Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-12-2024

rvd50

...................

FYI - 2024 model staat op de Samsung website :)

https://www.samsung.com/n...nch-black-qe65ls03dauxxn/

Even specs naast elkaar gezet vs 2023 model, maar lijkt nauwelijks verschil op 'Pantone certificaat na' en lagere energieverbruik in artmodus...

[ Voor 31% gewijzigd door rvd50 op 24-02-2024 23:49 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

Vreemd, ik wli een nieuwe afbeelding uploaden naar de TV met de app, en dat werkt, maar voorheen was er altijd een optie om de foto aan te passen (een uitsnede te maken) maar de app biedt mij die optie niet meer.

In de online handleidingen staat dat er een optie moet zijn om te bewerken na het importeren in de app (bewerk symbool of drie puntjes) maar die heb ik niet meer.

Ook op mijn vorige telefoon werkt het niet meer. Iemand hier ervaring mee?

Edit: ik heb de foto dan maar op maat gemaakt in Gimp (moest toch de tiff naar jpeg converteren dus stond nog open) maar vreemd dat die optie weg is.

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 04-03-2024 16:18 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 15:47
franssie schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:58:
Vreemd, ik wli een nieuwe afbeelding uploaden naar de TV met de app, en dat werkt, maar voorheen was er altijd een optie om de foto aan te passen (een uitsnede te maken) maar de app biedt mij die optie niet meer.

In de online handleidingen staat dat er een optie moet zijn om te bewerken na het importeren in de app (bewerk symbool of drie puntjes) maar die heb ik niet meer.

Ook op mijn vorige telefoon werkt het niet meer. Iemand hier ervaring mee?

Edit: ik heb de foto dan maar op maat gemaakt in Gimp (moest toch de tiff naar jpeg converteren dus stond nog open) maar vreemd dat die optie weg is.
Ik gebruik zelf Frameresize2 hiervoor. die zet plaatje ook in de juiste resolutie ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

slommer schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:19:
[...]

Ik gebruik zelf Frameresize2 hiervoor. die zet plaatje ook in de juiste resolutie ervoor.
Dat is een app neem ik aan? Kan deze niet vinden maar zie dat er inderdaad apps voor zijn.

Ik heb nu https://www.teylersmuseum...t/ks-227-de-soepuitdeling op mijn tv - na een mailje naar het museum de zeer hoge resolutie tiff mogen ontvangen, helaas is de frame met 4k niet scherp genoeg om de scheurtjes in de verf te laten zien maar soit :+

edit: Tweakers fun fact, achterin het schilderij is de eerste hogedrukpan met overdruk beveiliging te zien, waarvan het prototype ook in dat museum staat. Waar kunst en wetenschap elkaar dus raken.

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 04-03-2024 16:26 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-12-2024

rvd50

...................

Om alvast idee te krijgen van de prijzen voor het 2024 model :)

https://www.plasmavisie.n...arch/result/?q=frame+2024

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-05 13:21
Kan het kloppen dat het 2024 model nog niet te koop is? Samsung verwijst naar allerlei fysieke stores maar als ik die bekijk zie ik de tv niet in het assortiment.
Plasmavisie vertrouw ik niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramsko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:41
HelloTV lijkt hem wel te verkopen. Daar heb ik mijn 2022 Frame ook gekocht. Zie daar dat de tv eind april geleverd wordt dus dat zal de reden zijn dat je hem nog niet overal ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:03
Ik heb het idee dat AirPlay steeds slechter gaat werken op mijn Frame tv. Ik meestal moet meerdere malen opnieuw synchroniseren voordat ik beeld en geluid heb op mn tv. Hebben jullie dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:44
Ik ben dit weekend ook overgegaan tot de aanschaf van een Frame (2024 model, 55 inch, wordt eind mei geleverd).
De reflecties op mijn huidige scherm, a.g.v. de opstelling in mijn woonkamer met ramen (met jaloezieën) direct tegenover de tv, maken tv kijken overdag praktisch onmogelijk. Na het lezen van reviews en inwinnen van advies lijkt The Frame de beste optie te zijn om reflecties tegen te gaan.

Uiteindelijk een mooie deal met inruil, gratis lijst, soundbar (die bij inleveren extra cashback oplevert).

Zijn er suggesties om de TV te kalibreren/af te stellen, of zijn de fabrieksinstellingen vanuit de doos toereikend voor een mooi beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User87231
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-04 20:48
Ik zit te denken om de Samsung Frame te kopen, ik heb echter een vraag over de aansluiting. Ik zag dat er een slim systeem bij zat met maar 1 kabel. Op zich ideaal maar ik wil geen enkele kabel zien. De TV komt via de beugel aan de muur te hangen en het idee as een sleuf te frezen.
Echter de kabel is volgens mij te breed om door een PVC buis te laten lopen. Wat is jullie beeld hier bij en wie er tips?

Nu lees ik dat een 40mm buis voldoende zou moeten zijn voor de One connector. Zou iemand dit kunnen bevestigen?

[ Voor 12% gewijzigd door User87231 op 29-05-2024 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
User87231 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:34:
Ik zit te denken om de Samsung Frame te kopen, ik heb echter een vraag over de aansluiting. Ik zag dat er een slim systeem bij zat met maar 1 kabel. Op zich ideaal maar ik wil geen enkele kabel zien. De TV komt via de beugel aan de muur te hangen en het idee as een sleuf te frezen.
Echter de kabel is volgens mij te breed om door een PVC buis te laten lopen. Wat is jullie beeld hier bij en wie er tips?

Nu lees ik dat een 40mm buis voldoende zou moeten zijn voor de One connector. Zou iemand dit kunnen bevestigen?
Toevallig hier gisteren mee aan de slag geweest bij het ophangen van The Frame. Bij de oplevering van ons huis heb ik een 40mm platte kabelgoot in de muur gefreesd. Waar je rekening mee moet houden is dat de opening aan beide kanten ook voldoende ruim is om de kabel in te steken. In mijn geval paste de connector wel door de koker, maar was de opening in de muur aan de bovenkant en onderkant te smal. Die heb ik dus nog wat ruimer moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User87231
hutch schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:46:
[...]

Toevallig hier gisteren mee aan de slag geweest bij het ophangen van The Frame. Bij de oplevering van ons huis heb ik een 40mm platte kabelgoot in de muur gefreesd. Waar je rekening mee moet houden is dat de opening aan beide kanten ook voldoende ruim is om de kabel in te steken. In mijn geval paste de connector wel door de koker, maar was de opening in de muur aan de bovenkant en onderkant te smal. Die heb ik dus nog wat ruimer moeten maken.
Heb je wellicht een foto van de goot die je hebt gebruikt?
En wat bedoel je precies met de opening? De ruimte van het frezen?
Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door User87231 op 29-05-2024 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:26
timelezzzzz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:35:
Ik heb het idee dat AirPlay steeds slechter gaat werken op mijn Frame tv. Ik meestal moet meerdere malen opnieuw synchroniseren voordat ik beeld en geluid heb op mn tv. Hebben jullie dezelfde ervaring?
Hier niet opgevallen (tv is half jaar oud ongeveer). Ik hoor wel meestal eerst geluid en beeld komt dan iets later.
hutch schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:59:
Zijn er suggesties om de TV te kalibreren/af te stellen, of zijn de fabrieksinstellingen vanuit de doos toereikend voor een mooi beeld?
We hebben hier gewoon fabrieksinstellingen aangehouden en dat bevalt me uitstekend. Was wel al een wereld van verschil met onze vorige gare Philips :+ Nog steeds erg tevreden mee verder.

[ Voor 17% gewijzigd door Southern Sun op 29-05-2024 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
User87231 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:51:
[...]

Dat interesseert me ook. Ik zie doe het zelvers vaak een pvc buis inkapselen met wat pleister. Maar het probleem daarmee is (ook met 40mm) dat je er heel moeilijk, of zelfs niet, een aantal HDMI kabels met stekker door krijgt en stroom. Nu heeft de frame dat probleem niet (de one-connect box), maar voor een meer generieke oplossing wel.

Enige oplossing is dan je HDMI kabels al mee inkapselen, maar dan kan je ze later ook niet vervangen als er 1 gaar wordt of de spec verandert (1.4 naar 2.1 bvb)

Ander nadeel van een ronde buis is dat je relatief diep moet slijpen/breken en dat zo'n gladde buis niet ideaal is om terug op te pleisteren. Tenzij je een primer gebruikt. Ik heb deze gevonden (maar uiteindelijk beslist om het niet te doen)

https://www.amazon.com.be...nstallation/dp/B0BPHXQ9F6
https://www.amazon.de/-/e...rey-RAL7031/dp/B07VTZ1S7V
https://www.amazon.de/-/e...lation/dp/B0C69QMTWJ?th=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hutch
User87231 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:51:
[...]

En wat bedoel je precies met de opening? De ruimte van het frezen?
Thanks!
Ik hoop dat het op deze afbeelding voldoende goed zichtbaar is waar ik met rood de "openingen" heb aangegeven, die heb ik dus wat moeten vergroten om de connector goed door de kabelgoot te krijgen.

Ik weet niet meer welke goot ik exact heb gekocht, maar het lijkt sterk op en standaard goot die bv. via Wildkamp verkrijgbaar is: https://www.wildkamp.nl/p...40-x-2000-mm-wit/15065857. Ik heb echter ene 40x20 afmeting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qY5Y7SJr6eTJ4NNDVwMgk7eBAYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVFcvU6fNiPh5m0A2DbvTpcw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User87231
hutch schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:45:
[...]

Ik hoop dat het op deze afbeelding voldoende goed zichtbaar is waar ik met rood de "openingen" heb aangegeven, die heb ik dus wat moeten vergroten om de connector goed door de kabelgoot te krijgen.

Ik weet niet meer welke goot ik exact heb gekocht, maar het lijkt sterk op en standaard goot die bv. via Wildkamp verkrijgbaar is: https://www.wildkamp.nl/p...40-x-2000-mm-wit/15065857. Ik heb echter ene 40x20 afmeting.

[Afbeelding]
Thanks! Hier kan ik wel wat mee. Wat natuurlijk nog belangrijk gaat zijn is of je de buiging kan maken van de connector. Aangezien deze volgens mij aan de onderkant van de tv in geklikt moet worden. En nu kom je hoger uit met je bovenste opening of is dat precies op de hoogte waar de kabel in de tv gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
User87231 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:52:
[...]

Thanks! Hier kan ik wel wat mee. Wat natuurlijk nog belangrijk gaat zijn is of je de buiging kan maken van de connector. Aangezien deze volgens mij aan de onderkant van de tv in geklikt moet worden. En nu kom je hoger uit met je bovenste opening of is dat precies op de hoogte waar de kabel in de tv gaat?
Ik kom inderdaad hoger uit, maar die kabel is zo dun dat die gewoon achter het tv hangt en zo de koker inloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User87231
hutch schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:43:
[...]

Ik kom inderdaad hoger uit, maar die kabel is zo dun dat die gewoon achter het tv hangt en zo de koker inloopt.
Ja top dat dacht ik al! Ik ga kijken hoe ik het ga oplossen. Mogelijk dat ik toch voor een ronde pvc buis ga van 40mm. Dat zou dan ook moeten passen lijkt mij? Voordeel is dat deze wel helemaal dicht is. De Wildkamp goot is immers open en kan er iets tussen komen of ben je daar niet bang voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User87231
Zit toch met nog wat vragen. Ik wil dus de frame ophangen en de one cable via een PVC buis van 40mm laten verdwijnen in de muur zodat je de "invisible" kabel ook niet ziet. Echter wil ik onder de TV de Sonos Arc ophangen via een steun maar om die kabels ook te laten verdwijnen moeten ze ook door een buis. Echter deze kan dus niet in dezeldde buis omdat deze op een andere positie zit. Hebben jullie een tip? Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
Tweede buis…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsony
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05 13:54
Beste Tweakers,

Ik heb de Samsung the Frame 2023 gekocht. Ik heb de sonos Playbar.

Echter, als ik de main unit van Samsung in de tv kastje zet met gesloten deur, vindt ie de Sonos playbar niet met afstandsbediening?

Ik heb de sonos al toegevoegd als Thuisbioscoop bij instellingen, maar loopt dus niet via de sensor onder de tv?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
HDMI arc aanzetten, dan werkt het wel. Zit beetje verstopt in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsony
Hdmi arc aanzetten? Klinkt als hdmi, terwijl sonos via optisch signaal werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsony
Hdmi arc aanzetten? Klinkt als hdmi, terwijl sonos via optisch signaal werkt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0Qw2V1687Nk0x3aO4JrWF77h0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZIrgJikJlzaQqiVbU5VfEO7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsony
@Chriztiaan

Helaas als ik dit aanzet, doet deze nog steeds niks tenzij het kastje openstaat qua volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

bartsony schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:26:
@Chriztiaan

Helaas als ik dit aanzet, doet deze nog steeds niks tenzij het kastje openstaat qua volume
Ondersteund Sonos geen HDMI? Dat is wel heel 1990. Lijkt me opemerkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartsony
Sonos playbar werkt enkel via een optische ingangAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQrjNAs-euURGLFY7AfAmtM7S_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfIidQNIYZg9bQVfQbwSEeOy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

bartsony schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:46:
Sonos playbar werkt enkel via een optische ingang[Afbeelding]
wat flut. Als je 'm via IR aan wil zetten dan kan je een IR repeater kopen (is niet zo duur) maar dan nog werkt ie niet lekker samen met je TV.
Net gekocht? Terugsturen en een fatsoenlijk product kopen. Anders de IR repeater gebruiken, of het kastje open laten staan.

edit: en waarom heeft dat ding wel twee ETH poorten? lijkt helemaal niet bedoeld om aan een TV te hangen?

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 29-06-2024 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsony
Vorige Samsung werkte dit wel alleen was toen alles via de Tv..nu met dit kastje lijkt er een signaal niet goed te gaan? Het IR signaal onder de tv zou dit toch moeten opvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-05 09:25
bartsony schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:43:
Beste Tweakers,

Ik heb de Samsung the Frame 2023 gekocht. Ik heb de sonos Playbar.

Echter, als ik de main unit van Samsung in de tv kastje zet met gesloten deur, vindt ie de Sonos playbar niet met afstandsbediening?

Ik heb de sonos al toegevoegd als Thuisbioscoop bij instellingen, maar loopt dus niet via de sensor onder de tv?

Alvast bedankt!
Wat je moet instellen is dat je met je samsung afstandsbediening een IR signaal kan versturen naar je Sonos Playbar. Als je afstandsbediening geen IR kan uitzenden dan doet wellicht 'het kastje' dat voor je naar de Sonos Playbar. Dan moeten deze elkaar inderdaad wel zien.

De Sonos Playbar heeft alleen een optische aansluit mogelijkheid en deze is inderdaad alleen voor geluidsdoorvoer en geen overige zaken.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:17
virofi schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Mezelf even quoten: van HelloTV kreeg ik het advies een melamine sponsje (ook wel wonderspons) te gebruiken om de afdruk weg te vegen. Samsung adviseert deze soort sponzen blijkbaar zelf ook (https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00046181/.

Werkte perfect! Niet nat gemaakt maar droog gebruikt en de strepen kwamen er zo af zonder de coating te beschadigen. Ook vetvlekken zouden op deze manier moeten verdwijnen. Dus mocht iemand tegen hetzelfde aanlopen of vlekken moeten verwijderen van het 2022 model: melamine sponzen!
Kan ook bevestigen dat zo een wonderspons werkt! Heb het 2023 model en zo de zichtbare vlekken verwijderd. Sommige vlekken zie je nog wel lichtjes van heel dichtbij. Wel heel voorzichtig droog gebruiken en desnoods meerdere keren heel voorzichtig.
En zoals in de link van Samsung: desnoods een microvezeldoekje gebruiken en (heel) licht bevochtigen met gedemineraliseerd water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:17
Onlangs het 2023 model (75 inch) aangeschaft en zelf opgehangen.

Alleen is de slim wall mount instructie niet helemaal duidelijk, met name de meegeleverde sjablonen voor de boorgaten zijn niet toepasbaar voor the Frame 2023.

Zelf gaan meten op basis van onderstaande schema

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XI_SQZosluLAJETRRk474fPUdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7O2b5bbuhbr8nOvjCazqM6Cv.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mijn toestel kwam ik uit:
  • B=99cm
  • C=21cm
Vanaf dat punt kan je de rest van de boorgaten afmeten.

In onderstaande YouTube video wordt het wel duidelijk gemaakt (alleen bovenstaande afstanden kon je niet goed zien/terugvinden). Ik heb de belangrijke stappen ook gevolgd.

Je kan nog steeds achteraf nog wat corrigeren om het waterpas te krijgen.

Voor de rest een prachtig TV en kunnen we nu eindelijk ook overdag TV kijken zonder de gordijnen dicht te doen.
Ook onder indruk van de art mode die we nu regelmatig gebruiken. We nemen waarschijnlijk wel zo een abonnement.

Ja het is geen OLED/miniled maar voor onze gebruik meer dan voldoende. Belangrijkste was om de TV te kunnen gebruiken in erg verlichte woonkamer.

Geluid is niet super (wel nog acceptabel). Een soundbar is wel aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkstra_jasper
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-05 17:01
TekkenLord schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:39:
Onlangs het 2023 model (75 inch) aangeschaft en zelf opgehangen.

Alleen is de slim wall mount instructie niet helemaal duidelijk, met name de meegeleverde sjablonen voor de boorgaten zijn niet toepasbaar voor the Frame 2023.

Zelf gaan meten op basis van onderstaande schema

[Afbeelding]

Voor mijn toestel kwam ik uit:
  • B=99cm
  • C=21cm
Vanaf dat punt kan je de rest van de boorgaten afmeten.
Fijnd dat het alsnog gelukt is. Als ik het me correct herinner stond er bij mij op de template dat die van toepassing was t/m 65" (ik heb een 65") en stond er ergens een opmerking over wat te doen voor een 75", ik weet niet meer of het een ander sjabloon was of dat dat in de bevestigingsinstructie stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 20:31
bartsony schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:01:
Vorige Samsung werkte dit wel alleen was toen alles via de Tv..nu met dit kastje lijkt er een signaal niet goed te gaan? Het IR signaal onder de tv zou dit toch moeten opvangen?
Zelf gisteren gelukt met onderstaand uitleg wat ik gevonden heb op internet:

Het koppelen van de sonos playbar aan de samsung frame tv is een goed bewaard geheim. Bij mij werkt het als je deze volgorde aanhoudt:
  1. Kies in het menu voor de bron: instellen universele afstandsbediening
  2. kies nieuw apparaat en vul in: sonos
  3. kies vervolgens voor optisch
  4. doe de stroomtest. Op de vraag of het werkt kies je: nee
  5. doe nogmaals de stroomtest en nu kies je voor: ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:28

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik heb een 55" Panasonic Plasma TV uit 2012 ingeruild voor een 65" Samsung The Frame (2024), maar ik moet behoorlijk wennen aan het beeld. Ik heb een AppleTV 4K aangesloten, maar de content van YouTube en Apple Photos zien er wat uitgewassen uit of juist teveel verzadigd. Ik vind het nog niet meteen een verbetering.

Ik heb al wat lopen prutsen met de instellingen: Filmmaker mode aangezet, alle verscherping uitgezet (auto motion plus). Daarnaast de AppleTV in 4K SDR (i.p.v. HDR) gezet en dat liet het beeld ook al meer zien zoals ik gewend was.

Zijn er nog meer instellingen waar ik naar moet kijken, of is er een tutorial om de TV meer geschikt te maken voor film? In eerste instantie vond ik het veel weg hebben van slecht afgestelde oversized computer monitor namelijk.

Ik heb ook last van de bug dat het uitzetten van de TV via de AppleTV ervoor zorgt dat de TV uit gaat naar zwart beeld in plaats van standby op art mode. Is daar nog een workaround/fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik heb ook last van de bug dat het uitzetten van de TV via de AppleTV ervoor zorgt dat de TV uit gaat naar zwart beeld in plaats van standby op art mode. Is daar nog een workaround/fix voor?
Ik vond online een slimme workaround: in de SmartThings app een routine toevoegen die de TV in kunstmodus zet, nadat de TV is uitgezet.

Dat werkt op zich betrouwbaar: nadat de TV is uitgezet middels de AppleTV afstandsbediening, gaat deze weer aan en naar kunstmodus. Het probleem is alleen dat nu de TV ook niet meer automatisch uit gaat als er geen beweging is ... en er is eigenlijk helemaal geen manier meer om de TV volledig uit te zetten.

Daar een conditie aan toevoegen is mij nog niet gelukt. Ik heb geprobeerd om 'Bron: AppleTV' als voorwaarde te gebruiken, maar als de TV na het uitzetten weer naar kunstmodus gaat, dan is de bron nog steeds 'AppleTV', dus dat werkt niet. En pre-conditie op basis van tijd: "TV moet 5 minuten aan hebben gestaan, als deze dan wordt uitgezet ga naar kunstmodes" kan volgens mij niet.

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05 15:20
M-ThijZ schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:13:
[...]

Ik vond online een slimme workaround: in de SmartThings app een routine toevoegen die de TV in kunstmodus zet, nadat de TV is uitgezet.

Dat werkt op zich betrouwbaar: nadat de TV is uitgezet middels de AppleTV afstandsbediening, gaat deze weer aan en naar kunstmodus. Het probleem is alleen dat nu de TV ook niet meer automatisch uit gaat als er geen beweging is ... en er is eigenlijk helemaal geen manier meer om de TV volledig uit te zetten.

Daar een conditie aan toevoegen is mij nog niet gelukt. Ik heb geprobeerd om 'Bron: AppleTV' als voorwaarde te gebruiken, maar als de TV na het uitzetten weer naar kunstmodus gaat, dan is de bron nog steeds 'AppleTV', dus dat werkt niet. En pre-conditie op basis van tijd: "TV moet 5 minuten aan hebben gestaan, als deze dan wordt uitgezet ga naar kunstmodes" kan volgens mij niet.
Dat is een bekende "bug" met de 2024 modellen. Echter is het eigenlijk wel logisch, de Apple TV geeft een seintje aan de Samsung TV om hem uit te zetten. Niet om hem in Art mode te zetten. Ik gebruik gewoon beide afstandsbedieningen. De ATV afstandsbediening om de ATV te bedienen en de andere om de TV in art mode te zetten. Vind ik zelf niet zo'n groot probleem.

Ik heb de TV echter nog maar een paar dagen. Een beetje spelen met de instellingen zorgde er bij mij voor dat de kleuren net wat beter overkomen. Maar het is inderdaad even wennen t.o.v. mijn oude Samsung TV (65Q90R). Maar het grootste probleem, de EARC communicatie met SONOS is voor mij opgelost. Dat was eigenlijk de belangrijkste reden om een nieuwe TV te kopen.

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-05 00:10
M-ThijZ schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:26:
Ik heb een 55" Panasonic Plasma TV uit 2012 ingeruild voor een 65" Samsung The Frame (2024), maar ik moet behoorlijk wennen aan het beeld. Ik heb een AppleTV 4K aangesloten, maar de content van YouTube en Apple Photos zien er wat uitgewassen uit of juist teveel verzadigd. Ik vind het nog niet meteen een verbetering.

Ik heb al wat lopen prutsen met de instellingen: Filmmaker mode aangezet, alle verscherping uitgezet (auto motion plus). Daarnaast de AppleTV in 4K SDR (i.p.v. HDR) gezet en dat liet het beeld ook al meer zien zoals ik gewend was.

Zijn er nog meer instellingen waar ik naar moet kijken, of is er een tutorial om de TV meer geschikt te maken voor film?
Je zou de instellingen van Rtings kunnen proberen: link

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

LegeBoekenkast schreef op woensdag 25 september 2024 @ 15:20:
[...]

Dat is een bekende "bug" met de 2024 modellen. Echter is het eigenlijk wel logisch, de Apple TV geeft een seintje aan de Samsung TV om hem uit te zetten. Niet om hem in Art mode te zetten. Ik gebruik gewoon beide afstandsbedieningen. De ATV afstandsbediening om de ATV te bedienen en de andere om de TV in art mode te zetten. Vind ik zelf niet zo'n groot probleem.

Ik heb de TV echter nog maar een paar dagen. Een beetje spelen met de instellingen zorgde er bij mij voor dat de kleuren net wat beter overkomen. Maar het is inderdaad even wennen t.o.v. mijn oude Samsung TV (65Q90R). Maar het grootste probleem, de EARC communicatie met SONOS is voor mij opgelost. Dat was eigenlijk de belangrijkste reden om een nieuwe TV te kopen.
Ja, ik ben er inmiddels ook wel aan gewend. Soms blijf ik de Samsung remote gebruiken, omdat die ook met de AppleTV goed werkt, je mist dan alleen de 'home'-knop.

Wat ik wel storend vind is dat ik na verloop van tijd de TV niet meer kan inschakelen via de AppleTV. Dat werkt het eerste half uur nog wel, maar daarna niet meer.

• M-ThijZ

M-ThijZ

Riding on Rails

mar88vdv schreef op donderdag 26 september 2024 @ 16:00:
[...]

Je zou de instellingen van Rtings kunnen proberen: link
Bedankt! Een grote verbetering kreeg ik al door de Apple TV in 4K SDR te zetten en de TV in te stellen op Filmmaker mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-05 22:54
Wij hebben een The Frame uit 2020, QE55LS03T. Hij hing er zeer tevreden bij, tot sinds gisteren de TV vast kwam te zitten in een restart loop. Het scherm gaat aan, The Frame logo komt in beeld, 5 sec beeld, dan weer uit, er komt een klik uit de one connect box, de tv gaat weer aan, The Frame logo komt in beeld etc... Dit herhaalt zich oneindig.

We hebben alles geprobeerd wat 'eenvoudig' te vervangen is qua kabelwerk, maar niks helpt. Volledige reset doet ook niks. Na kort googlen blijkt dat we niet de enige zijn, het probleem lijkt zich bij heel veel tv's voor te doen. Er schijnen wat methodes te zijn om het op te lossen, waaronder de inferieure connectoren van de brede platte kabel naar het paneel af te plakken, maar hier hebben we ons nog niet aan gewaagd. De TV ligt nu ter reparatie bij een elektronica specialist.

Zijn er hier ervaringen met soortgelijke problemen? Zo ja, hoe is dit opgelost? Ik lees op oa reddit en in de youtube comments heel veel verschillende ervaringen met eventuele reparaties...van een paar tientjes naar honderden euro's, van 'gerepareerd' met een lijn door het beeld naar helemaal afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HansPatat050 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:26:
Wij hebben een The Frame uit 2020, QE55LS03T. Hij hing er zeer tevreden bij, tot sinds gisteren de TV vast kwam te zitten in een restart loop. Het scherm gaat aan, The Frame logo komt in beeld, 5 sec beeld, dan weer uit, er komt een klik uit de one connect box, de tv gaat weer aan, The Frame logo komt in beeld etc... Dit herhaalt zich oneindig.

We hebben alles geprobeerd wat 'eenvoudig' te vervangen is qua kabelwerk, maar niks helpt. Volledige reset doet ook niks. Na kort googlen blijkt dat we niet de enige zijn, het probleem lijkt zich bij heel veel tv's voor te doen. Er schijnen wat methodes te zijn om het op te lossen, waaronder de inferieure connectoren van de brede platte kabel naar het paneel af te plakken, maar hier hebben we ons nog niet aan gewaagd. De TV ligt nu ter reparatie bij een elektronica specialist.

Zijn er hier ervaringen met soortgelijke problemen? Zo ja, hoe is dit opgelost? Ik lees op oa reddit en in de youtube comments heel veel verschillende ervaringen met eventuele reparaties...van een paar tientjes naar honderden euro's, van 'gerepareerd' met een lijn door het beeld naar helemaal afgeschreven.
Reparaties van honderden euro's hoef je in elk geval niet zomaar mee akkoord te gaan. Je hebt in Nederland wettelijke garantie voor de gehele verwachte levensduur van het apparaat. Vanzelfsprekend geldt dat niet voor ongelukjes en gebruikersfouten, maar als je de tv normaal gebruikt, dan hoort ook een tv uit 2020 nog gewoon garantie te krijgen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thuril-NL
  • Laatst online: 14-05 17:20
HansPatat050 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:26:

Hier dezelfde 2020 The Frame QE55LS03T en ook toevallig afgelopen woensdag (02-10-'24) de geest gegeven met exact dezelfde omschrijving als die jij geeft.. ik ben in contact gegaan met de webwinkel en die verwijst me weer door naar Samsung. Inmiddels een reparatie aangevraagd en ook aangegeven dat ik verwacht dat een tv langer blijft functioneren dan (nog geen) 4 jaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansPatat050
Thuril-NL schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:53:
[...]

Hier dezelfde 2020 The Frame QE55LS03T en ook toevallig afgelopen woensdag (02-10-'24) de geest gegeven met exact dezelfde omschrijving als die jij geeft.. ik ben in contact gegaan met de webwinkel en die verwijst me weer door naar Samsung. Inmiddels een reparatie aangevraagd en ook aangegeven dat ik verwacht dat een tv langer blijft functioneren dan (nog geen) 4 jaar..
Dit is wel heel bijzonder, want ik lees dus exact dezelfde verhalen van anderen op reddit/youtube etc over dat het in deze periode ineens de geest geeft. Ik ben benieuwd naar je ervaringen vanuit Samsung... Die van mij ligt nog bij een lokale elektronica zaak voor onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thuril-NL
HansPatat050 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:09:
[...]

Dit is wel heel bijzonder, want ik lees dus exact dezelfde verhalen van anderen op reddit/youtube etc over dat het in deze periode ineens de geest geeft. Ik ben benieuwd naar je ervaringen vanuit Samsung... Die van mij ligt nog bij een lokale elektronica zaak voor onderzoek.
Ik vind het ook erg bijzonder. Ik hoorde vandaag dat mijn baas een QLED van Samsung heeft die 2wkn geleden defect is geraakt. en dat al na 2,5jr..

Maandag wordt de mijne opgehaald en dan zien we wel hoe het gaat lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
Thuril-NL schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:57:
[...]

Ik vind het ook erg bijzonder. Ik hoorde vandaag dat mijn baas een QLED van Samsung heeft die 2wkn geleden defect is geraakt. en dat al na 2,5jr..

Maandag wordt de mijne opgehaald en dan zien we wel hoe het gaat lopen..
Heel raar, het lijkt wel op een software update die ervoor zorgt dat de boel in storing gaat. Ik heb het doorgegeven aan de reparateur dat dit ook een mogelijkheid kan zijn, we gaan het horen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thuril-NL
Nou.. zojuist maar eens met CE Repair gebeld, er komt vandaag helemaal geen monteur/koerier.. Dit is slechts een voorkeursmogelijkheid en geen bevestiging dat er dus iemand komt. Zit dus eigenlijk al de hele tijd voor niets thuis te wachten..
Er is nu kennelijk een expert met mijn informatie aan het bepalen of het garantie, offerte, of iets anders moet worden.. daar krijg ik dan weer mail of telefoon over..

Ik vind het maar een verwarrend en onduidelijk verhaal met deze supportcase..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thuril-NL
TV is zojuist opgehaald. Helaas was iemand bij CE Repair vergeten mij een mail te sturen dat het 100 euro ging kosten voor het ophalen van de TV en dat het vermoedelijk nog eens 300 euro ging kosten..
Niet echt een fijne ervaring helaas.. De man was heel viendelijk verder maar ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thuril-NL
HansPatat050 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:47:
[...]

Heel raar, het lijkt wel op een software update die ervoor zorgt dat de boel in storing gaat. Ik heb het doorgegeven aan de reparateur dat dit ook een mogelijkheid kan zijn, we gaan het horen...
Vandaag al mijn prijsopgave gekregen.. Het zou me net iets meer dan 500 euro kosten om de reparatie te laten doen.. kennelijk moet het LCD paneel vervangen worden..
Ik ga nog even bedenken wat ik hiermee ga doen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansPatat050
Thuril-NL schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:05:
[...]

Vandaag al mijn prijsopgave gekregen.. Het zou me net iets meer dan 500 euro kosten om de reparatie te laten doen.. kennelijk moet het LCD paneel vervangen worden..
Zo dat is fors, maar helaas ook wat ik vaak heb gelezen. De reperateur waar ons toestel ligt gaf aan dat de boot loop na 5 minuten ophoudt en dat hij nog wat verdere tests aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
Thuril-NL schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:05:
[...]

Zelfde verhaal hier vandaag gehoord... LCD paneel kapot. Mijn kostenpost ligt een stuk hoger, €1.050...even in beraad nemen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:03
Ik hoop niet dat die van mij vroegtijdig de geest geeft. Maar ik zou hem niet snel laten repareren. Als een tv zo snel kapot gaat is wat mij betreft het vertrouwen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0SC4R
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-12-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb afgelopen het 2024 model van de 55" Samsung The Frame televisie gekocht. Ik was van plan de televisie op te hangen met de Samsung Auto Rotating Wall Mount, omdat het mij erg vet lijkt als de tv kantelt bij portrait kunstwerken.

Op internet staat op veel plekken dat de Auto Rotating Wall Mount alleen op de 2022 Frame televisies werkt. Ik heb hier o.a. met Hello TV al contact over gehad en zij beweren dat hij inderdaad op 2024 model niet gaat werken.

Maar zojuist kom ik dit artikel tegen op de UK Samsung website:
https://www.samsung.com/u...m3I9jkjamAImxDgQKf7p-U6LM

Daar staat dat de VG-ARAB43WM zou moeten werken op 2024 model...
Op de NL website kan ik hier echter niks over vinden. 8)7

Heeft iemand de auto rotate mount werkend gekregen op een 2023 of 2024 Frame televisie? Is het het proberen waard 'm aan te schaffen en op te hangen (en er dan misschien achterkomend at het niet werkt)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rF4xhZodo4nZ0yJx206U_z7C5oY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CCUxtNhmniiBbjieLynn9HvT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrevano
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 23:46
Ik heb een Samsung the Frame van 2024. 55 inch
Tevreden van het toestel.

Heeft er iemand ervaring met het opladen van app's die niet standaard zijn van Samsung.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 22:39

Vae Victus

Awesome God

andrevano schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:05:
Ik heb een Samsung the Frame van 2024. 55 inch
Tevreden van het toestel.

Heeft er iemand ervaring met het opladen van app's die niet standaard zijn van Samsung.?
Wij hebben sinds kort ook de Frame 2024. De app store vind ik echt een drama tot ik er achter kwam dat je met de algemene zoekfunctie ook de apps doorzoekt. Misschien staat de app die je nodig hebt daar toch tussen?

Ik lees veel op internet over de helderheid in de art modus maar die kan ik niet vinden. Ik kan alleen de algehele helderheid aanpassen die dan ook geldt voor de tv. Iemand daar een oplossing voor?

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansPatat050
Vae Victus schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 23:23:

Ik lees veel op internet over de helderheid in de art modus maar die kan ik niet vinden. Ik kan alleen de algehele helderheid aanpassen die dan ook geldt voor de tv. Iemand daar een oplossing voor?
Als je een kuntswerk er voor hebt, dan met je samsung afstandsbediening omhoog drukken, dan nog een keer omhoog, scherminstellingen selecteren en daar kan je de helderheid instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 22:39

Vae Victus

Awesome God

HansPatat050 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:04:
[...]

Als je een kuntswerk er voor hebt, dan met je samsung afstandsbediening omhoog drukken, dan nog een keer omhoog, scherminstellingen selecteren en daar kan je de helderheid instellen.
De werking van de helderheid tussen de TV en Art modus vind ik een beetje vreemd.

Mijn situatie:
TV modus, ik stel de helderheid in op 20.
Ik schakel door naar Art modus. Helderheid blijft hetzelfde.
Ik druk 2x omhoog op de afstandsbediening, scherm instellingen, en zet daar de helderheid helemaal omlaag.
Een stuk beter maar nog steeds vrij licht.
Ik ga in de smart things app (deze geeft aan in Art mode) naar menu> helderheid.
Scherm helderheid (in Art mode) springt omhoog naar de eerder ingestelde 20.
Als ik deze vervolgens helemaal naar 0 zet is deze beduidend lager dan de scherm instellingen die ik eerder deed in Art mode.

Nadeel hiervan is dat ik bij het TV kijken handmatig de helderheid omhoog moet zetten.

Ik lees op internet ook dat je via de smart things app de drie bolletjes boven kan selecteren voor instellingen, die optie is er bij mij niet. Ik kan dat alleen doen rechts onder via menu.

Iemand een oplossing hiervoor?
Heeft iemand hetzelfde probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Vae Victus op 18-01-2025 21:00 ]

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
Ik ontdek net dat onze The Frame uit 2022 de update heeft gekregen naar versie 1661. Het hoofdmenu ziet er ineens behoorlijk anders uit, maar met name de snelheid van navigeren door de menu's lijkt enorm verbetert. Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-05 19:31
mar88vdv schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:58:
Ik ontdek net dat onze The Frame uit 2022 de update heeft gekregen naar versie 1661. Het hoofdmenu ziet er ineens behoorlijk anders uit, maar met name de snelheid van navigeren door de menu's lijkt enorm verbetert. Hoe is dat bij jullie?
Moest je de update apart ophalen via het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramsko
  • Laatst online: 21:41
Ah dat verklaart waarom de tv gisteren ineens iets moest configureren toen ik hem aan had gezet. Nog niet gelet op menu snelheid. zou wel fijn zijn. Ben na 2 jaar weer een chromecast gaan gebruiken door de traagheid van de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
doobieters schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:05:
[...]

Moest je de update apart ophalen via het menu?
Nope. Ik heb gewoon Auto update aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:26
mar88vdv schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:58:
Kreeg juist het idee dat de boel trager is geworden (2023 model).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:31
Alweer enkele maanden geleden een Samsung The Frame 32” aangeschaft. Gisteren eindelijk opgehangen. Het was nog even spannend qua boren met alle leidingen die er lopen, maar toch gelukt.

Snel is de televisie niet, mooi is hij wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7vNjhlu_fB2MLI7_HM18-6YFZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lbGCCDdd0Mk2Bwkhf07tcxT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BwMiTrb0kqKH4oFOGAEDTOcHLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfDM4TLSJjUtMqoPr8VxU4iA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 19:12
Ik heb een vraag. Ik ben nu een frame 65 inch 2024 aan de muur aan het bevestigen. Het valt mij op dat de twee bevestigingspunten achterin de televisie een beetje los zitten. Ze zitten niet helemaal strak aan de tv en kunnen dus daardoor een beetje bewegen.

Hoort dat?

Ik gebruik de korte schroeven omdat ik hem echt strak tegen de muur wil hebben.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste