Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:03
Orangelights23 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Volgende heb ik al gezien (laatste paar jaar, dus nog geen behoefte om opnieuw te kijken):
The Wire
GoT
Westworld
Sopranos
True Detective
Band of Brothers (één van de beste series ooit)
Pacific
Deadwood
Boardwalk Empire

Dat zijn ook zo'n beetje de beste series die HBO Max nu aanbiedt, dus ik hoop dat er veel series toegevoegd gaan worden komende maanden.
De toppers heb je iig gezien. Maar er zijn er nog wel meer die je zou kunnen kijken. Heb even gekeken wat er op staat welke ik nog meer gezien heb.

Watchman vond ik wel vermakelijk.
His dark materials ook wel goed. (Genre moet je liggen)
Succession moest ik erg in komen. Seizoen 2 vond ik wel erg goed, seizoen 3 ben ik nog niet helemaal klaar mee.
Big little lies om samen met de vrouw te kijken. Vond ik volgens mij ook wel prima.
True detective, elk seizoen is een eigen verhaal. Vond ik wel erg goed.
Six feet under. Ook vermakelijke serie.
Perry mason. Ook prima serie.
The night of, deze vond ik wel goed.
The leftovers. Bijzondere serie. Wel vermakelijk.

Volgens mij heb ik nog meer van HBO gezien maar zie ik er niet op staan.

Edit: The Knick vond ik ook wel erg goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:34
Nuevocasa schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:27:
[...]

De toppers heb je iig gezien. Maar er zijn er nog wel meer die je zou kunnen kijken. Heb even gekeken wat er op staat welke ik nog meer gezien heb.

Watchman vond ik wel vermakelijk.
His dark materials ook wel goed. (Genre moet je liggen)
Succession moest ik erg in komen. Seizoen 2 vond ik wel erg goed, seizoen 3 ben ik nog niet helemaal klaar mee.
Big little lies om samen met de vrouw te kijken. Vond ik volgens mij ook wel prima.
True detective, elk seizoen is een eigen verhaal. Vond ik wel erg goed.
Six feet under. Ook vermakelijke serie.
Perry mason. Ook prima serie.
The night of, deze vond ik wel goed.
The leftovers. Bijzondere serie. Wel vermakelijk.

Volgens mij heb ik nog meer van HBO gezien maar zie ik er niet op staan.

Edit: The Knick vond ik ook wel erg goed!
Dank, ik ga wat meer info op zoeken en dit weekend eens kijken of er iets leuks tussen zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:18

On_E

Housemusic

Ik vermaak me met Winning Time : The Rise of the Lakers Dynasty. :)

Losjes gebaseerd op de beginjaren van Magic Johnson bij de LA Lakers.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren was bij mij de kwaliteit minder. Bij beweging van de camera kreeg ik artifacts te zien. Nog niet eerder gehad.
Meer last van gehad gisteren? (LG app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik ben benieuwd hoeveel hier een andere streamingdienst opgezegd hebben. Na nemen HBO-max. Een poll zou leuk zijn.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 18:30
Mezkeijou schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:47:
Ik ben benieuwd hoeveel hier een andere streamingdienst opgezegd hebben. Na nemen HBO-max. Een poll zou leuk zijn.,
Ik zou het eigenlijk moeten doen, of tijdelijk. Maar in praktijk houd ik toch Netflix en Prime aan. Prime omdat het toch bijna niks kost (en gratis bezorging, koop nogal eens wat bij Amazon) en Netflix omdat we daar nog best veel op kijken. Disney+ had ik al eerder opgezegd, dus die telt hierin niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
HBO nog niet aangevraagd, Netflix wel al opgezegd (loopt tot eind deze maand), telt dat ook? Intussen nog redelijk wat aan het bingen op Netflix, en deze of komende week HBO afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Thasaidon schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:58:
Weet iemand of er een manier is om te zoeken op series met NL subs?
Of een manier om snel te kunnen zien of een serie wel of geen NL subs heeft?

Voor zover ik nu kan zien moet ik eerst de serie starten en dan bij de ott erachter komen dat een serie geen NL subs heeft.
Niemand?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Niets opgezegd. Disney+ is momenteel even interessante nieuwe contentloos, maar dat zal wel weer gaan komen en dan is het net iets teveel moeite om op te zeggen. Netflix idem (plus dat daar andere mensen ook gebruik van maken). Apple TV+ wel opgezegd, maar voornamelijk omdat mijn 15 maanden gratis streak afgelopen is. Amazon Prime heb ik nog, maar dan vanwege de andere benefits. Ik kijk er eigenlijk niet op, omdat ik niet fatsoenlijk kan zien wat wel en niet gratis is (echt een belabberde irritantie shit-interface heeft die dienst).
HBO max wordt momenteel goed gebruikt door mijn vrouw. Zelf Band of Brothers weer even gekeken, maar vermoed dat die nu wel weer even niet gebruikt gaat worden door mij. Vind de overige content nog een beetje meh.

En dan in de buitencategorie: Youtube Premium Lite. De reclame was ik helemaal zat, dus dan er maar voor betalen. Kijk denk ik elke dag wel een uur of twee YouTube (voornamelijk educatieve content) dus het geld prima waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Momenteel nog niets opgezegd, maar nadat ik Kenobi heb gezien op Disney+ dan zal ik daarmee stoppen denk ik. Tijdelijk want er komt nog genoeg Star Wars content aan.

Amazon Prime gebruik ik eigenlijk niet, maar is zo goedkoop en heeft het voordeel van bezorging op amazon.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
Orangelights23 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Volgende heb ik al gezien (laatste paar jaar, dus nog geen behoefte om opnieuw te kijken):
The Wire
GoT
Westworld
Sopranos
True Detective
Band of Brothers (één van de beste series ooit)
Pacific
Deadwood
Boardwalk Empire

Dat zijn ook zo'n beetje de beste series die HBO Max nu aanbiedt, dus ik hoop dat er veel series toegevoegd gaan worden komende maanden.
Dat zijn inderdaad de bekende toppers.
Verder kan ik de volgende series aanraden:
  • Chernobyl (mini-serie)
  • The Leftovers (vermijden als je overal duidelijk antwoord op wilt)
  • Watchmen
  • Rick & Morty (als je van animatie met een edge houdt)
  • Silicon Valley (weet niet of die al in NL te zien is)
  • Fringe (zelf vond ik alleen seizoen 1 vet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
_NooT_ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Dat zijn inderdaad de bekende toppers.
Verder kan ik de volgende series aanraden:
  • ..
  • Silicon Valley (weet niet of die al in NL te zien is)
Oh nice. Daar heb ik ooit een paar seizoenen van gezien, daarna in vergetelheid geraakt. Zie dat er inmiddels 6 seizoenen van zijn. Leuk voor even tussendoor of aan het einde van de avond wanneer we vaak even iets kort en luchtigs willen kijken.

Zelf ben ik heel goed te spreken over Succession. Inmiddels al halverwege seizoen 3. Helaas nog maar een paar afleveringen te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:03

Licko

ZVDK

Ik ben ook bezig met Silicon Valley, een soort Entourage met nerds. Beide zijn aanraders wat mij betreft d:)b

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
CR2032 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:26:
[...]

The Wire is een van de allerbeste, samen met the Sopranos en Breaking Bad. Zeldzaam perfect.
Het zijn precies de drie series die ook door Rolling Stone zijn uitgeroepen tot Best-Series-Ever.
Met The Sopranos voor mij ook op nummer 1. Geweldig goed casting, sfeer en diepgang. Alles klopt daar.

Alleen daarom wil ik nu HBO Max. Hoe is de beeldkwaliteit van The Sopranos?

https://fhm.nl/the-sopranos-beste-tv-show-aller-tijden/

[Afbeelding]
Door dit plaatje krijg ik weer zoveel zin om Sopranos te gaan kijken. Wat een magistrale foto. _/-\o_

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Hier nog niets opgezegd, maar dit ligt meer aan het feit dat ik jaar abonnementen heb lopen.
Netflix twee jaar geleden al opgezegd.

Abo op Disney+ loopt begin december af, dan zeg ik deze op, zeker met de komst van SkyShowtime in de loop van dit jaar, is Disney+ voor ons niet interessant meer (dat is het nu eigenlijk al niet meer).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg Netflix momenteel nog niet op. Ik wil Ozark afkijken wanneer de laatste afleveringen er zijn en Better call Saul seizoen 6. (tenzij het wekelijks 1 aflevering wordt..)
Tevens wil ik zeker weten dat alles goed gaat met het HBO abonnement via iDEAL en de 50% korting behouden blijft. Mocht daar iets mis gaan en de korting vervalt dan stop ik met HBO en blijf ik bij Netflix.

Dus beide diensten blijven nog even samen actief hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:27
Wij hebben nog steeds Netflix en Prime en ook nog geen reden om die op te zeggen. Prime kost geen drol en Netflix delen we dus kost ook maar 2.50 per maand oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Greatsword schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:49:
[...]

Breaking Bad is wat mij betreft echt over rated.
Met moeite in het begin doorheen geworsteld en voor mij in ieder geval niet eens top 20 waardig.

Ieder zijn ding natuurlijk.
Ieder zijn ding ja. Breaking Bad heeft ongekend goed schrijfwerk en als je daar niet doorheen komt, dan zoek je misschien iets wat eenvoudiger is. Ik heb sinds Breaking Bad niks meer gezien wat echt in de buurt komt, of het moet Better Call Saul zijn en een Succession. Die zijn beide ook ontzettend goed geschreven!

Verder zijn er natuurlijk veel goede series te vinden, maar echte toppers zoals hierboven komen maar eens in de zoveel tijd naar voren.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:28:
Ik zeg Netflix momenteel nog niet op. Ik wil Ozark afkijken wanneer de laatste afleveringen er zijn
Grappig dat je Ozark noemt. Toen ik aan het zoeken was naar een serie om nog te kijken voordat mijn Netflix abonnement afloopt heb ik deze eens op gezet. En op een weekje heb ik de eerste 3 seizoenen gekeken (30 afleveringen van een uur :X). Eerste deel van seizoen 4 skip ik nu en komt ooit wel. Mijn "plan" is om alles in JustWatch bij te houden, en dan sluit ik over een aantal maanden weer gewoon een Netflix abo af als ik wat dingen verzameld heb (bv Stranger Things, Peaky Blinders, La casa de Papel die weer nieuwe seizoenen zullen krijgen). Netflix wil ik dan alleen afnemen als er iets te kijken is. HBO Max zal dan naast Amazon Prime blijven doorlopen. Beiden dan omdat ze veel goedkoper zijn, en HBO dan om de korting niet te verkiezen en Amazon Prime heeft uiteraard nog andere voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:12

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

RobertMe schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Grappig dat je Ozark noemt. Toen ik aan het zoeken was naar een serie om nog te kijken voordat mijn Netflix abonnement afloopt heb ik deze eens op gezet. En op een weekje heb ik de eerste 3 seizoenen gekeken (30 afleveringen van een uur :X). Eerste deel van seizoen 4 skip ik nu en komt ooit wel. Mijn "plan" is om alles in JustWatch bij te houden, en dan sluit ik over een aantal maanden weer gewoon een Netflix abo af als ik wat dingen verzameld heb (bv Stranger Things, Peaky Blinders, La casa de Papel die weer nieuwe seizoenen zullen krijgen). Netflix wil ik dan alleen afnemen als er iets te kijken is. HBO Max zal dan naast Amazon Prime blijven doorlopen. Beiden dan omdat ze veel goedkoper zijn, en HBO dan om de korting niet te verkiezen en Amazon Prime heeft uiteraard nog andere voordelen.
offtopic:
La casa del papel is helaas ten einde (het vorige seizoen was het einde en sloot het verhaal af).

Als je dat een goede serie vond, kijk dan ook eens naar Vis-a-Vis van dezelfde makers. Staat ook op Netflix; vier seizoenen en een spin-off miniserie (die men bij Netflix "seizoen 5 van Vis-a-Vis" noemt, maar het is in Spanje als zelfstandige serie op TV geweest). Twee actrices uit La Casa zul je zeker herkennen in Vis-a-Vis.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Sydney08 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Ieder zijn ding ja. Breaking Bad heeft ongekend goed schrijfwerk en als je daar niet doorheen komt, dan zoek je misschien iets wat eenvoudiger is. Ik heb sinds Breaking Bad niks meer gezien wat echt in de buurt komt, of het moet Better Call Saul zijn en een Succession. Die zijn beide ook ontzettend goed geschreven!

Verder zijn er natuurlijk veel goede series te vinden, maar echte toppers zoals hierboven komen maar eens in de zoveel tijd naar voren.
Zoveel mensen, zoveel smaken.

Toppers in mijn optiek die nog niet allemaal op HBO te zien zijn:

- The Wire
- Revenge
- House
- Prison Break
- Leverage

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sverzijl
Orangelights23 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:21:
Heb Chernobyl gezien, snap niet waarom deze serie zo goed beoordeeld wordt. Het was hoogstens interessant om te zien, maar er was niets waaevan ik kon bedenken dat dit een echte goede serie was.

Nu een beetje zoekende wat ik ga kijken, veel series die er nu op staan zijn niet mijn smaak. Toch maar weer Netflix opstarten dit weekend
Zoveel mensen zoveel smaken, maar persoonlijk vond ik Chernobyl een van de beste/indrukwekkende, zo niet de beste (mini)serie die ik ooit gezien heb. Ik zal je geen andere series aanraden, grote kans dat onze smaak te ver uit elkaar ligt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:18
Is er ergens een release calender voor de Nederlandse HBO Max, of is die gelijk aan de Amerikaanse plus één dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Ik ben ook nog niet begonnen aan seizoen 4, even wachten tot alles er op staat.
Stranger Things, Peaky Blinder en Las Casa, nou noem je nog 3 van die heerlijke series.
Goede smaak. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 19:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Dat is best snel. Was 3 maart pas in de bios hier. Die wil ik best nog eens zien.

Normaliter zo'n 45 dagen na bioscoop release lees ik. Goed om te weten.

[ Voor 11% gewijzigd door sverzijl op 23-03-2022 18:19 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:45:
[...]

Door dit plaatje krijg ik weer zoveel zin om Sopranos te gaan kijken. Wat een magistrale foto. _/-\o_
Zeker, zo om in te lijsten. Hier nog eentje dan met ook Paulie. Van de meesterlijke episode Pine Barrens, die met de Russen in het bos uit Season 3.

@Mezkeijou Een andere streamdienst opzeggen? Nou nee, we hebben net ook een jaarabonnement op Discovery+ genomen. :) Ook helemaal top met Wheeler Dealers en Deadliest Catch.

Gewone tv, dat hebben we wel opgezegd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faScp77fMJfQgjfL018Tx-ptxUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2RTlFeXKVoVv8vvxjKQajV2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 19:04
CR2032 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:51:
[...]

Zeker, zo om in te lijsten. Paulie is een van mijn favoriete karakters. Hier nog eentje dan. Van de meesterlijke episode Pine Barrens, die met de Russen in het bos uit Season 3.

@Mezkeijou Een andere streamdienst opzeggen? Nou nee, we hebben net ook een jaarabonnement op Discovery+ genomen. :) Ook helemaal top met Wheeler Dealers en Deadliest Catch.

Gewone tv, dat hebben we wel opgezegd!

[Afbeelding]
1 rus in de bossen om precies te zijn. En die gast was nog wel een "interior decorater"! Kan je dat geloven?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:34
sverzijl schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:55:
[...]

Zoveel mensen zoveel smaken, maar persoonlijk vond ik Chernobyl een van de beste/indrukwekkende, zo niet de beste (mini)serie die ik ooit gezien heb. Ik zal je geen andere series aanraden, grote kans dat onze smaak te ver uit elkaar ligt:)
Het gekke is is dat ik eigenlijk alles leuk zou moeten vinden aan de serie: de setting, de rust, de sfeer. Maar ik vind het nog steeds gewoon vergelijkbaar met een middelmatige documentaire van Discovery Channel. Zeker geen slechte serie, maar gewoon niet heel boeiend. Leuk om eens gezien te hebben, maar dat is het dan ook wel. Ik ben dan ook benieuwd waarom je het de beste serie vindt (oprecht), want misschien kan ik het daardoor beter plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Nietdatikweet schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:56:
[...]

1 rus in de bossen om precies te zijn. En die gast was nog wel een "interior decorater"! Kan je dat geloven?!
Oh ja.. Het is al lang geleden dat ik 3x de hele serie heb gezien.

Mooie site voor de hard core fans: <full spoiler alert>
https://sopranosautopsy.com/season-3-2/pine-barrens-3-11/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:28:
Ik zeg Netflix momenteel nog niet op. Ik wil Ozark afkijken wanneer de laatste afleveringen er zijn en Better call Saul seizoen 6. (tenzij het wekelijks 1 aflevering wordt..)
Tevens wil ik zeker weten dat alles goed gaat met het HBO abonnement via iDEAL en de 50% korting behouden blijft. Mocht daar iets mis gaan en de korting vervalt dan stop ik met HBO en blijf ik bij Netflix.

Dus beide diensten blijven nog even samen actief hier.
Better call Saul wordt wekelijks 1 aflevering. Dat was bij voorgaande seizoenen in ieder geval zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 05:32:
[...]

Better call Saul wordt wekelijks 1 aflevering. Dat was bij voorgaande seizoenen in ieder geval zo.
Oké dat was mij niet bijgebleven. Wat *** zeg dat word voor mij dus weer maanden wachten voor ik er aan begin. Misschien toch Netflix maar even opzeggen dan en na de zomer alles kijken wat mij boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Hier ook nog Netflix, Disney+, prime, npo+, youtube en nu dus hbo max. Prime kijken we het minst, maar daar is picard nu weer begonnen en hebben een paar films gekocht daar. De rest gebruiken we allemaal regelmatig en sommige dagelijks.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 22:59
Van alle diensten hier in huis (Netflix, Disney, Prime, Viaplay en HBO) kijken wij op dit moment het meeste naar.....AppleTV+ :+

Compleet onderbelicht hier, maar een staan een aantal serieus goede series op. Disney+ gaat er waarschijnlijk uit. Maar ja, binnenkort alle seizoenen Mayans MC....Echt, die versnippering :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
hier ook niets opgezegd, hebben hier nu:
Netflix, Prime, Disney+, NLziet, Videoland en HBO Max.

Videoland mag van mij wel weg, maar die kijkt de vrouw vaak, dus nogo....Disney+ twijfel ik over, maar dat is een jaar abbo dat nog wel even loopt.

Leukste dienst vind ik, itt velen hier, eigenlijk Prime, daar staan verrassend leuke dingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gautama
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-05 10:27
Hier inmiddels:
Netflix, Videoland, Viaplay en nu HBO Max erbij.

De twee laatstgenoemde ingewisseld voor Prime en Disney. Met Prime deden wij vrijwel niets. Disney mis ik nog weleens.

Vind het onwijs frustrerend dat er inmiddels zoveel streamingdiensten zijn die allemaal wel een paar series en films hebben die ik graag zou willen zien, maar tegelijkertijd staan er nog zoveel series en films op mijn nog-te-kijken-lijst bij de diensten waar ik momenteel nog lid van ben :')

Wat een luxe; zoveel moois on-demand beschikbaar... maar krijg er ook keuzestress en FOMO van :9

Ohja, bij ons ook inmiddels de 'normale' tv verbinding eruit: scheelt EUR 17,50 per maand (met extra mediaboxje). Voor die prijs per maand heb je sowieso al een paar streamingdiensten (mits je de diensten her en der kunt delen met een ander). Er werd bij ons alleen nog maar nieuws gekeken via de normale tv verbinding, die ook prima te kijken is op de NPO app zonder abonnement.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Hier ooit begonnen met Netflix.
Later, omdat het toch maar 2,99 was voor gratis verzending en "volgende dag levering" Amazon Prime, dus ook Prime video erbij.
Daarna ooit van een aanbieding gebruik gemaakt bij Discovery+ en daar blijven hangen.
En nu dus ook HBO Max, omdat die 4,- er ook nog wel bij kan. En "levenslang" 50% korting... we blijven Nederlanders, toch?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De Samsung TV app schakelt bij mij momenteel erg vaak terug naar iets wat lijkt op 720p. En even later is het iets wat lijkt op 1080p, maar niet voor lang. Ik heb de app al herstart want eerst bufferde die ook nog. Abo van 8,-/4,-. Serie; The Wire.
Moet zeggen normaal is dit minder het geval, maar ik vind de YouTube en Apple TV app (niet het kastje) veel beter qua continuïteit/kwaliteit stream (en dan nog weggebleven van het 4K verhaal). Netflix en Prime kijk ik de laatste tijd amper via de eigen Samsung TV apps, dus geen vergelijk. (Kijk deze via Ziggo Next waar geen HBO Max app voor is)

Edit: Hoewel ik sommige andere diensten beter qua continuïteit/kwaliteit stream vind, lag bovenstaand issue niet aan HBO MAX. Gedurende de dag werd het steeds slechter. Kwam ik er via een speedtest via de browser op de TV achter dat mij download 0,1Mbps was. Router reset was niet de oplossing, wel het van de stroom halen van de TV. Probleem was dus de Samsung TV

[ Voor 24% gewijzigd door robert-630 op 25-03-2022 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Gautama schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:00: Er werd bij ons alleen nog maar nieuws gekeken via de normale tv verbinding, die ook prima te kijken is op de NPO app zonder abonnement.
offtopic:
Bij een Ziggo internet only zit altijd nog gratis DVB-C met NPO, Regionaal en Ziggo Sport in HD en de commerciële zenders in SD. Daarnaast hebben TV's sinds 2014 een DVB-T2 (digitenne) ontvanger ingebouwd, waarmee je NPO + twee regionale HD zenders gratis uit de lucht kan plukken (met actieve antenne goed te ontvangen imo). Je hebt dus gratis opties om NPO live te kijken in HD, zonder extra kastje.

Via de NPO app streamen in SD vind ik dan sund...

Met de juiste kabel of antenne kan je de 1,2,3 knoppen je TV afstandsbediening gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 24-03-2022 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Vraagje voor de mensen die eerst HBO via Ziggo hadden. Hoe lang duurde het toen voordat Last Week Tonight with John Oliver te zien was? Die is in de VS op zondag te zien, maar voordat hij op HBO Max staat moeten we steeds lang wachten. Die van afgelopen week staat er nog steeds niet op bijvoorbeeld.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
ArthurMorgan schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:02:
Vraagje voor de mensen die eerst HBO via Ziggo hadden. Hoe lang duurde het toen voordat Last Week Tonight with John Oliver te zien was? Die is in de VS op zondag te zien, maar voordat hij op HBO Max staat moeten we steeds lang wachten. Die van afgelopen week staat er nog steeds niet op bijvoorbeeld.
Geen Ziggo hier, maar bij het einde van de laatste aflevering (13 maart) werd gezegd dat er deze week geen aflevering zou zijn maar de week daarop wel.
Overigens duurde het wel tot woensdag of donderdag volgens mij voordat de aflevering online stond dus Last Week Tonight werd Last One-and-a-Half Week Tonight :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:02:
De belofte was altijd dat alle content de dag na het uitbrengen in de VS bij ziggo beschikbaar was en voor zover ik mij kan herinneren is dat met Banshee, GOT, Westworld en ook Last Week Tonight altijd het geval geweest. Al keek ik de laatste afleveringen (op GOT en Banshee na) niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:50
Hier Netflix, Apple tv+, Disney+, Viaplay, Crunchyroll, HBOMax, Amazon Prime en Videoland

Eigenlijk alles wel zo beetje.. Al zijn Apple tv+ en amazon prime een beetje erbij genomen voor de service (apple one en gratis verzenden)

Qua hbo hoop ik dat er snel de animated dc content op komt om het echt ultieme hbo ervaring te maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
VirinR schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:32:
[...]

Geen Ziggo hier, maar bij het einde van de laatste aflevering (13 maart) werd gezegd dat er deze week geen aflevering zou zijn maar de week daarop wel.
Overigens duurde het wel tot woensdag of donderdag volgens mij voordat de aflevering online stond dus Last Week Tonight werd Last One-and-a-Half Week Tonight :P
Oeps :D Niet goed opgelet dus.

Hoef ik niet meer elke dag te kijken of die er al op staat in elk geval. Hoop wel dat ze het wat sneller gaan doen. Helemaal omdat ze toch al geen Nederlandse ondertiteling toevoegen, dan moet het toch gewoon op maandag/dinsdagmorgen kunnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

ArthurMorgan schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 07:58:
[...]

Oeps :D Niet goed opgelet dus.

Hoef ik niet meer elke dag te kijken of die er al op staat in elk geval. Hoop wel dat ze het wat sneller gaan doen. Helemaal omdat ze toch al geen Nederlandse ondertiteling toevoegen, dan moet het toch gewoon op maandag/dinsdagmorgen kunnen lijkt me.
Yup, LWT was vorige week erg laat op HBOmax. Deze week was er geen uitzending in de VS, maar aanstaande zondag weer wel.Laten we hopen dat het er volgende week wat sneller op staat.

In de HBO Nederland-tijd (waarop de show tussen 2014 en 2016 te zien was) stond LWT er de volgende dag op (met ondertiteling zelfs). De Ziggo-tijd heb ik niet actief meegemaakt (want ik heb geen Ziggo).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Laatst online: 20:32
Heeft er iemand een oplossing voor onderstaand probleem;

Mijn vriendin heeft een abbo genomen op hbo max maar ik kan met geen mogelijkheid inloggen als ik in België ben.

HBO Max valt hier nog onder Streams (Telenet onderneming) waardoor ze dus geen rechten hebben om uit te zenden in België.
Zelfs de app in de appstore valt niet te installeren.

Nederlanders die dus op reis gaan naar België en via een computer of media device willen kijken mogen dus op hun kin kloppen vanwege de restricties?

Als mijn vriendin hier komt logeren willen we toch graag naar HBO kijken maar dat kan dus niet op een deftige manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999

Nitai

Live the life you love.

Asterion schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:01:

Mijn vriendin heeft een abbo genomen op hbo max maar ik kan met geen mogelijkheid inloggen als ik in België ben.

HBO Max valt hier nog onder Streams (Telenet onderneming) waardoor ze dus geen rechten hebben om uit te zenden in België.

Nederlanders die dus op reis gaan naar België en via een computer of media device willen kijken mogen dus op hun kin kloppen vanwege de restricties?

Als mijn vriendin hier komt logeren willen we toch graag naar HBO kijken maar dat kan dus niet op een deftige manier?
Geografische restricties zijn niet nieuw en ook niet alleen aan HBO toebedeeld, vrijwel elke streaming service past dit toe. Dus het klopt wat je zegt. Dan maar Netflix & chill :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Asterion schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:01:

Nederlanders die in Belgie verblijven, kunnen gewoon HBO Max kijken. Het aanbod is dan gelijk aan wat je in Nederland ziet.

Maar je kunt geen abonnement afsluiten of de app downloaden in Belgie inderdaad.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Laatst online: 20:32
Nitai schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:26:
[...]

Geografische restricties zijn niet nieuw en ook niet alleen aan HBO toebedeeld, vrijwel elke streaming service past dit toe. Dus het klopt wat je zegt. Dan maar Netflix & chill :+
Ik kan begrijpen dat restricties bestaan maar dat men als rechtmatige eigenaar van een abonnement niet kan inloggen waar hbo niet actief is kan ik dan weer niet begrijpen |:(

Dat dit deels is om account sharing tegen te gaan, akkoord.
Maar dan nog :?
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:32:
[...]

Nederlanders die in Belgie verblijven, kunnen gewoon HBO Max kijken. Het aanbod is dan gelijk aan wat je in Nederland ziet.

Maar je kunt geen abonnement afsluiten of de app downloaden in Belgie inderdaad.

Bron
Hmm, ok.
Het klinkt onlogisch maar ik wanneer ik op sign in klik krijg ik eerst een pagina dat het in mijn regio niet beschikbaar is.
Klik ik daarna terug op sign in kan ik dus weldegelijk inloggen |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Asterion op 25-03-2022 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Asterion schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:32:
[...]

Ik kan begrijpen dat restricties bestaan maar dat men als rechtmatige eigenaar van een abonnement niet kan inloggen waar hbo niet actief is kan ik dan weer niet begrijpen |:(

Dat dit deels is om account sharing tegen te gaan, akkoord.
Maar dan nog :?
Dat is dus niet zo; je kunt als abonnementhouder inloggen en kijken in alle landen in de EER (dat is de EU en nog wat landen als Noorwegen en Zwitserland) waar de dienst volgens deze pagina beschikbaar is.

Dank aan @martwoutnl voor de correctie.

[ Voor 8% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 27-05-2022 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Thasaidon schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:23:
Hier ooit begonnen met Netflix.
Later, omdat het toch maar 2,99 was voor gratis verzending en "volgende dag levering" Amazon Prime, dus ook Prime video erbij.
Daarna ooit van een aanbieding gebruik gemaakt bij Discovery+ en daar blijven hangen.
En nu dus ook HBO Max, omdat die 4,- er ook nog wel bij kan. En "levenslang" 50% korting... we blijven Nederlanders, toch?
En levenslang klant? Misschien wel een klant die anders nooit een HBO Max account had afgesloten, of maar periodiek gebruik zou maken van HBO Max.
De vraag is dan; ben je op de langere termijn wel echt voordeliger uit :+

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 22:00
Moet zeggen ze doen wel goed marketing voor de service. Hoor en zie het overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Vrij irritant dat in de playstation app (wss ook in andere apps) de "my list" in het home menu maar 14 items laat zien, rest kan je niet zien. Maar dr achter gekomen dat je als je je profiel selecteert linksboven, je daar wel je gehele "my list" ziet in ieder geval ipv maar 14 items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:04
J3roen schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:20:
Ondertussen weten we het inmiddels wel van de ondertiteling toch?

Accepteer het of meld het bij HBO lijkt mij? Hier het steeds herhalen voegt mijns inziens weinig toe.
Nee hoeft niet meer, we hebben het al opgezegd, de volgende nieuwe serie weer zonder NL ondertitels, dat was de druppel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Snake_Eye schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:09:
[...]

Nee hoeft niet meer, we hebben het al opgezegd, de volgende nieuwe serie weer zonder NL ondertitels, dat was de druppel.
Het is toch wat. Ik hoop dat je weekend verder wel leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 06:58
Op de app (telefoon) en op de tv met de hbo max app heb ik ondertiteling, probeer via mijn webbrowser (pc/laptop) HBO max te kijken. Maar daar heb ik bij ondertiteling geen enkele keuze waardoor ik geen ondertiteling heb.

Is dit normaal of hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
J3roen schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:11:
[...]

Het is toch wat. Ik hoop dat je weekend verder wel leuk is.
Naja hij heeft wel een punt.. Een streamingdienst hier uitbrengen en series/films toevoegen in Nederland zonder Nederlandse subs is imo not done..

Voor mij persoonlijk is het geen probleem, ik heb lekker Euphoria met engelse subs gekeken. En hier op Tweakers is het voor veel mensen geen probleem

Maar er is een hele generatie zoals mijn ouders die echt geen engels kunnen. Die kunnen niks met een groot gedeelte van dit aanbod. Als je hier voet wilt zetten zorg dan dat je de zaken op orde hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door dglavimans op 27-03-2022 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
dglavimans schreef op zondag 27 maart 2022 @ 01:38:
[...]

Naja hij heeft wel een punt.. Een streamingdienst hier uitbrengen en series/films toevoegen in Nederland zonder Nederlandse subs is imo not done..

Voor mij persoonlijk is het geen probleem, ik heb lekker Euphoria met engelse subs gekeken. En hier op Tweakers is het voor veel mensen geen probleem

Maar er is een hele generatie zoals mijn ouders die echt geen engels kunnen. Die kunnen niks met een groot gedeelte van dit aanbod. Als je hier voet wilt zetten zorg dan dat je de zaken op orde hebt.
Disneyplus is al twee jaar in Nederland actief en daar zijn nog tal van series zonder Nederlandse ondertiteling en sommige hebben zelfs helemaal geen ondertiteling 🤣

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

CryptoNL schreef op zondag 27 maart 2022 @ 04:43:
[...]

Disneyplus is al twee jaar in Nederland actief en daar zijn nog tal van series zonder Nederlandse ondertiteling en sommige hebben zelfs helemaal geen ondertiteling 🤣
In iets mindere mate, maar bij Amazon Prime Video precies hetzelfde verhaal, ook daar nog zat content zonder NL ondertiteling. HBO is op dit moment wel de ergste hierin :P , maar ze zijn er ook nog maar net.
Het is geen excuus, de ondertiteling had er al moeten zijn, maar in vergelijking met andere diensten, is het eigenlijk niet heel bijzonder.

Maar ik denk dat we het nu inmiddels allemaal wel weten, dat er bij veel content NL ondertiteling ontbreekt, dusss... ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:08
[...]

Ja, en?
Een Big Bang Theory is hier jaren op tv geweest, heeft heel lang op Netflix gestaan.
Allemaal met ondertiteling, nu staat het op HBO Max en is ondertiteling opeens lastig?

Ik versta prima Engels, maar het kijkt voor velen ook gewoon relaxter en net ff wat ontspannender met ondertiteling.
Noem het gewenning, of iets minder aandachtig moeten luisteren.. maakt niet uit. Je brengt het uit in een land, dan moet dat ook goed zijn.

Dat je dat nu nog niet voor elkaar kan krijgen op je eigen dienst is lachwekkend en heel amateuristisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:51
Daejji schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:50:
[...]
Een Big Bang Theory is hier jaren op tv geweest, heeft heel lang op Netflix gestaan.
Allemaal met ondertiteling, nu staat het op HBO Max en is ondertiteling opeens lastig?
[...]
Big Bang Theory is geen eigen content van HBO Max (zover ik het snel heb opgezocht).
De rechten op films en series is een vak apart. Dat geldt ook voor de ondertiteling.
Maar meestal zit er dan eigenlijk wel NL ondertiteling bij en geen EN in ons land, dus het blijft wel heel erg vreemd waarom de NL subs ontbreken bij ingekocht content bij HBO Max. Maar mogelijk heeft Netflix de ondertiteling apart ingekocht of zelf verzorgd?

Bij eigen content heeft NL subs kennelijk nog geen prio bij HBO Max wat ik zo begrijp uit de reacties.

---

Zelf kijk ik Engels gesproken content alleen met Engelse ondertiteling. Heb op Netflix vaak zat een goede serie (geen Originals) gestaakt omdat ik mij erger aan de NL ondertiteling. Gebruik de ondertiteling als ondersteuning als ik ze even niet goed versta, en dan is de ondertiteling in een andere taal lastiger vind ik persoonlijk.

Nu heeft Netflix met eigen content altijd wel Engelse ondertiteling, en ingekochte content niet in ons land vanwege rechten, terwijl ze die wel aanbieden in andere landen.
Maar dit geldt ook bij gekochte Films bij iTunes, Youube, Videoland, etc, niet altijd EN subs en wel NL/FR/(ES).

Snap zo ie zo niet dat hele beperkte gedoe van ondertiteling per land. Heb een aantal vrienden die hier wonen voor studie en welke niet zo goed Nederlands spreken, maar zonder VPN kunnen ze vaak geen EN ondertiteling krijgen vanwege het land waar vanaf je streamt (zoals bij Netflix). Enje ziet dit steeds meer in verschillende landen.

Dus voor mij persoonlijk ben ik juist wel blij met de Engelse ondertiteling bij HBO Max, welke ook vaker aanwezig lijkt bij ingekochte content.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lHybridl
Kijk ook altijd met Engelse ondertiteling. Sinds ik klein was haha.
Vind Nederlandse ondertiteling altijd slecht. Maak niet uit waar. En Engelse ondertiteling heeft mij veel geholpen met Engels in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:00
Ik begrijp dat ontbrekende NL ondertiteling vooral bij series speelt of is dit bij de films net zo erg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
don spike schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:43:
[...]
Big Bang Theory is geen eigen content van HBO Max (zover ik het snel heb opgezocht).
De rechten op films en series is een vak apart. Dat geldt ook voor de ondertiteling.
Big Bang Theory is geproduceerd door Warner Television, dus het is wel gewoon van "HBO Max" (aangezien het de streaming service van Warner is), en dus niet aangekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
[...]

Echt? Ik heb zelf al Disney van het begin en nog nooit iets tegen gekomen.. Toegegeven ik kijk niet echt vaak de echt oude oude dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:35
lHybridl schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:15:
Kijk ook altijd met Engelse ondertiteling. Sinds ik klein was haha.
Vind Nederlandse ondertiteling altijd slecht. Maak niet uit waar. En Engelse ondertiteling heeft mij veel geholpen met Engels in het algemeen.
Ik kijk altijd zonder, maar bij Game of Thrones moet het helaas aan.

Weet ff niet of dit bij de uitzending toendertijd ook zo was, maar ik kan me herinneren dat “niet engelse” scenes waarin bijvoorbeeld valarian werd gesproken dit ondertiteld werd. Zonder ondertiteling aan te zetten mis je deze ook.

Volgens mij hebben ze ook een paar patches doorgevoerd aangezien twee weken terug de synchronisatie tussen mijn iPad en TV apps heel slecht was en dit nu prima werkt.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:35
Ben erg tevreden met hbo max zeg, er staat echt zo veel kwalitatief goede content op, ik zit zelfs te overwegen netix op te zeggen omdat ik het komende jaar wel bezig ben om al die toffe series van hbo te checken.

Ben nu bezig met succession, shameless zet ik soms aan als ik wat minder tijd hen omdat het lekker makkelijk wegkijkt, heerlijk vermaak en heeft ook nog is meer dan 10 seizoenen..

Verder wil ik euphoria, sharp objecten en peacemaker heel graag gaan kijken, ook de wat oudere series the wire en the sopranos en band of brothers heb ik ook nog nooit gekeken:)

Dan komt ook nog gewoon the batman over 2 weken al erop en the suicide squad moet ik nog zien ook.

Dan heb ik nog langs niet alles benoemd en komt er ook nog nieuwe stuff aan.. is echt genieten dit en maar voor 4 euro per maand voorlopig top deal. Zal wel snel omhoog gaan de prijs dat kan niet anders, staat echt veel betere content op dan al die troep op Netflix.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Vandaag (gister inmiddels) toch maar even een abbo afgesloten als proef. Ik moet zeggen dat ik het topic hier niet erg gevolgd heb sinds de start. Ik had eigenlijk gehoopt dat er al wat verbetering was ten opzichte van de subs, maar ook hier zwaar teleurgesteld in het ontbreken van Nederlandse subs. Gewoon 3 uit 3 mist, toen maar weer even naar iets anders gekeken.
Het gaat er mij persoonlijk niet om dat er alleen Engelse subs zijn, maar m'n vrouw vind Engels zwaar irri en het kost haar veel meer moeite om alles te volgen. Ik ben het met de mensen hierboven eens, als je een dienst opstart in een land dan verwacht je toch tenminste dat alle populaire series NL subs hebben, zeker als ze die al op andere netwerken wel hebben gehad. Je betaald er immers toch goed geld voor. En geen gezeur met die 50% korting, over een paar dagen is dat afgelopen dan is het volle mep voor ontbrekende NL subs... ik vind het matig.
De content is verder wel in orde. Het meeste is up to date, paar series nog niet.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Nog altijd geen reactie op mijn mail omtrent het tijdelijke toegang gebeuren…

Je zou denken gezien het een breed issue is dat een standaard reactie niet zo moeilijk is…

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cymbeline
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-07 14:29
Abonnement genomen op HBO Max. Tot nu toe alleen streaming via NPO Plus en Cinemember (voor de Europese films van o.a. Dolan en Ozon). We kijken nu wekelijks een aflevering van Olive Kitterdige (met de geweldig acterende Frances McDormand) en The New Pope, het prachtig vormgegeven vervolg van The Young Pope en met een schitterende rol van John Malkovich. Beide series hebben NL ondertiteling.

Op het toekomstig kijklijstje staan onder andere: Chernobyl, Elser, The Gilded Age, The LeftoversSchitt's Creek, Silicon Valley, Succession, True Detective seizoen 3, The White Lotus. Al deze series hebben NL ondertiteling, ik ben het stuk voor stuk nagegaan.

Wat films betreft, hebben we dit weekend Dune bekeken (in vele opzichten prima en een uitstekende verbeelding van het boek). Andere films die we nog willen bekijken, hebben ook alle NL ondertiteling.

Het zal niet verbazen dat wij zeer tevreden zijn over HBO Max.

Streaming via androidtelefoon en chromecast. Dat heeft als nadeel dat op tv de vorm van de ondertiteling niet is aan te passen. Hopelijk is dat voorbij als we een 4K hebben aangeschaft. We denken na over een LG Oled77G1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Stylze schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:44:
Zal wel snel omhoog gaan de prijs dat kan niet anders, staat echt veel betere content op dan al die troep op Netflix.
Veel betere content is nogal subjectief
Om maar wat naar mijn mening goede content te noemen Netflix: Breaking Bad, Last Kingdom, Vikings.....Ozark, Marco Polo, The Witcher, Vikings Valhalla, ARCANE

Maar goed smaken verschillen.

[ Voor 7% gewijzigd door Peter711 op 28-03-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Peter711 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:55:
[...]

Om maar wat naar mijn mening goede content te noemen Netflix: Breaking Bad, Last Kingdom, Vikings.....Ozark, Marco Polo, The Witcher, Vikings Valhalla, ARCANE

Klopt is zeker subjectief maar veel series van hbo hebben wel hoge rating op imdb bijv. Netflix heeft ook wel goede series uiteraard maar er komt naar verhouding zoveel meer crap op uit dzn gorde seriesmeer de balans bij hbo vind ik persoonlijk veel beter, breaking bad is niet van netflix trouwens.. dat is wel 1 van de beste series ooit maar van AMC.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Zojuist een eerste app update ontvangen op m'n LG CX. Even gekeken of de recent toegevoegde serie DMZ al NL subs had. Nog steeds niet :z

Mij boeit het niet zozeer, al vind ik NL subs wel fijner, maar het begint wel een beetje irritant te worden.

[ Voor 29% gewijzigd door DutchOwnage op 28-03-2022 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

[...]

Peaky blinders, umbrella academy, taboo, jupiters legacy, dark,last knights, over water, undercover, knightfall, barbaren, queens gambit, black mirror, love death robots.

Om nog wat meer te noemen....

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:18

On_E

Housemusic

Weer genoten van Winning Time vandaag. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
DutchOwnage schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:09:
Zojuist een eerste app update ontvangen op m'n LG CX. Even gekeken of de recent toegevoegde serie DMZ al NL subs had. Nog steeds niet :z

Mij boeit het niet zozeer, al vind ik NL subs wel fijner, maar het begint wel een beetje irritant te worden.
ergens patch notes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
DutchOwnage schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:09:

Er is geen app update nodig voor nieuwe content/ subs ;)

Vandaag de eerste afl. van DMZ gekeken, ik vind de (mini)serie tot nu toe erg tegenvallen. Ik mis de uitleg waarom er een nieuwe civil war is en waarom er een DMZ is. :P

Inmiddels afl. 4 aan het kijken. Die heeft NL ondertitels (heb niet bij de andere afl. gekeken).

[ Voor 24% gewijzigd door Ike. op 28-03-2022 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
De laatste aflevering van Last Week Tonight with John Oliver staat online :)

Cc @ArthurMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
VirinR schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:19:
De laatste aflevering van Last Week Tonight with John Oliver staat online :)

Cc @ArthurMorgan
Kijk dat is mooi op tijd. Hopelijk de voorbode voor de toekomst.

/Edit: helaas nog zonder (Engelstalige) ondertiteling. Die heb ik als dove wel nodig. Was de eerste week ook zo. Toen kwam hij later alsnog, dus ik moet even geduld hebben nog.

[ Voor 24% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-03-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
de LG app is nu meer paars als logo. Dus dat is anders na de update. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
lHybridl schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:25:
de LG app is nu meer paars als logo. Dus dat is anders na de update. :P
Ja idd :o. Wel mooi, dat donkerpaars. Ik kon geen patchnotes vinden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:21:
[...]

Kijk dat is mooi op tijd. Hopelijk de voorbode voor de toekomst.

/Edit: helaas nog zonder (Engelstalige) ondertiteling. Die heb ik als dove wel nodig. Was de eerste week ook zo. Toen kwam hij later alsnog, dus ik moet even geduld hebben nog.
Op maandag staat een groot deel van de afl. altijd op hun officiele YouTube kanaal, Youtube heeft een zeer goede ‘automatic captioning‘ optie :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 28-03-2022 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 22:51
Stylze schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:44:shameless zet ik soms aan als ik wat minder tijd hen omdat het lekker makkelijk wegkijkt, heerlijk vermaak en heeft ook nog is meer dan 10 seizoenen..
Heb je het over de Engelse of Amerikaanse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
On_E schreef op maandag 28 maart 2022 @ 18:21:
Weer genoten van Winning Time vandaag. :)
Absoluut genoten! Beste aflevering tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:06
Sowieso vind ik Winning Time erg goed! Heerlijke serie.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
PLAE schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:37:
[...]

Heb je het over de Engelse of Amerikaanse?
Amerikaanse

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:21

Mr. Freeze

¡GO!

En DMZ is sinds vandaag ook nl ondertiteld, het gaat steeds beter. 😉

Edit: die 5,4 op IMDb snap ik nu wel.

[ Voor 55% gewijzigd door Mr. Freeze op 29-03-2022 21:38 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

HBO Max kondigt 'It'-prequelserie aan
HBO Max waagt zich binnenkort aan de wereld van Clown Pennywise in een gloednieuwe serie: Welcome to Derry. De nieuwe serie is een prequel van It (2017) en speelt zich dus voor de gebeurtenissen in deze remake af.

De serie zal als het ware het origin story zijn van Clown Pennywise, het kwaadaardige figuur dat kinderen met onder andere een rode ballon in het riool lokt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Vikings vond ik heel tof tot seizoen 4 ofzo. In de eerste seizoenen ging het een half seizoen over de reis naar engeland of frankrijk en werd de tijd genomen. In de latere seizoenen hadden ze speedboten ofzo. Het ene shot zat Bjorn in egypte en drie scenes later gaf ie zn moeder een knuffel in kattegat. Dat sloopte voor mij de serie.

Maar terug naar HBO, wat een vet streaming platform zeg. Ik heb afgelopen week Meth Storm gekeken. Pijnlijke docu over drugs verslaafd amerika. Sex lives of college girls was ook erg leuk. Euphoria is een absolute must watch. Dat is een cinematografisch meesterwerk en het acteerwerk mischien wel het beste wat ik de afgelopen jaren heb gezien. Laat je niet afschrikken door het thema teen drama want man man wat zit die serie goed in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Mr. Freeze schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:33:
En DMZ is sinds vandaag ook nl ondertiteld, het gaat steeds beter. 😉

Edit: die 5,4 op IMDb snap ik nu wel.
Ja inderdaad, kudos voor de maker van de trailer 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGAB
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
In de LG HBOmax app kun je ondertiteling instellingen [grootte/kleur/achtergrond] aanpassen in de normale instellingen als je de app open hebt. Ik zat steeds te kijken bij de "ondertiteling" instellingen wanneer ik al in film/serie zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week een standaard abonnement genomen, heb na iDeal betaling "tijdelijke toegang" maar daar wordt aan gewerkt. Aanbod ziet er interessant uit. Helaas verloopt de streaming op mijn Windows PC niet goed. Support doet moeite om mij te helpen, alle support tips gecheckt/opgevolgd maar tot nu toe probleem niet opgelost. Misschien is er hier iemand met vergelijkbare ervaring en/of een tip?

Probleem: het afspelen (zowel beeld als geluid) "stottert", het pauzeert om de 5-10 seconden voor een fractie van een seconde; er is naar te kijken maar het is heel irritant. Afgezien daarvan is beeldkwaliteit prima.

Systeem: MediaPC met Windows 10 Home, 4 GB geheugen, display resolutie 1920x1200 (= resolutie van mijn Eizo monitor). Vaste netwerkkabel direct naar kabelmodem, downloadsnelheid meestal ruim 50 Mbps, op drukke tijden zakt dat naar 30-40 Mbps. Geen andere gebruikers, router o.i.d. op de kabelaansluiting.

Afspelen van HD materiaal op o.a. Youtube geen probleem en een aantal jaren geleden via hetzelfde systeem (met Windows7) Netflix gekeken zonder problemen. Mijn Samsung TV en LG tablet blijken helaas te oud voor HBO Max dus zonder nieuwe apparatuur te kopen kan ik verder weinig uitproberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
Game of thrones spin off vanaf 22 augustus
https://twitter.com/hboma...2ANJAtldLut9wvwq61bQ&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:03:
...

Probleem: het afspelen (zowel beeld als geluid) "stottert", het pauzeert om de 5-10 seconden voor een fractie van een seconde; er is naar te kijken maar het is heel irritant. Afgezien daarvan is beeldkwaliteit prima.

...
Welke browser gebruik je om af te spelen?
Wat kan helpen is hardware acceleratie aan of uitzetten in de browser en evt extensies uitschakelen voor HBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaiter schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:53:
[...]

Welke browser gebruik je om af te spelen?
Wat kan helpen is hardware acceleratie aan of uitzetten in de browser en evt extensies uitschakelen voor HBO
Ik gebruik Chrome, met Firefox is het probleem veel erger (geluid stottert voortdurend, onbruikbaar).
Beide laatste versies; extensies en hardware acc. aan/uit maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Wat voor GPU gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een ASRock 330HT (?) mediaPC met dual Atom cpu en NVidia ION graphics. Rijp voor vervanging maar het werkte prima met Netflix en afgelopen jaar was het aanbod voor vervangende systemen niet fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:48

Rayzman

+31 Rayzman

Loop je niet uit je geheugen? Je hebt maar 4GB en dat is erg weinig met Windows 10 en een moderne browser.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rayzman schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:01:
Loop je niet uit je geheugen? Je hebt maar 4GB en dat is erg weinig met Windows 10 en een moderne browser.
Ik denk niet dat dat het probleem is, als ik wat applicaties draai op de achtergrond maakt dat niet uit, probleem blijft hetzelfde (wordt niet erger). 4 GB is officieel inderdaad krap voor Win10 maar ik heb geen probleem met programma's als Photoshop etc. zolang ik geen extreme zaken probeer en afspelen van HD materiaal van Youtube of Vimeo in de browser verloopt zonder haperingen. Maar zou kunnen dat HBO Max op een of andere manier hogere eisen stelt dan die andere toepassingen ...
Pagina: 1 ... 15 ... 56 Laatste

Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC