben, deze 5 minuten later op de slaapkamer nog als ongezien staat. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:24
*knip*
Zie de topicwarning, dat is hier off-topic en niet toegestaan.

[ Voor 85% gewijzigd door tweakduke op 06-04-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:52

Licko

ZVDK

Ik heb alle posts over ontbrekende subs eigenlijk over geslagen, kijk altijd zonder. Maar heb nu toch zelf een klacht over subs :P
Ik ben gisteren begonnen aan Peacemaker en daar wordt, ondanks dat ik subs uit heb staan, Engelse ondertiteling getoond op bepaalde momenten (wanneer er een stukje Engelse tekst in beeld is). Is dit niet uit te schakelen?

Ik kijk via de HBO Max app op een LG CX. Meer mensen die dit probleem ervaren?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:32
Quote en reactie verwijderd *off-topic*

[ Voor 87% gewijzigd door tweakduke op 06-04-2022 15:10 ]

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 19:27

Apoca

Array Technology Industry

1shot1kill schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:49:
[...]
Heb jij hier een oplossing voor gevonden? Ik heb dezelfde Shield en Dune in zijn geheel zonder enige problemen gekeken en wat andere films en series even kort aangehad zonder problemen maar bij Westworld ie elke 2 a 3 seconden wat frames, op mijn pc lijkt het wel gewoon goed te werken.
Yes uiteindelijk heb ik het gewoon met de Refresh Rate app ( uit de google play store ) gewoon kunnen oplossen, nu werkt het prima. Moet die wel even schakelen tot die op de juiste framerate zit maar daarna geen issues meer. Ik gebruik dit ook bij Netflix, ik ben gewoon gevoeliger voor niet vloeiend beeld, mijn vriendin merkte het veel minder kwam ik achter toen ik aan het klagen was.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:24
*knip*
Ja, geen idee. Ik kon niet echt iets terugvinden in dit topic, maar ik zie nu ook dat dit niet toegestaan is volgens de regels. Ik vroeg me ook meer af of deze content nog naar NL gaat komen. Bijvoorbeeld wat oudere films (van Kurosawa) en wat nieuwere zooi (zoals Drive My Car).

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 06-04-2022 15:10 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:22
Gisteren aan de serie Our Flag Means Death begonnen nadat ik er positieve dingen over gelezen had. Krijgt ook hoge scores:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgQItyDZEfHH20hN_OKJpy4wF3o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LF8s7RSLLnuJpBUtzn3mMfaw.png?f=user_large

Eerste aflevering gezien. Humor en piraten. Ga het zeker verder kijken! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

RobertMe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:58:
[...] En ja, dan mag je bij Netflix 4 streams tegelijkertijd kijken, maar dat heb ik helemaal niet nodig en ik ben "anti account delen" (wat volgens de voorwaarden bij mijn weten ook niet mag).
Kreeg net dit bericht via c't:
https://www.ct.nl/nieuws/...lternatieve-abonnementen/
maar het stond uiteraard hier al:
VirinR in "Netflix Nederland en België"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Er zal vast wel nieuwe ‘oude’ content van HBO en WB toegevoegd worden op korte termijn.
Ze zullen ook last hebben van de contracten met andere maatschappijen die (tijdelijk) de uitzendrechten van hun series/ films in Nederland (of heel Europa) hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 06-04-2022 15:10 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ike. schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:19:
[...]

Er zal vast wel nieuwe ‘oude’ content van HBO en/ of WB toegevoegd worden op korte termijn.
Ze zullen ook last hebben van de contracten met andere maatschappijen die (tijdelijk) de uitzendrechten van hun series/ films in Nederland (of heel Europa) hebben.
Niet helemaal. Een aantal series die ik volgde zijn begin dit jaar van andere streamingdiensten afgehaald, die eigendom/gemaakt zijn door Warner Bros; maar nu een maand later staat het nog steeds niet op Max. Dit i.c.m het ontbreken van ondertiteling bij veel series maakt het toch wel erg teleurstellend. Het is dat ik dan m'n eeuwigdurende korting verlies maar anders had ik inmiddels alweer opgezegd.

tot zover nog prima dat je het van andere streaming afhaalt maar zorg dan gewoon wel dat het er direct opstaat :(

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 05-04-2022 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-06 21:36
RodeStabilo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:24:
[...]

Niet helemaal. Een aantal series die ik volgde zijn begin dit jaar van andere streamingdiensten afgehaald, die eigendom/gemaakt zijn door Warner Bros; maar nu een maand later staat het nog steeds niet op Max. Dit i.c.m het ontbreken van ondertiteling bij veel series maakt het toch wel erg teleurstellend. Het is dat ik dan m'n eeuwigdurende korting verlies maar anders had ik inmiddels alweer opgezegd.

tot zover nog prima dat je het van andere streaming afhaalt maar zorg dan gewoon wel dat het er direct opstaat :(
Rechten op series en films zijn altijd heel vaag en wat het ook nog ingewikkeld maakt is dat hbo dat wij in Europa hebben een apart bedrijf is dat de rechten waarschijnlijk weer moet kopen van hbo/Warner in de US.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Gisteravond begonnen aan The Righteous Gemstones. Deze kende ik nog niet maar gelukkig nu wel. Het is vanaf de eerste scene hilarisch. Heerlijk hoe ze de hypocrisie van bepaalde religieuze mensen verbeelden. Zit ook een vleugje drama doorheen wat het nog beter maakt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Frank op 05-04-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
baco101 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:44:
[...]

Rechten op series en films zijn altijd heel vaag en wat het ook nog ingewikkeld maakt is dat hbo dat wij in Europa hebben een apart bedrijf is dat de rechten waarschijnlijk weer moet kopen van hbo/Warner in de US.
Bizar als dat waar is trouwens. Toont wel aan hoe fout die industrie eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-06 15:37
rwr_ schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:21:
[...]

Ja, geen idee. Ik kon niet echt iets terugvinden in dit topic, maar ik zie nu ook dat dit niet toegestaan is volgens de regels. Ik vroeg me ook meer af of deze content nog naar NL gaat komen. Bijvoorbeeld wat oudere films (van Kurosawa) en wat nieuwere zooi (zoals Drive My Car).
Het verschil in films met de VS is inderdaad erg groot (voor mij komt dat vooral doordat de VS Turner Classic Movies heeft met bv. de Dirty Harry serie, Pale Rider, The Outlaw Josey Wales, etc).

Ik ben meer een filmkijker dan een seriekijker (en heb niets met Marvel en DC ;). Ik vind momenteel het aanbod op HBO Max dan ook tegenvallen.

[ Voor 7% gewijzigd door gigi71 op 05-04-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

De verhouding films en series ligt bij alle streamingdiensten wel wat scheef, vind ik. Grofweg is het zo'n 80% aan series en 20% aan films, ook bij HBO helaas.
Ik ben echt wel liefhebber van series, maar in de weekend avonden (vrijdag, zaterdag, zondag) kijk ik ook graag een filmpje. Binnen no time ben je dan wel door de spoeling films heen (films die voor jou interessant zijn, bedoel ik dan, want niemand vind al het film aanbod leuk).

Ik hoop echt dat hier verandering in gaat komen, zeker nu er zoveel diensten zijn en zij nóg meer moeten concurreren met elkaar.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:40
baco101 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:44:
[...]
HBO Europe en Nordic zijn beide vrijwel alleen nog maar papieren bedrijven voor belasting(ontduiking) en GDPR. Het was al aangekondigd dat de HBO GO platformen e.d. allemaal gaan verdwijnen en alles HBO Max in gaat rollen. Dat is denk ik ook waarom alles nog zo meh geregeld is qua content. Deze hele backend gaat gewoon weg zodra ze die gedeelde service van HBO Max en Discovery+ hebben gefixt. Dat zou namelijk naar verluid een nieuwe app met backend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
KillerBee schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:15:
De verhouding films en series ligt bij alle streamingdiensten wel wat scheef, vind ik. Grofweg is het zo'n 80% aan series en 20% aan films, ook bij HBO helaas.
Ik ben echt wel liefhebber van series, maar in de weekend avonden (vrijdag, zaterdag, zondag) kijk ik ook graag een filmpje. Binnen no time ben je dan wel door de spoeling films heen (films die voor jou interessant zijn, bedoel ik dan, want niemand vind al het film aanbod leuk).

Ik hoop echt dat hier verandering in gaat komen, zeker nu er zoveel diensten zijn en zij nóg meer moeten concurreren met elkaar.
Ik denk dat dit inherent is aan streaming dus snel zal het niet veranderen. Het hele business model draait om mensen permanent geabonneerd te houden en daar passen series een stuk beter bij dan films. Series zijn goedkoper om te produceren en worden (meestal) over 6-8 weken uitgezonden, wat veel meer fan engagement teweeg brengt. Het serie formaat leent zich ook een stuk beter met grootschalige en complexe verhalen t.o.v film. Er zijn dus een hoop redenen voor.

Het is wachten totdat het elitaire Hollywood zich gaat realiseren dat de gouden Cinema jaren ver achter ons liggen en streaming de toekomst is. Je ziet nu al wat beweging met Amazon die MGM koopt. Disney/Fox natuurlijk en Warner/HBO. Maar streaming is nog steeds geen prioriteit en dat zal nog wel jaren duren gok ik zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Frank op 05-04-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Frank schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:13:
Je ziet nu al wat beweging met Amazon die MGM koopt. Disney/Fox natuurlijk en Warner/HBO. Maar streaming is nog steeds geen prioriteit en dat zal nog wel jaren duren gok ik zo.
Dat diverse streamindiensten (zoals HBO) bioscoopfilms al snel op hun platform zetten is een van de redenen om het account aan te houden en is een stap in de goede richting idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
RodeStabilo schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:16:
[...]

Dat diverse streamindiensten (zoals HBO) bioscoopfilms al snel op hun platform zetten is een van de redenen om het account aan te houden en is een stap in de goede richting idd.
Zeker ja. Ik kijk erg uit naar The Batman over 2 weken :) Als je kijkt naar de berg kritiek die Warner Bros. kreeg van Hollywood (vooral Christopher Nolan) toen plannen bekend werden om Tenet day-and-date uit te brengen op HBO Max, dan verwacht ik op korte termijn weinig grote verandering buiten een korter release window ala HBO Max. Hollywood zit vol boomers die interesse hebben in de status quo te behouden. Beste scenario zou zijn als "Big Streaming" (Amazon, Apple, Disney, Netflix, Warner/HBO) gaat consolideren en studio's gaat opkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakie66
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:14
Frank schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:25:
[...]

Zeker ja. Ik kijk erg uit naar The Batman over 2 weken :) Als je kijkt naar de berg kritiek die Warner Bros. kreeg van Hollywood (vooral Christopher Nolan) toen plannen bekend werden om Tenet day-and-date uit te brengen op HBO Max, dan verwacht ik op korte termijn weinig grote verandering buiten een korter release window ala HBO Max. Hollywood zit vol boomers die interesse hebben in de status quo te behouden. Beste scenario zou zijn als "Big Streaming" (Amazon, Apple, Disney, Netflix, Warner/HBO) gaat consolideren en studio's gaat opkopen.
En dan de bioscopen maar als streaming platform aan te gaan bieden. En wat te denken van onafhankelijke producenten van mooie films die zo niet mainstream zijn.

Het is al relatief snel dat de films beschikbaar zijn, eerder dan Bluray/DVD in het verleden.

Het aanbod wordt schraler, als alleen de streamers nog films maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Ik ben ook maar eens begonnen met Euphoria en zit inmiddels in seizoen 2, goede serie. Fijn om een serie te zien zonder de nep preutsheid van tegenwoordig. Hopelijk blijft HBO dat lef houden en vallen ze uiteindelijk ook niet voor het gemekker.
Aanrader!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 05-04-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-06 21:36
Frank schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:25:
[...]

Welke studios zouden disney & hbo/Warner (net gekocht door discovery) moeten kopen? Disney zal denk ik geen toestemming krijgen om nog meer te kopen. Amazon heeft mgm gekocht. Apple en Netflix zouden wat kunnen kopen, maar voor Apple en Amazon zijn streaming geen core business.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:11
Frank schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:48:
Gisteravond begonnen aan The Righteous Gemstones. Deze kende ik nog niet maar gelukkig nu wel. Het is vanaf de eerste scene hilarisch. Heerlijk hoe ze de hypocrisie van bepaalde religieuze mensen verbeelden. Zit ook een vleugje drama doorheen wat het nog beter maakt :)

[YouTube: The Righteous Gemstones Season 1 Trailer | Rotten Tomatoes TV]
Wij (mijn vriendin en ik) hebben deze ook gekeken afgelopen week. Prima serie inderdaad, met soms echt grappige momenten. Mooi ook om deze te kijken als tegenhanger van Succession, omdat in beide series een disfunctionele familie centraal staat.

Overigens vonden wij Big Little Lies ook leuk. Met name seizoen 1 is sterk. In het tweede seizoen waren sommige ontwikkelingen naar onze smaak wat te vergezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
baco101 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:12:
[...]
hbo/Warner (net gekocht door discovery) moeten kopen? [...]
Ze zijn samengegaan, maar als je al 1 moet aanwijzen die de ander heeft gekocht dan is het zeker WarnerMedia (of eigenlijk AT&T) die Discovery, Inc. heeft gekocht. Eerstgenoemde was een factortje 7 tot 8 groter en de aandeelhouders van laatstgenoemde gaan ook "maar" een derde van de aandelen van het nieuwe bedrijf krijgen. De combinatie gaat overigens "Warner Bros. Discovery" heten. Een super pakkende naam al zeg ik het zelf :+
Overigens als je naar de lijst met assets gaat kijken dan zie je dat ze genoeg productiebedrijven hebben, ook voor films. Die zitten echt wel goed inderdaad.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 05-04-2022 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
KillerBee schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:15:

Nah, ik zie liever nog meer series. Voordat je goed en wel in een film zit is die alweer afgelopen.
Series geven veel ruimte en zijn veel verslavender. Precies wat een streamingdienst graag wil zien.

Onze kijklijst van HBO Max is inmiddels flink gevuld, er staat zoveel op.

Hung is ook een leuke om te volgen. Een comedy drama wat gaat over een onderbetaalde high school leraar die uit wanhoop een tweede carrière start met dank aan zijn plus pakket.

Heerlijk, dat niet-preutse van HBO.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHzCGfytbvpXQ5gnHPtbM_WGRg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pWtv7SnxrqRip1vURCXnwTvg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:31
Anoniem: 1486766 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:01:
Ik ben ook maar eens begonnen met Euphoria en zit inmiddels in seizoen 2, goede serie. Fijn om een serie te zien zonder de nep preutsheid van tegenwoordig. Hopelijk blijft HBO dat lef houden en vallen ze uiteindelijk ook niet voor het gemekker.
Aanrader!
Kostte me wat moeite om aan te beginnen (was bang dat het weer zo'n teenage drama zou zijn beetje als '13 reasons why (I became a drama queen)', maar heeft me positief verrast. Inmiddels ook al in seizoen 2 bezig.
CR2032 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:16:
[...]

Nah, ik zie liever nog meer series. Voordat je goed en wel in een film zit is die alweer afgelopen.
Series geven veel ruimte en zijn veel verslavender. Precies wat een streamingdienst graag wil zien.

Onze kijklijst van HBO Max is inmiddels flink gevuld, er staat zoveel op.

Hung is ook een leuke om te volgen. Een comedy drama wat gaat over een onderbetaalde high school leraar die uit wanhoop een tweede carrière start met dank aan zijn plus pakket.

Eens. Ik kijk vrijwel nooit meer films (anders dan The Batman, Spiderman en Dune zo goed als niets gezien het afgelopen jaar). Ik verlies mezelf veel liever in een (langlopende) serie.
Banshee is dan ook een aanrader. Ook op gebied van geweld verre van 'preuts'.

Hung jaren geleden ook gezien, was wel grappig ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 12:22
Nu aan True Detective seizoen 3 begonnen. Toen het uitkwam niet gekeken. Na de zure na smaak van seizoen 2 haha.
Maar seizoen 3 is weer goed zoals seizoen 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Never mind. :)

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 06-04-2022 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
On_E schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:59:
Ik vermaak me met Winning Time : The Rise of the Lakers Dynasty. :)

Losjes gebaseerd op de beginjaren van Magic Johnson bij de LA Lakers.
Ja ben er ook aan begonnen. Is een lekkere serie (met enige fantasie) om te kijken hoe de NBA competitie veranderd is zoals wij deze nu kennen.
De cast van acteurs is ook heel goed met oa John C. Reilly en Solomon Hughes als Kareem Abdul-Jabbar _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:04
sverzijl schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:33:

Banshee is dan ook een aanrader. Ook op gebied van geweld verre van 'preuts'.
Banshee! _/-\o_
Een van mijn favoriete series!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Zojuist een app update gehad op de Apple TV. Ziet er behoorlijk anders uit! Gebruikt nu de native Apple TV video player zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Frank schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:20:
Zojuist een app update gehad op de Apple TV. Ziet er behoorlijk anders uit! Gebruikt nu de native Apple TV video player zo te zien.
O Ik dacht een systeem update ?
Want hij deed er een paar minuten over en moest opnieuw opstarten.
Was 15.4.1 en nu 15.4.2.
En moest me afstandbediening opnieuw koppelen.
Hoe zie je dat ie een app update ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
chucky666 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:59:
[...]

O Ik dacht een systeem update ?
Want hij deed er een paar minuten over en moest opnieuw opstarten.
Was 15.4.1 en nu 15.4.2.
En moest me afstandbediening opnieuw koppelen.
Hoe zie je dat ie een app update ?
Ik zat toevallig in de App Store te bladeren en zag dat er een update van de app klaar stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Euphoria seizoen 2 nu ook helemaal gezien. Valt flink tegen na seizoen 1, kwam er soms maar met moeite doorheen. En dit seizoen begon nog wel zo goed met de eerste aflevering.
Jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 07-04-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:04
Frank schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:20:
Yup, UI kit wordt nu gebruikt. Erg fijne update tot nu toe :)

Hopelijk wordt de Nederlandse ondertiteling van hun content ook rap toegevoegd. Ergens is het raar dat bijvoorbeeld Westworld toen het nog bij Ziggo zat in het Extra pakket wel volledig Nederlands ondertitelt was en nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:33
Miki schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:22:
[...]

Yup, UI kit wordt nu gebruikt. Erg fijne update tot nu toe :)

Hopelijk wordt de Nederlandse ondertiteling van hun content ook rap toegevoegd. Ergens is het raar dat bijvoorbeeld Westworld toen het nog bij Ziggo zat in het Extra pakket wel volledig Nederlands ondertitelt was en nu niet meer.
Er zijn ondertussen aardig wat series met NL'se ondertiteling. Zo zit ik nu midden in Succession met NL'se ondertiteling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Herax10NL schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:35:
[...]

Er zijn ondertussen aardig wat series met NL'se ondertiteling. Zo zit ik nu midden in Succession met NL'se ondertiteling.
Hopelijk volgen ze dat op voor andere content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-06 22:05
Is er al bij iemand van de Ideal betalers een tweede termijn afgeschreven vandaag? Vandaag is de volgende factuurdatum voor mij dus ik ben zeer benieuwd of de incasso automatisch af wordt geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ilex schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:16:
Is er al bij iemand van de Ideal betalers een tweede termijn afgeschreven vandaag? Vandaag is de volgende factuurdatum voor mij dus ik ben zeer benieuwd of de incasso automatisch af wordt geschreven.
Bij mij in ieder geval tot nu nog niet. Vandaag zou er gefactureerd moeten worden. Echter ik kan nog niets zien bij de geplande/periodieke incasso's. Ik heb via ideal betaald van een abnamro rekening waar in principe altijd voldoende geld op staat.
Geven we een update zodra we zien dat het betaald is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-06 22:05
W1ck1e schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:21:
[...]

Bij mij in ieder geval tot nu nog niet. Vandaag zou er gefactureerd moeten worden. Echter ik kan nog niets zien bij de geplande/periodieke incasso's. Ik heb via ideal betaald van een abnamro rekening waar in principe altijd voldoende geld op staat.
Geven we een update zodra we zien dat het betaald is ?
Bij mij staat er ook nog niets bij de geplande incasso's dus ik ben zeer benieuwd. Zodra er bij mij iets wordt afgeschreven laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
bij de bank is het er nog niet af, maar op de site van HBO max staat wel: Next Billing Date: May 8, 2022

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Tja..
Gefactureerd via: HBO Nordic AB
Huidig pakket: Standaard 50% korting voor altijd (maandelijks)
Prijs: € 3,99/maand
Betaalmethode: iDEAL ....
Volgende factuurdatum: 8 apr. 2022
Dus zal nog wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij zal het ook deze ochtend moeten (wel of niet) lukken. Ik zal het ook even melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:31:
bij de bank is het er nog niet af, maar op de site van HBO max staat wel: Next Billing Date: May 8, 2022
Bij mij nog niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4uy06YilPKHaAu5AsBirZPzzFg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cFqMG0VQWsJdbnXAypwBEn31.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Bij mij staat volgende factuurdatum ook op 8 mei 2022. Er zal op de 'achtergrond' dus wellicht iets gaande zijn.
Vooralsnog hier ook tot nu toe nog niets afgeschreven

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:46
Idem, nog niets afgeschreven, vermelding van 8april als volgende factuurdatum vooralsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Op dit moment is 8 mei de volgende factuurdatum, maar nog niets te zien bij mijn bankrekening (niet als incasso, niet als afschrijving).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Via mijn creditcard is het er wel al af. Ideal zal vanzelf wel komen vandaag.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 12:44
Chat zegt dat het in de loop van vandaag KAN worden afgeschreven. Nou, het is te hopen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakery
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:24
Misschien is dit wel een goedmakertje na al dat geneuzel met niet herkende iDeal-betalingen 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Laatst online: 16-06 13:37
Ik kreeg op m'n creditcard (via Google Play) al wel een afschrijving vandaag, dus die werkt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 12:44
Ideal via ING is de volgende factuurdatum ook naar 8 mei gegaan. Komt wel goed, zal wel maandag of zo voor april afgeschreven worden ivm weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310184

Bij mij staat het abonnement 2.5 weken na iDeal betaling nog op "tijdelijke toegang".

Afspeelproblemen blijken ondanks overleg met de support ook niet oplosbaar; afspelen blijft kort haperen om de tien seconden ofzo ondanks meestal > 100 Mbps download snelheid. In tegenstelling tot Netflix of Youtube is voor HBOMax kennelijk een nieuwere PC vereist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Anoniem: 310184 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:47:
Bij mij staat het abonnement 2.5 weken na iDeal betaling nog op "tijdelijke toegang".

Afspeelproblemen blijken ondanks overleg met de support ook niet oplosbaar; afspelen blijft kort haperen om de tien seconden ofzo ondanks meestal > 100 Mbps download snelheid. In tegenstelling tot Netflix of Youtube is voor HBOMax kennelijk een nieuwere PC vereist :(
Draai hier op een 3770K met een 660TI en een 50Mbps lijn en HBO draait gewoon soepel in zowel Windows (10) als ook in Linux (ongeacht de browser). Nu is dat natuurlijk niet een goede vergelijking met jouw systeem, maar de hardware is niet perse de bottleneck

[ Voor 3% gewijzigd door Slaiter op 08-04-2022 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Anoniem: 310184 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:47:

Geen problemen hier met een pc uit 2014 (asus vivopc vm40b met een celeron 1007u processor, voorzien van 8 GB ram, met een 500 GB ssd). In chrome browser 64bits op windows 10 home, bedraad aangesloten op internet. Gebruikte bandbreedte is een fractie van het abonnement: (2 Mbit van de 150 down)
Ik vermoed dat jouw pc wifi gebruikt en dat dat wellicht een factor is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:41
Kunnen we het hier niet wat meer over de inhoud van HBO Max hebben, dat gekwek over wel niet abo afgeschreven is toch totaal niet interresant!

Gisteravond pareltje gekeken, Poolse serie: The Thaw, beetje al la Bridge, a la Deense, Zweedse series.

[ Voor 0% gewijzigd door dinandus op 08-04-2022 18:11 . Reden: Correctie titel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 22:17

Mr. Freeze

¡GO!

dinandus schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:53:
Kunnen we het hier niet wat meer over de inhoud van HBO Max hebben, dat gekwek over wel niet abo afgeschreven is toch totaal niet interresant!

Gisteravond pareltje gekeken, Poolse serie: The Taw, beetje al la Bridge, a la Deense, Zweedse series.
Heb je de titel goed? Op m’n telefoon kan ik niets vinden bij HBOMAX.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVJnSKZXXkcLFTWtWSlvH3UNxvo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KsUZt2pqa3UMszXbzLtl3lpG.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Mr. Freeze op 08-04-2022 17:59 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@dinandus niet aan ergeren. Over 3-4 weken is die discussie afgelopen en zie je em pas weer terug als ze een wijziging doen aan de abonnementen en we geen 50% korting meer krijgen met alle content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:41
Mr. Freeze schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:57:
[...]

[Afbeelding]
Zal in de loop van de avond even kijken, mischien onder de Poolse titel, echter weet ik die ook zo niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:11
Mr. Freeze schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:57:
[...]

[Afbeelding]
The Thaw, staat ook in rijtje recent toegevoegde titels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Voor de kleine kijkers, er lijken nieuwe dingen toegevoegd als (Engelse) Sesamstraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Caelorum schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:58:
@dinandus .. als ze een wijziging doen aan de abonnementen en we geen 50% korting meer krijgen met alle content.
Hoe meer deze verwachting wordt uitgesproken hoe groter de kans dat hbo dat daadwerkelijk gaat doen. Ik ben het echter niet met je eens. Mocht het wel gebeuren dan is het een optie om dan het abonnement steeds aan en uit te zetten voor een maand. Kost je even veel en hbo heeft er meer werk aan. Als je het dan even vergeet aan te zetten dan ben je zelfs goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@W1ck1e ik geloof het ook niet zo. Het is geen Disney. Aan de andere kant weet je het maar nooit. Ik heb in ieder geval alleen de consensus in dit topic hierover neergezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 08-04-2022 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
erwn schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:16:
Voor de kleine kijkers, er lijken nieuwe dingen toegevoegd als (Engelse) Sesamstraat.
https://www.justwatch.com/nl/provider/hbo-max/new

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310184

W1ck1e schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:00:
[...]
Geen problemen hier met een pc uit 2014 (asus vivopc vm40b met een celeron 1007u processor, voorzien van 8 GB ram, met een 500 GB ssd). In chrome browser 64bits op windows 10 home, bedraad aangesloten op internet. Gebruikte bandbreedte is een fractie van het abonnement: (2 Mbit van de 150 down)
Ik vermoed dat jouw pc wifi gebruikt en dat dat wellicht een factor is.
Ik heb een netwerkkabel naar de kabelmodem, geen Wifi dus dat is het probleem niet. Gemeten download snelheid ligt tussen 40 Mbps bij spitsuur tot 100-125 Mbps op rustiger momenten. Mijn 4 GB Ram is krap maar gezien de ervaring van Slaiter en mijn eigen ervaring met Netflix zal dat ook niet het probleem zijn. Support denkt dat mijn graphics (NVidia ION) misschien te oud is maar het blijft raden. Ook opnieuw installeren van Windows 10 bleek niets uit te maken. De gebruikte MediaPC is uit 2012; dat is "oud" maar voor dit soort gebruik normaal voldoende dus erg jammer dat hij voor HBOMax niet werkt. Dan maar hopen dat het met een nieuwe PC wél werkt :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

...en app (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Eens, gebruik hem nu een aantal weken, ook op mijn NVidia Shield. Gewoon JustWatch openen, serie of film uitzoeken en dat JustWatch meteen de app van de streamingdienst start. Alleen werkt het soms net niet goed en start die bv een andere / verkeerde aflevering (oudere). Maar gezien ik het tot nu toe alleen met HBO Max heb gebruikt weet ik niet of dat aan HBO Max ligt of aan JustWatch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Voor de iDeal betalers onder ons die op 8 maart hun abonnement hebben geactiveerd: ik heb gisteren toch even navraag gedaan bij HBO, is naar gekeken en zij gaven aan dat er een incasso is gestart (ondanks dat er aan mijn kant nog niets te zien is).
Even afwachten tot na het weekend dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 12:51
Ik heb via iDeal op de 8e een abonnement afgesloten. Volgende factuur zou vandaag moeten zijn. Ben benieuwd :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:43
Waarom maakt iedereen zo druk om een incasso? 8)7 Hier gisteren keurig geïncasseerd.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Morpheusk Uiteraard fijn voor jou, maar omdat het bij jou toevallig wél op de aangegeven dag gebeurd, mogen anderen -bij wie dit niet gebeurd- hier zich niet een klein beetje zorgen om maken? (een niet gelukte betaling, draait tenslotte uit op het kwijtraken van de 50% korting).
Een klein beetje inlevingsvermogen mag wel, je bent niet alleen op deze wereld... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:43
KillerBee schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:29:
@Morpheusk Uiteraard fijn voor jou, maar omdat het bij jou toevallig wél op de aangegeven dag gebeurd, mogen anderen -bij wie dit niet gebeurd- hier zich niet een klein beetje zorgen om maken? (een niet gelukte betaling, draait tenslotte uit op het kwijtraken van de 50% korting).
Een klein beetje inlevingsvermogen mag wel, je bent niet alleen op deze wereld... ;)
Als hbo te laat incasseert raak je die 50% echt niet kwijt. Druk maken om niks….

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Morpheusk schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:55:
[...]

Als hbo te laat incasseert raak je die 50% echt niet kwijt. Druk maken om niks….
Dat is natuurlijk allemaal een aanname ;) Als je onvoldoende geld op de rekening hebt staan en ze het abonnementsgeld dus niet kunnen afschrijven vervalt de korting ook. Maar ja, het zou ook niet heel handig zijn om nu een berg klanten weg te jagen op basis van een eigen (technisch) probleem. Maar zelfs als het wel goed komt is het de vraag hoe en wat. Want initieel met de ideal problemen was het geld wel afgeschreven en was er alsnog geen abonnement beschikbaar. Voor hetzelfde geldt is dadelijk het abonnement dus enkele dagen niet beschikbaar omdat de automatische incasso niet is uitgevoerd en het abo dus niet meer geldig is. Dan kan het ook zomaar enkele dagen duren voordat HBO de boel weer heeft recht getrokken / "tijdelijk abonnement" ervan heeft gemaakt / ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Justwatch is een waardeloze app op de iPad. Critical bootstrap error en crash.
De site is wel handig.

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 09-04-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Toen ik zojuist op de app keek had ik veel meer content als normaal erop staan maar later verdween dit weer, ook was alle text engelstalig, foutje in de app lijkt me met content uit Amerika ofzo?

Stonden ook allemaal andere logo's onderaan zoals TCM, Looney Tunes en sesame workshop.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CR2032 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:47:
[...]
Justwatch is een waardeloze app op de iPad. Critical bootstrap error en crash.
De site is wel handig.
Loopt als een tierelier onder Android (TV), geen klagen wat stabiliteit betreft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Dus die Discovery deal is nu compleet. Plan is om Discovery+ te integreren met HBO max. Ben benieuwd wanneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
lHybridl schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:16:
Dus die Discovery deal is nu compleet. Plan is om Discovery+ te integreren met HBO max. Ben benieuwd wanneer
Ja daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ook in hoeverre ze daar eurosport weer in willen verwerken. Qua kosten vrees ik wel een echte verhoging. Voor Discovery+ met sport betaal ik nu meer per jaar dan voor HBO Max ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Voor de AppleTV gebruikers onder ons die ook het profiel willen afschermen van de kleintjes in huis.

AppleTV restricties: Beeld blijft stilstaan na invoeren opgegeven pincode
HBO Max ouderlijk toezicht: Pincode instellen --> werkt enkel bij het wisselen van een profiel. Als het volwassen profiel eenmaal geopend is (pincode eenmalig ingevoerd) wordt de pincode niet opnieuw gevraagd (ook niet na afsluiten app of AppleTV herstart).

Support heeft het doorgezet naar de technische mensen voor een toekomstige update.

Voor nu werkt het dus enkel door ofwel handmatig het kind profiel te openen op het moment dat je klaar bent met kijken of de AppleTV restricties uit- en inschakelen (of de app verwijderen en airplayen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ArthurMorgan schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:24:
[...]
Ja daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ook in hoeverre ze daar eurosport weer in willen verwerken. Qua kosten vrees ik wel een echte verhoging. Voor Discovery+ met sport betaal ik nu meer per jaar dan voor HBO Max ;)
Je betaald waarschijnlijk ook meer vanwege het (relatief) lage aantal gebruikers. De infra en alles eromheen hebben ook een basisprijs. Best een kans dat ze alles onder 1 abonnement stoppen die maar een beetje duurder is dan de huidige van HBO max. Dan kunnen ze lekker marktaandeel snoepen en daarna de prijzen verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 12:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1V6tUFkB1F8uKMjiuvR6aOwkmA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0kRQ9rYsuOJGsKi22eDiDT3.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag nog niets afgeschreven. Ben benieuwd of dat nog gaat gebeuren..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Banken schrijven abonnementen en dergelijke nooit af in het weekend. Gaat gewoon maandag gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Staat bij mij nog steeds factuurdatum vandaag, met nog 90m te gaan haha.... We zullen het zien i guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
Apart Tokyo Vice is begonnen. En Amerika krijgen ze gelijk 3 episodes maar hier in nederland is het maar 2 episodes. Wat kan daar de reden van zijn? Misschien door ondertiteling ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Sinds South Park weg is op Netflix, kan iemand mij vertellen of ze deze nu op HBO Max hebben staan?

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 16-06 22:50
Deurstopper schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:59:
Sinds South Park weg is op Netflix, kan iemand mij vertellen of ze deze nu op HBO Max hebben staan?
Ik vind hem niet, volgens de app Justwatch staat deze op Prime Video

[ Voor 10% gewijzigd door Bongoarnhem op 10-04-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
lHybridl schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:57:
[...] Misschien door ondertiteling ofzo?
Dat is in het verleden wel vaker de reden geweest bij streamingdiensten. Na de backlash komen ze er vaak wel op terug en gaan ze wat meer werk verzetten om het op tijd te regelen. Ze moeten daarvoor alleen hun proces omgooien en dus wachten met releasen in de VS totdat de ondertiteling in alle overige landen is geregeld (en dat is natuurlijk wereldvreemd voor een Amerikaans bedrijf, moeten wachten op mensen uit een ander land).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 10:03
Ik ken weinig bedrijven die iedere (werkdag) apart bij klanten gaan incasseren. Veel doen dat bij alle klanten op een (zo vast mogelijke) dag van de maand. Dus iedereen op de 10e bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Deurstopper schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:59:
Gewoon kijken via southparkstudios.
Nederlandse ondertiteling krijgen we toch niet op HBO. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
PLAE schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:17:
Ik ken weinig bedrijven die iedere (werkdag) apart bij klanten gaan incasseren. Veel doen dat bij alle klanten op een (zo vast mogelijke) dag van de maand. Dus iedereen op de 10e bijvoorbeeld.
Dat is toch juist normaal bij (on demand) diensten? Mijn KPN, Google One, Office 365, Azure, Disney+, Netflix, Hbo Max, Apple TV+, Youtube Premium en Spotify en talloze anderen worden allemaal op andere dagen geïncasseerd dan bij de meesten, namelijk precies op de dag van de maand dat ik het abonnement heb afgesloten.
offtopic:
(ja, ik heb een probleem....)

Alleen heeft HBO Max nu nog een afwijkende situatie waarbij de meesten het op de 8e hebben staan vanwege lancering van de dienst, maar dat trekt over de tijd wel weer recht.

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 10-04-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
PLAE schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:17:
Met vervolgens een piek belasting van je systemen rond die gekozen dag terwijl je die belasting liever uitspreid over verschillende dagen in de maand. Dus neen. Bij grote bedrijven lopen die processen buiten kantooruren om de productie overdag niet te vestoren. En buiten kantoortijden heb je niet altijd genoeg tijd om alles te verwerken. Dus dan is vaker of dagelijks een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
lHybridl schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:57:
Apart Tokyo Vice is begonnen. En Amerika krijgen ze gelijk 3 episodes maar hier in nederland is het maar 2 episodes. Wat kan daar de reden van zijn? Misschien door ondertiteling ofzo?
Het viel me op dat ze met DMZ ook al afweken van het Amerikaanse release patroon. Daar brachten ze alle afleveringen in 1 keer uit maar in Nederland slechts de eerste 3 met de laatste een week later. Denk dat het te maken heeft met het feit dat ze hier pas recent gelanceerd zijn. Zo hebben ze wat nieuwe content achter te hand.. In de VS brengen ze Tokyo Vice uit met 3/2/2/3 afleveringen elke week. Ik ga er vanuit dat ze hier 2 afleveringen per week gaan aanhouden.

Ik hoop dat ze hier op langere termijn wel mee stoppen. Dat je third party content een dag later uitbrengt is tot daar aan toe maar dit is gewoon een Max Original.. Heel vervelend om spoilers te moeten vermijden voor een week extra zo.

[ Voor 21% gewijzigd door Frank op 10-04-2022 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Anoniem: 1486766 schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:30:
[...]

Gewoon kijken via southparkstudios.
Nederlandse ondertiteling krijgen we toch niet op HBO. :+
Volgens https://help.hbomax.com/nl-nl/Answer/Detail/000001265 wel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDfshvVw67A_mHpZjv7s7lamVew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2BzeQoMuSMJiq228DXFKx8VG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 10:03
W1ck1e schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:44:
[...]
Met vervolgens een piek belasting van je systemen rond die gekozen dag terwijl je die belasting liever uitspreid over verschillende dagen in de maand. Dus neen.
Nou zeker wel. Of vermijden we ook salaris rond dezelfde dag voor iedereen omdat dat voor piekbelasting van betaalsystemen zorgt? :D

Bij betaling via creditcards is het vaak een ander verhaal (zie een reeks aan bedrijven in een andere post).
Bij grote bedrijven lopen die processen buiten kantooruren om de productie overdag niet te vestoren.
No shit :) maar daar ging het niet over volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Hier een aflevering gedownload en krijg dan inderdaad alle talen als ondertiteling, behalve Nederlands... Dus geen idee of het alleen een technisch probleem is of als ze gewoon zijn gaan launchen zonder Nederlandse ondertiteling, begint wel irritant te worden. Mijn Engels is prima maar Nederlandse ondertiteling kan je gewoon kijken zonder echt te hoeven nadenken. En de beeldkwaliteit is nog steeds matig, alsof je naar een stream van een stream zit te kijken. Komt soms ook door de zwarte balken. Ligt heel erg aan de content en de gebruikerservaring of ik het zelfs voor die 4 euro per maand ga houden. Zou de ondertiteling zelfs nog iets dikgedrukter willen maar zie niet hoe ik dat kan instellen bij de ondertiteling opties.

En persoonlijk heb ik helemaal niks met Discovery of Eurosport dus hoop op alleen een HBO Max optie als de prijs dan hetzelfde blijft, geen gedwongen verhoging voor content die ik toch nooit ga kijken zoals Star bij Disney+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:43
Frank schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:16:
[...]

Het viel me op dat ze met DMZ ook al afweken van het Amerikaanse release patroon. Daar brachten ze alle afleveringen in 1 keer uit maar in Nederland slechts de eerste 3 met de laatste een week later. Denk dat het te maken heeft met het feit dat ze hier pas recent gelanceerd zijn. Zo hebben ze wat nieuwe content achter te hand.. In de VS brengen ze Tokyo Vice uit met 3/2/2/3 afleveringen elke week. Ik ga er vanuit dat ze hier 2 afleveringen per week gaan aanhouden.

Ik hoop dat ze hier op langere termijn wel mee stoppen. Dat je third party content een dag later uitbrengt is tot daar aan toe maar dit is gewoon een Max Original.. Heel vervelend om spoilers te moeten vermijden voor een week extra zo.
Disney+ deed hetzelfde met Only Murders in the Building. In de VS (op Hulu) kwamen 3 afleveringen online en in Europa op Disney+ maar 2. Dit werd weer rechtgetrokken met de seizoensfinale toen wij 2 afleveringen kregen en de VS maar 1. Maar alsnog, blijft stom dat dit zo gebeurd.

Overigens speelt dit probleem niet bij Minx, een Max Original-comedyserie. Elke donderdag komen twee afleveringen online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
PLAE schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:37:
[...]
Nou zeker wel. Of vermijden we ook salaris rond dezelfde dag voor iedereen omdat dat voor piekbelasting van betaalsystemen zorgt? :D
Dat heeft andere redenen.
[...] Bij betaling via creditcards is het vaak een ander verhaal (zie een reeks aan bedrijven in een andere post).
[...]
Ik betaal bij de meeste van die diensten niet met creditcard en toch weten ze het gespreid te doen over alle klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
Apoca schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:59:
[...]

Yes uiteindelijk heb ik het gewoon met de Refresh Rate app ( uit de google play store ) gewoon kunnen oplossen, nu werkt het prima. Moet die wel even schakelen tot die op de juiste framerate zit maar daarna geen issues meer. Ik gebruik dit ook bij Netflix, ik ben gewoon gevoeliger voor niet vloeiend beeld, mijn vriendin merkte het veel minder kwam ik achter toen ik aan het klagen was.
Ik heb die app vandaag geprobeerd maar dat heeft het niet opgelost, het gebeurt ook wel veel vaker dan ik dacht, zeker 1 a 2 keer per seconde blijft het beeld hangen waardoor het gewoon niet vloeiend loopt. Westworld is ook de enige serie tot nu toe waarbij ik dit heb ontdekt.
Pagina: 1 ... 17 ... 55 Laatste

Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC