Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semi70
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-06 09:50
Ik krijg geen code te zien in de hbo max LG oled app waardoor ik niet kan inloggen (unexpected error). app opnieuw geïnstalleerd, tv aan uit. niks helpt.

raar dat je niet gewoon met je mail en wachtwoord kan inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantenbakkie
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-03 17:08
Ligt het nou aan mij of kunnen meer mensen niet inloggen op de TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Inmiddels ook een abonnement genomen op HBO Max, nog net met de mooie kortingsdeal.
En Prime voorlopig opgezegd.

De interface is véél overzichtelijker dan Prime. En heel veel interessant aanbod.
Wel even gedoe om de ondertiteling in de LG-app fatsoenlijker in beeld te krijgen zoals we in Nederland gewend zijn zonder donkere achtergronden. Mooi dat je dit zelf kunt instellen.

Genoten van de eerste afleveringen van Succession en the Sopranos. Mooie aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hier toch ook maar een abbonement afgesloten, ga waarschijnlijk Prime maar opzeggen daar kijk ik nagenoeg nooit naar.

Enig nadeel is dat de Ziggo next Mediabox nog geen HBO max app heeft. De Ziggo Next box is merkbaar smoother dan mijn smart tv en heeft een fijnere afstandsbediening.

App op mijn android tv werkt maar ik merk af en toe kleine haperingen. Daarnaast heb ik de ondertiteling kleiner gezet in de instellingen maar ik zie geen verschil hij lijkt niets met die instellingen te doen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkorenbrood
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-09-2023
Hier momenteel hetzelfde probleem met de de tv app; geen code op het scherm als ik probeer in te loggen. Op andere mobiele apparaten werkt het wel. Omdat het op beide tv’s van verschillende merken hier niet werkt, denk ik dat het aan hbo ligt.

[ Voor 36% gewijzigd door Volkorenbrood op 31-03-2022 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 07:47
Ik heb mijn abbo via de nvidia shield speler lopen (waar ook mijn NAS aan hangt). Die knalt er altijd zonder probleem 4K UHD dolby vision uit, en ook bij HBO max is het beeld spot on.
Alhoewel hij soms even lijkt te haperen (via een stilstaand beeld lijkt het dan even te schokken).
Maar dat komt vooral als ik 30 seconden doorspoel en de buffering nog niet op orde is.
Ik weet dat dat bij Netflix altijd top is, dus dat is even wennen.

En m’n volume indicatie in beeld van de versterker valt soms weg. Even het ondertitel menu resetten denk ik, daar heb ik zoveel dingen aangepast dat ie vast van slag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:57
dolfg schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 05:21:
Ik heb mijn abbo via de nvidia shield speler lopen (waar ook mijn NAS aan hangt). Die knalt er altijd zonder probleem 4K UHD dolby vision uit, en ook bij HBO max is het beeld spot on.
Alhoewel hij soms even lijkt te haperen (via een stilstaand beeld lijkt het dan even te schokken).
Maar dat komt vooral als ik 30 seconden doorspoel en de buffering nog niet op orde is.
Ik weet dat dat bij Netflix altijd top is, dus dat is even wennen.

En m’n volume indicatie in beeld van de versterker valt soms weg. Even het ondertitel menu resetten denk ik, daar heb ik zoveel dingen aangepast dat ie vast van slag is.
Standaard ondertitels zijn wat apart idd, moet ik zelf ook nog naar kijken. Vind zelf het aanbod verder erg mager. Een paar films die wel interessant zijn, van de week chernobyl opnieuw gekeken (elke keer weer een indrukwekkende serie) maar verder zit er weinig leuks voor mij bij. Ik wacht nog even een maandje of 2 af aangezien de kosten laag zijn maar als er dan niet genoeg leuks bij is gekomen wordt het abbonement weer geannuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-07 22:54
Banshee vind ik wel lekker wegkijken, heb net het eerste seizoen gezien ben benieuwd of het leuk blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Voor wie nog twijfelt; let op dat vandaag de laatste dag is waarbij je van de 50% korting gebruik kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Anoniem: 310184 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:03:
Vorige week een standaard abonnement genomen, heb na iDeal betaling "tijdelijke toegang" maar daar wordt aan gewerkt. Aanbod ziet er interessant uit.
Wel bijzonder dat het iDeal gebeuren blijkbaar ook vorige week nog dezelfde problemen gaf als op dag 1...

Ik ben nog altijd benieuwd of dat, zoals ze zelf aangeven tenminste, inderdaad allemaal goed gaat komen maar ik ga er vooralsnog vanuit van uit dat het geen compleet incompetente leugenaars zijn :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:52
Wat ik vooral bijzonder vind is dat niet iedereen die met iDeal heeft betaald deze problemen heeft. Hier is alles meteen goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:54
Ik gok dat de 50% korting geld voor de gekozen abo vorm en als je later wilt upgraden naar het abo waar ook 4k in zit de korting vervalt?

EDIT:
Laat maar, ik zie nu pas dat het basis abonnement maximaal 720p is. Dat gaat mij wat te ver, ik dacht onterecht dat het 1080p zou zijn.
1080p of 4k vind ik niet zo spannend, 720p is een stap te ver :P

[ Voor 43% gewijzigd door B-Real op 31-03-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:58
Dat verwacht ik ook, ze zijn niet dom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een dergelijk abonnement is zeer speculatief. Maar stel dat het er komt kan het voor HBO best profijtelijk zijn om mensen die al loyaal zijn te belonen en ze zo loyaal te laten blijven.
Ten eerste levert het toch weer een paar euro meer op dan dat ze blijven zitten. Daarnaast heb je een aantal mensen dat ze bekocht voelt en gewoon opzegt. Dan heb je ook de mensen die toch 100% gaan betalen maar voor een paar maand per jaar ipv de volle 12. In al deze gevallen kost het HBO dus geld, + slechte publicity.
Dus ik zou niet direct helemaal uitgaan van dat scenario. Juist omdat ze niet dom zijn daar.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

nvm @B-Real heeft zijn post aangepast. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 31-03-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310184

Thalaron schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:36:
[...]

Wel bijzonder dat het iDeal gebeuren blijkbaar ook vorige week nog dezelfde problemen gaf als op dag 1...

Ik ben nog altijd benieuwd of dat, zoals ze zelf aangeven tenminste, inderdaad allemaal goed gaat komen maar ik ga er vooralsnog vanuit van uit dat het geen compleet incompetente leugenaars zijn :+
Ik vertrouw er op dat het goed komt maar ik begreep uit de reactie van HBO dat het nog wel even kan duren.
Ik kreeg zelf een foutmelding direct na betaling met iDeal, maar de betaling was wel afgeschreven en kennelijk zien ze dat bij HBO ook. Misschien hangt het af van welke bank je gebruikt i.v.m. regels voor incasso etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Anoniem: 1486766 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:57:
Het standaard abonnement is al 4K.
Mochten ze met een variant komen waarin meer 4K content zit dan zou dat gewoon een rot streek zijn, niets slims aan.
Op de website omschrijven ze Standaard als 1080p met 4K bij geselecteerde titels. Die verwoording is geen toeval denk ik ;) Ik verwacht zeker wel een Premium tier in de toekomst wanneer ze hun nieuwe app lanceren die al een geruime tijd in ontwikkeling is. Ze kunnen gewoon niet achter blijven met 1080p SDR terwijl alle concurrenten al 4k Dolby Vision als standaard hebben. Het is te hopen dat ze die korting dan overhevelen maar ik verwacht er weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Frank schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Op de website omschrijven ze Standaard als 1080p met 4K bij geselecteerde titels. Die verwoording is geen toeval denk ik ;) Ik verwacht zeker wel een Premium tier in de toekomst wanneer ze hun nieuwe app lanceren die al een geruime tijd in ontwikkeling is. Ze kunnen gewoon niet achter blijven met 1080p SDR terwijl alle concurrenten al 4k Dolby Vision als standaard hebben. Het is te hopen dat ze die korting dan overhevelen maar ik verwacht er weinig van.
Die verwoording zal wel gebuikt worden omdat er gewoon nog niet veel in 4K is, en dat zal anders voor veel commentaar zorgen. Maar we weten het niet, het kan een tactiek zijn ja.
Het zou wel mooi zijn als ze het gewoon bij 2 tiers houden. Prijsstijgingen zijn te begrijpen uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 31-03-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Niet online
Anoniem: 1486766 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:09:
[...]

Die verwoording zal wel gebuikt worden omdat er gewoon nog niet veel in 4K is, en dat zal anders voor veel commentaar zorgen. Maar we weten het niet, het kan een tactiek zijn ja.
Het zou wel mooi zijn als ze het gewoon bij 2 tiers houden. Prijsstijgingen zijn te begrijpen uiteraard.
Er is genoeg 4K content, maar HBO kan of wil dat nog niet benutten. Neem een recente HBO Max original zoals Minx als voorbeeld. 1080p. Raised By Wolves ook. Nightmare Alley staat op Disney Plus in NL met 4k Dolby Vision, in de VS op HBO Max in 1080p. Zo zijn er veel meer voorbeelden te vinden. Ik weet niet waar het met HBO mis gaat, maar het heeft vermoedelijk te maken met de verouderde backend die uit het tijdperk HBO Go stamt. Die stond toen ook al bekend als heel slecht.

Daarom ben ik overtuigd dat ze vroeg of laat met veel bombarie een Premium 4K Dolby Vision tier gaan aankondigen. Ze zijn vorig jaar regelmatig in het nieuws geweest met sterke geruchten over een geheel nieuw platform die de huidige gaat vervangen, maar dat lijkt inmiddels op de lange baan te zijn geschoven. Wellicht om eerst in meer gebieden te lanceren.

[ Voor 16% gewijzigd door Frank op 31-03-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-07 14:13
Ook maar even voor €3,99 p/m afgesloten zojuist...wellicht tzt Netflix of Videoland eruitgooien...??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
[...]

Er zal sowieso wel een tier bij komen met het HBO Max + Discovery+ aanbod. Maar het zou mooi zijn als 'Standaard' in ieder geval het complete HBO-aanbod inclusief 4K blijft omvatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:35
B-Real schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:48:
Ik gok dat de 50% korting geld voor de gekozen abo vorm en als je later wilt upgraden naar het abo waar ook 4k in zit de korting vervalt?

EDIT:
Laat maar, ik zie nu pas dat het basis abonnement maximaal 720p is. Dat gaat mij wat te ver, ik dacht onterecht dat het 1080p zou zijn.
1080p of 4k vind ik niet zo spannend, 720p is een stap te ver :P
Ondanks dat je vraag min of meer al beantwoord is, maar ze hebben aangegeven dat na deze maand het wisselen van een abonnement niet mogelijk zal zijn met behoud van de korting. Of dat ook zo zal zijn bij het introduceren van een nieuw abonnement, of dat de early adopters dan wel (tijdelijk?) de mogelijkheid krijgen om over te stappen op het nieuwe abonnement is natuurlijk koffiedik kijken. Maar als je nu basis afsluit, met korting, kun je niet morgen / later overstappen op standaard met behoud van de korting, en vice versa natuurlijk hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:25:
[...]

Er zal sowieso wel een tier bij komen met het HBO Max + Discovery+ aanbod. Maar het zou mooi zijn als 'Standaard' in ieder geval het complete HBO-aanbod inclusief 4K blijft omvatten.
Dat zou idd. mooi zijn vanuit dezelfde app. De interface lijkt al veel op elkaar.
Al is Discovery+ niet duur met 39 euro voor een heel jaar in 4K.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-07 11:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

WiLLoW_TieN schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:20:
Ook maar even voor €3,99 p/m afgesloten zojuist...wellicht tzt Netflix of Videoland eruitgooien...??
16,- per maand om in (4k) HDR te kunnen kijken bij Netflix is ook wel erg van de pot gerukt veel aan het worden. Het aanbod is natuurlijk best groot maar ik heb het zelf al een tijd terug omgezet naar de een-na-goedkoopste. 4K streams hebben zo veel compressie dat het toch niet echt veel toevoegt ook.

Gisteren dan wel nog even HBO Max afgesloten. Meteen Dune gekeken. Indrukwekkende maar vage film. Zie in ieder geval genoeg leuks erop staan om me wel een paar maanden bezig te houden. En dan vind ik 4,- per maand ook echt erg netjes.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Die verwoording zal wel gebuikt worden omdat er gewoon nog niet veel in 4K is, en dat zal anders voor veel commentaar zorgen.
Geselecteerde titels geeft natuurlijk wel vrij letterlijk aan dat er en vorm van selectie is waarbij HBO bepaald wat wel en niet in 4K bekeken kan? / mag? worden. De bewoording "4K indien beschikbaar" is dan al net iets minder vaag IMO, alhoewel ook daarbij de vraag gesteld kan worden of beschikbaar gaat over "überhaupt in 4K beschikbaar" of "in 4K beschikbaar voor standaard abonnement". Maar in de context, en dat er geen ander (/hoger) abonnement is zou ik dan zeggen dat je dus "alle 4K content" krijgt. En ook zo hadden ze het kunnen benoemen "toegang tot volledige 4K aanbod". Dat dat 4K aanbod dan maar zeer gering is doet niks af aan het feit dat je wel toegang hebt tot "het volledige aanbod".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:52
We zullen het niet weten totdat ze een nieuwe tier boven standaard introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:43
Anoniem: 310184 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:59:
[...]

Ik vertrouw er op dat het goed komt maar ik begreep uit de reactie van HBO dat het nog wel even kan duren.
Ik kreeg zelf een foutmelding direct na betaling met iDeal, maar de betaling was wel afgeschreven en kennelijk zien ze dat bij HBO ook. Misschien hangt het af van welke bank je gebruikt i.v.m. regels voor incasso etc.?
Bij mij ook, wel afgeschreven gevolgd door foutmelding. En bij mijn abonnement staat nog steeds "Je hebt tijdelijk toegang tot HBO max".

Het lijkt mij dat HBO er niet zoveel aan heeft om per direct tientallen/honderden nieuwe abonnee's meteen weer weg te jagen. Dat zou ik in ieder geval wel een bijzonder verdienmodel in een nieuwe markt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rientek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-07 09:58
Volkorenbrood schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 00:52:
Hier momenteel hetzelfde probleem met de de tv app; geen code op het scherm als ik probeer in te loggen. Op andere mobiele apparaten werkt het wel. Omdat het op beide tv’s van verschillende merken hier niet werkt, denk ik dat het aan hbo ligt.
Ik had gisteravond hetzelfde probleem, geen code zichtbaar en een foutmelding.
Op dit moment werkt het weer en kon ik activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RobertMe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:54:
[...]

Geselecteerde titels geeft natuurlijk wel vrij letterlijk aan dat er en vorm van selectie is waarbij HBO bepaald wat wel en niet in 4K bekeken kan? / mag? worden. De bewoording "4K indien beschikbaar" is dan al net iets minder vaag IMO, alhoewel ook daarbij de vraag gesteld kan worden of beschikbaar gaat over "überhaupt in 4K beschikbaar" of "in 4K beschikbaar voor standaard abonnement". Maar in de context, en dat er geen ander (/hoger) abonnement is zou ik dan zeggen dat je dus "alle 4K content" krijgt. En ook zo hadden ze het kunnen benoemen "toegang tot volledige 4K aanbod". Dat dat 4K aanbod dan maar zeer gering is doet niks af aan het feit dat je wel toegang hebt tot "het volledige aanbod".
Klopt helemaal, dat zou de beste verwoording zijn.
Maar je weet gewoon dat veel mensen dan 'boos' gaan zijn omdat ze dat niet (willen) snappen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 31-03-2022 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kuusj schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:52:
[...]

16,- per maand om in (4k) HDR te kunnen kijken bij Netflix is ook wel erg van de pot gerukt veel aan het worden. Het aanbod is natuurlijk best groot maar ik heb het zelf al een tijd terug omgezet naar de een-na-goedkoopste. 4K streams hebben zo veel compressie dat het toch niet echt veel toevoegt ook.
Vergeet niet dat Netflix ook alleen maar kan putten uit inkomsten vanuit streaming.
Alle productiekosten voor het maken van eigen content moeten ergens vandaan komen.
Warner en Disney kunnen dan nog putten uit bioscoopreleases, waardoor die kosten te verwaarlozen zijn, indien die content succesvol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Laatst online: 30-06 06:54
dutchgio schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:28:
Voor wie nog twijfelt; let op dat vandaag de laatste dag is waarbij je van de 50% korting gebruik kan maken.
Thanx. Ik maakte net zo'n opmerking en dochter zei dat er erg veel leuke series en documentaires op staan die ze wil(de) zien. FF rondgeneusd en voor die 4 euro per maand een abo afgesloten. Alleen nog de tijd vinden om te kijken, naast Netflix, Prime en Disney+. :-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:16
Toch maar abonnement genomen via creditcard omdat iDeal veel problemen opleverde bij anderen.. kreeg ik meteen een fraudemelding omdat de afschrijving 0 euro was en mail dat mijn abonnement is geannuleerd. Nu meteen opnieuw bijgewerkt en lijkt wel te werken want er is 3,99 afgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakery
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-07 19:14
Het abonnement staat er nu goed in met iDEAL. (50% korting voor altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-07 14:38
En de prijzen zijn nu 5,99 en 7,99.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 18-07 14:13
Gisteren via mijn verse abbo Chernobyl gekeken op de TV best een goede en indrukwekkende serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:31:
En de prijzen zijn nu 5,99 en 7,99.
Er zijn nu ook jaarabonnementen met korting beschikbaar. Dan zijn de prijzen 3,92 en 4,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 17-07 14:38
CR2032 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:00:
[...]

Er zijn nu ook jaarabonnementen met korting beschikbaar. Dan zijn de prijzen 3,92 en 4,99.
Ahja, nog steeds duurder dan dat je gister afsloot. Vanochtend was nog alleen de optie maandelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-07 22:06

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:54:
Gisteren via mijn verse abbo Chernobyl gekeken op de TV best een goede en indrukwekkende serie.
Ja Chernobyl is een indrukwekkende serie, in allerlei opzichten. Veel plezier! :)

Helaas denk ik dat mijn abo niet heel lang zal duren. Het gebrek aan 4k en hdr is pijnlijk.

Ik wist al wel hoe laat het was, maar ik kan weinig begrip opbrengen voor het feit dat series als Chernobyl, Westworld en Raised by Wolves hier in sdr en 1080p worden aangeboden, terwijl ze bijvoorbeeld in de VS gewoon in 4k en hdr beschikbaar zijn. Of ze nou nog een premium-tier gaan uitbrengen, er juridisch gedoe is, of dat het gewoon een verouderd infrastructuurverhaal is, geen idee. Maar ik vind het eigenlijk niet te verkopen dat we het hier veelal moeten doen met een lagere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:29
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:19:
[...]

Ja Chernobyl is een indrukwekkende serie, in allerlei opzichten. Veel plezier! :)

Helaas denk ik dat mijn abo niet heel lang zal duren. Het gebrek aan 4k en hdr is pijnlijk.

Ik wist al wel hoe laat het was, maar ik kan weinig begrip opbrengen voor het feit dat series als Chernobyl, Westworld en Raised by Wolves hier in sdr en 1080p worden aangeboden, terwijl ze bijvoorbeeld in de VS gewoon in 4k en hdr beschikbaar zijn. Of ze nou nog een premium-tier gaan uitbrengen, er juridisch gedoe is, of dat het gewoon een verouderd infrastructuurverhaal is, geen idee. Maar ik vind het eigenlijk niet te verkopen dat we het hier veelal moeten doen met een lagere kwaliteit.
Zijn ook series die gewoon niet 4k zijn. Raised by Wolves is max 1080p volgens mij. Zo ook the Peacemaker. Ook in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-07 21:00
Jammere bij Raised by Wolves is ook dat de compressie erg hoog is, redelijk vaak artefacten in beeld. 1080P is nog niet zo'n probleem, maar dan ajb wel richting bluray kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:41
roda_djavulen schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:21:
Jammere bij Raised by Wolves is ook dat de compressie erg hoog is, redelijk vaak artefacten in beeld. 1080P is nog niet zo'n probleem, maar dan ajb wel richting bluray kwaliteit.
Viel me bij Euphoria ook al op.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-07 22:06

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

DeBaroN schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:54:
[...]

Zijn ook series die gewoon niet 4k zijn. Raised by Wolves is max 1080p volgens mij. Zo ook the Peacemaker. Ook in de VS.
Oh ja, je hebt gelijk, Raised by Wolves is max 1080p overal. Maar goed, Westworld en Chernobyl zijn wel degelijk in 4k en hdr beschikbaar, al is dat wellicht beperkt tot de fysieke uhd-blu-rays.
Dat merkte ik inderdaad ook al, die compressie. Helpt inderdaad ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 01-04-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 11:10
Hoewel ik het ook erg jammer vindt van het gewoon totale gebrek aan 4K(HDR) bij series, neem ik het voor die 4 euro maar voor lief. De kwaliteit van de content is gewoon erg hoog, vind ik persoonlijk.

Maar hoop wel dat HBO er mee aan de slag gaat. De concurrentie biedt het gewoon volop aan.

Wat voor een eventueel prijskaartje daar aan gaat hangen, zien we dan wel. Maar zorg in ieder geval voor die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1992Mark
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-07 11:54
Is ook niet zo gek @ 8250kbps bitrate met medium preset wat HBO gebruikt voor het encoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Laatst online: 16-07 20:53
Ja 4k moet wel gebeuren. Zeker als je straks weer die game of thrones spin off krijgt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKWS
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-07 18:40
Weer geen Oz..
Ziggo had em ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
MKWS schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:37:
Weer geen Oz..
Dat is jammer. Dat vond ik een leuke serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Weer geen Oz..
Top 10 serie voor mij, heb ‘m nog op m’n NAS staan met NL subs maar die serie heeft echt een remaster nodig want de kwaliteit is voor nu niet meer aan te zien.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Weer geen Oz..
Ik vind het ook heel jammer dat Oz niet beschikbaar is.
Dit komt omdat vreemd genoeg HBO niet de rechten hebben voor de serie in de EU. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lHybridl
Euphoria is zo goed. Typisch zo show die je alleen van HBO ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
lHybridl schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:29:
Euphoria is zo goed. Typisch zo show die je alleen van HBO ziet
Inderdaad. Hetzelfde met Succession. HBO heeft altijd van die originele series die veel te ver gaan voor de preutse reguliere Amerikaanse TV. Achter de kabel en streamers is er altijd veel meer vrijheid.
Fantastisch dat je voor HBO nu eindelijk niet meer verplicht bent om ook Ziggo te nemen.

True Blood is ook een grote aanrader. Vampires voor adults. Niks geen Twilight of Vampire Diaries teen drama.
De advertenties van HBO op straat waren ook altijd geweldig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoUpreYZGhtN4Nu_4mK9D0CP3Gw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/27zyhtlDA9eVcgrznbdnqq92.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BCJ_yyBUSQZmaqznlSB7vZNl_d8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UZ2DldXO5EgiMjQOQn4bfmY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door CR2032 op 01-04-2022 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 00:50
Oke tijd voor een serie die ik eens lekker ga kijken zonder dat vriendin meekijkt.

Twijfel alleen over Succesion of Euphoria…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gister toch maar een abonnement genomen vanwege de korting. Valt me alleen op dat de bitrate erg laag is. Vind de beeldkwaliteit erg matig. Veel compressie en banding, bij verschillende films en series

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
tweakery schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 06:54:
Het abonnement staat er nu goed in met iDEAL. (50% korting voor altijd)
Hier nu ook. Wel jammer dat dit pas ná de actie periode opgelost is….

*knip*
Kijk eerst even of dat mag en anders graag in v&a aub.

[ Voor 44% gewijzigd door tweakduke op 02-04-2022 19:54 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 11:10
GovertNL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 23:37:

Allebij. You won't regret it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twisterking
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 12:10
Ik hoop wel dat HBO Max de app voor Samsung TV binnenkort een update geeft. Op mijn smart TV (Samsung UE40K5500) werkt de app niet zo vlot als bijvoorbeeld die van Netflix. Ook regelmatig de melding dat films of series niet afgespeeld kunnen worden, na enkele keren proberen lukt het dan ineens wel. Alsof de app te veel van het geheugen in beslag neemt.

Nog zo iets vreemds; casten vanaf m'n iPhone naar de smart TV gaat niet, de TV komt niet als optie in het venster. Terwijl ik wel content van andere apps (Youtube, Netflix) kan casten. Naar een oudere non-smart TV met een Chromecast op de slaapkamer lukt het overigens wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:29
GovertNL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 23:37:
Oke tijd voor een serie die ik eens lekker ga kijken zonder dat vriendin meekijkt.

…of geen van beide >:)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Thalaron schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 23:59:
[...]

Hier nu ook. Wel jammer dat dit pas ná de actie periode opgelost is….

***members only***
Hier nog 1! Wilde ook af van de factuurdatum 12-3 dus heb er nog 1 afgesloten op 31-3 :+ First come, first served.
CR2032 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:59:
[...]

Inderdaad. Hetzelfde met Succession. HBO heeft altijd van die originele series die veel te ver gaan voor de preutse reguliere Amerikaanse TV. Achter de kabel en streamers is er altijd veel meer vrijheid.
Fantastisch dat je voor HBO nu eindelijk niet meer verplicht bent om ook Ziggo te nemen.

True Blood is ook een grote aanrader. Vampires voor adults. Niks geen Twilight of Vampire Diaries teen drama.
De advertenties van HBO op straat waren ook altijd geweldig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je maakt me nieuwsgierig, ik had deze serie al iets langer op m'n netvlies maar las iets over een afvlakkende schaal a la Lost...

Ik zelf houd van: Sopranos, Wire, Breaking Bad, heel veel Euro-series (Gomorrah, 1991/1992/1993, ZeroZeroZero, Last Panthers) van Sky (Atlantic), Big Little Lies (geweldige serie), True Detective, Boardwalk Empire. Eigenlijk praat ik het nu al goed voor mezelf zo te zien aan mijn HBO lijstje haha...

[ Voor 68% gewijzigd door JDFS op 02-04-2022 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Laatst online: 10:44
Lekker Band of Brothers en vervolgens The Pacific kijken. :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Cheezborger schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:29:
Lekker Band of Brothers en vervolgens The Pacific kijken. :-)
Generation Kill is ook een goede serie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb vanavond dan eens voor het eerst een film aangezet, eerste content die ik check via de HBO app op mijn C9. Suicide Swuad, beschikbaar in 4k DV met Dolby Atmos. Film is nu al vijf keer uitgevallen, wat een gedoe zeg..

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:03
Seroczynski schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 22:11:
Heb vanavond dan eens voor het eerst een film aangezet, eerste content die ik check via de HBO app op mijn C9. Suicide Swuad, beschikbaar in 4k DV met Dolby Atmos. Film is nu al vijf keer uitgevallen, wat een gedoe zeg..
Je kunt Quickstart eens uitschakelen op je LG, ik denk dat dit het probleem wel oplost. Zoek anders maar eens op Quickstart in dit of het LG forum voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ilex schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:21:
[...]

Je kunt Quickstart eens uitschakelen op je LG, ik denk dat dit het probleem wel oplost. Zoek anders maar eens op Quickstart in dit of het LG forum voor meer info.
Op mijn C9 zit Quick Start+, die had ik al uit staan. Heb gisteren ook de app tweemaal uitgeschakeld en opnieuw opgestart, maar de film bleef maar problemen met de buffer hebben. Dat heb ik nooit met Netflix of Amazon.

Ik ben benieuwd of ik er nog meer last van ga krijgen of dat het -om welke reden dan ook- een one-time thing was. Schept iig weinig vertrouwen zo.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
De beeldkwaliteit voor sommige series is op mijn 4K-tv inderdaad niet om aan te zien maar goed. Heeft iemand de goede instellingen voor ondertiteling al gevonden? Het lettertype (schreefloos) lijkt wat te zijn uitgerekt. Netflix heeft 'Blokken' als lettertype. Heb doorzichtigheid op 100% staan, doorzichtigheid achtergrond 0%. Stijl staat op slagschaduw. Alsnog ziet het er vrij irritant uit op mijn smart tv, alsof er te veel afstand zit tussen twee zinnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Deezers op 03-04-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Deezers schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:58:
De beeldkwaliteit voor sommige series is op mijn 4K-tv inderdaad niet om aan te zien maar goed. Heeft iemand de goede instellingen voor ondertiteling al gevonden? Het lettertype (schreefloos) lijkt wat te zijn uitgerekt. Netflix heeft 'Blokken' als lettertype. Heb doorzichtigheid op 100% staan, doorzichtigheid achtergrond 0%. Stijl staat op slagschaduw. Alsnog ziet het er vrij irritant uit op mijn smart tv, alsof er te veel afstand zit tussen twee zinnen.
Is het lettertype zelf ook niet aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKWS
Ike. schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:58:
[...]

Ik vind het ook heel jammer dat Oz niet beschikbaar is.
Dit komt omdat vreemd genoeg HBO niet de rechten hebben voor de serie in de EU. 8)7
Dat is vreemd, HBO was wel de producerende partij geloof ik. Ik zou niet weten hoe ik die serie nu legaal en van een redelijke kwaliteit kan bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MKWS schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:11:
[...]

Dat is vreemd, HBO was wel de producerende partij geloof ik. Ik zou niet weten hoe ik die serie nu legaal en van een redelijke kwaliteit kan bekijken.
https://www.amazon.nl/Oz-The-Complete-Series/dp/B07GRJM3XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
TexMex schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:36:
[...]

Is het lettertype zelf ook niet aan te passen?
Jawel, maar dan lijkt het alsnog te afstandig en te veel ruimte tussen twee zinnen. Ondertiteling in Netflix lijkt dikgedrukter en ronder. HBO meer computerachtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

MKWS schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:11:
[...]

Uitgaande van dit overzicht op IMDB, denk ik dat Paramount hier de rechten heeft.
Dit maakt het aannemelijk dat Oz straks op de nieuwe SkyShowtime streamingdienst komt, of dat ook gelijk dit jaar al gebeurd, weten we pas als het zo ver is :P

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lHybridl
Baltimore heeft nog meer verhalen om te vertellen.

Van de producenten van The Wire en The Deuce, en de regisseur van King Richard.

HBO Original-serie We Own This City komt 26 april naar http://hbomax.com
https://twitter.com/hbomaxnl/status/1510596707234598919

Met John Bertnthal (Punisher) in de hoofdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKWS
Dank u zeer voor de suggestie maar een DVD speler heb ik al een klein decennium geleden van de hand gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nice! Ziet er echt goed uit en je herkent gelijk de Baltitmore / The Wire setting en zelfs "Marlo Stanfield" zit er in ;) Enige minpuntje zo te zien is dat het een Mini serie is.

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 03-04-2022 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-07 18:37
Marlo wie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Jamie Hector (AKA) Marlo Stanfield van The Wire (De beste serie ooit)

IMDB: The Wire (TV Series 2002–2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-07 18:37
Greatsword schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:33:
[...]

Jamie Hector (AKA) Marlo Stanfield van The Wire (De beste serie ooit)

IMDB: The Wire (TV Series 2002–2008)
Ik was sarcastisch. Die Marlo wou naamsbekendheid maken zoals Omar, maar tevergeefs. Anyway kijk er naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
KillerBee schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:21:
[...]

Uitgaande van dit overzicht op IMDB, denk ik dat Paramount hier de rechten heeft.
Dit maakt het aannemelijk dat Oz straks op de nieuwe SkyShowtime streamingdienst komt, of dat ook gelijk dit jaar al gebeurd, weten we pas als het zo ver is :P
Nog een streamingsdienst erbij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Deezers schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:58:
Heb het lettertype op “tiny” staan maar vind het alsnog vrij groot en hoog in beeld staan.

Bij netflix is het echt klein en onder in beeld.

En eens dat de beeldkwaliteit voor sommige series echt bagger is. Heb gewoon een prima internet verbinding maar heb soms het idee dat ik naar een stream van 2Mbps zit te kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
JDFS schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:40:
[...]

Je maakt me nieuwsgierig, ik had deze serie al iets langer op m'n netvlies maar las iets over een afvlakkende schaal a la Lost...

Ik zelf houd van: Sopranos, Wire, Breaking Bad, heel veel Euro-series (Gomorrah, 1991/1992/1993, ZeroZeroZero, Last Panthers) van Sky (Atlantic), Big Little Lies (geweldige serie), True Detective, Boardwalk Empire. Eigenlijk praat ik het nu al goed voor mezelf zo te zien aan mijn HBO lijstje haha...
De eerste 3 seizoenen van True Blood zijn fenomenaal en worden steeds beter.
Het laatste seizoen was de mindere, maar niet zoals Lost.

Direct met de pilot aflevering was ik al verslaafd. :) Het is een van de allerbeste openers, net zoals de titelsong. Je wordt gelijk het hele verhaal ingezogen met die hele Southern Americana stijl. De serie is gebaseerd op de boeken van Sookie Stackhouse.

De trailer en de titelsong is er bijna een om in te lijsten.

[YouTube: True Blood Theme Song]

[ Voor 8% gewijzigd door CR2032 op 04-04-2022 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-07 08:19

PEBRU88

PC Load Letter?!

Nietdatikweet schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:12:
[...]

Ik was sarcastisch. Die Marlo wou naamsbekendheid maken zoals Omar, maar tevergeefs. Anyway kijk er naar uit.
Op 1:24 zie ik ook 'Jay Landsman'. Natural Pooooooowwwwliceeeee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:03
Hier ook tevreden, behalve dat ik voor het eerst sinds dat ik AppleTV gebruik het complete systeem crashte...

Tijdens het kijken van King Richard was het POEF groen beeld en complete AppleTV crashte... nog nooit meegemaakt en erg slordig!

Ik lees hier dat meerdere er last van hebben (op verschillende platforms). Hopelijk wordt dit verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
The_Cure schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:15:
Hier ook tevreden, behalve dat ik voor het eerst sinds dat ik AppleTV gebruik het complete systeem crashte...

Tijdens het kijken van King Richard was het POEF groen beeld en complete AppleTV crashte... nog nooit meegemaakt en erg slordig!

Ik lees hier dat meerdere er last van hebben (op verschillende platforms). Hopelijk wordt dit verholpen.
Bij mij stopte de film ineens halverwege net alsof ik geen internet verbinding meer had.
Die had ik nog wel. Toen HBO opnieuw gestart en daarna liep hij weer verder/

Burp

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RobertMe
Beiden issues met het afspelen van King Richard?
Voelt toch een beetje als een klap in het gezicht dan.

Sorry, I'll leave myself out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik vind de lancering tot nu toe maar matig. Op social media regent het klachten over het ontbreken van ondertiteling, we hebben de framerate dingen al gehad. Hadden ze niet gewoon een maand later kunnen lanceren zodat ze dit soort 'opstartprobleempjes' niet hadden?

Of zijn ze gewoon zuinig geweest met het aankopen van ondertiteling. Klantenservice reageert ook niet op vragen. Snap wel dat ze helemaal gek worden van altijd diezelfde klachten maar kom op dit was prima te voorkomen geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door RodeStabilo op 04-04-2022 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Laatst online: 17-07 19:06
RodeStabilo schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:51:
Ik vind de lancering tot nu toe maar matig. Op social media regent het klachten over het ontbreken van ondertiteling, we hebben de framerate dingen al gehad. Hadden ze niet gewoon een maand later kunnen lanceren zodat ze dit soort 'opstartprobleempjes' niet hadden?

Of zijn ze gewoon zuinig geweest met het aankopen van ondertiteling. Klantenservice reageert ook niet op vragen. Snap wel dat ze helemaal gek worden van altijd diezelfde klachten maar kom op dit was prima te voorkomen geweest.
Gelukkig heb ik geen last van opstartproblemen en vind ik Engelse ondertiteling veel prettiger dan Nederlandse, maar is het echt zo grootschalig deze problemen? Of is het zo dat de "klagers" (en dat kunnen zeker legitieme klachten zijn) gewoon wat meer aandacht vragen/krijgen? Tevens zal je zelf ook eerder op zoek gaan naar mensen met soortgelijke issues waardoor het misschien lijkt alsof de meerderheid problemen ondervindt. Voor de mensen waarbij HBO vlekkeloos werkt, die zullen elkaar niet zo snel opzoeken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
JP_Frost schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:03:
[...]

Gelukkig heb ik geen last van opstartproblemen en vind ik Engelse ondertiteling veel prettiger dan Nederlandse, maar is het echt zo grootschalig deze problemen?
Ik lees van heel veel verschillende content dat er geen nederlandse onderiteling beschikbaar is. En dan komt er een antwoord 'zijn we mee bezig' (als je al antwoord krijgt). daar heeft ook niemand wat aan.

sommige series zijn gewoon op nederlandse tv beschikbaar met wel ondertiteling dus er moet een reden zijn dat ze dat niet hebben gedaan. wellicht een financiele.

[ Voor 14% gewijzigd door RodeStabilo op 04-04-2022 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Laatst online: 17-07 19:06
RodeStabilo schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:05:
[...]

Ik lees van heel veel verschillende content dat er geen nederlandse onderiteling beschikbaar is. En dan komt er een antwoord 'zijn we mee bezig' (als je al antwoord krijgt). daar heeft ook niemand wat aan.

sommige series zijn gewoon op nederlandse tv beschikbaar met wel ondertiteling dus er moet een reden zijn dat ze dat niet hebben gedaan. wellicht een financiele.
Dat zou kunnen dat dat de reden is, maar we zijn ermee bezig is toch een antwoord? Misschien niet het antwoord dat je wilt horen, echter wat verwacht je dan? "Op 18 april heeft iedere serie NL ondertiteling"?

Wellicht hebben ze zich verkeken in de hoeveelheid kijkers die graag Nederlandse ondertiteling willen en zijn ze nu bezig om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cymbeline
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-07 16:55
Ik ben er zo een die geen klachten heeft over het ontbreken van de NL ondertiteling. De films en series die ik bekeken heb, nog bezig ben met bekijken en die bij mijn favorieten staan, hebben, op een film na, allemaal NL ondertiteling.

Het is wel zo dat ik voor een deel naar andere series kijk dan ik hier regelmatig voorbij zie komen. Misschien heb ik gewoon mazzel.

Ook over de kwaliteit heb ik geen klachten. Ik kijk met chromecast naar een Samsung Led uit 2013. Het beeld is wat minder dan wanneer ik een bluray afspeel, maar dat lijkt me normaal, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
RodeStabilo schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:05:

Ze moeten eerst de rechten hebben op de ondertiteling, of het zelf willen gaan doen. Dat zouden best wel eens meerdere partijen kunnen zijn waar ze langs moeten. Ligt er steeds maar net aan wie wat vertaald heeft en onder welke voorwaarden.

Wat zou kunnen is dat ze zich gewoon verkeken hebben op de voorkeur voor Nederlandse ondertitels. Nederlanders gaan er vaak nogal prat op op hun kennis van het Engels. En bij streaming diensten die geen Engelse ondertitels hebben zie je daar op social media ook vaak klachten over. Het kan zijn dat ze dachten dat Nederlanders gewoon liever Engelse ondertitels hadden dan Nederlandse. (Mijn mening is dat ze daar dan gewoon onderzoek naar hadden moeten doen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
JP_Frost schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:09:
[...]

Dat zou kunnen dat dat de reden is, maar we zijn ermee bezig is toch een antwoord? Misschien niet het antwoord dat je wilt horen, echter wat verwacht je dan? "Op 18 april heeft iedere serie NL ondertiteling"?
Elke dag later dan 8 maart is een dag te laat wat mij betreft. Had gewoon in orde moeten zijn.

Ook voor nieuwe series op andere diensten waar nieuwe episodes van uitkomen is op de dag van uitkomst gewoon ondertiteling beschikbaar. Waarom dat voor oude series waar het al jaar en dag voor beschikbaar is me een raadsel.
Wellicht hebben ze zich verkeken in de hoeveelheid kijkers die graag Nederlandse ondertiteling willen en zijn ze nu bezig om dit op te lossen.
Dat zou een aardige misrekening zijn inderdaad. Blijkbaar hebben ze dan ook slecht marktonderzoek gedaan. Geen enkele andere streamingdienst die hier online ging had deze problemen. Dus mag je dat ook van HBO verwachten.
ArthurMorgan schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:45:
[...]

Ze moeten eerst de rechten hebben op de ondertiteling, of het zelf willen gaan doen.
Ik heb geen idee hoe het allemaal licentietechnisch zit maar dit gaat ook om episodes van hun 'eigen' content :P

[ Voor 13% gewijzigd door RodeStabilo op 04-04-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 14:01

EMP

Krulloos!

Ik kijk met een standaard abonnementje via een chromekast op FullHD. Zowel met een film vorige week (kong vs godzilla) als een aflevering van een serie dit weekend (Our Flag Means Death) had ik met beide dat ik het 'loading' rondje kreeg, waarna hij op lagere resolutie weer oppakte. Over een 50mbit glasvezellijn, dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Beetje vreemd, ik hoop dat ze dit wel snel oplossen want het is wel irritant.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
RodeStabilo schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:47:

[...]

Ik heb geen idee hoe het allemaal licentietechnisch zit maar dit gaat ook om episodes van hun 'eigen' content :P
Puur theoretisch zie ik meerdere mogelijkheden die problematisch zouden kunnen zijn. Ziggo zou destijds een deel van de ondertiteling voor zijn rekening genomen kunnen hebben. Ook zou er bijvoorbeeld om kosten te besparen puur voor HBO Go vertaald kunnen zijn. Dus dat de rechten bij de vertaler bleven, maar puur voor HBO Go een licentie genomen werd.

Ik weet ook niet hoe het echt zit, maar het is gewoon allemaal afhankelijk van contracten en dergelijke van voor de huidige situatie. Ik vind wel dat ze dat al geregeld hadden moeten hebben voor 8 maart, maar het verbaasd me niet dat het niet zo heel makkelijk is om te regelen. En vanwege de grote kennis en acceptatie van het Engels hier snap ik dat ze daar een fout gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 11:54
Hier nog geen klachten, alles werkt prima.

Begonnen met Cry Macho, alles met Clint Eastwood is een beetje verplichte kost bij ons. Echter halverwege uitgezet, het oeverloze gel*l en gebrek aan actie waren we toen wel klaar mee. Afijn, dat ligt niet aan HBO natuurlijk.
Beeld en geluid dikke prima wat mij betreft.

Gisteren The Many Saints of Newark gekeken en ook afgekeken. Ook daar geen klagen over beeld, geluid of ondertiteling eigenlijk.

Ik kijk middels Google TV. De app vind ik ver niet zo prettig qua gebruiksgemak en informatie, dat doet Prime iets beter vind ik.

Verder mis ik de serie Billions nog. Die kon ik wel kijken via Ziggo, maar staat er nu niet tussen. Zal wel een rechten dingetje zijn met Showtime vermoed ik.

Al met al tevreden, maar ook niet meer dan dat. Voor die paar euro per maand prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07 16:34
Enige "klacht" ik heb is dat er te weinig 4k content is. Zeker voor de nieuwere series van HBO zelf had ik dit wel verwacht. Hopelijk komt dit in de toekomst allemaal nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

The_Cure schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:15:

Wii4all schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:41:
[...]

Bij mij stopte de film ineens halverwege net alsof ik geen internet verbinding meer had.
Die had ik nog wel. Toen HBO opnieuw gestart en daarna liep hij weer verder/
Ik moet me helaas ook hierbij aansluiten. Een kleine week geleden vloog ik bij de aftiteling van een aflevering van The Sopranos ineens uit de app, terug naar het startmenu van de AppleTv.
Bij opnieuw starten van de app zag ik een seconde het startscherm, waarna hij weer terug knalde naar het startmenu van de AppleTv.
Uiteindelijk heb ik de app compleet moeten verwijderen, en opnieuw geïnstalleerd, waarna het weer werkte.

Verder best tevreden met de HBO app op de AppleTv, maar dit ging echt even niet goed! :o :P

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lHybridl
21 april

[YouTube: The Flight Attendant Season 2 | Official Trailer | HBO Max]

[ Voor 4% gewijzigd door lHybridl op 04-04-2022 20:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Laatst online: 10:44
Ike. schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:33:
[...]

Generation Kill is ook een goede serie ;)
Dank voor de tip! Heel raar, deze kende ik dus nog niet. Ben nu bij aflevering 5. Echt een toffe serie om weg te kijken. En die ''Godfather''. :D Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Apoca schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:44:
Meer mensen die last hebben van micro stutters ( frame rate based ) op de Shield TV Pro 2019 model?
Ik heb ook de Refresh Rate app gelinkt maar deze past niet het beeld aan merk ik.
Dus het gaat ergens in de app zelf fout lijkt het wel.
Heb jij hier een oplossing voor gevonden? Ik heb dezelfde Shield en Dune in zijn geheel zonder enige problemen gekeken en wat andere films en series even kort aangehad zonder problemen maar bij Westworld ie elke 2 a 3 seconden wat frames, op mijn pc lijkt het wel gewoon goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-07 22:54
Winning time blijft een goede serie, weer een prima aflevering

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Inmiddels begonnen aan Industry. De harde wereld van Finance, bazen, sex en drugs.
Goede serie en lekker onvoorspelbaar. Een tweede seizoen is al aangekondigd!

[YouTube: Industry: Official Teaser | HBO]
Pagina: 1 ... 16 ... 55 Laatste

Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC